Bij de MM in Ede ligge ze nu voor 19,95. Hoe weet ik zeker dat ik deze kan unlocken? Bepaalde datum?
Anoniem: 204681
Deze zijn zonder problemen te unlocken. Met de stappen zoals eerder in deze thread vermeld (en het 462872 password) gaat het prima.Anoniem: 71746 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:33:
Bij de MM in Ede ligge ze nu voor 19,95. Hoe weet ik zeker dat ik deze kan unlocken? Bepaalde datum?
Ik heb er zelf een paar weken geleden ook één gekocht bij de MM in Ede. Dit is echt een koopje voor die prijs. Die had trouwens als productiedatum Feb06, maar dat kun je aan de buitenkant van de doos volgens mij niet zien.
Aanrader!
foutje...
[ Voor 97% gewijzigd door Caesu op 14-01-2007 09:27 ]
Voor de mensen die iets meer mogelijkheden willen en niet willen unlocken, de opvolger van de SPA300, de SPA3102 kost nog maar €65,-
pricewatch: Linksys SPA-3102 intelligent VoIP router (FXS, FXO, 100Mbps)
pricewatch: Linksys SPA-3102 intelligent VoIP router (FXS, FXO, 100Mbps)
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
ja, dat is een goeie als je geen router hebt. 
ik hoop dat hij nog iets goedkoper wordt binnenkort.
ik stond op het punt een paar mensen te adviseren die SPA3000 voor €19,95 in Ede te kopen.
maar zonder router kan je daar niet zoveel mee.
ik hoop dat hij nog iets goedkoper wordt binnenkort.
ik stond op het punt een paar mensen te adviseren die SPA3000 voor €19,95 in Ede te kopen.
maar zonder router kan je daar niet zoveel mee.
Anoniem: 138587
Ik krijg dus zoals zovelen geen toegang tot de SPA3000 van Abel met het bekende wachtwoord. Er is op het hele internet ook niemand te vinden die een ander wachtwoord kent. Resetten schijnt niet te kunnen (Linksys gebeld en die zeggen dat je hem voor reparatie aan moet bieden, maar ze weten niet dat ik een Abel versie heb). Heb ook de cover verwijderd en met de jumpers gespeeld, maar het lukt allemaal niet.
Nu ben ik wel in het bezit van 2 SPA's, nl. 1 van linksys en 1 van abel.
Vroeger (toen het nog wel eens nodig was) heb ik op moederborden wel eens bios-chips gewisseld om ze zo 'hot' te programmeren. Dat moest nog wel eens na een mislukte bios-update. Je moest daarbij 2 moederborden van exact hetzelfde type hebben. De goede liet je lopen tot het moment dat je de bios ging flashen. Vlak voordat je opdracht gaf de flash uit te voeren, verwijderde je bios-chip en verving je deze door de corrupte. Dan de opdracht geven en de 'mislukte' chip werd toch weer goed geprogrammeerd... Snap je waar ik heen wil?...
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen met de SPA3000? Zou leuk zijn
Nu ben ik wel in het bezit van 2 SPA's, nl. 1 van linksys en 1 van abel.
Vroeger (toen het nog wel eens nodig was) heb ik op moederborden wel eens bios-chips gewisseld om ze zo 'hot' te programmeren. Dat moest nog wel eens na een mislukte bios-update. Je moest daarbij 2 moederborden van exact hetzelfde type hebben. De goede liet je lopen tot het moment dat je de bios ging flashen. Vlak voordat je opdracht gaf de flash uit te voeren, verwijderde je bios-chip en verving je deze door de corrupte. Dan de opdracht geven en de 'mislukte' chip werd toch weer goed geprogrammeerd... Snap je waar ik heen wil?...
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen met de SPA3000? Zou leuk zijn
Anoniem: 109353
Heb dr net 2 stuks bij mediamarkt Rotterdam gekocht en zo te zien doen ze het
.. Voor de mensen die er interresse in hebben ze kosten €49.95 en er ligt nog een stapel van 40 stuks die ik zag (misschien veel meer op voorraad)
Anoniem: 205080
Vreemd heb gisteren 4 stuks gekocht bij MM in heerlen.
en de oude 73738#1# werkt nog steeds
Ligt het nu aan mij of waren deze niet gelockt ( hadden wel Blauwe bandjes om de doos)
en de oude 73738#1# werkt nog steeds
Ligt het nu aan mij of waren deze niet gelockt ( hadden wel Blauwe bandjes om de doos)
Anoniem: 205080
Ben nu op het werk, maar zal morgen de locatie doorgeven van het SPA progje om je configuratie te kunnen saven naar een bestand.Caesu schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:11:
binnen een paar uur al reactie van Linksys/Sipura
enige oplossing is inderdaad resetten...
nou dat doe ik dan wel als ik eens een keer zin heb om alles opnieuw in te stellen.
Dat bestand kun je dan ook weer uploaden
dus je kunt dat saven, klooien en piemelen en weer je goed werkende terugzetten
Hallo linksys spa3000 gebruikers. ik heb een probleempej met dit kastje:
wat ik wil: ik sluit een mobiele gateway aan op de fxopoort. ik bel mijn mobiele nummer er wordt keurig opgenome en ik hoor een zemtoon die ik ook hoor als ik een nummer wil bellen. mar als ik dan een vat of wat voor nummer dan ook intoets om te bellen blijft die zoemtoon en er wordt niets gebeld over de fxopoort. hoe los ik dit op? Dick
wat ik wil: ik sluit een mobiele gateway aan op de fxopoort. ik bel mijn mobiele nummer er wordt keurig opgenome en ik hoor een zemtoon die ik ook hoor als ik een nummer wil bellen. mar als ik dan een vat of wat voor nummer dan ook intoets om te bellen blijft die zoemtoon en er wordt niets gebeld over de fxopoort. hoe los ik dit op? Dick
bedankt, ik denk dat je dit programmaatje bedoelt:Anoniem: 205080 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 05:59:
[...]
Ben nu op het werk, maar zal morgen de locatie doorgeven van het SPA progje om je configuratie te kunnen saven naar een bestand.
Dat bestand kun je dan ook weer uploaden
dus je kunt dat saven, klooien en piemelen en weer je goed werkende terugzetten
http://www.dualarrow.com/ (NewSipuraUtilV2)
wel even wachtwoord weghalen bij backuppen/backup terugzetten.
heb inmiddels alles weer naar tevredenheid ingesteld en heb backups gemaakt met dat progje.
ik heb ook die irritante harde tonen weggewerkt als je de hoorn te lang van de haak hebt zonder dat je een nummer hebt getoetst; in Regional Tab:
Off Hook Warning Tone: 425@-19;10(.24/.24/1)
zelfde had ik al staan bij Reorder Tone.
(even op de haak of Flash-toets en je kan een nummer toetsen)
[ Voor 3% gewijzigd door Caesu op 17-01-2007 22:06 ]
wat ik alleen nog steeds raar vind in mijn Sipura is dat er telkens een andere SIP-poort gemapped wordt.
bij elke registratie een willekeurige poort ergens boven de 50.000 meestal.

terwijl ik in de Line 1 tab poort 5060 heb ingesteld.
en daar bij NAT Settings, NAT Mapping Enable en NAT Keep Alive Enable op Yes.
veel gerommeld met de NAT Support Parameters in de SIP-tab.
maar ik kreeg de poort niet vast op 5060.
natuurlijk in m'n router ook 5060 gemapped naar m'n Sipura.
gekke is dat maanden geleden hij wel altijd op 5060 stond...
het maakt eigenlijk niet uit. ik ben prima bereikbaar via VoIP.
maar ik vind het gewoon raar, ik begrijp niet waarom dit zo is.
en ik wil wel weten waarom het zo is.
zou het aan VoipBuster liggen of blokkeert KPN/Planet Internet poort 5060?
of zie ik een instelling over het hoofd, heb er al echt veel geprobeerd.
iemand anders met VoipBuster (i.c.m. KPN(/Planet Internet)) die het wel voor elkaar krijgt?
bij elke registratie een willekeurige poort ergens boven de 50.000 meestal.

terwijl ik in de Line 1 tab poort 5060 heb ingesteld.
en daar bij NAT Settings, NAT Mapping Enable en NAT Keep Alive Enable op Yes.
veel gerommeld met de NAT Support Parameters in de SIP-tab.
maar ik kreeg de poort niet vast op 5060.
natuurlijk in m'n router ook 5060 gemapped naar m'n Sipura.
gekke is dat maanden geleden hij wel altijd op 5060 stond...
het maakt eigenlijk niet uit. ik ben prima bereikbaar via VoIP.
maar ik vind het gewoon raar, ik begrijp niet waarom dit zo is.
en ik wil wel weten waarom het zo is.
zou het aan VoipBuster liggen of blokkeert KPN/Planet Internet poort 5060?
of zie ik een instelling over het hoofd, heb er al echt veel geprobeerd.
iemand anders met VoipBuster (i.c.m. KPN(/Planet Internet)) die het wel voor elkaar krijgt?
Iemand enig idee of ze er nog steeds liggen voor € 19,95? Zoja, dan ga ik een dezer dagen eens karren richting Ede (vanuit Nijmegen).Anoniem: 71746 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:33:
gisteren 2 gekocht, 1 was gelocked met het nieuwe (onbekende) password, de ander met het bekende. de niet-unlockbare had een rood lintje, de andere geen lintje. heb er nog eens met de verkoper over gebebbeld de volgende dag en hij legde mij uit dat er een tijdje geleden mensen van Abel ware langsgeweest met een laptoppie en de hele voorraad doorgegaan waren, waarschijnlijk allemaal voorzien van een ander password. 2 hadden ze er ergens anders staan en 1 daarvan heb ik blijkbaar meegekregen. dikke mazzel dus. maarre ... inmiddels ook 1 andere met rood lintje uitgeprobeerd en het lijkt of die ook het oude password heeft want daarmee kon ik de webbrowser functie activeren. reset heb ik maar niet gedaan want dan ben ik alle Abel instellingen kwijt en deze is voor het abonnement bedoeld, is best een goed abonnement en dan vind ik het ook geen bezwaar dat dat een paar euro kost.
Eindelijk heb ik het voorelkaar! Ik kna eindelijk, achter mijn firewall, worden gebeld op mijn Voipbusternummer! Dankzij deze site http://www.voip-info.org/...ipura+settings+Voipbuster
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Anoniem: 207075
Hallo allemaal,
Weet iemand of het Abel pakket nog bij de Mediamarkt te koop is? Ik ben vandaag (31 jan 07) in Zoetermeer en Rijswijk geweest, maar daar kon ik het nergens vinden. Hopelijk weet iemand van jullie waar het nog wel te krijgen is.
Weet iemand of het Abel pakket nog bij de Mediamarkt te koop is? Ik ben vandaag (31 jan 07) in Zoetermeer en Rijswijk geweest, maar daar kon ik het nergens vinden. Hopelijk weet iemand van jullie waar het nog wel te krijgen is.
Vandaag bij MM R'dam Centrum een pakketje gehaald. Ze hebben er nu nog een stuk of 50. Het is er zo een met een "rood lintje". Euro 49,95. Een FEB06 model (staat achter op het apparaat onder de barcodes/macadres).Anoniem: 207075 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:09:
Weet iemand of het Abel pakket nog bij de Mediamarkt te koop is?
Ik heb ondertussen op het web drie verschillende manieren gevonden om hem te resetten... ik ben benieuwd of/welke werkt. Deze werkte voor mij: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26018692#26018692
Alleen in stap 5 moest ik niet de (KPN) Line aansluiten, want dan kwam ik niet meer in het admin menu. Vervolgens het voorgelezen ipadres ingevuld en ik zit in de SPA admin console.
Nu nog op zoek naar een handleiding voor dat ding, want er zat geen boekje van het apparaat bij. Op de Sipura site is documentatie en een firware update te vinden.
[ Voor 45% gewijzigd door BelJoost op 05-02-2007 00:20 ]
Sinds dinsdag werkt nummerherkenning niet meer met m'n SPA-3000. In de webinterface zie ik wel de nummers die mij gebeld hebben. Ik gebruik een VoipDiscount account, ook getest met VoipBuster, zelfde resultaat: geen nummerherkenning op de telefoon, wel in de webinterface.
Hang ik er een SPA-3102 tussen, dan werkt de nummerherkenning wel.
Ik heb niets gedaan met die SPA-3000, waarom zou ik als alles goed werkt(e)?
Op de Regional tab staat nog steeds de DTMF FSK optie aan, die ook goed werkte.
Waar moet ik het nu nog zoeken? Anders doe ik gewoon een factory reset van die SPA-3000 en hoop dat het daarmee weer goed komt.
Hang ik er een SPA-3102 tussen, dan werkt de nummerherkenning wel.
Ik heb niets gedaan met die SPA-3000, waarom zou ik als alles goed werkt(e)?
Op de Regional tab staat nog steeds de DTMF FSK optie aan, die ook goed werkte.
Waar moet ik het nu nog zoeken? Anders doe ik gewoon een factory reset van die SPA-3000 en hoop dat het daarmee weer goed komt.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
gisteren naar mediamarkt arnhem geweest, iemand schijnt de hele voorraad (meer dan 50) gekocht te hebben, misschien de verkoper zelf wel, ik had tenslotte erover staan bebbelen met em de vorige keer. ze werden verkocht voor 19 euro, zullen nu wel op marktplaats staan voor 50. beetje flauw.
Bij MM Utrecht vandaag nog een NOV05 model gekocht voor 40 euro... In Ede zijn ze op.guppiebugs schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:14:
gisteren naar mediamarkt arnhem geweest, iemand schijnt de hele voorraad (meer dan 50) gekocht te hebben, misschien de verkoper zelf wel, ik had tenslotte erover staan bebbelen met em de vorige keer. ze werden verkocht voor 19 euro, zullen nu wel op marktplaats staan voor 50. beetje flauw.
In Alkmaar bij de MM zijn helaas geen Abel aanbiedingen....
Als je nu bij de pricewatch gaat kijken dan zijn de Linksys sp-3002 voip gateways nu 65 euro (ex verzendkosten). Het prijsverschil tussen het abel pakket (50 euro) en de normale uit de winkel wordt dus kleiner en kleiner.....
Als je nu bij de pricewatch gaat kijken dan zijn de Linksys sp-3002 voip gateways nu 65 euro (ex verzendkosten). Het prijsverschil tussen het abel pakket (50 euro) en de normale uit de winkel wordt dus kleiner en kleiner.....
[ Voor 65% gewijzigd door beastdjw op 23-02-2007 15:21 ]
Anoniem: 210162
In MM Enschede op de 17e feb nog een unlockbare ABEL versie van de SPA3000 gekocht voor 19 euro.
Doet het prima met voipbuster.
Doet het prima met voipbuster.
Ik heb bij Abel telecom een abbonnement afgenomen en er een SPA-3000 bijgekregen. Via DHCP server van mijn server ben ik er achter gekomen wat het ip adres is van het ding.
Via de webbrowser kan ik 'm echter niet benaderen en ik heb geen nummerweergave. Zowel inkomende gesprekken via Twinner (die normaal volgens de FSK) norm werkt als uitgaande gesprekken via Abel. Waarschijnlijk staat nummerweergave op de verkeerde norm ingesteld.
Als ik de SPA-3000 reset, ben ik dan ook alle Abel instellingen kwijt? Kan ik die instellingen exporteren?.
Voor de duidelijkheid wil ik wel via Abel blijven bellen.. Ben alleen benieuwd naar de Tweaks die ik kan aanpassen in het ding
Via de webbrowser kan ik 'm echter niet benaderen en ik heb geen nummerweergave. Zowel inkomende gesprekken via Twinner (die normaal volgens de FSK) norm werkt als uitgaande gesprekken via Abel. Waarschijnlijk staat nummerweergave op de verkeerde norm ingesteld.
Als ik de SPA-3000 reset, ben ik dan ook alle Abel instellingen kwijt? Kan ik die instellingen exporteren?.
Voor de duidelijkheid wil ik wel via Abel blijven bellen.. Ben alleen benieuwd naar de Tweaks die ik kan aanpassen in het ding
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Anoniem: 151007
De instellingen lopen via een XML script, vandaar dat bij het eerste verbinden ook de wachtwoorden veranderd kunnen worden enzo.
Bij budgetphone weet ik welk scriptje het is, en weet ik dus dat het wachtwoord voor de webinterface (oja shit die staat bij abel uit) HDesk is.
Bij budgetphone weet ik welk scriptje het is, en weet ik dus dat het wachtwoord voor de webinterface (oja shit die staat bij abel uit) HDesk is.
Vandaag ook eentje gehaald bij Mediamarkt in Enschede voor E 19.95, met rode bandjes en de unlock werkte! Er waren nog een paar over.
4a) Bel ****
4b) Toets 101#
4c) Toets 1#
4d) Toets 1
Deze werkte voor mij ook. Echter, heb na de reset nog de instelling op dhcp gezet met:Anoniem: 180298 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 21:10:
Ik heb pas ook zo'n Abel SPA3000 bij de MM R'dam gehaald.(er lagen er nog steeds een paar honderd).
Ik heb nog een PSTN lijn van KPN en een Voipbuster account.
Alles werkte in 1 keer goed, het koste me nog geen kwartiertje!
Zo heb ik het gedaan:
Alleen de voeding en een analoog toestel aangesloten (Dus geen Line en Ethernet!!!)
1) Bel ****
2) Toets 73738#
3) Paswd 462872#
4) 1#
"Hierna reboot de SPA3000"
5) Sluit de (KPN) Line en Ethernet nu aan
6) Bel ****
7) Toets 110#
"Dan verteld de SPA3000 het door je DHCP server toegewezen IP adres"
De rest doe je met je browser door naar het IP adres te browsen...
4a) Bel ****
4b) Toets 101#
4c) Toets 1#
4d) Toets 1
hmm..vanavond maar eens ff bij de MM in Zwolle kijken
weet iemand of het volgende kan.
alle telefoons melden zich in 1e instantie aan bij de SPA. De SPA zet altijd alles door naar mijn asterisk server. De Asterisk bepaalt of het via voip naar buiten moet of terug naar de SPA die het dan via de analoge lijn naar buiten gooit. Mocht mijn asteriks server een keer dood zijn dan moet het meteen naar buiten toen via de SPA
alle telefoons melden zich in 1e instantie aan bij de SPA. De SPA zet altijd alles door naar mijn asterisk server. De Asterisk bepaalt of het via voip naar buiten moet of terug naar de SPA die het dan via de analoge lijn naar buiten gooit. Mocht mijn asteriks server een keer dood zijn dan moet het meteen naar buiten toen via de SPA
Anoniem: 216672
heb een abeltje gekocht bij MM alphen. Het unlocken
lijkt goed te gaan volgens
73738#
dan ophangen
weer bellen ****
101#
vervolgens #1 DHCP aanzetten
1
weer****
110# dan krijg je je ip adres.
alleen dan kan ik het het appraat niet bereiken via de browser. ik zit achter een router
van het merk sitecom. misschien moet ik iets aan port forwarding doen, kan iemand daarbij
helpen?
73738#
dan ophangen
weer bellen ****
101#
1
weer****
alleen dan kan ik het het appraat niet bereiken via de browser. ik zit achter een router
van het merk sitecom. misschien moet ik iets aan port forwarding doen, kan iemand daarbij
helpen?
Probeer hem eens rechtsstreejs aan je pc te hangen, dan in te stellen en daarna terug hangen.Anoniem: 216672 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:43:
heb een abeltje gekocht bij MM alphen. Het unlocken
73738#
dan ophangen
weer bellen ****
101#
1
weer****
helpen?
Anoniem: 216672
helaas werkt ook niet. ben erachter dat het unlockten helemaal niet
goed is gegaan. ik heb het abeltje terug gebracht naar MM en heb
bij de dichtssbijzijnde pc zaak de Linksys PAP2 aangeschaft.
deze kost 45 euro (zelfde als het abeltje), dus mensen, bespaar jezelf
tijd. Koop direct een kant en klaar ding en ga niet zitten k*tten met die
code. De PAP2-Eu heeft ook nog 2 telefooningangen dus evt ook voor fax.
Helaas geen mogelijkheid om je KPN lijntje aan te sluiten, maar die heb
ik ook helemaal niet dus das alleen maar beter.
In ieder geval bedankt voor de reply.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 216672 op 21-04-2007 15:30 ]
Vandaag bij MM Amsterdam eentje gekocht voor 9,95 EURO. Aangesloten op internet (helaas) en heb allerlei password geprobeerd, maar geen eentje werkt.
Iemand nog suggesties?
Iemand nog suggesties?
Anoniem: 219298
I have the same problem. I guess Abel pre-configured it and created a password so we can use it only for Abel. Anyone knows how to crack it? or hard reset it without knowing the password?
Anoniem: 149146
Ik heb het probleem dat ik maar 1 nummer tegelijk van xs4all kan instellen.
Ik wil graag dat als ik een 9 indruk dat ik bel via nummer 1 en anders via nummer 2. Dat doe ik met deze dial plan:
(<9,:>xxxxxxxxxxS0 <:@gw1> | 0xxxxxxxxxS0 | 112S0 )
Als ik als hoofd-account nummer 1 opgeef, werkt nummer 1 goed, maar nummer 2 niet ( ik krijg dan een in gesprektoon als ik bel), en als ik nummer 2 als hoofd account doe, heb ik het probleem met nummer 1.
bijde zijn dus via sip.xs4all.nl, zit daar het probleem in?
Ik wil graag dat als ik een 9 indruk dat ik bel via nummer 1 en anders via nummer 2. Dat doe ik met deze dial plan:
(<9,:>xxxxxxxxxxS0 <:@gw1> | 0xxxxxxxxxS0 | 112S0 )
Als ik als hoofd-account nummer 1 opgeef, werkt nummer 1 goed, maar nummer 2 niet ( ik krijg dan een in gesprektoon als ik bel), en als ik nummer 2 als hoofd account doe, heb ik het probleem met nummer 1.
bijde zijn dus via sip.xs4all.nl, zit daar het probleem in?
Na 3 x een bij de MM gekocht te hebben die ik niet kon unlocken, toch maar een 'gewone' gekocht voor 60 euro bij een webshop. Geen gedonder met unlocken en er maar 10 euri meer voor betaald...Anoniem: 216672 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:26:
helaas werkt ook niet. ben erachter dat het unlockten helemaal niet
[afbeelding]
Ik heb het probleem dat ik op geen enkele wijze de SPA3000 kan bereiken via de webinterface.
Direct aan de PC gehangen, achter het internet modem, de WLAN router. IP adres is zichbaar (Look@LAN, routers) maar kan niet connecten. Lijkt wel of de server op poort 80 gewoon niet werkt. Iemand enig idee hoe dat komt?
Ik heb nog even geen telefoon gebruikt of ingeplugd gehad, ligt het daar aan?
Direct aan de PC gehangen, achter het internet modem, de WLAN router. IP adres is zichbaar (Look@LAN, routers) maar kan niet connecten. Lijkt wel of de server op poort 80 gewoon niet werkt. Iemand enig idee hoe dat komt?
[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 05-07-2007 11:29 . Reden: typo ]
en als je een telefoon aansluit en dan even checkt of de webserver wel aan staat?Edgarz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:13:
Ik heb het probleem dat ik op geen enkele wijze de SPA3000 kan bereiken via de webinterface.
Ben al driftig op zoek naar een telefoon. 
Gelukt allemaal. Is een Abeltje met wachtwoorden die hier allemaal te vinden zijn, incl. admin login. Pfew...
Kan iemand mij een config aanreiken (of tips) voor VOIP van XS4all?

Gelukt allemaal. Is een Abeltje met wachtwoorden die hier allemaal te vinden zijn, incl. admin login. Pfew...
[ Voor 66% gewijzigd door Edgarz op 05-07-2007 15:20 ]
Ehh...de site van XS4all zelf?Edgarz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:57:
Ben al driftig op zoek naar een telefoon.
Dûhh..
Bedoel de specifieke SPA3000 instellingen, niet de XS4ALL VOIP instellingen. Weet nl. niet wat Abel zoal heeft aangepast...
Ja vaak zijn er meerdere instellingen die werken maar ik zal er twee geven, de Voip instellingen van XS4ALL weet je zelf wel, je kunt bij "iksnaphetooknietzogoed" alles even nalopen zoals de beltonen anders krijg je als hij gereset is de Amerikaanse beltonen, maar ga er even voor zitten.Edgarz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:47:
[...]
Dûhh..![]()
Bedoel de specifieke SPA3000 instellingen, niet de XS4ALL VOIP instellingen. Weet nl. niet wat Abel zoal heeft aangepast...
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
http://www.voipuser.nl/Sipura%20SPA%203000.htm
Thanks.
Hier moet ik eens even voor gaan zitten. Het kastje is kleiner dan een router maar moeilijker te configureren.
Overigen een gat in de markt om dit soort kastje makkelijker te configureren.
Edit: na een uurtje vogelen met het dialplan (is zeer belangrijk om het werkend te krijgen) werkt het als een speer.
Hier moet ik eens even voor gaan zitten. Het kastje is kleiner dan een router maar moeilijker te configureren.
Overigen een gat in de markt om dit soort kastje makkelijker te configureren.
Edit: na een uurtje vogelen met het dialplan (is zeer belangrijk om het werkend te krijgen) werkt het als een speer.
[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 06-07-2007 00:59 ]
Vraag: hoe verhoog ik het aantal keren overgaan van mijn PSTN lijn/telefoon? Bij een telefoontje van buiten gaat de telefoon 4x over en daarna einde verhaal (SPA3000)/lijn verbroken.
Veel gezocht maar niets specifieks gevonden over hoe dit aan te passen in de wirwar van opties en settings.
Alvast bedankt
Naschrift: een factory reset lijkt het probleem opgelost te hebben
Veel gezocht maar niets specifieks gevonden over hoe dit aan te passen in de wirwar van opties en settings.
Alvast bedankt
Naschrift: een factory reset lijkt het probleem opgelost te hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Edgarz op 08-07-2007 01:11 ]
Anoniem: 193130
Ok, ik geef het toe....ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd....
maar voor mij is dit alles dan ook nog "hoT"......
Ik bestel Internet-Bellen bij ABEL, (zit bij kpn nu met Experiabox $%#&^#......)
krijg straks een Linksys spa 3000
en volgens beschrijving gewoon op de ADSL modem pluggen, activeren en bellen maar....
of toch niet??? ik zie zoveel vragen over setting, unlocken, voipbuster etc etc....
HELP........
wat staat bij te wachten???

maar voor mij is dit alles dan ook nog "hoT"......
Ik bestel Internet-Bellen bij ABEL, (zit bij kpn nu met Experiabox $%#&^#......)
krijg straks een Linksys spa 3000
en volgens beschrijving gewoon op de ADSL modem pluggen, activeren en bellen maar....
of toch niet??? ik zie zoveel vragen over setting, unlocken, voipbuster etc etc....
HELP........
wil je straks bellen via abel, dan is het waarschijnlijk inpluggen en bellen maar.
Dit topic gaat over het oneigenlijk gebruik van de spa3000. Voor jou niet van toepassing dus.
Je krijgt je pakket, leest de handleiding door en je zal zien dat je binnen 10 minuten kan bellen
.
Dit topic gaat over het oneigenlijk gebruik van de spa3000. Voor jou niet van toepassing dus.
Je krijgt je pakket, leest de handleiding door en je zal zien dat je binnen 10 minuten kan bellen
Anoniem: 193130
dank voor uw reply.... Job /Edit Koning....
weet je misschien ook iets over de combinatie met de experiabox??
een "kenner" vertelde dat het NIET werkt in combinatie met Experiabox...
al zou ik zelf niet weten waarom niet... internet =internet toch???
waarom zou het niet "door een experiabox" heen kunnen???
weet je misschien ook iets over de combinatie met de experiabox??
een "kenner" vertelde dat het NIET werkt in combinatie met Experiabox...
al zou ik zelf niet weten waarom niet... internet =internet toch???
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 193130 op 28-08-2007 13:29 ]
Om precies te zijn de grijze Siemens schijnt het wel te werken maar de zwarte Thomson Experia box nee na 25 seconden verbreekt de verbinding.Anoniem: 193130 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:25:
Ja KPN heeft die zwarte zo beveiligd dat je ook bijna nergens bij instellingen kan komen dus oplossingen zullen ook wel niet komen.
Tja..dat heb je met ex-staatsbedrijf heAnoniem: 193130 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:19:
Lijkt wel een vorm van sensuur.... zíj bepalen wat er wel en niet doormag??
Nee ff serieous...da's idd niet erg handig. 'k ben blij dat ik Tele2 heb ;-) Daar werkt m'n VOIP (via Budgetphone) gewoon supergoed door.
er is trouwens alweer een tijdje een nieuwe firmware.
3.1.20(GW)
te vinden op de Linksys-site (direct linkje kon ik niet maken).
Home »Technical Support »Choose A Product »VoIP Adapters »SPA3000 » Downloads
er is een extra instelling helemaal onderaan in de tab "Regional":
"More Echo Suppression"
hierdoor zou de echo bij met name PSTN-gesprekken verdwenen zijn.
ik heb dat zelf nog niet ondervonden, maar had ik niet zoveel last van echo's.
3.1.20(GW)
te vinden op de Linksys-site (direct linkje kon ik niet maken).
Home »Technical Support »Choose A Product »VoIP Adapters »SPA3000 » Downloads
er is een extra instelling helemaal onderaan in de tab "Regional":
"More Echo Suppression"
hierdoor zou de echo bij met name PSTN-gesprekken verdwenen zijn.
ik heb dat zelf nog niet ondervonden, maar had ik niet zoveel last van echo's.
Anoniem: 152601
Ik heb nu ook zo'n spa3000 kastje, en ik heb al van alles geprobeerd om het met tiscali te laten werken. Kan iemand mij zijn instellingen mailen of hier plaatsen? Gaat om tiscali telefoniein combinatie met spa3000
Anoniem: 152601
Weet iemand hoe ik een aparte kiestoon krijg als ik met KPN bel (zonder dat ik het weet, omdat line1 er uit ligt bijvoorbeeld).
PSTN Line
Audio Configuration
Warn Outgoing PSTN Call: yes
krijg je wat piepjes te horen als je over PSTN gaat bellen.
Audio Configuration
Warn Outgoing PSTN Call: yes
krijg je wat piepjes te horen als je over PSTN gaat bellen.
Anoniem: 225945
A-
Weet iemand of je met de SPA3102 ook meer dan 2 SIP accounts kunt beheren via een dialplan. Ik lees op allerlei sites dat het met maximaal 2 SIPaccounts kan.
Maar dan hoor ik weer dat er 4 in kunnen.
En in de folders van de 3102 lees ik helemaal niks over het aantal SIP accounts.
Het enige wat ik lees is dit ergens verstopt in de voetnoten: ''Spa3102 supports 2 incoming services (proxy registrations) and an unlimited number of outgoing voip services.''
Heeft dit er mee te maken?
Of haal ik misschien iets door elkaar en bepaald het aantal SIP-accounts niet of je via vele voip-accounts kunt uitbellen? Wordt dit wellicht door het aantal uitgaande lijnen van de ATA bepaald en niet door het aantal SIP accounts?
Wat ik wil is me abbonneren bij een 5-tal voip aanbieders zoals Voipbuster en nog 4 andere (omdat ze elk een ander voordeel bieden). En dan vervolgens via een dialplan via dit alles met mijn gewone analoge telefootoestel uitbellen.
B-
Wat ik ook wil is inbellen (op mijn eigen Voipbuster koopnummer op mijn eigen ATA) met mijn gsm en dan doorkiezen naar een buitenlands nr ook via Voip. Dus voip-in en voip-out zonder de analoge lijn te gebruiken (want die is er niet).
Weet iemand of je met de SPA3102 ook meer dan 2 SIP accounts kunt beheren via een dialplan. Ik lees op allerlei sites dat het met maximaal 2 SIPaccounts kan.
Maar dan hoor ik weer dat er 4 in kunnen.
En in de folders van de 3102 lees ik helemaal niks over het aantal SIP accounts.
Het enige wat ik lees is dit ergens verstopt in de voetnoten: ''Spa3102 supports 2 incoming services (proxy registrations) and an unlimited number of outgoing voip services.''
Heeft dit er mee te maken?
Of haal ik misschien iets door elkaar en bepaald het aantal SIP-accounts niet of je via vele voip-accounts kunt uitbellen? Wordt dit wellicht door het aantal uitgaande lijnen van de ATA bepaald en niet door het aantal SIP accounts?
Wat ik wil is me abbonneren bij een 5-tal voip aanbieders zoals Voipbuster en nog 4 andere (omdat ze elk een ander voordeel bieden). En dan vervolgens via een dialplan via dit alles met mijn gewone analoge telefootoestel uitbellen.
B-
Wat ik ook wil is inbellen (op mijn eigen Voipbuster koopnummer op mijn eigen ATA) met mijn gsm en dan doorkiezen naar een buitenlands nr ook via Voip. Dus voip-in en voip-out zonder de analoge lijn te gebruiken (want die is er niet).
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 225945 op 15-12-2007 22:58 ]
Edit..laat maar
[ Voor 106% gewijzigd door Ierlandfan op 16-04-2008 00:43 ]
Ik probeer bij mijn dochter in haar appartement een SPA3000 werkend achter een Belkin 54G router te hangen, maar dat wil niet lukken.
Ze heeft Telfort 20MB Internet ADSL en een Zyxel modem (eenpoorts).
De SPA3000 werkt prima als ik hem rechtstreeks op de modem aansluit.
Hij werkt echter niet als hij achter de router hangt. De router biedt aan de PC gewoon internetverkeer, zowel draadloos als bedraad.
Beveiliging = WPA2 (dat is toch alleen voor het wireless deel en dus niet van invloed op de SPA3000?)
MAC adresherkenning staat aan, maar het MAC adres van de SPA3000 is bij de router bekend (de router heeft het MAC adres zelf opgenomen, dus er kan geen sprake zijn van een typfout).
Toch weigert de SPA3000 dienst achter die router. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast dank.
Hij werkt echter niet als hij achter de router hangt. De router biedt aan de PC gewoon internetverkeer, zowel draadloos als bedraad.
Beveiliging = WPA2 (dat is toch alleen voor het wireless deel en dus niet van invloed op de SPA3000?)
MAC adresherkenning staat aan, maar het MAC adres van de SPA3000 is bij de router bekend (de router heeft het MAC adres zelf opgenomen, dus er kan geen sprake zijn van een typfout).
Toch weigert de SPA3000 dienst achter die router. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Alvast dank.
Mischien helpt het als je in de router de juiste poorten openzet en doorstuurt naar de SPA? Het gaat hier om de poorten welke je ingesteld hebt bij de VOIP accounts (iets van 5060 waarschijnlijk.)hvdhoeven schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:15:
Ik probeer bij mijn dochter in haar appartement een SPA3000 werkend achter een Belkin 54G router te hangen, maar dat wil niet lukken.
Alvast dank.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Leeft fit topic nog???
Ik probeer het gewoon. Ik heb mij 3102 nu redelijk aan de praat alleen Caller-ID wil niet werken. Ik heb hem achter de telefoon lijn hangen die weer vanaf mijn multikabel, voip, kabelmodem komt. Aan de FXS poort hangt mijn DECT telefoon. Als ik vanaf een softphone bel heb ik keurig nummerherkenning op deze dect. Bel ik mobiel in op de FXO poort dan heb ik geen nummerherkenning meer. Ik heb volgens mij alle mogelijk opties wel gehad.
Ik probeer het gewoon. Ik heb mij 3102 nu redelijk aan de praat alleen Caller-ID wil niet werken. Ik heb hem achter de telefoon lijn hangen die weer vanaf mijn multikabel, voip, kabelmodem komt. Aan de FXS poort hangt mijn DECT telefoon. Als ik vanaf een softphone bel heb ik keurig nummerherkenning op deze dect. Bel ik mobiel in op de FXO poort dan heb ik geen nummerherkenning meer. Ik heb volgens mij alle mogelijk opties wel gehad.
Die optie probeer ik ook nog te vinden.
Het lijkt er op dat er in de volgende setup :MK/Ziggo lijn>3102>telefoon de caller-ID niet standaard wordt meegezonden. Ik ben wel benieuwd welke optie dit is.
Overigens: voor de Abel kastjes...
Als echte ..........< tweaker >.......... weet je inmiddels wel het wachtwoord na 2 jaar hoop ik?
Het lijkt er op dat er in de volgende setup :MK/Ziggo lijn>3102>telefoon de caller-ID niet standaard wordt meegezonden. Ik ben wel benieuwd welke optie dit is.
Overigens: voor de Abel kastjes...
Als echte ..........< tweaker >.......... weet je inmiddels wel het wachtwoord na 2 jaar hoop ik?
zie nu je reactie pas vakantie enzo. Ik heb gewoon een 3102 bij de winkel gekocht.
Hallo medetweakers ,
Sinds ik me nieuwe modem Linksys Wag160N heb gekregen en gebruik valt mijn verbinding met spa3000 in precies 25 seconde weg. Dus als ik bel , niet wanneer ik gebeld wordt
Ik heb alle instellingen destijds van http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm overgenomen en deed het prima tot nu.. Mijn poorten zijn geforward en verder weet ik niet of er wat mis is met instellingen modem ? ik weet geen raad meer , en heb overal gezocht nix te bevinden over deze probleem
Jullie zijn mijn laatste hoop !
Bvd
Sinds ik me nieuwe modem Linksys Wag160N heb gekregen en gebruik valt mijn verbinding met spa3000 in precies 25 seconde weg. Dus als ik bel , niet wanneer ik gebeld wordt

Bvd
dat lijkt op een MTU probleem in het modem wat ik herken van een SpeedTouch modem.
dat de MTU tijdens een VoIP gesprek te laag wordt gezet.
probeer die QoS instelling uit te zetten als dat kan.
Linksys kan met een nieuw firmware komen om het op te lossen:
http://forums.linksys.com...rd.id=DSL&message.id=5962
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1026769
je kan hem in bridge-modus zetten. maar dan ben je de router functie kwijt.
dat de MTU tijdens een VoIP gesprek te laag wordt gezet.
probeer die QoS instelling uit te zetten als dat kan.
Linksys kan met een nieuw firmware komen om het op te lossen:
http://forums.linksys.com...rd.id=DSL&message.id=5962
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1026769
je kan hem in bridge-modus zetten. maar dan ben je de router functie kwijt.
Hoi caesu ,
Thnx voor je reactie.. Ja heb dat QoS ook geprobeerd. En allerlei andere dingen wat word beschreven op die forum maar t helpt niet
Het blijkt gewoon een probleem te zijn bij iedereen ! Je kan wel alles open gooien met DMZ en paar andere instellingen waarbij t zogenaamd werkt maar dat is te gevaarlijk en niet te doen vind ik.
Ojah had vandaag Linksys gesproken voor t geval dat ze het heel misschien kunnen omruilen met een Wag325N .Maar al zou ik die krijgen, helaas lees ik nu op dat forum dat er zelfs met die modem ook het zelfde probleem bestaat !! F*ck *@!#%$ begin langzamerhand hekel te krijgen aan Linksys/cisco of wtf het ook is
Dit is verdomme mijn 3de modem die ik met RMA heb gekregen in 4 jaar tijd
Thnx voor je reactie.. Ja heb dat QoS ook geprobeerd. En allerlei andere dingen wat word beschreven op die forum maar t helpt niet
Ojah had vandaag Linksys gesproken voor t geval dat ze het heel misschien kunnen omruilen met een Wag325N .Maar al zou ik die krijgen, helaas lees ik nu op dat forum dat er zelfs met die modem ook het zelfde probleem bestaat !! F*ck *@!#%$ begin langzamerhand hekel te krijgen aan Linksys/cisco of wtf het ook is

[ Voor 7% gewijzigd door DeathLaws op 28-08-2008 01:44 ]
Anoniem: 282121
Hi,
Ook even mijn SPA 3102 proberen aan de praat te krijgen, maar niet gelukt dus. Verbindingen en instellingen zijn ok (denk ik). Ik kan PSTN (via Belgacom) inbound ontvangen. Indien ik zelf de "hoorn" afhaak krijg ik de normale toon (tot daar ok), maar als ik een nummer ingeef (vast nummer België) krijg ik een bezettoon. Indien ik naar de status kijk bij Line1 zie ik registration state: failed/ call1 state: idle/ call 1 tone: none/ terwijl alle gegevens conform de instellingen van nonoh.net voor SPA3102 staan ingegeven. Ik kan ook bellen via nonoh via de website: 2 nummers ingeven en wachten tot je telefoon begint te rinkelen (maar gsm, dus niet gratis => moet ik ingelogd zijn)
Modem: Toshiba wireless
Dialplan: al verschillende gebruikt waaronder: (<0:0032>[1-9]xxxx.) en nog enkele meer uitgebreide, maar dit zou voldoende moeten zijn om een Belgisch vast nummer te bellen, lijkt me.
Vraagje over die splitter ADSL/ telefoon: ik veronderstel dat het gewoon 2 telefoonstekker die op elkaar ingeplugd zijn waarvan één naar modem en één naar tel?
Indien me zou willen depanneren zou dat wel leuk zijn.
Ook even mijn SPA 3102 proberen aan de praat te krijgen, maar niet gelukt dus. Verbindingen en instellingen zijn ok (denk ik). Ik kan PSTN (via Belgacom) inbound ontvangen. Indien ik zelf de "hoorn" afhaak krijg ik de normale toon (tot daar ok), maar als ik een nummer ingeef (vast nummer België) krijg ik een bezettoon. Indien ik naar de status kijk bij Line1 zie ik registration state: failed/ call1 state: idle/ call 1 tone: none/ terwijl alle gegevens conform de instellingen van nonoh.net voor SPA3102 staan ingegeven. Ik kan ook bellen via nonoh via de website: 2 nummers ingeven en wachten tot je telefoon begint te rinkelen (maar gsm, dus niet gratis => moet ik ingelogd zijn)
Modem: Toshiba wireless
Dialplan: al verschillende gebruikt waaronder: (<0:0032>[1-9]xxxx.) en nog enkele meer uitgebreide, maar dit zou voldoende moeten zijn om een Belgisch vast nummer te bellen, lijkt me.
Vraagje over die splitter ADSL/ telefoon: ik veronderstel dat het gewoon 2 telefoonstekker die op elkaar ingeplugd zijn waarvan één naar modem en één naar tel?
Indien me zou willen depanneren zou dat wel leuk zijn.
Anoniem: 7094
Er zijn al flink wat nieuwe firmwares uit zoals nu sinds januari 2009 de 5.1.1.0 by cisco...
iemand al ervaringen? ik zit zelf nog op de 3.1.20 serie
iemand al ervaringen? ik zit zelf nog op de 3.1.20 serie
Heb je een linkje naar de nieuwe firmware?Anoniem: 7094 schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:06:
Er zijn al flink wat nieuwe firmwares uit zoals nu sinds januari 2009 de 5.1.1.0 by cisco...
iemand al ervaringen?