Heb hem vannochtend gemaild, niets binnen?manvanstaal schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:38:
[...]
Ouwie zou je hem aub willen mailen (email adres is zichtbaar)
Verwijderd
DVB-T werkt hier gewoon met de software van 13 juli 2006 waar het LCD scherm mee werd uitgeleverd door Philips. Gewoon een automatische zenderscan uitvoeren met je Digitenne antenne in de antenne ingang. Nogmaals nadeel is ook bij dit scherm weer je niet DVB-T met analoge kabel tegelijk kan gebruiken omdat hij maar beschikt over één antenne-ingang.
Nederland 2 en Radio 1 zijn gewoon zonder abonnementskaart en CI module te zien. De andere zenders worden uitgeduit met "vervormd kanaal" wat de Philips uitdrukking schijnt te wezen voor gecodeerd kanaal.
Heb je misschien een apparaat dat uit Duitsland geïmporteerd is of zo dat DVB-T nog niet benaderbaar voor je is ? Zo maar een gedachte omdat er bij sommige internetzaken veel grijsimport en parallelimport aan de hand is.
Nederland 2 en Radio 1 zijn gewoon zonder abonnementskaart en CI module te zien. De andere zenders worden uitgeduit met "vervormd kanaal" wat de Philips uitdrukking schijnt te wezen voor gecodeerd kanaal.
Heb je misschien een apparaat dat uit Duitsland geïmporteerd is of zo dat DVB-T nog niet benaderbaar voor je is ? Zo maar een gedachte omdat er bij sommige internetzaken veel grijsimport en parallelimport aan de hand is.
Dus om de andere DVB-T kanalen te bekijken heb je een aparte CI-module nodig? Is deze via KPN te bestellen, of uit een single tuner te halen?Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:29:
DVB-T werkt hier gewoon met de software van 13 juli 2006 waar het LCD scherm mee werd uitgeleverd door Philips.
Verwijderd
Als iemand de NL handleiding digitaal wil hebben stuur me ff een mailtje daar staat wel het eea in wat een aantal van alle vragen hier gesteld een stuk duidelijker maakt.
En ja in een CI module zal nog een cardreader geplaatst moeten worden maar welke is mij ook nog niet duidelijk (zelfs niet met de handleiding) :-)
En ja in een CI module zal nog een cardreader geplaatst moeten worden maar welke is mij ook nog niet duidelijk (zelfs niet met de handleiding) :-)
Verwijderd
Bij deze de benodigde CI module te vinden bij satshop.nl
Technisat Technicam CX Conax CI module €59.00
--------------------------------------------------------------------------------
CONAX CI module
Deze CI module is geschikt voor alle TV providers die CONAX encryptie gebruiken. Digitenne en KPN TV zijn hier een voorbeeld van. U heeft hier een ontvanger bij nodig die voorzien is van een CI Slot zoals de Twinhan DTV Ter-CI
Technisat Technicam CX Conax CI module €59.00
--------------------------------------------------------------------------------
CONAX CI module
Deze CI module is geschikt voor alle TV providers die CONAX encryptie gebruiken. Digitenne en KPN TV zijn hier een voorbeeld van. U heeft hier een ontvanger bij nodig die voorzien is van een CI Slot zoals de Twinhan DTV Ter-CI
Nee, jammer genoeg helemaal niks binnen gekregenVerwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:36:
[...]
Heb hem vannochtend gemaild, niets binnen?

Chaos is a higher form of arranging
Verwijderd
@Arx,
Ofschoon ik niets kan vinden dat dit scherm (is een Sharp-scherm) de waarde in GTG aangeeft, wil ik je daar dan best in geloven. Dat zou dan normaal gesproken betekenen dat de BTB waarde 6 ms is. Altijd nog veel sneller als de conculega's.
Tot slot: Bij mijn weten was het altijd zo dat als de de responstijd aangeven zonder extra toevoeging dat het dan altijd BTB was.
Ofschoon ik niets kan vinden dat dit scherm (is een Sharp-scherm) de waarde in GTG aangeeft, wil ik je daar dan best in geloven. Dat zou dan normaal gesproken betekenen dat de BTB waarde 6 ms is. Altijd nog veel sneller als de conculega's.
Tot slot: Bij mijn weten was het altijd zo dat als de de responstijd aangeven zonder extra toevoeging dat het dan altijd BTB was.
Zeg je nu dat Philips voor dit type zijn schermen bij Sharp inkoopt? Wist ik niet. Zou je niet zeggen voor de grootste LCD fabrikant. Heb je daar een bron van?Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:58:
@Arx,
Anyway, als je die Philips-LG site bekijkt zie dat het alles GTG opgemeten wordt. Ik vermoed gewoon dat hetzelfde geldt voor dit scherm. Misschien is die 3ms een dynamische waarde, door die clear-lcd, dat het lijkt dat het 3ms is. Ik blijf hoe dan ook erg skeptisch over die 3ms, ook als je kijkt naar de concurentie.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Jarco, bedankt voor je hulp.Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:29:
DVB-T werkt hier gewoon met de software van 13 juli 2006 waar het LCD scherm mee werd uitgeleverd door Philips. Gewoon een automatische zenderscan uitvoeren met je Digitenne antenne in de antenne ingang. Nogmaals nadeel is ook bij dit scherm weer je niet DVB-T met analoge kabel tegelijk kan gebruiken omdat hij maar beschikt over één antenne-ingang.
Misschien een beetje dom, maar dacht dat er een ingebouwde antenne in zat. Heb nu de antenne van KPN ingeplugd en de DVB-T doet het bij mij nu ook. Heb de smartcard van KPN ook in de common interface zitten, maar hij geeft alleen NL2, de rest geeft idd 'vervormd kanaal'.
Als ik de handleiding goed lees zie ik nu idd staan dat er een CI-module met smartcard in de common interface moet, dus ook een kwestie van goed lezen. Over antenne staat er niets in, maar dat zal wel logisch zijn.
Bij de helpdesk werkt zeer gekwalificeerd personeel dat verteld dat DVB-T alleen in Amerika werkt! Dit terwijl op de doos een overzicht staat met de landen (ook NL) en bij de één na laatste softwareupdate staat dat de TV nu ook geschikt is voor DVB-T in NL. Ze kunnen toch uitleggen dat je een CI-module moet kopen.......
Kun je aangeven of Digitenne bij jouw werkt met de CI-module? Ik zou graag willen weten of het gaat werken en niet voor niets een CI-module aanschaf voor € 59.
Kan deze TV nu ook MPEG-4 aan als KPN hierop overschakelt of heeft dat te maken met de CI-module?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 10:03 ]
Dit zou best kunnen, hoor. LG Philips is op zich gewoon een losstaand bedrijf, afdeling Consumer Electronics koopt z'n schermen dan gewoon in waar ze het goedkoopste zijn, niet per se bij LG-Philips.Arx schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:59:
[...]
Zeg je nu dat Philips voor dit type zijn schermen bij Sharp inkoopt? Wist ik niet. Zou je niet zeggen voor de grootste LCD fabrikant. Heb je daar een bron van?
Zo heb ik op m'n werk destijds een Philips CRT 21" monitor gehad die overduidelijk een Sony beeldbuis had (twee horizontale lijnen op 1/3 en 2/3 van het beeld zichtbaar).
Philips gebruikt eigen panelen, maar ook van andere fabrikanten! Zo kwam ik er via het installatie menu van mijn Philips 37PF9830 achter dat er een 1920x1080 paneel van Sharp in zit.Arx schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:59:
[...]
Zeg je nu dat Philips voor dit type zijn schermen bij Sharp inkoopt? Wist ik niet. Zou je niet zeggen voor de grootste LCD fabrikant. Heb je daar een bron van?
Anyway, als je die Philips-LG site bekijkt zie dat het alles GTG opgemeten wordt. Ik vermoed gewoon dat hetzelfde geldt voor dit scherm. Misschien is die 3ms een dynamische waarde, door die clear-lcd, dat het lijkt dat het 3ms is. Ik blijf hoe dan ook erg skeptisch over die 3ms, ook als je kijkt naar de concurentie.
Philips levert overigens ook panelen aan andere fabrikanten, zo gaat de beste kwaliteit naar B&O en Loewe maar ook naar andere.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 10:19 ]
Ouwie bedankt, het document is nu wel aangekomen en heeft al de vragen die ik had beantwoordt.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:36:
[...]
Heb hem vannochtend gemaild, niets binnen?
Groet,
Piet
Ouwie, heb je het PAL signaal (zeg maar de gewone TV-uitzendingen) geprobeerd met en zonder ClearLCD?Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:07:
[...]Ben er achter waarom ClearLCD niet werkt bij DVD's. Ik keek veel Amerikaanse NTSC-DVD's en ClearLCD werkt alleen bij PAL en dus ook niet bij HD-uitzendingen. Heb geruchten gehoord dat het volgende model ClearLCD HD krijgt. NTSC-uitzendingen zien er niet uit op deze LCD, komt waarschijnlijk doordat het minder beeldlijnen zijn.
Over de kwaliteit van DVD en TV in PAL uitzending ben ik zeer tevreden.[...]
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik wil wel eens van een echte gebruiker de gebruikerservaringen horen ten aanzien van ClearLCD. Dat ronkende foldergepraat van Philips zelf (+aanverwante pseudo onafhankelijke recensies) heb ik nu wel genoeg gelezen.
Het is jammer dat ClearLCD alleen werkt met PAL, maar eerlijk gezegd zullen bij mij de meeste TV-uren toch gevuld worden met voornamelijk PAL signalen (zeker in de eerstkomende paar jaar). HD signalen zullen uit zichzelf wel redelijk mooi zijn, zodat het gemis dan minder is. Dus belangrijk (voor mij) is dat bij een PAL signaal met en zonder ClearLCD een heel erg duidelijke verschil zichtbaar is (al was het maar om een evt aankoop te kunnen rechtvaardigen).
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ik vond deze foto's van een 37PF9731 op een duits forum:

Duitse eigenaar is zeer tevreden over het toestel, vooral ook het beeld via de kabel

Duitse eigenaar is zeer tevreden over het toestel, vooral ook het beeld via de kabel
Hmmm.... laat wel zien dat ambilight er niet jofel uitziet als de muur niet recht staat...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
Wat is de maximale afstand van muur tot achterzijde toestel? Kan me voorstellen dat op bepaalde afstand de lichtopbrengst van Ambilight te laag wordt. Ik vraag dit i.v.m. mijn tv-meubel, waarbij de TV dan aan 2 aluminium buizen hangt en dus niet strak aan de muur hangt.
Dat lijkt me totaal geen probleem, omdat aan de zijkanten en de bovenkant dan evenveel licht op de muur wordt geprojecteerd (als de muur er tenminste recht achter staat).
Op die bovenstaande foto is de bovenkant veel lichter dan de zijkanten.
Op die bovenstaande foto is de bovenkant veel lichter dan de zijkanten.
[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 12-08-2006 23:58 ]
Verwijderd
Mijn TV staat ook niet strak tegen de muur, maar Ambilight werkt goed. In de handleiding staat ook ergens wat de maximale afstand tot de muur is. De lampen geven veel krachtiger licht dan de vorige modellen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:12:
Wat is de maximale afstand van muur tot achterzijde toestel? Kan me voorstellen dat op bepaalde afstand de lichtopbrengst van Ambilight te laag wordt. Ik vraag dit i.v.m. mijn tv-meubel, waarbij de TV dan aan 2 aluminium buizen hangt en dus niet strak aan de muur hangt.
Ik heb een aantal programma's inclusief autoraces bekeken met de ClearLCD demo. Dan zie ze boven met ClearLCD en onder zonder. Ik kan eerlijkgezegd geen verschil ontdekken. Het lijkt soms zelf net of het beeld zonder ClearLCD beter de kleuren weergeeft, de scherpte en contrast is gelijk. Wellicht moet ik de TV nog beter instellen.The_Sukkel schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:08:
[...]
Ouwie, heb je het PAL signaal (zeg maar de gewone TV-uitzendingen) geprobeerd met en zonder ClearLCD?
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik wil wel eens van een echte gebruiker de gebruikerservaringen horen ten aanzien van ClearLCD. Dat ronkende foldergepraat van Philips zelf (+aanverwante pseudo onafhankelijke recensies) heb ik nu wel genoeg gelezen.
Het is jammer dat ClearLCD alleen werkt met PAL, maar eerlijk gezegd zullen bij mij de meeste TV-uren toch gevuld worden met voornamelijk PAL signalen (zeker in de eerstkomende paar jaar). HD signalen zullen uit zichzelf wel redelijk mooi zijn, zodat het gemis dan minder is. Dus belangrijk (voor mij) is dat bij een PAL signaal met en zonder ClearLCD een heel erg duidelijke verschil zichtbaar is (al was het maar om een evt aankoop te kunnen rechtvaardigen).
ClearLCD is gemaakt voor de zwartwaarde en bewegingen en die vind ik er goed uit zien op deze LCD. Er bestaan nog steeds geen LCD's waarbij de bewegingen altijd vloeiend zijn, maar vind deze op dit moment gewoon het beste beeld geven. Andere LCD-eigenaren die mijn tv komen bewonderen zeggen ook nog nooi zo'n mooi LCD-beeld gezien te hebben. Sommige niet LCD-eigenaren denken zelfs dat het een plasma is gezien het grote contrast en helderheid ten opzichte van andere (goedkope) LCD's.
Als ik een DVD kijk zijn er soms scenes waarbij het beeld er HD-achtig uitziet zo scherp is het beeld en vol detail. Dit geldt met name bij stilstaande beelden van buitenscenes: in de natuur of op straat bijvoorbeeld. Het ziet er gewoon heel realistisch uit dan.
Ben benieuwd of andere gebruikers verschil kunnen zien met de ClearLCD.
@ouwie: bedankt voor de aanvullende toelichting! Mocht je nog meer ClearLCD wetenswaardigheden (onder)vinden, dan heb je hier een geïnteresseerde lezer...
Verwijderd
Nee deze tuner kan MPEG4/H.264 niet aan. Heeft ook niet te maken met de CI module. De ingebouwde DVB-T tuner is een MPEG2 tuner en daar zit het probleem. Omdat naast de tuner ook de hardware bij MPEG4 anders is is de kans uiterst klein dat Philips later nog dit beeldscherm kan opbouwen naar MPEG4/H.264.Kan deze TV nu ook MPEG-4 aan als KPN hierop overschakelt of heeft dat te maken met de CI-module?
Overigens heeft KPN wel een volledige upgrade van het Nozema DVB-T netwerk (waar KPN dus eigenaar van is door de aankoop van Nozema) voor 4e kwartaal in de planning staan maar het bedrijf heeft middels diverse persberichten duidelijk gemaakt op korte termijn nog niet te beginnen met MPEG4 uitzendingen.
Overigens heb alvast een paar fotootjes van de 37Pf9731D/10 op de door mij eerder genoemde internetsite gezet.
Verwijderd
@Ouwie
Ouwie, wil je mij die handleiding Connected Planet ook toesturen? Hij is erg gewild op dit forum!
Ouwie, wil je mij die handleiding Connected Planet ook toesturen? Hij is erg gewild op dit forum!
Verwijderd
Nu ging ik net nog even voor de alllllerlaatste keer bij MediaMarkt Rotterdam naar de 9731 kijken, voordat ik m morgen eindelijk online ga bestellen!!!!
Nu zag ik het volgende bij de Philips-demo-filmpjes (met name de vliegshow):
Een soort van strepen die achterblijven als een vliegtuig snel voorbij komt tegen een blauwe lucht. Er bleven strepen achter daar waar het vliegtuig gevlogen had. (Is dit nou ghosting?) Ik vond het echt geen gezicht, er wordt zelfs een streep gemaakt die 3 seconden zichtbaar blijft en daarna pas 'gewist' wordt door sterk wisselend beeld. Ik heb dezelfde beelden vergeleken met de 42PF9731 en 9830 die ernaast hingen, maar die hadden het niet.
Ga nu toch weer sterk twijfelen als dit geen defect is geweest, maar blijkbaar zo hoort.
De MM-medewerker ging een collega erbij halen, maar hij zal morgen wel op Opsporing Verzocht verschijnen.
Een soort van strepen die achterblijven als een vliegtuig snel voorbij komt tegen een blauwe lucht. Er bleven strepen achter daar waar het vliegtuig gevlogen had. (Is dit nou ghosting?) Ik vond het echt geen gezicht, er wordt zelfs een streep gemaakt die 3 seconden zichtbaar blijft en daarna pas 'gewist' wordt door sterk wisselend beeld. Ik heb dezelfde beelden vergeleken met de 42PF9731 en 9830 die ernaast hingen, maar die hadden het niet.
Ga nu toch weer sterk twijfelen als dit geen defect is geweest, maar blijkbaar zo hoort.
De MM-medewerker ging een collega erbij halen, maar hij zal morgen wel op Opsporing Verzocht verschijnen.
Verwijderd
Geen Clear LCD bij HD content blijkt idd te liggen aan het gebrek aan voldoende rekencapaciteit:
bron: avreview.co.ukAlthough processing power limitations mean the Dimming Scannable Backlight part of ClearLCD is inactive during HD viewing, the 42PF9831D's HD pictures nonetheless enjoy superb black levels by LCD standards. These enrich even the very darkest pictures with a sense of scale and depth that's lost on most LCD rivals.
Als ie 'm ff naar mij mailt zet ik 'm wel op snelle webspaceVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:47:
@Ouwie
Dat is inderdaad het makkelijkste, ik wil hem namelijk ook wel hebben...
If it aint dutch,it aint much
Verwijderd
De handleiding 'Connected Planet' heb ik op mijn site gezet:
Philips_ConnectedPlanet_NL.pdf
(Met dank aan Rob, Martijn en Frits!)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 18:07 ]
Martin,Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:18:
Nu ging ik net nog even voor de alllllerlaatste keer bij MediaMarkt Rotterdam naar de 9731 kijken, voordat ik m morgen eindelijk online ga bestellen!!!!
Ben je nog wat wijzer geworden over die strepen?
Verwijderd
@manvanstaal
Niet echt. Als ik het goed begrijp, noemt Philips dit vervelende effect 'Sample and hold' (in het Nederlands kwam ik de term na-ijlen tegen). De 9731 bij MM Rotterdam had dit dus in extreme mate (bij vliegshow-scene).
Heb er wel meer over gelezen inmiddels over hoe Philips dit op zegt te lossen met ClearLCD (met name Overdrive Control en Scanning Backlight). Zie PDF (pagina 2 t/m 5):
ClearLCD_background.pdf
Ik was vandaag ook even bij MediaMarkt Utrecht, maar daar kon ik de 9731 niet vinden, dus kon niet vergelijken of het bij alle 9731's zo is.
Hebben andere 9731-eigenaren dit niet?
Maar goed... ik ga 'm toch maar bestellen. Is gewoon erg mooie LCD! Als 'ie binnen is, schrijf ik wel een stukje hier.
Niet echt. Als ik het goed begrijp, noemt Philips dit vervelende effect 'Sample and hold' (in het Nederlands kwam ik de term na-ijlen tegen). De 9731 bij MM Rotterdam had dit dus in extreme mate (bij vliegshow-scene).
Heb er wel meer over gelezen inmiddels over hoe Philips dit op zegt te lossen met ClearLCD (met name Overdrive Control en Scanning Backlight). Zie PDF (pagina 2 t/m 5):
ClearLCD_background.pdf
Ik was vandaag ook even bij MediaMarkt Utrecht, maar daar kon ik de 9731 niet vinden, dus kon niet vergelijken of het bij alle 9731's zo is.
Hebben andere 9731-eigenaren dit niet?
Maar goed... ik ga 'm toch maar bestellen. Is gewoon erg mooie LCD! Als 'ie binnen is, schrijf ik wel een stukje hier.
Verwijderd
Begrijp ik goed uit deze handleiding dat je dus geen hd-content kan streamen (gezien de max. resoluties mpg en divx die worden opgegeven)? Of is dat een kwestie van firmware?Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:02:
En verder: kan je deze tv nu wel of niet rechtstreeks aan je router hangen, want wat bedoelen ze in de gewone handleiding met 'ethernet bridge': is dat een gewone router, of nog een extra uitbreiding voor de tv?
Overigens: ik heb gisteren een kwartier bij correct in Rotterdam naar een van de hd-demos gekeken op deze tv en totaal geen naijlen gezien, het beeld was superstrak. Wel wat minder helder en scherp dan de 42pf9831D die er onder stond, maar misschien is dat een kwestie van instelling. Die hoge resolutie maakt dus blijkbaar niet zo'n verschil, want de 42pf9831d heeft een lagere resolutie maar zag er minstens zo goed uit als de 37pf9731d.
Het is inderdaad niet mogelijk om HD-content te streamen. Volgens mij download de TV het bestand en speelt hem dan zelf af. Het is niet zo dat de PC het bestand afspeelt en naar de tv stuurt. Wellicht dat een firmware-upgrade het mogelijk maakt om toch HD-content af te spelen maar ik denk dat de TV daar niet genoeg kracht voor heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:39:
[...]
Begrijp ik goed uit deze handleiding dat je dus geen hd-content kan streamen (gezien de max. resoluties mpg en divx die worden opgegeven)? Of is dat een kwestie van firmware?
En verder: kan je deze tv nu wel of niet rechtstreeks aan je router hangen, want wat bedoelen ze in de gewone handleiding met 'ethernet bridge': is dat een gewone router, of nog een extra uitbreiding voor de tv?
Overigens: ik heb gisteren een kwartier bij correct in Rotterdam naar een van de hd-demos gekeken op deze tv en totaal geen naijlen gezien, het beeld was superstrak. Wel wat minder helder en scherp dan de 42pf9831D die er onder stond, maar misschien is dat een kwestie van instelling. Die hoge resolutie maakt dus blijkbaar niet zo'n verschil, want de 42pf9831d heeft een lagere resolutie maar zag er minstens zo goed uit als de 37pf9731d.
De TV kan je gewoon aansluiten op je router. Je moet wel zorgen dat hij automatisch een ip krijgt.
Verwijderd
Dat is dan jammer, eigenlijk wel vreemd gezien het feit dat zo'n tv uiteindelijk wel voor hd bedoeld is.Koetje_boe schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:43:
[...]
Het is inderdaad niet mogelijk om HD-content te streamen. Volgens mij download de TV het bestand en speelt hem dan zelf af. Het is niet zo dat de PC het bestand afspeelt en naar de tv stuurt. Wellicht dat een firmware-upgrade het mogelijk maakt om toch HD-content af te spelen maar ik denk dat de TV daar niet genoeg kracht voor heeft.
.
Verwijderd
Ik had zojuist even telefonisch contact met PlasmaLCD.nl, omdat ik de 9731 wilde gaan bestellen. Ik vroeg hen of ze ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, omdat ik dit nergens op hun site kon vinden. Naar mijn idee een volkomen legitieme vraag. De reactie was: "Zeg, als u ons niet vertrouwt, hoeft u niks van ons te kopen. Wij nemen nu gewoon de telefoon op en we staan op Kieskeurig.nl." Op mijn vraag waarom dan niet op dezelfde KvK-vraag via mail geantwoord wordt, was de reactie: "U vertrouwt ons niet. Daarom reageer ik gewoon niet."
Ik vroeg me af of jullie meer van dergelijke ervaringen met PlasmaLCD.nl hebben.
Wat een stelletje zielepieten zeg
Op naar Progress!
Ik vroeg me af of jullie meer van dergelijke ervaringen met PlasmaLCD.nl hebben.
Wat een stelletje zielepieten zeg

Op naar Progress!
Verwijderd
Dit zit erachter allemaal op dezelfde postbus gewoon op kvk.nl zoeken
Besteluwtv.nl B.V. 37102307 0000
Postbus 12854, 1100AW Amsterdam Zuidoost Hoofdvestiging
Investco Interim-Consultancy 34199148 0000
Triple Finance B.V. 34244032 0000
It's Different B.V. 34244414 0000
Grtn Rob
Besteluwtv.nl B.V. 37102307 0000
Investco Interim-Consultancy 34199148 0000
Triple Finance B.V. 34244032 0000
It's Different B.V. 34244414 0000
Grtn Rob
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat dit een normale vraag is. Ze staan echter wel ingeschreven bij de KvK maar dan onder Besteluwtv.nl.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:21:
Ik had zojuist even telefonisch contact met PlasmaLCD.nl, omdat ik de 9731 wilde gaan bestellen. Ik vroeg hen of ze ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, omdat ik dit nergens op hun site kon vinden. Naar mijn idee een volkomen legitieme vraag. De reactie was: "Zeg, als u ons niet vertrouwt, hoeft u niks van ons te kopen. Wij nemen nu gewoon de telefoon op en we staan op Kieskeurig.nl." Op mijn vraag waarom dan niet op dezelfde KvK-vraag via mail geantwoord wordt, was de reactie: "U vertrouwt ons niet. Daarom reageer ik gewoon niet."
Wat een stelletje zielepieten zeg![]()
Op naar Progress!
Koop hem gewoon bij Progress, scheelt nog 4 euro ook en heeft een betere beoordeling bij Kieskeurig.
Nou, Progress komt anders ook niet zo goed uit de beoordeling van de klanten zelf (188 stuks); hiervan krijgen ze maar een 6,1 en dat is niet bepaald goed.
Ik zou eens kijken op Mokio.nl Ze geven goede en duidelijk antwoorden via de mail, en je mag je tv uitproberen, en als hij niet bevalt terugbrengen (aldus dit is wat er geschreven staat op de site. Ze komen je tv zelfs ophalen als hij niet bevalt).
En wat helemaal belangrijk is: ze geven 2 weken garantie op pixelfouten! Dus bij hun is een toestel de 1e 2 weken gegarandeerd 100% in orde. Normaliter als je een toestel opgestuurd krijgt, mag hij volgens de standaard Philips-garantie 8 dode pixels en 0 oplichtende pixels bevatten. Als je er nu net 7 hebt.......
Ikzelf ben meer aan het kijken naar de 32pf9731; deze is op internet even 1000 euro goedkoper. Ik heb het beeld van de 32pf9531 gezien (zelfde resol. nieuw model) en dit was super! Ook al is het geen true HD. Met de HD demo film was deze zeker net zo goed van kwaliteit als de 37pf9731. De 32pf9731 zou hetzelfde paneel moeten bevatten, alleen dan nog met PixelPlus3 (dus dubbele rekenkracht tov de pixelplus2 welke op de 9531 zit)
Volgende week zou er een demo hangen in de PW in Eindhoven. Kan ik hem goed vergelijken met de 37". Aldus de theorie moet de 32" zeker net zo'n goed plaatje neerzetten, en misschien nog wel wat stabieler aangezien deze met net zo veel rekenkracht een plaatje met een lagere resol. hoeft weer te geven.
Ik zou eens kijken op Mokio.nl Ze geven goede en duidelijk antwoorden via de mail, en je mag je tv uitproberen, en als hij niet bevalt terugbrengen (aldus dit is wat er geschreven staat op de site. Ze komen je tv zelfs ophalen als hij niet bevalt).
En wat helemaal belangrijk is: ze geven 2 weken garantie op pixelfouten! Dus bij hun is een toestel de 1e 2 weken gegarandeerd 100% in orde. Normaliter als je een toestel opgestuurd krijgt, mag hij volgens de standaard Philips-garantie 8 dode pixels en 0 oplichtende pixels bevatten. Als je er nu net 7 hebt.......
Ikzelf ben meer aan het kijken naar de 32pf9731; deze is op internet even 1000 euro goedkoper. Ik heb het beeld van de 32pf9531 gezien (zelfde resol. nieuw model) en dit was super! Ook al is het geen true HD. Met de HD demo film was deze zeker net zo goed van kwaliteit als de 37pf9731. De 32pf9731 zou hetzelfde paneel moeten bevatten, alleen dan nog met PixelPlus3 (dus dubbele rekenkracht tov de pixelplus2 welke op de 9531 zit)
Volgende week zou er een demo hangen in de PW in Eindhoven. Kan ik hem goed vergelijken met de 37". Aldus de theorie moet de 32" zeker net zo'n goed plaatje neerzetten, en misschien nog wel wat stabieler aangezien deze met net zo veel rekenkracht een plaatje met een lagere resol. hoeft weer te geven.
[ Voor 4% gewijzigd door erikven1978 op 17-08-2006 07:50 ]
Wat een idiotenVerwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:21:

Verwijderd
@Erik,
ten eerste is Mokio € 350,00 duurder dan Progress. Ten tweede: er zijn een paar stomme/achtelijke reactie's geplaatst bij Progress die m.i. zeker door de klant alleen zijn veroorzaakt.
Ten derde: Bij koop op afstand war we hier over praten kan je je order altijd binnen 8 dagen weer annuleren. Dus als er pixel fouten inzitten annuleer je de bestelling.
Ten slotte: Ik ben niet werkzaam bij Progress, maar vind dat je wel open en eerlijk moet blijven. Een bedrijf dt voor eenzelfde produkt 10% meer vraagt mag ook extra hard lopen voor zijn klanten!
ten eerste is Mokio € 350,00 duurder dan Progress. Ten tweede: er zijn een paar stomme/achtelijke reactie's geplaatst bij Progress die m.i. zeker door de klant alleen zijn veroorzaakt.
Ten derde: Bij koop op afstand war we hier over praten kan je je order altijd binnen 8 dagen weer annuleren. Dus als er pixel fouten inzitten annuleer je de bestelling.
Ten slotte: Ik ben niet werkzaam bij Progress, maar vind dat je wel open en eerlijk moet blijven. Een bedrijf dt voor eenzelfde produkt 10% meer vraagt mag ook extra hard lopen voor zijn klanten!
Verwijderd
Misschien is dit ook nog leuk om te weten:
EUROPEAN HIGH-END LCD TV
Philips 37PF9731D
To reproduce any high-definition signal without losing quality, the Philips 37PF9731D uses a true 1920 x 1080 pixel LCD panel. Inside lies the most advanced video enhancement circuits, optimised especially for the clearest picture and smoothest motion. In total you will find a Full HD LCD TV that offers impressive picture quality with both Standard and HD signals. The visual experience is enhanced further by Philips’ next-generation of Surround Ambilight illumination. And thanks to the user-friendly guided set-up procedure, everybody can take advantage of the best performance that this sophisticated television can offer.
Voor iedereen die het dus niet begrijpt.
EISA Awards 2006/2007
HIGH-END LCD TV Philips 37PF9731D
De tv is door de Eisa bestempeld als beste LCD op de markt!!!!!
EUROPEAN HIGH-END LCD TV
Philips 37PF9731D
To reproduce any high-definition signal without losing quality, the Philips 37PF9731D uses a true 1920 x 1080 pixel LCD panel. Inside lies the most advanced video enhancement circuits, optimised especially for the clearest picture and smoothest motion. In total you will find a Full HD LCD TV that offers impressive picture quality with both Standard and HD signals. The visual experience is enhanced further by Philips’ next-generation of Surround Ambilight illumination. And thanks to the user-friendly guided set-up procedure, everybody can take advantage of the best performance that this sophisticated television can offer.
Voor iedereen die het dus niet begrijpt.
EISA Awards 2006/2007
De tv is door de Eisa bestempeld als beste LCD op de markt!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 11:04 . Reden: Foto geplaatst ]
Klopt, de 37" versie is een stuk duurder, maar de 32" versie is maar 11 euro duurder (Aangezien ik voor de 32" aan t kijken ben, is me het prijsverschil met de 37" niet opgevallen).Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:22:
@Erik,
Jij hebt het over reacties welke geplaatst zijn; waar kan ik dat zien? Ik zie namelijk alleen maar het eindcijfer bij kieskeurig, en dat is een 6,2 gemiddelde van 178 klanten van Progress. Dus die paar reacties die volgens jou door de klant zijn veroorzaakt, zullen het gemiddelde niet zo sterk omlaag trekken lijkt me.
Over je order annulering: ik zou maar goed de voorwaardes doorlezen! Bij bijna alle internetshops dient het product in de ONGEOPENDE verpakking retour te gaan; hoe kun je dan pixelfouten ontdekken?
Verwijderd
Heb nu de ingebouwde DVB-T tuner werkend op mijn 37PF9731 (met dank aan Jarco). Ik gebruik hiervoor de Common Interface kaart van Conax, smartcard van KPN en antenne van KPN.
Vind het beeld nu veel mooier dan kabel-analoog en externe DVB-T tuner van Samsung. Het ontvangst is echter zeer slecht. Ik weet niet of dit nu aan de KPN-antenne ligt, wellicht een betere/sterkere antenne nodig? Ned 1, 2 en 3 doen het goed, maar de commerciële zenders vallen vaak uit en moet hij naar het signaal zoeken.
Via mijn externe DVB tuner van Samsung ziet het beeld er slechter uit dan de analoge kabel. Het is ook irritant hoe langzaam het schakelen gaat. Ook doen teletekst en informatieschermen het niet met de externe tuner. Vreemd genoeg werken deze nu wel nadat ik de interne tuner heb gebruikt, maar schakelen gaat nog slecht en beeld is minder.
Zou iemand kunnen vertellen of ontvangst beter wordt met een andere antenne? Heb nu de standaard antenne van KPN. Ook ben ik benieuwd wat ervaringen zijn van andere gebruikers met externe DVB-C en DVB-S tuners in combinatie met deze LCD. Wil misschien overstappen op DVB-C van Casema.
Vind het beeld nu veel mooier dan kabel-analoog en externe DVB-T tuner van Samsung. Het ontvangst is echter zeer slecht. Ik weet niet of dit nu aan de KPN-antenne ligt, wellicht een betere/sterkere antenne nodig? Ned 1, 2 en 3 doen het goed, maar de commerciële zenders vallen vaak uit en moet hij naar het signaal zoeken.
Via mijn externe DVB tuner van Samsung ziet het beeld er slechter uit dan de analoge kabel. Het is ook irritant hoe langzaam het schakelen gaat. Ook doen teletekst en informatieschermen het niet met de externe tuner. Vreemd genoeg werken deze nu wel nadat ik de interne tuner heb gebruikt, maar schakelen gaat nog slecht en beeld is minder.
Zou iemand kunnen vertellen of ontvangst beter wordt met een andere antenne? Heb nu de standaard antenne van KPN. Ook ben ik benieuwd wat ervaringen zijn van andere gebruikers met externe DVB-C en DVB-S tuners in combinatie met deze LCD. Wil misschien overstappen op DVB-C van Casema.
Wordt er bij deze televisie ook zo'n beveiligingskabel gelevert?
Zo niet, zit er dan een aansluiting op dat ik een kabel kan kopen?
Zo niet, zit er dan een aansluiting op dat ik een kabel kan kopen?
Verwijderd
@Erik,
eerst even aangeven dat ik een foutje maakte. Ik kijk altijd op de Shopsurvey van Tweakers.net. Daar zie ik vaak reactie's staan die nergens op slaan.
Omdat je bij kieskeurig dat niet kan neem ik de beoordeling met een korrel (zak) zout.
Dan: Dode pixels zie je helaas nog teveel bij computer-lcd's en de goedkope tv-lcd's. Bij dit soort dure LCD's is dat echter niet gebruikelijk en komt het echt nog maar zelden voor.
Voorts staat in de wet heel duidelijk wat je als consument wel mag en wat je niet mag. Jij mag als consument de doos openen en de zaak aansluiten. Als je de doos en de overige verpakkingen maar heel laat is er niets aan de hand. Ze mogen je dan niet weigeren.
eerst even aangeven dat ik een foutje maakte. Ik kijk altijd op de Shopsurvey van Tweakers.net. Daar zie ik vaak reactie's staan die nergens op slaan.
Omdat je bij kieskeurig dat niet kan neem ik de beoordeling met een korrel (zak) zout.
Dan: Dode pixels zie je helaas nog teveel bij computer-lcd's en de goedkope tv-lcd's. Bij dit soort dure LCD's is dat echter niet gebruikelijk en komt het echt nog maar zelden voor.
Voorts staat in de wet heel duidelijk wat je als consument wel mag en wat je niet mag. Jij mag als consument de doos openen en de zaak aansluiten. Als je de doos en de overige verpakkingen maar heel laat is er niets aan de hand. Ze mogen je dan niet weigeren.
Verwijderd
De gevoeligheid van de DVB-T tuner in de 37PF9731 is op dit moment zeker niet al te goed. Ook hier is het met de binnenantenne die wordt meegeleverd door Digitenne/KPN het heel moeilijk om alle zenders goed te kunnen ontvangen. Het gaat echter wel. De gevoeligheid zal in toekomstige softwareversies nog onder handen worden genomen was het laatste bericht dat vanuit het Philips kamp te horen was.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:38:
Heb nu de ingebouwde DVB-T tuner werkend op mijn 37PF9731 (met dank aan Jarco). Ik gebruik hiervoor de Common Interface kaart van Conax, smartcard van KPN en antenne van KPN.
Zou iemand kunnen vertellen of ontvangst beter wordt met een andere antenne?
Er is echter een hele goede manier om nu ook al een hele goede ontvangst te behalen met de DVB-T tuner. Dat is namelijk de aanschaf van een buitenantenne voor DVB-T. Niet direct schrikken, dat zijn tegenwoordig niet meer van die harken die je vroeger op dak zag. Funke heeft een hele mooie kleine elegante buitenantenne voor DVB-T op de markt gebracht. Deze kan gewoon verticaal tegen de buitenmuur geplaatst worden en is misschien 20 cm groot. Deze is bijna bij elke zaak die DVB-T verkoopt voor rond de 70 euro te koop.
Beeld is inderdaad via DVB-T verbluffend goed te noemen op deze LCD.
[ Voor 98% gewijzigd door JvS op 18-08-2006 11:40 ]
Offtopic dus.
[ Voor 97% gewijzigd door JvS op 18-08-2006 11:41 ]
Ik ben ook van mening dat dode pixels bij een dergelijk scherm op dit niveau nog maar amper voor zullen komen. Maar als nu net jij de pineut bent... zou dat wel erg vervelend zijn (zacht uitgedrukt...)Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:01:
@Erik,
En een vraag over het feit dat jij zegt dat je hem altijd terug mag sturen; gaat dit wel op als ze op de website duidelijk in de algemene voorwaardes zetten dat een verpakking niet geopend mag worden? Als ik al weet dat dit een hele strubbeling over en weer zou worden, dan zou ik hem al liever ergens anders bestellen waar ik die zekerheid gewoon zwart op wit heb staan.. (mits de prijs goed is natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 18-08-2006 11:41 ]
Verwijderd
@Erik,
de wet gaat altijd boven bezwarende algemene voorwaarden. Men zal zich aan de wet moeten houden.
de wet gaat altijd boven bezwarende algemene voorwaarden. Men zal zich aan de wet moeten houden.
NiceVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:30:
EISA Awards 2006/2007
Al bekend of ie bij de Personeelswinkel in Eindhoven te bezichtigen valt?
Dat is 'ie - net een kwartier geleden heb ik 'm zien hangen. 3600 euro of zo. De 32" hing er naast voor ik geloof 2250 euro.curry684 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:58:
[...]
(prijzen onder voorbehoud en zo...)
Hij staat al een tijdje in de PW winkel. Hij staat naast twee andere modellen (32PF9830 en nog een) volgens mij dus het verschil is goed te zien. Wat mij opviel was dat het beeld wat minder "hard" was en wat meer uitgesmeert leek. Kan natuurlijk ook met de instellingen te maken hebben. Ze draaien de welbekende HD-demo...curry684 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:58:
[...]
Nice
Voel ik daar binnenkort een review aankomen op Xboxic icm de 360curry684 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:58:
Nice
Maar hoe ga jij de webwinkel aan de wet houden als deze zich aan zijn eigen AV houd....Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:07:
@Erik,
Verwijderd
Heb wellicht de reden gevonden voor het slechte ontvangst van de ingebouwde DVB-T tuner. Ik heb de actieve binnenantenne van KPN aangesloten (Funke DSC200 Indoor). Volgens mij heeft deze LCD geen actieve antennes en heeft hij een passieve antenne nodig of een power inserter om van de passieve antenne-uitgang een actieve uitgang te maken.
Heb de power inserter besteld, ben benieuwd. Las op een forum over een Sony met DVB-T dat daar in ieder geval een power inserter nodig is.
Heb de power inserter besteld, ben benieuwd. Las op een forum over een Sony met DVB-T dat daar in ieder geval een power inserter nodig is.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 14:28 ]
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring qua beeld. Dus de 32" vergeleken met de 37" ?????vanaalten schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:03:
[...]
Dat is 'ie - net een kwartier geleden heb ik 'm zien hangen. 3600 euro of zo. De 32" hing er naast voor ik geloof 2250 euro.
(prijzen onder voorbehoud en zo...)
De laatste keer dat ik in de PW geweest ben, hing alleen de 37" er. Volgende week maar eens met eigen ogen gaan kijken.
Hoe was het beeld (als je het voor de geest kunt halen) van de 32" vergeleken met de 32pf9531 ?? (deze hing aan de achterste wand, de kleinste van de reeks, en tevens als je naar de 37pf9731 keek, achter je rug). Wat mij namelijk opviel was dat de 32pf9531 zo ongeveer dezelfde beelkwaliteit had, als de 2x zo dure 37pf9731.
vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar de beeldkwaliteit van de 32pf9731. Als deze hetzelfde paneel als de 32pf9531 heeft, maar dan nog eens PP3 hd (2x zoveel rekenkracht) dan zou deze nog beter beeld moeten kunnen genereren.
Jongens, even voor de goede orde: heleboel van die LCD's die in de winkels hangen hebben verschillende beeldinstellingen omdat iedere bezoeker met zijn tengers aan de menu-knoppen op het scherm kan zitten. Vergelijken wordt dan wel heel erg lastig.
Ik heb dit meegemaakt in MM R'dam-Centrum en Correct toen ik een paar maanden geleden zelf op zoek ging naar een LCD. Bijv. die wand waaraan enkele Philips LCD's naast elkaar hangen met de welbekende demo, bleken totaal verschillende beeldinstellingen te hebben. 37PF9830 en 42PF9830 hingen toen naast elkaar en het beeld zag er behoorlijk anders terwijl het om hetzelfde beeldpaneel gaat (enkel de grootte en dus dotpitch waren anders). Toen maar een verkoper erbij gehaald die de beeldinstellingen pagina van het menu opriep en ik duidelijk zag dat er iemand aan de contrast en scherpte van de 42 inch had gezeten. Geen wonder dat het beeld er dan anders uitziet dan op de 37 inch met default instellingen. Eenmaal alles weer naar de factory-settings teruggezet kon je zien dat de twee modellen niet zo gek veel van elkaar verschillen. Toen ben ik maar voor de 42 inch gegaan.
Dit heb je natuurlijk met bijna alle demo-TVs in de winkels, dus hou daar rekening mee!
Ik heb dit meegemaakt in MM R'dam-Centrum en Correct toen ik een paar maanden geleden zelf op zoek ging naar een LCD. Bijv. die wand waaraan enkele Philips LCD's naast elkaar hangen met de welbekende demo, bleken totaal verschillende beeldinstellingen te hebben. 37PF9830 en 42PF9830 hingen toen naast elkaar en het beeld zag er behoorlijk anders terwijl het om hetzelfde beeldpaneel gaat (enkel de grootte en dus dotpitch waren anders). Toen maar een verkoper erbij gehaald die de beeldinstellingen pagina van het menu opriep en ik duidelijk zag dat er iemand aan de contrast en scherpte van de 42 inch had gezeten. Geen wonder dat het beeld er dan anders uitziet dan op de 37 inch met default instellingen. Eenmaal alles weer naar de factory-settings teruggezet kon je zien dat de twee modellen niet zo gek veel van elkaar verschillen. Toen ben ik maar voor de 42 inch gegaan.
Dit heb je natuurlijk met bijna alle demo-TVs in de winkels, dus hou daar rekening mee!
Ouwie,Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:28:
Heb wellicht de reden gevonden voor het slechte ontvangst van de ingebouwde DVB-T tuner. Ik heb de actieve binnenantenne van KPN aangesloten (Funke DSC200 Indoor). Volgens mij ondersteunt deze LCD geen actieve antennes en heeft hij een passieve nodig of een power inserter om van de passieve antenne-uitgang een actieve uitgang te maken.
Heeft iemand een idee of de LCD een actieve of passieve antenne-uitgang heeft?
reken er maar op dat die antenne ingang een passieve is.
je kunt voor je digitenne antenne een power inserter kopen

Je kunt hem bv krijgen bij satshop
Verwijderd
Bedankt, ik heb hem inmiddels besteldmanvanstaal schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:27:
[...]
Ouwie,
reken er maar op dat die antenne ingang een passieve is.
je kunt voor je digitenne antenne een power inserter kopen
[afbeelding]
Je kunt hem bv krijgen bij satshop
The possibility has speculated about beginning to cross my mindShiverzz schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:20:
[...]
Voel ik daar binnenkort een review aankomen op Xboxic icm de 360?

Mijn eerste 37PF9731 is gisteren na 5 minuten alweer meegenomen door de bezorgers van It's. Vanwege een dode pixel inderdaad. Ik hoop inderdaad dat het een ongebruikelijk geval is en dat de tweede die maandag komt wel helemaal goed is!Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:01:
@Erik,
Ik moet eerlijk zeggen, na deze ervaring ben ik wel blij hem gewoon in de winkel te hebben besteld zodat ie - zonder betalen - meteen omgeruild kon worden.
Wel jammer, ik had me juist zo verheugd op een potje HD-gamen dit weekend!
Ik vind dat toch slecht hoor, voor zo'n prijzige TV ... dan toch nog dode pixel(s). Zal vast aan transport (o.i.d.) gelegen hebben, ik hoop dat ze bij Philips een beetje testen voordat zo'n monitor de deur uit gaat.MagicMau schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:23:
[...]
Mijn eerste 37PF9731 is gisteren na 5 minuten alweer meegenomen door de bezorgers van It's. Vanwege een dode pixel inderdaad.
Het is natuurlijk erg vervelend zo'n rottig pixel, maar ze doen er in iedergeval niet moeilijk over!MagicMau schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:23:
[...]
Mijn eerste 37PF9731 is gisteren na 5 minuten alweer meegenomen door de bezorgers van It's. Vanwege een dode pixel inderdaad. Ik hoop inderdaad dat het een ongebruikelijk geval is en dat de tweede die maandag komt wel helemaal goed is!
Ik moet eerlijk zeggen, na deze ervaring ben ik wel blij hem gewoon in de winkel te hebben besteld zodat ie - zonder betalen - meteen omgeruild kon worden.
Wel jammer, ik had me juist zo verheugd op een potje HD-gamen dit weekend!
Mag ik vragen wat je bij ITs betaald hebt?
Ik heb nl het zelfde gevoel als jij dat je beter in een winkel dit soort dure apparaten kunt kopen..
Even een gekke vraag tussendoor:
Waarom kopen mensen zo'n dure TV? Waarom niet een tussenvariant (HD-Ready) voor 1300,- en over een paar jaar - als HDTV gemeengoed is - pas een TrueHD TV? Ik overweeg ook nog steeds dit model maar krab me soms achter m'n oren en denk: toch maar een Samsung HD-Ready voor veel minder en t.z.t. een 'serieuzer' apparaat.
Waarom kopen mensen zo'n dure TV? Waarom niet een tussenvariant (HD-Ready) voor 1300,- en over een paar jaar - als HDTV gemeengoed is - pas een TrueHD TV? Ik overweeg ook nog steeds dit model maar krab me soms achter m'n oren en denk: toch maar een Samsung HD-Ready voor veel minder en t.z.t. een 'serieuzer' apparaat.
Shouldn’t Philips employees be able to obtain a review model for “promotional purposes”curry684 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:32:
The possibility has speculated about beginning to cross my mind
Maar zonder gekheid; ben erg benieuwd hoe dit scherm presteert bij HD gaming.
Tja, datzelfde zoeft ook tussen mijn oren, maar aan de andere kant, moet je dan weer 3 of 4 jaar wachten? Nu kun je vast van deze genieten.Trenzer schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:41:
Waarom kopen mensen zo'n dure TV? Waarom niet een tussenvariant (HD-Ready) voor 1300,- en over een paar jaar - als HDTV gemeengoed is - pas een TrueHD TV? .

Verwijderd
Mijn reden voor aanschaf van een 'dure' LCD is dat ik de goedkopere modellen er niet uit vind zien. Dus dan zou voor mij de keuze zijn wel of niet kopen. Ik heb besloten om wel te kopen aangezien deze een mooi beeld geeft en bij HD nog veel mooier, dus ben niet bang dat mijn LCD over 5 jaar verouderd is. En je moet wat met je geldTrenzer schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:41:
Ik praat niet graag over geld, en zeker bij deze bedragen vergeet ik het het liefst zo snel mogelijkmanvanstaal schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:36:
[...]Het is natuurlijk erg vervelend zo'n rottig pixel, maar ze doen er in iedergeval niet moeilijk over!
Mag ik vragen wat je bij ITs betaald hebt?
Ik heb nl het zelfde gevoel als jij dat je beter in een winkel dit soort dure apparaten kunt kopen..
Maar mijn ervaring is dat je bij zaken als de It's wel 10-15% onder de adviesprijs moet kunnen komen. Alleen bij Correct wilde men maar 250 euro korting geven en werd ik bovendien schofterig behandeld toen ik aangaf dat niet genoeg te vinden. Daar zullen ze me niet snel terugzien!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kan wel blijven wachten, want ik weet zeker dat de volgende modellen nog mooier zullen zijn. En die daarna nog mooier.manvanstaal schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:48:
[...]Tja, datzelfde zoeft ook tussen mijn oren, maar aan de andere kant, moet je dan weer 3 of 4 jaar wachten? Nu kun je vast van deze genieten.
Als je gaat wachten tot HD-TV standaard wordt... Ik las laatst dat 37% van de Nederlanders nu een breedbeeld-SD-tv heeft, dus 63% heeft nog een gewone 4:3 tv. Dus dat duurt nog wel ff.
Maar mijn Xbox360 (met eventuele hddvd-speler) gaat nog wel een jaar of 4, 5 mee. Dus dan kan ik voorlopig van een mooi HD-beeld genieten, al is het maar in games en films.
Trouwens, zo duur is het nou ook weer niet. Dankzij dat Ambilight in standby stand kan je je de uitgave voor een open haard weer besparen
Ik werk er niet he, ik ben freelancerShiverzz schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:44:
[...]
Shouldn’t Philips employees be able to obtain a review model for “promotional purposes”.
Verwijderd
Een beetje algemeen Philips-bericht, maar ok....... wel over LCD
Ik zag deze week op RTL-Z dat Philips haar aandeel in LG Philips LCD wil verkopen.
RTL-Z meldde dat Philips afgelopen jaren erg veel verdiend heeft aan LCD en nu met meer concurrentie te kampen heeft. Contractueel moet Philips tot juli 2007 nog 30% van de aandelen behouden, daarna mag Philips alles van de hand doen.
Zie ook: http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=151828&taal=NL
Ik zag deze week op RTL-Z dat Philips haar aandeel in LG Philips LCD wil verkopen.
RTL-Z meldde dat Philips afgelopen jaren erg veel verdiend heeft aan LCD en nu met meer concurrentie te kampen heeft. Contractueel moet Philips tot juli 2007 nog 30% van de aandelen behouden, daarna mag Philips alles van de hand doen.
Zie ook: http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=151828&taal=NL
Verwijderd
Heb gisteravond laat mijn 37PF9731D even snel aangesloten en ik moet zeggen: WAT EEN TV!
Mijn ervaringen tot dusver:
De fabrieksinstellingen waren verre van optimaal en gezien het aantal menu-features, zal ik nog niet alles 100% naar mijn smaak hebben staan. Het merendeel van de digitale "opwaardeer" instellingen heb ik uitgezet:
*Contrast Plus
*DNR
*Kleurverbetering
De volgende heb ik aan laten staan:
*Pixelplus 3 (geeft toch een duidelijk zichtbaar verschil)
*ClearLCD (zag eerlijk gezegd gister geen noemenswaardig verschil)
*Active Control
*MPEG Artifact Reducing (kleine verbetering zichtbaar)
Verder heb ik de scherpte naar stand 2 teruggezet, wat macroblokking enigzins dempt.
Het analoge antennesignaal zag er op mijn vorige LCD TV (32PF7320) niet uit. De 9731D geeft ver boven mijn verwachting het analoge signaal prima weer (in mijn woonplaats krijg ik maar 40db binnen). DVD's zien er ook prima uit. Bij sommige dvd's is macroblokking wel zichtbaar, maar ik zit momenteel maar 2 meter van de tv vandaan (eigenlijk te weinig) en de wat duurdere discs die hoogwaardig gecomprimeerd zijn zien er perfect uit. Ook heb ik mijn Kiss DP-600 HD-Player even kort uitgetest, in een woord: VERBLUFFEND!! Al het 1080i materiaal dat ik afspeelde knalde gewoon van het scherm af, niet normaal!
Vanavond ga ik nog een paar uurtjes zitten om alles optimaal af te stellen. Voor de mensen die nog twijfelen, kopen deze TV!
De fabrieksinstellingen waren verre van optimaal en gezien het aantal menu-features, zal ik nog niet alles 100% naar mijn smaak hebben staan. Het merendeel van de digitale "opwaardeer" instellingen heb ik uitgezet:
*Contrast Plus
*DNR
*Kleurverbetering
*Active Control
Verder heb ik de scherpte naar stand 2 teruggezet, wat macroblokking enigzins dempt.
Het analoge antennesignaal zag er op mijn vorige LCD TV (32PF7320) niet uit. De 9731D geeft ver boven mijn verwachting het analoge signaal prima weer (in mijn woonplaats krijg ik maar 40db binnen). DVD's zien er ook prima uit. Bij sommige dvd's is macroblokking wel zichtbaar, maar ik zit momenteel maar 2 meter van de tv vandaan (eigenlijk te weinig) en de wat duurdere discs die hoogwaardig gecomprimeerd zijn zien er perfect uit. Ook heb ik mijn Kiss DP-600 HD-Player even kort uitgetest, in een woord: VERBLUFFEND!! Al het 1080i materiaal dat ik afspeelde knalde gewoon van het scherm af, niet normaal!
Vanavond ga ik nog een paar uurtjes zitten om alles optimaal af te stellen. Voor de mensen die nog twijfelen, kopen deze TV!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 10:19 . Reden: Typo ]
Heeft iemand al ervaring met het aansluiten van een HTPC? De voorgangers van dit model hadden nogal last van overscan en 1:1 pixelmapping was niet mogelijk.
Verwijderd
Ik heb een paar vragen over de WiFi Ethernet-bridge.. Hoe kan ik hier aan komen, hoe werkt het en wat kost het?
Misschien dat deze vraag al eerder is gesteld ik heb niet alle 23 pagina's doorgelezen. Maar toch ben ik hier benieuwd naar
Ik heb deze tv trouwens bij Electroworld Rood te Anna Paulowna (Vlak onder Den Helder) zien hangen op een HD-Signaal van multikabel. Zag er zeer goed uit.
Misschien dat deze vraag al eerder is gesteld ik heb niet alle 23 pagina's doorgelezen. Maar toch ben ik hier benieuwd naar
Ik heb deze tv trouwens bij Electroworld Rood te Anna Paulowna (Vlak onder Den Helder) zien hangen op een HD-Signaal van multikabel. Zag er zeer goed uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 11:40 ]
Verwijderd
@Da_P
, maar aansluiten is ongetwijfeld makkelijk. Ik kwam nog wel dit forum tegen: Welke ethernet bridge.
Kijk voor prijzen en waar te koop eens op:Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:32:
Ik heb een paar vragen over de WiFi Ethernet-bridge.. Hoe kan ik hier aan komen, hoe werkt het en wat kost het?
- http://www.kelkoo.nl/ctl/do/search?siteSearchQuery=ethernet+bridge
- http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=0&q=ethernet+and+bridge&pcode=0
Op jouw vraag hoe het werkt: dat kan wellicht iemand anders vertellen, ben ik nog niet zo bekend meeVerwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:02:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 12:21 ]
captain_janeway, bedankt voor de toelichting.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:17:
Heb gisteravond laat mijn 37PF9731D even snel aangesloten en ik moet zeggen: WAT EEN TV!
*Contrast Plus
*DNR
*Kleurverbetering
*Active Control
Kan je nog iets meer toelichten over het verschil in kwaliteit van weergave van analoge antennesignalen? Waarin uit zich dat? Sommige technieken om analoge signalen te verbeteren bestaan uit het vergaand reduceren van ruis en het verscherpen van het signaa, waardoor (imho) het signaal er juist kunstmatiger uit gaat zien. Weke kant gaat de 37PF op?
Het mooie is dat je kan vergelijken met 2 LCD's: zie je ook verschil in zwartwaarden?
Welke kant gaat de 37PF op? De kant van "zwarter dan zwart", maar je ziet geen details meer...of juist meer details en meer donker/grijstinten?
[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 19-08-2006 12:33 ]
Tja , verkopen is blijkbaar tegenwoordig alleen dozen schuiven. Geduldig gewacht en nog steeds geen scherm bij ITS in Alphen aan den Rijn. Nu zou hij weer binnen 2 weken beschikbaar zijn! Tja dan maar naar de Media Markt en wat denk je? Die wisten niet van het bestaan van dit model (toch boeren in Alphen?) Konden hem wel voor me bestellen (voor de advies prijs van Philips), Ja gekke Henkie, zonder hem gezien te hebben en voor die prijs!manvanstaal schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:28:
ITS in Alphen aan den Rijn krijgt de 37pf9731 beschikbaar 19 augustus
Weet iemand of hij in Amsterdam ZO bij de Media markt staat?
Verwijderd
Ben sinds kort de trotse eigenaar van deze tv. Samsung HD decoder aangeschaft. Zoals bekend niet in staat geweest HD signaal via HDMI over te brengen. Begreep dat Philips met Samsung om de tafel is gaan zitten om het probleem op te sporen en dat wellicht e.e.a. verholpen zou zijn met de nieuwste software update voor deze tv die op de phillips support te vinden is. Wilde deze installeren, netjes volgens het boekje maar krijg het niet voor elkaar.
Via de automatische update ziet ie de software niet op de USB staan (Micro Cruzer 512mb USB stick) en reageert ie hier dus helemaal niet op.
Via de handmatige update zegt ie dat ie aan het zoeken is op de stick naar een update maar 20 minuten later is ie nog steeds aan het zoeken.
De usb stick wordt herkend door de TV en ik ben ook instaat filmpjes, foto's en muziek via de stick af te spelen. De hele update procedure is exact volgens de handleiding doorlopen.. Iemand enig idee wat ik fout kan doen??
Via de automatische update ziet ie de software niet op de USB staan (Micro Cruzer 512mb USB stick) en reageert ie hier dus helemaal niet op.
Via de handmatige update zegt ie dat ie aan het zoeken is op de stick naar een update maar 20 minuten later is ie nog steeds aan het zoeken.
De usb stick wordt herkend door de TV en ik ben ook instaat filmpjes, foto's en muziek via de stick af te spelen. De hele update procedure is exact volgens de handleiding doorlopen.. Iemand enig idee wat ik fout kan doen??
Verwijderd
@The_Sukkel
Het probleem met mijn eerdere toestel (32PF7320) in combinatie met analoge uitzendingen was de vorming van macroblokking. Dit gecombineerd met de lage contrastratio (500:1), had een donker en zeer onduidelijke beeldweergave tot gevolg. Wel moet ik even de kanttekening plaatsen dat het antennesignaal in mijn woonplaats erg slecht is. Ik geloof dat je gemiddeld 70 db moet binnenkrijgen, ik krijg gemiddeld 40 a 45 db binnen. Maar los daarvan is het beeld van de 9731D stukken beter.
Het beeld is een stuk helderder en vrijwel vrij van macroblokking (behalve op de zenders boven de 600mhz band, deze geven een kleine hoeveelheid macroblokking). De kleuren zijn erg natuurlijk en eigenlijk nog beter dan die van de Philips Matchline CRT die ik ook nog thuis heb staan.
Zoals je al aangeeft kunnen de diverse "noise reduction" opties op de dit soort toestellen het beeld erg kunstmatig laten overkomen. Ik heb bij dit toestel hetvolgende uitgeschakeld:
*DNR (Dynamic Noise Reduction)
*Contrastverbetering
*Kleurverbetering
Hetvolgende heb ik aan laten staan:
*Pixelplus 3
*ClearLCD
*MPEG Artifact Reducing
*Active Control
Op het zwartniveau heb ik niet echt gelet gister, waarschijnlijk omdat ik al zo versteld stond van het totaalplaatje
en geen donker beeldmateriaal materiaal heb geprobeerd. Ik zal vanavond nog wat testjes doen. I'll keep you posted 
Edit: Jezus DB's en OHM's door elkaar heen gebruikt.
Tijd voor weekend, nog een 1/2 uurtje
Het probleem met mijn eerdere toestel (32PF7320) in combinatie met analoge uitzendingen was de vorming van macroblokking. Dit gecombineerd met de lage contrastratio (500:1), had een donker en zeer onduidelijke beeldweergave tot gevolg. Wel moet ik even de kanttekening plaatsen dat het antennesignaal in mijn woonplaats erg slecht is. Ik geloof dat je gemiddeld 70 db moet binnenkrijgen, ik krijg gemiddeld 40 a 45 db binnen. Maar los daarvan is het beeld van de 9731D stukken beter.
Het beeld is een stuk helderder en vrijwel vrij van macroblokking (behalve op de zenders boven de 600mhz band, deze geven een kleine hoeveelheid macroblokking). De kleuren zijn erg natuurlijk en eigenlijk nog beter dan die van de Philips Matchline CRT die ik ook nog thuis heb staan.
Zoals je al aangeeft kunnen de diverse "noise reduction" opties op de dit soort toestellen het beeld erg kunstmatig laten overkomen. Ik heb bij dit toestel hetvolgende uitgeschakeld:
*DNR (Dynamic Noise Reduction)
*Contrastverbetering
*Kleurverbetering
Hetvolgende heb ik aan laten staan:
*Pixelplus 3
*ClearLCD
*MPEG Artifact Reducing
*Active Control
Op het zwartniveau heb ik niet echt gelet gister, waarschijnlijk omdat ik al zo versteld stond van het totaalplaatje
Edit: Jezus DB's en OHM's door elkaar heen gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 16:34 . Reden: Nog meer Typo's ]
Verwijderd
De software die op dit moment op de 37PF9731 is gelijk aan de update die op de supportsite van Philips staat: 2.48.20.0 . In de handleiding staat dat indien de versie van de firmware op de USB-stick gelijk is aan de versie op de LCD zal de LCD niets doen en geen melding geven. Het klopt dus dat jouw LCD niets doet. Had het zelf overigens ook geprobeerd. In het menu van de LCD kun je controleren of je dezelfde versie hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:56:
Ben sinds kort de trotse eigenaar van deze tv. Samsung HD decoder aangeschaft. Zoals bekend niet in staat geweest HD signaal via HDMI over te brengen. Begreep dat Philips met Samsung om de tafel is gaan zitten om het probleem op te sporen en dat wellicht e.e.a. verholpen zou zijn met de nieuwste software update voor deze tv die op de phillips support te vinden is. Wilde deze installeren, netjes volgens het boekje maar krijg het niet voor elkaar.
Net ff bij de personeelswinkel gekeken naar de 37PF9731 en de HTS9800W, en damn wat is dat een geile combinatie 
Beeld van de 9731 is echt overduidelijk stukken strakker en contrastrijker dan de plasma's die ernaast hangen op dezelfde HD-demo, om nog maar niet te spreken over de ancient LCD's die een paar meter verder zitten. Echt: impressed. Nu nog even regelen dat ik het kan betalen
Beeld van de 9731 is echt overduidelijk stukken strakker en contrastrijker dan de plasma's die ernaast hangen op dezelfde HD-demo, om nog maar niet te spreken over de ancient LCD's die een paar meter verder zitten. Echt: impressed. Nu nog even regelen dat ik het kan betalen
Verwijderd
Heb net de 37PF9731 besteld, komt komende week binnen!!!
Sorry, moest het eeeeeeven kwijt!

Mooi man!Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:52:
![]()
![]()
![]()
![]()
YEAAAAAH
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Toppie!! Waar heb je m besteld?Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:52:
![]()
![]()
![]()
![]()
YEAAAAAH
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Verwijderd
Iemand een MCE aangesloten op deze TV? Levert dat een goed beeld op met een DVI/HDMI aansluiting. Heeft de beperkte computer resolutite (1024x768) nog nadelige consequenties?
Weet iemand iets te vertellen over de 42PF9731D ? Ik had hem eigenlijk al in de winkel verwacht. Vorige week philips gemailt, maar nog steeds geen reactie mogen ontvangen.
Over kijkafstanden verschillen de adviezen enorm. Ik zou wat ervaringen/adviezen op dit gebied waarderen.
Tnx!
Weet iemand iets te vertellen over de 42PF9731D ? Ik had hem eigenlijk al in de winkel verwacht. Vorige week philips gemailt, maar nog steeds geen reactie mogen ontvangen.
Over kijkafstanden verschillen de adviezen enorm. Ik zou wat ervaringen/adviezen op dit gebied waarderen.
Tnx!
Kijk hier eensVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:22:
Tnx!
kijk afstand-1
kijk afstand-2
kijk afstand-3
omrekenen feet meters
[ Voor 7% gewijzigd door manvanstaal op 20-08-2006 13:18 ]
Ik heb ff je linkjes mbt de kijkafstand bekeken maar....
daar werd ik niet vrolijk van.... Er staat dat je bij een 32-37" tv, maximaal 8 feet vd tv moet zitten...
Dat wordt een dure hobby dan? Hoe deden mensen dat dan jaren geleden toen de tv's maximaal 92cm waren? als iemand dus meer als 3 meter van het scherm af zit (wat je toch al heel snel hebt) was de tv al te klein?
Dus als ik op 3,5 meter zit moet ik een scherm van >42" aanschaffen volgens de tabel??
Nee sorry dat gaat echt te ver hoor........
daar werd ik niet vrolijk van.... Er staat dat je bij een 32-37" tv, maximaal 8 feet vd tv moet zitten...
Dat wordt een dure hobby dan? Hoe deden mensen dat dan jaren geleden toen de tv's maximaal 92cm waren? als iemand dus meer als 3 meter van het scherm af zit (wat je toch al heel snel hebt) was de tv al te klein?
Dus als ik op 3,5 meter zit moet ik een scherm van >42" aanschaffen volgens de tabel??
Verwijderd
Bij Progress. Helaas een levertijd van een week, dus inderdaad maar hopen dat ik nog aan slapen toe kom[...]
Toppie!! Waar heb je m besteld?
Verwijderd
Wat ik weleens gehoord heb (en gelezen in volgens mij WhatHIFI), is:erikven1978 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:33:
de optimale afstand (in meters) = schermdiagonaal (in meters) x 3
Verder kwam ik ook deze site nog tegen: http://www.myhometheater.homestead.com/viewingdistancecalculator.html#anchor_13194
(onderaan de pagina staat een calculator)
Blijft staan dat je toch je gevoel moet laten spreken! Wat ikzelf ook gedaan heb is een foto maken van mijn woonkamer en de TV erin ge-photoshop-d en dan kijken of de verhoudingen goed aanvoelen.
Het is de optimale kijkafstand, dichterbij zitten kan een korrelig beeld geven (volgens de eerder genoemde sites). Dit betekend dus niet dat je niet verder van het scherm kunt zitten.erikven1978 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:33:
Verwijderd
Ah dat zou een hoop verklaren. Enige wat ik dan nog niet snap is dat de tv aangeeft dat de huidige software versie 0.48.20.0 ipv 2.48.20.0Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:27:
[...]
De software die op dit moment op de 37PF9731 is gelijk aan de update die op de supportsite van Philips staat: 2.48.20.0 . In de handleiding staat dat indien de versie van de firmware op de USB-stick gelijk is aan de versie op de LCD zal de LCD niets doen en geen melding geven. Het klopt dus dat jouw LCD niets doet. Had het zelf overigens ook geprobeerd. In het menu van de LCD kun je controleren of je dezelfde versie hebt.
Verwijderd
Vervelend he haha En bij high defenition uitzendingen moet je er nòg dichter op gaan zitten om echt resultaat te boeken! Of een nog groter scherm kopen..erikven1978 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:33:

HDMI 1.3 - why your HDTV is already out of date
By John Archer
11 august 2006
So you've already got your lovely HD Ready TV, you're lapping up Sky HD and waiting eagerly for Blu-ray and HD-DVD. You're basking in the envy of your 'still not HD' friends, and basically you're feeling pretty darned pleased with yourself.
Pity, then, that your lovely TV is already out of date.
We'll pause for a minute here to let you mop up the drink you've just spat out all over your PC screen. But then we'll say it again to prove we weren't kidding: your TV is already out of date.
The reason for this lies in that seemingly inoffensive little HDMI socket your TV most likely uses for its digital video connections. Yes, that's right: the very connection that you probably imagined - were maybe even told - was the one thing above all others that made your TV 'futureproof' has actually made your TV yesterday's news.
For the HDMI Licensing group has just announced a new standard of HDMI socket. Dubbed 'HDMI 1.3', this new standard doesn't just, as you might expect, offer merely minor enhancements over the 1.1 version likely found on your current TV. Instead it can deliver wholesale advances over anything HDMI has been capable of before - so long as both your source equipment and your screen happen to have HDMI 1.3-standard connectors...
The new standard
The advances we're talking about are all more or less based round one key HDMI 1.3 development: the upping of the data-carrying bandwidth of a single HDMI cable from 165MHz (which equates to a data transfer rate of around 4.95 gigabits per second) to a huge 340MHz (or around 10.2Gbps).
This extra data capacity opens the door to a number of potentially profound performance and feature developments, kicking off with something dubbed 'Deep Color'. Current HDMI sockets and cables only support 24-bit colour depths, but HDMI 1.3 will handle 30-bit, 36-bit and even 48-bit colour depths - measurements which translate in practical terms to a) billions of potential colours rather than the current millions, b) a potential end to the colour banding/striping problems seen on many of today's LCD and plasma TVs, c) better contrast, and d) vastly more possible shades of grey between black and white, to make dark parts of the picture more realistic.
HDMI 1.3 doesn't just increase the sheer number of colours possible within the usual TV colour limits though it also expands those limits by adopting the IEC 61966-2-4 colour standard (AKA the still scary-sounding xvYCC standard), which supports around 1.8 times as many colours as the current colour system. This means HDMI 1.3 connections can potentially deliver a colour range much more in line with the full colour extremes visible to the human eye in the real world.
Better than 1080p
High definition has placed questions of 'image resolution' firmly in the consumer consciousness, so doubtless many ears will prick up when we say that HDMI 1.3's extra bandwidth will support higher resolutions than the 1080i high definition format that's currently the maximum required by the HD Ready specification.
The new 1080p format should thus be less problematic for HDMI 1.3 than it is for HDMI 1.1, and it's claimed that potentially even higher resolutions supported by 'next-generation' TVs, PCs and DVD players will also sail along through HDMI 1.3. The other key benefits of HDMI 1.3 are more concerned with practicalities than raw picture quality - but they're no less important for that.
Particularly handy is a new 'lip sync' correction system. Lip sync problems, where people's mouths move out of time with the words they're saying, come about through small delays in getting a picture onto a screen caused by the heavy amounts of picture processing many HDTVs apply to their pictures. But HDMI 1.3 sports an automatic video and audio synchronisation system that should make this problem a thing of the past. Hallelujah!
New HD audio formats
Next, HDMI 1.3 will, unlike HDMI 1.1, permit the transfer of two new 'HD' sound formats: Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. These so-called 'lossless compressed' new audio formats use data rates of up to 18Mpbs to deliver sound across as many as eight channels that's reckoned to be 100 per cent identical to a studio master.
Of course, such HDMI 1.3 audio talents aren't likely to be that important to TVs, with their limited speaker counts and audio capabilities. But they're clearly hugely important for people with surround sound home cinema systems who want to experience the best sound as conveniently as possible.
This raises the point, of course, that in our assertion that your TV was already out of date, we were actually being conservative - it's not just TVs that are affected. If, for instance, you have an AV receiver, even one with HDMI switching functionality, that too instantly becomes dated by the arrival of HDMI 1.3.
Final advances of the HDMI 1.3 spec promise keener PC/AV convergence capabilities, and the introduction of a new mini HDMI connector option designed for small, portable devices like digital cameras and camcorders.
HDMI 1.3 for PS3?
All in all, we think you'll agree that the advantages of HDMI 1.3 - better picture and sound, plus enhanced functionality - are seriously worth having. But even if you've only very recently bought a TV, DVD player or AV receiver, you won't be able to enjoy them.
In fact, the very first AV product to carry an HDMI 1.3 connector is purported to be Sony's PS3 games console/Blu-ray player - and that's not due in the UK market until around November time. So in other words, if you don't have an HDTV yet and want to wait for an HDMI 1.3 set to come along, you're probably going to be hanging on well into 2007.
What happens next?
The only crumbs of comfort in all this for people - including us! - who've already bought kit bearing HDMI 1.1 connectors is that your equipment will at least still physically function with future HDMI 1.3 kit. The HDMI 1.3 specification is backwards compatible with HDMI 1.1, so that if you connect, say, an HD-DVD player with an HDMI 1.3 socket to a TV with an HDMI 1.1 socket, your TV should still produce HDMI 1.1 levels of picture and sound - you just won't get the HDMI 1.3 benefits.
Perhaps the most troubling thing about the HDMI 1.3 development is that it makes you wonder where it might all end. Will there be regular radical updates to the HDMI spec, requiring us to upgrade all of our home cinema kit every year or two if we want to get the best quality available?
Well, maybe not. A throwaway line in the HDMI 1.3 press notes claims that the 1.3 system builds in 'the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds', suggesting that maybe HDMI 1.3 really is reasonably futureproofed against higher resolutions and other data-heavy potential new AV developments.
But in the end the HDMI 1.3 situation really does seem further proof that the arrival of digital technology is fast turning the AV market into something more akin to the PC one. In other words, you'll either have to upgrade your system every couple of years to ensure you're always enjoying the optimum performance, or else you'll just have to live with the fact that your gear is out of date almost as soon as you've bought it.
HDMI 1.3 available oktober 2006
By John Archer
11 august 2006
So you've already got your lovely HD Ready TV, you're lapping up Sky HD and waiting eagerly for Blu-ray and HD-DVD. You're basking in the envy of your 'still not HD' friends, and basically you're feeling pretty darned pleased with yourself.
Pity, then, that your lovely TV is already out of date.
We'll pause for a minute here to let you mop up the drink you've just spat out all over your PC screen. But then we'll say it again to prove we weren't kidding: your TV is already out of date.
The reason for this lies in that seemingly inoffensive little HDMI socket your TV most likely uses for its digital video connections. Yes, that's right: the very connection that you probably imagined - were maybe even told - was the one thing above all others that made your TV 'futureproof' has actually made your TV yesterday's news.
For the HDMI Licensing group has just announced a new standard of HDMI socket. Dubbed 'HDMI 1.3', this new standard doesn't just, as you might expect, offer merely minor enhancements over the 1.1 version likely found on your current TV. Instead it can deliver wholesale advances over anything HDMI has been capable of before - so long as both your source equipment and your screen happen to have HDMI 1.3-standard connectors...
The new standard
The advances we're talking about are all more or less based round one key HDMI 1.3 development: the upping of the data-carrying bandwidth of a single HDMI cable from 165MHz (which equates to a data transfer rate of around 4.95 gigabits per second) to a huge 340MHz (or around 10.2Gbps).
This extra data capacity opens the door to a number of potentially profound performance and feature developments, kicking off with something dubbed 'Deep Color'. Current HDMI sockets and cables only support 24-bit colour depths, but HDMI 1.3 will handle 30-bit, 36-bit and even 48-bit colour depths - measurements which translate in practical terms to a) billions of potential colours rather than the current millions, b) a potential end to the colour banding/striping problems seen on many of today's LCD and plasma TVs, c) better contrast, and d) vastly more possible shades of grey between black and white, to make dark parts of the picture more realistic.
HDMI 1.3 doesn't just increase the sheer number of colours possible within the usual TV colour limits though it also expands those limits by adopting the IEC 61966-2-4 colour standard (AKA the still scary-sounding xvYCC standard), which supports around 1.8 times as many colours as the current colour system. This means HDMI 1.3 connections can potentially deliver a colour range much more in line with the full colour extremes visible to the human eye in the real world.
Better than 1080p
High definition has placed questions of 'image resolution' firmly in the consumer consciousness, so doubtless many ears will prick up when we say that HDMI 1.3's extra bandwidth will support higher resolutions than the 1080i high definition format that's currently the maximum required by the HD Ready specification.
The new 1080p format should thus be less problematic for HDMI 1.3 than it is for HDMI 1.1, and it's claimed that potentially even higher resolutions supported by 'next-generation' TVs, PCs and DVD players will also sail along through HDMI 1.3. The other key benefits of HDMI 1.3 are more concerned with practicalities than raw picture quality - but they're no less important for that.
Particularly handy is a new 'lip sync' correction system. Lip sync problems, where people's mouths move out of time with the words they're saying, come about through small delays in getting a picture onto a screen caused by the heavy amounts of picture processing many HDTVs apply to their pictures. But HDMI 1.3 sports an automatic video and audio synchronisation system that should make this problem a thing of the past. Hallelujah!
New HD audio formats
Next, HDMI 1.3 will, unlike HDMI 1.1, permit the transfer of two new 'HD' sound formats: Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. These so-called 'lossless compressed' new audio formats use data rates of up to 18Mpbs to deliver sound across as many as eight channels that's reckoned to be 100 per cent identical to a studio master.
Of course, such HDMI 1.3 audio talents aren't likely to be that important to TVs, with their limited speaker counts and audio capabilities. But they're clearly hugely important for people with surround sound home cinema systems who want to experience the best sound as conveniently as possible.
This raises the point, of course, that in our assertion that your TV was already out of date, we were actually being conservative - it's not just TVs that are affected. If, for instance, you have an AV receiver, even one with HDMI switching functionality, that too instantly becomes dated by the arrival of HDMI 1.3.
Final advances of the HDMI 1.3 spec promise keener PC/AV convergence capabilities, and the introduction of a new mini HDMI connector option designed for small, portable devices like digital cameras and camcorders.
HDMI 1.3 for PS3?
All in all, we think you'll agree that the advantages of HDMI 1.3 - better picture and sound, plus enhanced functionality - are seriously worth having. But even if you've only very recently bought a TV, DVD player or AV receiver, you won't be able to enjoy them.
In fact, the very first AV product to carry an HDMI 1.3 connector is purported to be Sony's PS3 games console/Blu-ray player - and that's not due in the UK market until around November time. So in other words, if you don't have an HDTV yet and want to wait for an HDMI 1.3 set to come along, you're probably going to be hanging on well into 2007.
What happens next?
The only crumbs of comfort in all this for people - including us! - who've already bought kit bearing HDMI 1.1 connectors is that your equipment will at least still physically function with future HDMI 1.3 kit. The HDMI 1.3 specification is backwards compatible with HDMI 1.1, so that if you connect, say, an HD-DVD player with an HDMI 1.3 socket to a TV with an HDMI 1.1 socket, your TV should still produce HDMI 1.1 levels of picture and sound - you just won't get the HDMI 1.3 benefits.
Perhaps the most troubling thing about the HDMI 1.3 development is that it makes you wonder where it might all end. Will there be regular radical updates to the HDMI spec, requiring us to upgrade all of our home cinema kit every year or two if we want to get the best quality available?
Well, maybe not. A throwaway line in the HDMI 1.3 press notes claims that the 1.3 system builds in 'the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds', suggesting that maybe HDMI 1.3 really is reasonably futureproofed against higher resolutions and other data-heavy potential new AV developments.
But in the end the HDMI 1.3 situation really does seem further proof that the arrival of digital technology is fast turning the AV market into something more akin to the PC one. In other words, you'll either have to upgrade your system every couple of years to ensure you're always enjoying the optimum performance, or else you'll just have to live with the fact that your gear is out of date almost as soon as you've bought it.
HDMI 1.3 available oktober 2006
Verwijderd
Ja hallo, dan weet ik er ook nog wel eentje!Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:14:
HDMI 1.3 - why your HDTV is already out of date
By John Archer
...

Opvolgers van HDTV
In Japan is men momenteel bezig met de opvolger van HDTV, namelijk UHDTV (Ultra HDTV), met een resolutie van meer dan 33 miljoen pixels (7680 x 4320) tegenover 2 miljoen pixels bij HDTV. Echter, de opslagcapaciteit is een groot probleem omdat voor 18 minuten UHDTV 3.5 TeraByte (3500 GigaByte) nodig is.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV onderaan
en http://mediablog.mail2web.com/GADGETMANIAC/blog/archive/2004/05/1088/
HDMI 1.3, leuk, maar er zijn nog geen TV's die met meer dan 24bit werken. Fijn voor over 5 jaar dan zullen de panels dit wel aankunnen en de opslagmedia aan hun zoveelste generatie toe zijn.
Die HDMI 1.3 zal vanaf oktober 2006 in produkten verwerkt worden, en niet in 2025Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:27:
[...]
Ja hallo, dan weet ik er ook nog wel eentje!(planning 2025)
Opvolgers van HDTV
In Japan is men momenteel bezig met de opvolger van HDTV, namelijk UHDTV (Ultra HDTV), met een resolutie van meer dan 33 miljoen pixels (7680 x 4320) tegenover 2 miljoen pixels bij HDTV. Echter, de opslagcapaciteit is een groot probleem omdat voor 18 minuten UHDTV 3.5 TeraByte (3500 GigaByte) nodig is.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV onderaan
en http://mediablog.mail2web.com/GADGETMANIAC/blog/archive/2004/05/1088/
Aanstaande woensdag komt onze nieuwe kast binnen dus dan kan ik ook eindelijk deze LCD gaan installeren, ik heb er al een week tegenaan moeten kijken. Als ik nog ergens een foto of iets dergelijks van moet maken dan hoor ik het graag. Ik sluit hem waarschijnlijk ook aan op de router.
Ik heb nog een paar vraagjes:
- Kan de voetsteun automatisch draaien (zoals de 9830-serie) of moet het met de hand?
- Wordt er een veiligheidskabel meegelevert, zoals bij een laptop. Zo niet, kan je er dan een kopen?
- Zit er ook een extra hdmi-kabel bij zodat ik mijn dvd-speler via de hdmi-ingang kan aansluiten?
Ik heb nog een paar vraagjes:
- Kan de voetsteun automatisch draaien (zoals de 9830-serie) of moet het met de hand?
- Wordt er een veiligheidskabel meegelevert, zoals bij een laptop. Zo niet, kan je er dan een kopen?
- Zit er ook een extra hdmi-kabel bij zodat ik mijn dvd-speler via de hdmi-ingang kan aansluiten?
Verwijderd
Een fotootje is altijd leuk! Wel van je TV graagKoetje_boe schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:09:
Als ik nog ergens een foto of iets dergelijks van moet maken dan hoor ik het graag.
Ik heb ook nog nooit een computer gekocht, omdat ik er steeds achterkwam dat er binnen enkele maanden alweer een snellere CPU uit zou komen.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:14:
[b]HDMI 1.3 - why your HDTV is already out of date
By John Archer
Sommige mensen zitten de miereneuken over de verschillen tussen 1080i en 1080p terwijl HDMI 1.3 een veel grotere impact op de beeldkwaliteit heeft.curry684 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:17:
[...]
Ik heb ook nog nooit een computer gekocht, omdat ik er steeds achterkwam dat er binnen enkele maanden alweer een snellere CPU uit zou komen.
Als ik zelf iets nodig heb koop ik het ook.
better contrast, and d) vastly more possible shades of grey between black and white, to make dark parts of the picture more realistic.
Lip sync problems: HDMI 1.3 sports an automatic video and audio synchronisation system that should make this problem a thing of the past. Hallelujah!
this means HDMI 1.3 connections can potentially deliver a colour range much more in line with the full colour extremes visible to the human eye in the real world.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 12:10 ]
Verwijderd
Aangezien ik mijn toestel online besteld heb, heb ik het retoursturen ook nog eens nagevraagd bij Consuwijzer (van de Opta, NMa en Consumentenautoriteit).erikven1978 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:56:
[...]
Ik ben ook van mening dat dode pixels bij een dergelijk scherm op dit niveau nog maar amper voor zullen komen. Maar als nu net jij de pineut bent... zou dat wel erg vervelend zijn (zacht uitgedrukt...)
En een vraag over het feit dat jij zegt dat je hem altijd terug mag sturen; gaat dit wel op als ze op de website duidelijk in de algemene voorwaardes zetten dat een verpakking niet geopend mag worden? Als ik al weet dat dit een hele strubbeling over en weer zou worden, dan zou ik hem al liever ergens anders bestellen waar ik die zekerheid gewoon zwart op wit heb staan.. (mits de prijs goed is natuurlijk
Ik citeer:
Geachte heer XXX,
Uw e-mail van 18 augustus jl. hebben wij in goede orde ontvangen. Uit uw e-mail maken wij op dat u zich afvraagt of een verpakking open mag zijn geweest om nog een beroep te kunnen doen op het recht van ontbinding bij koop op afstand. Wij kunnen u als volgt informeren.
U heeft in beginsel het recht het product uit te proberen. Om van dat recht gebruikt te kunnen maken zult u de verpakking moeten openen. Dat mag dus. De gedachte achter deze regel is dat u producten die op afstand worden gekocht niet kunt bekijken zoals dat in een winkel wel kan. Om toch een mogelijkheid te hebben het product te zien voordat de aankoop definitief wordt, is het recht op ontbinding in de wet opgenomen. Uiteraard moet wel voorzichtig met het product worden omgesprongen en moet de verpakking zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat worden gehouden.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust weer contact op met ConsuWijzer. Vermeld daarbij uw contactnummer XXX. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
Mw. mr. P.C.M. Beijlinga
Hoofd ConsuWijzer
Praktisch advies over uw rechten als consument
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 21021
3001 AA
Rotterdam
www.consuwijzer.nl
Dit topic is gesloten.