De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.295 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

schaam je :( zulke termen mag je niet bezigen. Overigens: zoveel fouten zie ik niet! Of moet ik dat niet zeggen.

Je gaat 't wel redden...... de factuur staat namelijk op de besteldatum bij Mokio.nl. Alles zou dus goed moeten gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Goeie tip van die geld terug actie... Helaas staat mijn bon op 9 september, net een week te vroeg... Grrrrr...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

@dds

Zo beter ? :z

Nee, die actie komt te laat, ze willen nl. ook de originele streepjescode van de verpakking en aangezien Mokio pas weer in week 42 de nieuwe levering verwacht .......

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :) 8)7 :+ :+

Hij is goed Fulgore!!!

Verwijderd

Morgen ga ik mijn toestel ophalen, de 32PF9731D, dan eindelijk binnen na 2e en halve week moeten wachten! Ik ben echt zeer benieuwd, zag hem vanmiddag nog hangen bij de mediamarkt, pareltje van een TV, ben alleen wel erg benieuwd naar de geluidskwaliteit, ik las op kieskeurig dat, dat het enige min puntje van deze TV is, voor de rest ben ik erg benieuwd naar 't beeld kwaliteit, ik zal jullie up2date houden over mijn bevindingen 8)

• pixiard
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Ik heb getwijfeld tussen de 32PF9731D en de 37PF9731D, maar ben uiteindelijk tocht bij de eerste uitgekomen. Nu ik em inmiddels 2 weken heb staan moet ik zeggen dat het beeld geweldig goed is.
Het TV signaal komt binnen via de satelliet (topfield 5500pvr).Nadat ik heb diverse kabels geprobeerd, o.a RGB over scart heb ik nu een scart-component kabel (profigold) en deze geeft veruit het beste beeld. Ambilight is even wennen, maar ik wil nu niet meer zonder. Het geluid valt me beslist niet tegen, het is niet super maar het is goed genoeg.

Inmiddels heb ik met de scart-component verbinding wel een merkwaardig probleem(pje): om de zoveel tijd valt het beeld even helemaal weg (het scherm is dan volledig blauw) en binnen een halve seconde is het beeld dan weer terug. Ik heb geen idee waar dit aan ligt, iemand enig idee ?

• fulgore

fulgore

goud

Ik weet niet of je Duits kunt lezen maar in dit forum http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-494-10.html meldt ook iemand hetzelfde probleem.
Hij heeft het met het afspelen van een dvd.
De oplossing voor hem was het instellen van de dvd speler van interlaced op progressive.

• pixiard
@fulgore
Bedankt voor je reactie, het verhaal is duidelijk. Voor zover ik weet kan ik in de topfield geen keus maken tussen interlaced of progressive. Kan zoiets op de philips LCD eventueel wel of moet je echt bij de bron zijn?

• fulgore

fulgore

goud

Als je het niet op je Topfield kan instellen moet je gaan testen om je tv op 576i, 720p danwel 1024i in te stellen.

[ Voor 19% gewijzigd door fulgore op 28-09-2006 14:27 ]

• pixiard
Ik heb geen idee hoe ik dit moet instellen. De TV laat nu ook niet zien welk formaat de bron heeft (tenzij ik overschakel naar NTSC, dan geeft ie 480i aan). Qua instellingen vind ik dat er niet heel veel te beleven is, ik kom in ieder geval nergens mogelijkheden tegen om de door jou genoemde zaken in te stellen.

• fulgore

fulgore

goud

Mmm, tja, ik heb de tv helaas nog niet. Misschien dat iemand anders nog tips heeft.

Verwijderd

JAAAAAAAAAAAAAAAAA mijn TV is binnen ;) en doet het als een tiet! Supermooi beeld! Binnenkort langer verhaaltje.

Heb alleen nog een probleempje. Ik krijg geen geluid via de koptelefoon aan de zijkant. Ook niet audio R en L. Iemand bekend met dit verschijnsel?

Verwijderd

@Marti

Denk aan de actie!! Denk aan je 100 euro.

• fulgore

fulgore

goud

Uhuuuu, ik moet nog zoooooo lang wachten :'(
En kuttige Mokio heeft hem zelfs van zijn site gehaald :X

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

fulgore schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:41:
Uhuuuu, ik moet nog zoooooo lang wachten :'(
En kuttige Mokio heeft hem zelfs van zijn site gehaald :X
Huh?

Professionele website nodig?

• fulgore

fulgore

goud

Ja, ik weet het, ik zie hem ook nog wel staan omdat de link in mijn cache staat. Ga je echter zoeken vanaf de homepagina of zoek je op de site naar het typenummer vind je niets. Ook op
Kieskeurig staat Mokio er niet meer tussen.
Overigens vind je geen enkele lcd tv meer in de prijsklasse 2501-3000.
Foutje ? Of binnenkort een forse prijsverlaging ? Ik denk het eerste ;(

[ Voor 15% gewijzigd door fulgore op 28-09-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Vraagje.. heeft iemand toevallig de afleveringen van "24" van afgelopen weekend bekeken op de 37PF9731? Ik had het opgenomen met m'n Liteon LVW-5045 HD-recorder in HQ-mode, maar het ziet er echt heel slecht uit.

Ik zie enorm veel ghosting/smearing, met name in de donkere scenes.

Andere series die ik opneem (zoals bijv. CSI) vertonen dit effect niet.

Ik heb helaas nog niet kunnen kijken hoe "24" er 'live' uitziet, misschien komend weekend :)

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:28:
@Marti

Denk aan de actie!! Denk aan je 100 euro.
Uhm..... welke actie bedoel je? Van wie? Heb niks gezien van Mokio of Philips. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:57:
[...]

Uhm..... welke actie bedoel je? Van wie? Heb niks gezien van Mokio of Philips. :?
Staat hierboven beschreven.

Hier de link (hoef je niet naar boven te scrollen) 8)
Verwijderd in "De nieuwe Philips 37PF9731D/10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr. Magic,

de kwaliteit van de recorder is altijd aanzienlijk lager dan de kwaliteit van het werkelijke signaal, althans, dat is mijn ervaring!

"24" Zal er in werkelijkheid dus wel gewoon goed uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

leer mij 't eens,

ik zou graag willen weten hoe ik de naam/titel van een door mij geplaatste link kan hernoemen, dat is mij nog nooit geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:28:
de kwaliteit van de recorder is altijd aanzienlijk lager dan de kwaliteit van het werkelijke signaal, althans, dat is mijn ervaring!
Dat weet ik wel, maar ik neem expres in HQ mode op. En zoals ik zei zien andere series er wel goed uit. Daarom vroeg ik me af of iemand misschien naar "24" heeft gekeken op deze tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:29:
@Fulgore,

leer mij 't eens,

ik zou graag willen weten hoe ik de naam/titel van een door mij geplaatste link kan hernoemen, dat is mij nog nooit geleerd!
offtopic:
Bedoel je nu [url=http://www.domain.tld]titel van link[/url]? Bovendien, als je direct naar een post linkt zal React daar zelf 'user in topicnaam' van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig mokio hierover gemaild. Je kan nog wel bestellen, maar ze mogen hem van philips niet meer op de site zetten omdat reguliere winkels schijnen te hebben geklaagd over de lage prijzen :? .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:02:
[...]

Ik heb toevallig mokio hierover gemaild. Je kan nog wel bestellen, maar ze mogen hem van philips niet meer op de site zetten omdat reguliere winkels schijnen te hebben geklaagd over de lage prijzen :? .
Alleen Mokio mag het niet meer :?

@dds zie Curry684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
ja dat verhaal heb ik ook gehoord van Mokio. Een beetje vaag. En vooral omdat zij ook helemaal niet meer zo goedkoop zijn. De 32" is er 1959 euro, terwijl je hem elders voor 1800 kunt krijgen. En die shops mogen hem nog wel online zetten van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

ik bedoel een link zoals ik eerder heb gemaakt voor de bon. Soms zie ik dat ze die link kunnen hernoemen in bv "bon". Dat heb ik nooit gekund, daar ben ik dus naar opzoek.

Dus niet een quote uit dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

De tekst “bon” selecteren (zwart maken), en vervolgens op het link icoontje klikken en de betreffende link pasten. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:20:
[...]

Staat hierboven beschreven.

Hier de link (hoef je niet naar boven te scrollen) 8)
Verwijderd in "De nieuwe Philips 37PF9731D/10"
@dds & @ Fulgore

Oh goeie tip, had die post helemaal gemist!! THX! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Sinds vandaag krijg ik een uitgesmeerd beeld dat nogal groen en paars is. Ik heb dit wel eens eerder gehad, maar na een reset was het weer verdwenen. Nu blijft het komen. Ik vrees dus dat mijn tv is overleden en dat ik hem wel weer een tijdje kwijt zal zijn. :(
Iemand ervaringen met dit probleem toevallig?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shiverzz

Vandaag ben ik weer heel erg onduidelijk!!

Hier gaat 't om

Als ik een link plaats, bijvoorbeeld: http://gathering.tweakers...nsert_message/1118104//37

dan komt er gewoon de link te staan.

Ik heb echter mensen als een een link zien plaatsen met "klik hier", daarachter zit dan de url verstopt, dit vind ik beter staan.

Het gaat er dus om hoe ik de link kan hernoemen tot een kort titeltje.

@Mod,

sorry voor de afdwaling, maar niemand schijnt het hier nu even niet te willen. Dank voor de medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

offtopic:
Lees dit eens, of druk eens op het "View" icoontje rechts boven een post om exact te zien hoe hij in RML opgemaakt is
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik hier voor de bon

Doet 'ie 't?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK BEN GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikven1978 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:53:
ja dat verhaal heb ik ook gehoord van Mokio. Een beetje vaag. En vooral omdat zij ook helemaal niet meer zo goedkoop zijn. De 32" is er 1959 euro, terwijl je hem elders voor 1800 kunt krijgen. En die shops mogen hem nog wel online zetten van Philips?
1800 is nog aan de dure kant :) , bestbuygadgets levert hem voor 1699,-

Maar inderdaad een vreemd verhaal van Mokio, geloof het ook niet helemaal de 32" kost b.v. bij de mediamarkt 2099, das dus niet zo'n enorm verschil met die behoorlijk hoge internet prijs van Mokio

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 21:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DANK DANK DANK

Iedereen die heeft geholpen: DANK!

Terug naar Mokio.

De korte ervaring die ik met ze heb gehad is zeer positief geweest.
Ook andere mensen hebben die mening, kijk hier maar en hier

Wat het verhaal ook kan zijn is als Pick2Pay, op een gegeven moment zijn er teveel bestellingen en te weinig aanbod, om dat negatieve berichten van levertijden te voorkomen halen ze de tv gewoon van de site. Als nu blijkt dat alles voor wk 42 is uitverkocht en ze niet eerder dan wk 46 weer tv's krijgen, dan snap ik 't wel.

En voor diegene die alleen naar de prijs kijken: niet bij Mokio.nl kijken, dat heb ik al eerder gezegd. Alleen als je echt goede voorwaarden wilt hebben moet je de tv bij Mokio.nl kopen. Ik heb dat dus gedaan, o.a. omdat geen ander een pixel-garantie (14 dagen) wilde geven. Ik ga toch echt geen +/- € 2800 uitgeven voor een toestel met fouten?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TV ontvangen deze week. Ik krijg geen geluid via de koptelefoon aan de zijkant. Ook niet audio R en L. Iemand bekend met dit verschijnsel? Moet ik nog iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:28:
Ik heb mijn TV ontvangen deze week. Ik krijg geen geluid via de koptelefoon aan de zijkant. Ook niet audio R en L. Iemand bekend met dit verschijnsel? Moet ik nog iets instellen?
Heb je hem er wel diep genoeg in gedrukt :D

• fulgore

fulgore

goud

Het Mokio verhaal was dus bull. Hij staat weer online. Ook bij Kieskeurig ...

Verwijderd

@Marti,

heb je 't geluid harder gezet in het menu voor de koptelefoon?!

menu=>tv-menu=>tv-instellingen=>geluid=>volume hoofdtelefoon.

Verwijderd

Alle maanden volg ik deze thread in den beginnen nog een altijd Plasma willen hebben maar na deze tv eindelijk live gezien te hebben weet ik het zeker. Jongens hij is besteld..!!
Heb altijd nog wat koude voeten maar nu is het dan zover.. bestelling bij Mokio uiteraard. Heb nog mailtje richting Philips met de vraag of ik nog gebruik kan maken van die bon ondanks hun leverings achterstand dus ik hou jullie op de hoogte. Mijn eigen gebouwde multimedia pc is ook bijna up and running (hdmi uitgang; veel hd materiaal verzameld; al die vervelende codecs doorgeworsteld voor beste resultaat; mooi kastje van Silverstone LC18 en nu nog wat extra handige software verzamelen en of bouwen).
Beetje offtopic maar door een Multimedia PC en internet krijg je zoveel extra materiaal dat je je nooit meer hoeft te vervelen (Kijk maar eens naar TVTonic). Nouja anyway zodra alles compleet is volgen foto's en ervaringen.

M@zzel

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:24:
Alle maanden volg ik deze thread in den beginnen nog een altijd Plasma willen hebben maar na deze tv eindelijk live gezien te hebben weet ik het zeker. Jongens hij is besteld..!!
Grappig.. Voor mij geld hetzelfde, alleen de uitkomst was verschillend.

Ook ik heb o.a. deze thread erg lang gevolgd. Op basis van veel positieve reacties in deze thread ben ik enkele weken geleden naar Correct gereden om daar de 37PF9731D in het echt te zien. Wat een TV. Mooi design en een zeer goede beeldkwaliteit, duidelijk beter dan alle andere LCD's daar en vooral ook VEEL beter dan de LCD die ik had.

Ik had voor mezelf de knoop eigenlijk al doorgehakt, maar mijn vrouw wilde hem toch nog een keer zien. Dus ben ik vorige week naar de MediaMarkt in Breda geweest waar ze hem ook hadden hangen. Daar hing hij naast een Panasonic Plasma en ik moet zeggen dat de twijfel toen erg snel terugkwam.

Ik heb daar verschillende samples van films (The Matrix, Fifth Element, Fast and Furious) bekeken op de Panasonic. De beeldkwaliteit van de Panasonic was duidelijk beter. Met name de details in de schaduws kwamen beter naar voren en ook waren de kleuren mooier (imho). Zelfs het Astra HD signaal vond ik er beter uitzien op de Panasonic dan op de Philips.

Vervolgens ben ik vorig weekend naar de ITs in Tilburg geweest om daar de 32'' variant te bekijken. Ik heb daar dezelfde sample DVD bekeken op de 32PF9731D en ik moet zeggen dat de keus toen toch wel erg snel gemaakt was. Ondanks dat ik de Philips mooier vond qua design, graag een ambilight TV wilde hebben, graag een LCD wilde hebben ivm met mijn Media Center, heb ik toch gekozen voor de Panasonic Plasma. Het verschil in beeldkwaliteit was gewoon te groot.

Ik heb de Panasonic nu een paar dagen thuis (zondag besteld, woensdag in huis :) ) en moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. Sterker nog... de TV is werkelijk perfect. Wat een beeldje... :9~

Aangezien ik toch wel graag Ambilight wilde hebben heb ik dat zelf maar toegevoegd (met dank aan http://shop.a-r-e.nl/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rapware,

voor iedereen zal duidelijk zijn dat de toppers op plasma gebied (Pioneer en Pana) nog steeds een beter beeld geven dan een LCD.

Maar................... de levensduur van een LCD-scherm is langer, 't scherm van een LCD heeft vrijwel geen last van inbranden (bij plasma is dit risico erg groot aanwezig), een plasma verbruikt veel meer stroom en een plasma wordt (voor sommige een nadeel) veel en veel warmer.

Zo zal een ieder dus een eigen afweging moeten maken. Ik was (tot 1,5 jaar geleden) helemaal plasma-minded, maar op basis van ervaringen heb ik dat nu bijgesteld.

Tot slot: Het lichtsysteem welk je nu hebt gekocht lijkt in de verste verte niet op de Ambilight 3 van de 37PF9731. 1 Overeenkomst; 't geeft ook licht, dat is het dan ook. Jouw lichtsysteem staat gelijk aan Ambilight 1, dat is dus weer een aantal stappen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:59:
Maar................... de levensduur van een LCD-scherm is langer
Dat is ongetwijfeld waar, maar ik weet nu al 100% zeker dat mijn TV deze theoretische levensduur nooit zal halen. Dat is dus niet echt een issue.
't scherm van een LCD heeft vrijwel geen last van inbranden (bij plasma is dit risico erg groot aanwezig)
Ik had tot vorige week een LCD en ik kan je verzekeren dat ook LCD kan inbranden. Maar idd het risico bij een Plasma is groter. Dit maakte de keus ook zeker moeilijker.
een plasma verbruikt veel meer stroom en een plasma wordt (voor sommige een nadeel) veel en veel warmer.
De Philips 37'' LCD verbruikt 241 watt (volgens spec) en de Panasonic 37'' Plasma verbruikt ook precies 241 watt (volgens spec). Dat is precies 0 watt meer.

Wat betreft de warmte afgifte. Mijn oude 30'' LCD scherm straalde een flink stuk meer warmte dan de Panasonic die ik nu heb.
Tot slot: Het lichtsysteem welk je nu hebt gekocht lijkt in de verste verte niet op de Ambilight 3 van de 37PF9731.
Oh? Dat vind ik nogal sterk uitgedrukt. Ok, het is geen Ambilight Surround, maar toch zeker Amblight 2. Het scherm is verdeeld in een linker- en rechterkant. De linker en rechterlamp worden dus apart aangestuurd. Ik moet zeggen dat het toch zeer goed werkt en voor mijn gevoel niet slechter dan wat ik in de winkel heb gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door RAPWare op 01-10-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rapware

-Ik begreep uit de site dat er slechts 1 lichtkleur werd gestraald.

-Ik zei inderdaad niet dat de LCD geen last heeft van inbranden, maar dat de plasma daar veel meer last van heeft. Overigens; in de hier besproken Philips zal het nog slechts sporadisch voorkomen. Je moet 't niet vergelijken met een lcd van 4 jaar terug.

-Ik vergelijk in mijn bijdrage een LCD met plasma, dus niet de 37PF9731 met jouw plasma, dat zei ik ook niet. Ik vergelijk een "normale" lcd met een normale "plasma".
Overigens zal jouw plasma met aanpassing dus meer stroom verbruiken dan de hier besproken 37PF9731, maar dit terzijde.

- Ik vergelijk in mijn bijdrage een hedendaagse LCD met een hedendaagse plasma, niet steeds terug kijken naar de techniek van 4 jaar terug. Een 37" lcd zal standaard minder warmte opwekken dan een 37" plasma.

- Tot slot: Ambilight is niet te vergelijken in een winkel. Met de sterke verlichting aldaar zal je nooit kunnen zien hoe het er in een normale woonkamer uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:15:
-Ik begreep uit de site dat er slechts 1 lichtkleur werd gestraald.
Nee hoor... kijk maar eens naar de video's.
-Ik zei inderdaad niet dat de LCD geen last heeft van inbranden, maar dat de plasma daar veel meer last van heeft. Overigens; in de hier besproken Philips zal het nog slechts sporadisch voorkomen. Je moet 't niet vergelijken met een lcd van 4 jaar terug.
In de door mij gekochte Plasma zal het ook nog slechts sporadisch voorkomen. Je moet het niet vergelijken met een plasma van 4 jaar terug. Al denk ik idd ook wel dat de kans op inbranden met een hedendaagse plasma iets groter is.
-Ik vergelijk in mijn bijdrage een LCD met plasma, dus niet de 37PF9731 met jouw plasma, dat zei ik ook niet. Ik vergelijk een "normale" lcd met een normale "plasma".
Ok. Dan ben ik toch echt benieuwd welke LCD jij met welke Plasma vergelijkt.
Voor een eerlijke vergelijking moet je denk ik wel schermen met dezelfde grootte vergelijken.
Overigens zal jouw plasma met aanpassing dus meer stroom verbruiken dan de hier besproken 37PF9731, maar dit terzijde.
Dat klopt. De stroom van 3 LED bars om precies te zijn.
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat een LED bar verbruikt, maar ik denk niet dat dat veel is.
- Ik vergelijk in mijn bijdrage een hedendaagse LCD met een hedendaagse plasma, niet steeds terug kijken naar de techniek van 4 jaar terug. Een 37" lcd zal standaard minder warmte opwekken dan een 37" plasma.
Dat denk ik ook, maar ik denk dat je de warmte afgifte van de nieuwe Philips backlight ook niet moet onderschatten. Ik vraag me echt af of hier wel zo veel verschil in zit (tussen de 37'' Panny Plasma en de 37'' Philips LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijken van een lcd/plasma doe ik 't liefste per merk met zoveel mogelijk dezelfde specs.

Bijv. van Philips de 42", dan m.n. 42PF9631D/10 en de 42PF9831D/10

Hier verbuikt de plasma 365 watt en de lcd 248 watt, hierbij is het display van de LCD minder maar deze heeft wel meer stroom-vretende gadgets.

Of de Panasonic, dan m.n. VIERA TH-37PV600 en de VIERA TX-32LX600 (laatste is de beste lcd die Pana verkoopt, helaas geen 32" in de verkoop.

VIERA TH-37PV600 = 241 watt
VIERA TX-32LX600 = 136 watt

Of de Samsung, dan m.n. LE40S71B en de PS-42Q7H

LE40S71B = 160 watt
PS-42Q7H = 360 watt

Natuurlijk zit er bij de laatste twee merken een verschil in afmeting, maar dat zal het meer verbuik niet verklaren.

Ik neem nu wel aan je hiermee overtuigd te hebben dat een plasma meer energie verbruikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rapware

ik ben overigens erg benieuwd naar de plasma die jij hebt gekocht, tik eens welk type!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:02:
Ik neem nu wel aan je hiermee overtuigd te hebben dat een plasma meer energie verbruikt!!
Ja.
Gemiddeld genomen zal een plasma meer stroom verbruiken dan een LCD. Het verschil is echter niet groot meer.
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:10:
ik ben overigens erg benieuwd naar de plasma die jij hebt gekocht, tik eens welk type!!
De Panasonic TH-37PV60E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@ rapware

ik zie dat jij je ambilight zelf gemaakt hebt? En dat het hetzelfde functioneerd als een ambilight 2? Maar dit is neem ik aan alleen maar als je je beeld via je mediacenter laat gaan? (en niet via een rechtstreeks aangesloten dvd speler of bijvoorbeeld een digitale ontvanger?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
erikven1978 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:11:
@ rapware

ik zie dat jij je ambilight zelf gemaakt hebt? En dat het hetzelfde functioneerd als een ambilight 2? Maar dit is neem ik aan alleen maar als je je beeld via je mediacenter laat gaan? (en niet via een rechtstreeks aangesloten dvd speler of bijvoorbeeld een digitale ontvanger?)
Dat klopt.
Het werkt inderdaad alleen voor het beeld via Media Center. Maar in mijn geval is dat ruim 99% van alle TV die ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@rapware

Ik heb jouw plasma even opgezocht op de panasonic site, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat deze een beter plaatje genereerd als de 37pf9731.

De resol. van die plasma is flink lager (1024x720) als de philips lcd.

Tevens lijkt t me een sterk verhaal dat een scherm wat bijna 900 euro minder kost, beter zou zijn. Misschien een kwestie van smaak denk ik zo..?

Maar ik zal er de volgende keer als ik hem tegenkom in een winkel eens een scheef oog op werpen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
erikven1978 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:35:
@rapware

Ik heb jouw plasma even opgezocht op de panasonic site, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat deze een beter plaatje genereerd als de 37pf9731.

De resol. van die plasma is flink lager (1024x720) als de philips lcd.

Tevens lijkt t me een sterk verhaal dat een scherm wat bijna 900 euro minder kost, beter zou zijn. Misschien een kwestie van smaak denk ik zo..?

Maar ik zal er de volgende keer als ik hem tegenkom in een winkel eens een scheef oog op werpen. Ben benieuwd
Geloof me, ik had hetzelfde idee. Totdat ik hem bij de MediaMarkt in Breda naast de Philips zag hangen. Resolutie zegt niet alles....

Ik kan je alleen maar aanraden om de schermen daar zelf maar eens te gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rapware,

hou je er wel rekening mee dat je een lcd van 37" op minimaal 2,7m afstand moet bekijken. Iedereen mag dat inmiddels weten, dat je grote lcd's op een behoorlijke afstand moet bekijken. Dit is NIET 't geval bij plasma. Op 1,5 meter afstand van de 37PF9731 is de kijkkwaliteit echt niet om aan te zien.

Voorts vind ik 't prijsverschil niet zo vreemd als Eric. Het moge toch ook inmiddels duidelijk zijn dat Philips zijn lcd's eigenlijk voor te veel geld verkoopt.

Tot slot, ga bij beide tv's op 3 meter zitten en ga HD kijken, dan, en alleen dan, zie je het giga verschil tussen deze Pana en de Philips. Maar goed: alleen bij HD zal het verschil echt giga duidelijk worden, dit natuurlijk in het voordeel van de Philips, deze heeft niet voor niets veel meer beeldlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:00:
hou je er wel rekening mee dat je een lcd van 37" op minimaal 2,7m afstand moet bekijken. Iedereen mag dat inmiddels weten, dat je grote lcd's op een behoorlijke afstand moet bekijken. Dit is NIET 't geval bij plasma. Op 1,5 meter afstand van de 37PF9731 is de kijkkwaliteit echt niet om aan te zien.
Ik zit/lig op 2,5 - 3m afstand van mijn TV. Voor de Philips 37'' was dit inderdaad op het randje. Voor de Panasonic is dit echter geen probleem.

Dit was overigens ook de reden dat ik eerst nog naar de 32'' van de Philips ben gaan kijken in Tilburg. Ik wilde echt heel graag deze Philips LCD (vanwege Design/MCE en Ambilight).
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:00:
Tot slot, ga bij beide tv's op 3 meter zitten en ga HD kijken, dan, en alleen dan, zie je het giga verschil tussen deze Pana en de Philips. Maar goed: alleen bij HD zal het verschil echt giga duidelijk worden, dit natuurlijk in het voordeel van de Philips, deze heeft niet voor niets veel meer beeldlijnen.
Ik heb dit gedaan bij de MediaMarkt en zowel mijn vrouw als ik vonden de Panasonic op deze afstand toch echt ook nog beter dan de Philips (smaken verschillen).
De plasma had meer detail in de schaduwen en het zwart was dieper. We hebben daar naar een demo uitzending staan kijken die op dat moment via Astra HD afgespeeld werd. Het verschil was het grootst bij een clip over Parijs in de nacht. De Philips had nogal wat moeite met het tonen van de ronddraaiende lamp van de Eifeltoren.

Ik denk overigens wel dat dit een 720P uitzending was en de Philips komt natuurlijk pas echt tot zijn recht met 1080i. Aan de andere kant... Het verschil tussen 1080i of 720P zal op 3 meter afstand met een relatief klein scherm denk ik niet te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
iemand enig idee waarom modern.nl site de prijs voor dit scherm(philips 37pf9731d) ineens van 2929,00 euro naar 3499,95 om hoog gooit!? Wel bizar............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rapware,

ik zou je bijna willen uitnodigen om het verschil te komen bekijken!!

De twee resolutie's zijn echt een verschil van dag en nacht. Op 1080i komt bij de Philips gewoon geen blokvorming meer voor!

Tot slot: Iedereen moet kiezen wat hij/zij wil. Daarbij moet wel gezegd worden dat je in de winkel er vrijwel nooit iets van kan zien. Hoe stonden de instellingen van de tv's, je kan die bij mediamarkt immers zelf instellen. Indien iemand hier een drama van maakt, heb je gelijk slecht beeld. Voorts ben ik bijna 3 dagen bezig geweest voor de beste instellingen (zie een aantal pagina's eerder). i.m.o. Is het zo dat als je alle gadgets van Philips aan zet op max het beeld er ab-so-luut niet beter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:17:
ik zou je bijna willen uitnodigen om het verschil te komen bekijken!!
Dank je :)
Het is dat ik de Panasonic al gekocht heb....

Ik had deze TV graag eens perfect afgesteld willen zien. Ik had mijn hoop echt op deze LCD gevestigd.

ps: Overigens dacht ik op de door jou geposte foto's toch wel wat typische LCD artefacts te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rapware,

gaarna maak ik jou erop attent dat de foto's van bewegende beelden zijn gemaakt. Zoals daar zijn de hand van Bruce Springsteen in Barcalona. De andere foto's komen van net5 (niet HD) en KETNET (niet HD). Als je daar al blokjes ziet komt dit;
A. Door 't feit dat 't bewegende beelden zijn.
B. Door 't feit dat 't beelden van DIGI-TV van UPC zijn, die helaas de laatste tijd nogal veel storingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
rapware schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:09:
[...]

Geloof me, ik had hetzelfde idee. Totdat ik hem bij de MediaMarkt in Breda naast de Philips zag hangen. Resolutie zegt niet alles....

Ik kan je alleen maar aanraden om de schermen daar zelf maar eens te gaan vergelijken.
Klopt, plasma geeft weliswaar beter beeld, maar de resolutie is inderdaad een stuk lager dan die van LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:13:
@Rapware,

gaarna maak ik jou erop attent dat de foto's van bewegende beelden zijn gemaakt. Zoals daar zijn de hand van Bruce Springsteen in Barcalona. De andere foto's komen van net5 (niet HD) en KETNET (niet HD). Als je daar al blokjes ziet komt dit;
A. Door 't feit dat 't bewegende beelden zijn.
B. Door 't feit dat 't beelden van DIGI-TV van UPC zijn, die helaas de laatste tijd nogal veel storingen geven.
Ik had het ook niet over de foto's van de bewegende beelden.

Het meest duidelijk vond ik het in de laatste foto van (ik denk) KETNET.
Als voormalig LCD eigenaar herkende ik daar veel van de artefacts waar ik nu net vanaf wilde (en waarvan ik dacht dat die problemen met deze Philips opgelost waren). Dit zijn geen artefacts die veroorzaakt worden door beweging.

Ik heb deze artefacts (blocking, pixellation, oververscherpte randjes) ook gezien op de 32'' en 37'' die ik in de diverse winkels bekeken heb. Het feit dat ik ze ook in jouw foto's zie bevestigd alleen maar mijn vermoeden dat het niet (alleen maar) aan de afstelling van de TV in de winkels lag, maar dat het gewoon nog steeds een probleem is van, zelfs de allernieuwste, LCD TV.

Dat je deze artefacts niet ziet als je een HD uitzending kijkt, dat neem ik direct van je aan.

Helaas is het echter zo dat het merendeel van de TV die ik zie nog geen HD is. Ik was dus op zoek naar een TV die ook PAL uitzendingen (DVD + Digitale TV) gewoon goed kon weergeven. Ik heb echt goed naar de Philips gekeken, ik "wilde" echt dat deze TV een PAL beeld goed kon weergeven (geloof me, ik stond op het punt om hem te kopen), maar in de diverse winkels waar ik hem bezocht heb kon het beeld me toch niet overtuigen. Alleen het HD beeld (de Philips demo) dat ik bij Correct gezien heb was absoluut :9~ )

Maar zoals je al zei... smaken verschillen en ik kan ook niet uitsluiten dat ik de TV in de diverse winkels (Correct, MediaMarkt en Its) niet goed afgesteld kreeg. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik nu, na een paar DVD's gezien te hebben, absoluut geen spijt heb van mijn aankoop (net zoals jij dat waarschijnlijk ook niet hebt ;) ). Het beeld is onwaarschijnlijk veel beter als mijn oude LCD en IMHO beter dan deze Philips (naar wat ik ervan gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste foto waar jij als het goed is op doelt is die foto van de kinderen in de auto.

Daar een toevoeging bij: Deze foto is genomen op een afstand van ongeveer 2 meter. Dus veel te dicht op de tv om een goed beeld te krijgen. Deze foto heb ik genomen om de details van de rand te tonen.

Maar goed, dit is een niets zeggende discussie aan het worden, wat mij betreft is hiermee de totaal zinloze discussie met Rapware gesloten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Het is niet mijn bedoeling geweest jou of je TV af te kraken. Ik schrijf hier alleen mijn mening en mijn ervaringen, zodat anderen daar misschien ook iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodgermoore
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 08:35
Dag allemaal,

Ik ben al een tijd aan het twijfelen over de aanschaf van een nieuwe TV en vooral, welke het moet gaan worden. En natuurlijk twijfelde ik ook of het een Plasma of LCD moest gaan worden. Ik was in eerste instantie zeer geïnteresseerd in de 37PF9731D, het is gewoon een hele mooie TV.

Echter naar aanleiding van deze thread, en de ontstane discussie tussen Rapware en dds, ben ik ook eens kritisch gaan kijken in de winkel. Ik heb ook een aantal DVD samples laten opzetten en ik kan niets anders zeggen dat ik blij ben dat ik ben gaan kijken want mijn keuze is toch écht gevallen op de Panasonic. Strakker beeld, beter contrast, geen artifacts... Daarmee gezegd is de Philips nog steeds een super TV maar de Panasonic vind ik gewoon mooier qua beeldkwaliteit.

Als je op het punt staat om een nieuwe TV te gaan kopen dan is het goed dat je zelf gaat kijken en vergelijken zodat je achteraf geen spijt krijgt van je aankoop! Dat was mijn gratis tip van vandaag ;) .

Greetz,

Mr Moore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verziek het nu niet. Er wordt alleen gemeld dat het met PAL TV dus nog niet zo bijster mooi is om voor hem te besluiten om de tv niet te nemen. Er hoeven niet alleen positieve punten voorbij te komen.

Wat is je adres?

[ Voor 3% gewijzigd door mabarto op 03-10-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

@dds Waarom reageer je zo? Kun je het niet hebben dat mensen kritiek leveren op je TV? Beetje zwak, ongeacht of iemand met de juiste argumenten komt of niet.

Overigens wat rapware zegt kan best kloppen. Hoe "beter" (lees: hogere resolutie) een tv is, des te "beter" is die in staat om alle artefacten van analoge TV en dus ook DVD (ver van de full-HD resolutie) weer te geven. Rapware geeft NB zelf toe dat hij de HD demo van de Philips beter vond dan zijn plasma (dat is ook de resolutie waar je verwacht dat een HDTV het gaat winnen van een 1024 plasma). Bij lagere resolutie gaan de extra pixels je eerder tegenwerken dan helpen aan een mooier beeld. Dat is nou eenmaal het probleem waar alle LCDs mee te maken hebben (extrapolatie)

Eigen ervaringen:
vb 1) Op mijn eigen 1080i Philips 42PF9830 TV ziet analoge TV er bagger uit. DVD is stukken beter, maar de artefacten zijn nog steeds zichtbaar. Blokjes die ik op mijn oude Sony Triniton CRT nooit zag (die kon ze nml. niet weergeven, daar had die de resolutie niet voor en is CRT sowieso beter in staat te extraploleren). DigiTV van UPC gaf hetzelfde verhaal, ook al is het nu stukken beter na de laatste firmware upgrade van de mediabox. Pas toen ik de scherpte-instelling van de TV omlaag haalde en de contrast iets had verlaagd, zag het beeld er mooi uit! M.a.w. ik ben als het ware richting 1024 plasma gegaan om het huidige aanbod aan TV-input met plezier te kunnen bekijken. Als ik een HD filmpje afspeel, dan krik ik de instellingen naar max., want anders profiteer ik niet volledig van wat mijn TV aankan.

vb 2) DVDtje kijken (of een low-res DivX) op mijn oude 15 inch TFT PC-scherm (1024x768) ziet er ook beter uit dan op mijn nieuwe Dell 24 inch (2407WFP) breedbeeld 1920x1200p scherm. Weer vanwege dezelfde redenen (dit even los van de lagere contrast ed. waar mijn oude TFT last van heeft). Pas bij een HD trailer van de Apple site zie je hoe mooi het kan zijn EN dat het ook beter eruit ziet op de nieuwe HD TFT dan op dat oude scherm.

Kortom, wat HDTV LCDs betreft, betalen wij nu de prijs dat we vooruitstrevend zijn. TV-uitzendingen in breedbeeld zijn er nog niet overal, laat staan in HD resolutie. Alleen als je constant gaat kijken naar de HD SAT (via Astra ofzo) of met je HTPC HD films, dan ga je volop genieten. EN dan gaat de Philips van dds het ook winnen van de Panasonic plasma van rapware! ;)

P.S. Wat is je adres dds? Ik wil je TV wel gratis komen ophalen :P

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
sl1200 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:17:
P.S. Wat is je adres dds? Ik wil je TV wel gratis komen ophalen :P
offtopic:
Achteraan de rij aansluiten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

En laten we die discussie nu maar lekker lopen en gaan we lekker ontopic weer verder. Op overdreven reacties liever niet reageren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Ben voornemens de 32 inch versie aan te schaffen.

Heb echter 1 probleem, hoeveel ruimte heeft het stukje ambilight nodig van de muur.

De 32 inch is totaal (incl. rand) 87 cm. Mijn muur is totaal 1 meter breed. Aan beide kanten zitten ramen. Geeft dit niet een heel raar effect. Uiteraard kun je het ambilight uitzetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sl1200, mabarto en JvL

ik reageer zo omdat ik dacht een open discussie te voeren met rapware met eerlijke en faire statements. Op sommige punten geef ik 'm zelfs gelijk, het is dus niet zo dat ik mijn zin wens door te drijven.
Maar ik praat tegen een muur, op basis van afbeeldingen die er niet toe doen geeft hij een probleem aan bij deze tv welk er niet bestaat. Alle foto's daarvoor zijn zonder artifacten, deze juist wel. Welk een combi is van het gekozen kanaal en het te dichtbij fotograferen. Dat probeer ik duidelijk te maken. Maar daar waar ik wel een open discussie dacht te voeren is er voor Rapware gewoon maar 1 waarheid: De zijne.

Daar laat ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Hallo,

op zich heeft de tv niet veel ruimte nodig. Maar als je een beetje mooi effect wilt hebben van de ambilight moet je toch wel wat muurruimte hebben.

Ik zie dat je ramen links en rechts van de tv hebt. Welke kleur gordijnen hangen erbij?
Als ze een bonte kleur hebben zal de ambilight daar anders op uitvallen als wat de bedoeling is.

Overdag zie je er toch niet zo heel veel van. 's avonds zie je het het best, en dan zijn je gordijnen dicht neem ik aan.

Het zou zonde zijn als je het effect hier niet echt van ziet. vooral voor je beurs. Dan kun je net zo goed gaan voor de 32pf9531. die kost bij Mokio 1329 euro en heeft een behoorlijk mooi beeld moet ik zeggen..... Net niet zo goed als de 9731, maar hij komt een heel eind. (PW in eindhoven zijn ze naast elkaar te zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het geheel eens met Erik.

Zonder een mooie achterwand voor de ambilight is het echt de investering niet waard. Het enige dat U kan overwegen is het plaatsen van witte rolgordijnen. Dan krijg je ook mooie belichting.

Op basis van uuw gegevens zeg ik dus ook: geen ambilight nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de specificaties van de 42" (42pf9731). Hij heeft toch dezelfde specificaties als de 37pf9731.

http://www.p4c.philips.co.../42pf9731d_10_pss_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:40:
Hier de specificaties van de 42" (42pf9731). Hij heeft toch dezelfde specificaties als de 37pf9731.

http://www.p4c.philips.co.../42pf9731d_10_pss_nld.pdf
Geen woord meer over Clear LCD. Is dat nu alweer verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Mijn paneel is vanaf vandaag officieel overleden. Er is iemand komen kijken van de technische dienst van de Philips PW en het hele paneel zou kapot zijn. Ik ben er zelf niet bij geweest dus wat het precies is weet ik niet. Het beeld was in ieder geval erg wazig en met groene en paarse vlekken.

Het goede nieuws is dat we morgen gelijk een hele nieuwe tv krijgen! Hopelijk houdt deze het langer vol want verder ben ik dik tevreden!

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom de 42" versie van dit toestel (42pf9731D) goedkoper is dan het topmodel van Philips (42PF9831)??
Deze laatste heeft weliswaar full-surround Ambilight maar géén full-HD scherm. Laat mij nu denken dat juist zo'n scherm hetgeen is wat een tv duur maakt.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik begrijp ook niet veel van die prijzen van Philips, wat ik wel weet is dat ze te duur zijn.

Sharp heeft nu een hele rits FULL-HD lcd's op de markt gebracht die vele malen goedkoper zijn dan de Philips. Het enige wat je mist is ambilight ....

De sharp lc-42 xd1e bijvoorbeeld is al te koop tussen de €2250,- en €2700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is toch geen full hd scherm
fulgore schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:31:
Ik begrijp ook niet veel van die prijzen van Philips, wat ik wel weet is dat ze te duur zijn.

Sharp heeft nu een hele rits FULL-HD lcd's op de markt gebracht die vele malen goedkoper zijn dan de Philips. Het enige wat je mist is ambilight ....

De sharp lc-42 xd1e bijvoorbeeld is al te koop tussen de €2250,- en €2700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo....

Ik ben van plan de 37PF9731D/10 te kopen eind februari...nu ik woon in Belgie en heb momenteel Belgacom Digitaal TV , nu vraag ik me af of hoe de kwaliteit gaat zijn..?

Ga ik last hebben van Blokjes...?
Ik vind dit scherm buitengewoon prachtig...ben er al maanden zot van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Heb dit scherm nu twee dagen hangen.

Het goede nieuws:
  • Mijn mediacenter kan het scherm (via DVI>HDMI) aansturen op 1920x1080 en het beeld is 1:1 zonder gek geflikker bij bv. de desktop.
Minder is:
  • Storend brom geluid. Niet echt hard maar wel hoorbaar. Heeft hier nog iemand anders last van???
  • UPC digitale TV: had dit speciaal besteld om een beter kwaliteit te krijgen maar beeld is echt waardeloos en aanzienlijk slechter dan analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tyfoon,

Bromtoon is mij volkomen vreemd.

Digi-TV van UPC heeft van tijd tot tijd zo zijn problemen weet ik uit ervaring. Het allerbelangrijkste bij digi-tv is echter dat je PERFECTE kabels gebruikt. Geen standaard snoeren, ook niet die uit de doos. Koop meervoudig afgeschermde kabels met gold-plated connectors. Dat zou een giga sprong vooruit moeten zijn (nu maar hopen dat je dat niet al had/hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RWA,

een heel dom antwoord van mij: Vraag het Philips of de inkooporganisatie. Zij zijn de enige die hier een antwoord op kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:54:
dit is toch geen full hd scherm

[...]
Heb je de site dan nog niet bekeken ? Ze adverteren met FULL HD 1080P in diverse maten.

Hier de link naar de 42 inch http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_no_no_1520
Full HD LCD Televisie
107 cm Black Multi Pixel LCD-Panel
Resolutie 1920 x 1080 (6.220.800 pixels)
Helderheid 450 cd/m²
Paneel Contrastratio 1200:1
Dynamisch Contrastratio 6.000:1
En 3 jaar !!!! garantie !!!

De 37inch versie t.w. de LC-37 XD1E kost in Duitsland inc. btw nog geen €1800,- _/-\o_
ik zie net op kieskeurig dat ze hier vanaf €1800,- doen, dus niet verkeerd en de 52inch €3999 :9~

Deze nieuwe reeks is Leverbaar vanaf oktober/november. Over prestaties valt dus nog weinig te melden.

Maar goed, dit is het Philips topic dus nu weer even ontopic :D

[ Voor 32% gewijzigd door fulgore op 04-10-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah afgelopen vrijdag besteld bij Mokio en vandaag al telefoontje gehad of ie a.s. zaterdag gebracht mag worden.. nou ik denk van wel he! Ga ik ook nog even profiteren van die psv actie met 100 eurootjes retour. Dat moet wel want ik moet waarschijnlijk ook nog wel even in de buidel tasten om alles op elkaar aangesloten te krijgen.

Kan iemand vertellen wat er nou voor kabels meegeleverd wordt? Iemand ervaring met aansluiten ve multimedia pc met dvi richting hdmi op de tv? Nouja ik ga het wel uitvinden en meld mijn ervaringen wel. Kan bijna niet wachten. Mijn Multimedia PC is inmiddels voor de 6e keer geformatteerd en alles lijkt te werken.. (ik heb hem nog niet aan gehad vandaag.. iedere keer weer een verrassing)

Ik ben bang dat ik ook de Samsung DCB-H360R aan ga schaffen wetende dat er hoogstwaarschijnlijk hdmi connectie problemen zullen zijn. Maar ik weet geen alternatief.. iemand meer hoop of ideeen?

M@zzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26
Ik was benieuwd of de 42PF9731D wel full HD was, aangezien veel sites (incl kieskeurig.nl) vermelden dat-ie slechts 1366x768 is. Daarom een klein onderzoekje gedaan.

Op deze site staan 2 "versies" van de 42PF9731D:

42PF9731D/37 (niet full HD)

42PF9731D/10 (wel full HD)

Op de Nederlandse variant van de site staat alleen de 42PF9731D/10 (wel full HD) vermeld.

Dus in NL wel full HD? Philips maakt er een zooitje van...

edit: Ah, hij staat nu als full HD op de "gewone" site van Philips.

[ Voor 15% gewijzigd door fritzzz op 04-10-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Dus als jij je geluid op mute (100%stil) heb hoor jij de TV helemaal niet??? Ook niet als je er naast staat?
Digi-TV van UPC heeft van tijd tot tijd zo zijn problemen weet ik uit ervaring. Het allerbelangrijkste bij digi-tv is echter dat je PERFECTE kabels gebruikt. Geen standaard snoeren, ook niet die uit de doos. Koop meervoudig afgeschermde kabels met gold-plated connectors. Dat zou een giga sprong vooruit moeten zijn (nu maar hopen dat je dat niet al had/hebt)[
Ik heb de kwalitiet van UPC mediabox op 'standaard' gezet, is beter maar nog steeds zeker niet optimaal (zou natuurlijk ook niet nodig moeten zijn). Mijn COAX is allemaal dik in orde, ga nu dan nog maar even die 1,- euro scart kabel die je erbij krijgt vervangen door een goede. Blijft vreemd dat er op die mediabox geen component of HDMI aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Hallo,

Eerst even over de 42pf9731. Deze is niet full hd, hij heeft dezelfde resolutie als de 32".

Hij heeft dus echt beduidend slechter beeld! Ik heb hem gisteren mogen aanschouwen, en ik was er niet over te spreken. de 32" en 37" zijn vele malen beter. Die 42" was gewoon slecht.

Nu wat anders: Gisteren heb ik de 32pf9731 aangeschaft !!!!!! :-) :-)
Helemaal Happy. Gewoon gemonteerd met de standaard beugel. Stelde niks voor. Beugel klein beetje aangepast en hij hang helemaal perfect. Scheelt weer 70 euro he!

Mijn 1e ervaringen: Super! Ik kijk met Essent digitaal. Via een Panasonic STB. Het beeld is hier echt helemaal geweldig mee. Gisteren een stukje National Geografic gekeken, met onderwaterbeelden. Mooie tropische vissen onder water. Nou ik was echt verbaasd over de beeldkwaliteit wat er zomaar even uit kwam.

Wat mijn 1e ervaring wel is: Ik heb beter beeld via HDMI, op mijn Denon dvd-speler welke ingesteld staat op 570p (Of zoiets) als dat ik naar een hogere resol. ga. Nog even wat testen hiermee, maar met de originele LOTR film was het behoorlijk zichtbaar.

Ik heb de tv wel betrapt met nog wat artefacten. Een bepaalde scene in LOTR komen de zwarte ridders op paarden die snel via een uitzoomende camera door het bos gaan. Hier zie je fractioneel blokjes komen. Alle instellingen geprobeerd, resol. dvd speler, alle beeldverbeteringen aan/uit, maar geen verschil. Is ook niet storend, maar het viel me wel op. dit is ook maar 1 tel. Daarna is het meteen weer super scherp :-)

Ik zal er nog wat meer mee experimenteren, en dat hier vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

let je wel op: Sharp haalt 't zelfde geintje uit als Philips.

Ze zeggen namelijk FullHD1080P, dus met de hoofdletter P. Dit wil dus weer alleen zeggen dat het de P van pixels is. Voor "progressive"is het immers "p". Dus de kleine p.

De Sharp's hebben dus ook weer gewoon 1080i i.p.v. 1080p. Dat is ook niet zo vreemd, zij maken immers ook de schermen van de 9731-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tyfoon,

gewoon instellen op de beste waarde's en de beste kabels kopen. Alleen dan krijg je goed beeld.

Overigens: wil je goed en flikkervrij beeld dan zal je toch aan de digi-schotel moeten. Ik vind dat echter geen afweging gezien de hoge kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
offtopic:

@DDS hoe plaats ik een foto? Ik moet een link invoeren? Kan ik niet gewoon een foto van mijn desktop uploaden?

[ Voor 8% gewijzigd door erikven1978 op 05-10-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erik
ik zet alles eerst in Photobucket. Maak daar dus een account aan, upload je foto's daar naar toe, dan doorlinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:31:
@Fulgore,

let je wel op: Sharp haalt 't zelfde geintje uit als Philips.

Ze zeggen namelijk FullHD1080P, dus met de hoofdletter P. Dit wil dus weer alleen zeggen dat het de P van pixels is. Voor "progressive"is het immers "p". Dus de kleine p.

De Sharp's hebben dus ook weer gewoon 1080i i.p.v. 1080p. Dat is ook niet zo vreemd, zij maken immers ook de schermen van de 9731-serie.
Dat is nog nergens officieel bekend aangezien deze schermen nog nergens gereviewed zijn.
Echter in dit dit document waar ze het hebben over deze nieuwe schermen zegt de CEO Sharp Europe het volgende:
So “FULL-HD” is going to be important in the market?
Yes. For the moment, there is a big education job going on,
with people learning about “HD-Ready”. This refers to resolution levels that are either 720p or 1080i (eds: Explanation later in this Special Report). FULL-HD refers to TV's that have a minimum of 1080p resolution - meaning in fact that there are twice as many pixels on the screen as an HD-Ready TV. As screen sizes get bigger, people will increasingly notice the difference between HD Ready sets and FULL-HD sets. This will become an important factor for buyers as they become more aware of the breath-taking images that can be delivered by such technology… Even more breath-taking than HD Ready!

[ Voor 31% gewijzigd door fulgore op 05-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:32:
@Tyfoon,

gewoon instellen op de beste waarde's en de beste kabels kopen. Alleen dan krijg je goed beeld.

Overigens: wil je goed en flikkervrij beeld dan zal je toch aan de digi-schotel moeten. Ik vind dat echter geen afweging gezien de hoge kosten!
@ DDS: Nog even over het geluid dat de TV maakt: Dus als jij je geluid op mute (100%stil) heb hoor jij de TV helemaal niet??? Ook niet als je er naast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Nou, als het goed is doen de foto's het nu..

Let wel niet op de kwaliteit van de foto's, betere heb ik hier niet bij de hand....

Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l45/erikven1978/Ambilight.jpgAfbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l45/erikven1978/Ambilight2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@ typhoon

Ik zal het vanavond ook even proberen, of denk je dat het probleem 37" gerelateerd is?

Tevens zsm die goedkope rommel vervangen. Goede kabels is altijd een vereiste!

Jouw brom; kan dat geen 50hz brom zijn? Misschien een subwoofer er vlakbij staan? je dect telefoon? Heb je al eens geprobeerd je versterker aan aarde te leggen (dat deed de truc bij mijn ouders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

“HD-Ready”. This refers to resolution levels that are either 720p or 1080i (eds: Explanation later in this Special Report). FULL-HD refers to TV's that have a minimum of 1080p resolution - meaning in fact that there are twice as many pixels on the screen as an HD-Ready TV.
Dit is dus flauwekul wat die Sharp CEO verkondigt. |:( 1080i en 1080p hebben beide 1920x1080 pixels, alleen de aansturing van die pixels is anders, namelijk interlaced en progressive, respectivelijk.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
erikven1978 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:56:
Jouw brom; kan dat geen 50hz brom zijn? Misschien een subwoofer er vlakbij staan? je dect telefoon? Heb je al eens geprobeerd je versterker aan aarde te leggen (dat deed de truc bij mijn ouders)?
Het is geen brom die door de speakers komt maar geluid dat de electronica maakt. Als ik de ambilight uitdoe is het wel iets minder. In eerste instantie dacht ik nl dat het puur het geluid was van de TL buisjes (een gewone TL buis hoor je immers ook als je er kort bij staat).

Ik heb de 37" versie maar ik kan me niet voorstellen dat het anders is bij de 32" (behalve dan dat er geen licht aan de bovenkant is.

Qua kabel: Heb net even een HQ scart kabel besteld, even afwachten of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tyfoon,

nu ik met mijn oren ongeveer 10 cm van het ambilight afsta hoor ik een licht "sissen". Dit hoor ik normaal dus niet, alleen op die korte afstand.

Ik neem aan dat het gewoon een bijgeluid is van het ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sl,

ik denk dat de CEO doelde op het verschil tussen Full HD (1080i/p) of HD Ready (720)

@Fulgore,

uit de tekst haal ik niet dat het een 1080p scherm is. Op hun eigen site staat alleen "FullHD 1080P".==> Dus hetzelfde als de Philips.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.