De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:30:
whoah, wanneer komt die sharp uit?

zat te kijken naar de samsung 40f71 maar die sharps zien er ook zeer vet uit
Weet niet wanneer ze uitkomen, maar als je kijkt op de Duitse site zie je dat er ook een 37" van uitkomt die al 1000 Euro goedkoper is dan de Philips! Dus het is het wachten misschien wel waard...
link naar de Duitse sharp site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic: De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Deze Philips is 1080p , De nieuwe LCD 's met aanduiding tru HD (1080p)zijn ZOIEZO allemaal progressieve schermen.
Bij het lezen van de specs is idd onduidelijkheid maar Philips zal gaat ervanuit dat iedereen weet dat dit scherm zoiezo progressief is ..vandaar resolutie tot 1920x1080i.

Input 1080p = Bluray, HD DVD, Playstation3 , binnenkort Xbox360 (upscaled 720p naar 1080p weliswaar)
Broadcast 1080p is toekomst en vraagteken betreft alle nieuwe 1080p TV's

Urko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Urko, waarom lees ik hierboven 10 keer dat het 1080i is en weet jij zo zeker dat het 1080p is?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:46
Sorry hoor, maar deze philips ondersteund via HDMI/Component/Whatever input geen 1080p. Het scherm is inderdaad progresive, alle LCD panels zijn progresive, maar de philips ondersteund geen 1080p input naar deze set.

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:15:
Ontopic: De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Deze Philips is 1080p , De nieuwe LCD 's met aanduiding tru HD (1080p)zijn ZOIEZO allemaal progressieve schermen.
Bij het lezen van de specs is idd onduidelijkheid maar Philips zal gaat ervanuit dat iedereen weet dat dit scherm zoiezo progressief is ..vandaar resolutie tot 1920x1080i.

Input 1080p = Bluray, HD DVD, Playstation3 , binnenkort Xbox360 (upscaled 720p naar 1080p weliswaar)
Broadcast 1080p is toekomst en vraagteken betreft alle nieuwe 1080p TV's

Urko
Dus omdat jij het hier post is het meteen waar? Geef eens een goede bron(svermelding)? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Dus omdat jij het hier post is het meteen waar? Geef eens een goede bron(svermelding)? ;)
Ik belde met de philips consumerlijn om duidelijkheid betreffende dit model (evenals de 42inch)
Beide LCD panelen zijn progressief en doen zoiezo 1080p
het enige verschil met bvb een Sony Bravia x is dat bij input van bvb een BR de tv zal upscalen van 1080i naar 1080p. De resolutie blijft dus 1920x1080i en word dan geupscaled naar native bij input
De Sony Bravia x series hoeven die stap niet te doen.
Sony doet fullscale 1080p met native 1080p input
Dit is het enige verschil met Sony en het model Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:15:
Hoezo onduidelijkheid:
Beeld/Display
Schermresolutie : 1920 x 1080p

Ondersteunde beeldschermresolutie
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Dat lijkt me toch heel duidelijk: hij vreet max 1080i inputs, en rendert deze vervolgens op een 1920x1080p panel. Deinterlaced, met combfilter.

1080p inputs heeft ie simpelweg de processing power niet voor om deze door Ambilight, PixelPlus etc. te trekken, daarom ondersteunt ie het niet.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik typ dit bericht nu vanaf een macbook aangesloten op de philips 37pf9731...via een mini dvi naar dvi adaptor, via een dvi naar hdmi kabel.....

de macbook staat nu op 1080i ingesteld 1080P kn ik niet kiezen.....

beeld is waanzinnig... en idd de hele kleine letters trillen een beetje (maar ecth eeen BEETJE!!)
hd filmpjes zien er heeeel goed uit....

alleen weet iemand hoe je er nog geluid bij kan toevoegen via de boxen van de tv.?
want dvi kan natuurkijk geen geluid meesturen.... en via tulpkabeltjes kan er geen geluid bij het "HDMI-kanaal" worden toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik krijg geen lekker gevoel als ik een merk als Sharp in huis haal...klinkt toch nog steeds al B-merk.

Hierboven is meerdere malen een vermeend verschil aangehaald tussen een hoofdletter P wat pixels zou betekenen en een kleine letter p wat progressive zou betekenen. Als je nu in de Philips-pdf voor de 37pf9731d kijkt zie je toch echt "Full HD LCD-scherm, 1920 x 1080p"...ja, een kleine letter 'p'.

Is de hele kleine/grote letter theorie nu onzin, is het een tiepvat van Philips of is deze gewoon progressive.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:44
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:06:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik krijg geen lekker gevoel als ik een merk als Sharp in huis haal...klinkt toch nog steeds al B-merk.
FYI: het LCD-panel in de 37PF9731 is van Sharp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Dat hele verhaal van die kleine en grote p is waarschijnlijk door iemand verzonnen die het wel leuk vond klinken. Het gaat dan een eigen leven leiden als niemand het zeker weet.
Je kunt ook nog een verschil gaan verzinnen tussen True HD en Full HD. Ook 2 termen die Philips gebruikt voor dezelfde tv. Twijfel zaaien, je kunt er dan altijd een mooi verhaal van maken.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:50:
ik typ dit bericht nu vanaf een macbook aangesloten op de philips 37pf9731...via een mini dvi naar dvi adaptor, via een dvi naar hdmi kabel.....

de macbook staat nu op 1080i ingesteld 1080P kn ik niet kiezen.....

beeld is waanzinnig... en idd de hele kleine letters trillen een beetje (maar ecth eeen BEETJE!!)
hd filmpjes zien er heeeel goed uit....

alleen weet iemand hoe je er nog geluid bij kan toevoegen via de boxen van de tv.?
want dvi kan natuurkijk geen geluid meesturen.... en via tulpkabeltjes kan er geen geluid bij het "HDMI-kanaal" worden toegevoegd...
Aha! een MacBook aan de Philips aangesloten... Da's precies wat ik wilde horen.
Ik heb namelijk een MacMini core duo 1.66Ghz en die wil ik dus ook aan mijn toekomstige TV gaan hangen (wellicht de 37PF9731D/10). Mijn bedoeling is ook om naast de gebruikelijke Front Row applicaties ook gewoon Safari vanaf de bank op te kunnen starten en zonder hoofdpijn te krijgen te kunnen surfen (zit op ongeveer 3 meter van de plek waar het scherm kom te staan).
Kun je wellicht een foto maken met wat scherem open (Safari, iChat, Mail) om een indruk te geven hoe het er op de Philips uitziet.
Heb je trouwens ook je MacBook geprobeerd via ethernet aan de TV te hangen? Ben benieuwd of dat media streamen ook vanaf een Mac werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto , misschien van de week een keertje..

de lettertjes zijn standaard wel erg klein vanaf 3 meter, maar die kan je natuurlijk groter instellen...
ethernet nog niet geprobeerd,MAAR de cd die bij de tv zit , met die software heeft ook een mac logo.

voor de 1080 P/p mensen ;) : http://www.mediatotaal.nl...mt78-2006/lcd-tv_test.pdf

wel even helemaal lezen..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik heb um helemaal gelezen maar zie geen verklaring voor de grote P of kleine p .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:32:
ZUCHT! :-(
Het is dus blijkbaar nog niet duidelijk of de 37PF9731D/10 een 1:1 1920x1080 computerbeeld (dus niet interlaced) kan weergeven via DVI naar HDMI...
Toch maar even wachten tot iemand met een bewijs in de vorm van een screendump of foto kan komen, want ik hoor nog teveel tegenstrijdige geluiden...
Wellicht toch maar wachten op de Sharp LC-37XD1E...
Ik zelf heb de 37PF9731 en heb hem via DVI>HDMI aangesloten op een PC met MCE op 1920x1080 (dit is een standaard instelling bij Nvidia tegenwoordig). En dit op een simpele Nvidia 5200FX

Je zou inderdaad verwachten dat er op de desktop (dus niet in de MCE interface) enige flikkering zou optereden bij deze resolutie. Dit is echter niet (!) het geval. De desktop blijft vlijmscherp zonder flikkering.

Ben het wel eens met een andere medling dat de karakters op deze resolutie erg klein worden maar het beeld is zo scherp dat ik op meer dan 3 meter afstand gewoon goed kan surfen etc.

Ik wil best een foto posten maar hier zul je echt niet op zien dat er geen flikkering in het beeld is.
Als jullie suggesties hebben hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48

oZy

Ik snap die hele discussie over 1080p/i niet. Het is toch simpel, deze Philips ondersteund gewoon geen 1080p input. Of je het verschil zult zien kan ik nog niet beoordelen, maar volgens mij is het verschil tussen analoge TV en digitale TV ten opzichte van HD TV een super grote stap, en dit staat in geen verhouding met het verschil tussen 1080i en 1080p.

De reden waarom ik dan kies voor de Philips (en tevens de reden waarom dit scherm misschien wel €1000 duurder is) is ook simpel,.. Draaivoet, Ambilight, Card reader, USB aansluitingen, UTP/Wifi mogelijkheid, en het hele gamma aan beeldverbetering systemen wat dit scherm bevat. Tel hierbij het gelikte design van het scherm en remote (mijn mening) bij op en ik ben verkocht.

Wat ik trouwens ook een belangrijke pre van dit scherm vind is de reactie van de remote, dit heb ik echt nog nooit eerder gezien bij welke tv dan ook (ook CRT's). Tijdens het zappen, in de menu's, en teletext, in 1 woord geweldig.

PS. Ik zou nog een paar foto's maken maar deze komen later deze week :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:06:
Hierboven is meerdere malen een vermeend verschil aangehaald tussen een hoofdletter P wat pixels zou betekenen en een kleine letter p wat progressive zou betekenen. Als je nu in de Philips-pdf voor de 37pf9731d kijkt zie je toch echt "Full HD LCD-scherm, 1920 x 1080p"...ja, een kleine letter 'p'.

Is de hele kleine/grote letter theorie nu onzin, is het een tiepvat van Philips of is deze gewoon progressive.....?
2 posts boven je:
curry684 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:34:
Hij vreet max 1080i inputs, en rendert deze vervolgens op een 1920x1080p panel. Deinterlaced, met combfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Eerder melde ik dat mijn 37PF9731 een irritant achtergrond geluid had (soort trafo van een halogeen lamp). Vandaag is een monteur langsgekomen van TVA (worden gestuurd door Philips) en de TV moest mee ter reparatie. Waarschijnlijk de voeding die niet goed is. Dit gaat minimaal 10 werkdagen duren (!).

Natuurlijk direct gebeld met Plasmavisie waar ik de TV gekocht heb. Aangezien dit probleem al vanaf het begin aanwezig was (en ik dit ook aan hun gemeld had; de reactie was dat elke lcd TV een achtergond geluid had...) wilde ik vervanging of minimaal een tijdelijk toestel. Tot op heden geeft Plasmavisie totaal geen thuis. Hun enige reactie is "hij wordt toch netjes gerepareerd!".

Ook maar weer met Philips gebeld en die zeggen natuurlijk dat ik bij Plasmavisie moet zijn. Er is beloofd dat ik nog gebeld ga worden door de commerciele afdeling ivm een mogelijk oplossing maar ik zie het duister in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Nou mensen die nog moeten beslissen .... Nog ff wachten dan maar :D :
Tuesday, October 17, 2006
2560x1440 LCD TV in 2007
Chi Mei Optoelectronics (CMO), has announced plans for a consumer-grade, high-resolution 47in Quad High Definition (QHD, 2560 x 1440) LCD TV panel slated for mass production in Q2 2007.

Continuing on the launch of its 56-inch Quad Full High Definition (QFHD) panel (3840 x 2160) which has boasted the highest resolution of any LCD TV panel in the world, its new 47in panel features a 16:9 aspect ratio and a 3.68 million pixel display (2560 x 1440).

CMO’s 47in QuadHD LCD TV panel is 1.78 times bigger than the highest pixel count available for digital TV panel with 2.07 million pixels (1920 x 1080), and is four times bigger than the 920,000 pixel count for 1280 x 720 HD panels.

Quoted specs include a brightness of 450 nits, contrast ratio of 1500:1, colour saturation rate of 90% (NTSC) and a response time of 6.5 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:54:

[...]
Ja...................en dan weer wachten....................en weer............totdat de lcd's antiek zijn.
Heb deze tv gekocht in de wetenschap dat er over een aantal jaren volwaardige oled schermen zijn, tot die tijd heb ik dan volop kunnen genieten van dit scherm d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

fulgore schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:54:
[...]
Nee... de reden om te wachten is omdat er heel erg binnenkort 1080p content breed beschikbaar wordt (via blu-ray films). Die hogere resoluties voegen de eerst komende jaren niets toe.

M.a.w.: ik wacht wel op bredere beschikbaarheid van (échte) 1080p schermen, maar niet op schermen met hogere resoluties. Helaas behoort Philips tot nu toe niet tot de fabrikanten die een 1080p input capable scherm aanbieden, terwijl Sony, Sharp en Samsung dat wel hebben (aangekondigd). Wanneer volgt Philips, pas over een jaar omdat deze serie net uit is???

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 18-10-2006 03:01 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 02:58:
[...]

Nee... de reden om te wachten is omdat er heel erg binnenkort 1080p content breed beschikbaar wordt (via blu-ray films). Die hogere resoluties voegen de eerst komende jaren niets toe.

M.a.w.: ik wacht wel op bredere beschikbaarheid van (échte) 1080p schermen, maar niet op schermen met hogere resoluties. Helaas behoort Philips tot nu toe niet tot de fabrikanten die een 1080p input capable scherm aanbieden, terwijl Sony, Sharp en Samsung dat wel hebben (aangekondigd). Wanneer volgt Philips, pas over een jaar omdat deze serie net uit is???
volgens dat verhaal in die test is bluray 1080p geen probleem..., die zou namelijk maar met 24 beelden /sec "uitzenden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sukkel (toch vreemde naam)

Ik denk dat het een eeuwige discussie gaat worden.

Er is 1 zaak belangrijk i.m.o.: de resolutie. Die is bij de "full hd's" allemaal gelijk.

Er is 1 hele duidelijk stap zichtbaar tussen 720p en 1080i. Dat is de grote en zeer belangrijke stap. Als je die op een blue-ray content laat draaien zie je echt een verschil van (overdreven) dag en nacht!!

De stap 1080i naar 1080p is daarintegen veel kleiner en ook veel lastiger zichtbaar.

Natuurlijk maakt elke leverancier zijn eigen afweging. Ga er maar vanuit dat Philips komend seizoen met de 1080p gaat komen. Tja, of dat slim is......... ik zou niet zonder ambilight meer kunnen, het brengt zoveel meer i.m.o.!!!!

Daarbij al die aansluitingen die deze tv heeft. Zoals een ander al eerder zei: leuk 1080p, maar waar zijn alle andere mogelijkheden die er wel op deze tv zijn.

Zo maakt een ieder een eigen afweging, lekker zo laten. Het heeft alleen geen enkel nut i.m.o. om een discussie op dit topic te gaan voeren over andere tv's die wel 1080p hebben en daardoor beter zullen zijn. Daar gaat 't in dit topic niet om! Dit is geen vergelijk-topic, daarvoor moet een maar een ander topic komen.

Dus we houden het toch maar on-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:56:
[...]
volgens dat verhaal in die test is bluray 1080p geen probleem..., die zou namelijk maar met 24 beelden /sec "uitzenden".
Welk verhaal welke test?
Voor zover ik weet kan de 37PF9731 geen 1080p input aan. Punt.

Mocht ik ongelijk hebben dan geef ik dat graag toe, maar dan graag even bronvermelding + quote van het feit dat de 37PF9731 input van 1080p24 aankan.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sukkel,

jouw reactie is niet aan mij gericht maar....... 1080p in 24 beelden is dus 1080i.
Het enige wat de persoon waar jij op reageert wil zeggen (denk ik) is iets onzinnigs, namelijk; de 1080i kan ook bly-ray afspelen. Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch. Niet meer dan logisch is ook dat deze tv niet de volle mogelijkheden van blu-ray kan benutten.
Als anderen beweren dat dt wel kan moet je ze maar gewoon in hun waan laten.

Samenvattend: Er zijn toestellen die 1080p weergeven, deze Philips kan dat ab-so-luut, deze geeft dat weer in 1080i. Er zijn echter geen andere toestellen die de specs van deze Philips hebben, daarin blijft dit toestel gewoon uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
:/

[ Voor 91% gewijzigd door PeterPan op 18-10-2006 22:14 . Reden: Beetje kort door de bocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze test: http://www.mediatotaal.nl...mt78-2006/lcd-tv_test.pdf

wat ik lees is dat de philips wel 1080p aankan maar tot 24 frames/sec (movie/bluray-mode)

zoals ik het lees is 1080i 50 frames iets anders als 1080P 24 frames...
en deze kan die dus alle 2 aan.
wat ie dus niet aankan is 1080P 50 frames (playsyation3 bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:20:
Er is 1 zaak belangrijk i.m.o.: de resolutie. Die is bij de "full hd's" allemaal gelijk.
Er is 1 hele duidelijk stap zichtbaar tussen 720p en 1080i. Dat is de grote en zeer belangrijke stap. Als je die op een blue-ray content laat draaien zie je echt een verschil van (overdreven) dag en nacht!!

De stap 1080i naar 1080p is daarintegen veel kleiner en ook veel lastiger zichtbaar.
Over resolutie gesproken: de komiek is dat 720p ook constant 720 echte horizontale beeldlijnen displayed. 1080i doet er slechts 540 tegelijk. Als je dus puur naar resolutie gaat kijken doet een 720p scherm 1280x720 = ~922.000 pixels (feitelijk 1366x768 = 1.050k) . Een 1080i scherm doet 1920x540 = 1.037k). Het verschil in reso tussen 720p en 1080i is dus in werkelijkheid slechts 12,5% in het voordeel van 1080i. 768p levert zelfs een hogere resolutie dan 1080i.

Hier in een plaatje ff het verschil tussen progressive en interlaced (ff gepikt uit het Samsung topic):
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

En daarmee kom je dus aan de nadelen van interlaced...
Het verschil tussen (720)p en (720)i is - zeker bij egale vlakken en schepe lijnen (zoals bijv. bij tekenfilms) - duidelijk zichtbaar en enorm groot. Ik heb hier zitten vergelijken met progressive scan input ingeschakeld en uitgeschakeld. 720p trekt heerlijk strakke lijnen, waar bij 720i duidelijke kartels te zien zijn. Progressief beeld is dus altijd te prefereren boven interlaced.
Ik zou vermoedelijk zelf eerder voor een native 720p dan voor een 1080i scherm gaan.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:40:
[...]
deze test: http://www.mediatotaal.nl...mt78-2006/lcd-tv_test.pdf

wat ik lees is dat de philips wel 1080p aankan maar tot 24 frames/sec (movie/bluray-mode)

zoals ik het lees is 1080i 50 frames iets anders als 1080P 24 frames...
en deze kan die dus alle 2 aan.
wat ie dus niet aankan is 1080P 50 frames (playsyation3 bijv.)
Als dat zo is dan zou dat best heel mooi zijn voor HD-DVD / BluRay toepassingen. Dan heb je natuurlijk wel een speler nodig die dit kan uitsturen, die zijn er vreemd genoeg nog niet. Als je dan ook nog een DVD speler kan vinden die 3:2 pulldown doet van NTSC DVD's naar 24Hz en upscaled naar 1080p/24 ben je helemaal kaar. Nu nog iets voor PAL DVD's ;)

Mij edit was overigens omdat in zelf nogal kort door de bocht was in mijn reactie op die post daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Cheetah schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:14:
[...]Progressief beeld is dus altijd te prefereren boven interlaced.
Ik zou vermoedelijk zelf eerder voor een native 720p dan voor een 1080i scherm gaan.
Cheetah, bedankt voor de mededeling, veel plezier met je nieuwe TV over 2 jaar.

PS. Dat plaatje slaat natuurlijk helemaal nergens op, een LCD tv zal nooit zo'n beeld produceren, maar goed.. ik wil graag ff wat ophelderen:

Fulgore, Tha_Sukkel, Cheetah, de Philips 37PF9731D kan GEEN 1080p input weergeven, point taken!!

Sterker nog, het scherm kan ook geen 1080i natuurgetrouw weergeven, omdat het scherm er zelf nog een progressive scan overheen gooit waardoor het een soort compromis wordt tussen 1080i en 1080p, zoals al in de hierboven genoemde review werd aangegeven. Bedankt voor jullie geduld en onuitputbare stroom van bewijsmateriaal _/-\o_ , maar volgens mij is het iedereen nu wel duidelijk. :Y)

Willen jullie graag doorjengelen over dit onoverkombare mankement, doe het dan in GoT: LCD-TV 1080p.

Maar laten we het ffs AUB weer over de TV gaan hebben en dan vooral hoe je het beste uit de features haalt die hij wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:11:
[...]

PS. Dat plaatje slaat natuurlijk helemaal nergens op, een LCD tv zal nooit zo'n beeld produceren, maar goed.. ik wil graag ff wat ophelderen:

Fulgore, Tha_Sukkel, Cheetah, de Philips 37PF9731D kan GEEN 1080p input weergeven, point taken!!

Sterker nog, het scherm kan ook geen 1080i natuurgetrouw weergeven, omdat het scherm er zelf nog een progressive scan overheen gooit waardoor het een soort compromis wordt tussen 1080i en 1080p, zoals al in de hierboven genoemde review werd aangegeven. Bedankt voor jullie geduld en onuitputbare stroom van bewijsmateriaal _/-\o_ , maar volgens mij is het iedereen nu wel duidelijk. :Y)

Willen jullie graag doorjengelen over dit onoverkombare mankement, doe het dan in GoT: LCD-TV 1080p.

Maar laten we het ffs AUB weer over de TV gaan hebben en dan vooral hoe je het beste uit de features haalt die hij wel heeft.
Hij kan WEL een 1080P input weergeven ,maar tot 24 HELE beelden.
dat is dus iets anders als 1080 i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:37:
oZy schreef:
Sterker nog, het scherm kan ook geen 1080i natuurgetrouw weergeven, omdat het scherm er zelf nog een progressive scan overheen gooit waardoor het een soort compromis wordt tussen 1080i en 1080p, zoals al in de hierboven genoemde review werd aangegeven.
:X

Hou nou toch eens op met dat gedoe, het gaat hier nu al 4 volle pagina's over niets anders van 1080i / 1080p. Puntje bij paaltje kunnen jullie nauwelijks het verschil ontdekken, dit is puur specs patserij.

Ik zou graag horen welke instellingen jullie gebruiken, nieuwe firmwares beschikbaar, foefjes met Connected Planet, etc. Mooie foto's van de setup zijn ook welkom natuurlijk.. maar goed, you get the point.

PS. NOFI @ Cheetah, Tha_Sukkel & Fulgore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

oZy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:11:
Zal wel lukken hoor... 720p is geen enkel probleem, ook niet bij HD-DVD en BRD :)
PS. Dat plaatje slaat natuurlijk helemaal nergens op, een LCD tv zal nooit zo'n beeld produceren
Nope, maar dat is wel illustratief voor wat 'ie doet... maar dan sneller en met wat filters eroverheen.
Sterker nog, het scherm kan ook geen 1080i natuurgetrouw weergeven, omdat het scherm er zelf nog een progressive scan overheen gooit waardoor het een soort compromis wordt tussen 1080i en 1080p, zoals al in de hierboven genoemde review werd aangegeven.
Zoals aangegeven heb ik hier getest met een 720p toestel (Samsung LE-32R72BX), en zowel P als I input. Het Samsung scherm schaalt interlaced input ook op naar "progressive", maar ieder LCD scherm is gewoon sterk afhankelijk van de input die het krijgt. Interlaced input kan door een scherm niet magisch worden omgetoverd naar progressief beeld, gezien het slechts de helft van de voor P benodigde beeldinformatie krijgt aangeleverd.
Het verschil tussen I en P input is duidelijk zichtbaar, ook op "progressieve" LCD schermen. Doe voor de grap maar eens een test als je een DVD speler hebt die beide kan uitsturen, en probeer dan eens bijv. een tekenfilm af te spelen. Kartelfestijn galore... het is moeilijk(er) te vangen in stilstaande beelden (vandaar zijn foto's ook moeilijk), maar bij beweging... oh man...
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:37:
1080p input met 24 "hele" beelden bestaat volgens mij niet.
Progressive input doet 50 volledige beelden per seconde. Interlaced input doet ~50 "halve" beelden per seconde. 50 "halve" beelden != 24 "hele" beelden. Dat is nou net het hele verschil tussen I en P.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2006 13:30 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

[...]
1080p input met 24 "hele" beelden bestaat volgens mij niet.
Progressive input doet 50 volledige beelden per seconde. Interlaced input doet ~50 "halve" beelden per seconde. 50 "halve" beelden != 24 "hele" beelden. Dat is nou net het hele verschil tussen I en P.
http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV

De meest toegepaste HDTV formaten zijn:

1280 x 720, progressief, 30, 50 of 60 Hz, aangeduid als 720p 30, 720p 50 of 720p 60
1920 x 1080, geïnterlinieerd, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080i 50 of 1080i 60

Andere HDTV-formaten zijn:

1920 x 1080, progressief, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080p 50 en 1080p 60
1280 x 720, progessief, 24 en 25 Hz, aangeduid als 720p 24 en 720p 25
-----> 1920 x 1080, progressief, 24, 25 en 30 Hz, aangeduid als 24p, 25p en 30p <------

,50 halve beelden zijn niet 24 hele beelden.
er is wel degelijk een verschil.

dit is dus ook de standaard voor bluray/hd dvd.
het enige waar je 1080P 50 voor zou kunnen gebruiken is dus bijv. de playstation3 , en dan alleen met spellen...

de belgische dvbt zenders zien er trouwens heel goed uit met de ingebouwde tuner, en dat zonder 1080p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Cheetah schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:26:
Interlaced input kan door een scherm niet magisch worden omgetoverd naar progressief beeld, gezien het slechts de helft van de voor P benodigde beeldinformatie krijgt aangeleverd.
Jij bent ergens in de 80'er jaren blijven steken? Hoe dacht je dat de betere 100Hz televisies werkten? Idd: men neme 2 interlaced beeldjes, plakt ze regeltje om regeltje bij elkaar, haalt er een comb filter overheen (ja idd, daarvoor zijn comb filters!) en hey presto: men heeft een progressief signaal. Zo maakt men van 50 interlaced frames per second dus 50 progressive frames per second, en als je die 2 keer op een rij toont heb je een mooi stabiel 100Hz beeld. Had men in 1990 of zo al door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op kinderen.

Hou nu op over dit gezeik!! Ga naar het andere topic, dit is nu puur topic-vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

curry684 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:15:
Jij bent ergens in de 80'er jaren blijven steken? Hoe dacht je dat de betere 100Hz televisies werkten? Idd: men neme 2 interlaced beeldjes, plakt ze regeltje om regeltje bij elkaar, haalt er een comb filter overheen (ja idd, daarvoor zijn comb filters!) en hey presto: men heeft een progressief signaal. Zo maakt men van 50 interlaced frames per second dus 50 progressive frames per second, en als je die 2 keer op een rij toont heb je een mooi stabiel 100Hz beeld. Had men in 1990 of zo al door ;)
Als je de tekst voor je quote even doorleest dan heb je in de gaten dat ik dit al weet...
En direct in het volgende stuk (dat je niet quote) staat:
Cheetah schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:26:
Het verschil tussen I en P input is duidelijk zichtbaar, ook op "progressieve" LCD schermen. Doe voor de grap maar eens een test als je een DVD speler hebt die beide kan uitsturen, en probeer dan eens bijv. een tekenfilm af te spelen. Kartelfestijn galore... het is moeilijk(er) te vangen in stilstaande beelden (vandaar zijn foto's ook moeilijk), maar bij beweging... oh man...
Ofwel, hypothetisch vehaaltje betr. "progressief maken" van I input is leuk, praktijk veel weerbarstiger.
Zeker bij LCD schermen, die behoorlijk "unforgiving" zijn m.b.t. hun input.

Ik zal voor de zekerheid nogmaals een proef doen met de Samsung M61 die ik nu heb staan.
De R72 waarmee ik eerder testte is ook progressief met comb filter, maar goed, ik laat het nog wel even weten... indien het lukt met wat foto's :)

@ luukh:
Point taken... maar is dan ook bevestigd dat de Philips 1080p 24 input accepteert?
In de specs wordt vrij consequent gesproken over 1080i input.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:52:
[...]

Dan woon jij in belgie....
Ik ben van plan om deze philips ook aan te schaffen....maar ik twijfel nog steeds....ik heb Belgacom tv digitaal...ben benieuwd hoe de philips dat zal spelen..

De andere tv waar ik aan denk is de nieuwe samsung LE40F71B
dillemma....hehe...pfff wat is beter? lol
:)

1280 x 720, progressief, 30, 50 of 60 Hz, aangeduid als 720p 30, 720p 50 of 720p 60

-----> 1920 x 1080, progressief, 24, 25 en 30 Hz, aangeduid als 24p, 25p en 30p <------

het enige waar je 1080P 50 voor zou kunnen gebruiken is dus bijv. de playstation3 , en dan alleen met spellen...

de belgische dvbt zenders zien er trouwens heel goed uit met de ingebouwde tuner, en dat zonder 1080p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh...ff verkeerd gedaan.....
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus alles lezen tot het smilietje... :)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dan...

Dan woon jij in belgie....
Ik ben van plan om deze philips ook aan te schaffen....maar ik twijfel nog steeds....ik heb Belgacom tv digitaal...ben benieuwd hoe de philips dat zal spelen..

De andere tv waar ik aan denk is de nieuwe samsung LE40F71B
dillemma....hehe...pfff wat is beter? lol :)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Damn zeg, 4x een (mis)post met precies dezefde quote... die [edit]-knop zit 'r met een reden hoor :/

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2006 17:17 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Het blijven Belgen he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even een vraag over het hele resolutie gedoe (sorry O-) )

Maakt het nou wel of niet uit wat je als input geeft? Hier bedoel ik mee, als ik 1080i of 720p of weet ik wat voor input geef dat het scherm het uitendelijk toch allemaal hetzelfde weergeeft?
Was namelijk van plan om een dvd speler aan te schaffen die ik op 1080i laat draaien, maar als dat geen mieter uitmaakt wacht ik liever nog ffies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

720p wordt simpelweg 2:3 geextrapoleerd, en 1080i wordt gedeinterlaced. Ja, dat levert verschil natuurlijk. In beginsel zal 1080i fractioneel beter zijn, maar het zal van de bron en het type beeld afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vraagje; weet iemand of het CI-slot op dit Philips toestel geschikt is voor Alphacrypt CAM's ? Zou mooi zijn, kan je je DVB-C decoder de deur uit doen :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote van http://digitalekabeltelev...er/alphacrypt/index.shtml

"Een dergelijke CAM kan gebruikt worden in DVB-C apparatuur met CI-slot zoals een TV met DVB-C ontvanger (bijv. Loewe) of een PC met een DVB-C ontvanger kaart""

Dus denk het niet, zit geen DVB-C ontvanger in de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:31:
Maakt het nou wel of niet uit wat je als input geeft? Hier bedoel ik mee, als ik 1080i of 720p of weet ik wat voor input geef dat het scherm het uitendelijk toch allemaal hetzelfde weergeeft?
Om een lang verhaal kort te maken heb ik ff een paar full-res foto's gemaakt van het verschil tussen 720i en 720p input. Beeldscherminstellingen zijn verder identiek.
Judge for yourself (zie m.n. het haar)... of het "hetzelfde" weergeeft ;)

720i: Interlaced input:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7e465f3ce5060a84bb90ec4a7b3fae36/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdf93787f699b2c9be07269a32e31686/thumb.jpg

720p: Progressive input:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e848687ba13197d8fa32bedda61ad7a1/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/165165e11ad6413ce1e76ac8e9275329/thumb.jpg

Linkje naar fotoalbum

Houdt er rekening mee dat dit verschil bij beweging nog opvallender is.
Dit zijn foto's van Samsungs vorige topmodel, de LE40M61 (Eisa TV van het jaar 2005/2006), in samenwerking met een Samsung HD850 upscale DVD speler (no-HDCP mod zodat hij ook upscaled over Component) en een kwaliteits-component kabel.
Bij "mindere" TV's (en/of DVD spelers) wordt dit verschil ook alleen maar groter.

Misschien dat nu dan enig begrip daagt betreffende waarom ik geen interlaced input meer wil O-)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, duidelijk in dit geval. Maar het is toch zo dat de 9731 alle input upscaled en deinterlaced naar 1080p? Vandaar mijn vraag of het zin heeft om een dvd speler aan te schaffen die op de verschillende resoluties draait als de tv uiteindelijk toch alles zelf al regeld.
Blijft een vraag he, geen statement :), anders ga ik nl een andere dvd speler kopen voor nog een jaartje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk ook dezelfde vraag. Ik zag voor 69 euro de Philips (ik dacht 5900) dvd met HDMI uitgang staan.

Maar heeft het inderdaad zin. Ik vind het beeld van normale dvd's nu al mooi. Wordt dit een stuk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:41:
Ok, duidelijk in dit geval. Maar het is toch zo dat de 9731 alle input upscaled en deinterlaced naar 1080p?
De Samsung M61 upscaled en deinterlaced ook alle input naar "720p".
Het resultaat van interlaced 720i input zie je echter in de foto's, in vergelijk met native 720p input.
Vandaar mijn vraag of het zin heeft om een dvd speler aan te schaffen die op de verschillende resoluties draait als de tv uiteindelijk toch alles zelf al regeld.
Dat je DVD speler progressief beeld uitstuurt naar de TV is nog belangrijker dan dat hij naar hogere resoluties kan upscalen. Of de speler of de TV nu scaled maakt bij duurdere TV's (met goede scalers) geen dramatisch verschil. Of de TV progressief of interlaced beeld binnenkrijgt, dat maakt dus pas echt verschil...

Ik heb ook even getest hoe het zit met 576p vs 720i als input. 576p wint hands down.
Ik durf zodoende te wedden dat native 720p upscaled naar 1080 er beter uitziet dan native 1080i input... maar je koopt natuurlijk geen 1080 scherm om vanaf 720p te gaan lopen upscalen. Vandaar ook dat ik het zelf - in ieder geval tot het tegendeel is aangetoond - weinig zinvol vind om een 1080 scherm te kopen dat geen 1080p input accepteert...

Maar goed, ik zag geruchten dat de 9731 dat wel kan (1080p 24)? Is dit bevestigd?

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 21-10-2006 14:56 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Ik volg dit topic al best lang. Het welles/nietes over de resoluties is nu wel genoeg uitgemolken wat mij betreft.

Dat artikel waarin een aantal Full-HD schermen werden vergeleken, zegt genoeg:

Blu-ray en HD-DVD zullen 1080p ondersteunen, op 24 fps. Dit ondersteunt zowel het Philips, als het SONY scherm. De enige mogelijkheid om nog meer fps te kunnen leveren aan je scherm, is uit een PS3, en dan ook nog eens alleen als je gamet. Voor mij is het duidelijk, ALS ik een scherm koop, dan wordt het de Philips, de enige pre voor de sony is die extra framerate, maar ik ben niet geïnteresseerd in een PS3.

Wat ik graag zou willen weten van de mensen die inmiddels zo'n scherm hebben thuisstaan, is hoe de onboard Divx / XViD decoder het doet.

Ik heb een paar 720p releases op mijn computer staan (bijv Sin City, Kill Bill, 5th element) en op mijn dell 24" (1920x1200) monitor ziet dat er prachtig uit. Als je een van die filmpjes op een geheugenkaart schrijft, of via ethernet door de philips laat afspelen, trekt hij dit dan? (De bestandjes die ik heb zijn trouwens in een .mkv formaat)

Graag jullie ervaringen, ben erg benieuwd hoe het scherm bevalt. Misschien wil iemand een (klein) reviewtje maken, met gebruikerservaringen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 00:37
Beste Mensen,

Ik zit al sinds 17:00 uur (het is nu 22:05) deze thread te lezen, begonnen bij pagina 1. Mijn grote dank aan alle ervaringen, discussies, verhelderingen en correcties. Ook wel bijzondere dank aan luukh voor de geweldige spot van de test van Media Totaal. Ik ben heel wat wijzer geworden over dit toestel.

Ik zit zelf ook sinds kort met de vraag in mijn maag van "Philips 37PF9731D/10 ja of nee?". Het heeft geweldige features: mooi design, 1080p weergave, uitstekend beeld, WiFi, USB, UTP, ..., en last but not least: het is Philips, de koninging der tv's. Het heeft wel een groot nadeel: Het kan max 1080i als inputsignaal verwerken. (je kunt discussieren of 1080 op 24 fps wel of geen 1080p heet, maar laten we dat vooral ajb niet --meer-- doen. Met 1080i bedoel ik ---net als vele anderen--- gewoon 1080 lijnen op 24 fps, met 1080p bedoel ik ook 1080 lijnen op 50 fps)

Ik vind het nadeel toch zwaar meetellen. Ik ga een HTPC op DVB-S bouwen. Een dikke Media Center pc waarmee ik naast het spelen van 1080i materiaal (of misschien ook wel een 1080p in de toekomst) ook wel eens op mijn toekomstige lcd-tv ook digitale foto's kan kijken, wel eens msn'en of kort internetten. Computer beeld moet dus ook echt haarscherp zijn. Ik heb gelezen dat er toch veel mensen last hebben van de geinterlaced computerbeeld op dit scherm.

Ik ben benieuwd naar een technische test van die Sharp. Ken iemand daar een bron voor? Op de site van Sharp lees ik niet voldoede technische informatie. Van de bestaande info wordt je niet echt wijzer.

Ik heb verder ook wel iets tegen de term "HD-Ready"! Het klint in mijn oren als een commerciele truc. Van oudsher weet ik dat men een apparaat 'xx-ready' noemt als die xx net niet helemaal ondersteunt. Ik heb liever dat ze zeggen: "Full HD" ofwel:

Afbeeldingslocatie: http://www.toshiba.ch/consumer/lib/logo_fullhd.gifipv Afbeeldingslocatie: http://www.toshiba.ch/consumer/lib/logo_hdready.gif

Waarom noemt Sony zijn 1080p apparaat "HD ready" en niet "Full HD"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
En nog even voor de geintreseerden:

Dankzijn under-world ben ik erachter wat die 1Fh/2Fh/3Fh precies betekenen:

Video formats:
  • 640 x 480i 1Fh
  • 640 x 480p 2Fh
  • 720 x 576i 1Fh
  • 720 x 576p 2Fh
  • 1280 x 720p 3Fh
  • 1920 x 1080i 2Fh
Hierin heb je:
  • 1Fh = interlaced weergave
  • 2Fh= progressieve weergave
  • 3Fh= progressieve weergave in HDTV
Het is interessant om op te merken dat achter 1920 x 1080i, 2Fh staat. Hij maakt van een 1080i input een progressieve weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Omid schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:59:
Waarom noemt Sony zijn 1080p apparaat "HD ready" en niet "Full HD"?
Dan kijk je niet goed:

Full HD
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/kdl-46w2000_headon_im_1080HD.jpg

ps ...
Omid schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:59:
last but not least: het is Philips, de koninging der tv's.
In de nieuwste WHAT HI*FI staat de 40w2000 als beste getest tov o.a. Panasonic Th-42PX600 plasma, Philips 42PF9831D LCd en Pioneer 427XD plasma.
We have mentioned elsewhere in this test - in regard to the Philips set, to be precise - that LCD technology has finally come of age, but with this TV we are beyond impressed: in fact we're over the moon at how good the Sony is
Volgens mij is Philips nu de enige van de grote merken die nog geen Full HD scherm heeft. Wordt dus wel eens tijd.
Met Ambilight graag.

[ Voor 48% gewijzigd door fulgore op 22-10-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

1080i en 1080p zijn beide "Full HD", geen geneuzel daarover lijkt mij!!!!!!

De hier besproken Philips is dus gewoon "Full HD".

Verder vind ik overigens dat geen enkel merk zaligmakend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even een andere dvd speler gehaald, eentje met HDMI aansluiting. Artefacten die ik had met de andere speler op de scart zijn voorgoed veleden tijd, geen blokje meer niks.
Misschien komt het ook door de output van de speler, bij me oude speler kon ik niks regelen dus geen idee wat de output daarvan was, waarschijnlijk niet veel bijzonders.

@Cheetah

Ben zeker geen betweter maar ik heb zowel 720p als 1080i als output gegeven maar ik kan geen verschil opmerken, had alleen het idee dat 1080i een betere beeldverhouding gaf, kan makkelijk ook suggestie zijn want je staart je zowat blind om enige verschillen proberen op te merken. Kan het helaas niet tijdens afspelen veranderen dus moest de speler steeds onderbreken.
In theorie zal wel het ene signaal beter zijn als het andere maar zoals jij beschrijft en laat zien in de foto's is hier absoluut niet aan de orde. (gelukkig :) )
Ziet er allemaal zeer strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Even een ander onderwerp waar ik niemand over hoor.
Volgens de specs wordt ook UPnP ondersteund als multimedia aansluiting. Kun je hiermee dan vanaf je PC een willekeurige film met bijvoorbeeld VLC streamen naar de TV? Grote voordeel zou zijn dat je op je PC eenvoudig alle codecs kunt gebruiken. (HDTV zal wel niet lukken zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo,

ik wil toch nog een post plaatsen, want ik heb me een beetje afzijdig gehouden de laatste tijd met dat geneuzel over 1080i of 1080p.

Mijn Denon DVD speler welke met HDMI aangesloten is, heb ik ingesteld op 576p. Dit geeft mijns inziens het mooiste beeld. De beeldverbeteringen van de LCD kunnen op deze instelling ook gebruikt worden, op een hogere instelling ben je deze kwijt.

Ik heb met een aantal DVD's de verschillende instellingen geprobeerd, en toch oogt deze instelling het mooist! Dus of dat ding nu 1080i of 1080p aankan, zal mij een worst wezen, dit is een instelling welke ik nog niet eens wil gebruiken (momenteel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
joppybt schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:25:
Even een ander onderwerp waar ik niemand over hoor.
Volgens de specs wordt ook UPnP ondersteund als multimedia aansluiting. Kun je hiermee dan vanaf je PC een willekeurige film met bijvoorbeeld VLC streamen naar de TV? Grote voordeel zou zijn dat je op je PC eenvoudig alle codecs kunt gebruiken. (HDTV zal wel niet lukken zo?)
UPNP is het server gedeelte. Een UPnP server stelt bestanden beschikbaar en in dit de geval de TV doet de decoding.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
Hometheatermag.com heeft recentlijk een uitgebreide test gedaan met veel verschillende schermen. Hierin is onder andere gekeken naar:
  • Heeft het scherm een goede de-interlacer voor 1080i inputsignaal?
  • Benut het scherm de hele 1080p bandbreedte bij het input signaal?
  • Werkt de imageprocessor op basis van HD 3:2 inverse telecine (een techniek waarbij de resolutie bij beeldverwerking niet verloren gaat)?. Met andere woorden: knoeit het scherm met de resolutie waardoor beeldinformatie verloren gaat?
De resultaten van de test zijn triest. Zie zelf maar: [url href=http://www.hometheatermag.com/hookmeup/1106hook/]Are You Getting All of the HDTV Resolution You Expected? Round 2 [/url]

Met dank aan TD-er voor de spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:26

OMX2000

By any means necessary...

Ik zie de 37PF9731D/10 er niet tussen staan. Dus wat wil je hiermee zeggen, dat de wat oudere generatie TV's het niet goed doen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
OMX2000 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:18:
Ik zie de 37PF9731D/10 er niet tussen staan. Dus wat wil je hiermee zeggen, dat de wat oudere generatie TV's het niet goed doen?
Die conclusie kun je er niet zo van trekken. Wel kun je stellen dat er HEEL weinig fabrikanten zijn die voldoende aandacht besteden aan de onder-de-motorkap features die de kwaliteit van volwaardige 1080p schermen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omid schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:57:
[...]

Die conclusie kun je er niet zo van trekken. Wel kun je stellen dat er HEEL weinig fabrikanten zijn die voldoende aandacht besteden aan de onder-de-motorkap features die de kwaliteit van volwaardige 1080p schermen bepalen.
De philips schermen die hier getest worden zijn dan ook geen 1080p dus begrijp idd niet helemaal waarom die test in dit topic geplaatst wordt?
Totaal niet relevant lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:26:
[...]
De philips schermen die hier getest worden zijn dan ook geen 1080p dus begrijp idd niet helemaal waarom die test in dit topic geplaatst wordt?
Totaal niet relevant lijkt mij
Een groot aantal lezers van deze thread leest deze thread om een evt. aanschaf van dit toestel te overwegen (zoals ik). De test zegt heel veel over de fabrikanten. Ik vind het daarom wel relevant omdat een aantal voorgangers van dit scherm van Philips getest worden. De test gaat immers niet alleen over 1080p, maar ook over 1080i en de-interlacers. Zo is het bijvoorbeeld te zien dat alle geteste schermen van philips geen perfecte de-interlacers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t
Omid schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:57:
[...]

Een groot aantal lezers van deze thread leest deze thread om een evt. aanschaf van dit toestel te overwegen (zoals ik). De test zegt heel veel over de fabrikanten. Ik vind het daarom wel relevant omdat een aantal voorgangers van dit scherm van Philips getest worden. De test gaat immers niet alleen over 1080p, maar ook over 1080i en de-interlacers. Zo is het bijvoorbeeld te zien dat alle geteste schermen van philips geen perfecte de-interlacers hebben.
Dus als jij een nieuwe bmw 320 gaat kopen dan lees je de test van het de 316 en dan ook nog van het vorige model???
Nogmaals niet relevant gaat niet over de 37pf9731, zeg niet dat het voor dit toestel niet opgaat maar dan moet dat eerst getest worden anders kan je er helemaal 0,0 over zeggen.
Maar met alle respect, als jij een nieuwe tv wilt kopen aan de hand van deze test moet je dat uiteraard voor jezelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit mij volledig aan bij Rene,

een totaal nutteloze bijdrage in dit topic!

Inderdaad is de 37"Philips niet te vergelijken met de 37" waar we hier over praten.

Maar..................... het zou wel een goede post zijn voor een nieuw topic, zo van: "Wat moet men in Amerika niet kopen als men naar deze test kijkt."

Zo is onze LCD (dus de 37PF9731D/10) niet eens leverbaar in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:16:
t
[...]

Dus als jij een nieuwe bmw 320 gaat kopen dan lees je de test van het de 316 en dan ook nog van het vorige model???
Nogmaals niet relevant gaat niet over de 37pf9731, zeg niet dat het voor dit toestel niet opgaat maar dan moet dat eerst getest worden anders kan je er helemaal 0,0 over zeggen.
Maar met alle respect, als jij een nieuwe tv wilt kopen aan de hand van deze test moet je dat uiteraard voor jezelf weten.
Calm down! Je hoeft niet zo (boos) te reageren! het is maar een thread-discussie.... Ik vond dat het wel bijdroeg. Als jij dat niet vindt, OK, heb je duidelijk gemaakt.

De vergelijking van de bmw's gaat hier helemaal niet op. Philips brengt nieuwe modellen in een een korte tijdpad, elke half jaar komen nieuwe modellen uit. Kun je niet vergelijken met bmw modellen die eens per zoveel jaar uitkomen! bmw316 is van weet ik veel zoveel jaar geleden. De hierin geteste philips modellen zijn recente modellen. Misschien moet je eens op philips.nl kijken.

Als alle philips modellen van afgelopen jaar (uit de test) slechte de-interlacers hebben gehad, wordt bij mij veel twijfel opgewekt over de kwaliteit van de de-interlacer van het net uitgekomen model. De geteste schermen zijn immers geen oude schermen!

Ook relevant voor deze thread: als jij de 37PF9731D/10 hebt, kun je vertellen wat jouw ervaringen daarmee zijn.

Edit:

Ook relevant voor deze thread: als jij de 37PF9731D/10 hebt, kun je vertellen wat jouw ervaringen daarmee zijn om aan te geven dat hij een goede de-interlacer heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Omid op 26-10-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boos?
Ik ben niet boos, staan nergens hoofdletters of uitroeptekens geloof ik, respecteer je mening wel :Y

Maar goed, on topic weer.

Lees het stukje een paar posts hierboven van Cheetha (met plaatjes) en iets eronder van mij.
Heb nergens last van, heel af en toe vind ik dat donkere vlakken er wat "digitaal" uitzien, maar ja de bron is dan ook een (ordinaire) DVD met een lage resolutie ondanks de upscaler van de DVD speler blijft dit dan toch de zwakste schakel.
Ben zelf erg benieuwd hoe NG eruit ziet in HD kwaliteit maar heb de H360 decoder nooit fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen, in dit topic Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger heeft de manvanstaal het wel voor elkaar gekregen op de 9731 via de HDMI, ik wacht zijn ervaringen verder nog even af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:32:
Sluit mij volledig aan bij Rene,

een totaal nutteloze bijdrage in dit topic!

Inderdaad is de 37"Philips niet te vergelijken met de 37" waar we hier over praten.

Maar..................... het zou wel een goede post zijn voor een nieuw topic, zo van: "Wat moet men in Amerika niet kopen als men naar deze test kijkt."

Zo is onze LCD (dus de 37PF9731D/10) niet eens leverbaar in Amerika.
Wat een ongelooflijk kortzichtige reactie.
Het nut van die post zie ik wel degelijk.
Het geeft meer achtergrondinfo van gerelateerde toestellen en is dus nuttig voor eenieder die dit topic volgt en geïnteresseerd is in dit toestel en andere toestellen met 1080i/1080p mogelijkheden. Elke verwijzing naar meer informatie over 1080i/1080p is dan relevant en nuttig, ook al gaat het niet om de 37PF9731.

De meesten van ons willen hier wat leren en op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom dit toestel, rondom de plannen van Philips voor opvolgers en de naaste concurrentie. Dat is iets constructiever en minder flamebaiterig dan het rondbanjeren in dit topic met alleen een "37PF9731-only-hallelujah-en-anders-niet" oogkleppen op en vervolgens bij elke post waar jij niet happy mee bent te gaan gillen dat het "nutteloos is" of "geen geneuzel daarover!!!" of "Hou nu op over dit gezeik!!" of "Dit is geen vergelijk-topic" en dat soort hopeloze kreten....

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 27-10-2006 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef heel duidelijk aan dat ik dit wel gepost zou willen zien in een algemeen topic.

Maar met alle wil van de wereld; ze kijken niet eens naar de juiste toestellen voor onze doeleinden.

Om maar weer terug te komen op een eerder geplaatste BMW, een BMW in Amerika is in de basis gelijk, maar in uitwerking totaal anders, dat gaat ook op voor deze tv's.

Wist jij (bij mijn weten, na alles wat ik heb kunnen na zoeken) dat geen enkel door hun getest Philips-model een 1920x1080 resolutie heeft.

Persoonlijk ben ik dus van mening dat eenieder die uit is op de 37PF9731D/10 helemaal niets heeft aan deze test. Het raakt het aandachtsveld van dit toestel niet eens. Als het een test met europese modellen zou zijn heb je er al veel meer aan.

Tot slot mijn regelmatige oproepen om je te beperken tot dit toestel en geen andere zaken; ik denk dat van de 47 pagina's er zeker 10 gevuld zijn met de 1080i/1080p discussie. Elke keer weer komt er een nieuw persoon die er weer over begint!! Dan zeg ik; lees eerst dit topic geheel door, dan weet je dat het reeds eerder geplaatst is.
Voorts onstaat er over bovenstaande discussie alleen een ja/nee spel. Daar heeft toch niemand wat aan?!?!?!

Maar bij deze zal ik mij verder van ver houden van dit soort opmerkingen, hoeveel onzin-pagina's dit ook gaat opleveren.

Veel succes aan allen met de zoektocht! O-) O-) O-) O-) O-) O-) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:39:
Jammer dat dat ethernet gebeuren alleen op de 37" zit.... is precies de functionaliteit die ik wil hebben... maar een 37" vind ik nog wel erg duur en een 32" is ook groot zat.

Iemand met een glazen bol die me kan vertellen wanneer ethernet ook op een 32" geleverd wordt ;)

Zie nu wel dat de 32" wel een USB aansluiting heeft... ook een optie natuurlijk (kan ik alleen mijn NAS niet voor dit doel gebruiken.....)
Iemand al in de glazen bol gekeken? 37" is mooi maar een tikkie groot voor onze huiskamer...

Hoe lang is de 37PF9731D/10 al verkrijgbaar en wanneer komt er een nieuwe modellijn uit? hopelijk dat ze dan deze functionaliteit in de 32" maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:
[...]Maar bij deze zal ik mij verder van ver houden van dit soort opmerkingen, hoeveel onzin-pagina's dit ook gaat opleveren.[...]
Dan zijn we het met elkaar eens.
De users zijn ervoor om mods te attenderen op onzin (topicreport) en mods zijn ervoor om te bepalen of het inderdaad onzin betreft en als van toepassing die onzin aan te pakken.
In de tussentijd kunnen we in het topic zelf inhoudelijk reageren... of niet... :)

Nu mijn eigen "planning": die is nu wat concreter geworden.
In plaats van wachten op a) kapotgaan van huidige CRT of b) voldoende HD content, is er een nieuwe "deadline" bijgekomen. We hebben getekend voor een nieuwbouwhuis welke klaar is over maximaal anderhalf jaar. Dan moet er sowieso een gloednieuwe LCD TV in de huiskamer gaan staan.

Het liefst van Philips (mét ambilight), minimaal 37" en het liefst met 1080p50 input compatibiliteit... (wil het ook als HTPC-monitor kunnen gebruiken en daarom ook de dunne lijntjes en lettertjes trilvrij op het beeld kunnen krijgen).

We zullen dus zien wat er de komende anderhalf jaar op de markt komt (plasma op 1080p, laser-TV of OLED???) en in de tussentijd volg ik dit topic (zoals altijd) kritisch... (tot en met discussies over de de zin/onzin van goldplated hdmi-kabels)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 27-10-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

The_Sukkel schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:42:
[...]

We zullen dus zien wat er de komende anderhalf jaar op de markt komt (plasma op 1080p, laser-TV of OLED???) en in de tussentijd volg ik dit topic (zoals altijd) kritisch... (tot en met discussies over de de zin/onzin van goldplated hdmi-kabels)
Plasma 1080p is er al (alleen nog redelijk duur ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:42:
[...]

Kijk, en daar wacht ik nou op, oled, ben je van het hele 1080i/p gezeik :X af.
Gaat denk ik alleen nog een aantal jaren duren voordat er een fatsoenlijk scherm van gemaakt gaat worden. Vandaar deze tot die tijd maar gekocht. Over anderhalf jaar volg je vast weer een ander topic want dan zijn we weer 2 of 3 modellen verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag voorgelegd aan mediatotaal hoe ze erbij komen dat de 9731 wel 1080p signalen aan kan met 24fps en zie hieronder het antwoord, is ook geplaatst in het oktober nummer overigens.

Officieel heeft de Philips 37PF9731 geen mogelijkheid om een 1080p-
signaal met 24 hele beelden te verwerken. Maar officieus kan dat wel
degelijk. Wat is er aan de hand? Tijdens de testprocedure wordt de
Philips 37PF9731 gekoppeld aan de eerste Samsung ‘Blu-ray’-speler BD-
P1000, die een 1.080p signaal op basis van 24 hele beelden kan
afgeven. Dat betreffende signaal wordt via HDMI richting Philips
37PF9731 gezonden. Bij binnenkomst wordt door een - zeg maar - heel
slimme signaalmeester geconstateerd dat het Philips apparaat daarvoor
eigenlijk niet geschikt is. Dus wordt het signaal teruggezonden met
de mededeling, ‘lever me een HD-signaal waar ik iets mee kan’. Omdat
een ‘Blu-ray’ speler vanwege de compatibiliteit standaard een
converter in huis heeft, wordt het signaal omgezet naar een
‘interlaced’ HD-variant (halve in plaats van hele beelden) en
vervolgens opnieuw aan de Philips aangeboden. Die kan met dié veriant
wél wat en maakt er vervolgens intern opnieuw een ‘progressive’
signaal van, waardoor u als kijker uiteindelijk niets hoeft te
missen. De toegepaste truc, die overigens wel een extra conversie
oplevert, heeft alles te maken met het huidige tekort aan
rekencapaciteit in de 37PF9731, maar levert op dit moment geen
probleem op, omdat er in principe toch nog geen 1.080p signalen
worden aangeboden. Dezelfde truc uithalen met een 1.080p signaal op
basis van 50 hele beelden werkt overigens niet. Daarvoor is de
rekencapaciteit in de Philips 37PF9731 absoluut niet toereikend. Pas
volgend jaar gaat dat bij Philips veranderen. Tegen die tijd is
natuurlijk ook ‘PlayStation 3’ op de markt met zijn 1.080p signaal op
basis van 50 hele beelden.

Met vriendelijke groeten,
Han Avôt (Hoofdredacteur)

Hij kan het dus eigenlijk niet direct aan.
Nou is mijn volgende vraag, is het uiteindelijke beeld nu wel of niet 1080p met 24fps? Oftewel, maakt het wat uit of hij het direct 24fps krijgt of dat hij het zelf "maakt"?

gamen doe ik alleen op de pc dus die ps3 maakt me niks uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Wat een onzin verhaal van de media totaal. Als ze nou gewoon zeggen dat de speler gewoon een 1080i signaal leverd, dan is de zaak daarmee gewoon afgedaan. Nu tasten ze echt hun eigen geloofwaardigheid aan.

Conclusie: de Philips kan dus geen 1080p signaal aan.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:38:
Mijn vraag voorgelegd aan mediatotaal hoe ze erbij komen dat de 9731 wel 1080p signalen aan kan met 24fps en zie hieronder het antwoord, is ook geplaatst in het oktober nummer overigens.
[...]
Hij kan het dus eigenlijk niet direct aan.
Nou is mijn volgende vraag, is het uiteindelijke beeld nu wel of niet 1080p met 24fps? Oftewel, maakt het wat uit of hij het direct 24fps krijgt of dat hij het zelf "maakt"?
[...]
Kijk! Daar hebben we wat aan. Mooi stukje onderzoekswerk Rene!

Het komt dus door de desbetreffende blu-ray speler die bij het niet aankunnen van het 1080p24 signaal er een ander signaal van maakt welke de 37PF9731 wél aankan. Wat voor een signaal dat dan precies betreft vertelt Mediatotaal helaas niet, wel dat het een dubbele conversie betreft. Dat is dus toch iets anders dan dat de 37PF klakkeloos 1080p24 aan zou kunnen.

Wat ik altijd al heb gedacht - dat "recensies" door "bladen" zoals mediatotaal meer promopraat zijn dan echte kritische recensies - blijkt nu weer eens. Pas bij kritisch doorvragen - nogmaals met dank aan Rene2004 - vertelt mediatotaal dat de 37PF 1080p24 niet rechtstreeks aankan, maar dat de desbetreffende speler het 1080p24 signaal converteert in een ander signaal. Hopelijk kunnen alle blu-ray spelers dit (mediatotaal lijkt dat een beetje te suggereren...maar je zal maar net een speler hebben die dát nét niet kan...(PS3?). De 37PF is een heel erg mooi toestel, maar men moet niet dingen gaan verzinnen of suggereren (zoals Mediatotaal in de eerste instantie deed).

Nogmaals: Rene well done! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 27-10-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:53:
Wat een onzin verhaal van de media totaal. Als ze nou gewoon zeggen dat de speler gewoon een 1080i signaal leverd, dan is de zaak daarmee gewoon afgedaan. Nu tasten ze echt hun eigen geloofwaardigheid aan.

Conclusie: de Philips kan dus geen 1080p signaal aan.
Nee das waar, maar maakt het wat uit in dit geval? Hij geeft dan lijkt mij 50 halve beelden door aan het toestel en toont het zoals het orgineel was in 24fps..........toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Klopt. Maar dan wordt het wel de zaak van de de-interlaces van Philips. Als die goed is, zie je er inderdaad niets van (tot een zekere beeld diagonaal 65" gemiddeld per site, daarboven schijn je het te kunnen zien). En met 1080 progressive heb je daar geen last van, die projecteert gelijk het beeld, ipv kunstgrepen uit te halen om het weer 1 beeld te maken. Maarja, dan kun je weer muggenstiffen over de kwaliteit van de de-interlacer.

* Arx vraagt zich toch altijd weer af wat het nut van progressive is op dit soort "kleine" formaten. Zie je nu echt het verschil? :? I don't think so.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een 42PF9731D/10 , hierop aangesloten via AV1 een samsung 9401r en een dvd speler. De decoder heeft keurig alle digtale zenders binnen gekregen.
Wanneer ik op de TV via info kijk geeft deze aan dat het signaal analoog is. Zoeken van digitale zenders geeft resultaat 0 gevonden , heb diverse freq. geprobeerd. Decoder heeft alleen scart uitgangen net als dvdspeler(geluid via coax).
Sluit ik dvdspeler alleen aan op AV1(decoder er tussenuit) blijft TV zeggen dat signaal analoog is. AV2 idem.
Heeft iemand een idee ? Philips ondersteuning pas weer maandag te krijgen en wil toch graag digitaal kijken na deze forse uitgave. Decoder Multikabel gebied.
Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Arx schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:59:
[...]* Arx vraagt zich toch altijd weer af wat het nut van progressive is op dit soort "kleine" formaten. Zie je nu echt het verschil? :? I don't think so.
Hangt dat niet een beetje af hoe ver je ervandaan zit?
Als je er dichtbij zit, dan zal dat vast beter te zien zijn.
HD content zorgt er nu juist voor dat ook 37"+ schermen geschikt zijn voor afstanden van < 3 meter in de wat kleinere huiskamers

@esrona: ik kan het fout hebben, maar de meest logische verklaring is dat het signaal weliswaar digitaal de decoder binnekomt, maar dat de decoder dit decodeert naar een analoog signaal welke wordt doorgestuurd door de analoge scartuitgang. M.a.w.: volgens mij zijn alle signalen die via de scart de 37PF binnenkomen analoog. Of bedoel je iets anders?

[ Voor 25% gewijzigd door The_Sukkel op 28-10-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:33:
Ik heb sinds gisteren een 42PF9731D/10 , hierop aangesloten via AV1 een samsung 9401r en een dvd speler. De decoder heeft keurig alle digtale zenders binnen gekregen.
Wanneer ik op de TV via info kijk geeft deze aan dat het signaal analoog is. Zoeken van digitale zenders geeft resultaat 0 gevonden , heb diverse freq. geprobeerd. Decoder heeft alleen scart uitgangen net als dvdspeler(geluid via coax).
Sluit ik dvdspeler alleen aan op AV1(decoder er tussenuit) blijft TV zeggen dat signaal analoog is. AV2 idem.
Heeft iemand een idee ? Philips ondersteuning pas weer maandag te krijgen en wil toch graag digitaal kijken na deze forse uitgave. Decoder Multikabel gebied.
Anyone ?
Het signaal komt inderdaad digitaal binnen maar kan dan alleen via een HDMI aansluiting ook weer digitaal naar de tv worden verzonden en deze decoder heeft geen HDMI uitgang. Zowel scart als component zijn analoge aansluitingen. Mocht je hierdoor overwegen een 360 decoder aan te schaffen die wel over HDMI beeld digitaal verstuurt lees dan vooral even dit topic Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger helaas gaat het aansluiten van deze decoder via HDMI op de philips toestellen niet geheel zonder problemen en heeft het apparaat vele andere tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene2004 bedankt voor je snelle reaktie, maar wat is dan het nut van digitale decoders als zowat heel nederland via scart naar dat signaal zit te kijken? Wanneer ik digitaal met analoog op mijn tv vergelijk is digitaal wel beter beeld, hoe zit dit - weet jij dit?
Ben overigens wel van plan om een dvd recorder met HDMI te kopen en zodra er een betere decoder met HDMI is ook die dan aan te schaffen, tot die tijd kijk ik dus digiloog(s) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:30:
Rene2004 bedankt voor je snelle reaktie, maar wat is dan het nut van digitale decoders als zowat heel nederland via scart naar dat signaal zit te kijken? Wanneer ik digitaal met analoog op mijn tv vergelijk is digitaal wel beter beeld, hoe zit dit - weet jij dit?
Ben overigens wel van plan om een dvd recorder met HDMI te kopen en zodra er een betere decoder met HDMI is ook die dan aan te schaffen, tot die tijd kijk ik dus digiloog(s) ;-)
Het voordeel is dat nu alleen het allerlaatste stukje analoog is, bij analoge tv is het hele traject analoog en erg gevoelig voor storingen wat zich uit in ruis. Bij digitale signalen heb je hier geen last van omdat een digitaal signaal niet gevoelig is voor storingen onderweg. Dat is eigenlijk het enige verschil, de resolutie van het beeld is hetzefde over zowel analoog als digitaal dus daar zal je verder weinig verschil in zien. Een goede scart kabel is hier wel weer vereist omdat hier wel weer storingen kunnen optreden van omliggende apparatuur. Een ander verhaal wordt het als je via de juiste decoder (bv de 360) naar HD uitzendingen kijkt, de resolutie hiervan is veel hoger en dit is ook digitaal. Dan is tv kijken een stuk leuker, heb zelf ook geen HD decoder omdat ik het ding niet goed aan de praat kon krijgen, ik wacht wel op de opvolger of eventuele verbeteringen van de huidige decoders. Let wel, er zijn nog maar 2 of 3 kanalen die in HD worden uitgezonden.

Heb zelf ook een andere dvd speler aangeschaft, had er ook nog een met een scart. Omdat de blue ray en hd spelers er aan zitten te komen heb ik een niet te gek dure aangeschaft tot die tijd. Ik heb nu de sony DVP-NS76 gekocht, bij radio modern voor € 149,-. Voordeel van deze speler is dat wanneer aangesloten via HDMI het digitale geluid naar de versterker dolby digital of DTS blijft, niet alle spelers doen dit!. Moet zeggen dat het beeld met deze speler t.o.v. me oude speler stukken beter is, ik denk zelf dat dat te wijten is aan de HDMI aansluiting.

edit:
Nog even dit, ik heb het over een dvd speler, een recorder aangeloten op de decoder werkt wel maar je moet dan wel zorgen dat het kanaal op de decoder datgene is waarvan je op wilt nemen anders werkt het niet. Je bent dan verplicht ook naar dat kanaal te kijken. Wel kan je analoog opnemen, dan maakt het niet uit. Ik wacht zelf op een HD decoder met dubbele tuner en ingebouwde harde schijf met HDMI aansluiting waarbij je dit probleem niet meer hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, duidelijk bedankt. Kun jij dit verduidelijken : wanneer ik nu een decoder met HDMI gebruik zijn dan alle kanalen digitaal naar de tv toe of alleen de HD kanalen, maw, de hdmi decoder heeft alleen zin voor hd uitzendingen en niet voor alle kanalen?. Je dvd speler wat is daar de digitale uitgang van naar de homeset coax of opt?. Ik heb een receiver met beide maar moet de coax gebruiken om de tv synchroon met de homeset te krijgen en daardoor is het dan ook weer analoog. Kan wel digitaal geluid door decoder via opt naar receiver maar moet dan tv geluid uitzetten.
Beddankt maar weer, leer een hoop hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle kanalen worden dan digitaal naar de tv gestuurd over HDMI, verwacht alleen geen wereld van verschil, Voor de HD kanalen heb je alleen een decoder nodig die extra nog eens de HD signalen aan kan. Op de dvd speler zit zowel een optische als coaxiale uitgang, beide zijn overigens digitaal.
In het menu van de speler zit een optie om het geluid wat eerder of later dan het beeld te geven dus dat kan je ook oplossen. Ik zet altijd het geluid van de tv uit als ik via de receiver afspeel, daar heb ik de centerspeaker voor die stukken beter geluid geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb de tv via de HDMI kabel aangesloten, en de reciever zit op zijn beurt weer op de digitale uitgang van de tv. Dit is namelijk een lip-sync uitgang.

Maar nu kwam ik achter het volgende: als ik een dvd afspeel en ik selecteer het Dolby Digital geluid, dan werkt het perfect. Het geluid is ook meteen gesynchroniseerd (vandaar die manier van aansluiten). Maar als ik DTS (welke mijn voorkeur geniet) selecteer, dan doet hij niks meer. Hij stuurt het geluid niet door naar de reciever. De reciever ziet namelijk geen inkomend signaal.

Nu vraag ik me af: Kan DTS geluid wel over de HDMI kabel gestuurd worden?

Wat mij ook opvalt: In de setup van de DVD speler staat bij HDMI audio: Multichannel.
Maar als je daar dan weer de instellingen van opvraagt, dan mag ik alleen de 2 frontspeakers selecteren, 2 kanaals dus. Terwijl hij op Multichannel staat?! De optie's bij bijv. de centerspeaker is "Large", "small", en "nee (niet aanwezig)" Ik kan alleen maar "nee" selecteren.

Het vreemde is nu, als ik een dvd afspeel met dolby digital gaat (zoals ik al zei) perfect. 5 kanaals geluid, maar als je de HDMI info onscreen zet (vanaf de dvd speler dus) dan zie je "MAX Channel: 2" Terwijl hij er toch echt 5.1 overheen gooit.

Maar DTS doet dus niks....

Iemand een idee? Anders heeft de lip-sync functie van de TV pech, en sluit ik het weer op de oude manier aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hun laptop op de tv hebben aangesloten via HDMI?
Ik wil graag weten of je dan de native resolutie van de tv haalt ipv 1024, de bedoeling is dat ik er films en in het bijzonder HD materiaal op af wil spelen. En is de digitale audio uitgang van een laptop aan te sluiten op een sony reciever om er zodoende 5.1 en DTS mee weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:37:
Zijn er mensen die hun laptop op de tv hebben aangesloten via HDMI?
Ik wil graag weten of je dan de native resolutie van de tv haalt ipv 1024, de bedoeling is dat ik er films en in het bijzonder HD materiaal op af wil spelen. En is de digitale audio uitgang van een laptop aan te sluiten op een sony reciever om er zodoende 5.1 en DTS mee weer te geven?
Ik heb m'n MacMini via een DVI naar HDMI kabel op de 37PF9731D/10 aangesloten en dan kan ik 1920x1080i op m'n Mac selecteren als output naar de TV (progressive kan de LCD op die resolutie niet aan). De Mac herkent ook standaard het scherm als een "Philips FTV". De de-interlacer van de Philips werkt best aardig en ook de tekst is goed genoeg om te kunnen lezen. De eerstvolgende progressive resolutie die de Philips accepteerd over HDMI is 1280x720. Via VGA is de hoogste resolutie maar 1024x768.
Wat betreft audio heb ik op dit moment nog alleen een analoog lijntje van de Mac naar m'n TV lopen, ik moet nog een optisch kabeltje kopen om inderdaad ook digitaal (5.1) naar de TV of versterker te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Gisteren heb ik mijn Western Digital MyBook Premium 500Gb aangesloten. Daarop staat in de root een map MP3 met 40gb muziek, een map PRIVE/FOTOS/ met 25gb foto's en PRIVE/VIDEO/ met 30gb ruw DV materiaal. Daarnaast staan er backups van 4 pc's op.

Wanneer ik deze aansluit zie ik aan de led dat er constant schijfactiviteit is, ook krijg ik in het connected planet menu de External HDD - Western Digital optie, als ik deze aanklik krijg ik pictures / music / video, maar ik kan niet verder klikken dan dit.

Moet ik de mappen een bepaalde naam geven? Zijn grote hoeveelheden data het probleem? Een videofile van 13gb? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Gisteren paar uur 360 gegamed op m'n glimmend nieuwe 37PF9731D in 1080i, en sode wat een kwaliteit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de Philips Media Manager software op Mac OS X in combinatie met de 37PF9731D/10. Ik heb namelijk de software geinstalleerd, netwerkkabels er in gestopt Firewall aangepast zodat ie de juiste poorten doorlaat, maar de TV ziet de Mac niet :-(
Ook is de versie die op de bijgeleverde CD zit een oude (de software-update geeft aan dat er een nieuwe is, download deze en geeft vervolgens een error zodat er niets wordt ge-update). Ik heb al op alle mogelijke mannieren op de Philips site gezocht, maar kan nergens de juiste Mac versie van de laatste PMM vinden...
Nu gebruik ik toch Apple Front-Row om m'n media op de Philips af te spelen, maar ik ben wel erg benieuwd hoe die Philips Media Manager software werkt i.c.m. de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mochten er nog mensen twijfels hebben bij of de PC er goed op werkt:

Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/thumbs/37pf9731d-01.jpg Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/thumbs/37pf9731d-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/thumbs/37pf9731d-03.jpg Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/thumbs/37pf9731d-04.jpg

1080i via DVI-to-HDMI cable vanuit m'n laptop :) Beeld is prachtig, alleen wat flikkering in icontekst op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
curry684 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:19:
Mochten er nog mensen twijfels hebben bij of de PC er goed op werkt:

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

1080i via DVI-to-HDMI cable vanuit m'n laptop :) Beeld is prachtig, alleen wat flikkering in icontekst op de desktop.
dit werkt niet via een dvi-dvi kabel van laptop naar de philips tv? of moet je dan wat instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dephaezer op 03-11-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:58:
[...]

dit werkt niet via een dvi-dvi kabel van laptop naar de philips tv? of moet je dan wat instellen?
Voor zover ik weet zit er geen DVI op de tv :)

Ziet er goed uit man!
Ga morgen een acer halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Dephaezer schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:58:
[...]

Je moet dan eerst een DVI-plug in de Philips zien te frezen ;) Hij heeft 2* SCART, 1* Component, 2* HDMI, 1* VGA, 1* Side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@curry684

Heb je eens HD content afgespeeld via je laptop op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb geen HD-content @ puter, daarom heb ik snel met Civ4 getest: ziet er echt wonderschoon uit zowel bij stilstaand als bewegend beeld. Als ik van het weekend nog ff tijd heb trek ik wel ergens een HD-demo vandaan en zal ik Half Life 2 er eens overheen mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:39:
@curry684

Heb je eens HD content afgespeeld via je laptop op de tv?
Heb vanaf m'n MacMini 1080P Quicktime HD trailers gespeeld en ziet er echt adembenemend uit ! Deze TV is echt gemaakt voor dat soort films. Hellaas is m'n core duo op 1.66 GHz met 2GB ram net ietsje te zwak voor dit soort materiaal en laat ie af en toe een framepje vallen, maar als ik alle andere applicaties uitzet en m'n systeem een beetje tweak trekt ie het net. De 720P HD Quicktime trailers draaien echt als een zonnetje (kan ik ook nog andere applicaties naast draaien) en zien er vanaf de bank (3 meter afstand) ook super strak uit.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.