[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.820 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Een splitter gebruik je bij een livebox eigenlijk alleen in uitzonderlijke gevallen zoals bij een alarm installatie, voor gewone telefonie is dit niet nodig.
Zoals in MEGATRON's gevaal is het niet nodig, je gesprekken blijven gewoon binnenkomen via je kpn nummer, je belt echter naar buiten via je voip nummer.

Het plaatsen van een splitter kan zelfs problemen geven is mijn ervaring (storingsmonteur bij cable1, installatie partner van wanadoo)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:12:
[...]

Heb ik net gedaan maar nu blijft dat lampje van de LAN aansluiting oranje, Dus niet goed.
En heb op mijn pc nu helemaal geen internet.
Waarschijnlijk moet je je AP in dezelfde IP range als de livebox zetten en de DHCP server uitzetten.
Lees ook even de startpost en het (vorige) topic door.

Het is inderdaad naar alle waarschijnlijkheid je router die het probleem geeft, de livebox is zelf al een router en 2xrouter=vaak ellende.
Sluit je PC eens rechtstreeks op de LB aan, waarschijnlijk werkt het dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:19:
[...]

Waarschijnlijk moet je je AP in dezelfde IP range als de livebox zetten en de DHCP server uitzetten.
Lees ook even de startpost en het (vorige) topic door.

Het is inderdaad naar alle waarschijnlijkheid je router die het probleem geeft, de livebox is zelf al een router en 2xrouter=vaak ellende.
Sluit je PC eens rechtstreeks op de LB aan, waarschijnlijk werkt het dan prima.
Domme vraag denk ik maar met AP wordt de router bedoelt :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 18:35
Even een vraagje, ik heb de search al gebruikt maar niks hierover kunnen vinden.

Sinds we wanadoo family+telefonie hebben krijgen we 's nachts spooktelefoontjes.

Altijd om precies 02:59 gaat de telefoon 1x over en dit is nogal irritant :(

Onze onderburen hebben ook wanadoo+telefonie en zij hebben hetzelfde alleen dan om 04:59 :?

We hebben als met de helpdesk gebeld of ze misschien 's nachts lijntesten ofzo doen maar ze zeiden van niet, het enigste wat ze als oplossing aanboden was de stekkers eruit trekken, alsof dat een oplossing is 8)7 stel er is iets in de familie dan wil je wel bereikbaar zijn.

Nu vroeg ik me af of misschien meerdere van jullie daar last van hadden.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Controleer eens of er niets sluiting maakt in je israpunt. Als dat niet het geval is, verwissel de rode en de blauwe draad eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:38:
Domme vraag denk ik maar met AP wordt de router bedoelt :? :X
Oeps, ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
The-Priest-NL schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:13:

Nu vroeg ik me af of misschien meerdere van jullie daar last van hadden.
Mooi lullig man 8)7 Ga er maar niet vanuit dat de helpdesk er vanaf weet want ik kreeg als antwoord op mijn wegvallende Wanadoo-kiestoon dat mijn modem waarschijnlijk niet goed was aangesloten ;) Je hebt kortom niks aan die standaardantwoorden.

Wat je eventueel zou kunnen doen is een Telepathic telefoonblokker ertussen zetten die anonieme nummers blokkeert ;) Of, als er gebeld wordt met een zichtbaar nummer, deze alsnog blokkeren.

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 25-03-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo.....

Wij hebben laatst Wanadoo ADSL Family + Telefonie besteld, met de medeling dat we het willen laten ingaan met ingang van juni 2006..

Vandaag kreeg ik echter al de spullen binnen, Livebox, software, kabeltjes, voeding etc.

Is dit normaal? Er zat verder geen brief bij ofzo. Komt de rest over 8 weken? Inloggegevens enzo.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kijk even op wanadoo.nl, links in het menu "orderstatus". Dan kun je zien wanneer je lijn wordt overgezet

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30
Francis schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:41:
Een splitter gebruik je bij een livebox eigenlijk alleen in uitzonderlijke gevallen zoals bij een alarm installatie, voor gewone telefonie is dit niet nodig.
Zoals in MEGATRON's gevaal is het niet nodig, je gesprekken blijven gewoon binnenkomen via je kpn nummer, je belt echter naar buiten via je voip nummer.

Het plaatsen van een splitter kan zelfs problemen geven is mijn ervaring (storingsmonteur bij cable1, installatie partner van wanadoo)
Maar als ik een splitter voor de livebox plaats kan ik wel gebeld worden op mijn kpn-nummer en gelijk bellen via de VoIP van Wanadoo. En dat is wat ik wil houden. Met de opstelling van wanadoo kan dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
YellowNeck schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:03:
Kijk even op wanadoo.nl, links in het menu "orderstatus". Dan kun je zien wanneer je lijn wordt overgezet
U had reeds een ADSL-verbinding (al dan niet bij Wanadoo) en hebt Wanadoo verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Wanadoo ADSL-verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond onbekend plaats. Voor deze datum zult u het installatiepakket thuis ontvangen. U ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw huidige ADSL-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
El_Bandito schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:55:
Hallo.....

Wij hebben laatst Wanadoo ADSL Family + Telefonie besteld, met de medeling dat we het willen laten ingaan met ingang van juni 2006..

Vandaag kreeg ik echter al de spullen binnen, Livebox, software, kabeltjes, voeding etc.

Is dit normaal? Er zat verder geen brief bij ofzo. Komt de rest over 8 weken? Inloggegevens enzo.
Gemiddelde levertijd is 3-4 weken als alles goed gaat. Dat proces wordt in werking gezet vanaf de moment van aanvraag.
Zie ook: Wanneer kan ik mijn nieuw abonnement gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Maar ons contract met KPN loopt pas in juni af. Dit hebben we ook gezegd tegen Wanadoo. Waarom krijgen we de spullen dan al 8 weken van tevoren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:45:
Maar ons contract met KPN loopt pas in juni af. Dit hebben we ook gezegd tegen Wanadoo. Waarom krijgen we de spullen dan al 8 weken van tevoren :?
Ik had ook het zelfde
Ik had ergens in februari gebeld om me aan temelden.
Ik zei duidelijk dat mijn contract met Planet per 1 mei afliep *Ja is goed meneer*
Paar dagen later kreeg ik al brieven enzo, Ging orderstatus checken en er stond dat de verbinding per 20-03-06 zou worden opgeleverd.

Dus ik weer wanadoo gebeld en ze zeiden ze het niet terug konden draaien, En ik moest planet maar bellen en zeggen dat ze een telco telco migratie o.i.d. moesten regelen
Maarja ik heb het dus sinds maandag, Moet dus ook nog één maand planet betalen 8)7

Maarja zo een dingen kun je voortaan volgens mij toch beter schriftelijk regelen denk ik

Ohja en als er bij status van de oplevering staat *rond onbekend plaats* Denk ik wel dat het toch pas ergens in juni is

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

MEGATRON schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:56:
[...]

Maar als ik een splitter voor de livebox plaats kan ik wel gebeld worden op mijn kpn-nummer en gelijk bellen via de VoIP van Wanadoo. En dat is wat ik wil houden. Met de opstelling van wanadoo kan dat dus niet.
Dus als ik het goed begrijp wil je gebeld worden op je KPN nummer (wat zowiezo gebeurd via wanadoo), en bellen via VOIP (wat ook zowiezo gebeurd via wanadoo). Of wil je beide tegelijkertijd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30
@Francis : Beide tegelijk. Dat heb ik nu ook met mijn Tiscali Special met telefonie en ik vind dat heel erg fijn. Op deze manier kan je gewoon tegelijk van beide nummers gebruik maken. Staat ook in de manual van Sagem. Ik snap niet waarom Wanadoo dit niet in hun manual vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

K, nu snap ik het :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Wanadoo staat dat het tussen de 3 en 4 weken duurt voordat je verbinding actief is. Is dit ook bij een "telco-telco" migratie zo? Aangezien we gaan verhuizen over +- 3 weken is dat allemaal een beetje lastig in te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:31:
Op de website van Wanadoo staat dat het tussen de 3 en 4 weken duurt voordat je verbinding actief is. Is dit ook bij een "telco-telco" migratie zo? Aangezien we gaan verhuizen over +- 3 weken is dat allemaal een beetje lastig in te rekenen.
Als je gaat verhuizen heb je toch geen telco-telco migratie? Op je nieuwe adres ligt immers helemaal geen ADSL.

Of ga je eerst je huidige abonnement laten verhuizen (gebeurt automatisch als je ADSL hebt 'connected by KPN') en daarna overstappen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:31:
Ik vroeg mijn telco-telco migratie 3 maart aan en 23 maart werkte het. 3 weken dus (als je echt telco-telco doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:33:
[...]

Als je gaat verhuizen heb je toch geen telco-telco migratie? Op je nieuwe adres ligt immers helemaal geen ADSL.

Of ga je eerst je huidige abonnement laten verhuizen (gebeurt automatisch als je ADSL hebt 'connected by KPN') en daarna overstappen?
Dat is inderdaad het idee, aan KPN hebben we doorgegeven dat we graag de 14de onze telefoon en ADSL (welke dan nog maar 2 weken actief is) willen hebben op het nieuwe adres.

Op de 14de kunnen we dan toch ook pas bij Wanadoo de oplevering aanvragen? En Telco-Telco lijkt me dan het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43
@arg: Nog bedankt voor de uitleg heb e.e.a. nu toch aan de praat zonder dubbel NAT probleem en livebox ongemodificeerd. Ga de livebox nog wel aanpassen dat ie zelfde ipadres elke keer uitdeelt ahv macadres.

Nog nieuwe vraag:
Nu ik achter ipcop via uml op een debian server zit met 2x 100Mbit realtek 8139, geeft mijn livebox nog netjes aan 15Mbit maar ik haal nog maar 600 - 700 KB/s??? Terwijl toen ik hem rechtstreeks had gekoppeld aan mijn pc/switch haalde ik bij bbned 1,4 Mb/s.

Kan een server zoveel verschil maken? Kan dit liggen aan het feit dat het niet zo'n snelle pc is (ipcop/debian server)

Anyone een idee?

PS: Zijn hier ook dns experts aanwezig zit met een named.conf.local probleempje.

Regards,
Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13
Ik heb sinds kort een probleem met Gmail. Verzenden via gmail smtp heeft altijd gewerkt, maar sinds kort lukt verzenden niet meer. Ontvangen wel. Gmail smtp werkt met een niet standaard smtp port, daar krijg ik dus timeouts op.... Voorheen werkte dit wel, ik heb echter niets in mijn livebox aangepast?
Kan mij iemand trouwens duidelijk vertellen hoe ik alle IN en UITgaande poorten in de livebox open zet? Uit de startpost word ik niet helemaal wijzer maar ik wil graag alles openzetten!.

edit: ik merk nu dus ook dat ik problemen heb met het benaderen van de SMTP van m'n andere (niet wanadoo) mailaccounts, wtf is dit?

[ Voor 13% gewijzigd door holoX op 26-03-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Yeah 8)
Morgen wordt ik, als het goed is, overgezet naar Wanadoo Family incl Telefonie. De livebox heb ik al in de meterkast gehangen aan een spijkertje, en staat al een dagje aan. Ziet er leuk uit, dat Wanadoo logo'tje.

Bekabeling is ook in orde volgens mij. Heb ~11 mtr zelfgemaakte crossed UTP (Cat5e) kabel achter de muren liggen. Alleen nu nog wachten totdat mijn huidige internetverbinding "uitvalt".

Ik las dus wel in de brief dat er waarschijnlijk een down-time is van een uur. Medewerker van Wanadoo zei dat het wel zonder downtime kon. Achja..boeien..

Gebeurt dat overzetten trouwens 'snachts/'sochtends of tijdens kantooruren (overdag)?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeienavond

Vandaag eens aan de slag gegaan met mn US Robotics 9108 ADSL Gateway.
Alles goed en wel geinstalleerd met de installatie cd-rom. Deze geeft keurig aan dat mijn pc aan de eisen voldoet etc. Wanadoo family geselecteerd en het installatie programma zegt dat er verbinding is gemaakt met het internet. Helaas brand het lampje op mn gateway niet en ook kom ik internet niet op :'(

Rara hoe kan dit? Is wanadoo family niet compatible met deze modem?

Alvast bedankt

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12

vr6-only

Blub Blub

YellowNeck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:50:
Yeah 8)
Morgen wordt ik, als het goed is, overgezet naar Wanadoo Family incl Telefonie. De livebox heb ik al in de meterkast gehangen aan een spijkertje, en staat al een dagje aan. Ziet er leuk uit, dat Wanadoo logo'tje.

Bekabeling is ook in orde volgens mij. Heb ~11 mtr zelfgemaakte crossed UTP (Cat5e) kabel achter de muren liggen. Alleen nu nog wachten totdat mijn huidige internetverbinding "uitvalt".

Ik las dus wel in de brief dat er waarschijnlijk een down-time is van een uur. Medewerker van Wanadoo zei dat het wel zonder downtime kon. Achja..boeien..

Gebeurt dat overzetten trouwens 'snachts/'sochtends of tijdens kantooruren (overdag)?
omzetten in de centrale kwa bekabeling is max 15 min. afhankelijk van de groote! (ik doe er igg niet langer over en dat mag ook niet bij KPN) na het omzetten is je verbinding dan ook direct actief.
ga maar van uit dat je max 15 min zonder internet en telefonie zit.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 27-03-2006 02:23 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:52:
goeienavond

Vandaag eens aan de slag gegaan met mn US Robotics 9108 ADSL Gateway.
Alles goed en wel geinstalleerd met de installatie cd-rom. Deze geeft keurig aan dat mijn pc aan de eisen voldoet etc. Wanadoo family geselecteerd en het installatie programma zegt dat er verbinding is gemaakt met het internet. Helaas brand het lampje op mn gateway niet en ook kom ik internet niet op :'(

Rara hoe kan dit? Is wanadoo family niet compatible met deze modem?

Alvast bedankt

William
Hey William!

Zet je US Robotics in een modus waarbij hij een WAN IP kan krijgen d.m.v. DHCP. Zet je Livebox in bridge (zie hier). Ik heb de 8054 icm Livebox in bridge en het werkt perfect. 800 meter van centrale 20/1 Mbit in volle glorie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm. ik heb er geen livebox aan hangen? Het is toch een gateway met ingebouwde modem? of heb ik een verkeerd apparaat gekocht? Ben nogal beginneling qua internet en netwerken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

neem contact op met US robotics en vraag er naar.
misschien dat ze daar een nieuwe driver voor je hebben zodat je gateway wel compatible is met het wanadoo netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 27-03-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:45:
[...]

Dat is inderdaad het idee, aan KPN hebben we doorgegeven dat we graag de 14de onze telefoon en ADSL (welke dan nog maar 2 weken actief is) willen hebben op het nieuwe adres.
Pas twee weken en nu al ovestappen? Krijg je dan niet een enorme nota?
Op de 14de kunnen we dan toch ook pas bij Wanadoo de oplevering aanvragen? En Telco-Telco lijkt me dan het snelste.
Je kan pas bij Wanadoo aan gaan vragen als alles op het nieuwe adres werkend is. Pas dan is alles administratief ook op dat adres aanwezig en kan Wanadoo er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook ADSL via wanadoo,
Ik heb gekozen voor ADSL Family zonder bellen!
Verbinding was binnen 3 weken opgeleverd en werkt als een zonnetje, afstand van mijn huis tot de centrale is 1900 meter, Wanadoo speedcheck liet ziet dat ik snelheden tussen 8 en 15 mbit kon halen, mijn modem traint op 20mbit en haal soms 1,8MB/s via speedtest.bbned.nl
Dus zeker tevreden, geen problemen gehad bij het aansluiten en geen rare dingen tegen gekomen, dus kijk verbaasd naar al die negatieve berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kripppo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 17:01

Kripppo

Momenteel heb ik problemen met het downloaden van torrents. Ik heb de juiste poort openstaan in mn livebox, echter het downloaden gaat langzaam: globaal 100 kb/sec max bij meedere goed geseede torrents. Bijkomend verschijnsel is dat mijn internetverbinding via ftp, browser (speedtest.bbned.nl) e.d. ook erg sloom gaat als ik utorrent (of andere client) open heb staan. De speedtest gaat niet harder dan 100 kb/sec terwijl als ik utorrent afsluit wel 1,8MiB/sec haal.

Ik heb al meedere dingen geprobeerd:
TCP-optimizer (mtu --> 1500)
reg-file in start-topic
veranderen van aantal connecties per torrent / globaal e.d.

Heeft iemand dit probleem ook? Welke waarden hebben jullie staan voor wel goede snelheden? andere oplossingen?

UPDATE: Na heruitvoeren van TCP-Optimizer haal ik wel weer goede snelheden :) Al blijft ftp e.d. traag (50 kb/sec ipv 900 die hij zonder haalt) als ik utorrent open heb staan, maar das minder boeiend ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kripppo op 27-03-2006 17:19 ]

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Yippie. Toen ik vanochtend wakker werd was ik voor het eerst in mijn leven blij dat ADSL eruit lag. Dat zou dus betekenen dat ik aangesloten werd/was op Wanadoo Family + telefonie.

Even de oude splitter en modem tussenuit geknikkerd en alles in de livebox gestoken. Helaas deed in eerste instantie de zelfgemaakte crossed cable et niet, maar nadat ik er een nieuwe kop op heb geknepen was ik weer online.

Ben toen even in mijn Livebox wezen kijken en de Download stond daar op 16260 kbps ( ~ 2032,5 KB/s = ~1,98MB/s ) en de upload op 1020 kbps( ~ 127,5 KB/s).
Dit even in praktijk getest door naar www.speedsuite.net te surfen, maar blijkbaar is de speedtest daar echt bagger. Haal niet meer dan 654 KB/s.
Bbned is daarentegen stukken beter. Met de 100mb file test haal ik 1,54MB/s :)

Al met al, zonder problemen overgestapt naar Wanadoo in (voor mijn gevoel) korte tijd en met een prima resultaat!
Woon overigens waarschijnlijk op 972 mtr van de centrale.

Hmm.. ff mijn Ping getest..en die ligt meestal rond de 53ms volgens speedsuite.net :/ . Ik wist dat Wanadoo hier problemen mee had, maar 53 ..damn :X Connecties ligt meestal rond de 680.

[ Voor 18% gewijzigd door Yellowneck op 27-03-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Kripppo schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:28:
Momenteel heb ik problemen met het downloaden van torrents. Ik heb de juiste poort openstaan in mn livebox, echter het downloaden gaat langzaam: globaal 100 kb/sec max bij meedere goed geseede torrents. Bijkomend verschijnsel is dat mijn internetverbinding via ftp, browser (speedtest.bbned.nl) e.d. ook erg sloom gaat als ik utorrent (of andere client) open heb staan. De speedtest gaat niet harder dan 100 kb/sec terwijl als ik utorrent afsluit wel 1,8MiB/sec haal.

Ik heb al meedere dingen geprobeerd:
TCP-optimizer (mtu --> 1500)
reg-file in start-topic
veranderen van aantal connecties per torrent / globaal e.d.

Heeft iemand dit probleem ook? Welke waarden hebben jullie staan voor wel goede snelheden? andere oplossingen?
Ik had de snellerinternet.reg file nog niet geprobeerd, maar haal nu 2,10 MB/sec met pieken van 2,17MB/sec (gemeten via DU Meter stopwatch) i.p.v. 2,01 MB/sec, sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn probleem zit hem niet in zijn lokale pc maar het modem zelf... dat is toch duidelijk. Optimizers zullen dus weinig nut hebben. Hij zou een ander modem moeten proberen of een ander modem aanvragen bij Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

fb_slim schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:37:
[...]

Ik had de snellerinternet.reg file nog niet geprobeerd, maar haal nu 2,10 MB/sec met pieken van 2,17MB/sec (gemeten via DU Meter stopwatch) i.p.v. 2,01 MB/sec, sweet!
Hoe verwijder je die Reg uit je registry.. Heeft bij mij een averechts effect :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
YellowNeck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:03:
[...]

Hoe verwijder je die Reg uit je registry.. Heeft bij mij een averechts effect :'(
.reg file editen, kijken welke string hij edit.
F3 in de registry op die bepaalde string...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Probeer eens TCP Optimizer en kijk even of je daarmee de waardes op default kan krijgen.

ps: ik had al eerder gemeld dat men niet klakkeloos die reg file moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

]-[Skinlab]-[ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:11:
[...]

.reg file editen, kijken welke string hij edit.
F3 in de registry op die bepaalde string...
Ja, dat wist ik al. Maar wat zijn de default/normale waardes dan?
n00bs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:11:
Probeer eens TCP Optimizer en kijk even of je daarmee de waardes op default kan krijgen.

ps: ik had al eerder gemeld dat men niet klakkeloos die reg file moest gebruiken.
My bad... :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Yellowneck op 27-03-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan je niet met TCP optimizer het op default krijgen of eventueel door die tool de zaak optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

n00bs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:20:
Kan je niet met TCP optimizer het op default krijgen of eventueel door die tool de zaak optimaliseren?
Nee, alleen mijn current settings, of optimal.

Woei!! :> Zojuist ff op Optimal settings gezet, en nu traint ie in op 2,09MB/s en zakt dan naar 1,69 MB/s. (speedtest.cistron.nl)
Dit was eerst 1,54 MB/s. Ik ben tevreden :P
Bedankt Noobs :P

[ Voor 30% gewijzigd door Yellowneck op 27-03-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Iemand trouwens nog een oplossing of een verklaring waarom ik niet meer met de Gmail smtp kan verzenden (SSL SMTP) en ook niet meer met andere smtp´s waarmee het eerst wel kon? En hoe zet ik alle poorten in mijn livebox open richting mijn netwerk en naar buiten toe zodat het modem puur en alleen data doorgeeft ipv dingen te blocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

]-[Skinlab]-[ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:27:
Iemand trouwens nog een oplossing of een verklaring waarom ik niet meer met de Gmail smtp kan verzenden (SSL SMTP) en ook niet meer met andere smtp´s waarmee het eerst wel kon? En hoe zet ik alle poorten in mijn livebox open richting mijn netwerk en naar buiten toe zodat het modem puur en alleen data doorgeeft ipv dingen te blocken?
Damn..wat een toeval. Ik zit ook te knoeien met die SMTP.
Outlook Express kan geen mail meer verzenden, wél ophalen. Heb de poorten 25 en 110 opengezet, zowel TCP als UDP. Maar nog steeds kan ik geen mailtjes verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Mja bij Gmail smtp gaat ´t om poort 465. ´t principe blijft ´t zelfde, ´t werkt opeens niet meer, daarom wil ik graag alles openstellen maar dat lukt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

]-[Skinlab]-[ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:35:
Mja bij Gmail smtp gaat ´t om poort 465. ´t principe blijft ´t zelfde, ´t werkt opeens niet meer, daarom wil ik graag alles openstellen maar dat lukt me niet...
Ik heb even gezocht in de vorige delen en blijkt dat het helemaal niet kan. Je moet via smtp.wanadoo.nl uitgaande mailtjes versturen :/

in mijn geval smtp.hccnet.nl naar smtp.wanadoo.nl veranderd, en het werkt weer

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 27-03-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Hmm ja zo werkt het idd, maar toch ben ik ervan overtuigd dat het gewerkt heeft met gmail als smtp server...

Magoed, iemand nog een handige methode om alle poorten in de livebox open te zetten? Ik wil er namelijk een isa server achter hangen en die alle securyshit laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Dan is het misschien handig om hem als bridge in te stellen.

Loopt een topic over hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1111438

Volgens mij zet je dan alles open en haal verstop je de modem voor alle verkeer

[ Voor 47% gewijzigd door Kortfragje op 27-03-2006 16:39 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo Family nu aangevraagd, maar toch zou ik van te voren graag weten of ik mijn oude homevox centrale gewoon kan gebruiken icm met de Livebox. Iemand enig idee of iemand die het zelf gebruikt?
Ander vraagje: ik overweeg Wanadoo Family incl telefonie, maar nu heb ik thuis een homevox om ook boven in de slaapkamers te kunnen bellen (naar andere telefoons binnen en naar buiten). Geen ISDN hoor. Weten jullie of deze homevox zo aan te sluiten is op de Livebox?

Dus zo:
Livebox > Homevox > Vanuit daar naar de telefoons
En dan overal in huis via Wanadoo kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M'n DHCP-tutorial uit de startpost kan wat mij betreft weggehaald worden: het werkt al eeuwen niet meer. Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:41:
Wanadoo Family nu aangevraagd, maar toch zou ik van te voren graag weten of ik mijn oude homevox centrale gewoon kan gebruiken icm met de Livebox. Iemand enig idee of iemand die het zelf gebruikt?

[...]
Als het een toon centrale is probably wel, puls centrales absoluut niet.
Hoe oud is je homevox? (pic erbij doen, kan ik zien of ik hem ken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Francis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:35:
[...]
Als het een toon centrale is probably wel, puls centrales absoluut niet.
Hoe oud is je homevox? (pic erbij doen, kan ik zien of ik hem ken)
Ik weet niet of het een tooncentrale is, misschien dat jij het weet?
Tis een grijs kastje met in het blauw "KPN Telecom" en daaronder 1-5N.
Hier heb ik geen digicam maar op google vond ik een plaatje dat overeenkomt met het toestel dat wij hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/03/i/03/cf/44/92_1_b.JPG

Zou mooi zijn als t allemaal met wanadoo telefonie zou werken, en zou het dan in die opstelling die ik hierboven noemde gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
YellowNeck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:30:
[...]

Nee, alleen mijn current settings, of optimal.

Woei!! :> Zojuist ff op Optimal settings gezet, en nu traint ie in op 2,09MB/s en zakt dan naar 1,69 MB/s. (speedtest.cistron.nl)
Dit was eerst 1,54 MB/s. Ik ben tevreden :P
Bedankt Noobs :P
Heb net even TCP Optimizer van http://www.speedguide.net gehaald, nu voer ik daar 20Mbit in en optimal, dan geeft hij een TCP Receive Window van 1027840 (!!!). Is dat wel goed?
Er zit ook een BDP calculator in:
The SG RWIN/BDP Calculator is a tool provided for quick calculation of approximate RWIN (TCP Window) values using the BDP (Bandwidth*Delay Product).

To use the calculator, simply fill the maximum available bandwidth of your connection, and the maximum anticipated latency.The resulting BDP is a measure of what the TCP Window value should be approximately. It is still a good idea to make RWIN a multiple of MSS, so the calculator simply gives an approximation of an appropriate RWIN value
Als ik daar 20 Mbit invoer en m'n 24ms dan komt er een TCP Receive Window van 60000 uit. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wingie schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:10:
@arg: Nog bedankt voor de uitleg heb e.e.a. nu toch aan de praat zonder dubbel NAT probleem en livebox ongemodificeerd. Ga de livebox nog wel aanpassen dat ie zelfde ipadres elke keer uitdeelt ahv macadres.
No worries mate :P.
Nog nieuwe vraag:
Nu ik achter ipcop via uml op een debian server zit met 2x 100Mbit realtek 8139, geeft mijn livebox nog netjes aan 15Mbit maar ik haal nog maar 600 - 700 KB/s??? Terwijl toen ik hem rechtstreeks had gekoppeld aan mijn pc/switch haalde ik bij bbned 1,4 Mb/s.

Kan een server zoveel verschil maken? Kan dit liggen aan het feit dat het niet zo'n snelle pc is (ipcop/debian server)
Ipcop doet nogal veel checks zo te zien (o.a. een IDS) dit vergt processorkracht.
Tevens moet er ook nog allerlei data rond worden gekopieerd als je via uml werkt (het moet op de 1 of andere manier toch in je usermode kernel komen vanuit de kernel mode kernel ;)).
Komt nog bij dat die realtek kaartjes nogal brak zijn qua processorbelasting/performance verhouding en je kunt tegen problemen aan gaan lopen >:).

Een aantal dingen die je kan doen zijn (let op! kernel recompile warning })):
- Pas wat settings aan bij de driver voor je rtl8139 driver, je kunt vaak wat doen met memory mapping.
- Doe hetzelfde met sockets onder networking: memory mapped.
- Compileer natuurlijk de kernel voor de juiste processor architectuur.

Meer anwoorden en kennis over linux en performance kan je waarschijnlijk vinden in een ander topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/23.

Van bind weet ik helemaal niets af en ik ben er trots op :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:30:

Ik weet niet of het een tooncentrale is, misschien dat jij het weet?
Tis een grijs kastje met in het blauw "KPN Telecom" en daaronder 1-5N.
Hier heb ik geen digicam maar op google vond ik een plaatje dat overeenkomt met het toestel dat wij hebben :)

[afbeelding]

Zou mooi zijn als t allemaal met wanadoo telefonie zou werken, en zou het dan in die opstelling die ik hierboven noemde gaan werken?
Not a problem :), dat is een moderne centrale en die zou gewoon moeten werken bij mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het probleem ook opgelost.
Ik wilde zaterdag me pc verbinden met de Livebox ipv router maar dat lukte niet omdat de kabel niet door het gat kwam.

En toen weer gewoon alles via de router aangesloten en nu is alles perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
WTF, ik haal opeens nog maar 300-400kb/s terwijl dit afgelopen weekend nog 1,8 MB was... :? Niks verandert ofzo hier... TCP optimizer haalt ook niks uit... Livebox reset ook niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:31:
WTF, ik haal opeens nog maar 300-400kb/s terwijl dit afgelopen weekend nog 1,8 MB was... :? Niks verandert ofzo hier... TCP optimizer haalt ook niks uit... Livebox reset ook niet... :?
Hoe traint de livebox in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:34:
[...]

Hoe traint de livebox in ?
Hetzelfde als in het weekend, tussen de 18000 en 19000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 21:17

TheFruitNerd

iets met fruit

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:07:
1 PC verbind ik via de Livebox met de pc beneden, En dat gaat nu wel goed (Had eerst via de router, Of was dat verkeerd O-) ?)

[...]
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Ik gebruik de welbekende Linksys WRT54G. Voor de update van de LB, kon ik gewoon de netwerkkabel in de WAN aansluiting stoppen, maar nu gebeurt er dan niets meer. Op het moment dat ik de kabel in een LAN poort stop, dan kan ik lekker bekabeld internetten. Het lukt me echter niet meer om een draadloze (internet) verbinding te maken.
De LB heb ik gescript dmv Linux-Tux, dus daar komen automatisch ip adressen uit. Ik heb het idee dat de Linksys een eigen ip toewijst in de draadloze modus, maar om dat aan te passen lukt me niet echt.

Oh ja, de Linksys staat geconfigureerd met dezelfde ip-range als de LB (m.u.v. het ip van de gateway).

-update-
Inmiddels is het gelukt dmv een paar keer te resetten en vervolgens via een standaard DHCP toewijzing alsnog een verbinding tot stand te krijgen.
Hopelijk blijft ie nu gewoon fijn in de lucht hangen :)

[ Voor 18% gewijzigd door TheFruitNerd op 30-03-2006 15:44 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Martijn schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:31:
Kijk eens bij je diagnostics naar de waarden... demping etc, crc en post dit hier. Line sync waarde zegt ook niet alles ;) en hang er eventueel een andere pc aan.

En waarmee en waarvandaan test je de snelheid? BBned speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal geregeld met Wanadoo, als het goed is heb ik gewoon op 1 mei een Wanadoo Family abonnement. Nu dacht ik dat ik de Livebox gewoon als bridge kon instellen en daarna een wireless modem erachter hangen, jammer genoeg gaat dat niet lukken omdat de telefonie het dan niet meer doet las ik in het andere topic.

We willen dus graag draadloos internet, voor 4 computers. Ik lees echter niet veel positiefs over de Livebox (wireless), is het gewoon een stabiele modem of valt dat erg tegen? We willen er geen moeilijke dingen op draaien als een eigen server, gewoon een beetje huis tuin en keuken gebruik. En is er een mogelijkheid je Livebox niet te hoeven gebruiken (als router) maar wel het VoIP te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en daar ben ik weer

Wederom weer wat verder gegaan. Heb wanadoo gebeld voor de gegevens om de moden te configureren (VPI, VCI, Protocol etc) en dat pakt hij. De software van de modem om te instaleren en configureren zegt dat ik verbinding heb met internet maar het lampje op de modem blijft uit en tevens kan ik internet niet op.

Nu staat er in de handleiding dat ik als ik em in bridge zet (Wat wanadoo mij heeft verteld om te doen!) dat ik het IP moet vrijgeven voor de modem zodat de modem weet wat de primaire pc is. Alleen dit lukt niet als hij in bridged staat! Als ik een ander protocol kies krijg ik wel het menuutje te zien om dat in te stellen maar kan er geen verbinding worden gemaakt! (Wat wel lukte als ik em in bridge zet wat mij door wanadoo is verteld)

een hoop gezeik dus weer. Bij US Robotics vroegen ze een aantal dingen zoals of ik de goeie modem wel heb :/ en of dat ik de gegevens zeker weet van mn ISP (2 x gecontroleerd!)

Hij adviseerde morgen terug te bellen, maar ik ben nogal ongeduldig ;)

iemand een idee of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:32:
Het is allemaal geregeld met Wanadoo, als het goed is heb ik gewoon op 1 mei een Wanadoo Family abonnement. Nu dacht ik dat ik de Livebox gewoon als bridge kon instellen en daarna een wireless modem erachter hangen, jammer genoeg gaat dat niet lukken omdat de telefonie het dan niet meer doet las ik in het andere topic.

We willen dus graag draadloos internet, voor 4 computers. Ik lees echter niet veel positiefs over de Livebox (wireless), is het gewoon een stabiele modem of valt dat erg tegen? We willen er geen moeilijke dingen op draaien als een eigen server, gewoon een beetje huis tuin en keuken gebruik. En is er een mogelijkheid je Livebox niet te hoeven gebruiken (als router) maar wel het VoIP te behouden?
Sure, je kan gewoon een wifi router aan je LB hangen.
Over stabiliteit kan ik niks zeggen, ik installeer het spul alleen maar, heb het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

weer een erbij die het ook doet.

Sitecom de WL-100 B PCMCIA voor in de Livebox :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Francis schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:38:
[...]

Sure, je kan gewoon een wifi router aan je LB hangen.
Over stabiliteit kan ik niks zeggen, ik installeer het spul alleen maar, heb het zelf niet.
Dus twee routers achter elkaar hoeft geen problemen te geven? Ik dacht (hier) te hebben gelezen dat dat weleens voor complicaties kan zorgen. En is het dan beter om een Livebox Wireless te nemen of een Livebox met daarachter een Wireless Router?

En de PCMIA kaart, ik wist eerst niet wat dat was maar na wat te hebben geneusd op het internet blijkt dat het een uitbreidingskaart voor een laptop is? Dit is dus niet relevant voor mijn situatie (geen laptop in het netwerk). En zit zo'n PCMIA slot ook in een Livebox of alleen in een Livebox Wireless.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:34:
[...]

Dus twee routers achter elkaar hoeft geen problemen te geven? Ik dacht (hier) te hebben gelezen dat dat weleens voor complicaties kan zorgen. En is het dan beter om een Livebox Wireless te nemen of een Livebox met daarachter een Wireless Router?

En de PCMIA kaart, ik wist eerst niet wat dat was maar na wat te hebben geneusd op het internet blijkt dat het een uitbreidingskaart voor een laptop is? Dit is dus niet relevant voor mijn situatie (geen laptop in het netwerk). En zit zo'n PCMIA slot ook in een Livebox of alleen in een Livebox Wireless.

Bij voorbaat dank :)
Elke Livebox heeft een PCMIA slot. De zogenaamde Livebox Wireless die jij noemt, is niets anders dan een "gewone" Livebox met een Wifi PCMIA kaartje erin.

Het bereik van zo'n kaartje is trouwens beperkt. Dus afhankelijk van de situatie in jouw huis kan het misschien verstandiger zijn om een aparte Wirelss Router/Access Point te kopen, en die achter de Livebox te plaatsen. Dit zorgt, mits goed aangesloten ;), voor geen problemen en telefonie kan je nog steeds gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
vr6-only schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:30:
weer een erbij die het ook doet.

Sitecom de WL-100 B PCMCIA voor in de Livebox :*)
Toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt die TCP-optimizer wel goed?
Als ik die instel dan zie ik dat de download van een 100mb.bin file een stuk hoger wordt maar er is dan weer extra tijd nodig om die file weg te schrijven op mijn pc.
Als ik met een stopwatch de tijd bij hou heb ik de 100mb.bin file eerder op mijn desktop staan zonder TCP-optimizer, terwijl mijn download snelheid dan wel een stuk lager is.

Vaag of logisch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Bedoel je nu dat ie ergens gecached wordt en dat je zit te wachten op het wegschrijven naar de HD?
Ik zeg: vaag....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:11:
[...]

Het bereik van zo'n kaartje is trouwens beperkt. Dus afhankelijk van de situatie in jouw huis kan het misschien verstandiger zijn om een aparte Wirelss Router/Access Point te kopen, en die achter de Livebox te plaatsen. Dit zorgt, mits goed aangesloten ;), voor geen problemen en telefonie kan je nog steeds gebruiken!
Het gaat om een flatwoning, alles is dus gelijksvloer. Ik denk dat de straal tussen de Livebox en de computer die het verst weg staat een kleine 6-7 meter is. Kan dit met een PCMCIA kaartje? En dan nog belangrijker, gaat het signaal van zo'n kaartje (of een Wireless Router/Acces Point) zonder problemen door (gewapend) beton? Deuren enz. lijken me allemaal geen probleem.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:58:
[...]

Het gaat om een flatwoning, alles is dus gelijksvloer. Ik denk dat de straal tussen de Livebox en de computer die het verst weg staat een kleine 6-7 meter is. Kan dit met een PCMCIA kaartje? En dan nog belangrijker, gaat het signaal van zo'n kaartje (of een Wireless Router/Acces Point) zonder problemen door (gewapend) beton? Deuren enz. lijken me allemaal geen probleem.

Bij voorbaat dank!
Zonder obstakels redt zo'n PCMCIA kaartje die 6-7 meter wel. Met muren (zeker bewapend beton) redt ie et hoogstwaarschijnelijk niet. Daarvoor heb je toch een Wireless Router of AP nodig, die redt dat wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Objectief2, weet jij al wat meer over de uitbreiding van het Wanadoo netwerk? Als het te lang gaat duren wil ik mij basic abbo omzetten naar lite (als dat nog kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:
Objectief2, weet jij al wat meer over de uitbreiding van het Wanadoo netwerk? Als het te lang gaat duren wil ik mij basic abbo omzetten naar lite (als dat nog kan).
Ik weet niets meer als jou vrees ik :'( Maar ik ben allang blij dat ik mijn Wanadoo ADSL-lite via KPN nog heb a 34,95 p/m. Het zou logisch zijn als Family rond april/mei in meer delen van het land beschikbaar zou zijn, maar de helpdesk- cq. salesmedewerkers die je aan de lijn krijgt weten niks of doen alsof ze niks weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal voor basic € 52,50 p/m vandaar dat ik z.s.m. wil overstappen naar Family.
Het is al bijna april dus wie weet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:08

BBrunekreeft

Dus...

Hebben er meer mensen last van dat er op dit moment (21:16 uur) geen mail via de Wanadoo smtp server te versturen is?
Ik krijg de volgende melding:
The message could not be sent because the server rejected the sender's e-mail address. The sender's e-mail address was 'xxxx@wanadoo.nl'. Subject 'testmail', Account: 'xxxx@wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '452 Insufficient system storage', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 452, Error Number: 0x800CCC78
De smtp server zal toch geen volle schijf hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Bij taak pop.wanadoo.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC78) opgetreden: Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 452 Insufficient system storage

deze melding krijg ik al een half uur lang eidere keer als ik het probeer.

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dezelfde foutmelding hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:08

BBrunekreeft

Dus...

Inmiddels werkt het weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

YellowNeck schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Zonder obstakels redt zo'n PCMCIA kaartje die 6-7 meter wel. Met muren (zeker bewapend beton) redt ie et hoogstwaarschijnelijk niet. Daarvoor heb je toch een Wireless Router of AP nodig, die redt dat wél.
Mwa, mijn ervaring met wanadoo wifi is dat je er toch een eind meekomt, zeker gelijkvloers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik heb sinds gisteren wanadoo family, en ben eigenlijk benieuwd waar je kan zien wat de afstand is naar de centrale. Op de snelheids indicator op de wanadoo site geeft deze een snelheid aan van tussen 12 en de 15mbit. En dit is wat er in mijn modem staat(speedtouch 546)
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1021 / 7359, kan je die waardes veranderen of is dit gewoon wat het is.Ik ben een complete noob op dit gebied......maar ik doe mijn best ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Het lijkt erop alsof je modem op ADSL 1 intrained.
Wat voor ADSL standaard staat het modem?
Dit zou net zoals in de livebox G992_5_A moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
Lizard schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:34:
Het lijkt erop alsof je modem op ADSL 1 intrained.
Wat voor ADSL standaard staat het modem?
Dit zou net zoals in de livebox G992_5_A moeten zijn.
Pooh, waar moet ik dat terug vinden?. Wat ik wel zie is dat er firmware versie 5.2.7.19.0 op staat, mischien moet ik een firmware upgrade doen ofzo naar R5.4.0.14 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddiemen schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:29:
Ik heb sinds gisteren wanadoo family, en ben eigenlijk benieuwd waar je kan zien wat de afstand is naar de centrale. Op de snelheids indicator op de wanadoo site geeft deze een snelheid aan van tussen 12 en de 15mbit. En dit is wat er in mijn modem staat(speedtouch 546)
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1021 / 7359, kan je die waardes veranderen of is dit gewoon wat het is.Ik ben een complete noob op dit gebied......maar ik doe mijn best ;) .
Afstand tot de wijkcentrale kan je hier bepalen.
NB, dit wordt gedaan met een routeplanner dus het is slechts een indicatie, er kan prima nog een flinke afstand bijkomen door bijvoorbeeld water tussen de centrale en je huis.

Het modem kan ook (te) laag intrainen door:
- Verkeerd- of niet aangesloten splitter.
- Aftakkingen (ook ongebruikt!!) tussen ISRA en splitter/modem
- Kwaliteit bekabeling tussen ISRA en splitter/modem
- Lengte bekabeling tussen ISRA en splitter/modem
- Kwaliteit telefoonlijn tussen de centrale en je huis.

Wat zijn de verdere stats in je modem ? Denk aan Attenuation en SNR waarden. Met behulp van de Attenuation kan je ook een schatting maken van de afstand tot de wijkcentrale (delen door 13 geeft de afstand in kilometers geloof ik maar pin me d'r niet op vast :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddiemen schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:46:
[...]

Pooh, waar moet ik dat terug vinden?. Wat ik wel zie is dat er firmware versie 5.2.7.19.0 op staat, mischien moet ik een firmware upgrade doen ofzo naar R5.4.0.14 .
Een firmware update is inderdaad verstandig, dit is nogal een oudje ;).
Meer stats vindt je via Home > Broadband Connection > DSL Connection in je menu.
Via details kan je details zoals de SNR en ATTN waarden vinden.
Voorbeeldje van hoe het er in mijn ST716 uitziet:

Link Information
Uptime: 2 days, 3:58:06
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 995 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 189,97 / 1,62
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,5 / 7,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 9,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 25 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 26.682
CRC Errors (Up/Down): 0 / 339
HEC Errors (Up/Down): 0 / 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2,

Laatst heb ik nog gemeld dat ik bijna nooit problemen heb met de livebox, maar nu afgelopen week is het bijna elke avond dat ik plotseling geen internet meer heb. Na een reboot doet tie het dan weer.
Ook mijn telefoon ligt er regelmatig uit. Zelfs vandaag had ik gewoon de wanadoo kiestoon en het lampje op mijn modem stond ook aan, maar ik kon niet bellen en/of gebeld worden. Ook na een reboot doet alles het weer.
De ellende is begonnen na onze mislukte overgang naar Family. Heb jij ook regelmatig deze problemen? Had al een mail verzonden naar de helpdesk maar die zeggen dat ik hard moet resetten. Maar ook dit helpt niets. Ik begin hier echt een beetje ................... van te worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Wanadoo Netwerk Login time-out?
Omdat ik wat moest testen, haalde ik net de ADSL lijn van de modem. Daarna deed ik de lijn er weer in en deed een modem reboot. Daarna was er geen Internet+Telefonie connectie meer, maar er is wel een ADSL netwerk connectie.

Kan het zijn dat het Wanadoo netwerk denkt dat ik nog ingelogd ben? Ik heb immers de verbinding niet op een normale manier verbroken. En dat er een time-out is voordat ik weer kan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Hmm, in principe niet, ik ruk wel vaker blij klanten thuis het adsl lijn uit de modem. Ik gok dat het toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:38:
[...]

Een firmware update is inderdaad verstandig, dit is nogal een oudje ;).
Meer stats vindt je via Home > Broadband Connection > DSL Connection in je menu.
Via details kan je details zoals de SNR en ATTN waarden vinden.
Voorbeeldje van hoe het er in mijn ST716 uitziet:

[...]
Okay, ik heb dus een firmware upgrade gedaan....wel een andere look gekregen. Meteen maar ff gekeken wat jij beschreef, en dan zijn dit mijn waarden:
Link Information

Uptime: 0 days, 0:06:28
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 995 / 6.654
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,65 / 58,26
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,0 / 43,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,0 / 8,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 24 / 440
CRC Errors (Up/Down): 96 / 14
HEC Errors (Up/Down): 40 / 2
Wat mij meteen opvalt, is Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 995 / 6.654

Er zal wel iets niet goed zitten, maar ik zie het gewoon niet denk ik......dus alle hulp is welkom.

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
43dB demping op de downstream geeft een lijnlengte van ongeveer 3500 meter aan. Dan is 6500kbps best heel netjes nog eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:03:
objectief2,

Laatst heb ik nog gemeld dat ik bijna nooit problemen heb met de livebox, maar nu afgelopen week is het bijna elke avond dat ik plotseling geen internet meer heb. Na een reboot doet tie het dan weer.
Ook mijn telefoon ligt er regelmatig uit. Zelfs vandaag had ik gewoon de wanadoo kiestoon en het lampje op mijn modem stond ook aan, maar ik kon niet bellen en/of gebeld worden. Ook na een reboot doet alles het weer.
De ellende is begonnen na onze mislukte overgang naar Family. Heb jij ook regelmatig deze problemen? Had al een mail verzonden naar de helpdesk maar die zeggen dat ik hard moet resetten. Maar ook dit helpt niets. Ik begin hier echt een beetje ................... van te worden. :(
Hai ;) Nee, bij mij werkt het net zo probleemloos als ervoor. Hierbij moet ik wel aantekenen dat de resetproblemen me zeer bekend voorkomen ;) Ik ben nu aan mijn tweede Livebox bezig want ik had soortgelijke problemen als jij nu hebt. Ook een hardreset geprobeerd etc, maar het lag gewoon aan de Livebox. Dus zorgen dat je een omruiling kunt doen en wellicht is het dan opgelost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:25

IkWilbert

Het is mij!

Op dit moment heb ik een adsl 8 mbit verbinding. Dit zijn mijn waarden:

SNR Margin down: 9.2 up: 8.0 dB
Line Attenuation down: 17.4 up: 10.0 dB
Errored Seconds down:14 up: 25
Loss of Signal down: 0 up: 0
Loss of Frame down: 0 up: 0
CRC Errors down: 14 up: 30

Hoever zit ik volgens deze gegevens van de centrale af? En is aan de hand van deze gegevens iets te zeggen over de snelheid die ik kan verwachten als ik overstap op wanadoo family?

Ik download nu overigens ongeveer met 700 a 900KB/s

[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 31-03-2006 20:03 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:57:

Hoever zit ik volgens deze gegevens van de centrale af? En is aan de hand van deze gegevens iets te zeggen over de snelheid die ik kan verwachten als ik overstap op wanadoo family?

Waarmee download je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:57:

down attenuation/13.9 = km (optimaal)
Bij adsl2 word je attenuation hoger.
Ik denk dat je een snelheid van 1400 - 1900KB/s kan verwachten.

ps: Het blijft een schatting dus het kan lager zijn

[ Voor 19% gewijzigd door kamphuis op 01-04-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 20-09 22:07
YellowNeck schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Nou bij mij zit er een asus pcmcia in de LB en die gaat best ver. Veel verder dan ik had verwacht. Een meter of 10-20 zeker en door muren heen naar de buren toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Via DAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Define kreng hetKreng as Livebox :p
Ik weet wel hoe ik een andere range kan opgeven binnen hetKreng maar niet hoe ik het ip van hetKreng zelf aanpas... dus dat 192.168.1.1 wil ik in de 10.0.0.0 range ivm vpn van me ma's werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

kamphuis schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:02:
[...]

down attenuation/13.9 = km (optimaal)
Bij adsl2 word je attenuation hoger.
Ik denk dat je een snelheid van 1400 - 1900KB/s kan verwachten.

ps: Het blijft een schatting dus het kan lager zijn
Volgens de postcode checks zit ik op 650 meter van de centrale, dat klopt wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX, bedankt voor het geweldige portforward script. Dat heeft me echt geholpen.
Wat een onduidelijke webinterface heeft dit modem zeg...

Nu heb ik nog maar één probleem over. Wanneer ik probeer het modem te benaderen vanuit het LAN zelf via http://192.168.1.1/ verlies ik de verbinding met het modem. Pingen naar 192.168.1.1 lukt ook niet meer, vanaf geen enkele computer in het LAN. De enige optie is de stroom kort van het modem te halen, daarna werkt het weer.

Het blijkt dat dit probleem niet optreedt als ik mijn Kerio Personal Firewall uitschakel. Ik heb gisternacht al een tijdje zitten googlen, maar kan niet achterhalen wat ik in de firewall (op de pc dus) zou moeten veranderen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
die firewall in de livebox is voldoende
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.