De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:06:
[...]

Sommige mensen zitten de miereneuken over de verschillen tussen 1080i en 1080p terwijl HDMI 1.3 een veel grotere impact op de beeldkwaliteit heeft.
Als ik zelf iets nodig heb koop ik het ook.
Het punt is dat het artikel bullcrap is ;) HDMI1.3 ondersteunt een aantal features die, zodra ondersteund, merkbare doch nauwelijks spectaculaire impact op beeld en geluid kunnen hebben. Het vrijkomen van de HDMI specificatie zegt echter nog niets over de ondersteuning van betreffende features door panels en electronica. We weten bijvoorbeeld dat de electronica van Philips gelimiteerd is tot 1080i inputs en de chips simpelweg niet genoeg bandwidth hebben om 1080p te verwerken. Niet echt plausibel dat ze dan wel van de een op andere dag 24-bits kleuren naar 48-bits kunnen upgraden, wat ook een verdubbeling van de bandwidth he? ;)

Realistisch gesproken: HDMI1.3 is er nu, en zal met wat geluk binnen nu en een jaar beperkte ondersteuning gaan krijgen. De PS3 schijnt HDMI1.3 te doen, maar is ook lekker pointless omdat de hardware van het ding bij lange na niet krachtig genoeg is om 1080p te renderen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

Exirion

Gadgetfetisjist

vanaalten schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:07:
Dit zou best kunnen, hoor. LG Philips is op zich gewoon een losstaand bedrijf, afdeling Consumer Electronics koopt z'n schermen dan gewoon in waar ze het goedkoopste zijn, niet per se bij LG-Philips.
Het klopt idd dat er TV's zijn met Sharp panels erin. Dat was ook bij de 9976 en 9986 zo als de LG Panels tijdelijk schaars waren.
Zo heb ik op m'n werk destijds een Philips CRT 21" monitor gehad die overduidelijk een Sony beeldbuis had (twee horizontale lijnen op 1/3 en 2/3 van het beeld zichtbaar).
Hoeft geen Sony te zijn. Iiyama bijvoorbeeld heeft Diamondtron beeldbuizen van Mitsubishi gebruikt die dezelfde draadjes als de Sony Trinitrons hadden ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:00:
[...]

Het punt is dat het artikel bullcrap is ;) HDMI1.3 ondersteunt een aantal features die, zodra ondersteund, merkbare doch nauwelijks spectaculaire impact op beeld en geluid kunnen hebben. Het vrijkomen van de HDMI specificatie zegt echter nog niets over de ondersteuning van betreffende features door panels en electronica. We weten bijvoorbeeld dat de electronica van Philips gelimiteerd is tot 1080i inputs en de chips simpelweg niet genoeg bandwidth hebben om 1080p te verwerken. Niet echt plausibel dat ze dan wel van de een op andere dag 24-bits kleuren naar 48-bits kunnen upgraden, wat ook een verdubbeling van de bandwidth he? ;)

Realistisch gesproken: HDMI1.3 is er nu, en zal met wat geluk binnen nu en een jaar beperkte ondersteuning gaan krijgen. De PS3 schijnt HDMI1.3 te doen, maar is ook lekker pointless omdat de hardware van het ding bij lange na niet krachtig genoeg is om 1080p te renderen.
Ik heb begrepen dat de chip die in staat is om fatsoenlijk 1080P weer te geven (van Texas Instruments) ook sinds kort geproduceerd wordt. dus waarschijnlijk zullen er in 2007 toch wel de nodige LCD (of SED) tv's op de markt komen die het allemaal aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@butrosgali: bedankt voor de nuttige update en info.

@curry684:
Ik ben één van die figuren die nu nog gewoon heel tevreden is met zijn oude 4:3 CRT en gewoon nog het juiste moment afwacht voor de koop van een nieuw scherm. Dus de vergelijking "nooit een nieuwe PC kopen omdat er elke maand wel weer een snellere uitkomt" vind ik een beetje flauwe. Voor de meeste mensen geldt: "al een goede PC hebben en nog wachten op werkelijk goede vervanger en/of content voordat je een nieuwe koopt...of totdat de oude de geest geeft".

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
The_Sukkel schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:23:
.

@curry684:
Ik ben één van die figuren die nu nog gewoon heel tevreden is met zijn oude 4:3 CRT en gewoon nog het juiste moment afwacht voor de koop van een nieuw scherm. Dus de vergelijking "nooit een nieuwe PC kopen omdat er elke maand wel weer een snellere uitkomt" vind ik een beetje flauwe. Voor de meeste mensen geldt: "al een goede PC hebben en nog wachten op werkelijk goede vervanger en/of content voordat je een nieuwe koopt...of totdat de oude de geest geeft".
RTL 4, RTL 5 en RTL 7 in breedbeeld
RTL Nederland zal per 1 januari 2007, als eerste in Nederland en als derde zendergroep in Europa na Engeland en België, met drie zenders (RTL 4, RTL 5 en RTL 7) volledig in breedbeeld uitzenden. Vanaf die datum worden zowel de programma’s als de reclameblokken in breedbeeld (16:9 formaat) uitgezonden, op dit moment is dit nog 4:3 formaat. Ook hoeft een breedbeeldtelevisie dan niet meer handmatig op de juiste schermweergave ingesteld te worden, het beeldscherm neemt dan automatisch de juiste stand aan.

Uit onderzoek is namelijk gebleken dat meer dan 50% van de Nederlandse huishoudens beschikt over een breedbeeldtelevisie aldus RTL. Voor RTL Nederland een rede om in te spelen op deze belangrijke ontwikkeling en de kijkers te voorzien van een optimale beeldkwaliteit. “RTL Nederland heeft gewacht op het juiste moment om over te gaan op breedbeeldformaat. Dat moment is nu aangebroken,” aldus Fons van Westerloo. [Radio.NL]

Onze regionale zender (L1) zend tegenwoordig ook in breedbeeld uit. De publieke zenders doen ook steeds meer met breedbeeld.

Dit is voor mij een van de redenen om van die grote, lelijke 4:3 CRT af te komen!

Een mooi plat scherm wat weinig plaats in neemt, mooi is voor t oog, een fantastisch beeld heeft, en wat natuurlijk 16:9 is, is de oplossing!!

Dus "the_sukkel" het juiste moment is mijnsinziens wel aangebroken?!
(Ook voor je PC trouwens.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
@MartiNL :

Bedankt trouwens voor je navraag m.b.t. het al dan niet mogen openen van verpakkingen!

Ik heb reeds contact gehad met Frank van Progress, en hij heeft me toegezegd dat als er een dode pixel in zit, ik het toestel mag retourneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

RTL 4, RTL 5 en RTL 7 in breedbeeld
RTL Nederland zal per 1 januari 2007, als eerste in Nederland en als derde zendergroep in Europa na Engeland en België, met drie zenders (RTL 4, RTL 5 en RTL 7) volledig in breedbeeld uitzenden.
HALLELUJA!!! _/-\o_

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eric,

houd er wel rekening mee dat de retourzending voorjouw kosten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

The_Sukkel schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:23:
Veel mensen zijn ook heel tevreden met hun oude Pentium-3 en altijd het juiste moment afgewacht voor de koop van een nieuwe. Voor de meeste mensen geldt ook: "al een goede televisie hebben en nog wachten op een werkelijk goede vervanger en/of content voordat je een nieuwe koopt... of totdat de oude de geest geeft".

Snappu ;) Het is natuurlijk heel leuk dat HDMI1.3 eraan komt, maar tegen de tijd dat die geimplementeerd is in TV's die feitelijk op de markt zijn, komt HDMI1.4 er al vast weer aan. En zo blijf je wachten, ik zie niet waarom dat een flauwe vergelijking zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:28:
@Eric,

houd er wel rekening mee dat de retourzending voorjouw kosten is.
Hallo, dat is niet overal het geval. Gewoon even goed kijken op de pagina vd aanbieder van jouw keuze.

Zie hier bijvoorbeeld:

Hoe weet je nu of het product echt voldoet aan je wensen? Gewoon thuis uitproberen!
Bij Mokio krijg je 8 dagen de tijd om het apparaat thuis te proberen, zodat je goed kan beoordelen of deze bevalt. Heb je toch een verkeerde keuze gemaakt? Dan halen we deze gratis bij je op of je levert deze in bij een ServicePoint in de buurt.
Gebruikt of ongebruikt
Gratis Retour
Binnen 7 werkdagen aankoopsom terug
Of kies een ander product uit

PS dit is wel weer Mokio, maar ik heb er (nog) niets besteld, en verder ook geen ervaring met deze zaak. Het viel me tijdens mijn zoektocht gewoon op dat hier lijkt of ze het (qua garantie etc) goed voor elkaar hebben.

Iemand ervaring met de bereidwillendheid van de PW in Eindhoven, mocht je klachten of dode pixels hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wet geeft de consument het zogenoemde herroepingsrecht om een gesloten overeenkomst binnen zeven dagen te ontbinden.
Die tijd gaat in op het moment dat het product is geleverd,

In pcm van juli staat alles over aankoop en garantie gaat.
groet Remco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb één dode pixel op mijn scherm...wat nu? Zou Philips hier iets aan doen aangezien het binnen de 2jr garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:38:
Ik heb één dode pixel op mijn scherm...wat nu? Zou Philips hier iets aan doen aangezien het binnen de 2jr garantie valt?
Hoe lang heb je dit toestel al in je bezit? En online besteld of in fysieke winkel? Als je binnen de zichttijd zit en online besteld hebt, kan het retour. Kijk anders eens op http://www.consuwijzer.nl/.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
De Philips garantie is maximaal 0 oplichtende pixels, en 8 dode pixels. Als je dus buiten je 8 dagen zit, heb je volgens de officiele Philips garantie pech..... Je moet je echt op die 8 dagen kunnen beroepen anders is het afhankelijk vd welwillendheid van de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:27:
[...]

Veel mensen zijn ook heel tevreden met hun oude Pentium-3 en altijd het juiste moment afgewacht voor de koop van een nieuwe. Voor de meeste mensen geldt ook: "al een goede televisie hebben en nog wachten op een werkelijk goede vervanger en/of content voordat je een nieuwe koopt... of totdat de oude de geest geeft".

Snappu ;) Het is natuurlijk heel leuk dat HDMI1.3 eraan komt, maar tegen de tijd dat die geimplementeerd is in TV's die feitelijk op de markt zijn, komt HDMI1.4 er al vast weer aan. En zo blijf je wachten, ik zie niet waarom dat een flauwe vergelijking zou zijn :)
Omdat veel mensen een 1920X1080P full HD televisie nu al willen kopen, terwijl je pas met HDMI 1.3 volledig, en vooral 'vlekkeloos', van de full HD eigenschappen gebruik kunt maken, HDMI 1.4 of hoger zal daar niet zoveel aan veranderen. En dat er altijd weer iets beters zal komen, daar heb je helemaal gelijk in, maar het is toch wel prettig dat als je nu iets koopt je alle functie's/eigenschappen goed kunt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.avreview.co.uk/news/images/dumpster_hdtv.jpg
HDMI 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ik heb een tijd geleden 1 van de 2 dode pixels op mijn TFT kunnen “reanimeren” mbv UDPix. Wellicht heb je er wat aan. Desalniettemin hoort een scherm van +€3000,- natuurlijk gewoon in perfecte staat te worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Hallo, ik wil ook binnenkort de Philips 37PF9731D gaan bestellen, maar is het verstandig om hem via een internet bedrijf te bestellen zoiest als progress.nl of plasmavisie?

Waarop moet ik letten als ik dit doe, eventueel extra garantie bij nemen, en welke internet shop raden jullie mijn aan?

Ik wil deze dan aansluiten op mijn Samsung DCB-9401R digitale ontvanger van casema, hoorde dat dit problemen kan geven???

graag jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:26:
Hallo, ik wil ook binnenkort de Philips 37PF9731D gaan bestellen, maar is het verstandig om hem via een internet bedrijf te bestellen zoiest als progress.nl of plasmavisie?

Waarop moet ik letten als ik dit doe, eventueel extra garantie bij nemen, en welke internet shop raden jullie mijn aan?
Ik heb hem zelf deze week bij Progress besteld. Is de goedkoopste en bestaat al 20 jaar. Levert ook aan bedrijven, heeft veel man in dienst en heeft goede info op site. Betrouwbare partij lijkt me. Ik heb de EUR 3.000,- vooruitbetaald (slik), op goed vertrouwen. Let ook op afhandeling bij defecten. Bij Progress bijvoorbeeld wordt een geautoriseerd bedrijf langsgestuurd die de boel, indien mogelijk, ter plekke repareert.

Kijk ook eens op kieskeurig voor andere aanbieders of consuwijzer voor consumenteninfo.

BELANGRIJK : beslis binnen 7 dagen (zichttijd) of je de TV wilt behouden. Dit is een wettelijke termijn waarbinnen je spullen mag terugsturen, ook al is de doos geopend geweest. Ook in geval van een dode pixel. Zie mijn eerdere bericht.

Je wordt bij Wet goed beschermd als consument, dus goed in een fysieke winkel kijken, en daarna VEEL goedkoper online bestellen. Bij MediaMarkt kost ie 3.999, bij Progress 3.039.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

Ik heb hem zelf deze week bij Progress besteld. Is de goedkoopste en bestaat al 20 jaar. Levert ook aan bedrijven, heeft veel man in dienst en heeft goede info op site. Betrouwbare partij lijkt me. Ik heb de EUR 3.000,- vooruitbetaald (slik), op goed vertrouwen. Let ook op afhandeling bij defecten. Bij Progress bijvoorbeeld wordt een geautoriseerd bedrijf langsgestuurd die de boel, indien mogelijk, ter plekke repareert.
Das duidelijk vind het alleen jammer dat de garantie van standaard 2 jaar niet verlengt kan worden bij Progress, lijk me wel verstandig dit te doen bij een scherm van rond de 3000,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:50:
[...]
Das duidelijk vind het alleen jammer dat de garantie van standaard 2 jaar niet verlengt kan worden bij Progress, lijk me wel verstandig dit te doen bij een scherm van rond de 3000,- euro
Als ik het goed begrepen heb, kan je bij Philips Consumentenservice wel de garantie verlengen (maar weet ik niet zeker). Wel onder de voorwaarden van Philips dan, niet die van Progress.

En over 2 jaar is je TV toch alweer verouderd 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:34:
[...]
Omdat veel mensen een 1920X1080P full HD televisie nu al willen kopen, terwijl je pas met HDMI 1.3 volledig, en vooral 'vlekkeloos', van de full HD eigenschappen gebruik kunt maken, HDMI 1.4 of hoger zal daar niet zoveel aan veranderen. En dat er altijd weer iets beters zal komen, daar heb je helemaal gelijk in, maar het is toch wel prettig dat als je nu iets koopt je alle functie's/eigenschappen goed kunt gebruiken.
Mee eens.

@Curry684:
Zolang ik nog duizenden euro's zou moeten uitgeven aan schermen die niet eens full HD 1080p kunnen weergeven is dat voor mij het sein dat de techniek gewoon nog niet is uitontwikkeld (terwijl een simpel laptopschermpje dat notabene wel kan). De Sony 46" is nu een van de eerste schermen in Europa die wel full HD 1080p kan weergeven (In VS en Japan al langer...). Zeker weten dat de rest nu snel volgt. Plots blijken die "heeeeeel erg dure chips" dan niet zo duur meer. Dus als HDMI 1.3 in oktober wordt ingevoerd: prima... laat maar komen en uitontwikkelen...

Zo lang mijn 4:3 CRT het gewoon nog doet en de meeste content ook nog steeds 4:3 is en zolang een peperduur scherm niet eens behoorlijk full HD 1080p kan weergeven, kan ik rustig achterover leunen, mijn centen op zak houden en afwachten. Geen enkele haast...

Verder gaan met de computervergelijking: je kan rustig jaren doen met een pentium 3 als er alleen maar suffe dingen mee worden gedaan. En dat wordt nu op TV-gebied geboden: suffe PAL content... en als je via je PC 1080p content probeert te tonen... dan weigert je peperdure scherm dat, want chippie was zogenaamd te duur om in een scherm van duizenden euro's in te bouwen...

Dus ja...flauwe vergelijking... we praten wel weer verder als er meer HD-content is te vinden of als de schermen met gemak HD content kunnen accepteren...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben erg tevreden over m'n 9731 / hts9800 combi. zeker omdat ik van een oud crt toestel heb "geupgrade" naar dit. ook de xbox 360 op 1080i en 6.1 is een leuke ervaring!

de (brakke) foto is van het normaal gesproken niet toegankelijke service menu, ik had meer foto's maar dat wil ff niet lukken :?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/200608231100_00361.jpg

zal snel ff nieuwe pic's posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:00:
[...]
Wat verwachten jullie dat HDMI1.3 en die 1080p-chip met de prijs zal doen? Heb net mijn 9731 besteld! Ik heb een hekel aan a-sync beeld en geluid en dat schijnt met 1.3 opgelost te zijn. Als HDMI1.3 en 1080p zeer snel komt, kan ik beter even wachten met mijn EUR 3.000,- (ook al is 1.3 dan nog niet door alles en iedereen ondersteund in uitzendingen en dvd's enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:10:
[...]

Wat verwachten jullie dat HDMI1.3 en die 1080p-chip met de prijs zal doen? Heb net mijn 9731 besteld! Ik heb een hekel aan a-sync beeld en geluid en dat schijnt met 1.3 opgelost te zijn. Als HDMI1.3 en 1080p zeer snel komt, kan ik beter even wachten met mijn EUR 3.000,- (ook al is 1.3 dan nog niet door alles en iedereen ondersteund in uitzendingen en dvd's enzo).
Ok, ik zal mezelf even antwoord geven :9.

Kijk op deze site. Daar staat dat Philips "al" iets met HDMI1.3 heeft, een ESD-chip, geen idee waar die afkorting voor staat. En de productiekosten: The Philips IP4776CZ38 ESD protection chip is available immediately worldwide at $0.97 USD in quantities of 10,000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rest van de service screens...
behalve eventuele error codes en aanpassingen aan je scherm kun je ook al je instellingen in 1 x op b.v. usb knallen, en daarna weer (na b.v. een reparatie) inc. channel list en freq. terug zetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/1.jpg

hier een van de hts9800 lip sync functie
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:32:
de rest van de service screens...
behalve eventuele error codes en aanpassingen aan je scherm kun je ook al je instellingen in 1 x op b.v. usb knallen, en daarna weer (na b.v. een reparatie) inc. channel list en freq. terug zetten.
En hoe kom je in dat scherm dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

Ik heb de EUR 3.000,- vooruitbetaald (slik), op goed vertrouwen. Let ook op afhandeling bij defecten. Bij Progress bijvoorbeeld wordt een geautoriseerd bedrijf langsgestuurd die de boel, indien mogelijk, ter plekke repareert.
Ik adviseer wel uit te kijken met vooruitbetalingen. Als de winkel failliet gaat, ben jij je geld kwijt. Via de KVK kan je de laatst gedeponeerde jaarrekening inzien. Indien ze 2005 nog niet hebben gedeponeerd of een negatief eigen vermogen hebben zou ik wel goed nadenken of ik een vooruitbetaling doe. Je denkt misschien zal nooit gebeuren. Moet je eens iemand spreken die een aanbetaling heeft gedaan bij Hans Verkerk Keukens of Megapool, die zijn dus wel mooi hun geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ouwie,

niet zo negatief.

Ik hem mijn jaarrekening ook nog niet af, dus ook nog niet ingeleverd bij de KVK, dit wil echter niet zeggen dat mijn bedrijf een firma is met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast al een keer gevraagd zijn, maar ik kon het niet zo snel vinden.

Werkt de digitale tuner ook op het Casema signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:34:
Het zal vast al een keer gevraagd zijn, maar ik kon het niet zo snel vinden.

Werkt de digitale tuner ook op het Casema signaal?
Voor zover ik weet: alleen KPN en Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:18:
[...]

Voor zover ik weet: alleen KPN en Digitenne.
Klopt, deze TV bevat een DVB-T (Terrestial, dus ether, door de lucht) receiver. Casema gebruikt volgens mij DVB-C (Cable), en in ieder geval geen DVB-T.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:27:
[...]

Ok, ik zal mezelf even antwoord geven :9.

Kijk op deze site. Daar staat dat Philips "al" iets met HDMI1.3 heeft, een ESD-chip, geen idee waar die afkorting voor staat. En de productiekosten: The Philips IP4776CZ38 ESD protection chip is available immediately worldwide at $0.97 USD in quantities of 10,000.
Wéér zo'n dure chip ;)

• curry684

curry684

Advanced electrostatic discharge protection and ultra-low line capacitance now available in a single chip
Dudes, da's een luxe condensator, geen image processing chip op het niveau Opteron :z

Verder iedereen z'n mening natuurlijk, maar vooral het verhaal dat 4:3 het nog goed genoeg doet en je nu wel DUIZENDEN euro's moet betalen voor een bak die NIET EENS 1080p goed kan verwerken vind ik erg lachwekkend. Met 720p was het jarenlang hetzelfde, en met 1440p (of wat de volgende ook wordt) gaat het wederom exact hetzelfde zijn. Als je niet wil dat je spullen verouderen moet je gewoon een TV van 300 euro kopen, dan weet je tenminste bij voorbaat dat ie al verouderd is.

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 24-08-2006 01:58 ]

Verwijderd

curry684 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:58:
[...]
Verder iedereen z'n mening natuurlijk, maar vooral het verhaal dat 4:3 het nog goed genoeg doet en je nu wel DUIZENDEN euro's moet betalen voor een bak die NIET EENS 1080p goed kan verwerken vind ik erg lachwekkend. Met 720p was het jarenlang hetzelfde, en met 1440p (of wat de volgende ook wordt) gaat het wederom exact hetzelfde zijn. Als je niet wil dat je spullen verouderen moet je gewoon een TV van 300 euro kopen, dan weet je tenminste bij voorbaat dat ie al verouderd is.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die deze 'bak' niet alleen vanwege de vermelde 1080p kopen. Zij (jaja, een TV is vrouwelijk *O*) heeft goede specs, beeldverbetering, Ambilight, en nog veel meer moois!!! En EUR 3.000,- klinkt duur, maar je krijgt wel waar voor je geld (vind ik persoonlijk).

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Gister heb ik deze TV eindelijk kunnen installeren en hierbij mijn eerste indruk.
De televisie heeft gelukkig geen dode pixels en is helemaal in orde. Ik heb hem trouwens in de personeelswinkel van Philips gekocht.

- De beeldkwaliteit bij SD-signalen is zeer goed te noemen. Ik heb nog nooit zulk scherp beeld gezien op een LCD. Het is wel aan te raden om op ong. 2 meter van het scherm te zitten voor de beste kwaliteit. De andere LCD die we hebben (30PF9946) kan hier niet aan tippen. Ik moet nog even met de settings rommelen dus ik denk dat ik het beeld nog wel iets beter kan krijgen.

- We hebben ook digitale TV van UPC en ook dat beeld is goed te noemen. Zeker bij de kanalen Film1 en Sport1 is de kwaliteit subliem en lijkt het wel of je een DVD aan het bekijken bent. Ik denk dat voor dit soort LCD's digitale TV toch wel een aanrader is.

- De DVD-speler die ik heb (DVDR7300H) heeft een HDMI-aansluiting die ik gebruik. Hij upscaled naar 1080i. De beeldkwaliteit is echt subliem en af en toe lijkt het of je een HD-film aan het bekijken bent. De TV rekt af en toe het beeld wat uit dus daar moet ik nog even naar kijken, dit kan ook aan de DVD liggen. Het is zeker een aanrader om de HDMI ingang van de TV te gebruiken. ClearLCD werkt trouwens niet als je gebruikt maakt van de HDMI-ingang.

- Ik heb nog geen ervaring met de kwaliteit van HDTV-beelden. Binnenkort zal ik mijn laptop aansluiten via de VGA aansluiting.

- Het geluid vind ik ook goed voor een LCD. Af en toe is het nog een beetje hol maar wellicht moet ik even de instellingen aanpassen.

- Ambilight is een leuke gadget maar ik ben niet echt heel erg onder de indruk. Als je hem op dynamisch instelt kan het licht nogal flikkeren wat irritant kan zijn. Ik zet hem daarom meestal op relaxed zodat dat wat minder wordt. Daarnaast zitten er regelmatig mensen in de woonkamer die aan de zijkant van de TV zitten en dus tegen dat licht aan zitten te kijken.

Al met al ben ik tot nu toe dik tevreden met de 37PF9731. De menu's zijn makkelijk, de beeldkwaliteit zeer goed en hij ziet er ook nog eens mooi uit. De USB- en LAN-aansluiting zijn erg handig en makkelijk te bedienen. Ik zal er de komende dagen nog wat mee gaan spelen en bijvoorbeeld ook kijken wat de kwaliteit van zwart is.

If it aint dutch,it aint much

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
Koetje_boe schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:43:
Ik heb nog geen ervaring met de kwaliteit van HDTV-beelden. Binnenkort zal ik mijn laptop aansluiten via de VGA aansluiting.
Volgens de handleiding ben je dan wel beperkt tot de 1024x768 resolutie. Een betere manier van aansluiten is volgens mij om HDMI 2 te gebruiken (via een DVD-HDMI kabel). Als ik het aansluitschema in de handleiding goed begrijp is deze geschikt om een PC op aan te sluiten. Je moet dan wel een videokaart hebben waar je 720P (of 1080i) als resolutie op in kunt stellen.

Nog een vraagje..
Is het mogelijk om op deze TV zelf de "zoomfactor" in te stellen? Zodat je een 4:3 uitzending zo ver kunt vergroten dat de ruimte onder de ondertitels uit het beeld verdwijnt en dat de zwarte balken links en rechts dan een stuk smaller worden?

Verwijderd

Koetje_boe schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:43:
- Ik heb nog geen ervaring met de kwaliteit van HDTV-beelden. Binnenkort zal ik mijn laptop aansluiten via de VGA aansluiting.
Leuke review! Kan je misschien wat foto's erbij zetten? Misschien in donker met Ambilight enzo? Ik moet nog tot week 36 wachten :'(.

Als je met VGA getest hebt, wil je dan even kijken of
  1. het beeld echt 1024x768 pixels blijft (dus 1 op 1 en midden op het scherm met zwarte balken rondom) of
  2. dat dit oprekt naar volscherm (met zwarte balken eventueel) of
  3. kan je beide kiezen?
Blijft het dan nog leesbaar op een meter of 3, bijvoorbeeld browsen op internet? Letters zijn wat kleiner, maar ok...

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met een PC aan dit mooie scherm ? geeft dit een volledig beeld of is er nog te zoemen als dit niet zo is ? Wat is de kwaliteit van deze weergaven, wie kan er wat meer over vertellen ?

• Koetje_boe
rapware schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:28:
[...]

Volgens de handleiding ben je dan wel beperkt tot de 1024x768 resolutie. Een betere manier van aansluiten is volgens mij om HDMI 2 te gebruiken (via een DVD-HDMI kabel). Als ik het aansluitschema in de handleiding goed begrijp is deze geschikt om een PC op aan te sluiten. Je moet dan wel een videokaart hebben waar je 720P (of 1080i) als resolutie op in kunt stellen.

Nog een vraagje..
Is het mogelijk om op deze TV zelf de "zoomfactor" in te stellen? Zodat je een 4:3 uitzending zo ver kunt vergroten dat de ruimte onder de ondertitels uit het beeld verdwijnt en dat de zwarte balken links en rechts dan een stuk smaller worden?
Helaas heeft mijn laptop alleen een VGA-uitgang dus kan ik niet testen met DVI-HDMI.

Ik weet niet of je de zoomfactor zelf kan instellen, je kan wel kiezen uit een menu (stuk of 6 opties). Meestal vult hij het beeld helemaal op als hij op automatisch staat.

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Koetje_boe schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:58:
[...]Ik weet niet of je de zoomfactor zelf kan instellen, je kan wel kiezen uit een menu (stuk of 6 opties). Meestal vult hij het beeld helemaal op als hij op automatisch staat.
Ik merkte gisteren dat ik voor de Xbox 360 de zoomfactor 'Breedbeeld' moet gebruiken. Bij 'Automatisch Formaat' zoomt ie, ondanks de 1080i input, toch een klein beetje in. Wellicht dat dit voor jouw DVD-speler ook geldt?

Xbox Live Gamertag

• curry684

curry684

Is 360 output op 720p niet stukken mooier dan 1080i?

Hij rendert intern toch op 720p, dus dan liever 60 volle frames en de TV lekker 2:3 laten interpoleren zou ik zo zeggen.

• Koetje_boe
MagicMau schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:09:
[...]

Ik merkte gisteren dat ik voor de Xbox 360 de zoomfactor 'Breedbeeld' moet gebruiken. Bij 'Automatisch Formaat' zoomt ie, ondanks de 1080i input, toch een klein beetje in. Wellicht dat dit voor jouw DVD-speler ook geldt?
Hij zoomt inderdaad een beetje, je kan het beeld dan horizontaal bewegen met de afstandsbediening.

Ik heb net trouwens mijn laptop aangesloten via de VGA-ingang. Je kan gewoon de 4:3 verhouding vastzetten waardoor je twee zwarte randen hebt. Het is ook mogelijk om het beeld volledig te vullen of in te zoomen. Ik heb even een HD-filmpje afgespeelt (1080i WMV van microsoft) en dat zag er goed uit. Het filmpje was 16:9 en door in te zoomen kon heel het beeld goed worden gevult.
Het internetten ging ook redelijk goed en was vrij duidelijk. De lengte van de VGA-kabel zorgte voor wat problemen dus echt praktisch is het niet. Het is wel leuk als je wat moet laten zien aan andere mensen.
Ik denk dat als je echt HD-content wilt draaien je een PC met DVI aansluiting nodig hebt. Ik kan dit helaas niet testen doordat mijn laptop alleen VGA is (er bestaan toch geen VGA --> DVI kabels?) en ik heb eigenlijk geen zin om steeds mijn normale PC rond te sjouwen.

Dit weekend zal ik eens gaan prutsen met de LAN-aansluiting. Mijn PC waar de media op staat is op dit moment even uit de running doordat de koeler eraf is gevallen. Ik hoop dat ik dit weekend weer aan de slag kan. Binnenkort zal ik ook wat foto's maken, zijn er nog suggesties naast de Ambilight?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden en beperkingen van de USB-aansluiting.
Ik heb een dvd-speler van Philips met USB, en ontdekte dat die alleen harde schijven (of sticks) ziet die als primaire partitie met FAT32 zijn geformatteerd. Ook ondersteunt de dvd-speler geen hoge resoluties (720 breed tot nu toe als hoogste) en dus geen HDTV materiaal. Bestandsnamen worden op 8 tekens afgekapt. Wel is het beeld erg goed en werken de menu's redelijk snel.
Het zou mooi zijn als de USB-aansluiting op de tv wat flexibeler was. Iemand dat al uitgeprobeerd?

• Koetje_boe
drfruit schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:26:
Ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden en beperkingen van de USB-aansluiting.
Ik heb een dvd-speler van Philips met USB, en ontdekte dat die alleen harde schijven (of sticks) ziet die als primaire partitie met FAT32 zijn geformatteerd. Ook ondersteunt de dvd-speler geen hoge resoluties (720 breed tot nu toe als hoogste) en dus geen HDTV materiaal. Bestandsnamen worden op 8 tekens afgekapt. Wel is het beeld erg goed en werken de menu's redelijk snel.
Het zou mooi zijn als de USB-aansluiting op de tv wat flexibeler was. Iemand dat al uitgeprobeerd?
De TV heeft dezelfde problemen, hij kan helaas geen HD materiaal weergeven. Toch vind ik het een zeer goede vooruitgang en is het lekker makkelijk. Waarschijnlijk mist hij gewoon de kracht om HD materiaal weer te geven.

Ik heb trouwens ook nog even een NTSC DVD geprobeert en dit ziet er ook vlekkeloos uit. Er was iemand die problemen had met de kwaliteit van NTSC dvd's maar ik had hier geen last van...

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

curry684 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:58:
[...]
Dudes, da's een luxe condensator, geen image processing chip op het niveau Opteron :z

Je kan dan wel de hele tijd zo schamper doen over mensen die nog "steeds weigeren" een LCD scherm te kopen door die mensen neer te zetten als figuren die nooit willen overstappen, maar je gaat niet in op de argumenten:

1) Het meerendeel van alle content is nog steeds PAL 4:3, welke nog steeds het mooist via een 4:3 CRT wordt weergegeven)
2) 1080p is een normale standaard die de industrie zichzelf heeft opgelegd voor full HD, dus helemaal geen kwestie van "altijd maar weer wachten op meer en beter en nooit durven overstappen".
3) In de VS en Japan zijn schermen die 1080p kunnen weergeven al langer een normale zaak, terwijl de eerste schermen die dat kunnen nu pas de Europese markt binnendruppelen
4) De meeste blu-ray speelfilms zullen op 1080p uitkomen (vanaf volgend jaar), PS3 komt eind dit jaar uit etc.
5) Om optimaal gebruik te kunnen maken van 1080p komt in oktober al HDMI 1.3 uit

Dit alles is niet een kwestie van altijd maar blijven wachten op steeds beter, maar gewoon wachten op het volwassen worden van een techniek totdat die volwassen is (=1080p zonder problemen kunnen weergeven) of totdat je huidige scherm de geest geeft. Ik voorspel dat over een jaar al bijna alle merken met schermen komen die je probleemloos op 1080p kunt aansturen... Of het nu via Blu-ray, PS3, HD-TV of een PC is...

Ga je nog serieus in op dit soort overdenkingen of moet het echt bij schampere opmerkingen en slechte vergelijkingen blijven? Het almaar blijven roepen dat 1080p kunnen weergeven een lachwekkende eis is...lachwekkend... (het zou bijna uit de mond kunnen komen van een wanhopige bruingoedverkoper die eerst nog van zijn 720p voorraad af moet...)

Verwijderd

@Sukkel
3) In de VS en Japan zijn schermen die 1080p kunnen weergeven al langer een normale zaak, terwijl de eerste schermen die dat kunnen nu pas de Europese markt binnendruppelen
In de VS levert Philips zelfs geen LCD met 1080p, laat staan 1080i.
In Japan levert Philips ook geen LCD met 1080i, daar leveren ze alleen een Plasma met 1080i.
1) Het meerendeel van alle content is nog steeds PAL 4:3, welke nog steeds het mooist via een 4:3 CRT wordt weergegeven)
Klopt wat je zegt! Het is ook zo dat de CRT pas na pakweg 45 jaar uitontwikkeld waren. D.w.z. dat (de techniek gaat nu wat sneller) LCD-techniek nog wel 10 jaar nodig heeft om perfect te worden. Tegen die tijd is LCD alweer achterhaald, is dat al weer oude standaard. Hebben ze weer iets nieuws. Kortom: beste tip nu, koop een Breedbeeld 100Hz CRT zolang het nog kan, dan zit je voor 15 jaar gebakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft even geduurd, maar de ingebouwde DVB-T tuner werkt eindelijk! Het beeld ziet er zeer goed uit, je moet wel vanaf 2-3 meter kijken, maar dat geldt voor de meeste soort uitzendingen met deze LCD. Het schakelen gaat sneller dan bij een externe tuner en je kan de EPG van de LCD gebruiken. Ik heb een tijdje analoog via de kabel gekeken en een tijdje via de externe tuner en ik vind het beeld via de interne tuner het best. Heb nog geen DVB-C uitgeprobeerd van Casema.

Ik zal nog even opsommen wat je nodig hebt om de DVB-T tuner werkend te krijgen:
-Smartcard KPN/Digitenne (KPN: indien telefoonabonnement € 7,95 per maand)
-Common Interfaxe Conax module (ongeveer € 60)
-Actieve binnenantenne voor DVB-T ontvangst (bijgeleverd bij gratis Kpn-tuner of los kopen € 33). Indien je buiten het dekkingsgebied van Digitenne/KPN zit, dien je een buitenantenne te gebruiken.
-Power inserter voor de actieve binnenantenne (ongeveer € 10), deze heb je nodig omdat de LCD geen stroom levert voor de binnenantenne (externe tuner van KPN bijvoorbeeld wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:14:
[...] Kortom: beste tip nu, koop een Breedbeeld 100Hz CRT zolang het nog kan, dan zit je voor 15 jaar gebakken!
Zo absoluut zou ik het niet willen stellen... voor mij ligt het genuanceerder:
1) Je bent tevreden met je huidige CRT: wachten
2) Je wil nú een nieuwe TV, maar wil de komende jaren vooral de PAL 4:3 signalen optimaal zien weergegeven en je hebt een beperkt budget: koop een goede CRT
3) Je wil nú een plat scherm, omdat het modern oogt en leuk in de huiskamer staat en omdat PAL 4:3 signalen van ondergeschikt belang zijn: koop een willekeurig HD-Ready scherm (al naar gelang je budget en smaak)
4) Je wil wel een nieuw scherm, maar je wil dat die de huidige Full HD-specificaties zonder problemen kan weergeven: wacht nog een jaar of twee. De 1080p content komt de komende twee jaar op de markt en de huidige apparatuur is niet in staat die in de volle originele resolutie af te spelen.
Etc. Etc.... zo zijn er voor iedereen nog meer goede en minder goede argumenten op te noemen waarom je nu een LCD-scherm zou willen kopen of zou willen wachten.

Dat wachten per definitie lachwekkend is, zoals sommigen lijken te suggereren, is dus een zwaar gebrekkig beeld van wat er allemaal kan spelen. Het enige dat die figuren lijken aan te dragen is: "anders blijf je eeuwig wachten" of "er is toch nog geen 1080p content" of "1080p kunnen weergeven is niet belangrijk" of "1080p is zo moeilijk of zo duur"... heel erg veel meer aan argumentatie heb ik niet kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:14:
Kortom: beste tip nu, koop een Breedbeeld 100Hz CRT zolang het nog kan, dan zit je voor 15 jaar gebakken!
De tijd dat TV's nog 15 jaar meegingen is al lang verleden tijd :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

4) Je wil wel een nieuw scherm, maar je wil dat die de huidige Full HD-specificaties zonder problemen kan weergeven: wacht nog een jaar of twee. De 1080p content komt de komende twee jaar op de markt en de huidige apparatuur is niet in staat die in de volle originele resolutie af te .
Maar hoe belangrijk is nu 1080p voor deze relatief kleine schermen? Volgens mij ga je dat verschil pas zien vanaf 50 inch, dus als je geen megascherm hoeft is de vraag of het een probleem is om 1080p straks te downscalen, desnoods naar 720p. Zelf lijkt me de grotere kleurdiepte van hdmi1.3 wel interessant, maar verder lees ik toch vooral redenen om deze tv wel te kopen als je dat kan:

- goede weergave van gewone pal is op veel lcds een drama, terwijl veel mensen toch nog altijd veel gewone tv kijken. Dit model doet dat erg goed begrijp ik. Is ook handig voor digitale tv wat in ieder geval bij mij (upc) zeker nog geen dvd kwaliteit biedt en niet eens een digitale videouitgang
- ook je dvds zien er goed uit, zeker als je kan upscalen
- hd content die ik op dit model heb gezien in de winkel vond ik vrij spectaculair. Ook al kan het nog beter, voor mij zou het voorlopig meer dan voldoende zijn. En ik vermoed dat het toch nog wel even duurt voordat je alleen nog maar hd1080p aanbod hebt en baalt van je 1080i tv. Op een gegeven ogenblik ben je wel op de demo filmpjes uitgekeken en wil je gewoon je favoriete films kunnen zien. Voordat die in 1080p beschikbaar zijn... (als ze al in een formaat en kwaliteit zijn opgenomen dat 1080p rechtvaardigt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
curry684 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:27:

Hij rendert intern toch op 720p, dus dan liever 60 volle frames en de TV lekker 2:3 laten interpoleren zou ik zo zeggen.
Eigenlijk nog geen idee, Curry. Ik zal het vanavond eens uitproberen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:06:
Ik heb een tijdje analoog via de kabel gekeken en een tijdje via de externe tuner en ik vind het beeld via de interne tuner het best.
Welke KPN tuner gebruikte jij? Ik gebruik de Samsung PVR en moet zeggen dat ik zo snel geen verschil zag met de interne tuner (voorzover ik dat kon testen zonder CI en power inserter..). Kan je misschien een paar fotootjes plaatsen van de beeldkwaliteit?

Nog een ander vraagje: ik gebruik nu de Xbox360 als dvd speler. Deze verstuurt het beeld als 576p, wat door de tv wordt geschaald naar 1080p. Tenminste, dat lijkt me logisch? Worden mijn dvd'tjes nu veel mooier met een dvd speler die dit opschalen zelf al doet, of is het verschil te verwaarlozen?

[ Voor 52% gewijzigd door MagicMau op 25-08-2006 14:23 ]

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Hallo,

er is hier non stop ophef over het feit of een LCD nu wel of niet 1080p kan weergeven. Maakt dit nu in de praktijk zoveel uit? En zijn er betaalbare DVD spelers welke dit ondersteunen? Ik ben een Denon-fan, en deze hebben er 1 :DVD-A1XVA en die kost je iets van 3800 euro.... nou.. Ik hoop dat mijn tv wel 1080P ondersteunt, want dan kan ik snel deze dvd-speler kopen, welke dit ook ondersteunt!!??

Nee sorry; ik zie t nut er niet van in.

Tevens heb ik in de PW gekeken naar de 32pf9531; deze heeft dus een resol. van 1366 x 768. Deze stond zo ongeveer naast de 37pf9731. Op deze schermen werd een HD demo gedraaid. Ik kon (op een normale kijksafstand) geen verschil zien in resolutie tussen deze 2 schermen.

Dan vraag ik me dus af of ik het zou zien of het ene scherm wel1080p doet, en de andere op 1080i staat? En dan de 2e vraag: of het ook het prijsverschil tussen het scherm en de randapp waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]MagicMau schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:15:
[...]

Welke KPN tuner gebruikte jij? Ik gebruik de Samsung PVR en moet zeggen dat ik zo snel geen verschil zag met de interne tuner (voorzover ik dat kon testen zonder CI en power inserter..). Kan je misschien een paar fotootjes plaatsen van de beeldkwaliteit?
quote]

Ik heb de standaard twin-tuner van KPN. Heb het verschil ook eerst getest zonder power inserter en het beeld vond ik niet goed. Met de power inserter heb je goed ontvangst op alle kanalen en ziet het beeld er super uit, vooral de kleuren zijn mooier/sterker. Het voordeel van de interne tuner lijkt mij dat er geen signaal meer van de externe tuner via de scart-kabel hoeft te lopen. Dus wellicht ligt het verschil ook aan mijn scart-kabel.
Ben benieuwd hoe het beeld van KPN-Mine eruit ziet. Wellicht kunnen we daar binnenkort testberichten van krijgen op deze LCD. Ik zal proberen een foto te maken van de uitzending via de interne tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Even een vraagje! volgens de documentatie heeft de 37pf9731 dual screen, is dat vergelijkbaar met Picture in picture? kan iemand een fotootje laten zien met een dual screen voorbeeld? _/-\o_

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

picture in picture:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/pip.jpg
picture and picture
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.gelderen2/pap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

The_Sukkel schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:55:
Dat wachten per definitie lachwekkend is, zoals sommigen lijken te suggereren, is dus een zwaar gebrekkig beeld van wat er allemaal kan spelen. Het enige dat die figuren lijken aan te dragen is: "anders blijf je eeuwig wachten" of "er is toch nog geen 1080p content" of "1080p kunnen weergeven is niet belangrijk" of "1080p is zo moeilijk of zo duur"... heel erg veel meer aan argumentatie heb ik niet kunnen waarnemen.
Dat zijn 4 hele valide argumenten waar jij net zomin op ingaat. Ik vraag me af wat je in dit topic doet als een 4:3 CRT volgens al jouw argumentatie ook nog gewoon voldoet.

Over dual-screen: kan dat op iedere 2 willekeurige inputs naar keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Bedankt triaxis! Het kan dus beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
curry684 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:27:

Ik heb het net even getest met de nieuwe demo van Testdrive Unlimited, maar zowel ik als mijn vrouw vinden 1080i veel mooier (gedetailleerder, meer kleuren, scherper) dan 720p. En het verschil in framerate is mij eerlijk gezegd niet echt opgevallen...

Ik heb geprobeerd een paar foto's te maken, maar dat moet ik een keer opnieuw doen met statief ofzo, zo is het een onscherpe boel.

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

curry684 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
Dat zijn 4 hele valide argumenten waar jij net zomin op ingaat. Ik vraag me af wat je in dit topic doet als een 4:3 CRT volgens al jouw argumentatie ook nog gewoon voldoet.
[...]
Nou ja...mijn klomp breekt...ben ik verdorrie al die tijd al op die argumenten aan het ingaan en dan wordt er met droge ogen beweerd dat ik er niet op inga...

Dus herhaal ik ze weer:
1) "anders blijf je eeuwig wachten":
Onzin: op het moment dat 1080p probleemloos wordt weergegeven is het wachten voorbij
2) "er is toch nog geen 1080p content":
Onzin: ten eerste wil ik een simpel bureaublad van een HTPC (of een internetpagina) op 1080p zonder getril kunnen weergeven en dat is content nú. Externe 1080p content komt binnen een paar maanden uit in de vorm van blu-ray speelfilms die worden uitgebracht op 1080p.
3) "1080p kunnen weergeven is niet belangrijk":
Why not? Hangt ervan af wat je ermee doet. Zie punt 2.
4) "1080p is zo moeilijk of zo duur":
Mag ik je fijntjes herinneren aan die onzinnige discussie over de Sony 46". Volgens jou was het inbouwen van een 1080p chip nog veel en veel te duur en ingewikkeld... ook in dat scherm... Terwijl ik het een schande zou vinden als met een scherm van vele duizenden euro's niet eens 1080p zou kunnen worden weergegeven... Later bleek dus die Sony het wél kon. Discussie dus in één klap achterhaald. Is een kwestie van tijd (1-2 jaar) voordat het doodnormaal is om 1080p-capable chipjes en masse te bakken en in LCD-schermen te proppen.

Ik herhaal: ik ga in op de argumenten. Datzelfde mis ik eerlijk gezegd tot nu toe bij jou. Iets alleen maar lachwekkend vinden vind ik namelijk niet echt bijdragen aan een gezonde discussie.

@alle anderen: nu weer even iets over de 37PF9731 (daar gaat deze topic tenslotte over):
Ik ben vanavond bij de MM geweest en zag samen met enkele omstanders iets heel vreemds op de de 37PF9731 die onder de 37PF9830 hing. De 9731 had in dat HD demofilmpje van Philips zelf heel erg last van vegen in het beeld (stuntvliegtuigje dat allemaal bochten draait). Op de 9830 was daar weinig tot niets van te merken. Volgens één van de jongens die eromheen stond zou het weleens ghosting kunnen zijn. Maar dat leek me zo onwaarschijnlijk. Ghosting krijg je toch wanneer de reactiesnelheid erg laag ligt? Het zou dan toch vreemd zijn als Philips met de 9731 een scherm uitbrengt met een lagere reactiesnelheid dan de 9830?

offtopic:
Wat ik doe in deze topic? Als je problemen hebt met het feit dat ik alle pro's en contra's afweeg in deze topic, dan meld je dat maar in een TR... niet met zo'n flamerige opmerking in deze topic zelf. Of lees nog eens de opmerking "wanneer de oude CRT de geest geeft".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

The_Sukkel schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:31:
[...]
@alle anderen: nu weer even iets over de 37PF9731 (daar gaat deze topic tenslotte over):
Ik ben vanavond bij de MM geweest en zag samen met enkele omstanders iets heel vreemds op de de 37PF9731 die onder de 37PF9830 hing. De 9731 had in dat HD demofilmpje van Philips zelf heel erg last van vegen in het beeld (stuntvliegtuigje dat allemaal bochten draait). Op de 9830 was daar weinig tot niets van te merken. Volgens één van de jongens die eromheen stond zou het weleens ghosting kunnen zijn. Maar dat leek me zo onwaarschijnlijk. Ghosting krijg je toch wanneer de reactiesnelheid erg laag ligt? Het zou dan toch vreemd zijn als Philips met de 9731 een scherm uitbrengt met een lagere reactiesnelheid dan de 9830?
Hmmm. Ik heb het ook gezien, sterker nog: dezelfde combinatie, in... ook Rijswijk toevallig?

Ik denk niet dat het Ghosting was, maar een hele gekke sideeffect van de extrapolatie waardoor er wat smearing en tearing onstaat. Als je het mij vraagt: de Sony's hebber hier default ook last van en dat komt door de SNR filter die aanstaat en die dus meer kapot maakt dan je lief is (net zoiets als de discussie over 1080p & 4:3 ;) tussen jullie 2, grapje). Misschien dat er bij die Philips ook zoiets is. Overigens is het met de Sony met een klik of 2 zo verholpen: uitzetten die filter!

Trouwens over die discussie over 1080p: ik geloof er niet meer zo in. Ik denk dat voor dit soort TV maten 1080i net zo goed is. Zeker nu ze in (natuurlijk) Amerika met HD DVD / Blu Ray de meerwaarde beter kunnen zien. Ik geloof dat zij pas het verschil zagen tussen de i en de p bij maten vanaf 65". Wat wel belangrijk is bij dit soort TV's is de kwaliteit van de deinterlacer.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Arx schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:59:
[...]

Hmmm. Ik heb het ook gezien, sterker nog: dezelfde combinatie, in... ook Rijswijk toevallig?

Ik denk niet dat het Ghosting was, maar een hele gekke sideeffect van de extrapolatie waardoor er wat smearing en tearing onstaat. Als je het mij vraagt: de Sony's hebber hier default ook last van en dat komt door de SNR filter die aanstaat en die dus meer kapot maakt dan je lief is (net zoiets als de discussie over 1080p & 4:3 ;) tussen jullie 2, grapje). Misschien dat er bij die Philips ook zoiets is. Overigens is het met de Sony met een klik of 2 zo verholpen: uitzetten die filter!

Trouwens over die discussie over 1080p: ik geloof er niet meer zo in. Ik denk dat voor dit soort TV maten 1080i net zo goed is. Zeker nu ze in (natuurlijk) Amerika met HD DVD / Blu Ray de meerwaarde beter kunnen zien. Ik geloof dat zij pas het verschil zagen tussen de i en de p bij maten vanaf 65". Wat wel belangrijk is bij dit soort TV's is de kwaliteit van de deinterlacer.
Nee, in Rotterdam centrum ;)
Wel lullig... zo'n filter die je maar het beste kan uitzetten...(sterkt me in mijn mening dat HD beelden gewoon 1-op-1 moeten worden doorgegeven met zo min mogelijk "special effects").

Over 1080p: ik denk ook dat een 1080i voldoet wanneer het gaat om een speelfilm (als er maar een goede de-interlacer is). Die eerste 1080p films op blu-ray schijnen bovendien nogal tegen te vallen qua kwaliteit...maar dat is volgens verschillende reviewers vooral te wijten aan de te lage kwaliteit van encodering.

Voor mij persoonlijk is het vooral van belang dat HTPC content trilvrij wordt weergegeven. Wil het scherm namelijk ook kunnen gebruiken als supermonitor (lekker lui vanaf de bank direct even een webpagina kunnen opzoeken). Als je dan gedwongen wordt om naar een resolutie te gaan van 720p om een acceptabel trillingvrij beeld te kunnen krijgen... daar zou ik niet echt blij van worden...

Maar goed...als mijn CRT morgen kapot gaat, dan zal ik waarschijnlijk toch een 37PF9731 gaan kopen ;) (maar dan willens en wetens en met alle minpunten reeds in mijn achterhoofd... en zonder alleen maar promo-techno-blabla te slikken...dank zij deze topic!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een mogelijkheid om aan het serienummer te achterhalen of het een nederlands toestel is of bestemd voor de buitenlandse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:14:
Bestaat er een mogelijkheid om aan het serienummer te achterhalen of het een nederlands toestel is of bestemd voor de buitenlandse markt?
Deze LCD wordt niet specifiek voor een bepaald land gemaakt. Je kan wel aan de toevoeging D/10 zien dat deze voor de Europese markt is. Er zijn aparte modellen voor de VS en andere gebieden. Je kan dus onmogelijk achterhalen of de LCD die je geleverd krijgt bij een internetwinkel uit bijvoorbeeld Spanje komt. Maar dat interesseert mij eigenlijk niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:26:

Ik wil deze dan aansluiten op mijn Samsung DCB-9401R digitale ontvanger van casema, hoorde dat dit problemen kan geven???

graag jullie reacties
Even een antwoord op de Progress discussie,

Ik heb mijn scherm 7/8 bij Progress besteld en gisteren netjes geleverd gekregen het had zelfs nog eerder gekund maar die sukkels van DHL hadden 4 schermen bij elkaar gesealed en die afgeleverd in Eindhoven als 1 pakket.
Progress heeft alles netjes uitgezocht en geregeld dat mijn scherm 1 dag later toch bij mij was.
Ik had inderdaad alles vooruit betaald, dit kan je gerust doen daar Progress ook een businesspartner is van bijvoorbeeld een HP en dat wordt je alleen met voldoende omzet (+100000€ )
.
Eerste ervaringen zijn bijzonder positief kan alleen nog geen Digitenne kijken daar ik al een week zit te wachten op de Satshop levering :'(

Mijn DP-600 is om te janken want nu werkt met deze fw ook de HDMI en de DTS output niet.
Dus toch maar de Pioneer DV-696AV-K kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 37PF9731D nu 1 weekje in huis en hij bevalt nog steeds uitermate prima! :)

Een paar tips en opmerkingen:

*De ClearLCD & Natural Motion technieken werken niet met NTSC en HD-materiaal. Upscaled DVD materiaal wordt ook gezien als HD materiaal en vanwege dit feit zijn de eerste genoemde functies dus ook niet beschikbaar. Ikzelf prefereer de 576P modus voor PAL DVD materiaal omdat dan zowel ClearLCD en Natural motion beschikbaar zijn.

*De fabrieksinstellingen hebben de helderheid standaard op 50 staan, wat ik een erg licht beeld vind geven, ik wissel meestal tussen de 30 en 40 afhankelijk van het filmmateriaal.

*Het geluid van de onboard speakers vind ik voor standaard DD2.0 geluid prima te doen. Echter voor muziek en 5.1 geluid switch ik mijn receiver aan. 8)

Over de Kiss DP-600:

Het verhaal over de DTS output kan ik bevestigen, maar er is niet veel HD materiaal met een DTS track beschikbaar op dit moment en ik gebruik de Kiss ook niet als DVD-player. Mijn HDMI uitgang werkt nog steeds prima en ik heb hier dan ook geen klachten over. Vanaf welke firmwareversie ben je overgeschakeld naar 3.0.0.34? Ik heb per versienummer geupgraded. Indien je het laatste nieuws omtrent de Kiss players en firmwares wilt volgen, check deze site: http://www.mpcclub.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 37pf9731 is nu ook rechtstreeks verbonden met mijn PC. Muziek en foto's afspelen is geen probleem, maar om een filmpje in WMV af te spelen loopt het verkeerd af. Ik krijg steeds "niet-ondersteund bestand". De firewall is aangepast en toch loopt het fout.
Is er iemand die mij zou kunnen helpen?
Met dank is elke hulp aanvaard.
Mvgr. :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01:
Mijn 37pf9731 is nu ook rechtstreeks verbonden met mijn PC. Muziek en foto's afspelen is geen probleem, maar om een filmpje in WMV af te spelen loopt het verkeerd af. Ik krijg steeds "niet-ondersteund bestand". De firewall is aangepast en toch loopt het fout.
De foutmelding spreekt in dit geval boekdelen. Er zullen altijd mediafiles zijn die niet goed of helemaal niet werken, dat heb ik met mijn KiSS HD-player ook. Dit heeft meestal met de encoder presets te maken. Het enige wat je kan doen is wachten op een firmware update van Philips die wellicht meer bestandsformaten en indelingen ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
O-) *O* YES ik heb hem ook gekocht, nog ff wachten en dan is de speeltuin geopend!!!!!

Levering over een week.

Dit moest ik ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:02:
[...]

De foutmelding spreekt in dit geval boekdelen. Er zullen altijd mediafiles zijn die niet goed of helemaal niet werken, dat heb ik met mijn KiSS HD-player ook. Dit heeft meestal met de encoder presets te maken. Het enige wat je kan doen is wachten op een firmware update van Philips die wellicht meer bestandsformaten en indelingen ondersteund
Je kunt natuurlijk altijd op je pc de films re-coden, er is genoeg freeware te vinden waarmee je dit kunt. :Y
Dit zijn de ondersteunde codecs:
- Voor beelden: JPEG
- Voor geluid: MP3, MP3 Pro, LPCM
- Voor video: MPEG1, MPEG2, MPEG4, DIVX4,5 en XVID

Via onderstaande link kun je vertaal programmas vinden(afhankelijk van je pc duurt het wel even voor het klaar is)

http://www.doom9.org/index.html?/mpg/recode2.htm

[ Voor 16% gewijzigd door manvanstaal op 27-08-2006 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou wel eens kunnen zijn dat in een andere videokaart zal nodig hebben. Ga maar eens lezen op: http://www.microsoft.com/...rovider/film/HDVideo.aspx .
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:12:
het zou wel eens kunnen zijn dat in een andere videokaart zal nodig hebben. Ga maar eens lezen op: http://www.microsoft.com/...rovider/film/HDVideo.aspx .
8)7
Het heeft helaas niets met de video kaart van je pc te maken. De 37pf9731 kent de WMV codec niet.
Slechts MPEG1, MPEG2, MPEG4, DIVX4,5 en XVID kan hij omzetten naar beeld. Het door jou aangehaalde artikel heeft alleen betrekking op je PC en dus niet het afspelen op je TV via je PC.

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01:
Wat bedoel je met rechtstreeks verbonden?
Via welke verbinding?

Als het via de DVI/HDMI/VGA ingang is, dan heeft het met je PC te maken, omdat het decoderen via de PC gebeurt en het gedecodeerde videosignaal wordt doorgestuurd.
Is het via die mediapoort (of hoe dat ding ook heet), dan is het de TV die moet decoderen en stuurt de PC alleen de data door. Dan is het dus de TV die het WMV signaal niet kan decoderen.

Aangezien je ook je firewall meldt, zal het we de 2e optie zijn...
Oplossing zou m.i. zijn: via DVI/HDMI/VGA aansluiten, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 27-08-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:56:
Heb de 37PF9731D nu 1 weekje in huis en hij bevalt nog steeds uitermate prima! :)

Over de Kiss DP-600:

Het verhaal over de DTS output kan ik bevestigen, maar er is niet veel HD materiaal met een DTS track beschikbaar op dit moment en ik gebruik de Kiss ook niet als DVD-player. Mijn HDMI uitgang werkt nog steeds prima en ik heb hier dan ook geen klachten over. Vanaf welke firmwareversie ben je overgeschakeld naar 3.0.0.34? Ik heb per versienummer geupgraded. Indien je het laatste nieuws omtrent de Kiss players en firmwares wilt volgen, check deze site: http://www.mpcclub.com/
Ok bedankt voor je tip en ik heb dus uitgevonden dat er nog veel meer mensen problemen hebben
met de HDMI output en DTS ik ben het nu zat met dat ding dus vanaf heden staat ie te koop.

Wilde de Pioneer DV696AV kopen maar die was helaas nergens te vinden op voorraad (in R'dam)

Heb net de Samsung HD-860 gekocht bij MM voor 129€ die was binnen 1 min region free en werkt
perfekt met de 37pf9731 op hdmi de Samsung laat je zelf de upscale ratio kiezen tot 1080i
en ziet er heel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
[...]
Ik ben vanavond bij de MM geweest en zag samen met enkele omstanders iets heel vreemds op de de 37PF9731 die onder de 37PF9830 hing. De 9731 had in dat HD demofilmpje van Philips zelf heel erg last van vegen in het beeld (stuntvliegtuigje dat allemaal bochten draait).
Arx schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:59:
[...]
Ik denk niet dat het Ghosting was, maar een hele gekke sideeffect van de extrapolatie waardoor er wat smearing en tearing onstaat.
But there are 3 faults, one of which can have a severe impact on the picture quality from your HDMI DVD player (digital noise/macro blocking - and the damage is being done by the TV's picture engine even with all the picture tweaking gimmicks switched off). In fact if you watch BBC HD on the 9731 (no where near as bad a DVD) you even see some of the preview material on this channel turn to a blocky mess (seems to target certain colours/types of scene). I can assure you its not the source transmission/devices either. With a DVD such as 'Stars Wars III' you can even see problems in the menus (a macro blocking affect).
Source: http://www.avforums.com/f...684&page=3&highlight=9731
ps. I am now quite convinced that the smeared/blocky effect seen often on this set is indeed something to do with this process of dithering. That explains why the 9731 does not suffer from the colour banding seen on the 9830. Yet the 9830 suffers none of the digital noise/graininess/macro blocking which appears with certain sources/scenes on the 9731. Sometimes on the 9731 fast changing scenes pixellate/block and can assure you is not the source, but the TV which is introducing these problems.
Source: http://www.avforums.com/f...684&page=4&highlight=9731
block-macro effects. Seen these extremely clearly on the intro to Burnout Revenge on the xbox 360 connected via the VGA cable. shockingly obvious!!! (and not that I need to point this out...but that's supposed to be HD!)
Also on pictures it tends to occur on mostly on dark colored large objects on the screen that are not the focal point of the picture. i.e. a large dark suit or a dark colored wall. Occurs on other colours too though like on an under water scene.
Source: http://www.avforums.com/f...684&page=8&highlight=9731
Hoe erg vallen deze afwijkingen op bij een gemiddelde DVD of TV uitzending? Doen deze problemen zich sporadisch voor of regelmatig?

Heeft iemand al Burnout Revenge op deze TV geprobeerd via component ipv via de VGA aansluiting? Doet het macro-blocking probleem zich dan ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
Deze blokken zijn mij nog niet echt opgevallen. Af en toe zie je bij bijvoorbeeld het logo van SBS6 wat blokjes maar dit kan ook aan digitale TV van UPC liggen. DVD's zien er strak uit zonder blokken via de hdmi ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Kijk even op http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26296861#26296861 en navolgende berichten. Daar zie je ook mijn bevindingen over dit verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Heb even een vraag over de 32PF9830, omdat er in dat topic bijna niet meer gelezen wordt.

Heb gezien dat je via je pc via DVI alleen maar de 640x480, 800x600, en de 1024x768 resolutie kan draaien. Maar kan je dan geen 720p draaien via dvi? Dus 1280x768?

Anders zou dat zwaar minder zijn om voor die tv tegaan als je toch alleen maar via je pc maximaal 1024.768 pixels kan benutten.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding tussen PC naar HUB naar TV is gemaakt met ethernetkabel met RJ45 stekkers die in netwerken gebruikt wordt. Intussen heb ik de filmpjes met een converter herschreven en is het gelukt, maar veel minder scherp.

Maar ik heb nog een probleem.
Ik ben kleurenblind (niet volledig) en heb daardoor moeilijkheden bij het bepalen of de parameters van kleur goed geregeld staan.
Kan iemand hier de parameters van zijn of haar toestel weergeven, dan heb ik tenminste een houvast want de fabrieksinstellingen blijken ook niet alles te zijn.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
ZIT IK DAAR NOU OP TE WACHTEN @%*@%(%

Is de 42PF9731d dan toch niet 1080x1920, volgens deze review in iedergeval niet!!! :(

http://www.soundandvision...tion_id=3&article_id=1709

Wie heeft er al meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mothergoose schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:23:

Is de 42PF9731d dan toch niet 1080x1920, volgens deze review in iedergeval niet!!! :(

Is ie nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Mothergoose schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:23:

Klopt, was van het begin af aan bekend zie documentatie op de Philips site!

De enige 42" van philips met deze resolutie is de 42PF9830
107 cm
LCD HD ready
42PF9830/10
Full HD LCD-weergave 1920 x 1080p
HD ready
Pixel Plus 2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Enige tijd geleden is er een duits spec. blad op internet verschenen (zie eerder in dit topic) welke aangaf dat dit toestel een 1080x1920 scherm zou krijgen, dit is ook door diverse internet pagina's gemeld (www.plasmavisie.nl).
Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manvanstaal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:57:
[...]

Klopt, was van het begin af aan bekend zie documentatie op de Philips site!
Er zijn idd wel degelijk versies van de productspecificatie in omloop geweest waarop stond dat de 42inch wel 1920 x 1080i is. Volgens mij is het toch te lastig gebleken een LCD van 42inch te voorzien van een Full HD resolutie. Bij de 42PF9830 waren ook veel problemen bij de productie en introductie. Bij de 42PF9831 hebben ze ook niet voor niets ook gekozen voor de 1366 x 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Heeft iemand al enige ervaring opgedaan met een universele afstandsbediening en de 37PF9731?
Ik wil zo'n ding aanschaffen maar weet niet welke al voor deze TV geschikt is?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:06:
[...]
Er zijn idd wel degelijk versies van de productspecificatie in omloop geweest waarop stond dat de 42inch wel 1920 x 1080i is. Volgens mij is het toch te lastig gebleken een LCD van 42inch te voorzien van een Full HD resolutie. Bij de 42PF9830 waren ook veel problemen bij de productie en introductie. Bij de 42PF9831 hebben ze ook niet voor niets ook gekozen voor de 1366 x 768.
Mijn zusje (en haar man) hebben onlangs die 46" van Sony gekocht... 1080p dus... zo heel erg problematisch is het dus blijkbaar niet om 1080p in grote panels in te bouwen. Het kost wel wat, maar mensen die in die klasse een scherm willen kopen, hebben het er graag voor over... (het betreft geen budget-impuls-aankopen)

Haar man wilde persé 1080p, terwijl hij heel erg gecharmeerd was van de 37PF9731 (en die 42") met pianolak zwart en ook die ambilight. Nu hebben ze die Sony, ondanks dat het geen pianolak zwart is...dus Philips heeft dit koppel gewoon als klant verloren, terwijl ze dus het geld ervoor over hebben om een 1080p panel in huis te halen. Heel erg dom van Philips... slechte keuzes... 42" van 1920x1080 naar 1366x768 downgraden... hoe komen die figuren er toch bij...

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 28-08-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
manvanstaal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:12:
Heeft iemand al enige ervaring opgedaan met een universele afstandsbediening en de 37PF9731?
Ik wil zo'n ding aanschaffen maar weet niet welke al voor deze TV geschikt is?
_/-\o_
Ik heb afgelopen weekend de Philips SRU-9600 afstandsbediening aangeschaft (65 euro bij Informatique) en die werkt prima met de televisie, mijn Sony versterker, KPN settopbox en Xbox 360. En bovendien erg mooi design, maar ja, over smaak valt te twisten natuurlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MagicMau op 28-08-2006 20:14 ]

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
MagicMau schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de Philips SRU-9600 afstandsbediening aangeschaft (65 euro bij Informatique) en die werkt prima met de televisie, mijn Sony versterker, KPN settopbox en Xbox 360. En bovendien erg mooi design, maar ja, over smaak valt te twisten natuurlijk ;)
Ik hoopte dat ik over precies deze Philips SRU-9600 afstandsbediening een positief bericht zou krijgen. Ik vindt hem er nl prachtig uitzien! Toppie ik schaf hem ook aan!
Bedank voor deze info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
[quote]MagicMau schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:13:
[...]
Ik heb afgelopen weekend de Philips SRU-9600 afstandsbediening aangeschaft en die werkt prima met de televisie, mijn Sony versterker, KPN settopbox en Xbox 360
Nog een vraagje:
Kun je er alle functies, zoals teletekst dual picture enz. mee aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manvanstaal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:31:
[...]

Ik hoopte dat ik over precies deze Philips SRU-9600 afstandsbediening een positief bericht zou krijgen. Ik vindt hem er nl prachtig uitzien! Toppie ik schaf hem ook aan!
Kan je een kleine review hierop plaatsen (of nieuw topic starten) als je m binnen hebt? Ik wil 'm ook bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Vandaag de 32PF9631D en de 32PF9830 werkend naast elkaar gezien. Voor mijn gevoel zag de 32PF9830 er evengoed of zelfs beter uit dan de 32PF9631D.

Maar nu wéér mijn BRANDENDE vraag: Kan ik nu straks 720p filmpjes ( episodes van 24, lost, prison break, of gewone films) scherp afspelen op 1 van de 2 tv's?

Zoniet dan is het gewoon voor mij geen goede optie om de 32PF9631D of de 32PF9830 te kopen. Ik bedoel hoe wil je anders dan je resolutie gebruiken. Doe je dadelijk +2000 euro uitgeven en dan heb je nog niks ;)

/me lijkt het gewoon mooi om al het gedownloade 720p materiaal op haarscherp beeld te kijken

Of zou je als je van al het gezeik af wilt zijn een Sapphire Radeon X1600 Pro 128MB DDR2 (PCI-e, HDMI) videokaart moeten aanschaffen om je dure philips schermpje op je pc aan te willen sluiten?

* FireStarter worstelt met nog wat vraagjes, en vind het raar dat philips LCD <> PC zo'n probleem moet zijn bij zo'n duur scherm :)

[ Voor 19% gewijzigd door FireStarter op 29-08-2006 01:21 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op hifi-forum.de dat een aantal duitsers last heeft van groene vlakken op de 37pf9731d als je over hdmi naar dvd kijkt op een player/recorder die upscalet naar 1080i. Heeft iemand hier daar ook last van? Schijnt met een software-update die nog moet komen te worden verholpen. Wel jammer, want ik was nu juist van plan om m'n dvds te gaan upscalen via m'n recorder. 720p schijnt geen probleem te zijn

Overigens las ik op hetzelfde forum dat de Duitstalige C'T-magazine klaarblijkelijk lovend is over deze tv, terwijl ze normaal gesproken niks van lcds moeten hebben (vinden crt beter)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
manvanstaal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:31:
[...]
You're very welcome ;)
manvanstaal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:54:Kun je er alle functies, zoals teletekst dual picture enz. mee aansturen?
Je kan deze afstandsbediening alles leren, als het maar infrarood is. Het is af en toe wel even zoeken om je knopje de juiste plek te geven.

Maar mocht je hem kopen en gebruiken, misschien kan je mij dan helpen hoe ik de -9731 zo gek krijg een voorkeuzetoets te koppelen aan mijn EXT3. Want dan kan ik namelijk een macro op de afstandsbediening maken om automatisch over te schakelen naar de Xbox...

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MagicMau schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:13:
Ik heb 'm ook (voor 54 euro overigens bij Zercom) en het is een aardig ding. Maar ik kan in de praktijk maar moeilijk afstand doen van m'n RU760. Dat is ook een heel mooi ding en werkt eigenlijk een stuk praktischer omdat je toetsen op een touch screen niet voelt, en als het display uit is moet je ook eerst op het scherm tappen om te zien wat je doet. Misschien verkoop ik die SRU9600 wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
MagicMau schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:39:

Maar mocht je hem kopen en gebruiken, misschien kan je mij dan helpen hoe ik de -9731 zo gek krijg een voorkeuzetoets te koppelen aan mijn EXT3. Want dan kan ik namelijk een macro op de afstandsbediening maken om automatisch over te schakelen naar de Xbox...
Hij is onderweg, maar maandag as. ontvang ik pas mn 9731. Ik ga dan wel klooien om te kijken wat de mogelijkheden van zowel de 9731 als de remote zijn.

Maandag is de speeltuin geopend!!!! 7(8)7 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de 9631D onderhuids een veel mindere beest is dan de 9731D maar ik vraag me af of anderen ook hebben zitten twijfelen tussen deze 2 uiterlijk behoorlijk gelijkende beesten?

Is Ambilight 2 zoveel minder dan Ambiight 3 in de praktijk?
Is er zo'n merkbare verschil tussen Pixelplus 2HD en 3HD ? Velen zeggen hier dat ClearLCD erg weinig uitmaakt...

Merk je iets van de verschillen in resolutie van de panel zelf, aangezien de interne pixelplus engine altijd 1366x768 rekent en dus moet upscalen naar een fullHD panel (dit in zowel de 9731 als de 9631) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interne pixelplus engine altijd 1366x768 rekent en dus moet upscalen naar een fullHD panel (dit in zowel de 9731 als de 9631) ?

Dit klopt dus niet in dit geval, Bij de 9731 is er niet eerst sprake van down-scaling en daarna upscaling. De Engine in de 9731 kan 1op1 omrekenen. Hierdoor dus geen kwaliteitverschil en een sneller beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaan de prijzen wat meer naar beneden, ik had verwacht dat na het wk ze een beetje zouden gaan dalen, maar het schiet nog niet echt op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
De prijs van een high-end LCD-TV als de 37PF9731D wordt niet echt bepaald door een WK :)

Moet zeggen dat de prijs me erg meevalt... bijna gelijk aan z'n voorganger (de 9830), al had die wel een gemotoriseerde voet en duurdere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:17:
Wanneer gaan de prijzen wat meer naar beneden, ik had verwacht dat na het wk ze een beetje zouden gaan dalen, maar het schiet nog niet echt op....
nieuws: Prijzen lcd-schermen zitten in de lift :'(

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
Ik merkte gister dat als je een film via bijvoorbeeld een USB stick speelt, je de verhoudingen niet aan kan passen. Hij rekte het beeld veel te ver op en ik kon dit niet aanpassen met de "option" knop. Is hier een oplossing voor want het is erg irritant om naar een paar uitgerekte hoofden te kijken...

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.