linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 13:16
) :( :( HELP!!

kan iemand mij helpen- (ik sta op punt spa uit raam te gooien :r

ik heb inmiddels al een tijdje de spa3000, van de bekende actie. deze heeft tot een tijd goed gewerkt- heb nu KPN en belbudget-..

probleem is, bij gesprek uitgaand dus voip->pstn, dat even goed gaat- maar zo af en toe het geluid wegvalt- ik hoor de wederpartij niet tot slecht. ook heeft de andere partij moeite mij te verstaan. super-irritant als je iemand of mij niet kan verstaan...

welke setting moet ik het zoeken??.. ik heb vanalles gechecked
- internet verbinding is goed, ik dacht trage verbinding, lagere codecs kiezen,
diverse firmwares geprobeerd-
ik begrijp fxo port input/output gain kan helpen.

maar wat ik ook doe- er veranderd niets.
doe ik iets verkeerd- moet ik bv herstarten na zon wijziging?- of gaat het tijdens een gesprek?
hoe test dit makelijk uit?

ik wil een volledige factory reset doen, vanaf scratch opnieuw beginnen-
geprobeerd zoals in begin van deze topic- blijven er toch settings achter- bizar....

ik ben overtuigd dat het goed moet kunnen werken- maar er zijn zoveel settings, mogelijkheden, onduidelijkheden...

wie heeft wat tips, met name met het wegvallen van het geluid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143681

paerad schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:29:

ik heb inmiddels al een tijdje de spa3000, van de bekende actie. deze heeft tot een tijd goed gewerkt- heb nu KPN en belbudget-..

probleem is, bij gesprek uitgaand dus voip->pstn, dat even goed gaat- maar zo af en toe het geluid wegvalt- ik hoor de wederpartij niet tot slecht. ook heeft de andere partij moeite mij te verstaan. super-irritant als je iemand of mij niet kan verstaan...

welke setting moet ik het zoeken??.. ik heb vanalles gechecked
- internet verbinding is goed, ik dacht trage verbinding, lagere codecs kiezen,
diverse firmwares geprobeerd-
ik begrijp fxo port input/output gain kan helpen.

maar wat ik ook doe- er veranderd niets.
doe ik iets verkeerd- moet ik bv herstarten na zon wijziging?- of gaat het tijdens een gesprek?
hoe test dit makelijk uit?

ik wil een volledige factory reset doen, vanaf scratch opnieuw beginnen-
geprobeerd zoals in begin van deze topic- blijven er toch settings achter- bizar....

ik ben overtuigd dat het goed moet kunnen werken- maar er zijn zoveel settings, mogelijkheden, onduidelijkheden...

wie heeft wat tips, met name met het wegvallen van het geluid???
Check http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/470722.html
en lees hoe deze SPA 3000 gebruiker het echo & geluid probleem aanpakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177350

Anoniem: 177350 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:13:
2006/07/25 04:01:06 : Blocked access attempt : TCP from 217.83.129.239:2921 to 83.83.24.xxx:1080
2006/07/25 04:14:52 : Dhcp client lease invalid. ???
2006/07/25 04:14:52 : DHCP Client : Send Discover
2006/07/25 04:14:52 : DHCP Client : Receive Offer from 10.1.192.10
2006/07/25 04:14:54 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 83.83.24.xxx
2006/07/25 04:14:54 : DHCP Client : Receive Ack from 10.1.192.10, Lease time = 86400
2006/07/25 04:14:55 : Dhcp client renew
2006/07/25 04:14:55 : Get Ip = 83.83.24.xxx
2006/07/25 04:14:55 : Get Netmask = 255.255.252.0
2006/07/25 04:14:55 : Get Gateway[0] = 83.83.24.1
2006/07/25 04:14:55 : Get Dns[0] = 83.80.1.236
2006/07/25 04:32:56 : Blocked access attempt : TCP from 61.100.186.221:110 to 83.83.24.xxx:25101
Ok, ik ben weer een stap dichter bij de oplossing....
Mijn cable modem (motorola, docsis, via Casema) heeft een zgn lease time van 24 uur. Na die 24 uur maakt de modem weer contact met casema en vraagt of ik nog steeds hetzelfde ip adres mag gebruiken.
Waarom weet ik niet maar nu gaat het in mijn SPA 3000 mis. Nadat de lease time is afgelopen kan de SPA3000 geen verbinding meer krijgen. Dan lukt weer wel nadat ik de ROUTER gereset heb; dan draait ie weer 24 uur probleemloos...... tenzij de lease time invalid is en de modem eerder contact maakt met Casema. (waarm die lease time invalid zou zijn??? ik zou het niet weten.)
Heeft dus duidelijk met de router te maken. Die geeft ip adressen uit als ie ze niet snel genoeg van de modem krijgt. En daar koop je dan speciaal een CALBE router voor. :(

Weet iemand of het finse wachtwoord nog werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 177350 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:04:
[...]

Heeft dus duidelijk met de router te maken. Die geeft ip adressen uit als ie ze niet snel genoeg van de modem krijgt. En daar koop je dan speciaal een CALBE router voor. :(
Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn. Kun je nergens een timeout instellen voor DHCP requests?
Probeer anders eens een andere router te lenen van iemand (als dat kan) en probeer het daar eens mee, want dit lijkt mij niet de bedoeling. Wat voor router is het eigenlijk?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3Com® OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Router
Product # 3CRWE554G72T

Ik heb 3com gemaild, maar het blijft angstvallig stil......
Lijkt mij ook logisch dat ze zich stil houden....wie maakt er nu een kabel modem (bij kabel internet is het normaal dat het enige tijd duurt voordat een ipadres wordt uitgegeven) die als het niet onmiddelijk een ip adres ontvangt er zelf maar 1 gaat bedenken??

En ik dacht nog wel, laat ik eens kwaliteit kopen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
Anoniem: 143681 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:22:
[...]

Check http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/470722.html
en lees hoe deze SPA 3000 gebruiker het echo & geluid probleem aanpakt. :/
Bedankt! - ik ga deze link volgen, als ik meer weet wat t probleem was-
dan laat ik het ook weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sorry, bericht niet meer nodig. Ik vroeg me af of je nog ergens unlockbare kon krijgen maar ik zie net dat ze voor 85 euro in de pricewatch staan, dat valt eigenlijk ook wel mee, dacht dat ze 129 waren? Dan doe ik dat wel.

[ Voor 76% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 177350 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:06:
3Com® OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Router
Product # 3CRWE554G72T

Ik heb 3com gemaild, maar het blijft angstvallig stil......
Lijkt mij ook logisch dat ze zich stil houden....wie maakt er nu een kabel modem (bij kabel internet is het normaal dat het enige tijd duurt voordat een ipadres wordt uitgegeven) die als het niet onmiddelijk een ip adres ontvangt er zelf maar 1 gaat bedenken??

En ik dacht nog wel, laat ik eens kwaliteit kopen }:O
Heb net even in de manual zitten kijken, maar helaas geen optie waarbij de timeout aan te passen is.
Wat voor IP adressen gaat ie eigenlijk uitdelen als ie er geen van je ISP krijgt? Van die APIPA adressen (169.254.x.x)?

Edit: het is trouwens geen router specifiek voor kabel, maar ook voor DSL verbindingen.
Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat het een doodgewone router voor thuisgebruik is. Volgens mij zijn het puur marketingtermen, dat Cable/DSL router gedoe. Een router is een router, punt. De één heeft wat meer functies dan de ander en ook stabiliteit kan een issue zijn, maar daar betaal je voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 01-08-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ja, dit was een reactie op een verandert bericht

[ Voor 86% gewijzigd door mhr-zip op 01-08-2006 22:35 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132733

Vanmiddag bij MM in Utrecht een Abel' tje gescoord,
bleek inderdaad te vragen om " enter password"
shit dacht ik dus, maar ff zoeken en met 462872# kwam ik er keurig doorheen.
Draait inmiddels op SPA3K-31.1.10d....

met deze methode ging het bij mij dus helemaal goed

Belangrijk hang GEEN ethernet aan de SPA !
Een KPN lijn is ook niet nodig !
Hang een DTMF toestel aan de SPA doe dit via de rj-11 "phone"
Neem de hoorn van de haak wacht tot je geen kies(toon) weg valt.
1 Toets **** (4 x *)
2 Toets 73738#
3 Toets 1#
Hierna vraagt de stem geef password
4 Toets 462872#
5 Toets 1# To confirm.
6 Leg hoorn weer neer

En klaar, vervolgens ff met ***** 110# ip-adres opvragen , naartoe browsen, nieuwe FW erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 132733 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:09:

1 Toets **** (4 x *)
2 Toets 73738#
3 Toets 1#
4 Toets 462872#
5 Toets 1# To confirm.
6 Leg hoorn weer neer

En klaar, vervolgens ff met ***** 110# ip-adres opvragen , naartoe browsen, nieuwe FW erin en klaar.
vandaag ook eentje gekocht bij MM voor de beroende 49 euro! linksys, gebouwd januari 06, volgens bovenstaande truuk unlocked, ook nieuwe fw erop en werken!!!! dank voor de uitleg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
paerad schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:29:

...
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/470722.html

bedant voor de URL die ik kreeg- een en ander doorgelezen, en onderstaande procedure gevolgd, dit heeft geholpen- geluidskwaliteit is weer subliem _/-\o_

ik denk met name de network Jitter level buffers hebben geholpen, deze optie was ik ook niet in andere fora tegengekomen.

ik heb deze procedure hieronder staan- deze ook voor andere mensen interessant kan zijn met spa geluids problemen (creditz gaan naar deze poster)

ps: mijn nieuwste firmware is (3.1.10g)
User #15650 122 posts
Tony
Forum Regular
Echo in the SPA-3000 is a common problem. In reality, most of the time the SPA-3000 isn't causing the echo, it's just making it more noticeable. This is due to the fact that the SPA-3000 passes calls from the PSTN to the LINE1 by converting it to VoIP internally and then back to analogue. This process does not produce any echo, however is can add about 30ms of latency to the call. This added latency can make echo that was previously unnoticed suddenly become annoying. A pure digital system has no echo (the TX and RX path are 100% separated). It's the interaction of the Digital and Analogue that cause problems.

This may help getting rid of that pesky echo on your Sipura SPA-3000 PSTN line:

1. Make sure you are running the latest firmware (3.1.7) and you have everything back to factory defaults or at least undo all the previous tweaking.

2. Switch *off* all echo can in all your devices. There are 6 places in the sipura to switch off echo can. PSTN Line -> "Echo Canc Enable", "Echo Canc Adaptive Enable", "Echo Supp Enable" and Line 1 -> "Echo Canc Enable", "Echo Canc Adaptive Enable", "Echo Supp Enable". The idea is that we want to hear how bad the echo is with different configs.

3. Unplug everything from your phone line except the SPA-3000. This includes all the extension cables even with nothing connected to them. These can cause impedance problems which lead to echo.

4. Set the Impedance on your lines. PSTN -> "Port Impedance" = 220+820||120nF as a starting point. Regional -> FXS Port Impedance = "220+820||115nF" as a starting point.

5. In the PSTN tab set - "Tip/Ring Voltage Adjust: = 3.1V" and "Operational Loop Current Min = 16mA". Doesn't seem to affect echo, but I believe that these are the correct numbers for Australia.

6. Turn down the jitter buffers! "PSTN -> Network Jitter Level: = low", "PSTN -> Jitter Buffer Adjustment: = disable". This reduces the delay across your SPA-3000. "LINE1 -> Network Jitter Level: = low", "LINE1 -> Jitter Buffer Adjustment: = up and down". If you are using a poor quality VoIP service as well as the PSTN then you could change the "LINE1 -> Network Jitter Level: = medium".

7. Set the preferred codec for the PSTN to be g711a and lock it in. "PSTN -> Preferred Codec = g711a", "PSTN -> Use Pref Codec Only = yes". Obviously adjust this if your accessing your PSTN line via VoIP from a remote network. Set the LINE1 to allow g711a as well as whatever else your prefer- "LINE1 -> Use Pref Codec Only = no". The g711a is fast to encode and decode. Using this codec again reduces your latency and may make the echo less obvious or easier to catch with the echo canceler.

7. Power cycle the SPA-3000 (pull the power plug). Believe it or not, this sometimes fixes the problem. Especially after you have changed the physical phone wiring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nette info paerad, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34

TheVMaster

Moderator WOS
In de computertotaal van september 2006 staat btw een artikel hoe je de Linksys SPA-3000 moet configgen met Voipbuster (voor de mensen die er nog niet uitkomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174937

Er schijnen meer mensen met een 3 com router problemen te hebben met voip in het algemeen. Ik wil niet beweren dat de router niet deugd, echter ook bij de combinatie diensten (Internetplusbellen, ed.), hebben veel mensen problemen met 3 com. Waarom is bij mij niet bekend, maar lees het steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
Anoniem: 132733 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:09:

1 Toets **** (4 x *)
2 Toets 73738#
3 Toets 1#
4 Toets 462872#
5 Toets 1# To confirm.
6 Leg hoorn weer neer

Ik heb toennet zo'n sipura kastje gehaald.
en als ik stap 2 doe dan krijg ik al meteen te horen enter password.
En het password van stap 4 werkt niet.
Kastje is gemaakt in feb 06, gehaald bij MM Adam.

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Anoniem: 174937 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:46:
Er schijnen meer mensen met een 3 com router problemen te hebben met voip in het algemeen. Ik wil niet beweren dat de router niet deugd, echter ook bij de combinatie diensten (Internetplusbellen, ed.), hebben veel mensen problemen met 3 com. Waarom is bij mij niet bekend, maar lees het steeds vaker.
3Com schijnt sterker te zijn in "klassieke" data transfer dan in "voip data". maar er wordt ook bij verteld dat ze een inhaalsslag aan het maken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost!!
Mijn 3com had het helemaal begeven, dus heb ik een eenvoudig linksys routertje angeschaft.
Draait nu al een week zonder enig probleem.

NIEUWE VRAAG:
Ik heb een dect toestel aangesloten met sms functionaliteit. Echter het is mij nog niet gelukt om SMS te versturen of te ontvangen. Kan dit? Zo ja moet ik wat in de SPA 3k instellen? Een sms-gateway nummer in de telefoon invoeren? (06 draaien gaat via gateway 2 -> Freecall, gebeld wordt ik op mijn budgetphone nummer).

Ik ga nog maar wat kastjes bij de MM inslaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Wil er voor een kennis in Eindhoven nog een halen bij de MM.
Zijn ze daar nog te unlocken?
De mijne hoefde alleen gereset te worden... 8) maar dat is alweer een poosje geleden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 08-08-2006 17:09 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:31

Zjemm

...

zijn er ook mensen die xs4all voip werkend op deze spa3000 hebben? ik had het werkend maar op de een of andere manier werkte er iets niet meer waarna ik een factory reset heb gedaan. echter krijg ik het nu niet meer aan de praat. hij blijft ook registration failed aangeven terwijl via de webphone van xs4all het wel werkt

opensecure.nl

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 177350 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:55:

[..]

NIEUWE VRAAG:
Ik heb een dect toestel aangesloten met sms functionaliteit. Echter het is mij nog niet gelukt om SMS te versturen of te ontvangen. Kan dit?
Mijn DECT-toestel kan probleemloos SMS'en via de VoIP-lijn, zonder dat ik er iets voor heb hoeven aan te passen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Hangt wel van je VoIP aanbieder af. Soms werken die SMS diensten via een 06760***** nummer. Dan belt je toestel daar op een server in (zijn inbel nummers) en levert de tekst af voor verzending. Niet alle aanbieders bieden toegang voor VoIP naar die nummer reeks. Want inbellen (een data verbinding op hoge snelheid) via VoIP gaat 'niet zo lekker'.

Als het SMS'en inbelt op een gewoon nummer is het vaak geen probleem. En de data verbinding zal op lage snelheid worden opgezet (immers weinig data) zodat het vaak redelijk goed gaat.

Je kan dus niet zondermeer stellen dat 'SMS via VoIP goed gaat' ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 10-08-2006 23:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 23:10
Nu kan ik er overheen gelezen hebben maar ik ben op zoek naar een oplossing voor het krijgen van een bezet toon op de PSTN lijn als ik over VOIP uitbel. Als ik nu op lijn 1 bel (over VOIP) dan kan ik op PSTN een gesprek krijgen. Status wordt dan ringing en ik kan hem met een toetsencombinatie overnemen. Het moet volgens mij ook mogelijkzijn dit te "blocken" dus dat je maar een lijn tegelijk krijgt ipv wisselgesprekken te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Is al eens eerder voorgekomen in dit topic, kwam er op neer dat het niet mogelijk is met de SPA3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60141

zijn er nog meer paswords deze werkt niet 462872

alvast bedankt
mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

wel bagger al die echo. en ook het geluid van ptsn is veel zachter. ik heb al heel wat instellingen getest maar het blijft hobbybob. zou dat bij andere produchten ook zo zijn bv de speedtouch?

anders doe ik de mijne weg want de vrouw moet wel tevreden blijven. misschien dat iemand anders er dan wel wat mee kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Zjemm op 14-08-2006 20:46 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159825

Ik heb al enige tijd naar tevredenheid de spa3000. Echter bij het uitbellen wordt m'n voipbusternummer opeens niet meer meegezonden. Als ik met de softphone van VB bel wordt mijn nummer wel meegezonden. Het ligt dus echt aan de SPA3000. Ik zoek me echter een ongeluk maar kan niet vinden waar ik het kan instellen of de instelling kan controleren. Ik heb de SPA al een keer spanningsloos gehad en een factory reset gegeven en weer opnieuw geconfigureerd met de BIRDY-instellingen maar wat ik ook doe m'n nummer wordt niet meer meegezonden. Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Anoniem: 159825 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:14:
Ik heb al enige tijd naar tevredenheid de spa3000. Echter bij het uitbellen wordt m'n voipbusternummer opeens niet meer meegezonden. Als ik met de softphone van VB bel wordt mijn nummer wel meegezonden. Het ligt dus echt aan de SPA3000.
Dit merkte ik gisteren zelf toevallig ook. Tot die tijd heeft het altijd goed gewerkt. Inderdaad wordt het nummer via de softphone wel meegezonden en via de SPA3000 niet. Als ik met een andere Voip-provider (XS4ALL) bel met mijn SPA3000 dan wordt het nummer ook netjes meegezonden. Het moet dus aan Voipbuster liggen. Misschien de SIP-server.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183451

welke voipadapter werkt het best met orange?
qbest
spa
e-tech
Ik wil nl ook een 2de pc aan de livebox hebben en zo weinig mogelijk gedoe met hubs.
er zitten 2 ethernet aansluitingen op de livebox, ik wil gebruik maken van voipbuster in plaats van telefonie van wanadoo.
ik gebruik voipbuster via een headset gebeuren maar wil gewoon met mn dect toestel bellen.
weet iemand hoe ik dit zonder al te ingewikkeld gedoe kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:44
mno schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 06:50:
[...]

Dit merkte ik gisteren zelf toevallig ook. Tot die tijd heeft het altijd goed gewerkt. Inderdaad wordt het nummer via de softphone wel meegezonden en via de SPA3000 niet. Als ik met een andere Voip-provider (XS4ALL) bel met mijn SPA3000 dan wordt het nummer ook netjes meegezonden. Het moet dus aan Voipbuster liggen. Misschien de SIP-server.
Yep op het Voipbuster forum wordt dat ook gemeld dus het ligt aan Voipbuster,

Hier het antwoordt van Voipbuster: we will take a look
Dus het zal wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

aart44 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:38:
[...]
Yep op het Voipbuster forum wordt dat ook gemeld dus het ligt aan Voipbuster,

Hier het antwoordt van Voipbuster: we will take a look
Dus het zal wel opgelost worden.
Heb dit hier ook, zowel met de SPA als met een SMC7908 VoIP modem. Lastig wel, sommigen nemen 'anonieme' nummers niet op, net als ik tussen 18:00 en 20:00 uur ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159825

Nummerweergave bij uitbellen middels VB werkt weer!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit met een probleempje, maar ik twijfel of het de SPA3000 is of TweakPhone.

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik een 06-nummer bel. Ik hoor vervolgens niets, geen kiestoon, nada, noppes. Maar ondertussen wordt er wèl gebeld en diegene die ik heb gebeld hoort mij ook gewoon.

Dus... SPA3000 probleempje of TweakPhone probleempje?

(dit weekend ben ik btw pas in staat te testen door de telefoon rechtstreeks op m'n modem aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186191

Heb zojuist een SPA 3102 thuis ontvangen.
Ik heb hier een kpn huiscentrale hangen.
Om de SPA op het gemak in te kunnen stellen ben ik van plan om de SPA 3102 parallel op de inkomende KPN lijn aan te sluiten.

Heeft iemand dit al eerder uitgevoerd?
Kan dit geen kwaad/problemen opleveren.

Wacht een antwoord af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patfee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06-2023
Gisteren een ABEL SPA 3000 bij de MM in Middelburg gekocht voor 49eurie.... staat nog een hele pallet vol

Was gewoon te unlocken met codes van pagina 1 in dit topic.

Werkt als een zonnetje met de voip van xs4all en gewoon nummer herkenning als ik op mijn kpn nummertje wordt gebeld.

Thanks aan iedereen die zijn settings hier heeft gedeeld!!!

Hij hangt trouwens aan mijn speedtouch 716 en ik heb geen poortjes open gezet.... zijn er poortjes die ik beter wel kan openen trouwens?

Thanks
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10
Ik word een beetje moe van m'n SPA3K.

- Wanneer ik wil bellen (naar bijv. een lokaal nummer), duurt het zo'n 15s tot de telefoon overgaat (als ik bel via gw0, PSTN dus).
- De telefoon gaat 4x over wanneer ik word gebeld, en daarna word de verbinding verbroken. Echter, de telefoon gaat bij de beller al wat vaker over (de telefoon gaat bij mij thuis pas over nadat het bij de beller al 2x is overgegaan).

Spa3K is aangesloten op een switch die is aangesloten op een alcatel adsl-modem. De Spa3K heeft gewoon een extern ip, evenals mijn router die ook is aangesloten op de switch (TweakDSL levert meerdere externe ip's :9~ ). Geen gedoe met NAT in dit geval.

Ik heb al zo'n beetje met alle mogelijke instellingen gespeeld, maar het heeft niet mogen baten... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186556

Hallo,

Ik heb tweetal vragen:

1) Ik heb gisteren SPA3000 kastje van Abel Telecom gekocht bij MediaMarkt. Ik kan dat kastje niet resetten. Ik heb overal gezocht en al de stappen gevolgd maar is bij mij niet gelukt. Hij vraagt naar "Password" en vervolgens heb ik "462872" als wachtwoord gebruikt maar krijg ik te horen "Invalid Password". Weet iemand wat meer hierover en hoe ik dat kastje kan resetten.

2) Hij krijgt wel een IP adres maar ik kan de "Webinterface" niet bereiken. Hoe komt dat?

Hartelijk dank!

Groeten,
Xes

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 186556 op 23-08-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Anoniem: 186556 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:54:
Hallo,

Ik heb tweetal vragen:

1) Ik heb gisteren SPA3000 kastje van Abel Telecom gekocht bij MediaMarkt. Ik kan dat kastje niet resetten. Ik heb overal gezocht en al de stappen gevolgd maar is bij mij niet gelukt. Hij vraagt naar "Password" en vervolgens heb ik "462872" als wachtwoord gebruikt maar krijg ik te horen "Invalid Password". Weet iemand wat meer hierover en hoe ik dat kastje kan resetten.

2) Hij krijgt wel een IP adres maar ik kan de "Webinterface" niet bereiken. Hoe komt dat?

Hartelijk dank!

Groeten,
Xes
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patfee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06-2023
Hoi,
Weet iemand of je kan instellen dat wanneer je geen gehoor krijgt op je kpn lijn, dat de S3K automatisch doorschakeld naar je VOIP nummer?

en zo ja hoe?

Thanks
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186556

Ik heb hem bij MediaMarkt (Amsterdam) gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sylvesterrr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:24:
Ik word een beetje moe van m'n SPA3K.

- Wanneer ik wil bellen (naar bijv. een lokaal nummer), duurt het zo'n 15s tot de telefoon overgaat (als ik bel via gw0, PSTN dus).
Mik een # achter het telefoonnummer, dan gaat 'ie meteen bellen. Zal ook wel in het dialplan zijn te configureren of ergens anders in de SPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Het maf ding schakelt nu binnenkomende PSTN-gesprekken niet meer door. Een normale telefoon die nog rechtstreeks op de buitenlijn van KPN zit gaat gewoon over, dus de gesprekken komen wel gewoon binnen. En met #1 kreeg ik eerst de KPN-lijn ipv VoIP, maar dat werkt nu ook al niet meer.

Enig idee waar de fout bij dit kan liggen?

-- Edit: probleem gevonden, dat lag bij een instelling die ik gehad ivm echo. G711a als preferred codec bij line 1 is dus niet handig blijkbaar :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
edit: bij dat abo krijg je de Sipura SPA 2100, is dat ding een beetje ok ? ;)

[ Voor 78% gewijzigd door maarud op 07-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcandor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:55:
Ik ga binnekort naar noorwegen verhuizen, en daar is breedbandtelefonie heel populair (een abo kost 18 euro per maand en dan kan je gratis overal naar toe bellen) maar ik vroeg me af of dit apparaatje ook in noorwegen zou werken? Daar heb je ook gewoon analoog en ISDN, maar misschien werkt het op de e.o.a. manier niet ...

edit: bij dat abo krijg je de Sipura SPA 2100, is dat ding een beetje ok ? ;)
SPA-3000 is gelijk aan de 2100 maar de 2100 heeft geen FXO poort voor PSTN maar heeft wel weer een ingebouwde 1 ports router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Anoniem: 18507 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:32:
[...]

SPA-3000 is gelijk aan de 2100 maar de 2100 heeft geen FXO poort voor PSTN maar heeft wel weer een ingebouwde 1 ports router
welke is nou beter dan?

Bij de Office Centre hebben ze ook dat Abel-pakket, voor 69 euro ex BTW. Is dat kastje te unlocken? Misschien is dit een nieuwere versie die beter beveiligd is ofzo? De Linksys SPA-3000 zit erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb soms bij uitgaande gesprekken dat mensen mij wel horen, maar ik hun niet. Een kort testje zojuist leek uit te wijzen dat het aan de SPA3000 ligt... (ik belde eerst via de Sipura met VoIP naar m'n vaders GSM: ik hoorde hem niet, hij mij wel. Vervolgens gebeld zonder de Sipura via VoIP (rechtstreeks op het modem): ik hoorde hem nu ook)

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcandor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:19:
[...]

welke is nou beter dan?

Bij de Office Centre hebben ze ook dat Abel-pakket, voor 69 euro ex BTW. Is dat kastje te unlocken? Misschien is dit een nieuwere versie die beter beveiligd is ofzo? De Linksys SPA-3000 zit erbij....
Nou het ligt eraan wat je nodig hebt, wil je bereikbaar blijven op je vaste lijn neem je de 3000, en heb je liever 2 fxs poorten en routerfunctionaliteit neem je de 2100. Verder verschillen ze bijna niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Wildfire schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:56:
Ik heb soms bij uitgaande gesprekken dat mensen mij wel horen, maar ik hun niet. Een kort testje zojuist leek uit te wijzen dat het aan de SPA3000 ligt... (ik belde eerst via de Sipura met VoIP naar m'n vaders GSM: ik hoorde hem niet, hij mij wel. Vervolgens gebeld zonder de Sipura via VoIP (rechtstreeks op het modem): ik hoorde hem nu ook)

Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb je je voip-poort (def. 5060) geforward naar het (vaste!) ip van de spa3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 49380 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:21:
[...]

Heb je je voip-poort (def. 5060) geforward naar het (vaste!) ip van de spa3000?
Ik heb een ZyXEL 2602 modem die VoIP netjes ondersteunt en kan regelen via NAT. Daarnaast werkt het telefoneren meestal probleemloos, alleen soms kan ik de andere kant niet horen maar zij mij wel. Als het echt een kwestie van een poortje was, zouden er altijd problemen zijn. Maar goed, voor de volle 100% zekerheid heb ik maar een forward aangemaakt.

Ik zit nog te twijfelen of het probleem daadwerkelijk bij de SPA3000 ligt, maar omdat het niet continu optreedt is testen nogal lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 28-08-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186191

Heb vandaag getracht de SPA 3102 aan de praat te krijgen maar kan het instellingen menu niet oproepen.
Quick install geeft het adres 192.168.0.1 aan maar IVR menu en 110# intoetsen gaf deze IP 192.168.1.100 op.
Ook dit adres werkt niet als ik het ingeef in Explorer.
Kan dit te maken hebben met dynamische IP´s en kan dat met dit systeem?
Weet iemand een oplossing?
Ik kan nog steeds niets instellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Hallo,
Ik was net bij de mediamarkt in Arnhem, daar verkopen ze alleen nog maar de SPA 3102, heeft iemand deze al succesvol "geunlocked" ?
Ik zag bij de specs dat de fabrieksinstellingen door een wachtwoord beschermd worden, lijkt me dat het dan een beetje lastig wordt.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187599

Heb vandaag getracht de SPA 3102 aan de praat te krijgen maar kan het instellingen menu niet oproepen.
Quick install geeft het adres 192.168.0.1 aan maar IVR menu en 110# intoetsen gaf deze IP 192.168.1.100 op.

Ik had het zelfde probleem. Even de router er tussen uit gehaald en voila. --> 192.168.0.1
Router er weer tussen en draaien als een speer!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186191 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:03:
Ik had hetzelfde probleem. Even de router er tussen uit en voila --> 192.168.0.1.
Router er weer tussen en draaaaien. Succes!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Even voor de goede orde, dan heb je hem dus niet draaien op Abel telecom ?

Het weer in Halfweg

• DancePlaza
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Anoniem: 186556 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:19:
[...]

Ik heb hem bij MediaMarkt (Amsterdam) gekocht.
heb hem ook van de week gehaald bij de mm in amsterdam arena.. maar idd zelfde problemen als jij

pakt pw niet en kan niet via de browser inloggen op dat ding..

manufactur datum is ook van jan. 06

heb je of iemand een oplossing hiervoor kunnen vinden.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 21:38

rik

Als ik naar mn VB nummer bel vanaf een vaste telefoon dan gaat hij niet over, al klinkt in de hoorn van wel. Ik heb een 036-nummer, ik woon ook in 036. Poorten 5060 en 16384-16482 zijn doorgeroute.

Iemand enig idee? Uitgaand werkt nog altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

...
Had hetzelfde, ook MM a'dam. Heb'm zelfs opengemaakt en met de jumpers lopen pielen, maar niet gelukt en weer teruggebracht (zonder problemen).

/Edit: was een reactie op DancePlaza |:(

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 02-09-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help, PSTN lijn blijft op RINGING staan. Hierdoor onmogelijk gebeld te worden of uit te bellen.

Ik heb een Linksys SPA 3102 gekocht. Uitbellen via VOIP gaat goed.
Ik kan alleen niet uit bellen en gebeld worden via de PSTN lijn op het aangesloten telefoontoestel. Ik hoor wel op een ander toestel dat er gebeld wordt. Kan het inkomende gesprek niet voeren met het op de spa 3102 aangesloten toestel.
Als ik de SPA 3102 aanzet gaat het aangesloten toestel rinkelen, de lampjes op de 3102 knipperen, en houdt na 5 keer op. De PSTN state blijft continu op ringing staan. De line voltage varieert van 24 tot 78.

Aansluitingen: ik heb de ethernetkabel van de pc rechtstreeks op de SPA 3102 aangesloten (om te kunnen configureren 192.168.0.1). De internet-uitgang van de 3102 aangesloten op m’n router en m’n router verbonden met de modem.
In m’n router de poorten 5060 en 5061 opgengezet.

Op het moment ik de ethernetkabel (verbonden met de pc) eruit trek begint ie spontaan te rinkelen. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109353

Help help wie kan mij op msn helpen dat spa3000 aan de praat te krijgen :'( dat ding is te ingewikkeld en heb geen ervaring in Voip gedoe en netwerk instellingen...

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 21:39

Balachmar

The truth is out there

OK, ik heb er net ook nog een gekocht bij de MM.
En heb hem gereset, ik zag zelfs even het configuratiescherm. Maar nu krijg ik niet thuis...
Enig idee, waar dat aan kan liggen?
Is trouwens een SPA 3000
OK ben al wat verder: als je hem nogmaals wilt resetten is dus 462872 de code en niet 1 :+
Bij mij werkt bellen via voipbuster nu iig. Morgen maar eens kijken of ik ook inkomende gesprekken kan gaan krijgen via budgetphone.

[ Voor 42% gewijzigd door Balachmar op 06-09-2006 22:06 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Een tijd geleden stelde ik de vraag hier ook, maar geen reacties gehad. Dus bij deze in de herkansing...

Ik heb regelmatig dat ik iemand wil bellen, vervolgens niets hoor (hoor de lijn ook niet overgaan), enkel stilte. Achteraf blijkt diegene die ik heb gebeld mij wèl te hebben gehoord.

Kortom: het lijkt alsof de SPA3000 soms ermee kapt om geluid te geven nadat ik een nummer heb gekozen - terwijl diegene die ik heb gebeld mij wel gewoon kan horen.

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

-- Edit: ik zit bij TweakPhone en om uit te sluiten of dit probleem aan hun lag heb ik contact met ze gehad, maar dit probleem kwam ze niet bekend voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 08-09-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Wildfire schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:32:
Een tijd geleden stelde ik de vraag hier ook, maar geen reacties gehad. Dus bij deze in de herkansing...

Ik heb regelmatig dat ik iemand wil bellen, vervolgens niets hoor (hoor de lijn ook niet overgaan), enkel stilte. Achteraf blijkt diegene die ik heb gebeld mij wèl te hebben gehoord.

Kortom: het lijkt alsof de SPA3000 soms ermee kapt om geluid te geven nadat ik een nummer heb gekozen - terwijl diegene die ik heb gebeld mij wel gewoon kan horen.

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

-- Edit: ik zit bij TweakPhone en om uit te sluiten of dit probleem aan hun lag heb ik contact met ze gehad, maar dit probleem kwam ze niet bekend voor.
En als je het eens probeert met voipbuster? Kun je toch even gratis proberen.
En doet het zich altijd voor of alleen soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Laatst online: 26-05 19:36
Ik heb vandaag ook zo'n pakketje gehaald, maar ik krijg het niet voor elkaar om in de webinterface te komen. Heeft er al iemand het nieuwe wachtwoord kunnen achterhalen om de spa3k te resetten? Ik heb de 2 wachtwoorden die in de vorige posts zijn beschreven (462872 en 1) geprobeerd, maar ze leveren allebei "invalid password" op.

edit: ik heb trouwens ook de dingen op http://www.afd-almere.nl/Article110.html geprobeerd:

Lijstje met codes voor het interactieve voice response systeem:
**** enter menu
3948 exit menu
100 check dhcp
101 enable/disable dhcp
110 check IP address
111 set static ip adress (* is punt)
120 check netmask
121 set netmaks
130 check gateway adres
131 set gateway adres
140 check mac adres
150 check firmware version
160 check primary dns server setting
161 set primary dns server
170 check spa web server port
7932 enable/disable web server (1 = enable)
732668 manual reboot
877778 user factory reset (1 confirms, * cancels)
73738 facturoy reset (1 confirms, * cancels)

Maar voor optie 7932 heb je ook een wachtwoord nodig. :(

[ Voor 53% gewijzigd door rainmaker2k op 09-09-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

UItgaand bellen via Voipdiscount.com (met ATA) geeft alweer een tijdje geen nummer mee.
Jammer dat ze hier niet gewoon met hun handen vanaf blijven :(

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rainmaker2k schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:29:
Ik heb vandaag ook zo'n pakketje gehaald, maar ik krijg het niet voor elkaar om in de webinterface te komen. Heeft er al iemand het nieuwe wachtwoord kunnen achterhalen om de spa3k te resetten? Ik heb de 2 wachtwoorden die in de vorige posts zijn beschreven (462872 en 1) geprobeerd, maar ze leveren allebei "invalid password" op.

edit: ik heb trouwens ook de dingen op http://www.afd-almere.nl/Article110.html geprobeerd:

Lijstje met codes voor het interactieve voice response systeem:
**** enter menu
3948 exit menu
100 check dhcp
101 enable/disable dhcp
110 check IP address
111 set static ip adress (* is punt)
120 check netmask
121 set netmaks
130 check gateway adres
131 set gateway adres
140 check mac adres
150 check firmware version
160 check primary dns server setting
161 set primary dns server
170 check spa web server port
7932 enable/disable web server (1 = enable)
732668 manual reboot
877778 user factory reset (1 confirms, * cancels)
73738 facturoy reset (1 confirms, * cancels)

Maar voor optie 7932 heb je ook een wachtwoord nodig. :(
Heb je hem in Amsterdam gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
Anoniem: 18507 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:08:
[...]

Heb je hem in Amsterdam gekocht?
Ja klopt, hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Geen idee of het wat uitmaakt, maar ik had hem laatst in Eindhoven gekocht en het was gewoon 1.
Maar door mijn eigen stomme fout, had ik dus daarna de factory default (de reset was al eens gelukt). Maar kon ik niet bij het config scherm komen. Na nog een reset lukte het mij wel, met de factory default pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 19:39
Voor de mensen die er nog eentje willen hebben, Vandaan eentje gekocht bij de MediaMarkt in Rotterdam (centrum) feb 06, Factory reset. en voila, nieuwe firmware eroverheen en netjes wat instellingen overgenomen.

Van de week maar ff mijn tweakphone instellingen opvragen zodat ik dat nummer voor inkomende gesprekken kan gebruiken. Ik ben tevreden :D

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
Dwightjo schreef op zondag 10 september 2006 @ 02:23:
Voor de mensen die er nog eentje willen hebben, Vandaan eentje gekocht bij de MediaMarkt in Rotterdam (centrum) feb 06, Factory reset. en voila, nieuwe firmware eroverheen en netjes wat instellingen overgenomen.

Van de week maar ff mijn tweakphone instellingen opvragen zodat ik dat nummer voor inkomende gesprekken kan gebruiken. Ik ben tevreden :D
Had je de ethernet kabel erin zitten voordat je hem had gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn 3 mensen geweest die het ook niet lukte en allemaal hadden zij de SPA in Amsterdam gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 21:48
Als ik bel via Internet en iemand belt mij via de KPN lijn hoor ik een piep. Kan ik nu wisselen naar het gesprek op de KPN lijn. In de handleiding van de siemens gigaset 4010 staat een werkwijze voor wisselgesprek beschreven maar die werkt in iedergeval niet.

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 09:02
Ik heb intussen 2 SPA's 3000 gekocht bij de Media Markt in Den Haag. Eentje in juli en eentje vandaag. Allebei zonder problemen gereset en van de nieuwste firmware voorzien.

Handelswijze:
- Telefoon aansluiten op SPA.
- SPA aan het stopcontact hangen.
- even wachten tot het ding is opgestart (uitgeklikt).
- telefoon opnemen
- **** toetsen
- 73738# toetsen. (factory reset)
- 462872# toetsen (password)
- 1# toetsen (om te confirmeren)
- telefoon ophangen

Updaten van de firmware:

- SPA met je router verbinden.
- op pc firmware downloaden van de Sipura site: (http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.10d.zip)
- bestanden unzippen
- exe bestand starten
- ip-adres van de sipura invoeren. Indien je deze niet weet: Neem de telefoon op druk ****110# en het ip adres wordt voorgelezen.)

Tipgevers bedankt. En ik hoop dat dit bericht meer mensen over de streep trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
rainmaker2k schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:52:
[...]

Had je de ethernet kabel erin zitten voordat je hem had gereset?
Nope,
alleen power erop en telefoon erin!

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
Dwightjo schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:23:
[...]

Nope,
alleen power erop en telefoon erin!
Ik had al zo'n vermoeden. Ik denk zelf dat na de aansluiting op het internet een update wordt gedownload die het oude wachtwoord overschrijft. Wat ik trouwens ook had gedaan was nog even kijken op de activatie pagina van abel. Blijkt dat het serienummer automatisch wordt aangemeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
Anoniem: 18507 schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:59:
[...]

Er zijn 3 mensen geweest die het ook niet lukte en allemaal hadden zij de SPA in Amsterdam gekocht ;)
ik denk zelf dus dat het de automatische update is. Ik ga het voor de zekerheid morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

rainmaker2k schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:52:
[...]

ik denk zelf dus dat het de automatische update is. Ik ga het voor de zekerheid morgen nog maar eens proberen.
nee helaas ik heb mijnes terug gebracht en een ander gehaald en helaas nog steeds zelfde problemen :( ..misschien even naar den haag of 010 om er 1 te halen..

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
DancePlaza schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:04:
[...]

nee helaas ik heb mijnes terug gebracht en een ander gehaald en helaas nog steeds zelfde problemen :( ..misschien even naar den haag of 010 om er 1 te halen..
Oohkay.. had je het geprobeerd te resetten zonder de aansluiting op het internet? Hmm...dan is het waarschijnlijk een slechte partij ATA's. Degene die ik had gekocht was wel JAN06 gestempeld. Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Het is mij gelukt om dat ding te resetten met de guide van strontvlieg hierboven, echter, ik kan hem (nog) niet flashen want ik ken het admin wachtwoord niet.

Ik kan wel op de web interface inloggen m.b.v. user/462872 maar ik kan niet het admin menu in?

Ik vermoed dat de login 'admin' is maar als wachtwoord pikt hij 462872 of 1 of blanco niet?

Iemand een idee?

het was dus admin/imatra

pfff

[ Voor 4% gewijzigd door it0 op 11-09-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 09:02
it0 schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:58:
Het is mij gelukt om dat ding te resetten met de guide van strontvlieg hierboven, echter, ik kan hem (nog) niet flashen want ik ken het admin wachtwoord niet.

Ik kan wel op de web interface inloggen m.b.v. user/462872 maar ik kan niet het admin menu in?

Ik vermoed dat de login 'admin' is maar als wachtwoord pikt hij 462872 of 1 of blanco niet?

Iemand een idee?

het was dus admin/imatra

pfff
Vreemd. Bij mij vroeg ie tijdens het flashen van de nieuwe firmware niet om een password. En ik kan nu ook zonder password in de webinterface komen, zowel als user als ook admin. Ik verwacht dat de factory reset het password heeft gewist. (Of hij had er nooit ingezeten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik heb nu een volgende "probleem". Ik heb hem alles nu goed ingesteld, maar als ik mezelf bel, dan hoor ik de telefoon al een paar keer overgaan voordat hij via de spa over gaat. Dit is lichtelijk irritant, omdat ik genoeg mensen ken, die bij 5 keer overgaan ophangen, terwijl ie dan bij ons 2 keer ofzo is overgegaan. Weet iemand hier hoe je dat kan fixen?

• Dwightjo
Ben nu al een tijdje aan het spelen en alles werkt tot nu toe lekker. Ik heb als default budgetphone (inkomend nummer) ik bel uit via voipbuster (gateway1)

by gateway2 heb ik fwd.pulver.com en nat op yes. Ik kan prima naar de test nummers van FWD bellen. Maar heb al gespeeld met gebruikersnaam en wachtwoord maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn bereikbaar te zijn op mijn FWD nummer. Heeft iemand dit werkend en hoe heeft hij of zij dit gedaan?

Illest Alive

• it0
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

In de categorie dump je problemen heb ik er ook een paar.

Om 1 of andere reden dropt de verbiding met sipdiscount, als ik dan de hoorn op neem dan hoor ik een reactie van de spa3k maar geen kiestoon.

Hij zou dan toch automatisch moeten terugvallen de vaste lijn?

Waarom valt de verbinding weg met sipdiscount? Als ik met een sip client verbinding maak dan lukt het meteen?

Alle poorten staan netjes geforward naar de spa3k, dat ding zelf net zoals mijn internet verbinding hebben een vast ip?

Kan ik regelen dat hij een tikje harder gaat? Dus horen van mensen?

• Zjemm

Zjemm

...

daar heb ik ook last van...dat zachte geluid. misschien maar eens een phone kopen waarbij je de speaker harder kan zetten

opensecure.nl

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Niet nodig. In de menu's vind je ergens een "gain" optie. Daar even mee experimenteren. Ik had het ook en nu geen last meer van. Je kunt 'm behoorlijk hard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balachmar schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:08:
Ik heb nu een volgende "probleem". Ik heb hem alles nu goed ingesteld, maar als ik mezelf bel, dan hoor ik de telefoon al een paar keer overgaan voordat hij via de spa over gaat. Dit is lichtelijk irritant, omdat ik genoeg mensen ken, die bij 5 keer overgaan ophangen, terwijl ie dan bij ons 2 keer ofzo is overgegaan. Weet iemand hier hoe je dat kan fixen?
Kijk eens bij PSTN Ring Thru Delay bij PSTN line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Laatst online: 03-01-2024
Hmm wazig, dacht dat ik net ook al had gepost..

Ik heb vandaag een SPA3000 gehaald. Echter als ik m'n Gigaset 2000c er op aan sluit krijg ik geen kiestoon, en lukt **** bellen niet. Ik gok dat m'n gigaset wacht op een kiestoon..

Iemand een idee?

Toevoeging: Even zitten surfen, en het lijkt er op dat het status ledje de status writing firmware zegt. Ding heeft heel even in 't netwerk gehangen, ben bang dattie nu halve firmware oid heeft.
Fantastisch goed (ahum) gergeld dus bij Abel Telecom, je ziet namelijk nergens dat 'ie staat te flashen. Ofwel, morgen terug naar de MM met de mededeling 'Doet niet, waarschijnlijk stuk gegaan op updaten bij aanmelding'.

Kan iemand mij bevestigen dat je hoe dan ook een kiestoon moet krijgen, ook zonder line eraan?

[ Voor 50% gewijzigd door geertb op 15-09-2006 22:03 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130065

Strontvlieg schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:33:
Ik heb intussen 2 SPA's 3000 gekocht bij de Media Markt in Den Haag. Eentje in juli en eentje vandaag. Allebei zonder problemen gereset en van de nieuwste firmware voorzien.

Handelswijze:
- telefoon opnemen
- **** toetsen
- telefoon ophangen

Updaten van de firmware:

- op pc firmware downloaden van de Sipura site: (http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.10d.zip)
- bestanden unzippen
- exe bestand starten
- ip-adres van de sipura invoeren. Indien je deze niet weet: Neem de telefoon op druk ****110# en het ip adres wordt voorgelezen.)

Tipgevers bedankt. En ik hoop dat dit bericht meer mensen over de streep trekt.
Bingo dit werkt perfect dank. Vandaag gekocht Media Markt Breda gewoon aan inet gehangen en de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167042

Hoi,

Ik heb mijn kastje nu 4 maanden gebruikt. Werkt prima, echter beval het mij niet dat na één uur bellen de verbinding wordt verbroken. Ik weet dat je hier niets te koop mag aanbieden, daarom is dit ook geen advertentie...

Vriendelijke groet

jelle210@hotmail.com :)

• geertb
Anoniem: 167042 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:50:
Hoi,

Ik heb mijn kastje nu 4 maanden gebruikt. Werkt prima, echter beval het mij niet dat na één uur bellen de verbinding wordt verbroken. Ik weet dat je hier niets te koop mag aanbieden, daarom is dit ook geen advertentie...

Vriendelijke groet

Als je 'm dan kwijt wil, heb je toch meer aan V&A?

Anoniem: 167042

daarom bied ik 'm hier toch ook niet te koop aan? :)

Ik denk dat hij uitvalt door de Register Expire time. Die zit namelijk op een uur. Weet alleen niet of hij omhoog kan

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

knakworst

Get more sats!

Hoi,

Vriendelijke groet

Dat ligt natuurlijk niet aan het kastje maar aan voipbuster. Wel knap dat mannen ook langer dan een uur kunnen bellen 8)

• geertb
Goed. kastje bij MM omgeruild. Nieuwe meegenomen, meteen kunnen resetten en firmware upgrade.

Loop nu te stoeien met m'n Asterisk aan de SPA3000. Zojuist succesvol een echo test kunnen doen, maar als ik inkomende PSTN gesprekken forward naar een X-LITE sip client (Mac OS X) krijg ik wel verbinding, maar geen geluid tussen beide partijen.

Beide partijen praten G711a, dus dat mag ook geen probleem zijn..

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werkt prima, echter beval het mij niet dat na één uur bellen de verbinding wordt verbroken.
bel met Voipbuster of één van z'n klonen?
dan is het maximum per gesprek namelijk 60 minuten.

ligt dus niet aan de SPA3000 maar aan de VoIP-provider.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 18507 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:37:
[...]

Kijk eens bij PSTN Ring Thru Delay bij PSTN line
Die stond op 1, staat nu op 0, maar merk niet echt verschil. Ik heb trouwens ook met budgetphone gemailed en die zeggen dat er altijd vertraging zit op het netwerk...

Anoniem: 151007

Hallo mensen,

Heb de SPA3000 gister gekocht bij mediamarkt rotterdam, alles werkt nu goed :) bijna dan.

Als ik naar een gewone kpn lijn of iets dergelijks bel hoor ik hem niet over gaan, naar een ander tiscali nummer wel gewoon. raar he?

Verders heb je bij TIS 2 servers, sip. en tel. die sip staat erin, werkt ook maar vreemd dat in tegenstelling tot de zyxel die tel niet hoeft. iemand enig idee waarom?

Maargoed nu komt het werkelijke probleem: het kastje werkte goed bij mij zowel getest op mn eigen prestige 2602 van tis, als op een oude 650 (zo'n kleintje) nu bij mijn vriendin werkt ineens dat ding niet goed meer, zij hebben een 650 ook, maar dan zo'n dikke, waar ook wireless in kan en meerdere pc's. Ook van tis trouwens. Ik zet hier in de nat de diverse poorten voor open, zelfs alles in 1x geprobeert met de bovenste optie, maar helaas... hij ziet hem niet vanaf internet. Als ik een poortscan doe via www.grc.com zegt ie dat poort 5060 dicht zit, terwijl hij gewoon open staat en het apparaat aan. alle overige poorten zelfde probleem trouwens. Maar als ik kijk naar 3389 die naar een gewone pc gaat (RDP) gaat het wel goed, dus dat houd ie niet tegen. de linksys heeft een statisch ip: 192.168.1.222 maar ook via dhcp werkt het niet. Ik snap er niks van aangezien ik hem ook op een 650 getest heb, die had alleen geen firmware van tiscali.. wel op tis net.

Ik had ergens iets gevonden over nat loopback aanzetten via telnet, ook dat gedaan (modem nog niet herstart, maar stond niet bij dat het moest, maarja schoonmoeder op zelfde verbinding, dus gaat niet zo makkelijk :P)

Weet iemand raad? BjcK jij bent tis expert toch :)

Groeten
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189688

Euhm even een heeeel domme vraag maar ik kom er na 3 uur kijken en proberen niet uit.

Ik heb dus een SPA 3000 van linksys gekocht zonder software en installatieguide of wat dan ook.
1 Ik heb de stroomkabel in de SPA 3000 gedaan (en het lichtje brand) dan
2 heb ik de inkomende hoofdtelefoonlijn in een splitter zitten vanaf die splitter gaat:
3 1 lijn richting modem en
4 1 lijn richting de SPA 3000
5 Vervolgens gaat vanuit de SPA 3000 1 lijn naar de gewone analoge telefoon en
6 in de ethernetpoort van de SPA 3000 loopt een kabel richting een vrije poort in de modem.

Overigens:
7 vanuit het modem loopt (uiteraard) een kabel naar mijn PC.

Internet op mijn PC doet het evenals mijn telefoon. Maar vervolgens heb ik de instructies gevolgd die in:
http://www.freshtel.net/support/hardware/Linksys%20PAP2.pdf

staat echter als ik **** bel krijg ik helemaal geen menu te horen hij is dan enkel in gesprek.

Wat moet ik nu doen om uberhaubt de rest van de instructies te volgen en een dial-plan in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Eerst ff lezen...
Anoniem: 130065 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:04:
Handelswijze:
- telefoon opnemen
- **** toetsen
- telefoon ophangen

Updaten van de firmware:

- bestanden unzippen
- exe bestand starten

[...]

Bingo dit werkt perfect dank. Vandaag gekocht Media Markt Breda gewoon aan inet gehangen en de reset.

[ Voor 56% gewijzigd door pacificocean op 17-09-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189688

ik heb dit dus uitgevoerd (SPA aan foon gehangen en dat nummer gebeld) maar ik krijg iedere keer enkel een in gesprekstoon...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 189688 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:22:
ik heb dit dus uitgevoerd (SPA aan foon gehangen en dat nummer gebeld) maar ik krijg iedere keer enkel een in gesprekstoon...????
Gewoon in die in-gesprek-toon vier keer sterretje indrukken.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste