Nou ja...mijn klomp breekt...ben ik verdorrie al die tijd al op die argumenten aan het ingaan en dan wordt er met droge ogen beweerd dat ik er niet op inga...
Dus herhaal ik ze weer:
1) "anders blijf je eeuwig wachten":
Onzin: op het moment dat 1080p probleemloos wordt weergegeven is het wachten voorbij
2) "er is toch nog geen 1080p content":
Onzin: ten eerste wil ik een simpel bureaublad van een HTPC (of een internetpagina) op 1080p zonder getril kunnen weergeven en dat is content nú. Externe 1080p content komt binnen een paar maanden uit in de vorm van blu-ray speelfilms die worden uitgebracht op 1080p.
3) "1080p kunnen weergeven is niet belangrijk":
Why not? Hangt ervan af wat je ermee doet. Zie punt 2.
4) "1080p is zo moeilijk of zo duur":
Mag ik je fijntjes herinneren aan die onzinnige discussie over de Sony 46". Volgens jou was het inbouwen van een 1080p chip nog veel en veel te duur en ingewikkeld... ook in dat scherm... Terwijl ik het een schande zou vinden als met een scherm van vele duizenden euro's niet eens 1080p zou kunnen worden weergegeven... Later bleek dus die Sony het wél kon. Discussie dus in één klap achterhaald. Is een kwestie van tijd (1-2 jaar) voordat het doodnormaal is om 1080p-capable chipjes en masse te bakken en in LCD-schermen te proppen.
Ik herhaal: ik ga in op de argumenten. Datzelfde mis ik eerlijk gezegd tot nu toe bij jou. Iets alleen maar lachwekkend vinden vind ik namelijk niet echt bijdragen aan een gezonde discussie.
@alle anderen: nu weer even iets over de 37PF9731 (daar gaat deze topic tenslotte over):
Ik ben vanavond bij de MM geweest en zag samen met enkele omstanders iets heel vreemds op de de 37PF9731 die onder de 37PF9830 hing. De 9731 had in dat HD demofilmpje van Philips zelf heel erg last van vegen in het beeld (stuntvliegtuigje dat allemaal bochten draait). Op de 9830 was daar weinig tot niets van te merken. Volgens één van de jongens die eromheen stond zou het weleens ghosting kunnen zijn. Maar dat leek me zo onwaarschijnlijk. Ghosting krijg je toch wanneer de reactiesnelheid erg laag ligt? Het zou dan toch vreemd zijn als Philips met de 9731 een scherm uitbrengt met een lagere reactiesnelheid dan de 9830?
offtopic:
Wat ik doe in deze topic? Als je problemen hebt met het feit dat ik alle pro's en contra's afweeg in deze topic, dan meld je dat maar in een TR... niet met zo'n flamerige opmerking in deze topic zelf. Of lees nog eens de opmerking "wanneer de oude CRT de geest geeft".
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450