[PC] Team Fortress 2 / Fortress Forever Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 15.502 views sinds 30-01-2008

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
The_Nickman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:34:
[...]

Zelfde verhaal hier, 2900xt en E6750. Kan paar seconden meekijken/ in het menu wachten en dan loopt het spel compleet vast. 1 Core compleet belast en andere totaal niet. Kan gelukkig nog wel via task manager het spel afsluiten en terug naar m'n desktop komen.
Maar afwachten totdat de eerste patch komt. :( het zag er erg vet uit dus helaas.

(edit) met AA uit en AF op trilineair geen resultaat. Spel loopt nog steeds vast.
Patch?
Het echte spel neem ik aan, denk niet dat ze voor deze beta nog een patch gaan uitbrengen.
Alle problemen die uit de beta naar voren komen kunnen ze uit het echte spel halen.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Cyb schreef op woensdag 19 september 2007 @ 01:20:
[...]

Same here. Ik kom zelfs het menu niet eens in. Bij het laden (waarbij een TF2 achtergrondje te zien is) crasht de PC. Terug wanneer Windows kom ik niet eens.....

Specs:
-Vista 32bit
-Ati Radeon x1900
-Intel Core 2 Duo
-Asrock 775dual-VSTA (PT880 Pro)
-Creative SB Audigy 2 ZS
Ik heb nu een paar uur kunnen spelen zonder problemen door het volgende te doen:

1) zet steam via de task manager op een lower priority (zodat HL2.exe ook automatisch lager gestart wordt)
2) Stel via steam de volgende launch optie in:
-dxlevel "81" -console -window -refresh 60 -height 1024 -weight 786

Dit is een combinatie van verschillende oplossing voor verschillende problemen die ik op het Steam forum gezien heb, dus minder opties werkt waarschijnlijk ook wel.

Verwijderd

Leuk hoor, iedereen heeft problemen met TF2 waar ze voor betaald hebben. Ik heb nog geen enkel (heel weinig) problemen gehoord over FF wat gratis is :)

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Als je problemen hebt met het opstarten en hl2 crasht.. moet je even je video drivers verwijderen en de nieuwste downloaden.

staat gewoon op de steam forums..

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Viasco schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:26:
[...]

Patch?
Het echte spel neem ik aan, denk niet dat ze voor deze beta nog een patch gaan uitbrengen.
Alle problemen die uit de beta naar voren komen kunnen ze uit het echte spel halen.
Is het niet veel handiger om een patch uit te brengen in de beta, en dan te testen of die patch niet andere bugs meebrengt? Je hebt vaak grote patches die veel fixen, maar tegelijk ook veel problemen er bij geven...

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:27:
Leuk hoor, iedereen heeft problemen met TF2 waar ze voor betaald hebben. Ik heb nog geen enkel (heel weinig) problemen gehoord over FF wat gratis is :)
Behalve dan superveel crashes en bugs?. Ik vind het supergoed werken eerlijk gezegd, loopt een stuk better dan FF en het ziet er nog beter uit ook. De gameplay is totaal anders wat het eerlijk gezegd alleen maar leuker maakt omdat het weer een uitdaging is! Veel mensen willen kiezen tussen één van beide maar voorlopig blijf ik mooi beide spelen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zydell op 19-09-2007 13:10 ]

Verwijderd

Zydell schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:08:
[...]

Behalve dan superveel crashes en bugs?. Ik vind het supergoed werken eerlijk gezegd, loopt een stuk better dan FF en het ziet er nog beter uit ook. De gameplay is totaal anders wat het eerlijk gezegd alleen maar leuker maakt omdat het weer een uitdaging is! Veel mensen willen kiezen tussen één van beide maar voorlopig blijf ik mooi beide spelen :)
FF2 is voor betaald. Het is gemaakt door een echt bedrijf. Daar mag je van verwachten dat het goed loopt, wat het dus nu niet doet. FF is gepushed omdat FF2 eerder uit kwam. Daarom zitter er nog volgens mij meer bugs in.

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45
TF2 is een beta, FF niet.

Verwijderd

Betalen voor een beta? Ha, wat slecht.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Je betaald niet voor de beta, je hebt het recht de beta versie te spelen als je pre-ordered via steam... daarbij is FF niet bepaald spectaculair qua gfx etc, gewoon een standaard mod op de steam sdk.
Anders kap je ff lekker met trollen...

[ Voor 29% gewijzigd door Vandread op 19-09-2007 14:35 ]

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor Valve is het een logische stap om TF2 publiekelijk te laten testen (hetzelfde gebeurde bij CSS:Source). Simpelweg alleen al om de verbeterde engine te laten testen door een heleboel mensen.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik vind het echt een gave game. De integratie met de steamcommunity, steamid profiel en je stats is echt super. Dit systeem zouden ze ook in de andere games moeten stoppen. De hele cartoon stijl, de setting en de characters zijn erg leuk gemaakt. Dit spel pakt me meer dan ETQW dat deed. :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Het vetste vind ik nog wel dat je je SteamID avatar ingame ziet. :9

• Dutchmega
  • Niet online
Screenshots verdomme! :P

• blix
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:30:
Betalen voor een beta? Ha, wat slecht.
Je betaald voor het hele spel, echter is die nog niet uit en geeft valve je dus de mogelijkheid om het nu alvast te spelen/testen. Dit is voor beide partijen handig, valve krijgt feedback, gamers kunnen alvast de game testen.

Quit the whine, please.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Thund3r schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:15:
[...]

Wie zegt dat het aan ATi ligt? Kan net zo goed je sound driver zijn.

Ik heb met mn HD2900XT in mn PC en met mn 2600XT in mn laptop nergens probs mee.

De laadtijden vind ik wel vrij lang in vergelijking met CS:S bijv.
Wie zegt dat ik beweer dat het per definitie aan ATI ligt? Ik noem gewoon een optie wat wellicht het probleem kon verhelpen, net zo goed voor anderen als voor mij.....

Anyways, laatste driver voor geluidskaart is aanwezig. Wel raar dat ie het dan wel voor een halve minuut doet en daarna niet meer. Waarom doet het geluid het dan eerst wel? En waarom zou mn core 1 ineens 100% gaan lopen door mn geluidskaart?

Fijn dat het voor jou werkt maar er zijn nog genoeg mensen die het nog niet hebben kunnen spelen hierdoor. De laadtijden bij opstarten van het spel zijn erg lang, weet niet of dat al te maken heeft met die problemen.

Ohja: Ik heb nergens voor betaald, al die spellen van de black box kreeg ik bij mn videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 19-09-2007 17:17 ]

• Cyb
  • Niet online

Cyb

OxiMoron schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:28:
Als je problemen hebt met het opstarten en hl2 crasht.. moet je even je video drivers verwijderen en de nieuwste downloaden.

staat gewoon op de steam forums..
Als dat zo simpel was, waren er niet zoveel problemen.
Ik had zelf ook al de nieuwste drivers, en had nog steeds opstart problemen.

Het is duidelijk dat TF2 gewoon nog erg buggy is bij bepaalde hardware die veel mensen hebben, wat in een aantal gevallen op te lossen is met opstart parameters etc.

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
Ik kan max 5 minuten spelen met een e6750@3,4 standard vcore en een 2900xt en ik heb alle opties op max, meer mensen hier hebben die problemen dus ik hoop dat "Steam" het snel oplost, ziet er wel het vet cartoony uit en mooi (AA) en loopt toch smooth.

Verwijderd

Weet iemand of de spray installer die je onder options/multiplayer ziet ook werkt bij mij geeft ie aan dat ie vtex.dll mist (maar die staat wel gewoon in de bin dir). Zou wel leuk zijn als het werkt, dat is een stuk makkeleijker dan die spray tools.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
The_Ownman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
Ik kan max 5 minuten spelen met een e6750@3,4 standard vcore en een 2900xt en ik heb alle opties op max, meer mensen hier hebben die problemen dus ik hoop dat "Steam" het snel oplost, ziet er wel het vet cartoony uit en mooi (AA) en loopt toch smooth.
Hier ook, (specs in sig) ziet er prachtig uit (alles max ook 8xAA), draait prima, alleen crasht het om de haverklap |:(

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Dutchmega schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:28:
Voor Valve is het een logische stap om TF2 publiekelijk te laten testen (hetzelfde gebeurde bij CSS:Source). Simpelweg alleen al om de verbeterde engine te laten testen door een heleboel mensen.
Zoals ook de servers, netcode e.d. Ik vind het erg netjes. Als je er vanuit gaat dat tegen 10 oktober (releasedatum) iedereen met eender welke configuratie het spel kan spelen is zo'n publieke beta de juiste tool.

Mbt Windows Vista... Moet je eigenlijk Microsoft hier eens niet op aanspreken? Valve is al tijden bezig met dit spel en heeft het wellicht vooral op Win XP ontwikkelt en op de oudere hardware. Als Microsoft/ATI/Nvidea allerhande nieuwe kaarten uitbrengen met nieuwe drivers op een nieuw platform kan je problemen verwachten. Op hardware van 1 jaar geleden en Windows XP draait alles zonder problemen en vraag je je af waarom het eigenlijk een beta is. Dat laatste begrijp ik gezien de problemen met Vista.

.

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ik heb geen enkel probleem met Vista 64 bit gelukkig.

Erg leuke game. Krijg het nog druk met al die game releases de komende tijd.

• peakaboo
  • Niet online
Eijkb schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:14:
[...]

Zoals ook de servers, netcode e.d. Ik vind het erg netjes. Als je er vanuit gaat dat tegen 10 oktober (releasedatum) iedereen met eender welke configuratie het spel kan spelen is zo'n publieke beta de juiste tool.

Mbt Windows Vista... Moet je eigenlijk Microsoft hier eens niet op aanspreken? Valve is al tijden bezig met dit spel en heeft het wellicht vooral op Win XP ontwikkelt en op de oudere hardware. Als Microsoft/ATI/Nvidea allerhande nieuwe kaarten uitbrengen met nieuwe drivers op een nieuw platform kan je problemen verwachten. Op hardware van 1 jaar geleden en Windows XP draait alles zonder problemen en vraag je je af waarom het eigenlijk een beta is. Dat laatste begrijp ik gezien de problemen met Vista.
Hmja zit misschien iets in, maar dan is het toch raar dat er ook mensen zijn MET vista en MET ati's kaarten en soortgelijke CPU's die het spel wel gewoon normaal kunnen spelen.

Verwijderd

blix schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:10:
[...]

Je betaald voor het hele spel, echter is die nog niet uit en geeft valve je dus de mogelijkheid om het nu alvast te spelen/testen. Dit is voor beide partijen handig, valve krijgt feedback, gamers kunnen alvast de game testen.

Quit the whine, please.
Dat wist ik niet, dan neem ik bij deze mijn woorden terug.

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
peakaboo schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:21:
[...]

Hmja zit misschien iets in, maar dan is het toch raar dat er ook mensen zijn MET vista en MET ati's kaarten en soortgelijke CPU's die het spel wel gewoon normaal kunnen spelen.
Random bugs + vista problemen I guess. TF2 is hier al paar keer gecrashed op een XP+ATI pc. Op een Vista+ATI pc crashed ie gelijk bij start-up. Daar werkt het in window mode beginnen waarna fullscreen selecteren. Duurt ff maar dan draait ie wel, nog niet gecrashed op Vista. Dus eigenlijk doet ie het hier beter op Vista+ATI.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:22:
Dat wist ik niet, dan neem ik bij deze mijn woorden terug.
Je wil misschien een beetje te graag dat TF2 niets wordt omdat je het met FF al naar je zin hebt en je liever hebt dat mensen die mod gaan spelen.

Ik heb soms nog best wel wat moeite mensen te vinden die als een team willen werken en niet allemaal spy of engineer worden en vervolgens alleen maar met turrents gaan campen. Beide classes zijn natuurlijk belangrijk, maar het lijkt dat weinig mensen nu heavy of medic als taak op zich nemen. Aan de andere kant zijn een hoop mensen waarschijnlijk gewoon aan het uitproberen of hebben weinig ervaring met dergelijk teamwork.

Iemand zin om mijn heavy buddy te zijn? :)

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
m277755 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:36:

Je wil misschien een beetje te graag dat TF2 niets wordt omdat je het met FF al naar je zin hebt en je liever hebt dat mensen die mod gaan spelen.

Ik heb soms nog best wel wat moeite mensen te vinden die als een team willen werken en niet allemaal spy of engineer worden en vervolgens alleen maar met turrents gaan campen. Beide classes zijn natuurlijk belangrijk, maar het lijkt dat weinig mensen nu heavy of medic als taak op zich nemen. Aan de andere kant zijn een hoop mensen waarschijnlijk gewoon aan het uitproberen of hebben weinig ervaring met dergelijk teamwork.

Ik denk inderdaad dat iedereen een beetje aan het zoeken is, wat dat betreft zijn we nu allemaal noobs. Toch heb ik al een aantal keren een zéér effectieve medic- heavy combinatie gezien. Wat dat betreft hebben alle klassen hun voor en nadelen.
Wel vind ik die 'random-team-balancing' een beetje irritant; ben je net lekker bezig met aanvallen met red, wordt je van het ene moment in het defensieve blauwe team gedropt...

Over het crashen; onder Vista 64 draait hij nu lekker, wel zonder AA&AF maar goed, onder XP blijft hij op het laadscherm crashen, ook met een catalyst re-install. Maar ik kan lekker spelen op Vista (is ook wel eens andersom geweest..)
En voor een beta ziet het er toch aardig af uit!

PC gameplay geen multiplatform!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

m277755 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:36:
[...]

Heavy met medic en dan ubercharge is een erg goede combi wanneer je effe een bruggehoofd moet overnemen :-) Ik speel zelf vooral soldier in defense en heavy in offense. Waarom weet ik niet, maar zo liggen de feiten na 2,7h spelen :+

.

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Allereerste keer dat ik opstarte crashte ie, denk omdat mn firewall erdoor kwam zetten.
Eerste potje kon ik net gewoon prima spelen, maar alle potjes daarna krijg ik er na een halve
minuut Connection problems en disconnect ik.. erg raar.

Steam/TF2 al paar keer opnieuw opgestart, verschillende maps en verschillende servers geprobeerd..

Draaide prima op 1280x960 en alles maxed behalve msaa (4x ipv 8x) op mn c2d e6750 / 2900xt / 4gb

Verwijderd

Ik speel graag engineer of demoman. Nadespam ftw :D.

• Shabbaman
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

TF2 werkt bij mij prima (vista32, 8600GTS), 3 uur spelen en slechts 1 crash: jawel, toen ik op <tab> drukte.
Ik heb nog niet echt een klasse gevonden die me goed ligt. Pyro is leuk, maar als je van dichtbij al niet van een shotgun of needlegun kan winnen, wat moet je dan met een vlammenwerper...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• -Jaap-io
  • Laatst online: 23:32
na alles hier gelezen te hebben en ondertussen terug denkend aan die mooie tijden (tot laat in de nacht team-fortress en andere valve games spelen) heb ik hem ook aangeschaft, via valve. Maar wat duurt dat downloaden lang... :( ik wil nu spelen :+

ik ben erg benieuwd! komend weekeind niet veel in de planning staan, dus korte nachen >:)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• blix
-Jaap-io schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:52:
na alles hier gelezen te hebben en ondertussen terug denkend aan die mooie tijden (tot laat in de nacht team-fortress en andere valve games spelen) heb ik hem ook aangeschaft, via valve. Maar wat duurt dat downloaden lang... :( ik wil nu spelen :+

ik ben erg benieuwd! komend weekeind niet veel in de planning staan, dus korte nachen >:)
Als je een reincarnatie van TFC verwacht zal je iig erg teleurgesteld zijn :P

• -Jaap-io
  • Laatst online: 23:32
blix schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:19:
[...]

Als je een reincarnatie van TFC verwacht zal je iig erg teleurgesteld zijn :P
ik ben vooral erg benieuwd, zeker ook vanwege de screenshots e.d.
maar ik neem aan de game play toch wel hetzelfde is? maw het doel van het spel?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:09
Volgens mij verschilt de game play best wel, maar het doel is uiteraard wel hetzelfde.

Kijk hier eens naar de laatst toegevoegde filmpjes.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

The_Ownman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
martijnve schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:45:
[...]

Hier ook, (specs in sig) ziet er prachtig uit (alles max ook 8xAA), draait prima, alleen crasht het om de haverklap |:(
Zie eerdere opmerkingen over AA en AF. Zet de AA uit en de AF op hoogstens triliniear en je hebt een grote kans op geen of iig veel minder crashes.

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 20-09-2007 00:43 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
Ik zit al lange tijd te wachten op Portal, welke ook in The Orange Box zit. Omdat ik toch wel nieuwsgierig werd naar de ook inbegrepen TF2, eens wat lopen zoeken, en nu ben ik meer opgewonden tot ik TF2 kan spelen dan Portan :D Helemaal mijn type humor.
Helaas moet ik nog even wachten want heb geen creditcard, dus heb hem moeten pre-orderen bij bol.com. Geen beta voor mij dus :(

Hoeveel servers zijn er momenteel beschikbaar met een lage ping, en een gezellig aantal slots?

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:36:
Ik zit al lange tijd te wachten op Portal, welke ook in The Orange Box zit. Omdat ik toch wel nieuwsgierig werd naar de ook inbegrepen TF2, eens wat lopen zoeken, en nu ben ik meer opgewonden tot ik TF2 kan spelen dan Portan :D Helemaal mijn type humor.
Helaas moet ik nog even wachten want heb geen creditcard, dus heb hem moeten pre-orderen bij bol.com. Geen beta voor mij dus :(

Hoeveel servers zijn er momenteel beschikbaar met een lage ping, en een gezellig aantal slots?
Je kan Steam producten ook aanschaffen via een Paypal account. Gewoon geld overmaken van je bank/giro naar jouw Paypal account.

Er zijn wel honderen volle TF2 servers met 24 slots onder de ping 50. :)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

On_E

Housemusic

Gisteravond voor het eerst een uurtje of 2 gespeeld, erg tof, al zuig ik zelf verschrikkelijk. (als Medic met je aanvals-wapen je teammates healen bv. tot je ze zie omvallen en denkt : ‘’oeps, verkeerde wapen’’

Het draait als een zonnetje trouwens met alle settings op highest, en 1280x1024 resolutie, heb ook nog geen enkele vastloper gehad. (Radeon HD 2900 XT)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• frickY
@Tcd
Aan paypal bevalt me weer niet dat je NAW gegevens verplicht moet invoeren. Vind ik nergens goed voor oor aankopen van online diensten. Maar je hebt gelijk, het is wel een optie.

Enigzins jammer dat er al zoveel servers beschikbaar zijn. We zijn zelf bezig geweest een server online te zetten maar de *nix versie is nog niet beschikbaar ;( Zijn we straks gewoon one-of-many, ip een-vd-eersten :)

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 20-09-2007 10:32 ]

• peakaboo
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:11:
Gisteravond voor het eerst een uurtje of 2 gespeeld, erg tof, al zuig ik zelf verschrikkelijk. (als Medic met je aanvals-wapen je teammates healen bv. tot je ze zie omvallen en denkt : ‘’oeps, verkeerde wapen’’

Het draait als een zonnetje trouwens met alle settings op highest, en 1280x1024 resolutie, heb ook nog geen enkele vastloper gehad. (Radeon HD 2900 XT)
Hmm weer iemand met een ATI (en hd2900XT) waarbij het spel wel werkt. Moet wel liggen aan een hardware opstelling die probleempjes heeft. Hopelijk werkt het echte spel (de niet beta) wel goed.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004

On_E

Housemusic

peakaboo schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:35:
[...]

Hmm weer iemand met een ATI (en hd2900XT) waarbij het spel wel werkt. Moet wel liggen aan een hardware opstelling die probleempjes heeft. Hopelijk werkt het echte spel (de niet beta) wel goed.
Ik draai alleen wel nog XP trouwens, nog geen Vista, misschien dat ik daarom geen problemen heb ?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:09

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wat een vet spel , hier loopt het ook uiterst stabiel met de 2900 XT op 1280x1024

Wat ik wel jammer vind is dat Teamkill in bijna geen enkele server aanstaat.
Zo vind ik het effect van de spy een beetje jammer :< :'(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Even een vraag; ik heb nu net een nieuwe laptop, na jaren met rommel gewerkt te hebben eindelijk weer eens iets waar ik zo nu en dan een game op kan draaien.

Nu leek het mij interessant om de Orange Box aan te schaffen (via Steam omdat dat nu eenmaal voordelig uitvalt, is maar 30euro omgerekend). Nu is mijn vraag of je naast de TF2 beta ook al gelijk Half-Life 2 en Episode One kunt downloaden of dat dat pas kan vanaf 10 oktober?

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Wat me opvalt is dat sommige spelers zeer snel zeer goed worden. Gisteren aantal uur gespeeld op 2 verschillende servers en in het begin kon ik met iedereen meekomen qua statistieken. Na paar uur behoorde ik nog maar tot de middenmoot en had je echt al een paar uitschieters die overal en nergens opdoken met stats waar m'n oren van gaan flapperen.... Word ik te oud om met de jeugd mee te kunnen? :+

Als je de Orangebox koopt kan je meteen aan de slag met HL2, EP1 en TF2 Beta. De rest laat nog op zich wachten. Geen idee ofdat je bij HL2 ook HL2 Deathmatch krijgt, dat is ook super grappig (met gravitygun).

[ Voor 20% gewijzigd door Eijkb op 20-09-2007 11:43 ]

.

Verwijderd

En ik begrijp dat je op 10 okt slechts 29$ hoeft te betalen voor TF2 alleen? Dan wacht ik namelijk nog even.

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
-Sander schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:19:
Even een vraag; ik heb nu net een nieuwe laptop, na jaren met rommel gewerkt te hebben eindelijk weer eens iets waar ik zo nu en dan een game op kan draaien.

Nu leek het mij interessant om de Orange Box aan te schaffen (via Steam omdat dat nu eenmaal voordelig uitvalt, is maar 30euro omgerekend). Nu is mijn vraag of je naast de TF2 beta ook al gelijk Half-Life 2 en Episode One kunt downloaden of dat dat pas kan vanaf 10 oktober?
Alles wat uit is (EP1) kun je meteen downloaden en spelen.
Het is geen €30,- via steam (PayPal) ik betaalde uiteindelijk een kleine €40,-(BTW wordt er nog bijgerekend)

De wisselkoers voor deze aankoop is 1 EUR = 1,35142USD
Prijs object: $44,95 USD
BTW: $8,54 USD
Totaal: $53,49 USD
Omschrijving bestelling: The Orange Box
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:52:
En ik begrijp dat je op 10 okt slechts 29$ hoeft te betalen voor TF2 alleen? Dan wacht ik namelijk nog even.
Als je alleen TF2 wil snap ik dat, alleen krijg je voor een paar Euro's meer een hoop extras erbij. de games die je al hebt mag je dan weer weggeven aan iemand anders.

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
peakaboo schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:35:
[...]

Ja hoor, hier ook een 2900XT en het draait als een zonnetje. Mijn huisgenoot heeft ook een 2900XT en ondervind ook geen problemen :) ik draai op 1680x1250, 4xAA en 8x anisotropic filter, gemiddeld rond de 70 FPS :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Plurk. schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:08:
[...]

Het is geen €30,- via steam (PayPal) ik betaalde uiteindelijk een kleine €40,-(BTW wordt er nog bijgerekend)

[...]

Als je alleen TF2 wil snap ik dat, alleen krijg je voor een paar Euro's meer een hoop extras erbij. de games die je al hebt mag je dan weer weggeven aan iemand anders.
Hmm, en hij komt hier in de winkel te liggen tegen een adviesprijs van €49,95 heb ik begrepen. Dat wil zeggen dat hij bij online gameshops waarschijnlijk voor €45,- of zelfs minder te krijgen is, dan wacht ik daar wel gewoon op.

Verwijderd

Eijkb schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:41:
Wat me opvalt is dat sommige spelers zeer snel zeer goed worden. Gisteren aantal uur gespeeld op 2 verschillende servers en in het begin kon ik met iedereen meekomen qua statistieken. Na paar uur behoorde ik nog maar tot de middenmoot en had je echt al een paar uitschieters die overal en nergens opdoken met stats waar m'n oren van gaan flapperen.... Word ik te oud om met de jeugd mee te kunnen? :+
Ja :+ .

Ik ben een beetje verslaafd geraakt, ik vind het echt een prachtige game. Ik merk wel dat ik beter ben geworden, toen de Beta net uit was behoorde ik tot de middenmoot maar nu sta ik meestal 1ste of 2de. Gewoon oefenen dus (of niet, zodat ik mooi bovenaan blijf :+).

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Net effe rondje gespeeld als Demoman, stond tweede na een uurtje spelen (waarbij spelers langer dan mij bezig waren), maar goed: het andere team had mensen in de 200, terwijl ik tweede stond in ons team met iets meer als 100 :+

Mbt Orangebox: Ik vind het wel fijn dat ik dan weer HL2 key's enzo erbij krijg. Vaak genoeg met multiplayer weekenden dat iemand geen key meer heeft cq nog niet had dus dan is het wel handig.

Daarnaast is onze volgende lannetje net na de release van TF2 (2de week oktober) dus ik wil wel even goed voor de dag komen :-)

Wel relaxed, die stats: http://steamcommunity.com/id/eijkb/stats/TF2 (niet dat ik goed ben, maar vind statistieken erg leuk gedaan!)

[ Voor 10% gewijzigd door Eijkb op 20-09-2007 13:15 ]

.

Verwijderd

Stats vind ik ook erg leuk. Ook wel goed dat ze geen deaths recorden, anders veranderd het gelijk in een statswhore feest. Weet niet of de link werkt:
http://steamcommunity.com...561197978836687/stats/TF2

Maar ik ben best trots op m'n longest life 8)

• Pensmaster-B
  • Niet online
echt een tof spel :D
engi speel ik volgens mij het vaakst beetje turrets enzo bouwen
alleen ze gaan wel erg snel kapot , vooral door die sletten van spys
wat wil irri is als je spy speel en is geen FF dan schiet toch iedereen ff op je om te checken -_-

http://steamcommunity.com...561197974684916/stats/TF2

Verwijderd

Inmiddels is er ook de nederlandse TF2 steam community

http://steamcommunity.com/groups/TeamFortress2NL

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ik heb het spel nu ook en het eerst half uur heb ik me rot gelachen om hoe de characters zich gedragen geweldig :D

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:10:
[...]
Ik merk wel dat ik beter ben geworden, toen de Beta net uit was behoorde ik tot de middenmoot maar nu sta ik meestal 1ste of 2de. Gewoon oefenen dus (of niet, zodat ik mooi bovenaan blijf :+).
Vertel dan wat over je speelstijl, kunnen wij er ook wat van leren. Patser ;)

• frickY
Ik leef de hele tijd met het idee dat het spel elk moment gereleased wordt, maar dat is dus pas 10 oktober?
Dan toch maar cancellen bij bol en kopen bij Steam, kan echt niet wachten.
Vooral deze teaser - http://www.youtube.com/wa...Ph2Q&mode=related&search= - heerlijk.

//Edit
En hij is gekocht (met dank aan collega). Dus tot vanavond! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 20-09-2007 15:54 ]

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:46:
Stats vind ik ook erg leuk. Ook wel goed dat ze geen deaths recorden, anders veranderd het gelijk in een statswhore feest. Weet niet of de link werkt:

Zeker je longest life icm max points, je hebt toen in ieder geval niet stilgezeten (als beide records in één potje behaald zijn) :+

.

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Shabbaman schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:54:
[...]
Vertel dan wat over je speelstijl, kunnen wij er ook wat van leren. Patser ;)
Speelstijl Algemeen: Mapkennis en weten waar refill's zijn (health + ammo). Tijdig refillen. Bij het spelen zo weinig mogelijk stil blijven staan ivm snipers / soldiers.

Als we aanvallend spelen ga ik liefst als demoman / Heavy. Als Heavy om medic vragen voor evt. ubercharge. Indien geen medic's ingame, dan als medic.

Al we verdedigend spelen ga ik eerste instantie als Engineer voor de turrets, dan snel dood en terug als demoman / soldier of op het laatst weer als heavy. Indien geen medic's ingame, dan als medic.

Maar goed, ben ook benieuwd naar Koeitjes speelstijl.

[ Voor 3% gewijzigd door Eijkb op 20-09-2007 15:14 ]

.

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Mischien waard om te proberen voor andere mensen die crashes ervaren:

Zodra ik "Color Correction" op Disabled had gezet (Video -> Advanced), ervaar ik geen crashes meer (heb zelfs een paar BSOD gehad toen het aanstond!).

Verwijderd

Even wat dingen die ik fijn vind werken.

- Als demoman om hoekjes pipebombs gooien
- Als demoman naar hoger gelegen platforms pipebombs gooien, je blijft dan mooi uit zicht
- Als demoman veel gebruik maken van muurtjes gebouwen etc. Pipebombs zijn erg goed in afremmen tegenstanders
- Leer je schoten timen zodat je iemand direct raakt met je pipebomb/rocket, dus voor de tegenstanders schieten.
- Als demoman remotemines op controlpoints leggen, als je hoort "controlpoint being contested/caputured" maak je een grote *boom* van het hele gebeuren.
- Remotemines zijn ook leuk om mijnenvelden aan te leggen waardoor lastige tegenstanders zoals scouts wat meer moeite hebben afstanden af te leggen
- Als engineer gelijk een dispencer bouwen, dan metal/ammo pickup gebruiken om gelijk een sentry te maken. Aangezien het bouwen van een dispencer het langste duur is het denk ik beter die als eerste te maken als defending team.
- Over het algemeen: weten waar je team dispencers heeft gemaakt/waar health/ammo pickup zijn.
- Als je naast een dispencer staat om te healen kan je als demoman nog steeds door het opladen van je remotemine-launcher behulpzaam zijn omdat je daarmee erg ver kan schieten.
- Remotemines kan je mooi naast sentries schieten. Een engineer kan makkelijk een sentry healen als je 1 voor 1 pipebombs erop schiet, maar als je er een stapel remotemines op gooit is dat ding gewoon in 1 keer kapot. Soms kan je zelfs je remotemines naast de turret schieten terwijl je zelf net genoeg verdekt staat om niet beschoten te worden.
- Elke teammate die je tegenkomt moet je even op schieten, dan haal je er een hoop spies uit.
- Met de flamethrower kan je onzichtbare/vermomde vijandelijke spies in de fik zetten. Valt nogal op en weet iedereen gelijk dat hij een spy is >:)

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Altijd gezellig!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:30:
- Elke teammate die je tegenkomt moet je even op schieten, dan haal je er een hoop spies uit.
Tenzij Friendly Fire enabled is :+

.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inderdaad, net als in Wolfenstein Enemy Territory, even met je mesje of pistool langs gaan, of gewoon één kogel van je automatische wapen vuren (als je die hebt, en geen bazooka oid).

• Pensmaster-B
  • Niet online
heerlijk net met spy gespeeld _/-\o_

ff veranderen in vijandelijke engineer
was zon Capture the point thingie
staan er 3 man te capturen met rug naar me toen
Stab ... confusen bij de andere 2, stab stab
heerlijk die insta kills :P en die cloak is ook fijn
moet zeggen dat spy spelen op grote maps me beter af gaat dan zeg maar 2fort

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Net ff Fortress Forever gespeeld, kon er niet warm of koud van worden. Gfx zijn vrij slecht, k het is een mod maar toch. Zag iedereen concen als mad, zelf lukte me dat wel heel erg slecht... :) Achja was een moeilijk spel ook tfc...zal wel te erg zuigen nu dat ik het niet leuk vindt.

* evilpin0 houdt het maar op ze tijd bij een potje hl2 dm

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:46:

Naja ik had graag ook deaths gezien ..... ook al staan de stats er niet, je probeert toch zo lang mogelijk te leven aangezien je anders tijd/kracht als team verliest ivm respawn tijd.

Longest life zegt natuurlijk niet zoveel, maare mijne heb ik gehaald door flink te healen als medic. Was gewoon hele pot niet dood gegaan ..... maar toen won andere team en werd ik alsnog neergeknalt in victory mode :( http://steamcommunity.com/id/punisher007/stats/TF2

Daarnaast is het wel irritant dat veel mensen er geen zak van snappen aangezien het een game is die om teamplay draait :p

Hoe werkt dat puntensysteem trouwens, dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door punisher007 op 20-09-2007 18:40 ]

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Na weer een aantal uurtjes TF2, TFC en FF gespeeld te hebben, een paar dingetjes:

TF2:
-Sfeer; toppie dat cartoon achtige zichzelf niet te serieus nemend is heerlijk
-grafx & anims; heel mooi al dat oog snoep maar de FPS lijden eronder natuurlijk (hoop dat er nog wat optimalisaties komen)
-spel tempo; is wat aan de langzame kant, maar werkt wel weer relaxed
-de doods schreeuw van de heavy doet me denken aan een neergaande brontosaurus (leuk)
-de giftige vrouwelijke announcer stem is geniaal
-wennen: ik mis de granaten
-wennen: maps zijn duidelijk geinspireerd maar dat CP is toch net anders
-wennen: ik mis de vlaggen
-wennen: scout is heel stuk sterker geworden
-spy is een beetje te sterk mbt hij is te onzichtbaar daar heeft FF een beetje beter gedaan door er een ripple effect aan te geven.
-te weinig maps
-niet leuk: respawn timers (lijkt te veel op dod)

FF:
-ziet er netjes uit, beetje te netjes misschien
-mooi aantal startmaps (helaas geen 2fort)
-concen ed werkt ook gewoon goed, hoef je nix speciaals voor te doen
-neemt zich beetje te serieus qua stijl (wat je gelijkt merkt met clanstyle servers ed, waar weer gezeur over classes bestaat)
-spel tempo ligt te hoog, vooral als de medics/scouts je om de oren vliegen en zelfs de SG geen kans meer heeft (zal ook wel met bunny hoppen te maken hebben)
-voor een eerste beta absoluut een kwaliteits mod
-geluids effecten zijn ook beetje wennen, missen een beetje OOMPH
-maps over het algemeen beetje te donker/grimmig mag wat meer zon in

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 19:31 ]

• jll
  • Laatst online: 11-09 12:50

jll

WhistlerNL schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:21:
Allereerste keer dat ik opstarte crashte ie, denk omdat mn firewall erdoor kwam zetten.
Eerste potje kon ik net gewoon prima spelen, maar alle potjes daarna krijg ik er na een halve
minuut Connection problems en disconnect ik.. erg raar.

Steam/TF2 al paar keer opnieuw opgestart, verschillende maps en verschillende servers geprobeerd..

Draaide prima op 1280x960 en alles maxed behalve msaa (4x ipv 8x) op mn c2d e6750 / 2900xt / 4gb
Hier heb ik ook last van heb je het al kunnen oplossen ? loop nu heletijd in mijn eigen server rond waar hij nog al logisch geen connection loss heeft iemand idee ???

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Pensmaster-B schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:47:
heerlijk net met spy gespeeld _/-\o_

ff veranderen in vijandelijke engineer
was zon Capture the point thingie
staan er 3 man te capturen met rug naar me toen
Stab ... confusen bij de andere 2, stab stab
heerlijk die insta kills :P en die cloak is ook fijn
moet zeggen dat spy spelen op grote maps me beter af gaat dan zeg maar 2fort
_/-\o_ daarom lijkt dit spel me superleuk! Héérlijk, paniek en confusement :D

• frickY
Pff half 6 meteen naar huis geraced om te spelen.. is nu nog steeds aan het downloaden :(
Doch @ 97% :) Hoop dat ik het een beetje snap, hoor hier al wel wat termen die mij niets zeggen.

Wat hebben jullie liever met friendly fire. Aan of uit?
Meen dat spies pas echt tot hun recht komen als het aan staat?

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 20-09-2007 20:15 ]

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

punisher007 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:39:
Daarnaast is het wel irritant dat veel mensen er geen zak van snappen aangezien het een game is die om teamplay draait :p
Ik ben jou wel eens tegengekomen. Jij was een heavy en ik een medic, die combo ging wel goed :)

• punisher007
Ja idd goede medic + heavy is dodelijk :)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Team Fortress 2 is zalig. Alleen zuig ik echt in elke onderdeel van het spel. En ik kan ook niet tussen de klassen kiezen. Momenteel ben ik vooral Spy. Wat wel vervelend is als Spy is al de andere spy's in je team niet goed meewerken. Als je als spy een sentry wilt vernietigen dat is dat bijna onmogelijk als er een enigeer achter staat die hem de hele tijd repareert. Als je eerst de sentry zo'n stroomstoot geeft dan moet je daarna meteen de engineer killen maar tegen die tijd ben je al afgeknald door een andere sentry etc etc.

Dit spel komt echt aan op teamwork. Voorbeeldje....3 heavy en 3 medics die een rush maken en elkaar de hele tijd healen en super chargen. Daar is gewoon bijna niks tegen te doen.

Wat ik mij ook afvraag is of het mogelijk is om in direct x mode 7 te spelen. Is mij nog niet gelukt want het spel crashed dan. Je hebt dan veel hogere framerate en ik vraag me af of een spy dan nog wel onzichtbaar is. Niet dat ik problemen heb met mijn framerate. Alles loopt hier supper. Ik haal constant 60 fps met een 8800 gtx en E6600. En ik heb ook nog geen elke crash gehad. Tot nu toe heb ik al zo'n 20 uur gespeeld. En nog niks van crash of wat dan ook.

Oh en nog één ding. Zijn er eigenlijk servers waar FF aan staat? Ik wil nu wel eens lekker als spy spelen zonder dat iedereen op mij schiet of ze nu door hebben dat ik een spy ben of niet. Ze knallen gewoon constant op iedereen van hun eigen team. En das best klote als zijnde spy. Of zijn er nog andere truukjes waardoor je kan zien dat iemand een spy is?

[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 20-09-2007 21:46 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• punisher007
Kain_niaK schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:43:
Of zijn er nog andere truukjes waardoor je kan zien dat iemand een spy is?
Nou ik zie af en toe een kopie van mezelf lopen, dus dan is het ook redelijk duidelijk :) Daarnaast is het van het gedrag ook vaak af te leiden natuurlijk. Met friendly fire zou de spy volgens mij veel te sterk zijn (nu al erg sterk).

[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 20-09-2007 22:14 ]

• Cyb
  • Niet online

Cyb

punisher007 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:13:
[...]

Nou ik zie af en toe een kopie van mezelf lopen, dus dan is het ook redelijk duidelijk :) Daarnaast is het van het gedrag ook vaak af te leiden natuurlijk. Met friendly fire zou de spy volgens mij veel te sterk zijn (nu al erg sterk).
Als engineer irriteer ik me verrot aan spies. Met FF aan zou je net zo goed de hele engineer class uit het spel kunnen halen.

Zijn spies eigenijk ook te herkennen zonder een aantal keer op elke spy te schieten? Ik begin heb ik wat enemy spies geslagen met zo'n moersleutel, maar dan zie je niet eens bloed er vanaf komen :S Dus nu schiet ik meestal per verdacht persoon een aantal kogels af.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Plurk. schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:08:
[...]

[...]

Ah, dit verklaart veel. Ik had precies $44,95 in euros overgemaakt maar kon die betaling maar niet voltooid krijgen. Net meteen maar wat extra over gemaakt, hopen dat het er snel op staat :)

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Cyb schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:27:
[...]

Als engineer irriteer ik me verrot aan spies. Met FF aan zou je net zo goed de hele engineer class uit het spel kunnen halen.

Zijn spies eigenijk ook te herkennen zonder een aantal keer op elke spy te schieten? Ik begin heb ik wat enemy spies geslagen met zo'n moersleutel, maar dan zie je niet eens bloed er vanaf komen :S Dus nu schiet ik meestal per verdacht persoon een aantal kogels af.
Wat gebeurd als je op een spy richt, welke naam zie je dan? MIsschien kan je het daarvan afleiden, maar dan moet je wel de mensen in je team kennen. Bij TFC was het altijd van iedereen knallen. Zo is het altijd al geweest bij TFC.

Ik heb dit spel niet echt getest, wel een beetje gespeld... geweldig. Krijg alleen geen goede FPS, rond de 20 soms lager echt jammer. Morgen 1gb RAM bijprikken dan even kijken.

Dit lijk wel meer op een nieuw spel dan een upgrade. Jammer van de enigineer dat die geen " special" grenades meer heeft, ben de naam vergeten. Maar die waren heel sterk. Wat je daar ook mee kon doen is de mijnen van de demoman laten ontploffen, nu kan niemand dat?

[ Voor 23% gewijzigd door Cabo op 20-09-2007 22:58 ]

• Pensmaster-B
  • Niet online
gisteren avond wel wat leuke battles tegen Koeitje gehad ^^
hes so cjewt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:13:

Wat hebben jullie liever met friendly fire. Aan of uit?
Meen dat spies pas echt tot hun recht komen als het aan staat?
Uit. Spies zijn mega overpowered als FF aan zou staan.
Kain_niaK schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:43:
. Of zijn er nog andere truukjes waardoor je kan zien dat iemand een spy is?
Flamethrower is ultiem tegen spies 8) . Ook zul je spies niet zien schieten. Zie je een ally die nooit schiet met z'n wapen? Dan is de kans groot dat het een spy is. Als demoman gooi ik trouwens vaak gewoon random nades achter me in smalle gangen, je weet maar nooit. En vaak heb ik daar succes mee :D. Ook valt het nogal op als 2 teammates met dezelfde naam naast elkaar rennen, of je ziet jezelf rennen 8)7 .
Pensmaster-B schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:56:
gisteren avond wel wat leuke battles tegen Koeitje gehad ^^
hes so cjewt
Ik moet met een andere nick gaan spelen, want met deze lijkt het wel of ik honing aan m'n reet heb :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Slechte game, veeeeeel te verslavend :)

Net weer aantal leuke potjes gehad, ook al verlies ik .... ik heb wel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

We hebben daarnet wat uurtje vol gespeeld! Iedereen moet http://steamcommunity.com/groups/tweakersnet maar joinen. Da's super handig. Zie je meteen wie waar in de game is.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Zojuist heeft steam mijn TF2 gepatched, in de patch notes stond dat ze de bug hebben gefixed dat de game crasht bij het openen van het score scherm, en de bug waarbij de game crasht tijdens het laden. Goeie zaak!

Overigens, spies zijn naar mijn idee niet zo heel moeilijk te herkennen, als je een beetje oplet naar wat voor classes er in je team rondlopen, en ook op de namen let die je te zien krijgt als je op iemand richt. Het komt ook best regelmatig voor dat een spy gewoon jou naam heeft, dan is het natuurlijk een makkelijke kill :p

[ Voor 43% gewijzigd door Sartsj op 21-09-2007 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gister even als sniper aan het spelen, zit in te zoomen @ tc_hydro naar de andere kant van de map... Zie ik daar een teammaat van me, ook een sniper met precies dezelfde nick als mij :P.

Spy was echt helemaal aan het doen alsof ie echt ingezoomd enzo :D, geeft toch vrij veel weg als je jezelf ziet rondlopen :P. Wat trouwens ook geweldig is zijn de spies die als HWG gaan als je geen HWG in je team hebt zitten :X. Gebeurd echt heel erg vaak lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
jll schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:09:
[...]

Hier heb ik ook last van heb je het al kunnen oplossen ? loop nu heletijd in mijn eigen server rond waar hij nog al logisch geen connection loss heeft iemand idee ???
Jah, blijkbaar hebben ze wat veranderd een paar dagen terug, want op de steampowered forums kwam ik een topic tegen van een pagina of 6 met mensen die hetzelfde probleem hadden. Die mensen hadden vrijwel allemaal een speedtouch router geloof ik, jij mss ook wel dan?

Maar iig, de oplossing is gewoon de HL2 poorten forwarden naar je eigen pc op je router óf je firmware updaten. Geen idee welk van de 2 de oplossing was, aangezien ik het beiden tegelijkertijd heb gedaan :)

Gisteravond weer wat uurtjes zitten spelen iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Geweldig spel, had gewoon tot 6 uur in de ochtend lopen spelen en ik had het niet eens door en ik probeer toch altijd voor 12 te gaan slapen.

ik kan zelf echt met geen meter een spy spelen maar ik vermaak me geweldig als engineer. Die spies zorgen er echt voor dat je paranoide wordt. "Blijf uit de buurt van mijn turret!!! *Froth at mouth* Ratatatata!!"

Enig spel ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 21-09-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Gisteravond een aantal potjes kunnen spelen, maar hij is ook wel 4x gecrashed. Dan blijft het beeld plots stilstaan, en loopt het geluid als een vastgelopen LP plaat. Ctrl+Alt+Del wa 1x mogelijk, de andere 3x was een harde reset nodig :( Mn X2 3800+ (2Ghz) trekt het spel ook maar net, 1 core hangt rond de 97% belasting. Wellciht dat dat er iets mee te maken heeft?

Ontdekte gister dat je als engineer gebouwde turrets kunt upgraden, dat scheelt een hoop in de damage die ze doen. Ik vond het al zulke nuttelose apparaten. Zijn er meer van dat soort mogelijkheden, die in eerste instantie niet opvallen?
Wel jammer dat je maar 1 turret tegelijkertijd kunt hebben. Ik heb heel veel Starsiege-Tribes gespeelt waar je gewoon naar het deployment station kunt om een nieuwe turret te halen, om je hele base vol te stouwen :9

En als je als medic ubercharge geeft, ben je dan zelf ook onsterfelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 21-09-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:13:
Ik moet met een andere nick gaan spelen, want met deze lijkt het wel of ik honing aan m'n reet heb :'( .
honing zoekende messen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Gister ook eindelijk even TF2 binnengehaald (wat duurde dat lang zeg, download ging op en neer) en natuurlijk de hele avond lopen kloten. Ik zuig enorm, maar het is wel erg leuk, vooral als je in een team zit die een beetje een class balance heeft.

Paar voorbeeldjes:
  • Als Heavy toevallig een spy gecloaked zien (heel soms zie je dat) en je mini-gun er op los laten. Vervolgens 1 dooie (enemy) spy en 2 dooie friendlies tellen, “Oops, FF staat dus aan” :+
  • Als Heavy een chokepoint inlopen met 2 Medics op je rug. Vervolgens heerlijk los gaan en 11 kills halen voordat je zelf uiteindelijk doodgaat door minebomb spammage.
  • Sudden Death ingaan als Medic en achter een Heavy aanlopen die in een grote troep enemies huis loopt te houden. Vervolgens vraag je je af waarom die Heavy maar niet doodgaat terwijl hij al 75% heeft uitgemoord, zie je ineens een 2e Medic hem ook healen.
  • Een goede Heavy Überchargen terwijl je net een chokepoint inloopt en het aantal ledematen tellen dat om je oren vliegt “Clean-up on isle 4 please!”
Mooiste moment is toch wel dat ik als Heavy in een soort bouwput level zat (ken de namen helaas nog niet). Vervolgens heb je dan 1 controlpoint in het midden van een gebouw, waar je 2 ingangen hebt die uitkomen in een gang. Ik stond daar half verschuild achter 2 stalen pilaren en maaide een hele rush neer al strafend en ratelend met mijn mini-gun. Was me niet gelukt zonder die Dispenser, maar desalniettemin zeer bevredigend. Zeker als je vervolgens 2 Heavies neermaait door een lucky crit streak 8)

Tot op heden kies ik voor een Heavy als er minimaal 2 Medics in het team zitten en het level het toelaat. Anders kies ik wel een Medic, die zijn toch wel erg leuk als je achter de juiste personen loopt. Ik heb wel een hekel aan Friendly Fire als Heavy, dan maai je zo je eigen team neer voordat je het door hebt. Als Demoman is FF ook niet je bepaald je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:51:
Gisteravond een aantal potjes kunnen spelen, maar hij is ook wel 4x gecrashed. Dan blijft het beeld plots stilstaan, en loopt het geluid als een vastgelopen LP plaat. Ctrl+Alt+Del wa 1x mogelijk, de andere 3x was een harde reset nodig :( Mn X2 3800+ (2Ghz) trekt het spel ook maar net, 1 core hangt rond de 97% belasting. Wellciht dat dat er iets mee te maken heeft?

Ontdekte gister dat je als engineer gebouwde turrets kunt upgraden, dat scheelt een hoop in de damage die ze doen. Ik vond het al zulke nuttelose apparaten. Zijn er meer van dat soort mogelijkheden, die in eerste instantie niet opvallen?
Wel jammer dat je maar 1 turret tegelijkertijd kunt hebben. Ik heb heel veel Starsiege-Tribes gespeelt waar je gewoon naar het deployment station kunt om een nieuwe turret te halen, om je hele base vol te stouwen :9

En als je als medic ubercharge geeft, ben je dan zelf ook onsterfelijk?
Er is een AMD update voro dual cores, dat zal zeker helpen :). En ja als medic ben je ook onsterfelijk als je ubercharge aan zet.

http://support.steampower...GNvcmU*&p_li=&p_topview=1

is de link naar de steampowered website met de link naar de AMD fix :). succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Kain_niaK schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:31:
We hebben daarnet wat uurtje vol gespeeld! Iedereen moet http://steamcommunity.com/groups/tweakersnet maar joinen. Da's super handig. Zie je meteen wie waar in de game is.
Joined :D dit spel is echt geweldig vooral die sfeer ook al gaat het niet zo goed, het blijft leuk om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Sartsj schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 03:14:
als je een beetje oplet naar wat voor classes er in je team rondlopen
Waar kan je dat zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:13:
[...]

Uit. Spies zijn mega overpowered als FF aan zou staan.
Dat valt toch wel mee? In ieder geval wel toen ik Quake 3 Fortress speelde. Daar was het gewoon zo dat iedereen die vergat een schot te lossen als hij de flagroom binnenkwam flink op z'n donder kreeg en werd afgemaakt. Na een paar keer onthoud je het dan wel om te laten zien dat je een good guy bent.

Maar dat houdt het wel wat interessanter, in tegenstelling tot knallen op iedereen omdat FF toch uitstaat :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Denk dat dit het eerste spel is waarbij het voor beginners ook leuk is om een ondersteunende class te spelen zoals Medic. Bij TFC zag je dat alleen bij de meer ingespeelde spelers. Ik heb het afgelopen jaar nauwelijks spellen meer gespeeld maar zit nu weer met afgebrande, niet gerookte sigaretten in de asbak met stijve schouders naar het beeldscherm te turen :+

Met dank aan Koeitje snap ik nu de mijnen als Demoman ook :+ Geen idee dat je verder kon werpen via de charge, laat staan dat ze zouden ontploffen met rechtermuisknop. * Eijkb Noob and proud to be

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wel wat ik echt jammer vind, dat je sticky mines niet aan tegenstanders kan plakken. IIG dat kan toch niet? Of ben ik gewoon te krom. Lijkt mij echt te leuk om een tegenstander vol met sticky mines te schieten, en dan hem als bom gebruiken tegen teammates :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
whahaha. Dat zou geniaal zijn. Mocht het niet kunnen; submit het dan als feature request 8)

@jwisgerhof
Volgens mij heb ik die patch al, heb ook The Ship (ook HL2 engine) op deze pc gespeelt. Maar zal het vanavond toch eens proberen.

Ik ben overigens enigzins verbaasd over de sniper. In de meeste games heb je als sniper als tweede wapen een of ander lullig rotding. Maar hier loopt je nog met een automatisch wapen rond, welk naar mijn idee nog beter is dan het attack wapen van een medic. Close-range ben je ook beter af als sniper dan als bijvoorbeeld demoman. Waarom is dat gedaan? Het is mijns inziens een bovenredelijk sterke class. Snipers zijn over het algemeen over afstand koning, maar short-range kansloos.

Zie ik overigens iets over het hoofd bij het attack wapen van de medic, of is hij echt zo nutteloos? Over enige afstand is hij net zo onnauwkeurig als HWG, en veel schade heb ik er ook nog niet meer kunnen doen.

Ook lukt het mij niet als soldier zover te springen/vliegen als in de trailers. Moet je daar nog iets bijzonder voor doen behalve naar de grond mikken, springen en schieten?

[ Voor 72% gewijzigd door frickY op 21-09-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Eijkb schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:15:

Met dank aan Koeitje snap ik nu de mijnen als Demoman ook :+ Geen idee dat je verder kon werpen via de charge, laat staan dat ze zouden ontploffen met rechtermuisknop. * Eijkb Noob and proud to be
Als we dan toch bezig zijn, met de heavy kun je met de rechtermuisknop je barrel laten draaien zonder te schieten zodat je snel kan schieten met de linkermuisknop mocht het nodig zijn. Nadeel is natuurlijk wel dat je enorm traag beweegt dan :)
frickY schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:43:

Zie ik overigens iets over het hoofd bij het attack wapen van de medic, of is hij echt zo nutteloos? Over enige afstand is hij net zo onnauwkeurig als HWG, en veel schade heb ik er ook nog niet meer kunnen doen.
Van kortbij is de medic gun best goed, je moet sowieso rekening houden met vertraging en dus iets voor de enemy schieten. Ook is het onderheving aan gravity .... dus je zal hoger moeten schieten aangezien ze in een boogje gaan ;)

[ Voor 57% gewijzigd door punisher007 op 21-09-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ah ja, het scherm met multiplayerscores... als ik op tab druk, crasht de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Vroeger heel veel TFC gespeeld. Had alleen heel vaak een dramatische ping omdat ik nog met een 56k modem zat te kutten. Lijkt me leuk om de opvolger eens te spelen. Ziet er allemaal veelbelovend uit.

1 probleem.... mijn systeem (zie specs). Zal het een beetje draaien op mijn bak? Geen zin om die game aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat het niet te spelen is. Demo is er niet...toch?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.