Heb een 42PF9731d/10 daarop aangesloten via HDMI een Denver dvd-1080, de tv via digiout coax naar een homeset en hierbij het volgende probleem. Op de dvd speler kan ik voor geluid kiezen uit spdif/pcm en spdif/raw.Kies ik voor raw dan geeft de tv niets meer door naar mijn homeset, kies ik voor pcm krijg ik maar 2-kanaals binnen en dit is logisch. sluit ik de dvd speler direkt op de homeset werkt raw keurig en geeft aan dts of dolby digital te ontvangen. weet iemand waarom dit raw signaal niet door de tv wordt doorgezet?. Ik wil het liefst via de tv ivm met synchronisatie.
hoe zit het met de xbox360? kun je 1080p content via component weergeven?curry684 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:48:
Ik heb geen HD-content @ puter, daarom heb ik snel met Civ4 getest: ziet er echt wonderschoon uit zowel bij stilstaand als bewegend beeld. Als ik van het weekend nog ff tijd heb trek ik wel ergens een HD-demo vandaan en zal ik Half Life 2 er eens overheen mikken.
kun je ook 720p via vga?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb geen VGA-kabel, en zal morgen eens proberen wat ie doet als ik 1080p selecteer
Esrona,
het lijkt erop dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Lees maar eens een stukje terug, daar staat mijn vraag ook beschreven.
Helaas nog geen reactie/oplossing/verklaring van iemand!?
Weet dan niemand dit? Ik neem niet aan dat wij de enigste 2 personen zijn die een audiosysteem via de lip-sync van de tv wil aansturen??
het lijkt erop dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Lees maar eens een stukje terug, daar staat mijn vraag ook beschreven.
Helaas nog geen reactie/oplossing/verklaring van iemand!?
Weet dan niemand dit? Ik neem niet aan dat wij de enigste 2 personen zijn die een audiosysteem via de lip-sync van de tv wil aansturen??
Verwijderd
Ik heb deze optie geselecteerd in het Display menu maar dan wordt het scherm blauw en keert weer terug in 1080i modus.Phusebox schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:29:
[...]
hoe zit het met de xbox360? kun je 1080p content via component weergeven?
kun je ook 720p via vga?
Helaas dus geen 1080p
hmm heb vandaag in de winkel staan kijken naar deze tv, maar vond de toshiba die ruim 1000 euro minder kost toch beter beeld hebben dan de philips
jammer van ambilight, maar dat ziet er toch best wel cheap uit eigenlijk :x
jammer van ambilight, maar dat ziet er toch best wel cheap uit eigenlijk :x
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Heb mijn laptop aangesloten met DVI naar HDMI maar krijg geen beeld. Laptop herkent de tv wel en alles staat goed ingesteld, ook 60hz. Blijft een blauw beeld. Videokaart is een 7600 go.
Iemand??
Iemand??
Verwijderd
Gekijk even een update, heb na veel gedoe nu wel beeld maar aleen is het groen?Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:30:
Heb mijn laptop aangesloten met DVI naar HDMI maar krijg geen beeld. Laptop herkent de tv wel en alles staat goed ingesteld, ook 60hz. Blijft een blauw beeld. Videokaart is een 7600 go.
Iemand??
Verwijderd
Nog een vraag: ik heb mijn dvdspeler aangesloten via HDMI maar de tv springt niet naar HDMI1 wanneer ik de speler aanzet. Er staat geen ander apparaat aan, alleen de dvdspeler, sluit ik die aan via scart dan gaat de tv wel naar de goede ingang, ook bij de decoder gaat het goed(scart). Iemand anders dit probleem?
Verwijderd
Dit is geen probleem dit is normaalVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:53:
Nog een vraag: ik heb mijn dvdspeler aangesloten via HDMI maar de tv springt niet naar HDMI1 wanneer ik de speler aanzet. Er staat geen ander apparaat aan, alleen de dvdspeler, sluit ik die aan via scart dan gaat de tv wel naar de goede ingang, ook bij de decoder gaat het goed(scart). Iemand anders dit probleem?
Verwijderd
Laptop eindelijk goed werkend gekregen, moet zeggen windws ziet er zeer goed uit op de tv. Gelijk even wat HD materiaal afgespeeld.................geweldig!
Verwijderd
Hoi,
Ik heb lang dit draadje gevolgd, vanzelf eigenlijk als je ook deze tv hebt, maar waar ik nog niet goed uitkom;
Hoe verbind ik deze TV met mijn draadloze netwerk. Wat heb ik daar voor nodig. Want ik neem niet aan dat de TV van zichzelf genoeg software heeft om een verbinding tot stand te brengen.
Ik heb lang dit draadje gevolgd, vanzelf eigenlijk als je ook deze tv hebt, maar waar ik nog niet goed uitkom;
Hoe verbind ik deze TV met mijn draadloze netwerk. Wat heb ik daar voor nodig. Want ik neem niet aan dat de TV van zichzelf genoeg software heeft om een verbinding tot stand te brengen.
Verwijderd
Even wat anders: ik ben na een artikel uit de computer totaal andere media servers (software) aan het proberen, zoals mediahome en tversity. Beide kunnen bestanden streamen naar de 37pf9731 en deels vanuit internet urls (streaming video en audio!). Alleen: ik krijg de meeste streams niet aan de praat (tv geeft onbekend formaat aan), terwijl transversity dit zou moeten transcoderen. Wie is dit al gelukt en hoe? Ik heb al nieuwe codecs geinstalleerd voor mp4. Overigens: dit biedt wel geweldige mogelijkheden
, want je kan dus vanuit internet via je pc naar je tv streamen. Welke tv kan dat nog meer?
Elke TV waar een XBox met XBMC op aangesloten is kan dat zelfs zonder PC er tussen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:40:
Overigens: dit biedt wel geweldige mogelijkheden, want je kan dus vanuit internet via je pc naar je tv streamen. Welke tv kan dat nog meer?
Verwijderd
Maar niet iedereen heeft een gemodde xbox en het simpel kunnen verbinden van de tv met een pc met al je mediafiles vind ik zelf wel zo handig. Als je dan ook nog vanaf internet kan streamen zonder extra mediaplayers, bevalt me dat persoonlijk wel.joppybt schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:54:
[...]
Elke TV waar een XBox met XBMC op aangesloten is kan dat zelfs zonder PC er tussen.
Hoe danook, mijn vraag is vooral of anderen het voor elkaar krijgen met transversity streams en mp4 te transcoderen zodat de tv ze kan weergeven; ik krijg steeds 'niet ondersteund formaat', maar volgens mij wordt er ook niks getranscodeerd door transversity.
Verwijderd
Eindelijk bijgelezen. Dank aan alle posters: ik heb een hoop geleerd. Ik hou de 37PF9731 ook in het oog voor het geval m'n huidige tv het begeeft.
Een specifieke vraag over het connected planet gedeelte: in de specs staat dat dat maar tot standaard resolutie (720x576 e.d.) gaat ongeacht het video-formaat, en dat is voor wat avi files al uitgetest en hier gemeld. Nou kijk ik tv via de sateliet, en daar zenden ook een aantal zenders in HD uit, en ik vroeg me af of dat ook zo was met DVB-T (waar ik geen ervaring mee heb). Dan zou ik me voor kunnen stellen dat voor de gangbare formaten voor DVB-T (vnl. mpeg2, denk ik) de tv misschien net wel in HD zou kunnen decoderen. Of is de ingebouwde DVB-T ontvanger alleen maar standaard resolutie? Mocht 'ie wel DVB-T in HD kunnen decoderen is het nog de vraag of het dan ook via de ethernet connectie kan, maar zou iemand eens kunnen kijken of een HD (bv 720p) *mpeg2* bestand al dan niet via de ethernet verbinding af te spelen is? Dan zou je zo'n avi eerst kunnen omcoderen naar mpeg en hem dan wel via het netwerk af kunnen spelen. Het is maar een gok, maar het zou leuk zijn als het kan...
Een specifieke vraag over het connected planet gedeelte: in de specs staat dat dat maar tot standaard resolutie (720x576 e.d.) gaat ongeacht het video-formaat, en dat is voor wat avi files al uitgetest en hier gemeld. Nou kijk ik tv via de sateliet, en daar zenden ook een aantal zenders in HD uit, en ik vroeg me af of dat ook zo was met DVB-T (waar ik geen ervaring mee heb). Dan zou ik me voor kunnen stellen dat voor de gangbare formaten voor DVB-T (vnl. mpeg2, denk ik) de tv misschien net wel in HD zou kunnen decoderen. Of is de ingebouwde DVB-T ontvanger alleen maar standaard resolutie? Mocht 'ie wel DVB-T in HD kunnen decoderen is het nog de vraag of het dan ook via de ethernet connectie kan, maar zou iemand eens kunnen kijken of een HD (bv 720p) *mpeg2* bestand al dan niet via de ethernet verbinding af te spelen is? Dan zou je zo'n avi eerst kunnen omcoderen naar mpeg en hem dan wel via het netwerk af kunnen spelen. Het is maar een gok, maar het zou leuk zijn als het kan...
Verwijderd
connected planet via een mac werkt hier wel....Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:35:
Eindelijk bijgelezen. Dank aan alle posters: ik heb een hoop geleerd. Ik hou de 37PF9731 ook in het oog voor het geval m'n huidige tv het begeeft.
heb wat avis getest en die werkten allemaal wel....
nadeel was wel dat ie op 16:9 ging terwijl het een 4:3 avi was en dit kon ik niet aanpssen....
HD kan die niet afspelen Mpeg 2 of mpeg4 pakte die alle 2 niet...
HD over dvbt gaat denk ik ook niet lukken omdat dat ook via mpeg4 zal gaan en hij heeft volgens mij geen mpeg4 tuner...(iig niet voor HD)
Verwijderd
Dank voor het uitproberen! Het viel me trouwens ook op dat in de lijst supported bestands-extensies .ts niet voorkomt. Betekent dat dat de standaard mpeg2 transport streams die mijn sateliet-ontvanger (een dreambox) op de harddisk van m'n PC zet niet afgespeeld kunnen worden (anders dan weer via de sateliet-ontvanger zelf, en die heeft geen digitale video uitgang, alleen scart, dus dan heb ik een extra digitaal->analoog->digitaal conversie)? Wordt het toch tijd voor een nieuwe (HD-capable) sateliet-ontvanger...
Verwijderd
Hi Luukh,Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:04:
[...]
connected planet via een mac werkt hier wel....
heb wat avis getest en die werkten allemaal wel....
nadeel was wel dat ie op 16:9 ging terwijl het een 4:3 avi was en dit kon ik niet aanpssen....
HD kan die niet afspelen Mpeg 2 of mpeg4 pakte die alle 2 niet...
HD over dvbt gaat denk ik ook niet lukken omdat dat ook via mpeg4 zal gaan en hij heeft volgens mij geen mpeg4 tuner...(iig niet voor HD)
Ik krijg het niet voor elkaar m'n 37PF9731D/10 en m'n MacMini met elkaar te laten babbelen. De TV en de Mac hangen allebei met een UTP kabel aan een Ethernet HUB en op de MacMini heb ik de desbetreffende firewall poorten open gezet en de PMM software geinstalleerd. Als ik de PMM software opstart geeft ie aan dat er een update is, maar nadat deze bijna klaar is met downloaden stopt ie en heeft ie niets gedaan (kortom er wordt niets ge-update en ik kan ook niet achterhalen waar de update vandaan komt of wordt neergezet). Op de TV zie ik trouwens wel in het "on screen menu" dat het menu-item Media Server wel actief is maar als ik erop klik kan de TV niet connecten. Enige suggesties?
btw, Front-Row werkt echt super met de TV, alleen jammer dat de streaming Quicktime Movie Trailers niet in een betere kwaliteit zijn (op zo'n scherm ga je dat echt zien).
Zoals verwacht zit Philips ook niet stil, en ze kondigen een LCD aan die wel echt 1080P ondersteund. Er is nog heel weinig informatie voor handen, maar het klinkt wel veelbelovend en een logische stap die Philips neemt.
http://www.gizmodo.com/ga...-hits-1080p-hd-213445.php
http://www.gizmodo.com/ga...-hits-1080p-hd-213445.php
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zou je HD content (bijv .ts extensies) niet kunnen branden op een dvd en met een HDMI dvd-speler af kunnen spelen in full-hd? Zo ja, kan ik jullie binnenkort een hoop laten zien, aangezien ik wel veel HD demo's heb
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Kan iemand mij helpen?
Je moet dan een ethernet bridge eraan koppelen. Zie eerdere posts.
Zelf heb ik een tweede accesspoint aan mijn TV gekoppeld, en als ik connected planet wil gebruiken verbind ik mijn laptop met mijn TV AP. Als ik niets doe met de TV zit ik met de laptop op mijn "internet" AP.
Zelf heb ik een tweede accesspoint aan mijn TV gekoppeld, en als ik connected planet wil gebruiken verbind ik mijn laptop met mijn TV AP. Als ik niets doe met de TV zit ik met de laptop op mijn "internet" AP.
[ Voor 4% gewijzigd door Zass op 09-11-2006 14:25 ]
Remember when sex was safe and flying was dangerous
Verwijderd
tjah, ik had hem rechtsreeks eraan hangen via utp kabel....macbook..Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:45:
[...]
Hi Luukh,
Ik krijg het niet voor elkaar m'n 37PF9731D/10 en m'n MacMini met elkaar te laten babbelen. De TV en de Mac hangen allebei met een UTP kabel aan een Ethernet HUB en op de MacMini heb ik de desbetreffende firewall poorten open gezet en de PMM software geinstalleerd. Als ik de PMM software opstart geeft ie aan dat er een update is, maar nadat deze bijna klaar is met downloaden stopt ie en heeft ie niets gedaan (kortom er wordt niets ge-update en ik kan ook niet achterhalen waar de update vandaan komt of wordt neergezet). Op de TV zie ik trouwens wel in het "on screen menu" dat het menu-item Media Server wel actief is maar als ik erop klik kan de TV niet connecten. Enige suggesties?
btw, Front-Row werkt echt super met de TV, alleen jammer dat de streaming Quicktime Movie Trailers niet in een betere kwaliteit zijn (op zo'n scherm ga je dat echt zien).
update van die software lukt mij ook niet...
als je gewone analoge tv kijkt op zon HD tv gaat dat nog? Of is het beeld dan door de hoge resolutie slecht?
Verwijderd
De resolutie van analoog en digitaal is in principe hetzelfde, het signaal wordt maar in 1 resolutie uitgezonden, verschil is dat een digitaal signaal geen ruis heeft en daardoor rustiger en iets scherper is. Ander verhaal wordt het als je naar een HD signaal kijkt, maar dat kan zowieso niet analoog. Met andere woorden analoog of digitaal maakt qua resolutie geen verschil op deze tv, alleen het beeld is rustiger. Kijk zelf altijd digitaal met de samsung 940, mensen met de 360 decoder zeggen wel een nog beter beeld te hebben.sander817 schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:16:
als je gewone analoge tv kijkt op zon HD tv gaat dat nog? Of is het beeld dan door de hoge resolutie slecht?
De AP moet je via ethernet aansluiten op je TV. Uiteraard niet op de internet ingang maar op de hub of switch aansluiting die normaal naar een computer gaan (ik gebruik een Linksys WRT54G, deze heeft een ingebouwde switch).Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:09:
Kijk, dank je wel.
Sluit je je AP aan op de USB, of op de Ethernet connector van de TV?
Remember when sex was safe and flying was dangerous
Hallo gasten ik wil graag even wat advies ik heb het volgende in huis staan
PHiLiPS LCD 37PF9731D/10 MeT PHiLiPS HTS 6510 en de Samsung DCB-9401R voor digitale tv, nu heb ik de tv met de digitale tuner verbonden met een scartkabel(standaard die erbij zat) en de HTS 6510 home cinema met de tv verbonden met een hdmi kabel a 12 euro via elektronica-online, nu zijn dit geen vergulden extra dikke dure kabels, maar zat zo even te lezen, maar ben toch van plan vergulden/duurdere kabels aan te schaffen, ivm dat het beeld kwaliteit toch beter worden, welke hdmi kabel a 1 meter lang en welke scart kabel a 1,5 meter lang raden jullie mijn aan?samen rond de 50,- a 60 euro ongeveer
PHiLiPS LCD 37PF9731D/10 MeT PHiLiPS HTS 6510 en de Samsung DCB-9401R voor digitale tv, nu heb ik de tv met de digitale tuner verbonden met een scartkabel(standaard die erbij zat) en de HTS 6510 home cinema met de tv verbonden met een hdmi kabel a 12 euro via elektronica-online, nu zijn dit geen vergulden extra dikke dure kabels, maar zat zo even te lezen, maar ben toch van plan vergulden/duurdere kabels aan te schaffen, ivm dat het beeld kwaliteit toch beter worden, welke hdmi kabel a 1 meter lang en welke scart kabel a 1,5 meter lang raden jullie mijn aan?samen rond de 50,- a 60 euro ongeveer
wat is een goede demo dvd om HD op bijv zon Philips te kijken bij een demonstratie?
en een goede normale DVD?
Wat ik heb begrepen is dat zo een demo dvd niet bestaat, aangezien dvd alleen PAL kan sturen en geen HD signaal. Enige manier is schijnbaar via een pc.sander817 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:43:
wat is een goede demo dvd om HD op bijv zon Philips te kijken bij een demonstratie?
Bestaat er trouwens een wireless tv-link dat je op je pc aansluit en het signaal verstuurt naar een kastje bij de tv en dat via HDMI aangesloten kan worden? Of is wireless daar te traag voor?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Goede normale DVD = Digital Video Essentials, kun je veel settings mee testen en je tv goed afstellen!sander817 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:43:
HD DVD bestaat idd niet, zoals hierboven al staat, het enigste wat je kan doen is het via een laptop/pc streamen.
Nieuwe firmware (0.48.27.0):
http://www.p4c.philips.co.../37pf9731d_10_fus_eng.zip
Fixes:
JX31E_0.48.27.0:
- Picture behaviour when watching via CVI input
JX31E_0.48.24.0:
- Skynet HD decoder behaviour
Beetje vaag... Heb op AV Forums gelezen dat de groene lijn nog niet gefixed is
http://www.p4c.philips.co.../37pf9731d_10_fus_eng.zip
Fixes:
JX31E_0.48.27.0:
- Picture behaviour when watching via CVI input
JX31E_0.48.24.0:
Verwijderd
En dat streamen van HD kan (nog) niet draaloos, is te traag, beeld gaat behoorlijk schokken. Bedraad gaat het uitstekendrobeeert schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:23:
[...]
Goede normale DVD = Digital Video Essentials, kun je veel settings mee testen en je tv goed afstellen!
HD DVD bestaat idd niet, zoals hierboven al staat, het enigste wat je kan doen is het via een laptop/pc streamen.
groene lijn bedoel je daarmee als je via hdmi kijkt die groen lijn links en boven van het scherm? of dikke groene lijn in het midden?JX31E_0.48.24.0:
- Skynet HD decoder behaviour---------------waar gaat dit over dan?
nuteloos die firmware voor ons dan?Heb hem er wel nu op staan.............Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:34:
Skynet HD decoder is voor onze zuiderburen, hebben wij geen kl**te aan
btw wat zijn de optimale beeldinstellingen voor digitaal tv van casema en hdmi via (PHiLiPS HTS 6510) met de 37PF9731D/10?
Verwijderd
Nieuwe firmware kan nooit kwaad, zelf zet ik hem er niet op, alles is verder goed en ik heb geen skynet decoder. Voor de optimale beeldinstellingen kan ik alleen maar adviseren om zelf een beetje te proberen, ik heb wel eens instellingen geprobeerd van andere mensen waarvan zij vonden dat het ideaal was maar die ik helemaal niks vond.
Ik heb de nieuwe firmware erop gezet. Zie geen veranderingen. Huidige instellingen zijn gelukkig bewaard gebleven.
Met de groene lijn bedoel ik de horizontale lijn die je ziet als je op een 1080i resolutie draait met het beeldformaat op "Breedbeeld". Dan heb je nl. een 1:1 pixel mapping maar helaas is die dus net niet goed.
Optimale beeldinstellingen is inderdaad moeilijk. In het algemeen zou ik zeggen gooi het contrast omlaag, want dat staat standaard op max. (100).
Ik heb (afhankelijk van de bron):
- Contrast: 60-64
- Helderheid: 40-46 (behalve de SCART-output van de DCB-H360, die is veel te donker en staat op 58)
- Kleur: 48-58
Verder heb ik de Tint op "Gewenst" gezet met de volgende instellingen (dit om het wit zo echt mogelijk te laten lijken en niet teveel richting blauw (koel) of geel (warm):
R-WP: 121
G-WP: 127
B-WP: 80
R-BL: 8
G-BL: 4
Met de groene lijn bedoel ik de horizontale lijn die je ziet als je op een 1080i resolutie draait met het beeldformaat op "Breedbeeld". Dan heb je nl. een 1:1 pixel mapping maar helaas is die dus net niet goed.
Optimale beeldinstellingen is inderdaad moeilijk. In het algemeen zou ik zeggen gooi het contrast omlaag, want dat staat standaard op max. (100).
Ik heb (afhankelijk van de bron):
- Contrast: 60-64
- Helderheid: 40-46 (behalve de SCART-output van de DCB-H360, die is veel te donker en staat op 58)
- Kleur: 48-58
Verder heb ik de Tint op "Gewenst" gezet met de volgende instellingen (dit om het wit zo echt mogelijk te laten lijken en niet teveel richting blauw (koel) of geel (warm):
R-WP: 121
G-WP: 127
B-WP: 80
R-BL: 8
G-BL: 4
Ik heb de 37pw9731D/10 begin deze week besteld, moet helaas nog even wachten dus 
Ik had alvast een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen:
1. Mbt de LAN functionaliteit...in de productspecs staat aangegeven dat het Xvid/Divx formaat ondersteunt wordt, echter ben ik benieuwd hoe de TV met ondertitels omgaat (Die als aparte file in dezelfde dir staan).
Heeft iemand dit al eens geprobeert?
2. De volgende vraag heeft betrekking op HD recoders/DVD spelers/recorders, wie heef ervaring met deze apparatuur icm de 37pf9731? Ik ben van plan toch op redelijk korte termijn zo'n apparaat aan te schaffen en zou graag de volledige functionaliteit willen benutten.
3. Weet iemand of de digitale tuner ook digitale kabel ondersteund van bv Essent (@Home) of is dit alleen geschikt in combinatie met KPN Digitenne?
4. Als punt 3 nog niet beschikbaar is, zou ik in de toekomst (zodra beschikbaar hier in de regio) over willen stappen op digitenne, echter vraag ik me af of bv de functies als ("achteruit spoelen" etc mogelijk is met een "standaard" HD/DVD recoder? Dit haakt eigenlijk direct in op vraag 2, want zoek natuurlijk een HD/DVD recorder die dit eventueel ondersteund.
Verder ben ik erg veel wijzer geworden door het topic is even voor te bladeren!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Yorick
1. Mbt de LAN functionaliteit...in de productspecs staat aangegeven dat het Xvid/Divx formaat ondersteunt wordt, echter ben ik benieuwd hoe de TV met ondertitels omgaat (Die als aparte file in dezelfde dir staan).
2. De volgende vraag heeft betrekking op HD recoders/DVD spelers/recorders, wie heef ervaring met deze apparatuur icm de 37pf9731? Ik ben van plan toch op redelijk korte termijn zo'n apparaat aan te schaffen en zou graag de volledige functionaliteit willen benutten.
3. Weet iemand of de digitale tuner ook digitale kabel ondersteund van bv Essent (@Home) of is dit alleen geschikt in combinatie met KPN Digitenne?
4. Als punt 3 nog niet beschikbaar is, zou ik in de toekomst (zodra beschikbaar hier in de regio) over willen stappen op digitenne, echter vraag ik me af of bv de functies als ("achteruit spoelen" etc mogelijk is met een "standaard" HD/DVD recoder? Dit haakt eigenlijk direct in op vraag 2, want zoek natuurlijk een HD/DVD recorder die dit eventueel ondersteund.
Groet,
Yorick
Misschien handig om erbij te vertellen dat ik de lichtsensor uit heb staan. Die zorgt nl. voor een nogal sterke vermindering van contrast en helderheid bij mij.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:42:
Tja dat bedoel ik , heb zelf de contrast op zowat 90 staan
Verder heb ik de digitale opties Digital Natural Motion, Dynamisch Contrast en Kleurverbetering ook allemaal uitgezet.
weet iemand of deze LCD op een draaibaar plateau staat?
Waar ik net gekeken heb stond ie op een vast plateau, wat ik niet zo handi vind
Waar ik net gekeken heb stond ie op een vast plateau, wat ik niet zo handi vind
De bijgeleverde voet is van glas en is draaibaar (met de hand).
Is het nou mogelijk om HD materiaal af te spelen via Connected Planet en/of via de USB poort (externe HDD, usb stick)? Volgens mij niet namelijk.
Ik ben iig van plan om binnenkort een HTPC aan te schaffen ipv een DVD recorder, zodat ik Vista Media Center kan gebruiken en een beetje fatsoenlijk kan gamen op dit scherm (naast de xbox360 dan..). Daarmee kan ik sowieso HD content afspelen.
Ik ben iig van plan om binnenkort een HTPC aan te schaffen ipv een DVD recorder, zodat ik Vista Media Center kan gebruiken en een beetje fatsoenlijk kan gamen op dit scherm (naast de xbox360 dan..). Daarmee kan ik sowieso HD content afspelen.
vreemd, die in de winkel stond was toch niet draaibaar zover wij het zagen
Degene die hier achter me staat toch echt welsander817 schreef op zondag 19 november 2006 @ 09:24:
vreemd, die in de winkel stond was toch niet draaibaar zover wij het zagen
Verwijderd
Met welk bestandsformaat stream jij dan? Ik krijg steeds 'niet ondersteund bestand'Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:56:
[...]
En dat streamen van HD kan (nog) niet draaloos, is te traag, beeld gaat behoorlijk schokken. Bedraad gaat het uitstekend
Pfffffffff. Wij zitten naar de 42 inch variant te kijken. Ik snap alleen niet waarom Philips in de ene versie bijv Ambilight Full Surround gooit en in de andere gewone surround, maar wel weer met een Full HD screen, terwijl die eerste dat weer niet is. Contrast is ook weer zo'n punt, de ene is 7000:1 en de andere 4000:1. Zorg dan dat het contrast is de lagere LCD scherm ook in de full hd panel kan:
http://www.consumer.phili...NSUMER&_requestid=1410243
Hoe verzinnen ze het. Wanneer zouden ze deze nu combineren en ook een 1080p input toevoegen?
http://www.consumer.phili...NSUMER&_requestid=1410243
Hoe verzinnen ze het. Wanneer zouden ze deze nu combineren en ook een 1080p input toevoegen?
[ Voor 10% gewijzigd door mabarto op 19-11-2006 18:10 ]
Ik zit ook te kijken naar deze LCD tv. Alleen een vraag over de netwerkaansluiting, ik kan niet via de handleiding achterhalen of de Philips ook files kan halen van een UPNP mediaserver, aangezien ik een Synlogic NAS heb die deze data via dit protocol kan aanbieden..
Ik verwacht van wel.. maar eigenlijk wil ik het wel zeker weten
Ik verwacht van wel.. maar eigenlijk wil ik het wel zeker weten
Verwijderd
Zoals gezegd doe ik niks draadloos, gaat (nog) niet met HD materiaal.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:37:
[...]
Met welk bestandsformaat stream jij dan? Ik krijg steeds 'niet ondersteund bestand'
Ik speel alle mogelijke formaten en extensies af op de tv, heeeel erg simpel, gewoon via me laptop aangesloten over DVI naar HDMI. Ik draai dus gewoon met media player, quicktime, classic player, power dvd, winamp, op volledig scherm. Via de s/p dif geluid naar me versterker. De videokaart van de laptop stuurt een 1080i signaal uit naar de tv op 60hz, echt simpeler kan het niet.
En in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen ziet windows er ook zeer goed uit op de tv
lees hier veel over het feit of dit scherm nu wel of geen 1080p/1080i is heeft iemand al contact gehad met philips hier over? als het geen 1080p is voel je je wel beetje opgelicht toch! verschil hier tussen is duidelijk te zien.............
Verwijderd
Zou zeggen lees eens het hele topic en niet de alleen de laatste pagina, hier zijn onnoemelijk veel discussies over geweest in dit topic. Gaan we liever niet weer over beginnenDephaezer schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:26:
lees hier veel over het feit of dit scherm nu wel of geen 1080p/1080i is heeft iemand al contact gehad met philips hier over? als het geen 1080p is voel je je wel beetje opgelicht toch! verschil hier tussen is duidelijk te zien.............
Kerel Philips maakt er geen enkel geheim van dat het scherm max. 1080i neemt en alles 1080p rendert. Staat gewoon in de specs op hun site.Dephaezer schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:26:
Verwijderd
hallo,
Allereerst mijn complimenten voor dit topic. Erg informatief, ik volg het al vanaf het begin. In mijn woonkamer heb ik helaas geen vlakke wand, maar de TV past wel precies in het open stuk van mijn schouw. Door hem iets naar voren te halen zou het ambilight links, rechts en boven op de zwarte omlijsting v/d schouw schijnen. Zou het ambilight nog engizins tot z'n recht komen op deze manier? de randen v/d schouw zijn zo'n 15-20 cm breed en dus zwart. Hoever om de tv heen schijnt dat ambilight normaal gesproken eignelijk, is daar iets zinnigs over te zeggen?
Alternatief zou zijn de sony kdl-40w2000, maar deze vind ik eigenlijk te groot omdat ik maar op zo'n 3-3.5 meter afstand zit. Ander alternatief is het weghalen van de schouw maar dat doe ik liever niet.
bedankt alvast!
Allereerst mijn complimenten voor dit topic. Erg informatief, ik volg het al vanaf het begin. In mijn woonkamer heb ik helaas geen vlakke wand, maar de TV past wel precies in het open stuk van mijn schouw. Door hem iets naar voren te halen zou het ambilight links, rechts en boven op de zwarte omlijsting v/d schouw schijnen. Zou het ambilight nog engizins tot z'n recht komen op deze manier? de randen v/d schouw zijn zo'n 15-20 cm breed en dus zwart. Hoever om de tv heen schijnt dat ambilight normaal gesproken eignelijk, is daar iets zinnigs over te zeggen?
Alternatief zou zijn de sony kdl-40w2000, maar deze vind ik eigenlijk te groot omdat ik maar op zo'n 3-3.5 meter afstand zit. Ander alternatief is het weghalen van de schouw maar dat doe ik liever niet.
bedankt alvast!
Een zwarte achtergrond is redelijk killing voor je Ambilight. Idealiter moet de achtergrond wit of bijna wit zijn, en 15cm is iig ook wel erg kort. De lampen staan naar buiten gericht, dus een halve meter muur neemt het redelijk moeiteloos mee.
Verwijderd
Hlemaal mee eens, op zwart ga je vrijwel niets zien van de kleuren, zou erg zonde zijn en je gaat je er denk aan irriteren op den duur in de wetenschap dat het er normaal gesproken erg mooi uitziet.curry684 schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:38:
Een zwarte achtergrond is redelijk killing voor je Ambilight. Idealiter moet de achtergrond wit of bijna wit zijn, en 15cm is iig ook wel erg kort. De lampen staan naar buiten gericht, dus een halve meter muur neemt het redelijk moeiteloos mee.
Zo. De kogel is eindelijk door de kerk. Na lang twijvelen tussen de Sony KDL-40W2000 heb ik toch voor de Philips gekozen. 1 december de sleutel van mijn nieuwe huisje, een paar dagen later wordt hij bezorgd
Living the American Dream
Verwijderd
En wat was de doorslag?
Al eens de KDL 40X2000 bekeken?
Al eens de KDL 40X2000 bekeken?
Erik_van_H schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:21:
Zo. De kogel is eindelijk door de kerk. Na lang twijvelen tussen de Sony KDL-40W2000 heb ik toch voor de Philips gekozen. 1 december de sleutel van mijn nieuwe huisje, een paar dagen later wordt hij bezorgd
Beeld is bij allebei goed. Dus het 3d ambilight heeft eigenlijk de doorslag gegeven.
Verwijderd
mmm.... gezien de laatste posts wordt het alleen maar moeilijker om te kiezen. Ik denk dat ik de philips ga kopen bij een shop met goede omruilgarantie. Zo kan ik de rand om de schouw testen en als het niets is dan kan ik em nog omruilen voor de sony. groter beeld, kwalitatief even goed (misschien iets minder, maar wel 1080p) en paar honderd euro goedkoper... (...waarom blijft die sony dan toch een slecht onderbuikgevoel geven...)
Dat onderbuikgevoel had ik dus ook. Kan het niet verklaren, maar elke keer als ik in de winkel de twee vergeleek, had ik een naar gevoel bij de Sony. Dus heb ik maar eens op mijn gevoel vertrouwd en de Philips bij Mokio besteld.
Verwijderd
de sony X2000 heeft ook de 1080p....
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:11:
mmm.... gezien de laatste posts wordt het alleen maar moeilijker om te kiezen. Ik denk dat ik de philips ga kopen bij een shop met goede omruilgarantie. Zo kan ik de rand om de schouw testen en als het niets is dan kan ik em nog omruilen voor de sony. groter beeld, kwalitatief even goed (misschien iets minder, maar wel 1080p) en paar honderd euro goedkoper... (...waarom blijft die sony dan toch een slecht onderbuikgevoel geven...)
Verwijderd
Weinig verschil met de w-serie als ik de fora moet geloven. grote vershil is design (vind ik persoonlijk stuk minder) en prijs. Voor mij geen optie.
Verwijderd
En de f71 van samsung??
Is dat iets?
Is dat iets?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:09:
[...]
Weinig verschil met de w-serie als ik de fora moet geloven. grote vershil is design (vind ik persoonlijk stuk minder) en prijs. Voor mij geen optie.
Verwijderd
@mchiaveli,
mag men van jou geen Philips kopen of wat?!?!
Komt 'ie aan met allemaal andere tv's, misschien kan je ze gewoon in 1 bijdrage zetten, dan zien we gelijk welke toestellen wij volgens jou beter kunnen aanschaffen!
Komt 'ie aan met allemaal andere tv's, misschien kan je ze gewoon in 1 bijdrage zetten, dan zien we gelijk welke toestellen wij volgens jou beter kunnen aanschaffen!
Verwijderd
Van mij mag men kopen wat men wil....als jij je hier door aangevallen voelt is dat jou probleem...
Ik probeer een vergelijking te doen onder bepaalde schermen...welke dat er het beste uitkomt...trouwens ik zit ook aan de philips te denken...als je een aantal pagina s terug kijkt zie je dat ik nog vragen over deze philips gesteld heb...
Dit is maar een forum hé...ik zeg niet wat je MOET kopen hé....dus kalmeer maar een beetje...
Ik probeer een vergelijking te doen onder bepaalde schermen...welke dat er het beste uitkomt...trouwens ik zit ook aan de philips te denken...als je een aantal pagina s terug kijkt zie je dat ik nog vragen over deze philips gesteld heb...
Dit is maar een forum hé...ik zeg niet wat je MOET kopen hé....dus kalmeer maar een beetje...
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:35:
@mchiaveli,
* mabarto mompelt iets over accu's en nare ervaringen met Sony.Erik_van_H schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:01:
Dat onderbuikgevoel had ik dus ook. Kan het niet verklaren, maar elke keer als ik in de winkel de twee vergeleek, had ik een naar gevoel bij de Sony.
Rootkitsmabarto schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:28:
[...]
* mabarto mompelt iets over accu's en nare ervaringen met Sony.

PS3mabarto schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:28:
[...]
* mabarto mompelt iets over accu's en nare ervaringen met Sony.

Heb sinds gisteren de 32PF9731. Nu had ik een vraagje. Ik krijg te horen dat je de eerste 200 uren de contrast op 50% moet zetten (om zo het scherm wat te laten "wennen"). Kent iemand meer dit verhaal en zo ja, zijn er nog meer van dit soort instellingen welke je in het begin moet gebruiken om de televisie te laten "wennen"?
Volgens mij geldt dat alleen voor plasma schermen.103720 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:51:
Heb sinds gisteren de 32PF9731. Nu had ik een vraagje. Ik krijg te horen dat je de eerste 200 uren de contrast op 50% moet zetten (om zo het scherm wat te laten "wennen"). Kent iemand meer dit verhaal en zo ja, zijn er nog meer van dit soort instellingen welke je in het begin moet gebruiken om de televisie te laten "wennen"?
kom er even niet uit ik heb de Samsung DCB-9401R(casema) via scart aangesloten op mijn Philips 37PF9731D/10 redelijk beeld,maar wil het beste beeld kwaliteit eruit halen via deze decoder wat mogelijk is! hoe kan ik dat het beste doen? zat zelf te denken aan een QED kabel?geen idee waar die te krijgen zijn.........? of iemand een ander idee via de ypbpr aansluitingen(componentvideo) ofzo?of is dit niet mogelijk
Verwijderd
Super draadje! Ik heb enkele uren de tijd genomen om alles eens grondig na te lezen, en hoop binnenkort mijn 'researchtocht' van enkele weken tot dusver te beëindigen.
Ik heb ondertussen meerdere merken deftig geïnspecteerd, en telkens kom ik tot de conclusie dat deze Philips toch wel top of the bill is momenteel, qua features & beeldkwaliteit. En dat verklaart wellicht de iets hogere prijscategorie.
Toch nog enkele vragen:
1. Ik twijfel nog tussen een 37PF9731D/10 of 42PF9731D/10 (de 42" / 107cm variant). Hoe staan jullie tegenover deze keuze? Ik heb gemerkt dat de 42 inch variant trouwens niet over ClearLCD beschikt, maar in de plaats over een Dynamische Contrast Verbeteraar. Verder lijken me de toestellen identiek feature-wise gezien. Philips maakt voor de rest één belangrijk tekstueel verschil tussen deze twee modellen: de 37inch wordt omschreven als "Digitale breedbeeld Flat TV", terwijl de 42 inch gewoon "Breedbeeld Flat TV" noemt
2. Tot dusver is er één iemand geweest die beweerde dat hij een PC flikkervrij op de native resolutie van 1920x1024 heeft kunnen weergeven (via DVI-HDMI kabel), terwijl ik in andere fora het tegendeel lees (flikkerachtige desktops). Heeft er hier al iemand wat meer ervaring mee? En als je dan toch de normale PC ingang gebruikt, hoe ziet de kwaliteit van het beeld er dan uit? Logischerwijs neem ik aan dat een upscaling van 1024x768 naar 1920x1024 er eerder niet netjes uitziet aangezien de pixels niet bilinear geïnterpoleerd worden. Of blijft het beeld 1/1 gecentreerd staan?
3. Hoe zit het met de zapsnelheid ervaring? Ik heb momenteel nog een analoge Loewe Xelios 70cm breedbeeld CRT, en erger me al 5 jaar aan het extreem traag zappen tussen kanalen. Een zap resulteert op dit toestel telkens in 1 seconde zwart beeld tussenin. Ergerlijk!
4. Is PIP ook mogelijk met een HDMI of VGA input?
5. Nergens vind ik maar iets terug over de grafische gebruikersinterface, en hoe handy die wel is. Is er iemand die enkele screenshotjes kan maken van de belangrijkste onderdelen?
Voor de rest heb ik mijn oog laten vallen op redcoon.be/nl als online shop, waar deze Philips een nette prijs meekrijgt. Iemand ervaringen met deze blijkbaar grote Duitse eshop? Ze leveren een Europees model, ipv. een NL of BE model. Het enige verschil zit em in de EN/DU handleiding die je krijgt blijkbaar.
Ik heb ondertussen meerdere merken deftig geïnspecteerd, en telkens kom ik tot de conclusie dat deze Philips toch wel top of the bill is momenteel, qua features & beeldkwaliteit. En dat verklaart wellicht de iets hogere prijscategorie.
Toch nog enkele vragen:
1. Ik twijfel nog tussen een 37PF9731D/10 of 42PF9731D/10 (de 42" / 107cm variant). Hoe staan jullie tegenover deze keuze? Ik heb gemerkt dat de 42 inch variant trouwens niet over ClearLCD beschikt, maar in de plaats over een Dynamische Contrast Verbeteraar. Verder lijken me de toestellen identiek feature-wise gezien. Philips maakt voor de rest één belangrijk tekstueel verschil tussen deze twee modellen: de 37inch wordt omschreven als "Digitale breedbeeld Flat TV", terwijl de 42 inch gewoon "Breedbeeld Flat TV" noemt
2. Tot dusver is er één iemand geweest die beweerde dat hij een PC flikkervrij op de native resolutie van 1920x1024 heeft kunnen weergeven (via DVI-HDMI kabel), terwijl ik in andere fora het tegendeel lees (flikkerachtige desktops). Heeft er hier al iemand wat meer ervaring mee? En als je dan toch de normale PC ingang gebruikt, hoe ziet de kwaliteit van het beeld er dan uit? Logischerwijs neem ik aan dat een upscaling van 1024x768 naar 1920x1024 er eerder niet netjes uitziet aangezien de pixels niet bilinear geïnterpoleerd worden. Of blijft het beeld 1/1 gecentreerd staan?
3. Hoe zit het met de zapsnelheid ervaring? Ik heb momenteel nog een analoge Loewe Xelios 70cm breedbeeld CRT, en erger me al 5 jaar aan het extreem traag zappen tussen kanalen. Een zap resulteert op dit toestel telkens in 1 seconde zwart beeld tussenin. Ergerlijk!

4. Is PIP ook mogelijk met een HDMI of VGA input?
5. Nergens vind ik maar iets terug over de grafische gebruikersinterface, en hoe handy die wel is. Is er iemand die enkele screenshotjes kan maken van de belangrijkste onderdelen?
Voor de rest heb ik mijn oog laten vallen op redcoon.be/nl als online shop, waar deze Philips een nette prijs meekrijgt. Iemand ervaringen met deze blijkbaar grote Duitse eshop? Ze leveren een Europees model, ipv. een NL of BE model. Het enige verschil zit em in de EN/DU handleiding die je krijgt blijkbaar.
Niemand een idee???Yorick81 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:06:
Ik heb de 37pw9731D/10 begin deze week besteld, moet helaas nog even wachten dus
Groet,
Yorick
Verwijderd
@peter4u
De pc is flikkervrij op het beeldscherm, idd via DVI naar HDMI. Ik gebruik dus de tv in principe als 2e monitor. De grafische kaart van de laptop herkent ook direct de tv en de daarbij horende resoluties en refresh rates. Het beeld is helemaal trilingsvrij op 60hz, je moet uiteraard niet 30cm voor het scherm gaan staan want dan zie je witte lijntjes heel minimaal flikkeren, op een meter zie je dat al niet meer. Ga er ook niet vanuit dat iemand het scherm gebruikt voor op zijn buro
. Heb de laptop zelfs speciaal gekocht om zo draadloos vanaf de pc boven films in alle formaten af te kunnen spelen. Op een computer kan je tenslotte alle codecs en players gebruiken die je maar wilt. Dit gaat uitstekend. Uitzondering is HD content, die zet ik direct op de laptop omdat een draadloze verbinding de hoeveelheid data hiervan (nog) niet aan kan. Tegen de tijd dat er voldoende HD materiaal is leg ik wel een draadje naar de laptop of koop ik een volgende generatie wifi router (N). Wil je op deze manier je pc gebruiken vanaf de bank op 5 meter moet je de uitgestuurde resolutie van de videokaart iets verlagen anders zijn pictogrammen en text veel te klein.
@Yorick81
De tuner is alleen geschikt voor digitenne, mocht je twijfelen om dit aan te schaffen houd er dan rekening mee dat de bandbreedte van digitenne beperkt is waardoor er geen HDTV uitzendingen op zullen worden uitgezonden. Hier zijn de kabelaars al mee begonnen (nu nog wachten op een kwalitatief goede decoder
) KPN wacht met HDTV totdat IPTV, via internet, daar geschikt voor is. En dat duurt nog ff want er zijn nogal wat problemen mee.
De pc is flikkervrij op het beeldscherm, idd via DVI naar HDMI. Ik gebruik dus de tv in principe als 2e monitor. De grafische kaart van de laptop herkent ook direct de tv en de daarbij horende resoluties en refresh rates. Het beeld is helemaal trilingsvrij op 60hz, je moet uiteraard niet 30cm voor het scherm gaan staan want dan zie je witte lijntjes heel minimaal flikkeren, op een meter zie je dat al niet meer. Ga er ook niet vanuit dat iemand het scherm gebruikt voor op zijn buro
@Yorick81
De tuner is alleen geschikt voor digitenne, mocht je twijfelen om dit aan te schaffen houd er dan rekening mee dat de bandbreedte van digitenne beperkt is waardoor er geen HDTV uitzendingen op zullen worden uitgezonden. Hier zijn de kabelaars al mee begonnen (nu nog wachten op een kwalitatief goede decoder
Mijn laptop herkende direct via DVI-HDMI kabel native 1920x1080 resolutie en werkte moeiteloos. Flikkering zie je niet daar het scherm native 1080p is natuurlijk, maar je ziet wel enige karteling als je er dichtbij zit. Dit soort schermen zijn dan ook niet bedoeld om minder dan 1 meter vanaf te zittenVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:25:
Ja! PIP en Dual-Screen pikken eender welke inputbron voor beide signalen. Ik heb al eens de 360 in een hoekje linksbovenin gepropt zodat ik wat kon downloaden terwijl de vrouw via de settopbox op SCART TV zat te kijken4. Is PIP ook mogelijk met een HDMI of VGA input?
Erg intuitief en overzichtelijk, rustig aan de ogen. Niets over te klagen imo5. Nergens vind ik maar iets terug over de grafische gebruikersinterface, en hoe handy die wel is.
Geen idee hoe duur ze zijn, maar ik kan Mokio van harte aanbevelen: topservice, en betere pixelgarantie dan de fabriek zelf geeft (!!!).Voor de rest heb ik mijn oog laten vallen op redcoon.be/nl als online shop, waar deze Philips een nette prijs meekrijgt. Iemand ervaringen met deze blijkbaar grote Duitse eshop? Ze leveren een Europees model, ipv. een NL of BE model. Het enige verschil zit em in de EN/DU handleiding die je krijgt blijkbaar.
Verwijderd
Sorry, ik dacht dat je met streamen video per UTP kabel bedoeldeVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:49:
[...]
Zoals gezegd doe ik niks draadloos, gaat (nog) niet met HD materiaal.
Ik speel alle mogelijke formaten en extensies af op de tv, heeeel erg simpel, gewoon via me laptop aangesloten over DVI naar HDMI. Ik draai dus gewoon met media player, quicktime, classic player, power dvd, winamp, op volledig scherm. Via de s/p dif geluid naar me versterker. De videokaart van de laptop stuurt een 1080i signaal uit naar de tv op 60hz, echt simpeler kan het niet.
En in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen ziet windows er ook zeer goed uit op de tv, je moet er natuurlijk niet 30cm voor gaan zitten, lijkt me ook weinig zinvol met zo'n groot scherm
Ik snap niet waarom wij hier gebruik maken van dat brakke systeem, in amerika hebben ze ATSC draaien waarmee ze simpelweg HDTV via de ether krijgenVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:14:
De tuner is alleen geschikt voor digitenne, mocht je twijfelen om dit aan te schaffen houd er dan rekening mee dat de bandbreedte van digitenne beperkt is waardoor er geen HDTV uitzendingen op zullen worden uitgezonden. Hier zijn de kabelaars al mee begonnen (nu nog wachten op een kwalitatief goede decoder) KPN wacht met HDTV totdat IPTV, via internet, daar geschikt voor is. En dat duurt nog ff want er zijn nogal wat problemen mee.
Kun je wat preciezer omschrijven welke componenten je gebruikt en welke verbindingen er tussen deze componenten bestaan?Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:14:
@peter4u
...
Heb de laptop zelfs speciaal gekocht om zo draadloos vanaf de pc boven films in alle formaten af te kunnen spelen. Op een computer kan je tenslotte alle codecs en players gebruiken die je maar wilt. Dit gaat uitstekend. Uitzondering is HD content, die zet ik direct op de laptop omdat een draadloze verbinding de hoeveelheid data hiervan (nog) niet aan kan. Tegen de tijd dat er voldoende HD materiaal is leg ik wel een draadje naar de laptop of koop ik een volgende generatie wifi router (N). Wil je op deze manier je pc gebruiken vanaf de bank op 5 meter moet je de uitgestuurde resolutie van de videokaart iets verlagen anders zijn pictogrammen en text veel te klein.
...
Want als ik het goed heb begrepen heb je:
- TV
- laptop (DVI out?)
- PC boven (server/DL-bak op de slaapkamer boven?)
- 2 -> 1: DVI -> HDMI kabel
- 2 <-> 3: Wifi-g
Voor HD:
idem als boven, maar dan wel eerst HD-content vanaf server-PC op je laptop zetten, om vervolgens af te spelen. Evt. in de toekomst ook rechtstreeks vanaf server-PC via Wifi-N.
Is dit goed samengevat? Want dan heb ik je goed begrepen
Hoe lang is je HDMI-DVI kabel en kun je die een beetje netjes wegwerken? Je wilt, neem ik aan, met je laptop vanaf je schoot surfen.
Het zou toch allemaal zo mooi kunnen als je met een Wifi-AP tussen je TV en je laptop zou kunnen werken, maar dat gaat niet wegens:
- niet herkenbare bestandsformaten
- geen what-you-see-is-what-you-get principe: je ziet immers je PC-desktop niet op je TV, maar gebruikt de software van je TV als browser-interface
- traag
"draadje" = welke kabel? waartussen?Tegen de tijd dat er voldoende HD materiaal is leg ik wel een draadje naar de laptop of koop ik een volgende generatie wifi router (N).
Verwijderd
Mokio is geen optie voor mij als Belg, aangezien ze blijkbaar geen cash aannemen, of niet aan België uitleveren...[b][message=26896577,noline]curry684 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 02:12
Geen idee hoe duur ze zijn, maar ik kan Mokio van harte aanbevelen: topservice, en betere pixelgarantie dan de fabriek zelf geeft (!!!).
mokio.nl 2769 EUR
redcoon.nl 2589 EUR
Verwijderd
@sl1200 (heb ik er ook nog 2 van staan
)
Je hebt het helemaal goed omschreven hierboven. Alle content staat boven op zolder op mijn desktop pc welke bedraad is naar mijn linksys wifi router -g op de parterre in de meterkast (zo heb ik op de laptop en de pc het beste signaal). De laptop staat draadloos op de linksys. Ik heb maar een hele korte DVI - HDMI kabel omdat ik alleen surf op mijn pc boven en af en toe op de laptop, maar niet op het tv scherm.
Zit zelf toch wel 3-4 uur per dag op de pc in mijn vrije tijd en als ik dat op de tv ga doen ben ik snel weer vrijgezel ben ik bang
, heb er ook niet zo'n behoefte aan. Als ik een film ga kijken zet ik de laptop naast de tv en steek de DVI plug en de optische s/p dif erin (naar de versterker) en klaar is kees. Ideaal ook voor mp3's trouwens, zeker als je er veel hebt.
Met dat draadje bedoel ik dat wanneer er in de toekomst veel HD materiaal wordt aangeboden ik de laptop niet draadloos maar bedraad aanleg via de utp naar de router, of eventueel wanneer wifi-n de standaard is dat ik daarop overschakel.
Je hebt het helemaal goed omschreven hierboven. Alle content staat boven op zolder op mijn desktop pc welke bedraad is naar mijn linksys wifi router -g op de parterre in de meterkast (zo heb ik op de laptop en de pc het beste signaal). De laptop staat draadloos op de linksys. Ik heb maar een hele korte DVI - HDMI kabel omdat ik alleen surf op mijn pc boven en af en toe op de laptop, maar niet op het tv scherm.
Zit zelf toch wel 3-4 uur per dag op de pc in mijn vrije tijd en als ik dat op de tv ga doen ben ik snel weer vrijgezel ben ik bang

Met dat draadje bedoel ik dat wanneer er in de toekomst veel HD materiaal wordt aangeboden ik de laptop niet draadloos maar bedraad aanleg via de utp naar de router, of eventueel wanneer wifi-n de standaard is dat ik daarop overschakel.
reactie graag :):):)Dephaezer schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:50:
kom er even niet uit ik heb de Samsung DCB-9401R(casema) via scart aangesloten op mijn Philips 37PF9731D/10 redelijk beeld,maar wil het beste beeld kwaliteit eruit halen via deze decoder wat mogelijk is! hoe kan ik dat het beste doen? zat zelf te denken aan een QED kabel?geen idee waar die te krijgen zijn.........? of iemand een ander idee via de ypbpr aansluitingen(componentvideo) ofzo?of is dit niet mogelijk
Ik heb de 32pf9731d10 nu 2 weken en ben zeer tevreden.
De zapsnelheid zoals hier gevraagd wordt is zeer goed en voor her gevoel reëltime.
De munu's zijn zeer duidelijk en laten weinig te vragen over.
Wat ik wel wennen vind is dat bijna alle minder gebruikte funktie's zoals bijv. contrast in het menu verstopt zitten nu is dit natuurlijk bij iedere tv zo tegenwoordig maar het zit weer een stap dieper als bij mijn crt 100hz matchline.
Daarnaast valt het geluid me helemaal niet tegen want dat was waar ik het meest tegen opzag.
http://home.wanadoo.nl/cornijn/IMG_0328.JPG
De zapsnelheid zoals hier gevraagd wordt is zeer goed en voor her gevoel reëltime.
De munu's zijn zeer duidelijk en laten weinig te vragen over.
Wat ik wel wennen vind is dat bijna alle minder gebruikte funktie's zoals bijv. contrast in het menu verstopt zitten nu is dit natuurlijk bij iedere tv zo tegenwoordig maar het zit weer een stap dieper als bij mijn crt 100hz matchline.
Daarnaast valt het geluid me helemaal niet tegen want dat was waar ik het meest tegen opzag.
http://home.wanadoo.nl/cornijn/IMG_0328.JPG
[ Voor 8% gewijzigd door snameroc op 23-11-2006 18:58 ]
snameroc
Verwijderd
Kan iemand mij de exacte afmetingen geven van het lcd scherm (breedte * hoogte in cm) voor een 37 inch en 42 inch?
Dat kun je denk ik ook wel op de philips site vinden..... iets met "technische specificaties"Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:20:
Kan iemand mij de exacte afmetingen geven van het lcd scherm (breedte * hoogte in cm) voor een 37 inch en 42 inch?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
Ik bedoelde niet echt de afmetingen van het toestel, maar eerder het LCD paneel zelf. De afmetingen van het toestel zelf zijn inderdaad op de Philips site terug te vinden.Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:08:
[...]
Dat kun je denk ik ook wel op de philips site vinden..... iets met "technische specificaties"
Niemand?103720 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:51:
Ik geloof er niet zo in.
Bij plasma kan ik het me nog een beetje voorstellen.
Ik heb niet het idee dat de lichtopbrengst van de lampen verandert als je contrast en helderheid regeld.
Bij plasma kan ik het me nog een beetje voorstellen.
Ik heb niet het idee dat de lichtopbrengst van de lampen verandert als je contrast en helderheid regeld.
snameroc
Verwijderd
Nooit van gehoord
De 37 is 82 x 46Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:36:
[...]
Ik bedoelde niet echt de afmetingen van het toestel, maar eerder het LCD paneel zelf. De afmetingen van het toestel zelf zijn inderdaad op de Philips site terug te vinden.
Op de afstandsbediening zit de mogelijkheid om meerdere apparaten te bedienen. Echter, ik lees in de handleiding alleen maar een code voor een Philips DVD-speler of DVD-recorder. Ik heb echter een Sony versterker en een dvd speler van ook een ander merk. Kan ik deze nu wel met deze afstandsbediening bedienen en zo ja, waar kan ik de codes vinden welke ik dan moet intoetsen om die mogelijkheid te activeren?
Verwijderd
Daar heeft philips de SRU9600 8 in 1 Remote voor uitgevonden, voor zes tientjes bij PC Megastore.103720 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:02:
Op de afstandsbediening zit de mogelijkheid om meerdere apparaten te bedienen. Echter, ik lees in de handleiding alleen maar een code voor een Philips DVD-speler of DVD-recorder. Ik heb echter een Sony versterker en een dvd speler van ook een ander merk. Kan ik deze nu wel met deze afstandsbediening bedienen en zo ja, waar kan ik de codes vinden welke ik dan moet intoetsen om die mogelijkheid te activeren?
Hier kan je 8 apparaten mee aansturen.
Krijg hem zelf morgen binnen, laat hier wel even weten hoe het ding is (mag eigenlijk niet is off topic

Is misschien dan wel offtopic maar ik vind de afstandsbediening toch ook wel bij de tv horen. Dus helemaal offtopic is het niet. Ik begrijp dus dat er een speciale afstandsbediening is, maar dat was eigenlijk niet mijn vraag. Want op de bijgeleverde afstandsbediening zitten namelijk 4 knoppen (dvd, aux, stb en nog 1). Waar dienen die dan voor? Ik dacht juist om meerdere apparaten aan te sturen. Zou toch raar zijn als er die 4 knoppen op zitten en dat je toch een andere afstandsbediening moet kopen om andere apparaten aan te sturen.Toch?
In je vorige post geef je zelf het antwoord al. Je kan dus met die afstandsbediening Philips DVD- en video recorders bedienen. Wil je ander merk recorders kunnen bedienen, heb je een universele nodig.
Okay, maar er zitten 4 knoppen op (DVD, STB, AUX en nog 1) dus dat snap ik dan nog niet. 1 Knop voor een dvdspeler, 1 knop voor een dvdrecorder, maar dan hou ik nog 2 knoppen over. Waar zijn die dan voor?
Of je koopt gewoon een HarmonyVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:01:
[...]
Daar heeft philips de SRU9600 8 in 1 Remote voor uitgevonden, voor zes tientjes bij PC Megastore.
Hier kan je 8 apparaten mee aansturen.
Krijg hem zelf morgen binnen, laat hier wel even weten hoe het ding is (mag eigenlijk niet is off topic)
* curry684 heeft 5 AB's afgeschreven met 1 enkele Harmony 360
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat Philips een cash back geeft van 200 euro op een Ambilight TV.
Its geeft nog eens 10% korting, maar dan zal het wel nog niet rendabel zijn tov webshops.
Its geeft nog eens 10% korting, maar dan zal het wel nog niet rendabel zijn tov webshops.
Linkje erbij?mabarto schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:47:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat Philips een cash back geeft van 200 euro op een Ambilight TV.
Dit topic is gesloten.