@Firestarter:
Hangt ervan af wat voor content je gaat kijken. Zoals al eerder gezegd ziet HD content er ook (juist!) goed uit op afstanden kleiner dan 2 meter. Dat PAL content er niet goed uitziet op 2 meter vind ik een zwaktebod van de 37PF9731... Mijn zus heeft een LCD projectiescherm van 130cm en daar zien PAL beelden er picobello op uit, ook op 2 meter afstand. Beter dan op de meeste LCD TV's van 32"... De "regel" dat PAL beelden er vreselijk slecht uitzien op te grote beeldschermen op een te korte afstand gaat dus niet altijd op. De meeste fabrikanten doen zo erg hun best op de boel scherp er uit te laten zien dat ze "vergeten" dat dat nu juist niet erg bevordelijk is voor opgeblazen PAL-beelden. Blijkbaar blaast een "simpele" paar jaar oude LCD-projectiescherm van 130cm een PAL signaal mooier op (want met minder poespas), dan een modern scherm waar allerlei electronische "verbeteringen" op het PAL signaal worden losgelaten. Niet voor niets raden de meeste gebruikers in dit topic aan om de meeste van de (notabene duur betaalde) snufjes uit te schakelen voor de PAL beelden... PAL beelden floreren blijkbaar het best als ze zo min mogelijk worden "verbeterd" tijdens het opblazen...
Over HDMI kabels (n.a.v. opmerkingen van sommigen):
Dat je goede (=dure) kabels moet kopen voor analoge signalen (zoals coax, scart etc.) dat kan ik goed begrijpen. Maar waarom zou dat ook voor HDMI moeten gelden??? Digitale overdracht van nullen en enen gaat prima met een doorsneekabel. De noodzaak van peperdure HDMI kabels lijkt me dus typisch iets voor verkooppraatjes van verkooplui...(en wij daar maar braaf achteraan hollen)... Er stond onlangs nog iets over in één van de bladen waar ik op ben geabonneerd (weet niet meer welke... C'Techniek/C!Totaal/PC Active of zelfs een andere)
@Fulgore:
Volgens mij heb je gwoon gelijk (al wil niemand dat toegeven) en zijn die nieuwe Sharps écht Full HD geschikt. Dus behalve 1080i signalen, kunnen die óók 1080p signalen aan. In het door jou gemelde artikel staat immers:
[...]
Blu-ray and HD DVD players, which are due to launch soon, will be able to output progressively scanned 1080p signals -- the height of high-definition. Not only will earlier HD screens not be able to realise this technology, but some supposedly Full HD screens cannot guarantee 1080p support either. However, while some manufacturers are still deliberating, Sharp has taken hold and released a range of Full HD screens with assured 1080p resolutions.
[...]
Lijkt me aan duidelijkheid niets te wensen over te laten. Zoals ik al eerder zei: binnen zeer korte tijd is het de gewoonste zaak van de wereld dat LCD TV's plaatjes van 2 megapix op het scherm kunnen toveren zonder te bibberen... (net zoals een simpele laptop scherm dat ook kan...). Sony heeft al zo'n scherm, Sharp volgt nu en wanneer gaat Philips overstag? (want ik wil toch wel graag die ambilight, zonder dat ik zelf moet gaan knoeien met lichtblakjes...)
[
Voor 24% gewijzigd door
The_Sukkel op 08-10-2006 01:59
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450