linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 176078 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:36:
[...]

Ik bedoelde met mijn verhaal ook alleen maar te zeggen dat hij voor het resetten met provisioning.octrium.com gaat praten, na het resetten doet hij dat inderdaad niet meer... en resetten via de web-interface kan volgens mij ook niet.
Als je dat VoIP kastje achter een router hangt en in die router dat provisioning.octrium.com gaat blokken, lukt dat? Of sla ik nu echt lariekoek uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176078

Anoniem: 120284 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:32:
[...]

Als je dat VoIP kastje achter een router hangt en in die router dat provisioning.octrium.com gaat blokken, lukt dat? Of sla ik nu echt lariekoek uit?
Dat kan, maar het is alleen nodig voor je gereset hebt (het zorgt ervoor dat Abel hem voor het resetten niet snel even kan herprovisioneren met een nieuw en onbekend wachtwoord; het verrassende is dat ze dat, gezien een aantal posts, nog niet lijken te doen). Het is m.i. beter om ethernet niet aan te sluiten en gewoon met een telefoon te resetten. Na het resetten neemt het kastje geen contact meer op met Abel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156042

ik heb dus vandaag een spa3000 gekocht @mm breda.
Deze heb ik gereset naar factory defalts.
Firmwareupdated naar 3.1.7G.
Alle gegevens van Voipbuster ingevult.
Port 5060 (udp) geforward naar ip van mijn spa3000.

Alleen nu gaat er iets mis.
Ik kan met mijn telefoon niet bellen en niet gebelt worden.
Alleen de voipbuster lijn hangt eraan en het is ook de bedoeling om alles via voipbuster te bellen.
Ik heb zoieso het idee dat ik het standaard dailplan aan moet passen maar in al die dailplans zie ik het bos niet meer.
Iemand een Tip voor mij om al mijn gesprekken via voipbuster te laten lopen. Hoe moet mijn dailplan dan dus zijn? Mijn netnummer is 013 (Tilburg, nederland).

Bij voorbaad dank allemaal.

[edit]

Ik gebruik voipbuster al een tijdje met mijn pc. Als ik nu naar mijn voipin nummer bel dan gaat mijn pc ook rinkelen (vreemt want ik schakel de poort van voipbuster door naar de spa).

In de webinterface zie ik trouwens dat het registreren met de server niet helemaal lukt.
Ik gebruik de volgende servers:

mijn proxy is sip1.voipbuster.com
en mijn outgoing proxy is sip1.voipbuster.com

Misschien dat jullie aan de hand van deze info wat meer kunnen zeggen.

b.t.w.
Ik heb zelf al heel dit topic doorgelezen en google afgezocht maar op de een of andere manier lees ik waarschijnlijk over die kleine dingetjes heen die ik n u vergeet 8)7

[edit 2]
Ik heb alles nog maar een keertje gereset (had ik al een keer of 3 gedaan) en nu werkt het ineens wel :D.
Dus ik ben ook online :p.

Bij media markt breda gekocht. Daar was een medewerkster van MM die mij vertelde dat ik mijn kastje ALLEEN maar gebruiken kon voor Abel. Vrijdag hadden ze namelijk de nieuwe zending binnen gekregen en deze was niet meer te kraken ;).
lool niet meer te kraken.
Met er eerder genoemde wachtwoord in dit topic heb ik mijn spa kunnen resetten en is uiteindelijk alles goed gekomen :D.

Iedereen bedankt voor alle info die hiervoor ooit gepost heeft

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 156042 op 13-06-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Anoniem: 156042 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:36:

mijn proxy is sip1.voipbuster.com
en mijn outgoing proxy is sip1.voipbuster.com
ik zag op www.voipbuster dat de sip weer geweizigd is !
Settings

Username: Your VoipBuster username
Password: Your VoipBuster password
SIP/Proxy registrar: sip.voipbuster.com
Domain/Realm (optional): voipbuster.com
STUN server: stun.voipbuster.com

Codecs

G.711 (64 kbps)

G.726 (32 kbps)

G.729 (8 kbps)

G.723 (5.3 & 6.3 kbps)

If you have audio problems:
Use a STUN server (if supported by your device)
Use the G.711 codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156042

kenles schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:48:
[...]

ik zag op www.voipbuster dat de sip weer geweizigd is !
Settings

Username: Your VoipBuster username
Password: Your VoipBuster password
SIP/Proxy registrar: sip.voipbuster.com
Domain/Realm (optional): voipbuster.com
STUN server: stun.voipbuster.com
Als je het forum van voipbuster doorleest zie je dat dat de oude servers zijn.
De nieuwe servers zijn dus die met de 1 erbij ;)
en natuurlijk had ik het adres zonder die 1 ook geprobeerd ;).
Maar het werkt ondertussen al zoals je hebt kunnen lezen dus ik ben niet bang dat de server niet goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:44

Jimbolino

troep.com

nslookup sip1.voipbuster.com + nslookup sip.voipbuster.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
Name:    sip1.voipbuster.com
Addresses:  80.239.235.201, 194.120.0.203, 194.120.0.202, 194.221.62.206
          194.221.62.207, 80.239.235.200

Name:    sip.voipbuster.com
Addresses:  80.239.235.200, 194.120.0.202, 80.239.235.201, 194.120.0.203
          194.221.62.206, 194.221.62.207

niet echt veel verschil tussen "de oude" en "de nieuwe"servers ;)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179317

Ik heb ook een linksys bij mm enschede gehaald, al enige tijd geleden dus geen nieuwe zending.
Maar krijg hem niet vrij. "wrong password" bij invoeren van de code.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155507

Ik heb een probleem met mijn Dial Plan ik krijg steeds een ingesprek toon te horen als ik naar een mobiele telefoon nummer bel. Ik gebruik de volgende Dial Plan:

(
<:003110>[2-8]xxxxxxS0|
<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0|
<0:0031>800xxxx.|
<06:00316>xxxxxxxxS0<:@gw0>|
08[24578]xxxxxxxS0|
090[069]xxxx.|
00xxx.<:@gw1>|11xS0<:@gw0>
)

De bedoeling isdat de dial plan de kpnzou gebruiken, maar in plaats daarvan krijg ik een in gesprek toon!

Met het programma SPA3000_Monitor.exe kan ik bekijken hoe de nummer ingevoerd is. Die zegt dat de nummer invalid is. Het is zo dat als ik achter 06 code dit zet <:@gw1> i.v.m. <:@gw0> dan werkt die gewoon wel maar niet via kpn maar voipbuster.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 155507 op 15-06-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Waarom vervang je 06 voor 00316? Dat is helemaal niet nodig gezien het nummer 1 op 1 via gw0 (PSTN) zal lopen. Dit zou voldoende moeten zijn
code:
1
06xxxxxxxxS0<:@gw0>
uiteraard tussen de nodige | , ( en ) tekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt nog steeds niet nu krijg ik in gesprek toon te horen en daarna een opdringerige piep toontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Misschien zit het probleem in een ander deel van je dialplan, heb je het al geprobeerd met alleen de regel voor 06-nummers? Kan je wel gewoon 06-nummers bellen als je de SPA-3000 uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de code apart laten draaien en zelfde effect helaas. Maar toen ik de stekker uit de spa-3000 haalde kon ik wel opeens naar mobiel bellen! Dus ik snap er helemaal niets van want me dailplan zou goed moeten werken. Is het messchien een andere setting of zo?

Heeft het niet messchien te maken met dat de PSTN Line niet geconfigureert is? Alles lijkt te werken totdat die met PSTN Line beld!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 155507 op 15-06-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Misschien een stomme vraag, maar staat je PSTN line wel op enabled?
Wat staat er trouwens onder Info->PSTN Line Status->Hook State?

Vergelijk ook eens je config met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155105

Alles werkt bij mij al ruim 2 maanden naar volle tevredenheid (zeker nu ik mijn kpn afschrift kreeg; alleen maar abo geld moeten betalen!!!!)
Alleen heb ik af en toe dat ik gebeld wordt door een "onbekend nr" (een nr zonder nr herkenning) en dan hoor ik "data" signaal (harde ruis). De andere kant hoort dan ook ruis.
Als degene mij de volgende keer belt, gaat het wel goed.
Ik ben een weekje weg geweest en er is dus een week lang niet gebelt met de Sipura.
Toen ik terugkwam kon niemand mij meer bellen; ze kregen (en ik hoorde dat ook als ik de telefoon beantwoorde) alleen maar de beruchte data-ruis.
Oplossing: stekker vd voeding vd Sipura er een minuut uit, spanning er weer op en het gaat goed.
Heeft iemand dat ook en is er een andere oplossing voor dan de spanning eraf en erop?
Is nl hinderlijk als iemand je moet bellen. Diegene moet mij dan minstens 2 keer bellen en ja, die heeft geen Sipura dus die blijft KPN sponsoren....

Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:31

Zjemm

...

ut blijft hobbyboppen. bij mij werkt het af en toe ook niet perfect. maar ach.
met mijn simpele dialplan is iig geen probleem meet te ontdekken. alles gaat via xs4all voip behalve als ik eerst een # druk dan gaat het via kpn

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou echt blij zijn met een simpele handleiding voor enkele basisinstellingen... zoals bv. echo onderdrukken, volume hoger zetten, dubbele weergave van nummers bij nummerherkenning uitzetten...

Ik heb hier wel de officiële handleiding van de Sipura in PDF-formaat, maar daar word je niet echt wijzer van... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ash] schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:03:
Misschien een stomme vraag, maar staat je PSTN line wel op enabled?
Wat staat er trouwens onder Info->PSTN Line Status->Hook State?

Vergelijk ook eens je config met deze.
Ik weet echt niet wat er met dat ding aan de hand is. Nadat ik je configuraties had geprobeert kon ik 1 keer bellen naar mobiel toen ging die wel over. Maar na het ophangen en terug bellen naar mobiel kreeg je weer het zelfde piep effect.

Weet iemand trouwens hoe je voipbuster en xs4all tegelijk kunt gebruiken. Gewoon via de GW2 of zo ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155507 op 16-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 23:20
@ Rogers_2005
Probeer eens de waarde van
Line-In-Use Voltage te veranderen naar bv. 10.
(tabblad PSTN Line helemaal onderin)

Ik had hetzlefde probleem, dit heeft bij mij het probleem opgelost.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het verandert toen deed die het gelijk daarna. Maar nog een keer bellen deed die echt niet! Erg vaag vind ik! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 07:25

Wildfire
Jimmy NeutronBekijk myReact van WildfireICQ-nummer: 14085618Berichten: 13.927
Reg. datum: 08 augustus 2000Matched: tweakphone
--------------------------------------------------------------------------------
Ziezo, nu m'n TweakPhone VoIP account eindelijk is geactiveerd kon ik dus uiteindelijk met de SPA3000 aan de slag. Unlocken is gelukt en in de standaardconfiguratie (enkel een aanpassing gedaan ivm nummerherkenning) kan ik netjes uitgaand bellen en binnenkomende gesprekken via de KPN-lijn worden door de SPA3000 netjes naar de telefoon doorgezet.

heb je wat screenshots van de instellingen of een kleine handleiding hoe je je tweak instelling hebt verwerkt in de spa3000.

[ Voor 71% gewijzigd door hoefkade op 18-06-2006 15:35 . Reden: vorige bericht niet vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179636

Kijk ik ben niet zo'n helder licht als het gaat om resetten upgraden etc etc... en ik zag in de pricewatsch dat die spa3000 onder de hand 67 euro kost... scheelt niet zo gek veel meer.

Die dingen zijn gewoon helemaal kaal ingesteld? Hoeft verder niets aan te gebeuren, of moeten we daar ook alsnog het een en ander aan veranderen?

Het zal heus wel loslopen hoor, maar voor mij (als leek op dit gebied) is het best wel risico lopen voor die 49 euro. en als je dan voor twee tientjes meer dat risico niet loopt, dan doe ik dat graag.

Ik snap wel dat het ook de sport is om dat ding van Abel te 'kraken'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177350

@Buffalo_NL

ik gebruik een dialplan dat ik vond op telecomvergelijker. Ik gebruik ook alleen voipbuster. Dit na alle tevredenheid.
Dialplan:

(<:003113>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0|<0:0031>800xxxx.|06x!|08[24578]xxxxxxxS0|090[069]x!|00xxx.|11x!)

Regio code staat op 013

MAAR
Ik krijg maar steeds niet de juiste nummerherkenning!! De instelling heb ik gevonden, maar welkeoptie moet ik kiezen??

Joor.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143681

Een expert vraagje _/-\o_
Wanneer ik bel of gebeld wordt op m'n voipnummer, wil ik dat op de PSTN lijn een 'in gesprek' toon te horen is wanneer daar naar gebeld wordt.

Hoe is dit in te stellen in de SPA3000 met firmware 3.10? In PSTN tab the optie ' off Hook While Calling VoIP' op YES zetten helpt niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Anoniem: 177350 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:39:
@Buffalo_NL

ik gebruik een dialplan dat ik vond op telecomvergelijker. Ik gebruik ook alleen voipbuster. Dit na alle tevredenheid.
Dialplan:

(<:003113>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0|<0:0031>800xxxx.|06x!|08[24578]xxxxxxxS0|090[069]x!|00xxx.|11x!)

Regio code staat op 013

MAAR
Ik krijg maar steeds niet de juiste nummerherkenning!! De instelling heb ik gevonden, maar welkeoptie moet ik kiezen??

Joor.us
Nummerherkenning op DTMF(Denmark) <- let op: sommige telefoons moeten echter op ETSI DTMF With PR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en dan nog een leuke:
Ik heb net een dect telefoon gekocht waarmee ik smsjes kan versturen (en ontvange).
maar ja, dat werkt standaard niet.... De sms -gateway is namelijk een 06 nummer en die heb ik geblokkeerd. Maar mijn vraag is: Is het uberhaupt mogelijk om sms-jes te versturen via een telefoon via de SPA3000 over het voipbuster netwerk?

Joor.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174937

Het lukt mij ook (nog steeds niet), om een ingesprektoon te genereren, wanneer ik via voip bel en op het zelfde moment gebeld word op de PSTN lijn. Wel hoor ik een korte bel toon (3 tot 4X) overgaan tijdens mijn telefoongesprekken (als ik via voip bel). Ik denk dat ik wel een wisselgesprek aan kan gaan, heb het echter nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat de ofhook functie daar voor bedoeld is bij de spa. Ik kan (nog) nergens vinden of er iemand al een andere oplossing heeft. Als je PSTN lijn nog van de KPN is, is dit mischien een tussen opossing: Voice mail in e-mail. Na een paar keer gaat je voice mail in werking, mensen spreken (meestal wel) een bericht in. Nadat de voicemail is ingesproken, krijg je een e-mail bericht op je pc in een wave bestand. Op deze manier weet je wie er ingesproken heeft en bel je ze terug via voipbuster/ etc. Voice-mail in e-mail kost je verder niets. Wel kost het je geld als je beld naar je voice-mail, dit is natuurlijk niet meer nodig door het instellen van voice-mail in e-mail. Sms berichten versturen via de spa gaat denk ik wel, een paar topics terug, stond er een dialplan om dmv een hekje via de spa met mobiele nrs te bellen, sms én moet dan ook mogelijk zijn, ga ik binnenkort proberen. kost dan wel vrij veel, omdat mobiel niet gratis is, maar ja je kan die € 10,00 beter daar aan opmaken, dan na 120 dagen die € 10,00 zien te verdwijnen naar voipbuster/ etc. zonder er iets extra's mee gedaan te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Die 10 euro verdwijnt niet als je optijd credits koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178082

Anoniem: 179636 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:27:
Kijk ik ben niet zo'n helder licht als het gaat om resetten upgraden etc etc... en ik zag in de pricewatsch dat die spa3000 onder de hand 67 euro kost... scheelt niet zo gek veel meer.

Die dingen zijn gewoon helemaal kaal ingesteld? Hoeft verder niets aan te gebeuren, of moeten we daar ook alsnog het een en ander aan veranderen?

Het zal heus wel loslopen hoor, maar voor mij (als leek op dit gebied) is het best wel risico lopen voor die 49 euro. en als je dan voor twee tientjes meer dat risico niet loopt, dan doe ik dat graag.

Ik snap wel dat het ook de sport is om dat ding van Abel te 'kraken'...
Het is inderdaad de sport (althans voor mij geworden). Ben al geruime tijd bezig allerlei wordlists te gebruiken voor een brute force attack. Helaas nog zonder resultaat. Ik ben nog steeds op zoek naar een tooltje waarmee ik (onder linux) volledig brute force attack (zonder wordlist) kan doen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heb nu iets vreemds... ik kon altijd goed bellen via xs4all voip en via kpn.
echter als ik nu via xs4all voip wil bellen dan krijg ik een tududu toon. als ik via kpn bel gaat het wel goed. naar mijn voip nummer bellen gaat ook goed.

ik heb een keer die logging tool gebruikt maar daar word ik niet veel wijzer van.
ook mn firmware maar es geupdate maar dat mocht ook niet baten.. spa en modem gereset.... werkt ook niet

ligt dit nu aan de spa of zou xs4all soms problemen hebben?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:23
Zjemm schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:14:
heb nu iets vreemds... ik kon altijd goed bellen via xs4all voip en via kpn.
echter als ik nu via xs4all voip wil bellen dan krijg ik een tududu toon. als ik via kpn bel gaat het wel goed. naar mijn voip nummer bellen gaat ook goed.

ik heb een keer die logging tool gebruikt maar daar word ik niet veel wijzer van.
ook mn firmware maar es geupdate maar dat mocht ook niet baten.. spa en modem gereset.... werkt ook niet

ligt dit nu aan de spa of zou xs4all soms problemen hebben?
Melding: [storing] - VOIP-OUT storing

Gemeld door: Enrique
Afdeling: helpdesk
Categorie: VOIP
Datum melding: donderdag 22 juni 2006
Begintijd: 13.45
Geschatte tijdsduur: Onbekend

Omschrijving:

Door een storing kunnen klanten die gebruik maken van VOIP-OUT geen
verbinding maken naar mobiele en vaste nummers. Bellen naar VOIP
nummers werkt wel. XS4ALL werkt aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

XS4ALL

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16111

Zijn er nog mensen die hun configuratie (evt. exclusief wachtwoorden, gebruikersnamen, eigen telefoonnummers e.d.!) willen posten?
Bij voorkeur als advanced.html bestand, eventueel met hun sip.conf en extensions.conf erbij, en commentaar mbt. wat er eventueel nog niet werkt, en wat wel (bijv. wel Caller-ID herkenning, VOIP->PSTN, Line1->PSTN, VOIP->Line) etc.. Ik heb de config van http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm al gezien, dus die hoeft niet meer gepost te worden.

Zelf zit ik nog te puzzelen om VOIP->PSTN en Line1->PSTN werkend te krijgen, eerst zonder, en later met Asterisk*.
ik gebruik nu als tools: Syslogserver, SPA3K-Monitor, X-Lite, SJphone, en heb een GrandStream 2000 VOIP telefoon erlangs staan voor overige testen.

Met Caller-ID ben ik nu zover dat de Syslog-server de juiste nummers stuk voor stuk herkent, echter de SPA3K-monitor die geeft nog steeds 'unknown' aan als ik vanaf mobiel mijn eigen PSTN nummer aanroep (uiteraard heb ik Anoniem-bellen op mijn gsm uitstaan, en betaal ik de KPN 2,50 extra per maand voor de nummerherkenningsdienst.). Tips zijn van harte welkom.. _/-\o_

Ik weet iig. dat als ik snap hoe het ding werkt, ik voor mezelf (en anderen) op ga schrijven wat ik precies gedaan/ingesteld heb en waarom, anders kan ik de volgende keer weer alles op gaan zoeken.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43413

Wie weet er waar ik nog eentje kan krijgen die ik kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178255

ik las dat er iemand een dail code heeft die standaard met voipbuster belt en wanneer je # kiest bel je met kpn, weet iemand welk dail plan dat is?

Groeten, Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Anoniem: 178255 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:23:
ik las dat er iemand een dail code heeft die standaard met voipbuster belt en wanneer je # kiest bel je met kpn, weet iemand welk dail plan dat is?

Groeten, Marcel
<#9:@gw0> deze code gewoon in dial plan plaatsen
met KPN bellen wordt dan #9telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178255

06 nummers bellen lukt me nog steeds niet, hij gaat niet over, dit is mijn dail plan (oude):

(112xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:003153>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0376xx.|
0061xx.|0032xx.|0057xx.|0357xx.|0358xx.|0033xx.|0995xx.|0030xx.|0852xx.|0353xx.|
0354xx.|0385xx.|0371xx.|0423xx.|0352xx.|0377xx.|0976xx.|0064xx.|0047xx.|0043xx.|
0351xx.|0034xx.|0886xx.|0090xx.|00xx.<:@gw0>)

ik adcht door deze string 0[689]xx.<:@gw0>| eruit te halen dat het wel goed zou gaan maar bellen werkt dus niet

ik hoor graag suggesties,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180298

Ik heb pas ook zo'n Abel SPA3000 bij de MM R'dam gehaald.(er lagen er nog steeds een paar honderd).
Ik heb nog een PSTN lijn van KPN en een Voipbuster account.
Alles werkte in 1 keer goed, het koste me nog geen kwartiertje!
Zo heb ik het gedaan:
Alleen de voeding en een analoog toestel aangesloten (Dus geen Line en Ethernet!!!)

1) Bel ****
2) Toets 73738#
3) Paswd 462872#
4) 1#
"Hierna reboot de SPA3000"
5) Sluit de (KPN) Line en Ethernet nu aan
6) Bel ****
7) Toets 110#
"Dan verteld de SPA3000 het door je DHCP server toegewezen IP adres"
8) De rest doe je met je browser door naar het IP adres te browsen...

Mijn Dail Plan is: (112xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:003110>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)
Als proxy : sip1.voipbuster.com

Ik had nog wel een probleem met inkomende nummerherkenning op de KPN lijn, die werkte namelijk niet meer.
Na een Firmware update naar versie "3.1.10(GWd)" en de instellingen in de "Regional" Tap
de optie "Caller ID Method:" op "ETSI DTMF With PR" te zetten werkte dit ook weer.

Ik heb trouwens een ongeregistreerde Voipbuster account (nooit iets betaald) en kan gewoon bellen.
dus ik verlies ook niet de verbinding na een minuut, hoe dat kan weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Vandaag ook 1 gehaald bij de MM in A'dam. Helaas werkt'ie niet met de hier genoemde wachtwoorden...... is wel met de rode mm-bandjes, maar dat zegt kennelijk niks.
Heb'm nu helemaal uit elkaar, en heb de jumper verzet en weggehaald, en de contactjes van een 2e (niet geinstalleerde) jumper kortgesloten (spa3000 reset dan), maar heeft allemaal niet mogen baten.
Ook uploaden van een firmware blijft zeuren om password. Iemand nog ideeen?

/Edit: misschien handig om ook ergens in de startpost te vermelden 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 26-06-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178556

Anoniem: 49380 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:53:
Vandaag ook 1 gehaald bij de MM in A'dam. Helaas werkt'ie niet met de hier genoemde wachtwoorden...... is wel met de rode mm-bandjes, maar dat zegt kennelijk niks.
Heb'm nu helemaal uit elkaar, en heb de jumper verzet en weggehaald, en de contactjes van een 2e (niet geinstalleerde) jumper kortgesloten (spa3000 reset dan), maar heeft allemaal niet mogen baten.
Ook uploaden van een firmware blijft zeuren om password. Iemand nog ideeen?

/Edit: misschien handig om ook ergens in de startpost te vermelden 8)7
EProm er uit solderen en opnieuw programmeren... Staat nog wel ergens een handleiding in dit forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
Anoniem: 178556 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:19:
[...]

EProm er uit solderen en opnieuw programmeren... Staat nog wel ergens een handleiding in dit forum...
Ik ken een paar mensen bij Abel, en dit is nog de enige manier die over is, je zal echt moeten gaan solderen.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Powermage schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:00:
[...]Ik ken een paar mensen bij Abel, en dit is nog de enige manier die over is, je zal echt moeten gaan solderen.
Kun jij niet het wachtwoord ontfutselen bij die gasten? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
Even een vraagje. Ik gebruik nu al een lange tijd voipbuster over de PC en will graag een ATA kopen.
Als ik dus zo'n SPA3000 koop, kan ik het dan zo instellen dat hij normaliter via de analoge lijn belt (FXO port als ik het goed heb begrepen) en als ik bijvoorbeeld * intypt het telefoonnummer dat ie dan via VOIP gaat bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronnyh schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:38:
[...]
Kun jij niet het wachtwoord ontfutselen bij die gasten? })
Ik heb er 15 euro voor over ! Anders moet 'ie maar terug naar de MM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Ik heb nu sipdiscount en voipdiscount accounts. Ik wil mijn telefoon nummer niet mee zenden. Helaas doet de SPA 3000 het wel, met mee zenden van de telefoon nummer. Terwijl ik de juiste instelling heb ik gesteld. Zie deze linkje: Caesu in "linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) o..."

Wie kan me verder helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
Chillmeister schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:44:
Even een vraagje. Ik gebruik nu al een lange tijd voipbuster over de PC en will graag een ATA kopen.
Als ik dus zo'n SPA3000 koop, kan ik het dan zo instellen dat hij normaliter via de analoge lijn belt (FXO port als ik het goed heb begrepen) en als ik bijvoorbeeld * intypt voor het telefoonnummer dat ie dan via VOIP gaat bellen?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180298

Anoniem: 49380 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:55:
[...]

Ik heb er 15 euro voor over ! Anders moet 'ie maar terug naar de MM....
http://groups.yahoo.com/group/Linksys_Pap2/files/Unlocking/

Ik heb dit niet getest, maar het klinkt geloofwaardig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank, maar heb het idee dat die PAP2 net een ander model is dan de spa3000 (spa2000 zo te zien). Maar zal er eens verder kijken, ziet er op zich interessant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145522

Wat ik nog steeds niet snap is hoe het kan dat er bij MM A'dam eigenlijk alleen maar van die gelockte Abeltjes liggen en bij de adere MM's nog de versies die te resetten zijn. Wonen er rond A'dam zoveel hackers dat ze zo door de eerste zending heen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145522 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:20:
Wat ik nog steeds niet snap is hoe het kan dat er bij MM A'dam eigenlijk alleen maar van die gelockte Abeltjes liggen en bij de adere MM's nog de versies die te resetten zijn. Wonen er rond A'dam zoveel hackers dat ze zo door de eerste zending heen waren?
Ik snap het ook niet helemaal. Lees hier iemand die er 1 heeft van FEB2006, die met het finse password gereset kan worden, en die van mij is van JAN2006 en die doet het niet. En nee, hij heeft bij mij niet aan het internet gezeten.... of zou iemand anders 'm al gehad hebben. Doos zag er wel lelijk uit, maar zaten wel de bandjes nog om....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Anoniem: 49380 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:52:
[...]

Ik snap het ook niet helemaal. Lees hier iemand die er 1 heeft van FEB2006, die met het finse password gereset kan worden, en die van mij is van JAN2006 en die doet het niet. En nee, hij heeft bij mij niet aan het internet gezeten.... of zou iemand anders 'm al gehad hebben. Doos zag er wel lelijk uit, maar zaten wel de bandjes nog om....
Bandjes doet de Mediamarkt er weer omheen...die zeggen dus niks.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:27:
Ik heb nu sipdiscount en voipdiscount accounts. Ik wil mijn telefoon nummer niet mee zenden. Helaas doet de SPA 3000 het wel, met mee zenden van de telefoon nummer. Terwijl ik de juiste instelling heb ik gesteld. Zie deze linkje: Caesu in "linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) o..."

Wie kan me verder helpen :?
Iemand nog tips of trucks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
uitzetten bij je voipprovider. kan bij voipbuster via de softphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pacificocean schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 09:31:
[...]

uitzetten bij je voipprovider. kan bij voipbuster via de softphone.
Al geprobeerd en dat werkt ook niet :'( . Iemand ong andere tips :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 15:25

IEF

Why so serious?

Anoniem: 90385 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:07:
[...]

Al geprobeerd en dat werkt ook niet :'( . Iemand ong andere tips :?
mail je voipprovider?

meeste voip aanbieders accepteren geen voip device die caller ID uitzet.
Je moet dit over het algemeen gezien op hun eigen netwerk doen, via een config pagina,
via hun eigen softphone of anders.

denk dat je voipprovider je meer info kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155004

Wellicht twee interessante issues die ik nog niet tegenkwam...

- Een certificaat heeft een bepaalde lease tijd. Wat gebeurd er als dat apparaat een andere tijd krijgt doorgekregen waarbij het certificaat is verlopen

- Andere issue is dat ik heel eenvoudigweg de doos heb bestudeerd en daar geen vermelding zie dat het apparaat gelocked is. Het lijkt mij logisch dat dit dient te worden vermeld anders heeft het apparaat naar mijn idee "verborgen gebreken" en mag ik als consument een "deugdelijk" apparaat verwachten.

Het lijkt mij dat zolang dit niet expliciet op de doos staat vermeld je er van uit mag gaan dat je een SPA3000 koopt zonder beperkingen.

Suggesties of vrijwilligers om dit uit te zoeken?

Met vriendeljke groet, Jeroen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 155004 op 03-07-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:31

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 155004 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:28:
Het lijkt mij dat zolang dit niet expliciet op de doos staat vermeld je er van uit mag gaan dat je een SPA3000 koopt zonder beperkingen.
Je koopt geen SPA-3000, je koopt een Abel Telecom startpakket. Dat is bedoeld om met Abel Telecom te gaan bellen (vandaar ook die welkomstbrief in de doos). Dat Abel dat nu toevallig doet door een SPA-3000 in die doos te stoppen is hun zaak, niet de onze.

Als je er niet via Abel mee zou kunnen bellen had je een ondeugdelijk produkt te pakken, want daar is het voor bedoeld. Nergens staat op die doos dat je een SPA-3000 koopt en dat je daarmee hetzelfde kan als met een normale SPA-3000.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155004

Precies: als ik een mobiele telefoon zou kopen, dan zou ik kunnen kiezen tussen een simlockvrije of een gelockte telefoon. Met andere woorden lijkt Abel te vermelden dat de apparatuur alleen te gebruiken is met het Abel abonnement. Op de doos staat netjes welke apparatuur ze gebruiken, maar niet dat ze hem hebben geblokkeerd en dat ie beperkt is tot 1 provider. Zolang dit niet op de doos staat lijkt het mij dat de consument (jammer voor Abel dan) recht heeft op niet-geblokkeerde apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 155004 op 03-07-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 155004 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:44:
Precies: als ik een mobiele telefoon zou kopen, dan zou ik kunnen kiezen tussen een simlockvrije of een gelockte telefoon. Met andere woorden lijkt Abel te vermelden dat de apparatuur alleen te gebruiken is met het Abel abonnement. Op de doos staat netjes welke apparatuur ze gebruiken, maar niet dat ze hem hebben geblokkeerd en dat ie beperkt is tot 1 provider. Zolang dit niet op de doos staat lijkt het mij dat de consument (jammer voor Abel dan) recht heeft op niet-geblokkeerde apparatuur.
Zie jij op de doos van een gelockte GSM dan dat ie gelocked is op die ene provider?
Ben ik nog niet tegengekomen.
Ik vind dat je niet zo moet draaikonten om het verhaal zodanig te krijgen zodat het precies wordt wat je wilt horen. Accepteer zoals het is, ik heb er totaal geen moeite mee dat ze die ATA's blokkeren. Het is precies wat Gerco zegt, je koopt een Abel Telecom pakket, geen SPA-3000.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181241

Beste mensen ik heb een Linksys ata box (SPA 3000) van MM. Deze staat aangesloten op een Router van Sitecom. De ATA/box is gefabriceerd in februari 2006. Tot mijn spijt krijg ik hem niet geconfigureerd voor Voipbuster ondanks alle verwijzingen en aantekeningen die hier op deze site staan. Zodra ik het IP/nummer intoest op internet bestaat deze pagina niet. Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bij de MM utrecht geprobeerd om de spa3000 (die ik niet ge-reset krijg) terug te brengen, maar is niet gelukt. Staat nu ook een bord bij dat ze'm niet terug nemen.
Morgen maar naar A'dam en zeuren tot ze'm daar terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

en wat is de reden dat ze die dingen niet terug nemen? jij hebt um gekocht voordat dat bord er stond en dus zonder die voorwaarde.

volgens mij indien binnen de normale periode mag je zo'n ding terugbrengen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zjemm schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:39:
en wat is de reden dat ze die dingen niet terug nemen? jij hebt um gekocht voordat dat bord er stond en dus zonder die voorwaarde.

volgens mij indien binnen de normale periode mag je zo'n ding terugbrengen
Inderdaad dat lijkt mij ook. Volgens hun konden ze niet zien of 'ie al geregistreerd was, omdat de bandjes er af waren. Terwijl in Amsterdam ze bijna allemaal zonder bandjes stonden.... Maar was niet zelf bij de MM, ga morgen zelf wel even naar A'dam. Flauw stelletje hoor.

Overigens was Abel ook niet bereid aan het meewerken om'm te unlocken:
Het kastje welke u heeft aangeschaft is alleen voor Abel Internet Bellen geschikt.

U begrijpt dat dit kastje een winkelwaarde heeft van circa € 129,-
de prijs die u ervoor heeft betaald is alleen omdat dit in combinatie is met een abonnement van Abel telecom.

U begrijpt dat wij u om deze reden dan ook geen inloggevens verstrekken.
Daarbij kunnen we ze ook niet verstrekken daar wij niet weten wat de inloggegevens zijn van het kastje.
Ik dacht ik probeer het gewoon. Het is toch raar dat ik een gelockte heb uit JAN06, terwijl een heleboel hier van FEB06 nog geunlocked konden worden. Ik vermoed dat deze dan ook al aan internet had gehangen en ook teruggebracht was. Doosje zag er niet zo mooi uit, maar ik dacht er zitten bandjes om dus zal wel goed zijn...

/Edit: MM Amsterdam heeft'm zonder gezeur terug genomen. Snap niet waarom utrecht zo moeilijk doet....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 06-07-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Ik kwam vandaag bij de MM in Alphen aan den Rijn en zag dat ze daar die dingen (weer) hebben. Nu staat er uiteraard niet bij of die gelocked was maar er lag wel een blaadje bij met dat de pincode "6688" was. Gebruik je de pincode om hem te unlocken of is de pincode ergens anders voor?

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Seth4Chaos schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:51:
Ik kwam vandaag bij de MM in Alphen aan den Rijn en zag dat ze daar die dingen (weer) hebben. Nu staat er uiteraard niet bij of die gelocked was maar er lag wel een blaadje bij met dat de pincode "6688" was. Gebruik je de pincode om hem te unlocken of is de pincode ergens anders voor?
Dat zou zo maar kunnen, maar je zou wel denken dat dit tegen de afspraken in gaat die Abel met MM heeft (als die er zijn). Om het zeker te weten zou ik zeggen, koop er eentje en als het niet werkt breng je hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

[ash] schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:04:
[...]

Dat zou zo maar kunnen, maar je zou wel denken dat dit tegen de afspraken in gaat die Abel met MM heeft (als die er zijn). Om het zeker te weten zou ik zeggen, koop er eentje en als het niet werkt breng je hem gewoon terug.
Jah dat lag eigenlijk al in de planning maar dat had ik besloten om 16:55 en ik kan niet in 5 minuten naar de MM fietsen...dus dat wordt maandag op z'n vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Ik zou zeggen hou ons up-to-date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145522

Gelukkig kon mijn SPA-3000 gewoon terug naar MM A'dam. Omdat ik nergens meer een gewone SPA-3000 kan krijgen zat er niets anders op dan een 3102 te nemen. Zit ook nog een router in, maar werkt inprincipe hetzelfde. Heb inmiddels alles aardig werken, maar heb wel een probleempje met de nummer weergave. Bij het VOIP gedeelte geeft hij netjes de gegevesn door, maar bij het FXO deel krijg ik de gegevens op m'n telefoon die bij "Subscriber Information " staan. Had daar SipuraFXO ingezet en krijg dit nu met het nummer van m'n voip centrale te zien. Weet iemand hoe je wel het FXO nummer netjes doorgesluist kan krijgen, want als ik via een UDP logger ga kijken dan zie ik netjes m'n telefoonnummer binnenkomen waarvandaan ik bel?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145522 op 09-07-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

[ash] schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:05:
Ik zou zeggen hou ons up-to-date ;)
Nou ik heb er een gehaald maar het was gewoon een Finse (erg bedankt overigens aan degene die dit heeft uitgezocht).
wat die "pincode 6688" die op dat blaadje stond was weet ik ook niet maar die van mij doet het.

Voor de liefhebbers: het was bij MM Alphen aan den Rijn en de pallet lag nog erg vol en heb er gewoon 1 van bovenaf gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seth4Chaos schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:53:
[...]

Nou ik heb er een gehaald maar het was gewoon een Finse (erg bedankt overigens aan degene die dit heeft uitgezocht).
wat die "pincode 6688" die op dat blaadje stond was weet ik ook niet maar die van mij doet het.

Voor de liefhebbers: het was bij MM Alphen aan den Rijn en de pallet lag nog erg vol en heb er gewoon 1 van bovenaf gepakt.
In welke maand is die gefabriceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Anoniem: 49380 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:15:
[...]

In welke maand is die gefabriceerd?
Hij ligt thuis dus ga ik vanavond voor je nakijken. Zit er dan nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seth4Chaos schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:46:
[...]

Hij ligt thuis dus ga ik vanavond voor je nakijken. Zit er dan nog verschil in?
Dat denk ik niet, maar ik vroeg me af wanneer ze zijn begonnen om er een ander wachtwoord op te zetten. Ik had er een uit JAN06 die ik niet ge-unlocked kreeg, maar ik vermoed dat die al eerder door iemand aan het internet was gehangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Hij is van jan06. Maar die van mij heeft nog nooit mogen genieten van internet-access dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Is het linksys SPA3000 modem beter dan de Speedtouch Thomson 716 :?

Deze laatste kan je bij XS4all voor 50 euro kopen via een actie.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 13-07-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
voordelen van SPA tov de speedtouch:
-nummerherkenning van de KPN lijn werkt niet op de speedtouch.
-in de spa kan je meerdere voip providers instellen.

voordeel van de speedtouch:
2 telefoonaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
Zijn ze nog ergens te krijgen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pacificocean schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:36:

2 telefoonaansluitingen.
Zeer duidelijk. Waarvoor dank _/-\o_

Zijn inmiddels alle versies van de SPA3000 te resetten :? Of zijn sommige niet te unlocken?

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 13-07-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 07-06 13:16

RC2

Resistance is futile

TheVMaster schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:06:
Zijn ze nog ergens te krijgen btw?
Seth4Chaos schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:53:
[...]

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Als er iemand interesse geeft in een nieuwe SPA3000 zonder lock, ik heb er nog een. Mijn ouders hebben hem niet meer nodig. Is 1 keer gebruikt en zit nieuw in de doos met factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
wakuwakuhullie schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:33:
Als er iemand interesse geeft in een nieuwe SPA3000 zonder lock, ik heb er nog een. Mijn ouders hebben hem niet meer nodig. Is 1 keer gebruikt en zit nieuw in de doos met factuur.
Officieel moet dit via de Vraag & Aanbod.
Maar in dit geval zou ik het niet vervelend vinden als je 't aanbod naar mij mailt (zie profile) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179636

Excuus voor het hier reageren! ik wil die dan wel!!!!

Ik ben toch te bang dat ik hem niet geunlocked krijg, ondanks de goede hulp die ik hier krijg... ik ben niet zo'n ster, en een aantal euros over de balk donderen vind ik ook weer zonde... kijk en als ie dan al unlocked is....... das beter...

Kan ik dit forum netjes gebruiken om hem op Voipbuster in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
wat moet dat kosten? :) enneh..misschien wel net zo belangrijk kom je hem brengen of moet de koper hem komen halen?

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 14-07-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

pacificocean schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:36:

2 telefoonaansluitingen.
Ik had de speedtouch 716 al maar heb de SPA gekocht aangezien je op deze je KPN lijn door kan schakelen naar VoIP (mijn asterisk server).
Omgekeerd kan de speedtouch ook niet, de speedtouch kan alleen de aangesloten telefoons naar een VoIP provider sturen, de SPA kan dit ook over je KPN lijn sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Hoi Droogtrommel, aangezien jij de eerste was, mail me maar even op marcel___h@hotmail.com.

Hij mag tegen kostprijs weg, hoef er niks op te verdienen, kan eventueel bezorgd worden indien niet te ver tegen brandstofkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
wakuwakuhullie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:53:
Hoi Droogtrommel, aangezien jij de eerste was, mail me maar even op marcel___h@hotmail.com.

Hij mag tegen kostprijs weg, hoef er niks op te verdienen, kan eventueel bezorgd worden indien niet te ver tegen brandstofkosten.
volgens mij was wwillem eerder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pacificocean schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:52:
[...]

volgens mij was wwillem eerder..
:). Ik heb al met de aanbieder gemailed. Maar het is echt de bedoeling om dit soort dingen via de V&A te regelen en niet hier. Dus aan de aanbieder: Maak een advertentie aan en wacht geduldig.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 14-07-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Advertentie is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175210

Heeft iemand ervaring met de nieuwe firmware voor de Sipura SPA 3000, de 3.1.10(GWd)?

Het enige wat ik zie is dat by network settings (line1) er meer jitter instellingen mogelijk zijn (t.b.v. de kwaliteit). Ik heb ze staan op Network Jitter Level: high. Jitter Buffer Adjustment: Up and down.
Dit zou nu beter moeten zijn v.w.b. de kwaliteit van het gesprek.
Ook zie ik het nieuwe logo van linksys... ziet iemand nog andere veranderingen/verbeteringen? Of is deze software voor de nieuwe spa 3000's / spa 3102 etc.?

Zie voor updates aan mijn spa 3000 configuratie http://www.voipuser.nl (met een VoIP nieuwspagina (automatische updates)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volgens mij moet je die jitter level niet te enthiousiast op high zetten. Het zorgt voorzover ik weet voor meer vertraging (alsof je via een satelliettelefoon aan het bellen bent). Kan tijdens een gesprek nogal irritant zijn. Als medium of low prima werkt, zou ik 't daar op houden.

Waar ik last van heb is een echo op de PSTN lijn, mensen die mij bellen zeggen zichzelf terug te horen. Enig idee welke setting ik daarvoor moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou bij het PSTN line tabje, de FXO port impedance op 220 + 820 // 120 NF kunnen zetten. Deze vind je onderaan en is volgens mij de tweede instelling op het staatje. Bij mij is de echo in de meeste gevallen weg of nauwelijks aanneembaar op de PSTN lijn. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hellup:
Ik kom terug van vakantie, zet mijn netwerk aan en ga weer als vanouds bellen met mijn SPA3000
Ik krijg echter van vrienden te horen dat zij mij wel kunnen bellen alleen horen ze de telefoon niet meer overgaan. Na 40 seconde stilte horen ze ineens de boodschap van het antwoord apparaat???
Als ik zelf bel hoor ik ook niets maar gaat bij mij wel de telefoon gewoon over.

Zijn hier settings voor?? Of is voipbuster qua kwaliteit achteruit aan het hollen!!

joor.us

Hmm, waarschijnlijk probleem met VB. Ik heb ook maar een budgetphone nummer aangevraagd (schijnt wat stabieler te zijn) en problemen zijn weg. alhoewel: als ik mijzelf bel hoor ik de telefoon eerst 2 keer overgaan voordat hij begint te rinkelen. Welke instelling moet ik hiervoor aanpassen??

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 177350 op 16-07-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 174937 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:51:
Je zou bij het PSTN line tabje, de FXO port impedance op 220 + 820 // 120 NF kunnen zetten. Deze vind je onderaan en is volgens mij de tweede instelling op het staatje. Bij mij is de echo in de meeste gevallen weg of nauwelijks aanneembaar op de PSTN lijn. :>
Hij stond op 270+750||150nF dus ik ga deze instelling zeker eens proberen.
Hoe kom je er eigenlijk achter wat de juiste instelling moet zijn? Is dit iets KPN of telefoontoestel specifieks? En hoe moet ik die waarden interpreteren? Die 150nF zal wel een capaciteit aanduiden, maar die andere getallen? :?

Edit: eerste testen hebben uitgewezen dat die instelling inderdaad veel beter is. Nauwelijks nog echo. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 16-07-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:36

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 177350 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:11:
hellup:
Ik kom terug van vakantie, zet mijn netwerk aan en ga weer als vanouds bellen met mijn SPA3000
Ik krijg echter van vrienden te horen dat zij mij wel kunnen bellen alleen horen ze de telefoon niet meer overgaan. Na 40 seconde stilte horen ze ineens de boodschap van het antwoord apparaat???
Als ik zelf bel hoor ik ook niets maar gaat bij mij wel de telefoon gewoon over.

Zijn hier settings voor?? Of is voipbuster qua kwaliteit achteruit aan het hollen!!

joor.us

Hmm, waarschijnlijk probleem met VB. Ik heb ook maar een budgetphone nummer aangevraagd (schijnt wat stabieler te zijn) en problemen zijn weg. alhoewel: als ik mijzelf bel hoor ik de telefoon eerst 2 keer overgaan voordat hij begint te rinkelen. Welke instelling moet ik hiervoor aanpassen??
Bij mijn ouders hetzelfde probleem. Hun telefoon rinkelt pas als mijn telefoon al een paar keer is overgegaan. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:23
Ik heb er ook nog 2. Maar ik ga ze nooit allebei gebruiken, dus mag er 1 weg tegen kostprijs. Het is een van eerste, dus makkelijk te unlocken.
1 geunlockte of 1 nieuw in doos (zelfde pallet)
Ophalen in 2992 of 4791. Mail maar.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 17-07-2006 23:09 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De waarde's NF staat voor Nano Farad. Het is een soort netwerkje om een bepaalde delay te verkorten en / of te verlengen. In de professionele audio doen ze dat ook. Of je nu pal voor, dan wel 50 meter van een podium staat, je hoort het geluid, op nagenoeg dezelfde tijd. Tevens is de impedantie (weerstand) van het geheel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan aan bovenstaande toevoegen, dat een en ander wel te berekenen is, maar in de praktijk anders uitvalt. Je aansluitfactor van de telefoon en de bekabeling, spelen ook een belangrijke rol in het geheel. Daardoor wordt het berekenen er van ook veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja!! Weer nieuwe kuren. Al weet ik dit keer niet waar het aan ligt???

Probleem: mijn Sipura faalt om te registreren. Niet altijd, maar meestal na verloop van tijd. De NAT Keep alive settings staat aan ($NOTIFY) en om de 3600 seconde doet ie een nieuwe registrering, maar... soms gaat dit dus fout. Het enige dat dan werkt is (nu komt het) mijn ROUTER te resetten ??? Poort 5060 staat direct gemapt naar mijn SIPURA (ik gebruik voor mijn SPA een fixed IP (makkelijker om de poort te mappen dus).
Oh ja, ik heb een router van 3com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 17:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Anoniem: 177350 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:09:

Probleem: mijn Sipura faalt om te registreren. Niet altijd, maar meestal na verloop van tijd. De NAT Keep alive settings staat aan ($NOTIFY) en om de 3600 seconde doet ie een nieuwe registrering, maar... soms gaat dit dus fout. Het enige dat dan werkt is (nu komt het) mijn ROUTER te resetten ??? Poort 5060 staat direct gemapt naar mijn SIPURA (ik gebruik voor mijn SPA een fixed IP (makkelijker om de poort te mappen dus).
Staat hier op 300 (was default van een ander voipmodem).
3600 sec. lijkt me erg lang?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 08-06 17:44
Anoniem: 177350 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:09:

Ja probleem komt me bekend voor ik heb nu hetzelfde ook met een 3com modem/router heeeft eerst een week of zes prima gewerkt daarna ben ik de instellingen gaan wijzigen en gaat het dus mis , heb de modem nooit gereset een prima ding die niet moeilijk doet.

Eerst de eenvoudige instellingen van tijdhof gebruikt en alleeen de beltonen gewijzigd volgens de site van "ïk snap het ook niet" en alles bleef werken daarna heb ik de instellingen ingevoerd van

http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm

Uiteraard zonder de budgetphone instellingen en sinds dien logt hij na een tijdje uit.
Toen geprobeerd de instellingen van
http://www.voipuser.nl/Sipura%20SPA%203000.htm

Volgens mij kan die helemaal niet bellen want die heeft "enable IP dialing " op no staan hetzelfde resultaat na verloop van tijd uitloggen. :P

Toen de gekleurde Duitse instellingen overgenomen van

http://www.voipconfig.de/
Met als resultaat na verloop van tijd uitloggen, nu heb ik iets gevonden op het Voipbuster forum en nu lijkt het goed te gaan door bij LINE 1 bij Outbound Proxy:nat.voipfone.co.uk:5065 in te vullen en bij SIP onderaan de STUN uitvinken hopenlijk blijft het nu werken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik die outbound proxy zomaar veranderen??

En heb je er een verklaring voorwaarom ik mijn router moet resetten om mijn sipura weer ingelogd te krijgen??

finally: heb je ook in je router poort 5065 gemapped naar 5056??

joorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 08-06 17:44
Anoniem: 177350 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:45:
Kan ik die outbound proxy zomaar veranderen??

En heb je er een verklaring voorwaarom ik mijn router moet resetten om mijn sipura weer ingelogd te krijgen??

finally: heb je ook in je router poort 5065 gemapped naar 5056??

joorus
Ja de proxy kun je veranderen maar dat was ook de oplossing niet, ik heb niets meer gemapped maar de SPA zelf rechten gegeven onder firewal DMZ op Enable gezet en bij Client PC IP Address het nummer van de SPA ingevuld dat was een 192.168.1.2 op apply geklikt en hij was aangemeld toen ik uitlogde uit mijn router.

Nu staat hij al 24 uur goed te draaien zonder uit te loggen hopenlijk is dit de oplossing anders blijven we zoeken.

Aart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben benieuwd. Bij mij stond ie op ip .9
dit was een adres dat in de range van de dhcp lag.
Ik heb hem nu op 109 gezet, dat valt buiten de scope van de ehdcp. Tot nu toe probleemloos (klop klop)

VOOR ALLEN
zeer goede link met zeer bruikbare info:
http://voip.wikispaces.com/SPA3000

Zitten er trouwens nieuwe ww op de nieuwe kastjes bij de MM ??

EDIT:
HELAAS. Toen ik vanochtend checkte had ik geen verbinding meer. Ik zag wel dat mijn router iets raars heeft gedaan, maar of dat de oorzaak is??

(uit het 3com router log:)

2006/07/25 04:01:06 : Blocked access attempt : TCP from 217.83.129.239:2921 to 83.83.24.xxx:1080
2006/07/25 04:14:52 : Dhcp client lease invalid. ???
2006/07/25 04:14:52 : DHCP Client : Send Discover
2006/07/25 04:14:52 : DHCP Client : Receive Offer from 10.1.192.10
2006/07/25 04:14:54 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 83.83.24.xxx
2006/07/25 04:14:54 : DHCP Client : Receive Ack from 10.1.192.10, Lease time = 86400
2006/07/25 04:14:55 : Dhcp client renew
2006/07/25 04:14:55 : Get Ip = 83.83.24.xxx
2006/07/25 04:14:55 : Get Netmask = 255.255.252.0
2006/07/25 04:14:55 : Get Gateway[0] = 83.83.24.1
2006/07/25 04:14:55 : Get Dns[0] = 83.80.1.236
2006/07/25 04:32:56 : Blocked access attempt : TCP from 61.100.186.221:110 to 83.83.24.xxx:25101

Extra info:
Ik gebruik Casema kabel internet met een Casema kabelmodem en een 3com cable router.

Kan het zijn dat ik een ander ip adres krijg van Casema en dat mijn ATA niet overweg kan met gewijzigde ip adressen, of dat voipbuster mij niet meer kan vinden? In mijn ATA heb ik DHCP uitgezet en heb ik een fixed IP adres ingevoerd.
edit: ik heb ool getest met DHCP en dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem....

HELP!

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 177350 op 26-07-2006 10:02 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste