[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.776 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:20:
Ik heb sinds deze week internetplusbellen van KPN.
Nu heb ik gisteren alles via de handleiding willen installeren.
Alles leek prima te gaan. Telefoon gecontroleerd en die werkt al. Alle lampjes groen dus ik dacht effe snel internet aansluiten.
Ik gebruikte de usb adapter om mijn pc draadloos aan te sluiten. Maar hier ging het fout. Als ik de cd-rom gebruik om alles te installeren zegt ie steeds dat hij geen connectie met de experia box kan vinden. De USB adapter is wel goed aangesloten (heb deze is eerst netjes geinstalleerd met bijgeleverde cd-tje) en ik zie hierin ook dat hij genoeg signaal krijgt.
Dus experia box is ook binnen bereik. Dus het gaat fout nadat ik de 2 codes heb ingevuld.

Iemand ook dit probleem gehad?? Firewall en virusscanner heb ik al uitgezet !!
Welke cd heb je hiervoor gebruikt? De cd van KPN zelf of de installatiecd van Siemens?
Als ik jou verhaal goed lees gebruik je de cd van KPN zelf. Wat je zou kunnen proberen is een nieuw profiel voor jezelf aanmaken in de software van Siemens. Controleer ook meteen of Wireless Zero Configuration (mits je WinXP hebt natuurlijk) uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:26:
[...]

Welke cd heb je hiervoor gebruikt? De cd van KPN zelf of de installatiecd van Siemens?
Als ik jou verhaal goed lees gebruik je de cd van KPN zelf. Wat je zou kunnen proberen is een nieuw profiel voor jezelf aanmaken in de software van Siemens. Controleer ook meteen of Wireless Zero Configuration (mits je WinXP hebt natuurlijk) uitgeschakeld is.
Ik heb inderdaad de cd van kpn gebruikt. De software van siemens? Waar vind ik die? Ik had overigens eerst kabelinternet van @home. Dus die instellingen staan nog wel zo (computernaam is een code van @home), maar ik neem aan dat als je de kpn cd gebruikt dat hij dan de instellingen van kpn gebruikt. Ik heb WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een xs4all basic abbo. (Woon nu nog bij mijn ouder)
Stabiel en datalamieten geen probleem.

Nu heb ik per 26mei op mijzelf wonene en internetplusbellen is een van de kandidaten op het lijstje voor mijn internetverbinding. Maar ik zit met de vraag. Hoe gaat KPN met de "datalamiet" om (in de policy staat niets) Maar zijn er al ervaringen mee. En voor de bezitters van KPN IPB zijn er mensen die > 100 GB per maand binnenslurpen zonder probs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:20:
Ik heb sinds deze week internetplusbellen van KPN.
Nu heb ik gisteren alles via de handleiding willen installeren.
Alles leek prima te gaan. Telefoon gecontroleerd en die werkt al. Alle lampjes groen dus ik dacht effe snel internet aansluiten.
Ik gebruikte de usb adapter om mijn pc draadloos aan te sluiten. Maar hier ging het fout. Als ik de cd-rom gebruik om alles te installeren zegt ie steeds dat hij geen connectie met de experia box kan vinden. De USB adapter is wel goed aangesloten (heb deze is eerst netjes geinstalleerd met bijgeleverde cd-tje) en ik zie hierin ook dat hij genoeg signaal krijgt.
Dus experia box is ook binnen bereik. Dus het gaat fout nadat ik de 2 codes heb ingevuld.

Iemand ook dit probleem gehad?? Firewall en virusscanner heb ik al uitgezet !!
Misschien overbodig: Check of de de SSID echt goed invult (exact en volgens mij zelfs hoofdlettergevoelig (of was dat nou de WPA-PSK code?)).

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Repec schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:21:
[...]

Dan zal ik je het hamantwood geven ;)

Geduld is een schone zaak & lees een eerdere post van mij ;)
Het is echt afwachten tot de ISDN firmware officieel beschikbaar is.
__________________________________________________________________________________
Het zou toch prettig zijn als er eenduidig gewerkt wordt.......

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Ik heb nog steed het probleem dat de telefoon niet overgaat als ik bepaalde nummer bel. De lijn blijft stil en je hoort pas wat als er opgenomen wordt. Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je dit al bij de helpdesk gemeld DaBa. Misschien dat zij er iets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Is het inmiddels eigenlijk mogelijk om je NAT in te stellen op je Esperia Box ?
Dit was een maand geleden volgens mij nog niet mogelijk...
Dus dat je 'm ook lokaal kan benaderen ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:06:
Mede tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een xs4all basic abbo. (Woon nu nog bij mijn ouder)
Stabiel en datalamieten geen probleem.

Nu heb ik per 26mei op mijzelf wonene en internetplusbellen is een van de kandidaten op het lijstje voor mijn internetverbinding. Maar ik zit met de vraag. Hoe gaat KPN met de "datalamiet" om (in de policy staat niets) Maar zijn er al ervaringen mee. En voor de bezitters van KPN IPB zijn er mensen die > 100 GB per maand binnenslurpen zonder probs?
Qua datalimiet hanteren ze een fair user policy. Dus je moet wel heel goed bezig zijn voordat je uberhaupt wat hoort.

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:34:
Repec schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:21:
[...]

Dan zal ik je het hamantwood geven ;)

Geduld is een schone zaak & lees een eerdere post van mij ;)
Het is echt afwachten tot de ISDN firmware officieel beschikbaar is.
__________________________________________________________________________________
Het zou toch prettig zijn als er eenduidig gewerkt wordt.......
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar het kan ook zo zijn dat je mazzel hebt gehad met de 2e lijner die je gesproken hebt.
SLedder schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:58:
Lees een x aantal posts terug of lees de TS ;)
Als je een analoge lijn had, dan is je RG lokaal te benaderen.
Heb je echter ISDN moet je nog even geduld hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Repec op 28-03-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLedder schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:58:
Bij de analoge versie wel, ISDN nog niet (wordt waarschijnlijk wel héél spoedig vrijgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
heb ook ipb betseld bij planet, nu lees ik dat je dus alleen de experia box kan gebruiken, en dat deze is gebasseerd op de SMC7908VoWBRA van smc networks, laat ik nu net deze modem/voip/router hebben, zal dit nu inhouden dat ik mijn huidige modem router gewoon kan blijven gebruiken. Want deze werkt gewoon heel erg fijn.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
harryvos schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:13:
heb ook ipb betseld bij planet, nu lees ik dat je dus alleen de experia box kan gebruiken, en dat deze is gebasseerd op de SMC7908VoWBRA van smc networks, laat ik nu net deze modem/voip/router hebben, zal dit nu inhouden dat ik mijn huidige modem router gewoon kan blijven gebruiken. Want deze werkt gewoon heel erg fijn.???
Nee deze kun je niet gebruiken. Je zult hem door de EB moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
Repec schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:17:
[...]

Nee deze kun je niet gebruiken. Je zult hem door de EB moeten vervangen.
Ok das duidelijk bedankt voor je snelle reply. (kan weer op de stapel, nutteloze aankopen dan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
remco_k schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:07:
[...]

Misschien overbodig: Check of de de SSID echt goed invult (exact en volgens mij zelfs hoofdlettergevoelig (of was dat nou de WPA-PSK code?)).
Wat ik vermoed is wat mij ook afgelopen weekend (tijdens installatie) is overkomen:
Je krijgt een brief van planet met daarin de WPA-PSK key en je wordt in de handleiding geadviseerd om het SSID over te nemen dat op de onderkant van de box staat.

Ik heb al redelijk wat gespeeld met WLAN en dacht dat hier niets aan fout kon gaan maar het werkte niet... :'(

Wat bleek: 1- WLAN is standaard disabled op experiabox-> dus eerst WLAN openzetten via planet 'mijn gegevens' -> beheer telefoniegegens -> doorhoppen naar 'mijn kpn' -> en daar in het beheer kpn experiabox menu (dus niet het menu dat er nog steeds uitligt) je wlan 'aanzetten'. Vervolgens moet je in ditzelfde menu de WPA-PSK key die in de brief staat vermeld van planet invoeren, want deze staat (althans bij mij wel) ook nog op een standaard siemens waarde. Dan op OK, even wachten (ap reset zich volgens mij even) en klaar.

Je kunt natuurlijk elke WPA-PSK key invullen die jij wilt zo lang als je die maar lang en onvoorspelbaar houdt. Het SSID kun je ook het hetzelfde menu naar wens aanpassen. De settings die je in 'mijn kpn' experiamenu opgegeven hebt kun je nu gewoon gebruiken. Ik heb geen problemen gehad met de KPN drivers van de siemens usb adapter behalve dat de lengte van het SSID dat je kunt invullen veel te kort is. Na installatie kun je dit als nog gewoon op je pc wijzigen en een lange SSID kiezen.

Ow ja het SSID is hoofdletter gevoelig, de wpa-psk key (volgens mij) niet; dit eerste weet ik zeker, dat laatste bijna :)

[ Voor 6% gewijzigd door snitch191 op 28-03-2006 12:33 ]

Ik haat snelheidsbelasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ligt het aan mij of is IPB niet te vinden op de site van HETNET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
snitch191 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:26:
[...]

Wat bleek: 1- WLAN is standaard disabled op experiabox-> dus eerst WLAN openzetten via planet 'mijn gegevens' -> beheer telefoniegegens -> doorhoppen naar 'mijn kpn' -> en daar in het beheer kpn experiabox menu (dus niet het menu dat er nog steeds uitligt) je wlan 'aanzetten'. Vervolgens moet je in ditzelfde menu de WPA-PSK key die in de brief staat vermeld van planet invoeren, want deze staat (althans bij mij wel) ook nog op een standaard siemens waarde. Dan op OK, even wachten (ap reset zich volgens mij even) en klaar.
Je wifi behoort standaard aan te staan op je EB en ook is je wpa key al van te voren ingeprogrammeert. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat dit niet bij alle EB's zo is (wat niet zo hoort overigens).
relonky schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:26:
Jawel hoor. http://www.hetnet.nl/producten/surfenenbellen.htm maar je kunt je alleen als geinteresseerde opgeven atm.

[ Voor 60% gewijzigd door Repec op 28-03-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je het bekijkt... HetNet heeft namelijk geen IPB, maar Surfen&Bellen...
Zie een aantal posts terug voor de exacte link
(Zie net dat Repec mij voor was...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 12:44 . Reden: repec was eerst... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Een aantal post's terug waren er ook een aantal (waaronder ikzelf) gebruikers die pagina's hadden die niet geheel geladen werden en eigenlijk geheel internet niet meer werkte maar MSN messenger en de webcam enzo wel. Dit voorval is plotseling en onwillekeurig.

Als je in het modem kijkt (http://192.168.2.1 WW= admin (standaard)) dan kun je bij status en bij onderdeel device (uit mijn hoofd) het log zien. Ik heb hieronder een stukje log neergezet. IP adres van me eigen weggemaakt met x. (192.168.2.2 maakt niet zoveel uit heeft iedereen wel :P

03/28/2006 05:47:27 **UDP Flood to Host** 7.12.12.16, 13364->>
xx.xx.xxx.xxx, 1035 (from ATM1 Inbound)

03/28/2006 00:55:23 NTP Date/Time updated.

03/27/2006 23:44:35 **UDP Flood to Host** 7.12.12.16, 13364->>

03/27/2006 21:58:40 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 37005->>
72.14.205.19, 80 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:58:03 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 36739->>
213.239.154.35, 80 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:55:41 **UDP Flood to Host** 192.168.2.2, 51637->>
66.172.60.105, 6346 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:52:28 **UDP Flood to Host** 192.168.2.2, 51637->>
209.11.134.194, 5434 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:46:19 **UDP Flood to Host** 192.168.2.2, 51637->>
209.11.134.194, 5434 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:44:46 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 34568->>

03/27/2006 21:38:38 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 34199->>
72.14.205.83, 80 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:38:18 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 38061->>

03/27/2006 21:38:17 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 38000->>
72.14.205.19, 80 (from ATM1 Outbound)

03/27/2006 21:31:52 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 37788->>

03/27/2006 21:18:40 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 36944->>

Mijn pc's zijn allen schoon van spyware en virussen. Hebben anderen dit ook zo in hun log staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:44:

03/27/2006 21:58:03 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 36739->>
Wat? Ben je tweakers.net aan het flooden :*)
Waarschijnlijk is die firewall van de ExperiaBox een beetje overactief/voorzichtig...
Misschien kan je even kijken of je de IDS in de ExperiaBox kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoewel ik mezelf had opgegeven als geinteresseerde,had me al vaak ge ergerd aan berichten als internetplusbellen voor iedereen bereikbaar maar als ISDN bezitter trok ik aan het verkeerde eindje.
Dat ISDN hangt me als een molensteen om mijn nek,met de introductie van adsl kwam het ook veel later beschikbaar voor ISDN.
De techniek van de toekomst zeiden ze toen... maar goed, KPN gaf me dus geen bericht dat het beschikbaar was en dus moest ik het lezen uit een topic als dit.
Mezelf aangemeld en toen begon de ellende.
Ik kreeg een brief van xs4all dat KPN ze een bericht had gestuurd dat ik mijn abonnement bij hun wilde stopzetten.
Op zich juist,maar aangezien ik niet wist wanneer KPN het zou gaan opleveren vond ik voortijdig stopzetten niet zo'n goed plan.
Ik kreeg van de KPN helpdesk een standaard brief waarin stond dat mijn huidige adsl aansluiting overgenomen zou worden en dat xs4all die werkend moest opleveren.
Daarbij stond weer het advies de huidige internetverbinding op te zeggen op de datum van levering zodat je niet zonder kwam te zitten.
Van xs4all kreeg ik een nieuwe brief waarin ze een opzegtermijn van een maand noemden ingaand vanaf de dag dat ze mijn opzegging binnen zouden krijgen.
Ik weer met KPN gebeld,de leveringsdatum konden ze niet geven,maar als ik op die dag de opzegging verstuurde zou binnen die maand de levering zijn.
Dus ik 10 maart opgezegd,met de standaard brief er bij aan xs4all dat de verbinding moest blijven,met de opzegtermijn van een maand.
22 maart incasseert xs4all weer een maand internet van mijn rekening.
Tegen alle voorwaarden in haalt xs4all (mooie dochter van kpn) op 27 maart mijn internet aansluiting weg.
Weg homepage,weg weblog van meer dan 6 jaar oud,terwijl ik nog ruim 14 dagen de tijd zou hebben.
Alle mail die opgeslagen was,tijdelijke harddisk ruimte die xs4all biedt,alles weg.
Om zo recent mogelijk te blijven had ik daar nog geen backup van,ik had nog ruim 14 dagen de tijd.
xs4all gebeld,ja wij hoeven ons niet aan die opzegtermijn te houden !
Verdorie stuur dan een brief dat op die en die dag alles er af gaat,dan kan ik nog snel maatregelen nemen,nu is alles weg.
Ik met KPN gebeld,ja die levering komt begin april..xs4all had dit niet mogen doen,hij ging bellen.
xs4all heeft alles al gewist,kan mijn account niet meer open zetten,alle mail is weg,de documenten in de extra harddiskruimte zijn weg (voor betrouwbare opslag,als uw computer crasht heeft u alles nog adverteren ze mee) en xs4all kan de homepage niet meer terug halen of archiveren.
Niets naadloos overstappen dus.
De man van KPN zat er zelf ook mee en heeft een tijdelijke account voor me aangemaakt bij hun direct adsl zodat we in elk geval kunnen internetten.
Mail moet maar via hotmail.

Ik baal er ongelofelijk van,hoe kan je nou opzeggen per de dag van de levering,als je niet weet wanneer KPN levert of je aansluit op internetplusbellen.
KPN stuurt zelf de opzegging naar xs4all,daar kan ik ook weinig aan beinvloeden.
Xs4all die zegt dat de maandtermijn vanaf de opzeggingsdatum alleen voor mij geldt maar niet voor hun.
Ik kan een klacht sturen,ja daar zullen ze echt wat aan doen,zoals xs4all letterlijk zei: meneer u bent,hoe hard het ook klinkt,gewoon geen klant meer bij ons.
Nog voorzichtig ge-informeerd hoe het met hun voip aanbod zou gaan,maar dat komt op zijn vroegst pas over 4 a 5 maanden en je kan niet overstappen met een jaarabonnement internetplusbellen,voor dat abonnement verstreken is,ja net of ik nog wil overstappen nadat ze die stunt geleverd hebben.
Gelukkig dat de KPN-er tijdelijk dat gratis accountje wilde aanmaken voor me ter overbrugging maar dat je niets weet vind ik echt een heel groot nadeel.
Ik heb geen inloggegevens,geen activatiebrief,geen pakket,geen datum waarop ik een en ander krijg,ben heel veel informatie op die in het netwerk gedeelde harddiskruimte van xs4all kwijt,homepage kwijt met een virtueel gedenkplekje van mijn overleden dochter,weblogs en noem maar op.
En juist die backups stonden op die virtuele harde schijf,juist uit angst die kwijt te raken bij een crash,want zoals xs4all zegt,uw harde schijf is dubbel gebackupt,zelfs als de disk bij xs4all crasht heeft u nog uw gegevens.
Jawel.. tot een overijverige xs4all medewerker de boel meer dan 14 dagen voor afspraak gaat wissen !
|:(
Alleen voor het aanbod van kpn kan ik zeggen _/-\o_ fantastisch dat jullie me zo helpen,maar mijn enthousiasme voor het internetplusbellen is al behoorlijk gekelderd met dit voortraject.
Zit u toevallig bij xs4all en overweegt u een overstap,stel dan heel ruim vooraf je data veilig,want ze onderbreken je service (waar gewoon tot 15 april voor betaald was) wanneer ze dat zelf goed dunken. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
ghe wat erg man! daar voel je je wel erg down van idd. Toch gek dat ze geen backups kunnen fixxen. Die zullen er wel zijn, maar waarschijnlijk niet zo 1 2 3 uit elkaar te halen om er 1 gebruiker uit te halen.

Maar als je dus xs4all opzegt vanaf bijv. 1 mei en je betaald netjes voor de gehele maand april. Kunnen ze je toch halverwege de maand afsluiten?

dat kan toch niet, dat mag toch ook niet. Je hebt betaald voor heel april. Dan mogen ze echt alleen vanaf 1 mei afsluiten.

--

en klopt het dan dat je 3 weken moet wachten voordat je internetbelplus dingus kan aanvragen bij KPN? ik hoorde dat de lijn 3 weken ADSL vrij moet zijn. Dus moet je dan zelf 3 weken wachten vanaf het moment dat xs4all kapt of kan je meteen(of al er voor) naar KPN stappen en zeggen "sluit de boel aan ASAP".

en hoe zit het met opzeggen van ISDN?

moet ik eerst m'n ADSL xs4all opzeggen, dan m'n ISDN bij KPN en dan 3 weken w8en totdat ik internetbelplus kan aanvragen?

en hoelang kan ik dan niet bellen?

3 weken zonder internet :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
KPN opzeggen hoeft niet,bij het opgeven voor internetplusbellen teken je een formulier dat een en ander wordt omgezet.
Ik verwacht dus niet dat ik ook zonder telefoon kom te zitten.
Als je internetplusbellen aanvraagt hoef je dus niet je telefoon en zo op te zeggen,je moet alleen je adsl opzeggen per de datum dat internetplusbellen wordt geactiveerd,normaal moet dus het adsl signaal er op blijven (je hebt alleen even geen provider) vanuit de kpn centrale.

Je zou ook volgens de beloftes niet zonder internet komen te zitten omdat KPN een werkende adsl verbinding overneemt.
Volgens kpn zou je op zijn hoogst een paar uur zonder internet komen te zitten op deze manier.
(ene account stopzetten,nieuwe account activeren)
Ik hoef niet 3 weken adsl van de lijn af te hebben,want kpn heeft er nu ook gewoon adsl opgezet alleen dan van KPN zelf,de lijn is hier dus 12 uur zonder provider geweest,ik kreeg gelijk de kpn adsl afvang pagina maar het adsl signaal zelf is er op blijven staan,ik kon er alleen niets mee want xs4all heeft me al als klant opgedoekt,en KPN heeft mijn internetplusbellen nog niet geactiveerd.
Technisch gezien ben ik dus van aanbieder geswitcht,alleen niet naar internetplus bellen maar van xs4all naar adsl direct via een nood account (wachtwoorden en inlognaam van kpn zelf)
Die 3 weken adsl vrij hoeft alleen maar als het hele signaal er af is gegaan dus als ook KPN je lijn zonder heeft gezet.

Dat ik betaal tot halverwege de volgende maand,mezelf hou aan een opzegtermijn weet ik.
Dat wat mijn idee betreft xs4all dit niet zo maar mag doen deel ik met je.
Alleen,verander het maar,het is weg en ik heb geen adsl van xs4all meer.
Xs4all wilde wel een inbel accountje voor me aanmaken voor die 14 dagen,maar ik ga toch niet terug naar een modem ?.....

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 28-03-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
gek, ik vroeg telefonisch aan KPN hoe het zit, en hun vertelden "de ADSL lijn moet 3 weken adsl-vrij" zijn. Terwijl ik hun juist vroeg hoe het zat aangezien ik xs4all heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
quakerix schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:20:
gek, ik vroeg telefonisch aan KPN hoe het zit, en hun vertelden "de ADSL lijn moet 3 weken adsl-vrij" zijn. Terwijl ik hun juist vroeg hoe het zat aangezien ik xs4all heb.
Als je besteld geef je aan dat je adsl hebt powered bij KPN.
Kpn regelt dan de overname,xs4all levert een werkende adsl op.
Dan hoeft het signaal er dus niet 3 weken af te blijven,je wisselt alleen van aanbieder.
Alleen als dus het hele adsl signaal onderbroken is gaat die 3 weken vrij op..staat op hun homepage.

"Gebruik de opzegdatum van uw huidige internet-abonnement als aansluitdatum voor InternetPlusBellen. Zo heeft u tijdens de installatie hooguit een dag geen internetverbinding."
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1214818

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 28-03-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Nick39 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Als je besteld geef je aan dat je adsl hebt powered bij KPN.
Kpn regelt dan de overname,xs4all levert een werkende adsl op.
Dan hoeft het signaal er dus niet 3 weken af te blijven,je wisselt alleen van aanbieder.
Alleen als dus het hele adsl signaal onderbroken is gaat die 3 weken vrij op..staat op hun homepage.
oh hartelijk bedankt, dat verandert de sitautie wel dus. Tenzij het verloopt zoals bij jou.. Maar als ik het goed begrijp vervalt ISDN automatisch bij het aanmelden van internetbelplus. Want wij willen graag van ISDN af.

Dus dat is wel gruwelijk goed geregeld in theorie:

Xs4all fast ADSL ISDN -> Direct ADSL KPN Analoog Internetbelplus Basic paket

en dat allemaal in 1 stap zonder dowtime. Hoef alleen apperatuur om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
quakerix schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:30:
[...]

oh hartelijk bedankt, dat verandert de sitautie wel dus. Tenzij het verloopt zoals bij jou.. Maar als ik het goed begrijp vervalt ISDN automatisch bij het aanmelden van internetbelplus. Want wij willen graag van ISDN af.

Dus dat is wel gruwelijk goed geregeld in theorie:

Xs4all fast ADSL ISDN -> Direct ADSL KPN Analoog Internetbelplus Basic paket

en dat allemaal in 1 stap zonder dowtime. Hoef alleen apperatuur om te schakelen.
Het internetplusbellen pakket is ook ISDN alleen heb je dus niet meer de isdn opties,het is dus alleen technisch nog ISDN,je betaalt echter gewoon analoog zeg maar.
Je isdn apparatuur werkt niet meer,je hebt geen extra lijnen meer,alleen je adsl gaat via isdn maar daar merk je dus niets meer van,ook financieel niet.

Xs4all fast ADSL ISDN -> Direct ADSL KPN ISDN Internetbelplus Basic pakket dus.
Pas alleen op met xs4all,ze houden zich dus niet aan jouw opzegtermijn en gooien zo je internet account er af,je homepage weg,geen toegang meer tot internet,geen toegang meer tot je mailservers,je verbinding blijft tot kpn,je bent gewoon dus alles kwijt behalve het feitelijke adsl signaal,waar je niets meer mee kan want zonder provider weet KPN niet met wie ze je door moeten verbinden en krijg je alleen een page te zien waarop staat dat je verbinding technisch in orde is maar dat je bij geen enkele provider staat ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Mijn Gegevens kun je als bestaande klant van HetNet overstappen. Nieuwe klant zal nog even moeten wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:54:
[...]

Via Mijn Gegevens kun je als bestaande klant van HetNet overstappen. Nieuwe klant zal nog even moeten wachten.....
Die andere links had ik al gevonden, maar dit wist ik niet. Ik zal vanavond eens op zoek naar mijn gebruikergegevens (ik heb die gegevens nog nooit gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zojuist telefoon gehad van KPN,het pakket wordt (beef en huiver) 1 april afgeleverd.
xs4all was hier dus van op de hoogte en had de account pas op 1 april moeten stopzetten zodat ik inderdaad maar een paar uurtjes zonder zou hebben gezeten.
Het was hem (KPN) een raadsel waarom xs4all dus al 5 dagen eerder de account had stopgezet,zowel door KPN als door mij is daar geen opdracht toe gegeven.
Administratief gezien had mijn account zelfs moeten doorlopen tot 10 april,een maand na opzegging zodat ik ruim de tijd zou hebben gehad alles om te zetten.
Xs4all zegt dat in de algemene voorwaarden niet het woordje "wederzijdse" opzegtermijn van een maand is opgenomen.
Kortom, als klant moet je je houden aan een opzegtermijn van een maand en die maand dus ook betalen.
xs4all zou echter door het ontbreken van het woordje wederzijds,zelf op elk moment de levering stop mogen zetten zodra ik aangegeven heb dat ik wil stoppen.
Als ik op 10 maart opzeg,moet ik dus betalen tot 10 april,maar mag xs4all het abonnement en de toegang tot de daarbij horende diensten al bv per 11 maart stopzetten.
Lijkt me wettelijk gezien volkomen fout,maar het heeft nu geen zin meer om hier tegen te protesteren,mijn account is gewist,de bijbehorende gegevens,mail,webspace,opslagruimte enz.enz. zijn al gewist en kunnen niet meer teruggehaald worden.
Met mijn klacht wordt verder niets gedaan,ik ben geen klant meer.
Ik krijg nog wel een acceptgirokaart van de periode die ik nog gebruik heb kunnen maken en die moet ik ook betalen omdat ik gestorneerd heb.
Geen excuus,helemaal niets :r was dat nou de provider met de beste helpdesk en zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Nick39 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:05:
Zojuist telefoon gehad van KPN,het pakket wordt (beef en huiver) 1 april afgeleverd.
xs4all was hier dus van op de hoogte en had de account pas op 1 april moeten stopzetten zodat ik inderdaad maar een paar uurtjes zonder zou hebben gezeten.
Het was hem (KPN) een raadsel waarom xs4all dus al 5 dagen eerder de account had stopgezet,zowel door KPN als door mij is daar geen opdracht toe gegeven.
Administratief gezien had mijn account zelfs moeten doorlopen tot 10 april,een maand na opzegging zodat ik ruim de tijd zou hebben gehad alles om te zetten.
Xs4all zegt dat in de algemene voorwaarden niet het woordje "wederzijdse" opzegtermijn van een maand is opgenomen.
Kortom, als klant moet je je houden aan een opzegtermijn van een maand en die maand dus ook betalen.
xs4all zou echter door het ontbreken van het woordje wederzijds,zelf op elk moment de levering stop mogen zetten zodra ik aangegeven heb dat ik wil stoppen.
Als ik op 10 maart opzeg,moet ik dus betalen tot 10 april,maar mag xs4all het abonnement en de toegang tot de daarbij horende diensten al bv per 11 maart stopzetten.
Lijkt me wettelijk gezien volkomen fout,maar het heeft nu geen zin meer om hier tegen te protesteren,mijn account is gewist,de bijbehorende gegevens,mail,webspace,opslagruimte enz.enz. zijn al gewist en kunnen niet meer teruggehaald worden.
Ik krijg nog wel een acceptgirokaart van de periode die ik nog gebruik heb kunnen maken en die moet ik ook betalen omdat ik gestorneerd heb.
Geen excuus,helemaal niets :r was dat nou de provider met de beste helpdesk en zo ?
Stuur alles wat je hier hebt gepost eens naar radar oid ;)

Blijft natuurlijk zwaar balen dat je alles kwijt bent, maar ze zullen vast wel ergens een backup hebben. Hoop ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Ben vandaag geporteerd en alles werkt nog gewoon zoals het hoort :)
Wou ik toch even met jullie delen ;)

En nog een berichtje van nu.nl

Opta: internetbeller heeft grotere verantwoordelijkheid

Uitgegeven: 28 maart 2006 14:44
Laatst gewijzigd: 28 maart 2006 14:55

UTRECHT - Internetbellers zijn voor een deel zelf verantwoordelijk voor de beveiliging tegen afluisteren, aanvallen en ongewenste boodschappen. Technisch toezichtsmedewerker H. Dries van telecomtoezichthouder Opta heeft dat dinsdag gezegd op een bijeenkomst over de risico's van internettelefonie.

Hoe ver de gebruikersverantwoordelijk gaat en wat de taken van aanbieders en de Opta zijn, is nog volstrekt onduidelijk, voegde Dries daar aan toe. "We weten nog niet wat we moeten doen. De gevaren moeten zich nog manifesteren. We houden de vinger aan de pols."

Grote concurrentie

Grote aanbieders als KPN en Tele2 vechten momenteel hard om de gunst van de nieuwe beller. Telefoneren over internet is goedkoop, maar het levert ook nieuwe gevaren op. Diensten kunnen uitvallen door een aanval, kwaadwillenden kunnen gesprekken afluisteren en aftappen en bellers kunnen worden geconfronteerd worden met de belvariant van spam: spit, de ongewenste audioboodschap.

De Opta kondigde hard optreden aan tegen ongewenste berichten via de digitale telefoonlijn. De internetpagina spamklacht.nl is ook open voor klachten over spit, benadrukte Dries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:54:
[...]

Stap je dan wel fatsoenlijk over, of ben je dan ook een soort proefkonijn? Aangezien ik nog stééds geen e-mail heb teruggekregen n.a.v. mijn "Ik ben geïnteresseerd"-aanmelding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:20:
[...]

Stap je dan wel fatsoenlijk over, of ben je dan ook een soort proefkonijn? Aangezien ik nog stééds geen e-mail heb teruggekregen n.a.v. mijn "Ik ben geïnteresseerd"-aanmelding. :/
Heb dit vorige week voor mijn schoonvader aangevraagd op deze manier. Het is een "schone" overstap met behoud van e-mail en dergelijke. De reden dat het op een andere manier niet kan heeft te maken dat HetNet organisatorisch nog niet klaar is voor de "grote massa". De levertijd zou ongeveer drie weken zijn ( hij heeft pstn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:39:
[...]

Heb dit vorige week voor mijn schoonvader aangevraagd op deze manier. Het is een "schone" overstap met behoud van e-mail en dergelijke. De reden dat het op een andere manier niet kan heeft te maken dat HetNet organisatorisch nog niet klaar is voor de "grote massa". De levertijd zou ongeveer drie weken zijn ( hij heeft pstn).
Ik heb ISDN, ik hoop dat dat niet veel uitmaakt. Mijn handen beginnen nu een beetje te jeuken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
svijf schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:37:
[...]

Stuur alles wat je hier hebt gepost eens naar radar oid ;)

Blijft natuurlijk zwaar balen dat je alles kwijt bent, maar ze zullen vast wel ergens een backup hebben. Hoop ik dan maar :)
Ze doen niet eens een poging iets te zoeken,ik ben geen klant meer zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:05:
Ik dreigde ook problemen te krijgen, zit/zat bij Planet en heb nu IPB van KPN. Door tussenkomst van de klantenservice van Planet wordt straks alles weer overgezet naar Planet. Heb nu ook nog gewoon homepage en e-mail van Planet. Dat hebben ze netjes voor mij geregeld, ik betaal zolang IPB niet naar Planet overgezet kan worden geen kosten voor Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:40:
[...]

Ik heb ISDN, ik hoop dat dat niet veel uitmaakt. Mijn handen beginnen nu een beetje te jeuken :P
Gewoon aanvragen via Mijn Gegevens en dan zie je wel. In principe hoeft ISDN geen probleem te zijn m.u.v. de firmware met webinterface.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:43:
[...]

Ze doen niet eens een poging iets te zoeken,ik ben geen klant meer zeggen ze.
Misschien dat je er een mailtje richting de KPN directie aan kunt wagen. Ik heb ze ook een cc gestuurd toen het bij mij verkeerd dreigde te lopen en het heeft effect gehad. Ik zou zelf niet meteen voor de media kiezen maar KPN de kans geven het op te lossen.Ik weet van Planet dat ze binnen een maand alles nog recht kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:55:
[...]

Misschien dat je er een mailtje richting de KPN directie aan kunt wagen. Ik heb ze ook een cc gestuurd toen het bij mij verkeerd dreigde te lopen en het heeft effect gehad. Ik zou zelf niet meteen voor de media kiezen maar KPN de kans geven het op te lossen.Ik weet van Planet dat ze binnen een maand alles nog recht kunnen trekken.
In dit geval ben ik vol lof over KPN,ze heben juist gehandeld en een "nood" account geregeld,maar de houding van xs4all snap ik absoluut niet,met een tussenpoos ben ik bijna 7 jaar klant bij ze geweest.
Ik ben ook niet met een xs4all tegen actie bezig,maar ik hoop mensen te kunnen bereiken die ook bij xs4all zitten en ook naar IPB willen gaan.
Die nieuwe future van virtuele harddisk (200 MB harddiskruimte bij xs4all die dmv software voor iedereen in het netwerkje thuis als extra harddisk beschikbaar is) die zo veilig zou zijn,nou zet er dus maar niets neer want je ziet,ze wissen gewoon de hele handel bewust,incl je mail en je homepages.
Hadden ze me maar een mailtje gestuurd dat ze dit van plan waren,dan had ik heel veel schade kunnen voorkomen,ben nu zelfs mijn belastingaangifte kwijt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:08:
[...]

In dit geval ben ik vol lof over KPN,ze heben juist gehandeld en een "nood" account geregeld,maar de houding van xs4all snap ik absoluut niet,met een tussenpoos ben ik bijna 7 jaar klant bij ze geweest.
Ik ben ook niet met een xs4all tegen actie bezig,maar ik hoop mensen te kunnen bereiken die ook bij xs4all zitten en ook naar IPB willen gaan.
Die nieuwe future van virtuele harddisk (200 MB harddiskruimte bij xs4all die dmv software voor iedereen in het netwerkje thuis als extra harddisk beschikbaar is) die zo veilig zou zijn,nou zet er dus maar niets neer want je ziet,ze wissen gewoon de hele handel bewust,incl je mail en je homepages.
Hadden ze me maar een mailtje gestuurd dat ze dit van plan waren,dan had ik heel veel schade kunnen voorkomen,ben nu zelfs mijn belastingaangifte kwijt !
Als ik het goed begrijp wil je dus ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
goedendag, lange tijd niets meer van me gehoord dus had ik ook lange tijd geen problemen. Maar gisteren belde ik toevallig even naar familie en die zeiden tot mijn verbazing dat ze mij al de hele dag proberen te bellen en waar ik toch was! Ik getest en blijkt dat de "bel " niet overgaat. Als mijn kennis belde hoorde ik dus niets maar nam ik dan de hoorn op dan was de verbinding er wel! Nouja, je kent het wel! Storingsnummer, IPB helpdesk ( de ene open deur na de andere ) maar niemand die het wist waaraan dat kon liggen. Dus besloot ik maar eens om de Experia uit te zetten met het knopje aan/uit en de stekker eruit. Stekker er weer in , knopje ingedrukt en jahoor, alles doet het weer zoals het hoort. Dus als 1 van jullie ooit nog eens geen beltoon hoort dan probeer gewoon eens de experia uit en aan te zetten!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Voor degenen die vroegen om waar je de instelling kon doen van de QoS (UBR, VBR of CBR) deze kun je vinden onder Advanced Settings -> Internet connection -> QoS class (boven de VPI/ VCI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Nevermind. Eindelijk maar toch gevonden

[ Voor 90% gewijzigd door wisselwerking op 28-03-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hey,

Sinds ik internetplusbellen van KPN heb kan ik geen torrents meer dowloaden. Bij Azureus geeft ie telkens een NAT-probleem weer. Dit doet hij niet alleen bij Azureus. Moet ik hiervoor wat veranderen in 196. (weet em niet meer verder) of moet ik KPN hiervoor contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

marcellux schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:15:
goedendag, lange tijd niets meer van me gehoord dus had ik ook lange tijd geen problemen. Maar gisteren belde ik toevallig even naar familie en die zeiden tot mijn verbazing dat ze mij al de hele dag proberen te bellen en waar ik toch was! Ik getest en blijkt dat de "bel " niet overgaat. Als mijn kennis belde hoorde ik dus niets maar nam ik dan de hoorn op dan was de verbinding er wel! Nouja, je kent het wel! Storingsnummer, IPB helpdesk ( de ene open deur na de andere ) maar niemand die het wist waaraan dat kon liggen. Dus besloot ik maar eens om de Experia uit te zetten met het knopje aan/uit en de stekker eruit. Stekker er weer in , knopje ingedrukt en jahoor, alles doet het weer zoals het hoort. Dus als 1 van jullie ooit nog eens geen beltoon hoort dan probeer gewoon eens de experia uit en aan te zetten!
Welk type voeding heb je? Een platte adapter of een bonk :) van een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
Deruxian schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:48:
Hey,

Sinds ik internetplusbellen van KPN heb kan ik geen torrents meer dowloaden. Bij Azureus geeft ie telkens een NAT-probleem weer. Dit doet hij niet alleen bij Azureus. Moet ik hiervoor wat veranderen in 196. (weet em niet meer verder) of moet ik KPN hiervoor contacteren?
Probeer eens Bitlord, dat werkt bij iedereen (voor zover ik weet)!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik geloof een nogal platte adapter. Zo'n 3 a 4 cm hoog.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
Ter info voor gebruik van WLAN van de experia box. (hopelijk niet off -topic, misschien ter leering ende vermaeck)

Wat ik ook nog merkte is dat de standaard WLAN instelling vd experiabox een soort 'migration-mode' van WPAv1 met TKIP encryptie is; Dit houdt in dat je zowel clients met WPA-PSK i.c.m. TKIP encryptie kunt connecten als clients met WPA2-PSK i.c.m. AES encryptie. Het zal duidelijk zijn dat de laatste veruit superieur is aan TKIP, de verbeterde versie van WEP. Hoe kun je WPA2-PSK i.c.m AES encryptie aanzetten op je client: zie www.microsoft.com en dan zoeken op KB893357 ;
Deze update 'onthult' de al aanwezige settings (nl WPA2 en WPA2-PSK). SP2 is nodig en soms is ook nog een driver update nodig van de wlankaart.Ik heb eea getest met een Cisco cb21ag card. Let op, niet alle wlankaarten ondersteunen AES encryptie omdat dit in hardware gebeurd en TKIP kan gewoon op gewone hardware draaien die ooit WEP ondersteunde (TKIP is softwarematig truckje met WEP encryptie). Persoonlijk niet meer getest met bijgeleverd siemens usb doosje (deze vind ik zelf nl erg onhandig)

Het mijn kpn menu meldt dat het gaat om een WPA-PSK key; in werkelijkheid kun je deze key dus ook gewoon gebruiken voor WPA2-PSK. Als je in je modem zelf inlogged kun je zelfs forceren dat alleen clients met WPA2-PSK inloggen en niet meer WPA-PSK. Hoe: advanced settings -> wireless network -> encryption/authentication; default zie je daar staan WPA2-PSK/WPA-PSK (hetgeen mijn eerdere bewering aantoont) verander deze in WPA2-PSK en je kunt alleen nog met WPA2-PSK / AES encryptie inloggen. Dus ook extra secure...

Voor de echte die-hards is er ook nog de enterprise mode aanwezig van encryptie, nl 'WEP' (dynamische wepkeys mbv externe radius server) en WPA2, idem maar dan met WPA2 key-management. WPA2 enterprise mode is momenteel de zwaarste encryptie die er in WLAN land bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:14:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je dus ook niet meer terug.
Nee als iemand me dit flikt,er zijn aanbieders zat,bovendien,en dat zeg ik echt niet om te gallen,is adsl direct stukken sneller dan xs4all,op de een of andere manier lopen pages sneller,soepeler en downloads sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Hoedje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:03:
[...]

Probeer eens Bitlord, dat werkt bij iedereen (voor zover ik weet)!
Was dit niet opgelost in die nieuwe firmware, of ben ik in de war?
http://www.nu.nl/news/691...ogelijk_onbereikbaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:03:
Opta: internetbeller heeft grotere verantwoordelijkheid

Uitgegeven: 28 maart 2006 14:44
Laatst gewijzigd: 28 maart 2006 14:55

UTRECHT - Internetbellers zijn voor een deel zelf verantwoordelijk voor de beveiliging tegen afluisteren, aanvallen en ongewenste boodschappen. Technisch toezichtsmedewerker H. Dries van telecomtoezichthouder Opta heeft dat dinsdag gezegd op een bijeenkomst over de risico's van internettelefonie.

Hoe ver de gebruikersverantwoordelijk gaat en wat de taken van aanbieders en de Opta zijn, is nog volstrekt onduidelijk, voegde Dries daar aan toe. "We weten nog niet wat we moeten doen. De gevaren moeten zich nog manifesteren. We houden de vinger aan de pols."
IPB'ers bellen niet over internet. Het is Voice over DSL waarbij het spraak gedeelte al in het private netwerk van KPN gescheiden wordt van het dataverkeer. Data gaat richting 'internet' en spraak naar het telefonieplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPB is geen VoDSL, is gewoon een ADSL-aansluiting met VoIP. Anders is het volgensmij ook niet mogelijk om eigen apparatuur met 084-nummers te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Weer wat geleerd dan ;)

Maar Svijf heeft te vroeg gejuigd 8)7
Vanaaf na een 45 min bellen, klinkt over de lijn het geluid dat iemand een nummer aan het intoetsen is op een toestel :? Terwijl er maar 1 toestel is aangesloten op de EB.

En een flinke echo op de lijn.

Maar ff een tijdje aankijken en anders de HD maar bellen.

Kreeg vandaag ook een brief van de KPN.

Op maandag 06 maart hebben wij uw reactie met betrekking tot de dienst IPB van KPN ontvangen.
(Niks reactie, maar klacht)

Op dit moment is het, mede als gevolg van de introductie van IPB van KPN, erg druk op onze afdeling. Helaas duurt de afhandeling van de reactie op dit moment langer dan wij gewend zijn. De wachttijd bedraagt op dit moment maximaal 4 weken. Binnen deze termijn zal een van onze medewerkers contact met u opnemen om samen uw reactie te bespreken en tot een oplossing te komen.

Wij doen op dit moment onze uiterste best om de wachttijd zo snel mogelijk weer naar een meer acceptabel niveau terug te brengen. Wij waarderen uw begrip hiervoor.

Gaan maar weer wachten...

...wacht pas vanaf augustus 2005 op een reactie van een klacht, die ik via de site van KPN heb gemeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn experiabox zie ik bij username (op tabblad advanced settings ->internetconnection->internet) bij username XXXXXXXXXXXX@direct-adsl staan ? Voorheen zat ik bij direct-adsl, maar dit moet toch een ander account zijn , iets van XXXXXXXXXXXX@kpnplanet of zo. Wat hebben jullie daar staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deruxian schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:48:
Hey,

In je torrent progje kijken welke port(en) het gebruikt, deze toevoegen aan je NAT tabel. Of gewoon de gehele firewall uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:13:
[...]

IPB'ers bellen niet over internet. Het is Voice over DSL waarbij het spraak gedeelte al in het private netwerk van KPN gescheiden wordt van het dataverkeer. Data gaat richting 'internet' en spraak naar het telefonieplatform.
Als er een apart VPI/VCI is voor telefonie, dan is het VoDSL of VoATM genoemd inderdaad.

Maar wat ook nog kan is dat je een apart VPI/VCI hebt met daar gewoon een IP in een private range en daar overheen VoIP. En dan is het nogsteeds VoIP gewoon ;)

Het hoeft niet persé over je internet IP te lopen richting een server van KPN natuurlijk. Kan ook een tweede IP adres zijn dat je krijgt in een private range zoals 10.10.33.134 bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week IPB, maar heb een aantal problemen:

* Als ik in gesprek ben en iemand anders belt mij, hoort diegene nog steeds de telefoon overgaan.

* Er is een grote vertaging tussen dat iemand de toon hoort overgaan en de telefoon bij mij daadwerkelijk rinkelt. Ook duurt het lang om een verbinding tot stand te brengen als ik zelf wil bellen.

* Sites laden ontzettend traag de laatse 36 uur, of helemaal niet. Als ik met een ander draadloos netwerk verbind (wat eigenlijk niet de bedoeling is), is dit probleem opeens als sneeuw voor de zon verdwenen.

* Ik kan een andere PC met een Sitecom WL-113 USB adapter niet verbinden met de EB. Er blijft maar staan 'wacht op het netwerk' waarop vervolgens de verbinding mislukt. Hij kan wel gewoon probleemloos met andere netwerken verbinden.

Voor de rest werkt het allemaal prima :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:53:
Heb sinds een week IPB, maar heb een aantal problemen:

* Als ik in gesprek ben en iemand anders belt mij, hoort diegene nog steeds de telefoon overgaan.

* Er is een grote vertaging tussen dat iemand de toon hoort overgaan en de telefoon bij mij daadwerkelijk rinkelt. Ook duurt het lang om een verbinding tot stand te brengen als ik zelf wil bellen.

* Sites laden ontzettend traag de laatse 36 uur, of helemaal niet. Als ik met een ander draadloos netwerk verbind (wat eigenlijk niet de bedoeling is), is dit probleem opeens als sneeuw voor de zon verdwenen.

* Ik kan een andere PC met een Sitecom WL-113 USB adapter niet verbinden met de EB. Er blijft maar staan 'wacht op het netwerk' waarop vervolgens de verbinding mislukt. Hij kan wel gewoon probleemloos met andere netwerken verbinden.

Voor de rest werkt het allemaal prima :)
*punt 1: dat klopt dat komt door de portering die nog niet rond is. Dit wil zeggen, dat je uitgaand al over VOIP belt maar inkomend nog steeds je analoge lijn is. Aangezien dit 2 platformen zijn, wordt deze link niet gelegd tussen beide. Dus afwachten tot portering.

*punt 2: zelfde verhaal portering, alleen kun je voor het uitgaande verkeer een # proberen achter het nummer

*punt 3 Experia al geprobeerd uit/aan te zetten?

*punt 4 Welk kanaal draait ie op? Ik hoor dat sommige wifi kaartjes moeite hebben met kanaal 13, probeer het eens op kanaal 6. Anders als je webinterface al hebt, zet de broadcast eens aan. (heb je de webinterface nog niet dan HD bellen om te vragen of zij de broadcast aan willen zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:23:
[...]
In je torrent progje kijken welke port(en) het gebruikt, deze toevoegen aan je NAT tabel. Of gewoon de gehele firewall uitschakelen.
Ik gebruik emule en ik heb nog steeds poort problemen. :(
Ik heb de poorten die emule gebruikt ingevoerd in de NAT tabel en blijf problemen houden met een zgn low id.
Ik heb zelfs de firewall van de EB uitgeschakeld.

Wie gebruikt er nog meer Emule en heeft problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:50:
Weer wat geleerd dan ;)

Maar Svijf heeft te vroeg gejuigd 8)7
Vanaaf na een 45 min bellen, klinkt over de lijn het geluid dat iemand een nummer aan het intoetsen is op een toestel :? Terwijl er maar 1 toestel is aangesloten op de EB.

En een flinke echo op de lijn.
Laat me raden je hebt een draadloos toestel? Als dit zo is dan is dit niets anders dan interferentie. Dan pakt je telefoon het signaal van de buurman op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:29:
[...]

Ik heb de poorten die emule gebruikt ingevoerd in de NAT tabel en blijf problemen houden met een zgn low id.

En je hebt je ip adres op je pc hard ingesteld en deze in de nat tabel ook op dat ip adres gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:04:
In mijn experiabox zie ik bij username (op tabblad advanced settings ->internetconnection->internet) bij username XXXXXXXXXXXX@direct-adsl staan ? Voorheen zat ik bij direct-adsl, maar dit moet toch een ander account zijn , iets van XXXXXXXXXXXX@kpnplanet of zo. Wat hebben jullie daar staan ?
Dat klopt toch ook. IPB draait gewoon op een direct-adsl account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Zoals ik het van de HD begrepen heb kan KPN kan nog steeds in de ExperiaBox komen, ook als het wachtwoord is gewijzigd. Je mag het wachtwoord dus gewoon wijzigen.

Bij een software update van de experiabox blijven de instellingen van de ExperiaBox bewaard. Instellingen die via de webinterface worden veranderd worden niet doorgestuurd naar de Mijn KPN omgeving. Let wel op: als je via mijn KPN wijzigingen doorvoert zullen deze wijzigingen in de EB worden gezet, je eigen instellingen zijn dan weg.

De ExperiaBox geeft je de mogelijkheid om je adsl inloggegevens aan te passen. Deze optie is opengelaten omdat de ExperiaBox waarschijnlijk ook voor puur alleen ADSL verbindingen geleverd zou kunnen worden (Voip blijft dan uitgeschakeld). Wel is het belangrijk om die gegevens NIET te veranderen (ook niet die QoS instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:29:
[...]

Hoi,

Ik gebruik ook emule maar heb dit probleem niet. Ik heb het ip adres van mijn pc via kpn.com op server staan.

Groet,

Stoffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Op dit moment hebben wij hier ADSL van XS4all > 24 Euro en betaal je dus nog een gedeelte aan KPN a 24 Euro. Daarbij komt nog het basis abo van KPN voor het bellen a 18 Euro. Dat komt neer op 66 Euro vaste kosten. Daar komen nog de gesprekskosten overheen. Dan is deze combinatie toch de oplossing? Aangezien je 35,95 Euro kwijt bent bij KPN. Ook nogeens de gesprekskosten voor niks (Betaal 10 Euro extra). Dat komt neer op 46,95 Euro per maand voor onbeperkt bellen en internetten. Ik zit nog buiten het postcodegebied van @home en Wanadoo. Dan is deze combinatie toch fantastisch? Of ben ik nu te enthousiast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:28:
[...]

*punt 1: dat klopt dat komt door de portering die nog niet rond is. Dit wil zeggen, dat je uitgaand al over VOIP belt maar inkomend nog steeds je analoge lijn is. Aangezien dit 2 platformen zijn, wordt deze link niet gelegd tussen beide. Dus afwachten tot portering.

*punt 2: zelfde verhaal portering, alleen kun je voor het uitgaande verkeer een # proberen achter het nummer

*punt 3 Experia al geprobeerd uit/aan te zetten?

*punt 4 Welk kanaal draait ie op? Ik hoor dat sommige wifi kaartjes moeite hebben met kanaal 13, probeer het eens op kanaal 6. Anders als je webinterface al hebt, zet de broadcast eens aan. (heb je de webinterface nog niet dan HD bellen om te vragen of zij de broadcast aan willen zetten)
Heb hem op kanaal 6 gezet, nog steeds niets. SSID stond ook al aan, en het kaartje ziet het netwerk wel, maar kan er niet mee verbinden :(

En met betrekking op punt 3; ja, ik heb hem aan- en uitgezet. Nog steeds baggere verbinding naar websites. Heb het probleem niet met verbindingen in andere programma's. Ik moet alleen al om deze post te maken steeds met een ander netwerk verbinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
awwexl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:42:
[knip] Dat komt neer op 46,95 Euro per maand voor onbeperkt bellen en internetten. Ik zit nog buiten het postcodegebied van @home en Wanadoo. Dan is deze combinatie toch fantastisch? Of ben ik nu te enthousiast?
Daarom heb ik dus ook IPB. We zijn niet voor niets Nederlanders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@awwexl Pas op met de overgang van xs4all naar IPB,ze wachten niet tot KPN alles heeft opgeleverd maar gooien je zo,voor de opzegtermijn verstreken is,het netwerk uit.
Het is mij overkomen en getuige een paar reacties elders ben ik beslist de enige niet.
Als je een homepage hebt en zo'n virtuele harddisk,save je data dan eerst,maak voor zover je die niet hebt een hotmail account aan en mail eerst iedereen je hotmail account door.
Ze gooien namelijk ook van de ene op de andere dag zonder aankondiging je mailbox dicht en wissen je homepage.
En bereid je,als KPN je geen tijdelijke account wil toewijzen,voor op een paar dagen geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:48:
[...]
Heb hem op kanaal 6 gezet, nog steeds niets. SSID stond ook al aan, en het kaartje ziet het netwerk wel, maar kan er niet mee verbinden :(

En met betrekking op punt 3; ja, ik heb hem aan- en uitgezet. Nog steeds baggere verbinding naar websites. Heb het probleem niet met verbindingen in andere programma's. Ik moet alleen al om deze post te maken steeds met een ander netwerk verbinden :(
Hoi Pnt, check eens mijn berichtje over WLAN een klein stukje terug ( dinsdag 28 maart 2006 12:26 - edit, niet 20:49)). Direct na installatie liep ik hier ook tegen aan. PS: de kanalen zullen het wellicht niet zijn, deze staan standaard op automatic. Automatic betekend meestal 'zoek least-congested' tijdens het opstarten van de EB.

[ Voor 7% gewijzigd door snitch191 op 29-03-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ok dus het is wel een goede keus? Maar het betekent niet dat stel dat ik nu opzeg, stipt op 1 maand later 29 april afgesloten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awwexl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:34:
Ok dus het is wel een goede keus? Maar het betekent niet dat stel dat ik nu opzeg, stipt op 1 maand later 29 april afgesloten ben?
Wat je dus het beste kan doen is eerst IPB aanvragen, als de aanvraag door is krijgt de vorige adsl provider (connected by KPN bedoel ik dan, dus niet via een BBNed oid) bericht van KPN dat je gaat overstappen naar een andere ISP (Een zogenaamde isp hop). Dit zal door de vorige ISP als een opzegging worden beschouwd waardoor het abonnement zal worden beeindigd als je overstap afgerond is. Als je nu eerst het abonnement opzegt bij je oude ISP zal deze het abonnement beeindigen met ingang van je opzegtermijn. Dit betekent dus dat als je XS4ALL hebt die een opzegtermijn van 1 maand hanteert en je zegt eerst XS4ALL op en je IPB wordt niet binnen die maand geleverd dat je dan inderdaad het abonnement kwijt bent en je dus ook zonder internet kan komen zitten.

Dus resumerend: Eerst IPB aanvragen, opzegging wordt automatisch doorgestuurd naar de oude ISP en oude ISP zet abo pas stop nadat IPB geleverd is.
(Controleer overigens wel dat je hop goed is aangekomen bij je oude ISP, en dat ze dit echt als opzegging beschouwen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Ben bezig mailserver achter IPB op te zetten maar heb de vlgende DNS vragen Ik heb de twee MX record toegevoegd zoals ook beschreven in http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf. Echter mijn domein provider heeft al een MX20 en MX30 record die ik niet kan wijzigen. Nu heb ik dus de volgende records:

MX-20 mijndomein.nl mx1.cyso.net
MX-30 mijndomein.nl mx2.cyso.net
MX-20 mijndomein.nl mailrelay.direct-adsl.nl
MX-10 mijndomein.nl mijndomein.nl

Ik heb dus twee MX records met prioriteit 20. Is dit een probleem? Zo ja welke gaat gebruikt worden?

Verder koppelt KPN standaard een hostname aan het IPB IP adres (in de vorm van ipXXXXX.direct-adsl.nl). Ik heb mijndomein.nl met A records dus ook aan het IP adres gekoppeld. Echter een Hostname lookup voor mijn ip adres geeft de host name ipXXXXX.direct-adsl.nl en niet mijndomein.nl. Volgens mij gaat dit problemen geven omdat sommige spam filters controleren of het IP nummer (waarvanaf de e-mail gestuurd is) wel bij het domein hoort. Hoe kan ik dit oplossen? Zou KPN vragen zijn DNS records willen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
KPN zal hoogstwaarschijnlijk (weet het bijn wel zeker) zijn mx records niet aanpassen omdat dit algemene kpn mx records zijn.
Het is namelijk zoals ook beschreven niet toegestaan om vanaf je eigen mailserver mail te versturen. Dit moet gebeuren via de servers van KPN (ivm spam/misbruik etc). Vandaar ook dat poort 25 standaard dichtzit en dat je de mailrelay moet gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Repec op 29-03-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Ben al een tijd bezig om van mijn isdn abbo af te komen, echter zit daar een hele procedure aanvast waardoor je een maand zonder adsl zit. Geen oplossing dus... :|

Mijn probleem:

Welke manieren zijn er voor het aansluiten van ipb voor isdn???

Ik heb gelezen bij isdn ipb dat je NT1 en je quatrovox nog achter de experiabox blijven zitten.

Is het mogelijk op de boel aan te sluiten exact het zelfde als bij ipb PSTN, dus gewoon de telefoons rechtstreeks op de tel1 van de experiabox ??

Breeeem word gek van al deze meuk in de meterkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBa schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:56:
Ik heb dus twee MX records met prioriteit 20. Is dit een probleem? Zo ja welke gaat gebruikt worden?
Ja dat kan een probleem zijn, je zag het staan in dat pdf document wat je quote...
Verder koppelt KPN standaard een hostname aan het IPB IP adres (in de vorm van ipXXXXX.direct-adsl.nl). Ik heb mijndomein.nl met A records dus ook aan het IP adres gekoppeld. Echter een Hostname lookup voor mijn ip adres geeft de host name ipXXXXX.direct-adsl.nl en niet mijndomein.nl. Volgens mij gaat dit problemen geven omdat sommige spam filters controleren of het IP nummer (waarvanaf de e-mail gestuurd is) wel bij het domein hoort. Hoe kan ik dit oplossen? Zou KPN vragen zijn DNS records willen verwijderen?
Dit hoeft geen probleem te zijn: je stuurt namelijk uit via de mailrelay van kpn.
PTR record laten wijzigen bij KPN is een no-go area. doen ze niet. Als je dat zou willen is geloof ik
xs4all een van de weinigen die dit wel toelaat.
breeeem schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:11:
Ben al een tijd bezig om van mijn isdn abbo af te komen, echter zit daar een hele procedure aanvast waardoor je een maand zonder adsl zit. Geen oplossing dus... :|

Mijn probleem:

Welke manieren zijn er voor het aansluiten van ipb voor isdn???

Ik heb gelezen bij isdn ipb dat je NT1 en je quatrovox nog achter de experiabox blijven zitten.

Is het mogelijk op de boel aan te sluiten exact het zelfde als bij ipb PSTN, dus gewoon de telefoons rechtstreeks op de tel1 van de experiabox ??

Breeeem word gek van al deze meuk in de meterkast ;)
Tijdens de portering heb je nog even tijdelijk je NT1 + QVox achter je splitter zitten. Als je lijn is geporteerd mag je die hele **** wegdoen...
Telefoons sluit je rechtstreeks op de EB aan (tel1 en tel2 zijn aparte lijnen overigens) Dus na portering is IPB ISDN hetzelfde als IPB PSTN.
Via www.kpnadsl.nl/support kan je de installatiehandleiding downloaden van IPB, ook voor ISDN. Daar kan je precies in zien hoe het aangesloten moet worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb nu sinds een week IPB van Planet. Direct twee pc's (laptop en gewone PC) gedraad aangesloten op de EB. Dit werkte allemaal tot gisteren. Op de PC kan ik nu ineens niet meer pingen/internetten. Het netwerklampje van de poort waar deze pc op aangesloten is brand wel. In deze pc zitten twee netwerkkaarten die ik beide heb proberen te aansluiten op de EB met verschillende kabels. Dit maakt allemaal niks uit. De laptop heeft nog steeds internet en maar sommige sites laden erg traag (dit is wel al zo vanaf dat ik IPB heb). Ik heb alle poorten met de pc uitgeprobeerd maar dit heeft geen nut. De laptop werkt gewoon met alle poorten.
En sinds gisteren ook ineens het nummermelden uitgevallen. Maar dit kan misschien nog door de portering komen (ben nog niet geporteerd.)

Hm hij doet het ineens weer... (misschien te kort gewacht na de reset (1 uur...))

[ Voor 6% gewijzigd door Unneoetech op 29-03-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Unneoetech schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:18:
Ik heb nu sinds een week IPB van Planet. Direct twee pc's (laptop en gewone PC) gedraad aangesloten op de EB. Dit werkte allemaal tot gisteren. Op de PC kan ik nu ineens niet meer pingen/internetten. Het netwerklampje van de poort waar deze pc op aangesloten is brand wel. In deze pc zitten twee netwerkkaarten die ik beide heb proberen te aansluiten op de EB met verschillende kabels. Dit maakt allemaal niks uit. De laptop heeft nog steeds internet en maar sommige sites laden erg traag (dit is wel al zo vanaf dat ik IPB heb). Ik heb alle poorten met de pc uitgeprobeerd maar dit heeft geen nut. De laptop werkt gewoon met alle poorten.
En sinds gisteren ook ineens het nummermelden uitgevallen. Maar dit kan misschien nog door de portering komen (ben nog niet geporteerd.)
Welk IP adres krijgt de PC die het niet meer doet? een 169.x of 0.x IP? is er wat veranderd qua software (updates of geinstalleerd)? welk besturingssysteem?
Het is anders een beetje lastig voor ons om een oplossing te zoeken omdat je andere pc (laptop) wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unneoetech schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:18:
Krijgt je pc nog wel een ip adres? (192.168.2.x) kan je wel pingen naar ip adressen? stel anders even handmatig de ip gegevens in, met als dns servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66.
(Heb je overigens in die pc met 2 netwerkkaarten ICS aanstaan? of firewall?)
Als je lijn helemaal geporteerd is zal je nummermelder weer gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:44:
Een aantal post's terug waren er ook een aantal (waaronder ikzelf) gebruikers die pagina's hadden die niet geheel geladen werden en eigenlijk geheel internet niet meer werkte maar MSN messenger en de webcam enzo wel. Dit voorval is plotseling en onwillekeurig.

Als je in het modem kijkt (http://192.168.2.1 WW= admin (standaard)) dan kun je bij status en bij onderdeel device (uit mijn hoofd) het log zien. Ik heb hieronder een stukje log neergezet. IP adres van me eigen weggemaakt met x. (192.168.2.2 maakt niet zoveel uit heeft iedereen wel :P

03/28/2006 05:47:27 **UDP Flood to Host** 7.12.12.16, 13364->>

Hebben anderen dit ook zo in hun log staan?
Kheb dit ook erin staan ja. En kheb nu de firewall uitgezet omdat ik een reply zag met iemand die zei dat de firewall te voorzichtig was ofzoiets, dusjah. En nu heb ik nog ff geen problemen, maar kijken hoelang het duurt.. lijkt me dom als het daaraan ligt lol.

Alleen, nu ik firewall uit heb zijn mn poorten weer niet open en werkt NAT niet meer. Klopt dat? En hoe wil ik nu poorten forwarden? x.x

Edit : Jah et lag aan de firewall, geen problemen meer gehad,. kheb nu Firewall weer aangezet en dat ding op Custom gezet en alles op allow. Als het goed is moet NAT nu wel weer werken en firewall geen problemen geven,. =/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:28:
De verklaring: inkomende telefoontjes gaan zowel op Tel1 als op Tel2 over. Als je zelf belt via Tel1 is Tel2 nog vrij en komt het binnenkomende telefoontje dus daar terecht. Het probleem is op te lossen door tijdelijk (tot aan de portering) ook een toestel aan de Tel2 poort te hangen. Misschien moet dit puntje nog even aan de TS toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:46:
[...]
De verklaring: inkomende telefoontjes gaan zowel op Tel1 als op Tel2 over. Als je zelf belt via Tel1 is Tel2 nog vrij en komt het binnenkomende telefoontje dus daar terecht. Het probleem is op te lossen door tijdelijk (tot aan de portering) ook een toestel aan de Tel2 poort te hangen. Misschien moet dit puntje nog even aan de TS toegevoegd worden.
Staat er allang in...
Edmund schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:26 de TS:

Porteren
Als je IPB hebt aangevraagd wordt eerst je ADSL-verbinding omgezet naar Direct ADSL, maar lopen inkomende telefoontjes nog gewoon via het analoge net. Uitbellen via VoIP kan al vrij snel na het opleveren van je Direct ADSL-verbinding. Om inkomende gesprekken vanaf het analoge net mogelijk te maken loopt er vanaf de hoofdcontactdoos of ISRA een kabeltje naar een splitter. Daarvandaan lopen er dan 2 kabels naar de Experia: 1-tje naar de ADSL-ingang voor je ADSL-verbinding en voor de uitgaande VoIP-gesprekken. De andere gaat naar de Lijn-poort voor de inkomende analoge gesprekken.

Een niet-geporteerde lijn heeft wat speciale kenmerken:
  • Het InternetPlusBellen menu in Mijn KPN is soms (?) nog niet beschikbaar
  • Soms is er een brom te horen.
  • De voicemail-instellingen van je oude lijn zijn nog van toepassing. Als je die wilt veranderen of als je je voicemail wilt beluisteren moet je eerst ** (twee maal de ster) kiezen en wachten op de kiestoon van het analoge net. Dan bel je uit via je oude, analoge lijn en kun je 0842-333 bellen.
  • Bij inkomende gesprekken gaat er een naamloos lampje branden, dat eigenlijk gewoon het Lijn-lampje heet. Bovendien gaan beide Tel-poorten 'over'. Als je zelf al via je VoIP-lijn aan het bellen bent, krijgt een beller geen in gesprek. Voor de zekerheid kun je dus het beste ook nog een toestel aan de Tel2-poort hangen.
Porteren gebeurt door de KPN. Het porteren duurt tussen de 5 a 10 dagen, gemiddeld is het met 7 dagen geregeld. Technisch gesproken zou het porteren overigens vrijwel direct kunnen gebeuren, maar de KPN mag van de Opta zichzelf niet voortrekken boven andere Telco's. Je kunt testen of je geporteerd bent door te bellen naar **. Hoor je dan geen kiestoon dan ben je geporteerd. Na portering kun je de splitter en het kabeltje naar de Lijn-poort verwijderen. Ook de inkomende geprekken lopen dan via de ADSL-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:23:
[...]

Bedoel je met de NAT tabel port triggering of port forwarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Deruxian schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:52:
[...]

Bedoel je met de NAT tabel port triggering of port forwarding?
Port Forwarding (doorsturen). Je stuurt dan de gegevens die op een poort binnenkomen door naar een poort op een bepaald ipadres. Je pc moet dan wel een static ip hebben, anders moet je de instellingen steeds veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet even mijn frustratie over de "van het kastje naar de muur" helpdesk systeem van KPN en slechte betrouwbaarheid van het IPB product van KPN kwijt.

Op 20/3 viel tijdens internetten overdag mijn ADSL verbinding weg, ook telefoon bleek het niet meer te doen. Sindsdien zit ik zonder communicatie middelen thuis. Gelukkig kan ik van kantoor regelmatig het storing nummer bellen want als je dat niet doet, doet KPN ook niks (en van thuis kan ik niet bellen).

Om kort te gaan op 23/3 (idd na drie dagen) word ik gebeld door de tweede lijn of ik de experia box uit en weer aan kan zetten en of dan het probleem weg was. Nee, dat was niet weg. Of ik daarna een reset wilde uitvoeren. Maakte ook niet uit natuurlijk, want die dingen had ik allang geprobeerd. Dat had ik ook in het ticket laten zetten dus dan konden ze al weten. Teleurgesteld hing deze guru mompelend op.

Na bellen van mijn kant gisteren en vandaag zijn we zo ver dat er iemand in de centrale is gestuurd om te gaan kijken of misschien mijn kabel per ongeluk is los getrokken want er is geen lijnsync. Waugh!! na 9 dagen, en 6 dagen na de vorige activiteit van KPN, heb ik ze zo ver dat er weer iets gaat gebeuren. Gaat gebeuren want helaas kan het 2 a 3 dagen duren voordat er iemand in de centrale komt. Nu is dat niet helemaal waar want ik fiets regelmatig langs de centrale en daar wordt de laatste tijd hard gewerkt.

Al met al bel ik iedere werkdag en informeer naar de voortgang, maar heb ik na 9 dagen nog steeds geen uitzicht op een oplossing.

Het stoort mij uitermate dat KPN zich achter allerlei drukke helpdesken verstopt, de mensen daar laat antwoorden dat zij er ook niks anders aan kunnen doen dan het door te geven naar andere afdelingen die niet bereik of aanspreekbaar zijn. Dat gedane toezeggingen over contact opnemen niet worden nagekomen. En dat ze blijkbaar volkomen in het duister tasten wat het probleem zou kunnen zijn, er moet iemand op locatie gaan kijken of er linesync is kan dat niet remote uitgelezen worden?

Heel frustrerend allemaal.

Om nog maar te zwijgen over de nieuwe reclame "KPN sluit je aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Nick39 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:21:
@awwexl Pas op met de overgang van xs4all naar IPB,ze wachten niet tot KPN alles heeft opgeleverd maar gooien je zo,voor de opzegtermijn verstreken is,het netwerk uit.
Het is mij overkomen en getuige een paar reacties elders ben ik beslist de enige niet.
Als je een homepage hebt en zo'n virtuele harddisk,save je data dan eerst,maak voor zover je die niet hebt een hotmail account aan en mail eerst iedereen je hotmail account door.
Ze gooien namelijk ook van de ene op de andere dag zonder aankondiging je mailbox dicht en wissen je homepage.
En bereid je,als KPN je geen tijdelijke account wil toewijzen,voor op een paar dagen geen internet.
Klopt als een bus. Weet je zeker dat xs4all je er afgooit en niet de KNP alles dichtknijpt van xs4all? Anyway, ik was wel zo slim om de email forwarder van xs4all in te stellen. Helaas deed ie het alleen maar op het hoofdaccount. Deze blijft zo'n 60 dagen doorsturen. Omdat ik niet wist wanneer het overging en ik wel gewoon mijn outlookberichtjes wilde binnenhalen liet ik een kopie op de server staan. Wanneer deze vol is blijft hij nog wel forwarden alleen krijg de afzender een bericht dat ie niet is aangekopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
Sta op het punt om ipb te bestellen maar dan via planet internet omdat ik hier al jaren bij zit, kom ik het volgende tegen op de site van planet:

Planet
Bellen naar mobiele nummers binnen Nederland
Tarief: € 0,19 per minuut
Starttarief: € 0,05 per gesprek
http://www.planet.nl/plan...33353/sc=34315b/sc=dc2fd9

KPN
Tarief: € 0,165 per minuut
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1197305

Verder zijn alle tarieven zoals ik kan zien gelijk alleen naar mobiel verschilt behoorlijk.

Wat denken jullie, foutje van Planet ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
breeeem schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:39:
Sta op het punt om ipb te bestellen maar dan via planet internet omdat ik hier al jaren bij zit, kom ik het volgende tegen op de site van planet:

Planet
Tarief: € 0,19 per minuut
http://www.planet.nl/plan...33353/sc=34315b/sc=dc2fd9

KPN
Tarief: € 0,165 per minuut
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1197305

Verder zijn alle tarieven zoals ik kan zien gelijk alleen naar mobiel verschilt behoorlijk.

Wat denken jullie, foutje van Planet ????
Yup foutje op de planet site. Het is gewoon 0,165 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:55:
[...]

Yup foutje op de planet site. Het is gewoon 0,165 p/m
Oh? Het Net geeft namelijk ook 19 cent per minuut aan voor mobiel. Weet je dit zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk Snel Surfen & Bellen Onbeperkt besteld. Hopelijk hebben ze zelf door dat we ISDN hebben, hoefden we namelijk nergens aan te geven ("Standaard installatiepakket" staat hopelijk niet voor analoge telefoonaansluiting, was de enige keus). Nog 3 weken wachten tot de verdoemenis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:57:
[...]

Oh? Het Net geeft namelijk ook 19 cent per minuut aan voor mobiel. Weet je dit zeker?
vind het wel raar dat ze dit niet gelijk trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
breeeem schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:11:
[...]

vind het wel raar dat ze dit niet gelijk trekken
is ook gewoon 0,165 p/m. Zijn fouten op de beide sites. Voorheen was het inderdaad 0,19 cent maar toen mocht kpn de tarieven naar mobiel bellen aanpassen naar 0,165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:27:
[...]

is ook gewoon 0,165 p/m. Zijn fouten op de beide sites. Voorheen was het inderdaad 0,19 cent maar toen mocht kpn de tarieven naar mobiel bellen aanpassen naar 0,165
Klopt inderdeed wat Repec meld, voorheen mocht KPN niet lager van de ÜberOPTA, nu wel.
Voor zowel KPN/Planet?Hetnet is het 0,165 p/m ( footje duz op den webzeit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat vanaf zaterdag de ISDN firmware vrijgegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:31
Experia box een week geleden aangesloten op mijn ISDN lijn. Tot op heden nog geen VOIP lampje wat gaat branden. Helpdesk geeft aan dat er problemen zijn bij de 'levering straat'.

Ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen ook zo lang moeten wachten.

Ps internet doet het sinds het begin prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
rotjeknor54 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:55:
Experia box een week geleden aangesloten op mijn ISDN lijn. Tot op heden nog geen VOIP lampje wat gaat branden. Helpdesk geeft aan dat er problemen zijn bij de 'levering straat'.

Ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen ook zo lang moeten wachten.

Ps internet doet het sinds het begin prima
Heb je de EB al is gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
Repec schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:10:
[...]
Heb je de EB al is gereset?
Meerdere keren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat er al een melding is gemaakt zodat de 2e lijn er mee bezig kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Vandaag internetplusbellen gekregen en aangesloten (eitje).
Ik heb 1369 tig keer gebeld,maar internetplusbellen staat er niet bij bij mijn kpn (activatiecode gedaan) daarnaast kan ik niet mobiel bellen en niet naar 0900 nummers.
Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:16:
[...]

Ik neem aan dat er al een melding is gemaakt zodat de 2e lijn er mee bezig kan gaan?
zelfs tweede lijn kon er niets mee, moest nog dieper de organisatie in (de leverings straat) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit richting het NoC is gegaan. De zogenaamde 3e lijn die het netwerk beheert en eventueel een monteur naar de centrale kan sturen om iets daar aan te passen mocht dit nodig zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.