De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
@ Tyfoon2

is het echt een brom? dus laagfrequent?

Ik zal vanavond wel eens testen. Mij is het gisteren in ieder geval niet opgevallen..
geen brom in ieder geval. ik hoor ook als je er met je oor onderhand op ligt, een soort van sissend geluid. Zal wel hetzelfde zijn als dds, en mijns inziens ook normaal voor t ambilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ach we zullen zien, over een 1 à 2 weken zullen we het wel weten. De prijzen van deze nieuwe schermen zijn iig al geweldig. Wellicht dat Philips nu wat aan zijn te hoge prijzen gaat doen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:22:
[...]

Dit is dus flauwekul wat die Sharp CEO verkondigt. |:( 1080i en 1080p hebben beide 1920x1080 pixels, alleen de aansturing van die pixels is anders, namelijk interlaced en progressive, respectivelijk.
Ehm.... een HD READY tv heeft geen 1920x1080 pixels, dat ie 1080i als input aankan is iets anders als de daadwerkelijke scherm resolutie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 18:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom (afgezien van de grootte van je kamer) ik niet zou kiezen om voor 'maar' 400 euro meer de 42" variant te kopen?

Was aan het twijfelen tussen de (technisch perfecte?) 37PF9731 en de (grotere plasma) 42PF9631. Voor > 500 eurootjes minder had ik dan ook nog eens een groter scherm, alleen die grijze speaker viel niet zo in de smaak.

Nu dus voor (weliswaar wéér meer geld) dus een mooie full-HD 42" LCD....maar waarom heeft deze dan weer geen clear-LCD????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Philips-site:

Dynamisch-contrastverbeteraar voor rijke, zwarte details
Wilt u een plat LCD-scherm met het hoogste contrast en de levendigste afbeeldingen, zelfs bij een brede kijkhoek? De dynamisch-contrastverbeteraar van Philips maakt gebruik van videoverwerking en een unieke technologie voor het dimmen van de achtergrondverlichting. Dit zorgt voor een diep, rijk zwartniveau met veel details. Het dimmen van de achtergrondverlichting zorgt ervoor dat het contrast 5 keer* zo scherp is en verbetert tegelijkertijd de kijkhoek. Zo ontstaat een heldere, levensechte afbeelding met een hoog contrast en levendige kleuren. (* Een factor tussen 2 en 5, afhankelijk van het soort scherm en de inhoud van de afbeelding.)

Maar dat heet dan geen clear-LCD???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RWA,

dat klopt, 't geen wat jij hier nu beschrijft is een andere feature van de 37PF9731. Die zit dus ook in de tv naast Clear CLD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixiard
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
@erikven1978

Wat heb je precies met de standaard beugel gedaan, op je foto's is niet te zien hoe de TV is bevestigd. Heb je een foto van je aangepaste beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Sharp Aquos 1080 XD1E: Ready or not?
'Full HD' refers to screens with a maximum resolution of 1,920x1,080 pixels. Unlike the earlier HD standard, which required a minimum resolution of 1,280x768 pixels, Full HD models can display 1080i signals in their entirety without any need for downscaling. This is guaranteed to disgruntle existing owners, who believed that buying a screen with an HD Ready logo would ensure future-proof compatibility. Some may have already discovered this isn't true, since Sky is broadcasting all its hi-def content using 1080i.

But the confusion doesn't end here. Blu-ray and HD DVD players, which are due to launch soon, will be able to output progressively scanned 1080p signals -- the height of high-definition. Not only will earlier HD screens not be able to realise this technology, but some supposedly Full HD screens cannot guarantee 1080p support either. However, while some manufacturers are still deliberating, Sharp has taken hold and released a range of Full HD screens with assured 1080p resolutions.
http://crave.cnet.co.uk/t...,39029474,49283326,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@ Pixard

Ik zit nu op mijn werk dus ik heb geen foto bij de hand.

Maar ik zal het even uitleggen. Is heel eenvoudig hoor.
Achterop de tv zitten 4 ophangpunten. Dit zijn ronde bevestigingen welke gewoon met een schroefje vast zitten. De onderste 2 verwijderen.

Dan neem je het U-profiel wat meegeleverd is. Ik heb midden onderin nog 1 gat geboord, waar een schroef doorheen kan. Onder de slopgaten links en rechts zitten al voorgeboorde schroefgaten. Zie de tekening die ik ff gemaakt heb. Ik heb de rode gaten gebruikt voor de montage.

De groene blokjes zijn van die vierkante rubberen stootdopjes, zodat de tv niet schuin tegen de beugel komt te hangen.

vervolgens schroef je het U-profiel gewoon tegen de muur, en hangt de tv er gewoon aan. Klaar.

En van de zijkant gezien ziet het er netter uit, aangezien je nu tegen de zijkant van die balk aankijkt. Bij een muurbeugel schroef je een soort plaat (horizontaal) tegen je muur, en kijk je dus tegen de zijkant van een plaat aan.

EN..... je houdt 70 euro in je zak!

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l45/erikven1978/Uprofiel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixiard
@erikven1978

Thanks, ziet er inderdaad eenvoudig uit. De tv hangt dus alleen aan de bovenste 2 ronde bevestigingspunten...
Ik ga dit weekend ook maar es even knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Yep, je hangt hem gewoon in die slopgaten.

Dit is met een muurbeugel van Vogels hetzelfde. paar minuten werk en voila.

PS als je een gipsen muur hebt, of Ytong blokken zorg dan dat je een goede plug gebruikt voor in de muur te zetten he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
@erikven1978

Welke lengte/dikte schroeven heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
M6 x 70. van die telefoonbouten. Die je dus met een steeksleutel kunt aandraaien.

De beugel is 25mm dik, dus je hebt dan nog 45 over voor in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel lang wikken en wegen, dit forum lezen en andere sites bekijken heb ik eindelijk de knop doorgehakt.

Ik heb afgelopen dinsdag de 37PF9731 besteld en vandaag opgehaald!!!!

Eenvoudige montage van de voet en zeer makkelijke installatie wizard voor het beeld, geluid en zenderindeling. Desgewenst kun je dit later natuurlijk ook wijzigen.

Het beeld wat ik tot nu zie is echt fantastisch. Zowel analoog als digitale tv (Samung Casema) ziet er echt goed uit. Ik heb wel wat zaken (oa Digital Natural Motion etc) uitgezet bij digitaal.

Ook mijn xbox360 even snel bekeken, via component aangesloten. Super.

Ik zit er 4,5 meter van af en vindt dit persoonlijk groot genoeg.

Een CF kaartje erin gedaan en hij herkent dit gelijk.

Eerste indruk erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na erg lang twijfelen en smoorverliefd te zijn geweest op de 37pf9731, heb ik gisteren een pioneer pdp-427xa besteld..

Ik wilde graag een 42" (kijkafstand > 5m) en 42" LCD durf ik toch (nog) niet aan. Ik vertrouw de specs van de 42pf9731 niet helemaal (geen clear-lcd, lagere response tijd, what else?). De 7e generatie pioneer is flink in prijs verlaagd. Anders zou ik hebben gekozen voor een panasonic 42pv600. Maar de pioneer is een stuk mooier. Ik zal ambilight wel gaan missen, want daar had ik me toch wel op verheugd. Nu maar hopen dat de 7e generatie pioneer ook minder last heeft van inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 37PF9731 nu ruim twee maanden thuis staan en ben er dik tevreden over.

Wat tips voor mensen die nog met de beeldkwaliteit worstelen:

Contrast

Iedere TV van welk merk dan ook, wordt met een VEEL te hoge contrastratio vanuit de fabriek ingesteld, in het geval van de 37PF9731D 75% bij de "natuurlijk" stand en 100% bij de rest van de presets. Zodra je deze tussen de 50% en 60% zet, zie je direct een stuk minder artifacts en interpolatie fouten.

Brightness

Het verhaal van de contrastratio, gaat ook deels op voor de brightness instelling. Ik heb mijn tv teruggebracht naar 46%.

Digitale opties

De 37PF7931D heeft een breed scala aan digitale filters en beeldopwaardeermethoden. Op de pixelplusfunctie na, heb ik deze allemaal uitgeschakeld. Al die zogenoemde "opweerdeertechieken" krikken het beeld wel op, maar veroorzaken erg veel artifacts.

Betreffende HDMI Upscaling bij DVD's

Of upscaling zin heeft, is erg afhankelijk van de scaler welke in je DVD-speler ingebouwd is. Ik heb zelf de Sony RDR-HX1010, maar ik zie toch liever de 576P stand dan de 720P of 1080i stand, blijkbaar is de scaler van de 37PF7931D beter dan die van mijn sony recorder. Nogmaals dit is dus afhankelijk van je speler.

Betreffende kabels

Zoals al meerdere malen aangegeven is, BESPAAR NIET OP KABELS!. Zo'n dure TV met standaard bekabeling is echt zonde van je aankoop. Ik heb ProfiQ bekabeling gebruikt voor zowel de HDMI als de SCART aansluitingen. Wellicht dat kabels als Monster of Van den Hull beter zijn, maar ProfiQ is voor mij voorlopig meer dan toerijkend

Verder kan in niet meer dan reuze tevreden zijn met deze TV. Ik laat komend weekend een ISF calibratie doen door een gecertificeerd ISF centrum, zodat de TV wat kleurgamma en overige instellingen volledig conform de filmindustrie standaard is. De uitkomsten daarvan deel ik jullie zo snel mogelijk mede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Heeft iemand deze tv in gebruik met een kijkafstand van 2 meter?

Wil de tv gaan kopen, ben aan het doorsparen van 32" -> 37". Woon nu nog thuis en heb um dan op mijn zolder staan. Dan is de kijkafstand 2 meter. Maar over een jaar dan ga ik het huis uit en dan zal de kijkafstand groter zijn.

Is 2 meter storend? Ik heb al een hdmi monster kabel om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireStarter schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:54:
Heeft iemand deze tv in gebruik met een kijkafstand van 2 meter?

Wil de tv gaan kopen, ben aan het doorsparen van 32" -> 37". Woon nu nog thuis en heb um dan op mijn zolder staan. Dan is de kijkafstand 2 meter. Maar over een jaar dan ga ik het huis uit en dan zal de kijkafstand groter zijn.

Is 2 meter storend? Ik heb al een hdmi monster kabel om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden.
Persoonlijk vind ik dit echt te weinig, 3,5 meter heb je minimaal wel nodig .Zit er zelf 5 meter vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FireStarter,

ab-so-luut niet doen!!! Wordt een drama!!!

Niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik heb sinds gister de 32inch versie. supermooi ding. Alleen kan iemadn misschien zijn instellingen plaatsen zodat ik optimaal beeld heb. Ook wat ie aan en uit heeft staan qua dnr enzo BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@Firestarter

Absoluut niet doen. 2 meter is veel te dichtbij...
Heb je al eens in een winkel een normaal PAL signaal (geen HD Demo) bekeken op die afstand?

Het is een en al blokkenfeest, en de rest van de bekende ellende die je ziet.

Dadelijk ga je wat later het huis uit, en dan zit je 2 jaar tegen een te groot scherm aan te kijken, wat er EN niet uitziet, EN je veel geld heeft gekost EN tegen de tijd dat je het huis uit gaat verouderd is...

Doe maar niet, lijkt me niet zo'n slimme zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder kan in niet meer dan reuze tevreden zijn met deze TV. Ik laat komend weekend een ISF calibratie doen door een gecertificeerd ISF centrum, zodat de TV wat kleurgamma en overige instellingen volledig conform de filmindustrie standaard is. De uitkomsten daarvan deel ik jullie zo snel mogelijk mede.
Welk centrum was dit? URL? Ik wil dit ook laten doen...

Heb je de resultaten al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Firestarter:
Hangt ervan af wat voor content je gaat kijken. Zoals al eerder gezegd ziet HD content er ook (juist!) goed uit op afstanden kleiner dan 2 meter. Dat PAL content er niet goed uitziet op 2 meter vind ik een zwaktebod van de 37PF9731... Mijn zus heeft een LCD projectiescherm van 130cm en daar zien PAL beelden er picobello op uit, ook op 2 meter afstand. Beter dan op de meeste LCD TV's van 32"... De "regel" dat PAL beelden er vreselijk slecht uitzien op te grote beeldschermen op een te korte afstand gaat dus niet altijd op. De meeste fabrikanten doen zo erg hun best op de boel scherp er uit te laten zien dat ze "vergeten" dat dat nu juist niet erg bevordelijk is voor opgeblazen PAL-beelden. Blijkbaar blaast een "simpele" paar jaar oude LCD-projectiescherm van 130cm een PAL signaal mooier op (want met minder poespas), dan een modern scherm waar allerlei electronische "verbeteringen" op het PAL signaal worden losgelaten. Niet voor niets raden de meeste gebruikers in dit topic aan om de meeste van de (notabene duur betaalde) snufjes uit te schakelen voor de PAL beelden... PAL beelden floreren blijkbaar het best als ze zo min mogelijk worden "verbeterd" tijdens het opblazen...

Over HDMI kabels (n.a.v. opmerkingen van sommigen):
Dat je goede (=dure) kabels moet kopen voor analoge signalen (zoals coax, scart etc.) dat kan ik goed begrijpen. Maar waarom zou dat ook voor HDMI moeten gelden??? Digitale overdracht van nullen en enen gaat prima met een doorsneekabel. De noodzaak van peperdure HDMI kabels lijkt me dus typisch iets voor verkooppraatjes van verkooplui...(en wij daar maar braaf achteraan hollen)... Er stond onlangs nog iets over in één van de bladen waar ik op ben geabonneerd (weet niet meer welke... C'Techniek/C!Totaal/PC Active of zelfs een andere)

@Fulgore:
Volgens mij heb je gwoon gelijk (al wil niemand dat toegeven) en zijn die nieuwe Sharps écht Full HD geschikt. Dus behalve 1080i signalen, kunnen die óók 1080p signalen aan. In het door jou gemelde artikel staat immers:
[...]
Blu-ray and HD DVD players, which are due to launch soon, will be able to output progressively scanned 1080p signals -- the height of high-definition. Not only will earlier HD screens not be able to realise this technology, but some supposedly Full HD screens cannot guarantee 1080p support either. However, while some manufacturers are still deliberating, Sharp has taken hold and released a range of Full HD screens with assured 1080p resolutions.
[...]
Lijkt me aan duidelijkheid niets te wensen over te laten. Zoals ik al eerder zei: binnen zeer korte tijd is het de gewoonste zaak van de wereld dat LCD TV's plaatjes van 2 megapix op het scherm kunnen toveren zonder te bibberen... (net zoals een simpele laptop scherm dat ook kan...). Sony heeft al zo'n scherm, Sharp volgt nu en wanneer gaat Philips overstag? (want ik wil toch wel graag die ambilight, zonder dat ik zelf moet gaan knoeien met lichtblakjes...)

[ Voor 24% gewijzigd door The_Sukkel op 08-10-2006 01:59 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
The_Sukkel schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:43:
Zoals ik al eerder zei: binnen zeer korte tijd is het de gewoonste zaak van de wereld dat LCD TV's plaatjes van 2 megapix op het scherm kunnen toveren zonder te bibberen... (net zoals een simpele laptop scherm dat ook kan...). Sony heeft al zo'n scherm, Sharp volgt nu en wanneer gaat Philips overstag?
Ik snap niet zo goed waar jij het idee vandaan haalt dat een LCD-scherm een bibberend plaatje zou laten zien als je een 1080i signaal aanbiedt. Een LCD-scherm kan nl. een interlaced signaal niet eens 1 op 1 tonen, maar zal dit altijd zelf moeten de-interlacen. Het enige nadeel is dat je hierdoor niet de volledige framerate van een 1080p signaal kunt halen (60 fps), maar slechts de helft. Dit is voor films echter ruim voldoende.

Ik heb mijn Xbox 360 via de component-aansluiting op 1080i draaien en als ik foto's bekijk via de Media Extender staan deze rotsvast zonder trillen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mr Magic schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:41:
[...]

Ik snap niet zo goed waar jij het idee vandaan haalt dat een LCD-scherm een bibberend plaatje zou laten zien als je een 1080i signaal aanbiedt. Een LCD-scherm kan nl. een interlaced signaal niet eens 1 op 1 tonen, maar zal dit altijd zelf moeten de-interlacen. Het enige nadeel is dat je hierdoor niet de volledige framerate van een 1080p signaal kunt halen (60 fps), maar slechts de helft. Dit is voor films echter ruim voldoende.

Ik heb mijn Xbox 360 via de component-aansluiting op 1080i draaien en als ik foto's bekijk via de Media Extender staan deze rotsvast zonder trillen op het scherm.
Een film van 1080i die goed wordt gede-interlaced levert geen problemen op (zoals al vaker vemeld in dit topic), maar zoals ook al vaker gezegd (door de eigenaren van dit scherm) lukt het niet goed om een 1920x1080 bureaublad van een HTPC trilvrij weer te geven.

Misschien dat het trillen van een foto minder opvalt dan het trillen van een bureaublad of explorervenster met kleine letters...ik weet het niet... zou je dat misschien een keer kunnen proberen? (of kunnen de mensen met zowel een Xbox, een HTPC en een 37PF hier iets meer over uitleggen? zijn die er?)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Sukkel

Ik zeg ook niet dat je HDMI kabels van >100 moet kopen. Die ProfiQ kabels die ik heb zijn ongeveer 40 euro per 2 meter. En ook al gaat er een digitaal signaal doorheen, die goedkope "blokker" kabels en degene die je bij de meeste apparatuur krijgt trekken de grote bandbreedte van een 1080i en 720p signaal niet. Daarnaast is shielding een belangrijk item, die goedkope kabels zijn slecht afgeschermd, wat tot gevolg heeft dat als er meerdere kabels in de buurt liggen je interferentie kan krijgen. Ik spreek uit ervaring. Over woekerprijzen van 100 euro per 2 meter hoor je mij niets zeggen, daar heb ik ook mijn wel gemeende twijfels bij.

@MartiNL

Ik laat mijn ISF calibratie uitvoeren door: http://www.isfcalibraties.nl/. Zoals ik al vertelde is dat pas aanstaand weekend (de 15e om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook binnen. Ben erg tevreden over het rustige beeld op alle bronnen, waarbij dvd er uit springt (over hdmi, ook via sony hx1010). Ik vraag me zelfs af of lord of the rings er in hd op deze tv nog mooier uit gaat zien.. Ik zit op bijna 4 meter en zie geen artefacts of ghosting en met name analoog is boven verwachting goed: dat was ook een van mijn redenen om dit model te kopen. Vind digitaal van upc nog steeds geen revolutionaire verbetering tov analoge signaal, hooguit op sommige zenders zoals mezzo of arte. Ambilight was geen overweging maar heeft me ook boven verwachting weten charmeren. Kortom: het goede beeld in combinatie met voor mij echt bruikbare extras (ambilight, usb, netwerk) levert de voor mij op dit moment perfecte tv op.

Ik zit wel te worstelen om de juiste kleurinstellingen te krijgen: ik vind de kleuren af en toe wat flets, met name huidskleuren en bijv.zandvlaktes. Ik denk dat ik ook zo'n isf-callibratie ga laten doen, maar volgens mij moet je tv dan eerst de nodige uren aangestaan ebben (200 uur of zo). Iemand nog andere tips om de kleuren zo natuurlijk mogelijk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@captain_janeway:
EUR 40 voor 2 meter vind ik ook veel. Het verhaal van de shielding is voor analoge bronnen veel belangrijker dan voor een kabel die simpelweg nullen en enen moet versturen. Nogmaals: het audio/videofiele verhaal over geshielde/vergulde/anti-oxiderende etc. kabels en pluggen geldt wel voor analoge signalen, maar wanneer het over nullen en enen gaat...dan mogen we als consument best wel wat kritischer zijn...

Op http://www.elektronica-online.nl/ zijn hdmi kabels van 2.5 meter te vinden voor EUR 11,-
Voldoen prima voor het rondpompen van nullen en enen...

Maar goed... als je je lekker bij voelt om voor 2 meter EUR 40 te betalen voor een bepaald merk, omdat je goede ervaringen hebt bij dat merk voor overdracht van analoge signalen, dan houd ik je niet tegen. Maar dat betekent niet dat hdmi kabels van die prijsklasse objectief gezien beter voldoen dan die van een lagere prijsklasse... (laat staan dat wij als Tweakers elkaar dat moeten gaan wijsmaken...). Om het in perspectief te zetten: een HDMI kabel moet je gewoon vergelijken met een huis-tuin-en-keuken-DVI-kabel...

[ Voor 30% gewijzigd door The_Sukkel op 08-10-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:12:
@captain_janeway:
EUR 40 voor 2 meter vind ik ook veel. Het verhaal van de shielding is voor analoge bronnen veel belangrijker dan voor een kabel die simpelweg nullen en enen moet versturen. Nogmaals: het audio/videofiele verhaal over geshielde/vergulde/anti-oxiderende etc. kabels en pluggen geldt wel voor analoge signalen, maar wanneer het over nullen en enen gaat...dan mogen we als consument best wel wat kritischer zijn...

Op http://www.elektronica-online.nl/ zijn hdmi kabels van 2.5 meter te vinden voor EUR 11,-
Voldoen prima voor het rondpompen van nullen en enen...

Maar goed... als je je lekker bij voelt om voor 2 meter EUR 40 te betalen voor een bepaald merk, omdat je goede ervaringen hebt bij dat merk voor overdracht van analoge signalen, dan houd ik je niet tegen. Maar dat betekent niet dat hdmi kabels van die prijsklasse objectief gezien beter voldoen dan die van een lagere prijsklasse... (laat staan dat wij als Tweakers elkaar dat moeten gaan wijsmaken...). Om het in perspectief te zetten: een HDMI kabel moet je gewoon vergelijken met een huis-tuin-en-keuken-DVI-kabel...
Ik wil hier absoluut geen kinderlijk welles-niettes spelletje van gaan maken, maar waarom had ik met die goedkope kabels dan last van groene blokvorming en lijnen met een HD signaal van 720P en 1080i bij bijna iedere bitrate. Vergelijk het maar met goedkope TP bekabeling die niet conform de CAT5 standaard is, daar haal je ook niet de maximale bandbreedte mee

En waar jij de assumptie van dan haalt dat ik kabels van dat merk ook voor analoge bronnen gebruik, is mij een raadsel. Ik benadruk nogmaal, als je diep in je buidel tast voor een prima tv als deze, waarom zou je dan de Nederlandse krentigheid aanhouden en je TV voeden met slechte bekabeling.

Just my Honest Point Of View ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:27:
[...]
En waar jij de assumptie van dan haalt dat ik kabels van dat merk ook voor analoge bronnen gebruik, is mij een raadsel.
[...]
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:10:
[...]Ik heb ProfiQ bekabeling gebruikt voor zowel de HDMI als de SCART aansluitingen.[...]
SCART = analoog
HDMI = digitaal

Correct me if I'm wrong...

Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in een welles nietes spel, maar des te meer in een goede discussie in hoeverre HDMI kabels moeten worden vergeleken met DVI-kabels of met AV-kabels. Bij AV-kabels (voor analoge signalen zoals ook SCART) loont het wel om iets meer uit te geven aan een behoorlijke kwaliteit. Voor DVI-kabels geldt dat veel minder (als een nul en een één maar aankomt is het al best). Dat is de stelling waar we over praten.

Fabrikanten en verkopers zullen natuurlijk een HDMI kabel liever in de hoek willen stoppen van SCART-kabels dan van DVI... Dat gezegd hebbende: vergeleken met de prijs van de TV is het allemaal 3x niets en iemand die zich een 37PF kan veroorloven kan zich ook een kabel van EUR 40 veroorloven (dat geef ik grif toe) en misschien geeft het ook wel een beter gevoel wanneer je een bepaald merk kabel koopt. Het gaat me meer om het principe.

[ Voor 53% gewijzigd door The_Sukkel op 08-10-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

The_Sukkel schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:43:
@Fulgore:
Volgens mij heb je gwoon gelijk (al wil niemand dat toegeven) en zijn die nieuwe Sharps écht Full HD geschikt. Dus behalve 1080i signalen, kunnen die óók 1080p signalen aan. In het door jou gemelde artikel staat immers:

[...]

Lijkt me aan duidelijkheid niets te wensen over te laten. Zoals ik al eerder zei: binnen zeer korte tijd is het de gewoonste zaak van de wereld dat LCD TV's plaatjes van 2 megapix op het scherm kunnen toveren zonder te bibberen... (net zoals een simpele laptop scherm dat ook kan...). Sony heeft al zo'n scherm, Sharp volgt nu en wanneer gaat Philips overstag? (want ik wil toch wel graag die ambilight, zonder dat ik zelf moet gaan knoeien met lichtblakjes...)
Het is nu bevestigd, de Sharp kan 1080p aan !

Hier een plaatje van de 52" in 1080p via HDMI 1:1 zonder overscan !!!

Hier een plaatje van de 52" in 480i SD met smart stretch

Voor meer plaatjes en info kun je hier terecht: http://www.avsforum.com/a...hp?t=718029&page=54&pp=30

PS er is nu ook een nieuwe 52" Samsung uit die 1080p doet, te weten de LN-S5296D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha LOL

I Surender :-) had het stukje over de SCART connectoren niet gelezen, die zijn idd analoog en hadden er niet bij mogen staan, omdat ik ondertussen geen scart meer gebruik. My appologies ;-)

Ik geef grif toe dat er woekerprijzen voor HDMI kabels gevraagd worden door sommige fabrikanten, maar ik had met de hdmi kabels die bij mijn apparatuur werden geleverd echt last van groene blokjes, dus er zal toch wel degelijk verschil tussen kabels van merk tot merk zitten.

Ik meng me graag in de discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

oZy

Tot nu toe niets dan lof over dit pracht apparaat, en dan heb ik alleen nog maar analoog signaal en standaard dvd'tjes bekeken.. Samen met het stijlvolle HTS9800 setje maakt het iig een hoop indruk! :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.timvandervalk.nl/pics/img_1838tn.jpg
klik voor origineel

Dit beeld is een pauze beeld van de "On the Road Again" DVD van Katie Melua.

Afbeeldingslocatie: http://www.timvandervalk.nl/pics/img_1840tn.jpg
klik voor origineel

En een shot van de instelling wizard van de TV, betere resolutie.

zal later nog eens een leuk plaatje maken van HD materiaal met een wat kortere sluitertijd want dit komt de foto ook niet ten goede :Y)

mocht je je afvragen wat de drie reflecties rechtsboven op de lijst zijn... de lampen boven de eetkamertafel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
The_Sukkel schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:01:
[...]

Een film van 1080i die goed wordt gede-interlaced levert geen problemen op (zoals al vaker vemeld in dit topic), maar zoals ook al vaker gezegd (door de eigenaren van dit scherm) lukt het niet goed om een 1920x1080 bureaublad van een HTPC trilvrij weer te geven.
Dit klopt niet. Ik heb mijn Mediacenter via een 10m HDMI kabel verbonden met de 37PF9731 en het bureaublad is absoluut (!) trillingsvrij. Graphicscard is een simpele Nvidia 5200FX op 1920x1080 (met de mediacenter drivers zijn alle HD resoluties beschikbaar). Er is zelfs sprake van 1:1 pixel mapping wat vrij uniek is.

Bovenstaande (Van The Sukkel) heb ik 1x gelezen op een Duits foum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

oZy schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:57:
Tot nu toe niets dan lof over dit pracht apparaat, en dan heb ik alleen nog maar analoog signaal en standaard dvd'tjes bekeken.. Samen met het stijlvolle HTS9800 setje maakt het iig een hoop indruk! :*)
Nice setup, die wil ik ook :Y) Mag ik vragen hoe groot de ruimte nu is tussen de 2 frontsatellites? En waar je de frontcenter hebt geparkeerd? En heb je de HTS9800 met HDMI gekoppeld?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Curry684: Het TV meubel is 200cm, dus. En als je goed kijkt naar de pic met Katie Melua zie je de centerspeaker onder de TV, in het vak voor randapparatuur die ik nu (nog) niet gebruik. En ja, de HTS9800 is verbonden met 2m HDMI (van €40,- :Y)).

Ik heb de SCART kabel trouwens ook maar aangesloten, anders kan ik het geluid van de TV niet over de HTS gooien.

Heeft er al iemand een externe USB hardeschijf aangesloten met HD film erop? Zo ja, welke USB hdd, welk formaat HD, en werkt het prettig?

Ik heb zelf wel m'n CF kaart van de camera in de TV geprikt en dat ziet er prima uit, mooi menuutje voor foto/film/muziek, en bij foto dan alle mappen met evt. thumbnails en slideshow met fancy overgangen en zoomfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

oZy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:01:
Curry684: Het TV meubel is 200cm, dus. En als je goed kijkt naar de pic met Katie Melua zie je de centerspeaker onder de TV, in het vak voor randapparatuur die ik nu (nog) niet gebruik. En ja, de HTS9800 is verbonden met 2m HDMI (van €40,- :Y)).
Ah nu ik heel goed kijk idd.... op m'n werklaptop was dat echt een groot zwart vlak ;)
Ik heb de SCART kabel trouwens ook maar aangesloten, anders kan ik het geluid van de TV niet over de HTS gooien.
TV heeft toch gewoon een RCA S/PDIF uit en HTS9800w een in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 dagen de 32 versie van deze tv, nou heb ik bij het tv kijken via upc digital nog best veel last van blokjes enzo. Hoe kan ik het beeld verbeteren. moet ik dingen uitzetten of beeldinstellingen veranderen. graag wat hulp. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Klaasgier,

eerst maar een vraag; Heb je uitsluitend kwaliteitskabels aangesloten, dus minimaal 4 keer afgeschermd.

Verder kan ik opmerken dat bij ons in Arnhem het signaal de laatste 2 weken toch wel embarmelijk te noemen is.
Dit heb ik opgelost door de fabrieksinstellingen te herstellen, een handmatige update uit te voeren en de decoder daarna weer opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Kunt je ook op www.upc.nl aanmelden voor HDTV, krijg je blokkerige kwaliteit met meer pixels per blok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Curry684: Idd, S/PDIF moet ik nog aansluiten maar heb beide setjes nu uitgepakt en aangesloten met de spullen die erbij zaten (behalve de HDMI kabel dan). De overige meuk is voor later..

Ben er ook nog niet uit of ik nog digitale TV ga aanschaffen (casema), of dat ik wacht op een *goede* HD ontvanger, *of* ik ga een barebone MCE bak maken en tover daar zelf een digitale ontvanger / HD ontvanger / PVR van.. choises, choises..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:01:

...

Heeft er al iemand een externe USB hardeschijf aangesloten met HD film erop? Zo ja, welke USB hdd, welk formaat HD, en werkt het prettig?

Ik heb zelf wel m'n CF kaart van de camera in de TV geprikt en dat ziet er prima uit, mooi menuutje voor foto/film/muziek, en bij foto dan alle mappen met evt. thumbnails en slideshow met fancy overgangen en zoomfuncties.
Ik heb een 300Gb externe HDD in 2 partities aangesloten op de 37PF9731.

De eerste is Fat32 met 122Gb ruimte
de 2de is NTFS met de rest.

Ik heb op beide schijven wat materiaal gezet maar alleen van de eerste schijf herkent hij sommige filmpjes.

De 2de schijf wordt (denk ik) niet herkent doordat dit NTFS is.

Ik heb een HD trailer met extensie .mkv en een Quicktime HD trailer erop gezet maar beide herkend hij niet. Wel normale Divx filmpjes.

Ik heb overigens ook een cat5 kabel erop aangesloten en dit werkt mbv Connected Planet perfect. Divx, Xivd, jpg etc speelt hij gewoon via het netwerk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Philips 37PF9731D/10 in bestelling staan bij www.budgethouse.nl 8)7 . Vorigeweek maandag is het geld overgemaakt en we hebben hem nog steeds niet binnen (normaal enkele dagen).
De helpdesk is zeer slecht en geven nooit goed antwoord op je e-mail. Alle leveranciers zitten zogenaamd te wachten op deze tv.
:(

Zelf heb ik nog enkele vragen over de tv:
- Is een CF, UTP en Externe USB HD snel genoeg voor 1080i?
- Als ik een 1080i filmpje via de laptop / pc naar de tv via VGA afspeel is de kwaliteit dan goed (heb ook nog DVI als 't nodig is. NVIDIA 7900GS 265 MB )?
- Zijn foto's goed te bekijken?
- Ik heb digitale tv via DELTADIGIGAAL (Zeeland). Beeld redelijk oke?

Heeft iemand zelf nog mooie foto's van deze TV? Die personen mogen ze mailen naar arne_riemens2003@hotmail.com Ik moet me toch een beetje bezighouden...
Als ik de tv heb dan zal ik een uitgebreide review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van te voren betaald....................................

Ik zeg niets meer, ik dacht dat ik behoorlijk in de slappe was zat, maar jij hebt echt teveel geld als je zoiets doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:59:
Ik heb een HD trailer met extensie .mkv en een Quicktime HD trailer erop gezet maar beide herkend hij niet. Wel normale Divx filmpjes.

Ik heb overigens ook een cat5 kabel erop aangesloten en dit werkt mbv Connected Planet perfect. Divx, Xivd, jpg etc speelt hij gewoon via het netwerk af.
Speelt hij via Connected Planet wél die HD beelden af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LaCie 500GB superding-harddisk gekocht. En die werkt perfect met de 9731. Je kunt netjes door mappen bladeren op je TV via de user interface van Philips. Niet alles wordt afgespeeld qua filmpjes. Die LaCie is trouwens maar EUR 219,- bij MediaMarkt, dus een aanradert!

Via ConnectedPlanet werkt het trouwens ook super. Gewoon je harddisk als streaming map aangeven, en dan kan je via je wireless router op je harddisk komen. Werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:51:
Ik heb sinds 3 dagen de 32 versie van deze tv, nou heb ik bij het tv kijken via upc digital nog best veel last van blokjes enzo. Hoe kan ik het beeld verbeteren. moet ik dingen uitzetten of beeldinstellingen veranderen. graag wat hulp. bedankt
Dat had ik ook in het begin bij UPC. Toen met UPC gebeld, moest een harde reset uitvoeren en toen ging het prima. Heel af en toe een blokje, maar is nog mee te leven.

Voor een harde reset: stekker eruit, halve minuut eruit laten, knop 'links' indrukken op je box en ingedrukt houden, daarna box aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:17:
- Als ik een 1080i filmpje via de laptop / pc naar de tv via VGA afspeel is de kwaliteit dan goed (heb ook nog DVI als 't nodig is. NVIDIA 7900GS 265 MB )?
Via VGA pikt ie volgens de specs max 1024x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Jammer dat dat ethernet gebeuren alleen op de 37" zit.... is precies de functionaliteit die ik wil hebben... maar een 37" vind ik nog wel erg duur en een 32" is ook groot zat.

Iemand met een glazen bol die me kan vertellen wanneer ethernet ook op een 32" geleverd wordt ;)

Zie nu wel dat de 32" wel een USB aansluiting heeft... ook een optie natuurlijk (kan ik alleen mijn NAS niet voor dit doel gebruiken.....)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PC via ethernet kabel verbonden met mijn LCD. Het afspelen van films gaat op zich wel goed alleen heb ik een probleem als ik een DVD wil afspelen. Dan zie ik op het scherm DVD menu maar ik kan daar niks kiezen. Ik kan bijvoorbeeld de ondertiteling niet kiezen...

Zou iemand mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DDS en MArtiNL

Bedankt, ik zal de reset eens uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:58:
Ik heb mijn PC via ethernet kabel verbonden met mijn LCD. Het afspelen van films gaat op zich wel goed alleen heb ik een probleem als ik een DVD wil afspelen. Dan zie ik op het scherm DVD menu maar ik kan daar niks kiezen. Ik kan bijvoorbeeld de ondertiteling niet kiezen...

Zou iemand mij kunnen helpen?
Hm... even voor mijn begrip: je wil dus via ethernet een DVD afspelen die in je PC zit? En dan dus een DVD met een film erop, dus niet als bestandje een mpg/avi afspelen? Ik heb dat ook al een keer geprobeerd. Dat lukte niet, omdat de 9731 de files niet herkende :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen mpg/avi bestand maar een DVD (.VOB) bestand uit de folder Video_TS (geripte DVD). 9731 kan hem wel inlezen en ik kan ook de film bekijken. Dat is geen probleem, alleen als ik in het hoofdmenu van zo'n DVD keuze wil gaan maken uit verschillende optie dan gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:43:
Het is geen mpg/avi bestand maar een DVD (.VOB) bestand uit de folder Video_TS (geripte DVD). 9731 kan hem wel inlezen en ik kan ook de film bekijken. Dat is geen probleem, alleen als ik in het hoofdmenu van zo'n DVD keuze wil gaan maken uit verschillende optie dan gaat dat niet.
Ik krijg al niet eens de DVD aan het spelen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik las een tijd terug in dit forum dat deze Philips last heeft van macro-blocking bij sommige beelden (vaak genoemd voorbeeld: DVD Star Wars: Revenge of the Sith 2).
  1. Weet iemand meer hierover? (is het iets dat vaak voorkomt of zeer zelden)
  2. Is dit probleem ondertussen al gefixt? (firmware update?)
  3. En is het een typisch probleem van de 37" of heeft de 32" er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook trotse bezitter van een 37PF9731D/10. 8) Alleen maar lovende dingen over deze beauty. Ik zou de TV willen aansluiten op mijn router, maar ik heb geen ethernet kabel in de muur zitten (router staat 2 kamers verder). Kan ik op 1 of andere manier wireless aansluiten? Ik kan mij niet voorstellen dat een USB wireless adapter werkt en heb schrik dat ik de TV opblaas? Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:57:

zal later nog eens een leuk plaatje maken van HD materiaal met een wat kortere sluitertijd want dit komt de foto ook niet ten goede :Y)
Geweldige set-up!
Hoe ver zit je bij de TV vandaan? Veel meer dan 3 meter?
Ik zit namelijk ook te denken dezelfde setup te kopen, de 37" LCD en de HTS9800, maar zit dan op iets meer dan 3 meter van de het scherm af... (waarschijnlijk voor analoge PAl niet super, maar DVD en later HD wel geschikt?)
Heb je al geprobeert een PC via HDMI op 1920x1080 eraan te hangen? Hoe ziet dan bijv. een Internet Explorer scherm eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:02:
Ik ben nu ook trotse bezitter van een 37PF9731D/10. 8) Alleen maar lovende dingen over deze beauty. Ik zou de TV willen aansluiten op mijn router, maar ik heb geen ethernet kabel in de muur zitten (router staat 2 kamers verder). Kan ik op 1 of andere manier wireless aansluiten? Ik kan mij niet voorstellen dat een USB wireless adapter werkt en heb schrik dat ik de TV opblaas? Iemand al geprobeerd?
Wellicht dat je een wireless toegangspunt op je TV kunt aansluiten. Er zit dan een kort kabeltje tussen TV en access point die je achter je TV kunt plaatsen. En tussen je access point en wireless router geen kabels meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ja, maar is een g-WLAN verbinding snel genoeg om HD content te streamen? Of kan deze content door de TV uberhaupt niet worden gedecodeert waarbij streamen toch geen zin heeft?

Een DVDtje/DivXje/MP3tje zal wel lukken en voorlopig is dat meer dan genoeg (althans, voor mij) ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:09:
Geweldige set-up!
Hoe ver zit je bij de TV vandaan? Veel meer dan 3 meter?
Ik zit namelijk ook te denken dezelfde setup te kopen, de 37" LCD en de HTS9800, maar zit dan op iets meer dan 3 meter van de het scherm af... (waarschijnlijk voor analoge PAl niet super, maar DVD en later HD wel geschikt?)
Nee hoor, ik zit ook op ongeveer 3m, en ik vind het analoge signaal er prima uitzien (zelfs zo goed dat ik voorlopig geen digitale tv neem maar wacht op een goede HD aanbieder), dvd's zijn al helemaal goed te bekijken. Ik weet natuurlijk niet hoe kritisch jij bent en wat de kwaliteit van je analoge signaal is maar volgens mij moet dat helemaal goed komen.
Heb je al geprobeert een PC via HDMI op 1920x1080 eraan te hangen? Hoe ziet dan bijv. een Internet Explorer scherm eruit?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, komend weekend ga ik even aan de slag met PC, netwerk en HD materiaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:02:
Voor WLAN functionaliteit heb je de optionele :"Ethernet-bridge" nodig, te bestellen bij Philips (dealers), dit is waarschijnlijk al een wifi 'modem' die je op de USB of UTP aansluiting kan aansluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door oZy op 10-10-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Heeft iemand geprobeerd om HR HDTV XviD's (960x540 resolutie) direct via USB af te spelen op de 37PF9731? Ik heb een 32PF9531 en die weigert dat: 'niet ondersteund bestandsformaat' foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oZy en @8-track

De bestanden die je via je externe harddisk (via usb) afspeeld zijn hetzelfde als via het netwerk (ethernet). Hij herkent sommige files wel en sommige niet.

Ik kijk bv naar Heroes in de volgende formaten:

heroes.101.hdtv-lol.avi
Heroes.S01E02.HDTV.XviD-LOL.avi
heroes.s01e03.hr.hdtv.ac3.5.1.xvid-ctu.avi

De eerste 2 speelt hij af, maar de derde niet. Volgens mij is die eerste Divx dan Xivd en die laatste HR hdtv Xivd (950x528). Ik haal nu een andere versie naar binnen om te kijken of die het dan wel doet.

wmv files wil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy bedankt voor de raad.
Ik heb opnieuw de documentatie doorgenomen, maar kan hierover niets vinden (op de meest logische plaatsen). Ik zal morgen even checken in de PW wat dit ding kost.
Heeft iemand ervaring met de philips "Ethernet-bridge"?
Volgens mij moet het ook werken met de Belkin 802.11g draadloze Ethernet-bridge, Artikelnummer :F5D7330df (bij zercom voor < 60 Eur)
Volgens Belkin: "De draadloze Ethernet-bridge kan met het gemak van Plug and-Play aangesloten worden op een willekeurige Ethernetcomputer of Ethernet-netwerkapparaat. U hoeft slechts het ene uiteinde van een Ethernet-kabel aan te sluiten op de Ethernetbridge en het andere uiteinde op een vrije Ethernet-poort en uw pc of netwerkapparaat kunnen draadloos communiceren"
Antwoord van de experts wordt gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand als eens geprobeerd gewoon die tv te zoeken....via een wifi verbinding...

een ethernet bridge is nml gewoon en app dat van een ethernet pport een wifi-poort /verbinding maakt.

dus dat zou elk app wat een ethert poort heeft kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:48:
heeft iemand als eens geprobeerd gewoon die tv te zoeken....via een wifi verbinding...

een ethernet bridge is nml gewoon en app dat van een ethernet pport een wifi-poort /verbinding maakt.

dus dat zou elk app wat een ethert poort heeft kunnen...
Uh als ik je goed begrijp ben je dus in de stellige overtuiging dat je iedere Ethernetkaart op mysterieuze wijze op een WLAN kunt ontdekken? Nee sorry, die ethernetbridge levert nu juist de antenne, de decoder, de foutcorrectie, de 802.11* implementatie et al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:26:
oZy bedankt voor de raad.
Ik heb opnieuw de documentatie doorgenomen, maar kan hierover niets vinden (op de meest logische plaatsen). Ik zal morgen even checken in de PW wat dit ding kost.
Heeft iemand ervaring met de philips "Ethernet-bridge"?
Volgens mij moet het ook werken met de Belkin 802.11g draadloze Ethernet-bridge, Artikelnummer :F5D7330df (bij zercom voor < 60 Eur)
Volgens Belkin: "De draadloze Ethernet-bridge kan met het gemak van Plug and-Play aangesloten worden op een willekeurige Ethernetcomputer of Ethernet-netwerkapparaat. U hoeft slechts het ene uiteinde van een Ethernet-kabel aan te sluiten op de Ethernetbridge en het andere uiteinde op een vrije Ethernet-poort en uw pc of netwerkapparaat kunnen draadloos communiceren"
Antwoord van de experts wordt gewaardeerd _/-\o_
Ik denk dat je het een en ander nog moet instellen in je router, hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:15:
[...]

Uh als ik je goed begrijp ben je dus in de stellige overtuiging dat je iedere Ethernetkaart op mysterieuze wijze op een WLAN kunt ontdekken? Nee sorry, die ethernetbridge levert nu juist de antenne, de decoder, de foutcorrectie, de 802.11* implementatie et al.
nee, je zou op iedere ethernet poort een ethernetbridge kunnen zetten en die zorgt dan voor al die dingen die jij opnoemt....

en het is alleen raar dat philips zegt dat wifi optioneel is met een ethernet bridge...
want dat lijkt me nogal logisch ieder apparaat met een ethernet poort is dan in princiepe.

dus of het is een leuke truc van philips of er klopt iets niet in de tekst .
en ik dacht misschien zit er wel al een wifi verbinding op en bedoelen ze met ethernetbridge iets anders...

hoe dan ook ik zal vrijdag ook eens kijken. dat heb ik de philips ook :)

ga zo ook ff een hdmi kabel kopen voor verbinding met de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:23:
[...]
nee, je zou op iedere ethernet poort een ethernetbridge kunnen zetten en die zorgt dan voor al die dingen die jij opnoemt....
Dat klopt :)
en het is alleen raar dat philips zegt dat wifi optioneel is met een ethernet bridge...
Dat is niet raar, dat zijn marketingdingen die ook door idioten gelezen moeten kunnen worden :)

Heeft er iemand al een laptop/PC op het scherm aangesloten? Zo ja, hoe en met welke resoluties? Want ik vind 1024x768 via VGA wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld tijdens voetbalwedstrijden is niet echt goed te noemen, het veld ziet er niet mooi uit en soms zit er wat vertraging in de beelden. kan ik beter sommige beeldverbeteringen uitzetten, of dinen veranderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Scherpte naar 0 zetten. Doe ik nu ook voor de wedstrijd NL-Albanie ;) Het veld ziet er dan iets beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Gewoon niet naar voetbalwedstrijden kijken, tis toch alleen maar drama :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sl2000,

met die scherpte ziet 't eruit als een tv uit 1978.

@Alle anderen;

de ambilight-actie van Philips werkt echt perfect en snel. Ik weet dat je nu geen gebruik van die actie meer kan maken, maar vaak hoor je over die actie's ook negatieve berichten.
In dit geval dus niet, binnen 2 weken nadat ik mijn aanvraag heb verzonden is mijn € 100,00 op mijn bankrekening gestort.

Hierdoor heb ik dus uiteindelijk € 2707,00 voor mijn tv betaald. Dat is dus absoluut niet te duur, en dan ook nog met het uitgebreide diensten/service-pakket van Mokio.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:23:
@Sl2000,

met die scherpte ziet 't eruit als een tv uit 1978.

@Alle anderen;

de ambilight-actie van Philips werkt echt perfect en snel. Ik weet dat je nu geen gebruik van die actie meer kan maken, maar vaak hoor je over die actie's ook negatieve berichten.
In dit geval dus niet, binnen 2 weken nadat ik mijn aanvraag heb verzonden is mijn € 100,00 op mijn bankrekening gestort.

Hierdoor heb ik dus uiteindelijk € 2707,00 voor mijn tv betaald. Dat is dus absoluut niet te duur, en dan ook nog met het uitgebreide diensten/service-pakket van Mokio.nl.
Met scherpte op 10 ziet het er anders uit als een tv uit 2006: superTV met een bagger TV signaal -> "Met deze TV kun U nog scherper de blokjes in Uw beeld zien!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:13:
[...]

Met scherpte op 10 ziet het er anders uit als een tv uit 2006: superTV met een bagger TV signaal -> "Met deze TV kun U nog scherper de blokjes in Uw beeld zien!" ;)
Als je er een meter vandaan zit wel maar op 5 meter echt niet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Heeft iemand het volgende: Als je DivX of XviD bestand afspeelt via de USB aansluiting, is er dan een verticale knalgroene knipperende streep aan de rechterkant van het beeld van een paar pixels breed? Dit lijkt me normaal gesproken iets dat je met de cursor toesten buiten beeld kan krijgen, maar alles dat via de USB ingang speelt kan voorzover ik heb gemerkt niet verplaatst worden. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

curry684 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

Dat klopt :)

[...]

Dat is niet raar, dat zijn marketingdingen die ook door idioten gelezen moeten kunnen worden :)

Heeft er iemand al een laptop/PC op het scherm aangesloten? Zo ja, hoe en met welke resoluties? Want ik vind 1024x768 via VGA wel erg karig.
Vista in 1920*1080 glorie op de Sharp 52D62U :9~
En de SD op 480i _/-\o_

http://www.avsforum.com/a...hp?t=733575&page=15&pp=30
http://www.avsforum.com/a...hp?t=733575&page=17&pp=30

[ Voor 8% gewijzigd door fulgore op 12-10-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Ik heb de 32", dus zonder kaartlezer aan de zijkant.

Gisteren een losse HD op de USB aangesloten, en dat werkte helemaal super! Snel, en makkelijk door de mappen bladeren met de ab.

Heeft iemand (met de 32" dus) al eens geprobeerd of je een losse usb kaartlezer in de usb poort kunt pluggen, en dan alsnog gewoon foto's rechtstreeks vanaf je geheugenkaartjes kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Trouwens er viel me wel iets op tijdens het kijken naar de foto's.

Er komen aan de zijkant van het scherm verticale balken te staan. Deze waren bij niet helemaal zwart?? terwijl het zwart in de foto wel pikzwart is? dus als er zwart aan de zijkant van de foto aanwezig was, was dat een paar tinten zwarter als de "zwarte" balken aan de zijkanten van het scherm? Is toch vreemd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixiard
@erikven1978

Een losse USB kaartlezer werkt prima, je kan gewoon je foto's van de SD kaart bekijken. De zwarte tinten aan de zijkant zijn me nog niet opgevallen, ga ik ook nog even naar kijken.
Ik heb trouwens de tv aan de muur bevestigd op de manier die je al eerder had beschreven, alleen heb ik geen gat extra geboord. Ziet er perfect uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@ Pixard.

Ging gemakkelijk he? Dat gat extra is ook niet echt nodig, maar ik heb gekozen voor een extra draagpunt. Ik moet zeggen dat het er idd mooi uitziet. Nu kijk je vanaf de zijkant tegen een afgewerkte beugel aan, en niet tegen de zijkant van een plaatje.

Nou, dan zal ik eens een USB kaartlezer kopen! Wel zo gemakkelijk dat je meteen een geheugenkaartje kwijt kunt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu ook de overstap naar HDTV wagen, maar twijfel (nog) tussen de Philips 37PF9731D en de Sharp LC-42XD1E. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet erg veel, de Philips is iets duurder, en de Sharp kan 1080p aan. Twijfel met name omdat ik het scherm vooral voor games ga gebruiken (XBOX 360, later ook PS3) waarvoor een lagere responstijd weer erg belangerijk is... Wie heeft de Sharp of heeft deze in werking gezien en zou wat over de kwaliteit van het beeld kunnen zeggen?

Afbeeldingslocatie: http://www.factotus.it/layout.factotus.it/img_big/I8042.jpg

Hieronder de specificaties van de Sharp:

Beeld
Full HD LCD Televisie
107 cm Black Multi Pixel LCD-Panel
Resolutie 1920 x 1080 (6.220.800 pixels)
Helderheid 450 cd/m²
Paneel Contrastratio 1200:1
Dynamisch Contrastratio 6.000:1
Inkijkhoek H 176°/ V 176°
16:9 Beeldverhouding
Sharp Pixel System II + TruD
Quick Shoot Technology, voor zeer snelle beeldopbouw
Progressive scan
OPC (optical picture control)
Geluid
Digitale Versterker 2 x 15 watt
Surround-Sound
Nicam/ IGR Stereo-/ Twee Kanalen Systeem
Auto sound controle, nivelleert geluidsniveau bij reclame uitzendingen
Aansluitingen
HDMI x2
Scart x2
Component-Ingang (Y/ Cb/ Cr), cia 15 pins sub
AV-/ S-Video-Ingang
AV-uitgang
PC-Ingang
RS-232C
Hoofdtelefoon Ingang
Audio uit digitaal / analoog Common Interface voor de DVB-T tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey!

Ik ben nu ondertussen al een tijd opzoek naar de beste lcd tv. Na gekeken te hebben naar de Samsung, Sony, Toshiba, Philips etc. Ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor een Philips wil gaan. Dit gaat met name om de PF 9531 32 inch en de PF 9731 32 inch. :D

Nu is mijn vraag welke van de twee een beter beeld geeft op de vlakken snelheid, kleur, scherpte etc. Ik heb al veel gekeken maar misschien kan de mening van anderen mij tot een keuze brengen. Ik sluit mijn xbox 360 erop aan en mijn PC.

Barst maar los ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:22:
Ik wil nu ook de overstap naar HDTV wagen, maar twijfel (nog) tussen de Philips 37PF9731D en de Sharp LC-42XD1E. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet erg veel, de Philips is iets duurder, en de Sharp kan 1080p aan. Twijfel met name omdat ik het scherm vooral voor games ga gebruiken (XBOX 360, later ook PS3) waarvoor een lagere responstijd weer erg belangerijk is... Wie heeft de Sharp of heeft deze in werking gezien en zou wat over de kwaliteit van het beeld kunnen zeggen?
Hij wordt eind deze maand of november verwacht. Je kunt trouwens beter voor de 46" gaan, is maar iets duurder dan de Philips. Maar je krijgt er wel 9" extra voor en dus ook echt 1080p.
De 46 en 52 inch uitvoeringen komen uit de nieuwste fabriek van Sharp, de kleinere maten schijnen daar niet vandaan te komen. Je hebt dan dus niet de nieuwste technologie.
Voor plaatjes en andere info verwijs ik je naar de Amerikaanse site waar deze tv's net leverbaar zijn.
http://www.avsforum.com/a...hp?t=733575&page=15&pp=30

ps de Philips is niet 'iets' duurder dan de 42" Sharp. Het scheelt gewoon een whopping €700,-

ps2 en anders is er nog de Samsung LE40F71B, deze is nog goedkoper en doet ook echt 1080p.

Keuzes keuzes keuzes.

Ik wil de Philips ook graag hebben, echter nu ik zoveel merken op de markt zie komen met FullHD en vele procenten goedkoper dan de prachtige van Ambilight voorziene Philips ga ik twijfelen en verwacht ik eigenlijk nog dit jaar een nieuwe Philips die wel FullHD is Én Ambilight Én pc resoluties die hoger zijn dan 1024x768.

[ Voor 18% gewijzigd door fulgore op 13-10-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

fulgore schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:16:
[...]
Ik wil de Philips ook graag hebben, echter nu ik zoveel merken op de markt zie komen met FullHD en vele procenten goedkoper dan de prachtige van Ambilight voorziene Philips ga ik twijfelen en verwacht ik eigenlijk nog dit jaar een nieuwe Philips die wel FullHD is Én Ambilight Én pc resoluties die hoger zijn dan 1024x768.
Mee eens.

Als Philips er niet snel mee komt, dan gaan ze hopeloos achterlopen terwijl ze zichzelf zien als innovatief bedrijf. De reden dat ik voor een Philips zou willen gaan (zodra mijn huidige CRT de geest geeft, of zodra er genoeg 1080p content is) is ambilight, zonder dat ik zelf moet gaan knutselen, en het feit dat Philips tot nu toe een van de weinige fabrikanten is/was die sowieso TV met een resolutie van 1920x1080 in het assortiment heeft... als kan het "slechts" 1080i slikken. Maar als ik het gevoel krijg dat ik daarmee een technisch achterhaald apparaat koop, omdat de concurrentie verder is, dan wordt de meerwaarde van ambilight erg relatief...

[ Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 14-10-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Philips ga ik twijfelen en verwacht ik eigenlijk nog dit jaar een nieuwe Philips die wel FullHD is Én Ambilight Én pc resoluties die hoger zijn dan 1024x768.
Zoals ik al meerdere malen heb gemeld kan de Philips (de 37" versie) gewoon 1920x1080 aan via de DVI uitgang van de PC > HDMI ingang van de TV. En dit incl. 1:1 pixel mapping. Geloof me (of zoek er eens op), er is bijna geen enkele LCD TV die dit op dit moment 1:1 EN via HDMI kan.

Via de VGA ingang kan blijkbaar inderdaad niet meer dan de door jou genoemde resolutie, maar via VGA is sowieso niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik meld het nogmaals.

Sharp geeft voor al hun toestellen alleen 1080P aan. Iets anders is er niet te vinden. Nergens op de site van Sharp is een toewijzing te vinden op het gebruik van 1080p op hun beeldschermen.

Ik denk dat de 1080p een dermate unieke feature is dat ze dit echt wel van het beeldscherm zouden schreeuwen al het echt zo zou zijn.

Dus heel simpel; Sharp heeft op dit moment voor NL alleen 1080i-schermen op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie op deze link kunnen lezen praat Sharp zelfs niet over 1080p bij het voorstellen van HDTV. Namelijk alleen 720p of 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:38:
Zoals jullie op deze link kunnen lezen praat Sharp zelfs niet over 1080p bij het voorstellen van HDTV. Namelijk alleen 720p of 1080i.
Daar kan ik het niet mee eens zijn; of Sharp is bewust bezig met het bedonderen van de kluit. Dit is namelijke het antwoord van Sharp op mijn vraag of de schermen 1080p zijn, of dat 1080i het maximum is dat hij als signaal kan weergeven.

Geachte heer de Bruin,

Hartelijk dank voor uw aanvraag.

De LC42XD1E is een Full HD LCD TV en kan zowel 1080i als 1080p weergeven. De LCD TV is dan ook helemaal voorbereid voor het HDTV signaal.

Wij vertrouwen erop uw aanvraag hiermee te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Diederik Houtman

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ps2 en anders is er nog de Samsung LE40F71B, deze is nog goedkoper en doet ook echt 1080p.

Keuzes keuzes keuzes.
Ik vond de Samsungs altijd erg gelikt; waarschijnlijk ook door alle demopods die ik gezien heb met de XBOX 360. Ik vraag me alleen af of de reponse tijd van 8 ms geen problemen gaat opleveren tijdens het gamen, of is dit snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyfoon_2 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:21:
[...]

Zoals ik al meerdere malen heb gemeld kan de Philips (de 37" versie) gewoon 1920x1080 aan via de DVI uitgang van de PC > HDMI ingang van de TV. En dit incl. 1:1 pixel mapping. Geloof me (of zoek er eens op), er is bijna geen enkele LCD TV die dit op dit moment 1:1 EN via HDMI kan.

Via de VGA ingang kan blijkbaar inderdaad niet meer dan de door jou genoemde resolutie, maar via VGA is sowieso niet aan te raden.
Dit is precies wat ik wilde horen!
Heb je dit uit eigen ervaring ondervonden (ben je in het bezit van de 37PF9731D/10 en een PC met DVI uitgang), ik kan het namelijk zoals velen niet uit de verscheidene documentaties en sites opmaken.
Voor films maakt het inderdaad niet veel uit op het 1080p of 1080i is, maar voor het weergeven van een computer interface is het 1:1 weergeven van de pixels op 1920x1080 toch wel een must; interlaced is dan echt een ramp....
Heb je misschien een foto of nog beter een screendump van het computerbeeld weergegeven op de LCD die je kunt posten? Dan kan eens en voor altijde die discussie afgesloten worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:38:
Die site stamt nog uit 2005, de nieuwe schermen staan daar nog niet op vermeld.
Op deze link praten ze dus wel over 1080p. Ook in de div. fora waar menigeen zijn laptop heeft aangesloten wordt over 1080p gesproken.

En zoals al eerder gemeld heeft Samsung ook 2 FULL HD tv's op de markt gebracht. Het gaat om de LE- 40F71B en LE- 46F71B. Deze zijn hier al te koop, zie kieskeurig maar voor de eerste recensies. Of kijk op GOT.
Als je dat ook niet gelooft zie dan deze pdf maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:31:
[...]
Dit is precies wat ik wilde horen!
Heb je dit uit eigen ervaring ondervonden (ben je in het bezit van de 37PF9731D/10 en een PC met DVI uitgang), ik kan het namelijk zoals velen niet uit de verscheidene documentaties en sites opmaken.
Voor films maakt het inderdaad niet veel uit op het 1080p of 1080i is, maar voor het weergeven van een computer interface is het 1:1 weergeven van de pixels op 1920x1080 toch wel een must; interlaced is dan echt een ramp....
Heb je misschien een foto of nog beter een screendump van het computerbeeld weergegeven op de LCD die je kunt posten? Dan kan eens en voor altijde die discussie afgesloten worden ;-)
Let op: ook al wordt door sommige gebruikers weinig trilling waargenomen (foto's en films), het blijft een 1080i en dus interlaced signaal. Dunne lijnen en lettertjes trillen dan, voor een beetje kritisch oog, dan wel degelijk waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:09:
[...]

Ik vond de Samsungs altijd erg gelikt; waarschijnlijk ook door alle demopods die ik gezien heb met de XBOX 360. Ik vraag me alleen af of de reponse tijd van 8 ms geen problemen gaat opleveren tijdens het gamen, of is dit snel genoeg?
Dude, alles onder de 15 is snel genoeg voor gamen. Vroegah toen de eerste TFT-monitors nog 40ms response times hadden waren er problemen met ghosting, maar sinds de 20ms-grens ver doorbroken is speelt het nog nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:29:
[...]

Die site stamt nog uit 2005, de nieuwe schermen staan daar nog niet op vermeld.
Op deze link praten ze dus wel over 1080p. Ook in de div. fora waar menigeen zijn laptop heeft aangesloten wordt over 1080p gesproken.

En zoals al eerder gemeld heeft Samsung ook 2 FULL HD tv's op de markt gebracht. Het gaat om de LE- 40F71B en LE- 46F71B. Deze zijn hier al te koop, zie kieskeurig maar voor de eerste recensies. Of kijk op GOT.
Als je dat ook niet gelooft zie dan deze pdf maar eens.
Ok ....
Nu ik ben van plan binnen 2 maanden voor een lcd tv te gaan...maar welke van de twee is nu het beste kwa beeldkwaliteit enzo...
Ik zit nu ongeveer zo een 3 meter van mn gewone tv...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk,

Sharp geeft 't nu inderdaad zelf aan.

De zaken zoals besproken op openbare fora bekijk ik altijd zeer kritsch, kijk maar eens naar 't begin van dit topic. Daar was men het ook over bepaalde zaken niet eens en kwam men (mede door Philips) met verkeerde berichten.

Tot slot: Sharp komt nu met deze norm, ga er dus vanuit dat Philips met de nieuwe toppers ook met 1080p komt.

Tot echt slot: het verschil tussen 720p en 1080i is vele malen groter dan tussen 1080i en 1080p. Ze worden niet voorniets beiden "full hd" genoemd. Het blijft toch voor een ieder een eigen persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Klopt: 1080i is toch interlaced (halfbeelden) en bij TFT's is dat niet zo irritant als bij CTR's.
Het beeldoppervlak is dus wel 1920x1080, maar brengt me meteen op het volgende probleem.
windowsschrift wordt dan nog klijner :+
Ok - beeld is scherp genoeg voor een loep :D , maar is dat met vista eindelijk opgelost?
Bij linux namelijk wel!
Pas dan kun je bv. tekst editen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wat is met Vista eindelijk opgelost? Ik heb al jaren enkel laptops met 1920x1200 resolutie, en da's op 15.4" en 17". Tip: in je display properties -> Appearance -> Effects -> Cleartype aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZUCHT! :-(
Het is dus blijkbaar nog niet duidelijk of de 37PF9731D/10 een 1:1 1920x1080 computerbeeld (dus niet interlaced) kan weergeven via DVI naar HDMI...
Toch maar even wachten tot iemand met een bewijs in de vorm van een screendump of foto kan komen, want ik hoor nog teveel tegenstrijdige geluiden...
Wellicht toch maar wachten op de Sharp LC-37XD1E...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoah, wanneer komt die sharp uit?

zat te kijken naar de samsung 40f71 maar die sharps zien er ook zeer vet uit
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.