Hoewel ik mezelf had opgegeven als geinteresseerde,had me al vaak ge ergerd aan berichten als internetplusbellen voor iedereen bereikbaar maar als ISDN bezitter trok ik aan het verkeerde eindje.
Dat ISDN hangt me als een molensteen om mijn nek,met de introductie van adsl kwam het ook veel later beschikbaar voor ISDN.
De techniek van de toekomst zeiden ze toen... maar goed, KPN gaf me dus geen bericht dat het beschikbaar was en dus moest ik het lezen uit een topic als dit.
Mezelf aangemeld en toen begon de ellende.
Ik kreeg een brief van xs4all dat KPN ze een bericht had gestuurd dat ik mijn abonnement bij hun wilde stopzetten.
Op zich juist,maar aangezien ik niet wist wanneer KPN het zou gaan opleveren vond ik voortijdig stopzetten niet zo'n goed plan.
Ik kreeg van de KPN helpdesk een standaard brief waarin stond dat mijn huidige adsl aansluiting overgenomen zou worden en dat xs4all die werkend moest opleveren.
Daarbij stond weer het advies de huidige internetverbinding op te zeggen op de datum van levering zodat je niet zonder kwam te zitten.
Van xs4all kreeg ik een nieuwe brief waarin ze een opzegtermijn van een maand noemden ingaand vanaf de dag dat ze mijn opzegging binnen zouden krijgen.
Ik weer met KPN gebeld,de leveringsdatum konden ze niet geven,maar als ik op die dag de opzegging verstuurde zou binnen die maand de levering zijn.
Dus ik 10 maart opgezegd,met de standaard brief er bij aan xs4all dat de verbinding moest blijven,met de opzegtermijn van een maand.
22 maart incasseert xs4all weer een maand internet van mijn rekening.
Tegen alle voorwaarden in haalt xs4all (mooie dochter van kpn) op 27 maart mijn internet aansluiting weg.
Weg homepage,weg weblog van meer dan 6 jaar oud,terwijl ik nog ruim 14 dagen de tijd zou hebben.
Alle mail die opgeslagen was,tijdelijke harddisk ruimte die xs4all biedt,alles weg.
Om zo recent mogelijk te blijven had ik daar nog geen backup van,ik had nog ruim 14 dagen de tijd.
xs4all gebeld,ja wij hoeven ons niet aan die opzegtermijn te houden !
Verdorie stuur dan een brief dat op die en die dag alles er af gaat,dan kan ik nog snel maatregelen nemen,nu is alles weg.
Ik met KPN gebeld,ja die levering komt begin april..xs4all had dit niet mogen doen,hij ging bellen.
xs4all heeft alles al gewist,kan mijn account niet meer open zetten,alle mail is weg,de documenten in de extra harddiskruimte zijn weg (voor betrouwbare opslag,als uw computer crasht heeft u alles nog adverteren ze mee) en xs4all kan de homepage niet meer terug halen of archiveren.
Niets naadloos overstappen dus.
De man van KPN zat er zelf ook mee en heeft een tijdelijke account voor me aangemaakt bij hun direct adsl zodat we in elk geval kunnen internetten.
Mail moet maar via hotmail.
Ik baal er ongelofelijk van,hoe kan je nou opzeggen per de dag van de levering,als je niet weet wanneer KPN levert of je aansluit op internetplusbellen.
KPN stuurt zelf de opzegging naar xs4all,daar kan ik ook weinig aan beinvloeden.
Xs4all die zegt dat de maandtermijn vanaf de opzeggingsdatum alleen voor mij geldt maar niet voor hun.
Ik kan een klacht sturen,ja daar zullen ze echt wat aan doen,zoals xs4all letterlijk zei: meneer u bent,hoe hard het ook klinkt,gewoon geen klant meer bij ons.
Nog voorzichtig ge-informeerd hoe het met hun voip aanbod zou gaan,maar dat komt op zijn vroegst pas over 4 a 5 maanden en je kan niet overstappen met een jaarabonnement internetplusbellen,voor dat abonnement verstreken is,ja net of ik nog wil overstappen nadat ze die stunt geleverd hebben.
Gelukkig dat de KPN-er tijdelijk dat gratis accountje wilde aanmaken voor me ter overbrugging maar dat je niets weet vind ik echt een heel groot nadeel.
Ik heb geen inloggegevens,geen activatiebrief,geen pakket,geen datum waarop ik een en ander krijg,ben heel veel informatie op die in het netwerk gedeelde harddiskruimte van xs4all kwijt,homepage kwijt met een virtueel gedenkplekje van mijn overleden dochter,weblogs en noem maar op.
En juist die backups stonden op die virtuele harde schijf,juist uit angst die kwijt te raken bij een crash,want zoals xs4all zegt,uw harde schijf is dubbel gebackupt,zelfs als de disk bij xs4all crasht heeft u nog uw gegevens.
Jawel.. tot een overijverige xs4all medewerker de boel meer dan 14 dagen voor afspraak gaat wissen !
Alleen voor het aanbod van kpn kan ik zeggen

fantastisch dat jullie me zo helpen,maar mijn enthousiasme voor het internetplusbellen is al behoorlijk gekelderd met dit voortraject.
Zit u toevallig bij xs4all en overweegt u een overstap,stel dan heel ruim vooraf je data veilig,want ze onderbreken je service (waar gewoon tot 15 april voor betaald was) wanneer ze dat zelf goed dunken.