[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.776 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Nadeel van de aanpassingen in de webinterface is dat het modem zich dan even reboot (heb ik het idee). Das dus een nadeel vergeleken met de speedtouch modems.
Siemens USB dongle viel me op dat die erg goed was. Vergeleken met de intel 2200BG in een thinkpad notebook.

Nog vraagje: zodra er een nieuwe update van de box is geinstalleerd zijn alle settings in de web interface weer terug naar de instellingen op de siemens server? (of zend de webinterface door naar siemens?)

[ Voor 28% gewijzigd door .NCK op 24-03-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:39:
[...]

[afbeelding]
Ik heb dit zo gedaan en ik heb nog steeds een 'low id'
Ik heb firewall op de pc ook uitgezet..
Ik heb een screenshot van mijn instellingen gemaakt..het zijn dezelfde poorten als in emule..

Zijn de instellingen zo goed? Of moet ik nog iets anders instellen ??
Ik snap er niets van. :o
Ze staan zo goed.
Probeer misschien met andere poorten.
Bijvoorbeeld 4671UDP,4672TCP.
Of je hebt UDP en TCP verwisseld of je heb een foute ip adres ingezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 24-03-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Binnenkort komt planet ook met ipb. Natuurlijk via kpn. Ik geloof dat we het eind deze maand kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
DaannO schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:33:
Binnenkort komt planet ook met ipb. Natuurlijk via kpn. Ik geloof dat we het eind deze maand kunnen verwachten.
Het is er al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:12:
Nadeel van de aanpassingen in de webinterface is dat het modem zich dan even reboot (heb ik het idee). Das dus een nadeel vergeleken met de speedtouch modems.
Siemens USB dongle viel me op dat die erg goed was. Vergeleken met de intel 2200BG in een thinkpad notebook.

Nog vraagje: zodra er een nieuwe update van de box is geinstalleerd zijn alle settings in de web interface weer terug naar de instellingen op de siemens server? (of zend de webinterface door naar siemens?)
Lijkt mij niet, lijkt mij dat de experiabox de instellingen local opslaat, de webinterface is volgens mij alleen maar geintroduceerd om de server te ontlastten. En waarschijnlijk omdat mijnkpn brak is en niet werkt.Lijkt mij bij een harde reset dat ie de basis instellingen bij de tsm vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:07:
Het lijkt zo te zijn dat ik met VoIP nu alleen de gratis nummers kan bellen, andere nummers geven in gesprek.
Als ik die wil bellen moet ik eerst ** draaien, hiermee kies ik de 'goede oude' isdn lijn en werkt het wel.
Jammer dat dit soort dingen niet in een samenvatting oid worden gemeld.
Ik kom er wel achter, maar niet iedereen is handig..
Tja dit is niet de bedoeling. Ik lees dit wel vaker de afgelopen dagen en als ik het goed gezien heb vooral bij planet klanten. Zal waarschijnlijk een storing zijn. Ik zou zeggen HD bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Het feit dat je nu alleen gratis nummers komt doordat waarschijnlijk de activatie niet helemaal is goed gegaan. In dit geval zou ik de HD bellen om het helemaal te laten activeren.
Er is geen achterdeurtje bekend om alsnog bij de config van je isdn EB te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ik de webinterface ooit vanzelf te zien?
Of moet ik hem zelf forceren door mijn EB te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:48:
Krijg ik de webinterface ooit vanzelf te zien?
Of moet ik hem zelf forceren door mijn EB te resetten?
Geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:04:
[...]

Geduld is een schone zaak ;)
Tuurlijk.
Alleen ze zeggen er 5000 per dag te doen.
Volgens mij zijn er nu 50.000 abonnee's. Simpel rekensommetje is dat het in een dag of 10 gebeurd is.
Die 10 dagen zijn toch allang verstreken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de telnet login code van een ISDN experia ??

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Repec schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 08:12:
Het feit dat je nu alleen gratis nummers komt doordat waarschijnlijk de activatie niet helemaal is goed gegaan. In dit geval zou ik de HD bellen om het helemaal te laten activeren.
Er is geen achterdeurtje bekend om alsnog bij de config van je isdn EB te komen.
HD net gesproken, die vertelde me te zien dat de aktivatie inderdaad niet goed is doorgekomen. Terwijl ik 2x dat activatie nummer gebeld heb.
Hij zij dat hij het nu handmatig door heeft gevoerd en morgen zou het allemaal weer moeten werken. (bellen naar GSM/betaalde nummers that is).
Ook werkt de instellingen wizard op Mijn KPN nog steeds niet waardoor ik niets kan configureren.
Dat zou dan weer een storing zijn.

Ik wacht even af.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:13:
Weet iemand de telnet login code van een ISDN experia ??

Mario
De telnet login codes zijn niet bekend. Zullen denk ik ook niet bekend gemaakt gaan worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:09:
[...]

Tuurlijk.
Alleen ze zeggen er 5000 per dag te doen.
Volgens mij zijn er nu 50.000 abonnee's. Simpel rekensommetje is dat het in een dag of 10 gebeurd is.
Die 10 dagen zijn toch allang verstreken? :)
Ze zijn afgelopen maandag begonnen met het updaten van de experiaboxen dus de 10 dagen zijn nog niet om ;) als je trouwens de isdn versie hebt zul je nog meer geduld moeten hebben want het lijkt erop dat de webinterface voor de isdn EB's wat langer op zich laat wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Repec op 25-03-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD adviseerde mij om de NAT tabel via telnet in mijn ISDN EB te zetten. Moest via telnet poort 8081.

Zal ze weer eens bellen voor de login code's

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Bestaat er een documentje met de eigenschappen en functionaliteit van de EB?

Ik wil 100% zeker weten dat hij VPN passtrough naar buiten toe ondersteunt, dus dat ik vanaf een pc in mijn lokale netwerk een VPN verbinding kan maken naar mijn vaders werk in het buitenland (wat absoluut moet werken). De EB moet dit dus ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DeadMetal schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:35:
Bestaat er een documentje met de eigenschappen en functionaliteit van de EB?

Ik wil 100% zeker weten dat hij VPN passtrough naar buiten toe ondersteunt, dus dat ik vanaf een pc in mijn lokale netwerk een VPN verbinding kan maken naar mijn vaders werk in het buitenland (wat absoluut moet werken). De EB moet dit dus ondersteunen.
Als je echt zeker moet weten dat het moet werken zou ik altijd een mail na KPN sturen. Als ze dan terug mailen dat het zou moeten werken en het werkt niet, dan heb jij teminste iets zwart op wit.

Ik heb wel ergens gelezen dat VPN zou moeten werken, maar dat weet ik niet 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Gevonden :D

Veel vragen en antwoorden over de EB:
http://www.kpnadsl.nl/sup...hevragen-experia.html#316

En daarin stond:
3.16. Kan ik vanaf de PC achter de KPN Experia Box een VPN-verbinding met de VPN-server van mijn bedrijf opbouwen?

Ja, controleer eerst of u verbinding met het internet heeft. Hierna dient u de VPN-verbinding op de voor uw bedrijf gebruikelijke wijze op te bouwen. In de VPN-server instellingen kan het noodzakelijk zijn om de firewall rules aan te geven dat de VPN-client achter een NAT/Firewall zit. Mocht het nog niet werken dan kan voor de computer met de VPN-client de NAT/Firewall uitgezet worden zie hiervoor V&A 3.9.
Oja, ik vroeg eerder vandaag aan de technische dienst van KPN of VPN ondersteund wordt, maar ze hadden nog nooit van VPN gehoord, wat zullen we nou krijgen! :o 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door DeadMetal op 25-03-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Weet iemand hoe ik alle poorten op zet in de modem??
Ik kom er niet uit via 192.168.2.1.
Via KPN let het wel maar na een tijd zijn toch alle poorten weer dicht.

Want bij mij zit er een router tussen en het is niet de bedoeling om de poorten in de modem open te zetten en in de router nog een keer.
Graag wil ik de router gebruiken als een router hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Grrrmbbll :(

Gister opeens zo'n mooie interface om mijn E-box (ISDN) lokaal in te stellen. Wil er een nieuwe WEP sleutel inzetten, slaat ie helemaal vast. Zaakje opnieuw opgestart en weg interface (mijn KPN nog wel). Paar keer harde reset gedaan (sjonge, wat duurt dat lang voordat ie weer een IP heeft) maar geen interface meer. Voor de rest functioneert alles wel goed. Iemand hier ervaring mee of een goed voorstel (afgezien van het advies van de HD om te wachten totdat iedereen de upgrade heeft gehad) ?

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

ga naar mijn kpn. daar kan je de firewall uitzetten voor de router (zet op server en typ het ip van de router). op de laatste pagina's in deel4 van de kpn ipb topics werd t aan mij uitgelegd. Zelf is t me niet gelukt dus ik kan je niet zo goed helpen (een vriend heeft t voor me gefixt). Maar t was iig wel ff puzzelen. Bij mij is nu iig de firewall van de EB uit en ik heb dus alleen nog de firewall van de router en met mn router zet ik de gewenste poorten open. Die web interface van kpn heb ik dus ook niet nodig (heb m ook nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04
Donderdag EB ontvangen, vandaag aangesloten.

Alle lampjes die moeten branden gingen branden, dus ik pak de telefoon => Geen kiestoon.
Ik voor de zekerheid 1369 bellen met als gevolg "Niet in gebruik". Dus toen heb ik maar de EB aan en uit gezet, vervolgens bleef het @ en WIFI knipperen, dus toen maar even contact gezocht met de HD. Nadat ik met de HD de kabels doorlopen had werd ik doorgezet naar de 2e lijn.

Met de 2e lijn weer alles doorlopen, reset, nog een reset. Kabel uit ISRA rechtstreeks in de EB, de twee lampjes @ & WIFI bleven knipperen. Conclusie van de 2e lijn => EB kaduuk.

Zij vertelde mij dat ik 0900-0422 moest bellen voor een monteur. Ik bellen, de meneer aan de lijn: "Nee hoor u heeft geen monteur nodig, kan wel, maar daar moet u voor betalen" 8)7 . Toen werd ik doorgezet naar een andere helpdesk, Ik alles weer doorlopen met ze, conclusie van KPN >> Lijn sync is niet goed. Ze konden een ticket aanmaken, en ik zou terug gebeld worden door de 2e lijns. (binnen vijf dagen). Ik voelde een cirkel, ik heb toen naar Planet gebeld en gevraagd of ze een monteur kunnen langs sturen om het te installeren.

Geen goede start dus

/Edit:
Om 18h:15 (letop het is zaterdag!) belde de tweede lijn. Maandag komt er een monteur langs! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door konehead op 25-03-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin1967
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2006
konehead schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:32:

Alle lampjes die moeten branden gingen branden, dus ik pak de telefoon => Geen kiestoon.
Ik voor de zekerheid 1369 bellen met als gevolg "Niet in gebruik". Dus toen heb ik maar de EB aan en uit gezet, vervolgens bleef het @ en WIFI knipperen, dus toen maar even contact gezocht met de HD. Nadat ik met de HD de kabels doorlopen had werd ik doorgezet naar de 2e lijn.

Met de 2e lijn weer alles doorlopen, reset, nog een reset. Kabel uit ISRA rechtstreeks in de EB, de twee lampjes @ & WIFI bleven knipperen. Conclusie van de 2e lijn => EB kaduuk.

Zij vertelde mij dat ik 0900-0422 moest bellen voor een monteur. Ik bellen, de meneer aan de lijn: "Nee hoor u heeft geen monteur nodig, kan wel, maar daar moet u voor betalen" 8)7 . Toen werd ik doorgezet naar een andere helpdesk, Ik alles weer doorlopen met ze, conclusie van KPN >> Lijn sync is niet goed. Ze konden een ticket aanmaken, en ik zou terug gebeld worden door de 2e lijns. (binnen vijf dagen). Ik voelde een cirkel, ik heb toen naar Planet gebeld en gevraagd of ze een monteur kunnen langs sturen om het te installeren.

Geen goede start dus

/Edit:
Om 18h:15 (letop het is zaterdag!) belde de tweede lijn. Maandag komt er een monteur langs! ;)
Ik heb vandaag het zelfde probleem gehad alleen ik had een harde reset uitgevoerd, ik heb IPB al sinds Oktober verleden jaar zonder noemens waardige problemen overigens, nadat de EB aan de lijn staat gaat deze de nieuwe FW halen en dat is niet goed gegaan, Gebeld met de storingsdienst en monteur is vandaag geweest, en de EB moest worden vervangen, nu werkt alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

konehead schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:32:

Geen goede start dus

/Edit:
Uhhm ja de helpdesk is 7 dagen per week geopend van 8-22 en ik ben ook wel eens op zondag terug gebeld, das wel een mooi stukje service van de kpn..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:51:
[...]
Als je echt zeker moet weten dat het moet werken zou ik altijd een mail na KPN sturen. Als ze dan terug mailen dat het zou moeten werken en het werkt niet, dan heb jij teminste iets zwart op wit.

Ik heb wel ergens gelezen dat VPN zou moeten werken, maar dat weet ik niet 100% zeker
--

ik kan gewoon een vpn opzetten met mijn werk en daarna een rdp sessie opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firewall aanstaan volgens de nieuwe webinterface tevens via mijnKPN gececked en ook daar staat ie aan. Toch kan ik zonder de poorten te forwarden torrents downloaden via een site die dit normaal niet toestaat op deze manier in een hoge portrange. Staat ie nu wel of niet aan?

Via grc.com zijn alle porten onvindbaar. En toch werkt mijn utorrent progje. Heel apart, bij mijn oude router kon dit gewoon niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van berichten hier nog maar eens met de helpdesk gebeld in verband met het feit dat ik alleen gratis nummers kan bellen. Eerste vraag: Hebt U Planet of KPN? Zelfde helpdesk dus, tenminste op zondag. Het kost wat moeite om langs de eerste lijn te komen (U kunt dat zelf instellen... Nee die server ligt al een paar dagen plat.... probeert U het nog eens... Jullie hebben al een ticket... ok, ik laat de tweede lijn terugbellen). Na een paar minuten resultaat, ik kan nu inderdaad alles bellen. Inkomende gesprekken komen nog via de oude DECT ISDN centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over de voip telefoons.
Kun je die nu ook gebruiken voor de IPB abbo. Je krijgt een 084 nummer en ik weet de SIP server adres. Dus ik dacht dan dat ik ook een (usb) voip telefoon kon gebruiken. De online telefoon doet het nog niet. Dus is er dan mischien software die met IPB werkt.
Kan iemand me wat uitleggen. Wat ik begrijp nog niet helemaal het principe van voip en vaste lijnen die je kan gebruiken.
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Nou ik zal mijn ervaringen eens posten ik heb sinds 2 dagen (gister en vandaag) IPB.

- Het aansluiten gaat perfect. Daar heb ik geen verkeerde dingen over te melden.
- Het internetten... via Mordax en en Speedsuite kom ik op ongeveer 670KB/s download uit en 79KB/s upload. Als ik een bestand download dan behaal ik ongeveer 640KB/s

Niet verkeerd zou je zeggen. Alleen als ik een willekeurige website openen wil dan is het 9 van de 10x dat hij of een klein beetje opent of hij kan de pagina niet weergeven. Dit gebeurt ook met de website Tweakers.net. Het heeft me een half uur geduurd om eindelijk eens dit positieve bericht te posten.

Ik heb met me oude abbonement nooit vertragingen gehad. Of websites die niet geopend konden worden.

Wat info:
Ik heb een 6144kbps / 768kbps abbonement
Ik zit tussen de 90 a 110 meter van de wijkcentrale af.
Firmware versie: 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 6144 kbps (downstream) / 768 kbps (upstream)
Noise margin: 17 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Line attenuation: 11 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Iemand idee? Of hoort het dat je zo slecht internetten kan...
(Caveboy klik nu op Verstuur bericht en hoopt dat alles aankomt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:32:
- Het aansluiten gaat perfect. Daar heb ik geen verkeerde dingen over te melden.
- Het internetten... via Mordax en en Speedsuite kom ik op ongeveer 670KB/s download uit en 79KB/s upload. Als ik een bestand download dan behaal ik ongeveer 640KB/s

Niet verkeerd zou je zeggen. Alleen als ik een willekeurige website openen wil dan is het 9 van de 10x dat hij of een klein beetje opent of hij kan de pagina niet weergeven. Dit gebeurt ook met de website Tweakers.net. Het heeft me een half uur geduurd om eindelijk eens dit positieve bericht te posten.

Ik heb met me oude abbonement nooit vertragingen gehad. Of websites die niet geopend konden worden.

Wat info:

Hoe heb je alles precies aangesloten zitten en wat voor IPB vorm heb je?
  • IPB voor PSTN of IPB voor ISDN?
  • Internet bedraad aangesloten of wireless?
  • Vaste IP instellingen of krijg je alles binnen via DHCP?
En heb je hier echt bij willekeurige sites last van? Dus werkt een site eerst niet, maar een paar minuten later wel weer gewoon?
edit:

Toch maar eens wat beter lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Sorry was vergeten te melden.

Ik heb alles bedraad aangesloten. (Wifi staat ook uit)
Ik heb PSTN
Ik heb alles door laten sturen via exhost naar een Draytek Router (2900). Ik heb al gekeken of de router een bottleneck vormde maar dit was niet het geval.

Ik krijg het via DHCP :'( is er een mogelijkheid dat je een vast IP krijgt?

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 26-03-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Caveboy:
Vanuit TS:
De standaard DHCP-range.
192.168.2.201 - 192.168.2.253 zit buiten de DHCP-range, maar ook in de range 192.168.2.2 - 192.168.2.200 kun je ieder adres als vast IP-nummer instellen.

Overige adressen.
DNS-server: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66
SIP-server: 213.75.12.212
edit:

En laat ik dan ook niet de gateway en het subnetmask vergeten:
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
Gateway is dit geval de EB, ik weet niet precies hoe je het aangesloten hebt, het kan zijn dat je je draytek als gateway in moet stellen. Zelfde geld voor de rest van de waardes. Hangt er even vanaf hoe je het allemaal aangesloten hebt. Dit zou iig moeten werken als de pc rechstreeks op de EB aansluit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik dacht dat men bedoelde je buiten IP dat je die op vast kon zetten aangezien je bij IP address type ook een balkje hebt en die staat bij mij op Obtained automatically.

Heeft iemand al gespeeld met de QoS class? Je kan kiezen uit:

Constant Bit Rate (CBR)
Variable Bit Rate (VBR)
Unspecified Bit rate (UBR)

Bij mij stond hij default (en nu nogsteeds) op UBR.

(edit)
Ik heb ook al een laptop rechtstreeks aangesloten op de Experia Box maar dit gaf hetzelfde resultaat. De Draytek heeft gewoon een vast IP (WAN: 192168.2.2 LAN:192.168.1.1) De Draytek vond keurig netjes de Experia Box en ook de Gateway en hij pasde zelf alles goed aan. De Draytek is zelf de gateway en die sluist het door naar de Experia Box. Of zit daar op die mannier de fout? De DNS servers zijn ook op de Draytek ingesteld en ook op de Experia Box.

[ Voor 32% gewijzigd door Cave_Boy op 26-03-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:21:
[...]

Ik dacht dat men bedoelde je buiten IP dat je die op vast kon zetten aangezien je bij IP address type ook een balkje hebt en die staat bij mij op Obtained automatically.

Constant Bit Rate (CBR)
Variable Bit Rate (VBR)

(edit)
Ik heb ook al een laptop rechtstreeks aangesloten op de Experia Box maar dit gaf hetzelfde resultaat. De Draytek heeft gewoon een vast IP (WAN: 192168.2.2 LAN:192.168.1.1) De Draytek vond keurig netjes de Experia Box en ook de Gateway en hij pasde zelf alles goed aan. De Draytek is zelf de gateway en die sluist het door naar de Experia Box. Of zit daar op die mannier de fout?
Hm, buiten IP blijft afaik altijd hetzelfde (someone correct me if im wrong). Heb je de laptop een statisch ip gegeven en vervolgens getest of alles dan beter gaat?
Tevens: heb je al wat ping testjes uitgevoerd? Zoniet:
  1. Ping de EB (192.168.2.1) Dit in principe altijd goed moeten gaan
  2. Ping een IP ergens op het internet. (bijv. een server van KPN, of Google)
  3. Ping het web-adres van dezelfde server
Indien stap 1 en 2 wel goed gaan, maar stap 3 niet dan zullen de DNS servers die je via dhcp binnenkrijgt niet helemaal lekker draaien. Als je ze handmatig instelt gaat het dan vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Het IP adres die je krijgt van KPN of planet is in principe dynamisch maar in de praktijk zal deze nooit veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag IPB geinstalleerd en wel, vrij simpel alleen een hoop kabeltjes om weg te werken :P.
Maar goed ADSL wired aansluiten lukt niet aangezien Netwerk 1 op de experia box niet wilt gaan branden. Dus ik heb het met dat Siemen wireless ontvanger geprobeerd en dat werkt wel. Als id e verbindings kwaliteit steeds rond de 50% en het ontvangst constant op 100%.

Maar af en toe valt het internet ff weg dan kan ik voor een paar sec geen internet pagina's bezoeken (blijven wit). Iemand einig iedee hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Zijn er hier mensen die met succes een 2de nummer hebben op hun experia box?

Ik heb namelijk een 2de nummer aangevraagd en wil deze op "poort/tel 2" aansluiten, de bekabeling is helemaal in orde. Nu is het probleem dat ik het nummer niet kan toewijzen aan een poort, de knop "aanpassen" mist namelijk bij dat onderdeel.

Zijn er mensen die weten hoe ik mijn 2de telefoon nummer werkend ga krijgen? Ik heb al gemaild naar planet maar die mailen mij een help artikel terug dat ik al een aantal keer geporbeerd heb. Maar daar kom ik dus niet mee verder omdat de "aanpassen" knop mist. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:22:
Vandaag IPB geinstalleerd en wel, vrij simpel alleen een hoop kabeltjes om weg te werken :P.
Maar goed ADSL wired aansluiten lukt niet aangezien Netwerk 1 op de experia box niet wilt gaan branden. Dus ik heb het met dat Siemen wireless ontvanger geprobeerd en dat werkt wel. Als id e verbindings kwaliteit steeds rond de 50% en het ontvangst constant op 100%.

Maar af en toe valt het internet ff weg dan kan ik voor een paar sec geen internet pagina's bezoeken (blijven wit). Iemand einig iedee hoe dit is op te lossen?
En de andere netwerk poorten werken die wel? En de kabel die je gebruikt is ook goed? Anders lijkt me je EB defect.
ronaldlokers schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:29:

Ik heb namelijk een 2de nummer aangevraagd en wil deze op "poort/tel 2" aansluiten, de bekabeling is helemaal in orde. Nu is het probleem dat ik het nummer niet kan toewijzen aan een poort, de knop "aanpassen" mist namelijk bij dat onderdeel.

Zijn er mensen die weten hoe ik mijn 2de telefoon nummer werkend ga krijgen? Ik heb al gemaild naar planet maar die mailen mij een help artikel terug dat ik al een aantal keer geporbeerd heb. Maar daar kom ik dus niet mee verder omdat de "aanpassen" knop mist. :'(
Moet je met de HD bellen, zij kunnen deze koppeling voor je regelen.

[ Voor 116% gewijzigd door Repec op 26-03-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:29:
[...]

En de andere netwerk poorten werken die wel? En de kabel die je gebruikt is ook goed? Anders lijkt me je EB defect.
Ik gebruik de zelfde kabel als dat ik altijd met planet internet gebruikte, werkte vanochtend nog.
Als ik het probleem op kan lossen van die haperende internet verbinding met dat wirless kaartje dan laat ik het zo, en zo niet dan bel ik een monteur denk ik.

EDIT//
Gisteren maar eens geprobeerd een eind te maken aan mijn problemen met haperende internettoegang. Daarom alles van de PC verwijderd en alle verwijzingen naar de Siemens USB 108 uit het register ook verwijderd.

Na reboot herkende Windows XP direct een "nieuw" apparaat genaamd "AR5523", hiervan handmatig de driver geinstalleerd door in dit geval direct de file NET5523.INF aan te wijzen op de CD-ROM onder .../dutch/drivers/xp/net5523.inf. Vervolgens gewoon doorgaan ondanks opmerkingen van windows over niet valide certificaten.
Vervolgens moest ik eerst de Windows wireless zero configuration starten, want die bleek uit te staan (staat onder -networking - administratieve tools - services). Vervolgens bij de draadloze verbinding de SSID naam en WEP of WPA code toevoegen als voorkeursnetwerk en verbinden. En ziedaar alles werkt....ook na rebooten direct weer verbinding, anders zie je eerst een rood kruis totdat de WLAN eens een keertje is opgestart.

Kortom, ik denk dat alle (ADSL) problemen softwarematig van aard waren en dat de adapter en de experiabox zelf gewoon goed functioneren, dus een volgende keer zal ik niet meer klakkeloos vanaf de CD-ROM setup.exe draaien.
Dit heeft bij mij ook de haperende verbinding verholpen loopt nu als een trein.
Maar ja die monteur mag mij uitleggen wat er mis is met de EB wat wired verbinding betreft.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zal mijn ervaringen eens posten ik heb sinds 2 dagen (gister en vandaag) IPB.

Wat info:

och dat is nog nix, ik heb IPB sinds 06022006 en in avonduren en weekenden kan ik blij zijn als ik 10 minuten internet aan 1 stuk heb ( www.lemti.com/syslog.txt ), monteurs zijn hier geweest, ISRA punt "vervangen", modem vervangen, modem in cetrale zou vervangen zijn, kabel van ISRA tot in centrale zou 100% in orde zijn.... etcetc

nu komen ze met een "oplossing" ze gaan me downgraden ( ik heb 6mbit, met nntp haal ik 5.1+/- )
maar volgens mij heeft dat niks met de snelheid te maken, want zoals jullie kunnen zien in de logfile valt het DSL signaal weg. Onderstaand nog wat gegevens van modem :

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 5457 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Ruismarge: 10 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Lijndemping: 42 dB (downstream) / 45 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

en ik raak nu behoorlijk geiriteerd ( na 2 maanden dagelijks met HD bellen )

Groeten Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:17:
[...]

och dat is nog nix, ik heb IPB sinds 06022006 en in avonduren en weekenden kan ik blij zijn als ik 10 minuten internet aan 1 stuk heb ( www.lemti.com/syslog.txt ), monteurs zijn hier geweest, ISRA punt "vervangen", modem vervangen, modem in cetrale zou vervangen zijn, kabel van ISRA tot in centrale zou 100% in orde zijn.... etcetc

nu komen ze met een "oplossing" ze gaan me downgraden ( ik heb 6mbit, met nntp haal ik 5.1+/- )
maar volgens mij heeft dat niks met de snelheid te maken, want zoals jullie kunnen zien in de logfile valt het DSL signaal weg. Onderstaand nog wat gegevens van modem :

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 5457 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Ruismarge: 10 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Lijndemping: 42 dB (downstream) / 45 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

en ik raak nu behoorlijk geiriteerd ( na 2 maanden dagelijks met HD bellen )

Groeten Guido
Probeer eens het volgende: Alle drivers uninstallen ook ff alles wat met die drivers te maken heeft uit het register en probeer het eens op de manier te installeren zoals het in de quote in mijn post boven de jouwe staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:32:
[...]

Probeer eens het volgende: Alle drivers uninstallen ook ff alles wat met die drivers te maken heeft uit het register en probeer het eens op de manier te installeren zoals het in de quote in mijn post boven de jouwe staat.
niet lullig bedoel maar dit heeft nix met een pc te maken

zie log file

puur met het modem/lijn ( speedtouch doet het iets beter )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
1- Ping de EB (192.168.2.1) Dit in principe altijd goed moeten gaan
2- Ping een IP ergens op het internet. (bijv. een server van KPN, of Google)
3- Ping het web-adres van dezelfde server

1- Gaat ook goed
2- Dit gaat ook goed*
3- Dit gaat ook goed*
*= Dit gaat goed op momenten andere momenten is het internet zo lijkt het geheel weg wat Lemti66 ook verteld.

Lemti66, hoever zit jij van de wijkcentrale af? ik zit volgens mij vrij kort erop (90m a 110m). Met mijn oude abbonement had ik nergens last van en was zelfde snelheid. Wat voor abbonement had jij hiervoor?

Als ik trouwens me aanmeld op Mijn KPN dan zie ik nergens een Wizzard waar ik op klikken kan. Iemand idee waar die moet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
@lempti66

Een verbinding die om de 15 minuten uitvalt en je modem/isra zijn al vervangen, en ze zijn al in de centrale wezen kijken? Dan ben ik toch bang dat je koper niet optimaal is en denk ik niet dat KPN verder nog iets voor je zal doen.

Ps, als je wat meer info hierover wilt hebben dan wil ik dit wel voor je uiteenzetten, maar ik denk dat je zelf ook al wel tot deze conclusie was gekomen omdat je niet echt om hulp vraagt maar het meer uit terechte frustratie hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jan-E schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:46:
Quote uit xs4all.voip:

Vandaag de 1e lijn Sales gesproken en zij melden dat over 3-4 weken alle abonnees een brief krijgen met het VoIP aanbod van xs4all!
Gaat lijken op KPN InternetPlusbellen maar dan beter...
Jeuj, daar heb ik wel oren naar :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:40:
1- Ping de EB (192.168.2.1) Dit in principe altijd goed moeten gaan
2- Ping een IP ergens op het internet. (bijv. een server van KPN, of Google)
3- Ping het web-adres van dezelfde server

1- Gaat ook goed
2- Dit gaat ook goed*
3- Dit gaat ook goed*
*= Dit gaat goed op momenten andere momenten is het internet zo lijkt het geheel weg wat Lemti66 ook verteld.

Lemti66, hoever zit jij van de wijkcentrale af? ik zit volgens mij vrij kort erop (90m a 110m). Met mijn oude abbonement had ik nergens last van en was zelfde snelheid. Wat voor abbonement had jij hiervoor?

Als ik trouwens me aanmeld op Mijn KPN dan zie ik nergens een Wizzard waar ik op klikken kan. Iemand idee waar die moet zitten?
ik zit op een 3300 meter en dit is het eerste adsl abbo wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:08:
@lempti66

Een verbinding die om de 15 minuten uitvalt en je modem/isra zijn al vervangen, en ze zijn al in de centrale wezen kijken? Dan ben ik toch bang dat je koper niet optimaal is en denk ik niet dat KPN verder nog iets voor je zal doen.

Ps, als je wat meer info hierover wilt hebben dan wil ik dit wel voor je uiteenzetten, maar ik denk dat je zelf ook al wel tot deze conclusie was gekomen omdat je niet echt om hulp vraagt maar het meer uit terechte frustratie hier post.
maar waarom is de lijn dan 100% in orde ? waarom doet hij het overdag dan wel goed ( meestal ) etc

en ja, als je meer info hebt graag :)

TiA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

ronaldlokers schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:29:

Heb zelf KPN IPB en heb een 2e nummer aan de EB hangen. Ik heb dit wel laten doen, dus eerst heb ik een 2e nummer aangevraagd, vervolgens bevestiging gekregen, en heb toen eens gebeld met de HD van KPN, zij hebben er toen een ticketje van gemaakt en vervolgens werd de dag er na gebeld door de HD dat het nummer er aan gehangen was. Ik kon een toestel/lijn aan de tel2 van de EB hangen en bellen/gebeld worden.

Werkt tot op heden prima. (ik gebruik de tel2 als faxlijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:08:
Een verbinding die om de 15 minuten uitvalt en................................
Hoe staan je USB roothubs?............. kan het niet zijn dat in apparaatbeheer het energiebeheer je USB roothubs uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:23:
[...]

maar waarom is de lijn dan 100% in orde ? waarom doet hij het overdag dan wel goed ( meestal ) etc

en ja, als je meer info hebt graag :)

TiA
Oké dan, ik heb wel copy/past gebruikt omdat ik dit al eens eerder gepost heb in een Wanadoo topic. Maar om hier door te linken naar een Wanadoo topic lijkt me niet zo gepast.
Mijn hieronder genoemde betoog was voor een open adsl2 verbinding maar geldt evengoed voor een gecapte verbinding zoals bij jou het geval is zij het in wat mindere mate waardoor je "zoals je zelf al aangeeft" het niet op alle tijden van de dag merkbaar is.
Het feit dat KPN je alleen nog een downgrade aanbied sterkt mijn vermoeden dat je koper slecht is want hoe verder je de verbinding afknijpt des te minder fouten er op de lijn ontstaan maar lees dit verhaal maar eens door:

Problemen met de verbinding tussen modem en wijkcentrale
Dit vereist enige technische uitleg over hoe een ADSL verbinding tot stand komt:
Het ADSL signaal wordt door de modem of de dSLAM gegenereerd en door de splitter op de telefoonkabel gezet. Voor dit doel worden 256 "tonen" gebruikt, netjes verdeel in toonhoogte tussen de 0 en de 1,1 MHz. De laagste van deze 256 tonen worden niet gebruikt omdat dit normale telefonie in de weg zou zitten. Een deel van de tonen wordt gebruikt voor het upstream verkeer (naar het internet toe), een ander deel voor het downstream verkeer (van het internet af) en sommige tonen worden niet gebruikt. Naarmate de afstand hoger is wordt de sterkte van het signaal minder. Hogere tonen hebben meer last van de verzwakking dan lagere tonen. Welke tonen er nu wel en welke er nu niet worden gebruikt is afhankelijk van de instellingen van de verbinding en het type verbinding. Bij een ADSL verbinding met een lage capaciteit (zoas 64 up/ 256 download) zullen veel tonen ongebruikt blijven, maar bij een hoge capaciteit zullen zo veel mogelijk tonen worden ingezet. Bij een "wide open" verbinding met maximale capaciteit wordt geprobeerd iedere bit uit een toon te wringen die mogelijk is.

Op het moment dat een ADSL verbinding wordt opgezet "onderhandelen" de modem en de dSLAM in de wijkcentrale over welke tonen er gebruikt worden en hoeveel informatie (bits) er per toon worden verzonden. Dit proces wordt het "trainen" van de verbinding genoemd en duurt normaal twee tot tien seconden. De hoeveelheid bits per toon is afhankelijk van de zogenaamde signaal/ruis verhouding, naar de engelse afkorting SNR (signal to noise ratio) genoemd. De SNR is afhankelijk van de signaalsterkte en van allerlei storende factoren, zoals overspraak, storing door andere (telefoon-, DSL- en elektriciteitkabels, slechte splitters etc.

Nu ontstaan er tijdens de overdracht van de informatie altijd fouten. Dit is onvermijdelijk en op zich niet zo erg, want de ADSL verbinding houdt het aantal fouten bij en stuurt een pakketje met informatie opnieuw als ze niet intact over zijn gekomen. De modem aan de kant van de gebruiker houdt bij hoe vaak daar pakketjes zoek raken (wat door een overbelaste NRP kan zijn veroorzaakt), hoeveel er (CRC) foutjes bevatten (wat meestal veroorzaakt wordt door storing op DSL-lijn), welk deel daarvan gecorrigeerd kan worden en hoeveel pakketjes niet meer gecorrigeerd kunnen worden. Als er gedurende een tijdsperiode van 15 minuten teveel pakketjes kwijtraken of niet goed overkomen, dan zal het ingebouwde modem de verbinding verbreken en opnieuw gaan trainen. De veronderstelling van het modem hierbij is dat blijkbaar de SNR zodanig is verslechterd dat opnieuw trainen noodzakelijk is. Bij het trainen wordt de verbinding verbroken. Enige tijd later is de nieuwe verbinding opgebouwd, tot er weer te veel fouten ontstaan, enzovoorts. Het gevolg is een ADSL verbinding die regelmatig zonder direct aanwijsbare verklaring uitvalt. De uitkomsten van de onderhandelingen tussen modem en dSLAM zijn als het ware te kritisch om de verbinding op het ingestelde niveau te handhaven.

Oorzaak is een te slechte SNR voor de (eerder getrainde) hoeveelheid bits die per toon over de lijn moeten worden verzonden. Met 20Mb down en 1 Mb upstreamsnelheid wordt geprobeerd de volledige capaciteit te benutten, waardoor de verbinding erg kritisch wordt. Bij de langzamere verbindingen worden er tonen of een aantal bits per toon ongebruikt gelaten en heeft de verbinding dus wat meer ruimte.

Omdat bij jou alles al eens is vervangen en er geen verbetering is, zal je om toch een stabiele hogere snelheid te willen krijgen waarschijnlijk moeten verhuizen daar KPN echt niet je koperlijn zal gaan vervangen. Dat ze zeggen dat de lijn verder goed is klopt ook wel maar helaas niet voor de snelheid die jij wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
De portscan van http://www.port-scan.de geeft de melding dat poort 8080 open staat.
De andere poorten staan dicht.
Mijn experia staat niet op server.
Ben ik de enige?
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/825/scan0wa.th.jpg

edit:
uit de ts:
Proxy
Als de firewall op serverinstellingen staat, blijkt proxy.planet.nl op poort 8080 wel te werken op de server, maar niet op de andere PC's.

[ Voor 50% gewijzigd door makreel op 26-03-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ben ik de enige?"

Hier geen melding, alles staat dicht, geen server instelling in de box.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
makreel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:13:
De portscan van http://www.port-scan.de geeft de melding dat poort 8080 open staat.
De andere poorten staan dicht.
Mijn experia staat niet op server.
Ben ik de enige?
[afbeelding]

edit:
uit de ts:
Proxy
Als de firewall op serverinstellingen staat, blijkt proxy.planet.nl op poort 8080 wel te werken op de server, maar niet op de andere PC's.
Ja, dat is bekend, heb ik in het verleden een ticket over ingediend net asl poort 8081. Op 8080 kun je geen pagina openen op 8081 krijg je een telenet login prompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 14:54

Ik had dit ook tot dat ik poort 80 had opengezet naar mijn pc, hierna geen problemen meer gehad.
Er gaat volgens mij iets mis in de firewall.

Gr,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:17:

maar volgens mij heeft dat niks met de snelheid te maken, want zoals jullie kunnen zien in de logfile valt het DSL signaal weg.
Wegvallend DSL signaal heeft alles te maken met de snelheid: als je snelheid hoog is en er vinden teveel fouten plaats, kan het signaal dus wegvallen, downgraden is dan een oplossing.
Je Experiabox haalde ook niet eens de 6144 kbit/s, dus de verklaring die KPN je geeft zou zeer goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
In [rml]Lanfear28 in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml] staat het al behoorlijk duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Ik heb alweer een probleem met SSH :P

Ik kan nu wel prima van buitenaf naar mijn server op het internetplusbellen netwerkje komen dankzij jullie fantastische advies, maar de andere kant op, vanaf internetplusbellen naar een server op het internet kan ik niet :(

Ook VPN (Netscreen) met mijn werk werkt niet.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet kan?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop eerder op goede informatie uit tweakers dan uit de klantenservice....

Ik zit vrij ver van de centrale af, en daarom haalt mijn ADSL go verbinding thans niet meer dan 576 kbit/sec. Meer capaciteit heeft het helaas niet.

Wat zal nu de invloed van InternetPlusBellen op deze download zijn. Zakt deze nog verder in, of wordt deze groter doordat telefonie van de lijn verdwijnt? Loop ik het risicio dat of mijn internet er tijdens het bellen mee stopt, of juist dat ik telefonisch onbereikbaar ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:03:
Ik hoop eerder op goede informatie uit tweakers dan uit de klantenservice....

Ik zit vrij ver van de centrale af, en daarom haalt mijn ADSL go verbinding thans niet meer dan 576 kbit/sec. Meer capaciteit heeft het helaas niet.

Wat zal nu de invloed van InternetPlusBellen op deze download zijn. Zakt deze nog verder in, of wordt deze groter doordat telefonie van de lijn verdwijnt? Loop ik het risicio dat of mijn internet er tijdens het bellen mee stopt, of juist dat ik telefonisch onbereikbaar ben?
Zie ook weer het verhaal van Lanfear28 over adsl...
Is je ADSL verbinding nu stabiel of valt het regelmatig weg?
Als je ADSL verbinding nu al slecht is lijkt het me verstandig dat je niet naar IPB overstapt. Op het moment dat je ADSL wegvalt heb ej ook geen telefonie meer. Aan het ADSL signaal wordt niets
veranderd nadat je lijn uitgeporteerd is. (Alleen het telefoonsignaal wordt weggehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nog steeds last van vage internetverbinding, ook met de nieuwe firmware.

Kheb op deze pc een statisch ip gezet, die staat ook als 'preffered host' nu. (oftewel in dmz). De DNS servers hebk hier gezet op 195.121.1.34 / 195.121.1.66 zoalsk gevonde had in de startpost. Eerst hadk deze op 192.168.2.1 staan (EB dus). En hijs wired aangesloten. Alleen bij allebei krijg ik nog steeds last dat sommige pagina's niet willen laden soms, of helemaal niet of half. En ik merk ook dat alsk 1 pagina wil openen en die wilt niet goed laden dat sommige andere ook ne willen, kap ik met laden van die ene pagina laad de rest wel opeens?

Op mn vorige verbinding hadk hier totaal geen last van, was ook Planet maar kneem aan dat dit internet weer via een ander server gaat oid? De pagina's lade eerst totaal niet, dan 15 sec later (of nog langer) ofzo wel opeens helemaal. Het is ook alleen met browsen zowat et geval, alsk ping doe doet ie et goed. Alsk tracert doe dan zie ik ook geen rare hoge nummers.. tis alleen met browsen dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:23:
[...]

Zie ook weer het verhaal van Lanfear28 over adsl...
Is je ADSL verbinding nu stabiel of valt het regelmatig weg?
Als je ADSL verbinding nu al slecht is lijkt het me verstandig dat je niet naar IPB overstapt. Op het moment dat je ADSL wegvalt heb ej ook geen telefonie meer. Aan het ADSL signaal wordt niets
veranderd nadat je lijn uitgeporteerd is. (Alleen het telefoonsignaal wordt weggehaald).
de verbinding is redelijk stabiel.

zijn frequenties voor spraak gescheiden van frequenties voor internet?
oftwel: snoept de spraak bij IPB capaciteit van internet, zonder dat de capaciteit die vrijkomt door het wegvallen van het reguliere spraakdeel bij de capaciteit voor internet wordt gevoegd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kon deze ochtend ineens niet meer naar buiten bellen. Nadat ** geprobeerd te hebben (geen kiestoon), bleek dus dat ik deze nacht geporteerd ben. Splitter weg, maar kon nog steeds niet bellen naar buiten. Zag dat de telefoonkabel in poort in tel2 zat (door KPN monteur uitgevoerd).
Deze even verplaatst naar tel 1 en jawel probleem verholpen.
Als je er geen ballen verstand van hebt, zit je mooi!. Vindt het vreemd dat het zo gaat, maarja het gaat erom dat de boel het doet. Ben tevreden tot nu toe. Valt me heel erg mee allemaal. Was toch wel bang dat er storingen zouden optreden. Het fenemeen dat er als gebeld werd dat na het gesprek nog een keer de telefoon afging, is nu ook weg.

Het enige wat is gebleven is dat de downloadsnelheid ongeveer 25 á 30 Kb/s naar beneden is gegaan. Als ik speedtest doe dan zijn de waardes wel hetzelfde voor dat ik overging naar IPB. Constateren anderen dit ook? Zit bij Planet, 3072/512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:37:
de verbinding is redelijk stabiel.

zijn frequenties voor spraak gescheiden van frequenties voor internet?
oftwel: snoept de spraak bij IPB capaciteit van internet, zonder dat de capaciteit die vrijkomt door het wegvallen van het reguliere spraakdeel bij de capaciteit voor internet wordt gevoegd?
De spraak (VoIP) snoept inderdaad capaciteit van de internetverbinding.
Wat bedoel je met frequenties voor spraak en internet? Als je het over ADSL via een PSTN lijn hebt:
die frequenties zijn inderdaad gescheiden, de eerste 10 kHz zijn voor spraak, van 40 kHz tot 1.1MHz is voor de DSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Is er inmiddels al iets bekend over het telefonie beheer in mijn kpn? Die werkt hier nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Weet iemand hoe ik het wachtwoord van https://webmail.kpnplanet.nl/ kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:04:
[...]

De spraak (VoIP) snoept inderdaad capaciteit van de internetverbinding.
Wat bedoel je met frequenties voor spraak en internet? Als je het over ADSL via een PSTN lijn hebt:
die frequenties zijn inderdaad gescheiden, de eerste 10 kHz zijn voor spraak, van 40 kHz tot 1.1MHz is voor de DSL verbinding.
Hij vraagt zich af of die eerste 10Khz ook bij het Adsl bereik toegevoegd wordt, want die is immers niet meer nodig voor spraak, want alles gaat via IP

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
nickvd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:35:
Is er inmiddels al iets bekend over het telefonie beheer in mijn kpn? Die werkt hier nog steeds niet....
Er is nog steeds een storing gaande. Je kunt wel inloggen maar als je iets wilt wijzigen in je IPB menu dan krijg je een technische storing melding.
HofmanJaap schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:40:
Weet iemand hoe ik het wachtwoord van https://webmail.kpnplanet.nl/ kan aanpassen?
Dat moet je doen via de mijnkpn omgeving in mailbeheer.

[ Voor 44% gewijzigd door Repec op 27-03-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:35:
Kheb nog steeds last van vage internetverbinding, ook met de nieuwe firmware.

En ik merk ook dat alsk 1 pagina wil openen en die wilt niet goed laden dat sommige andere ook ne willen, kap ik met laden van die ene pagina laad de rest wel opeens?

/
Ja, dat probleem heb ik ook! Ik heb een mapje met bookmarks, een stuk of 10, als ik dat mapje open, dan openen alle URL's automatisch in een aparte tab, maar als er 1 niet wil laden, dan wil de rest ook niet laden, heel vreemd. Voorheen met chello nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirf schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:21:
Hij vraagt zich af of die eerste 10Khz ook bij het Adsl bereik toegevoegd wordt, want die is immers niet meer nodig voor spraak, want alles gaat via IP
Het ADSL signaal blijft heltzelfde, dus het antwoord op deze vraag is dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Repec schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:23:
[...]

Er is nog steeds een storing gaande. Je kunt wel inloggen maar als je iets wilt wijzigen in je IPB menu dan krijg je een technische storing melding.

[...]

Dat moet je doen via de mijnkpn omgeving in mailbeheer.
Heb zitten te zoeken maar kan niets vinden:
Als ik inlog op "Mijnkpn" dan kan ik ik het ww wijzigen van deze inlog maar niet die hoor bij mijn kpnplanet emailaccount. De omgeving "mailbeheer" zie ik niet. Heet dat zo?

[ Voor 4% gewijzigd door HofmanJaap op 27-03-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
HofmanJaap schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:45:
[...]

Heb zitten te zoeken maar kan niets vinden:
Als ik inlog op "Mijnkpn" dan kan ik ik het ww wijzigen van deze inlog maar niet die hoor bij mijn kpnplanet emailaccount. De omgeving "mailbeheer" zie ik niet. Heet dat zo?
Als je inlogged op je mijnkpn heb je aan de linkerkant een menu.
De eerste vermelding in dat menu is "InternetPlusBellen" daaronder heb je dan "vaste telefonie" etc staan. Als je dan InternetPlusBellen aanklikt zie je de verschillende opties staan waaronder mailbeheer. Via deze weg kun je dus voor je mailbox het ww veranderen. Maar zoals ik heb vermeld in mijn eerdere post is er een storing aan de gang dus kun je momenteel niks wijzigen.

Daarnaast als je geen kopje "InternetPlusBellen" hebt dan moet je deze nog activeren.
Dan ligt het er een beetje aan of je IPB van KPN hebt of van Planet. Beide worden op een andere manier geactiveerd.

Heb je KPN dan log je in op mijnkpn klik je op Prive en dan moet je in het zoekboxje intikken "activeren internetplusbellen" (zonder quotes) en dan via de link "Ja, ik wil mijn activatiecode invoeren " de stappen volgen.
Bij planet surf je naar http://planet.nl/ipb/activeren en volg de stappen. (Maar als je planet hebt dan kun je het ww voor je mailbox gewoon via de "mijn gegevens" link wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Repec bedankt voor je reactie. Zit bij Planet. Als ik rechtsteeks inlog via "Mijnkpn" dan krijg heb ik geen IBP menu. Log ik in via planet > mijnkpn dan wel.
Heb de keuze uit: Telefonie beheer (is down op dit moment) Administratief Beheer Service & Support. Gaan mailbeheer.

Ben overigens geproteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
HofmanJaap schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:05:
Repec bedankt voor je reactie. Zit bij Planet. Als ik rechtsteeks inlog via "Mijnkpn" dan krijg heb ik geen IBP menu. Log ik in via planet > mijnkpn dan wel.
Heb de keuze uit: Telefonie beheer (is down op dit moment) Administratief Beheer Service & Support. Gaan mailbeheer.

Ben overigens geproteerd.
Lees het laatste stukje van mijn post nog is :)

Als je Planet IPB hebt dan hou je gewoon je @planet.nl emailadres. Dus als je het ww hiervoor wilt aanpassen dan doe je dit op de manier zoals je altijd al gedaan hebt. Gewoon via mijn gegevens.
https://webmail.kpnplanet.nl is alleen maar voor KPN IPBers en niet voor Planet IPBers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand met ISDN die nog lokaal kan inloggen? Ze hebben het bij mij vanmorgen geactiveerd middels nieuwe firmware. Na een nieuwe reset werkt het weer niet en nu heb ik van tweede lijns te horen gekregen dat het niet kan met ISDN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
"Als je Planet IPB hebt dan hou je gewoon je @planet.nl emailadres. Dus als je het ww hiervoor wilt aanpassen dan doe je dit op de manier zoals je altijd al gedaan hebt. Gewoon via mijn gegevens.
https://webmail.kpnplanet.nl is alleen maar voor KPN IPBers en niet voor Planet IPBers."

Kan aan mij liggen maar dit begrijp ik niet. Ik heb een kpnplanet email adres. En daar wordt mijn IPB factuur naar toegestuurd. Lijkt me sterk dat een niet planetgebruiker een kpnplanet adres heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HofmanJaap schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:37:
"Als je Planet IPB hebt dan hou je gewoon je @planet.nl emailadres. Dus als je het ww hiervoor wilt aanpassen dan doe je dit op de manier zoals je altijd al gedaan hebt. Gewoon via mijn gegevens.
https://webmail.kpnplanet.nl is alleen maar voor KPN IPBers en niet voor Planet IPBers."

Kan aan mij liggen maar dit begrijp ik niet. Ik heb een kpnplanet email adres. En daar wordt mijn IPB factuur naar toegestuurd. Lijkt me sterk dat een niet planetgebruiker een kpnplanet adres heeft!
Je zegt net dat je via de mijn gegevens van planet naar de mijn kpn wel kunt gaan. Dat kan niet anders betekenen dat je Planet IPB hebt en NIET kpn ipb.
nog even voor de duidelijkheid:
kpn ipb ==> @kpnplanet.nl
planet ipb ==> @planet.nl
Als je een mailadres bij Planet hebt kan je die beheren via de mijn gegevens van Planet. Als je een mailadres @kpnplanet.nl hebt (en die zou je als planet ipb-er niet moeten hebben) kan je die beheren via de mijn kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:37:
Is er nog iemand met ISDN die nog lokaal kan inloggen? Ze hebben het bij mij vanmorgen geactiveerd middels nieuwe firmware. Na een nieuwe reset werkt het weer niet en nu heb ik van tweede lijns te horen gekregen dat het niet kan met ISDN!
Zoals je zelf gemerkt hebt is het wel mogelijk als de 2e lijn de nieuwe ISDN firmware pushed maar naar nu blijkt als je zelf reset hij weer de oudere versie op je EB zet. Maw de nieuwe ISDN firmware is nog niet officieel dus logischer wijs kan een 2e lijner zeggen dat het idd nog niet mogelijk is met ISDN aangezien dit nog niet officieel is.
HofmanJaap schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:37:

Planet IPBers houden gewoon hun planet.nl adres maar bij een maatje van mij die ook panet ipb heeft is er door de monteur geregeld dat hij een @kpnplanet.nl mailadres heeft gekregen. Dit is op een of andere rare manier mogelijk. Maar dan is het niet door de klant zelf gedaan maar door iemand van de HD.
In dit geval als je het ww zou willen wijzigen zou ik je aanraden om met de HD te bellen om te kijken of zij dit voor je kunne doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Repec op 27-03-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
[b][message=25459862,noline]
Planet IPBers houden gewoon hun planet.nl adres maar bij een maatje van mij die ook panet ipb heeft is er door de monteur geregeld dat hij een @kpnplanet.nl mailadres heeft gekregen. Dit is op een of andere rare manier mogelijk. Maar dan is het niet door de klant zelf gedaan maar door iemand van de HD.
In dit geval als je het ww zou willen wijzigen zou ik je aanraden om met de HD te bellen om te kijken of zij dit voor je kunne doen.
Dat is dus precies het geval. Een KPN monteur heeft de boel bij mijn geinstalleerd. Als ik het zo lees lijkt het erop dat de monteur IPB aan een verkeerd nieuw e-mail adres heeft gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
HofmanJaap schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:52:
[...]

Dat is dus precies het geval. Een KPN monteur heeft de boel bij mijn geinstalleerd. Als ik het zo lees lijkt het erop dat de monteur IPB aan een verkeerd nieuw e-mail adres heeft gehangen.
Zoiets dacht ik dus al. Op zich niet zo'n ramp hoor (ondanks dat het niet helemaal zo hoort natuurlijk). Je kan dit mailadres gewoon blijven gebruiken alhoewel je er waarschijnlijk dan zelf weinig aan zou kunne veranderen. (denk aan ww/virusscanner/etc). Misschien een optie om een forward in te laten stellen naar je reguliere @planet.nl adres zodat alles netjes daarheen wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:38:
[...]

Het ADSL signaal blijft heltzelfde, dus het antwoord op deze vraag is dus nee.
thanks, ik denk dat ik dan beter niet aan IPB kan beginnen. Het zou mijn internetsnelheid alleen maar nog meer kunnen knijpen, en het houdt al niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 10:48
Dag mensen,

ik heb enige tijd geleden aangegeven dat ik mijn Linksys WMP54G wifi kaarten niet werkend kreeg op de Experia.
Na enige omzwervingen, en vooral de recente firmware update(!!), is het inmiddels gelukt.

Blijkbaar had het er alles mee te maken dat de SSID broadcast nu wel aanstaat, ondanks het feit dat dit niet uit zou moeten maken (mijn laptop en pda hadden er geen moeite mee, mits correct ingesteld) heeft dit toch de doorslag gegeven.

Anyways: gewoon effe ter info -> problem solved

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Ik heb nu toch maar even een harde reset gedaan en ik had meteen de goeie firmware erop. Toch vreemd dat dat niet automatisch gebeurt. Het echo probleem op de telefoonlijn is met deze firmware opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Die ervaring heb ik ook gehad. 2e lijn belde op zondag ! over een ticket van drie weken geleden die nog open stond. Meteen gevraagd over de nieuwe firmware voor ISDN en kreeg hetzelfde antwoord: voor ISDN nog niet vrijgegeven. Wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:32:
[...]

Die ervaring heb ik ook gehad. 2e lijn belde op zondag ! over een ticket van drie weken geleden die nog open stond. Meteen gevraagd over de nieuwe firmware voor ISDN en kreeg hetzelfde antwoord: voor ISDN nog niet vrijgegeven. Wachten dus.
Wat ik wel vreemd vind is dat een 2e lijns medewerker hem er vanmorgen zelf op gezet heeft. Het heeft toen even gewerkt, ik heb geprobeert wat te wijzigen en na het opslaan werd de box weer gereset. Ik heb nog de hele dag met deze medewerker geprobeert het weer aan de gang te krijgen. Na overleg met zijn supervisor wist hij me mee te delen dat het niet kan alsof deze firmware niet bestaat. Dit is eigenlijk het enige probleem wat ik tot nu toe gehad heb, iedere keer weer een ander verhaal.......

Wat is eigenlijk het probleem met die firmware, het zag er goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:54:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat een 2e lijns medewerker hem er vanmorgen zelf op gezet heeft. Het heeft toen even gewerkt, ik heb geprobeert wat te wijzigen en na het opslaan werd de box weer gereset. Ik heb nog de hele dag met deze medewerker geprobeert het weer aan de gang te krijgen. Na overleg met zijn supervisor wist hij me mee te delen dat het niet kan alsof deze firmware niet bestaat. Dit is eigenlijk het enige probleem wat ik tot nu toe gehad heb, iedere keer weer een ander verhaal.......

Wat is eigenlijk het probleem met die firmware, het zag er goed uit.
Gewoon. Bij het invoeren van een nieuwe WEPkey stond ie muurvast. Dus in mijn geval bestond de firmware ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Ik gebruik om mijn torrents te downloaden de client UTorrent. Echt een top programma lekker klein en gebruikt bijna geen resources. Ik heb inmiddels DHT al uitgschakeld. Alleen nu vroeg ik mij af hoeveel connecties de EB aan kan? Weet iemand dit?

Want het is al gebeurd dat er geen telefoonverkeer meer mogelijk was. Heb hem nu van 2000 connecties terug gebracht naar 150. Weet iemand dus wat het maximale is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:27:
[...]

Gewoon. Bij het invoeren van een nieuwe WEPkey stond ie muurvast. Dus in mijn geval bestond de firmware ook niet :X
Dan zal daar het probleem wel in zitten want na het wijzigen van de WPA netwerksleutel ging het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:21:
[...]

Constant Bit Rate (CBR)
Variable Bit Rate (VBR)

.
Waar vind je dit in het menu? Ik kan het niet vinden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Iemand die toevallig bij de instellingen van zijn EB via 'Mijn KPN'? kan komen?

Mij lukt het niet sinds ik IPB heb geinstalleerd (vrijdag) en de HD zegt dat de webserver die dit regelt al sinds woensdag in storing ligt. Ik wil het graag geloven, dus voor KPN hoop ik dat er niemand antwoord met 'Ja, ik kan instellingen maken via 'Mijn KPN' want dan ga ik ze een draai om hun oren geven. (het is bij mij dus nog nooit gelukt)

Ik kan nu dus gewoon *NIETS* instellen op m'n EB, dus da's best kl*te.
Ik heb de ISDN versie, dus een webinterface is ook uitgesloten. (voorlopig)
Internetten en VoIP werkt wel goed, gelukkig.

ps. Ik krijg dit altijd te zien als ik op de link 'Naar Instellingen Wizard' klik:
Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.

Foutmelding:
0327-210212484: jobResult is NULL

Foutcode:
0

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
foutmelding heb ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
remco_k schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:17:
Iemand die toevallig bij de instellingen van zijn EB via 'Mijn KPN'? kan komen?

Mij lukt het niet sinds ik IPB heb geinstalleerd (vrijdag) en de HD zegt dat de webserver die dit regelt al sinds woensdag in storing ligt. Ik wil het graag geloven, dus voor KPN hoop ik dat er niemand antwoord met 'Ja, ik kan instellingen maken via 'Mijn KPN' want dan ga ik ze een draai om hun oren geven. (het is bij mij dus nog nooit gelukt)

Ik kan nu dus gewoon *NIETS* instellen op m'n EB, dus da's best kl*te.
Ik heb de ISDN versie, dus een webinterface is ook uitgesloten. (voorlopig)
Internetten en VoIP werkt wel goed, gelukkig.

ps. Ik krijg dit altijd te zien als ik op de link 'Naar Instellingen Wizard' klik:

[...]
Als je de laatste x aantal posts in dit topic hebt gelezen dan is er al een paar keer vermeld dat de mijnkpn omgeving een storing heeft. (ikzelf heb in 1 van mijn posts van vandaag dit nog aangegeven)

*Edit*

Bovendien geeft de foutmelding die je krijgt dit ook al aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Repec op 27-03-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 2e lijn gesproken, had zelf ook net een ISDN experia. Volgens hem was de ISDN software vrijgegeven en wordt nu verstuurd. Met een reset zouden nu ook de ISDN experia boxen de nieuwe firmware moeten krijgen (hij controleerde dat voor alle zekerheid bij zijn eigen ISDN box). Ik heb het niet geprobeerd, want dan moet ik alle settings voor WiFi opnieuw invoeren. Volgens de vriendelijke en behulpzame 2e lijn medewerker worden, als je aan de beurt ben om een nieuwe versie firmware te krijgen, de bestaande settings gehandhaafd. Bij een reset heb je de fabrieksinstellingen. Dus, voor wie er zin in heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel!
Ik heb vandaag ISDN half open web interface gekregen. (kan geen verschil ontdekken met de analoge versie)

1.37.2-iptv-b (Mar 14 2006 15:00:57)

Ik heb dit gekregen na een verzoek bij de HD om port forwarding naar twee verschillende IP's neer te zetten.

Het werkt perfect.

Een harde reset laad de oude software weer ! Ze deden niet moeilijk om de software er nogmaals in te pushen!

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:15:
Net de 2e lijn gesproken, had zelf ook net een ISDN experia. Volgens hem was de ISDN software vrijgegeven en wordt nu verstuurd. Met een reset zouden nu ook de ISDN experia boxen de nieuwe firmware moeten krijgen (hij controleerde dat voor alle zekerheid bij zijn eigen ISDN box). Ik heb het niet geprobeerd, want dan moet ik alle settings voor WiFi opnieuw invoeren. Volgens de vriendelijke en behulpzame 2e lijn medewerker worden, als je aan de beurt ben om een nieuwe versie firmware te krijgen, de bestaande settings gehandhaafd. Bij een reset heb je de fabrieksinstellingen. Dus, voor wie er zin in heeft...
Dus ik kan nu een harde reset (12 sec reset) doen en dan heeft mijn EB de nieuwst firmware :?
En bereikbaar via webinterface :?

EDIT: Werkt dus niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

svijf schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:25:
[...]

Dus ik kan nu een harde reset (12 sec reset) doen en dan heeft mijn EB de nieuwst firmware :?
En bereikbaar via webinterface :?

EDIT: Werkt dus niet :z
Hier ook niet, had dat eerder op de avond al geprobeerd. Rare is dat de HD medewerker die ik aan de lijn had me niets wist te vertellen over de ISDN versie firmware update en zijn advies luidde: "afwachten". :(

Dan nu de hamvraag: Hoe kom ik nu aan die nieuwe firmware, zodat ik eindelijk eens dingen kan gaan instellen?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Naar aanleiding van een voorgaand bericht over de 'ontwikkelingen' van XS4ALL met betrekking tot IPB ontving ik vandaag de volgende e-mail.

Dank u voor uw e-mail.

XS4ALL introduceert geen nieuwe abonnementen voor de combinatie van Internet + bellen.
XS4ALL heeft VoIP geintroduceerd als nieuw onderdeel van alle abonnementen.
U betaalt hiervoor niets extra. Meer informatie hierover vindt u op:
http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/.

Wij raden u aan om genoemde pagina over VOIP de komende maanden goed in de gaten te houden, wij zullen deze dienst de komende tijd verder ontwikkelen en nieuwe mogelijkheden introduceren, waaronder het betaald bellen naar gewone telefoonnummers.

Verder raden wij aan om uw vaste telefoonlijn nog niet de deur uit te doen.
Het VoIP signaal gaat namelijk over internet, als er dus een storing is op uw ADSL lijn of in de stroomvoorziening dan heeft u geen mogelijkheden meer om te bellen of gebeld te worden. Normaal wellicht geen probleem, maar in noodgevallen kan dit ernstige gevolgen hebben.
Er zijn wel mogelijkheden om de kosten van uw telefoonabonnement te reduceren.
Bijvoorbeeld door uw huidige abonnement om te zetten naar een Belbudget of een ISDN1 abonnement van KPN.
Let wel: dit is alleen aantrekkelijk wanneer u niet vaak belt.

Hiermee hoop ik u voldoende informatie te hebben gegeven.

In een voorgaande post werd echter vermeld dat de (telefonische) helpdesk zich uitsprak over een nieuw IPB-pakket over drie a vier weken. Niet alles op een lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
remco_k schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:04:
[...]
Dan nu de hamvraag: Hoe kom ik nu aan die nieuwe firmware, zodat ik eindelijk eens dingen kan gaan instellen?
Dan zal ik je het hamantwood geven ;)

Geduld is een schone zaak & lees een eerdere post van mij ;)
Het is echt afwachten tot de ISDN firmware officieel beschikbaar is.

@Jewie

Dit is het KPN / Planet Voip topic. Ik geloof dat xs4all een aparte topic heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Repec op 27-03-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Repec schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:21:
[...]

@Jewie

Dit is het KPN / Planet Voip topic. Ik geloof dat xs4all een aparte topic heeft.
Klopt, maar in eerdere berichten binnen dit topic werd besproken dat XS4ALL ook met een eigen IPB-pakket komt. Hierbij spreekt men zich (schijnbaar) binnen XS4ALL tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal posts geleden deze vraag ook gezien, maar geen antwoord. Wij hebben dat nadat we zijn gebeld, de telefoon een keer overgaat. Als je opneemt, hoor je alleen een piep. Iemand bekend met de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week internetplusbellen van KPN.
Nu heb ik gisteren alles via de handleiding willen installeren.
Alles leek prima te gaan. Telefoon gecontroleerd en die werkt al. Alle lampjes groen dus ik dacht effe snel internet aansluiten.
Ik gebruikte de usb adapter om mijn pc draadloos aan te sluiten. Maar hier ging het fout. Als ik de cd-rom gebruik om alles te installeren zegt ie steeds dat hij geen connectie met de experia box kan vinden. De USB adapter is wel goed aangesloten (heb deze is eerst netjes geinstalleerd met bijgeleverde cd-tje) en ik zie hierin ook dat hij genoeg signaal krijgt.
Dus experia box is ook binnen bereik. Dus het gaat fout nadat ik de 2 codes heb ingevuld.

Iemand ook dit probleem gehad?? Firewall en virusscanner heb ik al uitgezet !!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.