@edmund:
Voor isdn gebruikers is de volgende tip handig:
De experia gebruikt de quattrovox voor inbellende gesprekken voor de portering.
In de gebruiksaanwijzing staat niet duidelijk omschreven hoe dit moet.
Je moet dus de lijn verbinding aansluiten op een van de analoge poorten van je quatrovox.
De Experia neemt dan de poort over,maar ook het telefoonnummer dat aan die poort gekoppeld zit.
Zorg er dus voor dat voor je de experia aansluit je op de betreffende poort het hoofdnummer dat je wilt gaan gebruiken hebt ingeprogrammeerd,hoe dat moet staat in je quattrovox handleiding.
Alleen dus het hoofdnummer,geen andere nummers (je kan tot 3 nummers per poort programmeren bij de quattrovox.
In mijn geval had ik op poort 1 het faxnummer staan.
Met als gevolg dat ik me aanmeldde met het faxnummer in plaats van het hoofdnummer

waardoor het dus niet werkte.
Je stelt vaak eenmalig dat zo in en kijkt er dan jaren niet meer naar.
Doe je dat dus fout,dan meld je het verkeerde nummer aan en gaat het niet werken.
Dus stap 1:
Programmeer het hoofdnummer,en alleen het hoofdnummer,op poort 1 van je quattrovox met een gewone telefoon.
Stap 2: verwijder de telefoon en sluit rechtstreeks of met een stekker de lijnkabel van de experia aan op poort 1.
Stap 3: meld je aan via het nummer 1369.
Als je dat niet doet meld je het verkeerde nummer aan,en krijgen de mensen die je bellen je ook niet aan de lijn als je hoofdnummer niet op die poort staat.
Het inkomende telefoongesprek gaat dan naar de poort waar je hoofdnummer op geprogrammeerd staat,en als dat een andere is dan waar je je lijnkabel op hebt aangesloten gaat je telefoon dus niet over.
Staan er andere nummers geprogrammeerd en het hoofdnummer staat wel op poort 1 maar niet op de eerste positie dan meld je je aan met het verkeerde nummer (quattrovox gebruikt het nummer op de eerste positie van de poort als uitgaand) maar komt het inkomende gesprek wel binnen,het is immers bestemd voor een van de drie nummers in de poort.
Het lijkt dan te werken,je kan uitbellen (gebruikt het eerste nummer van de poort) en je kan gebeld worden,poort 1 gaat immers over omdat het nummer er wel in geprogrammeerd staat maar bv op de tweede positie.
Na je portering werkt het dan niet meer.
Je lijn gaat over op het eerst meegegeven nummer,maar aangezien dat in mijn voorbeeld je hoofdnummer niet was,gaat de lijn niet over.
Voorbeeldje, op poort 1 van de quattrovox heb je 3 nummers geprogrammeerd.
1= de kinderkamer: 010-1234567
2= hoofdnummer: 010-2233445
3= de kelder: 010-3344556
Als je de lijn ingang met poort 1 verbind en je meld je aan,denk je dat dit met het hoofdnummer is,op de tweede positie.
Je belt echter uit,dus je meld je ook aan,met het eerste nummer,de kinderkamer.
Zolang de portering niet rond is,kunnen mensen je bellen op je hoofdnummer,die staat op poort 1,die gaat over,je lijnkabel geeft het door en voila,je telefoon gaat.
Na de portering ben je alleen nog bereikbaar met het nummer waarop je je ongemerkt had aangemeld: de kinderkamer.
Belt men je op je hoofdnummer,dan gaat die niet over,je hebt er je immers niet mee aangemeld.
ow,er is een landelijke storing waardoor je niet bij je instellingen kan komen op mijn kpn.