How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:39:
Eventjes mijn booth is laten zien

Pic 1
Pic 2

Geprinte cd's

Gear:
2x CDJ 1000 MK3
1x Citronic SuperOEM draaitafel
1x Gemini umx se mengpaneel
1x Stanton DJ 2000 Pro // reserve Sennheiser HD270
Technics versterker en 2 luidsprekers :-)
Hoe heb je dat gedaan met die cd's? Ik zou ook wel zoiets willen, maar de machines die ik op internet vind zijn voor professioneel gebruik. Kan je wat info geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste heb je printable cd's nodig, dit zijn cd's met een speciaal wit oppervlak. Bij cdrwinkel kan je deze bijvoorbeeld krijgen, verbatim is het merk dat ik zelf gebruik, zeer tevreden van trouwens.

Dan moet je natuurlijk de cd beprinten, voor zover ik weet hebben epson en canon printers die deze functie ondersteunen. Ik zelf heb de canon 5300, maar ik weet niet of deze beschikbaar is in nederland. De 5200, bijna hetzelfde is wel uit in nederland --> http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi … /index.asp ; maar zoals gezegd zijn er waarschijnlijk wel meerdere printers die op cd's kunnen printen.

Ik gebruik photoshop voor mijn ontwerp en om af te drukken, de software van canon vind ik persoonlijk niet zo goed. (deze kunnen de cd niet volledig beprinten).

Eénmaal je cd uit de printer is, is de cd nog niet af. Omdat je met zweet of andere zaken ervoor kunt zorgen dat de inkt begint te vegen, moet je de inkt beschermen. Dit doe je met een colour fix spray, eveneens verkrijgbaar bij cdrwinkel.

Dan is je cd'tje klaar...

Meer vragen, just ask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn draaisetje:

Afbeeldingslocatie: http://mnmldjs.com/kiwi/stp011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mnmldjs.com/kiwi/stp022.jpg

SL1200mk2 met Ortofon Concorde dj-s
A&H Xone 92
Final Scratch 2.0* op een Powerbook G4 15"
Redsound Cycloops
Faderfox micromodul dj1
Behringer B2031a actieve monitoren

20" iMac G5

*de gekleurde kabels voor FS heb ik zelf gemaakt van DAP audio onderdelen voor die gene die dat weten wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:25:
Ten eerste heb je printable cd's nodig, dit zijn cd's met een speciaal wit oppervlak. Bij cdrwinkel kan je deze bijvoorbeeld krijgen, verbatim is het merk dat ik zelf gebruik, zeer tevreden van trouwens.

Dan moet je natuurlijk de cd beprinten, voor zover ik weet hebben epson en canon printers die deze functie ondersteunen. Ik zelf heb de canon 5300, maar ik weet niet of deze beschikbaar is in nederland. De 5200, bijna hetzelfde is wel uit in nederland --> http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi … /index.asp ; maar zoals gezegd zijn er waarschijnlijk wel meerdere printers die op cd's kunnen printen.

Ik gebruik photoshop voor mijn ontwerp en om af te drukken, de software van canon vind ik persoonlijk niet zo goed. (deze kunnen de cd niet volledig beprinten).

Eénmaal je cd uit de printer is, is de cd nog niet af. Omdat je met zweet of andere zaken ervoor kunt zorgen dat de inkt begint te vegen, moet je de inkt beschermen. Dit doe je met een colour fix spray, eveneens verkrijgbaar bij cdrwinkel.

Dan is je cd'tje klaar...

Meer vragen, just ask
Heerlijk, dit volstaat wel denk ik.
Thx kerel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je in Kleve Duitsland dj gear kan kopen? Is dit dan ook goedkoper als in Nederland? Ik zoek namelijke 2 x cdj 800 en eventueel een djm 400 pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:37:
Weet iemand waar je in Kleve Duitsland dj gear kan kopen? Is dit dan ook goedkoper als in Nederland? Ik zoek namelijke 2 x cdj 800 en eventueel een djm 400 pioneer.
En wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je ook gekeken naar de prijzen van apparatuur in het algemeen? Zijn de linkjes in de startpost misschien interessant genoeg? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zoek zaken in Kleve. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo, iemand ervaring met de Numark Fusion 222 set...

Ik wil me het liefste een low-budget 500-600 euro all-in-mix combinatie voor CD's aanschaffen...

gewoon enkel voor thuis geen ambitie om meer te willen :P

ik zag bovenstaande set voor 600 euro...mss weten jullie iets anders wat beter is voor dat geld..

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:37:
Hou wel rekening met de garantie van pioneer! 3 jaar(correct me if im wrong) in NL en dat geld niet bij onze oosterburen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beide twee jaar als je bij een officiele dealer koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in opvolging van mijn vraag hierboven wil ik mijn vraag aanpassen...

ik wil beginnen met draaien en heb besloten dit met cd's te gaan, gewoonweg vanwege kosten.

Dit gaat gebeuren alleen op de huiskamer/slaapkamer en budget is 500-600...

Ik heb al gekeken voor kant-en-klare producten...NUMARK FUSION 111 of NUMARK CD-MIX II

Wie heeft er advies voor mij wat er voor mij te koop is met zo'n budget en "eisen"...

graag hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tiz , Prefereer je dubbele of enkele cd-spelers ?
Ze zijn opzich allebei voor je doeleinden geschikt en je zou best gezellig je tracks kunnen draaien.

ik zou voor die Fusion 111 gaan en wel een andere headphone halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:11:
@tiz , Prefereer je dubbele of enkele cd-spelers ?
Ze zijn opzich allebei voor je doeleinden geschikt en je zou best gezellig je tracks kunnen draaien.

ik zou voor die Fusion 111 gaan en wel een andere headphone halen.
die fusion 111 heb ik bekeken maar ik zie er geen mogelijkheid om het cue punt in te stellen...heeft geen jogwiel daarvoor zeg maar...

Numark Fusion494 is ook een leuk setje maar dan wel 650 eur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08

Chiron

Moderator Discord
Ik zou die fusion 111 en mix2 links laten liggen, doorsparen, en de Fusion 494 halen.. ziet er een stuk robuuster uit (die mix2 is echt een onding, en het mixertje van de 111 is te beperkt (bijv. geen 3toonsregeling)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:58:
Ik zou die fusion 111 en mix2 links laten liggen, doorsparen, en de Fusion 494 halen.. ziet er een stuk robuuster uit (die mix2 is echt een onding, en het mixertje van de 111 is te beperkt (bijv. geen 3toonsregeling)
naar de 494 gaat ook mn voorkeur maar wellicht dat ik de onderdelen apart koop...

de doos eromheen hoef ik bv niet

de mixer die bij de 494 zit is goed?

de headphone ook?

heb echt geen idee dus brand maar los :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So peepz , leuke gig ofzo gehad van het weekend ?

ik was gebookt voor een verdwaald feest in den haag , namelijk in Danceclub Marathon... uurtje gedraaid en toen weer foetsie...
en goh , wat had ik een moeite met de gear die daar stond.. was namelijk 2x pioneer cdj-800 en een denon x-1500 mixer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik had laatst op een feestje hier gedraaid met een Poineer DJM 600 als mengpaneel. En die fungeerde een beetje raar. Misschien dat iemand die wat meer verstand van dit mengpaneel heeft zeggen hoe hij verkeerd stond afgesteld.

- De talk-over knop stond ingedrukt, en als deze werd uitgeschakeld, stond het geluid ineens belachelijk hard.
- De main fader stond helemaal open, en het geluid bleef ook aan staan als deze helemaal naar beneden stond en de talk-over knop uitstond.
- Het main kanaal had ik continue gecued. Als ik de cue -> master (voor de koptelefoon) knop helemaal op master had staan, dan was het geluid door de koptelefoon net niet hard genoeg, ook als ik het volume daarvan helemaal open had staan.
-Als ik deze zelfde knop iets terug draaide, dan hoorde ik de gecuede kanalen wel ineens super hard, dus dan moest ik het volume van de koptelefoon weer wat terug schroeven.

Iemand enig idee wat er aan de hand was? Dit was al zo toen ik begon met draaien, en ik kon er eigenlijk niets meer aan veranderen. Verder ging het op zich wel, maar het had veel soepeler gekund.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarschijnlijk verkeerd afgesteld mengpaneel?

Ik heb ff geen plaatje voor me, anders kunnen we waarschijnlijk wel verklaren wat er wel en niet open had moeten staan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Hier een afbeelding (192K) erbij, met enige uitleg. Het probleem met de cue <-> master knop lijkt me gewoon aan de talk over liggen. Maar waarom was het geluid ineens zo hard? Misschien verkeerd op de versterker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm klinkt alsof de P.A. op de booth monitor is aangesloten ipv de Master out? Dat zou iig verklaren waarom het geluid gewoon aan blijft staan met de master fader dicht.

Krespo> wat voor problemen had je met de apparatuur? een cdj-800 en een denon x-1500 is nou niet bepaald brandhout om mee te draaien :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Michali schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:10:
Ik had laatst op een feestje hier gedraaid met een Poineer DJM 600 als mengpaneel. En die fungeerde een beetje raar. Misschien dat iemand die wat meer verstand van dit mengpaneel heeft zeggen hoe hij verkeerd stond afgesteld.

- De talk-over knop stond ingedrukt, en als deze werd uitgeschakeld, stond het geluid ineens belachelijk hard.
Dat is het idee van de talkover 8)7
- De main fader stond helemaal open, en het geluid bleef ook aan staan als deze helemaal naar beneden stond en de talk-over knop uitstond.
Verkeerd aangesloten
- Het main kanaal had ik continue gecued. Als ik de cue -> master (voor de koptelefoon) knop helemaal op master had staan, dan was het geluid door de koptelefoon net niet hard genoeg, ook als ik het volume daarvan helemaal open had staan.
Gevolg van de combinatie talk-over, slechte gain-structuur en treurige manier van aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:14:
Hmm klinkt alsof de P.A. op de booth monitor is aangesloten ipv de Master out? Dat zou iig verklaren waarom het geluid gewoon aan blijft staan met de master fader dicht.

Krespo> wat voor problemen had je met de apparatuur? een cdj-800 en een denon x-1500 is nou niet bepaald brandhout om mee te draaien :)
Ik had gewoon moeite met de mixer op zichzelf... was meer wennen geblazen denk ik...
heb thuis een Dateq XTC waar ik elke dag mee kloot dus ja als je dan een X-1500 voor je neus hebt is het even wenne... opzich ging alles flex , had snel de effecten door enzo... alleen geluid was heel raar...
de ene keer hard ene keer weer niet... ik weet nog dat ik begin van de avond de gain wilde omhoog gooien(normaal gesproken helemaal boven) maar dat scheen een andere knop te zijn *OOPS!*

de cdj-800 geen moeite mee alleen zat ik meer te balen dat ik me mem cards voor me cdj-1000 mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ene keer hard en de andere keer niet heeft of te maken met je gain gebruik, of met de verschillende geluidsniveau's van je cd's of met een slechte afstelling van de mengtafel...

Aan alles valt gelukkig wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja later viel alles mee... beetje meer de gain open gooien beetje steeds zelfde level... gain/main/fader en alles ging weer oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Mocht iemand nog opzoek zijn na een simpele mixer ik heb nog 1 extra staan
Gemini 626 Mixer (geloof ik). Kamerraad kwam hem gisteren brengen.

edit: een 646 pro2 dus

[ Voor 8% gewijzigd door Quinie op 28-11-2006 18:01 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

heb me

2 x JB Systems CD200
1 x Reloop RMX-30
1 x JB Systems HP2000

besteld....

leuk beginners-setje lijkt me!

greetz!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 13:29
Hmmz. De Vestax PCV-275 is nu flink in de aanbieding bij New-line. Behoorlijk aan het twijfelen om er een aan te schaffen. Ben toch wel toe aan een nieuwe mixer.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
Zo ik ben hier alweer veel te lang niet actief geweest :P Hier een mixje om t mee goed te maken:

http://www.xs4all.nl/~let...s._e_life_progressive.mp3

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1. Street Spirit (Funkagenda&#8217;s Dark N Long Refix)
2. Lewie Day - Striptease (Lewie Day)
3. Santos - Camels (Dirk Dreyer And Marcus)
4. Markus Schulz & Gabriel & Dresden - Without You Near (Morgan Page)
5. Eric Prydz Vs Floyd - Proper Education (Dub)
6. AB Amalia - Make Luv 2 Da Music (Original)
7. MK Ultra Project - Gamma Radio (16bit Lolita&#8217;s Mix)
8. Locktown_And_Alexandra_Prince - Alive_Dub
9. Lesh Featuring Linda Newman - Secret Love (Emjae And Jerome Robins Mix)
10. Babayaga DJ & Joey &#8216;DJ Josh&#8217; B - Driving To Miami (Electro Vocal)
11. Benjamin Bates - Backtracking
12. Louie Padilla - Sick (Robbie Rivera And Louie Padilla Mix)
13. C-Jay And Eelke Kleijn - Hinterglem (Brisker & Magitman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Lekkere mix, luistert goed weg tijdens de studie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GoodspeeD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:44:
Hmmz. De Vestax PCV-275 is nu flink in de aanbieding bij New-line. Behoorlijk aan het twijfelen om er een aan te schaffen. Ben toch wel toe aan een nieuwe mixer.
Lekker dingetje, hou alleen ff rekening met het volgende:
* geen effecten (d'oh)
* maar drie kanalen
* geen aparte volume regeling per output (voor thuis zou dat geen probleem moeten opgeven, tenzij je zowel monitor als PA speakers hebt en gebruikt :+)

Voor de rest: top ding d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik twijfel ook nog of ik wil gaan overstappen. Ik heb momenteel een battle mixer (american audio qd-5) Maar deze heeft maar 2 kanalen. Binnenkort bestaat mijn set uit 2 draaitafels en 2 cd spelers waarvan de draaitafels ook via vinyl scratch zullen werken. 4 kanalen zou dan wel prettig zijn (2cd en 2 voor draaitafels die ik kan switchen)
De mixer hoeft geen effecten te hebben want die heb ik via final scratch en mijn cd spelers (denon dn-s3500's)
Ik draai vooral electro house / progressive dus het hoeft geen battle mixer te zijn (weet ook niet waarom ik daar destijds voor heb gekozen 8))
Oja de prijs is ook niet onbelangrijk: ~400 - 500 euries. Maar het probleem is dat er gewoon bijna geen mixers met 4 of 5 kanalen zonder effecten meer zijn of zie ik dingen over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:48:
Ik twijfel ook nog of ik wil gaan overstappen. Ik heb momenteel een battle mixer (american audio qd-5) Maar deze heeft maar 2 kanalen. Binnenkort bestaat mijn set uit 2 draaitafels en 2 cd spelers waarvan de draaitafels ook via vinyl scratch zullen werken. 4 kanalen zou dan wel prettig zijn (2cd en 2 voor draaitafels die ik kan switchen)
De mixer hoeft geen effecten te hebben want die heb ik via final scratch en mijn cd spelers (denon dn-s3500's)
Ik draai vooral electro house / progressive dus het hoeft geen battle mixer te zijn (weet ook niet waarom ik daar destijds voor heb gekozen 8))
Oja de prijs is ook niet onbelangrijk: ~400 - 500 euries. Maar het probleem is dat er gewoon bijna geen mixers met 4 of 5 kanalen zonder effecten meer zijn of zie ik dingen over het hoofd???
reloop rmx 40 dsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De Reloop heeft wel degelijk effecten, ik dacht dat Savale juist eentje zocht zonder effecten :p

Ecler Mac 40V is nu rond de 480 euri bij thomann.de, ik zie een Gemini CS02 voor 499, 5 kanaals en daar schijnen op het eerste oog ook al effecten op te zitten.. verder een mooie VESTAX VMC 004 FXW voor 475 (4 kanaals), dus op zich zijn er nog wel leuke dingen te vinden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb liever goede kwaliteit (zowel geluid als duurzaamheid) ipv een dsp. Die ecler kon nog best wel eens iets zijn wat ik zoek! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
savale schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:27:
Ik heb liever goede kwaliteit (zowel geluid als duurzaamheid) ipv een dsp. Die ecler kon nog best wel eens iets zijn wat ik zoek! thnx
Hoeveel kanalen? Mischien de Urei 1601 iets voor je? Erg leuk mixertje maar wel battle style.

DJM400 van Pioneer is ook absoluut een leuk mixertje EN dsp. Of natuurlijk een Ecler Nuo 2/3/4/5 afhankelijk van hoeveel geld je hebt. Allemaal mixers met een prijskaartje maar absoluut ook allemaal erg leuke mixers.

En volgens mij ben jij al een aardige tijd aan het dj'en dus dan mag er ook wel een deftig mixertje komen. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Mijn eerste ervaring met een DJM was wel redelijk, alleen jammer dat hij verkeerd was aangesloten. Mijn Ecler Nuo 5 is dan wel een stuk beter moet ik zeggen. Het enige nadeel is dat de tijd parameter op de effecten zo gelimiteerd is af en toe. Maar het weerhoudt je er ook wel van belachelijke effecten toe te passen, dus zo erg is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Michali schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:25:
Het enige nadeel is dat de tijd parameter op de effecten zo gelimiteerd is af en toe.
FF aan je pc hangen en door middel van de edi:lab software je effecten anders instellen, tis gewoon mogelijk dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb hem al vaak aan mijn laptop gehangen, maar de tijd parameter kun je niet wijzigen. Het delay effect heeft bijvoorbeeld een bodem limiet van 1/4 en een top limiet van 8. (beat? geen idee welke eenheid ze aanhouden, zo veel verstand heb ik er niet van :P) Ik heb in de software niet kunnen vinden dat dit aan te passen is. Of is dit echt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
BtM909 schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:31:
[...]

Lekker dingetje, hou alleen ff rekening met het volgende:
* geen effecten (d'oh)
* maar drie kanalen
* geen aparte volume regeling per output (voor thuis zou dat geen probleem moeten opgeven, tenzij je zowel monitor als PA speakers hebt en gebruikt :+)

Voor de rest: top ding d:)b
Thanks voor de tips. Heb hem twee dagjes binnen. Gisteren even mee gestoeid. Erg lekker dingetje. Draaide al vrij lang (zo'n 6/7 jaar nu) met een Reloop RP-2000 mixer en alhoewel die helemaal niet verkeerd was voor zijn geld, bevalt de Vestax me nu al erg goed. Geluid is ff wennen, maar je merkt gewoon een enorm verschil in onder andere de EQ's en de faders.

Dat van die effecten en die drie kanalen was ik me van bewust. Effecten hoef ik niet. Ik gebruik hem alleen voor thuis en als ik ergens anders draai, ben ik toch afhankelijk van de mixer daar. Drie kanalen is ook geen ramp. Heb alleen twee draaitafels en ben eigenlijk niet van plan daar nog iets aan toe te voegen. Misschien ooit nog twee cd-spelers, maar daar valt wel een mouw aan te passen met die phono/line switch.

Dat van die volumeregeling kwam ik gisteren inderdaad pas achter en dat is opzich wel een beetje jammer. Heb er verder nog niet naar gekeken, maar moet even kijken of het opnemen op de pc nu niet in de war schiet. Met mijn vorige mixer moest ik het booth-volume echt enorm terugdraaien omdat de output veel te hoog was voor de geluidskaart van mijn pc. Viel me wel meteen op dat ik met die Vestax mijn versterker een stuk harder moet zetten om het zelfde volume te produceren als met die Reloop mixer, dus ik ga er vanuit dat mijn geluidskaart niet zo'n problemen heeft met het output-volume van de Vestax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Michali schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:04:
Ik heb hem al vaak aan mijn laptop gehangen, maar de tijd parameter kun je niet wijzigen. Het delay effect heeft bijvoorbeeld een bodem limiet van 1/4 en een top limiet van 8. (beat? geen idee welke eenheid ze aanhouden, zo veel verstand heb ik er niet van :P) Ik heb in de software niet kunnen vinden dat dit aan te passen is. Of is dit echt mogelijk?
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de tijd parameter. Net ff edi:lab opnieuw geinstalleerd en gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GoodspeeD schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:30:
[...]
Dat van die effecten en die drie kanalen was ik me van bewust. Effecten hoef ik niet. Ik gebruik hem alleen voor thuis en als ik ergens anders draai, ben ik toch afhankelijk van de mixer daar. Drie kanalen is ook geen ramp. Heb alleen twee draaitafels en ben eigenlijk niet van plan daar nog iets aan toe te voegen. Misschien ooit nog twee cd-spelers, maar daar valt wel een mouw aan te passen met die phono/line switch.
Hangt idd geheel van je stijl af... Als ik echt urban / eclectisch draai, dan ontkom ik niet aan een vierde kanaal (wat ik thuis dus wel mis, alhoewel ik ook nog maar drie devices heb, dus mis niet alleen een kanaal maar ook een CDJ :+)
Dat van die volumeregeling kwam ik gisteren inderdaad pas achter en dat is opzich wel een beetje jammer. Heb er verder nog niet naar gekeken, maar moet even kijken of het opnemen op de pc nu niet in de war schiet. Met mijn vorige mixer moest ik het booth-volume echt enorm terugdraaien omdat de output veel te hoog was voor de geluidskaart van mijn pc. Viel me wel meteen op dat ik met die Vestax mijn versterker een stuk harder moet zetten om het zelfde volume te produceren als met die Reloop mixer, dus ik ga er vanuit dat mijn geluidskaart niet zo'n problemen heeft met het output-volume van de Vestax.
Het moet in principe geen problemen opleveren, want de output van de Vestax op beide uitgangen is precies hetzelfde :) Wat de lagere output, ik heb zelf niet echt verschil gemerkt tussen deze mixer en bijvoorbeeld een DJM600, dus wellicht dat die Reloop iets te veel volume uitstuurde?

Anyhoe: veel plezier ermee (en die champagne kleur blijft stoer he)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
BtM909 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:04:
Anyhoe: veel plezier ermee (en die champagne kleur blijft stoer he)...
Thanks. Die kleur is idd heel erg mooi. :)

Hoe kom ik als dj in het GotDJ overzicht btw? :)

[ Voor 7% gewijzigd door GoodspeeD op 07-12-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:00:
[...]

Thanks. Die kleur is idd heel erg mooi. :)

Hoe kom ik als dj in het GotDJ overzicht btw? :)
stuur Btm909 een message of the topic starter, plus supplying some mixes will improve your credentials :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Reind schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:51:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de tijd parameter. Net ff edi:lab opnieuw geinstalleerd en gecheckt.
Ik vind het maar een klein nadeel, want de effecten zijn verder wel super, en goed te gebruiken allemaal. (Behalve de vocoder, daar kan ik niet heel veel mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ftb.pl/_files/obrazy/_sprzet/pioneer/djm800/DJM-800(top).jpg

Hijs fijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:50:
[...]

Ik had gewoon moeite met de mixer op zichzelf... was meer wennen geblazen denk ik...
heb thuis een Dateq XTC waar ik elke dag mee kloot dus ja als je dan een X-1500 voor je neus hebt is het even wenne... opzich ging alles flex , had snel de effecten door enzo... alleen geluid was heel raar...
de ene keer hard ene keer weer niet... ik weet nog dat ik begin van de avond de gain wilde omhoog gooien(normaal gesproken helemaal boven) maar dat scheen een andere knop te zijn *OOPS!*

de cdj-800 geen moeite mee alleen zat ik meer te balen dat ik me mem cards voor me cdj-1000 mee had.
Ideetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.liebrand.nl/pioneer/cdj1000case.gif

Je zou niet de enige zijn die z'n eigen cd-spelers meeneemt voor het geval dat. ;) Hier staat wat extra info over deze travelcase

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt iemand die gierig zn Pioneers gaat meenemen... vindt altijd dat je gewoon moet draaien met wat er staat. Meeste mensen claimen altijd dat ze zo goed draaien , dat ze real el canario of chuckie weg spinnen maar als je ze een mindere dubbele cd speler voor hun kiezen douwt komen ze niet eens in de buurt van een of andere pipo... Ik sta altijd open voor wat er staat qua gear en zal absoluut niet sanniken erover. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hij is wel tof idd, de geluidskwaliteit is een heel stuk vooruitgegaan in vergelijking met de djm600 :)

Wel betrap ik mezelf erop dat ik niet van de bitcrusher af kan blijven :p Iets waar wel meer dj's last van hebben de laatste tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:14:
[...]

Hij is wel tof idd, de geluidskwaliteit is een heel stuk vooruitgegaan in vergelijking met de djm600 :)

Wel betrap ik mezelf erop dat ik niet van de bitcrusher af kan blijven :p Iets waar wel meer dj's last van hebben de laatste tijd :+
Bitcrusher vind ik 9 v/d 10 keer niet klinken. Ik heb nu de 1/2 echo en flanger (her)ontdekt, noem het maar retro ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor muziek je draait, bitcrusher werkt niet altijd idd. Filter vind ik wel zeer relaxed, en ik gebruik meestal de 1/1 echo :) of de echo naar 10-20 ms gedraaid voor dat 'rioolpijp' effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:49:
[...]

Bitcrusher vind ik 9 v/d 10 keer niet klinken. Ik heb nu de 1/2 echo en flanger (her)ontdekt, noem het maar retro ofzo :P
Das veel leuker op de Nuo5, daar heb je filtered echo + flanger echo en een reverb echo....... ;)

Vooral de filtered echo is er 1 die ik TE veel gebruik :P (en de LFO natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar advies :)

Momenteel wordt er in de bar dancing waar ik werk gedraaid met cd´s. Een dubbele pioneer icm een Dateq LPM7.3
Echter, de stapels cd´s zijn niet meer kwijt te raken, en we willen gedeeltelijk over op digitaal.
Nu is het de vraag hoe we dat aan gaan pakken.

We willen kunnen selecteren, loopen, cueen etc zonder een muis of toetsenbord te gebruiken. Zoeken van platen op artiest en genre valt daar ook onder.
We willen een rackmount geinstalleerd systeem. We blijven uiteraard de Dateq gebruiken. Faderstart zou wel handig zijn

Basically hebben we twee mogelijkheden: een pc met een controller of een all in one package.

Opties die ik tot nu toe heb:
- Traktor met een midi controller
- BPM studio met de bijgeleverde controller
- Numark D2 director
- Numark HDCD1
- Denon DN-HD2500

Hier zijn natuurlijk al uitgebreid discussies over gevoerd. Vooral het zoeken van nummers is punt van discussie.
De resultaten daarvan:
Traktor
Voor: geweldige software, erg tevreden over de functies, ervaring mee
Tegen: geen officiele controller, dus 3rd party controller, zoeken met keyboard??
BPM
Voor: officiele controller, vrij redelijke software, faderstart mogelijk
Tegen: reteduur in aanschaf, zoeken met keyboard??
Numark D2
Voor: all in one package, niet duur in aanschaf
Tegen: werkt het ook fatsoenlijk? hoe is het zoeksysteem?
Numark HDCD
Voor: all in one, ziet er degelijk uit, groot scherm
Tegen: compleet onleverbaar, hoe is het zoeksysteem?
Denon HD2500
Voor: ladingen opties, all in one, faderstart
Tegen: nog niet leverbaar, hoe is de user interface?, zoeken?

Bij Traktor en BPM studio hebben we ook nog een pc nodig, BPM studio komt hiermee in de richting van 3000 euro. Traktor blijft onder de 2000. Een all in controller zit rond de 1200 voor de HDCD en HD2500, de d2 director rond de 700 euro.

Hier zijn we een beetje gestrand, zijn er hier mensen met ervaring met deze apparaten? Alle advies is welkom.
Als ik er zo door heen kijk ontkomen we bijna niet aan een keyboard, misschien toch maar op zoek naar een rackmount keyboard :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:17:
[...]

Das veel leuker op de Nuo5, daar heb je filtered echo + flanger echo en een reverb echo....... ;)

Vooral de filtered echo is er 1 die ik TE veel gebruik :P (en de LFO natuurlijk)
Heb je misschien wat samples? Reverb echo zou mooi zijn voor acapella's o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anyone nog wat leuke gigs gehad ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Viel me vorige week op dat een van de drie faders op die Vestax PCV-275 een beetje scheef zit. En met scheef bedoel ik dan een beetje naar rechts hangend, zodat de knop aan de rechterkant wat lager zit dan aan de linkerkant.

Mijn oude mengpaneel had dit ook, zag ik daarna, maar die was een stuk goedkoper? Is dit iets wat niet mag voorkomen bij een fatsoenlijk mengpaneel of moet ik mijn muil houden, me niet aanstellen en gewoon doormixen? :)

• R2D2
  • Niet online
Trouwens...... ik kom er net achter dat AboutDJ gewoon genomineerd is voor een GoT award (Mooiste/Beste user website). Ik voel me echt vereerd :D

Zit net ff de stats te bekijken van AboutDJ en kom ik daar ineens het linkje in tegen van het nominatie gedeelte. Ik wist dus van niks.... wel weer een leuke om mee te nemen in het AboutDj eindejaars praatje ;)

Anyway, er zitten hier ook wat Final Scratch gebruikers en vandaag (of morgen.... hoe laat is het in Miami) komt Stanton met exclusief nieuws (stond tenminste in de mail die ik van hun kreeg) wat natuurlijk als eerste te lezen is op finalscratchforum.com (en natuurlijk aboutdj... :z ).

Ik ben benieuwd naar wat ze er van gaan maken, de scheiding tussen NI en Stanton is iets wat veel gebruikers namelijk een beetje angstig heeft gemaakt als het gaat om de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het mij vraagt is het een rippoff van de originele Pelican Pelicases uit de USA.

Ik heb er zelf 1 voor mijn Xone:92 gekocht, echt een super case!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Zou kunnen. Maar ik denk dat dat buiten dit draadje gaat, wilde alleen een transportmogelijkheid voor CDJ1000's aandragen voor Krespo. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:13:
[...]

Als je het mij vraagt is het een rippoff van de originele Pelican Pelicases uit de USA.

Ik heb er zelf 1 voor mijn Xone:92 gekocht, echt een super case!
Volgens mij is het een pelican case maar dat met een customized foaming er in (kan namelijk ook bij Pelican maar kost je wel klauwen vol met geld).

Errug dure cases maar onverwoestbaar dus perfect om een delicaat apparaat als je Xone in te vervoeren zoals jij doet. Kun je hem tenminste met een gerust hart mee nemen.

En mocht je ooit met je auto een sloot in rijden...... je Xone:92 overleefd het in ieder geval wel ;)

[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 26-12-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 02:03:
[...]

Volgens mij is het een pelican case maar dat met een customized foaming er in
Nee, ik heb die site eens goed bekeken en het is een Europees fabricaat. Een gecopieerd product dus. Ze maken in ieder geval minder indruk op mij dan de Pelicases, die voelen echt zeer solide aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:46:
Ik ben op zoek naar advies :)

Momenteel wordt er in de bar dancing waar ik werk gedraaid met cd´s. Een dubbele pioneer icm een Dateq LPM7.3
Echter, de stapels cd´s zijn niet meer kwijt te raken, en we willen gedeeltelijk over op digitaal.
Nu is het de vraag hoe we dat aan gaan pakken.

bla bla bla bla ;)

Bij Traktor en BPM studio hebben we ook nog een pc nodig, BPM studio komt hiermee in de richting van 3000 euro. Traktor blijft onder de 2000. Een all in controller zit rond de 1200 voor de HDCD en HD2500, de d2 director rond de 700 euro.

Hier zijn we een beetje gestrand, zijn er hier mensen met ervaring met deze apparaten? Alle advies is welkom.
Als ik er zo door heen kijk ontkomen we bijna niet aan een keyboard, misschien toch maar op zoek naar een rackmount keyboard :p
Kijk eens naar de Cortex ;) , is een nieuw apparaat. 599 euro incl. btw. Is een soort van computer, werkt perfect :), ik heb hem al mogen testen ;) :>

Het enigste wat je dan nog nodig hebt is een harde schijf, die kan je via de usb poort eraan hangen.

http://www.cortex-pro.com/

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsbrief.licht-geluid.nl/content_dtp/cortex_hdc/hdc_voor.jpg

Quote van J&H :

De Cortex HDC-1000 USB music controller.
Nooit meer grote computer kasten, dure tft monitoren en besturings-systemen die crashen!
Vanaf nu ga je gewoon met een 19 inch, 2 HE cd speler, een harde schijf met usb kabel en 2 tulp kabels naar de plek waar je moet draaien.
Neerzetten, aansluiten en draaien maar!
cortex logo

We hebben het over de Cortex HDC-1000 usb music controller, één van de eerste in zijn soort,
hij geeft DJs de mogelijkheid om digitale muziek te spelen, te CUEen en zelfs te manipuleren.
Het intelligente beheer systeem staat iedereen toe om supersnel nummers te vinden op titel, genre, woorden of uitdrukkingen/terfwoorden. Dit kan via de knoppen op het apparaat of via een usb toetsenbord (niet meegeleverd).
Natuurlijk zit er ook een nauwkeurige pitch control per speler op.

Het intelligente Beheer systeem van de hdc-1000 staat toe een gigantische bibliotheek van muziek binnen enkele seconden door te zoeken.
Het zoeksysteem geeft je de mogelijkheid te zoeken op artiest, titel, album, en genre.
Ook laat het systeem gebruikers toe om op de zelfde manier te zoeken die zij gebruiken op bijvoorbeeld een iPod™ of een draagbare muziek-(mp3)-speler.

Via de hdc-100 kan je zoeken op allerlei manieren, zelfs als je van de naam onzeker bent. Wanneer je al een sleutelwoord invoert, zal het systeem zoeken op artiest, titel, album, en genre, en toon alle gelijken aan dat sleutelwoord.
Bijvoorbeeld, het zoeken naar het woord „LIEFDE”: het zou 60 titels kunnen opleveren, 10 albums en 1 genre. Je kan dan de artiest selecteren.

Dit betekent niet dat je al die goede oude cd’s weg hoeft te gooien, een cd-rom speler met een usb uitgang accepteert de hdc-1000 ook waardoor je gewoon kunt draaien met cd’s.
Ook cd-r’s met mp3’s worden geaccepteerd door de hdc-1000.
hdc achter

Het Scherm van de hdc-1000 is een mooi en helder LCD scherm waar de belangrijkste info van het nummer op tevoorschijn komt, Het display laat de artiest, titel, pitch, genre, en de tracklengte (time elapsed/remaining) zien.

De hdc-1000 laat gebruikers toe om dossiers en folders door te bladeren alsof zij een computer gebruikten. DJs met hun eigen harde schijf (usb stick) kunnen sneller navigeren omdat ze weten waar hun muziek zich bevind omdat deze mappen structuur door hun zelf gemaakt is.

De ingebouwde processor en software van de HDC kan eenvoudig worden voorzien van nieuwe software die te downloaden is via de Cortex website.

Via de iPod™ of USB hardeschijf (stick) is het makkelijk om muziek “toe te voegen” , sluit het usb apparaat aan, en speel het rechtsreeks zonder de controller te moeten rebooten (resetten) . Met twee USB aansluitingen (en steun voor maximaal 4 apparaten wanneer een USB-hub gebruikt wordt) staat de hdc-1000 gebruikers toe om veelvoudige opslageenheden aan te sluiten en te verkennen.

CUE punten kunnen net zoals een normale CD speler worden geplaatst, zodat de DJ een bepaalde tijd in het spoor (nummer) kan opslaan door enkel door een knop te drukken.
De CUE punten kunnen ook permanent aan de aangesloten opslaggelegenheid worden opgelagen, zodat het CUE punt automatisch met het nummer mee opgeslagen wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroenzelle op 26-12-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

Shabbaman

Got love?

Reind schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:34:
Trouwens...... ik kom er net achter dat AboutDJ gewoon genomineerd is voor een GoT award (Mooiste/Beste user website). Ik voel me echt vereerd :D
Inhoudelijk vind ik het anders zeker een topsite _/-\o_

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 09:41:
[...]

Kijk eens naar de Cortex ;) , is een nieuw apparaat. 599 euro incl. btw. Is een soort van computer, werkt perfect :), ik heb hem al mogen testen ;) :>

Het enigste wat je dan nog nodig hebt is een harde schijf, die kan je via de usb poort eraan hangen.

http://www.cortex-pro.com/

[afbeelding]
Ze zouden hem hier 2 weken geleden ook langs komen brengen.... helaas nog steeds niets gezien of gehoord.

Maar er komen meer van zulke apparaten, de Numark D2 en de Denon DN-HD2500 zitten er ook aan te komen en als ik heel eerlijk moet zijn is de HD2500 toch zijn meerprijs wel waard (999€). De HD2500 heeft namelijk alles wat de cortex ook kan maar dan nog meer, een music manager voor op de pc, een mogelijkheid om er een cd unit aan te hangen zodat je gebrande cd's niet meteen bij het grof vuil hoeven, ingebouwde harddisk, scratchdiscs (scratchen is ruk natuurlijk op die dingen), een veel betere display met veel meer info etc etc.

Ik ben in Oktober op uitnodiging van Denon naar Malta geweest en op de product presentatie aanwezig geweest en ik was best wel onder de indruk (en dat zegt wel wat aangezien ik geen harde plasser krijg bij de producten van Denon.... maar dat heb ik bij 95% van alle producten die er zijn ;) ).

De HD2500 komt eind Februari naar NL als het goed is, voor pics klik en klak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik die Cortex wel erg in de hoek Behringer, DAP, Showtec, American Audio vind zitten. Geen faderstart, geen ingebouwde schijf, geen effecten, geen van alles zeg maar... Hij is dan ook niet duur, maar voor iets meer geld draai je met een Numark D2 director. Die ziet er al een stuk degelijker uit.

De Denon ziet er interessant uit, ondanks eerdere niet zo denderende ervaringen met Denon rack cd spelers (die waren wel erg vaak stuk). Ik hoop dat het niet zo´n verhaal wordt als de Numark HDCD, die is nog steeds niet leverbaar in Nederland. De Denon heeft in ieder geval de meeste mogelijkheden, op pc software na zeg maar.

Rest ons nog steeds de keus, tis wat :)
BPM studio is reteduur en heeft een teletubbie interface, maar wel een compleet functionerende custom made controller. Op de rest moeten we of inleveren op mogelijkheden, of wachten. Weet niemand zo´n BPM style controller voor Traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:24:
Ik moet zeggen dat ik die Cortex wel erg in de hoek Behringer, DAP, Showtec, American Audio vind zitten. Geen faderstart, geen ingebouwde schijf, geen effecten, geen van alles zeg maar... Hij is dan ook niet duur, maar voor iets meer geld draai je met een Numark D2 director. Die ziet er al een stuk degelijker uit.
Wat de Numark d2 gaat doen is nog maar afwachten, de helft van de producten is vorig jaar aangekondigd en is er nog steeds niet. Bij Numark krijg je altijd te horen dat het tussen nu en kerst komt.... maar of dat dan kerst 2006, 2007 of 2008 is laat men altijd in het midden ;)

De speler (HDC-1000) staat hier en is inmiddels flink onder handen genomen, zeker een speler die in het rijtje denon en numark geplaatst mag worden (viel mij ook 100% mee overigens). Het enige waar ik een beetje mee zit is dat ie net niet helemaal true instant start heeft naar mijn idee. Het is wel altijd gelijk qua start tijd lijkt het maar er lijkt wel een kleine vertraging in te zitten.... morgen eerst maar eens de nieuwe software er op.

Je hebt het nu overigens over het goedkoopste model, er komt ook een HDC3000 en er komt een single HDTT5000 aan. Dat er geen harddisk in zit is ook het hele idee achter de speler(s), je hebt 2 USB ingangen waar harddisks, iPods, cd/dvd roms e.d aangehangen kunnen worden, desnoods zelfs meerdere op een USB hub.

Zoeken door middel van een toetsenbord wat je er aan hangt, collectie beheer op de pc e.d.... Ik denk dat ie redelijk gewaagd is aan zijn concurrenten. Hij kan welliswaar minder maar dat hoeft niet meteen slecht te zijn, de HDC krijgt overigens nog wel meer features zoals een waveform in de display e.d, http://www.aboutdj.nl/content/view/558/1/
Dat is nou het grote voordeel van met een hardware/software interface werken.... er kan van alles veranderd worden en overal aan gesleuteld worden ;)
De Denon ziet er interessant uit, ondanks eerdere niet zo denderende ervaringen met Denon rack cd spelers (die waren wel erg vaak stuk). Ik hoop dat het niet zo´n verhaal wordt als de Numark HDCD, die is nog steeds niet leverbaar in Nederland. De Denon heeft in ieder geval de meeste mogelijkheden, op pc software na zeg maar.
Voor zover ik weet is de HDCD gewoon leverbaar hoor. De Denon komt deze maand begin volgende maand uit.... eerste exemplaar wat naar NL komt zal direct hier naartoe gebracht worden dus dan kan ie nog mooi even in de vergelijking aangezien de Cortex dan nog vers in het geheugen zit ;)

Overigens snap ik niet waarom iedereen zich zo druk maakt over het feit dat er geen pc aan geknoopt kan worden.... het idee achter deze spelers is juist dat je dat zwakke stukje in de schakel weg kan laten. De collecties zijn in staat beheerd te worden op een PC, je kunt playlists maken etc etc etc maar je hebt die pc weer niet nodig in een live omgeving. Het enige wat je nodig hebt is de controller + een medium waar de controller vanaf kan lezen (en das praktisch alles waar een USB plug aan zit).
Rest ons nog steeds de keus, tis wat :)
BPM studio is reteduur en heeft een teletubbie interface, maar wel een compleet functionerende custom made controller. Op de rest moeten we of inleveren op mogelijkheden, of wachten. Weet niemand zo´n BPM style controller voor Traktor?
Wat dacht je van gewoon een midi controller als een Feena, Vestax VCI-100, Kontrol DJ e.d? Zijn genoeg opties om een programma als Traktor aan te sturen en als het 19" moet zijn is er altijd nog PCDJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz de D2 is er dus ook nog steeds niet. Blijft over de de Numark HDCD, die volgens jou wel leverbaar is? Daar moeten we maar eens mee proefdraaien dan.

Die cortex dingen, tsja. Een waveform functie is wel leuk, maar als het nu al niet true instant start is, dan ga ik toch wat twijfelen aan de rekencapaciteit van dat ding. En ook de HDC 3000 ziet er uit als een American Audio design :p Ik twijfel ook aan betrouwbaarheid, serviceniveau en stabiliteit. Eerst zien, dan geloven.

Tot nu toe belooft de Denon het meest, daar moeten we zeker mee proefdraaien als die beschikbaar is.

As for midi controllers, het moet 19 inch zijn, en het enige dat daar leverbaar is is de DAC-3, en die is niet custom built voor Traktor, dus je blijft aanklooien met configureren van knoppen. Er moeten 5 mensen mee werken op verschillende dagen in de week, het moet dus naast 19 inch ook foolproof zijn.
Een pc gebaseerd systeem begint steeds verder in de verte te verdwijnen :)

Iets algemener: Het mooie aan deze apparaten is dat de zwakke en bewerkelijke link die PC heet eruit gehaald wordt. Dit geeft stabiliteit. Echter, ik zou graag zien in volgende versies dat je aan deze spelers niet alleen een USB keyboard hangt, maar ook een 17 inch LCD, met daarop de waveforms, en de library. Op deze schermpjes mis je toch overzicht, helemaal als er ook een waveform display op moet. Een LCD output lijkt me de ideale situatie. Stabiliteit, met alle voordelen van een pc systeem.
Maar, ik zoek dan ook niet iets dat portable is, ik praat over fixed installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:21:

Die cortex dingen, tsja. Een waveform functie is wel leuk, maar als het nu al niet true instant start is, dan ga ik toch wat twijfelen aan de rekencapaciteit van dat ding. En ook de HDC 3000 ziet er uit als een American Audio design :p Ik twijfel ook aan betrouwbaarheid, serviceniveau en stabiliteit. Eerst zien, dan geloven.
Onzin dat het apparaat niet genoeg reken cappaciteit zou hebben, als ie in staat is om alle huidige functies te gebruiken dan is true instant start waarschijnlijk een kwestie van een firmware upgrade.

Grappig dat je ook twijvelt aan de controllers afgaande op een plaatje en ze nog niet uitvoerig hebt gebruikt.... vind ik persoonlijk nogal krom maar dat kan aan mij liggen. Daarnaast is American Audio een prima merk waar prima service verleend word. Komt op mij allemaal een beetje over als we roepen maar wat verhalen.
Iets algemener: Het mooie aan deze apparaten is dat de zwakke en bewerkelijke link die PC heet eruit gehaald wordt. Dit geeft stabiliteit. Echter, ik zou graag zien in volgende versies dat je aan deze spelers niet alleen een USB keyboard hangt, maar ook een 17 inch LCD, met daarop de waveforms, en de library.
Ga er eerst eens mee werken en dan zul je zien dat het allemaal best mee valt in zo'n klein scherm. Zodra jij begint met typen is de speler al aan het zoeken. Doormiddel van de pijltjes toetsen blader je door de overgebleven resultaten heen en selecteer je de track die je hebben wilt.

Ik heb getest met een HD waar ruim 1500 mp3's op stonden en ik was in staat alles binnen 10 seconden te vinden en te selecteren. Probeer dat maar eens met een cd map of een flinke bak vinyl. Met final scratch is het niets sneller terwijl ik daar gewoon een compleet scherm voor mijn neus heb....
Op deze schermpjes mis je toch overzicht, helemaal als er ook een waveform display op moet. Een LCD output lijkt me de ideale situatie. Stabiliteit, met alle voordelen van een pc systeem.
Maar, ik zoek dan ook niet iets dat portable is, ik praat over fixed installation.
Ik draai zelf met FS en de enige keren dat ik naar het scherm kijk is om tracks te selecteren en daar houd het mee op. Dus dat hele kleine schermpjes verhaal valt allemaal reuze mee naar mijn mening.

Wat betreft fixed installation, Xone 3D mischien een optie (wel ontiegelijk duur)? Werkt prima met Traktor om maar een voorbeeld te noemen en is prima te gebruiken in een fixed install. Enige nadeel is dat je toch weer met een PC aan de slag moet.

Andere opties zijn er volgens mij niet echt, zowel de Denon als de Cortex zijn niet voorzien van beeld uitgangen voor een overzicht van de library's e.d. Als het 19" moet zijn + voorzien moet zijn van beeld uitgangen ontkom je niet aan een pc based systeem.

HDCD is volgens de importeur gewoon volop leverbaar (net ff online gecheckt en hij staat ook gewoon in de laatste prijslijsten bij de importeur), prijs is alleen niet misselijk.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 07-01-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:55:
[...]

Onzin dat het apparaat niet genoeg reken cappaciteit zou hebben, als ie in staat is om alle huidige functies te gebruiken dan is true instant start waarschijnlijk een kwestie van een firmware upgrade.

Grappig dat je ook twijvelt aan de controllers afgaande op een plaatje en ze nog niet uitvoerig hebt gebruikt.... vind ik persoonlijk nogal krom maar dat kan aan mij liggen. Daarnaast is American Audio een prima merk waar prima service verleend word. Komt op mij allemaal een beetje over als we roepen maar wat verhalen.
Zoals ik al zei, eerst zien dan geloven. Op dit moment is er niet veel meer beschikbaar dan plaatjes...
Met cortex heb ik geen ervaring, ik heb nog nooit met iets van Cortex gewerkt, en zelfs nog nooit van ze gehoord. Het is in ieder geval geen gevestigd merk als Denon, Pioneer of Allen & Heath.
American Audio gebruik ik meer als voorbeeld voor de goedkopere reeks merken. Niks mis mee, als je maar geen scheve verwachtingen hebt.
Als ik de Denon naast de Cortex zet, dan kan je toch moeilijk ontkennen dat de Cortex een beetje een teletubbie uiterlijk heeft :) Knoppen en faders zien er wat goedkoop uit, zeker vergeleken met een Pioneer of Denon speler uit de duurdere series.
Ga er eerst eens mee werken en dan zul je zien dat het allemaal best mee valt in zo'n klein scherm. Zodra jij begint met typen is de speler al aan het zoeken. Doormiddel van de pijltjes toetsen blader je door de overgebleven resultaten heen en selecteer je de track die je hebben wilt.

Ik heb getest met een HD waar ruim 1500 mp3's op stonden en ik was in staat alles binnen 10 seconden te vinden en te selecteren. Probeer dat maar eens met een cd map of een flinke bak vinyl. Met final scratch is het niets sneller terwijl ik daar gewoon een compleet scherm voor mijn neus heb....
Dat klinkt dan wel weer positief. Ik heb er nog niet mee gewerkt, ben zeer benieuwd. Kan je trouwens nog een beetje leuk browsen zonder specifiek te zoeken? Ik denk dat je het kijken langs rijen cd´s of door platenbakken om inspiratie op te doen best gaat missen, of valt dat mee?
Ik draai zelf met FS en de enige keren dat ik naar het scherm kijk is om tracks te selecteren en daar houd het mee op. Dus dat hele kleine schermpjes verhaal valt allemaal reuze mee naar mijn mening.

Wat betreft fixed installation, Xone 3D mischien een optie (wel ontiegelijk duur)? Werkt prima met Traktor om maar een voorbeeld te noemen en is prima te gebruiken in een fixed install. Enige nadeel is dat je toch weer met een PC aan de slag moet.

Andere opties zijn er volgens mij niet echt, zowel de Denon als de Cortex zijn niet voorzien van beeld uitgangen voor een overzicht van de library's e.d. Als het 19" moet zijn + voorzien moet zijn van beeld uitgangen ontkom je niet aan een pc based systeem.

HDCD is volgens de importeur gewoon volop leverbaar (net ff online gecheckt en hij staat ook gewoon in de laatste prijslijsten bij de importeur), prijs is alleen niet misselijk.
Die LCD uitgang leek me een leuke optie voor een volgende generatie. Daar ben ik overigens niet de enige in, die reacties lees ik op meerdere fora. Ik weet dat het er nu niet is, en het is ook geen must-have. Maar inderdaad, eerst eens kijken hoe het nu gaat met een kleiner schermpje.
Een Xone en een PC met Traktor is nog duurder dan BPM studio met controller. Is ook iets te hightech voor een bardancing. Volgens mij moeten al mijn collega´s een week op curus met dat apparaat :)

Ik denk dat we drie apparaten moeten gaan proberen. De Numark HDCD (duur, maar goedkoper dan PC+controller+software+cdspeler), de Denon HD-2500 en de Cortex. Eerst maar eens zien of we dat voor elkaar kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsnog langs deze weg....

Alle Draaiende mensjuh's...

Happy 2007 en Have phun met je bookings !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Zoals ik al zei, eerst zien dan geloven. Op dit moment is er niet veel meer beschikbaar dan plaatjes...
Met cortex heb ik geen ervaring, ik heb nog nooit met iets van Cortex gewerkt, en zelfs nog nooit van ze gehoord. Het is in ieder geval geen gevestigd merk als Denon, Pioneer of Allen & Heath.
American Audio gebruik ik meer als voorbeeld voor de goedkopere reeks merken. Niks mis mee, als je maar geen scheve verwachtingen hebt.
Als ik de Denon naast de Cortex zet, dan kan je toch moeilijk ontkennen dat de Cortex een beetje een teletubbie uiterlijk heeft :) Knoppen en faders zien er wat goedkoop uit, zeker vergeleken met een Pioneer of Denon speler uit de duurdere series.
Plaatjes maken praatjes en praatjes vullen weinig gaatjes ;) Oftewel in het echt valt het allemaal reuze mee, picje van de HDC-1000 in het echt

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/cortex_hdc1000_got.jpg

Teletubbie uiterlijk valt dus reuze mee, doet de HD2500 van Denon me dan eerder aan denken met al die kleurtjes. Knoppen, faders en jogwheel zijn allemaal gewoon goed en zitten kwalitatief prima in elkaar, controller heb ik flink mishandeld door op knoppen te rammen (iets waar ik als reviewer altijd mooi mee weg kom ;) ) en het apparaat geeft geen kick. Jogwheels zitten goed en stevig op de behuizing etc etc etc. Kwalitatief gezien niets mis mee, waar ik me eerder zorgen over maakte was de software maar ik heb de zpeler met geen mogelijkheid van zijn stuk kunnen brengen dus ook dat zit wel goed.
Dat klinkt dan wel weer positief. Ik heb er nog niet mee gewerkt, ben zeer benieuwd. Kan je trouwens nog een beetje leuk browsen zonder specifiek te zoeken? Ik denk dat je het kijken langs rijen cd´s of door platenbakken om inspiratie op te doen best gaat missen, of valt dat mee?
Yeps kan prima, je kan gewoon alle nummers in 1 lijst weer laten geven of per naam, album, genre etc en dan binnen die mogelijkheid zoeken. Geen enkel probleem.
Die LCD uitgang leek me een leuke optie voor een volgende generatie. Daar ben ik overigens niet de enige in, die reacties lees ik op meerdere fora. Ik weet dat het er nu niet is, en het is ook geen must-have. Maar inderdaad, eerst eens kijken hoe het nu gaat met een kleiner schermpje.
Een Xone en een PC met Traktor is nog duurder dan BPM studio met controller. Is ook iets te hightech voor een bardancing. Volgens mij moeten al mijn collega´s een week op curus met dat apparaat :)
Ik denk dat dat kleine scherm echt geen obstakel voor je zal zijn als je er eenmaal mee hebt gewerkt.
Ik denk dat we drie apparaten moeten gaan proberen. De Numark HDCD (duur, maar goedkoper dan PC+controller+software+cdspeler), de Denon HD-2500 en de Cortex. Eerst maar eens zien of we dat voor elkaar kunnen krijgen :)
Ga je er echt mee dj'en of word het gewoon een media apparaat wat voor muziek moet gaan zorgen, in geval 1 zeg ik HD2500, in geval 2 zeg ik Cortex HDC-1000 of Numark D2 director.... Laat me maar weten wat je keuze is geworden, denk niet dat ik er naast zal zitten ;)

Overigens staat als het goed is morgen de complete review van de HDC online op AboutDJ en die van de Denon zal later deze maand wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
damn, die hdc-1000 ziet er verdomd intressant uit :9~
Kost het dubbele van een grote ipod, en je hebt uber veel :9
Enkel usb stick erin of externe hdd.

Die hardware kost evenveel als de tractor software, wat wil je nog meer O+

(is eerste keer datk kennis maak met dit toestel)

Hebben er al mensen ervaring hiermee?

[ Voor 22% gewijzigd door DeNB3rt op 11-01-2007 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 03:32:
[...]

Plaatjes maken praatjes en praatjes vullen weinig gaatjes ;) Oftewel in het echt valt het allemaal reuze mee, picje van de HDC-1000 in het echt

[afbeelding]
Dat ziet er echt stukken beter uit dan de fabrieksfoto´s. Compleet andere uitstraling.
Ga je er echt mee dj'en of word het gewoon een media apparaat wat voor muziek moet gaan zorgen, in geval 1 zeg ik HD2500, in geval 2 zeg ik Cortex HDC-1000 of Numark D2 director.... Laat me maar weten wat je keuze is geworden, denk niet dat ik er naast zal zitten ;)

Overigens staat als het goed is morgen de complete review van de HDC online op AboutDJ en die van de Denon zal later deze maand wel volgen.
Het wordt zeker een apparaat waar de hele avond mee "ge-dj-ed" wordt. Momenteel wordt ook iedere plaat uitgezocht, gecued en handmatig ingestart, dat blijft zeker zo. Ook al zijn de dj´s bij ons ook actief als barman, hun eerste prioriteit is de muziek.Plaatje pakken, laden, eq en gain afstellen, cueen, en dan weer biertjes tappen tot je het volgende plaatje in wilt starten :)
Heb je meer tijd (minder klanten dus), dan komen dingen als loopjes maken etc. meer in beeld.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prestaties van de HD2500. Bakken functies voor de helft van de prijs van een pc gebaseerd systeem. Zit er eigenlijk een waveform functie op dat ding?

Een fatsoenlijk rackmount pc systeem is zo reteduur: 1600 euro voor bpm studio met een controller, 1200 euro voor een rackmount pc met legaal os, veel schijfruimte, een LCD scherm en een fatsoenlijke externe geluidskaart. En dan zit je ook nog met zoveel variabelen dat het altijd minder stabiel draait dan een dedicated hard- en software combinatie. Als de HD2500 de verwachtingen waar maakt dan zou je bijna zeggen dat Alcatel kan inpakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:44:
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prestaties van de HD2500. Bakken functies voor de helft van de prijs van een pc gebaseerd systeem. Zit er eigenlijk een waveform functie op dat ding?
Nope geen waveform op de HD2500, kreeg overigens net een mail van de Denon importeur dat de levering vertraagd is tot aan maart vanwege een aantal bugs die zijn opgedoken tijdens het testen en die eerst weg gepoetst moeten worden voor het apparaat gereleased word.

Review staat overigens online, http://www.aboutdj.nl/content/view/564/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:40:
[...]

Nope geen waveform op de HD2500, kreeg overigens net een mail van de Denon importeur dat de levering vertraagd is tot aan maart vanwege een aantal bugs die zijn opgedoken tijdens het testen en die eerst weg gepoetst moeten worden voor het apparaat gereleased word.

Review staat overigens online, http://www.aboutdj.nl/content/view/564/1/
Maart?! Pfffff..... Ik zou bijna mezelf gaan quoten...
Had de review al gezien, ook al gereageerd in het forum :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik vraag me af wat een redelijke vraagprijs is voor de volgende setup? Wat denken jullie?

1x Pioneer CDJ-1000
2x Gemini PT2400 + elementen
1x Pioneer DJM-600

Wegens geen tijd meer hebben voor m'n hobby heb ik besloten om m'n complete DJ-set te verkopen. ;(
Ik wil het liefst alles in 1x weg doen, niet alles los dus. Het is van een echte "slaapkamer" DJ. Ziet er dus nog allemaal uit als nieuw. Geen krassen en gebruikerssporen.

Overzichts foto :)

Afbeeldingslocatie: http://www.reisforum.net/~pics/gear-001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
600 voor de CDJ, 200 Per speler, 700 voor de mixer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
En ik maar denken dat dit spul altijd wel z'n waarde zou behouden :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
C00KW4US schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:10:
En ik maar denken dat dit spul altijd wel z'n waarde zou behouden :'( :)
In ieder geval niet de 2500 euro die je op dj2dj.nl er voor vraagt. Kijk anders even op marktplaats.

DJM600 - 600/700 euro
CDJ-1000 - 500/600 euro
PT-2400 - 350 voor de set

De DJM600 en de cdj 1000 kan je nog evt nog meer voor krijgen als je geluk hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

cdj 1000 kan je nog evt nog meer voor krijgen als je geluk hebt
Maar niet voor de eerste revisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Ah oke 2500 is misschien iets teveel van het goede. :) Heb die prijs gebasseerd op wat het mij toen allemaal gekost heeft. Naja ik wacht de reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Misschien heb ik wel interesse in je mixer. Ga er even over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
C00KW4US schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:05:
Ah oke 2500 is misschien iets teveel van het goede. :) Heb die prijs gebasseerd op wat het mij toen allemaal gekost heeft. Naja ik wacht de reacties af.
Wat zou je zelf doen als je een set wil aanschaffen? Voor dezelfde prijs nieuw of 2de hands? Ik denk dat de keuze dan snel gemaakt is. Je moet toch zeker wel een eind onder de nieuwprijs gaan zitten wil iemand het 2de hands aanschaffen.

Ik heb trouwens eindelijk een fatsoenlijke PC op mijn kamer, dus kan ik eens met een goede kwaliteit demo's opnemen. Hier een probeersel met wat nieuwe platen.

Michali 14-01-2007

Stijl: minimal/funky/tech house/techno

Ben er zelf wel tevreden over. Misschien iemand nog wat commentaar waar ik wat aan heb?

[ Voor 27% gewijzigd door Michali op 15-01-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ben er zelf wel tevreden over. Misschien iemand nog wat commentaar waar ik wat aan heb?
Andere stijl gaan draaien?

:+ :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Hou je niet van de stijl dan, of vind je de mix van stijlen niets?

Welke stijl zou ik dan gaan moeten draaien :P Betekent wel dat ik voor een flink bedrag aan platen moet weggooien, dus dat zie ik niet zo zitten. ;)

Ik heb trouwens 20 platen besteld (voor €180), dus dat is ook vrij demotiverend.

[ Voor 16% gewijzigd door Michali op 15-01-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheers!

Ziet er best aardig uit, maar ik mis de 'master tempo' en loop mogelijkheden. Ik zie dat er wel een loop update gepland staat, maar daar verwacht ik eigenlijk niet zoveel van...

De D2 zal de prijs ook wel onder druk zetten denk ik (als hij ooit komt ;) ).

Het 3000 model ziet er wel strak uit trouwens, met aparte knoppen voor loops en hot-cues, effecten en alles op het gebied van pitch-shift gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Michali schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:41:
Ik heb trouwens eindelijk een fatsoenlijke PC op mijn kamer, dus kan ik eens met een goede kwaliteit demo's opnemen. Hier een probeersel met wat nieuwe platen.

Michali 14-01-2007

Stijl: minimal/funky/tech house/techno

Lekkere mix ja! Inderdaad wel wat anders van stijl dan de andere mixen die ik al van je gehoord heb, maar zeker niet slecht.
Heb 'm nu tijdens het studeren geluisted, dus nog niet erg aandachtig, maar het leek me toch vrij in orde.
Enige opmerking die ik heb is dat ik de mix van het 4de nummer ofzo naar het volgende iets minder vond, omdat het genre nogal sterk lijkt te verschillen. Een ander nummer om wat over te gaan van stijl ertussen had dus mss iets beter geweest.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Bedankt. :)

Klopt ja, dan ga ik van een behoorlijk rustig nummer (beetje deep minimal oid) ineens naar een die wat meer kickt (funky techno). Het leek me wel leuk om dit eens te proberen. Op zich vind ik het wel geslaagd, maar het is niet iets wat je verwacht. Het is ook bedoeld om een periode wat verder in de mix in te luiden. Want daar begin ik iets harder te draaien. De plaat die na nummer 5 komt is ook weer wat rustiger en daarna begin ik weer wat op te bouwen.

Ik heb overigens schijt aan stijlen, want ik mix net zo goed minimal met tribal techno met funky techno en dan nog eventueel wat hardtechno tot schranz op het eind. Werkt niet altijd, maar het is wel leuk om mee te experimenteren.

Ik heb trouwens die 20 platen binnen. Daar ga ik binnenkort eens wat mee opnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Michali op 16-01-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Mh, misschien dat ik verkeerd geteld heb, ik bedoelde van coatnoise naar het volgende.
De mix op zich is goed, maar na de mix zelf valt de energie een beetje weg. Komt daarna wel weer lekker terug, dus dat is op zich nog niet zo'n probleem.

Mixen van verschillende stijlen kan idd erg leuk zijn, daar heb ik op zich ook zeker geen problemen mee :)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dat is idd. het gevaar als je van zo'n energiek nummer ineens naar zo'n rustig nummer gaat. Maar het geeft wel een grotere kick bij het mixen naar het volgende nummer.

Maar je hebt wel gelijk. Het verschil is misschien iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00KW4US schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:05:
Ik heb wel interesse in je PT-2400's voor die 350,- hoor. Laat maar horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

DJ ExPlanE mag ook toegevoegd worden aan het lijstje!

Styl: House/Trance/Dance/Club met een vleugje Pop. (Zoals het gros ook doet... een vleugje overal van. Als het maar lekker klinkt)

Ben sinds een jaartje bezig met draaien. Heb sinds een half jaar ook daadwerkelijk zelf een setje aangeschaft. Ik ben de trotse eigenaar van een Reloop RMX-40 BPM, en 2 Stanton C.303's.

Het is wel erg fijn om te horen dat het DJ-Gebeuren zo erg speelt! Het is altijd leuk om met mede muziekliefhebbers te praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

En ik mag er ook wel een keertje bij...

Stijl voor mij: Drive-in, feest, top 40, disco, jaren 70 en 80 en trance als ik er zin in heb.

Gearlist (audio):
* 2 x Gemini CDJ-20 (low budget, maar bevallen zeker goed en krijg je niet stuk!)
* Behringer VMX300
* Gemini X-03 amp
* Behringer DSP2024P
* Senheiser e816s (x2)
* Behringer MIC800
* Laptop + Hercules DJ Console MK2

Draai ook veel webradio dus daarom die twee microfoons en soundprocessor, hier nog mijn list van licht:

* Behringer LC2412
* 2 x ShowTec MultiDim MK2
* 2 x ShowTec Tripod Stand + T-Bar
* 8 x PAR56 short

Ben deze week aan het kijken of ik er allemaal flightcases omheen kan regelen, want ik moet er donderdag mee draaien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo; goede begin set ?

-> 2 x Reloop RP-4000 M3D

-> 2x Ortofon Concorde DJ S

-> 1x Reloop RMX-40 DSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.....

Vertel is wat je er mee wil doen en waarom je per se met platen wil gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil er vooral mee skratchen en af en toe een mix
+ natuurlijk gwn een plaatje op legen om normaal te luisteren..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Topic dood?

Ik ga eens meedoen met wat demo contests, met deze demo: Micka - My Vision

Lang niet perfect, maar ik ben er best wel tevreden over. Het begin is van veel hoger niveau dan het einde, maar ik kan er wel mee leven. Ik ben benieuwd of ik ergens ga winnen. Zal wel niet, maar toch leerzaam lijkt me, als ik kritiek krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand misschien de platen winkels in Utrecht. Was er een tijdje geleden (lees meer dan 6 maanden) en kreeg een naam, maar die ben ik vergeten. Het gaat voornamelijk om nu-jazz, neo-soul and hip hop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platen zaak in Utrecht... pfff... ? Rhytm Import en Boudisque ken ik daar alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:38:
Platen zaak in Utrecht... pfff... ? Rhytm Import en Boudisque ken ik daar alleen...
Ok, zal ze ff opzoeken in de telefoongids/google voor het adres

Thnx

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 17:08 . Reden: vergeten te bedanken ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.