linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 52.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174937

Als de spa een ingesprektoon heeft, even wachten tot deze weg valt. Begin dan met de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:22

Zjemm

...

ik heb tegenwoordig een nieuwe telefoon waarbij het vollume van het speakertje veel beter is en waardoor men beter te verstaan is. de oude heb ik dus maar in de plomp gegooid.
echt een aanrader :)

is er trouwens nog wat aan te doen dat als er gebeld word naar mij (spa) dan duurt het even voordat de telefoon over gaat terwijl voor degene die beld te telefoon al 1 of 2 keer is over gegaan.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162286

Ik heb zojuist het bekende abel telecom pakket gekocht bij de MM inclusief de linksys SPA3000.

Nu heb ik geprobeerd een reset uit te voeren via de instructies eerder genoemd op dit board, maar zonder resultaat. Ik hoor alleen een toon.

Als ik de foon opneem en **** intyp krijg ik niets te horen, geen engels menu of een stem.
Ik hoor alleen een lange on onderbroken toon. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
--
is inmiddels opgelost, door het draadje van de kpn lijn eruit te trekken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 162286 op 02-10-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Ik zit hier met een PAP2 en heb een vervelend probleem... Heb daar een apart topic voor gestart en kreeg daar de reactie naar het Dialplan moet kijken...

Linksys PAP2 probleem

Maar het lijkt mij dat als ik inkomende gesprekken alleen poort 2 krijg (voor beide nummers) er toch niets met het dialplan mis is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191904

Ook een Spa-3000 gekocht bij MM Alkmaar. Werkt prima. Alleen de voicemailmelder van KPN doet het niet meer. Het belsignaal wordt soms ook kort even onderbroken. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 09:35
Heb er gisteren een gekocht in Breda. Maar de beschreven procedure:

Handelswijze:
- Telefoon aansluiten op SPA.
- SPA aan het stopcontact hangen.
- even wachten tot het ding is opgestart (uitgeklikt).
- telefoon opnemen
- **** toetsen
- 73738# toetsen. (factory reset)
- 462872# toetsen (password)
- 1# toetsen (om te confirmeren)
- telefoon ophangen

Geeft invalid password. Had nog niet aan een lankabel gehangen.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:30

knakworst

Get more sats!

Zjemm schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:24:
ik heb tegenwoordig een nieuwe telefoon waarbij het vollume van het speakertje veel beter is en waardoor men beter te verstaan is. de oude heb ik dus maar in de plomp gegooid.
echt een aanrader :)
En als je zegt welke telefoon, dan zijn wij er ook bij gebaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

euh :) preciese type weet ik even niet (ik dacht 525)....ben op mn werk maar het is een phillips (zwarte uitvoering) met voicemail ingebouwd

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

Ik ben inmiddels een heleboel stappen verder... De oude zyxel doet t nu beter na een firmware upgrade enz.

Maar er is en blijft 1 probleem: Als ik naar een ander nummer bel dan Tiscali VOIP dan werkt het niet. Naar een ander tis nummer alles perfect, inkomend perfect maar zogauw ik dus naar een gewone pstn of isdn lijn bel, of naar mobiel, dan hoort de andere partij mij wel maar ik hun niet.

Ik snap daar ook echt niks van, ik kan ook maar 1 server invullen in de SPA3000. dat is de sip.telefoniedienst.nl maar in een zyxel 2602 staat ook nog een tel.telefoniedienst.nl die kan ik hier nergens plaatsen volgens mij.

Iemand raad?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 151007 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:39:

[..]

Maar er is en blijft 1 probleem: Als ik naar een ander nummer bel dan Tiscali VOIP dan werkt het niet. Naar een ander tis nummer alles perfect, inkomend perfect maar zogauw ik dus naar een gewone pstn of isdn lijn bel, of naar mobiel, dan hoort de andere partij mij wel maar ik hun niet.

[..]
Dat heb ik niet continu, maar wel af en toe. De SPA3000 zit hier toevallig ook op een ZyXEL 2602.

-- Edit: (zie posting hieronder) aha. Maar goed, het probleem is hetzelfde eigenlijk - alhoewel ik het hier niet continu heb. Erg irritant, ik bel maar hoor dan soms dus helemaal niets, terwijl zij mij wel verstaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 08-10-2006 18:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, mijn vriendin heeft een SPA3000 achter een Prestige 650H-31 en ik heb zelf een 2602. Zij kan mij probleem loos bellen maar de restniet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vinsy, hoe ziet je dialplan eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Heb je in de Prestige 650H-31 wel de SIP ALG geactiveerd? Volgens mij staat die standaard niet aan bij de oudere ZyXEL modellen. Je hebt zelfs kans dat die pas goed werkt als je de/een laatste firmware in dat modem hebt zitten/zet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 22:09

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Na heel veel lezen in dit topic, heb ik dan ook eindelijk de SPA 3000 gekocht bij MM Amsterdam Z.O. (ondanks de posts over gelockte SPA's die hier vandaan kwamen).

Bij mij werkte de "methode Strontvlieg" _/-\o_ :
Strontvlieg schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:33:
Ik heb intussen 2 SPA's 3000 gekocht bij de Media Markt in Den Haag. Eentje in juli en eentje vandaag. Allebei zonder problemen gereset en van de nieuwste firmware voorzien.

Handelswijze:
- Telefoon aansluiten op SPA.
- SPA aan het stopcontact hangen.
- even wachten tot het ding is opgestart (uitgeklikt).
- telefoon opnemen
- **** toetsen
- 73738# toetsen. (factory reset)
- 462872# toetsen (password)
- 1# toetsen (om te confirmeren)
- telefoon ophangen

Updaten van de firmware:

- SPA met je router verbinden.
- op pc firmware downloaden van de Sipura site: (http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.10d.zip)
- bestanden unzippen
- exe bestand starten
- ip-adres van de sipura invoeren. Indien je deze niet weet: Neem de telefoon op druk ****110# en het ip adres wordt voorgelezen.)

Tipgevers bedankt. En ik hoop dat dit bericht meer mensen over de streep trekt.
De doorgestreepte stap was met het exemplaar dat ik gekocht heb niet eens nodig. Iedereen bedankt (Abel ook ;) ), dit is echt een supertopic. _/-\o_

For what its worth, ik had er eentje met een "blauw strikje", maar dan onder het "Abel" hoesje. Er ligt nog een bultje van dit spul bij de MM in Amsterdam Z.O. Er lagen geopende verpakkingen bij, dus wel opletten dat je een doosje haalt met alles er nog in.

[ Voor 0% gewijzigd door oehoe op 09-10-2006 22:04 . Reden: typootjes ]

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115126

Iemand enig idee hoe ik in de SPA-3000 kan opgeven dattie de #21# en *21*xx.# accepteerd?
Heb vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Die nummers zijn zoals bij iedereen bekend om op de PSTN-lijn je nummer door te schakelen.

Hard de PSTN-Lijn bellen met dailplan (<#1,:>xx.<:@gw0>|.......................enz.enz.) haalt niets uit.
Met bovenstaande hoor ik na 30sec. nog niets.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
Dit is mijn dial plan:
(*xx|00xxx.|<:0031318>xxxxxxS0|<:0031>[1-57]xxxx.|<0:*31>800xxxx.S0<:@fwd.pulver.com>|xxxxxxxxxxxxxxx.)

Krijg maar niet voor mekaar ben al paar dagen aan het pielen.
Ik kan met deze dial plan, bellen internationaal,bellen in mijn regio zonder netnummer dus(612345)
Maar ik kan niet volledige netnummer en huisnummer bellen bijvoorbeeld in amsterdam 020-1234123
zonder eerst nog 0031 voor te draaien.
Als ik internationaal bel 00-31-20-1234123 dan doet hij dat wel, maar dat is mijn bedoeling niet.
Hij moet gewoon kunnen bellen met 020-1234123 zonder 00-31 ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
verander |<:0031>[1-57]xxxx.| eens in |<0:0031>[1-57]xxxx.|

dit is trouwens mijn dial plan, hij wordt steeds gecompliceerder: :D
(11xS0<:@gw0>|<003188:088>xx.<:@gw1>|088xx.<:@gw1>|<00316:06>xx.<:@gw1>
|06xx.<:@gw1>|0[89]xx.<:@gw0>|<:003178>[1-9]xx.<:@gw1>|<0:0031>[1-57]xxxx.<:@gw1>
|00xx.<:@gw1>|<#0:>xx.<:@gw0>|<#1:>xx.<:@gw1>|<#2:>xx.)

VoipBuster op Line 1, VoipCheap op GateWay 1

gratis (!) 0800 nummers kosten namelijk 1ct/min met VoipCheap (VoipBuster wèl gratis).
084/085/087-nummers doen het niet met VoipCheap/VoipBuster, 088-nummers doen het wèl en zijn gratis.

[ Voor 21% gewijzigd door Caesu op 11-10-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
Goedenavond :)
Ik heb het veranderd zoals jij het zei, maar nee nog steedts zelfde :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zit er ook over te denken om een SPA 3000 op te pikken bij MM hier in A'dam (vlak bij m'n werk). Ik wil deze graag gebruiken voor Direct IP Dialling. M'n vriendin komt uit Moldavië en bellen met haar familie kost al gauw zo'n 7 ct/minuut. Ik zag op bovenstaande URL dat de SPA 3000 hiervoor geschikt is.

Nu had ik toch nog een aantal vraagjes:
-Is er hier iemand die hier ervaring heeft met IP Dialling?
-Is er een minimum snelheid m.b.t. verbinding om zonder problemen gebuik te maken van VoIP?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

IP dialing? nog niets over gehoord is dat mogelijk dan?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Zjemm schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:12:
IP dialing? nog niets over gehoord is dat mogelijk dan?
Zie de link :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

IP-dialing: dat kon met Netmeeting ook al, maar dit is wel mooi geintegreerd in de SPA en de bestaande infrastruktuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BjcK. Ik weet niet of dat aanstaat, ik zal eens ff mailen naar Zyxel hoe dat moet. De laatste firmware zit er inmiddels in. Moest met een seriele kabel bij dat model ivm bug in de webinterface :S

@Knakworst. (*xx|[3469]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)
Ik weet dat het een waardeloos dialplan is, gewoon de standaard... Ik weet niet hoe ik het beste in kan stellen. De SPA zit in regio 010 (althans 0180, maar om organisatorische redenen zit er een 010 nr op, sorry opta :P) en ik maak gebruik van 1 sipserver, alles gaat dus via sip.telefoniedienst.nl ik gebruik geen verschillende aanbieders.

@algemeen. Sorry voor de late reactie, het was nogal druk en was ook niet in de buurt van de spa om het dialplan op te schrijven.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

mijn hele dial plan is (<#,:>xx.<:@gw0>|xx.) meer niet. werkt als een tierelier... alles via voip tenzij ik een # voor het nummer zet dan gaat het via kpn

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropo
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08-2022
Uit bovenstaande text:
alles via voip tenzij ik een # voor het nummer zet dan gaat het via kpn.

Misschien domme vraag, maar dit werkt toch niet met voorgeprogrammeerde nr's?
(dus nr's uit je telefoonboek halen van je phone).
Of moet je dan alle voorgeprogrammeerde nr's die je via kpn wilt laten lopen, voorzien van een # ?
Lijkt mij alleen te werken als je elk nr helemaal moet intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja ik snap wat je bedoeld. echter maak ik niet veel gebruik van voorgeprogrammeerde nummers :)
maar dan nog alles wat voorgeprogrammeerd is gaat in eerste instantie via voip en dat ik juist de bedoeling bij mij. als ik dan persee om de een of andere reden via kpn wel toets ik het nummer zelf wel in :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193481

Als ik de Sipura3000 koop, bij MM of ergens anders, hoe kom ik dan aan een Voip telefoonnummer?

Ik wil uitbellen via Voipbuster, maar die geeft geen nummers meer uit.
Ik weet wel dat ik via Voipbuster ook zonder nummer kan uitbellen, maar ik wil dat degene die gebeld wordt een herkenbaar nummer in z'n nummermelder te zien krijgt.

Als ik bijvoorbeeld voor 10 euro per jaar een nummer bij Budgetphone 'koop', hoe kan ik dat nummer dan in de SPA3000 programmeren (zodat de gebelde dat nummer ziet) , maar toch (gratis) via Voipbuster bellen (dus niet via Budgetphone tegen Budgetphone tarieven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
ropo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:13:
Uit bovenstaande text:
alles via voip tenzij ik een # voor het nummer zet dan gaat het via kpn.

Misschien domme vraag, maar dit werkt toch niet met voorgeprogrammeerde nr's?
(dus nr's uit je telefoonboek halen van je phone).
Of moet je dan alle voorgeprogrammeerde nr's die je via kpn wilt laten lopen, voorzien van een # ?
Lijkt mij alleen te werken als je elk nr helemaal moet intoetsen.
Bij mij werkt dit gewoon met mijn Siemens Gigaset. Eerst # drukken (of in mijn geval 9) en dan telnr uit het adresboek kiezen. et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 193481 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:26:
Als ik de Sipura3000 koop, bij MM of ergens anders, hoe kom ik dan aan een Voip telefoonnummer?

Ik wil uitbellen via Voipbuster, maar die geeft geen nummers meer uit.
Ik weet wel dat ik via Voipbuster ook zonder nummer kan uitbellen, maar ik wil dat degene die gebeld wordt een herkenbaar nummer in z'n nummermelder te zien krijgt.

Als ik bijvoorbeeld voor 10 euro per jaar een nummer bij Budgetphone 'koop', hoe kan ik dat nummer dan in de SPA3000 programmeren (zodat de gebelde dat nummer ziet) , maar toch (gratis) via Voipbuster bellen (dus niet via Budgetphone tegen Budgetphone tarieven)?
Dat gaat niet. Je kan alleen dat nummer meegeven waar vanaf je beld. dan moet je dus met Budgetphone bellen. Dat zou mooi zijn dat ik ieder willekeurig tel nr kan meegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98578

Ga zojuist ook even een SPA3000 halen bij de buren! ;) MM alkmaar

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 98578 op 20-10-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist ook een Abel pakketje gehaald! Kosten nu nog maar 42 euries
Ik heb deze nog niet aangesloten omdat ik hier nog 1 vraagje over heb.
Wwaarom geen abel gebruiken? dit is ook gratis bellen of zijn hier abbo kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98578 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:26:
Foutje :)

Zojuist ook een Abel pakketje gehaald! Kosten nu nog maar 42 euries
Ik heb deze nog niet aangesloten omdat ik hier nog 1 vraagje over heb.
Wwaarom geen abel gebruiken? dit is ook gratis bellen of zijn hier abbo kosten aan verbonden.
Sorry ik was weer iets te enthousiast :|
idd moest ik bij activeren gegevens invullen. Nu maar ff hacken dat spul.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppie werkt TOP!!
Echt super makkelijk te installeren!
Heb deze link gebruikt voor de instellingen!

http://www.callvoip.nl/technotes/voip-spa3000_voipbuster.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

remonvh, zie je die "EDIT"-knop rechtsboven je postjes?
Waar zou die toch voor zijn... ;)

kijk, ik gebruikte 'm ook :+

[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 20-10-2006 18:40 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:40:
remonvh, zie je die "EDIT"-knop rechtsboven je postjes?
Waar zou die toch voor zijn... ;)

kijk, ik gebruikte 'm ook :+
Klopt! ik gebruik m ook! alleen ik kon hem niet vinden omdat het vinkje altijd ingelogd blijven niet aan stond. Ben niet geheel onbekend! maar toch bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik een voorkies 0 in kan voeren alvoren gelijk naar de buitenlijn te gaan?
Ik heb namelijk al mijn telefoons ingeprogrammeerd met een voorkies 0.
Ik hier nog niks over vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 98578 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:25:
[...]

Klopt! ik gebruik m ook! alleen ik kon hem niet vinden omdat het vinkje altijd ingelogd blijven niet aan stond. Ben niet geheel onbekend! maar toch bedankt! ;)
Vreemd dat je dan wel kan posten terwijl je niet ingelogd bent. En je presteert het weer om twee postjes van jezelf na elkaar te plaatsen, zonder de edit te gebruiken -O-

Anyway, die nul kun je instellen in je dialplan. Het is een kleine aanpassing, maar ik weet even niet uit mijn hoofd welke syntax er gebruikt moet worden. Volgens mij staat er in die PDF waarnaar je zelf linkte wat info over dialplans. Anders staan er op de site van Tijdhof nog meer PDF's waar de dialplans in worden uitgelegd. Zelf gebruik ik een 9 voor directe buitenlijn. Mijn dialplan ziet er zo uit:

(<:003179>[3]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx. | 0800xxxx.<:@gw0> | 0842x.<:@gw0> | <0:0031>[6]xxxxxxxxS0 | 090[069]xxxx.S0<:@gw0> | 11xS0<:@gw0> | <9,:>xxxxxxx.<:@gw0> | 00xxxxxxxx. )

Oh ja, dat stukje met "<9,:>xxxxxxx.<:@gw0>" is mijn buitenlijn. Vervang de 9 door een 0 en je bent er volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:22:
[...]

Vreemd dat je dan wel kan posten terwijl je niet ingelogd bent. En je presteert het weer om twee postjes van jezelf na elkaar te plaatsen, zonder de edit te gebruiken -O-
Ja vond het zelf ook vreemd en heb echt wel zitten zoeken naar die edit knop. Ga er nu maar van uit dat het zo was misschien ligt het wel aan ie7.
En verder ben je lekker bezig knul, beide posts zijn totaal anders en er zit ook duidelijk geen tijd verschil in beide berichten he ;)

Verder bedankt voor je info!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 98578 op 21-10-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft er iemand nog recente ervaringen met geunlockte pakketjes bij een bepaalde mediamarkt?
Voor mij zou de MM Enschede het makkelijkst zijn, maar een (oude) post (Anoniem: 179317 in "linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) o..."), maakt me een beetje aan het twijfelen. Net zoals de wisselende ervaringen bij de MM Amsterdam Z.O.

Dus... suggesties, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194259

PROBLEMEN vanaf maandag 23.10.2006 met SPA3000.
SPA3000 + Voipbuster

Uitbellen gaat niet meer, diegene die gebeld wordt hoort jezelf wel maar ik zelf zit nog te wachten op de kiestoon.
Ik heb de SPA3000 bij 5 mensen geinstalleerd en allemaal hetzelfde probleem.
Alle instellingen van de SPA ook al geprobeerd van firmware 2 tot en met 3.1.10.
Ik zelf denk dat het aan de SPA ligt, een vriend van me heeft nm een voipmodem met ook voipbuster en die heeft het probleem niet. Ik heb ook al een andere voipaanbieder geprobeerd (voipstunt, volgens mij ook van voipbuster maar je....) en precies hetzelfde. Kortom ligt het NIET aan voipbuster NIET aan mijn dect-telefoon, kan het alleen nog maar de Linksys SPA3000 zijn of heeft de KPN zitten klooien ???

Wie o wie heeft het antwoord ?

Steekwoorden: sipura spa3000 linksys voipbuster KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mijn moeder heeft mij gisteravond nog gebeld met voipdiscount, terwijl ze een sipura spa-3000 gebruikt. Misschien was het een tijdelijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
bij mij werkt het sinds gisteravond niet meer met m'n SPA3000.
(voipcheap & voipbuster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10
Mijn ouders hebben gisteravond en vanochtend nog vrolijk zitten bellen met InternetCalls (hetzelfde bedrijf)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
erg raar dan... misschien heeft het iets te maken met m'n internetprovider (kpn/planet)?
dat hij inkomende sip-pakketjes blokkeert ofzo.

op het voipbuster forum geven meer mensen aan dit probleem te hebben.

met een soft-phone werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

En mijn ouders hebben planet, dus dat is het ook niet 8)

Probeer anders de stun-server UIT te zetten. Dat zou kunnen helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door knakworst op 24-10-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ja klopt dat werkt. nu kan ik weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03

TheVMaster

Moderator WOS
Vandaag een bij MM Amsterdam Z.O. gehaald enneh..het standaard password werkt niet :(

Daarna heb ik hem overigens WEL aan het netwerk gehangen (toen ik het password probeerde nog niet) en is hij volgens mij geflasht...

Overigens is hij van JAN06

iemand nog tips, of kan ik hem beter terugbrengen en een andere meenemen?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb er zojuist ook een bij de MM in Utrecht aangeschafd (39 euries). Echter is het bij mij tot op heden nog niet gelukt om hem te resetten, heb er 2 verschillende telefoons aangehad maar dat mocht niet baten. Ik sluit hem aan met de telefoon en de adapter. Vervolgens hoor je in de telefoon on onderbroken toon (tuut tuut tuut), vervolgens druk je op **** en daarop gebeurt er niks. De toon blijft op dezelfde manier doorgaan.

Heeft iemand een idee? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Hij is van JAN06

------------------
Nieuwe update !
------------------

Hij werkt heb inmiddels nog een andere telefoon geprobeerd en toen kreeg ik t menu gelijk te horen :) :) nieuwe firmware zit er inmiddels in :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Janus2700 op 25-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janus2700 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:43:
Ik heb er zojuist ook een bij de MM in Utrecht aangeschafd (39 euries). Echter is het bij mij tot op heden nog niet gelukt om hem te resetten, heb er 2 verschillende telefoons aangehad maar dat mocht niet baten. Ik sluit hem aan met de telefoon en de adapter. Vervolgens hoor je in de telefoon on onderbroken toon (tuut tuut tuut), vervolgens druk je op **** en daarop gebeurt er niks. De toon blijft op dezelfde manier doorgaan.

Heeft iemand een idee? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Hij is van JAN06

------------------
Nieuwe update !
------------------

Hij werkt heb inmiddels nog een andere telefoon geprobeerd en toen kreeg ik t menu gelijk te horen :) :) nieuwe firmware zit er inmiddels in :-)
Hmm...'k heb een nieuwe opgehaald bij de MM in Amsterdam ZO (als dat niet werkt breng ik hem morgen terug naar MM Utrecht en haal daar een nieuwe ;) ). De vorige had btw geen blauwe/rode strips om de verpakking heen (de meeste trouwens niet in MM A'dam ZO), ik heb nu wel een NIEUWE (dus met strips er omheen)....eens ff testen

Ik heb 2 verschillende telefoon geprobeerd. Ik krijg wel het menu, maar krijg ook 'invalid password'. Ik las op een ander forum iets over openschroeven en een jumper omzetten. Dit heb ik gedaan, maar dit reset hem niet echt :(

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
hmm dat wachtwoord had ik geen problemen mee. In utrecht hadden ze geen bak meer staan maar alles weggeschoven onderin een vitrine bij de telefoons. Misschien zou je m daar kunnen halen stonden er gisteren nog zat, allemaal voorzien van rode strips eromheen.

Hij heeft bij mij terwijl ik aan het proberen ben geweest verschillende malen aan het netwerk gehangen incl internet enzo. Dat heeft dus geen effect gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Janus2700 op 26-10-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janus2700 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:19:
hmm dat wachtwoord had ik geen problemen mee. In utrecht hadden ze geen bak meer staan maar alles weggeschoven onderin een vitrine bij de telefoons. Misschien zou je m daar kunnen halen stonden er gisteren nog zat, allemaal voorzien van rode strips eromheen.

Hij heeft bij mij terwijl ik aan het proberen ben geweest verschillende malen aan het netwerk gehangen incl internet enzo. Dat heeft dus geen effect gehad.
'k werk zelf in Utrecht, dus ik ga daar vanmiddag wel even langs. Ik had er eerst een zonder strips en daarna een met alleen een blauwe strip (om de Linksys doos, niet om het AbelTelecom label), geen van beide werkten :(.

'k haal er vanmiddag nog een met een rode strik en ik zou zeggen : 3 keer scheepsrecht

Als ik het goed begrijp is het dan gewoon :
**** bellen
73738# intoetsen
(wachtwoord ingeven)
1# (om te bevestigen)

Of mis ik nog een stap? :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
Jep zo heb ik t ook gedaan, heb wel gewacht met de **** totdat je geen geluid meer hoort. Dus opnemen wachten totdat de tonen weg zijn dan intoetsen. Dan hoor je een kerel het menu roepen enzo

Succes ! ;)

Bij mij zat er overigens een abellabel om de doos.

[ Voor 11% gewijzigd door Janus2700 op 26-10-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janus2700 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:18:
Jep zo heb ik t ook gedaan, heb wel gewacht met de **** totdat je geen geluid meer hoort. Dus opnemen wachten totdat de tonen weg zijn dan intoetsen. Dan hoor je een kerel het menu roepen enzo

Succes ! ;)
Thnx. 'k ga het vanavond ff proberen enneh..laat het wel ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Inmiddels is van Asus de AX-112 op de markt.
Deze kan minimaal hetzelfde en ondersteunt alle nieuwste technieken.
Hij kost € 50 dus dit lijkt mij een beter alternatief:
Asus AX-112 Voip Adapter (ATA Box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
supersatan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:47:
Inmiddels is van Asus de AX-112 op de markt.
Deze kan minimaal hetzelfde en ondersteunt alle nieuwste technieken.
Hij kost € 50 dus dit lijkt mij een beter alternatief:
Asus AX-112 Voip Adapter (ATA Box)
ach..als ik die SPA vanvaond unlocked heb dan heb ik toch liever een Cisco/Linksys dan een Asus :p Maar goed..die asus ziet er ook wel oke uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192060

Die Linksys SPA3000 werkt echt perfect met Voipbuster heb 'm zelf zo'n half jaar gebruikt. Voor degene die er nog één willen aanschaffen kijk eens naar de volgende advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dan is het wel interessant om te weten waarom je hem wegdoet als ie zo goed werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LET OP : Als je een SPA 3000 heb gehaald en je wilt hem terugbrengen (omdat hij niet te unlocken is) naar de MM in Utrecht....maak je borst maar nat. Wat doen DIE mensen moeilijk. Ze moeten contact opnemen met Abel om te kijken of hij niet toevallig al geregged is (dat kan alleen tijdens kantoortijden). Het was al na 18:00 dus ik heb hem meegenomen en gewoon weer in A'dam ZO retour gedaan, daar doen ze niet zo moeilijk ;)

KOLERUH :( Zojuist de 3e die het NIET doet :( 'k ga er wel een via Marktplaats halen ;)

Update : Ik heb hem teruggebracht naar de mediamarkt in Utrecht en na een belletje richtnig AbelTelecom en een bevestiging dat hij niet geactiveerd was kreeg ik mijn geld terug...

'k heb overigens geen nieuwe meer meegenomen, 'k blijf aan het retourneren :+

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 27-10-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78121

TheVMaster schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:47:
LET OP : Als je een SPA 3000 heb gehaald en je wilt hem terugbrengen (omdat hij niet te unlocken is) naar de MM in Utrecht....maak je borst maar nat. Wat doen DIE mensen moeilijk. Ze moeten contact opnemen met Abel om te kijken of hij niet toevallig al geregged is (dat kan alleen tijdens kantoortijden). Het was al na 18:00 dus ik heb hem meegenomen en gewoon weer in A'dam ZO retour gedaan, daar doen ze niet zo moeilijk ;)

KOLERUH :( Zojuist de 3e die het NIET doet :( 'k ga er wel een via Marktplaats halen ;)

Update : Ik heb hem teruggebracht naar de mediamarkt in Utrecht en na een belletje richtnig AbelTelecom en een bevestiging dat hij niet geactiveerd was kreeg ik mijn geld terug...

'k heb overigens geen nieuwe meer meegenomen, 'k blijf aan het retourneren :+
Heb vandaag bij MM utrecht een SPA3000 gehaald en deze was wel te unlocken

73738#
462872#
1#

Werkt als een speer 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 78121 op 28-10-2006 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194855

Anoniem: 194259 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:11:
SPA3000 + Voipbuster

Uitbellen gaat niet meer, diegene die gebeld wordt hoort jezelf wel maar ik zelf zit nog te wachten op de kiestoon.
Alle instellingen van de SPA ook al geprobeerd van firmware 2 tot en met 3.1.10.
Ik zelf denk dat het aan de SPA ligt, een vriend van me heeft nm een voipmodem met ook voipbuster en die heeft het probleem niet. Ik heb ook al een andere voipaanbieder geprobeerd (voipstunt, volgens mij ook van voipbuster maar je....) en precies hetzelfde. Kortom ligt het NIET aan voipbuster NIET aan mijn dect-telefoon, kan het alleen nog maar de Linksys SPA3000 zijn of heeft de KPN zitten klooien ???

Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Heb vanalles geprobeerd maar zonder succes. Iemand nog enig idee wat het kan zijn??

ik heb mijn sipura trouwens aangesloten op mijn router, op een gegeven moment sloot ik het ding aan op mijn ADSLmodem met als resultaat dat er wel een "bel"toon was, maar als de andere kant opnam je nog steeds niks hoorde (maar de andere kant mij wel). ERGG vervelend dit aangezien het een week geleden nog prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 16:36
Anoniem: 194259 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:11:
SPA3000 + Voipbuster

In 't voipbuster topic heb ik al verteld hoe ik 't probleem op heb kunnen lossen.

Met KPN heeft 't niks te maken, het is de manier waarop je SPA met voipbuster communiceert. Bij mij was 't een kwestie van 'NAT' uitzetten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand hier al een solcon configuratie met een spa-3000 werken?
Hij blijft bij mij maar Registration State: Failed aangeven.

*edit*

Het werk inmiddels. je telefoon nummer is je gebruikeres id en je auth id is je gebruikersnaam:

auth id: gebruikersnaam solcon
user id: 31xxxxxxxxx (je telefoon nummer dus)

staat totaal nergens omschreven |:(

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 98578 op 01-11-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 78121 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:58:
[...]

Heb vandaag bij MM utrecht een SPA3000 gehaald en deze was wel te unlocken

73738#
462872#
1#

Werkt als een speer 8)
Enneh..zat er een blauw of rood lindje omheen? Of gewoon niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
Wat ik me afvraag is of er daadwerkelijk wel verschillende wachtwoorden e.d. worden gebruikt. Evenals het verhaal dat je m niet aan het internet zou mogen hangen. De mijne heeft voor het flashen zeker 10 min aan het internet gehangen en zelfs daarna was hij zonder problemen te flashen. Kan er niks in de werkwijze zijn waarom het niet wil lukken?

Mijne was trouwens voorzien van een rode strap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janus2700 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:37:
Wat ik me afvraag is of er daadwerkelijk wel verschillende wachtwoorden e.d. worden gebruikt. Evenals het verhaal dat je m niet aan het internet zou mogen hangen. De mijne heeft voor het flashen zeker 10 min aan het internet gehangen en zelfs daarna was hij zonder problemen te flashen. Kan er niks in de werkwijze zijn waarom het niet wil lukken?

Mijne was trouwens voorzien van een rode strap
Er is weinig of niets (voor mijn gevoel) wat er fout kan gaan. Hoe moeilijk is het ook :
  • Stroom erop
  • Telefoon aansluiten
  • Hoorn opnemen en **** bellen
  • 73738#
  • wachtwoord ingeven #
  • 1#
Daar kan weinig of niets in fout gaan, toch? Wat ik begrepen heb bij de MM zijn er idd opnieuw geflashte SPA's (vandaar de blauwe strips en die zonder strips). Alles bij de MM heeft standaard die rooie strips. Overigens werkte degene met rooie strip die ik had ook niet (misschien nieuwe levering?), die was overigens wel van FEB2006 en de andere 2 van JAN2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:19:
[...]

Enneh..zat er een blauw of rood lindje omheen? Of gewoon niets?
Zat bij mij een rood lintje om, in eerste instantie wilde hij niet unlocken maar
naar een paar keer ging hij wel goed :)

Van mij is ook van Jan 2006 hardware versie 2.0.1(306c) en heeft tijdens het unlocken aan m,n netwerk gehangen dus ook internet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 78121 op 31-10-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heb je VoIP Fallback To PSTN maar heb je ook fallback naar andere gateways?
Zoals in mijn geval.. als voipbuster niet werkt dat hij standaard naar mijn solcon sipje gaat..
Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
Ja wat je zegt kan weinig aan fout gaan, ik ben bij mij wel een tijd aan het stoeien geweest maar dat kwam omdat ik al niet eens het menu inkwam. Moest 3 verschillende telefoons proberen voordat dat goed werkte....Mijne was overigens ook van JAN2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag nog een gehaald bij MM utrecht en volgens de bekende manier
ge-unlockt.

Is er een van NOV05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Laatst online: 13:38
vandaag wil ik ook een abel telecom pakket gaan halen bij mm in eindhoven.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm het unlocken van de linkys sipura?
ik wil namelijk gaan bellen via voipbuster en mijn eigen sip server.

alvast bedankt voor de tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
RaceKabouter schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:58:
vandaag wil ik ook een abel telecom pakket gaan halen bij mm in eindhoven.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm het unlocken van de linkys sipura?
ik wil namelijk gaan bellen via voipbuster en mijn eigen sip server.

alvast bedankt voor de tips en trucs
Kan iemand mij uitleggen wat er nu precies in het Abel Telecom pakket zit?
(voor de prijs van € 49, of minder ...)

Is dat alleen de Linksys SPA3000 zelf of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Plus voeding, kabeltjes en Abel flyer. Wat verwacht je eigenlijk dat er nog meer in zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Crusader schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:41:
Plus voeding, kabeltjes en Abel flyer. Wat verwacht je eigenlijk dat er nog meer in zou zitten?
Krijg je met de flyer nog korting o.i.d. als je bij Abel een abo afsluit?

Op de website van Abel Telecom kun je immers een abo afsluiten (voor € 6,95/maand) inclusief de SPA3000. Voor dat geld kun je dan ook nog een gratis naar vaste nummers in NL bellen.

Ik vraag me dus af wat de toegevoegde waarde is als je de Linksys bij Mediamarkt o.i.d. aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik kocht mijn SPA in april ofzo, ik weet eerlijk gezegd niet meer of je ook een korting kreeg. Ik kan het me niet herinneren in elk geval.
Je betaalt bij de Media Markt een stuk minder voor de SPA3000 dan bij andere winkels, mits je 'm unlocked krijgt.
Kopen via Abel is denk ik de garantie dat je een gelockte versie krijgt en 'm dus niet voor andere SIP providers kunt gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Crusader op 13-11-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Vandaag 2 stuks bij MM Utrecht (was wel even zoeken, lagen onderin de vitrine tegenover de telefoonbalie (aan de kant van de uitgang/kassa's op Hoog Catherijne). Beiden ge-unlocked zonder problemen :)

P.s. Ik hoefde maar € 39,- / stuk te betalen!

edit:

Er zaten Abel Telecom wikkels omheen met 2 rode MM bandjes. Productie datum: Januari 2006 voor beiden! Ge-unlocked met simpele telefoon met vaste draad :)

[ Voor 26% gewijzigd door Hermanvh op 13-11-2006 22:38 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Crusader schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:02:
Ik kocht mijn SPA in april ofzo, ik weet eerlijk gezegd niet meer of je ook een korting kreeg. Ik kan het me niet herinneren in elk geval.
Je betaalt bij de Media Markt een stuk minder voor de SPA3000 dan bij andere winkels, mits je 'm unlocked krijgt.
Kopen via Abel is denk ik de garantie dat je een gelockte versie krijgt en 'm dus niet voor andere SIP providers kunt gebruiken.
Ja precies, die unlocked versie moet je dan wel zien te regelen.
Op de website van Abel Telecom staan overigens tegenstrijdige voorwaarden zag ik.

Op de Home site staat "Gratis adapter twv €129,-" (dat is de Linksys SPA3000), maar in de actievoorwaarden staat dat je een Linksys SPA3000 ter beschikking gesteld krijgt en ook nog een borg moet storten van € 30.
Dat klopt dus niet.
Gratis is gratis, en in bruikleen is in bruikleen.
Wat er ook in de voorwaarden staat is dat je Afsluitkosten (a € 30) moet betalen als je het abonnement wilt opzeggen. Ook merkwaardig, je bent dan meteen je borg kwijt die je eerst gestort hebt.
Wel jammer dat men geen duidelijke voorwaarden heeft, want het abonnement op zich lijkt me niet verkeerd. Als ik het zo hoor/lees/zie ga ik toch maar eens uitkijken naar een MediaMarkt exemplaar.

Klik Hier voor de Actievoorwaarden van Abel Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
Sathumax schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:44:
Dit is mijn dial plan:
(*xx|00xxx.|<:0031318>xxxxxxS0|<:0031>[1-57]xxxx.|<0:*31>800xxxx.S0<:@fwd.pulver.com>|xxxxxxxxxxxxxxx.)

Krijg maar niet voor mekaar ben al paar dagen aan het pielen.
Ik kan met deze dial plan, bellen internationaal,bellen in mijn regio zonder netnummer dus(612345)
Maar ik kan niet volledige netnummer en huisnummer bellen bijvoorbeeld in amsterdam 020-1234123
zonder eerst nog 0031 voor te draaien.
Als ik internationaal bel 00-31-20-1234123 dan doet hij dat wel, maar dat is mijn bedoeling niet.
Hij moet gewoon kunnen bellen met 020-1234123 zonder 00-31 ervoor.
Mensen ik ben eendelijk uit met mijn dial plan _/-\o_

Dit is hem geworden:
(<**:>[2-9]|<:31318>[1-9]xxxx.|<0:31>[1-9]xxxx.|<00:>[1-9]xxxx.) zal beetje kort uitleggen :)

( <**:> [2-9] ...snel kiezen(voorgeprogd), e.g. **3 --> abc@1.2.3.4:5060
| <:3120> [1-9] xxx x. ...(lokaal), e.g. 3450678 --> 31203450678
| <0:31> [1-9] xxxxx x. ...(nederland zonder 0031 ervoor), e.g. 0303450678 --> 31303450678
| <00:> [1-9] xxxxxx x. ...internationaal., e.g. 00443213450678 --> 443213450678
)

Hij werkt perfectooo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ik heb een vaag probleem. Ik krijg erg vaak geen kiestoon op PSTN, maar kan wel gebeld worden :s

Heb de instellingen van onderstaande site gebruikt.
http://www.gerwesselink.nl/handleiding.txt

Vaak hoor ik geen kiestoon, wanneer ik een nr. probeer te bellen krijg ik een vreemde (USA?) in gesprek toon zeg maar.

Soms werkt PSTN wel weer gewoon.

Iemand suggesties?

Dial plan is:
code:
1
(112xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:0031592>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)

Wat m.i. ervoor zou moeten zorgen dat alles via KPN loopt.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:29
Grrr, ik koop er net 1 bij mediamarkt rotterdam (waar er tientallen lagen), pakt 'ie dat wachtwoord niet. (invalid password). Is het nieuwe password misschien inmiddels bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Laatst online: 13:38
Eindelijk mijn spa3000 gekocht.
nu is mijn vraag kan ik deze ook zo programmeren dat hij bijvoorbeeld tussen 08.00 en 20.00 uur moet bellen via voip en tussen 20.00 en 08.00 uur via pstn?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
RaceKabouter schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:26:
Eindelijk mijn spa3000 gekocht.
nu is mijn vraag kan ik deze ook zo programmeren dat hij bijvoorbeeld tussen 08.00 en 20.00 uur moet bellen via voip en tussen 20.00 en 08.00 uur via pstn?

Alvast bedankt
Volgens mij kan dit niet softwarematig, maar is dit op te lossen door een timerklok op de voeding te zetten. Die aangaat om 08.00 en uit om 20.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174937

Voor mensen die nog twijfels hebben over de spa 3000. Bel nu ca. 8 maanden met Voipbuster, ben net gewijzigd van ADSL provider en alles werkt onverstoorbaar verder. Nogmaals bedankt voor alle goede tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

werk ook al enige tijd probleemloos met de spa. bel nu altijd via xs4all tenzij ik een # voor het nummer kies. mijn rekeningen zijn goed omlaag gegaan.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Hoe kan ik zien of ik met gateway 1 online ben.

want ik krijg het niet voor elkaar om met gateway 1 te bellen.
normaal met Voipcheap met een # Kpn lijn werkt prima.
en nu nog een dialplan voor gateway 1 met een * er voor.
want ik weel niet of ik online ben op gateway 1 of dat ik het dialplan niet goeb heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdheer
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Hallo,

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de dialstring en eventuele verdere instellingen in de Abel SPA3000 ( Sipura ) welke nu op poort 1 van mijn quattrovox hangt. Ik kan nl. wel met Voipbuster uitbellen, echter als ik de "9"druk kom ik via de quattrovox niet op de isdn buitenlijn, en ook het lampje van poort 1 op de quattrovox gaat niet branden. Heeft iemand dit al werkend? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Kan iemand mij vertellen hoe ik van de call forwarding functie gebruik kan maken op de volgende manier.

Mijn Voipstunt 020 nummer doorschakelen naar mijn GSM, zonder dat ik hiervoor de Voipstunt software hoef te gebruiken. Dus met *21...? Ik heb heb in het provisioning menu van mijn PAP2T het volgende ingesteld.

Cfwd All Act Code: *21
Cfwd All Deact Code: #21

Als ik nu *21003161234567 doe dan lijkt het dus goed gegaan te zijn. Echter als ik naar mijn 020 nummer bel, dan gaat hij niet over... :?

Iemand enig idee of het wel op deze manier kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsgiaccotto
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03-2024
Iemand al in het bezit van het nieuwe wachtwoord van die abel SPA3000 zooi? De oude (462872) werkt niet op mijn doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
zo ik ben dus echt een mongool.

zat een beetje in m'n SPA3000 te prutsen.
want ik wou dat ik van buitenaf de web interface in kon.
daar wou ik niet poort 80 voor gebruiken want ik heb ook al een web server op die poort.
dus ik vul een hoge poort in.
kies ik een poort boven 65535 8)7
dat zou niet moeten kunnen eigenlijk.
nu staat die poort wel in m'n SPA3000 maar ik kan er natuurlijk niet meer in nu.

met IVR (****170#) kan je wel mooi die poort beluisteren.
maar niet wijzigen.

ik kan natuurlijk gaan resetten. maar m'n instellingen stonden juist precies goed.
gateways, dialplan, ringtones, etc., etc...

dus ik laat het voorlopig zo en hoop dat ik ergens nog kan vinden hoe ik via IVR de web server port kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55
Caesu schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:11:
zo ik ben dus echt een mongool.

zat een beetje in m'n SPA3000 te prutsen.
want ik wou dat ik van buitenaf de web interface in kon.
daar wou ik niet poort 80 voor gebruiken want ik heb ook al een web server op die poort.
dus ik vul een hoge poort in.
kies ik een poort boven 66535 8)7
dat zou niet moeten kunnen eigenlijk.
nu staat die poort wel in m'n SPA3000 maar ik kan er natuurlijk niet meer in nu.

met IVR (****170#) kan je wel mooi die poort beluisteren.
maar niet wijzigen.

ik kan natuurlijk gaan resetten. maar m'n instellingen stonden juist precies goed.
gateways, dialplan, ringtones, etc., etc...

dus ik laat het voorlopig zo en hoop dat ik ergens nog kan vinden hoe ik via IVR de web server port kan veranderen.
Gewoon een reset geven staan al je instellingen weer default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
timcooijmans schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:14:
[...]

Gewoon een reset geven staan al je instellingen weer default
ja default.
maar ik wil dus niet default omdat ik zoveel ingesteld heb.
om alles weer terug in te stellen ben ik een halve dag bezig met alles testen enzo.
heb dit ding al bijna een jaar en bijna aan elke instelling wel iets verbeterd.

raar dat je met IVR niet de web server port kan instellen.
en hij zich laat instellen op poorten hoger dan 65535.

ik kan gewoon bellen / gebeld worden ermee. alles staat precies goed gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Caesu op 05-01-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
binnen een paar uur al reactie van Linksys/Sipura _O_
enige oplossing is inderdaad resetten... :(
nou dat doe ik dan wel als ik eens een keer zin heb om alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Caesu schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:11:
binnen een paar uur al reactie van Linksys/Sipura _O_
enige oplossing is inderdaad resetten... :(
nou dat doe ik dan wel als ik eens een keer zin heb om alles opnieuw in te stellen.
Staat er niet in je cache nog een versie van je Sipura instellingen? Sla die pagina gewoon op. In de broncode van die pagina zoek je naar asipura.spa, en daar zet je http://ip-adres-van-sipura/ voor, dus dan wordt de hele regel bijvoorbeeld:

code:
1
<FORM action=http://192.168.0.2/asipura.spa method=post>

Dan sla je de pagina op, en hoef je (na reset) alleen op Submit All Changes te drukken. Alle instellingen staan direct weer in je Sipura! :) Dit gebruik ik vaak om mijn instellingen te backuppen en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nee, alle cache is gewist bij het sluiten van de browser bij mij.
heb nog wel een backup van een half jaar terug gevonden.

voorlopig laat ik het maar zo.
hoop niet dat VoipBuster iets gaat wijzigen zodat ik er in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109353

Heb die spa3000 ook maar vraag me af of die nog te koop zijn ergens ? liever unlocked kweet nie of je het nog kan unlocken :?

Trouwens Caesu zou je die fine tunes die je hebt aangepast willen delen ? :) zou ik fijn vinden want bak er zelf niet zo veel van :D

Groetzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Anoniem: 109353 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:10:
Trouwens Caesu zou je die fine tunes die je hebt aangepast willen delen ? :) zou ik fijn vinden want bak er zelf niet zo veel van :D

Groetzzz
bijvoorbeeld:

SIP-tab:
RTP Packet Size: 0.020 < iets betere kwaliteit.
heb je snelle verbinding en QoS goed ingesteld kan je nog wat lager gaan.
even testen moet voluit up/downloaden of bellen dan nog goed gaat.

Regional-tab:
Kiestonen, ingesprektonen, etc. zoals een Nederlandse KPN telefoon klinkt.
dat heb ik ooit hier van overgenomen:
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura

FXS Port Impedance: 270+750||150nF < voorkomt echo

Line 1-tab:
Network Jitter Level: medium < voorkomt echo?
Jitter Buffer Adjustment: up and down < idem

Dialplan:
(11xS0<:@gw0>|080xx.<:@gw2>|090xx.<:@gw0>|<:078>[1-9]xx.<:@gw1>|0xxxx.<:@gw1>)
gw0=PSTN gw1=VoipCheap gw2=VoipBuster (0800-nummers zijn gratis naar VoipBuster, niet VoipCheap)

PSTN Line-tab:
FXO Port Impedance: 270+750||150nF < voorkomt echo
PSTN To SPA Gain: < waarde kiezen die de minste echo oplevert als je via PSTN gebeld wordt.

en nog meer instellingen maar dan ben ik allemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109353

Dankje wel Caesu _/-\o_ ik zal ze een keer proberen. Btw zijn die instellingen van http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura gemaakt voor gebruikers in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
HoppyF schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:42:
[...]

Ja precies, die unlocked versie moet je dan wel zien te regelen.
Op de website van Abel Telecom staan overigens tegenstrijdige voorwaarden zag ik.

Op de Home site staat "Gratis adapter twv €129,-" (dat is de Linksys SPA3000), maar in de actievoorwaarden staat dat je een Linksys SPA3000 ter beschikking gesteld krijgt en ook nog een borg moet storten van € 30.
Dat klopt dus niet.
Gratis is gratis, en in bruikleen is in bruikleen.
Wat er ook in de voorwaarden staat is dat je Afsluitkosten (a € 30) moet betalen als je het abonnement wilt opzeggen. Ook merkwaardig, je bent dan meteen je borg kwijt die je eerst gestort hebt.
Wel jammer dat men geen duidelijke voorwaarden heeft, want het abonnement op zich lijkt me niet verkeerd. Als ik het zo hoor/lees/zie ga ik toch maar eens uitkijken naar een MediaMarkt exemplaar.

Klik Hier voor de Actievoorwaarden van Abel Telecom
Dit lijkt een antwoord op het gesjoemel met de adapters. Abel telecom heeft de volgende voorwaarden gesteld:
- minimale contractduur 1 jaar
- opzegtermijn NA de minimale contractduur is 1 maand
- "gratis linksys adapter", 35 euro borg betalen (die je pas terug krijgt als je het apparaat terugstuurt)
(hoezo gratis... |:( |:( |:( )
- 30 euro betalen bij opzegging abonnement (ongeacht wanneer)
- 6,95 abonnementskosten, 1ste maand gratis

Cq, de adapter kost je nu: 6,95*12+35+30=€148,40
Ik doe nadrukkelijk 12x omdat ik het gevoel heb dat je er dus 13 maanden eraan vast zit.
Het is dus totaal onzinnig om nu nog een abonnement af te sluiten voor die adapter.

Helaas was ik te laat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Anoniem: 109353 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:20:
Dankje wel Caesu _/-\o_ ik zal ze een keer proberen. Btw zijn die instellingen van http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura gemaakt voor gebruikers in NL ?
bij Regional wel.
behalve de Caller ID method, moet je proberen bij welke instelling de nummerweergave het beste is.
ik heb bijvoorbeeld ETSI FSK, bell 202. dan komt ook de tijd mee waarop gebeld is.

verder zijn veel instellingen in de andere tabs afhankelijk van wat voor telefoon, VoIP-provider je hebt.
vooral als jij of degene die je opbelt last van echo heeft, kan je eindeloos instellingen verbeteren totdat je tevreden bent.
of als de PSTN lijn harder/zachter is dan je VoIP lijn.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste