Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
grun93 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:09:
[...]

...

Heb je je van tevoren voldoende gerealiseerd wat detachering eigenlijk inhoudt?
Er zijn ook mensen bij GTP in dienst die er niet voor gekozen hebben om bij een detacheerder te gaan werken. Er bestaat ook nog iets als outsourcing, waardoor je bij deze club terecht kunt komen.
Waardoor je min of meer gedwongen wordt om

Dit is mij overkomen. Binnen 2 jaar 2x ge-outsourced.
Van mijn oude werkgever naar een ander IT bedrijf en toen naar Getronics.
De eerste was ik niet ontevreden over, maar de 2de keer naar GT waar ik, op z'n zachtst gezegd, niet happy mee was en nog steeds niet ben.

Dus dan kan je je van te voren niet realiseren wat detachering inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

mulder

ik spuug op het trottoir

Maar outsourcing komt op hetzelfde neer?

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:15
Big_Tower schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:32:
Dus dan kan je je van te voren niet realiseren wat detachering inhoud.
Nee, klopt, dan idd niet. Maar dat geldt imho niet voor degene op wiens bericht ik reageerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:12:
Check dit! http://automatiseringgids.sdu.nl/ag/nieuws/nieuws/toon_nieuwsbericht.jsp?di=320290

Ben benieuwd wie zo stom is om Getronics over te nemen... ;) Nee hoor, geintje. Misschien wel LogicaCMG... Worden we collega's :D
**KUCH...KPN...KUCH**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wat info over de assessment die je moet afleggen als Young Prof. bij GPR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:17:
Heeft iemand wat info over de assessment die je moet afleggen als Young Prof. bij GPR ?
Toevallig vroeg een nieuwe collega dit laatst aan me, dus ik quote even een stukje van de email die ik stuurde:
Dat was eigenlijk niks meer dan een soort IQ- en EQ-test. Ik kreeg 1 of 2 boekjes met een heleboel simpele gedragsvragen (zoals: erger je je snel in de file, zeg je iets als iemand voorkruipt in de rij van de kassa, etc.) die je tussen de andere tests door kan uitvoeren. Die andere tests zijn bijvoorbeeld figuurtjes bekijken en dan het bijpassende figuur kiezen, getallenreeksen, rekensommetjes (heel makkelijke zoals 8x9, het gaat meer om de hoeveelheid die je goed beantwoord).

Ik heb mezelf er totaal niet op voorbereid, maar heb wel veel tijd genomen om rustig de instructies door te lezen. Die hebben me enorm geholpen om mijn "manier van denken" goed te krijgen voor de test. Dat hielp vooral bij de getallenreeksen.

Na de tests krijg je het resultaat en een kort gesprekje (lijkt meer gewoon social talk), bij mij vroeg hij naar mijn hobby's, hoe ik aan mijn interesse voor ICT kom, etc. Na een dag of 2-3 stuurt hij dan een rapport op (die van mij was 9 pagina's geloof ik) met een complete analyse over je testresultaten enzo. Ook zit daarbij een advies aan je manager, over de richting die je op zou kunnen e.d.

...

In totaal zat ik er van 9 tot 12, maar veel mensen krijgen volgens mij nog meer tests (dan duurt het de hele dag). Wat de tijden precies waren weet ik niet, volgens mij waren ze allemaal verschillend (20, 30, 40 min.) en tussendoor heb ik die gedragsvragen gedaan. Het waren heel veel vragen, maar het is ook niet de bedoeling dat je ze allemaal beantwoordt. Het resultaat is gebaseerd op het aantal dat je geantwoord hebt en hoeveel je er dan goed/fout hebt. Dus weinig beantwoorden maar allemaal goed is niet per definitie beter of slechter dan heel veel beantwoorden met een aantal fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Pheno79 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:49:
[...]

Alles is bespreekbaar. Ik ga binnenkort weg, de hele zaak heb ik al gescaleerd zodat ze een opvolger kunnen zoeken. In mijn geval lastig, maar ja, dit keer denk ik aan mezelf. Ik heb nog wat "schuld" staan, maar die zal waarschijnlijk kwijtgescholden worden. Ze hebben genoeg aan me verdiend, dus dat mag ook wel. Jammer dat hetz o gelopen is, de afdeling was leuk, maar zoals al eerder hier is gezegd, de sfeer is totaal omgeslagen. Zeker als Klaasje ondanks belachelijk slechte zaken een hele dikke bonus meeneemt. Om maar straks van die gouden handdruk niet te spreken. En voor ons is er geen loonruimte :?
Good for you! Doe S. de groeten van me, ik heb hem altijd gemogen (Silvac band was ook tof), maar ik heb nog steeds geen spijt van mijn beslissing toendertijd om weg te gaan kort na de overname door Getronics.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
crisp schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:21:
[...]

Good for you! Doe S. de groeten van me, ik heb hem altijd gemogen (Silvac band was ook tof), maar ik heb nog steeds geen spijt van mijn beslissing toendertijd om weg te gaan kort na de overname door Getronics.
Zal ik doen! Ik heb het wat langer uitgehouden (te goed van vertrouwen :) ) maar zelfs bij mij was de maat vol. Ik ga nu eens op zoek wat wat dichter bij huis is, dat scheelt me ook reistijd :)

Ik kan iig mijn dagen opnemen na de zomer, dus 2 maanden vrij om te doen wat ik wil. Ik denk dat er eens een lange vakantie zit aan te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Hier nog een vertrekker. Ik ga dichter bij huis werken. Betere voorwaarden, kleiner bedrijf, leukere functie inhoud etc etc. GPR heeft afgedaan. Heb het ermee gehad.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit echt in dubio nu;

Heb aanbiedingen van drie grote bedrijven, waaronder Accenture en GPR (Jr. Consultant).

Ik zie de voordelen van de masterclass van GPR en de certificeringen die je daar krijgt als je meteen start. Iemand met een blanco C.V. kan ITIL, Prince2, MCSA etc. goed gebruiken! Het bedrijf trekt me ook erg aan, maar ik schrik enorm van de reacties hier. Het lijkt alsof het hele bedrijf vertrekt c.q. ontevreden is.

Verder is Accenture dichter bij huis, maar hoe vaak ben je nou echt op kantoor binnen de consultancy branche? En GPR is 35 minuten rijden zonder file.

Accenture zou me ook meteen certificeren als tester, dat is dus wel een voordeel. Voor de rest zorgt Accenture wel goed voor het wel en wee van hun werknemers, maar ik kom in de outsourcing tak terecht als analist. En niet als analist in de consulting tak.

Moeilijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Op kantoor? Na je begintijd echt zelden. Plaats kantoor moet nauwelijks in je keuze meewegen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Je kunt ook voor een projecten bedrijf gaan werken binnen GPR.
Dat doe ik momenteel, ons doel is zoveel mogelijk projecten in huis te doen.
En als je moet reizen voor je werkzaamheden zal dat vaak bij andere bedrijven net zo zijn

Verder heb ik niks te klagen over GPR, volg deels het young Professional programma.
Heb nu een leuke auto onder de kont en het salaris is ook goed. Afspraken zijn tot nu toe altijd nagekomen.

Dus mij hoor je echt niet klagen, vind het een goed bedrijf om voor te werken. Maar je moet er wel voor gaan en je proactief opstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door bokkie11 op 24-04-2007 20:28 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkie11 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:27:
Je kunt ook voor een projecten bedrijf gaan werken binnen GPR.
Dat doe ik momenteel, ons doel is zoveel mogelijk projecten in huis te doen.
En als je moet reizen voor je werkzaamheden zal dat vaak bij andere bedrijven net zo zijn

Verder heb ik niks te klagen over GPR, volg deels het young Professional programma.
Heb nu een leuke auto onder de kont en het salaris is ook goed. Afspraken zijn tot nu toe altijd nagekomen.

Dus mij hoor je echt niet klagen, vind het een goed bedrijf om voor te werken. Maar je moet er wel voor gaan en je proactief opstellen.
Kijk dit stelt me gerust. Dit is fijn om te horen :).

Ik had namelijk het idee dat het YP programma wel OK was/is.

Mag ik vragen wat je lease-bedrag is en wat je rijdt ? (nieuwsgierigheid en staat uiteraard los van alle overwegingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Ik heb een hogere lease categorie dan standaard young professionals omdat ik deels in functie begin.
Nornaal is iets van 670 ofzo.

Doe jij het programma in India of gewoon in NL?

[ Voor 9% gewijzigd door bokkie11 op 24-04-2007 21:23 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:06:
Ik zit echt in dubio nu;

Heb aanbiedingen van drie grote bedrijven, waaronder Accenture en GPR (Jr. Consultant).

Ik zie de voordelen van de masterclass van GPR en de certificeringen die je daar krijgt als je meteen start. Iemand met een blanco C.V. kan ITIL, Prince2, MCSA etc. goed gebruiken! Het bedrijf trekt me ook erg aan, maar ik schrik enorm van de reacties hier. Het lijkt alsof het hele bedrijf vertrekt c.q. ontevreden is.
Je vergeet dat er veel fusies zijn geweest. Oud medewerkers zoals ik hadden betere voorwaarden etc, als dat opeens allemaal naar beneden wordt getrokken dan is het logisch dat je eens bij de buren gaat kijken om te beslissen of je wel wilt blijven. Onze oude bedrijf is bijna volledig weg na de fusie, van de 100+ zijn er nog een stuk of 40 over, best veel vertrek dus. En het einde is niet eens in zicht.

GPR lijkt me een prima bedrijf om mee te beginnen, maar echt niet om "for life" voor te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Komt bij dat je o zo waardevol bent en je iemand bent die echt bij het bedrijf hoort, je hebt er helemaal de mentaliteit voor etc etc. Na wat mij gister ter oren kwam is er iets in een heel verkeerd keelsgat geschoten. Zeggen tegen iemand die al 3 jaar, wegens omstandigheden (IP bijvoorbeeld) geen declarabiliteitsbonus heeft gehad, dat je de declarabiliteitsbonus bij het salaris moet tellen is niet slim als je die persoon wil behouden voor het bedrijf. In mijn ogen huiswerk niet goed gedaan. Daarnaast een in mijn ogen fooitje bij mijn salaris doen waarvan ik het gevoel krijg misschien krijgen we hem zo van het klagen. Een laptop onder zeer strikte omstandigheden uitlenen voor studie. Dit terwijl ze weten dat ik meestal voor opdrachten veel reistijd heb en dus juist een laptop wil dat zodat ik tussendoor in ieder geval het eea kan studeren ipv geen tijd te hebben. Alles bij elkaar. Ze hebben afgedaan. Ben blij dat ik bij mijn nieuwe werkgever er de eerste 3 maanden al 10% op vooruit ga en na 3 maanden nog eens 10%. Daarnaast krijg ik gewoon een laptop zonder gezever. Telefoonvergoeding die een stuk beter is. Lease regeling die ze gaan verfijnen en waar ik in mee kan gaan denken en waarvan ik nu al weet dat ik er beter van word. Ook de rest van de voorwaarden is gewoon goed zonder daar specifiek op in te gaan. Daarnaast minder reistijd. Ik loop namelijk mijn voordeur uit en mijn werkdag begint. Ik loop mijn voordeur in en werkdag eindigt. En nee ik begin geen eigen bedrijf. Daarnaast is het een kleine organisatie. Directeuren direct boven me en de communicatielijnen zijn dus een stuk korter.

Ik wens diegene die nog aan het avontuur GPR (binnenkort KGPR?) veel suc6 en sterkte. Bedenk dat het gerommel wat er nu is en het gemor nog lang niet over zal zijn. En met een eventuele overname in de korte toekomst (1 à 2 jaar max) het alleen maar erger zal worden.

Vroeger gebruikte men nog een mooi spreekwoord in dit kader:

Bezint eer ge begint! Dat geldt ook zeker voor GPR.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MR_VIPER schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:39:
Bezint eer ge begint! Dat geldt ook zeker voor GPR.
Je bent wel echt radicaal omgeslagen, niet? Kennelijk heeft het gesprek met je manager niet het verwachte resultaat gehad? Voor de meelezers: zie de berichten op 7 april jl.

In werkelijkheid is er bij ieder bedrijf wel wat te klagen. Zelf ga ik ook weg volgende week, maar zonder rancune. Overmorgen ga ik, naast het inleveren van de auto, de gsm en het pasje, ook een paar dozen gebak achterlaten en iedereen die het wil kan een hand krijgen, ook de managers met wie ik het hartgrondig oneens ben. Op die manier kun je misschien altijd nog eens terugkomen. Kleine bedrijfjes worden, als ze het goed doen, groter en daarmee op termijn overnamekandidaat... het zou wel lachen zijn als je over 5 jaar weer bij hetzelfde bedrijf werkt als waar je nu met slaande deuren vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Radicaal omgeslagen, niet helemaal, het broeide al. Ik heb ze alleen nog een kans gegeven om in ieder geval te laten zien dat ze moeite voor je doen. De doodsteek was voor mij dat ze zeiden dat de declarabiliteitsbonus als onderdeel van mijn salaris moest zien. Dat kun je niet zeggen tegen iemand die 3 jaar al geen bonus gezien heeft. Zeker als die persoon het hele jaar door hard werkt en dan word afgerekend op een periode waarbij de werkgever geen geschikte opdracht kon verwerven voor mij. Gevolg is wel dat ik het voor nu zeker ff zat ben. Ik mag mijn manager en directeur daar niet persoonlijk op aanvallen. Doe ik ook niet. Stuk voor stuk prima mensen. Net als de BU. Maar er zijn gewoon net wat teveel steken gevallen om het weer recht te breien. Op een gegeven moment is iets de druppel en dat was het gesprek gister.

Dat ik dan nu ook gewoon met harde woorden durf te zeggen dat mensen goed moeten nadenken. Tjah. Ik heb de fout gemaakt om erin te blijven geloven. Ik zou anderen daarvoor willen waarschuwen. En dan kan het radicaal, rancuneus overkomen etc etc. So be it. Ik ben het kwijt en anderen kunnen er hun voor of nadeel mee doen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
grun93 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:53:
[...]

In werkelijkheid is er bij ieder bedrijf wel wat te klagen. Zelf ga ik ook weg volgende week, maar zonder rancune. Overmorgen ga ik, naast het inleveren van de auto, de gsm en het pasje, ook een paar dozen gebak achterlaten en iedereen die het wil kan een hand krijgen, ook de managers met wie ik het hartgrondig oneens ben. Op die manier kun je misschien altijd nog eens terugkomen. Kleine bedrijfjes worden, als ze het goed doen, groter en daarmee op termijn overnamekandidaat... het zou wel lachen zijn als je over 5 jaar weer bij hetzelfde bedrijf werkt als waar je nu met slaande deuren vertrekt.
Mja, nooit je schepen achter je verbranden is inderdaad verstandig. Dat doe ik hier ook niet. Het werk is leuk, maar de reistijd en de verminderde arbeidsvoorwaarden niet. Dus ik geef ze rustig de kans om een ander te zoeken, ipv hals over kop weg te gaan. In mijn geval zou een gedeelte van de afdeling echt weg gaan, ik ben 1 van de laatste met bepaalde kennis. Nu heb ik ze een ruime 4 maanden gegeven om iemand te zoeken die ik in kan werken in iig mijn gedeelte. Mijn collega kan al het andere wel doen als ik weg ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:06:
Iemand met een blanco C.V. kan ITIL, Prince2, MCSA etc. goed gebruiken! Het bedrijf trekt me ook erg aan, maar ik schrik enorm van de reacties hier. Het lijkt alsof het hele bedrijf vertrekt c.q. ontevreden is.
Dat valt best mee. Je leest hier, denk ik, vooral de reakties van mensen die ontevreden zijn, degenen die wel tevreden zijn schrijven hier minder of helemaal niet.
Verder is het zo dat een hoop van de ontevreden mensen (waaronder ik) nooit gesolliciteerd hebben bij GPR maar afkomstig van een overgenomen bedrijf. Dus heb ik nooit bewust gekozen voor GPR, het is gewoon iets wat me min of meer overkomen is. Ik heb daarom nauwelijks een emotionele band met GPR.
Voor een starter is GPR helemaal geen gek bedrijf, je kunt er een hoop leren en het salaris lijkt marktconform. De vertrekkers zijn juist de mensen die er al jaren zitten en merken dat hun arbeidsvoorwaarden, die aanvankelijk goed leken, na verloop van tijd stil zijn komen te staan en bij de concurrent aantrekkelijker lijken nu de markt aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Hier een reactie van een YP die op dit moment lekker bezig is met zijn opleidingen en een leuke eerste klus heeft. Bedenk even van hoeveel procent van de medewerkers je hier de mening leest. Ik ben ervan overtuigd dat je voor een hoog salaris niet bij GPR moet zijn, maar voor een leuke baan met veel opleidingsmogelijkheden zit je bij GPR goed. Nee ik ben geen promoter maar een tevreden YP van GPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

* mutsje heeft totaal 9 jaar voor GTN gewerkt
De oude garde die er zit , zit er meestal voor niet veel loon en ziet mensen met aanzienlijk minder kennis binnen komen maar wel meer verdienen.
Dit soort zaken gaan wrijven als het niet recht getrokken wordt.
Bij mij was dat 1 van de druppels om begin dit jaar voor een andere werkgever (Yacht) te gaan werken. Van altijd vaste werkplek naar detachering is wel hele omslag maar als ik nu naar mijn loonstrook kijk word ik aanzienlijk vrolijker dan bij GTN. Kwa management is het meestal overal een puinhoop maakt niet uit waar je werkt denk ik, overal is wel wat.

Andere druppels zijn afspraken die niet nagekomen worden, beloftes die niet waargemaakt worden en zo kan ik nog wel even doorgaan :)

De colega's heb ik altijd gewaardeerd en daar moest je het ook hoofdzakelijk van hebben, met velen heb ik nog steeds binnen GTN contact hoewel de groep die daar zit steeds kleiner wordt lol

[ Voor 21% gewijzigd door mutsje op 25-04-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:27
Hier ook ex-Getronics. Heb er 8 jaar gewerkt waarvan de eerste 6 met veel plezier. Is een prima bedrijf waar een hoop goed geregeld is. Heb er flink wat bijgeleerd en in het begin steeg mijn salaris flink.
Helaas kreeg ik opeens een andere manager waarmee het minder soepel verliep en de groei in salaris stagneerde door diverse externe omstandigheden (terwijl ik nog zeker niet op een vergelijkbaar niveau met collega's zat). De verschillen werden alleen nog maar groter ipv kleiner en dat was voor mij het teken dat het tijd was om iets anders te zoeken.

Kortom: Zoals overal, je kunt het treffen maar er zijn voldoende factoren om het er naar je zin te krijgen. Wel voor jezelf opkomen want het is wel een bedrijf met een blik naar buiten. Nieuwe mensen binnen halen heeft een hogere prioriteit dan bestaande mensen binnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 14:52

Arno

PF5A

Hier krijgen ook steeds meer mensen :w neigingen. Ik vermoed dat er dit jaar nog een ontslag golf aan gaat komen...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

mja het duurde bij mij ook een hele tijd voordat ik het besluit genomen had. Toen Getronics nog alleen Getronics was en WANG nog niet overgenomen had waren de omstandigheden heel goed en met de overnames gingen de goede omstandigheden ook pleitos. Ze hadden beter langzamerhand groter kunnen groeien ipv want toen over te nemen dat heeft ze een financiele klap gegeven die ze eigenlijk niet te boven zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

heb een tijdje niet gepost, maar ik ga afscheid nemen... ben wezen solliciteren en aangenomen, gisteren gespreken met onze BUD en mijn CM en verteld waarom ik weg wilde en de uitdaging in mijn nieuwe functie enz enz. Was een goed gesprek, maar toch ga ik weg ;)
Mijn brief schrijven en dan is het eind volgende maand weg :w

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

vakantieman schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:35:
Hier een reactie van een YP die op dit moment lekker bezig is met zijn opleidingen en een leuke eerste klus heeft. Bedenk even van hoeveel procent van de medewerkers je hier de mening leest. Ik ben ervan overtuigd dat je voor een hoog salaris niet bij GPR moet zijn, maar voor een leuke baan met veel opleidingsmogelijkheden zit je bij GPR goed. Nee ik ben geen promoter maar een tevreden YP van GPR.
Karten was leuk he vorige week vrijdag :)
Jammer dat we alleen geen eerste zijn geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkie11 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:21:
Doe jij het programma in India of gewoon in NL?
Hoi,

Daar heb ik niets over gehoord. Heb net alles achter de rug en kan 1 juni instromen als ik wil. Als dat mogelijk is dan ga ik ze zeker bellen, want in India lijkt me toch wel een hele mooie ervaring.

Je krijgt trouwens in je proeftijd een standaardauto, weet iemand welke dat is ?

Fiat Panda 1994 1.1 ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Ik denk Polo/Clio/207 klasse...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:27:
Ik denk Polo/Clio/207 klasse...
Prima. Ik zie het wel zitten bij GPR, echter valt het salaris bij hun vies tegen.

Enfin, het traject in India zie ik wel zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:21:
Daar heb ik niets over gehoord. Heb net alles achter de rug en kan 1 juni instromen als ik wil. Als dat mogelijk is dan ga ik ze zeker bellen, want in India lijkt me toch wel een hele mooie ervaring.

Je krijgt trouwens in je proeftijd een standaardauto, weet iemand welke dat is ?
Over India heb ik ook iets gelezen, maar ik geloof dat ze er weer mee gestopt zijn. Als ik het me goed herinner was het een bootcamp waarbij je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat examenvragen zat te blokken. Tja, dan heb je een papiertje maar zodra je bij de eerste klant komt val je alsnog door de mand.

Wat de auto betreft: ga er maar vanuit dat het in het begin een kleintje zal zijn. Een collega kreeg geloof ik een Citroen C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:32:
[...]

Over India heb ik ook iets gelezen, maar ik geloof dat ze er weer mee gestopt zijn. Als ik het me goed herinner was het een bootcamp waarbij je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat examenvragen zat te blokken. Tja, dan heb je een papiertje maar zodra je bij de eerste klant komt val je alsnog door de mand.

Wat de auto betreft: ga er maar vanuit dat het in het begin een kleintje zal zijn. Een collega kreeg geloof ik een Citroen C2.
Zo iets verwachtte ik dus inderdaad. Maar dan in de klasse Opel/Ford etc. Een Polo of 207 zou ik nog erg riant vinden.

Enfin, ik zal deze week even bellen en aan jullie terugkoppelen hoe dat precies zit met het India verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Kan je dat wel vertellen. Eten in india op dat kamp goor, water goor , omstandigheden goor. Dit is wat ik gehoord heb van iemand bij GTN die er geweest is en dat nooit weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:57:
Kan je dat wel vertellen. Eten in india op dat kamp goor, water goor , omstandigheden goor. Dit is wat ik gehoord heb van iemand bij GTN die er geweest is en dat nooit weer doet.
hahaha, zo erg ? een goed hotel kost daar een paar euro per dag en dan slapen in een... ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:01:
[...]

hahaha, zo erg ? een goed hotel kost daar een paar euro per dag en dan slapen in een... ? :X
Dat is wat ik gehoord heb. Dus het kan anders zijn maar GTN kennende moet het cheapie cheapie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha oke duidelijk.

Weet iemand hoe km je prive mag rijden bij GPR en wat je eigen bijdrage daarvoor is ? Gezien het "riante" salaris zal ik dat even goed moeten regelen namelijk.

het mogelijke duidelijk zijn, ik ga de andere twee toko's morgen afwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

In theorie is de max 12.000 km per jaar, echter is er bij mijn weten nog nooit een controle op geweest. Ik denk dat mensen die eventueel kilometer administratie moeten gaan uitpluizen (die er niet is), dan mogelijk het beetje teveel bij sommige mensen te dokken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:18:
In theorie is de max 12.000 km per jaar, echter is er bij mijn weten nog nooit een controle op geweest. Ik denk dat mensen die eventueel kilometer administratie moeten gaan uitpluizen (die er niet is), dan mogelijk het beetje teveel bij sommige mensen te dokken.
Hmm oke, hoeveel moet je daarvoor inleveren? (en bedankt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Gewoon de 22% bijtelling en eventueel de kosten boven je leasebudget.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:31:
Gewoon de 22% bijtelling en eventueel de kosten boven je leasebudget.
Oke want ik had begrepen dat je een eigen bijdrage moet leveren als je prive wilt rijden. Daar doelde ik meer op. De rest is inderdaad zo uit te rekenen, maar ik vraag me af wat GPR vraagt voor prive gebruik van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

GPR niets, alleen wordt die 22% wel maandelijks ingehouden op je bruto salaris.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:36:
GPR niets, alleen wordt die 22% wel maandelijks ingehouden op je bruto salaris.
Perfect. Hij vroeg me nl of ik em prive wou gebruiken. Hij zou nl dan kijken wat mijn bijdrage werd.

Mooi zo, ik heb er dus verder geen omkijken naar. Ik betaal dan wel een eigen bijdrage, die kan ik nl lekker weer van de belasting / bijtelling aftrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

De bijtelling staat dus bruto EN netto op je strook he ;)

Verder als je de wagen NIET privé gaat gebruiken, had je daar puur voor de belasting een verklaring voor moeten tekenen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Wie doet er 2 en 3 mei nog de Get In?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
grun93 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:32:
[...]

Lijkt me stug, gezien citroen niet 1 van de merken is waar je uit mag kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Pheno79 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:47:
Lijkt me stug, gezien citroen niet 1 van de merken is waar je uit mag kiezen.
Het is toch echt zo. Het gaat ook niet om een gekozen auto, maar om een tijdelijke huurauto waarin YP's gedurende het eerste jaar rijden. Dat hoeft niet altijd een Citroen te zijn, maar in dit geval dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:34:
[...]
Oke want ik had begrepen dat je een eigen bijdrage moet leveren als je prive wilt rijden. Daar doelde ik meer op. De rest is inderdaad zo uit te rekenen, maar ik vraag me af wat GPR vraagt voor prive gebruik van de auto.
Er is wel een prive bijdrage, namelijk 6% van je leasebudget dit is terug te vinden in de mobiliteitsregeling op het =3. Bij mij kwam dat dan op 43,- euro bij een leasebedrag van 719 euro. Mocht je boven je leasenorm gaan dan wordt dat opgeteld bij de prive bijdrage. Op je loonstrook vindt je dat ook als 1 kostenpot terug, en wordt direct belastingtechnisch verwerkt.
Pheno79 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:47:
[...]
Lijkt me stug, gezien citroen niet 1 van de merken is waar je uit mag kiezen
Ik heb een jaar lang in een Citroen C3 getoerd als huur/voorloop auto. De huurauto hoeft niet een merk/type te zien die GPR aanbied, maar wordt door de leasmij zelf naarvoren geschoven. Daarom kan je dus een huurauto krijgen die je niet kan leasen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel tegenstrijdige dingen. Enfin, de verplichte auto is iig alleen voor mijn proeftijd van twee maanden en dan krijg ik meteen een login om een auto te bestellen.

Heb ik het dus wel goed begrepen. Kortom ik ben dus bijtelling plus circa 50 euro kwijt aan eigen bijdrage...

okido.

Thanks iedereenj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:02:
Ik hoor veel tegenstrijdige dingen. Enfin, de verplichte auto is iig alleen voor mijn proeftijd van twee maanden en dan krijg ik meteen een login om een auto te bestellen.

Heb ik het dus wel goed begrepen. Kortom ik ben dus bijtelling plus circa 50 euro kwijt aan eigen bijdrage...

okido.

Thanks iedereenj
Klopt :)
Ik ben zelf een YP-er. Eerst krijg je gewoon een auto uit de pool of een huur auto en zodra je een vast contact krijgt, mag je er 1 uitkiezen.

Veel plezier alvast ;) welke unit kom je te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb gesolliciteerd naar Jr. IT-Management Consult voor IPS&C. Schijnt een leuke unit te zijn. Waar zit jij ? Hoe zien/zagen jou eerste maanden eruit? Moet je veel/lang service desk draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
grun93 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:40:
[...]

Het is toch echt zo. Het gaat ook niet om een gekozen auto, maar om een tijdelijke huurauto waarin YP's gedurende het eerste jaar rijden. Dat hoeft niet altijd een Citroen te zijn, maar in dit geval dus wel.
Dat zou kunnen. Maar helaas zijn de gekozen merken van GPR nogal niet mijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:35:
Moet je veel/lang service desk draaien ?
Ben je 'bang' dat je lang op een ServiceDesk moet zitten? Je moet niet te snel aan het stereotype servicedesk denken. Er zijn zoveel verschillende desks.

Ik heb zelf ook op een servicedesk gezeten en ik denk dat van veel starters-opdrachten een servicedesk echt een van de beste plekken is. vergis je daar niet in.

Zo heb je een brede klantenkring, leer je vaak procesmatig denken en werken, leer je supportmensen kennen, leer je procesmanagers kennen, leer je lijnmanagers kennen. (even vanuit een desk gedacht op itil-basis)

En nog het allerlei belangrijke: je leert een organisatie enorm snel kennen. Dat vond ik nog wel het leukste.

Heb zelf bij de ING Bank op een 1e lijns Servicedesk gezeten, daarna incidentcoordinatie gedaan, en daarna doorgegaan in algehele coordinatie voor incident, problem en change management.

Als je jezelf op de kaart weet te zetten en goed je werk doet dan kom je heel ver.
Als voorbeeld: Ik ben zo ook een EoD-project ingetrokken om daar de coordinatie op me te nemen.
(EoD = End of Day, dagafsluiting/verwerking van financien en deals/trades etc.)

Tuurlijk zijn niet alle servicedesks hetzelfde maar:
Onderschat een goeie servicedesk opdracht niet!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin2k schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:49:
[...]

Ben je 'bang' dat je lang op een ServiceDesk moet zitten? Je moet niet te snel aan het stereotype servicedesk denken. Er zijn zoveel verschillende desks.

Ik heb zelf ook op een servicedesk gezeten en ik denk dat van veel starters-opdrachten een servicedesk echt een van de beste plekken is. vergis je daar niet in.

Zo heb je een brede klantenkring, leer je vaak procesmatig denken en werken, leer je supportmensen kennen, leer je procesmanagers kennen, leer je lijnmanagers kennen. (even vanuit een desk gedacht op itil-basis)

En nog het allerlei belangrijke: je leert een organisatie enorm snel kennen. Dat vond ik nog wel het leukste.

Heb zelf bij de ING Bank op een 1e lijns Servicedesk gezeten, daarna incidentcoordinatie gedaan, en daarna doorgegaan in algehele coordinatie voor incident, problem en change management.

Als je jezelf op de kaart weet te zetten en goed je werk doet dan kom je heel ver.
Als voorbeeld: Ik ben zo ook een EoD-project ingetrokken om daar de coordinatie op me te nemen.

Ik waardeer je feedback. Neem het ook zeker mee! Ben echt benieuwd...

Op wat heb jij gesolliciteerd en in welke unit zit jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:35:
Hoi,

Ik heb gesolliciteerd naar Jr. IT-Management Consult voor IPS&C. Schijnt een leuke unit te zijn. Waar zit jij ? Hoe zien/zagen jou eerste maanden eruit? Moet je veel/lang service desk draaien ?
Is ook een leuke plek, ligt er een beetje aan in welke business unit je komt ;) (ik zit in Public)
Tja servicedesk, ik heb het er helemaal gehad! Daarom ben ik ook op zoek gegaan naar andere werk (ook meer in mijn vakgebied) Maar je moet gewoon aangeven dat je wat anders wilt.. en goed rondkijken zijn genoeg leuke opdrachten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar ben ik dus ook "bang" voor. Hoe lang moest je op SD zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Griffin2k schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:49:
[...]

Opzich heb je daar een punt, maar we hadden laatst ook een discussie hierover..
Als je klaar bent met je HBO opleiding.. verwacht je niet om op de servicedesk te komen.
Maar goed hiervoor heb ik part-time bij Planet Internet/ KPN gezet op de servicedesk.. en daarom heb ik daar geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:14:
ja daar ben ik dus ook "bang" voor. Hoe lang moest je op SD zitten ?
Laat zien wat je kunt en je kan snel iets anders doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelsientje schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:16:
[...]

Laat zien wat je kunt en je kan snel iets anders doen :P
Ik heb een beetje het gevoel dat je bij GPR op een service desk voor een lange tijd wordt gezet, en het behoorlijk lang gaat duren voordat je hands-on met/onder je senior werkt voor de functie waarvoor je echt gesolliciteerd hebt. In mijn geval dus iets met een senior consultant. Daar moeten ook wat klusjes voor juniors zitten neem ik aan.

Time will tell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

En daar gaan ze weer. http://www.dft.nl/bedrijv...aarschuwt_over_winst.html

Blij dat ik eind deze maand ex-GPR ben.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Weer excuus om salaris verhoging tegen te houden :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Arno schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:33:
Weer excuus om salaris verhoging tegen te houden :X
wanneer ga jij nou us nokken dan? elders is het gras niet groener maar meestal beter onderhouden :) (blijft leuke uitspraak die ik opgepikt heb hier in W&I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik ben 3,5 maand ingehuurd geweest door GPR. (gedetacheerd bij GPR dus)

Het werk was ok en de collega's prima, maar de organisatie van het bedrijf zelf is erg star. Ze boden me aan bij hen rechtstreeks in dienst te komen, maar die procedure liep zo langzaam dat ik uiteindelijk maar ergens anders ben gaan werken waar men me wél op korte termijn zekerheid kon geven...

Misschien kom ik er ooit wel weer terecht want mijn werkervaring is niet bepaald slecht geweest. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor.

Ik zie op de site epeople.nl vacatures staan als Unit Manager. Is er iemand die mij wat meer kan vertellen wat zo'n functie inhoud?

Is dat een functie op een vaste locatie (betreft het een beheerafdeling welke is uitbesteed aan GPR) of is het team uitgezet bij diverse opdrachtgevers? Hoe moet ik dit zien?

Zijn er hier mensen te vinden die de functie van unit-manager hebben (of in het verleden hebben gehad)? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Hieronder de beknopte beschrijving uit de functie-informatie:

Als Unit Manager van het Beheerteam ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van dit team en het coördineren van activiteiten ter ondersteuning van de financiële en operationele doelstellingen op het gebied van klanttevredenheid en Service Levels. Je draagt hiërarchisch verantwoordelijkheid voor ongeveer 20 medewerkers. Bij verstoringen in het productieproces ben je zowel binnen als buiten kantooruren beschikbaar als escalatiepunt voor de medewerkers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor intake en acceptatie van nieuw werk en gecontroleerde afbouw van vervallen werk. Je levert een bijdrage bij het opstellen van het jaarlijkse afdelingsplan en bent een echte coach voor je medewerkers die actief werkt aan kwalitatieve groei. Je zorgt ervoor dat de werkprocessen goed lopen en daar waar nodig worden bijgesteld. Daarbij onderhoud je contacten met de Unit Managers van andere units, hebt samen met de Service Managers contacten met klanten en rapporteert aan Management over de geleverde diensten.

link vacature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens c.q. YP'ers kunnen jullie binnen klasse 1 een Polo leasen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Toevallig Michel M. hierover gesproken vanochtend. Hij zei nog zo: kan best zijn dat jullie vandaag een negatief bericht in het nieuws te zien krijgen.

Het verschil is alleen dat dit over Getronics gaat en niet Getronics PinkRoccade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:46:
[...]
Het verschil is alleen dat dit over Getronics gaat en niet Getronics PinkRoccade ;)
Bij mijn sollicitatie werd mij verteld dat alleen NL nog GPR heet voor het imago, maar dat het wereldwijd Getronics is. Volgend jaar heet GPR alleen nog maar Getronics ;).

Kortom, voor een jaar heet het nog GPR, maar het bedrijf is en blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Pascal Saul schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:46:Toevallig Michel M. hierover gesproken vanochtend. Hij zei nog zo: kan best zijn dat jullie vandaag een negatief bericht in het nieuws te zien krijgen.

Voor de externen is het gewoon Getronics, al dan niet met PR erachteraan.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn precies de secundaire arbeidsvoorwaarden bij Getronics/PinkRoccade? Krijgt iedereen een lease-auto? Hoe zit het met de brandstofkosten, vrije dagen, mogelijkheid tot afkopen ADV etc?
Ik ben aan het denken om bij Getronics als systeembeheerder te gaan werken. Is dit een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:21:
Wat zijn precies de secundaire arbeidsvoorwaarden bij Getronics/PinkRoccade? Krijgt iedereen een lease-auto? Hoe zit het met de brandstofkosten, vrije dagen, mogelijkheid tot afkopen ADV etc?
Ik ben aan het denken om bij Getronics als systeembeheerder te gaan werken. Is dit een goede keus?
Ehm, als je mobiel moet zijn krijg je uiteraard een lease-auto. Niet iedereen komt daarvoor in aanmerking. Brandstofkosten worden met 0,19 cent vergoed + X bedrag gebaseerd op de afstand van huis-kantoor. 26 of 27 vrije dagen...

Nog iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Bij mijn sollicitatie werd mij verteld dat alleen NL nog GPR heet voor het imago, maar dat het wereldwijd Getronics is. Volgend jaar heet GPR alleen nog maar Getronics ;).

Kortom, voor een jaar heet het nog GPR, maar het bedrijf is en blijft hetzelfde.
Voor de duidelijkheid: Getronics is de wereldwijde merknaam en het beursgerelateerde stuk. Toen Getronics Nederland, PinkRoccade overnam werd het dus Getronics PinkRoccade. De oorspronkelijke intentie was om de naam na 2 jaar om te zetten naar Getronics. Echter, de merknaam PinkRoccade (of Pink Elephant) is veel sterker dan die van Getronics, dus zullen ze dat ook maximaal willen uitbuiten. En dat gaat echt nog wel langer duren dan 1 jaar.

Het zou mij niets verbazen als men liever het bedrijf had hernaamd naar PinkRoccade, dan naar Getronics PinkRoccade. Simpelweg omdat de naam sterker staat.

Met name bij de meest recente persberichten wordt expliciet benadrukt dat Getronics Global iets andere cijfers draait dan Getronics Nederland (GPR dus).

GPR draait namelijk niet slecht. Het is jammer dat de negatieve berichten over het Global stuk zo'n negatieve invloed hebben op het imago van GPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:32:
Even een vraagje tussendoor.

Ik zie op de site epeople.nl vacatures staan als Unit Manager. Is er iemand die mij wat meer kan vertellen wat zo'n functie inhoud?

Is dat een functie op een vaste locatie (betreft het een beheerafdeling welke is uitbesteed aan GPR) of is het team uitgezet bij diverse opdrachtgevers? Hoe moet ik dit zien?

Zijn er hier mensen te vinden die de functie van unit-manager hebben (of in het verleden hebben gehad)? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Hieronder de beknopte beschrijving uit de functie-informatie:

Als Unit Manager van het Beheerteam ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van dit team en het coördineren van activiteiten ter ondersteuning van de financiële en operationele doelstellingen op het gebied van klanttevredenheid en Service Levels. Je draagt hiërarchisch verantwoordelijkheid voor ongeveer 20 medewerkers. Bij verstoringen in het productieproces ben je zowel binnen als buiten kantooruren beschikbaar als escalatiepunt voor de medewerkers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor intake en acceptatie van nieuw werk en gecontroleerde afbouw van vervallen werk. Je levert een bijdrage bij het opstellen van het jaarlijkse afdelingsplan en bent een echte coach voor je medewerkers die actief werkt aan kwalitatieve groei. Je zorgt ervoor dat de werkprocessen goed lopen en daar waar nodig worden bijgesteld. Daarbij onderhoud je contacten met de Unit Managers van andere units, hebt samen met de Service Managers contacten met klanten en rapporteert aan Management over de geleverde diensten.

link vacature
Als dit is waar ik denk dat het is; dan heb je een pittige kluif te gaan als unit mananager.
Ik vermoed dat het voor een bepaalde afdeling is die ik ken en als ik het in 1 zin moet zeggen:
procedures zijn daar heilig.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:38:
[...]

Voor de duidelijkheid: Getronics is de wereldwijde merknaam en het beursgerelateerde stuk. Toen Getronics Nederland, PinkRoccade overnam werd het dus Getronics PinkRoccade. De oorspronkelijke intentie was om de naam na 2 jaar om te zetten naar Getronics. Echter, de merknaam PinkRoccade (of Pink Elephant) is veel sterker dan die van Getronics, dus zullen ze dat ook maximaal willen uitbuiten. En dat gaat echt nog wel langer duren dan 1 jaar.

Het zou mij niets verbazen als men liever het bedrijf had hernaamd naar PinkRoccade, dan naar Getronics PinkRoccade. Simpelweg omdat de naam sterker staat.

Met name bij de meest recente persberichten wordt expliciet benadrukt dat Getronics Global iets andere cijfers draait dan Getronics Nederland (GPR dus).

GPR draait namelijk niet slecht. Het is jammer dat de negatieve berichten over het Global stuk zo'n negatieve invloed hebben op het imago van GPR.
om je even uit je pink droom te helpen :) de naam PinkRoccade moest vanwege juridische zaken blijven bestaan (contracten en dergelijke) dit zou circa 2 jaar in beslag nemen. Getronics NL maakt voor zover ik weet nog altijd winst en USA maakt nog altijd verlies. werk er inmiddels 4mnd niet meer maar blijf wel via ex colegea op hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:18:
[...]

Als dit is waar ik denk dat het is; dan heb je een pittige kluif te gaan als unit mananager.
Ik vermoed dat het voor een bepaalde afdeling is die ik ken en als ik het in 1 zin moet zeggen:
procedures zijn daar heilig.
Bij welke klant zit die afdeling? En als het een pittige kluif is, aan welke level moet je dan denken? Voor alle duidelijkheid. Ik werk (nog) niet bij GPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Brief vorige week ingeleverd en het bedrijf waar ik nu tijdelijk zit weet dus ook dat ik ze eind deze maand ga verlaten. Aftellen is begonnen, maar we zijn goed uit elkaar gegaan, je weet tenslotte maar nooit ;)
Maar ik zal het file rijden niet gaan missen, mijn auto daarin tegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelsientje schreef op maandag 07 mei 2007 @ 07:54:
Brief vorige week ingeleverd en het bedrijf waar ik nu tijdelijk zit weet dus ook dat ik ze eind deze maand ga verlaten. Aftellen is begonnen, maar we zijn goed uit elkaar gegaan, je weet tenslotte maar nooit ;)
Maar ik zal het file rijden niet gaan missen, mijn auto daarin tegen ;(
altijd moeilijk. Waar ga je naartoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:21:
[...]

altijd moeilijk. Waar ga je naartoe ?
Naar Fundeon (dat is een leer instituut voor wegenbouw en infra)
Ik kom daar op de 'uitgeverij' werken (Mediatechnoloog) en dat is ook de opleiding die ik gedaan heb ;) en tja vind zoiets op 15 min fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelsientje schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:45:
[...]

Naar Fundeon (dat is een leer instituut voor wegenbouw en infra)
Ik kom daar op de 'uitgeverij' werken (Mediatechnoloog) en dat is ook de opleiding die ik gedaan heb ;) en tja vind zoiets op 15 min fietsen :P
haha oke. Best of luck dan :) :)

Ik heb vandaag besloten bij Pink te tekenen. Ik zal 1 juni starten bij Public Market. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:27:
[...]

haha oke. Best of luck dan :) :)

Ik heb vandaag besloten bij Pink te tekenen. Ik zal 1 juni starten bij Public Market. :)
Dan hebben ze het gat van in ieder geval 2 medewerkers die weggaan opgevangen met 1 nieuw persoon. Ik wens je veel suc6. Je zit wel bij een leuke BU. Helaas is het overkoepelend minder leuk. Ikzelf vertrek per 1 juni bij BUPM. Ik ga naar een Consultancy bedrijf bij mij in de regio. Ik word neergezet als consultant/senior systeem en netwerkbeheerder. Krijg daar een klantenkring op 20km van huis. En ik krijg bij verdere groei van het bedrijf een eigen team van systeembeheerders/netwerkbeheerders/consultants onder me. Naast betere primaire en secundaire voorwaarden krijg ik vooral meer vrije tijd doordat ik niet meer richting de randstad hoef in de files. Scheelt me ongeveer 3 a 4 uur per dag.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Alleen dat is al een interessante verbetering!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:25:
[...]

Dan hebben ze het gat van in ieder geval 2 medewerkers die weggaan opgevangen met 1 nieuw persoon. Ik wens je veel suc6. Je zit wel bij een leuke BU. Helaas is het overkoepelend minder leuk. Ikzelf vertrek per 1 juni bij BUPM. Ik ga naar een Consultancy bedrijf bij mij in de regio. Ik word neergezet als consultant/senior systeem en netwerkbeheerder. Krijg daar een klantenkring op 20km van huis. En ik krijg bij verdere groei van het bedrijf een eigen team van systeembeheerders/netwerkbeheerders/consultants onder me. Naast betere primaire en secundaire voorwaarden krijg ik vooral meer vrije tijd doordat ik niet meer richting de randstad hoef in de files. Scheelt me ongeveer 3 a 4 uur per dag.
Ik denk dat ik het wel naar mijn zin zal hebben. Maar alleen de tijd zal dat kunnen bevestigen uiteraard. Het enige waar ik me zorgen over maak is het volgende. Ik heb daar gesolliciteerd op de functie van Jr. Consultant. Je komt echter wel in hetzelfde traject terecht als elke YP'er. Echter is 80 procent van de YP'ers een Informaticus. Die vinden het minder erg om bijv. een tijd op een service desk bezig te zijn. Als bedrijfskundige hoop ik wel snel wat bedrijfskundige aspecten mee te kunnen krijgen als ik mijn best doe. Maar daarvoor geldt ook "time will tell..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:40:
Echter is 80 procent van de YP'ers een Informaticus. Die vinden het minder erg om bijv. een tijd op een service desk bezig te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat een universitair afgestudeerd informaticus akkoord gaat met service desk werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:04:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat een universitair afgestudeerd informaticus akkoord gaat met service desk werk :)
ze zijn er echt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

MR_VIPER schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:25:
[...]

Klopt de BU is erg goed, daar heb ik ook geen problemen mee gehad (heb ik ook in mijn brief gezet)
En idd de reistijd.. dat is voor mij ook een groot voordeel.. nog maar 15 min fietsen ipv 1 uur en 15 te rijden (alleen al heen) terug doe ik er nog langer over.
Grappig dat we tegelijk vertrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Als je relatief weinig werkervaring hebt, kan het zeer leerzaam zijn om op een servicedesk te werken. Echter had ik al 6 jaar bij Planet/Hetnet gezeten (part time naast mijn studie) en tja dan heb je niet zoveel trek om weer op de servicedesk te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Appelsientje : Had je Axel als manager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:18:
@Appelsientje : Had je Axel als manager ?
Nope Maarten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan jij bij GPR internationaal te werk gaan als je dat wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:49:
kan jij bij GPR internationaal te werk gaan als je dat wil ?
Moeilijk. Alleen als jij iets unieks kunt dat de lokale it-ers niet kunnen. Vermoedelijk ben jij immers duurder (hotel, reiskosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:06:
[...]

Moeilijk. Alleen als jij iets unieks kunt dat de lokale it-ers niet kunnen. Vermoedelijk ben jij immers duurder (hotel, reiskosten).
oke. Duidelijk. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Dit kan wel... Vorige week nog door Wagenaar bevestigd. Of dit voor jou ook kan gelden ligt uiteraard aan jezelf of de functie maar het kan wel.

Denk aan emigreren naar een ander land waar Getronics gevestigd of een tijdelijke klus waar de nodige expertise niet aanwezig is in het land zelf (zeldzamer).

[ Voor 8% gewijzigd door Pascal Saul op 10-05-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Voor buitenland klussen moet je ook gewoon ent de goede klant treffen. Ik heb afgelopen jaar verschillende malen in buitenland gezeten voor een klant. Alleen de rompslomp (merendeel aan benzine tol en hotelkosten eerst zelf voorschieten was niet prettig. Gelukkig is daar wel een oplossing voor gekomen maar die verdient definitief niet de schoonheidsprijs.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Als je op de goede plek zit kom je genoeg in het buitenland. Nu zit een groepje collega's in Madrid (bij GPR) voor een cursus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dilemma... M'n nieuwe chef wil me als incident coordinator voor zo'n 20 man, hij vindt me te goed voor de helpdeskfunctie die ik nu heb. :$ Punt is alleen dat ie wel wil (nog net niet eist) dat ik 40 uur ga werken ipv de 32 van nu.
Ik heb op dinsdag de kinders, en die vrije tijd is eigenlijk wel heel belangrijk voor me. Komt bij dat ze anders in een kinderdagverblijf zouden moeten, en daar zitten ze al twee dagen (wat we wel genoeg vinden).
Van de andere kant: flinke stap voorwaarts, meer verantwoordelijkheden, semi-leidinggevende rol, meer salaris (want 40 ipv 32u).

Hier moet ik echt heeeel diep over gaan nadenken...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:56:
Dilemma... M'n nieuwe chef wil me als incident coordinator voor zo'n 20 man, hij vindt me te goed voor de helpdeskfunctie die ik nu heb. :$ Punt is alleen dat ie wel wil (nog net niet eist) dat ik 40 uur ga werken ipv de 32 van nu.
Ik heb op dinsdag de kinders, en die vrije tijd is eigenlijk wel heel belangrijk voor me. Komt bij dat ze anders in een kinderdagverblijf zouden moeten, en daar zitten ze al twee dagen (wat we wel genoeg vinden).
Van de andere kant: flinke stap voorwaarts, meer verantwoordelijkheden, semi-leidinggevende rol, meer salaris (want 40 ipv 32u).

Hier moet ik echt heeeel diep over gaan nadenken...
hoe oud zijn je kids ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net toch wat vervelends in mijn getekende contract.

Er was overduidelijk afgesproken, eerste 2 jaar, per half jaar 150 euro omhoog. In mijn contract staat 1 jaar en daarna het normale systeem.

Ik neem aan dit ik hierover ze direct kan opbellen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:37:

Er was overduidelijk afgesproken, eerste 2 jaar, per half jaar 150 euro omhoog. In mijn contract staat 1 jaar en daarna het normale systeem.

Als dat zo is afgeproken zeker bellen. En niet aannemen dat komt wel goed. Ze naaien je waar je bij staat met dat soort dingen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:37:

Bellen kan altijd, maar beter is alles zwart op wit te hebben. Mondelinge afspraken blijven niet altijd staan, want dan werk je opeens bij "een dynamisch bedrijf waarin door snel voortschrijdende technologische ontwikkelingen een flexibele houding van de medewerkers gevraagd wordt". Of zoiets. Maar als je dan diezelfde flexibele instelling ook van de managers verwacht, dan blijkt dan niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:45:
[...]

Als dat zo is afgeproken zeker bellen. En niet aannemen dat komt wel goed. Ze naaien je waar je bij staat met dat soort dingen.
ik baal er enorm van. Want met het salaris was ik ook niet blij...

en hun model is ook klote. Want als je uitstekend performed en 4,3 procent krijgt kom ik bij lange niet aan 150. En goed is maar 3,5 procent...

Is dit jaarlijks of half-jaarlijks ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:49:
[...]

ik baal er enorm van. Want met het salaris was ik ook niet blij...
Voor salaris hoef je echt niet bij GPR te zijn. Alles wat is afgesproken moet je zwart op wit op papier hebben. En dan nog zullen ze proberen je een oor aan te naaien. Ik zou zelf zeggen... hebben je er geen goed gevoel bij, dan zeker niet doen. Niet in deze tijden waarin veel bedrijven zitten te springen om mensen. Maar dat zegt iemand die net GPR ontevreden is verlaten wegens dit soort beslommeringen.

*empty*

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.