Ik zit te denken om deze aan te schaffen.
Ik heb hier lokaal een Asterisk draaien, dus een gebrek aan mogelijkheden voor de dialplan is geen probleem.
Wat ik graag zou willen is dat je met dit kastje 1 of 2 analoge telefoons kunt verbinden met de Asterisk over SIP en dat toch de telefoons blijven werken als de server plat zou gaan, of als internet eruit ligt.
Heb ik het goed begrepen dat dat eventueel zou moeten kunnen dmv die PSTN-pass-through?
Kortom, is dit -voor mijn toepassing- een (heel) goedkope FXS-adapter?
In de Asterisk-server zit een X100P kaartje van Digium, dus die zou de verbinding kunnen oppakken en ook uitbellen, maar zou je dat ook buiten dat kaartje om kunnen doen, via dit kastje van Asus? (wederom dat het dus blijft werken als de server plat zou liggen en ik krijg tot nu toe de callerid niet werkende met dat kaartje)
En kun je binnenkomende gesprekken dan doorschakelen naar de Asterisk server, of gaan die automatisch door naar de telefoons die eraan hangen?
Edit:
Ik heb eindelijk een handleiding binnen kunnen halen (de Asus site was weer eens "minder goed" bereikbaar

)
Als ik het goed begrijp kun je niet de PSTN-poort op de AX-112 gebruiken vanuit Asterisk, maar kun je dus wel vanaf de telefoons dmv een code rechtstreeks met de vaste lijn verbinden en naar buiten bellen (*0 is default)
Kortom, ik zal de X100P ook met de PSTN lijn moeten verbinden en dan alles in Asterisk moeten regelen, omdat uitgaande gesprekken kennelijk default over SIP gaan (en dat is precies wat ik wil)
Oftewel als ik het goed begrepen heb, is de AX-112 dus 1 FXS poort met een fall-back over de PSTN lijn.
en dat is dus precies wat ik wil

Nu maar hopen dat de voorraad-indicator bij 4Launch een beetje klopt, want hij is inmiddels besteld
[
Voor 28% gewijzigd door
TD-er op 02-04-2007 03:36
. Reden: manual te pakken gekregen en gelezen ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)