[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.820 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... toch liever ook de firewall op de PC's zelf. Spamfilter en popup blocker zijn ook erg handig. En ja, die zitten ook op de meeste browsers, maar die discussie wilde ik hier maar niet aangaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:50:
[...]

Hai ;) Nee, bij mij werkt het net zo probleemloos als ervoor. Hierbij moet ik wel aantekenen dat de resetproblemen me zeer bekend voorkomen ;) Ik ben nu aan mijn tweede Livebox bezig want ik had soortgelijke problemen als jij nu hebt. Ook een hardreset geprobeerd etc, maar het lag gewoon aan de Livebox. Dus zorgen dat je een omruiling kunt doen en wellicht is het dan opgelost :Y)
Ja bij mij wordt het ook steeds erger, vandaag werd zelf de telefoonverbinding verbroken.
Hebben meer mensen dit probleem gehad en is dat met een nieuwe livebox verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apie! schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:02:
[...]

Symptomen:
• wanadoo telefonisch niet bereikbaar
• bellen met wanadoo telefoon kan ook niet
• verbinding met internet is foetsie

En de oplossing is inderdaad de stekker er uit en er weer in. Wel rete irritant aangezien ik
• er pas achter kom als ik naar buiten probeer te bellen of
• er pas achter kom dat ik geen internetverbinding heb.
• zowiezo drie verdiepingen naar beneden moet omdat daar de livebox staat.
Apie heb jij deze problemen nog steeds, ik heb de laatste paar weken dezelfde symptomen als dat jij bovenstaand beschrijft. Ik hoop dat ik dit probleem met een nieuwe livebox kan oplossen, ga maandag gelijk met wanadoo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik ben geinteresseerd in adsl van wanadoo. Echter bij mijn huidige provider zit ik nog tot 25 augustus.
Is het mogelijk om nu bij de aanvraag al een datum (dus 25 augustus) door te geven wanneer de verbinding overgenomen kan worden door wanadoo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:23:
Wanadoo Netwerk Login time-out?
Omdat ik wat moest testen, haalde ik net de ADSL lijn van de modem. Daarna deed ik de lijn er weer in en deed een modem reboot. Daarna was er geen Internet+Telefonie connectie meer, maar er is wel een ADSL netwerk connectie.

Kan het zijn dat het Wanadoo netwerk denkt dat ik nog ingelogd ben? Ik heb immers de verbinding niet op een normale manier verbroken. En dat er een time-out is voordat ik weer kan inloggen?
Had ik vrijdag ook, na een reboot wel linesync maar geen IP adres, toen ik wegging nog steeds geen verbinding, volgens nmap is de boel weer up dus volgens mij lag de DHCP server van Wanadoo er even uit of was er een probleem met de DSLAM in de wijkcentrale (Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
Hmm ik heb sinds net ook wat problemen met Wanadoo, tenminste van wat ik ervan heb gemerkt. Als ik verbinding maak met Wanadoo dan maakt ie gewoon verbinding en krijg ik de snelheid van ong. 11MB/sec down en 1MB up, die ik hiervoor ook al had. Maar als ik nu weer even kijk zie ik dat internet eruit is geklapt en nu weer terug is maar nu is de verbinding nog maar 5MB down en 500kB up, dat is de helft :/ beetje vreemd..

Dalijk nog maar weer een keer een reboot doen, en als iemand hier een oplossing voor heeft natuurlijk heel graag !

Instant Update: Hij heeft nu weer opnieuw verbinding gemaakt met het Wanadoo netwerk. Weer met de down snelheid van 5MB maar nu met een up van 700kB/sec

Toch echt een beetje vreemd...

Update (alweer): ff een rebootje gedaan en nu weer op die 11MB over 1MB/sec.. Dit is trouwens die geavanceerde statistieken dingetje :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream  1020 Kb
DownStream  11080 Kb
Afname  Dichtbij : 26.2 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller  0
Firmware  0xe200314
ES-teller van 15 min  0
CRC-fouten  0
ES-teller van 1 dag  0

Nog een editje: Het gebeurt blijkbaar ook als ik BitTorrent gebruik en hij boven de 200kB/sec komt.. Toch vaag want elke keer klapt dan ook internet eruit, maar dat was met @Home al zo....

[ Voor 32% gewijzigd door alex3305 op 01-04-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Jongens, ik zit nou ook even met een probleem. Ik heb ook wanadoo family aangevraagd. Modem is zoals het hoort aangesloten.
Als ik onder adsl status kijk op hun site dan zit ik nog bij vakje nummer 3.
Nou heb ik dus een probleem dat ik nou maar ongeveer 4Mbit haalt wat mij erg weinig lijkt.
Ook heb ik de cd-rom gedraait van wanadoo. Rechts onderaan bij de tray icons zie ik een klein wanadoo logo met rechts onderin een rood rondje met een streep er door heen.

Ik vroeg me het eerste af. Is wanadoo een inbelverbindig? Want als ik de Lan adapter onder netwerk connections aan zet kan ik dus wel internetten.
Houd dit dan in dat de wanadoo lijn nog niet is opgeleverd?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Coolmaster schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:09:
Jongens, ik zit nou ook even met een probleem. Ik heb ook wanadoo family aangevraagd. Modem is zoals het hoort aangesloten.
Nou heb ik dus een probleem dat ik nou maar ongeveer 4Mbit haalt wat mij erg weinig lijkt.
Ook heb ik de cd-rom gedraait van wanadoo. Rechts onderaan bij de tray icons zie ik een klein wanadoo logo met rechts onderin een rood rondje met een streep er door heen.

Ik vroeg me het eerste af. Is wanadoo een inbelverbindig? Want als ik de Lan adapter onder netwerk connections aan zet kan ik dus wel internetten.
er staat nog zo in de begleidende brief + handleiding dat je je livebox niet moet aansluiten voordat de verbinding is opgeleverd... waarschijnlijk zit je nu te surfen op je huidige provider ( ik weet nietn of de vci hetzelfde is dan )

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Coolmaster schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:09:

Dat wanadoo icoon is inderdaad voor de inbel verbindingen van Wanadoo.
Wanadoo family is geen inbel verbinding! dus dat logo(programa) wat je heb geinstaleerd heeft niets met je verbinding Wanadoo Family te maken.

ga eens naar:
http://192.168.1.1/adslstats.html (login/pas is admin/admin) en paste het hier

[ Voor 9% gewijzigd door kamphuis op 02-04-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WRT54G v5 aangesloten op de livebox om een aantal apparaten draadloos op internet te hangen. nou wat een ramp jongens, Ik adviseer ook iedereen om van die router af te blijven!

Na heel veel gezeik heb ik dat ding aan het werk, maar de verbinding van en naar buiten(internet) komen niet boven 900K/s uit, terwijl ik met draad het dubbele haal.
Ik krijg de WAN port zoweerzo niet aan de praat, heb dus de rode ethernet van de livebox op 1 van de switchpoorten van de router aangesloten.

Is er iemand hier die weet hoe je alles moet instellen als je LIVEBOX op de WAN poort van een WRT54G aansluit. Ik ga denk ik een andere wifi ap kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:00:
Ik heb een WRT54G v5 aangesloten op de livebox om een aantal apparaten draadloos op internet te hangen. nou wat een ramp jongens, Ik adviseer ook iedereen om van die router af te blijven!

Na heel veel gezeik heb ik dat ding aan het werk, maar de verbinding van en naar buiten(internet) komen niet boven 900K/s uit, terwijl ik met draad het dubbele haal.
Ik krijg de WAN port zoweerzo niet aan de praat, heb dus de rode ethernet van de livebox op 1 van de switchpoorten van de router aangesloten.

Is er iemand hier die weet hoe je alles moet instellen als je LIVEBOX op de WAN poort van een WRT54G aansluit. Ik ga denk ik een andere wifi ap kopen
Ik zou het kreng niet op de WAN poort aansluiten, want dan krijg je NAT over NAT...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Zowiezo router andere ip geven, als ik me goed herinner draaien ze beide op 192.168.1.1 en werkt het idd niet of brak....
Wireless heeft idd zijn beperkingen, wat voor adpaters heb je gebruikt?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Overigens heb ik op mijn familyverbinding een 546 draaien met daarachter een 2200VG. ik heb een sync op 15000/1000 (ongeveer) en vanaf een wired systeem kan ik met 1,5 MB / sec downloaden, maar vanaf m'n wireless clients (Intel 2200B, laatste driver, verbinding 54 mbit volgens de diagnostics) kom ik echt niet verder dan omgeveer 500 kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Beperking van wifi, probeer eens TCPOptimizer
Heb ik ooit dik 20mbit mee gehaald wireless

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Francis schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:03:
Beperking van wifi, probeer eens TCPOptimizer
Heb ik ooit dik 20mbit mee gehaald wireless
WOW... Dat werkt perfect ! Haal op m'n wireless systemen dezelfde snelheden als wired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
kamphuis schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:40:
[...]

Dat wanadoo icoon is inderdaad voor de inbel verbindingen van Wanadoo.
Wanadoo family is geen inbel verbinding! dus dat logo(programa) wat je heb geinstaleerd heeft niets met je verbinding Wanadoo Family te maken.

ga eens naar:
http://192.168.1.1/adslstats.html (login/pas is admin/admin) en paste het hier
He erg alvast bedankt voor je hulp, dit is echt goede hulp van je.
Hier zijn de stats:

Etat de la ligne ADSL Opérationelle
Standard ADSL G992_5_A
Débit montant 992 Kb
Débit descendant 4228 Kb
Atténuation Terminaison locale : 45.6 (dB)
Terminaison distante : 20.4 (dB)
Marge SNR Terminaison locale : 7 (dB)
Terminaison distante : 8 (dB)
Nombre de HEC 21128
Logiciel 0xe200314
Compteur 15 min ES 0
Erreurs de CRC 5920
Compteur 1 jour ES 0

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 992 Kb
DownStream 4228 Kb
Afname Dichtbij : 45.6 (dB)
Ver weg : 20.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 21188
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5937
ES-teller van 1 dag 0

Vind de download snelheid wel erg weinig, had meer verwacht. Ongeveer 10mbit tot 13mbit.

Als ik in OAM-Loopback kijk. Zie ik het volgende:
Flow type: F5 SEG
VPI: 0
VCI: (hier staat niks)
Loopback ID: FFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Als ik naar me adsl status kijk, zie ik dat ik nog in fase 3 zit.
Me broer zijn tegen mij gisteren dat het adsl eruit lag, dus ik ga er vanuit dat ze met onze lijn bezig zijn geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Robin4 op 02-04-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
TweakBoy schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:38:
[...]

er staat nog zo in de begleidende brief + handleiding dat je je livebox niet moet aansluiten voordat de verbinding is opgeleverd... waarschijnlijk zit je nu te surfen op je huidige provider ( ik weet nietn of de vci hetzelfde is dan )
Er stond:

Fase 3 van de adsl status.

had reeds een ADSL-verbinding (al dan niet bij Wanadoo) en hebt Wanadoo verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Wanadoo ADSL-verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 31-03-2006 plaats. Voor deze datum zult u het installatiepakket thuis ontvangen. U ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw huidige ADSL-verbinding.

Me broer zei vrijdag dat de verbinding er ineens eruit viel en dat het internet het niet meer deed. Dus ik ging er vanuit dat ze ermee aan bezig waren. En dag later (gisteren dus) heb ik dus het modem geinstalleerd.

Aan de apparatuur kan niks mis zijn, heb alles volgens de regels aangesloten. Dus dat boxje bij de isra punt in de meterkast, dan een draadje naar het modem. En dan 15meter Netwerk cable naar boven naar een switch.

Dus zo hoort het namelijk ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 02-04-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
Kom vanmorgen weer beneden, en de snelheid is weer zwaar naar beneden gegaan! Nu naar 4mb down en 200kb up, dat is wel HEEL erg weinig !

Ik zie ook dat de SNR marge, HEC Teller en CRC-fouten heel erg zijn toegenomen tegenover gister. IK heb altijd een stabiele verbinding gehad tot gister...

Dit zijn de statistieken van nu:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 288 Kb
DownStream 4964 Kb
Afname Dichtbij : 27.6 (dB)
Ver weg : 9.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 16 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 372774
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 33013
ES-teller van 1 dag 0

Dus als iemand hier een oplossing voor heeft of zo, nog steeds heel graag.... want dit is niet mere leuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
Coolmaster schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:34:
[...]

Afname Dichtbij : 45.6 (dB)

Vind de download snelheid wel erg weinig, had meer verwacht. Ongeveer 10mbit tot 13mbit.
Met die Afname (45.6db) mag je echt wel blij zijn met 5Mbit ongeveer hoor. Betekent dat je lijn bijna 4km is, en noway dat je daar 10-13Mbit over gaat halen... Zelf informatie zoeken / startpost lezen is erg moeilijk... |:( :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet dan niemand hoe ik de ip-range van de DHCP server kan aanpassen en t ip van de livebox? Heb dit nu al 3x gevraagd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Alex3305 schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:10:
Kom vanmorgen weer beneden, en de snelheid is weer zwaar naar beneden gegaan! Nu naar 4mb down en 200kb up, dat is wel HEEL erg weinig !

Ik zie ook dat de SNR marge, HEC Teller en CRC-fouten heel erg zijn toegenomen tegenover gister. IK heb altijd een stabiele verbinding gehad tot gister...

Dus als iemand hier een oplossing voor heeft of zo, nog steeds heel graag.... want dit is niet mere leuk !
Heb je het wel helemaal optimaal aangesloten direct op he ISRA/hoofdaansluiting? Want een lage (zo'n lage) upstream is heel raar gezien die frequenties onder de downstream zitten nog.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Martijn schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:19:
[...]

Met die Afname (45.6db) mag je echt wel blij zijn met 5Mbit ongeveer hoor. Betekent dat je lijn bijna 4km is, en noway dat je daar 10-13Mbit over gaat halen... Zelf informatie zoeken / startpost lezen is erg moeilijk... |:( :X |:(
Nee daar gaat het niet om. Me modem is ook helemaal niet op 20mbit getrained want het staat op 4223kb ofzo.

Ik heb ook nog een vraag betreft de cd-rom. Moet je deze nou ook installeren of is dat niet van toepassing? Want ik heb het wel geinstalleerd. Krijg alleen een beetje wanadoo software op me pc waar ik niks aan hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Robin4 op 03-04-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Coolmaster schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:25:
[...]

Nee daar gaat het niet om. Me modem is ook helemaal niet op 20mbit getrained want het staat op 4223kb ofzo.
Dat is het directe gevolg van een lange koperlijn tussen je huis en de centrale. Er wordt niet voor niets gezegd dat door lijnlengte de maximale snelheid niet gegarandeerd kan worden.

Of je hebt het inmens beroerd aangesloten wat dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eindelijk lekker downloaden met torrents alleen lijkt het alsof de modem het niet trekt..

ik heb het maximaal aantal verbindingen al op "slechts" 100 gezet en als hij met torrents (azureus) een tijdje op de 1,2 Mb/s download.. dan kapt hij er mee en moet i kelke keer weer gaan resetten..

hoe kan dit? De modem hangt in de gang dus het is geen hitte probleem denk ik.. vrije luchtstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:26:
Ik kan eindelijk lekker downloaden met torrents alleen lijkt het alsof de modem het niet trekt..

ik heb het maximaal aantal verbindingen al op "slechts" 100 gezet en als hij met torrents (azureus) een tijdje op de 1,2 Mb/s download.. dan kapt hij er mee en moet i kelke keer weer gaan resetten..

hoe kan dit? De modem hangt in de gang dus het is geen hitte probleem denk ik.. vrije luchtstroom
Alleen met torrents of ook met downloads via ftp/http?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je mij een oefen link kan geven voor groot bestand :) die dingen van 100 mb om je snelheid te testen zijn niet groot genoeg.. aangezien het zich pas voordoet na een tijdje (misschien paar minuten ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:56:
als je mij een oefen link kan geven voor groot bestand :) die dingen van 100 mb om je snelheid te testen zijn niet groot genoeg.. aangezien het zich pas voordoet na een tijdje (misschien paar minuten ofzo)
Alstublieft, een bestand (BF2 Demo - 546MB) op een FTP server van de UT (universiteit Twente). Hier haal ik altijd fullspeed op! ftp://ftp.snt.utwente.nl/...mo/Battlefield_2_Demo.exe

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:26:

De meeste routers houden de TCP verbindingen van de BT sessies te lang vast, ook als de download al klaar is. Dus zo loopt het zaakje vol (TCP requests) en wordt de router dus tergend traag. Een oplossing is idd een reset, of bij een Linksys WRT54G: het voorzien van custom firmware die de afgehandelde TCP verbindingen released binnen een veel kortere tijd.

Ik gebruik dit: http://www.hyperwrt.org/forum/viewtopic.php?id=810

Succes!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
He tommel, ik heb precies de zelfde waardes als jij nou. Is het bij jou al opgelost?

quote:
Tommel schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:03:
Vandaag de livebox thuis gekregen en de verbinding werkt ook............echter ik haal helaas onderstaande waarden, dit valt me toch enorm tegen:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
Afname Dichtbij : 40.7 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

De telefoonkabel (50cm) vanuit de Livebox zit direct op het ISRA punt, de rode (rechts) en blauwe(links) kabeltjes zijn op de bovenste polen aangesloten, verder zit er niks op het ISRA punt.
Volgens postcodes check van Wanadoo zou ik tussen de 8 en 15mbit moeten kunnen halen.
Volgens postcodechecks zit ik op 2469m van de telefooncentrale en zou ik volgens deze grafiek http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg ca. 9mbit moeten halen.
Ik zit op de volgende centrale Centrale: Dtc-C

De afname dichtbij en ver weg zijn volgens mij vrij hoog wat zou ik nog kunnen doen voordat ik Wanadoo ga benaderen?
Wie weet raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb mijn modem en router verplaatst, hierdoor moest het modem even uit het stopcontact. Toen ik hem terugzette kreeg ik in plaat van 20468 Kb nog "maar" rond de 19500-19800 Kb. Mijn downloadsnelheid is nu van 2,10MB/sec (met pieken van 2,17MB/sec, zie: [rml]fb_slim in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]) naar 1,87MB/sec gezakt. Tweakers willen het optimale, vandaar de vraag of het aan het netwerk ligt, of moet ik gewoon met mijn fikken van de Livebox afblijven. Heb het modem in bridge staan met daarachter een USR 8054. Niets is verandert. Moet ik om 6 uur 's nachts (vorige keer gedaan) intrainen om hogere waardes te krijgen?

Edit: moest natuurlijk wel toevoegen naar welke waarde hij was gezakt...

[ Voor 11% gewijzigd door fb_slim op 04-04-2006 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
Coolmaster schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 01:25:
He tommel, ik heb precies de zelfde waardes als jij nou. Is het bij jou al opgelost?

quote:
Vandaag de livebox thuis gekregen en de verbinding werkt ook............echter ik haal helaas onderstaande waarden, dit valt me toch enorm tegen:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

De telefoonkabel (50cm) vanuit de Livebox zit direct op het ISRA punt, de rode (rechts) en blauwe(links) kabeltjes zijn op de bovenste polen aangesloten, verder zit er niks op het ISRA punt.
Volgens postcodes check van Wanadoo zou ik tussen de 8 en 15mbit moeten kunnen halen.
Volgens postcodechecks zit ik op 2469m van de telefooncentrale en zou ik volgens deze grafiek http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg ca. 9mbit moeten halen.

De afname dichtbij en ver weg zijn volgens mij vrij hoog wat zou ik nog kunnen doen voordat ik Wanadoo ga benaderen?
Wie weet raad???
Staar je nou eens niet zo blind op die postcodecheck |:( . Die gaat uit van hemelsbreed, waardoor de kabel in de praktijk best 1.5 keer zo lang kan zijn. Kijkende naar je afname dichtbij kloppen je download en upload wel redelijk hoor, en moet je tevreden zijn met wat je hebt OF verhuizen... Wanadoo biedt het ook aan als TOT 20Mbit/s he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:47:
[...]

De meeste routers houden de TCP verbindingen van de BT sessies te lang vast, ook als de download al klaar is. Dus zo loopt het zaakje vol (TCP requests) en wordt de router dus tergend traag. Een oplossing is idd een reset, of bij een Linksys WRT54G: het voorzien van custom firmware die de afgehandelde TCP verbindingen released binnen een veel kortere tijd.

Ik gebruik dit: http://www.hyperwrt.org/forum/viewtopic.php?id=810

Succes!
ja maar ik gebruik alleen de wanadoo livebox.. om een router aan teschaffen alleen voor torrents vind ik iets te gek worden :(

heeft iemand anders nog tips en/of ervaringen van de wanadoo livebox icm torrents? want ik moet het nu gewoon op max 500 kb/s zetten.. anders kapt de modem er mee :S is toch belachelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:44:
[...]

ja maar ik gebruik alleen de wanadoo livebox.. om een router aan teschaffen alleen voor torrents vind ik iets te gek worden :(

heeft iemand anders nog tips en/of ervaringen van de wanadoo livebox icm torrents? want ik moet het nu gewoon op max 500 kb/s zetten.. anders kapt de modem er mee :S is toch belachelijk..
Ik heb hetzelfde wanneer het allemaal net iets te veel wordt voor het modem, stopt hij er mee. Wanneer ik aan het downloaden ben en een groot bestand naar mijn andere computer stuur, kun je er zeker van zijn dat het modem ermee kapt. Torrents is idd ook te moeilijk voor het modem, gewoon een bestand downloaden gaat overigens altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Ik heb met utorrent geen problemen met de livebox. downloads komen met 1.2 MB/s binnen. (wel een portje geforward natuurlijk.) Met bittornado had ik wel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ga ik die eens gebruiken :) thnx for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Hey,
Ik heb wanadoo light met telefonie, maar me verbinding en telefoon valt vaak uit. Ik vermoed dat dit komt door het gebruik van torrents [ik gebruik azureus], na een tijdje downloaden of als ik azureus afsluit valt me internet en telefonie uit. Om weer internet te krijgen of om weer te bellen via wanadoo moet ik de stekker uit de livebox halen en hem er op nieuw in stoppen.
Wat ik hier boven las ging ook over torrents en routers maar ik gebruik geen router [hoewel de livebox zelf een router is]. Ik heb wel een linksys wireless G access point [wap54g] achter me livebox hangen.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Nog een tweede vraag, volgens de start post kan je de afstand van je livebox tot de telefooncentrale berekenen door je dichtbj afname te delen door 13.8, maar bij mij staat er bij afnam 0.0(dB) maar ik woon niet naast de telefooncentrale die staat toch ongveer 400 meter verder.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
Coolmaster schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 01:25:

quote:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

Wie weet raad???
ik heb met ongeveer dezelfde afstand volgens die postcode check
de werklijke afstand is bij mij volgens wanadoo 3300meter
ik haal hiermee tussen de 8000 en 9000 downstream
zou zo snel niet weten wat je fout doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

nolihc schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:14:
[...]

Ik heb hetzelfde wanneer het allemaal net iets te veel wordt voor het modem, stopt hij er mee. Wanneer ik aan het downloaden ben en een groot bestand naar mijn andere computer stuur, kun je er zeker van zijn dat het modem ermee kapt. Torrents is idd ook te moeilijk voor het modem, gewoon een bestand downloaden gaat overigens altijd goed
Torrents? Te moeilijk?

OMG?

Ik maak hier 250conn's per torrent (Heb er soms 10 draaien)en haal 1,8MB speeds... (ligt aan de seeders/leechers, wel upload naar 10k/s)

Wie doet er dan hier nou wat vekeerd?

(edit) Ik gebruik overigens Bitcomet.
(edit2) 1km +/- van de centrale af.
(edit3) LB > 8 ports switch > pctjes :)

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 04-04-2006 14:36 . Reden: I love edits :) ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Nog meer mensen last van uitvallende DNS servers van Wanadoo ? Ben sinds ongeveer een weekje over en kom van Demon af; ben blij dat ik die iig nog heb (kan ik DNS verkeer mooi via Demon doen)
Vandaag al verschillende malen gehad dat ik niet kon resolven terwijl een traceroute op IP-adres wel werkt ! Overigens maak ik gebruik van een Zyxel 2602 (juist om de horror verhalen mbt de LiveBox niet mee te hoeven maken)

edit:

Overigens valt de downloadsnelheid vies tegen, haal nauwelijks sneller dan mijn Demon 8 mbit terwijl modem wel netjes intraint op 20.036kb down. (Op ftp.tweakdsl.nl/test haal ik net aan 1 MB/s, met demon altijd strak 800kb/s) O well tis in ieder geval een stuk goedkoper :+

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 04-04-2006 15:55 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 11:01
StevenK schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:25:
[...]

WOW... Dat werkt perfect ! Haal op m'n wireless systemen dezelfde snelheden als wired :)
Kan iemand mij dan uitleggen waar ik wat precies in die TCP optimizer moet invullen/selecteren? Ik merk namelijk geen verschil en ik ben een leek wat dit betreft...

Groet, Ronald

[ Voor 4% gewijzigd door Wierema op 04-04-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Mili schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:27:
[...]

ik heb met ongeveer dezelfde afstand volgens die postcode check
de werklijke afstand is bij mij volgens wanadoo 3300meter
ik haal hiermee tussen de 8000 en 9000 downstream
zou zo snel niet weten wat je fout doet
Ik zou het zelf ook niet weten anders vraag ik het ook niet.
Ik heb het modem op de juiste wijze geinstalleerd en mij verbaast het dat ik nog steeds de dezelfde snelheid heb. ADSL en ADSL 2+ is toch nog wel een verschil ookal zijn ze bijna het zelfde.
Ik zou hier dus ook 8000 a 9000 downstream moeten hebben. Kan het wellicht zo zijn dat de verbinding verkeerd is ingesteld ( dus te langzaam)
Post jou Adsl modem specs eens....

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 04-04-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:29

vr6-only

Blub Blub

is er al een oplossing gevonden voor, geen mails kunnen verzenden via gmail?

heb smtp.wanadoo.nl al gebruikt maar dan doet ie het helemaal niet :r

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
yeppa71 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:01:
[...]

Kan iemand mij dan uitleggen waar ik wat precies in die TCP optimizer moet invullen/selecteren? Ik merk namelijk geen verschil en ik ben een leek wat dit betreft...

Groet, Ronald
Je connection-speed instellen en dan op 'optimal settings' en dan op 'apply changes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Weet iemand ook hoe je ADSL Family (zonder Telefonie) instelt op de US Robotics 9107 Annex A?

Ik heb namelijk vanalles geprobeerd, verschillende encapsulations, VPI/VCI-waarden; niets helpt.
Ik heb contact gehad met de US Robotics helpdesk, ook daarmee kwam ik er niet uit...
Is er toevallig iemand die het werkende gekregen heeft en mij de benodigde gegevens wil doorgeven?
Ik internet inmiddels maar weer met de Livebox maar ik heb het even helemaal gehad met Wanadoo met hun moeilijke gedoe.
Als je het op een ander router voor elkaar gekregen hebt, mag je het ook vermelden. Alle hulp is momenteel welkom.

Ik heb na al dat geklooi ook geen zin meer om nog ellenlange beschrijvingen te typen dus ik heb het lekker kort gehouden. Als jullie nog iets moeten weten, feel free to ask :)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag gebeld door Wanadoo of ik mijn adsl abbo wilde uitbreiden met telefonie...
Ik zei dat ik dat niet wilde omdat ik weinig bel en als ik bel doe ik dat via voipbuster en dat het me dus geen besparing zou opleveren. Ze vertelden me toen, dat ik als ik telefonie zou nemen voor € 5,00 per maand, dat ik dan mijn volledige KPN abbo kon opzeggen en dus een behoorlijke besparing kon krijgen, ook zou er geen lijnhuur in rekening worden gebracht. Ik heb gezegd dat ik dat wel wil, maar voordat ik iets teken wil ik wel zeker weten dat ik niet alsnog een paar euro lijnhuur moet blijven betalen. Ik kan ook nergens op hun eigen site vinden dat dit mogelijk is.....vreemd hoor...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:00
En hoe gaat het dan als je de KPN lijn definitief opzegt en je na een poos wilt ISP-hoppen? Ik heb tot dusver altijd een telefoonnummer moeten opgeven van de vaste lijn waar het adsl signaal van de nieuwe ISP op moet komen te staan. Als je deze echter niet meer hebt, hoe gaat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
DJTimo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:54:
En hoe gaat het dan als je de KPN lijn definitief opzegt en je na een poos wilt ISP-hoppen? Ik heb tot dusver altijd een telefoonnummer moeten opgeven van de vaste lijn waar het adsl signaal van de nieuwe ISP op moet komen te staan. Als je deze echter niet meer hebt, hoe gaat dat dan?
Dan lijkt het me logisch dat je niet meer bij ISP's aangesloten kunt worden die gebruikmaken van de kpn-lijn danwel een stukje daarvan (local loop)
En dan zal je dus een nieuwe KPN lijn moeten aanvragen wil je weer een abo bestellen bij de betreffende ISP... Althans, dat lijkt me logisch, of het ook zo is weet ik niet...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
StevenK schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:19:
[...]

Je connection-speed instellen en dan op 'optimal settings' en dan op 'apply changes'
En wat is dan mijn connection speed? De 20 mb die Wanadoo belooft of de 5 mb die ik draadloos haal (500.5 KByte/sec) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Wanadoo belooft snelheden TOT 20 mbit. Check in de livebox de waardes waarop je ingetrained bent.
Die waarde moet je dan ook invullen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
yeppa71 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:19:
[...]

En wat is dan mijn connection speed? De 20 mb die Wanadoo belooft of de 5 mb die ik draadloos haal (500.5 KByte/sec) ?
De snelheid waarop je modem traint. In mijn geval 15 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJTimo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:54:
Dat is (helaas) nogsteeds gewoon suf van de ISP. Als je kijkt naar ISP's als TweakDSL of Tiscali kan je daar wel gewoon bestellen en heb je naast de optie Analoog of ISDN ook 'geen' gewoon. Het is een belemering die een ISP je oplegt, blijkbaar willen ze je niet heel graag als klant denk ik dan.
IT-Pro schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:03:
[...]

Dan lijkt het me logisch dat je niet meer bij ISP's aangesloten kunt worden die gebruikmaken van de kpn-lijn danwel een stukje daarvan (local loop)
En dan zal je dus een nieuwe KPN lijn moeten aanvragen wil je weer een abo bestellen bij de betreffende ISP... Althans, dat lijkt me logisch, of het ook zo is weet ik niet...
Kan net zo goed technisch gezien. Of je nu KPN telefonie hebt of niet maakt niet heel veel uit.

Als je geen KPN telefonie hebt kan een ongebruikte koperlijn gewoon in gebruik genomen worden, puur en alleen voor DSL. Zelfde geldt voor overstappen via een telco-telco migratie van dsl-netwerk aanbieder. Of het nu een linesharing (dus met KPN-telefonie) is of zonder maakt weinig verschil bij zo'n overstap.

Alleen moet een ISP je het wel aan (kunnen en willen) bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Mensen ik heb sinds vandaag wanadoo family en heb de livebox geinstalleerd enzo maar heb een probleem.

Ik kan geen i-net paginas begreiken laat staan pingen
Als ik dan naar de Lviebox ga staat er internet status niet geactiveerd.
Als ik dan activeren druk laad hij heel even en verder gebeurd er niets.

het @ lampje brand wel gewoon dus ik vroeg me af of ik morgen de helpdesk hierover moet bellen of dat ik nog het 1 en ander moet aanpassen ofzo ?

[ Voor 9% gewijzigd door Jeff[NL] op 04-04-2006 22:59 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:39:
Weet iemand ook hoe je ADSL Family (zonder Telefonie) instelt op de US Robotics 9107 Annex A?

Ik heb namelijk vanalles geprobeerd, verschillende encapsulations, VPI/VCI-waarden; niets helpt.
Ik heb contact gehad met de US Robotics helpdesk, ook daarmee kwam ik er niet uit...
Is er toevallig iemand die het werkende gekregen heeft en mij de benodigde gegevens wil doorgeven?
Ik internet inmiddels maar weer met de Livebox maar ik heb het even helemaal gehad met Wanadoo met hun moeilijke gedoe.
Als je het op een ander router voor elkaar gekregen hebt, mag je het ook vermelden. Alle hulp is momenteel welkom.

Ik heb na al dat geklooi ook geen zin meer om nog ellenlange beschrijvingen te typen dus ik heb het lekker kort gehouden. Als jullie nog iets moeten weten, feel free to ask :)
Heb hetzelfde probleem gehad. Van alles geprobeerd, ook contact gehad met wanadoo en USR en geen van beide konden me een oplossing verschaffen. Resultaat: Ding terug naar de winkel gebracht en geld terug en nu een livebox besteld

conclusie: Wanadoo sucks en wil iedereen aan de livebox hebben.

"Het zou gewoon moeten werken als u een ADSL 2+ modem/router heeft"

jaajaa. het zal wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:00:
conclusie: Wanadoo sucks en wil iedereen aan de livebox hebben.
Je bedoelt 'Wanadoo is niet de meest ideale provider voor mensen die zomaar een ADSL2+ modem aan willen kunnen sluiten'.

Wanadoo levert, met de LB, precies wat ze beloven.

En als je voor je een modem pakt controleert of 'ie werkt met family, kun je er ook een ander modem aan hangen, zoals bijvoorbeeld een speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
StevenK schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:10:
[...]

Je bedoelt 'Wanadoo is niet de meest ideale provider voor mensen die zomaar een ADSL2+ modem aan willen kunnen sluiten'.

Wanadoo levert, met de LB, precies wat ze beloven.

En als je voor je een modem pakt controleert of 'ie werkt met family, kun je er ook een ander modem aan hangen, zoals bijvoorbeeld een speedtouch.
Nou dat wil je? Een speedtouch eraanhangen... Weliswaar is dat degelijker dan de Livebox maar nog altijd niet je van het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 08:39
MensionXL schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:30:
[...]

Torrents? Te moeilijk?

OMG?

Ik maak hier 250conn's per torrent (Heb er soms 10 draaien)en haal 1,8MB speeds... (ligt aan de seeders/leechers, wel upload naar 10k/s)

Wie doet er dan hier nou wat vekeerd?
uhm, MIJN livebox over wifi doet het veRkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
Lizard schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:34:
Wanadoo belooft snelheden TOT 20 mbit. Check in de livebox de waardes waarop je ingetrained bent.
Die waarde moet je dan ook invullen lijkt me.
Hey....
Sorry hoor, maar waar vind ik de waardes waarop ik ingetraind bent?
Als ik in de livbox kijk zie ik bij ADSL statistieken (geavanceerder opties):
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 1.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
---------
Die 20468 Kb komt toch overeen met de 20 mb die Wanadoo belooft? Als ik dat invul in TCP Optimizer, merk ik niets van enige snelheids verbetering. Of moet ik ergens anders kijken om te zien waar ik op 'ingetraind' ben...??
Alvast bedankt maar weer!
Groet, Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

lordsnow

I know nothing

Ik las in de handleiding van de LB dat 'ie ook VoIP ondersteund. Nou zat ik te denken om Wanadoo Family 20MB te nemen, ZONDER Telefonie. Het telefonie gedeelte wil ik laten lopen via een andere VoIP aanbieder. Kan ik dat instellen in de LB? Of ondersteund de LB alleen maar Wanadoo Telefonie, en zou ik een ander ADSL2+ modem aan moeten schaffen (ik zat eventuaal te denken aan een Fritz! box)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Stukje terug lezen had je veel geleerd. Eigenlijk zijn deze vragen allang beantwoord.

Nee, de Livebox kan alleen Wanadoo Telefonie.

En ja, andere modems zijn te gebruiken. Alleen of ze echt goed werken en blijven werken kan Wanadoo je geen garantie op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik heb gisteravond de Livebox van de telefoon afgekoppeld en vervolgens vanmorgen de USR op de telefoonlijn aangesloten.
Aangezien ik hem in bridged had gezet, werkt dit nu vlekkeloos...
Ik kan alleen de USR niet meer benaderen, daar moet ik nog op iets op zien te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
IT-Pro schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:16:
[...]

Nou dat wil je? Een speedtouch eraanhangen... Weliswaar is dat degelijker dan de Livebox maar nog altijd niet je van het...
En wat doet die speedtouch dan niet (als 'ie in bridge in staat, zoals hier ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Sinds vandaag ADSL Family + Telefonie.

Ik zag dat de volgens de poll 43% 1800kB/s haalt. Nu haal ik hier "maar" 700kB/s. Ik zit 2km van de centrale vandaan.

Hoe kan dit? Alles zit goed aangesloten.. (rechtstreeks op de hoofdtelefoonlijn, zonder telefoonlijn tussen de livebox en de hoofdtelefoonlijn)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
El_Bandito schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:32:
Sinds vandaag ADSL Family + Telefonie.

Ik zag dat de volgens de poll 43% 1800kB/s haalt. Nu haal ik hier "maar" 700kB/s. Ik zit 2km van de centrale vandaan.

Hoe kan dit? Alles zit goed aangesloten.. (rechtstreeks op de hoofdtelefoonlijn, zonder telefoonlijn tussen de livebox en de hoofdtelefoonlijn)
Eerste vraag (zoals je al wel wat vaker in dit topic had kunnen lezen) is op welke snelheid je modem traint.

De mijne zit op 15Mbit, maar ik haalde eerst maar 500 kB/sec; na tcpoptimizer haal ik wel de volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Zal thuis eens kijken straks, hoor je nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

bjck schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:46:
Stukje terug lezen had je veel geleerd. Eigenlijk zijn deze vragen allang beantwoord.
Tsja.. het staat niet in de Topic Start, kon het niet terugvinden in de handleiding, op de Wanadoo website, en in de eerste 3 paginas van dit topic. Ik ging er al van uit dat de vraag al eens gesteld zou zijn, maar omdat ik dus niks kon vinden stelde ik 'm maar opnieuw.
Nee, de Livebox kan alleen Wanadoo Telefonie.
Daar was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Wat word er trouwens bedoeld met "hoe je modem traint" :?

Ik heb trouwens een straight utp kabel gebruikt van de livebox naar de hub, maakt dit nog iets uit?

[ Voor 58% gewijzigd door El_Bandito op 05-04-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
El_Bandito schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:54:
Lees het topic, daar is deze vraag al vaak voorbij gekomen: je kunt in het modem uitlezen op welke snelheid de ATM verbinding met je provider gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Het topic lezen? Daar staat niet in uitgelegd wat er word bedoeld met hoe het modem traint. Maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
El_Bandito schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:54:

Ik heb trouwens een straight utp kabel gebruikt van de livebox naar de hub, maakt dit nog iets uit?
Officieel heet het helemaal niet trainen, dat is er door iedereen van gemaakt. Officiële term ervoor is syncen of syncspeed...
Trainen heeft meer betrekking tot de DSLAM en dus niet op jouw modem... Jouw modem/router synct op een bepaalde snelheid.
Syncspeed is dus gewoon de snelheid waarop je (om het even eenvoudig te zeggen) maximaal kunt downloaden...
Meestal fluctueren deze syncspeeds nogal dus je hebt waarschijnlijk nooit dezelfde waardes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:53:
Nog meer mensen last van uitvallende DNS servers van Wanadoo ? Ben sinds ongeveer een weekje over en kom van Demon af; ben blij dat ik die iig nog heb (kan ik DNS verkeer mooi via Demon doen)
Vandaag al verschillende malen gehad dat ik niet kon resolven terwijl een traceroute op IP-adres wel werkt ! Overigens maak ik gebruik van een Zyxel 2602 (juist om de horror verhalen mbt de LiveBox niet mee te hoeven maken)

edit:

Overigens valt de downloadsnelheid vies tegen, haal nauwelijks sneller dan mijn Demon 8 mbit terwijl modem wel netjes intraint op 20.036kb down. (Op ftp.tweakdsl.nl/test haal ik net aan 1 MB/s, met demon altijd strak 800kb/s) O well tis in ieder geval een stuk goedkoper :+
Kan ik uit het feit dat niemand reageert afleiden dat niemand last heeft van de DNS zooi van Wanadoo ? (maw zal toch niet aan mijn Zyxel liggen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
El_Bandito schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:10:
Het topic lezen? Daar staat niet in uitgelegd wat er word bedoeld met hoe het modem traint. Maar goed ;)
[rml]zoeken op 'train' in dit topic[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 05-04-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Tomba schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:27:
[...]

Kan ik uit het feit dat niemand reageert afleiden dat niemand last heeft van de DNS zooi van Wanadoo ? (maw zal toch niet aan mijn Zyxel liggen)
Hier geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
StevenK schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:40:
[...]

Eerste vraag (zoals je al wel wat vaker in dit topic had kunnen lezen) is op welke snelheid je modem traint.
Downstream 13784 Kb, Upstream
1024kB

[ Voor 17% gewijzigd door El_Bandito op 05-04-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee het maakt niet uit welke kabel je hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

hallo,

Zelf heb ik ook Wanadoo family + telefonie en ben er zeer over te spreken.
Via nieuwsgroepen altijd netjes 2mb/s
Alleen als ik een bittorrent client gebruik, zoals Bit-Comet gaat hij nooit sneller dan 200 kb/s meestal 20/50 kb/s
Ook diegene die voldoende leechers en seeders hebben dus...

Omdat ik niet precies weet wat ik er aan kan doen en of het normaal is, post ik hier dus.
deze poort heb ik open gezet via de Livebox : 49178

iemand advies ?

bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
vr6-only schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:00:
nee het maakt niet uit welke kabel je hebt gebruikt.
Lekker vaag dan. Heb alles aangesloten zoals het moet en kom op de pc die het dichtstbij de hub staat niet hoger dan 800kB/s en de pc die boven staat niet boven de 400kB/s...

Wat kan dit zijn? TCP Optimizer werkt ook niet.

Nog iets: sinds we internetten via de Livebos werkt Macromedia Flash ook niet meer... die worden geblokkeerd lijkt het. Iemand bekend mee?

[ Voor 16% gewijzigd door El_Bandito op 05-04-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Hier ook dat probleem.

Mijn modem heeft een sync speed van 4mbit. Terwijl ik maar 2,5 tot 3,5km van de centrale zit.
Vind het wel erg weinig voor die afstand, terwijl het tabel op de eerste pagina veel meer aan geeft.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 996 Kb
DownStream 4076 Kb

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Zou rond de 8mbit a 9mbit horen te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 05-04-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Wat staat er in je ADSL Statics?

Bij mij:
ADSL line status Operational
ADSL standard G992_5_A
Upstream rate 1024 Kb
Downstream rate 14128 Kb
Attenuation Near End : 28.2 (dB)
Far End : 9.6 (dB)
SNR margin Near End : 7 (dB)
Far End : 13 (dB)
HEC count 629
Firmware 0xe200314
15 min ES counter 0
CRC errors 64
1 day ES counter 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
El_Bandito schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:22:
Wat staat er in je ADSL Statics?

Bij mij:

[...]
Je netwerkkaart staat niet op 10 mbit ofzo (of beperkt je hub het misschien?)
Want met deze waardes zou je ongeveer het dubbele moeten kunnen halen. Anders kan je TCPoptimizer ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ja, TCP Optimizer heb ik al geprobeerd, maar hielp niets.

Ja, hubje is 10mbit volgens mij, maar dat is het probleem, ik haal geen 10mbit.... ook 1 PC direct op de Livebox aangesloten haal ik maar rond de 600 ~ 700kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik zie trouwens als ik aan het downloade ben, wel het "COLL" (collision) lampje knipperen op de hub.. hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

SpXing schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:55:
hallo,

Zelf heb ik ook Wanadoo family + telefonie en ben er zeer over te spreken.
Via nieuwsgroepen altijd netjes 2mb/s
Ik las in het vorige topic dat de Wanadoo servers gecapped waren op 60kb/s, en niet echt geschikt waren voor downloaden van binaries (heel veel incompleet). Klopt dat ondertussen niet meer, of gebruik je andere nieuwsservers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
lordsnow schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:29:
[...]

Ik las in het vorige topic dat de Wanadoo servers gecapped waren op 60kb/s, en niet echt geschikt waren voor downloaden van binaries (heel veel incompleet). Klopt dat ondertussen niet meer, of gebruik je andere nieuwsservers?
Ik denk dat het om het 2e gaat. Lijkt me toch sterk als Wanadoo eerst capped en vervolgens alles openzet, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:13:
Hier ook dat probleem.

Mijn modem heeft een sync speed van 4mbit. Terwijl ik maar 2,5 tot 3,5km van de centrale zit.
Vind het wel erg weinig voor die afstand, terwijl het tabel op de eerste pagina veel meer aan geeft.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 996 Kb
DownStream 4076 Kb

[afbeelding]

Zou rond de 8mbit a 9mbit horen te halen.
Zoals al eerder gevraagd: wat zijn de verdere stats in het modem, vooral Attenuation is belangrijk, hier is ook een schatting van de werkelijke afstand mee te maken.

Verder is het altijd heel erg belangrijk om het modem met een zo kort mogelijke kabel op het ISRA punt aan te sluiten.
Hierbij is het ook belangrijk dat er tussen het modem en het ISRA punt geen vertakkingen zijn.
Ook geen "loze" vertakkingen zonder apparatuur!
En er moet zeker geen andere (telefonie) apparatuur zijn tussen modem en ISRA, tenzij dit via een splitter gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:40:
[...]

Zoals al eerder gevraagd: wat zijn de verdere stats in het modem, vooral Attenuation is belangrijk, hier is ook een schatting van de werkelijke afstand mee te maken.

Verder is het altijd heel erg belangrijk om het modem met een zo kort mogelijke kabel op het ISRA punt aan te sluiten.
Hierbij is het ook belangrijk dat er tussen het modem en het ISRA punt geen vertakkingen zijn.
Ook geen "loze" vertakkingen zonder apparatuur!
En er moet zeker geen andere (telefonie) apparatuur zijn tussen modem en ISRA, tenzij dit via een splitter gebeurt.
Is allemaal niet het geval... hoofdtelefoonlijn die in het huis binnnekomt gaat rechtstreeks naar de LiveBox en is max. 10cm lang...

Geen vertakkingen of loze vertakkingen...

UTP kabel van Livebox naar de uplink van de hub is max. 10 meter..

En andere statics kan ik niet vinden? Alleen wat ik postte:
ADSL line status Operational
ADSL standard G992_5_A
Upstream rate 1024 Kb
Downstream rate 14096 Kb
Attenuation Near End : 28.2 (dB)
Far End : 9.5 (dB)
SNR margin Near End : 7 (dB)
Far End : 13 (dB)
HEC count 406
Firmware 0xe200314
15 min ES counter 0
CRC errors 24
1 day ES counter 0
Wij hebben trouwens geen ISRA maar een lasdop.

Klopt dit wel?
CRC errors 146

[ Voor 22% gewijzigd door El_Bandito op 05-04-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

iemand hier die ervaring heeft met omzetting van tiscali adsl special naar wanadoo family?

ik zou vandaag omgezet worden, maar ik heb nog steeds signaal van tiscali op de lijn staan... was de omzetting bij jullie ook niet op de geplande datum ?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Is allemaal niet het geval... hoofdtelefoonlijn die in het huis binnnekomt gaat rechtstreeks naar de LiveBox en is max. 10cm lang...
Zelfs al zou deze langer zijn en bijvoorbeeld d.m.v. kabeltje naar een wandcontactdoos in de woonkamer (of ergens anders) gaan, dan maakt het nog niets uit.
Natuurlijk moet je wel rekening houden met eventuele (loze) vertakkingen. Zijn die er niet dan kan je het zonder problemen zoals onderstaande aansluiten.

Hier heb ik namelijk de volgende opstelling:
ISRA ---- wandcontactdoos --- Livebox
TweakBoy schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:15:
iemand hier die ervaring heeft met omzetting van tiscali adsl special naar wanadoo family?

ik zou vandaag omgezet worden, maar ik heb nog steeds signaal van tiscali op de lijn staan... was de omzetting bij jullie ook niet op de geplande datum ?
Kan ook nog 's nachts gebeuren eventueel. Dus een beetje geduld nog.
En anders morgen... Als het morgen nog niet gebeurd is, moet je denk ik maar even contact opnemen met Wanadoo.

[ Voor 34% gewijzigd door IT-Pro op 05-04-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het is april inmiddels. is er iemand die weet wanneer de nieuwe firmware gereleased wordt?

volgens een beta tester in april maar wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb hier een raar probleem:

Upstream 1020 Kb
DownStream 17860 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

Het staat daar dat ik om en nabij de 17 Mbit moet halen, alleen kan ik maar downloaden met ongeveer 450 kb/s

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kripppo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 17:01

Kripppo

Doe eens de 100mb test op http://speedtest.bbned.nl. Als je hier wel voldoende snelheid haalt, kijk dan eens of je je verbinding met TCPOptimizer kunt optimaliseren. Vul wel de juiste waardes in (!!).

Als je lagere snelheden hebt dan verwacht bij bittorrent, volg gebruik de speedguide in utorrent en let op dat je xx/1mbit als waarde neemt. Zorg dat hij die poort vast gebruikt (vink randomize port dus uit).

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
Bij die speedtest haal ik maar 500 kb/s

En ik gebruik geen bittorent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Assassin schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:20:
Ik heb hier een raar probleem:

Upstream 1020 Kb
DownStream 17860 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)

Het staat daar dat ik om en nabij de 17 Mbit moet halen, alleen kan ik maar downloaden met ongeveer 450 kb/s

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
- Draadloos of bedraad ?
- TCP Optimizer gedraaid ?
- (extra) router er tussen ?
- Firewall/virusscanner (tijdelijk) uitgeschakeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
dankje voor de tips arg

Ik heb nu TCP optimizer gedraaid, en het heeft geholpen, ik haal nu 1,61 Mb/s vanaf speedtest.bbned.nl :)

Ik verklaarde jullie eerst voor gek met jullie TCP optimizer :P maarja, wanhoop he ;)

bedankt arg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
vr6-only schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:00:
het is april inmiddels. is er iemand die weet wanneer de nieuwe firmware gereleased wordt?

Weet je dan toevallig ook wat er zoal veranderd is aan deze nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Even een vraagje.. Is er iets mis met de DNS van wanadoo of iets dergelijks?
ik kan niet op mijn eigen site komen (ergens anders gehost)...
http://r3con.nl/nick/daily/start.php
Kunnen jullie er wel op komen en ligt het aan mij, of ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Problem? schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:51:
Even een vraagje.. Is er iets mis met de DNS van wanadoo of iets dergelijks?
ik kan niet op mijn eigen site komen (ergens anders gehost)...
http://r3con.nl/nick/daily/start.php
Kunnen jullie er wel op komen en ligt het aan mij, of ....?
Voor mij is jouw site gewoon normaal bereikbaar.
Wat je even kunt proberen is het volgende:

• Ga naar Start - Configuratiescherm - Netwerkverbindingen
• Rechtsklik op je actieve LAN-verbinding -> Eigenschappen
• Klik op Internet-protocol (TCP/IP) en vervolgens op Eigenschappen
• Zet nu een keuzerondje voor: De volgende DNS-serveradressen gebruiken:
• In het eerste vakje typ je vervolgens 194.134.5.55 en in het 2e vakje 194.134.5.5
• Vervolgens 2 maal OK (de laatste duurt even iets langer omdat de instelling toegepast moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Hmm, dat heeft geen nut gehad..
wat ik net wel had was dat die zeg maar 1/5e deel van de pagina even laadde, en er toen mee kapte..
Nu heeft die dat ook weer, hij laadt de text wel (gedeeltelijk...) , maar de css niet, echt heel raar..

Hij laad het niet altijd, soms krijg ik ook een error dat ik de site niet kan bereiken..
ik heb mijn router en livebox allebei al een keer gereboot.. mocht geen nut hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Enfer op 06-04-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik word er echt niet goed van nu.....

Niets helpt. De Livebox staat getrained op 14mbit en toch haal ik niet hoger dan 600kB/s. Alles aangesloten zoals het hoort: hoofdtelefoonlijn (lasdop, dus geen ISRA toch?) naar Livebox is max. 10cm lang en geen aftakkingen of andere apparatuur er tussen. TCP Optimizer haalt niets uit... firewall uitschakelen maakt ook niets uit.

Hier mijn stats nog maar een keer dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1024 Kb
DownStream  14096 Kb
Afname  Dichtbij : 28.2 (dB)
Ver weg : 9.5 (dB)
HEC-teller  14619
Firmware    0xe200314
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  1938
ES-teller van 1 dag     0

Wel veel CRC fouten of niet?

[ Voor 8% gewijzigd door El_Bandito op 06-04-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
vr6-only schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:00:

Ik las ergens 8 april, maar weet het niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 21:19
El_Bandito schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:20:
Ik word er echt niet goed van nu.....

Niets helpt. De Livebox staat getrained op 14mbit en toch haal ik niet hoger dan 600kB/s. Alles aangesloten zoals het hoort: hoofdtelefoonlijn (lasdop, dus geen ISRA toch?) naar Livebox is max. 10cm lang en geen aftakkingen of andere apparatuur er tussen. TCP Optimizer haalt niets uit... firewall uitschakelen maakt ook niets uit.

Hier mijn stats nog maar een keer dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1024 Kb
DownStream  14096 Kb
Afname  Dichtbij : 28.2 (dB)
Ver weg : 9.5 (dB)
HEC-teller  14619
Firmware    0xe200314
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  1938
ES-teller van 1 dag     0

Wel veel CRC fouten of niet?
Haal die 10 Mbit hub er eens tussen uit en sluit je PC direct aan met een UTP-kabel op de rode poort
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.