Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.157 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ja daar zit ik al een heel aantal jaren. Op zich goede BU met goede sfeer.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

MR_VIPER schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Ja daar zit ik al een heel aantal jaren. Op zich goede BU met goede sfeer.
Dat klopt.. daar heb ik ook geen problemen mee gelukkig en ze doen over sommige dingen niet echt moeilijk.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een GPR mannetje met gemengde gevoelens :P

Aangezien ik de loonsverhoging en vooral de waardering die daaruit sprak me vies tegenviel ben ik ook eens rond gaan kijken. Eerste aanbieding op zak en jawel hoor gewoon dik 30% meer als bij GPR. Volgende week nog een laatste gesprek bij een andere grote dienstverlener die denk ik ook met een heel leuk bod gaan komen. Dan wordt het je toch wel heel makkelijk gemaakt om eens ergens anders te gaan kijken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22
Met (ruim) 1 jaar ervaring 3k verdienen met een HBO achtergrond. Dat is zeker een goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:26:
Met (ruim) 1 jaar ervaring 3k verdienen met een HBO achtergrond. Dat is zeker een goed aanbod.
Ik verdien nu 2k ...en dat vind ik gewoon te weinig.
Trouwens ... krijgen we deze maand onze bonus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
appelsientje schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:30:
[...]

Ik verdien nu 2k ...en dat vind ik gewoon te weinig.
Trouwens ... krijgen we deze maand onze bonus??
welke bonus? Ik weet echt van niets namelijk. Bij ons zijn nog niet alle regelingen rond, ik weet mijn totaal aantal vrije dagen niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Pheno79 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:18:
[...]
welke bonus? Ik weet echt van niets namelijk. Bij ons zijn nog niet alle regelingen rond, ik weet mijn totaal aantal vrije dagen niet eens
Vond het wel grappig toen ik weg ging bij Getronics had ik 0 vrije dagen kreeg er toch nog 8 uitbetaald grinz, administratie is niet hun sterkste punt. Las net op nu.nl dat Wagenaar weer een brute bonus gekregen heeft, als ie echt stoer is leverd hij deze in... maar ja ..dromen zijn bedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:52

Arno

PF5A

Wagenaar spoort niet, zelf blijven incasseren en maar laten schreeuwen naar de plebs dat er geen geld is |:(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Arno schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:11:
Wagenaar spoort niet, zelf blijven incasseren en maar laten schreeuwen naar de plebs dat er geen geld is |:(
Nou ja, door dit soort berichten gaat mijn twijfel iig weg. Ik denk dat ik wat andere bedrijven ga aanschrijven, gezien Klaas met zijn goede beleid blijft zitten waar hij zit. En idd, tegen ons maar gillen dat er geen geld is. En geen winst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nog een reden om geen vertrouwen meer in het bedrijf te hebben. Denk dat ik ook de kantjes er vanaf ga lopen en arrogant tegen het plebs ga doen. Misschien krijg ik dan ook een half miljoen bonus.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
MR_VIPER schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:36:
Nog een reden om geen vertrouwen meer in het bedrijf te hebben. Denk dat ik ook de kantjes er vanaf ga lopen en arrogant tegen het plebs ga doen. Misschien krijg ik dan ook een half miljoen bonus.
Mja, als hij nu had gezorgd dat we naast het grootste bedrijf ook nog winst zouden maken zou ik het begrijpen, maar dit slaat als een lul op een drumstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Best geinig, dit soort koffieautomatenpraat, maar hebben jullie dit al eens (in dezelfde bewoordingen) verwoord richting je directe managers? Bij de kiet waar ik nu nog zit hoor je ook altijd een hoop gelul onderling en relatief anoniem, maar de grootste blaffers happen nooit eens naar de baas. Neemt natuurlijk niet weg dat de hele GPR-gang van zaken toch zeker opmerkelijk genoemd kan worden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Hillie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:11:
Best geinig, dit soort koffieautomatenpraat, maar hebben jullie dit al eens (in dezelfde bewoordingen) verwoord richting je directe managers? Bij de kiet waar ik nu nog zit hoor je ook altijd een hoop gelul onderling en relatief anoniem, maar de grootste blaffers happen nooit eens naar de baas. Neemt natuurlijk niet weg dat de hele GPR-gang van zaken toch zeker opmerkelijk genoemd kan worden.
Ja, dat heb ik. Ik heb ze al heel duidelijk aangegeven waarom ik weg wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 06:31
Hillie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:11:
Hillie dit zetje had ik nodig :P
Maar hier een emailtje van mij richting mijn manager... Dit geeft heel globaal zonder al teveel details aan wat ik van alles vindt. Hier hoort een verhaal voor natuurlijk.. maar dit geeft al een indicatie uiteraard ;)

Vanuit privacy redenen zet ik de naam van mijn manager er niet bij uiteraard. (Mail is vanmiddag de deur uitgegaan)

--------------------------------------------------
Beste ........,

Gezien mijn planning wilde ik morgen eigenlijk nog vrij nemen. (Had al vrij volgens het rooster)
Ik ben bereid om morgenochtend ervoor aanwezig te zijn. Maar dan wil ik ook echt wel dat we er morgen om 10:00 hiervoor om de tafel kunnen zitten. Ik weet niet wat er nog precies te bespreken is want mijn beslissing staat wel al vast.

Ik zal in ieder geval mijn ontslagbrief zoals dat officieel hoort vandaag aangetekend versturen. Daarnaast heb ik hem morgen dan ook bij het gesprek bij me.

Wel vraag ik me de prioriteit van jouw kant af. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik ontslag ga nemen. En wat is dan belangrijker? een verhuizing (IPS&C) of een werknemer die ontslag gaat nemen?

Het zijn allemaal kleine dingen en / of afspraken die steeds niet nagekomen worden of later pas doorgevoerd worden. Dan vraag ik me eerlijk gezegd af wat en / of wie er nou centraal staat. Blijkbaar niet de werknemer.

Maar goed. Ik zie je morgenochtend dan!

Mvg,

Berry Vermeulen
----------------------------------------------------------------------------------

Hillie, is dit de koffieautomatenpraat die je bedoeld? ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
Griffin2k schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:57:
Maar hier een emailtje van mij richting mijn manager...
Ik denk dat je teveel van het gesprek verwacht. Wat verwacht je eigenlijk precies?

Zoals je zelf ook al aangeeft, staat jouw beslissing vast en is onherroepelijk. Dat maakt op zich een gesprek eigenlijk overbodig, immers wat er ook gezegd gaat worden, je gaat toch weg. Misschien verwacht je dat ze je smeken om te blijven, maar dat kun je denk ik vergeten. Dat is niet de cultuur bij GPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

[...]

Hillie dit zetje had ik nodig :P
Maar hier een emailtje van mij richting mijn manager... Dit geeft heel globaal zonder al teveel details aan wat ik van alles vindt. Hier hoort een verhaal voor natuurlijk.. maar dit geeft al een indicatie uiteraard ;)

Vanuit privacy redenen zet ik de naam van mijn manager er niet bij uiteraard. (Mail is vanmiddag de deur uitgegaan)

--------------------------------------------------
Beste ........,

Gezien mijn planning wilde ik morgen eigenlijk nog vrij nemen. (Had al vrij volgens het rooster)
Ik ben bereid om morgenochtend ervoor aanwezig te zijn. Maar dan wil ik ook echt wel dat we er morgen om 10:00 hiervoor om de tafel kunnen zitten. Ik weet niet wat er nog precies te bespreken is want mijn beslissing staat wel al vast.

Ik zal in ieder geval mijn ontslagbrief zoals dat officieel hoort vandaag aangetekend versturen. Daarnaast heb ik hem morgen dan ook bij het gesprek bij me.

Wel vraag ik me de prioriteit van jouw kant af. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik ontslag ga nemen. En wat is dan belangrijker? een verhuizing (IPS&C) of een werknemer die ontslag gaat nemen?

Het zijn allemaal kleine dingen en / of afspraken die steeds niet nagekomen worden of later pas doorgevoerd worden. Dan vraag ik me eerlijk gezegd af wat en / of wie er nou centraal staat. Blijkbaar niet de werknemer.

Maar goed. Ik zie je morgenochtend dan!

Mvg,

----------------------------------------------------------------------------------

Ik zou ook ff je naam weghalen. Anders is het nog makkelijk je manager traceren ;)

Inderdaad veel koffie hoek gepraat. Ik ben nu bezig met sollicitaties en jobsjoppen. Op het moment dat ik daar wat stokken achter de deur heb zal ik ook van leer gaan trekken. Ik kan het me niet veroorloven momenteel om tijdelijk zonder werk te zitten. (De redenen waarom doen er even niet toe.) Wel heb ik al verschillende malen aangegeven bij mijn manager en inmiddels BU Directie dat ik mij zorgen maak over hoe het bedrijf koerst. En ook met name op de leegloop van goed personeel met veel kennis. Eindelijk na jaren van niet willen zien beginnen ze nu met het zien van de ellende die gecreërd word. Nu ineens het verloop binnen veel BU's boven de 20% uitkomt komen de koppen uit het zand. En die koppen hebben er veel en veel te lang ingezeten. En tjah. Wagenaar zijn bonus zal voor velen een druppel zijn die de emmer doet overlopen. Dit kan gewoon niet! Je personeel al jaren lapjes voorhouden en uiteindelijk zelf met de dikke bonus er vandoor gaan terwijl wij de "plebs" het voor hem mogelijk maakten. Als hij slim zou zijn zou hij de eer aan zichzelf houden en per direct opstappen. Anders denk ik dat het bedrijf nog wel eens richting afgrond zal gaan. En dat het personeel dus uiteindelijk weer de dupe word van het haantjes gedrag van een meneer W.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
grun93 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat je teveel van het gesprek verwacht. Wat verwacht je eigenlijk precies?

Zoals je zelf ook al aangeeft, staat jouw beslissing vast en is onherroepelijk. Dat maakt op zich een gesprek eigenlijk overbodig, immers wat er ook gezegd gaat worden, je gaat toch weg. Misschien verwacht je dat ze je smeken om te blijven, maar dat kun je denk ik vergeten. Dat is niet de cultuur bij GPR.
Mwoa een exit gesprek met een toelichting op je ontslag kan niet slecht zijn hoor. Ik denk dat de manager dit gesprek heeft aangevraagd, anders had griffin vrij genomen ;)

Plus dat ik dus al wel een vraag heb gehad of ik echt niet wil blijven, ik mag zelf met een bod komen wat mij over de streep zou trekken. Maar het gaat me niet alleen om het loon, het gaat mij om de cultuur en sfeer die er op dit moment hangt.

Maar voor mij is meneer W die zichzelf even nu snel rijker maakt (om daarna toch op te stappen) echt de druppel. Als hij nu van GPR een winstgevend bedrijf had gemaakt zonder al te veel vertrekken van ervaren personeel dan had hij van me het dubbele mogen krijgen. Maar dit is totaal onverdiend.

Ik denk dat ik ook maar zoiets ga doen: bedrijf verneuken en snel cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Zo denken de mensen hier op de afdeling dus ook. Van die 650k had het normale volk ook een kadootje kunnen krijgen wat ze al jaren lang beloofd is :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:26:
Ja ben er ook blij mee. Maar je hebt natuurlijk ook nog secundaire voorwaarden en die zijn niet van hetzelfde niveau als bij mijn huidige werkgever.

Maar als je alles bij elkaar optelt is het nog steeds een stuk beter. Ben er overigens nog niet over uit of ik het ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

MR_VIPER schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:33:
[...]

Ik zou ook ff je naam weghalen. Anders is het nog makkelijk je manager traceren ;)

Inderdaad veel koffie hoek gepraat. Ik ben nu bezig met sollicitaties en jobsjoppen. Op het moment dat ik daar wat stokken achter de deur heb zal ik ook van leer gaan trekken. Ik kan het me niet veroorloven momenteel om tijdelijk zonder werk te zitten. (De redenen waarom doen er even niet toe.) Wel heb ik al verschillende malen aangegeven bij mijn manager en inmiddels BU Directie dat ik mij zorgen maak over hoe het bedrijf koerst. En ook met name op de leegloop van goed personeel met veel kennis. Eindelijk na jaren van niet willen zien beginnen ze nu met het zien van de ellende die gecreërd word. Nu ineens het verloop binnen veel BU's boven de 20% uitkomt komen de koppen uit het zand. En die koppen hebben er veel en veel te lang ingezeten. En tjah. Wagenaar zijn bonus zal voor velen een druppel zijn die de emmer doet overlopen. Dit kan gewoon niet! Je personeel al jaren lapjes voorhouden en uiteindelijk zelf met de dikke bonus er vandoor gaan terwijl wij de "plebs" het voor hem mogelijk maakten. Als hij slim zou zijn zou hij de eer aan zichzelf houden en per direct opstappen. Anders denk ik dat het bedrijf nog wel eens richting afgrond zal gaan. En dat het personeel dus uiteindelijk weer de dupe word van het haantjes gedrag van een meneer W.
Ik ga dus binnenkort ook op gesprek... en als ik daar meer zekerheid heb ga ik eens richting de directie mailen (al hebben wij geen verkeerde BUD) Ik heb hierover al eens met hem gepraat..
Maar ja als je blijft horen dat je in jezelf moet investeren.. tja
En het bericht dat meneer W een dikke bonus krijgt en het gerommel in de top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Er moet wel iets tegenover staan tegen de investering in jezelf. Je kunt nog zoveel in jezelf investeren maar de waardering die er voor terugkomt zorgt nu niet ervoor dat ik sta te juichen. Je wil namelijk ook zien dat de investering iets waard is. En dat het dus de moeite loont. En dat doet het vooralsnog absoluut niet. De "beloning" die je daarvoor krijgt jaarlijks is "volgens marktconformiteit" van GPR. En laat die nu al niet te best zijn. Investeren in jezelf door een directeur gezegd is weer een bullshitbingo vakje.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

toen ik nog bij GTN werkte heb ik vaak tegen de manager geklaagt maar er gebeurde gewoon niks. Ja als je flink slijmde bij je manager kreeg je meer % loonsverhoging dan anderen maar ja slijmen past niet in mijn straatje. Ik hoor nu alweer van ex colega's dat hun veel beloofd wordt maar er wordt niets op papier gezet.... de grote truuk bij GTN heb ik gemerkt veel brullen maar niks vastleggen.

Het heeft mij een behoorlijke tijd gekost om me los te weken van GTN maar heb er absolut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
zo, ik ben terug van 5 weken india en heb alles plus wat extra's gehaald B-) (MCAD+ASP.NET)

heeft iemand nog dat onzin stukje gelezen over india in de kranten? 7(8)7

en nu lees ik hier wat berichten ... het is niet echt veelbelovend allemaal wat ik ga meemaken de komende 2 jaar dan -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Neuh, jij handelt namelijk naar je ongenoegen door op te zeggen. De typische koffieautomaatpraat kenmerkt zich door een hoop (veelal afgunstig) gelul onder gelijken, maar niet door het uiten van de ongenoegens richting mensen die er wel iets mee kunnen. Zoals een manager.

Vaak ook achterbaks gelul hoor. Hier is vandaag een collega voor het laatst, die vertrekt naar het buitenland, omdat z'n vriendin daar woont. Had hier een heel goede baan en het zeer goed naar z'n zin, maar gaat dus wegens persoonlijke redenen elders aan de slag. Ik geef hem geen ongelijk. Maar de typische automaatpraters hebben hun meningen alweer klaar: "Oh kiest voor het geld bij de concurrent!" (gaat voor vergelijkbaar geld daar aan de slag), "Oh, de ratten verlaten het zinkende schip!" (waarom ga je zelf niet als je zo ontevreden bent en geen toekomst ziet?) "Hij zal wel een hoop extra krijgen voor een paar van onze geheimen" (klinkklare onzin). Te triest voor woorden. Maar een van de heren werd keurig op z'n nummer gezet: "Tja, dat jij de calvinistische lafheid die je hier tentoonspreidt nu trouw aan en hart voor de zaak noemt is jouw fout, maar schuif dat niet op anderen af". Vaak is het misselijkmakend, dergelijk gelul, en datzelfde idee heb ik bij de (wederom veelal afgunstige) klachten richting beloningen hoger in de boom. Als je er zoveel commentaar op hebt, laat je dan eens (met een groepje desnoods) op hoger niveau horen! Dan ben je een echte vent, niet als je een beetje staat te lullen bij de koffie, maar verder hielenlikkend naar de baas kijkt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:52:
zo, ik ben terug van 5 weken india en heb alles plus wat extra's gehaald B-) (MCAD+ASP.NET)
Je hebt zeker ook de 200 meerkeuze vragen uit je hoofd geleerd en het examen (40 vragen er van) gehaald met een 10 ?

Een collega van mij heeft zich zo op deze manier gecertificeerd. Maar heeft de hele training in India niet kunnen volgen omdat hij er geen hout van snapte. Zelf ben ik niet gecertificeerd, maar ken alle in-en-outs ondertussen wel....

MCAD is op deze manier een waardeloze certificering. Er worden geen nieuwe groepen meer naar India gestuurd. Van de twee groepen die er nu heen gestuurd zijn, zijn er maar 2 daadwerkelijk aan het werk gezet. Er schijnen meer offertes uit te staan (waar straks misschien mensen voor nodig zijn als ze binnengehaald worden), dan dat er opdrachten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:43:
[...]

Neuh, jij handelt namelijk naar je ongenoegen door op te zeggen. De typische koffieautomaatpraat kenmerkt zich door een hoop (veelal afgunstig) gelul onder gelijken, maar niet door het uiten van de ongenoegens richting mensen die er wel iets mee kunnen. Zoals een manager.

Vaak ook achterbaks gelul hoor. Hier is vandaag een collega voor het laatst, die vertrekt naar het buitenland, omdat z'n vriendin daar woont. Had hier een heel goede baan en het zeer goed naar z'n zin, maar gaat dus wegens persoonlijke redenen elders aan de slag. Ik geef hem geen ongelijk. Maar de typische automaatpraters hebben hun meningen alweer klaar: "Oh kiest voor het geld bij de concurrent!" (gaat voor vergelijkbaar geld daar aan de slag), "Oh, de ratten verlaten het zinkende schip!" (waarom ga je zelf niet als je zo ontevreden bent en geen toekomst ziet?) "Hij zal wel een hoop extra krijgen voor een paar van onze geheimen" (klinkklare onzin). Te triest voor woorden. Maar een van de heren werd keurig op z'n nummer gezet: "Tja, dat jij de calvinistische lafheid die je hier tentoonspreidt nu trouw aan en hart voor de zaak noemt is jouw fout, maar schuif dat niet op anderen af". Vaak is het misselijkmakend, dergelijk gelul, en datzelfde idee heb ik bij de (wederom veelal afgunstige) klachten richting beloningen hoger in de boom. Als je er zoveel commentaar op hebt, laat je dan eens (met een groepje desnoods) op hoger niveau horen! Dan ben je een echte vent, niet als je een beetje staat te lullen bij de koffie, maar verder hielenlikkend naar de baas kijkt.
Helemaal mee eens. Iedereen creert zijn eigen werksfeer. Je kan er dus zelf wat aan doen en niet door overal over te lopen zeiken. Dat doe je maar als je oud en bejaard bent.

Zelf ga ik GPR ook verlaten. Ik kijk met een goed gevoel terug over de periode bij GPR. Ben gewoon weer eens aan een nieuwe uitdaging toe. Kon bij GPR wel, maar wilde eens een ander bedrijf. Misschien hierna weer terug bij GPR ? Who knows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:19:
[...]

Helemaal mee eens. Iedereen creert zijn eigen werksfeer. Je kan er dus zelf wat aan doen en niet door overal over te lopen zeiken. Dat doe je maar als je oud en bejaard bent.

Zelf ga ik GPR ook verlaten. Ik kijk met een goed gevoel terug over de periode bij GPR. Ben gewoon weer eens aan een nieuwe uitdaging toe. Kon bij GPR wel, maar wilde eens een ander bedrijf. Misschien hierna weer terug bij GPR ? Who knows ?
Mwoa, tot op zekere hoogte creeer je zelf een sfeer. Maar het is bv wel erg raar dat ik nog steeds mijn vrije dagen niet weet. Dat moeten ze nog steeds uitrekenen. Ik kiijk terug op een leerzame en leuke tijd, alleen op dit moment staat de houding van het management me niet aan. Tijd om ergens anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:17:
[...]

Je hebt zeker ook de 200 meerkeuze vragen uit je hoofd geleerd en het examen (40 vragen er van) gehaald met een 10 ?

Een collega van mij heeft zich zo op deze manier gecertificeerd. Maar heeft de hele training in India niet kunnen volgen omdat hij er geen hout van snapte. Zelf ben ik niet gecertificeerd, maar ken alle in-en-outs ondertussen wel....

MCAD is op deze manier een waardeloze certificering. Er worden geen nieuwe groepen meer naar India gestuurd. Van de twee groepen die er nu heen gestuurd zijn, zijn er maar 2 daadwerkelijk aan het werk gezet. Er schijnen meer offertes uit te staan (waar straks misschien mensen voor nodig zijn als ze binnengehaald worden), dan dat er opdrachten liggen.
nouja, ik ben het met met je eens dat het waardeloos is :( wij waren ook allemaal erg teleurgesteld, maar we hebben er zeker wel wat geleerd. alleen de theorie sloot voor geen meter aan op de examens :S

dus idd. paar uurtjes leren en je haalt met gemiddeld 950 punten het examen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Pheno79 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:45:
Mwoa een exit gesprek met een toelichting op je ontslag kan niet slecht zijn hoor. Ik denk dat de manager dit gesprek heeft aangevraagd, anders had griffin vrij genomen ;)

Plus dat ik dus al wel een vraag heb gehad of ik echt niet wil blijven, ik mag zelf met een bod komen wat mij over de streep zou trekken. Maar het gaat me niet alleen om het loon, het gaat mij om de cultuur en sfeer die er op dit moment hangt.
Een exit gesprek krijg je imho pas als het vertrek aanstaande is, dus op de laatste werkdag. Dat mag niet door de eigen lijnmanager, maar door de BUD en/of een HR-medewerker gevoerd worden. Ik vatte het gesprek van Griffin meer op als zijnde een vrijblijvend babbeltje, net zoals ik kreeg toen ik m'n ontslagaanvraag indiende. Op zich had ik zo'n uitnodiging ook wel verwacht want ik had de brief formeel en kort gehouden, eigenlijk stonden er maar twee zinnen in. Een reden had ik niet in de brief opgegeven, maar bewaard voor het gesprek.

Dat je een alsnog een verbeterde aanbieding krijgt zodra het duidelijk is dat het je menens is (door je ontslag in te dienen dus) is meer uitzondering dan regel. Dan kun je echt iets waardevols, waardoor ze je niet kwijt willen. Zelf ben ik meer een gemiddelde ict-er, ik weet van alles wat maar blink nergens echt in uit, ik heb dan ook geen aanbod gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:29:
[...]

Mwoa, tot op zekere hoogte creeer je zelf een sfeer. Maar het is bv wel erg raar dat ik nog steeds mijn vrije dagen niet weet. Dat moeten ze nog steeds uitrekenen. Ik kiijk terug op een leerzame en leuke tijd, alleen op dit moment staat de houding van het management me niet aan. Tijd om ergens anders te zijn.
Je verlofuren kan je zelf uit "Timesheet" halen. Daarin staan ze actueel bijgewerkt. Dat is voor heel GPR zo. Vreemd dat ze je daar nooit over ingelicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:27:
[...]

Een exit gesprek krijg je imho pas als het vertrek aanstaande is, dus op de laatste werkdag. Dat mag niet door de eigen lijnmanager, maar door de BUD en/of een HR-medewerker gevoerd worden. Ik
...
Dat je een alsnog een verbeterde aanbieding krijgt zodra het duidelijk is dat het je menens is (door je ontslag in te dienen dus) is meer uitzondering dan regel. Dan kun je echt iets waardevols, waardoor ze je niet kwijt willen. Zelf ben ik meer een gemiddelde ict-er, ik weet van alles wat maar blink nergens echt in uit, ik heb dan ook geen aanbod gehad.
Exit gesprek krijg je inderdaad als de kogel al door de kerk is. Het exit-gesprek heeft als doel om voor GPR te kunnen kijken hoe ze in het vervolg het een en ander kunnen verbeteren om hun mensen te behouden.

Ik ben ondertussen bij GPR weg. Ik had een andere aanbieding gekregen. Toen ze hier van hoorde, kon ineens mijn salaris wel omhoog. Maar ik had de keuze al gemaakt om over te stappen. (ik moest nog over mijn salaris onderhandelen).
Dus als het menis is en je bent een goede werknemer, dan is er wel salaris-ruimte. Maar als het salaris het probleem is, dan hadden ze er eerder wat aan kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:33:
[...]

Je verlofuren kan je zelf uit "Timesheet" halen. Daarin staan ze actueel bijgewerkt. Dat is voor heel GPR zo. Vreemd dat ze je daar nooit over ingelicht hebben.
Nee, dat weet ik. We hebben surplus dagen, die nog steeds niet bekend zijn. Dus die staan ook niet in timesheet. En elke keer krijgen we te horen dat we het aantal "volgende week" te horen krijgen. Een half jaar later.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo weet je niet hoeveel surplus dagen je hebt ?
Hoeveel ADV dagen had je voor 1-1-2007 ?
Hoeveel ouwe lullen dagen had je voor 1-1-2007 ?
Dat zijn dus je surplus dagen.

Anders gesteld: hoeveel verlofuren had je TOTAAL in 2006 (uitgaande van een beginsaldo van 0 uren in 2006) ?
Het aantal verlofuren BOVEN de 208 zijn nu surplus uren geworden, delen door 8 en je hebt je surplus dagen.

Dus stel je had in 2006 recht op 288 verlofuren ( normaal verlof + 10 x ADV ), dan heb je nu 10 surplusdagen.

Wat je dus had in 2007 blijft behouden in 2007. Dat is een feit/recht/gegeven. Het heet in 2007 anders.
Overigens, je surplusdagen komen te vervallen wanneer je een andere functie gaat bekleden binnen GPR. De uren boven de 208 uur worden dan omgezet in geld. Hiermee willen ze bereiken dat iedereen hetzelfde aantal verlof uren heeft/krijgt. Lange termijn denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:00:

Anders gesteld: hoeveel verlofuren had je TOTAAL in 2006 (uitgaande van een beginsaldo van 0 uren in 2006) ?
Het aantal verlofuren BOVEN de 208 zijn nu surplus uren geworden, delen door 8 en je hebt je surplus dagen.

Dus stel je had in 2006 recht op 288 verlofuren ( normaal verlof + 10 x ADV ), dan heb je nu 10 surplusdagen.

Wat je dus had in 2007 blijft behouden in 2007. Dat is een feit/recht/gegeven. Het heet in 2007 anders.
Overigens, je surplusdagen komen te vervallen wanneer je een andere functie gaat bekleden binnen GPR. De uren boven de 208 uur worden dan omgezet in geld. Hiermee willen ze bereiken dat iedereen hetzelfde aantal verlof uren heeft/krijgt. Lange termijn denken.
Het gaat om wat anders, van voor de fusie met GPR. ADV dagen hebben we niet eens ;)
We hadden een regeling vroeger die nu in surplus dagen wordt berekend met gemiddelde dagen en weet ik wat. Tenminste, ooit zal dat worden berekend, want ze hebben er niet bepaald haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, om weer eens terug te komen op de topic-titel en de discussie aan te zwengelen:

Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade geeft bij mij (inmiddels) hele gemengde gevoelens. Werken in mijn huidige team is geweldig, leuke collega's, goede baas, pittig werk maar wel leuk. Dat zijn voor mij enorme plus-punten om voor dit bedrijf te werken. IPS&C is in mijn mening het mooiste onderdeel van GPR, al vraag ik mij af hoe lang nog. De invloed vanuit Amsterdam wordt steeds meer merkbaar, met name het afgelopen jaar.

Er zijn groei-mogelijkheden zat, er is voldoende ruimte voor studie en ontwikkeling, ook dat is allemaal prima. Ook een plus-punt dus, al kan je je afvragen in hoeverre dit uniek is.

Zoals eerder aangegeven voel ik mij een Pinker en totaal geen Getronics-medewerker. Sterker nog, de afkeer wordt steeds groter. Maar dat is een persoonlijke mening. Wat namelijk absolute minpunten zijn zijn de arbeidsvoorwaarden (zowel primair als secundair) en het imago van het bedrijf. Hoe kan ik nou trots over mijn werk vertellen als Getronics alleen maar slecht in het nieuws komt. Een kort onderzoekje op Nu.nl:

01.Hogere bonus voor geplaagde Getronics-topman
22-03-2007 15:42 - www.nu.nl
2. Getronics begint onderzoek naar lekken informatie
01-03-2007 13:11 - www.nu.nl
3. Getronics maakt zich op voor huwelijk met KPN
16-03-2007 08:57 - www.nu.nl
4. Getronics verkoopt Franse tak
27-09-2006 08:56 - www.nu.nl
5. Getronics schrapt meer dan duizend banen
31-07-2006 17:19 - www.nu.nl
6. Getronics stoot 70 procent Japanse dochter af
26-02-2007 08:45 - www.nu.nl
7. AFM doet onderzoek naar Getronics
28-02-2007 11:10 - www.nu.nl
8. Overname stuwt omzet Getronics
01-05-2006 17:20 - www.nu.nl
9. Getronics verwacht sterke groei diensten vanuit India
29-01-2007 08:55 - www.nu.nl
10. Getronics voldoet weer aan eisen banken
22-06-2006 17:19 - www.nu.nl

Het enige semi-goede nieuws is dus dat de omzet groeide door de overname van PinkRoccade... geen echte verrassing lijkt mij. Voor de rest word ik er niet warm van. Maar dit is wel wat alle medewerkers horen en zien, dit is wat mijn familie-leden en vrienden lezen. En dan nog een mate van trots ophouden?? Het houdt een keertje op.

Nou realiseer ik mij dat het bij andere bedrijven ook geen koek en ei is, maar Getronics spant toch echt de kroon.

Het wordt tijd voor goed nieuws, iets waar we trots op kunnen zijn, iets wat GPR weer uniek maakt in de markt. Op inhoudelijk (technologie, processen e.d.) vlak gebeurt er een hoop en daarin is GPR absoluut goed bezig. Maar organisatorisch.. niks. :'( :'(

Misschien tijd om een bedrijfje te starten... Roze Olifant of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Misschien moet (I)PS&C maar gewoon lekker zelfstandig verder gaan?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik zou bijna zeggen amen. Maar je slaat de spijker op zijn kop. Hoe kun je trots zijn op iets wat zoveel negatieve lading heeft. Het is ook geen geheim dat Getronics de naam PinkRoccade heeft overgekocht om het imago wat op te vijzelen in de nederlandse markt. Dat er PR vervolgens mooi aanvulde waar ze tekort schoten was mooi meegenomen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:11:
Als dat zou kunnen..Ik acht de kans groter dat we worden opgekocht en afgesplitst. De KPN geruchten zijn er niet voor niks en het wordt ook niet ontkracht door het MT van GPR.

Het zou me ook niets verbazen als Ordina ineens om de hoek komt kijken. KPN heeft in mijn mening meer interesse in de managed infrastructure tak dan in de PS&C tak. Dus wordt PS&C verkocht. Ik meen mij te herinneren dat Ordina erg geinteresseerd was in PS&C een jaar of 3 geleden.

Het is veel speculeren, weet ik, maar het zou mij weinig verbazen als er een verkoop/afsplits scenario gaat plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:32:
[...]
Als dat zou kunnen..Ik acht de kans groter dat we worden opgekocht en afgesplitst. De KPN geruchten zijn er niet voor niks en het wordt ook niet ontkracht door het MT van GPR.
Het zou me ook niets verbazen als Ordina ineens om de hoek komt kijken. KPN heeft in mijn mening meer interesse in de managed infrastructure tak dan in de PS&C tak. Dus wordt PS&C verkocht. Ik meen mij te herinneren dat Ordina erg geinteresseerd was in PS&C een jaar of 3 geleden.

Het is veel speculeren, weet ik, maar het zou mij weinig verbazen als er een verkoop/afsplits scenario gaat plaatsvinden.
Ik denk dat je gelijk hebt, het managed gedeelte gaat naar KPN (of BT) en wij worden verkocht/overgenomen/verzelfstandigd.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik begreep juist dat KPN het beheerdeel niet wilde :?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yanze schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:11:
www.pinkelephant.com

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:00:

Snap je beredenering niet. Je vertelt een heel verhaal over overgehouden dagen van vorig jaar, maar vervolgens tel je nog steeds maar 10 surplusdagen.

Ik heb 208 verlofuren voor 2007 + 172 van vorig jaar = 380 (ja, ja, ik weet. Veels te weinig vakantie opgemaakt). Daarnaast heb ik voor dit jaar weer 80 nieuwe ADV uren (10 dagen).

Alleen al met de ADV heb ik 80 surplusuren/10 surplusdagen. Wat telt er dan van de uren van vorig jaar ? Of telt dit niet mee. :? . In de brief die ik/we ontvangen hebben, staat namelijk niks over de uren van vorig jaar; wat volgens jou nu surplusuren zijn geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door StarWolfer op 27-03-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoelde is om aan te geven dat je het aantal verlofuren vorig jaar, dit jaar gelijk gebleven is. En dan moet je even de beginstanden buiten beschouwing laten.

Je moet even naar het totaal van alle verlofuren kijken (dus je adv ook even bij de standaard verlofuren tellen, oude lullen dagen er ook even bij tellen). Dan krijg je een totaal. Alle uren boven de 208 uur, wordt als surplus aan gemerkt. Jij hebt dus 288 uur regulier verlof, dus 80 uur is suplus, dus 10 surplus dagen.

De 172 uren die je had, is geen surplus, dit zijn geen reguliere verlofuren (meer, want het is van een eerder jaar). Je hebt hier overigens erg veel mazzel mee, want normalitair mag je hooguit 5 verlofdagen mee nemen naar een nieuw jaar (en geen surplus).

Snap je het nu ? Maar je kan overigens ook gewoon je CAO er op na slaan, hier staat alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:23:
Wat ik bedoelde is om aan te geven dat je het aantal verlofuren vorig jaar, dit jaar gelijk gebleven is. En dan moet je even de beginstanden buiten beschouwing laten.

Je moet even naar het totaal van alle verlofuren kijken (dus je adv ook even bij de standaard verlofuren tellen, oude lullen dagen er ook even bij tellen). Dan krijg je een totaal. Alle uren boven de 208 uur, wordt als surplus aan gemerkt. Jij hebt dus 288 uur regulier verlof, dus 80 uur is suplus, dus 10 surplus dagen.

De 172 uren die je had, is geen surplus, dit zijn geen reguliere verlofuren (meer, want het is van een eerder jaar). Je hebt hier overigens erg veel mazzel mee, want normalitair mag je hooguit 5 verlofdagen mee nemen naar een nieuw jaar (en geen surplus).

Snap je het nu ? Maar je kan overigens ook gewoon je CAO er op na slaan, hier staat alles in.
Bij GTN zegt men dat je maar 5 dagen mee mag nemen, de wet heeft hier een andere mening over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Wetgeving is iets waar ze wel meer schijt aan hebben :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Arno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:15:
Wetgeving is iets waar ze wel meer schijt aan hebben :X
klopt maar toen ik er nog werkte wat het nooit een probleem alle dagen boven de 5 mee te nemen :) zal wel aan de unit manager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:17:
[...]

Inderdaad is bij GTN de papieren belangrijker dan de werkelijke kennis. Ik ken mensen met certificaten die nog steeds alles moeten vragen en opzoeken en daartegen ook mensen die zonder certificaten alles kunnen.
Opvallend is ook dat tegen mij wordt gezeurd dat ik moet studeren voor oa. MCSE en in mijn dagelijkse bezigheden met HP/Compaq apparatuur bezig ben waarbij ik geen cursussen krijg en dan inweze ik niet aan die apparatuur mag sleutelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Papieren moeten halen ja, maar belonen ho maar....

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Arno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:23:
Papieren moeten halen ja, maar belonen ho maar....
En nog zo een nadeel van dat pushen om je papieren te halen. Ik vind het niet leuk meer om ze te halen. Er word zo op door gedramt dat ik inmiddels zoiets heb steek die papieren lekker op een plekje waar het donker is. En dan zeker icm het "belonen". Elk jaar bij je "gesprek" word je erop afgerekend en het weegt bijna nog zwaarder dan wat de klanten van je vinden. De mensen die je inhuren en daadwerkelijk zien wat je kunt. Volkomen belachelijk. Wanneer gaan ze de medewerkers eens echt waarderen op wat ze kunnen. Voorbeeldje. Ik zou een korte klus hebben van een aantal weken. Uiteindelijk zit ik er ruim een half jaar omdat de klant zoveel vertrouwen in mijn kennis en kunde heeft en omdat ik de organisatie goed aanvoel en perfect aansluit bij de behoefte. Van een paar weken rek je dan de klus naar een ruim half jaar. Dat is ruim een half jaar zeker centen. Een positieve beoordeling door de klant en vervolgens word je afgeserveerd op je certificaten. De zeer positieve klantbeoordeling verdwijnt als sneeuw voor de zon. Op een ander zijspoor. Ik heb inmiddels een aantal gesprekken gevoerd. Daarin duidelijk aangegeven welke studie ik nu aan het volgen ben en waarom dat even niet opschiet. En laat dat nu geen probleem zijn bij de meesten. Die begrijpen de situatie en vinden het logisch dat je, zoals dat is in mijn geval, je studie een stuk naar de achtergrond schuift. Zij kijken eerder naar de prestaties die je bij de klant doet en de klanttevredenheid dan de specifieke papiertjes die je hebt. Dat je ze hebt is mooi meegenomen en het is een mooi streven om ze te halen, maar ze zijn niet verplicht om je werk goed te doen! Dat ligt nog helemaal aan je eigen kunde om dingen te kunnen analyseren, dingen op te kunnen pakken en in je kunde om het ten uitvoer te kunnen brengen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
Wat logisch is, je levert meer op als je papieren hebt. Een klant gelooft meer in papieren dan de blauwe ogen van je CM die roept "hij is echt heel goed!" En het is altijd makkelijk om wat extra minpunten te hebben op een BEO, dan hoeft het salaris weer minder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

MMMMMM schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:49:
Wat logisch is, je levert meer op als je papieren hebt. Een klant gelooft meer in papieren dan de blauwe ogen van je CM die roept "hij is echt heel goed!" En het is altijd makkelijk om wat extra minpunten te hebben op een BEO, dan hoeft het salaris weer minder omhoog.
Dat je meer oplevert als je papieren hebt, volgens mij gebeurt het nog wel eens meer als 1 keer dat papieren op cv's gezet worden zonder dat iemand ze heeft. Wat is dan je meerwaarde? rechtvaardigt dat dan meteen een hogere prijs?

Positief stimuleren van opleidingen, is in mijn ogen een betere beloning voor de opleiding die je volgt. Een beloning per certificaat oid. Niet een jaarlijkse magere "promotie" waar je markttechnisch gezien een fooi voor krijgt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memphis schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:19:
[...]

Inderdaad is bij GTN de papieren belangrijker dan de werkelijke kennis. Ik ken mensen met certificaten die nog steeds alles moeten vragen en opzoeken en daartegen ook mensen die zonder certificaten alles kunnen.
Opvallend is ook dat tegen mij wordt gezeurd dat ik moet studeren voor oa. MCSE en in mijn dagelijkse bezigheden met HP/Compaq apparatuur bezig ben waarbij ik geen cursussen krijg en dan inweze ik niet aan die apparatuur mag sleutelen.
Dit is de onkunde van bedrijven. Met een papiertje denken ze dat iemand kennis heeft. De Microsoft examens lieten dat ook toe. Waarom"lieten" ? De nieuwe examens zijn heel anders van opbouw en daar kom je er niet alleen met het simpel leren van de vragen, inzicht is nu ook gewenst.

MCAD certificering hoeft dus niet perse gekwalificeerd persoon te beteken. Echter, bij de nieuwe certificering van Microsoft kan je al wat meer verwachten van de medewerker ( en laat het bedrijf dan ook maar een goed salaris bieden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
dit is exact wat ik bedoel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb nog personeelsopties uit de tijd dat ik bij Pink Roccade werkte. Ik kan alleen niet achterhalen of ik die nog mag uitoefenen, want ik werk er inmiddels al niet meer. Ze zijn nog niet verlopen, geldig tot juni 2007. Ik heb er nog mooie ABN bankafschriften van :)

Zijn er hier meer oud werknemers van Pink Roccade die hier ervaring mee hebben?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
zomertje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:28:
Ik heb nog personeelsopties uit de tijd dat ik bij Pink Roccade werkte. Ik kan alleen niet achterhalen of ik die nog mag uitoefenen, want ik werk er inmiddels al niet meer. Ze zijn nog niet verlopen, geldig tot juni 2007. Ik heb er nog mooie ABN bankafschriften van :) Zijn er hier meer oud werknemers van Pink Roccade die hier ervaring mee hebben?
Volgens mij zijn ze geregistreerd bij de ABN-AMRO Bank in Baarn of Soest Amsterdam, het adres staat normaliter op het afschrift. Dus daar kunnen ze je zo vertellen of ze nog iets waard zijn. Ik kan je zo het telefoonnummer geven als je me een PM stuurt.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 31-03-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
zomertje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:28:
Ik heb nog personeelsopties uit de tijd dat ik bij Pink Roccade werkte. Ik kan alleen niet achterhalen of ik die nog mag uitoefenen, want ik werk er inmiddels al niet meer. Ze zijn nog niet verlopen, geldig tot juni 2007. Ik heb er nog mooie ABN bankafschriften van :)

Zijn er hier meer oud werknemers van Pink Roccade die hier ervaring mee hebben?
Nope, opties voor een bedrijf waar je weg wilt zijn niet handig ;) Ik ben overiens 3 maanden geleden vertrokken en kreeg afgelopen zaterdag wederom een brief over een mooie bonus (wederom nihil).

Al met al was ik nooit tevreden vanaf mijn overgang vanuit Call2, maar intussen weet ik dat het nog minder kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pewwy schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:57:
[...]

Nope, opties voor een bedrijf waar je weg wilt zijn niet handig ;) Ik ben overiens 3 maanden geleden vertrokken en kreeg afgelopen zaterdag wederom een brief over een mooie bonus (wederom nihil).

Al met al was ik nooit tevreden vanaf mijn overgang vanuit Call2, maar intussen weet ik dat het nog minder kan :D
Ik ben ook vertrokken. En ik kreeg ook een brief van een bonus. En die was bij mij niet nihil, maar bijna 8%, dus een keer extra vakantiegeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[...]

Nog minder, en waar mag dat dan wezen?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

[...]

Het is jammer, het zou om een bedrag gegaan zijn waar ik maanden voor had moeten werken :o Maarja, even dromen was ook wel leuk :)

Ik ben tevreden bij mijn huidige werkgever, ook al zijn daar ook ups en downs. De laatste tijd doen ze erg goed hun best om het een en ander goed te regelen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Inmiddels heb ik de eerste en zelfs al een aantal vervolg gesprekken achter de rug. Waarvan 1 enorme voorkeur heeft omdat dit mij enorm veel winst oplevert en dan voornamelijk op persoonlijk/sociaal vlak. Lees meer vrije tijd. Daarnaast zijn ook de voorwaarden goed. Inmiddels ben ik er wel achter dat marktconform volgens GPR en marktconform volgens de realistische grote mensen wereld wel degelijk anders is. Ik kreeg zelfs op een gesprek te horen dat wat ik vroeg (fikse stijging tov GPR) redelijk bescheiden was. Als ratten het zinkende schip verlaten dan wil ik voor deze keer wel een rat zijn. Oftewel ik word ook naar aanleiding van de gesprekken die ik inmiddels gevoerd heb gesterkt in mijn keuze om te doen wat ik nu doe. Ook wel toevallig hoe vaak ik te horen krijg dat er veel collega's van GPR "in de markt" zijn. En dat er ook al een redelijk aantal op gesprek zijn geweest bij bedrijven die ik ook bezocht heb.

Rest nu nog 1 vraag. Hoe lang gaan ze de kop nog in het zand steken? Ik denk totdat er KPN bovenstaat en dan nog 100 overnames verder.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
[...]

Pewwy weg ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:42:
Inmiddels heb ik de eerste en zelfs al een aantal vervolg gesprekken achter de rug. Waarvan 1 enorme voorkeur heeft omdat dit mij enorm veel winst oplevert en dan voornamelijk op persoonlijk/sociaal vlak. Lees meer vrije tijd. Daarnaast zijn ook de voorwaarden goed. Inmiddels ben ik er wel achter dat marktconform volgens GPR en marktconform volgens de realistische grote mensen wereld wel degelijk anders is. Ik kreeg zelfs op een gesprek te horen dat wat ik vroeg (fikse stijging tov GPR) redelijk bescheiden was. Als ratten het zinkende schip verlaten dan wil ik voor deze keer wel een rat zijn. Oftewel ik word ook naar aanleiding van de gesprekken die ik inmiddels gevoerd heb gesterkt in mijn keuze om te doen wat ik nu doe. Ook wel toevallig hoe vaak ik te horen krijg dat er veel collega's van GPR "in de markt" zijn. En dat er ook al een redelijk aantal op gesprek zijn geweest bij bedrijven die ik ook bezocht heb.

Rest nu nog 1 vraag. Hoe lang gaan ze de kop nog in het zand steken? Ik denk totdat er KPN bovenstaat en dan nog 100 overnames verder.
Je zou voor de gein eens (opnieuw) bij GPR moeten soliciteren, dan zal je waarschijnlijk meer aangeboden krijgen dan wat je nu krijgt. Want GPR wil mensen binnenhalen en zijn bereidt om die natuurlijk goed te betalen. Het behoud van de huidige medewerker staat volgens mij niet echt hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik heb overwogen om mijn CV onder een andere naam in te sturen. Heb besloten dit niet te doen. Ik ga een gesprek aan met mijn manager. Hem de stand van zaken en mijn onvrede uitleggen. Ik zal ze een aanbod doen dat ze mee mogen gaan in de cyclus die ik gestart ben. Namelijk het praten over arbeidsvoorwaarden zoals ik die inmiddels ook voer bij andere bedrijven. Dan mogen ze kijken wat ze willen doen. En dan nog word het een harde kluif voor ze. Er speelt meer als alleen arbeidsvoorwaarden. En aan een aantal andere zaken zullen ze niks kunnen doen. Dat zijn dan vooral beslommeringen die te maken hebben met corporate. (Ja ik heb inmiddels redelijk mijn conclusie klaarliggen, GPR zal veel moeite moeten doen om niet nog een medewerker kwijt te raken. Al vraag ik me soms af of ze niet gewoon van het vaste spul afwillen. Beter iemand jong die je nog kunt kneden dat de medewerkers met ervaring, ook ervaring in negatieve zin omtrend het bedrijf.)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Door al dat marktconforme gedoe van GPR weet ik niet eens wat ik echt waard ben. Die loonwijzer schiet ook niet op, zoveel entries zijn daar niet voor me. Nou ja, ik wacht wel wat aanbiedingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik ben ondertussen ook druk aan het rond kijken...
En het ziet er goed uit :) gisteren een erg positief gesprek gehad met een ander bedrijf.
Ik wil zowiezo een andere richting op.. en ik merk (na gesprek met mijn manager) dat die er voorlopig niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ben benieuwd hoe het gesprek met mijn manager gaat verlopen. De afspraak hiervoor is inmiddels gemaakt. Kon al merken dat men dit niet had verwacht. Maar zaken kunnen snel omdraaien. De druppels die de emmer deden overlopen, zijn de afgelopen maand 2 maanden pas ontstaan.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup...Pewwy is ervandoor....Erg begrijpelijke keuze..Toch jammer.

_/-\o_ _/-\o_ Pewwy _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Maar maar maar, Pewwy weg ? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

hmmz toch succes gewenst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bonus... :/
Ik zit op een afdeling van 10 man. Vier ervan krijgen een bonus van tussen de 500 en 1000 euro, de nadere zes krijgen precies 0,0 euro. Reden: ondanks dat we er alle tien er al ruim een jaar zitten, vielen die vier organisatorisch nog onder een andere tak dan de rest (Industry vs MI), en blijkbaar heeft MI geen winst gemaakt en Industry wel. En dan vragen ze zich af waarom de sfeer op de afdeling niet altijd even goed is... :r

Heb op aanraden van m'n manager gesolliciteerd op een teamleiderfunctie voor de GSD in Beek. Eens kijken of ze me willen hebben daar. Van Maastricht naar Beek verhuizen doen we sowieso binnen nu en een week of twee (:'(), met een beetje mazzel kan ik dan gelijk doorschuiven van helpdeskmedewerker naar teamleider.

[ Voor 26% gewijzigd door Bra-Jo op 06-04-2007 20:33 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik heb inmiddels gesprek gehad. Ze willen me natuurlijk niet kwijt en ga zo maar door. Voor mijn gevoel willen ze niet inzien hoe "goed" zij het geregeld hebben binnen de lijnen die corporate opstelt, het tov andere bedrijven nog steeds bergen scheelt. Ik heb bij meerdere bedrijven al bonusregelingen gezien voor fee-urners die niet op declarabiliteit op jaarbasis gaan maar per maand. Mocht je dan eens een keer een maand op de bank zitten dan is er geen man over boord kom je volgende maand wel aan de beurt. Bij GPR IPS&C een maand op de bank is gewoon een jaarbonus verlies! Krijg nu nog een gesprek met de BUD. Ik heb ze de kans gegeven om mij te laten zien dat nu wel alles beter geregeld kan worden. Maar ze mogen er van mij wel mee opschieten. Het is te onzichtbaar allemaal dat er nu veel kan. Misschien is het omdat het dan nog meer gaan klagen. Anderzijds omdat het nog niet rond is en alles nog in een voortraject zit. Ik heb nog steeds een aantal aanbiedingen in mijn hoofd (globaal gegeven op eerste inzicht door de andere bedrijven) waarvan ik denk dat het bij andere bedrijven dus wel kan. En dat zijn stevige verschillen waarvan ik toch wel schrok. Persoonlijk denk ik ook dat ze daar nooit in mee kunnen gaan. Maar goed ik geef ze eenmalig de kans om eea beter te doen. En dat mogen ze op korte termijn tonen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MR_VIPER schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 08:19:
Maar goed ik geef ze eenmalig de kans om eea beter te doen. En dat mogen ze op korte termijn tonen.
Ergens heb ik het idee dat je eigenlijk helemaal niet weg wilt, maar dat je op zoek bent naar een stukje waardering die je nu node mist.

Ik denk dat je dan lang kunt wachten. De cultuur bij GPR, zoals ik die ken, is er eentje van: "als je weg wilt hoepel dan maar op". Slechts bij hoge uitzondering wijken ze hier van af, als je echt iets unieks kan waar ze op dit moment behoefte aan hebben (lees: geld aan kunnen verdienen). Als je het ergens anders beter kunt krijgen, en dat kun je, zou ik gewoon een streep onder GPR zetten en het ergens anders proberen. Over een paar weekjes is het voor mij ook zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:31:
Ik zit op een afdeling van 10 man. Vier ervan krijgen een bonus van tussen de 500 en 1000 euro, de nadere zes krijgen precies 0,0 euro. Reden: ondanks dat we er alle tien er al ruim een jaar zitten, vielen die vier organisatorisch nog onder een andere tak dan de rest (Industry vs MI), en blijkbaar heeft MI geen winst gemaakt en Industry wel. En dan vragen ze zich af waarom de sfeer op de afdeling niet altijd even goed is... :r
In dit verhaal herken ik wel een groot deel behalve de laatste zin. Ik heb vaak aan projecten deelgenomen waarbij iedereen in feite hetzelfde werk deed maar verschillend betaald werd. Dat had te maken met leeftijd, opleidingsnivo (hoeveelheid certificaten), afkomst (van welk overgenomen bedrijf ben je afkomstig) en dergelijke. Zelf verdiende ik vaak minstens 500 euro per maand meer dan de collega's. Dat komt omdat ik een ouwe l*l ben, veel certificaten heb (die bovendien behaald zijn in een tijd waarin je een structurele verhoging kreeg ipv een eenmalige bonus). Toch heb ik nooit de indruk gehad dat dit binnen het project persoonlijk tegen me gebruikt werd. Als er al gekankerd werd, dan was het gericht tegen de managers en de directie, niet tegen de collega's. De sfeer binnen het project had er in ieder geval niet onder te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

grun93 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:14:
[...]

Ergens heb ik het idee dat je eigenlijk helemaal niet weg wilt, maar dat je op zoek bent naar een stukje waardering die je nu node mist.

Ik denk dat je dan lang kunt wachten. De cultuur bij GPR, zoals ik die ken, is er eentje van: "als je weg wilt hoepel dan maar op".
Dat gevoel krijg ik ook sterk.

Als je zulke goede aanbiedingen hebt, ga dan gewoon weg. Je blijft nog vasthouden aan de hoop dat ze toch in de beurt komen van de aanbiedingen die je hebt gehad. Ik denk dat dat een utopie is. En zoals al gezegd, GPR weet altijd de beslissing steeds vooruit te schuiven. Heb dat bij collega's zien gebeuren en de meeste ziijn nu weg of gaan weg.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

grun93 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat je dan lang kunt wachten. De cultuur bij GPR, zoals ik die ken, is er eentje van: "als je weg wilt hoepel dan maar op". Slechts bij hoge uitzondering wijken ze hier van af, als je echt iets unieks kan waar ze op dit moment behoefte aan hebben (lees: geld aan kunnen verdienen). Als je het ergens anders beter kunt krijgen, en dat kun je, zou ik gewoon een streep onder GPR zetten en het ergens anders proberen. Over een paar weekjes is het voor mij ook zover.
Ik vind na 7 jaar voor dit gezelschap gewerkt te hebben dat ik ze minstens 1 kansje moet gunnen. Dat heeft niks te maken met niet weg willen of wel weg willen. Ik zie dit als een stukje fatsoen naar een werkgever die mij in persoonlijk slechte tijden ook heeft gesteund. Ik kan mijn business unit niet volledige schuld in de schoenen schuiven voor wat corporate doet. De business unit vind ik erg prettig met fijne mensen en daar ligt het niet aan. Ook de tak is redelijk. Maar daarboven hangen grote dikke donderwolken. En die zorgen ervoor dat ik niet meer wil. Ik vind niet dat ik dat heel zwaar op de BU mag aanrekenen vandaar dat de BU de kans krijgt om beter te tonen. En als ze dan tegen blokkades oplopen van bovenaf. Tjah dan is dat des te meer teken om aan te geven bij vertrek. Dan hebben ze het zelf nogmaals gezien. Iets wat ik ze dan ook al medegedeeltd heb dat ik daarom zou vertrekken.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MR_VIPER schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:24:
Ik vind na 7 jaar voor dit gezelschap gewerkt te hebben dat ik ze minstens 1 kansje moet gunnen. Dat heeft niks te maken met niet weg willen of wel weg willen. Ik zie dit als een stukje fatsoen naar een werkgever die mij in persoonlijk slechte tijden ook heeft gesteund.
Ik vind je instelling hartverwarmend en zeer fatsoenlijk maar ook erg naief. Maar goed, sterkte met wat je ook moge besluiten.

[aanvulling] In de loop van die zeven jaar lijk je een soort emotionele band met GPR te hebben opgebouwd, het is haast een soort familielid geworden. Ik vind dat je de fout maakt te denken dat dat omgekeerd ook geldt. Ik denk dat dat niet zo is, en vanuit economisch en bedrijfskundig opzicht is daar trouwens ook niets mis mee.

[ Voor 24% gewijzigd door grun93 op 07-04-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dat besef ik me terdege. Maar gezien de persoonlijke situatie vind ik gewoon dat ze die kans moeten krijgen. Dat het naïef is. In andermans ogen kan ik me dat voorstellen. Persoonlijk weet ik dat hierdoor een vertrek ook met goed fatsoen kan doen. Ik voel me hier zelf beter bij. Dat ik het op deze manier oppak wil totaal niet zeggen dat ik blijf. Maar vind wel dat je iedereen een kans moet geven. Sommigen geven een werkgever die kans totaal niet. Begrijpelijk. Maar ik ga liever in goede overeenstemming uit elkaar. Je kan altijd ooit nog elkaars hulp nodig hebben.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

grun93 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:25:
[...]

In dit verhaal herken ik wel een groot deel behalve de laatste zin. Ik heb vaak aan projecten deelgenomen waarbij iedereen in feite hetzelfde werk deed maar verschillend betaald werd. Dat had te maken met leeftijd, opleidingsnivo (hoeveelheid certificaten), afkomst (van welk overgenomen bedrijf ben je afkomstig) en dergelijke. Zelf verdiende ik vaak minstens 500 euro per maand meer dan de collega's. Dat komt omdat ik een ouwe l*l ben, veel certificaten heb (die bovendien behaald zijn in een tijd waarin je een structurele verhoging kreeg ipv een eenmalige bonus). Toch heb ik nooit de indruk gehad dat dit binnen het project persoonlijk tegen me gebruikt werd. Als er al gekankerd werd, dan was het gericht tegen de managers en de directie, niet tegen de collega's. De sfeer binnen het project had er in ieder geval niet onder te leiden.
Mjah, dat laatste zinnetje is misschien inderdaad iets gechargeerd. De sfeer op de afdeling is echt niet permanent slecht, maar het begint de laatste maanden wel hier en daar wat te kraken. Dat heeft veel oorzaken, die wel grotendeels van GPR afkomen. Die bonus is daar op zich maar een klein onderdeel van, maar je zult begrijpen dat zoiets niet echt positief van invloed is. Qua salaris loopt het bij ons ook best sterk uiteen, en daar doet verder ook niemand moeilijk over.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik toch wel eens benieuwd naar het werk dat jullie doen, welke afdelingen weet ik wat. De laatste pagina's hier aan alleen over een paar dezelfde mensen die 'GPR bad!, meer geld' roepen. Zoals in elke 'Ervaring werken nij...' draadje.

Aangezien ik per 1 mei bij GPR begin ;) Geen gezeur aan m'n kop wil aan de slag!

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don Facundo schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:35:
Ik toch wel eens benieuwd naar het werk dat jullie doen, welke afdelingen weet ik wat. De laatste pagina's hier aan alleen over een paar dezelfde mensen die 'GPR bad!, meer geld' roepen. Zoals in elke 'Ervaring werken nij...' draadje.

Aangezien ik per 1 mei bij GPR begin ;) Geen gezeur aan m'n kop wil aan de slag!
Zo, dit is mijn eerste bericht op tweakers........ _O-

Idd heren, bekijk het positief......, is er nu niets beters te vertellen?
Ik begin ook per 1 mei bij GPR IPS&C (industrie tak).

Er zitten tot nu toe alleen maar positieve kanten aan de overstap..., in eerste instantie aan de slag als System & Application Administrator.

Iemand uit dezelfde richting hier aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

voor instromers is het inderdaad beter dan voor diegenen die er al enige tijd zitten, en ja is er iets positiefs over GTN te vertellen toen ik er nog werkte :+ mja de sfeer op de afdeling goed, werken voor de support afdeling leuk en uitdagend (veel geleerd) paycheck elke maand een aanfluiting en niet marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig ervaring met detachering bureau Call2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:14:
is een thread over Call2. Dit gaat over GTN&PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
Don Facundo schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:35:

zal ik maar beginnen dan,
Ik werk bij SAP Solutions in de detachering.

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 14:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

En ik werk bij DC&HS, voorheen Bussiness Continuity Services, daarvoor Computer Uitwijk Centrum te Lelystad - ook al weer tien jaar in de loopgraven bij GPR dus. Redelijk tevreden met wat ik ben, wat ik heb en wat ik (nog) kan worden als ik eenmaal groot ben. Concreet: salarisschaal 9 met de bijbehorende leaseauto, vlotte laptop en de standaard GPR GSM regeling. Ik sta op vriendschappelijke voet met mjn direkte manager en kan mijn onvrede of andere roddelpraat over Klaas & diens prestaties alijd meteen bij hem neerleggen. Frustaties hoef ik daarom niet op te bouwen of te laten oplopen - lokaal management is tevens uitlaatklep.
Ik heb een handvol (ex-)collega's die zonder uitzondering hetzelfde vertellen: het gras *lijkt* altijd groener bij de buren. De een heeft een grotere auto, de ander heeft meer vakantie. In het algemeen lijken de salarissen op elkaar. Deze (ex-)collega's hebben GPR met name verlaten vanwege een gebrek aan waardering. Schouderklopjes moet je jezelf geven bij GPR. Bij hun huidige werkgevers hebben ze een beter gevoel. Wil je een jump maken in salaris, moet je absoluut een andere baan nemen en jezelf goed verkopen. Dat betekent dus aan het werk.
Heb je daar geen zin in en wil je een gemakkelijk jaar dan moet je accepteren dat je een paar procent erbij krijgt en dat kan minder zijn dan de inflatie eind dit jaar.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:14:
Call2 is een volle dochter van Getr-Pink, maar er lopen idd threads over :

http://gathering.tweakers...%5D=call2&where=Dit+forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
DeBolle schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:36:
En ik werk bij DC&HS, voorheen Bussiness Continuity Services, daarvoor Computer Uitwijk Centrum te Lelystad - ook al weer tien jaar in de loopgraven bij GPR dus. Redelijk tevreden met wat ik ben, wat ik heb en wat ik (nog) kan worden als ik eenmaal groot ben. Concreet: salarisschaal 9 met de bijbehorende leaseauto, vlotte laptop en de standaard GPR GSM regeling. Ik sta op vriendschappelijke voet met mjn direkte manager en kan mijn onvrede of andere roddelpraat over Klaas & diens prestaties alijd meteen bij hem neerleggen. Frustaties hoef ik daarom niet op te bouwen of te laten oplopen - lokaal management is tevens uitlaatklep.
Ik heb een handvol (ex-)collega's die zonder uitzondering hetzelfde vertellen: het gras *lijkt* altijd groener bij de buren. De een heeft een grotere auto, de ander heeft meer vakantie. In het algemeen lijken de salarissen op elkaar. Deze (ex-)collega's hebben GPR met name verlaten vanwege een gebrek aan waardering. Schouderklopjes moet je jezelf geven bij GPR. Bij hun huidige werkgevers hebben ze een beter gevoel. Wil je een jump maken in salaris, moet je absoluut een andere baan nemen en jezelf goed verkopen. Dat betekent dus aan het werk.
Heb je daar geen zin in en wil je een gemakkelijk jaar dan moet je accepteren dat je een paar procent erbij krijgt en dat kan minder zijn dan de inflatie eind dit jaar.
Ik 'bash' GPR ook vrij regelmatig en ik zal niet ingaan op bepaalde punten die je hier noemt..
Maar ik moet zeggen: Amen!

Goed verhaal en duidelijk.. :>

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu op de kop af een jaar in dienst bij GPR, en ik moet zeggen, de moed is me in de schoenen gezonken. Al het moois wat beloofd werd is niet nagekomen :|

Ik heb het YP traject gevolgd, dat was zeer positief. (behalve dan de studieschuld) Daarna een project in gegaan, na een paar maanden afgerond en toen 'op de bank'.

Daar begon bij mij de ellende, ik woon nogal ver van mn standplaats maar moest wel naar kantoor komen, dat was iedere dag 3 uur enkeltje in de auto! Geen opleidingen konden gevolgd worden, niks.
Afgesproken was om een project te zoeken niet verder dan een uur reizen van mn woonplaats.

Nu word ik min of meer gedwongen een project te aanvaarden dat ook 3 uur reizen is ! 4x9 is dan wel een optie, maar het blijft een hellerit, en in een hotel doe ik niet, dat vind ik verschrikkelijk.

Het komt er gewoon op neer dat ik het wel gehad heb eigenlijk, alleen die studieschuld houd me nog vast. Zijn er hier mensen die daar onderuit gekomen zijn? Het is zo geregeld dat je studieschuld 1 jaar vaststaat op 10.000 euro, en dan in het tweede jaar maandelijks word kwijtgescholden.
Maar eigenlijk wil ik nu wel weg, uiteraard kan een volgende organisatie de schuld overnemen, maar ik zat zelf aan een carriereswitch te denken naar een andere branche, dus liever kom ik er zo vanaf zonder schuld......

Zijn er hier ervaringen van mensen waar ik misschien wat aan heb ?? Mogen ze mij eigenlijk wel zo ver weg op project sturen of kan ik dit weigeren ? Qua kilometers is het misschien maar 2 uur, alleen wel vol met files !

Graag jullie reacties, bvd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:20:

Ik heb het YP traject gevolgd, dat was zeer positief. (behalve dan de studieschuld) Daarna een project in gegaan, na een paar maanden afgerond en toen 'op de bank'.

Het komt er gewoon op neer dat ik het wel gehad heb eigenlijk, alleen die studieschuld houd me nog vast. Zijn er hier mensen die daar onderuit gekomen zijn? Het is zo geregeld dat je studieschuld 1 jaar vaststaat op 10.000 euro, en dan in het tweede jaar maandelijks word kwijtgescholden.
Maar eigenlijk wil ik nu wel weg, uiteraard kan een volgende organisatie de schuld overnemen, maar ik zat zelf aan een carriereswitch te denken naar een andere branche, dus liever kom ik er zo vanaf zonder schuld......
He ach80.. zelf hiero.
Ik ga per 1 mei weg. Heb ook YP gevolgd voor een jaar (1 maart 2006 begonnen).
Hoe kom jij erbij dat je een studieschuld hebt? Heb jij daarvoor getekend?

Ik niet in ieder geval. Heb wel 7000 euro verstookt in een jaar maar dat was allemaal in opdracht van mijn werkgever omdat het bij mijn functie paste.

Ik had het allemaal nagetrokken en natuurlijk voor de zekerheid gevraagd of het teruggevorderd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

De interne campagne 'we gaan voor goud' is niet helemaal gelukt. Het is slechts zilver geworden...

http://www.veb.net/beleggen/artikel.php?newsnr=3575

Dit soort dingen is voor veel collega's (ex PR-Finance) die ik spreek echt de laatste druppel. Bij PRF hadden we zeer open en eerlijk management. Direct aanspreekbaar en afspraak = afspraak.
Ging het goed met PRF, dan ging het goed met de medewerkers. Het was dan ook geen enkel punt toen de ict-markt rond 2000 volledig inzakte we allemaal een kwart maandloon in hebben geleverd om collega's te behouden.

De hele cultuur van collegialiteit en verbondenheid is weg. Iedereen kijkt veel meer naar 'what's in it for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin2k schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:52:
[...]

He ach80.. zelf hiero.
Ik ga per 1 mei weg. Heb ook YP gevolgd voor een jaar (1 maart 2006 begonnen).
Hoe kom jij erbij dat je een studieschuld hebt? Heb jij daarvoor getekend?

Ik niet in ieder geval. Heb wel 7000 euro verstookt in een jaar maar dat was allemaal in opdracht van mijn werkgever omdat het bij mijn functie paste.

Ik had het allemaal nagetrokken en natuurlijk voor de zekerheid gevraagd of het teruggevorderd kon worden.
Jep ! Helaas heb ik ervoor getekend...... dacht niet dat ik binnen 2 jaar weg wilde... maar helaas toch wel, en nu wil ik er dus vanaf, maar hoe !?

HAd je geen leasebak gekregen dan toendertijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:20:Daar begon bij mij de ellende, ik woon nogal ver van mn standplaats maar moest wel naar kantoor komen, dat was iedere dag 3 uur enkeltje in de auto! Geen opleidingen konden gevolgd worden, niks.
Afgesproken was om een project te zoeken niet verder dan een uur reizen van mn woonplaats.

Nu word ik min of meer gedwongen een project te aanvaarden dat ook 3 uur reizen is ! 4x9 is dan wel een optie, maar het blijft een hellerit, en in een hotel doe ik niet, dat vind ik verschrikkelijk.
Als dit alles is wat je tegen GPR hebt, dan heb je gewoon de verkeerde tak van sport gekozen. Detachering staat niet bekend om korte reistijden en dat jij er voor kiest om niet in een hotel te zitten is je eigen probleem.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:16:
[...]

Jep ! Helaas heb ik ervoor getekend...... dacht niet dat ik binnen 2 jaar weg wilde... maar helaas toch wel, en nu wil ik er dus vanaf, maar hoe !?

Alles is bespreekbaar. Ik ga binnenkort weg, de hele zaak heb ik al gescaleerd zodat ze een opvolger kunnen zoeken. In mijn geval lastig, maar ja, dit keer denk ik aan mezelf. Ik heb nog wat "schuld" staan, maar die zal waarschijnlijk kwijtgescholden worden. Ze hebben genoeg aan me verdiend, dus dat mag ook wel. Jammer dat hetz o gelopen is, de afdeling was leuk, maar zoals al eerder hier is gezegd, de sfeer is totaal omgeslagen. Zeker als Klaasje ondanks belachelijk slechte zaken een hele dikke bonus meeneemt. Om maar straks van die gouden handdruk niet te spreken. En voor ons is er geen loonruimte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:16:
[...]

Ai dat is rot! Ik zou het op een net akkoordje proberen te gooien. Ga eens persoonlijk om de tafel zitten met betrokkenen (CM ofzo)

Ik had een leasebak ja.. een nieuwe leasebak zelf besteld. Die neem ik mee naar mijn nieuwe werkgever :) Top geregeld door mijn nieuwe werkgever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin2k schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:06:
[...]

Ai dat is rot! Ik zou het op een net akkoordje proberen te gooien. Ga eens persoonlijk om de tafel zitten met betrokkenen (CM ofzo)

Ik had een leasebak ja.. een nieuwe leasebak zelf besteld. Die neem ik mee naar mijn nieuwe werkgever :) Top geregeld door mijn nieuwe werkgever!
Dat is zeker netjes ! Ik moet het idd eens persoonlijk met mn cm gaan bespreken, kijken of hij wat water bij de wijn wil doen... Om het allen vanwege die schuld nog een jaar te gaan zingen :X Dat word niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me ook nog steeds af of ze me zonder pardon zo verweg kunnen detacheren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En waarom zouden ze dat dan niet mogen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:00:
Ik vraag me ook nog steeds af of ze me zonder pardon zo verweg kunnen detacheren ??
Voor een korte periode wel denk ik, zeg minder dan 5-6 maanden. Helemaal als ze ook aanbieden om je minder te laten werken (4x9) of een hotelovernachting aanbieden. Dat jij dat laatste niet wilt kun je moeilijk de werkgever aanrekenen. Heb je je van tevoren voldoende gerealiseerd wat detachering eigenlijk inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:00:
Er is (of was) bij Industry altijd een goede regeling ivm reizen. Heb je daar wat aan?
Hoe ver moet je reizen eigenlijk?

PHENO -> Is het nou nog steeds zo dat er een 0-lijn geldt bij Pink?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Check dit! http://automatiseringgids.sdu.nl/ag/nieuws/nieuws/toon_nieuwsbericht.jsp?di=320290

Ben benieuwd wie zo stom is om Getronics over te nemen... ;) Nee hoor, geintje. Misschien wel LogicaCMG... Worden we collega's :D

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Och, zolang ze KW niet mee overkopen :X

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.