@dds Waarom reageer je zo? Kun je het niet hebben dat mensen kritiek leveren op je TV? Beetje zwak, ongeacht of iemand met de juiste argumenten komt of niet.
Overigens wat rapware zegt kan best kloppen. Hoe "beter" (lees: hogere resolutie) een tv is, des te "beter" is die in staat om alle artefacten van analoge TV en
dus ook DVD (ver van de full-HD resolutie) weer te geven. Rapware geeft NB zelf toe dat hij de HD demo van de Philips beter vond dan zijn plasma (dat is ook de resolutie waar je verwacht dat een HDTV het gaat winnen van een 1024 plasma). Bij lagere resolutie gaan de extra pixels je eerder tegenwerken dan helpen aan een mooier beeld. Dat is nou eenmaal het probleem waar alle LCDs mee te maken hebben (extrapolatie)
Eigen ervaringen:
vb 1) Op mijn eigen 1080i Philips 42PF9830 TV ziet analoge TV er bagger uit. DVD is stukken beter, maar de artefacten zijn nog steeds zichtbaar. Blokjes die ik op mijn oude Sony Triniton CRT nooit zag (die kon ze nml. niet weergeven, daar had die de resolutie niet voor en is CRT sowieso beter in staat te extraploleren). DigiTV van UPC gaf hetzelfde verhaal, ook al is het nu stukken beter na de laatste firmware upgrade van de mediabox. Pas toen ik de scherpte-instelling van de TV omlaag haalde en de contrast iets had verlaagd, zag het beeld er mooi uit! M.a.w. ik ben als het ware richting 1024 plasma gegaan om het huidige aanbod aan TV-input met plezier te kunnen bekijken. Als ik een HD filmpje afspeel, dan krik ik de instellingen naar max., want anders profiteer ik niet volledig van wat mijn TV aankan.
vb 2) DVDtje kijken (of een low-res DivX) op mijn oude 15 inch TFT PC-scherm (1024x768) ziet er ook beter uit dan op mijn nieuwe Dell 24 inch (2407WFP) breedbeeld 1920x1200p scherm. Weer vanwege dezelfde redenen (dit even los van de lagere contrast ed. waar mijn oude TFT last van heeft). Pas bij een HD trailer van de Apple site zie je hoe mooi het kan zijn EN dat het ook beter eruit ziet op de nieuwe HD TFT dan op dat oude scherm.
Kortom, wat HDTV LCDs betreft, betalen wij nu de prijs dat we vooruitstrevend zijn. TV-uitzendingen in breedbeeld zijn er nog niet overal, laat staan in HD resolutie. Alleen als je constant gaat kijken naar de HD SAT (via Astra ofzo) of met je HTPC HD films, dan ga je volop genieten. EN dan gaat de Philips van dds het ook winnen van de Panasonic plasma van rapware!
P.S. Wat is je adres dds? Ik wil je TV wel gratis komen ophalen