De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.294 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

@Erik,

hou je er dan wel even rekening mee dat het toestel welk je nu noemt al een oud toestel in met de introductie in 2005. Natuurlijk zal de 37PF9731 in de zomer van 2007 veel goedkoper zijn dan nu. Maar het is dan ook al een oud toestel.

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Ow, ik wist helemaal niet dat hij al in 2005 geintroduceerd was? Ik dacht aanvankelijk 2006 namelijk. Maar volgens mij heb je wel gelijk.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de 37pf9830; wat die nu nog kost.. das ook nog veel geld, gewoon duurder als de 37pf9731. Dat gaat toch ook nergens over; tuurlijk koop je dan de 37pf9731, zet ze maar eens naast elkaar... (Vooral bij gewoon antenne beeld)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:10:
@oZy en Fulgore,
vandaag te horen gekregen dat ik deze week niet meer beleverd word.
Dit gaven ze aan in de mail voor de volgende leveringen:
Let wel: ze maken een erg duidelijk voorbehoud, dus misschien wordt het pas 1 of 2 weken later.
Bedankt voor de info, heb em inmiddels besteld bij Progress.. deze was toch net ff goedkoper in combinatie met de HTS9800 home cinema set :9

Ben zeer benieuwd!! Nu 2 lange weken wachten....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
[...]

Bedankt voor de info, heb em inmiddels besteld bij Progress.. deze was toch net ff goedkoper in combinatie met de HTS9800 home cinema set :9

G :X :X le combi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES! Vandaag krijg ik hem thuisbezorgd!!! Sorry, verder niks toe te voegen :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:58:
YES! Vandaag krijg ik hem thuisbezorgd!!! Sorry, verder niks toe te voegen :D :D :D :D :D
Haha.. boys with toys.. 8) ben benieuwd naar je bevindingen!

Mooi verhaal trouwens, gisteren liep ik met mijn vriendin door de stad en die was wel benieuwd naar welke TV er nou zou komen.. we lopen dus een willekeurige hifi zaak binnen (electroworld) en ja hoor daar hangt de TV. Ik vroeg aan een verkoper wat hij daar nou kostte "Jah deze kost €3999,- mooi schermpie he? Maar misschien dat je wat meer aan zijn kleinere broertje hebt qua prijs.." |:(

Twijfelde even of ik hem zou vertellen dat ik hem zojuist op internet had besteld bij een Nederlandse shop voor maar liefst € 1165,- minder (de HCS was daar trouwens €210,- duurder) maar ik liet die wijsneus maar voor wat het was met de gedachte "little does he know".. >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oZy,

ik had 'm in eerste instantie ook bij Progress besteld, maar voor het kleine prijsverschil krijg je bij Mokio.nl veel veel veel meer.

De omruilgarantie's die zij leveren levert niemand tegen die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:08:
@oZy,

ik had 'm in eerste instantie ook bij Progress besteld, maar voor het kleine prijsverschil krijg je bij Mokio.nl veel veel veel meer.

De omruilgarantie's die zij leveren levert niemand tegen die prijs.
tja.. bij mokio had ik ook een levertijd van > 30 dagen (HCS) en bij Progress is dit 1 tot 2 weken. Of dit ook waar is weet ik niet, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logisch, je wil 't natuurlijk gelijk samen hebben en dan niet nog langer moeten wachten!
Snap 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel dat de 9731-bezitters (of bijna-bezitters) een aanzienlijke verbetering in levensvreugd ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb dit toestel in de mediamarkt mogen aanschouwen. Heb um vergeleken met een vergelijkbaar Samsung scherm. Ik moet zeggen dat het beeld van Samsung veel beter is. Jammer. Philips moet het hebben van de design, maar qua beeld vond ik de Samsung een stuk beter. Weet alleen het type nummer niet meer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frank,

altijd goed om de mening van anderen te lezen, alleen jammer dat sommige personen uitspraken doen zonder echt te vergelijken.

Zowel de Samsung alsook de Philips kan sterk vern*ukt zijn door klanten. De zappers hangen er immers bij.

Het is al zovaak gezegd: TV's kan je alleen vergelijken met de juiste instelling, om hetzelfde antennesignaal en op exact dezelfde plek in de winkel.

Samsung is echt een prima merk, vooral in de middenklasse, onder dezelfde omstandigheden zal de Philips het dik winnen.

Overigens geef jij helaas niet aan welk toestel het was van Samsung. Deze Samsung zal waarschijnlijk geen 1080i scherm hebben, hierdoor zal het scherm een beter beeld geven bij een slecht signaal.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:22:
@Frank,

altijd goed om de mening van anderen te lezen, alleen jammer dat sommige personen uitspraken doen zonder echt te vergelijken.

Zowel de Samsung alsook de Philips kan sterk vern*ukt zijn door klanten. De zappers hangen er immers bij.

Het is al zovaak gezegd: TV's kan je alleen vergelijken met de juiste instelling, om hetzelfde antennesignaal en op exact dezelfde plek in de winkel.

Samsung is echt een prima merk, vooral in de middenklasse, onder dezelfde omstandigheden zal de Philips het dik winnen.

Overigens geef jij helaas niet aan welk toestel het was van Samsung. Deze Samsung zal waarschijnlijk geen 1080i scherm hebben, hierdoor zal het scherm een beter beeld geven bij een slecht signaal.
Het is de LE32N71. Die is inderdaad niet 1080i. Sowieso is dat een 82 CM scherm, maar de 82 cm scherm van Philips (dus de kleine broertje van dit model), en dit toestel konden beiden niet op op tegen het toestel van samsung. Maar misschien klopt het wel wat je zegt. Ik ben alleen geen expert op dat gebied en geef alleen aan wat mijn ogen hebben gezien.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Ik heb de 37PF9731D/10 nu een week in huis. Na een weekje spelen met de instellingen heb ik nu de voor mij beste instellingen gevonden. In het begin ergerde ik me nogal aan de digitale artifacts die de tv liet zien. Met name de dithering die eerder in het topic is genoemd was heel duidelijk aanwezig. Dit wordt ten dele veroorzaakt door het feit dat ik slechts 2 meter van de tv af zit, maar ik vond toch dat het beter kon.

Na wat research op het internet vond ik de tip om de THX Video Optimizer te gebruiken die op verschillende DVD's te vinden is (ik heb hiervoor mijn exemplaar van Monsters Inc. gebruikt). Tevens wordt aangeraden om tijdens het afstellen zoveel mogelijk digitale opties uit te zetten. Dit heb ik dan ook gedaan en ik vind persoonlijk dat het beeld hier veel beter van wordt.

In de tabel hieronder staan de instellingen die ik nu gebruik. Helaas onthoudt de tv niet alle instellingen apart per input, maar de belangrijkste gelukkig wel.

TV (analoog)EXT 1 (digi-tv)EXT 2 (DVD)EXT 3 (Xbox 360)
Contrast60606060
Helderheid46464242
Kleur50545456
Scherpte 2 2 2 3
TintNormaalNormaalNormaalNormaal
Pixel PlusAanAanAanAan
Digital Natural MotionUitUitUitN/A
ClearLCDAanAanAanN/A
Dynam. ContrastUitUitUitUit
DNRMaximumUitUitUit
MPEG artefact-reductieUitUitUitUit
KleurverbeteringUitUitUitUit
Active ControlAan*UitUitUit
LichtsensorUitUitUitUit

* Active Control moet bij mij "Aan" op het analoge tv-signaal, anders zie ik teveel storingen. Helaas wordt deze optie niet per input opgeslagen.

Voor digitale tv (Casema) gebruik ik de Samsung DCB-9401R aangesloten via SCART-RGB. De DVD-speler is ook via SCART-RGB aangesloten. De Xbox 360 draait via de component-aansluiting op 1080i.

Het beeld via digitale tv is nu redelijk tot goed (afhankelijk van de kwaliteit van de uitzending en de gebruikte bitrate op het kanaal). DVD's zien er uitstekend uit. Mijn huidige DVD-speler heeft wat kuren en ik heb nu een Onkyo DV-SP404E in bestelling. Deze kan upscalen naar 720p en 1080i, alleen raak je op die resoluties de ClearLCD-optie kwijt, dus ik moet nog even afwachten wat er dan beter uitziet. De Xbox 360 geeft echt een fantastisch beeld. Ook het afspelen van HDTV-materiaal via MCE 2005 (met de Xbox 360 als extender) gaat prima en geeft een erg fraai plaatje.

Verder heb ik gemerkt dat NTSC-DVD's er niet zo mooi uitzien. Mijn DVD-speler schakelt automatisch over op een NTSC-signaal en zoals al eerder gemeld is de optie ClearLCD dan niet meer beschikbaar. Wat echter nog vreemder is, is het feit dat de tv de kleuren niet meer juist weergeeft. Het beeld bevat veel te veel geel-/groen-achtige tinten. Als ik een NTSC-DVD afspeel met m'n Xbox 360 (die ingesteld staat op 1080i output), maakt deze er een 576p signaal van met wel de goede kleuren. Helaas is door de framerate-conversie het beeld dan soms wat schokkerig.

Hopelijk fixt Philips dit probleem in een volgende firmware versie.

Ook hoop ik dat Philips de optie om Divx-bestanden af te spelen nog eens goed onder de loep neemt. Zoals eerder vermeld wordt de orignele aspect-ratio niet behouden bij full-screen afspelen, waardoor je een uitgerekt beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:58:
En ! En ! En ! :D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@Mr. Magic:

Dus een DVD-speler aangesloten op de HDMI ingang, welke ingesteld staat op 720p, zorgt ervoor dat je clear-lcd uit staat?

Ik dacht namelijk dat dit alleen uitgeschakeld werd in de 1080i instelling op je dvd-speler?

@everyone:

Heeft iemand thuis al gespeeld met de settings van de DVD speler? Dus bijv. instellen op een lage resol. zodat de TV zelf moet upscalen, en de Clear LCD optie wel werkt? Of juist andersom, dus de dvd speler naar 1080i laten upscalen, en het verlies van de Clear LCD functie voor lief nemen?

Ik ben benieuwd naar de resultaten van iedereen!

[ Voor 43% gewijzigd door erikven1978 op 18-09-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen hebben het hier over upscalen enzo. Hoe kan je achterhalen wat de resolutie van de bron is en waar het naartoe upscaled? Wellicht domme vraag, maar goed...... Ik heb nog geen 9731 trouwens, dus weet niet hoe dit werkt. Komt volgende week binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

oZy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
[...]

Mmmm twijfel twijfel... ik wil dezelfde combo, maar zit nog met wat puntjes alvorens te bestellen. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen eilijk, dus wellicht dat ik nog even wacht :)

Ik vond het vooral schrikken eilijk dat die HTS9800w geen optical in heeft, da's best zaad met Xbox 360 die alleen optical uit heeft. Moet dus een converter van 20 euro met eigen 220V tussen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe zeer tevreden!!! Heb echter nog niet veel kunnen testen. Ik heb wel een stukje Return of The King op een gewone dvd gekeken. Een Xbox fungeerde als de (matige) DVD speler een hij zat tijdelijk met een doodnormale scartaansluiting aan het scherm. Toch was nu al het beeld aanzienlijk scherper dan ik gewend was. Verder een hoop met instellingen, zoals Clear LCD, DNR e.d. zitten spelen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft die instellingen, maar dat is ook echt een kwestie van smaak. Overigens maakt ie van mijn standaard analoge tv-signaal via de kabel van Eneco ook een prima plaatje.

Over het geluid heb ik wel eens slechte ervaringen gelezen, maar ik vond het erg goed. Toch ga ik het geluid straks via een Denon AV receiver en Kef speakers de kamer in sturen, maar toch...

Vanavond ga ik een Xbox360 met componentkabel aansluiten op die versterker. Dan heb ik een HDMI kabel die vanuit de versterker naar het scherm gaat, en dan ben ik benieuwd hoe de games en DVD's er uit komen. De versterker heeft de mogelijkheid om signalen te upscalen naar 1080i of p, en daar ga ik ook mee spelen om te zien wat het mooiste resultaat geeft... ik ben benieuwd, en als iemand dat hier ook is, laat ik graag weten hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Pimsky: welke versterker is dat dan precies? :z zie onder

Curry: De set wordt in week 40 afgeleverd, uit eindelijk bleek de home cinema set nog een week eerder leverbaar dan de TV zelf bij Progress, dus dat viel reuze mee!

[ Voor 6% gewijzigd door oZy op 19-09-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

oZy schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:55:
Pimsky: welke versterker is dat dan precies?
Volg de link zou ik zeggen :D ---> Denon AVR-3806 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Vandaag m'n nieuwe DVD-speler (Onkyo DV-SP404E) ontvangen en aangesloten via HDMI.

Op de resoluties 1080i en 720p zijn zowel ClearLCD als Digital Natural Motion NIET beschikbaar. Maar eerlijk gezegd kan ik weinig verschil ontdekken tussen het wel of niet aanzetten van deze opties...

Vanaf de 576p resolutie werken beide opties weer wel.

Verder kan ik melden dat NTSC-DVD's het wel goed doen op deze speler. De kleuren zijn in orde en ik zie ook geen schokkend beeld meer.

De Onkyo heeft via HDMI drie verschillende kleurinstellingen: Full RGB, RGB of Component. Bij gebruik van de optie Component in combinatie met de 1080i resolutie verschijnt er een groene horizontale lijn bovenin het beeld. Zoals geloof ik al eerder gemeld is dit een "bug" in de firmware van de TV die bij een 1080i signaal op breedbeeld-formaat geen overscan toepast en het beeld 1 lijn te laag zet.

Wat ik wel vreemd vind is dat deze groene lijn alleen zichtbaar is bij de kleurinstelling Component.

Update:

Bij de instelling 576p voor de HDMI-output geeft de speler een 480p signaal af bij NTSC-DVD's. De optie ClearLCD is dan weer niet beschikbaar. Blijkbaar heeft Philips om een of andere reden de ClearLCD optie uitgeschakeld voor NTSC-materiaal. Ik ben benieuwd of dat in een volgende firmware-versie nog verandert.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Magic op 18-09-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@Mr Magic:

jij ziet dus weinig verschil tussen DVD-speler op 1080i met natural motion & clear LCD uit,
OF 576p (dus de tv laten upscalen) en dan de clear LCD & natural motion ingeschakeld?

Heb je al uitgebreid getest (Dus met snelle bewegende beelden, of donkere gedeeltes in de film enz.)of moet je dat nog een keer goed bekijken?

@Pimsky
is wel offtopic maar toch: zou je wel voor die combinatie gaan? De Denon AVR-3806 is een beetje een overtrokken versterker voor die KEF speakertjes hoor. Dit zou ik nooit doen. (Mijn mening) Ik zou of een lager model Denon aanschaffen (bijv. de AVR2106) of fatsoendelijke vloerstaanders kopen. Ik zou in de winkel maar eens eerst goed luisteren naar het verschil (op de kef-jes) tussen een AVR-3806 en de AVR-2106. Zal verrekte minimaal zijn, maar het scheelt je wel ff 600 euro. Of voor vloerstaanders gaan, welke wel zeer goed aangestuurd worden door een 3806.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
curry684 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:21:
[...]
Ik vond het vooral schrikken eilijk dat die HTS9800w geen optical in heeft, da's best zaad met Xbox 360 die alleen optical uit heeft. Moet dus een converter van 20 euro met eigen 220V tussen.
Heeft zo'n superdeluxe set de mogelijkheid om een delay in te bouwen? Ik laat nu al het geluid via de tv naar mijn (eenvoudige Sony) versterker lopen. Door alle digitale beeldbewerking heeft het beeld van de tv een paar milliseconden vertraging en het geluid liep bij mij daardoor voor op het beeld.

Daardoor heb ik inderdaad zo'n optical naar coax converter moeten kopen waar Curry het over heeft, maar ik ben erg tevreden over het resultaat. Erg handig, die digitale audio-input van de tv!

Alleen valt bij mij heel soms het geluid van de xbox een fractie van een seconde weg, maar dat zal wel liggen aan een brakke optische kabel :?

Ander vraagje: ik heb KPN-TV en dat beeld is (zeker na een paar weken wennen) zeker acceptabel te noemen. Voor de aansluiting van de settopbox op de tv maak ik gebruik van een standaard SCART-kabel. Wordt het beeld aanmerkelijk beter als ik hiervoor een hele goeie (dure) kabel koop, of is dat meer psychologisch? :)

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

erikven1978 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:05:
@Mr Magic:

jij ziet dus weinig verschil tussen DVD-speler op 1080i met natural motion & clear LCD uit,
OF 576p (dus de tv laten upscalen) en dan de clear LCD & natural motion ingeschakeld?

Heb je al uitgebreid getest (Dus met snelle bewegende beelden, of donkere gedeeltes in de film enz.)of moet je dat nog een keer goed bekijken?

@Pimsky
is wel offtopic maar toch: zou je wel voor die combinatie gaan? De Denon AVR-3806 is een beetje een overtrokken versterker voor die KEF speakertjes hoor. Dit zou ik nooit doen. (Mijn mening) Ik zou of een lager model Denon aanschaffen (bijv. de AVR2106) of fatsoendelijke vloerstaanders kopen. Ik zou in de winkel maar eens eerst goed luisteren naar het verschil (op de kef-jes) tussen een AVR-3806 en de AVR-2106. Zal verrekte minimaal zijn, maar het scheelt je wel ff 600 euro. Of voor vloerstaanders gaan, welke wel zeer goed aangestuurd worden door een 3806.
Ik kan het met erikven1978 alleen maar eens zijn. Zelf heb ik in de bestelling staan de Denon 1906 (een nog lagere type dan 2106, zonder HDMI switch) en Kef's iQ5 met iQ2c. Achterspeakers zijn mijn goeie ouwe Sony 3-weg bass-reflex boekenplank speakers. Icm Philips 42PF9830 moet het wel een leuke combi zijn.

/ontopic Waarom is iedereen zo "gestressed" over ClearLCD die bij hogere resoluties uitstaat? Ik heb begrepen dat ClearLCD alleen meerwaarde heeft bij lagere resoluties wanneer de TV lage resolutie signalen (zoals analoge kabel TV) extrapoleert naar 1080i en daardbij anders veel artefacten zou laten zien. Bij hogere resoluties input-signaal zie je wsl. geen verschil met CLearLCD aan en misschien is het beeld zelfs alleen maar slechter dan zonder ClearLCD. Het is iets wat we voorlopig niet zullen weten. Het was wel beter geweest van Philips om ook voor de hogere resolutie deze functie beschikbaar te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door sl1200 op 19-09-2006 11:24 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@MagicMau Een goede Scartkabel heeft zeker een zichtbaar beter beeld. Ik heb de oude standaard scart kabel vervangen door een IXOS XHT611 en het verschil was meteen duidelijk. Al zal dit niet bij iedereen even veel zijn. De nieuwe kabel heeft helemaal geen last van stoorsignalen van buitenaf, en de bedrading erin is ook van significant betere kwaliteit. Ik heb er in ieder geval absoluut geen spijt van.

@Sl1200 Ik ben niet gestressed op het niet of wel aan staan van de Clear LCD; ik ben alleen benieuwd met welke instellingen men hier de beste resultaten bereikt. Als dit zo zou zijn met Clear LCD off dan is mij dat best hoor ! ;-)

Er is een tijd geleden een post geplaatst door de 37pf9731eigenaar, dat hij de tv met de bijgeleverde voetbeugel aan de muur heeft gehangen. Lijkt mij een vreemde constructie maargoed.. Is er iemand die dit ook heeft, of iemand die kan bevestigen of dit wel fatsoendelijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

MagicMau schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:38:
[...]
Ander vraagje: ik heb KPN-TV en dat beeld is (zeker na een paar weken wennen) zeker acceptabel te noemen. Voor de aansluiting van de settopbox op de tv maak ik gebruik van een standaard SCART-kabel. Wordt het beeld aanmerkelijk beter als ik hiervoor een hele goeie (dure) kabel koop, of is dat meer psychologisch? :)
De 37PF9731D heeft toch een DVB-T ingang ? Dan heb je de settopbox toch niet meer nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
fulgore schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:22:
[...]
De 37PF9731D heeft toch een DVB-T ingang ? Dan heb je de settopbox toch niet meer nodig :?
Dat klopt, maar dan mis ik de PVR-functionaliteiten van mijn settopbox. Bovendien moet je nog wel voor 60 euro een Conax CI module kopen voordat DVB-T echt werkt in Nederland...

Dus ik ga (een gedeelte van) dat geld maar besteden aan een goeie SCART kabel :) Bedankt voor de tip, erikven1978!

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@MagicMau

kijk hier maar eens; dit is niet al te veel geld: Ixos

Deze is 1,5 meter, er is er ook een van 75cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:45:
Veel mensen hebben het hier over upscalen enzo. Hoe kan je achterhalen wat de resolutie van de bron is en waar het naartoe upscaled? Wellicht domme vraag, maar goed...... Ik heb nog geen 9731 trouwens, dus weet niet hoe dit werkt. Komt volgende week binnen!
Ik was benieuwd of iemand al heeft kunnen kijken naar mijn vraag (zie hierboven) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:37:
[...]

Ik kan het met erikven1978 alleen maar eens zijn. Zelf heb ik in de bestelling staan de Denon 1906 (een nog lagere type dan 2106, zonder HDMI switch) en Kef's iQ5 met iQ2c. Achterspeakers zijn mijn goeie ouwe Sony 3-weg bass-reflex boekenplank speakers. Icm Philips 42PF9830 moet het wel een leuke combi zijn.
Tja, die 3806 heb ik zeg maar, op de groei gekocht. Het klinkt overigens prachtig met die Kef-set, zowel muziek als films en games. Misschien ligt het wel aan het relatief kleine formaat van mijn huiskamer... Hoe dan ook extreem mooi geluid, ook naar mijn kritische mening.

Ok on topic nu: Gisteravond probeerde ik het signaal van m'n Xbox360 via de AV Receiver Denon 3806 naar de 37PF9731D/10 te krijgen. Daarbij gebruikte ik een HDMI kabel van 5m van B-Tech om de receiver met de tv te verbinden. Ik kreeg het signaal wel op het scherm, maar alleen erg groenig.

Heeft iemand suggesties hierover of ervaringen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
erikven1978 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:05:
@Mr Magic:

Ik heb wat meer getest en wel met de DVD van Star Wars Episode 3.

Tot nu toe ben ik tot de conclusie genomen dat eigenlijk 576i het beste resultaat geeft. Dat houdt dus in dat de tv zovel het de-interlacen als het upscalen doet. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat de Onkyo DVD-speler niet zo'n goede upscaler/de-interlacer aan boord heeft.

In elk geval vind ik de beelden er beter (scherper) uitzien als de tv alles zelf doet. Digital Natural Motion gebruik ik overigens niet, omdat ik dat juist minder natuurlijk vind overkomen :D

Overigens zie ik op 720p en 1080i (als ClearLCD dus uitstaat) een vreemd 'vlekkerig' effect in donkere delen van het beeld. Op de lagere resoluties is dit niet aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Magic op 19-09-2006 20:49 ]

Verwijderd

Gisteravond heb ik geprobeerd het beeld van m'n laptop naar de tv te klonen. Dat lukt, maar niet hoger dan 800x600 (de laptop "zegt" overigens dat ie op een resolutie van 1024x768 staat, daar springt ie op zodra ik het scherm kloon naar de tv, maar volgens mij klopt dat niet).

Ik heb de specs enzo gelezen, maar ik vraag me af of het niet op een of andere manier mogelijk is om, bijvoorbeeld, 1280x1024 op het toestel te toveren. Iemand ervaring hiermee?

• sab
  • Laatst online: 12-05 21:00

sab

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:00:
Gisteravond heb ik geprobeerd het beeld van m'n laptop naar de tv te klonen. Dat lukt, maar niet hoger dan 800x600 (de laptop "zegt" overigens dat ie op een resolutie van 1024x768 staat, daar springt ie op zodra ik het scherm kloon naar de tv, maar volgens mij klopt dat niet).
Heb je hierbij je laptop LCD uitgeschakeld? Dus de tv als primaire monitor en niks secundair. Bij een soortgelijk geval kreeg ik toen veel meer mogelijke resoluties bij mijn videokaart.

-edit: Hmmm... de term 'klonen' geeft het wel een beetje weg...-

[ Voor 5% gewijzigd door sab op 20-09-2006 10:11 ]

eruditio ergo valesco

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:32:
[...]

Digital Natural Motion gebruik ik overigens niet, omdat ik dat juist minder natuurlijk vind overkomen :D
Dat vind ik dus ook, Mr Magic. Het lijkt met Digital Natural Motion aan alsof de camera's door robots bestuurd worden, alle bewegingen zijn te gelijkmatig, het komt te perfect over. Het schokeffect wat DNM zou moeten verhelpen is volgens mij helemaal niet zo'n issue, ik denk dankzij de lage responstijd. Het ziet er iig beter en natuurlijker uit als DNM uit staat. Da's uiteraard slechts mijn mening :+

Verwijderd

sab.loempia.com schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:10:
[...]

Heb je hierbij je laptop LCD uitgeschakeld? Dus de tv als primaire monitor en niks secundair. Bij een soortgelijk geval kreeg ik toen veel meer mogelijke resoluties bij mijn videokaart.

-edit: Hmmm... de term 'klonen' geeft het wel een beetje weg...-
Inderdaad, sab.loempia.com, ik had het scherm van de laptop nog aan staan. Kan me voorstellen dat de niet zo sterke grafische kaart in m'n laptop z'n krachten verdeeld, wanneer die 2 schermen aan stuurt. Vanavond maar weer verder proberen. Bedankt!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Hallo beste mede-tweakers,

Een vraagje; Hoe staat deze philips 9731 tegenover de nieuwe Bravia serie van Sony (bijvoorbeeld: SONY KDL-40X2000)

Iemand al vergeleken?ghosting? na -ijlen? Heeft sony ook dezelfde technologie als philips met clear lcd?

Ga er zelf niet 1 kopen, maar mijn broer wel (die patser ), vandaar de interesse.

thanks! _/-\o_

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Jij hier? :P

Specs: GamePC HTPC Server

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Sannieboy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:28:
Een vraagje; Hoe staat deze philips 9731 tegenover de nieuwe Bravia serie van Sony (bijvoorbeeld: SONY KDL-40X2000)

Iemand al vergeleken?ghosting? na -ijlen? Heeft sony ook dezelfde technologie als philips met clear lcd?
De Sony heeft minder beeldverbeterende techniek aan boord als de Philips, maar ondersteund daarentegen wel 1080P. Ben gister ook aan t zoeken geweest naar vergelijkende tests, maar nog niks gevonden. Ik denk dat het daar overigens nog erg vroeg voor is aangezien de 40X2000 pas sinds deze week her en der op voorraad is.

Verwijderd

Er is een tijd geleden een post geplaatst door de 37pf9731eigenaar, dat hij de tv met de bijgeleverde voetbeugel aan de muur heeft gehangen. Lijkt mij een vreemde constructie maargoed.. Is er iemand die dit ook heeft, of iemand die kan bevestigen of dit wel fatsoendelijk werkt?
Op zich gaat dat wel, heb ook met het idee lopen spelen maar ik ben bij een filaal van de block binnen gelopen en kreeg daar gratis een standaard philips muurbeugel mee. die is 1.5 cm dik ofzo. dichterbij de muur krijg je hem echt niet! dat wil je ook niet want met deze beugel zal je al aan haakse verloopjes moeten om b.v. je component ingang te kunnen gebruiken. de beugels kun je trouwens los bestellen voor 25 euro.

• Sannieboy
Shiverzz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:37:
[...]

De Sony heeft minder beeldverbeterende techniek aan boord als de Philips, maar ondersteund daarentegen wel 1080P. Ben gister ook aan t zoeken geweest naar vergelijkende tests, maar nog niks gevonden. Ik denk dat het daar overigens nog erg vroeg voor is aangezien de 40X2000 pas sinds deze week her en der op voorraad is.
Ok, ik dacht al, want ik had al gegoogled, maar niks gevonden....afwachten dus. :*)

De sony ziet er in ieder geval qua vormgeving beter uit, prijskaartje via internet ongeveer 3200 euro valt ook wel mee, voor een 102 cm scherm.

Maar goed, dan moet het wel beter beeldkwaliteit leveren dan de Philips 9731, zijn er nog mensen die de 9731 beter vinden dan de 9830? (want 9830 heeft geen clear lcd).

• Sannieboy
Goh....ik wist niet dat ze hier tweako-junks toelieten :) >:)

Ja ik moet ook nog een LCD-tje (nog ruimte over in de wc:))

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:16:
[...]

Inderdaad, sab.loempia.com, ik had het scherm van de laptop nog aan staan. Kan me voorstellen dat de niet zo sterke grafische kaart in m'n laptop z'n krachten verdeeld, wanneer die 2 schermen aan stuurt. Vanavond maar weer verder proberen. Bedankt!
Volgens mij als je gaat clonen, dan wordt de laagste resolutie die ingesteld is op een van de monitoren als uitgangspunt gebruikt.

Verwijderd

mabarto schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:06:
[...]

Volgens mij als je gaat clonen, dan wordt de laagste resolutie die ingesteld is op een van de monitoren als uitgangspunt gebruikt.
hmmm... de laptop stond op 1280x1024, dan lijkt het erop dat de tv de beperkende factor is. Het beeld leek mij 800x600, maar ik dacht dat in de specs van de tv stond dat ie iig 1024x768 kan weergeven. :'(

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:14:
[...]

hmmm... de laptop stond op 1280x1024, dan lijkt het erop dat de tv de beperkende factor is. Het beeld leek mij 800x600, maar ik dacht dat in de specs van de tv stond dat ie iig 1024x768 kan weergeven. :'(
Volgens de handleiding op pagina 54 moet je de laptop eerst op 60hz zetten.
Opmerkingen:
- Selecteer, voordat u uw PC op de TV aansluit, de instellingen van de monitor van de PC en stel een
vernieuwingsfrequentie van 60 Hz in.
- Ondersteunde modi voor de monitor van de PC:
VGA 640 x 480
SVGA 800 x 600
XGA 1024 x 768

• fulgore

fulgore

goud

Heeft iemand deze al gezien ? : http://www.polectro.nl/product_info.php?products_id=3167
€500,- goedkoper dan de goedkoopste op kieskeurig _/-\o_

Hoe doen ze dat ?

[ Voor 66% gewijzigd door fulgore op 21-09-2006 00:54 ]

Verwijderd

fulgore schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:56:
[...]

Volgens de handleiding op pagina 54 moet je de laptop eerst op 60hz zetten.

[...]
Ja daar stond ie op... :?

• fulgore

fulgore

goud

Nou, dan moet ik de oplossing ook schuldig blijven :'(

Verwijderd

@Erik,

ik neem aan dat die persoon de vloerplaat eraf heeft gelaten, vervolgens de beugel heeft aangepast (extra gaten geboord) in de U-vorm tegen de muur heeft geplaatst en vervolgens heeft vastgeboord.

Grootste nadeel m.i. de tv hangt alleen en zit niet echt vast!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:10:
@oZy en Fulgore,

vandaag te horen gekregen dat ik deze week niet meer beleverd word.

Dit gaven ze aan in de mail voor de volgende leveringen:

[...]

Let wel: ze maken een erg duidelijk voorbehoud, dus misschien wordt het pas 1 of 2 weken later.
Nu staat er op de site:

Wordt weer verwacht in week 40!!!

Verwijderd

@Fulgore,

dat klopt, de LCD's van wk 38 zijn nu uitgeleverd!!

Sinds gisteravond heb ik 'm staan!!! (Nee, niet dat, maar de TV)

Ze hebben de tv keurig afgeleverd, de service is echt perfect bij Mokio.

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :*) :*) :9 :P :P :9

De instellingen zijn wel even lastig, ben nu nog steeds bezig om 't beeld echt mooi te krijgen. Ik ben overigens blij dat ik digi-tv van UPC heb, met de analoge kabel vind ik het echt bagger!! Daar komt wel bij kijken dat ik tot gisteren op een 100hz breedbeeld van Sony keek welk bijna 't topmodel van Sony was in die grootte.

Voor de rest erg tevreden, ik hou jullie nog op de hoogte!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers!

Ik wilde een HDMI kabel gebruiken om een verbinding te maken tussen mijn receiver, de Denon AVR 3806, en mijn televisie, de Philips 37PF9731D/10 (sinds 3 dagen in bezit). De bedoeling was dat het signaal van mijn Xbox360 via de receiver mijn tv zou moeten bereiken. Het signaal kwam door, maar het beeld was vooral groen-gelig.

Ik heb al contact gehad met B-Tech, de maker van de HDMI kabel en met Komplett, de leverancier van de kabel, maar die verwijzen alleen maar naar elkaar, dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik wacht nog op een eventueel antwoord van Denon en Philips.

Weet iemand waar het aan kan liggen? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Heeft je tv de laatste firmware erop staan? Ik kon me herinneren dat ze dat groene beeld hadden gefixt in de laatste firmware...

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:19:
@Fulgore,

Sinds gisteravond heb ik 'm staan!!! (Nee, niet dat, maar de TV)
Waar dacht jij aan :D
Ze hebben de tv keurig afgeleverd, de service is echt perfect bij Mokio.

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :*) :*) :9 :P :P :9

De instellingen zijn wel even lastig, ben nu nog steeds bezig om 't beeld echt mooi te krijgen. Ik ben overigens blij dat ik digi-tv van UPC heb, met de analoge kabel vind ik het echt bagger!! Daar komt wel bij kijken dat ik tot gisteren op een 100hz breedbeeld van Sony keek welk bijna 't topmodel van Sony was in die grootte.

Voor de rest erg tevreden, ik hou jullie nog op de hoogte!
Mooi zo, ben benieuwd naar je review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:19:

Had je het toestel bij Mokio gekocht? Ik stond bovenaan de lijst en heb nog niks ontvangen, terwijl gepland voor week 38. Jij hebt het toestel dus wel ontvangen deze week? Bij navraag blijkt dat ze deze week niks verzonden hebben naar klanten. Pas in week 40 dus (2 weken uitgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:34:
@Erik,

ik neem aan dat die persoon de vloerplaat eraf heeft gelaten, vervolgens de beugel heeft aangepast (extra gaten geboord) in de U-vorm tegen de muur heeft geplaatst en vervolgens heeft vastgeboord.

Grootste nadeel m.i. de tv hangt alleen en zit niet echt vast!
hier een plaatje van de standaard voetbeugel en het philips wand model. je hoeft niet echt gaten erbij te boren denk ik. 26Kg op 2 zware schroeven (ik heb 8 cm gebruikt ofzo) moet voldoende zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/beugel.jpg

hier een van de zijkant. strakker tegen de muur kan niet :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/muur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marti,

ik heb mijn toestel besteld op 06-09-2006 bij Mokio.nl. Dit heb ik 's morgens rond 9:30 uur per telefoon gedaan.

Afgelopen woensdagavond heb ik mijn toestel dus geleverd gekregen van Mokio.nl. Misschien dat je even kan plaatsen wanneer jij dit toestel besteld hebt, dan kunnen wij zien of je eerder was!

Overigens heb ik besteld toen ze de prijs voerden van € 2807 incl. vwb. Dit heb ik dus ook betaald!

@Triax,

voor de goede orde: de wand-regel zit er in principe nooit bij! Dit is een kadotje van de leverancier als deze er bij jou wel bij zat.

Verwijderd

erikven1978 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:01:
Erik, ben even een tijdje op vakantie geweest vandaar de late reaktie. Kan geen foto plaatsen maar de beugel heb ik gewoon waterpas tegen de wand geschroeft met 2 goeie schroeven en hij hangt na 2 maanden nog steeds dus zal wel goed zijn denk ik :D

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 19:44
Ik wil binnenkort de 32" versie kopen van deze tv. Nu zag ik net op de site van philips dat er weer een nieuw toestel uit is: de 32pf9730.
Deze heeft geen Clear LCD maar wel Full Dual Screen. Ook smoelt die beter dan de 9731, maar dat is persoonlijk. Even googelen leverde nog weinig op. Volgens mij is deze nog erg nieuw.
Als ik de meningen in dit topic hoor over Clear LCD levert dat in de praktijk niet heel veel op.
Wat denken jullie van de 9730?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Gloria schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:11:
Ik wil binnenkort de 32" versie kopen van deze tv. Nu zag ik net op de site van philips dat er weer een nieuw toestel uit is: de 32pf9730.
Deze heeft geen Clear LCD maar wel Full Dual Screen. Ook smoelt die beter dan de 9731, maar dat is persoonlijk. Even googelen leverde nog weinig op. Volgens mij is deze nog erg nieuw.
Als ik de meningen in dit topic hoor over Clear LCD levert dat in de praktijk niet heel veel op.
Wat denken jullie van de 9730?
Gezien het typenummer zou ik denken dat het een ouder toestel is, van vorig jaar of zo. Als je naar het typenummer op de support site van Philips zoekt (http://www.p4c.philips.com) kan je in elk geval genoeg info over de features vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het wikken en wegen welk type ik nu moet kopen. De Philips 37PF9731 was eigenlijk altijd mijn eerste keus totdat ik begreep dat deze geen input van 1080p aan kan.

Inmiddels kun je ook de Sony KDL 40X2000 krijgen die wel die input van 1080p aan kan.

Kan iemand mij vertellen of er technisch veel verschil zit in de een of de ander. En dan bedoel ik met name de kwaliteit van het beeld.

Je moet inderdaad niet alleen kijken naar de resolutie maar inmiddels is bekend geworden dat ook de Xbox360 een output gaat krijgen van 1080p. Blijkbaar gaan de producenten toch eerder met deze resolutie aan de slag omdat de klant het uiteindelijk toch wil.

Ik weet dat er een verschil zit in oa Ambilight en 40"en 37".

Maar is de Philips qua beeld echt veel beter dan de Sony of andersom?

Het is persoonlijk maar ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Bezitters van de 37PF9731D,

Hoe ziet een dvd eruit afgespeeld op een normale (goedkope) dvd speler ? Is dat een beetje helder ? Niet van die lelijke 'vlekkerige' vlakken ? En de kleuren een beetje realistisch en is het beeld vloeiend ?

Reden waarom ik dat vraag is omdat ik tot nu toe dvd beelden heb gezien op diverse platte schermen die ik nogal zwaar vind tegenvallen.

En bezitters van een xbox360, spelen snelle spellen zoals pgr vloeiend of schokt dat hier en daar ?

Graag eerlijk antwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:50:

Je moet inderdaad niet alleen kijken naar de resolutie maar inmiddels is bekend geworden dat ook de Xbox360 een output gaat krijgen van 1080p. Blijkbaar gaan de producenten toch eerder met deze resolutie aan de slag omdat de klant het uiteindelijk toch wil.

Het is persoonlijk maar ik hoor graag jullie mening.
Xbox 360 HD DVD playback: Maximum 1080i via component, 1080p VGA-only
>> From engadgethd.com:
When Microsoft revealed it will support 1080p HD DVD and 1080p DVD upconversion we were surprised because it's commonly accepted that the CSS (DVD) and AACS (HD DVD & Blu-ray) copyright provisions wouldn't allow that (although some manufacturers have looked the other way before) via unprotected analog connections. We were right, sort of. Even after the software upgrade this fall, via component cables, the Xbox 360 will still only upconvert DVDs to 480p, and will play HD DVD movies at a maximum resolution of 1080i. To get 1080p output for movies, you must use a VGA cable, which is not subject to the same copyright restrictions. This just means the Xbox 360 is just like every other HD DVD and Blu-ray player on the market, but you wouldn't know that by reading Microsoft's press releases.
Lees meer: http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:57:
@Marti,

ik heb mijn toestel besteld op 06-09-2006 bij Mokio.nl. Dit heb ik 's morgens rond 9:30 uur per telefoon gedaan.

Afgelopen woensdagavond heb ik mijn toestel dus geleverd gekregen van Mokio.nl. Misschien dat je even kan plaatsen wanneer jij dit toestel besteld hebt, dan kunnen wij zien of je eerder was!

Overigens heb ik besteld toen ze de prijs voerden van € 2807 incl. vwb. Dit heb ik dus ook betaald!
He shit, ik een dag later inderdaad. En ik betaalde 'maar liefst' € 2869. Rare toestand weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marti,

klopt: De prijs heeft exact 2 dagen gestaan, daarna is de prijs weer omhoog gegaan.

Hier mijn instelingen voor de LCD tijdens het kijken van digitale tv van UPC, de andere (normale/analoge) manier behandel ik niet, daar kijk ik namelijk niet naar.

Mijn instellingen zijn totaal anders als een ander hier eerder plaatste, als ik die instellingen gebruik ziet mijn tv er uit als een slechte oude breedbeeld waarbij ik mij afvraag waarom ik zoveel geld heb uitgegeven.

Mijn instellingen:

Contrast: 59
Helderheid: 51
Kleur: 65
Scherpte: 6
Pixel Plus: Aan
DNM: Minimum
ClearLCD: Aan
Dyn. Contrast: Medium
DNR: Maximum
MPEG: Uit
Kleurverbetering: Minimum
Active control: Uit
Lichtsensor: Uit

Veel succes met jullie instellingen.

Overigens: Zitafstand is 3,3-3,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore

Vrijdag hier visite gehad, zij hebben zelf een breedbeeld van Philips, type Dikbuik.

Ik heb hen 3 films laten zien: Star Wars "Attack of the Clones", Lord of the Rings "The Fellowship of the Ring en Pearl Harbour.

Alles werd gespeeld op een oudere dvd-home-cinema-set van Pioneer, type: XV-DV77. Dit apparaat is nu toch al ongeveer 4-5 jaar oud, maar destijds wel het betere dat Pioneer kon leveren (maar dat was destijds).

Mijn visite is van familie en vrienden middle- en down-stream LCD gewend. Zij vielen volkomen stil tijdens het afspelen van de dvd's. Hoe vaak ik niet hoorde: "Ik zit er net tussenin, het lijkt wel 3-D."

"Wat superscherp, wat een verschil met de goedkopere toestellen."
"Schitterend"

Voor de goede orde: zorg dat je niet te dicht op de tv zit. Als je max 2,5 meter hebt, koop dan toch echt een 32".

IK BEN ZO HAPPY MET DIT APPARAAT!!!
:*) :*) :*) :*) :*) :*) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gloria,

zolang je niet alleen 1080p bekijkt heb je ClearLCD gewoon nodig.

Full Dual Screen zou mijn geen zak uitmaken, dat heb ik nu dus ook op deze tv en ik kan toch echt maar 1 beeld tegelijk bekijken

Verder is de 32PF9730 gewoon een oud toestel. Dit is dus nu de 32PF9731 geworden.

De tv heeft dus ook de oude looks van Philips, plus dat de technologie dus 1 jaar achterloopt.

Kortom, de 9730 heeft zoveel nadelen, dat je dat tv-tje echt links moet laten liggen!! Koop dus de 32PF9731!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

@dds

Bedankt voor je info. Ik raak steeds meer overtuigd, ik ga hem vandeweek bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 19:44
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:34:
@Gloria,

zolang je niet alleen 1080p bekijkt heb je ClearLCD gewoon nodig.

Full Dual Screen zou mijn geen zak uitmaken, dat heb ik nu dus ook op deze tv en ik kan toch echt maar 1 beeld tegelijk bekijken

Verder is de 32PF9730 gewoon een oud toestel. Dit is dus nu de 32PF9731 geworden.

De tv heeft dus ook de oude looks van Philips, plus dat de technologie dus 1 jaar achterloopt.

Kortom, de 9730 heeft zoveel nadelen, dat je dat tv-tje echt links moet laten liggen!! Koop dus de 32PF9731!!!
Technologie is inderdaad een jaar oud, maar ik vind het zo raar dat googelen op 32pf9730 alleen maar resultaten op de philips sites opleveren. Voor een ouder model zou ik veel meer verwachten. Eigenlijk zou Philips een model uit moeten brengen met de technologie van de 9731 en de functies van de 9730, maar ja dan is het nog langer wachten. Helaas is 37" voor onze kamer veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,
Ik ben van plan om ook een 9731 aan te schaffen. Ik weet alleen nog niet of ik voor de 32 of de 37 inch moet gaan ik zit ongeveer 2 meter 70 van ut scherm vandaan. Kan iemand mij advies geven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 42pf9731D gezien bij MM amsterdam. Op de website van philips is dit type nog niet te vinden. Verkoper zei dat deze tv vanmiddag pas was opgehangen. Het is toch een full hd (1920x1080p) geworden, net als de 37pf9731D. Ik vond m zelfs iets mooier dan z'n 37" broertje, omdat de mat zwarte rand direct om het scherm heen is verdwenen.

Kortom, mooi toestel. Nu nog uitvogelen waar te bestellen. Bij MM adam moet ie 3999,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Nooit MediaMarkt volk geloven. De 42PF9731D zijn al maanden de specs van bekend, en als je op de Amerikaanse site van www.ce.philips.com kijkt zie je ook netjes dat ie zoals bekend een 1366x768p panel heeft.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:19:
Nooit MediaMarkt volk geloven. De 42PF9731D zijn al maanden de specs van bekend, en als je op de Amerikaanse site van www.ce.philips.com kijkt zie je ook netjes dat ie zoals bekend een 1366x768p panel heeft.
In dat geval klopt de philips sticker op de tv zelf ook niet. Daar stond echt 'full hd' en '1080p'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:00:
[...]

In dat geval klopt de philips sticker op de tv zelf ook niet. Daar stond echt 'full hd' en '1080p'.
Weet je wel zeker dat het de 42pf9731 is want die zwarte rand waar jij het over hebt is er zowel op de 37 als op de 42inch uitvoering ....

Ik zal morgen ook eens langs gaan, kijken of je wel goed hebt gekeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:29:
[...]

Weet je wel zeker dat het de 42pf9731 is want die zwarte rand waar jij het over hebt is er zowel op de 37 als op de 42inch uitvoering ....

Ik zal morgen ook eens langs gaan, kijken of je wel goed hebt gekeken 8)
100% zeker. Ik heb het ook niet over de buitenrand. Deze is glanzend zwart. Ik heb het over een matte zwart rand, van ongeveer 1 cm dik, die tussen de buitenrand en het scherm inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beavizz,

maar die rand heeft de 37PF9731 dus ook exact gelijk!!!

Ben bijna bang dat je gewoon de 37PF9731 hebt gezien al heeft die geen 1080p maar 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort een paar foto's, let daarbij niet op de beelden, mijn vrouw in nu aan het kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02119.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02121.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar:

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02087.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02124.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dds,

Op de foto van 21-9-2006 (daglicht) zie je een grijze binnenrand. De 42pf9731 heeft deze binnenrand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beavizz,

deze rand is niet grijs, deze is zwart. Echter... door de flitser licht het grijs op, maar het is dus gewoon ZWART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:57:
[...]

hier een plaatje van de standaard voetbeugel en het philips wand model. je hoeft niet echt gaten erbij te boren denk ik. 26Kg op 2 zware schroeven (ik heb 8 cm gebruikt ofzo) moet voldoende zijn.
Begrijp ik nu goed dat doe philips wandbeugel erbij zit? of moet je die los aanschaffen? Zo ja, waar kun je deze aanschaffen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

@dds;
Ik zie dat je een losse centerspeaker hebt staan. Is het niet zo dat je de ingebouwde speakers van de 9731 als center kan laten werken?

offtopic:
Mooie vloertegels btw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

@dds ziet er mooi uit, kun je de foto's ook unresized plaatsen ?

Maak jij gebruik van de kabel of heb je Digitenne/KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shiverzz,

Is dat zo??? Dat wist ik dus nog niet. Dat zou wel helemaal perfect zijn. Vertel mij 't eens, zou jij zo weten hoe.

off-topic: Leisteen 60*30 met overheerlijke vloerverwarming. Ja, ik weet 't, ik heb een mooi leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fullgore,

Ik maak gebruik van DigiTV van UPC, normaal gesproken echt prachtig maar vanavond is het echt weer een ramp. The Mask is eigenlijk niet om aan te zien.

De foto's schiet ik allen op VGA-formaat, juist om de foto's niet te groot te laten worden. Maar zomaar interesse: waarom wil jij ze groter hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tyfoon,

muurbeugel zit er in principe niet standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:41:
@Beavizz,

deze rand is niet grijs, deze is zwart. Echter... door de flitser licht het grijs op, maar het is dus gewoon ZWART.
Punt is ;) zwart of grijs.. er zit een rand. Bij de 42pf9731 zit die rand er niet. Ik vind dat persoonlijk net iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beavizz,

sorry, dan heb ik jou niet geheel begrepen.

Dit heb jij hier eerder getikt:
Ik heb het ook niet over de buitenrand. Deze is glanzend zwart. Ik heb het over een matte zwart rand, van ongeveer 1 cm dik, die tussen de buitenrand en het scherm inzit.
Daar ging ik dus even vanuit, daarbij dus vergeten dat jij eerder dit tikte:
Ik vond m zelfs iets mooier dan z'n 37" broertje, omdat de mat zwarte rand direct om het scherm heen is verdwenen
Dus ik snap 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:06:
Is dat zo??? Dat wist ik dus nog niet. Dat zou wel helemaal perfect zijn. Vertel mij 't eens, zou jij zo weten hoe.
Hmm, loop me helemaal suf te zoeken naar de Philips spec sheet waarin ik t gelezen had, maar schijnbaar is die optie in de loop der tijd geschrapt... Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:09:
@Tyfoon,

muurbeugel zit er in principe niet standaard bij.
Weet je toevallig welk type beugel het is (naam/nummer) zodat ik dat ding kan zoeken cq bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Off topic: waar komt dat TV meubel vandaan?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He DDS, ik zie dat je de 37 inch versie hebt, ik zou graag willen weten hoe ver je van je tv afzit. Ik heb namelijk ook digi van UPC, en zit 2,7 meter van m'n tv af. En ben van plan om ook de 37versie te gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:08:
@Fullgore,

Ik maak gebruik van DigiTV van UPC, normaal gesproken echt prachtig maar vanavond is het echt weer een ramp. The Mask is eigenlijk niet om aan te zien.

De foto's schiet ik allen op VGA-formaat, juist om de foto's niet te groot te laten worden. Maar zomaar interesse: waarom wil jij ze groter hebben?
Dan wordt het wat duidelijker he .... Nu zijn het van die 'gekrompen' foto's, inzoomen heeft nu geen zin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

binnenkort ben ik hier ook te bewonderen onder mijn andere naam: "c200k", dit vanwege het samenvoegen.

@Tyfoon: Nee, helaas geen enkel idee, zelf gebruik ik gewoon de standaard.

@Haverkamp: Ikea, Besta Burs. € 299,00. Je hebt veel geduld nodig. Ik als echte klusser was er al langer dan 3,5 uur mee bezig.

@Klaasgier: Je bent net een twijfelgeval. Als ik in jouw positie zou staan zou ik toch de 32" kopen. In mijn ogen is 2,7m voor de 37" echt minimaal, terwijl dat voor de 32" toch echt perfect is. Dus advies: 32PF9731.

@Fulgore, ahhhhhhhhhhhhhhhhh, ik snap jou wel, jij wil je gewoon meer kunnen verlekkeren aan mijn inrichting, ik zal straks meer proberen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor de kleintjes onderons:

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02140.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02139.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/DSC02138.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Waar zat jij nou naar te kijken :D

Bedankt voor je beelden, ben overtuigd, ik wacht nu nog ff totdat Mokio zijn prijs wat omlaag doet. Ze zijn nu vergeleken met de rest weer zo'n €100,- te duur.

En Beavizz had gelijk ..... Ben net bij de MM Arena geweest. Daar hangt de 42PF9731 dus met een Philips sticker (zelfde sticker overigens als de 37") waar 'Full HD display 1080p' opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

Ketnet, in de middag voor mijn kleine meid! Sorry, ik zal misschien nog wat andere progamma's fotograveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen misschien nog iets heel belangrijks.

Je krijgt nu € 100,00 terug van Philips.

http://www.psv.nl/show?id=14640&contentid=11651

Dit is de bon:

http://www.psv.nl/multime...aflet%20PSV-Feyenoord.pdf

Overigens Fulgore, Mokio biedt veel meer dan anderen, ze geven zelf ook aan dat ze niet de goedkoopste willen zijn.

Als jouw probleem inderdaad die € 100,00 is, dan heb je dus bij deze de oplossing van mij gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Bedankt dds _/-\o_

Het is niet echt een probleem, echter 2 weken geleden waren ze ongeveer net zo duur als de top 10. Nu lopen ze net ff €100,- achter ... Maar het komt goed. Ik kan toch niet lang meer wachten :9

PS welke imbeciel taaldeskundige heeft die tekst bij psv geschreven. Wat een hakkelaar missertjes zeg 8)7
Je gaat nog twijfelen aan de echtheid. :D

Ik ga het trouwens niet redden vrees ik, gezien de levertijd van dat ding.

[ Voor 36% gewijzigd door fulgore op 26-09-2006 21:49 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.