[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.774 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nick39 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:16:
Vandaag internetplusbellen gekregen en aangesloten (eitje).
Ik heb 1369 tig keer gebeld,maar internetplusbellen staat er niet bij bij mijn kpn (activatiecode gedaan) daarnaast kan ik niet mobiel bellen en niet naar 0900 nummers.
Is dit normaal ?
Wat ik gehoord heb is dat het wel eens wil voorkomen dat het idd niet helemaal goed doorkomt, ik kan je aanraden om even contact op te nemen met de helpdesk. Die zetten je waarschijnlijk door naar de 2e lijn zodat die het voor je kan activeren :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
MaNiC_MiNd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:27:
[...]

Wat ik gehoord heb is dat het wel eens wil voorkomen dat het idd niet helemaal goed doorkomt, ik kan je aanraden om even contact op te nemen met de helpdesk. Die zetten je waarschijnlijk door naar de 2e lijn zodat die het voor je kan activeren :)
Ze zouden me terug bellen (vanaf 5 uur zitten wachten maar niets gehoord nog) dus.. zou kunnen dat de opties gewoon uit staan in het telefoniebeheer en ik kan er niet bij om het aan te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo en passant hoor je links en rechts dat telefoniebeheer er uitligt. Maar het duurt nu al bijna een week. Eerst was het 'Probeert u het later nog eens", inmiddels is het alleen nog "Wegens een technische storing is "Telefonie Beheer" niet beschikbaar. Excuses voor het ongemak."

Heeft iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn dat zoiets er een week uitligt?? Ik wil m'n voicemail instellen, maar het wachten duurt wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
zoontje lief speelt op de x-box64.. weg telefoon ! ik kan niet meer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:16:
Vandaag internetplusbellen gekregen en aangesloten (eitje).
Ik heb 1369 tig keer gebeld,maar internetplusbellen staat er niet bij bij mijn kpn (activatiecode gedaan) daarnaast kan ik niet mobiel bellen en niet naar 0900 nummers.
Is dit normaal ?
Ik heb hetzelfde gehad. Het activeren was niet doorgekomen, dit lukte zelfs niet toen ik 2e lijns aan de lijn had. Ze hebben toen het systeem een duw gegeven. Overrigens is er al geruime tijd een probleem met Mijn KPN. De problemen hebben te maken met capaciteit, teveel mensen die er gebruik van willen maken waardoor het systeem crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Balen, voor het eerst na 2 weken wat problemen. Tijdens het downloaden (newsleecher) is de telefoonverbinding niet goed. Gesprek happert. Als ik de download pauzeer en is alles weer ok.
Morgen maar eens de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:53:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Het activeren was niet doorgekomen, dit lukte zelfs niet toen ik 2e lijns aan de lijn had. Ze hebben toen het systeem een duw gegeven. Overrigens is er al geruime tijd een probleem met Mijn KPN. De problemen hebben te maken met capaciteit, teveel mensen die er gebruik van willen maken waardoor het systeem crashed.
Ja en da's precies waar ik bij de klantenservice per mail over heb geklaagd. Evenals de afwachtende houding van de HD. "Probeerd u het later nog eens".
Ik wil niet wachten, ik wil kunnen doen waar ik NU zin in heb en waar ik voor betaal. :(

Mijn KPN / internetplusbellen beheer schijnt al vanaf vorige week woensdag plat te liggen. Ik heb vrijdag mijn EB voor ISDN geinstalleerd. Gelukkig werkte alles in 1 keer, op bellen naar betaalde nummers na. 1 telefoontje naar de HD en even later werkte dat.
Maargoed, ik kan nog steeds geen instellingen maken... En daar baal ik serieus van. :(

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
HofmanJaap schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:37:
Balen, voor het eerst na 2 weken wat problemen. Tijdens het downloaden (newsleecher) is de telefoonverbinding niet goed. Gesprek happert. Als ik de download pauzeer en is alles weer ok.
Morgen maar eens de helpdesk bellen.
Ik weet zo niet meer of je nu ISDN of PSTN had maar als je PSTN hebt ga dan ff naar de webinterface van de EB en voeg de poorten van newsleecher toe in de firewall etc.
Dat zou het moeten verhelpen.
remco_k schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:47:
[...]

Ja en da's precies waar ik bij de klantenservice per mail over heb geklaagd. Evenals de afwachtende houding van de HD. "Probeerd u het later nog eens".
Ik wil niet wachten, ik wil kunnen doen waar ik NU zin in heb en waar ik voor betaal. :(

Mijn KPN / internetplusbellen beheer schijnt al vanaf vorige week woensdag plat te liggen. Ik heb vrijdag mijn EB voor ISDN geinstalleerd. Gelukkig werkte alles in 1 keer, op bellen naar betaalde nummers na. 1 telefoontje naar de HD en even later werkte dat.
Maargoed, ik kan nog steeds geen instellingen maken... En daar baal ik serieus van. :(
Wat moet de helpdesk anders doen dan mededelen dat je geduld moet hebben? Moeten ze ff een paar servers plaatsen of patches schrijven zodat het ala minuut kan worden opgelost?
Sorry hoor maar tegen zulke posts kan ik slecht tegen. Als er met iets een "storing" is wat langer als een dag of wat duurt kun je toch wel een beetje nagaan dat het wel iets heftigs moet zijn?
Of zou je willen dat ze de site weer opengooien en dan kunnen we hier op tweakers weer lekker gaan zitten lezen dat de site zo ontzettend traag is etc etc...

Zoals ik al vaker heb gezegd, geduld is een schone zaak.

[ Voor 23% gewijzigd door Repec op 30-03-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:01:
Zo en passant hoor je links en rechts dat telefoniebeheer er uitligt. Maar het duurt nu al bijna een week. Eerst was het 'Probeert u het later nog eens", inmiddels is het alleen nog "Wegens een technische storing is "Telefonie Beheer" niet beschikbaar. Excuses voor het ongemak."

Heeft iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn dat zoiets er een week uitligt?? Ik wil m'n voicemail instellen, maar het wachten duurt wel erg lang...
Had toevallig iemand van de 2e lijn die me gisteren belde. Schijnt dat de databases geupdate worden en als het volgens planning gaat zou het morgen klaar zijn. Nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 08:28:
[...]

Had toevallig iemand van de 2e lijn die me gisteren belde. Schijnt dat de databases geupdate worden en als het volgens planning gaat zou het morgen klaar zijn. Nog even geduld dus...
en het geduld is beloond, telefoniebeheer is weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ik heb nu verbinding,kan bellen en gebeld worden,er staat wel internetplusbellen maar verder niets,als ik er op druk staat dat het niet beschikbaar is..

Er is op dit moment een landelijke grote storing waardoor het allemaal niet zou werken.

Wachttijd voor terugbellen met een ticket is 3 werkdagen nu :(

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 30-03-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik ben al weken aan het meelezen op dit forum en nu ik mijn eerste ervaringen heb ga ik posten...

Medio februari ipb besteld en 24 maart gekregen. Direct aangesloten natuurlijk en ik moet zeggen het bellen werkt goed. Nu nog wachten op de portering.

Er is echter nog wel een probleem:
Ik heb een HP LaserJet 1000 aangesloten op de usb poort op de Experia (4e lampje op EB brandt).
Met de browser heb ik usb op actief gezet, file server uit en usb printer aan. Bij status staat nu dat er idd een printer aan is gesloten.

Als ik de printer op de PC's installeer volgens de KPN methode en print dan krijg ik bij printen een foutmelding:
"Fout bij printen" en de documenten komen in de wachtrij te staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Methode van printer installatie:

>>>>
Voor Windows 2000 en voor Windows XP neemt u de volgende stappen:

g. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Poorten
h. Klik op Poort toevoegen
i. Selecteer Standard TCP/IP Port
j. Klik op Nieuwe poort
k. Klik op Volgende >
l. Vul in het in het invulveld 192.168.2.1 in
m. Klik op Volgende >
n. Selecteer achter Standaard het apparaattype de bovenste (Let op! Er zijn twee identieke types beschikbaar) Network Print Server (1 port)
o. Klik op Volgende >
p. Klik op Voltooien
q. Klik op Sluiten
r. Klik nogmaals op Sluiten
<<<<
(Aldus KPNAdsl)

Na stap r moet ik nog de printerdriver selecteren om e.e.a. af te ronden.

Enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb dit ook geprobeerd,maar het probleem zit er bij mij in dat er geen retourmeldingen komen naar de pc.
Dus ook geen printer ready melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_Luck
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn er ook nog mensen met een (zeer) positive ervaring over IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Lucky_Luck schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:02:
Jep :w

We hebben hier IPB via Planet. Het werkt allemaal prima. Leuke detail, is de meer dan gehalveerde telefoonrekening (door voor 10 euro onbeperkt te kunnen bellen naar vaste nummers). De geluidskwaliteit is minstens gelijk t.o.v. PSTN en ook internet doet het, zoals altijd via Planet, perfect. Er zijn trouwens ook nog geen problemen geweest met VoIP (geen wegvallende verbindingen of onbereikbaarheid), we hebben het nu al bijna anderhalve maand!

En ja ik gebruik bittorrent en nieuwsgroepen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gewoonlijk, die schrijven niet zo snel... Maar hier werkt alles perfect hoor, net zo als bij de meesten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:32:
[...]

en het geduld is beloond, telefoniebeheer is weer beschikbaar.
Alleen.. Waar is de optie "voicemail in Email" gebleven ? Dat was nu de optie waar ik op zat te wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het ook uitstekend allemaal. Heb IPB Extra sinds augustus vorig jaar.
Het enige wat me opvalt is dat de download van de machine die op server (firewall open) staat met een factor 2 langzamer wordt.
Zet ik server op een andere machine gebeurd hetzelfde...
Dit alleen op de machine die op server staat.
De overige halen dan wel de "goede" snelheid......
Wie kent dit euveltje??

hehehe snap je het nog??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier, bij mijn oom en bij de achterburen werkt alles zonder problemen. Maar Lucky_Luck wat zou jij ervan vinden als er 20 posts per dag geplaatst zouden worden met als inhoud: 'Het werkt hier perfect'? Ik denk dat, zoals rens100 al vertelde, het bij de meeste zonder problemen werkt.

Ik heb IPB Extra sinds juli vorig jaar. Tijdens het eerste half jaar heb ik echter wel genoeg problemen gehad, maar sinds een dikke maand werkt het perfect. Dat mijn KPN niet beschikbaar is boeit me niet zoveel. De mailadressen zijn aangemaakt. Ik maak geen gebruik van voicemail. Tevens gebruik ik voor het doorschakelen van de telefoon de ouderwetse manier. Kortom ik gebruik de mijn KPN omgeving niet. Alles wat ik wel zou willen kunnen instellen kan ik inmiddels via 192.168.2.1. Ik heb het dan voornamelijk over de NAT-tabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 30-03-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@edmund:

Voor isdn gebruikers is de volgende tip handig:

De experia gebruikt de quattrovox voor inbellende gesprekken voor de portering.
In de gebruiksaanwijzing staat niet duidelijk omschreven hoe dit moet.
Je moet dus de lijn verbinding aansluiten op een van de analoge poorten van je quatrovox.
De Experia neemt dan de poort over,maar ook het telefoonnummer dat aan die poort gekoppeld zit.
Zorg er dus voor dat voor je de experia aansluit je op de betreffende poort het hoofdnummer dat je wilt gaan gebruiken hebt ingeprogrammeerd,hoe dat moet staat in je quattrovox handleiding.
Alleen dus het hoofdnummer,geen andere nummers (je kan tot 3 nummers per poort programmeren bij de quattrovox.
In mijn geval had ik op poort 1 het faxnummer staan.
Met als gevolg dat ik me aanmeldde met het faxnummer in plaats van het hoofdnummer :7 waardoor het dus niet werkte.
Je stelt vaak eenmalig dat zo in en kijkt er dan jaren niet meer naar.
Doe je dat dus fout,dan meld je het verkeerde nummer aan en gaat het niet werken.
Dus stap 1:
Programmeer het hoofdnummer,en alleen het hoofdnummer,op poort 1 van je quattrovox met een gewone telefoon.
Stap 2: verwijder de telefoon en sluit rechtstreeks of met een stekker de lijnkabel van de experia aan op poort 1.
Stap 3: meld je aan via het nummer 1369.

Als je dat niet doet meld je het verkeerde nummer aan,en krijgen de mensen die je bellen je ook niet aan de lijn als je hoofdnummer niet op die poort staat.
Het inkomende telefoongesprek gaat dan naar de poort waar je hoofdnummer op geprogrammeerd staat,en als dat een andere is dan waar je je lijnkabel op hebt aangesloten gaat je telefoon dus niet over.
Staan er andere nummers geprogrammeerd en het hoofdnummer staat wel op poort 1 maar niet op de eerste positie dan meld je je aan met het verkeerde nummer (quattrovox gebruikt het nummer op de eerste positie van de poort als uitgaand) maar komt het inkomende gesprek wel binnen,het is immers bestemd voor een van de drie nummers in de poort.
Het lijkt dan te werken,je kan uitbellen (gebruikt het eerste nummer van de poort) en je kan gebeld worden,poort 1 gaat immers over omdat het nummer er wel in geprogrammeerd staat maar bv op de tweede positie.
Na je portering werkt het dan niet meer.
Je lijn gaat over op het eerst meegegeven nummer,maar aangezien dat in mijn voorbeeld je hoofdnummer niet was,gaat de lijn niet over.

Voorbeeldje, op poort 1 van de quattrovox heb je 3 nummers geprogrammeerd.
1= de kinderkamer: 010-1234567
2= hoofdnummer: 010-2233445
3= de kelder: 010-3344556

Als je de lijn ingang met poort 1 verbind en je meld je aan,denk je dat dit met het hoofdnummer is,op de tweede positie.
Je belt echter uit,dus je meld je ook aan,met het eerste nummer,de kinderkamer.
Zolang de portering niet rond is,kunnen mensen je bellen op je hoofdnummer,die staat op poort 1,die gaat over,je lijnkabel geeft het door en voila,je telefoon gaat.
Na de portering ben je alleen nog bereikbaar met het nummer waarop je je ongemerkt had aangemeld: de kinderkamer.
Belt men je op je hoofdnummer,dan gaat die niet over,je hebt er je immers niet mee aangemeld.

ow,er is een landelijke storing waardoor je niet bij je instellingen kan komen op mijn kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:28:
[...]

Alleen.. Waar is de optie "voicemail in Email" gebleven ? Dat was nu de optie waar ik op zat te wachten :'(
Verhip, die is pleite!

Ben bang dat als de site is "geupgrade" dat die misschien wel niet meer komt ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
DeadMetal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:10:
[...]

Was dit niet opgelost in die nieuwe firmware, of ben ik in de war?
http://www.nu.nl/news/691...ogelijk_onbereikbaar.html
Als het goed is wel.
We hebben iets meer dan een week de nieuwe firmware erin en geen problemen meer.
Ik weet niet hoe bij andere mensen zit.

Maar ik ben bang dat dadelijk KPN met een nieuwe firmware komt en dat je niet meer in de modem ken komen.
Want ze hebben nog steeds My KPN niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Verhip, die is pleite!

Ben bang dat als de site is "geupgrade" dat die misschien wel niet meer komt ook..
Zou ik erg jammer vinden. Email zie ik 20 keer op een dag, dan is een voicemail bericht snel beluisterd. Steeds apart bellen ervoor vergeet ik toch steeds. Vreemd toch, bij de reclameuitingen werd het steevast genoemd. Vlak voor het uit de lucht gaan kon je overigens wel al de menu's in, maar heb dat niet geprobeerd verder. Is er iemand die toen iets heeft kunnen doen met voicemail in Email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:50:
Voorbeeldje, op poort 1 van de quattrovox heb je 3 nummers geprogrammeerd.
1= de kinderkamer: 010-1234567
2= hoofdnummer: 010-2233445
3= de kelder: 010-3344556

Als je de lijn ingang met poort 1 verbind en je meld je aan,denk je dat dit met het hoofdnummer is,op de tweede positie.
Je belt echter uit,dus je meld je ook aan,met het eerste nummer,de kinderkamer.
Zolang de portering niet rond is,kunnen mensen je bellen op je hoofdnummer,die staat op poort 1,die gaat over,je lijnkabel geeft het door en voila,je telefoon gaat.
Na de portering ben je alleen nog bereikbaar met het nummer waarop je je ongemerkt had aangemeld: de kinderkamer.
Belt men je op je hoofdnummer,dan gaat die niet over,je hebt er je immers niet mee aangemeld.
Als je uitbelt gaat dit via VOIP, dus via het hoofdnummer, niet het eerst geprogrammeerde nummer van je QV ;)
Enige is dat je tijdens portering dan niet bereikbaar bent

edit:

@Edmund: lees mijn commentaar ook even, volgens mij klopt de TS net als Nick39 zijn post hierboven namenlijk niet. Uitgaande telefonie (inc aanmelden) verloopt namenlijk via VOIP, en DUS over het hoofdnummer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:50:
@edmund:

Voor isdn gebruikers is de volgende tip handig:
[grote verwijder actie ;) ]
Voor isdn gebruikers is dit een handige tip. Vooral als de handleiding hierin tekort komt. Toch twijfel ik of dit wel in de TS thuishoort. De TS begint namelijk ontzettend lang te worden, hierdoor wordt het steeds lastiger iets terug tevinden. Ik denk dat ik beter een link naar jou post kan plaatsen, maar dit werkt ook weer vrij onhandig. Owja natuurlijk. Een kopje 'Installatie problemen' erbij plaatsen. Nu aan de mede IPB-ers de eer om de tekortkomingen in de handleiding wat betreft de installatie bij mij te melden.

Edit: Het staat erin. En wel onder Tekortkomingen van de handleiding tijdens de installatie. Nick39, kijk het eventjes na. Ik heb sommige zinnen veranderd, misschien is het nu incorrect.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmund op 30-03-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op dit moment de gemiddelde levertijd van IPB? (2 weken geleden besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:06:
[...]

Als je uitbelt gaat dit via VOIP, dus via het hoofdnummer, niet het eerst geprogrammeerde nummer van je QV ;)

edit:
@Edmund: lees mijn commentaar ook even, volgens mij klopt de TS net als Nick39 zijn post hierboven namenlijk niet. Uitgaande telefonie (inc aanmelden) verloopt namenlijk via VOIP, en DUS over het hoofdnummer.
Mooi niet,dat dacht ik ook,maar omdat ik nog steeds niet bereikbaar was heb ik maar eens gebeld en KPN wist mooi te vertellen dat ik via 1369 mijn faxnummer had aangemeld.
Overigens staat ook wel in de handleiding voor isdn dat de experia je nummers overneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 30-03-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Ik heb zojuist ipb geinstalleerd, dat verliep redelijk goed. Het opstarten van het apparaat duurde lang en het voip lampje ging daarbij niet branden na 30 minuten. Even de reset knop gebruikt en toen werkte het wel snel.

Dus 1369 gebeld en dat bandje vertelde dat het zo'n 3 minuten ging duren voor het omzetten.
Nou een uurtje gewacht en toen maar eens proberen te bellen.

dan ook nog maar ff registreren bij kpn, dat veliep goed alleen wordt er niks zichtbaar.

Naar mijn mobiel kan ik niet bellen dan krijg ik een bezet toon, naar de hd kan ik niet bellen pcies het zelfde verhaal maar naar vaste nummer kan ik wel bellen.

Gebeld worden is ook niet mogelijk het verborgen lampje licht wel op maar de telefoon gaat niet over.

Dus de telefoon maar op de oude manier aangesloten en de hd gebeld.
Nou meneer dit is een bekend probleem dat duurt een dag of 7 en dan is het probleem voorbij u moet de telefoon maar op deze manier aangesloten laten.

Wat betreft mijn kpn, tja die servers zitten overvol het duurt een dag of 2!

nou begint echt goed dat ipb.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds weken werkt de telefoniebeheer functie in mijn KPN weer eens.
De voicemail opties zijn nu helemaal verdwenen (werkte toch al niet).

Verhip de optie onlinetelefoon is ook weg. Dat heeft met mijn 084 nummer altijd prima gewerkt.

Hier vind je het scherm:
https://webclient.kpn.com/webclient/conferencing.php
Wie weet er meer van?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Op isdn gaat de telefoon wel gelijk over,alleen het betaald bellen ging bij mij pas de volgende dag.
Omdat ik mij per ongeluk met het faxnummer heb aangemeld (de eerste keer) kan ik dat helaas niet meer bellen :( overige IPB nummers van kennissen kan ik ook niet bellen.
Mijn kpn kwam pas een dag later.. nou ja..het staat er bij,maar is niet beschikbaar staat er ..dat schijnt landelijk zo te zijn.
Erger is,bij aanvang kon ik opgeven of nummer identificatie uitgaand bellen wel of niet aan moest staan,nee dus...er wordt naar clienten gebeld en die mogen alleen via een alarmcentrale bellen maar de nummers worden mooi meegegeven als ik bel,terwijl dat dus niet moet.
Omdat mijn KPN kaduuk is en ISDN niet de mogelijkheid heeft om via de interne webinterface te configureren kan ik ook de fax niet aansluiten op poort 2..altijd dat isdn dat later komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:06:
[...]

edit:
Hier heb je wel weer gelijk in. Misschien was ik weer te goed gelovig. Volgensmij kan het idd niet wat dat Nick39 zegt. Tenzij pas na het bellen van 1938 (of zoiets) de gegevens in de box gezet worden. Maar dit is volgensmij ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Edmund schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:33:
[...]

Hier heb je wel weer gelijk in. Misschien was ik weer te goed gelovig. Volgensmij kan het idd niet wat dat Nick39 zegt. Tenzij pas na het bellen van 1938 (of zoiets) de gegevens in de box gezet worden. Maar dit is volgensmij ook niet het geval.
Lees mijn reply.
Bij mij was de boel niet goed geactiveerd,volgens de man van KPN omdat ik mij met mijn faxnummer had aangemeld.
Toen ben ik gaan kijken en bleek inderdaad (ik had het draadje op poort 1 gezet) dat mijn faxnummer op poort 1 zat en mijn hoofdnummer op 2).
Ik moest van de helpdesk de poort omwisselen en opnieuw met de poort waar het hoofdnummer op zat 1638 bellen.
Toen ik dat had gedaan,kreeg ik weer het bandje van de mevrouw,en werkte het wel.
Volgens de KPN-er wordt het,in tegenstelling tot analoog,bij isdn op die manier gedaan,je belt pas uitgaand voip NA aanmelding en nadat je aanmelding geslaagd is omdat je bij isdn meerdere nummers hebt wordt het eerste nummer waarmee je uitbelt gelijk je hoofdnummer op basis van nummerherkenning.
Als dat niet klopt lieg ik in commissie,maar dan snap ik niet waarom mijn faxnummer aangemeld wordt,toevallig ook omdat op het faxnummer de draadjes aangesloten zijn en ik daar dus mee belde.
Ik snap ook niet waarom het hersteld wordt als ik opnieuw mezelf (op advies) aanmeld maar dan uitbellend via mijn hoofdnummer op de goede poort.

Overigens blijft het verhaal dat er niet goed uitgelegd wordt dat je bij een quattrovox het line draadje dus op een analoge poort aan moet sluiten.
Er staat letterlijk:
Stap 2C Sluit uw ISDN huiscentrale aan op de KPN experia Box.
Pak een van de bijgeleverde kabeltjes.
Steek het ene eind van het kabeltje in het aansluitpunt LIJN van de kpn experia box,als u een klik hoort,is de ministekker goed aangesloten.
Steek het andere eind in het aansluitpunt van uw isdn huiscentrale.
Bij de Quattrovox 1t/m 5 is dit het meest rechtse aansluitpunt.

Hier gaat het fout,want dat is dus de isdn aanvoer,hier klopt de gebruiksaanwijzing niet.
Verderop staat dan, Let op: de verbinding tussen het NT1 kastje en uw isdn huiscentrale blijft ongewijzigd.
Dat kan niet als je zoals eerder wordt gezegd,het meest rechtse aansluitpunt gebruikt en aansluit op de experia want je moet dan de NT1 kabel er uittrekken,die zit het meest rechts.
Ze zeggen dus: doe de verbinding LIJN in de meest rechtse aansluiting van de quattrovox.
Daar zit dus de aansluiting naar de NT1 in,maar gelijk zeggen ze,laat de NT1 aansluiting intact.
Je moet dus een stekker aansluiten op een kontakt waarvan je de stekker er niet uit mag trekken omdat de aansluiting naar de nt1 intakt moet blijven... 2 stekkers in hetzelfde gaatje proppen werkt echt niet.

Je moet dus de verbinding LIJN experia < analoge poort 1 quatrovox> maken,en de meest rechtse aansluiting,naar je NT1,laten zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 30-03-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Hmz, vandaag gebelt met planet om mijn 2de nummer te laten activeren op poort 2 omdat ik die zelf niet kan activeren in mijnkpn. Zegt die man aan de telefoon dat dit ook niet door hun kan gedaan worden en dat ik moet wachten totdat ik het zelf kan aanpassen in mijnkpn. :s En dat terwijl je wel extra nummers kan aanvragen...

Hebben meer mensen hier last van of moet ik gewoon nog een keer bellen en hopen dat ze mij doorverbinden met de 2e lijn? Bij de 2e lijn zouden ze dit wel kunnen instellen? Die man die ik vandaag aan de lijn had zei dat de 2e lijn druk bezet was, dus misschien dat het daarom op dit moment niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
etienne001 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:15:
Gebeld worden is ook niet mogelijk het verborgen lampje licht wel op maar de telefoon gaat niet over.
OK, het (verborgen) lijnlampje licht dus wel op. Wat doen de lampjes voor Tel1 en Tel2. Beginnen die ook te knipperen?

Of, andere test, wat gebeurt er als je de stroom van de Experia haalt? Dan is de lijnpoort rechtstreeks doorverbonden met Tel1 en zou een binnenkomend, analoog telefoontje nog wel op de Tel1 moeten aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Jan-E schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:52:
[...]
OK, het (verborgen) lijnlampje licht dus wel op. Wat doen de lampjes voor Tel1 en Tel2. Beginnen die ook te knipperen?

Of, andere test, wat gebeurt er als je de stroom van de Experia haalt? Dan is de lijnpoort rechtstreeks doorverbonden met Tel1 en zou een binnenkomend, analoog telefoontje nog wel op de Tel1 moeten aankomen...
Die lampjes Tel 1 en Tel2 gaan niet knipperen als er een gesprek binnenkomt, wel als ik ga bellen.

Dat met die spanning heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik nog eens ff proberen

edit: als ik de spanning eraf haal werkt het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door etienne001 op 30-03-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ronaldlokers schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:43:
Hmz, vandaag gebelt met planet om mijn 2de nummer te laten activeren op poort 2 omdat ik die zelf niet kan activeren in mijnkpn. Zegt die man aan de telefoon dat dit ook niet door hun kan gedaan worden en dat ik moet wachten totdat ik het zelf kan aanpassen in mijnkpn. :s En dat terwijl je wel extra nummers kan aanvragen...

Hebben meer mensen hier last van of moet ik gewoon nog een keer bellen en hopen dat ze mij doorverbinden met de 2e lijn? Bij de 2e lijn zouden ze dit wel kunnen instellen? Die man die ik vandaag aan de lijn had zei dat de 2e lijn druk bezet was, dus misschien dat het daarom op dit moment niet kon.
Bij mij lukt het ook niet,ik weet niet of dat wel kan met de nieuwe firmware.. aangezien ik isdn heb,heb ik de faxlijn terug op de homevox aangesloten,die blijft het toch doen tot ik geporteerd ben, tot die tijd kan ik dan toch mijn fax gebruiken en hopen dat mijn kpn het doet..
Ik kan mijn homepage niet aanmaken,geen mail aliassen aanmaken.... betalen we hier eigenlijk voor ?
Zijn er al isdn mensen die wel via de webinterface naar binnen kunnen,kan je daar een tweede nummer eventueel instellen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 31-03-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
etienne001 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:58:
Die lampjes Tel 1 en Tel2 gaan niet knipperen als er een gesprek binnenkomt, wel als ik ga bellen.

Dat met die spanning heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik nog eens ff proberen
edit: als ik de spanning eraf haal werkt het wel.
Heel vreemd. Als dit bij iedereen zo zou zijn, zou iedereen een paar dagen onbereikbaar zijn als zij de zaak aansluiten volgens de handleiding. Het gaat toch wel om een normale Experia en dus niet om de ISDN-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
EDIT:

Onderstaande oplossing werkt nit perfect ben ik net achter gekomen. Ook hier wilde de USB adapter niet starten (foutcode 10). Ik heb toen verschillende oplossingen geprobeerd, maar uiteindelijk is het (voor mij) het beste om dan de USB adapter uit de USB-poort te trekken, in Apparaatbeheer ook de USB adapter weg te halen, opnieuw te rebooten en dan de
usb adapter weer aan te sluiten.
Verder heb ik weer de onderstaande stappen gevolgd.

Feit blijft dat bij aansturing door windows xp sp2 de draadloze verbinding idd. véél sneller is opgestart.

------------------------------------------

Ik heb erg vaak last dat de Gigaset USB adapter 108 / de Siemens drivers niet goed werken en ik daardoor géén internet heb.
De adapter is wel goed aangesloten, Windows herkent 'm ook en aan de lampjes op de adapter te zien is er (hardwarematig) ook een verbinding met de EB.

Maar de groene balkjes in de taskbay gaan niet aan en Windows zegt dat de adapter niet wil opstarten (foutcode 10).

N.a.v. een eerdere post heb ik een oplossing. Ik gebruik nu gewoon de windows drivers. En inderdaad: ik krijg elke reboot weer DIRECT een netwerkverbinding.

Voor geïnteresseerden een door mij aangepaste oplossing van een eerdere post:

Uninstall Gigaset USB adapter 108 software en ook de Odyssee software. Controleer daarna of ook in apparaatbeheer de adapter is verdwenen.

Na reboot herkende Windows XP direct een "nieuw" apparaat genaamd "AR5523", hiervan handmatig de driver geinstalleerd door in dit geval direct de file NET5523.INF aan te wijzen op de CD-ROM onder .../dutch/drivers/xp/net5523.inf. Vervolgens gewoon doorgaan ondanks opmerkingen van windows over niet valide certificaten.

Windos vindt dan een of meerdere draadloze netwerken en er komt een gele tekstballon rechts in het scherm.
Klik daarop en je komt in het veld 'Draadloze netwerkverbinding #' (# = een cijfer, bijv. 7)

Klik daarin links op 'Voorkeur van de draadloze netwerken'.

Het gaat er om dat je handmatig een draadloos netwerk toevoegt aan de lijst met voorkeurnetwerken.

Doe het volgende daarvoor:

Open Netwerkverbindingen.
Klik op het pictogram van de draadloze netwerkverbinding en klik vervolgens in Netwerktaken op Beschikbare draadloze netwerken weergeven.
Klik, onder Verwante taken aan de linkerkant, op De volgorde van voorkeursnetwerken wijzigen.
Klik op Toevoegen.
Typ een naam voor het draadloze netwerk in het vak Netwerknaam (SSID).
Klik in Netwerkverificatie op een item in de lijst.
Selecteer in Gegevenscodering de coderingsmethode WPA en methode TKIP op.
Typ de netwerksleutel in Netwerksleutel en typ de sleutel nogmaals in Bevestig de netwerksleutel.
Opmerkingen

Schakel het selectievakje 'Dit is een computer-naar-computer netwerk. Er worden geen draadloze toegangspunten gebruikt' uit.

[ Voor 14% gewijzigd door dal673 op 01-04-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is eigenlijk de enige juiste manier. Windows XP had t/m SP1 geen goede ondersteuning voor WIFI en was er derhalve software van de adapterleverancier nodig om het toch aan de praat te krijgen.

Sinds SP2 heeft windows standaard ondersteuning voor WIFI en via de ingebouwde windows oplossing loopt het veel stabieler als via de software van de adapterleverancier (zit toch meer ingebakken in het besturingssysteem).

Bijkomend voordeel is dat Windows je al aanmeld op het netwerk op het moment dat je het gebruikerskeuzemenu hebt staan en dat het dus ook met alle gebruikers werkt (terwijl die andere software vaak alleen werkt bij gebruikers met beheerdersbevoegdheden, of gebruikers onder wie de software is geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surfen naar websites gaat nog steeds ontzettend traag bij mij. Dus ik had een beetje geëxperimenteerd in de EB, de interne firewall uitgezet, en opeens werkt alles als een zonnetje! Is het verstandig om deze uit te laten en de ingebouwde Windows firewall in plaats daarvan te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Bij mij brandt het lampje wifi.
Omdat ik nergens bij kan komen vraag ik me af,broadcast ik,kan iemand gebruik maken van mijn wlan ?
Wat een miskleun om alles via dat mijnkpn te moeten doen...ik kan niet downloaden via e-donkey want ik heb een laag ID,maar omdat mijn kpn niet werkt kan ik niets aan de firewall doen.
ik kan geen homepage aanmaken,mijn fax niet toevoegen,geen e-mail aliassen aanmaken,mijn uitgaande nummer identificatie niet uitzetten,firewall niet instellen,draadloos netwerk kaartje niet instellen,ik had me er iets heel anders bij voorgesteld.. tot wanneer kan je nog terug,en betalen we voor dit nu wel heeeel erg basic "product" gisteren met de helpdesk gesproken,het gewoon internetMINUSbellen genoemd (vond ie wel grappig) maar voorlopig,als ik zo de topics eens bekijk,zijn ze al bijna een jaar bezig.
Volgens de KPN man zijn ze,als het heel erg fout blijft gaan,zelfs gemachtigd om de dienst te staken,omdat het nog in een experimenteel stadium is.
Wat doet KPN verkeerd,de concurrent via de kabel,kent nauwelijks problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:34:
Surfen naar websites gaat nog steeds ontzettend traag bij mij. Dus ik had een beetje geëxperimenteerd in de EB, de interne firewall uitgezet, en opeens werkt alles als een zonnetje! Is het verstandig om deze uit te laten en de ingebouwde Windows firewall in plaats daarvan te gebruiken?
Ik had dezelfde ervaring, de firewall van de EB vertraagde enorm bij mij. Ik heb hem nu ook uitgezet en mijn interne firewall (OSX) aangezet. Ik weet niet of het verstandiger is maar het werkt inieder geval veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien een idee om dit soort zaken in elk geval aan de helpdesk te melden zodat er ook wat mee gedaan kan worden. Als er geen signalen van de gebruikers komen dat het niet altijd goed werkt word er waarschijnlijk aangenomen dat alles goed werkt en word er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:36:
[...]

Ik had dezelfde ervaring, de firewall van de EB vertraagde enorm bij mij. Ik heb hem nu ook uitgezet en mijn interne firewall (OSX) aangezet. Ik weet niet of het verstandiger is maar het werkt inieder geval veel beter.
Sinds de nieuwe firmware loopt alles hier als een trein. Heb de firewall uitstaan (heb die eigenlijk nooit gebruikt ook niet bij mij vorige adsl/modem/router) een firewall op windows-niveau en een virusscanner. Nooit problemen of spyware etc. Tuurlijk wel een beetje met verstand surfen (Firefox) helpt ook al een hoop. (dus niet elke dikke tiet die je tegenkomt aanklikken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:36:
[...]

Ik heb nog nooit de ingebakken EB firewall gebruikt.
Heb nog nooit problemen gehad met een torrent client voor wat betreft het verbindbaar zijn cq nat probleem.
Echter zijn er nog veel pagina's die zeer traag laden, echter heb ik het idee dat dit gekomen is na de nieuwe upgrade.

Qua telefonie heb ik totaal geen problemen meer, downloaden gaat als een trein.
en wat me ook opviel is dat ik na de upgrade een upload snelheid heb die meer in de buurt komt van de beloofde 512 kb.

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
Gegevens opgeslagen 320.6 KByte/sec (=2565 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Gegevens opgeslagen 52.9 KByte/sec (=423 kbps)

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 628.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig werkt Mijn KPN ook weer normaal......................................... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:05:
Gelukkig werkt Mijn KPN ook weer normaal......................................... :)
Gelukkig voor jou....Bij mij helaas nog niet. Krijg steeds de melding 'Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)'. Vervolgens zie ik dan bij bijvoorbeeld voicemailsettings maar een deel van mijn nummers (soms 1, soms 2, maar nooit allemaal).
Ik heb (voorlopig) mijn 4 ISDN nummers meegenomen en heb een 084 nr aangevraagd.

Nog meer mensen dit probleem??

Overigens begrepen van de iemand van de 2e lijn dat de nieuwe firmware voor ISDN pas in mei vrijgegeven zou gaan worden..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:05:
Hier dus absoluut niet :(
De internetwizzard is niet beschikbaar... en dus kan ik nog steeds niets instellen...oh dit is zo balen !

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 31-03-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.
2. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.
3. U heeft nog geen gebruik gemaakt van InternetPlusBellen. Uw installatie is dan nog niet voltooid.

zucht...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hier ook niet.. volgens KPN moet ik weer opnieuw mezelf aanmelden met de activatiecode,maar ik heb dus nu al 3 nieuwe mijn KPN accounts en het werkt nog steeds niet.
Kpn meneer geloofde het niet,heeft met mijn instellingen ingelogd maar ook toen niets..nee natuurlijk niet !

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 31-03-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 10-09 22:19
Ik zie dat jet Het Net nu ook online kan afsluiten. Maar klopt het dat de tarieven hier voor anders zijn? Naar mobiel is b.v. duurder. Daarnaast bieden zij ook niet de mogelijkheid om voor een 2,50 's avonds gratis te bellen.

En kan je b.v. altijd (zoals dat wel kan bij KPN - KPN en KPN - PLANET )gratis naar KPN internetplus abonnees bellen.. naja misschien moet ik maar es bellen met de KS van het Net :-)

[ Voor 33% gewijzigd door BollieBolstra op 31-03-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Wellicht overbodig, maar hier werkt het "Mijn KPN" ook prima, dus wellicht is zoals Alfonzo al zei de installatie nog niet voltooid bij Nick39...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:15:
Wellicht overbodig, maar hier werkt het "Mijn KPN" ook prima, dus wellicht is zoals Alfonzo al zei de installatie nog niet voltooid bij Nick39...
Ik weet niet wat ik er meer aan moet voltooien... bellen via het nummer..account aanmaken met activeringsnummer.. woensdag allemaal gedaan... ik bel er mee... foutmelding internetpluswizzard niet beschikbaar....

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 31-03-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Jan-E schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:02:
[...]
Heel vreemd. Als dit bij iedereen zo zou zijn, zou iedereen een paar dagen onbereikbaar zijn als zij de zaak aansluiten volgens de handleiding. Het gaat toch wel om een normale Experia en dus niet om de ISDN-versie?
Sorry vergeten te melden, ik heb de ISDN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:26:
Ik weet niet wat ik er meer aan moet voltooien... bellen via het nummer..account aanmaken met activeringsnummer.. woensdag allemaal gedaan... ik bel er mee... foutmelding internetpluswizzard niet beschikbaar....
1. Bellen naar activeringsnummer (1369)
2a KPN: ga naar www.kpn.com -> klik op prive -> zoekvakje invullen met "activeren internetplusbellen"
2b Planet: Ga naar www.planet.nl/ipb/activeren
3. stappen volgen zoals ze daar staan.
(Let op dat je activatiecode als het goed is bestaat uit 2x lettter, 2x cijfer en 2x letter)
Als je al een mijn KPN account hebt, hoef je niet nog eens een nieuwe aan te maken, zolang je je gebruikersnaam en wachtwoord nog hebt van een mijn KPN account kan je deze gebruiken.
(Zie vanaf pagina 22 stap 4 in je IPB installatiehandleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:34:
[...]

Dit is eigenlijk de enige juiste manier. Windows XP had t/m SP1 geen goede ondersteuning voor WIFI en was er derhalve software van de adapterleverancier nodig om het toch aan de praat te krijgen.

Sinds SP2 heeft windows standaard ondersteuning voor WIFI en via de ingebouwde windows oplossing loopt het veel stabieler als via de software van de adapterleverancier (zit toch meer ingebakken in het besturingssysteem).

Bijkomend voordeel is dat Windows je al aanmeld op het netwerk op het moment dat je het gebruikerskeuzemenu hebt staan en dat het dus ook met alle gebruikers werkt (terwijl die andere software vaak alleen werkt bij gebruikers met beheerdersbevoegdheden, of gebruikers onder wie de software is geïnstalleerd).
Wat ook nog wel eens wil helpen als je problemen hebt met de gigaset software is om de powersafe optie op de USB hoofdhubs uit te schakelen in apparaat beheer.
En een workaround voor een XP install met meerdere account is om te zorgen dat alle accounts admin accounts zijn en dat de software ook op alle accounts is geinstalleerd. Als je dan wilt internetten moet je er wel voor zorgen dat er maar 1 account is aangemeld. Als dan bijv gebruiker 2 wil internetten moet je gebruiker 1 echt afmelden en dan pas aanmelden op gebruiker 2 en voila intenret ;)
Nick39 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Weet niet of je dit al gedaan hebt maar als ik jou was zou ik met de HD bellen om een ticket te laten aanmaken om je nummerherkenning uit te laten zetten, eventueel mailadres te laten aanmaken, je nummer te laten koppelen op tel2, etc. Ook al kan de HD de 2e lijn niet te pakken krijgen dan staat er iig een ticket open en hoef je niet telkens hier te posten wat er bij jouw niet werkt.

En over het feit dat je niet tevreden bent met een x aantal diensten van IPB en dat je terug wilt neem ik toch aan dat je van te voren onderzoek hebt verricht voordat je hieraan begon?
BollieBolstra schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:11:
Ik zie dat jet Het Net nu ook online kan afsluiten. Maar klopt het dat de tarieven hier voor anders zijn? Naar mobiel is b.v. duurder. Daarnaast bieden zij ook niet de mogelijkheid om voor een 2,50 's avonds gratis te bellen.

En kan je b.v. altijd (zoals dat wel kan bij KPN - KPN en KPN - PLANET )gratis naar KPN internetplus abonnees bellen.. naja misschien moet ik maar es bellen met de KS van het Net :-)
Bij HN mist idd de 2,50 optie maar voor de rest is naar mobiel bellen gewoon 0.165 cent p/m (heb ik ook al in een eerdere post gemeld) en kun je gewoon gratis bellen naar andere IPB abonnees (KPN en Planet IPB)

[ Voor 61% gewijzigd door Repec op 31-03-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
@ REPEC,

Heb net gebeld, en begreep dat ook de 2,50 optie bij Het Net surfen & bellen kan worden aangevraagd. Eigenlijk zit er geen verschil in behalve dan dat het iets goedkoper is p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:26:
Ik wacht toch nog steeds op de officiële lancering van Het Net Surfen&Bellen. Het zou half maart beschikbaar zijn voor ISDN, maar heb nog steeds geen mailtje ontvangen. :(
Volgens mij is dit nu wel aan te vragen, want bij het aanmelden kan je op een gegeven moment aangeven dat je een ISDN lijn hebt.

Ik ben opzoek naar een goede Internet + Bellen optie voor mijn ouders (ze hebben ISDN en ADSL Basic van XS4ALL). Klopt het dat het product verder precies gelijk is aan KPN's eigen InternetPlusBellen, maar dan 5 euro per maand goedkoper? Je kunt bijvoorbeeld ook opties uit/aanzetten via die webinterface?

Verschillen staan in de startpost :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 31-03-2006 20:57 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag bij Hetnet voor mijn pa&ma, na het wijzigen van het abonnement naar surfen en bellen vraagt hetnet of je gebruik wil maken van de gratis hetnet e/mail dienst.....

Dat verward me, bij HN surfen en bellen krijg je 5 adressen etc, maar blijft je huidige adres niet gewoon intact??? of komt die te vervallen en krijg je daarvoor 5 andere? Hmmpf...

Heeft iemand hier ervaring me??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij waren ook heel erg aan het twijfelen. De laatste pagina maakt echter alles duidelijk: je oude e-mailadres blijft behouden en als je "Gratis Hetnet E-mail" hebt gekozen, maak je gewoon een 2e e-mail account aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nou, ik heb het voor m'n ouders op goed geluk aangevraagd: Het Net Instap Surfen en Bellen voor €29,95 p/m. De verschillen waren te klein om de €5 minder per maand te rechtvaardigen.

Bij de aanvraag kwam er echter géén vraag om pakketuitbreiding (ik wil voor €10 extra onbeperkt bellen, maar dat moet je zelf zeker later instellen?) en ook werd er niet gevraagd of je de installatie door een monteur wilt laten doen (dat wil ik niet, doe ik zelf! :P ).

Uit de aanvraagprocedure werd echter niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren. Krijg je de meuk nu vanzelf opgestuurd? Regelt Het Net ook de opzegging bij de oude provider (xs4all)?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet toch eens beter kijken, dit was al 2x gepost. :|

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om voipbuster te blijven gebruiken in combinatie met internetplusbellen en een aparte ata of werkt dit niet meer met de experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i can not access the http://192.168.2.1 page for option. i've heard that kpn is remotely updating the experia and i've been waiting to make my wifi work.....

can i in any way update the box myself? if not how do i know the firmware been update by kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren het IPB pakket binnengekregen en vandaag de login gegevens. Alles werkt: Internetten, bellen en gebeld worden. Het enige probleem is het activeren via Mijn KPN. Zodra ik alle gegevens heb ingevuld krijg ik de foutmelding: Technische storing. en gebeurd er niets. Als ik eerst inlog met mijn KPN gegevens wordt ik automatisch doorgestuurd naar de Mijn KPN gegevens maar is er niets beschikbaar voor InternetPlusbellen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:15:
Bij mij is het iedere keer weer een verrassing. Die melding van die voice krijg ik ook. Vandaag waren spontaan de lampjes VOIP en WIFI uit. Na het aanpassen van wat gegevens in de EB en de daaropvolgende reset brandde ze weer spontaan. WIFI via de EB werkte perfect, alleen geen internet, wel lokaal netwerk (ook geen msn en mail). Maar weer een resetje gedaan en toen weer wel internet. De gewijzigde gegevens in Mijn KPN waren weer allemaal teruggezet. Ook zijn bij de telefoniegegevens regelmatig andere MSN-nummers van me te zien, ondanks het feit dat ik er ondertussen twee opgezegd heb. Allemaal bijzonder rare dingen waar ik een HD medewerker ook iedere keer weer met een mond vol tanden kan laten staan. Zou het allemaal te maken hebben met het feit dat ik nog niet geporteerd ben...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op het forum telkens weer over ISDN op de Experiabox met een ISDN InternetPlusBellen abonnement.

Zijn er dan 2 verschillende Experiaboxen (1 voor analoog en 1 voor ISDN?).

Kost de ISDN versie van het InternetPlusBellen abonnement dan ook meer per maand dan de standaard analoge InternetPlusBellen. (Ik vind niks terug op KPN.com hierover).

Werkt ISDN InternetPlusBellen met een ISDN Experiabox ook met analoge telefoontoestellen, zonder Quatrovox of een andere centrale? Dus rechtstreeks op Lijn 1 en Lijn 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:40:
Ik lees op het forum telkens weer over ISDN op de Experiabox met een ISDN InternetPlusBellen abonnement.

Zijn er dan 2 verschillende Experiaboxen (1 voor analoog en 1 voor ISDN?).

Kost de ISDN versie van het InternetPlusBellen abonnement dan ook meer per maand dan de standaard analoge InternetPlusBellen. (Ik vind niks terug op KPN.com hierover).

Werkt ISDN InternetPlusBellen met een ISDN Experiabox ook met analoge telefoontoestellen, zonder Quatrovox of een andere centrale? Dus rechtstreeks op Lijn 1 en Lijn 2 ?
Er zijn twee verschillende ExperiaBoxen: PSTN (Sx551) en de SIDN versie (Sx552). Het enige verschil tussen deze twee is dat de PSTN versie geschikt is voor ADSL over PSTN en de Sx552 is geschikt voor ADSL over ISDN.
Qua kosten is er geen verschil.
De Sx552 (ISDN) heeft net als de Sx551 (PSTN) twee analoge telefoonuitgangen. Dus na het aansluiten van InternetPlusBellen zal de situatie hetzelfde zijn bij PSTN als bij ISDN en vice versa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
BollieBolstra schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:32:
@ REPEC,

Heb net gebeld, en begreep dat ook de 2,50 optie bij Het Net surfen & bellen kan worden aangevraagd. Eigenlijk zit er geen verschil in behalve dan dat het iets goedkoper is p/m
Bij HetNet is de €2,50 optie niet mogelijk. Je kunt alleen de €10,- euro optie aanvragen of niets.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:10:
i can not access the http://192.168.2.1 page for option. i've heard that kpn is remotely updating the experia and i've been waiting to make my wifi work.....

can i in any way update the box myself? if not how do i know the firmware been update by kpn?
Do you have PSTN or ISDN? If you have ISDN then the webinterface isnt available yet. If you have PSTN then you can try to reset you Experia.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:44:
Gisteren het IPB pakket binnengekregen en vandaag de login gegevens. Alles werkt: Internetten, bellen en gebeld worden. Het enige probleem is het activeren via Mijn KPN. Zodra ik alle gegevens heb ingevuld krijg ik de foutmelding: Technische storing. en gebeurd er niets. Als ik eerst inlog met mijn KPN gegevens wordt ik automatisch doorgestuurd naar de Mijn KPN gegevens maar is er niets beschikbaar voor InternetPlusbellen. Iemand een idee?
Wat dacht je van een "Technische storing" ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Repec op 01-04-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:10:

If you have PSTN, just reset your experia box (push the reset button on top for minimal 15 seconds) The box will reset it self several times and load the new firmware from the network. Then you should be able to access the experia webinterface via http://192.168.2.1and password: admin
You are only able to check the firmware status if you are able to enter the web interface of the experiabox

If you have ISDN you cannot access the web interface for now.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 07:32:
[...]

Er zijn twee verschillende ExperiaBoxen: PSTN (Sx551) en de SIDN versie (Sx552). Het enige verschil tussen deze twee is dat de PSTN versie geschikt is voor ADSL over PSTN en de Sx552 is geschikt voor ADSL over ISDN.
Qua kosten is er geen verschil.
De Sx552 (ISDN) heeft net als de Sx551 (PSTN) twee analoge telefoonuitgangen. Dus na het aansluiten van InternetPlusBellen zal de situatie hetzelfde zijn bij PSTN als bij ISDN en vice versa...
Als de prijs hetzelfde is, is de ISDN Experiabox dan niet beter?, en geeft de ISDN Experiabox dan niet een betere en helderdere geluidskwaliteit? Ik heb nu last van irritante ruis op de lijn en het lijkt erop dat KPN hier niet veel aan kan doen.

Misschien dat het hiermee kan worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:40:
[...]
Ik weet zo niet meer of je nu ISDN of PSTN had maar als je PSTN hebt ga dan ff naar de webinterface van de EB en voeg de poorten van newsleecher toe in de firewall etc.
Dat zou het moeten verhelpen.
[...]
ik weet niet wat de firewall met de NNTP poorten en bellen te maken zou hebben ? MAar ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing voor dit probleem, aangezien ik zer zelf ook last van heb....

om op mijn eigen verhaal terug te komen, ze hebben me nu gedowngrade naar 4100kbps op te testen en hij is nu al 24h aan 1 stuk online :)

(mijn probleem : [rml]Lemti66 in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:19:
is het mogelijk om voipbuster te blijven gebruiken in combinatie met internetplusbellen en een aparte ata of werkt dit niet meer met de experiabox?
2 opties:
ata erachter (LAN type) : als de box de poorten niet blokeert moet ie het doen.. dus poorten openen als dat kan..
ata ervoor (WAL-LAN type) : moet altij werken als je met de ata een adsl direct aankunt ..en dat is maar de vraag..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:28:
[...]

ik weet niet wat de firewall met de NNTP poorten en bellen te maken zou hebben ? MAar ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing voor dit probleem, aangezien ik zer zelf ook last van heb....

om op mijn eigen verhaal terug te komen, ze hebben me nu gedowngrade naar 4100kbps op te testen en hij is nu al 24h aan 1 stuk online :)

(mijn probleem : [rml]Lemti66 in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml] )
Als je dit topic goed hebt gevolgd dan weet je wat het probleem was/kan zijn als je veel download met torrents etc.kan het zijn dat je telefonie wordt weggedrukt. Als je hier dus nog steeds last van hebt kan het mss helpen om dus de poorten toe te voegen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:24:
Als de prijs hetzelfde is, is de ISDN Experiabox dan niet beter?, en geeft de ISDN Experiabox dan niet een betere en helderdere geluidskwaliteit? Ik heb nu last van irritante ruis op de lijn en het lijkt erop dat KPN hier niet veel aan kan doen.

De ISDN versie van de Experiabox kan je alleen gebruiken als je ook ADSL over ISDN hebt... Als je dus eerst een PSTN aansluiting had gaat een ISDN Experiabox dus echt niet werken.
Qua telefonie hebben beide versies geen verschillen.

Maar wat wil je verholpen hebben? (Heb je ruis of echo of wat anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:24:
[...]

Als je last hebt van ruis/echo op de lijn en je bent al geporteerd dan kun je de splitter weghalen. Daarna zou het opgelost moeten zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Repec schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:00:
[...]
Als je last hebt van ruis/echo op de lijn en je bent al geporteerd dan kun je de splitter weghalen. Daarna zou het opgelost moeten zijn,
Als ik de splitter er tussen uit zou kunnen halen ?
hoe slaat ik dan de binnen komende lijn aan ??
op de "lijn in" of op de "adsl in"
en gaat dat werken dan ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:00:
[...]

Ik heb hiervoor UPC gehad, ik heb die splitter dus nooit gebruikt!
Ook heb ik het idee, dat als ik iemand bel, dat ik niet zijn "oproeptoon" hoor, maar een nagebootste oproeptoon uit de Experiabox, die heel hard klinkt. Als iemand dan de telefoon opneemt, hoor ik een klik. Kan ik dit met een instelling uitzetten via mijn Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Arie26 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:08:
[...]

Als ik de splitter er tussen uit zou kunnen halen ?
hoe slaat ik dan de binnen komende lijn aan ??
op de "lijn in" of op de "adsl in"
en gaat dat werken dan ?
Dan sluit je de kabel uit je ISRA rechtsreeks aan op de ADSL aansluiting van je EB.
En ja dat werkt goed mits je geporteerd bent natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Repec op 01-04-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:10:
Ik heb hiervoor UPC gehad, ik heb die splitter dus nooit gebruikt!
Ook heb ik het idee, dat als ik iemand bel, dat ik niet zijn "oproeptoon" hoor, maar een nagebootste oproeptoon uit de Experiabox, die heel hard klinkt. Als iemand dan de telefoon opneemt, hoor ik een klik. Kan ik dit met een instelling uitzetten via mijn Experiabox?
Dit soort dingen kan je niet zelf instellen in de experiabox. Als je er last van hebt lijkt het me verstandig om even met de HD te bellen. Leg het verhaal duidelijk uit, kunnen ze je vast wel mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb IPB van Planet en kan sinds gisteravond niet meer bellen en gebeld worden. Ik ben ook ergens tussen gister en nu geporteerd. Ik heb wel een kiestoon maar nadat een nummer gedraaid is hoor je een zachte klik en dan niks. Ligt dit aan het porteren (ff niet kunnen bellen omdat je geporteerd bent), is er een algemene storing in middenlimburg of klopt er iets anders niet.

Bellen naar ** geeft geen kiestoon. EB is gereset. Internet en alles werkt...

edit:Net de HD van kpn (09000244) gebeld moet ik ineens die van planet (09001905) bellen :?
En hierbij zijn ze allemaal in gesprek...

[ Voor 14% gewijzigd door Unneoetech op 01-04-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:20:
[...]

1. Bellen naar activeringsnummer (1369)
2a KPN: ga naar www.kpn.com -> klik op prive -> zoekvakje invullen met "activeren internetplusbellen"
2b Planet: Ga naar www.planet.nl/ipb/activeren
3. stappen volgen zoals ze daar staan.
(Let op dat je activatiecode als het goed is bestaat uit 2x lettter, 2x cijfer en 2x letter)
Als je al een mijn KPN account hebt, hoef je niet nog eens een nieuwe aan te maken, zolang je je gebruikersnaam en wachtwoord nog hebt van een mijn KPN account kan je deze gebruiken.
(Zie vanaf pagina 22 stap 4 in je IPB installatiehandleiding)
Ik zeg toch heel duidelijk: Ik weet niet wat ik er meer aan moet voltooien... bellen via het nummer..account aanmaken met activeringsnummer.
Dit heb ik dus niet 1 keer maar wel 3 keer gedaan.
Maar goed,mevrouw kpn belt net,er is iets verkeerd gegaan in de database,er moet opnieuw handmatig een koppeling gemaakt worden tussen mijn nummer en "mijn KPN" en dat moet KPN dus gaan doen.
Sorry als mijn posts als een NOOB klinken,maar ik weet verdraaide goed wat ik moet doen,hoe ik het doe en of ik het goed gedaan heb en in de juiste volgorde.
Dat had ik dus gewoon,de fout ligt bij KPN.
Jammer dat er soms in dit topic wat denigrerend naar de mensen wordt gedaan,maar goed..KPN belooft het op te lossen.

Overigens zei de helpdeskmevrouw wel:
Op het moment van opleveren is de internetplusbellen account begrensd.
Je kan NIET naar mobiele nummers bellen, niet naar 0900 nummers bellen,alleen lokaal bellen.
Als je aanmelding via 1369 goed is verlopen kan je afhankelijk van de drukte na 3 minuten tot een paar uur,uitgaand bellen naar alle nummers.
Probeer je dus te bellen naar een 0900 nummer of een mobiel nummer en krijg je in gesprek,dan komt dit dus omdat je account nog niet is geactiveerd ondanks dat je 1369 hebt gebeld.
En nu maar wachten tot KPN het gaat oplossen.
De mensen die mijn account weer aan mijn kpn kunnen koppelen zijn er maandag pas weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 01-04-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:44:
Net gebeld met de IPB helpdesk. Er schijnt een probleem te zijn met de website. Het hoe & waarom konden ze uiteraard niet vertellen, maar er is nog geen oplossing. Wat mis ik eigenlijk als Mijn KPN nog niet kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:23:
Ik zeg toch heel duidelijk: Ik weet niet wat ik er meer aan moet voltooien... bellen via het nummer..account aanmaken met activeringsnummer.
Uit je verhaal was mij dat niet duidelijk geworden, daarom nog even de uitleg.
Jammer dat er soms in dit topic wat denigrerend naar de mensen wordt gedaan,maar goed..KPN belooft het op te lossen.
We proberen te helpen, maar soms met wat gebrekkige informatie worden wel eens aannames gedaan over het niveau van de vrager. (en vaak gokken we lager dan het werkelijk is ;-)

Tips voor toekomstige vragers: Lees de TS goed door, stel je vragen kort en bondig
(Persoonlijk heb ik niet zo'n zin om een ellenlang verhaal door te lezen met dingen als "KPN is kut" "klote product" enzovoort...) en beantwoord vragen van mensen die je proberen te helpen...
(Overigens staat ook al zoiets in de algemene tips voor het posten op GoT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:19:
Bellen met freeworld-dialup, sipgate en sipdiscount werkt nog met de IPB experia.
Oproepen ontvangen is me nog niet gelukt, dus wacht met smart op de nieuwe firmware.
(ISDN box)

Is het iemand gelukt om Asterisk op UDP 5057 naar de SIP server van KPN te laten praten?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@c7bcf20fdd4b35a ik bedoelde het ook verder niet echt boos,maar ik had net verteld dat ik dat allemaal al gedaan had en dat het toch aan KPN moet liggen en dan reageert alfonzo37 met het zelfde verhaal en een dikke zucht 2 bladzijdes voor jouw reactie al,daarna jij,kijk ik begrijp wel dat niet iedereen zin heeft om 3 bladzijdes terug te lezen maar het is ook gewoon wat frustrerend als je er al niet uit komt,als je dus al problemen hebt (ben je al ge-ergerd),je vraagt hier hulp om dan van die ZUCHT reacties te moeten lezen terwijl men de moeite niet neemt om terug te lezen om te zien of je dat misschien al gedaan hebt.
Het levert gewoon een aantal nutteloze reacties op.
Ik volg alle topics over het internetplusbellendus alle 5 delen al maanden omdat ik het aangevraagd had,en dus zoiets had van,dan ben ik in elk geval op de hoogte,leuk ook om te zien dat gaandeweg wel kinderziektes verdwijnen,maar een deel van de posts bevat gewoon opmerkingen naar mensen (niet naar mij dus) ala doe dit en dat terwijl ze al aangegeven hebben dat ze dat gedaan hebben.
Gewoon zonde,en met als "gevaar" dat iemand al zo op zijn grensje zit dat ie na dat soort reacties heeft van,bekijk het allemaal maar..en dat kan misschien nuttige gebruikerstips kosten ;)
Ik weet in elk geval nu bij mij waar het aan ligt dus ik zal iedereen hier met rust laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:58:
@c7bcf20fdd4b35a ik bedoelde het ook verder niet echt boos,maar ik had net verteld dat ik dat allemaal al gedaan had en dat het toch aan KPN moet liggen en dan reageert alfonzo37 met het zelfde verhaal en een dikke zucht 2 bladzijdes voor jouw reactie al,daarna jij,kijk ik begrijp wel dat niet iedereen zin heeft om 3 bladzijdes terug te lezen maar het is ook gewoon wat frustrerend als je er al niet uit komt,als je dus al problemen hebt (ben je al ge-ergerd),je vraagt hier hulp om dan van die ZUCHT reacties te moeten lezen terwijl men de moeite niet neemt om terug te lezen om te zien of je dat misschien al gedaan hebt.
Het levert gewoon een aantal nutteloze reacties op.
Ik volg alle topics over het internetplusbellendus alle 5 delen al maanden omdat ik het aangevraagd had,en dus zoiets had van,dan ben ik in elk geval op de hoogte,leuk ook om te zien dat gaandeweg wel kinderziektes verdwijnen,maar een deel van de posts bevat gewoon opmerkingen naar mensen (niet naar mij dus) ala doe dit en dat terwijl ze al aangegeven hebben dat ze dat gedaan hebben.
Gewoon zonde,en met als "gevaar" dat iemand al zo op zijn grensje zit dat ie na dat soort reacties heeft van,bekijk het allemaal maar..en dat kan misschien nuttige gebruikerstips kosten ;)
Ik weet in elk geval nu bij mij waar het aan ligt dus ik zal iedereen hier met rust laten :)
Sorry hoor, wist niet dat je boos werd ;)

die zucht was geheel voor mijn rekening.
En NIET voor jou bedoeld!!
Die zucht betekende dat ik er moe van werd/wordt dat het IPB menu weer eens niet bereikbaar is.
Ik ben natuurlijk maar een leek, maar je zou toch denken dat na een periode van bijna een jaar, zoiets toch gewoon moet werken.
Of zou het KPN en Siemens boven het hoofd groeien? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Unneoetech schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:38:
Ik heb IPB van Planet en kan sinds gisteravond niet meer bellen en gebeld worden. Ik ben ook ergens tussen gister en nu geporteerd. Ik heb wel een kiestoon maar nadat een nummer gedraaid is hoor je een zachte klik en dan niks. Ligt dit aan het porteren (ff niet kunnen bellen omdat je geporteerd bent), is er een algemene storing in middenlimburg of klopt er iets anders niet.

Bellen naar ** geeft geen kiestoon. EB is gereset. Internet en alles werkt...

edit:Net de HD van kpn (09000244) gebeld moet ik ineens die van planet (09001905) bellen :?
En hierbij zijn ze allemaal in gesprek...
Geen kiestoon bij **: Blijkbaar ben je dan geporteerd en is je oude lijn in het echie afgesloten.

Nummers in gesprek:
Laat me raden: je kan helemaal geen nummers bellen die geld kosten? (klinken allen als "in gesprek")
(heb je eigenlijk wel naar GSM's enzo kunnen bellen?)

Als ja: Dan zal je even met je GSM telefoon de HD moeten bellen. Schijnt een bekend probleem te zijn dat het activeren niet helemaal goed 'doorkomt' zoals ze tegen mij zeiden toen ik ook niet naar betaalde nummers kon bellen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan ondertussen de planet internet people wel achter het behang plakken. Ik heb medio februari internplusbellen aangevraagd via planet. Ik heb isdn dus de oplevering was vertraagd. Nu kreeg ik onlangs bericht van planet dat mijn aanvraag binnen was gekomen (4 weken nadien) maar dat er een probleempje was. Het blijkt dat het telefoonummer wat ik opgeef niet overeenkomt met het telefoonummer wat bij kpn bekend is. ik heb met isdn natuurlijk 4 nummers en planet denkt om de een of andere reden dat mijn faxnummer mijn hoofdnummer is. Dus ik kpn bellen, om te kijken of alles goed staat. Nu blijkt alles bij kpn perfect te zijn, het juiste hoofdnummer is bekend en zelfs de VOIP lijn is al aangelegd. Het wachten is dus op de epxeria box. Die stuurt planet dus niet op omdat de gegevens niet kloppen....maar planet is de enige die dat denkt. En dan begint het probleem, op e-mails reageren ze niet, als je de helpdesk belt krijg je iemand van kpn aan de lijn (zelfs als je de planet hd belt) en daar ligt het probleem niet. Als ik via de andere helpdesk opties (adsl) iemand aan de telefoon krijg kan die er niets mee en verbind deze mij door, de afdeling met wie hij mij doorverbindt is er kennelijk nooit want ik heb bij elkaar zo'n 2 uur in de wacht gestaan zonder ooit iemand aan de lijn te krijgen! Er gebeurt verder niets.....

Iemand een idee wat ik zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BollieBolstra schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:32:
@ REPEC,

Repec schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 08:11:
Bij HetNet is de €2,50 optie niet mogelijk. Je kunt alleen de €10,- euro optie aanvragen of niets.
@ REPEC
BollieBolstra heeft gebeld, zegt ie! Mag ik vragen waarom je dan zo zeker weet dat het niet kan?
Overdag werk ik 8) dus met deze optie zou "Instap surfen en bellen" erg interessant voor mij zijn. Die 5 euri per maand verschil t.o.v. IPB steken we dan mooi in de tuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Opzich heb ik genoeg ervaring met Callcenters, dat je die mensen niet altijd 100 % kunt vertrouwen.. Dus voor de zekerheid vandaag nog even gebeld. Ze heeft het twee keer nagevraagd en alle voordeelopties van de drie KPN internet providers icm bellen zijn gelijk..

Dus 2,50 of 10 kan allebei. 0900 - 1407 (45 ct/m) optie 3 en dan optie 2.. Je kan het uiteraard nog een keer zelf navragen en hier posten mocht je iets anders te horen krijgen..

[ Voor 7% gewijzigd door BollieBolstra op 01-04-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
BollieBolstra schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:13:
Ze heeft het twee keer nagevraagd en alle voordeelopties van de drie KPN internet providers icm bellen zijn gelijk.
Planet en KPN InternetPlusBellen zijn gelijk in prijs en features.

Het Net is toch echt een heel ander verhaal. Je kan bij Het Net ook niet standaard gratis bellen in het weekend en 's nachts en daarom kan je dat ook niet uitbreiden met gratis bellen in de avonduren. Alleen de 10 euro optie kan je kiezen.

Zie ook http://www.hetnet.nl/producten/2263.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Ik zou zeggen bel eens met de klantenservice.. staat inderdaad niet op de site, maar je kan het wel telefonisch aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoniebeheer werkt voor mij helaas nog steeds niet, ik krijg een foutmelding:

AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null

Dat zegt een leek niets natuurlijk.
Ik ben na 10 dagen nog steeds niet geporteerd, tijd om de helpdesk maar weer eens te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd via telnet op de EB te komen? Via poort 8081 kun je een telnet sessie starten maar userid admin werkt helaas niet.
Ik heb namelijk een SX552 (ISDN versie), ergo nog geen web interface om fatsoenlijke firewall instellingen te doen.

PS: Mijn KPN kan ik ook niet meer bereiken, zelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpdesk 2e lijn 2 april 10:20:
Cryptische foutmelding telefoniebeheer:

Probleem is bekend en komt alleen voor bij ISDN klanten. Er wort met man en macht aan gewerkt, maar het kan nog wel een maandje duren voor het is opgelost. Beheer dus vioa de helpdesk regelen.

Portering: Ze zitten op ca 10 WERKDAGEN momenteel, dus een week of twee gewone dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asterisk aan de gang (op de xbox :P)
ingaand en uitgaand bellen via het nomadische nummer (084)
Met de nieuwe firmware (mrt 2006) loopt alles feilloos,
voorheen crashte de EB als ik mijn hoofdnummer probeerde te bellen.

Misschien een nieuw topic, Asterisk en IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Repec schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:16:
[...]
Dan sluit je de kabel uit je ISRA rechtsreeks aan op de ADSL aansluiting van je EB.
En ja dat werkt goed mits je geporteerd bent natuurlijk.
Heb de boel anders aangesloten en alles werkt nu perfect, dus de splitter is er uit maar ik kan niet zeggen dat er nu verschil is hoor.
Alles werkte voorheen ook goeg, maar voor mijn gevoel hoe minder kabels en spannende dingen er tussen lijkt me altijd beter.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
@ajvdw

Heb jij Asterisk aan je 084 nummer kunnen koppelen? (En daarme de SIP server van KPN?)

Kun je de sip configuratie details dan laten weten, ik ben al twee dagen aan het proberen maar zonder succes.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DukeJohn

Ja, met dat 084 nummer. Je moet wel de nieuwe firmware (waarop je zelf kunt inloggen) actief hebben. Anders stuitert de EB alle kanten op bij UDP verkeer.

Ik zal een voorbeeld sip.conf en extensions.conf samenstellen.

zet zowiezo sip debug aan om fouten te detecteren.....
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.