[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.772 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik heb gister IBP aangevraagd. Eerst uitvoerig alles gelezen over IPB op de site van KPN.
Nu staat er in het stuk over eenvoudig overstappen, letterlijk:

Gebruik de opzegdatum van uw huidige internet-abbonnement als aansluitdatum voor IPB. Zo heeft u tijdens de installatie hooguit een dag geen internetverbonding.

Dus ik gister eerst met Tele2 gebeld waar ik mijn internetabbo bij heb, wat voorheen Zonnet was.
(Overigens Tele2 maakt gebruik van het netwerk van KPN wat ADSL betreft)
Met de medewerker afgesproken dat mijn abbo per 3 mei word afgesloten, bevestiging over de email gekregen :)

Dus ik denk, ik heb die afsluitdatum, dus kan die mooi opgeven bij KPN voor de aansluitdatum. Staat immers letterlijk op de site.
Dus naar de site van KPN, en IPB aangevraagd. Maar nergens een optie om je aansluitdatum door te geven.
Dus toen maar bellen met de helpdesk. Verhaal uitgelegd, krijg ik dit als antwoord:
"Nee meneer u kunt zich pas opgeven voor IPB als uw huidige abbo is afgesloten, dus in uw geval 4 mei. Dan kunt u zich opnieuw aanmelden voor IBP en duurt het drie weken voordat u de spullen in huis heeft."
WTF!!! dan zit ik zometeen bijna een maand zonder internet, terwijl op de site letterlijk staat dat je hooguit een dag geen internet hebt, en je de mogelijkheid hebt om je aansluitdatum op te geven.
Snappen ze er bij die heldesk er nou niets van, of heb ik het verkeerd.
In elk geval, ik vind het misleiding wat er nu wordt gemeld over je downtijd wat ADSL betreft.

Kan iemand me vertellen hoe het nu werkelijk zit?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees overal de dat de ISDN versie SX 552 is en de PSTN versie de SX 551,
ik heb echter de ISDN versie maar de de SID is echt, SX 551 !!!
Na de bestelling is de box binnen 3 weken geleverd, aangesloten en binnen 5 dagen geporteerd en NT1 en quatrofox uit de meterkast en alles probleemloos verlopen en altijd bereikbaar.

Het gaat in veel gevallen dus ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:31:
Lees overal de dat de ISDN versie SX 552 is en de PSTN versie de SX 551,
ik heb echter de ISDN versie maar de de SID is echt, SX 551 !!!
Na de bestelling is de box binnen 3 weken geleverd, aangesloten en binnen 5 dagen geporteerd en NT1 en quatrofox uit de meterkast en alles probleemloos verlopen en altijd bereikbaar.

Het gaat in veel gevallen dus ook goed.
precies alleen het typenummer boven aan je experia box net onder het siemens logo is SX552, de ssid code van een ISDN experia box begint ook gewoon met SX551.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:27:
Ik heb gister IBP aangevraagd. Eerst uitvoerig alles gelezen over IPB op de site van KPN.
Nu staat er in het stuk over eenvoudig overstappen, letterlijk:

Gebruik de opzegdatum van uw huidige internet-abbonnement als aansluitdatum voor IPB. Zo heeft u tijdens de installatie hooguit een dag geen internetverbonding.

Dus ik gister eerst met Tele2 gebeld waar ik mijn internetabbo bij heb, wat voorheen Zonnet was.
(Overigens Tele2 maakt gebruik van het netwerk van KPN wat ADSL betreft)
Met de medewerker afgesproken dat mijn abbo per 3 mei word afgesloten, bevestiging over de email gekregen :)

Dus ik denk, ik heb die afsluitdatum, dus kan die mooi opgeven bij KPN voor de aansluitdatum. Staat immers letterlijk op de site.
Dus naar de site van KPN, en IPB aangevraagd. Maar nergens een optie om je aansluitdatum door te geven.
Dus toen maar bellen met de helpdesk. Verhaal uitgelegd, krijg ik dit als antwoord:
"Nee meneer u kunt zich pas opgeven voor IPB als uw huidige abbo is afgesloten, dus in uw geval 4 mei. Dan kunt u zich opnieuw aanmelden voor IBP en duurt het drie weken voordat u de spullen in huis heeft."
WTF!!! dan zit ik zometeen bijna een maand zonder internet, terwijl op de site letterlijk staat dat je hooguit een dag geen internet hebt, en je de mogelijkheid hebt om je aansluitdatum op te geven.
Snappen ze er bij die heldesk er nou niets van, of heb ik het verkeerd.
In elk geval, ik vind het misleiding wat er nu wordt gemeld over je downtijd wat ADSL betreft.

Kan iemand me vertellen hoe het nu werkelijk zit?
het is onzin wat de helpdesk je verteld heeft. Zo gauw je netwerk namelijk powered bij kpn is, kun je probleemloos een zogenaamde hop aanvragen. Hiermee vraag je een overstap aan binnen het kpn netwerk. Het oude tele2 abonnement zal dan automatisch per het einde van de contractdatum worden opgezegd, dit hoef je dan niet meer zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de asterisk config's
hierin is <084tel> het nomadische telefoonnummer
<084pass> is het bijbehorende wachtwoord op de kpn sip server
<externip> is het externe ipadres van de experiabox
213.75.12.212 is het ip adres van de kpn sipserver

ik heb een xlite client om te testen,
de extensie is 1000, de user is 1000 en het wachtwoord voor de client is <mypass>
de asterisk server luistert naar udp poort <mysipport>, deze port moet dus geforward worden.
ik connect thuis naar 192.168.2.100:<mysipport> van buiten naar <externip>:<mysipport>

Door 9 te draaien kun je een echotest doen vanaf de client.

extensions.conf:

[general]
static=yes
writeprotect=yes

[globals]
XLITE=SIP/1000

[ipb]
exten => <084tel>,1,Dial(${XLITE},15)
exten => <084tel>,2,Congestion()
exten => <084tel>,102,Busy()
exten => 9,1,Wait(2)
exten => 9,2,Answer()
exten => 9,3,Playback(demo-echotest)
exten => 9,4,Echo()
exten => _0.,1,Dial(SIP/${EXTEN}@ipb-out)
exten => _0.,2,Congestion()
exten => _0.,102,Busy()

sip.conf:

[general]
context=ipb
port=<mysipport>
bindaddr=0.0.0.0
srvlookup=yes
defaultexpirey=1800
nat=1
register=<084tel>:<084pass>@213.75.12.212/<084tel>
externip=<externip>
localnet=192.168.2.0/255.255.255.0

[ipb-out]
type=peer
secret=<084pass>
username=<084tel>
fromuser=<084tel>
host=213.75.12.212
nat=1
context=ipb

[ipb-in]
type=friend
sectet=<084pass>
username=<084tel>
host=213.75.12.212
nat=1

[1000]
type=friend
username=1000
secret=<mypass>
host=dynamic
nat=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetvolgende: ik heb IPB van KPN via ISDN. Verder heb ik een losse AP. Als ik me op die AP met mijn laptop aanmeld, die via netwerk op EB aangesloten zit, kan ik gewoon internetten en zie ik alle leden van mijn werkgroep. Als ik echter aanmeld op de EB dan geen internet en ben ik de enige in de werkgroep die ik in verkenner zie. Ga ik weer terug naar mijn eigen AP dan zie ik dat er naast mijn eigen werkgroep een "Werkgroep" is met één deelnemer: Gigaset SX551 File Server (SX551......) die puntjes vertegenwoordigen de standaard SSID. Ik kan de EB verder niet benaderen dus ik kan verder niets controleren. Overigens heeft het wifi met de EB wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:00:Zoals Hurricane al eens in het vorige KPN VoIP topic meldde: De firmware met webinterface voor de ISDN versie komt wat later...
Zojuist met KPN Klantenservice gebeld (0900-0244, optie: 1, 4, 4). De medewerker wist mij te vertellen dat de Experia's op een (ex-)analoge lijn reeds van de nieuwe firmware zijn voorzien. De verwerking van Experia's op een (ex-)ISDN lijn moeten nog gebeuren. Hij kon mij helaas geen indicatie geven wanneer het klaar is.

Hoe dan ook: wij met onze ISDN-lijntjes zijn nu aan de beurt. Nu maar hopen dat 't snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:02:
[...]

Zojuist met KPN Klantenservice gebeld (0900-0244, optie: 1, 4, 4). De medewerker wist mij te vertellen dat de Experia's op een (ex-)analoge lijn reeds van de nieuwe firmware zijn voorzien. De verwerking van Experia's op een (ex-)ISDN lijn moeten nog gebeuren. Hij kon mij helaas geen indicatie geven wanneer het klaar is.

Hoe dan ook: wij met onze ISDN-lijntjes zijn nu aan de beurt. Nu maar hopen dat 't snel gaat.
Worden vanaf morgen "gepushed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hm, mijn ex analoge heeft anders nog geen nieuwe firmware.
Niet alles geloven wat de helpdesk drones vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen nieuwe firmware hoor! (analoog)
Ik kan mijn box dus nog niet lokaal bereiken.
Ik wacht het rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Van de week de handel binnen gehad en vandaag( Zondag) maar eens uitgepakt en geinstalleerd, boven verwachting alles zomaar in 1keer werkend gekregen, zelfs het bellen gaat oke, bellen en downloaden lukt ook.

Doe wel alles gedraad, dat draadloos moet ik nog eens ff naar kijken voor 1pc die nog steeds zonder internet was.

Ben een ISDN klant en ook dat werkt hier.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een USB printer werkend gekregen via de Experia Box? Ik heb het volgens de procedure gedaan, helaas zonder resultaat.

Ik heb een HP 930C USB printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:19:
Heeft iemand al een USB printer werkend gekregen via de Experia Box? Ik heb het volgens de procedure gedaan, helaas zonder resultaat.

Zie OT!

quote>>>Succesvol geteste printers zijn:

Canon S200SPx
Epson Stylus CX5100
Epson Stylus Scan 2500
Epson Stylus C41UX
Epson stylus photo DX3800 (All in one)
HP LaserJet 1000
HP DeskJet 3820
HP psc 1215 All-in-one
HP 1315 All-in-one
Lexmark E210
Samsung ML-1610 mono laser
<<<<quote off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je vooral op moet letten is dat de printer niet bidirectioneel werkt (is een instelling in de driver op je PC.) De printer kan namelijk niet via de Experiabox antwoord teruggeven aan de pc voor bijvoorbeeld status informatie/inkt status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35
na het lezen van dit topic is het me nog niet geheeld duidelijk.
Ik heb een homevox isdn, met daaraan 6 analoge telefoons. Verder heb ik IPBisdn aangevraagd.

concreet: kan ik mijn homevox isdn nog gebruiken of moet ik deze door een analoge versie vervangen? Ik wil de de analoge telefoons + structuur behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheazers schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:40:
na het lezen van dit topic is het me nog niet geheeld duidelijk.
Ik heb een homevox isdn, met daaraan 6 analoge telefoons. Verder heb ik IPBisdn aangevraagd.

concreet: kan ik mijn homevox isdn nog gebruiken of moet ik deze door een analoge versie vervangen? Ik wil de de analoge telefoons + structuur behouden.
De homevox is via ISDN met het telefoonnetwerk (NT1) aangesloten? Als dat zo is zal deze bij IPB niet meer werken (De experiabox heeft geen ISDN uitgangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na portering kun je alle ISDN apparatuur, inclusief de centrale weggooien of verkopen. Je hebt op de Experiabox 2 analoge uitgangen, waaraan één nummer (van de 4 ISDN) kan worden gekoppeld. De andere 2 ISDN nummers kun je koppelen aan 084 nummers. Daarvoor heb je speciale telefoons nodig (misschien bestaan er netcentrales (WIFI of FTP), dat weet ik niet.
Mooiste optie is dus een analoge centrale met twee netlijnen als je vervanging voor de huidige ISDN centrale. Je hebt dan vrijwel dezelfde situatie als nu voor het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:51:
Hier ook nog geen nieuwe firmware hoor! (analoog)
Ik kan mijn box dus nog niet lokaal bereiken.
Ik wacht het rustig af.
Dat was ook mijn idee. En vannacht hebben ze de firmware alsnog vervangen. En, ja hoor, ze hadden mijn firewall-instellingen weer weggegooid zodat mijn server weer eens onbereikbaar was geworden. Instellen via Mijn KPN zoals voorheen lukte niet eens meer. Dus heb ik maar een NAT-tabel aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN: flatfee-abonnement voor vaste nummers

Zaterdag 1 april 2006, 08:32 - KPN heeft een flatfee-abonnement geïntroduceerd. Met 'BelVrij Altijd' kunnen abonnees onbeperkt naar vaste nummers bellen.

De kosten van 'BelVrij Altijd' bedragen 13,95 euro per maand en komen bovenop het BelBasis-abonnement. Voor de gesprekken betaalt de 'BelVrij Altijd'-klant ook geen starttarief. Naast het onbeperkt bellen krijgt de abonnee ook 15 procent korting op gesprekken naar het buitenland.

KPN introduceerde al in november 2005 een aanbod voor onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend, 'BelVrij Avond & Weekend'. Voor dit abonnement heeft KPN vorig jaar 75.000 klanten geworven

Ben benieuwd wanneer dan het belachelijke knaakje of tientje er bij ons IPB'ers afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Waarom zou dat eraf moeten gaat? Flatfree bellen is dus voor IPB zelfs nog goedkoper dan bij een normaal telefoon abbo.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IPB nu een paar maanden. Nummerherkenning werkt vrijwel altijd goed. Maar het gaat natuurlijk om dat woordje "vrijwel"... Ik heb 2 situaties ontdekt waarbij er geen nummerherkenning is:

- Als iemand belt met een budgettelefoonkaart

- Als iemand belt met voipbuster

Heeft iemand anders dit ook en waar zou dat door kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:29:
Ik heb IPB nu een paar maanden. Nummerherkenning werkt vrijwel altijd goed. Maar het gaat natuurlijk om dat woordje "vrijwel"... Ik heb 2 situaties ontdekt waarbij er geen nummerherkenning is:
- Als iemand belt met een budgettelefoonkaart
- Als iemand belt met voipbuster
Heeft iemand anders dit ook en waar zou dat door kunnen komen?
Ik heb zelf die ervaring niet, maar zou het niet kunnen dat het probleem aan de andere kant van het netwerk zit(aan de voipbuster/budgetkaart kant)? (oftewel deed zich dit ook al voor op het vaste net?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP DeskJet 930C werkt uberhaupt niet lekker via netwerk dus verwacht niet dat deze via de EB gaat werken. Heb namelijk zelf de 930C op een linux bak aangesloten en via samba geshared wat dus hopeloos werkte en ook via een Windows machine proberen te sharen waarbij ik enkel foutmeldingen kreeg zodra ik via een andere (Windows) PC probeerde te printen.
Overigens stond (staat?) op de site van HP ook duidelijk dat deze printer niet via netwerk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend had ik alles nog prima draaien.
1 pc via de siemens gigaset en 1 notebook via interne WiFi.
Gistermorgen echter werkte mijn notebook met Wifi niet meer ...gewoon geen contact. Ik de KPN cd nog eens gebruiktom opnieuw te installeren..maar kreeg geen connectie met experiabox terwijl de WiFi van mijn notebook wel werkte.

Gisteravond al een aantal disconnects met andere pc en even daarna geen connectie meer. Krijg nu zelfs heel die gigaset van siemens niet meer aan de praat. Gewoon met kabel werkt het allemaal wel...maar ik zou toch wel weer graag alles draadloos willen hebben.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:54:
Gistermorgen echter werkte mijn notebook met Wifi niet meer ...gewoon geen contact. Ik de KPN cd nog eens gebruiktom opnieuw te installeren..maar kreeg geen connectie met experiabox terwijl de WiFi van mijn notebook wel werkte.

Gisteravond al een aantal disconnects met andere pc en even daarna geen connectie meer. Krijg nu zelfs heel die gigaset van siemens niet meer aan de praat. Gewoon met kabel werkt het allemaal wel...maar ik zou toch wel weer graag alles draadloos willen hebben.

Als je een PSTN ExperiaBox hebt, kan je even in de webinterface van de Experia de SSID Broadcast aanzetten, 9 van de 10 keer doet je wireless het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:57:
[...]

het is onzin wat de helpdesk je verteld heeft. Zo gauw je netwerk namelijk powered bij kpn is, kun je probleemloos een zogenaamde hop aanvragen. Hiermee vraag je een overstap aan binnen het kpn netwerk. Het oude tele2 abonnement zal dan automatisch per het einde van de contractdatum worden opgezegd, dit hoef je dan niet meer zelf te doen.
De hop is inmiddels aangevraagd, mijn dank voor het duidelijke advies :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 22:19
Gisteravond gepoogd om te bellen via de telefoongids (klikken op het belgratis logo van KPN, bij bedrijfsvermeldingen). Ik krijg de volgende mededeling

Het lukt niet om verbinding te krijgen met 05036*****

Het nummer is (nog)
niet in gebruik.

Hebben meer IPB'ers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Ja. Gewoon hier helemaal idem dito.Broadcast aanzetten is ook geen optie, kan de E-box nog niet lokaal benaderen (ISDN). Lekkerrrrrrrrrrrr dus (not). Er ligt nu weer zo'n grote doos op de grond, ook wel router-wifi accesspoint genoemd. Linksys, probleemloos.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online

Al eens een vast kanaal onder de 11 ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:39:
[...]
Al eens een vast kanaal onder de 11 ingesteld?
Weet niet of je al de nieuwe firmware hebt? Maar na het inschieten van de firmware bij mij was er op de draadloze pc wel de EP nog te zien, maar was de beveiliging van WEP weer naar WPA (toch?) gegaan. Dus kijk even hoe dat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BollieBolstra schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:58:
Gisteravond gepoogd om te bellen via de telefoongids (klikken op het belgratis logo van KPN, bij bedrijfsvermeldingen). Ik krijg de volgende mededeling

Het lukt niet om verbinding te krijgen met 05036*****

Het nummer is (nog)
niet in gebruik.

Hebben meer IPB'ers hier last van?
Dit is een bekend probleem. De HD is hier van op de hoogte alleen wordt er nogal vaag gedaan over een eventuele oplossing.

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:36:
[...]

Weet niet of je al de nieuwe firmware hebt? Maar na het inschieten van de firmware bij mij was er op de draadloze pc wel de EP nog te zien, maar was de beveiliging van WEP weer naar WPA (toch?) gegaan. Dus kijk even hoe dat staat.
Hij heeft de nieuwe firmware nog niet, ISDN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:02:
[...]

HP DeskJet 930C werkt uberhaupt niet lekker via netwerk dus verwacht niet dat deze via de EB gaat werken. Heb namelijk zelf de 930C op een linux bak aangesloten en via samba geshared wat dus hopeloos werkte en ook via een Windows machine proberen te sharen waarbij ik enkel foutmeldingen kreeg zodra ik via een andere (Windows) PC probeerde te printen.
Overigens stond (staat?) op de site van HP ook duidelijk dat deze printer niet via netwerk werkt.
Losse HP printservert er tussen. Werkt hier iig al jaren super ;)
Edmund schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:17:
[...]

Hij heeft de nieuwe firmware nog niet, ISDN...
Zou toch vanaf vandaag gepusht worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb hier een vervelen/lastig probleem. Dit had ik nog niet voordat ik de nieuwe firmware had. Voorheen haalde ik zoon 650 KB/s via www.adslvalley.nl en nieuwsgroepen.

Als nu ik mijn download snelheid test via www.adslvalley.nl kom ik erachter dat ik maximaal zoon 650 haal. Het maakt niet uit op welke pc ik dit doe. Geen problemen met uitvallende verbindingen etc. Op dit gebied is er dus geen verschil.

Als ik via nieuwsgroepen (nova.planet.nl) iets download haal ik maximaal 300.0 KB/s. Het is dan ook exact maximaal 300.0. Geen 0.1KB meer. Het maakt niet uit op welke pc ik dit doe. Tevens klapt mijn internet verbinding er dan uit (telefonie niet). MSN valt uit en ik kan geen pagina's meer laden. Dit blijft dan zo voor 1 á 2 min. Daarna doet het het weer een tijdje. De verbinding viel zaterdag 5 keer weg in een 1.5 uur. Meer mensen die dit ervaren?

Edit: Verder maakt het niet uit als ik gebruik maak van de DMZ of gewoon een willekeurig ip-adres. Verder lijkt het erop dat de max snelheid per connectie gelimiteerd is op 100KB/s. Is dit zo bij nova.planet.nl? Echter verklaard dit nog niet waarom mijn verbinding er dan steeds uitklapt.

[ Voor 41% gewijzigd door Edmund op 03-04-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:56:
Na portering kun je alle ISDN apparatuur, inclusief de centrale weggooien of verkopen. Je hebt op de Experiabox 2 analoge uitgangen, waaraan één nummer (van de 4 ISDN) kan worden gekoppeld. De andere 2 ISDN nummers kun je koppelen aan 084 nummers. Daarvoor heb je speciale telefoons nodig (misschien bestaan er netcentrales (WIFI of FTP), dat weet ik niet.
Mooiste optie is dus een analoge centrale met twee netlijnen als je vervanging voor de huidige ISDN centrale. Je hebt dan vrijwel dezelfde situatie als nu voor het bellen.
Mijn VOX is nog steeds aangesloten, bel volgens mij ook via dat ding....

De Experia kast gebruikt alleen de LIJN op de achterkant, de TEL1 en 2 heb ik niet aangesloten...

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al kunnen activeren via Mijn KPN, vanaf donderdag al niet mogelijk... zijn hier meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Flame17 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:50:
[...]

De Experia kast gebruikt alleen de LIJN op de achterkant, de TEL1 en 2 heb ik niet aangesloten...
Dan heb je niet alle handelingen van de handleiding uitgevoerd ;)

Je belt dus nog niet VoiP, maar nog steeds via de VOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]

Dan zou ik de handleiding er nog maar is een keer op na slaan, want je hebt het dan niet goed aangesloten.

[ Voor 0% gewijzigd door Repec op 03-04-2006 21:03 . Reden: svijf was me ff voor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

klopt, de vox maakt ook geluid met bellen zoals altijd, kan ook gewoon bellen en gebeld worden.....

De LIJN is wel aangesloten op de Experia vanaf de VOX....maar zal nog eens doorlezen, kon ook pas bellen na activeren, tot die tijd geen puf op de lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Flame17 op 03-04-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat ik vanmorgen een soort van spam kreeg via de telefoon.
Mijn vrouw nam de telefoon op en kreeg een engelse stem aan de telefoon die het verzoek deed wat toetsen in te drukken om naar een bepaald menu te gaan.
Nu las ik iets over spam op nieuws: Cybercriminaliteit in 2006: SPIT, bots en wormen
Moet ik nu bang zijn dat ik mijn eerste SPIT telefoontje heb gehad??
Het nummer verscheen natuurlijk niet in mijn display, nummer onbekend.

En gaat KPN hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik schreef ook: "Na portering........"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:05:
Ik vermoed dat ik vanmorgen een soort van spam kreeg via de telefoon.
Mijn vrouw nam de telefoon op en kreeg een engelse stem aan de telefoon die het verzoek deed wat toetsen in te drukken om naar een bepaald menu te gaan.
Nu las ik iets over spam op nieuws: Cybercriminaliteit in 2006: SPIT, bots en wormen
Moet ik nu bang zijn dat ik mijn eerste SPIT telefoontje heb gehad??
Het nummer verscheen natuurlijk niet in mijn display, nummer onbekend.

En gaat KPN hier wat aan doen?
Deze SPAM telefoontjes krijgen mensen ook op het vaste net. Is een grote groep oplichters die je
met wat truukjes of aan hoge telefoonkosten helpen (en het geld voor hunzelf) of willen dat je een nummer terugbelt (of nummer indrukt om te worden doorverbonden) om je creditcard gegevens door te geven.
DIT IS DUS GEEN SPECIFIEK VOIP / IPB PROBLEEM!
(Sorry voor de hoofdletters, maar dit wil ik toch even heel snel de wereld uithebben dat dit SPIT oid is.)
En nog de laatste vraag: wat kan KPN daar aan doen? Het zijn vaak telefoonlijnen vanuit het buitenland die zijn afgetapt, worden even een avond gebruikt en daarna niet meer (eigenaar van die lijn met een hoge rekening achterlatend) Het enige wat KPN zou kunnen doen is je nummer geheim maken en je eventueel een ander nummer geven. Deze oplichters gebruiken namelijk
gewoon de telefoongids...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even zitten googlen op het woord SPIT.... Na eerst een berg rugproblemen te hebben gevonden dan maar het woord VOIP erachter. ;)
Het blijkt dat SPIT niet meer is dan een reclameboodschap en dan nog het liefst ingesproken op je voicemail.

Valt gelukkig (nog) mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06

Vorige week had ik hetzelfde probleem, modem gereset (spanning verwijderen gaf geen oplossing) en de volgende ochtend deed ie het weer.

Gisteravond tijdens het downloaden was de verbinding opnieuw weg. Modem spanningsloos gemaakt, maar hielp niet. Nu modem niet gereset maar gewacht op dit probleem zichzelf oplost.
Vanmorgen opnieuw geprobeerd -> no steeds geen verbinding

Het lijkt mij niet de bedoeling dat het modem steeds opnieuw gereset moet worden. (ga ik vanavond uiteraard wel weer doen)

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Ik vergat te vermelden dat er geen internet meer is omdat de PC geen netwerk adres (meer) krijgt van de EB, de verbinding met de EB wordt dus wel gemaakt

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
brailroad schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:05:
Ik vergat te vermelden dat er geen internet meer is omdat de PC geen netwerk adres (meer) krijgt van de EB, de verbinding met de EB wordt dus wel gemaakt.
Dus. WIFI werkt wel, want je krijg met je pc icm dat ding van siemens verbinding. De instellingen van de pc en EB zijn niet veranderd. Je hebt een vast kanaal ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brailroad schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:05:
Ik vergat te vermelden dat er geen internet meer is omdat de PC geen netwerk adres (meer) krijgt van de EB, de verbinding met de EB wordt dus wel gemaakt
Maak je gebruik van de Gigaset 108 adapter met bijbehorende software of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Op mijn vaste PC maak gebruik van de software van de CD (KPN software)
De verbinding meld -> "beperkte verbinding, misschien geen verbinding met internet mogelijk" (of zo iets)
Signaal sterkte (siemens software) meld nu zeer goed (is normaal goed) maar de verbinding staat op 1mbitsec (normaal +/-54mbs)
En ik kan de EB niet bereiken 192.168.2.1
Ik zal vanavond toch het modem echt reseten

Bart

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wonderland op 04-04-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brailroad schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:45:
Op mijn vaste PC maak gebruik van de software van de CD (KPN software)
De verbinding meld -> "beperkte verbinding, misschien geen verbinding met internet mogelijk" (of zo iets)
Signaal sterkte (siemens software) meld nu zeer goed (is normaal goed) maar de verbinding staat op 1mbitsec (normaal +/-54mbs)
En ik kan de EB niet bereiken 192.168.2.1
Ik zal vanavond toch het modem echt reseten
Maak je gebruik van een firewall (anders dan die van Windows)?
Probeer de firewall dan eens uit te schakelen. Verder even Gigaset 108 adapter even loskoppelen en na 10 seconden weer aankoppelen.
Dat je 192.168.2.1 niet kan bereiken is waarschijnlijk omdat je pc niet eens een IP adres heeft gekregen... eventueel kan je ook de IP gegevens hard instellen in je netwerkverbinding.
Zoals je zelf al vermoedde, de ExperiaBox hoef je echt niet om de haverklap te rebooten of resetten om je wifi aan de gang te krijgen.
Als je weer contact hebt kan je eventueel als je de webinterface hebt daar SSID Broadcast en zendvermogen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Firewall uiteraard uitgeschakeld tijdens problemen.
USB Gigaset 108 ook diverse malen losgetrokken en weer verbonden.
En ja indien ik geen ip adres heb in het 192.186.2.x range krijg ik natuurlijk geen verbinding met de EB (stom van mij, trap ik bijna elke keer weer in)
Zou het aanzetten van de SSID broadcast wat uitmaken? (heeft ook dagen gewerkt indien deze uitstond).

Ik neem aan dat dit forum niet bedoeld is om mijn problemen op te lossen. Nu kan ik de helpdesk van de KPN bellen (heb ik nog niet gedaan). Maar heeft de KPN ook voor het IPB misschien een Email adres waar direct en vakkundig op gereageerd zoals ze hier doen. Of bestaat er een forum wat wel bedoeld is om mijn tijdelijke problemen op te lossen.(of is dit forum wel bedoeld om mijn problemen op te lossen)

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 07:38:
[...]

Deze SPAM telefoontjes krijgen mensen ook op het vaste net. Is een grote groep oplichters die je
met wat truukjes of aan hoge telefoonkosten helpen (en het geld voor hunzelf) of willen dat je een nummer terugbelt (of nummer indrukt om te worden doorverbonden) om je creditcard gegevens door te geven.
DIT IS DUS GEEN SPECIFIEK VOIP / IPB PROBLEEM!
(Sorry voor de hoofdletters, maar dit wil ik toch even heel snel de wereld uithebben dat dit SPIT oid is.)
En nog de laatste vraag: wat kan KPN daar aan doen? Het zijn vaak telefoonlijnen vanuit het buitenland die zijn afgetapt, worden even een avond gebruikt en daarna niet meer (eigenaar van die lijn met een hoge rekening achterlatend) Het enige wat KPN zou kunnen doen is je nummer geheim maken en je eventueel een ander nummer geven. Deze oplichters gebruiken namelijk
gewoon de telefoongids...
Niet helemaal,

ik sta niet vermeld in de telfoongids, nergens vermeldimg. En wij zijn ook laatst gebeld. Dus waarschijnlijk kopen ze ook al telefoonlijsten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brailroad schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:09:
Ik neem aan dat dit forum niet bedoeld is om mijn problemen op te lossen. Nu kan ik de helpdesk van de KPN bellen (heb ik nog niet gedaan). Maar heeft de KPN ook voor het IPB misschien een Email adres waar direct en vakkundig op gereageerd zoals ze hier doen. Of bestaat er een forum wat wel bedoeld is om mijn tijdelijke problemen op te lossen.(of is dit forum wel bedoeld om mijn problemen op te lossen)
Wat betreft je vraag over dit forum: ook hier kan je wat technische vragen stellen... KPN heeft niet zelf een forum oid voor dit soort zaken. Een emailadres hebben ze wel: InternetPlusBellenCM AT kpn.com
Ervaring daarmee heb ik niet, maar uit ervaringen met andere emailhelpdesken is het vaak zo dat ze per email niet zo gek veel voor je kunnen betekenen. Niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen, maar geen garanties van deze kant :P
Wat betreft het aanzetten van SSID Broadcast: Vaak helpt dit wel, ook als het zonder wel heeft gewerkt. Misschien dat je jouw pc even bedraad kan aansluiten om even via de webinterface te controleren of je instellingen in de ExperiaBox nog goed staan en eventueel meteen de SSID broadcast aanzetten.
tspawn schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:10:
ik sta niet vermeld in de telfoongids, nergens vermeldimg. En wij zijn ook laatst gebeld. Dus waarschijnlijk kopen ze ook al telefoonlijsten op.
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. (Je geeft je nummer eens bij een bedrijf af en die verkopen het door, of KPN doet dat zelf, schijnt soms ook met geheime nummers te gebeuren)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
brailroad schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:09:
[knip] Ik neem aan dat dit forum niet bedoeld is om mijn problemen op te lossen. Nu kan ik de helpdesk van de KPN bellen (heb ik nog niet gedaan). Maar heeft de KPN ook voor het IPB misschien een Email adres waar direct en vakkundig op gereageerd zoals ze hier doen. Of bestaat er een forum wat wel bedoeld is om mijn tijdelijke problemen op te lossen.(of is dit forum wel bedoeld om mijn problemen op te lossen).
GOT is er om elkaar te helpen. Met het maken van keuzes en het oplossen van problemen. Ik zie dat je je pas geregistreerd hebt en alleen in dit topic gereageerd hebt. Ik zal dus van de mogelijkheid gebruik maken om jou een paar tips te geven. Wij tweakers groeten elkaar continu, het is niet nodig om onder iedere post je naam te zetten. Tevens zag ik dat je 2x achter elkaar poste (doe ik ook weleens), maar hiervoor hebben we officieel de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop. Ik hoop dat ik met deze info niemand kwaad aankijk.

Ik denk dat het handig is dat je in dit stadium (nu dus) een nieuwe post maakt waarin je precies verteld wat je probleem is. Zie je de box of krijg je alleen geen ip? Lukt het met andere pc's wel? Draadloos of bedraad? Gebruik je de Gigaset 108? Ook andere pc's draadloos? Na een reset opgelost? Vast kanaal ingesteld? Kun je de box al lokaal benaderen? enz.. Vertel alle details, maar onthoud: in de beperking heerst zich de meester.

Ik las dat jij gebruik maakt van de Gigaset 108. Dit ding wordt door KPN geleverd en ze zijn verplicht jou hiermee te helpen. Misschien heb je ergens een klein foutje in de configuratie gemaakt. Zodra je KPN belt lopen zij samen met jou een paar standaard handelingen door. Misschien is het dan opgelost. Ik zou dus altijd de HD bellen. Mijn ervaring met mailen is dat dit niet opschiet. En verder is het 0800-0407nummer toch gratis (snelkeuze: #24 of jenummer4).

Verder is het zo als er ergens een pobleem/fout/storing is en niemand belt dan weet KPN ook van niets.

[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 04-04-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Edmund schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:39:
[...]
En verder is het 0800-0407nummer toch gratis (snelkeuze: #24 of jenummer4).
Je moet er wel rekening meehouden als je het 0800 nummer belt dat er een grote kans bestaat dat de mensen van de IPB HD je niet helpen als je hiernaar toe hebt gebeld mbt een wireless probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 dagen met het programma server-u bezig te zijn geweest geef ik het op. Blijkbaar kan ik mijn IP-adres 84.??.??.?? niet benaderen. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:25:
Na 3 dagen met het programma server-u bezig te zijn geweest geef ik het op. Blijkbaar kan ik mijn IP-adres 84.??.??.?? niet benaderen. Wie weet raad?
Ik kan mijn ip gewoon benaderen. NAT-tabel gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik wil via de webinterface de experia box beheren maar ik kom er niet in via http://192.168.2.1 hoewel ik wel ip's in de range 192.168.2.x heb.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste versie gedownload en UnPnP aangezet in de box en eureka.
@edmun had poort 21 geforward naar lokaal adres.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Felixje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:31:
Ik wil via de webinterface de experia box beheren maar ik kom er niet in via http://192.168.2.1 hoewel ik wel ip's in de range 192.168.2.x heb.
Zoals je in dit topic kunt lezen heb je dan nog de oude firmware. Na een harde reset (knopje langer dan 15sec inhouden) krijg je de nieuwe firmware. Hierna kun je de box lokaal benaderen. Je bent dan wel al je zelf ingestelde instellingen kwijt. ISDN zou vanaf gisteren gepusht worden. Dus als je even wacht krijg je de firmware vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Edmund schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:36:
[...]

Zoals je in dit topic kunt lezen heb je dan nog de oude firmware. Na een harde reset (knopje langer dan 15sec inhouden) krijg je de nieuwe firmware. Hierna kun je de box lokaal benaderen. Je bent dan wel al je zelf ingestelde instellingen kwijt. ISDN zou vanaf gisteren gepusht worden. Dus als je even wacht krijg je de firmware vanzelf.
Ik had vandaag problemen met de telefoon, en deze zijn opgelot na met de helpdesk gebeld te hebben, maar ik had eerst een harde reset uitgevoerd, maar geen nieuwe firmware.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:34:
Poort 21 geforward naar de 192.168.2.2
Mijn FTP-server kan ik gewoon benaderen door via IE naar ftp://81.x.x.x/ te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een SX552 (ISDN) EB'er waarbij de nieuwe firmware al gepushed is?
Ik heb vanochtend de EB gereset, maar helaas... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:12:
Ik heb me laten vertellen dat dit nog wel even kan duren. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:12:
Dat zal voorlopig ook niet gebeuren: de nieuwe firmware schijnt nog niet stabiel genoeg te zijn...
(bron: KPN Helpdesk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35
heb vandaag ook gereset zonder resultaat (ISDN)

nog een vraag:
Is het mogelijk om intern te bellen tussen tel1 en tel2, alsmede een doorschakel functie?

In dat geval hoef ik mn oude homevox isdn niet te vervangen door een analoog exemplaar.
Wanneer dit niet mogelijk is, kent iemand een centrale met 2 line-in's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Felixje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:38:
[...]

Ik had vandaag problemen met de telefoon, en deze zijn opgelot na met de helpdesk gebeld te hebben, maar ik had eerst een harde reset uitgevoerd, maar geen nieuwe firmware.
Zou er dan toch nog iets mis zijn? Ik schijn de enige te zijn met dit probleem.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheazers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:27:
heb vandaag ook gereset zonder resultaat (ISDN)

nog een vraag:
Is het mogelijk om intern te bellen tussen tel1 en tel2, alsmede een doorschakel functie?

In dat geval hoef ik mn oude homevox isdn niet te vervangen door een analoog exemplaar.
Wanneer dit niet mogelijk is, kent iemand een centrale met 2 line-in's?
Als beide poorten een nummer hebben, kan je intern bellen door gewoon het hele nummer te toetsen. Doorschakelen kan niet.(wel kan je eventueel een doorschakeling instellen bij ingesprek bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:33:
[...]

Als beide poorten een nummer hebben, kan je intern bellen door gewoon het hele nummer te toetsen. Doorschakelen kan niet.(wel kan je eventueel een doorschakeling instellen bij ingesprek bijvoorbeeld)
dan moet het eerst wel mogelijk zijn om een nummer toe te kennen aan die 2de poort... een hd medewerker vertelde mij dat dit pas kan als het knopje "aanpassen" verschijnt bij die poorten in mijn kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Het wordt ook op kpn.com aangegeven:
2. Kan ik intern bellen met InternetPlusBellen?
Ja, u kunt gratis bellen naar andere toestellen die zijn aangesloten op uw KPN Experia Box.

3. Kan ik een telefoongesprek doorverbinden met InternetPlusBellen?
Nee, dit is niet mogelijk.
Tja gratis intern bellen. Dat is eigenlijk hetzelfde als bellen naar een andere IPB-er. Dit is ook gratis. Het is dus niet mogelijk wat dat cheazers wil. Na 2 min google-en vond ik meerdere Analoge telefooncentrales die geschikt waren voor 2 buitenlijnen. Hier de kwa prijs interessantste: Tiptel 2/8 clip.

Edit: link gaat niet helemaal goed zie telefooncentrales en dan analoog. De bovenste.

[ Voor 34% gewijzigd door Edmund op 04-04-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo
  • Laatst online: 11-03 11:24

wmo

ronaldlokers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:48:
[...]

dan moet het eerst wel mogelijk zijn om een nummer toe te kennen aan die 2de poort... een hd medewerker vertelde mij dat dit pas kan als het knopje "aanpassen" verschijnt bij die poorten in mijn kpn.
Dan moet het knoppie inderdaad wel eerst komen jah, anders kan het inderdaad niet.

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
wmo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:57:
[...]

Dan moet het knoppie inderdaad wel eerst komen jah, anders kan het inderdaad niet.
jup, ik had gebeld en ze konden het niet instellen... wel handig dat je dan wel een nummer kan aanvragen. Nu betaal ik dus voor een nummer waar ik niks mee kan :X Maar het zou zo snel als mogelijk opgelost worden en het kost gelukkig maar 1,50 per maand B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldlokers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:01:
jup, ik had gebeld en ze konden het niet instellen... wel handig dat je dan wel een nummer kan aanvragen. Nu betaal ik dus voor een nummer waar ik niks mee kan :X Maar het zou zo snel als mogelijk opgelost worden en het kost gelukkig maar 1,50 per maand B)
Je extra nummers (als je van ISDN afkomt) zijn de eerste 6 maanden gratis... dus dat betalen valt gelukkig wel mee. Helaas wel jammer dat ze niet je nummers kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
[...]

de 2e lijn kan dit wel voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Ipaq 4150 pocket pc met WLAN. Er ontstaan wel verbinding met de EB maar kan geen verbinding met internet via EB krijgen. EB geeft geen IP adres via DHCP en via geforceerd vast IP adres in de Ipaq192.168.2.203 lukt het ook niet.
Dit laatste lukte eerder wel via een apart Access Point in het lokale nerwerk achter de EB, maar werkt sinds gisteren niet meer. (ook daar geeft de Ipaq aan verbinding te hebben maar geen verbinding met internet) Iemand suggesties?
Overige computers in netwerk ook wireless geven geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:32:
Heb een Ipaq 4150 pocket pc met WLAN. Er ontstaan wel verbinding met de EB maar kan geen verbinding met internet via EB krijgen. EB geeft geen IP adres via DHCP en via geforceerd vast IP adres in de Ipaq192.168.2.203 lukt het ook niet.
Dit laatste lukte eerder wel via een apart Access Point in het lokale nerwerk achter de EB, maar werkt sinds gisteren niet meer. (ook daar geeft de Ipaq aan verbinding te hebben maar geen verbinding met internet) Iemand suggesties?
Overige computers in netwerk ook wireless geven geen probleem.
Werkt je Ipaq wel op WPA-PSK? of heb je al een andere beveiliging laten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Repec schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:32:
[...]

de 2e lijn kan dit wel voor je regelen.
hmz, is de hd dan zo dom? mijn is verteld dat dit niet kon, nouja binnenkort nog maar eens bellen dan.

@ c7bcf20fdd4b35a

Ik heb analoog en betaal dus wel voor dat nr, maar dat doet er niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:36:
[...]

Werkt je Ipaq wel op WPA-PSK? of heb je al een andere beveiliging laten instellen?
Ja, Ipaq werkt op WPA-PSK TKIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
ronaldlokers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:41:
[...]

hmz, is de hd dan zo dom? mijn is verteld dat dit niet kon, nouja binnenkort nog maar eens bellen dan.

@ c7bcf20fdd4b35a

Ik heb analoog en betaal dus wel voor dat nr, maar dat doet er niet veel toe.
Wat voor nummer probeer je dan aan die tel2 te koppelen? Voor zover ik eens gelezen heb is die tel2 alleen voor "normale" nummers en kun je er geen 084-nummers oid aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Joen schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:19:
[...]

Wat voor nummer probeer je dan aan die tel2 te koppelen? Voor zover ik eens gelezen heb is die tel2 alleen voor "normale" nummers en kun je er geen 084-nummers oid aan koppelen.
Ik heb een normaal nummer aangevraagd en toegewezen gekregen...

nog iets raars: op die tel 2 is geen nr geactiveerd, toch ging net een telefoon af die op tel 2 zit. Ik nam dus op en weg was de verbinding, meer mensen last van die spookverbindingen? Op tel 1 hebben we het ook soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldlokers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:21:
Ik heb een normaal nummer aangevraagd en toegewezen gekregen...

nog iets raars: op die tel 2 is geen nr geactiveerd, toch ging net een telefoon af die op tel 2 zit. Ik nam dus op en weg was de verbinding, meer mensen last van die spookverbindingen? Op tel 1 hebben we het ook soms.
Ben je al geporteerd? Als je nog niet geporteerd bent, zou het kunnen dat je werd gebeld op je PSTN lijn...
Spooktelefoontjes schijnen soms wel eens voor te komen, als het te vaak voorkomt kan je het beste even bellen met de HD.
(Hoeveel toestellen zitten overigens aan een lijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:33:
[...]

Ben je al geporteerd? Als je nog niet geporteerd bent, zou het kunnen dat je werd gebeld op je PSTN lijn...
Spooktelefoontjes schijnen soms wel eens voor te komen, als het te vaak voorkomt kan je het beste even bellen met de HD.
(Hoeveel toestellen zitten overigens aan een lijn?)
Ik ben geporteerd (ik heb op tel1 telefoons namelijk ineens nummerweergave, had ik eerst niet)

op tel 1 zitten 3 telefoons, zo'n tripleset draadloze handsets van kpn, weet zo het model niet.
op tel 2 zit een basisstation zonder telefoon en een losse handset met eigen oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het lijkt mij toch dat de helpdesk vast wel even voor je kan instellen datdat 2e nummer aan je tel2 wordt gekoppeld. Vind het toch wel een beetje rare reactie van de helpdesk: dan zou je betalen voor iets dat je niet kunt gebruiken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Er zitten wel wat verborgen pagina's in de SX551:

http://192.168.2.1/adsl_status.stm
http://192.168.2.1/wireless_country.stm
http://192.168.2.1/blocked.htm
http://192.168.2.1/wait.stm

Eerst even inloggen. Probeer ze maar eens ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-E op 04-04-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Laatst online: 05-09 11:51
Vandaag heb ik mijn Siemens USB Adapter 108 uit m'n pc gehaald en een Linksys WMP54GS geïnstalleerd.

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

De 108 gaf mij zóveel problemen dat ik bijna tot wanhoop was gedreven.
M'n pc liep vaak vast, om de reboot wilde de 108 niet starten (code 10) en na een paar seconden intensief internetdata gebruik met Usenet (zowel NewsLeecher als Grabit) gooide hij eerst de internet verbinding eraf en daarna liep m'n pc vast.

Ik heb het met de siemens drivers geprobeerd en zonder. Maakte niets uit.

En nu.....?
Geen enkel probleem meer!
Ik kan dus iedereen aanraden om bij dezelfde problemen een andere (liefst PCI) WiFi-adapter te gebruiken en de 108 te deïnstalleren.

Bij yorcom.nl is deze Linksys als 1 vd goedkoopste te bestellen (via Pricewatch gezocht en gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Laatst online: 06-03-2024
[...]

Vreemd, ik kan wel een nummer aan poort 2 hangen (via Mijn KPN, Beheer Experia Box)
Ik heb mijn 4 ISDN nrs meegenomen en kan gewoon kiezen welke ik op poort 2 kan zetten.
HD moet het dus ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migr schreef op woensdag 05 april 2006 @ 07:13:
[...]

Vreemd, ik kan wel een nummer aan poort 2 hangen (via Mijn KPN, Beheer Experia Box)
Ik heb mijn 4 ISDN nrs meegenomen en kan gewoon kiezen welke ik op poort 2 kan zetten.
HD moet het dus ook kunnen.
HD kan dit niet, maar zij kunnen het wel doorspelen naar de 2e lijn, die het dan voor je kunnen regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden heb ik nog steeds geen nieuwe firmware voor mijn EB om zo rechtstreeks webbased in te loggen met 192.168....
Nu hoor ik van verschillende kanten dat er bij mensen die update is uitgerold.
En dat je het zelf kan forceren door zelf de EB te resetten. Hij haalt dan automatisch de nieuwe firmware op.

Een tijdje geleden hebben ze bij mij al een nieuwe update gedaan omdat ik last had van ruis en echo. Na die tijd werkt alles prima.
Maar als ik nu mijn EB gaat resetten, betekent dit dat hij mijn ouwe goede update overschrijft zodat ik misschien weer die ruis krijg?

Samengevat:
Kan ik mijn EB gerust resetten zonder dat ik problemen kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de nieuwe firmware al een keer gehad hebt kun je inderdaad je EB resetten, dan zou je gewoon de nieuwe firmware weer binnen moeten krijgen.
Nou weet ik het niet 100% zeker, maar ik dacht dat je dan ook meteen alle instellingen die je al gedaan hebt (NAT, enz) kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:18:
Tot op heden heb ik nog steeds geen nieuwe firmware voor mijn EB om zo rechtstreeks webbased in te loggen met 192.168....
Nu hoor ik van verschillende kanten dat er bij mensen die update is uitgerold.
En dat je het zelf kan forceren door zelf de EB te resetten. Hij haalt dan automatisch de nieuwe firmware op.

Een tijdje geleden hebben ze bij mij al een nieuwe update gedaan omdat ik last had van ruis en echo. Na die tijd werkt alles prima.
Maar als ik nu mijn EB gaat resetten, betekent dit dat hij mijn ouwe goede update overschrijft zodat ik misschien weer die ruis krijg?

Samengevat:
Kan ik mijn EB gerust resetten zonder dat ik problemen kan verwachten?
Moeilijk te zeggen zo, heb je ISDN of PSTN gehad voor IPB? Als je ISDN had, heeft resetten nog geen zin, die versie van firmware is nog niet klaar. Als je PSTN hebt, kan je proberen te resetten, maar geen garanties over je ruis/echo probleem... (weet niet of dat een instelling is of dat ze je aparte firmware hebben gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:23:
Als je de nieuwe firmware al een keer gehad hebt kun je inderdaad je EB resetten, dan zou je gewoon de nieuwe firmware weer binnen moeten krijgen.
Nou weet ik het niet 100% zeker, maar ik dacht dat je dan ook meteen alle instellingen die je al gedaan hebt (NAT, enz) kwijt bent.
Als het goed werkt nu en er geen dringende reden is om nu al de webinterface te gebruiken dan zou ik niet de boel forceren maar gewoon afwachten tot over (enige?) weken deze wordt gepushed. If it aint broke, don't try to fix it....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik als beetje leek op netwerk gebied vraag mij af hoe "goed" de ingebouwde firewall is.
kpn claimt dat je eigen software firewall niet meer nodig is? is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed deze is heb ik geen ervaring mee. Ik weet wel dat je met een eigen firewall en de wifi verbinding uit moet kijken. Er zijn een aantal firewalls in omloop die het voor elkaar krijgen om je wifi te blokkeren. (wat op zich natuurlijk wel de beste beveiliging is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:57:
ik als beetje leek op netwerk gebied vraag mij af hoe "goed" de ingebouwde firewall is.
kpn claimt dat je eigen software firewall niet meer nodig is? is dat ook zo?
De firewall in de ExperiaBox houdt alleen verbindingen van buitenaf tegen, de pc binnen het netwerk kan ongelimiteerd verbinding maken naar buiten toe. Dus voor aanvallen van buitenaf ben je beschermd, maar als je een een trojan horse of een virus oploopt die massaal gaat mailen ben je daar niet tegen beschermd. Een softwarefirewall kan je hier wel tegen beschermen (tot virussen/tronjans zo slim worden om zelf de firewall uit te zetten...)
Dat KPN claimt dat je je eigen software firewall niet meer nodig hebt lijkt me stug, want dat zullen ze niet gauw zeggen. (wel zullen ze als je verbinding niet meer werkt vragen om tijdelijk je firewall uit te schakelen om die als probleemveroorzaker uit te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is morgen twee weken geleden dat ik IPB heb geinstalleerd en geactiveerd. Inmiddels werkt alles (soms met hulp van de 2e lijn HD) goed, alleen ik ben nog steeds niet geporteerd. (ISDN, inkomende gesprekken komen nog op de oude DECT ibnstallatie binnen, en ik kan ook nog steeds via ISDN uitbellen). Uiteraard bellen we (gratis) via IPB uit.
De eerste rekening van Planet is ook al binnen.
Duurt dat porteren niet een beetje lang? Weliswaar is 2 weken gelijk aan 10 werkdagen, maar ik heb de indruk dat de meesten hier sneller geporteerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:55:
Het is morgen twee weken geleden dat ik IPB heb geinstalleerd en geactiveerd. Inmiddels werkt alles (soms met hulp van de 2e lijn HD) goed, alleen ik ben nog steeds niet geporteerd. (ISDN, inkomende gesprekken komen nog op de oude DECT ibnstallatie binnen, en ik kan ook nog steeds via ISDN uitbellen). Uiteraard bellen we (gratis) via IPB uit.
De eerste rekening van Planet is ook al binnen.
Duurt dat porteren niet een beetje lang? Weliswaar is 2 weken gelijk aan 10 werkdagen, maar ik heb de indruk dat de meesten hier sneller geporteerd waren.
Ik heb maandag de nieuwe firmware voor de ISDN EB gepushed gehad. Ik weet nu waarom deze nog niet vrijgegeven wordt. Omdat ik wat problemen had met wifi dacht ik even Broadcast SSID aan te zetten. Toen ik op OK drukte was het afgelopen. De bekende pagina in IE dat de server niet bereikbaar is werd getoond. Weer opnieuw 192.168.2.1 ingevoerd en kreeg toen een pagina waarop ik de locatie van de firmware aan moest geven!?!?!. Ik was terecht gekomen in een firmware recovery tool. Gevolg: EB deed niets meer, ook niet na reset, door 2e lijns ook niet meer te benaderen. Daarom is de firmware afgekeurd en is de verwachting(?!) dat begin volgende maand het probleem opgelost is. Ondertussen is mijn EB vervangen, met oude firmware.

Wat betreft het porteren. De "happy-call" heb ik voor de eerste keer bijna drie weken geleden gehad. Twee weken geleden samen met 2e lijns nogmaals uitgevoerd. Hij kwam toen weer niet door, ze zouden het toen handmatig uit laten voeren. Wat blijkt vandaag, activering heeft nog steeds niet plaatsgevonden, opnieuw gaat men hem handmatig uitvoeren, de portering is dus nog steeds niet in gang gezet. Daardoor werkt MijnKPN ook nog niet (helemaal). Daardoor ook allerlei rare dingen met wireless.

Ik heb nog een ander probleem. Ik heb een NSLU2 netwerk server waaraan een USB-HD gekopeld zit. Voorheen met de 510i modem kon ik gewoon muziek die op de USB-HD staat op elke pc in het netwerk afspelen. Nu met de EB stopt de muziek na ongeveer 30 sec, de verbinding blijkt verbroken te zijn. Toen de afgelopen twee dagen de EB uitgestaan heeft ivm de storing werkte het weer wel. Probleem wordt dus veroorzaakt door EB maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:51:
[...]

Je moet er wel rekening meehouden als je het 0800 nummer belt dat er een grote kans bestaat dat de mensen van de IPB HD je niet helpen als je hiernaar toe hebt gebeld mbt een wireless probleem.
In principe ondersteunen ze alleen de door KPN geleverde adapters. Ik heb een ASUS Wl100g pcmcia kaart met problemen, wel verbinding met EB geen internet en lokaal netwerk. Ik heb zeker een uur met 2e lijns aan de lijn gehangen. We kwamen er niet uit, als hij inlogde in mijn EB stond alles goed. Ik ben nog wat aan het klooien geweest. Ik zag op MijnKPN dat WIFI uit stond en bij de netwerksleutel een vraagteken. Heb dit hersteld en alles werkt als een trein. De vraag is alleen hoelang de instellingen er in blijven staan, in MijnKPN. Mijn ervaring is dat dit iedere dag wijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:23:
Voor ISDN dus niet! Als het goed is moeten de instellingen bewaard blijven, is me verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:48:
[...]

Voor ISDN dus niet! Als het goed is moeten de instellingen bewaard blijven, is me verteld.
Lijkt me dat je met een factory reset toch echt wel alles kwijt bent. Je zet hem immers terug naar de instellingen zoals uit de fabruik uitgeleverd worden. De modem zal dan waarschijnlijk via de TSM de standaard uitgeleverd instellingen laden, zoals wpa-psk sleutel en SSID. En de nat tabel zal waarschijnlijk gewist zijn. Bij een firmware update zullen waarschijnlijk de instelligen wel bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Ik heb afgelopen nacht de nieuwe firmware gekregen (PSTN).
Wat mij opviel is dat de firewall setting m.b.t. de Server instelling in Mijn KPN weer op "Standard" stond i.p.v. "Server".
Blijkbaar worden niet alle instellingen overgenomen als de nieuwe firmware op de EB wordt gezet.

Dus voor diegene die ook een router achter de EB hebben hangen en de Server instelling gebruiken is dit wellicht iets om te controleren zodra je de nieuwe firmware hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:08:
[...]

Lijkt me dat je met een factory reset toch echt wel alles kwijt bent. Je zet hem immers terug naar de instellingen zoals uit de fabruik uitgeleverd worden. De modem zal dan waarschijnlijk via de TSM de standaard uitgeleverd instellingen laden, zoals wpa-psk sleutel en SSID. En de nat tabel zal waarschijnlijk gewist zijn. Bij een firmware update zullen waarschijnlijk de instelligen wel bewaard blijven.
Dit klopt. Na een reset stond bij mij alles weer standaard. NAT-tabel leeg en zo. Je kunt natuurlijk wel een backup file maken en deze later weer terug zetten. De key betreffende het wifi gedeelte hoefde ik niet opnieuw in te stellen. Ik heb namelijk een andere key ingesteld als de key die door KPN ingesteld was. Deze key had ik trouwens wel op mijn KPN aangepast, voordat ik de nieuwe firmware kreeg.

@SachaH: Ik hoop dat dat 1 malig zo gebeurt. Namelijk omdat jij de 'nieuwe' firmware kreeg. Oftewel de firmware waarmee je de box, lokaal kunt benaderen. Het zou een slechte zaak zijn als je bij iedere firmware update de zaak weer opnieuw moet instellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmund op 06-04-2006 10:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.