Welke ethernet bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik met de PS2 online wil spelen heb ik een Sony Netwerkadapter aangeschaft. Ik heb een wireless Belkin router (54G) en wil dus met de PS2 ook wireless online. Volgens allerlei informatie moet ik dan een wireless ethernet bridge instaleren. Ik heb daarvoor de volgende artikelen gevonden: 1. de Linksys WET54G en 2. de Linksys WGA54G. Wat zijn de verschillen tussen deze 2 en zijn er behalve linksys nog meer wireless ethernet bridges die hiervoor geschikt zijn.
groet Jovada. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
groeten is niet nodig en ik geloof niet dat wij hier gaan zoeken naar de verschillen voor je dan wel andere bridges :)

Er zijn ontelbare producten die wired lan aan wireless lan linken :)

/edit: Sorry zo was het niet bedoeld. Maar ook dan is het een kwestie van zoeken, die Linksys gevallen doen het inderdaad goed. Tante van me gebruikte er 1 om haar router draadloos door te linken via de WAN-poort. Kwestie van even de boel instellen op een pc en daarna werkt hij verder transparant. Dit is er vanuitgaande dat de PS2 een ethernetpoort heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 06-01-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
beetje lullig antwoord het verschil tussen de bridge en de game adapter is echt nergens goed aangegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ben ook nog steeds op zoek naar het verschil. Het lijkt met jammer als blijkt dat die game-adapter een kreupele versie van een echt bridge blijkt te zijn ofzo waardoor ik later er achter kom dat ik iets niet ermee kan. Waarom positioneren ze dat ding nou expliciet als game-adapter en niet als gewone bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

IKzelf heb een Xbox, en wil deze binnekort ook draadloos aansluiten.
Wat ik heb onderzocht, en ondervonden is dat de meeste wlan bridges wel erg duur zijn voor je geld. Ik heb het idee dat ze de volledige Accespoints/routers goedkoper in de markt plaatsen om mensen sneller te overtuigen om draadloos te gaan (zodat je later natuurlijk meer produkten gaat kopen)

Het is goedkoper om een volledige wlan router + ingebouwde switch te kopen
(let op wel een die in "client mode" = bridge kan draaien) en die aan je console aan te sluiten.

voordelen
1.goedkoper
2. meer functionaliteiten
(zoals het nog aansluiten van nog meer apperatuur via de ingebouwde switch)

zelf zit ik te denken aan de asus WL-500gx, Opvolger van de WL-500g
dus met ingebouwde printserver/webcamserver/ftp server via de ingebouwde usb poort

of de Linksys WGA54Gs, opvolger van de Linksys WGA54G.

Het ideale lijkt mij om voor de xbox bij de router meteen eenusb disk eraan te gooien, zodat je via netwerk share eigelijk je (modded) xbox harddisk goedkoop nog groter kan maken.

Kijk als voorbeeld maar eens bij dezelfde winkel naar de prijs van een linksys wireless router/AP, en een linksys bridge/game adapter..

de router is goedkoper EN heeft meer functionaliteiten.. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door soepkip op 24-09-2004 11:14 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik ben ook op zoek naar een oplossing om mijn Xbox draadloos Live te laten gaan..

In eerste instantie had ik de gedachte om voor de gaming adapter te gaan (WGA54G), maar het grootste nadeel is dat er geen ondersteuning is voor WPA (dus kan ik mijn hele beveiliging weer overboord gooien). Vanmiddag wat rond lopen zoeken en kwam ik terecht bij de WET54G, die hetzelfde zou moeten doen.. Vraag me nu zelfs een beetje af wat het nut is van de WGA54G ivm WET54G (uiterlijk misschien).

Maar nu ik het bovenstaande verhaal van Soepkip lees begin ik wederom te twijfelen. Op dit moment heb ik een WRT54G draaien als router, maar deze kan ook in client mode. Dus als ik er nu nog 1 bij koop zou het moeten werken in client mode? Ik vraag me alleen af waar ik dan bijvoorbeeld de WPA key moet instellen..

Het scheelt natuurlijk best wel veel WET54G is 90 Euro en de WRT54G is 75 Euro..

Wel een beetje vreemd dat Linksys voor dezelfde functie 3 apparaten heeft die hetzelfde doen..

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 24-09-2004 17:51 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik zit hier met een Linksys WAP11 die ik als bridge wil laten functioneren, alleen wil het niet zo best lukken. :/ Hij moet het signaal van een E-Tech 11 Mbits WAP doorgeven (aan een netwerkje van 2 laptops en een pc), alleen pikt de Linksys de juiste instellingen niet vanzelf, terwijl het E-tech wireless pci-kaartje dat ik eerst alleen gebruikte dat wel doet. Ik kan wel de SSID en het kanaalnummer overnemen (kan ik zien bij het pci-kaartje) maar daarmee heb ik nog geen verbinding. DHCP (via Speedtouch ADSL) werkt bijvoorbeeld niet terwijl het pci-kaartje wel z'n ip krijgt zo.

Een instelling als 'client mode' heb ik niet kunnen ontdekken bij de Linksys WAP...

Probleem is dat ik eigenlijk opgescheept zit met die E-tech WAP want dat ding is met geen mogelijkheid in te stellen (configuratie app. herkent AP niet, hebben meer mensen last van).

Ik zou die E-tech WAP nog van plaats kunnen verwisselen met de Linksys maar of de E-tech dan de juiste instellingen overneemt??

Iemand een idee?

Edit: het ligt echt aan die E-tech WAP heb ik nu geconstateerd. Ik heb onlangs een Asus WL-330 WAP gekocht (klein creditcardformaat dingetje, had ik niet door 8)7 ) maar daar werkt het wel probleemloos mee. Maakt niet uit of ik het ADSL modem aan de Asus of de Linksys koppel.

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-09-2004 15:12 ]

Pagina: 1