De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.283 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:37:
interne pixelplus engine altijd 1366x768 rekent en dus moet upscalen naar een fullHD panel (dit in zowel de 9731 als de 9631) ?

Dit klopt dus niet in dit geval, Bij de 9731 is er niet eerst sprake van down-scaling en daarna upscaling. De Engine in de 9731 kan 1op1 omrekenen. Hierdoor dus geen kwaliteitverschil en een sneller beeld.
Gaar maar naar de volgende URL
http://www.press.ce.phili...70EA0055CA7D?opendocument
en download "Pixel Plus 3 HD backgrounder 2006 US" aan de rechter kant. Lees die maar eens goed door. Dan zie je dat de PP engine altijd omrekent naar 1366x768. Aangezien de panel in de 9731D eentje van 1920x1080 is, moet er dus na PP intern ge-upscaled worden naar de panel toe.

Dit is niet nodig in bijv. de 9631D aangezien zijn panel native 1366x768 is. Ik denk dat dit de reden is waarom sommige high-end Philips toestellen zoals de 42pf9831D geen full-HD zijn want upscalen intern na PP nekt full-native HD toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Koetje_boe schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:43:
Ik merkte gister dat als je een film via bijvoorbeeld een USB stick speelt, je de verhoudingen niet aan kan passen. Hij rekte het beeld veel te ver op en ik kon dit niet aanpassen met de "option" knop. Is hier een oplossing voor want het is erg irritant om naar een paar uitgerekte hoofden te kijken...
Ik heb dat probleem ook (met foto's bekijken) als ik vanuit de Xbox (in 1080i mode) de multimediabrowser op de tv gebruik.

Mijn workaround is om eerst om te schakelen naar een niet HD-signaal (in mijn geval: KPN TV) en dan het TV-menu te openen, toen was alles in orde. Misschien dat dit jou ook kan helpen?
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:28:
[...]
Gaar maar naar de volgende URL
http://www.press.ce.phili...70EA0055CA7D?opendocument
en download "Pixel Plus 3 HD backgrounder 2006 US" aan de rechter kant. Lees die maar eens goed door.
Ik geef toe, nog niet helemaal gelezen, maar ik wil je deze quote van pagina 3 niet onthouden:
Pixel Plus 3 HD, however, is optimized (see figure 3) for HD input signals (1920x1080i) and HD display panel resolutions (1366x768p). Downscaling is no longer needed.
Figuur 3 waar naar verwezen wordt laat de werking voor een 1366x768 panel zien, misschien dat daar de verwarring is ontstaan?

[ Voor 34% gewijzigd door MagicMau op 30-08-2006 15:24 ]

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Figuur 3 waar naar verwezen wordt laat de werking voor een 1366x768 panel zien, misschien dat daar de verwarring is ontstaan?
Ja, maar de panel in de 9731D is groter dan 1366x768 en dus moet er weer ge-upscaled worden nadat PP zijn werk gedaan heeft. Er staat nergens in de text dat PP zijn werk met 1920x1080 ooit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om 37PF9731 te gaan kopen, ik zou graag van jullie willen weten welke ophang beugel ik het beste kan kopen zodat de tv dicht op de muur zit, het hoeft geen kantelbare te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VANDAAG BESTELD!!!!!!!!!!!!1 :) :) :*) :*) _/-\o_ _/-\o_

Bij: http://www.bestelict.nl/product/37PF9731D%25252f10

Goedkoper kan nu niet, goede beoordeling op Kieskeurig.nl en op Tweakers, waarschijnlijke leverdatum: 16-09-2006.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas Phil,

je zit er echt helemaal naast!!!!

Lees:
Previous Pixel Plus versions have been optimized for SD (840x480p) input signals. Native HD signals (1920x1080i) were therefore first downscaled to SD resolution for Pixel Plus processing, and then upscaled again to match the display resolution of the screen (1366x768p). Pixel Plus 3 HD, however, is optimized (see figure 3) for HD input signals (1920x1080i) and HD display panel resolutions (1366x768p). Downscaling is no longer needed.
Lijkt mij toch volledig duidelijk dat ik met mijn eerdere uitspraak VOLLEDIG gelijk heb!!

De reden dat er in het document (bij afbeelding 3) niet over 1920x1080 wordt gepraat is heel simpel: Die wordt niet op de Amerikaanse markt verkocht, ze kennen daar de 37PF9731 (nog) niet.

Ook nog even een quote van de NL-Philips site.
Pixel Plus 3 HD zorgt met een vier keer zo krachtige processor dat digitale signalen precies zo worden afgebeeld als ze binnenkomen. HD in optima forma.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even wat info uit de test van Media-Totaal, waarin men ook nog even ingaat op de PP2 en PP3 verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/1stestukPP3.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g131/NoaGroeneveld/2destukPP3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicMau schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de Philips SRU-9600 afstandsbediening aangeschaft (65 euro bij Informatique) en die werkt prima met de televisie, mijn Sony versterker, KPN settopbox en Xbox 360. En bovendien erg mooi design, maar ja, over smaak valt te twisten natuurlijk ;)
Kun je daar ook dimmers van verlichting aansturen welke op de RF band werken?

• MagicMau
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:46:
[...]

Kun je daar ook dimmers van verlichting aansturen welke op de RF band werken?
RF is radio, toch? Deze werkt alleen op infrarood volgens mij. Dus ik zou op zoek gaan naar een dimmer die op infrarood werkt. Maar met al dat ambilight heb ik liever het licht helemaal uit als ik een filmpje opzet. :)

Xbox Live Gamertag

Verwijderd

Foutje, ik probeerde hier iets te plaatsten, ging helemaal fout. 8)7 |:( 8)7

[ Voor 224% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 09:31 ]

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:24:
Foutje, ik probeerde hier iets te plaatsten, ging helemaal fout. 8)7 |:( 8)7
Ik zie anders wel wat staan 8)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:02:
Helaas Phil,

Lees:

[...]

Lijkt mij toch volledig duidelijk dat ik met mijn eerdere uitspraak VOLLEDIG gelijk heb!!

De reden dat er in het document (bij afbeelding 3) niet over 1920x1080 wordt gepraat is heel simpel: Die wordt niet op de Amerikaanse markt verkocht, ze kennen daar de 37PF9731 (nog) niet.

[...]
Hey DDS, je zet een streepje onder downscaling, dat het niet nodig is voordat PP3HD zijn werk doet. Klopt. Proficiat! Maar ik heb het over terug-upscalen nadat PP3 klaar is en het op een 1920x1080 panel moet display'en.

Verwijderd

@Phil,

ben je zo blind dat je zelfs het tweede stukje niet kan/wil lezen. Waarin nogmaals staat hoe het zit.

Maar ik heb er vrede mee, als jij het zo wil, have it your way!!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:02:
Helaas Phil,

Lees:

[...]

[...]
Op de Amerikaanse markt hebben ze veel al veel betere TV's, maar natuurlijk ook met een megahoogprijskaartje!

Verwijderd

@Masser,

dat kan wel wezen, maar Philips levert geen HD-resolutie LCD's in Amerika, terwijl wij die wel hebben!

Verwijderd

Ik ben nu bijna overtuigd.... nog even en dan schaf ik hem waarschijnlijk ook aan....

Wie weet: of ik beslist een externe digi-tuner moet hebben als ik via @HOME (Essent) ga kijken?
Zo ja, welke is waarom aan te raden?

Thx

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Welke digitale televisie(regio zoetermeer) komt het meest tot zijn recht met deze lcd?(geen hdtv digitale decoder) kpn / casema.............................?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:52:
Welke digitale televisie(regio zoetermeer) komt het meest tot zijn recht met deze lcd?(geen hdtv digitale decoder) kpn / casema.............................?
KPN geeft nagenoeg altijd slechter digitaal beeld dan digitale tv via de kabel. Het is algemeen bekend dat KPN minder bandbreedte beschikbaar heeft en dus de meest slechte kwaliteit levert. Dit is op een CRT bijna niet zichtbaar, maar op deze LCD is de kwaliteit in Houten via Casema beter. Ik denk dat het beste beeld via de HDTV decoder van Samsung is, aangezien deze kan upscalen naar 1080i of andere HD-formaten. Ik kan deze decoder alleen niet aanbevelen omdat deze veel problemen geeft met aansluiting via de HDMI en hij schijnt traag te zappen. Hij is wel in prijs gedaald bij MM voor € 200.
Een andere optie is Mine TV van KPN, dit is digitale tv via ADSL. Dit schijnt beter dan KPN via DVB-T te zijn, maar er zijn nog weinig ervaringen bekend.

Mijn advies zou dus op dit moment digitale tv via de kabel zijn.

Bericht over HD-decoder van een 9731 eigenaar uit andere thread:
'Heb hem trouwens aangesloten op een Philips 37PF9731 met component. Upscalen van SD naar 1080i geeft echt schitterend mooi beeld. Al het HD materiaal is natuurlijk nog mooier maar ik heb regelmatig blokjes ruis in beeld. Hdmi kabel werkt nog niet.. hoop op een software update van Samsung of Philips..'

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:29:
[...]

KPN geeft nagenoeg altijd slechter digitaal beeld dan digitale tv via de kabel. Het is algemeen bekend dat KPN minder bandbreedte beschikbaar heeft en dus de meest slechte kwaliteit levert. Dit is op een CRT bijna niet zichtbaar, maar op deze LCD is de kwaliteit in Houten via Casema beter. Ik denk dat het beste beeld via de HDTV decoder van Samsung is, aangezien deze kan upscalen naar 1080i of andere HD-formaten. Ik kan deze decoder alleen niet aanbevelen omdat deze veel problemen geeft met aansluiting via de HDMI en hij schijnt traag te zappen. Hij is wel in prijs gedaald bij MM voor € 200.
Een andere optie is Mine TV van KPN, dit is digitale tv via ADSL. Dit schijnt beter dan KPN via DVB-T te zijn, maar er zijn nog weinig ervaringen bekend.

Mijn advies zou dus op dit moment digitale tv via de kabel zijn.

Bericht over HD-decoder van een 9731 eigenaar uit andere thread:
'Heb hem trouwens aangesloten op een Philips 37PF9731 met component. Upscalen van SD naar 1080i geeft echt schitterend mooi beeld. Al het HD materiaal is natuurlijk nog mooier maar ik heb regelmatig blokjes ruis in beeld. Hdmi kabel werkt nog niet.. hoop op een software update van Samsung of Philips..'
Ok via de kabel dus, ik zou dan voor casema moeten gaan is deze decoder redelijk geschrikt Samsung DCB-9401R of beter een philips(geen hdtv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:45:
Ik ben van plan om 37PF9731 te gaan kopen, ik zou graag van jullie willen weten welke ophang beugel ik het beste kan kopen zodat de tv dicht op de muur zit, het hoeft geen kantelbare te zijn.
Heyy ik heb de beugel van de voetsteun aan de meur geschroefd. Dichter bij de muur kan je hem mijns inziens niet krijgen! Wilde hem zelf ook zo dicht mogelijk op de muur, sowieso omdat het al een vrij dikke tv is en voor de ambilight vind ik dat ook het mooist!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:40:
Ik zag op hifi-forum.de dat een aantal duitsers last heeft van groene vlakken op de 37pf9731d als je over hdmi naar dvd kijkt op een player/recorder die upscalet naar 1080i. Heeft iemand hier daar ook last van? Schijnt met een software-update die nog moet komen te worden verholpen. Wel jammer, want ik was nu juist van plan om m'n dvds te gaan upscalen via m'n recorder. 720p schijnt geen probleem te zijn

Overigens las ik op hetzelfde forum dat de Duitstalige C'T-magazine klaarblijkelijk lovend is over deze tv, terwijl ze normaal gesproken niks van lcds moeten hebben (vinden crt beter)
Dat probleem lijkt er alleen te zijn met de Samsung HD receiver over HDMI. Heb laatst een Onkyo DVD speler aangesloten die upscaled naar 1080i via HDMI en prima beeld. Ook geeft de Samsung HD receiver 1080i beeld prima weer via componenten dus het is enkel nog even wachten tot Samsung en Philips er samen achter zijn waarom hun handshake niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Waarom zouden we eigenlijk sowieso een DVD-speler willen laten upscalen naar 1080?
Dat kan de upscaler van het LCD-scherm zelf toch ook?

Of is de upscaler van de 37PF9731 inferieur aan die van een DVD-speler?
Het hele idee achter al die fancy "dure" chips in de 37PF9731 is toch dat non-HD materiaal er behoorlijk uitziet op het scherm wanneer het wordt opgeblazen naar 1920x1080 op een 37"scherm?

Waarom zou je dan een DVD-speler eerst de boel laten opblazen naar 1920x1080...? Als je dat doet dan kan de 37PF9731 (als het goed is) niet eens meer ClearLCD eroverheen gooien.

Laat het vertalen van een PAL-DVD signaal naar een mooi beeld op een 1920x1080 scherm maar over aan het scherm zelf zou ik dus zeggen...

Wie kan mij van het tegendeel overtuigen? (Voor goede argumenten sta ik graag open...dan leer ik ook weer wat)

[ Voor 91% gewijzigd door The_Sukkel op 02-09-2006 11:56 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Na het vergelijken van het beeld via scart en HDMI heb ik besloten om de HDMI-uitgang te gebruiken (en dus de DVD-speler te laten upscalen). Het beeld zag er beter uit als ik de DVD-speler liet upscalen naar 1080i.
Een ander voordeel is dat ik minder scart kabels heb liggen doordat alleen scart1 geschikt is voor RGB en daar zit de UPC mediabox op. Als ik dus gebruik maak van scart op de dvd-speler zou ik het zooitje weer moeten doorlussen. Opzich niet zo'n ramp maar wel een voordeel als hdmi toch beter beeld geeft.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe goed de DVD-speler kan upscalen en als je de mogelijkheid hebt zou ik het gewoon even uittesten. Het verschil is niet echt enorm groot te noemen maar het is gewoon iets strakker.

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die een beetje Duits kan lezen:

http://www.sft-magazin.de...580/TECHNIK_Leseprobe.pdf

Het cijfer 1 is bij deze test het beste, de tv krijgt een 1,2, dus zeer goed!! Dit is slechts een testuitsnede van de gehele test, maar die is niet zomaar op te roepen! De Philips kwam echter wel als beste uit de test.

1 Minpunt: Beeldformaat alleen in te stellen via het meu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:59:

1 Minpunt: Beeldformaat alleen in te stellen via het meu!
En dat ligt dus aan de afstandsbediening. Ik heb nu een universele Philips afstandsbediening en daar zit wel een knopje om het beeldformaat 'on the fly' aan te passen.

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Koetje_boe schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:08:
Na het vergelijken van het beeld via scart en HDMI heb ik besloten om de HDMI-uitgang te gebruiken (en dus de DVD-speler te laten upscalen). Het beeld zag er beter uit als ik de DVD-speler liet upscalen naar 1080i.
Een ander voordeel is dat ik minder scart kabels heb liggen doordat alleen scart1 geschikt is voor RGB en daar zit de UPC mediabox op. Als ik dus gebruik maak van scart op de dvd-speler zou ik het zooitje weer moeten doorlussen. Opzich niet zo'n ramp maar wel een voordeel als hdmi toch beter beeld geeft.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe goed de DVD-speler kan upscalen en als je de mogelijkheid hebt zou ik het gewoon even uittesten. Het verschil is niet echt enorm groot te noemen maar het is gewoon iets strakker.
Bedankt voor de reactie Koetje_boe.

Vraagje:
Als je aansluit via HDMI, werkt ClearLCD dan nog?
Hangt dat nog af of je een geupscaled signaal doorstuurt of niet?

(het zou namelijk betekenen dat een geupscaled signaal via HDMI, zonder ClearLCD mooier is dan een PAL signaal dat door de TV zelf wordt geupscaled mét ClearLCD...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een PC via DVI naar de HDMI aangesloten en een hogere resolutie kunnen draaien dan de wat magere 1024x768 die in de specs staan? Ik zit namelijk te twijfelen om dit scherm aan te schaffen en 'm ook als computer scherm aan te kunnen sluiten. M'n MacMini heeft voldoende power aan boord om deze resolutie makkelijk aan te kunnen en heeft ook een DVI uitgang.
In de specs van Apple zag ik dat m'n MacMini zonder probleem een 1080i kan aansturen, maar volgens mij krijg je meteen koppijn als je aan het surfen bent, je mail aan het lezen of aan het Photoshoppen bent met een interlaced beeld op je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Inderdaad...1080i is leuk voor een film, maar niet erg leuk voor stilstaand beeld (vandaar mijn constante gezeur daarover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:41:
[...]

Heyy ik heb de beugel van de voetsteun aan de meur geschroefd. Dichter bij de muur kan je hem mijns inziens niet krijgen! Wilde hem zelf ook zo dicht mogelijk op de muur, sowieso omdat het al een vrij dikke tv is en voor de ambilight vind ik dat ook het mooist!

gr
Dat is interessant! Jij hebt dus geen losse beugel gekocht zie ik?

Heb je daar een foto van, hoe je tv nu aan de muur gemonteerd zit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de handleiding van de 9731D staat dat "Teletekst via apparaten aangesloten op de HDMI ingangen onmogelijk is". Straks hebben we een HD mediabox van UPC die HDMI gebruikt. Dus in de toekomst geen Teletekst meer of is er een oplossing hiervoor (behalve het effe switchen naar analoog om teletekst te bekijken) ?

Phil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Phil,

je zal voor teletekst dan inderdaad moeten overschakelen op het analoge signaal.

Overigens gaat UPC daar ook zelf van uit, aangezien je de txt-functie van de decoder toch niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Is het mogelijk om het beeld van bijv. een pc of laptop via ethernet of wireless naar de tv te sturen?
De vaste met kabel, kun je gewoon het signaal doorsturen naar tv.

Wat wij willen is het beeld van de laptop draadloos OF via ethernet naar de tv te sturen.

Kunnen het nergens vinden in het boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Nee dat is technisch echt volstrekt onmogelijk.

Stel dat je 1024x768 resolutie hebt, 24 bits kleuren, op 60Hz. Een volstrekt gerenderd beeld digitaal oversturen kost je dan slechts 135 megabyte per seconde. Je zou dus slechts 1Gbit aan foutloze verbinding moeten hebben om dat te halen. Helaas houdt 802.11g ergens op bij 54Mbit waarvan je in de praktijk maximaal 30~40 kunt realiseren door interferentie en foutcorrectie.

Voor sommige dingen heb je echt voorlopig nog een kabeltje nodig, en de verbinding tussen visuele signaalbron en scherm is er eentje van.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:05:
@Phil,

je zal voor teletekst dan inderdaad moeten overschakelen op het analoge signaal.

Overigens gaat UPC daar ook zelf van uit, aangezien je de txt-functie van de decoder toch niet kan gebruiken.
En toch lukt het mij om de Teletekstfunctie via UPC digitale TV te gebruiken. Weliswaar met een omweg.
  1. Lampje van afstandsbediening afschermen
  2. Knop 'TV' indrukken
  3. Met afst.bediening op box gericht 'TXT' indrukken
En dan heb je keurig Teletekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:59:
[...]

En toch lukt het mij om de Teletekstfunctie via UPC digitale TV te gebruiken. Weliswaar met een omweg.
  1. Lampje van afstandsbediening afschermen
  2. Knop 'TV' indrukken
  3. Met afst.bediening op box gericht 'TXT' indrukken
En dan heb je keurig Teletekst.
Maar ja, DDS, je huidige mediabox heb je niet via HDMI aangesloten...
Ik had het over de toekomstige HD-mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:34:
Ik ben nu bijna overtuigd.... nog even en dan schaf ik hem waarschijnlijk ook aan....

Wie weet: of ik beslist een externe digi-tuner moet hebben als ik via @HOME (Essent) ga kijken?
Zo ja, welke is waarom aan te raden?

Thx
even mijn eerder gestelde vraag nogmaals onder de aandacht brengen.....
iemand suggesties / advies? _/-\o_

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marti,

nee, helaas. Door dit te doen gebruik je gewoon je tv-signaal voor de txt. Plak je ir-oogje van de tv maar eens af, dan zie je dat de txt het niet doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Phil,

ja dat klopt maar nu haal je twee zaken door elkaar.

Teletekst kan je niet via HDMI laten tonen, maar je zal ten alle tijden ook een analoog signaal naar je TV kunnen laten lopen. Je lust immers de antenne-kabel van de HD-decoder (bij mij komt 'ie eraan) door naar de TV. Op die manier heb je altijd een analoog signaal!!

Dus txt is geen enkel probleem met de HD-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bootje,

ja, je moet voor digi-tv een losse decoder hebben. Je kan alleen via Digitenne automatisch beelden ontvangen via de ingebouwde decoder.

Voor de DVB-C moet je helaas bij deze tv nog altijd een aparte decoder hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx DDS,

nog suggesties voor een GOEDE digi-tuner? Merk/type en redenen waarom? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:05:
@Phil,

ja dat klopt maar nu haal je twee zaken door elkaar.

Teletekst kan je niet via HDMI laten tonen, maar je zal ten alle tijden ook een analoog signaal naar je TV kunnen laten lopen. Je lust immers de antenne-kabel van de HD-decoder (bij mij komt 'ie eraan) door naar de TV. Op die manier heb je altijd een analoog signaal!!

Dus txt is geen enkel probleem met de HD-decoder.
Yup, dat zal het dan moeten worden. Zijn er trouwens merken die wel text via HDMI ondersteunen of is het zo dat HDMI alleen een pixel (en audio) stream is zonder een aparte datastream waarin bijv. text te encoderen valt? Met HDMI gebruik je de TV dus als een monitor en niet meer als TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:54:
VANDAAG BESTELD!!!!!!!!!!!!1 :) :) :*) :*) _/-\o_ _/-\o_

Bij: http://www.bestelict.nl/product/37PF9731D%25252f10

Goedkoper kan nu niet, goede beoordeling op Kieskeurig.nl en op Tweakers, waarschijnlijke leverdatum: 16-09-2006.
En precies een week later is ie alweer goedkoper te krijgen :) :) :*) :*) _/-\o_ _/-\o_

Bij: http://www.mokio.nl/?Cont...tail&cat=151&prod_id=2290

Volgens Kieskeurig zou die bij Mokio zelfs €2799,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulgore,

je raadt het nooit........ gisteren heb ik mijn order bij BestelICT geannuleerd (TV was nog niet in levering).
Vanmorgen bij Mokio besteld. Daar ga ik weer....... GOEDKOPER kon toen niet!

Ik heb een screenshot gemaakt vanmorgen, toen stond er daadwerkelijk € 2799, ik heb dus een bestelbevestiging voor deze prijs. Helaas voor de rest is de prijs bij Mokio.nl nu al weer met 70 euro omhoog gegaan.

Maar dan nog, voor de service die zij bieden zijn ze echt uniek!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
hoe zit het met die mediamarkt aanbieding? Philips 42pf5321 voor €1111. niet slecht lijkt me, maar kan niet veel info vinden erover. http://www.mediamarkt.nl/1/

Facts don't care about your feelings

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
De 5321 is een 'oud' WXGA model, niet HD ready dus. Bovendien is de vertikale resolutie lager als bij een conventonele TV!

Daar zou ik met een grote boog omheen lopen.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ok thnx. dan weet ik dat :9

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:13:
Vanmorgen bij Mokio besteld. Daar ga ik weer....... GOEDKOPER kon toen niet!

Maar dan nog, voor de service die zij bieden zijn ze echt uniek!!!
Kan NOG goedkoper:

http://www.foka.nl/pages/...534-2-10000000001820.aspx Prijs: € 2.699,00

Is wel buitenlandse handleiding. En maar 1 jaar garantie. Ik twijfel nu, want mijne staat in bestelling bij BestelICT.nl.

Verwijderd

Seg ik heb nu een vraagje over de Connected Planet van de 37PF9731. Het lukt me fantastisch om materiaal door te sturen naar de TV. Maar het enige dat ik maar niet aan de praat krijg zijn de ondertitels. De Philips Media Manager die op mijn PC staat laat nochtans toe om ondertitels van het srt. formaat toe te wijzen aan een videofile. Dit doe ik dan ook maar het moment dat ik de video dan afspeel via de LCD dan geeft die gewoon geen ondertitels. Is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Een 2de probleem dat ik heb is dat mijn beelden van PC altijd worden uitgerokken in de hoogte. Ik kan het beeldformaat nergens aanpassen. Is dit al ergens opgelost in een firmware update of zal dit nooit kunnen worden opgelost ?

Bedankt alvast !

Verwijderd

@Marti,

ik zou 'm bestellen bij Mokio ookal is de prijs daar nu weer iets hoger dan wat ik ervoor betaal.

Qua service en garantie zijn zij (blijkens de site) echt ongekend.

In eerste instantie had ik ook bij BestelICT besteld, maar...... op service gebied komen ze niet in de buurt van Mokio. Zo heb jebij Mokio standaard pixelgarantie!!

• erikven1978

gr
erikven1978 schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:24:
[...]

Dat is interessant! Jij hebt dus geen losse beugel gekocht zie ik?

Heb je daar een foto van, hoe je tv nu aan de muur gemonteerd zit????
Ik zal mijn bericht nog eens onder de aandacht brengen.... 8) Hopelijk ziet de '37pf9731bezitter' het nu wel...

Tevens even een antwoord op de Mokio pixelgarantie: die is maar 14 dagen he! Daarna val je weer onder de Philips garantie, en die houdt in dat je 8 dode pixels mag hebben.

Maar ik ben het ermee eens dat Mokio een super service (aldus de site) heeft. Als ik hem online ga bestellen (maar dan waarschijnlijk de 32") dan staat Mokio hoog in de ranglijst!

[ Voor 18% gewijzigd door erikven1978 op 07-09-2006 15:32 ]

Verwijderd

@Erik,

klopt volledig wat je aangeeft!!

Dit is echter 14 dagen meer dan elke andere winkel aanbiedt.

Hou je er trouwens rekening mee dat de 32" op een aantal punten aanzienlijk anders is dan de 37" met hetzelfde nummer.

O ja,
dit kreeg ik van Philips binnen:
U heeft ons recentelijk gevraagd naar de garantie voorwaarden met betrekking tot de pixels in het scherm.

Wij danken u voor uw interesse in Philips.
Betreffende de garantie kunnen wij u melden dat er geen helder oplichtende pixels in uw scherm zichtbaar mogen worden.
De donkere pixels vallen binnen de tolerantie, daar zij minder hinderlijk zijn. Afhankelijk van de grote van uw scherm wordt er bepaald wat de tolerantie is.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

P. Stuard
Philips Consumer Care
Van die donkere/overleden pixels mag je er van Philips inderdaad 8 hebben bij 37".

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:39 ]

Verwijderd

UPC-update;

sinds vandaag teletekst op de normale UPC-decoder!!

Digitale TV wordt echt steeds en steeds beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:32:
UPC-update;

sinds vandaag teletekst op de normale UPC-decoder!!

Digitale TV wordt echt steeds en steeds beter.
Yep, en de reminder-optie werkt nu ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:59:
@Marti,

ik zou 'm bestellen bij Mokio ookal is de prijs daar nu weer iets hoger dan wat ik ervoor betaal.

Qua service en garantie zijn zij (blijkens de site) echt ongekend.

In eerste instantie had ik ook bij BestelICT besteld, maar...... op service gebied komen ze niet in de buurt van Mokio. Zo heb jebij Mokio standaard pixelgarantie!!
Ik heb net mijne bij BestelICT afbesteld en nu ook bij Mokio besteld ;)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Is er al iets bekend over de opvolger van de XXPF9731D modellen?

Zit te wachten op een model van philips die eindelijk geen gezeik heeft met pc resoluties.

w00t

Verwijderd

@Vuuraanlater,

wat denk je zelf?!?!?!?!

Dit apparaat is net 1 maand op de markt!!! Denk je dat er nu al een opvolger is.??

Gewoon rustig 1 jaartje wachten, dan komen de nieuwe modellen weer, voorlopig is het uit met de pret.

Overigens; voor perfect computerbeeld moet je gewoon een computermonitor kopen!!!

Verwijderd

@Marti,

heb je het gezien?!?!?!?!

Wat?????????????????? Hoor ik je denken;

je kan nu ook zelf je zenders instellen. Ik heb alleen het basispakket, die zenders heb ik nu allen bij "mijn zenders" geplaatst. Nu kan ik gewoon zappen langs de zenders die ik kan ontvangen in plaats van alle zenders te zien die geblokt zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:02:
@Marti,

heb je het gezien?!?!?!?!

Wat?????????????????? Hoor ik je denken;

je kan nu ook zelf je zenders instellen. Ik heb alleen het basispakket, die zenders heb ik nu allen bij "mijn zenders" geplaatst. Nu kan ik gewoon zappen langs de zenders die ik kan ontvangen in plaats van alle zenders te zien die geblokt zijn.
Oh ja, dat was die andere uitbreiding, naast het vernieuwde interactive functie. Ben er alleen nog niet achter hoe je 'mijn zenders' nou moet instellen in de TV Guide :(. Ik zal es op het UPC-forum gaan kijken.

Verwijderd

Simpel:

"Guide"
"Instellingen"
Nu zie je een lijst met alle zenders, ga op de zender staan welk je in jouw lijst wil en druk op blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:01:
Overigens; voor perfect computerbeeld moet je gewoon een computermonitor kopen!!!
Wat zou dat mooi zijn..... Een 37'' LCD Philips computer monitor met een native resolutie van 1920x1,080.. Full Surround Ambilight... Pixel Plus Full HD.... Scanning Backlight dat ook werkt in Full HD mode.... LED Backlight met > 10.000:1 contrast ratio etc..

Eindelijk een LCD Panel waar mijn Media Center fatsoenlijk mee uit de voeten zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:01:
[...]
Hoeft niet perfect te zijn...moet alleen 1920x1080 trilvrij kunnen weergeven
(Sony bewijst met dat 46" scherm dat dat nu al gewoon kan, nu Philips nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 32PF9731D gekocht bij de BCC :*)
Wordt a.s. woensdag bezorgd.... kan haast niet wachten !

De 37" is helaas te groot voor ons :( maar ze konden mij bij de BCC de 37" aanbieden voor € 2699,-
Waarom dan nog bij een "online winkel" kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:44:
Gisteren de 32PF9731D gekocht bij de BCC :*)
Wordt a.s. woensdag bezorgd.... kan haast niet wachten !

De 37" is helaas te groot voor ons :( maar ze konden mij bij de BCC de 37" aanbieden voor € 2699,-
Waarom dan nog bij een "online winkel" kopen ?
Wat heb je betaald voor de 32PF9731D als ik vragen mag?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@I-J

lijkt mij sterk. Voor dat geld krijg je bij mijn weten echt die tv niet mee.

Voor de zekerheid net met BCC telefonisch contact gelegd; wat blijkt; ze hebben de tv op voorraard (ik vroeg 't voor locatie Arnhem), is ook geplaatst in de winkel. De LCD kan dus gelijk worden meegenomen.

Prachtig allemaal, maar........................................................

BCC wil toch echt € 3499,00 voor deze tv ontvangen en geen cent minder!!!!!

Ik weet voor 100 % zeker dat de verkoper jou een 37PF9631 aangeboden heeft. En die tv is niet te vergelijken met de 9731.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Laguna,

zullen we wedden dat hij veel meer heeft betaald dan € 1959,00.

Voor dit geld krijg je de tv bij Mokio. Dit is dus niet de goedkoopste aanbieder maar wel diegene met de beste levervoorwaarden waar ook de BCC nog een puntje aan kan zuigen.

Klant bij BCC; (klant)"Ik wil graag pixelgarantie...." ==> (verkoper)"Pixel-watte?????"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Laguna

Heb voor de 32" iets meer dan € 2000,- betaald.

@dds

Over de 37" die hij me gisteren aanbood had hij toch echt de 37PF9731D op z'n papier staan !
Misschien dat hij een fout gemaakt heeft !?

Heb er bewust voor gekozen om bij een "gewone" winkel te kopen niet bij een "online" winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@I-J

kom maar op met dat papiertje!! Dan ga ik 'm wel halen bij de BCC.

Maar inderdaad, de persoon heeft gewoon een fout gemaakt. Hij heeft je een 9631 geoffreerd, dus niet goed gekeken in de papieren en vervolgens deze prijs opgeschreven voor de 9731.

Maar vertel mij eens. Waarom bij BCC en niet bij Mokio. Daar hebben ze veel betere voorwaarden en komen ze het op afspraak leveren.

Nog even: welke BCC was het?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 12:02 . Reden: extra vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dds

Dan is die vent wel aan het slapen geweest waarschijnlijk.
Had ik beter die mee kunnen nemen voor dat geld, maar dan is nog steeds te groot :'(

Was de BCC in Enschede.

Weet niet goed uit te leggen waarom niet bij Mokio.. denk het gevoel wat ik erbij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach I-J,

nu stel je je echt aan!!! De TV is AB-SO-LUUT niet te groot!! Je kamer is te klein, daar kan de TV toch niet aan doen?!?!

[komische mode uit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk.... moet maar een groter huis kopen en de bestelling afzeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens ervaring met het aansluiten van de Samsung DCB-9401R (@Home digitale TV) i.c.m. deze TV ?

Is het nodig om dure (vergulde) SCART kabels te gebruiken of kun je volstaan met de standaard goedkope kabels, zonder al te veel kwaliteit te verliezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard kabels zijn een ramp!!

Als jij digi-tv wil hebben moet je ook zorgen dat de rest er omheen perfect is. Anders heb je een goede tv en een goed signaal en wordt de boel om zeep geholpen door een kabel van 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat niemand heeft gereageerd zal ik het nog eens posten.

ik heb een vraagje over de Connected Planet van de 37PF9731. Het lukt me fantastisch om materiaal door te sturen naar de TV. Maar het enige dat ik maar niet aan de praat krijg zijn de ondertitels. De Philips Media Manager die op mijn PC staat laat nochtans toe om ondertitels van het srt. formaat toe te wijzen aan een videofile. Dit doe ik dan ook maar het moment dat ik de video dan afspeel via de LCD dan geeft die gewoon geen ondertitels. Is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Een 2de probleem dat ik heb is dat mijn beelden van PC altijd worden uitgerokken in de hoogte. Ik kan het beeldformaat nergens aanpassen. Is dit al ergens opgelost in een firmware update of zal dit nooit kunnen worden opgelost ?

Bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Vraag aan de gene die hem bij Mokio besteld hebben: wat is de levertijd? 8 tot 30 werkdagen is nogal vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen in het bezit van m'n 37PF9731
Via kabel al eens verbonden met PC. Dat lukte onmiddellijk.

Vervolgens wireless geprobeerd, zonder router. Ik werk via het Wireless-kaartje in mjn PC.
Het draadloos netwerk wordt onmiddellijk herkend door de PC : "verbonden met Philips WIFI". De kwaliteit van de verbinding is uitstekend. Er worden datapakketten verzonden en soms ontvangen.
De network-utility die bijgegeleverd is op de Connectedplanet CD, meldt ook "No changes requred to connect to your Connectedplanet set".

Doch langs de tv-zijde verschijnt de PC niet als 'media-server' op het menu.
Noch met een dynamisch, noch met een statisch IP-adres.

Heeft er iemand tips om de draadloze connectie ook langs de tv-zijde aan de praat te krijgen ?

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ oZy,

Ik krijg uiterlijk morgenmiddag te horen of ze mij nog kunnen leveren met de zending die morgen aan zou moeten komen. Ik heb dan ook al vorige week besteld.

Verder is het nu even afwachten wanneer de volgende levering binnen komt. Dat weet ik nu niet, misschien morgen wel als ik eventueel buiten de boot val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week dit toestel bij een winkel in Leiden besteld, hier is de garantie 1 jaar. Hoe kan het dat bij de een 2 jaar fabrieksgarantie word gegeven en bij de ander 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:13:
@ oZy,

Ik krijg uiterlijk morgenmiddag te horen of ze mij nog kunnen leveren met de zending die morgen aan zou moeten komen. Ik heb dan ook al vorige week besteld.

Verder is het nu even afwachten wanneer de volgende levering binnen komt. Dat weet ik nu niet, misschien morgen wel als ik eventueel buiten de boot val.
Op de site staat 'Wordt weer verwacht in week 38!!! '
Dus de week van 18 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit man, ik stond op het punt de 37PF9631D te kopen
en nou zie ik vandaag pas dat deze geen clear lcd heeft.
deze is iets goedkoper dan 2500 euries. 94 cm, perfect, alles erop en
eraan, behalve dat.

De Philips 37PF9731D heeft dat weer wel. plus dan een paar
dingen meer maar die is bijna 1000 euro duurder. en daar
heb ik geen zin in.

is clear lcd nou echt wel zo belangrijk als dat ik denk dat het is?
volgens mij scheelt het wel erg veel dat verschil.

iemand ervaring/mening?
voor mij is dit nu dé rede waarom ik deze niet koop namelijk. :/

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 18:19 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vleespet.

ik wil niet lastig of zeurderig zijn maar voor max € 400 euro meer het je de 37PF9731. Dat is dus zeker geen € 1000,00.

En of je Clear LCD voor dat geld wel wil hebben moet je toch echt voor jezelf bepalen.

Als je het beste wil kopen is er maar 1 oplossing. Al het andere van Philips is gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik had de prijzen gechecked en de 9631 kwam op 2200€ en de 9731 op 3100€ (philipswinkel) dat scheelt nogal. via internet bestellen ben ik niet zo'n fan van maar dat zal mischien wel wat schelen ja, qua prijs.

de 81cm versie van de 9731 is 2050€ maar dan ga ik er niet echt op vooruit qua formaat (heb nu 72cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Bovendien is de 32PF9731 volstrekt andere specs, met 1366x768 panel ipv 1920x1080 en als ik me niet vergis ook maar dual Ambilight. Dat het hele typenummer identiek is behalve de grootte zegt bij Philips niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, vet apparaat die 9731 maar ik heb geen 3000€ over voor een tv.
daarom zag die 9631 wel zitten, ik denk 't beste wat je
kunt krijgen voor +/- 2000€
maar omdat die clear lcd er niet opzit zit ik toch zwaar te twijfelen.
niet dat ik dadelijk een tv van 2200 euries koop en dan
nog met zo'n ghost effect zit te kijken want daar zou ik em gruwelijk van flippen.
vandaar dat ik vroeg of iemand ervaring heeft daarmee.
als het allemaal niet zoveel voorsteld bijvoorbeeld...
en in een winkel zie je ook geen reet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 00:59 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
curry684 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:57:
Bovendien is de 32PF9731 volstrekt andere specs, met 1366x768 panel ipv 1920x1080 .
Klopt, maar in de praktijk merk je eigelijk niet dat het scherm een lagere resol. heeft. Ik vind zelfs dat het beeld van de 32" overall gezien er iets beter uit ziet als die van de 37". Zet ze maar eens naast elkaar met dezelfde instellingen. (Heb ik gedaan in de PW).

Wat je ook merkt is dat snel bewegende en/of ronddraaiende beelden vloeiender uit de 32" komen.

@vleespet:

Als jij wel echt vooruit wilt gaan qua beeld, en minder als 2000 euro wilt uitgeven dan zou ik toch een serieus over de 32pf9731 gaan nadenken. Heel leuk een iets grotere TV, maar als je dan een minder model koopt, lijkt t mij een miskoop waar je spijt van krijgt... (t gaat niet alleen om de grootte he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mwah ik heb ook in de PW gekeken, en kan toch echt niet zeggen dat ik de 32" merkbaar beter uit de bus vond komen dan de 37". Heb ze niet echt direct specifiek met elkaar vergeleken, maar zeker op korte afstand zag je de hogere resolutie echt wel eruit komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
ja op korte afstand zou je t wel kunnen zien, maar in de praktijk zit je niet in je toestel he.
Als je je eigen kijksafstand neemt; dat is de afstand waarmee je t beeld moet vergelijken.

Bij mij is dat 3,2 meter. Ik heb de trukendoos op minimaal gezet bij beide tv's. Tevens t contrast verlaagd naar 75. de rest identiek ingesteld. dan ziet de 32" er beter uit. Let wel: we hebben t over deitals he! Dat geld ook voor de bewegende beelden, die gaan nu net iets vloeiender als in de 37" (welke ook erg goed is hoor)

Ik zit nog steeds te vechten met het formaat. Op HD ziet t er allemaal fantastisch uit, maar thuis kijk je gewoon naar een DVD en je digitale tv. Als je met deze bronnen te dicht op je scherm zit, wordt t er niet beter op. Dan zou een 32" misschien wel de betere keuze zijn.. Maja das ieder voor zich, ieder zal zijn eigen ervaringen moeten opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik, jij bent denk ik een beetje hetzelfde als ik denk ik. ik kick op strak beeld/geluid.
ik ben wel een detail man. thnx voor de post. heb ik wat aan.

ik heb nou een philips 72cm 100hrz 28pw8506
op zich strak beeld maar het gaat er mij inderdaad om
dat ik een grotere wil en het verschil met 80cm is niet veel.
tenminste in de winkel lijkt ie net zo groot als mijn tv nu.
ik zit er ongeveer 5 meter vanaf nu,thuis. en dan is 72 en 80 vrij klein.
zit er ook zwaar aan te twijfelen. ik denk dat ik nog even wacht.
mischien dat de 37" 9731 rond de kerst wat goedkoper is...

vergelijk alle 3

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:08 . Reden: .. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erik,

vind ik toch een vreemd vergelijk van jou!

De 37pf9731 heeft die trucendoos juist om wel een heel goed PAL-signaal weer te geven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de twee andere aangehaalde tv's.

Ik vind het dan oook vreemd om al die engine's uit te zetten en dan te gaan vergelijken. Als je een TDI koopt haal je de turbo er toch ook niet af om te bekijken hoe de wagen het doet als normale DI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oZy en Fulgore,

vandaag te horen gekregen dat ik deze week niet meer beleverd word.

Dit gaven ze aan in de mail voor de volgende leveringen:
De verwachtingen vanuit Philips zijn dat het in week 38 weer leverbaar zal worden. Dit is volgende week. U zult bericht van ons krijgen als wij de tv binnen hebben. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor of zie ik die graag tegemoet
Let wel: ze maken een erg duidelijk voorbehoud, dus misschien wordt het pas 1 of 2 weken later.

• erikven1978
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:18:
@Erik,

vind ik toch een vreemd vergelijk van jou!

De 37pf9731 heeft die trucendoos juist om wel een heel goed PAL-signaal weer te geven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de twee andere aangehaalde tv's.

Ik vind het dan oook vreemd om al die engine's uit te zetten en dan te gaan vergelijken. Als je een TDI koopt haal je de turbo er toch ook niet af om te bekijken hoe de wagen het doet als normale DI??
De 32pf9731 heeft dezelfde trukendoos aan boord als de 37" versie. Het enigste verschil is de resol. van het scherm. Ik zei namelijk dat ik ze beide hetzelfde ingesteld heb, en de trukendoos op minimaal gezet heb. Bij veel mensen levert het uitzetten van diverse functies zelfs een verbetering op.

Ik heb het beeld vergeleken met een standaard PAL signaal. En geen HD demo; want dat is niet de realiteit.

Over de bewegingen op het scherm: Dit is mijns inziens logisch, aangezien de 32: heel wat minder rekenwerk heeft met dezelfde imaging processor aan boord. (Om bij de auto's te blijven: een auto met dezelfde motor en een lager leeggewicht zal ook sneller zijn)

@Vleespet: 5 meter is idd een flinke afstand! Dan zou ik persoonlijk al niet meer kijken naar de 32"...

(@DSS: Dus jouw TDI hoeft alleen maar plankgas goed te rijden, maar normaal cruisen over een 80km/u weg is niet boeiend?)

Verwijderd

@Erik,

je hebt gelijk! Ik dacht even aan het vergelijk met de 9631.

Overigens heb ik geen TDI en ook deze opmerking:
(@DSS: Dus jouw TDI hoeft alleen maar plankgas goed te rijden, maar normaal cruisen over een 80km/u weg is niet boeiend?)
is weinig zeggend. Het is een vergelijk van niets. Plankgas rijden met eenzelfde motor of 80 is niet hetzelfde als de motor echt uitkleden van hukpmiddelen. Dat heb jij bij de lcd immers wel gedaan.

Dat is althans mijn mening en laten wij het daar maar bij laten.

• erikven1978
Nou ja, op zich is het vergelijk best goed hoor. Immers ik kleed hem niet uit he, ik heb ze allemaal aan laten staan, maar wel op minimaal zodat ik het beeld gewoon kon beoordelen.

In de praktijk zal je ook niet alle functies op maximaal laten staan. Ik bedoel een color enhancer op maximaal? Mijns inziens (= smaak) wordt het wel allemaal een beetje te. Maar wat lager ingesteld was ie (weer mijn smaak) al wat mooier, en natuurlijker. Tevens hoeft een ruisonderdrukking ook niet op maximum te staan, je beeld wordt er alleen maar trager door, en thuis kijk ik met digitale tv vd Essent. Dus dan zal de ruisonderdrukker ook of uit of op minimaal komen te staan. En dit zal bij velen het geval zijn welke een lcd tv kopen. (waarbij je eigelijk wel een digitale decoder moet aanschaffen) Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen welke niet maximaal hoeven te staan.

Tevens, zoals je zelf ook al weet, zijn een aantal functies gedisabled als je naar een HD bron kijkt, of bijv. een dvd waarbij je je speler laat upscalen.

Verwijderd

nou lees ik hier net ergens dat samsung ook al met een soort van
clear lcd en backlight techniek is begonnen...

link

meer concurrentie voor de nieuwe philips lcds.
mooi zo, omlaag met die prijzen.

Verwijderd

@Vleespet,

hoezo, nog lager dan?!?!

Het huidige topmodel van de 37" is al goedkoper dan zijn voorganger ooit was. Overigens kan je 'm bij een Duitse handelaar via Ebay voor minder dan € 2500 krijgen. Met natuurlijk de fabrieksgarantie.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:55:
@Vleespet,

hoezo, nog lager dan?!?!

Het huidige topmodel van de 37" is al goedkoper dan zijn voorganger ooit was. Overigens kan je 'm bij een Duitse handelaar via Ebay voor minder dan € 2500 krijgen. Met natuurlijk de fabrieksgarantie.
Waarom zo verbaasd?
Het is altijd zo geweest dat dure nieuwe techniek alsmaar goedkoper wordt.
Niets vreemds aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:41:
Hallo

Is het mogelijk om het beeld van bijv. een pc of laptop via ethernet of wireless naar de tv te sturen?
De vaste met kabel, kun je gewoon het signaal doorsturen naar tv.

Wat wij willen is het beeld van de laptop draadloos OF via ethernet naar de tv te sturen.

Kunnen het nergens vinden in het boekje
bedoel je een constructie zoals weergegeven? http://www.p4c.philips.co..._00/sl400i_00_pss_nld.pdf

• reeki
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Met alle informatie in de afgelopen 32 pagina's ben ik overtuigd: ook mijn keuze is gevallen op de 37PF9731. Iedereen bedankt daarvoor. Ik heb echter toch nog een paar vragen die ik na alle speurtochten nog niet helder op mijn netvlies heb:

1. Ik wil met de aanschaf van de LCD ook overstappen op digitale televisie. Ik twijfel over drie mogelijkheden: a) Digitenne via de ingebouwde tuner. Ik weet inmiddels wat ik aanvullend moet aanschaffen. Daarmee geen extra kastje en minder kabels. Ik wil de analoge Casema behouden voor de overige TV's in het huis, dus EUR 7,95 extra per maand, maar is de kwaliteit slechter dan via de kabel? b) via Casema met bijv. de standaard decoder Samsung DCB9401R, nadeel minder kwaliteit (?) via Scart naar de LCD en maar 1 tuner dus geen PIP; c) via Casema met de HD ontvanger (Samsung DCB H360R), nadeel alle (aanloop-)problemen die ik hierover lees, maar blijkbaar wel betere kwaliteit, aansluiting via HDMI (blijkbaar zonder geluid) of component.

2. Ik wil de decoder zowel via mijn ook nog aan te schaffen receiver Denon AVR 2807op de LCD aansluiten als ook direkt op de LCD. Dat laatste is voor mijn vrouw omdat zij nu al moeite heeft met alle aparatuur en afstandbedieningen. Bij Digitenne via de ingebouwde tuner heb ik dit probleem natuurlijk niet. Is de oplossing dan bij de standaard decoder een "verdeler" aan te sluiten op de decoder, waarmee via scart naar de LCD en via S-video voor het beeld en digitaal optisch voorgeluid en naar de receiver wordt gegaan?

Ik weet het: een hoop vragen, maar met zoveel experts aan boord ....

René

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:55:
@Vleespet,

hoezo, nog lager dan?!?!

da's 500 te veel nog :*)

Verwijderd

@The_Sukkel,

ja dat klopt maar ik denk dat met € 2500 de rek er wel uit is!

• erikven1978
Soms zakken ze meer als je denkt hoor...

Ik heb ook met een scheef oog de 32pf9531 in de gaten gehouden. Deze was in het begin 2200 euro. Nu kun je hem online kopen voor 1400 euro. (nederlands model ook nog)

Is gewoon 35-40% lager als in het begin. Dus in theorie zou hij de 2250 moeten kunnen gaan halen. Maar in de praktijk denk ik niet dat dit zal gebeuren. De volume-modellen zijn de 32" apparaten, hier kunnen ze gewoon net wat meer mee zakken blijkbaar.

Zo zie je ook het prijsverschil tussen de 32" en de 37pf9731. Dit is momenteel 1000 euro! Dat is een hoop geld voor een kaartlezer, een hogere resol. (waar ik momenteel weinig aan heb, en wat ik niet terug zie in het beeld van een dvd of een pal sinaal) en een extra lamp bovenop.

Ik neig nu ook steeds harder naar de 32" versie. Hij is 1000 euro goedkoper, dit maakt de grens om hem op de duur te vervangen ook eenvoudiger.

Dit is een persoonlijke keuze he! Ik zit ook redelijk dicht op het scherm (3,2 meter) dus op zich is de 32" groot genoeg voor mij.

De 37" is wel een heel mooi toestel hoor! Ik twijfel daarom ook zo erg welke te kopen.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.