Oudste wordt in juni 4 (gaat na de zomer naar school, dus iets minder spannend), jongste is nu bijna vier maanden.
Nomen nescio
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Oudste wordt in juni 4 (gaat na de zomer naar school, dus iets minder spannend), jongste is nu bijna vier maanden.
Nomen nescio
kun je niet IC op een klant die 7-19 ondersteuning heeft oid? begin je vroeg en maak je elke dag een paar uur minder, heb je elke dag tijd met je kids!Brabo-Joossie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:56:
Dilemma... M'n nieuwe chef wil me als incident coordinator voor zo'n 20 man, hij vindt me te goed voor de helpdeskfunctie die ik nu heb.Punt is alleen dat ie wel wil (nog net niet eist) dat ik 40 uur ga werken ipv de 32 van nu.
Ik heb op dinsdag de kinders, en die vrije tijd is eigenlijk wel heel belangrijk voor me. Komt bij dat ze anders in een kinderdagverblijf zouden moeten, en daar zitten ze al twee dagen (wat we wel genoeg vinden).
Van de andere kant: flinke stap voorwaarts, meer verantwoordelijkheden, semi-leidinggevende rol, meer salaris (want 40 ipv 32u).
Hier moet ik echt heeeel diep over gaan nadenken...
Nomen nescio
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
hoeft ie toch niet in te trappen? presenteer het gewoon als een gigantisch goed idee! lekker positief blijven, zeg dat je er heel veel zin in hebt en dat je dit zo als een perfecte oplossing voor allebei ziet. want je ziet natuurlijk wel in dat je elke dag aanwezig moet zijn als incident coordinator, dat is het beste voor jouw rol. en dat je wel mobiel bereikbaar bent in geval van nood.Brabo-Joossie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:59:
Zoiets had ik ook al zitten denken, maar de klant waar het om gaat, heeft maar een service window van 8:00u tot 17u, en voor andere klanten zijn er geen vacatures voor incident coordinator. Er spelen trouwens wel meer dingen mee helaas (verhuizing van werkgever van m'n vrouw, waardoor zij de kinderen moeilijk kan wegbrengen naar kinderdagverblijf/school).
Moet eens gaan kijken hoe flexibel m'n baas is, iets als twee middagen parttimen ipv een hele dag zou voor mij wel kunnen, maar weet niet of de baas daar in trapt...
Verwijderd
Ik vind kinderen meer Funest voor je CarriereNotehoutelade schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:57:
ik heb wel eens gelezen dat parttime werken funest is voor je carriere.. of dat waar is of niet, het is gewoon een afweging die je moet maken. je moet voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt, een dagje met je kinderen of een leukere functie. Succes met je keuze
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 14:58 ]
Als ze nu al op dit soort dingen terug gaan komen dan zou ik als ik jouw was nog eens heel hard gaan nadenken of je hier wel mee in zee wil gaan. Persoonlijk is niks standaard. Ze kunnen je best wel voor 2 jaar strikken als ze willen. Zeker als ze dat aangegeven hebben dan moet dat kunnen. Je zei ook dat je een stabiele groei als vereiste ziet. Neem van mij aan dat stabiele groei binnen GPR uiterst onzeker is. Dan moet je ook niet in de IT gaan werken. Klapt de markt weer in/klapt GPR in dan kun je je "zekere verhoging" wel vergeten.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:50:
zat in een vergadering net. Dus ik had een voicemail bericht van GPR. Ze zeggen dat het standaard is en geen sprake is van een termijn van 2 jaar...
Ik weet zeker dat dit besproken is. Appelsientje is het bij jou 1 of 2 jaar ?
*empty*
Ligt er helemaal aan waar jij je prioriteiten neerlegt. Mijn eerste prioriteit is m'n gezinsleven: ik ben liever thuis dan op 't werk. Als jij en je partner zeer sterk op jullie carriere gericht zijn, moet je (imo) inderdaad niet aan (een) kind(eren) beginnen. Ik ben dat zelf niet zo: ik vind het fijn dat ze capaciteit in me zien om verder te komen dan helpdesk, en ik wil er graag werk van maken, maar niet ten koste van alles. Ben er dus ook nog niet uit wat ik ga doen.Tylen schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:28:
[...]
Ik vind kinderen meer Funest voor je CarriereBlijkt hier wel weer uit.
Nomen nescio
1 jaar...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:50:
zat in een vergadering net. Dus ik had een voicemail bericht van GPR. Ze zeggen dat het standaard is en geen sprake is van een termijn van 2 jaar...
Ik weet zeker dat dit besproken is. Appelsientje is het bij jou 1 of 2 jaar ?
[ Voor 9% gewijzigd door appelsientje op 16-05-2007 11:12 ]
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
ik ben dit jaar in één keer 2 schalen gestegen en dat leverde mij een salarisverhoging op van 10%, hoog percentage, maar in de praktijk 200 euro bruto. daar kan ik dus net de verhoogde tarieven van het energiebedrijf en de gestegen zorgverzekering van betalen.appelsientje schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:11:
[...]
1 jaar...
maar die salaris verhoging krijg je niet zomaar.. want je moet eerst een aantal certificaten hebben gehaald (oke oke dat is misschien niet zo heel moeilijk maar toch) En na dat jaar ga je langzaam omhoog...
sorry..kan het niet mooier maken.. je kan natuurlijk wel stijgen in functie schaal.. .maar tja dat is ook niet zo makkelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 16-05-2007 18:59 ]
Verwijderd
dan moet je het zeker niet doen. je woon- en leefkosten gaan de komende jaren alleen maar stijgen. wat had je voor bod gekregen?Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:00:
die was voor mij niet onderhandelbaar. Had aanbiedingen liggen met een hoger salaris, mijn huidige salaris was hoger en toch gingen ze niet eens 100 euro mee.
Moraal van mijn verhaal: Ik ga nu net rondkomen...
[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 17-05-2007 13:49 ]
*empty*
Verwijderd
Hmm, GPR doet het helemaal niet slecht, met die status en stabiliteit zit het volgens mij ook wel snor. Er zijn net twee vette kantoren geopend en dat zie ik Accenture niet zo 123 doen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:42:
[...]
Dit terwijl de aanbiedingen zeer concurrerend (beter) zijn en de status en stabiliteit van een bedrijf als Accenture toch ver vooruit lijkt te gaan vergeleken bij GPR. En toch heb ik bij GPR getekend.
[...]
oogjes open, snaveltjes dicht
Verwijderd
Kan je ook uitleggen waarom Accenture dat niet zo 123 zou doen?Don Facundo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:39:
[...]
Hmm, GPR doet het helemaal niet slecht, met die status en stabiliteit zit het volgens mij ook wel snor. Er zijn net twee vette kantoren geopend en dat zie ik Accenture niet zo 123 doen.
Heu... ITFO? Ik ken de afkorting niet en op google krijg ik alleen maar hits over fotografie, en een Islamitische Financierings Organisatie...Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:44:
Vandaag het programma gehad! Ziet er erg goed uit! 22 juni al examen in ITFO en Prince2!!!
[ Voor 32% gewijzigd door Motrax op 18-05-2007 23:05 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik heb eind 2005 de auto op vrijdagmiddag opgehaald bij mijn standplaats (toen nog Groningen), zodat ik eenvoudig naar Bilthoven en Apeldoorn kon gaan de maandag erop.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:44:
Vandaag het programma gehad! Ziet er erg goed uit! 22 juni al examen in ITFO en Prince2!!!
Ziet er erg leuk en spannend uit en ik heb er echt zin in. Zijn er meer mensen die beginnen op 1 juni ?
Ik moet overigens ook naar Bilthoven en Apeldoorn! Dat vind ik wel leuk! Ik hoop wel dat ik meteen de eerste ochtend wel mijn sleutels krijg. In het OV heb ik totaal geen zin!
MR_Viper zal waarschijnlijk net zo goedgelovig geweest zijn als ik , je uit de naad werken en denken het komt wel goed met wat mijn manager belooft... nou niet dus. Ja als je tot je eleboog en verder em erachter in had zitten bij de manager kwam het wel goed met je salaris.. maar zo'n figuur ben ik niet en zal ik ook nooit worden. GPR doet gewoon veel beloftes maar zet daarna bijna niks zwart op wit. GPR is zeker geen slecht bedrijf voor startende it'ers, ik zit GPR meer als leerfabriek en daarna ga je voor echte pegels naar de concurent.Don Facundo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:39:
[...]
Hmm, GPR doet het helemaal niet slecht, met die status en stabiliteit zit het volgens mij ook wel snor. Er zijn net twee vette kantoren geopend en dat zie ik Accenture niet zo 123 doen.
En MR_Viper, zo langzamerhand heb je wel genoeg heb laten weten dat je GPR niet meer leuk vind, terwijl je in het begin van het topic zo positief was. Je hebt kennelijk niet gekregen wat je wilde en dat zuigt, maar dat gebeurt helaas bij meer bedrijven. Zo ben ik bij GPR terecht gekomen.
Mijn ervaringen met GPR zijn tot nu toe alleen maar positief, zit dan ook op een leuk project met mensen die hun vak verstaan. GPR heeft veel middelen, voor persoonlijke ontwikkeling maar ook om je werk te doen, iets wat je imho niet moet uitvlakken.
En anders is er altijd een betere baan
Verwijderd
Over die beloftes kan ik nog geen uitspraken doen, voorlopig doet GPR wat afgesproken is en doe ik wat afgesproken is. Zeggen dat GPR alleen voor startende it'ers interessant is, is complete bull. Ik heb zelf 9 jaar ervaring, net een sollicitatie ronde achter de rug bij de grotere ICT-ers en de aanbieding van GPR is daar dus als beste uitgekomen. Misschien heb ik het geluk dat ik net in een project ben gerold met professionals die bezig zijn met plezier hun werk te doen. En in project dit ben ik dan nog de gene met de minste ervaring (of is het toch bokkie11mutsje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:06:
[...]
MR_Viper zal waarschijnlijk net zo goedgelovig geweest zijn als ik , je uit de naad werken en denken het komt wel goed met wat mijn manager belooft... nou niet dus. Ja als je tot je eleboog en verder em erachter in had zitten bij de manager kwam het wel goed met je salaris.. maar zo'n figuur ben ik niet en zal ik ook nooit worden. GPR doet gewoon veel beloftes maar zet daarna bijna niks zwart op wit. GPR is zeker geen slecht bedrijf voor startende it'ers, ik zit GPR meer als leerfabriek en daarna ga je voor echte pegels naar de concurent.
Oeps, was al beantwoord, sorry. Nog niet helemaal wakker kennelijk.Motrax schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:57:
Heu... ITFO? Ik ken de afkorting niet
[ Voor 36% gewijzigd door grun93 op 19-05-2007 05:21 ]
Punt 1. 2 nieuwe kantoren geopend en vervolgens nog 2 in aanbouw. De overige deelvestigingen gaan merendeels sluiten. Is een bespaar aktie.Don Facundo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:39:
[...]
En MR_Viper, zo langzamerhand heb je wel genoeg heb laten weten dat je GPR niet meer leuk vind, terwijl je in het begin van het topic zo positief was. Je hebt kennelijk niet gekregen wat je wilde en dat zuigt, maar dat gebeurt helaas bij meer bedrijven. Zo ben ik bij GPR terecht gekomen.
Mijn ervaringen met GPR zijn tot nu toe alleen maar positief, zit dan ook op een leuk project met mensen die hun vak verstaan. GPR heeft veel middelen, voor persoonlijke ontwikkeling maar ook om je werk te doen, iets wat je imho niet moet uitvlakken.
En anders is er altijd een betere baan
*empty*
je kunt ook een poolauto rijden als je geen zin hebt om eventueel je auto terug te betalen. als je in een lage leasecategorie zit, hebben ze geen poolauto's en krijg je 9 van de 10 keer een huurauto. mijne was gloednieuw vorig jaar, 9 km op de teller en voor de deur thuis bezorgd! een renault clio 5-deurs, niks mis mee, rijd er elke dag 150 km meeVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:08:
@Motrax: Itil Foundation. En Accenture krijgt (idd) een nieuw gebouw in Adam Zuid-Oost.
@Sybr_E-N: Tja ik zal ze even bellen denk ik. Ik zou sowieso in mijn 2 maanden proeftijd een poolauto zou krijgen en daarna mijn auto mocht bestellen. Ik ging ervan uit dat mijn auto sleutels gewoon klaar zouden liggen
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Ik wil jullie ervaringen niet bagataliseren en je al helemaal niet mond dood maken, alleen kun je naar mij mening dezelfde mening een paar keer geven, daarna begint het gewoon ruis te worden. Dit is niet alleen in dit topic, dat is ook bij andere 'Ervaring met...', ik heb al deze threads de de voorgaande maanden gevolgd en heb steeds moeten filteren om uit te vinden wat precies nou de ervaringen met het bedrijf waren, dit omdat er in elke thread wel een paar mensen zijn die vinden dat a)hun bedrijf slecht betaald b)slechte leasebedragen hebben of c)slecht managment hebben. In mijn ogen gaat het de verkeerde kant op als je als ex-werknemer mensen gaat afraden om bij een bedrijf te gaan werken.MR_VIPER schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 08:21:
[...]
Punt 2+3. Misschien heb ik voor jouw wel genoeg laten weten dat ik ze niet meer mag. Voor de nuancering. De BU is top waar ik zat. Ze hebben alleen geen mogelijkheden omdat alles op hoger niveau verschraald word als het ware. Wat mutsje zei. Te goedgelovig. Het word allemaal beter. Na 7 jaar die crap aangehoord te hebben geloof ik dat niet meer. Dat ik dan mijn mening niet meer moet spuien, wat ik uit jouw woorden begrijp, is het monddood maken van de dingen die momenteel daar niet goed gaan. Dat het bij jouw toevallig goed uitpakt, feest voor jouw. Helaas gaat het ook vele malen mis. Getuige de vertrekkers die in dit topic verblijven. Ikzelf ben er 1 van. Waarom mag dat niet verkondigt worden? Ik zeg het liever 1 keer te veel dan te weinig. Wat mensen er mee doen moeten ze zelf weten. Maar ik vertel gewoon wat ik denk en vind.
Probleem is dat Getronics nog steeds onderverdeeld is in div. bedrijven en disiplines. Ieder onderdeel heeft zo zijn voorwaardes waardoor de meningen verdeeld zijn hoewel Getronics in het algemeen nu zegt dat er 1 CAO is blijken er nog steeds verschillen te zijn.Don Facundo schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:08:
[...]
Ik wil jullie ervaringen niet bagataliseren en je al helemaal niet mond dood maken, alleen kun je naar mij mening dezelfde mening een paar keer geven, daarna begint het gewoon ruis te worden. Dit is niet alleen in dit topic, dat is ook bij andere 'Ervaring met...', ik heb al deze threads de de voorgaande maanden gevolgd en heb steeds moeten filteren om uit te vinden wat precies nou de ervaringen met het bedrijf waren, dit omdat er in elke thread wel een paar mensen zijn die vinden dat a)hun bedrijf slecht betaald b)slechte leasebedragen hebben of c)slecht managment hebben. In mijn ogen gaat het de verkeerde kant op als je als ex-werknemer mensen gaat afraden om bij een bedrijf te gaan werken.
Verwijderd
Ja ik heb net dus de mijne ingeleverd en het is een HEL. Ik deed er alles mee. Boodschappen, mijn vriendin wegbrengen naar cursus(in de avond in een foute buurt in amsterdam!). Kan ik de receptioniste gewoon opbellen met de vraag hoe het geregeld is ?Don Facundo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:49:
Ik krijg mijn voorloopauto bezorgd toen ik mijn auto bij mijn vorige werkgever moest inleveren... in de garage van mijn vorige werkgeverIk reed met de ene auto de garage in, met de andere er weer uit, met dank aan de receptioniste
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 17:44 ]
Eerlijkheidshalve heb ik niet IEDERE post in dit topic gelezen hoor... Maar ik zie niemand zo snel het bedrijf Getronics AFRADEN als werkgever.Don Facundo schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:08:
[...]
In mijn ogen gaat het de verkeerde kant op als je als ex-werknemer mensen gaat afraden om bij een bedrijf te gaan werken.
[ Voor 67% gewijzigd door Griffin2k op 20-05-2007 21:23 ]
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Ex-TAS.Yanze schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:34:
Wat ik mij afvraag, aan alle negatievelingen: zijn jullie ex-Pink of ex-Getronics?
*empty*
Het is geregeld, dat kunnen ze nog wel goed!Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:43:
[...]
Ja ik heb net dus de mijne ingeleverd en het is een HEL. Ik deed er alles mee. Boodschappen, mijn vriendin wegbrengen naar cursus(in de avond in een foute buurt in amsterdam!). Kan ik de receptioniste gewoon opbellen met de vraag hoe het geregeld is ?
Ik ben Ex Getronics, ik ben bij Getronics begonnen toen dat nog maar zo'n 3500 werknemers telde in NL. Ik heb er enorm veel geleerd en er 9 jaar voor gewerkt.Yanze schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:34:
Wat ik mij afvraag, aan alle negatievelingen: zijn jullie ex-Pink of ex-Getronics?
Verwijderd
Thanks! Mooi, dan ga ik er vanuit dat het reizen met het OV beperkt blijft tot de heenreis naar het kantoor op de eerste ochtend.appelsientje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:40:
[...]
Het is geregeld, dat kunnen ze nog wel goed!
De eerste dag was mijn auto geregeld en ik kon hem ophalen.
Succes met je cursussenBilthoven is een mooie locatie! En een goede kantine
Veel succes en plezier met je nieuwe baan! Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven... En dat je een beetje een leuke YP groep hebt bij de start!
Bitlhoven is binnekort niet meer.appelsientje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:40:
[...]
Het is geregeld, dat kunnen ze nog wel goed!
De eerste dag was mijn auto geregeld en ik kon hem ophalen.
Succes met je cursussenBilthoven is een mooie locatie! En een goede kantine
Veel succes en plezier met je nieuwe baan! Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven... En dat je een beetje een leuke YP groep hebt bij de start!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
[ Voor 9% gewijzigd door 10110001 op 21-05-2007 20:29 ]
Hier ben ik het ZOOOOOOOOOOOO mee eensmutsje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:06:
[...]
MR_Viper zal waarschijnlijk net zo goedgelovig geweest zijn als ik , je uit de naad werken en denken het komt wel goed met wat mijn manager belooft... nou niet dus. Ja als je tot je eleboog en verder em erachter in had zitten bij de manager kwam het wel goed met je salaris.. maar zo'n figuur ben ik niet en zal ik ook nooit worden. GPR doet gewoon veel beloftes maar zet daarna bijna niks zwart op wit. GPR is zeker geen slecht bedrijf voor startende it'ers, ik zit GPR meer als leerfabriek en daarna ga je voor echte pegels naar de concurent.
Er loopt een Call2 thread : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1205591/Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:07:
Geen idee, maar Call2 is speciaal voor jouw doelgroep als ik me niet vergis
[ Voor 16% gewijzigd door MMMMMM op 22-05-2007 13:01 ]
Verwijderd
Over het algemeen zijn de grote detacheerders nu niet bepaald scheutig met hun salarissen.Yanze schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:02:
Ik heb al bijna 9 jaar dezelfde manager en als wij mondeling iets afspreken dan kan ik er van uit gaan dat dat dan ook geregeld wordt. Mijn manager en ik kunnen gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan en daarvoor hoef ik echt niet eerst mijn ellebogen in zijn *** te proppen.
Maar misschien heb ik dan wel geluk met mijn manager als ik jullie zo hoor ...
Scheutig niet, maar het begint (in ieder geval voor mij) steeds meer markt conform te worden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:16:
[...]
Over het algemeen zijn de grote detacheerders nu niet bepaald scheutig met hun salarissen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Persoonlijk mag ik mijn manager heel graag, maar ik heb ZO het gevoel dat hij dingen doet waar hij niet achter staat, als a puppet on a string van hoger management. Hij wil wel, maar mag/kan niet anders en moet die boodschap ook nog aan mij verkopen...Yanze schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:02:
Ik heb al bijna 9 jaar dezelfde manager en als wij mondeling iets afspreken dan kan ik er van uit gaan dat dat dan ook geregeld wordt. Mijn manager en ik kunnen gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan en daarvoor hoef ik echt niet eerst mijn ellebogen in zijn *** te proppen.
Maar misschien heb ik dan wel geluk met mijn manager als ik jullie zo hoor ...
Verwijderd
Daar heeft ie op zich wel gelijk in, aleen de hoeveelheid mensen die klagen is wel een teken aan de wand..MMMMMM schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:59:
Hier ben ik het ZOOOOOOOOOOOO mee eensEn het leuke is, als je je manager wijst op dit forum, wordt het afgedaan met "jaaaaaaaaa maar daar zitten mensen alleen om het zeuren, alle tevreden mensen zitten niet op internet te schelden"
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
MMMMMM schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:01:
Ja natuurlijk! en een flink teken ook, joh als ik bij mijn klant vertel wat ik verdien, dan vragen ze me "Is dat netto ?"
[CM mode]Jaaaaaaaaa... maar dat is nu eenmaal het nadeel van in de detachering werken...[/CM mode]Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:21:
[...]
![]()
ze zouden moeten vragen wat ze met het hoge uurloon van je doen dat de klant betaalt...
MMMMMM schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:43:
[...]
[CM mode]Jaaaaaaaaa... maar dat is nu eenmaal het nadeel van in de detachering werken...[/CM mode]
*empty*
5 jaar ben ik het geweest... tot 31/12/2004Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:35:
Zijn er overigens geen consultants hier die in dienst zijn (geweest) bij GPR? Het lijkt alsof alleen de "technici" hier zitten
[ Voor 15% gewijzigd door avotar op 25-05-2007 11:20 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Wat is daar het verschil dan tussen?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:46:
Yp's, werken jullie op projectbasis of op detacheringsbasis ?
☻/
/▌
Verwijderd
Verwijderd
Bij mijn sollicitatie werd er expliciet aangehaald dat ik geen wurgcontract kreeg met betrekking tot studiekosten. Ik kan dan ook inderdaad nergens een paragraaf terugvinden met betrekking tot het terug betalen van de gemaakte kosten.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:50:
Ik start binnenkort bij GPR als Young Professional bij de business unit SAP Industry.
Nu staat er in mijn contract een paragraaf m.b.t. het terugbetalen van de opleidingen die je volgt tijdens de eerste 2 jaar van je dienstverband. Weet iemand waar dit betrekking op heeft? Gaat dit over de SAP opleiding, welke ik nodig heb om mijn functie te kunnen uitoefenen, of over opleidingen en cursussen die je ernaast kunt doen en die niet direct met je werk te maken hebben? Ik vind het namelijk vreemd dat er nergens een (maximum) bedrag staat vermeld.
Dit geld voor elke opleiding die je bij GPR volgt boven een maximum gesteld bedrag (ik geloof dat dat zo'n 1200 euro is) hierboven wordt een overeenkomst met je afgesloten en dien je zoveel jaar bij GPR te blijven en per jaar valt dan xx% van de schuld af (vervalt). Als je een opleiding begint en ze komen achteraf met zo'n contract gewoon niet tekenenVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:50:
Ik start binnenkort bij GPR als Young Professional bij de business unit SAP Industry.
Nu staat er in mijn contract een paragraaf m.b.t. het terugbetalen van de opleidingen die je volgt tijdens de eerste 2 jaar van je dienstverband. Weet iemand waar dit betrekking op heeft? Gaat dit over de SAP opleiding, welke ik nodig heb om mijn functie te kunnen uitoefenen, of over opleidingen en cursussen die je ernaast kunt doen en die niet direct met je werk te maken hebben? Ik vind het namelijk vreemd dat er nergens een (maximum) bedrag staat vermeld.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 12:00 ]
Detachering is gewoon uurtje/factuurtje, terwijl projecten vaak een resultaatverplichting hebben, dus een deathline en een vaste prijs.Motrax schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:50:
Wat is daar het verschil dan tussen?
Er is een bepaald budget voor opleidingen. Aan het begin van je carriere, en vervolgens tijdens de jaarlijkse beoordelingen bespreek je samen met je manager de vorderingen en plan je het studietraject voor het komende jaar in. Overigens komt er vaak van deze afspraken niets terecht, de eerste twee maanden belt je manager nog wel eens om de vorderingen te vernemen, vanaf de derde maand worden de tussenpozen steeds langer en na een half jaar hoor je nooit meer iets.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:03:
Bij mijn sollicitatie werd er expliciet aangehaald dat ik geen wurgcontract kreeg met betrekking tot studiekosten. Ik kan dan ook inderdaad nergens een paragraaf terugvinden met betrekking tot het terug betalen van de gemaakte kosten.
Ik denk dat in jouw geval het de kosten zijn die ze maken voor je SAP certificeringen inderdaad...
Ik wil overigens een studie erbij gaan doen vanaf september. Vergoed GPR dit (volledig)?
Jups. En zoals onderaan het bericht van blikopdebeurs staat. Het is op persoonlijke noot. Weet dat er hier inmiddels ook een heel aantal zijn die mij niet kunnen luchten door mijn uitspraken. Ik kan heel hard erin zijn. Is hun goed recht net zoals het voor mij via mijn weblog uiten dat soort dingen. Kwam die link van blikopdebeurs anderhalve week terug al tegen toen het bericht er nog niet aanhing. Wel apart is dat die site vaker naar aanleiding van dingen die ik tik berichtgeving doet. Volg de eerdere links maar eens. Komen toch wat meer bekende stukken naar voren. Het gehele topic staat meermaals vermeld op die site.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:
http://www.blikopdebeurs.com/weblog/pivot/entry.php?id=687
én
http://www.viperweb.nl/pivot/entry.php?id=251
MR_VIPER ? Aan de naam van deze blog te zien ben jij dit ?
*empty*
Verwijderd
zag het per toeval via Nu.nl en schrok (niet negatief)..MR_VIPER schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:12:
[...]
Jups. En zoals onderaan het bericht van blikopdebeurs staat. Het is op persoonlijke noot. Weet dat er hier inmiddels ook een heel aantal zijn die mij niet kunnen luchten door mijn uitspraken. Ik kan heel hard erin zijn. Is hun goed recht net zoals het voor mij via mijn weblog uiten dat soort dingen. Kwam die link van blikopdebeurs anderhalve week terug al tegen toen het bericht er nog niet aanhing. Wel apart is dat die site vaker naar aanleiding van dingen die ik tik berichtgeving doet. Volg de eerdere links maar eens. Komen toch wat meer bekende stukken naar voren. Het gehele topic staat meermaals vermeld op die site.
mwa vind dat je aardig genuanceerd schrijft ViperMR_VIPER schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:12:
[...]
Jups. En zoals onderaan het bericht van blikopdebeurs staat. Het is op persoonlijke noot. Weet dat er hier inmiddels ook een heel aantal zijn die mij niet kunnen luchten door mijn uitspraken. Ik kan heel hard erin zijn. Is hun goed recht net zoals het voor mij via mijn weblog uiten dat soort dingen. Kwam die link van blikopdebeurs anderhalve week terug al tegen toen het bericht er nog niet aanhing. Wel apart is dat die site vaker naar aanleiding van dingen die ik tik berichtgeving doet. Volg de eerdere links maar eens. Komen toch wat meer bekende stukken naar voren. Het gehele topic staat meermaals vermeld op die site.
Verwijderd
Meestal worden je doelstellingen als examens en het behalen daarvan meegenomen in je beoordeling jaarlijks en op basis van een goede beoordeling zal er een verhoging op kunnen komen. Tussendoor een verhoging wegens behalen certificaten etc etc is volgens mij al lang geleden afgeschaft. Daarvoor maak je nu je beoordelings afspraken en doelstellingen.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:57:
Jongens,
Hoe werkt het met de benzine in je proeftijd?Krijg je ook een tankpas in die twee maanden bij je huurauto?
Tevens kom ik in aanmerking voor extra salaris als ik mijn doelstellingen behaal. Zijn dat bijv. je examens (ITIL/P2)?
*empty*
Verwijderd
omdat ik me kan heugen dat appelsientje zei dat je 350 euro kreeg per gehaald examen. Ik maakte dus automatisch de koppeling naar die uitspraak.MR_VIPER schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:48:
[...]
Meestal worden je doelstellingen als examens en het behalen daarvan meegenomen in je beoordeling jaarlijks en op basis van een goede beoordeling zal er een verhoging op kunnen komen. Tussendoor een verhoging wegens behalen certificaten etc etc is volgens mij al lang geleden afgeschaft. Daarvoor maak je nu je beoordelings afspraken en doelstellingen.
Nee dat zei ik nietVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:
[...]
omdat ik me kan heugen dat appelsientje zei dat je 350 euro kreeg per gehaald examen. Ik maakte dus automatisch de koppeling naar die uitspraak.
hmm...thanks
Verwijderd
ik zag het idd, sorry;appelsientje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:16:
[...]
Nee dat zei ik niet
Ik zei dat als je als YP in het eerste half jaar 2 certificaten MCSA haalt, ITIL Foundation en Prince Foundation, je van 1900 omhoog gaat naar 2050, mocht je dan binnen een half jaar je MCSA halen en als beoordeling goed (of zeer goed) en zoveel procent beschikbaar bent geweest, dan ga je naar 2250.
Dat klopt... maar ik moet zeggen dat ik als YP niet echt veel verdien... slechts 1900 bruto... dus echt veel hou je niet over (mijn vakantie baantje verdiende beter )
Maar goed ik zie het maar als een investering (je kan binnen 1 jaar wel aardig omhoog qua salaris.
350 bruto als je je MCSA haalt, ITIL en Prince foudation...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Kan zijn dat je eerst de kosten even moet voorschieten en dan declareren. In ieder geval wordt alles wel terugbetaald.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:57:
Hoe werkt het met de benzine in je proeftijd?Krijg je ook een tankpas in die twee maanden bij je huurauto?
Dit gaat inderdaad over al je opleidingen in totaal. Ik ben zelf nu exact een jaar in dienst ook als YP bij de business unit SAP Solutions. SAP Solutions is trouwens een beetje opgedeelt in Noord(Den Bosch/Nieuwegein) en Zuid(Maastricht airport). Ik zelf werk voor Zuid momenteel gedetacheerd bij een andere tak van GPR in Eindhoven.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:50:
Thundy#2181
Iets te kort door de bocht wat mij betreft. In de detachering werk je namelijk juist praktisch altijd in een project, alleen niet een project van je eigen club. Sterker nog ik durf te stellen dat je in de detachering meer in projecten werkt dan buiten de detachering binnen hetzelfde vakgebied.grun93 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:43:
[...]
Detachering is gewoon uurtje/factuurtje, terwijl projecten vaak een resultaatverplichting hebben, dus een deathline en een vaste prijs.
[ Voor 7% gewijzigd door Thundy op 31-05-2007 09:40 ]
Thundy#2181
Wordt gewoon tijd dat je op zoek gaat naar andere werkgever ArnoArno schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:33:
Kun je nagaan, mensen die er al jaren werken zitten daar dus nog ruim onder (zelfs met die papieren)
Verwijderd
haha Succes. Ik kijk uit naar mijn eerste dag morgen en bij jou is het andersom.appelsientje schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:37:
Zo laatste werkdag vandaag, zometeen mijn auto inleveren.
Ik wil de mensen bij GPR veel succes wensen!! Ik zal het nieuws natuurlijk blijven volgenen tja misschien dat ik over een x aantal jaar terug kom.. je weet het nooit
Verwijderd
*empty*
Verwijderd
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Verwijderd
In principe kun je alleen maar gas of diesel bestellen, maar de directie kan je keuze overrulen, afhankelijk van de te verwachten kilometers. Vuistregel: < 20k km/jaar benzine, 20-30k km/jaar gas, daarboven diesel.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:19:
Oh, nog even een vraag: moet een leasewagen diesel zijn, of mag benzine (of eventueel gas) ook? Dat maakt ook nogal uit voor de bijtelling.
Ook consultant :-)Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:35:
Zijn er overigens geen consultants hier die in dienst zijn (geweest) bij GPR? Het lijkt alsof alleen de "technici" hier zitten
wijze woorden
Senior projectleider, niet technisch onderlegt. Tenminste, niet diepgaand (2 maal HBO, MCSE, wat Novell etc. Daarnaast ITIL, Prince en IPMA).
Ik ken mensen die daar wel problemen mee hadden. Die gingen bellen waarom ze geen bonus kregen terwijl ze toch het hele vorige jaar ingezet waren. Toen kwam de aap uit de mouw: ze hadden een tijdlang, zonder dat ze dat verteld was, gratis bij de klant gezeten. En niet-declarabele uren tellen niet mee voor de bonus.blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:58:
GPR en bonus: nooit problemen mee gehad.
Ik weet ook van deze berichten, daar ben ik ook best tegenin gegaan (ik ken er ook verscheidene)! Deze bonus regeling is best goed, maar bovenstaand zou niet mogen voorkomen. Als je tevoren verteld, dan ben je er zelf nog bij, maar primair hoort GPR dat gewoon te vertellen!grun93 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:56:
[...]
Ik ken mensen die daar wel problemen mee hadden. Die gingen bellen waarom ze geen bonus kregen terwijl ze toch het hele vorige jaar ingezet waren. Toen kwam de aap uit de mouw: ze hadden een tijdlang, zonder dat ze dat verteld was, gratis bij de klant gezeten. En niet-declarabele uren tellen niet mee voor de bonus.
Als ze dat van tevoren wel verteld was hadden ze gewoon de klus geweigerd natuurlijk, want het was wel bijna 200 km verderop.
De betrokken medewerkers hebben hier ook krachtig tegen geprotesteerd. De salarisdesk vond alles keurig in orde, maar de BUD heeft ervoor gezorgd dat ze uiteindelijk toch nog hun geld kregen.blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:05:
Ik weet ook van deze berichten, daar ben ik ook best tegenin gegaan (ik ken er ook verscheidene)!
[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 29-06-2007 11:03 ]
Mijn laatste 3 klussen zijn op 10 geweest en nu wederom weer. Tis wel jammer dat je zelf (WEER) moet aankaarten om een stap omhoog te gaan.blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:27:
Vorig jaar geen zak aan opleidingen gedaan, dat koste me een promotie naar 11. Dit jaar progressie in moeilijkheid kwa werk, maar wederom geen zak aan opleidingen gedaan. Benieuwd wat ze nu weer gaat zeggen
Jij zit in BU noord?
wijze woorden
Nee, uiteindelijk heb ik ontslag genomen en werk nu elders. Gewoon om van die kleine dingetjes die ieder afzonderlijk niet belangrijk genoeg zijn om je heel erg druk over te maken, maar alles bij elkaar opgeteld wel. Maar dat is voor iedereen weer anders waarschijnlijk.blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:27:
Jij zit in BU noord?
Verwijderd
overlopermutsje schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Wordt gewoon tijd dat je op zoek gaat naar andere werkgever Arnoophouden met klagen en wat aan je situatie gaan doen. Ik heb nog steeds geen spijt ervan weg gegaan te zijn.
Het is een algemeen bekend fenomeen dat nieuwe binnenkomers veel meer krijgen dat hun die eral zitten met meer papieren.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq