Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Oudste wordt in juni 4 (gaat na de zomer naar school, dus iets minder spannend), jongste is nu bijna vier maanden.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:56:
Dilemma... M'n nieuwe chef wil me als incident coordinator voor zo'n 20 man, hij vindt me te goed voor de helpdeskfunctie die ik nu heb. :$ Punt is alleen dat ie wel wil (nog net niet eist) dat ik 40 uur ga werken ipv de 32 van nu.
Ik heb op dinsdag de kinders, en die vrije tijd is eigenlijk wel heel belangrijk voor me. Komt bij dat ze anders in een kinderdagverblijf zouden moeten, en daar zitten ze al twee dagen (wat we wel genoeg vinden).
Van de andere kant: flinke stap voorwaarts, meer verantwoordelijkheden, semi-leidinggevende rol, meer salaris (want 40 ipv 32u).

Hier moet ik echt heeeel diep over gaan nadenken...
kun je niet IC op een klant die 7-19 ondersteuning heeft oid? begin je vroeg en maak je elke dag een paar uur minder, heb je elke dag tijd met je kids!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zoiets had ik ook al zitten denken, maar de klant waar het om gaat, heeft maar een service window van 8:00u tot 17u, en voor andere klanten zijn er geen vacatures voor incident coordinator. Er spelen trouwens wel meer dingen mee helaas (verhuizing van werkgever van m'n vrouw, waardoor zij de kinderen moeilijk kan wegbrengen naar kinderdagverblijf/school).

Moet eens gaan kijken hoe flexibel m'n baas is, iets als twee middagen parttimen ipv een hele dag zou voor mij wel kunnen, maar weet niet of de baas daar in trapt... ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het maakt de situatie makkelijker als er iemand is om je te vervangen, kan het naar hem geescaleert worden.

Hoewel ik ook wel eens meemaak dat er iemand een dag niet is, en dat er heel kostbare uren voorbij gaan voordat de vervanger gevonden is :/

Parttimers, het zou verboden moeten worden :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb wel eens gelezen dat parttime werken funest is voor je carriere.. of dat waar is of niet, het is gewoon een afweging die je moet maken. je moet voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt, een dagje met je kinderen of een leukere functie. Succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:59:
Zoiets had ik ook al zitten denken, maar de klant waar het om gaat, heeft maar een service window van 8:00u tot 17u, en voor andere klanten zijn er geen vacatures voor incident coordinator. Er spelen trouwens wel meer dingen mee helaas (verhuizing van werkgever van m'n vrouw, waardoor zij de kinderen moeilijk kan wegbrengen naar kinderdagverblijf/school).

Moet eens gaan kijken hoe flexibel m'n baas is, iets als twee middagen parttimen ipv een hele dag zou voor mij wel kunnen, maar weet niet of de baas daar in trapt... ;)
hoeft ie toch niet in te trappen? presenteer het gewoon als een gigantisch goed idee! lekker positief blijven, zeg dat je er heel veel zin in hebt en dat je dit zo als een perfecte oplossing voor allebei ziet. want je ziet natuurlijk wel in dat je elke dag aanwezig moet zijn als incident coordinator, dat is het beste voor jouw rol. en dat je wel mobiel bereikbaar bent in geval van nood.

toch? ;) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'em gebeld. Wederom vociemail, dus ik heb hem maar ingesproken over de kwestie. Ik hoop dat dit zonder al teveel "gezeik" opgelost kan worden. Ik ga namelijk al verschrikkelijk veel achteruit en ik moet in mijn eentje mijn appartement e.d. onderhouden, dus die vaste groei is van cruciaal belang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Notehoutelade schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:57:
ik heb wel eens gelezen dat parttime werken funest is voor je carriere.. of dat waar is of niet, het is gewoon een afweging die je moet maken. je moet voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt, een dagje met je kinderen of een leukere functie. Succes met je keuze :)
Ik vind kinderen meer Funest voor je Carriere ;) Blijkt hier wel weer uit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat in een vergadering net. Dus ik had een voicemail bericht van GPR. Ze zeggen dat het standaard is en geen sprake is van een termijn van 2 jaar...

Ik weet zeker dat dit besproken is. Appelsientje is het bij jou 1 of 2 jaar ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:50:
zat in een vergadering net. Dus ik had een voicemail bericht van GPR. Ze zeggen dat het standaard is en geen sprake is van een termijn van 2 jaar...

Als ze nu al op dit soort dingen terug gaan komen dan zou ik als ik jouw was nog eens heel hard gaan nadenken of je hier wel mee in zee wil gaan. Persoonlijk is niks standaard. Ze kunnen je best wel voor 2 jaar strikken als ze willen. Zeker als ze dat aangegeven hebben dan moet dat kunnen. Je zei ook dat je een stabiele groei als vereiste ziet. Neem van mij aan dat stabiele groei binnen GPR uiterst onzeker is. Dan moet je ook niet in de IT gaan werken. Klapt de markt weer in/klapt GPR in dan kun je je "zekere verhoging" wel vergeten.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hier wel een enorm naar gevoel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tylen schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:28:
[...]

Ik vind kinderen meer Funest voor je Carriere ;) Blijkt hier wel weer uit.
Ligt er helemaal aan waar jij je prioriteiten neerlegt. Mijn eerste prioriteit is m'n gezinsleven: ik ben liever thuis dan op 't werk. Als jij en je partner zeer sterk op jullie carriere gericht zijn, moet je (imo) inderdaad niet aan (een) kind(eren) beginnen. Ik ben dat zelf niet zo: ik vind het fijn dat ze capaciteit in me zien om verder te komen dan helpdesk, en ik wil er graag werk van maken, maar niet ten koste van alles. Ben er dus ook nog niet uit wat ik ga doen.

Ik heb vandaag m'n eerste dag gehad en die is me vrij goed bevallen, nog veel zoeken en leren, maar dat hoort er natuurlijk bij. Ik denk wel dat ik m'n ei kwijt zou kunnen als ik vijf dagen zou gaan werken, maar ik denk niet dat ik het er voor over heb. Eerst eens een paar weekjes kijken of het bevalt, en dan zien we wel weer verder.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:50:

1 jaar...
maar die salaris verhoging krijg je niet zomaar.. want je moet eerst een aantal certificaten hebben gehaald (oke oke dat is misschien niet zo heel moeilijk maar toch) En na dat jaar ga je langzaam omhoog...

sorry..kan het niet mooier maken.. je kan natuurlijk wel stijgen in functie schaal.. .maar tja dat is ook niet zo makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door appelsientje op 16-05-2007 11:12 ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
appelsientje schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:11:
[...]

1 jaar...
maar die salaris verhoging krijg je niet zomaar.. want je moet eerst een aantal certificaten hebben gehaald (oke oke dat is misschien niet zo heel moeilijk maar toch) En na dat jaar ga je langzaam omhoog...

sorry..kan het niet mooier maken.. je kan natuurlijk wel stijgen in functie schaal.. .maar tja dat is ook niet zo makkelijk.
ik ben dit jaar in één keer 2 schalen gestegen en dat leverde mij een salarisverhoging op van 10%, hoog percentage, maar in de praktijk 200 euro bruto. daar kan ik dus net de verhoogde tarieven van het energiebedrijf en de gestegen zorgverzekering van betalen.

moraal van mijn verhaal: mik dus hoog met je startsalaris.

[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 16-05-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die was voor mij niet onderhandelbaar. Had aanbiedingen liggen met een hoger salaris, mijn huidige salaris was hoger en toch gingen ze niet eens 100 euro mee.

Moraal van mijn verhaal: Ik ga nu net rondkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:00:
die was voor mij niet onderhandelbaar. Had aanbiedingen liggen met een hoger salaris, mijn huidige salaris was hoger en toch gingen ze niet eens 100 euro mee.

Moraal van mijn verhaal: Ik ga nu net rondkomen...
dan moet je het zeker niet doen. je woon- en leefkosten gaan de komende jaren alleen maar stijgen. wat had je voor bod gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 17-05-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

rieeeees als je heel verstandig bent pak je dan een andere aanbieding aan. Bij GPR zul jij niet gaan vinden wat je zoekt ivm vastigheid en salaris. De uitdagende klussen en mogelijkheden tot studie zijn aantrekkelijk, maar bedenk dat ook andere aanbieders het kunnen bieden. Staar je niet blind op de praatjes van GPR. Die zijn totaal niks waard. Als je gegarandeerde groei wil, een lekker start salaris waarmee je goed rondkomt en dus niet lager is dan je huidige salaris, ga dan vooral bij anderen praten. Als je al van werkgever verandert moet je er toch minimaal wat op vooruit gaan en niet 100 euro erop inleveren!

Moraal. Staar je niet blind op beloftes en schemerige vooruitzichten. Is het gevoel gemengd doe het dan vooral NIET! Je moet je vanaf begin goed voelen over alle aspecten! Anders ga je vanzelf na nog geen jaar weer op zoek. Een jaar dat je dan misschien beter bij een ander had kunnen investeren.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi MR_VIPER,

Thanks voor het advies. Ik begijp en waardeer het ook zeker. Ik heb de andere partijen al laten weten dat ik niet op hun aanbieding in ga en bij GPR inmiddels getekend.

Dit terwijl de aanbiedingen zeer concurrerend (beter) zijn en de status en stabiliteit van een bedrijf als Accenture toch ver vooruit lijkt te gaan vergeleken bij GPR. En toch heb ik bij GPR getekend.

Dit omdat ik op korte termijn veel voordelen zie en een hoop kan leren. Dit kan ook bij de rest. Maar bij GPR krijg ik direct mijn certificering en kan ik IT-matig net wat meer leren als bedrijfskundige dan bij de andere partijen.

Als ik de verhalen hier dan ook lees moet ik af en toe dan ook slikken, toch heb ik erg zin in deze uitdaging. Ik ben van plan mind blanc eraan te beginnen, zo veel mogelijk te leren en keihard te werken.

1) Zie ik dat ik snel financieel als beroepsmatig tegen een plafond zit
2) Ik het gevoel heb dat ik niet richting consultancy ga

Dan kap ik direct. Ik zal daarom ook maar een bescheiden auto leasen zodat ik die niet hoef af te betalen als ik wegga.

Maar ik ga uit van het goede en dat is dat ik een hoop zal leren en met mijn mondje hopelijk wat werk mag doen binnen de unit waar ik terecht wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:42:
[...]
Dit terwijl de aanbiedingen zeer concurrerend (beter) zijn en de status en stabiliteit van een bedrijf als Accenture toch ver vooruit lijkt te gaan vergeleken bij GPR. En toch heb ik bij GPR getekend.
[...]
Hmm, GPR doet het helemaal niet slecht, met die status en stabiliteit zit het volgens mij ook wel snor. Er zijn net twee vette kantoren geopend en dat zie ik Accenture niet zo 123 doen.

En MR_Viper, zo langzamerhand heb je wel genoeg heb laten weten dat je GPR niet meer leuk vind, terwijl je in het begin van het topic zo positief was. Je hebt kennelijk niet gekregen wat je wilde en dat zuigt, maar dat gebeurt helaas bij meer bedrijven. Zo ben ik bij GPR terecht gekomen.

Mijn ervaringen met GPR zijn tot nu toe alleen maar positief, zit dan ook op een leuk project met mensen die hun vak verstaan. GPR heeft veel middelen, voor persoonlijke ontwikkeling maar ook om je werk te doen, iets wat je imho niet moet uitvlakken.

En anders is er altijd een betere baan ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het programma gehad! Ziet er erg goed uit! 22 juni al examen in ITFO en Prince2!!!
Ziet er erg leuk en spannend uit en ik heb er echt zin in. Zijn er meer mensen die beginnen op 1 juni ?

Ik moet overigens ook naar Bilthoven en Apeldoorn! Dat vind ik wel leuk! Ik hoop wel dat ik meteen de eerste ochtend wel mijn sleutels krijg. In het OV heb ik totaal geen zin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik krijg mijn voorloopauto bezorgd toen ik mijn auto bij mijn vorige werkgever moest inleveren... in de garage van mijn vorige werkgever :D Ik reed met de ene auto de garage in, met de andere er weer uit, met dank aan de receptioniste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Don Facundo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:39:
[...]
Hmm, GPR doet het helemaal niet slecht, met die status en stabiliteit zit het volgens mij ook wel snor. Er zijn net twee vette kantoren geopend en dat zie ik Accenture niet zo 123 doen.
Kan je ook uitleggen waarom Accenture dat niet zo 123 zou doen? ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:44:
Vandaag het programma gehad! Ziet er erg goed uit! 22 juni al examen in ITFO en Prince2!!!
Heu... ITFO? Ik ken de afkorting niet en op google krijg ik alleen maar hits over fotografie, en een Islamitische Financierings Organisatie... :P :X

[ Voor 32% gewijzigd door Motrax op 18-05-2007 23:05 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:44:
Ziet er erg leuk en spannend uit en ik heb er echt zin in. Zijn er meer mensen die beginnen op 1 juni ?

Ik moet overigens ook naar Bilthoven en Apeldoorn! Dat vind ik wel leuk! Ik hoop wel dat ik meteen de eerste ochtend wel mijn sleutels krijg. In het OV heb ik totaal geen zin!
Ik heb eind 2005 de auto op vrijdagmiddag opgehaald bij mijn standplaats (toen nog Groningen), zodat ik eenvoudig naar Bilthoven en Apeldoorn kon gaan de maandag erop.
Als ik jouw was zou ik even gaan informeren bij je HR-manager, want een tijdelijke-auto regelen kan erg snel gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

[...]

En MR_Viper, zo langzamerhand heb je wel genoeg heb laten weten dat je GPR niet meer leuk vind, terwijl je in het begin van het topic zo positief was. Je hebt kennelijk niet gekregen wat je wilde en dat zuigt, maar dat gebeurt helaas bij meer bedrijven. Zo ben ik bij GPR terecht gekomen.

Mijn ervaringen met GPR zijn tot nu toe alleen maar positief, zit dan ook op een leuk project met mensen die hun vak verstaan. GPR heeft veel middelen, voor persoonlijke ontwikkeling maar ook om je werk te doen, iets wat je imho niet moet uitvlakken.

MR_Viper zal waarschijnlijk net zo goedgelovig geweest zijn als ik , je uit de naad werken en denken het komt wel goed met wat mijn manager belooft... nou niet dus. Ja als je tot je eleboog en verder em erachter in had zitten bij de manager kwam het wel goed met je salaris.. maar zo'n figuur ben ik niet en zal ik ook nooit worden. GPR doet gewoon veel beloftes maar zet daarna bijna niks zwart op wit. GPR is zeker geen slecht bedrijf voor startende it'ers, ik zit GPR meer als leerfabriek en daarna ga je voor echte pegels naar de concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Motrax: Itil Foundation. En Accenture krijgt (idd) een nieuw gebouw in Adam Zuid-Oost.

@Sybr_E-N: Tja ik zal ze even bellen denk ik. Ik zou sowieso in mijn 2 maanden proeftijd een poolauto krijgen en mocht daarna mijn auto bestellen. Ik ging ervan uit dat mijn auto sleutels gewoon klaar zouden liggen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

mutsje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:06:
[...]

MR_Viper zal waarschijnlijk net zo goedgelovig geweest zijn als ik , je uit de naad werken en denken het komt wel goed met wat mijn manager belooft... nou niet dus. Ja als je tot je eleboog en verder em erachter in had zitten bij de manager kwam het wel goed met je salaris.. maar zo'n figuur ben ik niet en zal ik ook nooit worden. GPR doet gewoon veel beloftes maar zet daarna bijna niks zwart op wit. GPR is zeker geen slecht bedrijf voor startende it'ers, ik zit GPR meer als leerfabriek en daarna ga je voor echte pegels naar de concurent.
Over die beloftes kan ik nog geen uitspraken doen, voorlopig doet GPR wat afgesproken is en doe ik wat afgesproken is. Zeggen dat GPR alleen voor startende it'ers interessant is, is complete bull. Ik heb zelf 9 jaar ervaring, net een sollicitatie ronde achter de rug bij de grotere ICT-ers en de aanbieding van GPR is daar dus als beste uitgekomen. Misschien heb ik het geluk dat ik net in een project ben gerold met professionals die bezig zijn met plezier hun werk te doen. En in project dit ben ik dan nog de gene met de minste ervaring (of is het toch bokkie11 :w, not sure) Dat je GPR als een leerfabriek ziet en daarna voor de pegels naar de concurrent gaat zou ook iets over jou kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Motrax schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:57:
Heu... ITFO? Ik ken de afkorting niet
Oeps, was al beantwoord, sorry. Nog niet helemaal wakker kennelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door grun93 op 19-05-2007 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

[...]

Punt 1. 2 nieuwe kantoren geopend en vervolgens nog 2 in aanbouw. De overige deelvestigingen gaan merendeels sluiten. Is een bespaar aktie.

Punt 2+3. Misschien heb ik voor jouw wel genoeg laten weten dat ik ze niet meer mag. Voor de nuancering. De BU is top waar ik zat. Ze hebben alleen geen mogelijkheden omdat alles op hoger niveau verschraald word als het ware. Wat mutsje zei. Te goedgelovig. Het word allemaal beter. Na 7 jaar die crap aangehoord te hebben geloof ik dat niet meer. Dat ik dan mijn mening niet meer moet spuien, wat ik uit jouw woorden begrijp, is het monddood maken van de dingen die momenteel daar niet goed gaan. Dat het bij jouw toevallig goed uitpakt, feest voor jouw. Helaas gaat het ook vele malen mis. Getuige de vertrekkers die in dit topic verblijven. Ikzelf ben er 1 van. Waarom mag dat niet verkondigt worden? Ik zeg het liever 1 keer te veel dan te weinig. Wat mensen er mee doen moeten ze zelf weten. Maar ik vertel gewoon wat ik denk en vind.

Punt 4. Ik heb die betere baan gevonden. Ben gister daar een dagje meegelopen met een collega. Blokdag overheid dus had al vrij en die heb ik nuttig bij mijn nieuwe werkgever besteed. En ik ben zeer zeer blij die overstap gemaakt te hebben. Dus troost je dat dit "tegengeluid" niet de sfeer binnen GPR zal verpesten. Dat kunnen ze zelf heel goed.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:08:
@Motrax: Itil Foundation. En Accenture krijgt (idd) een nieuw gebouw in Adam Zuid-Oost.

@Sybr_E-N: Tja ik zal ze even bellen denk ik. Ik zou sowieso in mijn 2 maanden proeftijd een poolauto zou krijgen en daarna mijn auto mocht bestellen. Ik ging ervan uit dat mijn auto sleutels gewoon klaar zouden liggen O+
je kunt ook een poolauto rijden als je geen zin hebt om eventueel je auto terug te betalen. als je in een lage leasecategorie zit, hebben ze geen poolauto's en krijg je 9 van de 10 keer een huurauto. mijne was gloednieuw vorig jaar, 9 km op de teller en voor de deur thuis bezorgd! een renault clio 5-deurs, niks mis mee, rijd er elke dag 150 km mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 20:11
Ik ben ondertussen al weer een paar weken aan het werk bij een concurrent (27 april was mijn laatste werkdag). Ik zit ondertussen ook weer een beetje deze discussie door te lezen.
Als ik het zo lees tussen Don Facundo en Mutsje dan moet ik denk ik beide verhalen een waarheid geven.
Ik kan niet oordelen over mensen die al flink wat jaren in het vak zitten. Maar ik kan wel oordelen over starters (wat ik dus ook was/ben).

Bij GPR zit je ook om te leren, te leren en de basis op te bouwen qua ervaring. Het basisjaar doen ze leuk qua verhoging (Ik kreeg 350 verhoging in het eerste jaar).
Daarna was het voor mij op. Afspreken in mijn laatste maanden daar werd gewoon doorheen gekeken en gezegd dat het allemaal moeilijk was.
Ik ging op een beduidend hogere functie werken en wilde daar ook na ratio naar betaald worden. Maar dat was niet mogelijk.

Terwijl ik toch echt een clausule in de CAO had staan waarin stond dat je bij de functieverhoging waarin zij grof gezegd meer voor je kunnen vangen er ook een herijking van het salaris zou plaatsvinden.

Ik was heel redelijk en vroeg 100-150 bruto meer in de maand (zij kregen 2000 per maand meer voor mij).

Maar goed, daarnaast heb ik eerlijk is eerlijk een sterke basis opgebouwd en kon ik eerlijk gezegd bij ieder willekeurig bedrijf binnenlopen en een baan krijgen.

GPR is een goede start, maak gebruik van de mogelijkheden! Op het moment dat jij voor jezelf die basis hebt gelegd dan moet je eens leuk om je heen gaan kijken.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

MR_VIPER schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 08:21:
[...]
Punt 2+3. Misschien heb ik voor jouw wel genoeg laten weten dat ik ze niet meer mag. Voor de nuancering. De BU is top waar ik zat. Ze hebben alleen geen mogelijkheden omdat alles op hoger niveau verschraald word als het ware. Wat mutsje zei. Te goedgelovig. Het word allemaal beter. Na 7 jaar die crap aangehoord te hebben geloof ik dat niet meer. Dat ik dan mijn mening niet meer moet spuien, wat ik uit jouw woorden begrijp, is het monddood maken van de dingen die momenteel daar niet goed gaan. Dat het bij jouw toevallig goed uitpakt, feest voor jouw. Helaas gaat het ook vele malen mis. Getuige de vertrekkers die in dit topic verblijven. Ikzelf ben er 1 van. Waarom mag dat niet verkondigt worden? Ik zeg het liever 1 keer te veel dan te weinig. Wat mensen er mee doen moeten ze zelf weten. Maar ik vertel gewoon wat ik denk en vind.
Ik wil jullie ervaringen niet bagataliseren en je al helemaal niet mond dood maken, alleen kun je naar mij mening dezelfde mening een paar keer geven, daarna begint het gewoon ruis te worden. Dit is niet alleen in dit topic, dat is ook bij andere 'Ervaring met...', ik heb al deze threads de de voorgaande maanden gevolgd en heb steeds moeten filteren om uit te vinden wat precies nou de ervaringen met het bedrijf waren, dit omdat er in elke thread wel een paar mensen zijn die vinden dat a)hun bedrijf slecht betaald b)slechte leasebedragen hebben of c)slecht managment hebben. In mijn ogen gaat het de verkeerde kant op als je als ex-werknemer mensen gaat afraden om bij een bedrijf te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Don Facundo schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:08:
[...]
Ik wil jullie ervaringen niet bagataliseren en je al helemaal niet mond dood maken, alleen kun je naar mij mening dezelfde mening een paar keer geven, daarna begint het gewoon ruis te worden. Dit is niet alleen in dit topic, dat is ook bij andere 'Ervaring met...', ik heb al deze threads de de voorgaande maanden gevolgd en heb steeds moeten filteren om uit te vinden wat precies nou de ervaringen met het bedrijf waren, dit omdat er in elke thread wel een paar mensen zijn die vinden dat a)hun bedrijf slecht betaald b)slechte leasebedragen hebben of c)slecht managment hebben. In mijn ogen gaat het de verkeerde kant op als je als ex-werknemer mensen gaat afraden om bij een bedrijf te gaan werken.
Probleem is dat Getronics nog steeds onderverdeeld is in div. bedrijven en disiplines. Ieder onderdeel heeft zo zijn voorwaardes waardoor de meningen verdeeld zijn hoewel Getronics in het algemeen nu zegt dat er 1 CAO is blijken er nog steeds verschillen te zijn.
Een ander probleem zijn managers, de ene kan of doet meer dan de ander waardoor de ene persoon goed zit en de ander alleen maar klaagt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don Facundo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:49:
Ik krijg mijn voorloopauto bezorgd toen ik mijn auto bij mijn vorige werkgever moest inleveren... in de garage van mijn vorige werkgever :D Ik reed met de ene auto de garage in, met de andere er weer uit, met dank aan de receptioniste ;)
Ja ik heb net dus de mijne ingeleverd en het is een HEL. Ik deed er alles mee. Boodschappen, mijn vriendin wegbrengen naar cursus(in de avond in een foute buurt in amsterdam!). Kan ik de receptioniste gewoon opbellen met de vraag hoe het geregeld is ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 20:11
Don Facundo schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:08:
[...]
In mijn ogen gaat het de verkeerde kant op als je als ex-werknemer mensen gaat afraden om bij een bedrijf te gaan werken.
Eerlijkheidshalve heb ik niet IEDERE post in dit topic gelezen hoor... Maar ik zie niemand zo snel het bedrijf Getronics AFRADEN als werkgever.

Mensen geven hun mening, net zoals ik. Bij de een negatiever dan de ander.

Wat ik wel met je eens ben is dat als je een mening geeft waar zoveel negativiteit in zit je ook wel wat positiefs mag zeggen. (Wat ik o.a. wel heb gedaan in mijn laatste kanonskogel richting Getronics ;))

[ Voor 67% gewijzigd door Griffin2k op 20-05-2007 21:23 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Wat ik mij afvraag, aan alle negatievelingen: zijn jullie ex-Pink of ex-Getronics?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Yanze schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:34:
Wat ik mij afvraag, aan alle negatievelingen: zijn jullie ex-Pink of ex-Getronics?
Ex-TAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ex-Getronics, Ex-TAS. Ik had getronics al eens verruild voor een andere job vanwege de beroerde omstandigheden. Toen ben ik naar TAS gegaan. De overnames door Pink was nog mee te leven en ik heb de overname door getronics een kans gegeven. Helaas komt het weer op zelfde uit. Corporate en dus Getronics handel en wandel is gewoon beroerd. Verder ben ik gewoon positief over mijn Business Unit en PS&C. Is fijn om voor te werken. Maar met het corporate management wat er boven hangt is niet te leven en dat drukt teveel de zin om nog positief naar het totaal plaatje te kunnen kijken. De collega's binnen de BU zijn top. Helaas is er meer als alleen de BU en daar merk je gewoon de effecten van. Dat zal de BU nooit kunnen veranderen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Ja ik heb net dus de mijne ingeleverd en het is een HEL. Ik deed er alles mee. Boodschappen, mijn vriendin wegbrengen naar cursus(in de avond in een foute buurt in amsterdam!). Kan ik de receptioniste gewoon opbellen met de vraag hoe het geregeld is ?
Het is geregeld, dat kunnen ze nog wel goed!
De eerste dag was mijn auto geregeld en ik kon hem ophalen.
Succes met je cursussen ;) Bilthoven is een mooie locatie! En een goede kantine ;)
Veel succes en plezier met je nieuwe baan! Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven... En dat je een beetje een leuke YP groep hebt bij de start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Yanze schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:34:
Ik ben Ex Getronics, ik ben bij Getronics begonnen toen dat nog maar zo'n 3500 werknemers telde in NL. Ik heb er enorm veel geleerd en er 9 jaar voor gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelsientje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:40:
[...]

Succes met je cursussen ;) Bilthoven is een mooie locatie! En een goede kantine ;)
Veel succes en plezier met je nieuwe baan! Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven... En dat je een beetje een leuke YP groep hebt bij de start!
Thanks! Mooi, dan ga ik er vanuit dat het reizen met het OV beperkt blijft tot de heenreis naar het kantoor op de eerste ochtend.

Voor de rest heb ik er veel zin in. Ik hoop inderdaad op een leuke groep, altijd leuk als je daar ook wat maatjes kan maken. Ben reuze benieuwd wat mijn eerste project wordt.

Jij nogmaals succes bij je nieuwe werkgever, hoor graag hoe het je daar verloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

appelsientje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:40:
[...]

Bitlhoven is binnekort niet meer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik ben deze en de andere topics die bestaan over soortgelijke bedrijven aan het lezen maar plaats mijn vraag toch maar even hier.

Op dit moment zit ik thuis nadat ik met mijn studie aan het HBO gestopt ben. De reden hiervoor is dat ik een aantal vakken niet aankon terwijl ik andere vakken met gemak haalde.

Omdat ik altijd ontzettend geintresseerd ben geweest in ICT en hier ook altijd mee bezig ben geweest, ondanks dat heb ik er voor gekozen om geen opleidingen in deze richting te doen omdat ik niet van mijn hobbie mijn beroep wilde maken.

Maar nu begint het eigelijk wel te kriebelen en zou ik wel graag in de ICT willen gaan werken. Maar omdat ik geen geld heb om nogmaals aan een HBO studie te beginnen leek mij een bedrijf als dit een redelijk alternatief. Mijn vraag is nu: Is het mogelijk om binnen een bedrijf als BPR aan de slag te kunnen zonder ervaring (buiten hobbie) en opleiding.

Ik woon in Bergen op Zoom (zuid-west nederland), dus het hieronder genoemde Call2 op zich wel kunnen maar dan verlangen ze dat je verhuist en daar heb ik door de HBO studie geen geld voor.

[ Voor 9% gewijzigd door 10110001 op 21-05-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar Call2 is speciaal voor jouw doelgroep als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
mutsje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:06:
[...]

Hier ben ik het ZOOOOOOOOOOOO mee eens _/-\o_ En het leuke is, als je je manager wijst op dit forum, wordt het afgedaan met "jaaaaaaaaa maar daar zitten mensen alleen om het zeuren, alle tevreden mensen zitten niet op internet te schelden" |:(
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:07:
Geen idee, maar Call2 is speciaal voor jouw doelgroep als ik me niet vergis
Er loopt een Call2 thread : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1205591/

[ Voor 16% gewijzigd door MMMMMM op 22-05-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Ik heb al bijna 9 jaar dezelfde manager en als wij mondeling iets afspreken dan kan ik er van uit gaan dat dat dan ook geregeld wordt. Mijn manager en ik kunnen gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan en daarvoor hoef ik echt niet eerst mijn ellebogen in zijn *** te proppen.
Maar misschien heb ik dan wel geluk met mijn manager als ik jullie zo hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:02:
Ik heb al bijna 9 jaar dezelfde manager en als wij mondeling iets afspreken dan kan ik er van uit gaan dat dat dan ook geregeld wordt. Mijn manager en ik kunnen gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan en daarvoor hoef ik echt niet eerst mijn ellebogen in zijn *** te proppen.
Over het algemeen zijn de grote detacheerders nu niet bepaald scheutig met hun salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:16:
[...]
Over het algemeen zijn de grote detacheerders nu niet bepaald scheutig met hun salarissen.
Scheutig niet, maar het begint (in ieder geval voor mij) steeds meer markt conform te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Arno

PF5A

Hier dus echt niet :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Yanze schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:02:
Persoonlijk mag ik mijn manager heel graag, maar ik heb ZO het gevoel dat hij dingen doet waar hij niet achter staat, als a puppet on a string van hoger management. Hij wil wel, maar mag/kan niet anders en moet die boodschap ook nog aan mij verkopen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er overigens geen consultants hier die in dienst zijn (geweest) bij GPR? Het lijkt alsof alleen de "technici" hier zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMMMMM schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:59:
Hier ben ik het ZOOOOOOOOOOOO mee eens _/-\o_ En het leuke is, als je je manager wijst op dit forum, wordt het afgedaan met "jaaaaaaaaa maar daar zitten mensen alleen om het zeuren, alle tevreden mensen zitten niet op internet te schelden" |:(
Daar heeft ie op zich wel gelijk in, aleen de hoeveelheid mensen die klagen is wel een teken aan de wand..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Ja natuurlijk! en een flink teken ook, joh als ik bij mijn klant vertel wat ik verdien, dan vragen ze me "Is dat netto ?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMMMMM schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:01:
Ja natuurlijk! en een flink teken ook, joh als ik bij mijn klant vertel wat ik verdien, dan vragen ze me "Is dat netto ?" :+
:X

ze zouden moeten vragen wat ze met het hoge uurloon van je doen dat de klant betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:21:
[...]

:X

ze zouden moeten vragen wat ze met het hoge uurloon van je doen dat de klant betaalt...
[CM mode]Jaaaaaaaaa... maar dat is nu eenmaal het nadeel van in de detachering werken...[/CM mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yp's, werken jullie op projectbasis of op detacheringsbasis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

MMMMMM schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:43:
[...]

[CM mode]Jaaaaaaaaa... maar dat is nu eenmaal het nadeel van in de detachering werken...[/CM mode]
:X _/-\o_ Meesterlijk!

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:35:
Zijn er overigens geen consultants hier die in dienst zijn (geweest) bij GPR? Het lijkt alsof alleen de "technici" hier zitten :P
5 jaar ben ik het geweest... tot 31/12/2004
Maar goed, ik ben oud-TAS... en ik ben met hele goede redenen weggegaan (netto-loon stijging van 25%) O-)

[ Voor 15% gewijzigd door avotar op 25-05-2007 11:20 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:46:
Yp's, werken jullie op projectbasis of op detacheringsbasis ?
Wat is daar het verschil dan tussen?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik start binnenkort bij GPR als Young Professional bij de business unit SAP Industry.
Nu staat er in mijn contract een paragraaf m.b.t. het terugbetalen van de opleidingen die je volgt tijdens de eerste 2 jaar van je dienstverband. Weet iemand waar dit betrekking op heeft? Gaat dit over de SAP opleiding, welke ik nodig heb om mijn functie te kunnen uitoefenen, of over opleidingen en cursussen die je ernaast kunt doen en die niet direct met je werk te maken hebben? Ik vind het namelijk vreemd dat er nergens een (maximum) bedrag staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:50:
Ik start binnenkort bij GPR als Young Professional bij de business unit SAP Industry.
Nu staat er in mijn contract een paragraaf m.b.t. het terugbetalen van de opleidingen die je volgt tijdens de eerste 2 jaar van je dienstverband. Weet iemand waar dit betrekking op heeft? Gaat dit over de SAP opleiding, welke ik nodig heb om mijn functie te kunnen uitoefenen, of over opleidingen en cursussen die je ernaast kunt doen en die niet direct met je werk te maken hebben? Ik vind het namelijk vreemd dat er nergens een (maximum) bedrag staat vermeld.
Bij mijn sollicitatie werd er expliciet aangehaald dat ik geen wurgcontract kreeg met betrekking tot studiekosten. Ik kan dan ook inderdaad nergens een paragraaf terugvinden met betrekking tot het terug betalen van de gemaakte kosten.

Ik denk dat in jouw geval het de kosten zijn die ze maken voor je SAP certificeringen inderdaad...

Ik wil overigens een studie erbij gaan doen vanaf september. Vergoed GPR dit (volledig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dit geld voor elke opleiding die je bij GPR volgt boven een maximum gesteld bedrag (ik geloof dat dat zo'n 1200 euro is) hierboven wordt een overeenkomst met je afgesloten en dien je zoveel jaar bij GPR te blijven en per jaar valt dan xx% van de schuld af (vervalt). Als je een opleiding begint en ze komen achteraf met zo'n contract gewoon niet tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.blikopdebeurs.com/weblog/pivot/entry.php?id=687

én

http://www.viperweb.nl/pivot/entry.php?id=251

MR_VIPER ? Aan de naam van deze blog te zien ben jij dit ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Motrax schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:50:
Wat is daar het verschil dan tussen?
Detachering is gewoon uurtje/factuurtje, terwijl projecten vaak een resultaatverplichting hebben, dus een deathline en een vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:03:
Bij mijn sollicitatie werd er expliciet aangehaald dat ik geen wurgcontract kreeg met betrekking tot studiekosten. Ik kan dan ook inderdaad nergens een paragraaf terugvinden met betrekking tot het terug betalen van de gemaakte kosten.

Ik denk dat in jouw geval het de kosten zijn die ze maken voor je SAP certificeringen inderdaad...

Ik wil overigens een studie erbij gaan doen vanaf september. Vergoed GPR dit (volledig)?
Er is een bepaald budget voor opleidingen. Aan het begin van je carriere, en vervolgens tijdens de jaarlijkse beoordelingen bespreek je samen met je manager de vorderingen en plan je het studietraject voor het komende jaar in. Overigens komt er vaak van deze afspraken niets terecht, de eerste twee maanden belt je manager nog wel eens om de vorderingen te vernemen, vanaf de derde maand worden de tussenpozen steeds langer en na een half jaar hoor je nooit meer iets.

Ik denk dat het wel belangrijk is om zelf actief te zijn, het initiatief gaat vaak van jou uit, dan is er best wel veel mogelijk (boeken, Technet abonnement, examens worden allemaal betaald). Jij hoeft er alleen maar vrije tijd in te steken. Je manager zal minder actief zijn, het kost het bedrijf immers geld, dus als jij niet zo nodig hoeft vindt het bedrijf dat prima. Hooguit vragen ze je voor een cursus om de klas vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Jups. En zoals onderaan het bericht van blikopdebeurs staat. Het is op persoonlijke noot. Weet dat er hier inmiddels ook een heel aantal zijn die mij niet kunnen luchten door mijn uitspraken. Ik kan heel hard erin zijn. Is hun goed recht net zoals het voor mij via mijn weblog uiten dat soort dingen. Kwam die link van blikopdebeurs anderhalve week terug al tegen toen het bericht er nog niet aanhing. Wel apart is dat die site vaker naar aanleiding van dingen die ik tik berichtgeving doet. Volg de eerdere links maar eens. Komen toch wat meer bekende stukken naar voren. Het gehele topic staat meermaals vermeld op die site.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:12:
[...]

Jups. En zoals onderaan het bericht van blikopdebeurs staat. Het is op persoonlijke noot. Weet dat er hier inmiddels ook een heel aantal zijn die mij niet kunnen luchten door mijn uitspraken. Ik kan heel hard erin zijn. Is hun goed recht net zoals het voor mij via mijn weblog uiten dat soort dingen. Kwam die link van blikopdebeurs anderhalve week terug al tegen toen het bericht er nog niet aanhing. Wel apart is dat die site vaker naar aanleiding van dingen die ik tik berichtgeving doet. Volg de eerdere links maar eens. Komen toch wat meer bekende stukken naar voren. Het gehele topic staat meermaals vermeld op die site.
zag het per toeval via Nu.nl en schrok (niet negatief)..

Je hebt al het recht je uit te spreken over deze zaken. Je doet het zelfs met je naam eronder dus er valt hier niets op in te brengen. Het is jouw persoonlijke beleving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

MR_VIPER schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:12:
[...]

mwa vind dat je aardig genuanceerd schrijft Viper :) het kan vele malen harder en zou soms ook moeten zijn. Het personeelsbeleid bij GTN is inderdaad beneden alle peil en de heren aan de top hebben maar 1 missie namelijk hun bonussen veilig stellen etc en meer niet. Korte termein visie zijn ze ook heel geslaagd in snel zaken opheffen tijdelijk wins maken en later verlies erop draaien maar de bonus is weer veilig gesteld. Maar dit soort praktijken zal niet alleen bij GTN gebeuren hoor, bij veel grote bedrijven is dit de orde van de dag aan de top ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Hoe werkt het met de benzine in je proeftijd?Krijg je ook een tankpas in die twee maanden bij je huurauto?

Tevens kom ik in aanmerking voor extra salaris als ik mijn doelstellingen behaal. Zijn dat bijv. je examens (ITIL/P2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:57:
Jongens,

Hoe werkt het met de benzine in je proeftijd?Krijg je ook een tankpas in die twee maanden bij je huurauto?

Tevens kom ik in aanmerking voor extra salaris als ik mijn doelstellingen behaal. Zijn dat bijv. je examens (ITIL/P2)?
Meestal worden je doelstellingen als examens en het behalen daarvan meegenomen in je beoordeling jaarlijks en op basis van een goede beoordeling zal er een verhoging op kunnen komen. Tussendoor een verhoging wegens behalen certificaten etc etc is volgens mij al lang geleden afgeschaft. Daarvoor maak je nu je beoordelings afspraken en doelstellingen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Meestal worden je doelstellingen als examens en het behalen daarvan meegenomen in je beoordeling jaarlijks en op basis van een goede beoordeling zal er een verhoging op kunnen komen. Tussendoor een verhoging wegens behalen certificaten etc etc is volgens mij al lang geleden afgeschaft. Daarvoor maak je nu je beoordelings afspraken en doelstellingen.
omdat ik me kan heugen dat appelsientje zei dat je 350 euro kreeg per gehaald examen. Ik maakte dus automatisch de koppeling naar die uitspraak.

hmm...thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:
[...]

omdat ik me kan heugen dat appelsientje zei dat je 350 euro kreeg per gehaald examen. Ik maakte dus automatisch de koppeling naar die uitspraak.

hmm...thanks
Nee dat zei ik niet :P
Ik zei dat als je als YP in het eerste half jaar 2 certificaten MCSA haalt, ITIL Foundation en Prince Foundation, je van 1900 omhoog gaat naar 2050, mocht je dan binnen een half jaar je MCSA halen en als beoordeling goed (of zeer goed) en zoveel procent beschikbaar bent geweest, dan ga je naar 2250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelsientje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:16:
[...]

Nee dat zei ik niet :P
Ik zei dat als je als YP in het eerste half jaar 2 certificaten MCSA haalt, ITIL Foundation en Prince Foundation, je van 1900 omhoog gaat naar 2050, mocht je dan binnen een half jaar je MCSA halen en als beoordeling goed (of zeer goed) en zoveel procent beschikbaar bent geweest, dan ga je naar 2250.
ik zag het idd, sorry;
Dat klopt... maar ik moet zeggen dat ik als YP niet echt veel verdien... slechts 1900 bruto... dus echt veel hou je niet over (mijn vakantie baantje verdiende beter )
Maar goed ik zie het maar als een investering (je kan binnen 1 jaar wel aardig omhoog qua salaris.
350 bruto als je je MCSA haalt, ITIL en Prince foudation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Kun je nagaan, mensen die er al jaren werken zitten daar dus nog ruim onder (zelfs met die papieren) :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:57:
Kan zijn dat je eerst de kosten even moet voorschieten en dan declareren. In ieder geval wordt alles wel terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
Dit gaat inderdaad over al je opleidingen in totaal. Ik ben zelf nu exact een jaar in dienst ook als YP bij de business unit SAP Solutions. SAP Solutions is trouwens een beetje opgedeelt in Noord(Den Bosch/Nieuwegein) en Zuid(Maastricht airport). Ik zelf werk voor Zuid momenteel gedetacheerd bij een andere tak van GPR in Eindhoven.

Wat betreft je vragen over opleiding, meestal kies je samen met je manager welke cursussen jij gaat volgen. Als YP zal je manager waarschijnlijk zelf met een voorstel aan SAP cursussen komen. Volgens mij is er trouwens wel een hard maximum van ik geloof 10000 euro aan de terugbetalingsregeling. Iets wat redelijk normaal is en zich in percentages afbouwt naar 0 in twee jaar als ik het goed heb. Over deze schuld zou ik me niet te druk maken tenzij je echt binnen twee jaar al weer weg wilt.

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
grun93 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:43:
[...]

Detachering is gewoon uurtje/factuurtje, terwijl projecten vaak een resultaatverplichting hebben, dus een deathline en een vaste prijs.
Iets te kort door de bocht wat mij betreft. In de detachering werk je namelijk juist praktisch altijd in een project, alleen niet een project van je eigen club. Sterker nog ik durf te stellen dat je in de detachering meer in projecten werkt dan buiten de detachering binnen hetzelfde vakgebied.

een beter onderscheid dan detachering of projecten zou zijn beheer of projecten.

[ Voor 7% gewijzigd door Thundy op 31-05-2007 09:40 ]

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Arno schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:33:
Kun je nagaan, mensen die er al jaren werken zitten daar dus nog ruim onder (zelfs met die papieren) :X
Wordt gewoon tijd dat je op zoek gaat naar andere werkgever Arno :) ophouden met klagen en wat aan je situatie gaan doen. Ik heb nog steeds geen spijt ervan weg gegaan te zijn.
Het is een algemeen bekend fenomeen dat nieuwe binnenkomers veel meer krijgen dat hun die eral zitten met meer papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Zo laatste werkdag vandaag, zometeen mijn auto inleveren.
Ik wil de mensen bij GPR veel succes wensen!! Ik zal het nieuws natuurlijk blijven volgen ;) en tja misschien dat ik over een x aantal jaar terug kom.. je weet het nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelsientje schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:37:
Zo laatste werkdag vandaag, zometeen mijn auto inleveren.
Ik wil de mensen bij GPR veel succes wensen!! Ik zal het nieuws natuurlijk blijven volgen ;) en tja misschien dat ik over een x aantal jaar terug kom.. je weet het nooit ;)
haha Succes. Ik kijk uit naar mijn eerste dag morgen en bij jou is het andersom.

Toi Toi Toi iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 uur werd ik gebeld over de auto.

Heb em inmiddels opgehaald. Seat Ibiza + Shell Tankpas.... 8)

Koning.. :D :o

*Vind Ibiza an sich niks aan maar ik kon het veel slechter treffen, dus ik ben erg content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Moest vandaag ook auto inleveren. Maar is niet gelukt wegens drukte. Dus ff nieuwe afspraak maken. Ze waren alweer pissed in eindhoven. Pech gehad. Had ze al gewaarschuwd dat ik het misschien niet kon halen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren,

een vraagje, hoe weken de loonschalen?

Stel ik kom te werken in schaal x, hier is het minimum laten we zeggen 1000 euro, 100 % 1500 euro, maximum 2100 euro.

Stel ik begin mijn baan op 1050 euro, wordt je dan binnen bepaalde tijd op 100 % gezet, of hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Lastig verhaal. Daar weten ze bij HRM zelfs amper maar hoe het werkt :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, veel negatief gedoe hier over het salaris. Ik begin binnenkort bij GPR bij APS&C als application developer 2 (wat dat dan moge zijn), hiervoor altijd als software engineer gewerkt. Maar ik ga er qua salaris 300 Euro op vooruit, en een leasewagen is ook niet weg (ik heb nu een 20 jaar oude bak, daar durf ik eigenlijk geen grote afstanden meer mee te rijden, 2 keer een klant moeten bellen dat ik later kwam wegens panne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, nog even een vraag: moet een leasewagen diesel zijn, of mag benzine (of eventueel gas) ook? Dat maakt ook nogal uit voor de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:19:
Oh, nog even een vraag: moet een leasewagen diesel zijn, of mag benzine (of eventueel gas) ook? Dat maakt ook nogal uit voor de bijtelling.
In principe kun je alleen maar gas of diesel bestellen, maar de directie kan je keuze overrulen, afhankelijk van de te verwachten kilometers. Vuistregel: < 20k km/jaar benzine, 20-30k km/jaar gas, daarboven diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

'k werk voor de consultancy tak van GPR (oud PinkRoccade) en ik kan alleen maar zeggen dat dit bedrijf zo veel meer mogelijkheden biedt dan wat ik hier in deze thread lees. Niet alleen voor trainees, maar ook voor de ervaren developers, consultants, project managers en managers.

Ik ben zelf begonnen bij een technisch MS georienteerd onderdeel van PinkRoccade, maar ben al snel een hele andere kant op gegaan, met full support van GPR overigens, namelijk consultancy en project mgmt. Vandaag, 'slechts' 2,5 jaar later, pak ik alleen nog maar internationale outsourcing programma's op, en krijg ik de mogelijkheid de godganse aardkloot af te reizen en m'n ding te doen.

Qua salarissen zitten we denk ik in de middenmoot (de oud Pink salarissen zijn niet verkeerd). Wel geniet ik binnen de bu waar ik nu zit van een wat exotischere bonusregeling dan de standaard. In ruil daarvoor heb ik dan wel m'n sociale leven voor een deel verkocht aan het bedrijf. Secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen zijn goed - als het trouwens gaat om declaraties is GPR een van de snelst uitbetalende (tot max 1,5 week voor het einde van de maand = aan het begin er weer bij). Ik ken bedrijven waar het anders is.

In vergelijking met bedrijven als Accenture (of meer consultancy bedrijven als EY, Deloitte), heerst er bij GPR geen up or out cultuur. 't Is en blijft echter altijd wel zo, dat als je je kop boven het maaiveld uitsteekt en goed voor je netwerk zorgt, je ook meer mogelijkheden creeert. Volgens mij is dat niet uniek voor GPR - binnen ieder bedrijf kan je doodbloeden of doorgroeien.

Voor de rest is GPR flexibel als een elastiek. Je bepaalt je eigen route - zowel leren als werken - en door de grootte kan je nog eens switchen binnen het bedrijf. Volgens mij zijn er met de consolidaties van kantoren veel minder vaste werkplekken - ik werk nooit op een kantoor.

Oh... en dat over Klaas en die bonussen, als je niet weet waar je het over hebt, moet je er ook niet over praten. Het komt IMHO nog al dommig over om klakkeloos de media te gaan pappagaaien. Kom voor de gein anders een keer naar HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ze bieden anders vrij weinig voor me. Ik heb geen flexibele tijden (niet mogelijk). Overuren worden niet betaald, bonusregelingen moet ik nog steeds meemaken....Dat staat allemaal zo vastgelegd, dus waarom jij wel een bonusregeling hebt vraag ik me af. Thuiswerken kan ook ook niet, werken we wel bij hetzelfde bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:26
Mmmm ging er toch 300 euro op achteruit bij de switch van telco naar GPR. Qua flex is het inderdaad wel goed geregeld, maar teveel flex is ook niet goed. Met een aantal andere reden toch maar weer eens verder rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:35:
Ook consultant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Moet wel zeggen dat ik nu een trend constateer van steeds meer "technische" klussen en een afname in consultancy en projectmgt klussen bij GPR...

Maargoed, de meeste "techneuten" zitten op GoT...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Senior projectleider, niet technisch onderlegt. Tenminste, niet diepgaand (2 maal HBO, MCSE, wat Novell etc. Daarnaast ITIL, Prince en IPMA).

En het valt allemaal best wel mee bij GPR, het kan veel slechter! Het gras is altijd groener bij de buren. Let wel, je hoort vaak alleen maar negatieve verhalen. Bedenk wel dat tegenover deze negatieve verhalen veel en veel meer positieve verhalen staan, echter worden deze veelal niet gepost.

GPR en bonus: nooit problemen mee gehad. Afgelopen jaar wederom 15% bonus. Salaris verhogingen? 20,40, 30% en 1,6% de afgelopen 4 jaar.

Je moet het gewoon waarmaken, je hoofd boven het maaiveld uitsteken en jezelf blijven. Doen waar je goed in bent. Zorg dat de opdrachtgever zeer te spreken is. Geen 8-5 mentaliteit, werk over zonder te schrijven (bij structureel overwerken afspraken maken)(Dat laatste krijg je vanzelf terug. Elk minuutje schrijven wordt je niet beter van).

Opleidingen? Je kan bij wijze van spreken oneindig opleiden. The sky is the limit. Maar nogmaals, als jij rendabel bent voor het bedrijf zijn zij rendabel voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:58:
GPR en bonus: nooit problemen mee gehad.
Ik ken mensen die daar wel problemen mee hadden. Die gingen bellen waarom ze geen bonus kregen terwijl ze toch het hele vorige jaar ingezet waren. Toen kwam de aap uit de mouw: ze hadden een tijdlang, zonder dat ze dat verteld was, gratis bij de klant gezeten. En niet-declarabele uren tellen niet mee voor de bonus.
Als ze dat van tevoren wel verteld was hadden ze gewoon de klus geweigerd natuurlijk, want het was wel bijna 200 km verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
grun93 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:56:
[...]

Ik ken mensen die daar wel problemen mee hadden. Die gingen bellen waarom ze geen bonus kregen terwijl ze toch het hele vorige jaar ingezet waren. Toen kwam de aap uit de mouw: ze hadden een tijdlang, zonder dat ze dat verteld was, gratis bij de klant gezeten. En niet-declarabele uren tellen niet mee voor de bonus.
Als ze dat van tevoren wel verteld was hadden ze gewoon de klus geweigerd natuurlijk, want het was wel bijna 200 km verderop.
Ik weet ook van deze berichten, daar ben ik ook best tegenin gegaan (ik ken er ook verscheidene)! Deze bonus regeling is best goed, maar bovenstaand zou niet mogen voorkomen. Als je tevoren verteld, dan ben je er zelf nog bij, maar primair hoort GPR dat gewoon te vertellen!

Gelukkig val ik in een andere bonusregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:05:
Ik weet ook van deze berichten, daar ben ik ook best tegenin gegaan (ik ken er ook verscheidene)!
De betrokken medewerkers hebben hier ook krachtig tegen geprotesteerd. De salarisdesk vond alles keurig in orde, maar de BUD heeft ervoor gezorgd dat ze uiteindelijk toch nog hun geld kregen.

Dat is denk ik wat me nog het meeste stoorde bij GPR: dat zo'n grote speler zo'n kleine kruideniersmentaliteit heeft. De dingen zijn achteraf vaak net even anders dan wat je van tevoren dacht, en altijd in je nadeel. Bijvoorbeeld: de internetvergoeding die je sinds dit jaar krijgt. Die kreeg ik niet. Daar zei ik dus wat van, toen kreeg ik hem wel maar een maand te laat. Dat het met terugwerkende kracht moest waren ze even vergeten. Het gaat maar om een tientje, maar dat soort dingen moet je constant in de gaten houden, daar houd ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik kom altijd er goed tussenweg / uit.

Geen idee waarom, wat ik wel weet is dat ik continue voor mezelf opkom en zeg wat ik denk. Ik heb niet zoveel met gevestigde ordes. Dat heeft me best veel kritiek opgeleverd.

Ontsla me dan maar ;D Dat wilden ze ook niet ;)

Heilige huisjes.........

Maar dat is in elk bedrijf zo. Ik kan me nu best aarden. Ik hoef niet bij GPR weg, anderszijds hoef ik ook niet te blijven.
Vorig jaar niets aan opleidingen gedaan, dat koste me een promotie naar 11. Dit jaar progressie in moeilijkheid kwa werk, maar wederom nog niets aan opleidingen gedaan.

Jij zit in BU noord?

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 29-06-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:27:

Vorig jaar geen zak aan opleidingen gedaan, dat koste me een promotie naar 11. Dit jaar progressie in moeilijkheid kwa werk, maar wederom geen zak aan opleidingen gedaan. Benieuwd wat ze nu weer gaat zeggen :D

Jij zit in BU noord?
Mijn laatste 3 klussen zijn op 10 geweest en nu wederom weer. Tis wel jammer dat je zelf (WEER) moet aankaarten om een stap omhoog te gaan.

Maargoed, bij GPR zijn zaken opzich redelijk goed geregeld, echter moet je geen blad voor je mond hebben en goed voor je zelf opkomen. Wacht je af, dan gebeurt er niets.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nee, uiteindelijk heb ik ontslag genomen en werk nu elders. Gewoon om van die kleine dingetjes die ieder afzonderlijk niet belangrijk genoeg zijn om je heel erg druk over te maken, maar alles bij elkaar opgeteld wel. Maar dat is voor iedereen weer anders waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:00:
[...]

Wordt gewoon tijd dat je op zoek gaat naar andere werkgever Arno :) ophouden met klagen en wat aan je situatie gaan doen. Ik heb nog steeds geen spijt ervan weg gegaan te zijn.
Het is een algemeen bekend fenomeen dat nieuwe binnenkomers veel meer krijgen dat hun die eral zitten met meer papieren.
overloper :)

Ik heb zelf al voor meerdere grote bedrijven gewerkt en deze houden zich vaak aan cao afspraken. Dat wil zeggen dat als je binnenkomt voor een bepaald loon, dit loon de rest van je loopbaan bepaald. Zelfs overstappen naar andere functies zal niet veel invloed hebben.

Op zich is dit zeer dom van deze bedrijven. Goede mensen laten ze op deze manier weglopen.

Ik ben wel een goed voorbeeld van deze (GPR's) policy. Ik ben 3 jaar geleden bij toen nog getronics weg gegaan met als enige reden dat ik te slecht betaald werd. Na 2 jaar omzwervingen bij een paar andere bedrijfjes weer terug gekomen (gevraagd) bij GPR. Omdat ik intussen al wist dat je beginsalaris de rest van je loopbaan bepaald, heb ik gewoon goed onderhandeld.
Mijn salaris is nu bijna verdubbelt tov de eerste keer (als ze me 20% erbij hadden gegeven was ik niet weg gegaan >> domme policy :)).
En ik heb zoiets dat als ik over 5 jaar ofzo weer onder de markt verdien, ga ik gewoon weer weg.

GPR is verder leuk werk (voor mij tenminste :)) met redelijk wat vrijheid in wat je doet. De werkdruk kan hoog zijn, maar nooit overdreven hoog wat je bij kleinere bedrijven nog wel eens kan hebben.

Als tip voor elk bedrijf dus, goed onderhandelen als je in dienst komt en afspraken op papier laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje overloper meld zich ;)

Loon was voor mij de reden om op te stappen. IIS5_rules kan beamen dat ik niet veel kreeg en vragen om meer had weinig zin. Dus overstap gemaakt en tot nu toe... geen spijt van gehad verdien nu wat ik bij GTN kreeg met 2 weken standby lopen. dus financieel er best op vooruit gegaan en geen standby meer. Het is inderdaad schrijnend om te zien hoe veel bedrijven waaronder GTN hun zittend personeel pragmatisch kort houden in loon terwijl juniors voor hetzelfde geld binnen komen als een volledige gekwalificeerde zittende kracht die qualified of senior werk doet. GTN was voor mij een goede leerschool en heb er veel geleerd, het heeft ook lang geduurd voordat ik eindelijk opgestapt ben en dat zal niet alleen voor mij gelden maar ik denk dat velen hart voor de zaak hadden maar de maat op den duur vol was. Tuurlijk heb je ook positieve geluiden over GTN, je kunt er verdomd goed leren en ervaring op doen omdat ze heel veel kennis in huis hebben. Je moet het alleen wel zien te vinden want intern weten ze soms niet eens waar de kennis zit.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.