De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Was ook in dezelfde reclame spot. Kijken of ik het kan vinden.

Edit: zoals gewoonlijk (ik neem aan dat jij ook gezocht hebt) kan ik het niet vinden. Ik hoorde het vanmorgen op Caz!.

[ Voor 23% gewijzigd door mabarto op 24-11-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
mabarto schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:47:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat Philips een cash back geeft van 200 euro op een Ambilight TV.
Its geeft nog eens 10% korting, maar dan zal het wel nog niet rendabel zijn tov webshops.
iemand hier meer nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In google.nl zoeken op "ambilight-week".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik ben gisteravond even naar een winkel in Breda geweest (moest ook nog een stofzuiger hebben, is een Dyson geworden). Hier hadden ze folders over de "ambilight-week" staan. Even de voorwaarden in het kort:
  • Actie periode tot 2 december (= volgende week zaterdag al!!)
  • Alle Ambilight TV's vallen onder de actie
  • Keuze uit 200 euro retour of een DVD Hard Disk recorder gratis (DV3450 geloof ik)
  • Alleen aankopen in deelnemende winkels gelden, internetwinkels vallen niet onder de actie
  • DVD recorder wordt later per post bezorgd.
Ik heb mijn TV besteld bij Mokio, maar ga hem hier dus annuleren. De winkel in Breda bood een prijs die 11 euro boven die van Mokio lag, maar hier krijg ik dus wel gratis de DVD recorder.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik zeker doen!!!! Voor mensen die dit toestel willen kopen, proberen een lagere prijs af te dwingen in de winkels als het toestel daar hoger geprijsd is. Weet van een verkoper van BCC dat ik het toestel bij hem ook voor 2700 (2 maanden geleden) had kunnen krijgen, achteraf gepraat misschien maar toch het proberen waard lijkt mij. Heb het toestel destijds zelf in Leiden gekocht bij speedtronic voor 2800 - 100 voor de ambilight actie toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Zojuist terug geweest bij Maxwell in Breda. Hij had er 1 op voorraad, en die staat nu naast me. Formulieren zijn al ingevuld, dus ik ben benieuwd wanneer de DVD-HD recorder bezorgd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erik,

ik dacht dat de actie alleen bij EP liep?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:51:
@Erik,

Ik hoorde gisteren op de radio een reclame van BCC en van Its. Bizarre overigens dat webwinkels uitgesloten zijn. Philips is niet de eerste die prijsvechters willen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Uit de Telegraaf:

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/8018/rafambiph4.jpg

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
103720 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:22:
Okay, maar er zitten 4 knoppen op (DVD, STB, AUX en nog 1) dus dat snap ik dan nog niet. 1 Knop voor een dvdspeler, 1 knop voor een dvdrecorder, maar dan hou ik nog 2 knoppen over. Waar zijn die dan voor?
Er zal toch wel iemand zijn die weet waar deze knoppen voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er geen Belgische variant is van deze Ambilight actie...

Ik sta op punt om een 42inch versie te bestellen van deze 37PF9731D/10. Enige 2 verschillen zijn dat deze geen ClearLCD technologie heeft, maar in de plaats over een Dynamisch-contrastverbeteraar beschikt, en dat deze dynamische contrastregelaar maar 4000:1 is, ipv 6000:1 bij het 37inch model.

Iemand een idee of deze 2 tekortkomingen een echte show-stopper zijn?

Ik heb nog nergens een 42PF9731D/10 in real life heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:51:
@Erik,

Actie is dus bij ALLE niet-internetwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohhhh,

ik kon het namelijk nergens anders vinden, ook dus niet bij Philips.

Hoe zit 't dan met Hardware Discount. Zij hebben een winkel, hebben echter ook een internet-winkel.

@Allen,

kan iemand mij aub een algemene site aangeven waar over deze actie bericht wordt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Die 200 euro kunnen ze makkelijk geven, want de vraagprijs is belachelijk!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:15
De knopjes zijn ook voor de philips sataliet tuner en stereo set.
Op een hard disk recorder van philips werken ze ook niet wel op een gewone dvd speler.,jammer eigenlijk want ik heb een philips hdd recorder die overigens zeer goed bevalt verder heb ik zo een universele afstand bediening van nad daar mee kan ik alles bedienen zelfs ambie light.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:14:
@Allen,

kan iemand mij aub een algemene site aangeven waar over deze actie bericht wordt!?
U vraagt wij draaien -----> [Actie]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:13:
Jammer dat er geen Belgische variant is van deze Ambilight actie...

Ik sta op punt om een 42inch versie te bestellen van deze 37PF9731D/10. Enige 2 verschillen zijn dat deze geen ClearLCD technologie heeft, maar in de plaats over een Dynamisch-contrastverbeteraar beschikt, en dat deze dynamische contrastregelaar maar 4000:1 is, ipv 6000:1 bij het 37inch model.

Iemand een idee of deze 2 tekortkomingen een echte show-stopper zijn?

Ik heb nog nergens een 42PF9731D/10 in real life heb gezien.
Ik zit ook met deze vraag, ik vraag me ook af of dat dynamisch-contrastverbeteraar vergelijkbaar is met de ClearLCD techniek is, het lijkt me niet. Anders hadden ze het zo zeker genoemd.
Graag zou ik ook de 42" willen om optimaal gebruik te kunnen maken van het op dit moment in mijn bezit zijnde HD-materiaal en ook met het oog op de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

FrankGuthrie schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:13:
[...]

Die 200 euro kunnen ze makkelijk geven, want de vraagprijs is belachelijk!
Idd, 3299-200 euro in deze superactie, of ~2750 op internet: wat een moeilijk dilemma :+

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

curry684 schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:23:
[...]

Idd, 3299-200 euro in deze superactie, of ~2750 op internet: wat een moeilijk dilemma :+
Maar dat is natuurlijk RAF... Weet niet wat de overige winkels op dit moment doen qua prijzen :)

Ik wacht zelf even de feestdagen af en haal twee TV's* (net) na de feestdagen :)

* geen patser-modus: ik samen met een vriend ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

curry684 schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:23:
[...]

Of 2795 bij een gewone winkel O-)

Maxwell Breda (Haagsche Beemden). En nee, ik werk daar niet, heb hem alleen daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mjah ik heb bij Mokio gekocht, en die komen niet alleen tot de deur afleveren maar pakken alles uit, bouwen alles op met de voet et al, maar spelen zelfs unreleased Xbox 360 games mee onder het genot van een bakje koffie om 'm uit te proberen ;) En daarbovenop geven ze ook nog 100% pixelgarantie, wat Philips zelf niet doet en daarmee vrijwel geen enkele leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag actuele prijzen in Utrecht bekeken:
RAF (Staffhorst) EUR 3299
Foto-Video Steenweg EUR 2889
It's EUR 3299
Mediamarkt EUR 3099

Met die EUR 200 cashback is de goedkoopste dus EUR 2689 in een echte winkel.

Iemand ervaring met online zaken als Redcoon en Pick2Pay?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders:

Vandaag heb ik de mooiste beelden tot nu toe gezien op deze tv die ik nu ruim 2 maanden heb: een hq-opname op mijn hx1010 sony dvd recorder van planet earth op bbc2 via upc digitaal (elke zaterdag of zondag de komende tijd). Dit is origineel in hd gefilmd en ziet er imo ook gedownscaled geweldig uit. Ik heb de aflevering 'shallow seas' opgenomen en dat zit uiteraard vol koraal en zebravissen in hoog detail (en een witte haai die in slow motion een zeehond pakt). Een aanrader als je mooie plaatjes wil zien op je nieuwe tv en nog geen high definition kan afspelen. En de ambilight kleurt leuk mee..

Ik heb inmiddels wel door dat het bronmateriaal inderdaad fors van invloed is op het beeld dat je krijgt. En zowel analoge als digitale uitzendingen verschillen nogal in kwaliteit. Is een open deur, maar toch. In slechte uitzendingen of dvds zie ik nogal eens artifacts rond bewegende beelden, in goede uitzendingen zoals deze en goede dvds is beeld haarscherp en zonder vertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Om nog maar eens de 1080p discussie op te rakelen:

Wat ik niet begrijp is: waarom kan het toestel geen 1080p input accepteren, maar wel 1080p weergeven. In alle vakbladen wordt de combinatie 1080p scherm / BR player geroemd omdat er van de disc tot het scherm geen enkele omzetting hoeft plaats te vinden. Met andere woorden: de 37PF9731D hoeft niets anders met een 1080p signaal te doen dan het direct naar het scherm te sturen. Wat is dan de logica dat hij enkel 1080i accepteert waarna het intern weer naar 1080p wordt omgerekend? 8)7 Ik snap die logica niet.

Nu weet ik wel dat Philips en logica niet altijd samen gaan. Zo heb ik, tot volle tevredenheid overigens, een Philips MCP9350 Media Center. Als ik dan kijk naar z'n opvolger, dan blijkt dat deze slechts één tuner heeft, in plaats van de 2 in mijn apparaat. Eén van de prettige zaken aan MCE is juist die dubbele tuner. Ook de beeldkwaliteit van de opvolger (MCP9360) schijnt veel slechter te zijn dan zijn voorganger. Wederom: ik zie de logica niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Die 42 inch bovenaan de advertentie ziet er ook aantrekkelijk uit. 1920x1080 (ja alleen interlaced input).

Maar verder wel pixel plus 2 HD, en allerlei andere beeldverbeterende technieken. Enige wat nog ontbreekt is ClearLCD, zou dat veel verschil uitmaken?

Heeft iemand deze schermen al eens naast elkaar gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycroft schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:36:
Maar verder wel pixel plus 2 HD, en allerlei andere beeldverbeterende technieken. Enige wat nog ontbreekt is ClearLCD, zou dat veel verschil uitmaken?
ClearLCD werkt alleen bij SD materiaal, dus of het verschil maakt, hangt 100% van je bronmateriaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 32PF9370 is nu voor 1599 bij de It´s exclusief de 200 retour van Philips. Dit is een mooie prijs, zijn er nog betere rond deze prijsklasse met deze kwaliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 37PF9731 gedraagt zich wat vreemd bij inschakelen. Toen hij nieuw was duurde dat ongeveer 1 minuut en bleef het beeld donker. Nu krijg ik al na 10 seconden beeld, schakelt hierna 25 seconden uit (rode Led) waarna het beeld definitief verschijnt. Dit geschakel lijkt mij niet goed voor het apparaat zeker niet met ambilight aan. Wie heeft hier ook problemen mee en is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat niet veel mensen weten is dat de BCC naast een laagste prijg garantie ook nog op vertoon van je ANWB pas 5% extra korting geeft! Ook is er 12 december ook een extra kortings avond voor ANWB leden bij de BCC zodat je 5 tot 25% extra korting krijgt. Als je dit ook nog evt. kunt combineren met de 200 Euro korting van de Ambilight actie kan je dit al snel 400 Euro schelen...!!!

Ik heb mijn 37PF9731D nu een maand in huis en de Ambilight actie heb ik dus geen gebruik van kunnen maken, maar de prijs die ik 4 weken geleden bij de BCC heb betaald was ongeveer 2600,- (is incl. de 5% ANWB korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:30:
Ook is er 12 december ook een extra kortings avond voor ANWB leden bij de BCC zodat je 5 tot 25% extra korting krijgt. Als je dit ook nog evt. kunt combineren met de 200 Euro korting van de Ambilight actie kan je dit al snel 400 Euro schelen...!!!
Aanbieding van Philips loopt t/m 2 december.
Die 42 inch bovenaan de advertentie ziet er ook aantrekkelijk uit. 1920x1080 (ja alleen interlaced input).

2 kanaals Ambilight.

[ Voor 31% gewijzigd door mabarto op 28-11-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vroeg ik me eerder dus ook af, alleen maak ik dan een vergelijking met een 42PF9731D/10 die volgens mij beter aansluit op het model dat in dit draadje uitvoerig wordt besproken (ipv 42PF9830 = ouder model).

Enige 2 verschillen zijn dat deze 42PF9731D/10 geen ClearLCD technologie heeft, maar in de plaats over een Dynamisch-contrastverbeteraar beschikt, en dat het contrast maar 4000:1 is, ipv 6000:1 bij het 37inch model. Ik vraag me af of dat verschil echt merkbaar is.

De 42PF9731D/10 heeft een prijs van 2999 EUR bij Electroline.be, wat niet onaardig is. Iemand ervaringen met hen? Een email met mijn uiting van interesse en vraag naar leveringstermijn blijft er voorlopig totaal onbeantwoord na enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:38:
[...]

Dat vroeg ik me eerder dus ook af, alleen maak ik dan een vergelijking met een 42PF9731D/10 die volgens mij beter aansluit op het model dat in dit draadje uitvoerig wordt besproken (ipv 42PF9830 = ouder model).

Enige 2 verschillen zijn dat deze 42PF9731D/10 geen ClearLCD technologie heeft, maar in de plaats over een Dynamisch-contrastverbeteraar beschikt, en dat het contrast maar 4000:1 is, ipv 6000:1 bij het 37inch model. Ik vraag me af of dat verschil echt merkbaar is.

De 42PF9731D/10 heeft een prijs van 2999 EUR bij Electroline.be, wat niet onaardig is. Iemand ervaringen met hen? Een email met mijn uiting van interesse en vraag naar leveringstermijn blijft er voorlopig totaal onbeantwoord na enkele dagen.
Ben net bij RAF geweest, die 42" in de aanbieding is het vorige topmodel. De nieuwe 42" heeft geen x1080 paneel, maar een x768. Ben toch erg geinteresseerd in die oude 42", heb de 37 gezien en die viel me qua formaat net wat tegen.

Ze hadden bij RAF op een hoop TV's een 1080i signaal staan, dat ziet er erg gelikt uit zeg, interlace valt totaal niet op! Wilde eerst wachten tot er een philips kwam die ook 1080p aankan, maar nu ik dit gezien heb ga ik niet langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycroft schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:49:
[...]

Ben net bij RAF geweest, die 42" in de aanbieding is het vorige topmodel. De nieuwe 42" heeft geen x1080 paneel, maar een x768. Ben toch erg geinteresseerd in die oude 42", heb de 37 gezien en die viel me qua formaat net wat tegen.

Ze hadden bij RAF op een hoop TV's een 1080i signaal staan, dat ziet er erg gelikt uit zeg, interlace valt totaal niet op! Wilde eerst wachten tot er een philips kwam die ook 1080p aankan, maar nu ik dit gezien heb ga ik niet langer wachten.
42PF9731D/10 is wel degelijk een 1920x1080 paneel!
42PF9731D/37 is een x768 paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:58:
Ik denk dat Mycroft bedoelt dat de 42PF9831 (de opvolger van de 42PF9830) geen 1080 paneel heeft.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb vandaag een HDMI > DVI kabel ontvangen, ik heb ook nog een DVI > VGA converter erbij besteld aangezien m'n laptop geen DVI uitgang heeft.

Het probleem is echter dat op de TV geen beeld krijg, windows herkent de TV als een "Philips 105S", moet ik hier misschien nog iets aan veranderen? Het lukt me op geen enkele resolutie...

Zou graag horen of jullie nog ideëen hebben.

Ohwja, de hardware is een Dell Precision M65 notebook met een NVidia Quadro FX350m grafische kaart

[ Voor 11% gewijzigd door Yorick81 op 28-11-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het fout gaat is dat HDMI digitaal is en je VGA van de laptop analoog, dit is niet met een simpele converter stekker op te lossen. Denk dat je een stekker hebt voor VGA naar DVI-I, DVI-I is analoog. De kabel die je hebt gekocht is HDMI naar DVI-D (digitaal). Het signaal moet in dit geval digitaal worden gemaakt en dan heb je iets duurdere spullen nodig zoals deze http://www.networktechinc.com/vga-dvi.html , anders gaat het niet werken. Enige mogelijkheid is de laptop op de VGA poort aan te sluiten ben ik bang.

Hier nog een linkje wat ik erover vond http://forums.xbox-scene....on/index.php/t491513.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Shit, daar was ik al bang voor :S

Betekend dus dat ik een DVI uitgang op m'n laptop moet hebben voordat het werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:17:
Shit, daar was ik al bang voor :S

Betekend dus dat ik een DVI uitgang op m'n laptop moet hebben voordat het werkt...?
Ja klopt, voor zover ik weet kan je een videokaart in een laptop niet zomaar even vervangen dus wordt een nieuwe :'( , ach sinterklaas en kerst komen eraan :X :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:43:
[...]

Ja klopt, voor zover ik weet kan je een videokaart in een laptop niet zomaar even vervangen dus wordt een nieuwe :'( , ach sinterklaas en kerst komen eraan :X :Y
Haha, ja, dat zit er niet in m'n werkgever is niet gek, deze is nog geen half jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:58:
[...]

Ja inderdaad ik zie het ook. Die is op internet ook 3000, net als bij RAF het oude model. Dan ga ik toch nog even naar die kijken, bedankt voor de tip!

Over dit scherm en het verschil ClearLCD/Dynamisch contrastverbeteraar, spreekt philips zich tegen. In een van flash animaties op hun site, staat namelijk dat Pixel Plus 2 HD + ClearLCD + Motion = Pixel Plus 3 HD. En wat staat er in de specificaties van dit scherm?? Beetje tegenstrijdig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Begin november de troste eigenaar van een 42PF9731D/10. By the way: Kan het het onderwerp van dit forum aangepast worden naar xxPF9731D/10. Dan kunnen alle ervaringen omtrent deze serie geplaatst worden.

Sinds een paar dagen de TV aangesloten aan een Samsung HD decoder. Mij ervaringen hierover kun je lezen op: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27024389 .
Het beeld is nu echt helemaal te gek. SD en HD beelden zijn geweldig om te zien.

Mijn vraag aan de experts van Philips, die natuurlijk dit forum ook bezoeken:
Via HDMI komt mijn beeld behoorlijk donker over dan via de analoge ingangen. Dag scenes zijn subliem maar avond scenes zijn echt veel te donker. Wanneer iemand een donkergrijs jasje draagt komt het als zwart over op de TV. Bij een analoge aansluiting is dit al teveel van het goede, bij HDMI des te erger.

Ik kan wel een beetje met de brightness stoeien maar dat gaat weer ten koste van de kleuren en het contrast. Een verkoper vertelde me dat inherent is aan de LCD/Plasma techniek. Ik heb het idee dat dit software matig nog wel te fixen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

By the way: Kan het het onderwerp van dit forum aangepast worden naar xxPF9731D/10. Dan kunnen alle ervaringen omtrent deze serie geplaatst worden.
Dat kan je aanvragen via een topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenin het topic)... Een moderator zal je verzoek dan in behandeling nemen :)
Via HDMI komt mijn beeld behoorlijk donker over dan via de analoge ingangen. Dag scenes zijn subliem maar avond scenes zijn echt veel te donker. Wanneer iemand een donkergrijs jasje draagt komt het als zwart over op de TV. Bij een analoge aansluiting is dit al teveel van het goede, bij HDMI des te erger.
Wat zijn nu je totale instellingen: brightness, contrast, etc :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Misschien is mogelijk om gewoon een nieuw topic te starten. Het PF9731 ervaringen topic deel 2. Deze heeft inmiddels ook al aardig wat berichten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:20:
Hallo,

Begin november de troste eigenaar van een 42PF9731D/10. By the way: Kan het het onderwerp van dit forum aangepast worden naar xxPF9731D/10. Dan kunnen alle ervaringen omtrent deze serie geplaatst worden.

Sinds een paar dagen de TV aangesloten aan een Samsung HD decoder. Mij ervaringen hierover kun je lezen op: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27024389 .
Het beeld is nu echt helemaal te gek. SD en HD beelden zijn geweldig om te zien.

Mijn vraag aan de experts van Philips, die natuurlijk dit forum ook bezoeken:

Ik kan wel een beetje met de brightness stoeien maar dat gaat weer ten koste van de kleuren en het contrast. Een verkoper vertelde me dat inherent is aan de LCD/Plasma techniek. Ik heb het idee dat dit software matig nog wel te fixen valt.
Daar zit ik dus met een soortgelijke vraag... ik heb zo een idee dat de 42" versie minder goed omspringt met donkere partijen, aangezien die over een dynamische contrastregelaar beschikt met een max contrast van 4000:1, terwijl de 37" versie 6000:1 heeft. Is het verschil tussen beide waarden echt waarneembaar?

• alexbl69
Het spijt me jongens, ik had me maandenlang voorgenomen om deze TV (37PF9731D/10) te kopen, maar nu het moment daar is, heb ik (na heel veel online research en het nodige veldwerk :) ) toch besloten voor de Sony 40W2000 te gaan. En wel om de volgende redenen:
  • 1080p. Er is veel over gezegd en geschreven. Misschien maakt het helemaal niets uit. Maar ik zie dat zelfs bij de volgend jaar uit te komen Philips Blu Ray produkten (speler en MCE) door Philips zelf hoog wordt opgegeven over 1080p output. Als ik € 3000 uitgeef voor een TV waar ik toch heel wat jaren mee verder wil, dan wil ik niet het risico lopen over een paar maanden weer achter de feiten aan te moeten lopen.

Heb hierbij overigens ook gekeken naar het (beperkte, ik geef het toe) Blu Ray aanbod. Hierbij wordt bij veel titels trots vermeldt dat het 1080p's zijn. Het is misschien een hype, maar m.i. wel een hype die aanslaat.
  • Aansluitingen. Ik monteer de TV strak tegen de wand, en ga tevens gebruik maken van de composite aansluiting. Nu zitten de Sony connecteren een paar cm in de TV, terwijl bij de Philips de component strak tegen de achterkant aanzit. Dit betekent dat ik m'n halve muur weg zou moeten hakken om daar bij te kunnen komen.
  • Prijs. Ik geef graag wat extra geld uit voor kwaliteit, maar Philips TV's vind ik gewoon structureel te duur. De 37PF9731D/10 is in dezelfde winkels grofweg € 500 duurder dan z'n directe concurrenten, en dat is best wel veel. Fratsen als UTP, USB e.d. gebruik ik toch niet, aangezien ik met MCE werk.
  • Lompe kast. Het komt natuurlijk door Ambilight (wat overigens een hele grote plus voor deze TV opleverde op m'n short-list), maar de TV wordt er wel lomp door. Zowel de diepte als het frame zijn flink groter dan de Sony. Sony levert een 40" scherm terwijl hij ook nog eens 4 cm. lager is dan de 37" Philips.
Ik vind het echt jammer, heb tot nu toe altijd Philips TV's gehad en was vastbesloten de 37PF9731 aan te schaffen. Sony had bij mij na de jongste PS3/Play Asia/root-kit toestanden zelfs flink afgedaan. Je kunt dus niet stellen dat ik anti Philips en pro Sony ben.

Andere afvaller zijn trouwens Sharp LC-37XD1E en Samsung LE40F71B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex,

ik heb een philips met alle toeters en bellen, ambilight 2, pixel plus HD, en vooral DYNAMIC NATURAL MOTION. Ik was bij een specialist geweest, die enkel sony en phlips verkoopt. Als het op snel bewegende beelden aankomt dan is er maar 1 merk de referentie: Philips...

Bij snel bewegende beelden zoals meedraaiende camera, appartementen, ... treed er een schokeffect op bij bijna 90% van de LCD toestellen. Dat word ook wel filmshock genoemd. Niet de reactiesnelheid, maar wel de technologie DNM van Philips zorgt voor vloeiende beelden. Ambilight is trouwens ook een echte meerwaarde.

Nadeel is dat je indead geen HD resolutie hebt van 1080p...

Maar ik weet het, het is geen gemakkelijke keuze:-)

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 02:42:
<knip> Ambilight is trouwens ook een echte meerwaarde.

Nadeel is dat je indead geen HD resolutie hebt van 1080p...

Maar ik weet het, het is geen gemakkelijke keuze:-)
Inderdaad, die ontbrekende 1080p input is het enige grote struikelpunt waarom ik nog sterk twijfel. Vooral omdat ik er een Vista Ultimate MCE toestel aan wil hangen.

Al vraag ik me wel af of je het verschil kan zien tussen een 1080i@50fps & 1080p@25fps, want uiteindelijk geeft dat visueel hetzelfde resultaat op een progressief paneel, zou ik logischerwijs denken. Ik heb daar nog nergens een overtuigende demo van kunnen zien.

En ja, Ambilight bepaald nu eenmaal de sterke meerprijs van deze Philips, maar ook de UTP, Dubbele Tuner, DVB-T-tuner, PIP, al deze dingen ontbreken bij het Sony model van Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Of nog een klein beetje geduld hebben en wachten op het nieuwe model die wel native 1080p gaat ondersteunen... Ik twijfel zelf idd ook nog*

* moet alleen zeggen dat mijn gierigheid voor deze GGA toch m'n geduld aan het overstijgen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:37:
Of nog een klein beetje geduld hebben en wachten op het nieuwe model die wel native 1080p gaat ondersteunen... Ik twijfel zelf idd ook nog*

* moet alleen zeggen dat mijn gierigheid voor deze GGA toch m'n geduld aan het overstijgen is :P
Is het al bekend wanneer die precies uitkomt (met 1080P )? Ik heb philips zelf ook al gemaild maar na 3 dagen nog geen antwoord. Ik zag ergens dat die nieuwe 47" die in deze maand uit moet komen WEL 1080P ondersteund maar het word overal anders beschreven en deze is me eigenlijk ook een slagje te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Als je het geduld hebt, zou ik nog even wachten. Ik wil de philips ook graag hebben, maar lees op diverse fora dat er een aantal problemen zijn met deze tv. Deze treden bij de meeste op na 2 maanden gebruik.
Diverse mensen reeds hun tv weer ingeleverd en geld retour gehad. dus geen vervangend toestel wat volgens mij aangeeft dat Philips de problemen zelf ook erkend.

De groene streep, die boven in beeld verschijnt bij 1080i weergave. schijnt binnenkort opgelost te worden met een firmwareupdate.
Geen uniform backlight, wat resulteert in zwarte vlekken op het scherm, daar waar ze niet horen.

http://www.trustedreviews.com/forums/showthread.php?t=1480

In onderstaand forum worden dezelfde problemen aangegeven, alleen wordt hier nog een probleem aangegeven namelijk dithering.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=3671386&highlight=dithering#post3671386

Toch aardig wat voor een tv met zo'n prijskaartje.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 37PF7931D doet het hier nu 3 maanden, geen enkel probleem.

Hetgeen door jou wordt aangehaald is weer typisch het geschreeuw van sommigen als er een probleempje met een tv onstaat. En geloof mij, niet 1 tv is vrij van problemen.

Mijn broer werkt bij een Loewe service-center. Vraag het de meesten, Loewe zou de top moeten zijn. Je moet voor de gein eens komen kijken hoeveel van die toestellen (nog geen jaar oud) daar nu staan!!

Dat hoort gewoon bij de hedendaagse techniek (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk nieuwtje gevonden op de amerikaanse Philips site:

Philips Manufactures Millionth Ambilight FlatTV
Bruges, Belgium - November 29 - Philips Consumer Electronics, the global LCD FlatTV market leader, today announced that its one millionth Ambilight FlatTV has been manufactured at its main manufacturing facility in Bruges. The millionth Ambilight FTV, a 42 inch LCD HD-ready display with Philips' unique Ambilight Full Surround feature, demonstrates that consumers are seeking an exceptional viewing experience which only Ambilight can provide - consumer satisfaction surveys conducted by Philips show that 85% of customers rate Ambilight as either "excellent" or "very good".
http://www.penac.philips.com/themes/ambilight1m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook eigennaar van dit juweeltje. Echter vraag ik me nog af hoe ik dat wifi aan de praat krijg, Ik moet dus een ethernet bridge kopen? Er zit ook een slot in de TV, kan daar niet zo'n wifi kaartje in? en wat is een ethernet bridge, hetzelfde als een router? Laat het even weten, wil het snel aan de praat hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Belgen onder ons kunnen een maand lang genieten van een 200 EUR cashback op alle nieuwe 37inch Ambilight toestellen (lijkt me nu wel of Philips helemaal geen 42inch toestellen wil verkopen in december)
December wordt de Ambilight-maand!
In december stelt Philips u voor om bij u thuis te genieten van het magische effect van z'n exclusief Ambilight systeem. Philips betaalt u 200 euro op alle nieuwe Philips Ambilight Flat TV's: betreft de referenties 37PF9731D/10 - 37PF9631D/10 en de referenties die met 32PF 95xx, 32PF 96xx en 32PF 97xx beginnen.
Gekocht via internet winkel of gewone shop, het maakt blijkbaar niks uit:
http://www.philips.be/about/news/section-13569/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat info:

Beeld/Display
Beeldformaat : 16:9
Helderheid : 550 cd/m²
Dynamisch schermcontrast : 6000:1
Responstijd (normaal) : (BEW-equivalent) 3 ms
Kijkhoek : 176 º (H)/176 º (V)
Schermdiameter (inch) : 37 inch
Schermdiameter in centimeters : 94 cm
Schermtype : True HD LCD W-UXGA Act. matrix
Schermresolutie : 1920 x 1080p
Beeldverbetering : Pixel Plus 3 HD, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Clear LCD, Digital Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, Onderdrukking gekartelde lijn, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating

Ambilight
Ambilight-functies : Ambilight Surround, Automatisch aanpassen aan video, Energiebesparende, efficiënte lamp
Kleurinstellingen : Full Multi Color
Dimmerfunctie : Handmatig en via lichtsensor

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

Geluid
Uitgangsvermogen (RMS) : 2 x 15 W
Geluidsverbetering : Digitale signaalverwerking, Dynamische bass-versterking, Grafische equalizer
Geluidssysteem : Virtual Dolby Digital

Luidsprekers
Ingebouwde luidsprekers : 4
Luidsprekertypen : Geïntegreerde woofers met wOOx, Dome tweeter

Multimedia toepassingen
Digitaal inhoudsbeheer : Digital Media Reader
Geheugenkaarttypen : Compact Flash type I, Compact Flash type II, Memory Stick, Microdrive, Multimediakaart (MMC), Secure Digital-kaart (SD), Smart Media-kaart
Multimedia-aansluitingen : Ethernet-UTP5, UPnP, WiFi (opt. Ethernet-bridge), 7-in-1 geheugenkaartlezer, USB (geschikt voor streaming video)
Afspeelformaat : MP3, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen, DivX 3.11, DivX 5, MPEG1, MPEG2, MPEG4, XviD

Tuner/ontvangst/transmissie
Antenne-ingang : 75 ohm coaxiaal (IEC75)
Televisiesysteem : DVB COFDM 2 K/8 K, PAL, SECAM
Video afspelen : NTSC, SECAM, PAL
DVB : DVB Terrestrial*
Tunerbereik. : Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF

Connectivity
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB, Y/C
Ext. 3 : YPbPr
Extern 4 : HDMI
Extern 5 : HDMI
Extern 6 : VGA PC-in, Audio L/R in
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio L/R in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-Video in, 2x USB, Geheugenkaartlezer met meerdere sleuven
Andere aansluitingen : Analoge audio links/rechts uit, Ethernet, S/PDIF in (coaxiaal), S/PDIF uit (coaxiaal), Common Interface

Convenience
Kinderbeveiliging : Kinderslot+Oudercontrole
Klok : Smart Clock
Gemakkelijk te installeren : Automatisch van naam voorzien, Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play
Gebruiksgemak : Automatische volumeregelaar (AVL), Delta-volume per voorkeurzender, Grafische gebruikersinterface, Weergave op het scherm, Programmalijst, Zijbediening
Elektronische TV-gids : Nu + Straks EPG
Beeld-in-Beeld : Full Dual Screen (2 tuners), Text Dual Screen
Afstandsbediening : Amp, DVD, Sat, STB, Videorecorder, Multifunctioneel
Type afstandsbediening : RC4401
Aanpassingen van beeldformaat : 4:3, 6 breedbeeldmodi, Auto Format, Filmformaat 14:9, Filmformaat 16:9, Verschuiving ondertitel en koptekst, Superzoom, Breedbeeld
Teletekst : 1200 pagina's Hypertext
Teletekstverbeteringen : Habit Watch, Programma-informatieregel op scherm
VESA-standaard : Voldoet aan VESA-normen

Accessoires
Meegeleverde accessoires : Draaibare tafelstandaard, RF-kabel
Optionele accessoires : Vloerstandaard

Afmetingen
Breedte van het apparaat : 991 mm
Hoogte van het apparaat : 707 mm
Diepte van het apparaat : 114 mm
Hoogte apparaat (met standaard) : 767 mm
Diepte apparaat (met standaard) : 255 mm
Gewicht (incl. verpakking) : 39 kg
Gewicht van het product : 26 kg
Breedte van de doos : 1160 mm
Hoogte van de doos : 923 mm
Diepte van de doos : 290 mm
Kleur van de behuizing : High Gloss Black
Compatibel met VESA-wandmontagesysteem : 800.200 mm

Voeding
Omgevingstemperatuur : 5 °C tot 40 °C
Netstroom : AC 220 - 240 V +/- 10%
Energieverbruik : 241 W
Stroomverbruik in stand-by stand : 0,8 W

Overigens kan men alle soorten ethernet bridges aansluiten, vrijwel alles werkt. In de handleiding van je bridge staat hoe je hem in contact zet met de router. Ik ehb even wta research gedaan. Voor de mensen die het nog niet weten, een ethernet-bridge is een soort van antenne voor je tv. Bij philips zit die helaas niet ingebouwd, maar voor 45 euro heb je er eentje bij Dynabyte etc.. Gewoon even pluggen en klaar, je moet wel DHCP in je router aanzetten, en zorgen dat er een SSID meegezonden wordt. In je mediamenu van de TV krijg je naar ca. 1 minuut je pc in beeld, ligt een beetje aan hoeveel data je deelt, werkt perfect, beeld is perfect! Overigens is het beeld zeker zo goed als het beeld van een nieuw tft computerscherm op het moment dat je foto's gaat bekijken.. echt super, vandaag de prijs bij maxwell: 2800- 200 (amiblight week) = 2600..

Ik woon dan wel in limburg, maar ben absoluut géén Belg, in panningen (zoek ma ff op) kreeg je bij maxwell ook 200 euro terug,,.

Voor iemand die wat info zoeekt over bridges, is dit erg nuttig:
http://www.usr.com/support/5430/5430-du-ug/index.html

Ik heb een orange 20mbit abbonnement, de beveiliging in mijn livebox is WPA TKIP, ik ben dus nog opzoek naar een bridge die dat ondersteund..

Verschillende input die deze tv kan weergeven

Gedetailleerde codec-specificaties voor Audio
Type inhoud Samplesnelheid Beperkingen
MP3 MPEG1 Layer I: 32, 44.1 & 48 kHz 32, 64, 96, 128, 160, 192, 224, 256, 288, 320, 352,
384, 416 & 448 kbps
MPEG1 Layer II: 32, 44.1 & 48 kHz 32, 48, 56, 64, 80, 96, 112, 128, 160, 192, 224, 256,
320 & 384 kbps
MPEG1 Layer III: 32, 44.1 & 48 kHz 32, 40, 48, 56, 64, 80, 96, 112, 128, 160, 192, 224,
256, 320 kbps
MPEG2 Layer I: 16, 22.05 & 24 kHz 32, 48, 56, 64, 80, 96, 112, 128, 160, 192, 224,
256 kbps
MPEG2 Layer II: 16, 22.05 & 24 kHz 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 80, 96, 112, 128, 144,
160 kbps
MPEG2 Layer III: 16, 22.05 & 24 kHz 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 80, 96, 112, 128, 144,
160 kbps
MPEG2.5 Layer III: 8, 11.025 & 12 kHz 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 80, 96, 112, 128, 144,
160 kbps
MP3Pro 8, 11.025, 12, 16, 22.05, 24, 32, Voor Stereo streams: 32, 40, 48, 56, 64, 80, 96, 112,
128, 160, 192, 224, 256 and 320 kbps
44.1 & 48 kHz Voor Mono Streams: 8, 16, 18, 20, 24, 32, 40, 48kbps
LPCM 16, 22.05, 24, 32, 44.1 & 48 kHz Bit resolutie: 16-bit en 32-bit
Kanalen: Mono & Stereo.
AC3 32, 44.1 & 48 kHz Van 32 kbps tot 640 kbps
AAC4 16, 22.05, 24, 32, 44.1 & 48 kHz Voor mono van 16 kbps tot 288 kbps
Voor stereo van 32 kbps tot 288 kbps
CELP4 7.350, 8, 16 kHz Van 3.85 kbps tot 24 kbps
Gedetailleerd codec-specificaties voor Video
Type inhoud Resolutie Beperkingen
MPEG1 alle beeldverhoudingentot CIF resolutie: Maximum 1.5 Mbps
Typische waarden zijn:
QCIF - 176x144 (PAL) - 176x120 (NTSC)
CIF - 352x288 (PAL) - 352x240 (NTSC)
MPEG2 ML@MP video up tot D1 resolutie. Max 8Mbps via een netwerkverbinding
Typische waarden zijn: met een maximale jitter van 1 sec en 4 Mbps
704 of 720x576 at 25 fps (PAL) 50 Hz. via een interne verbinding met een
704 of 720x480 at 29.97 fps maximale jitter van 4 seconden.
(NTSC) 59,94 Hz.
MPEG4 alle beeldverhoudingen tot D1 resolutie. Max 4Mbps via een netwerkverbinding
Typische waarden zijn: met een maximale jitter van 1 sec en 4 Mbps
QCIF - 176x144 (PAL) - 176x120 (NTSC) via een interne verbinding met een maximale
CIF - 352x288 (PAL) - 352x240 (NTSC) jitter van 4 seconden.
HD1 - 352x576 (PAL) - 352x480 (NTSC) Maximale lengte van de film: 20 minuten.
D1 - 720x576 (PAL) - 720x480 (NTSC)
DivX Ondersteuning voor DivX v4 & v5 Max 4Mbps via een netwerkverbinding
Alle beeldverhoudingen tot D1 resolutie. met een maximale jitter van 1 sec.
Typische waarden zijn: Trick modes (FF, REW, …) worden niet onder-
QCIF - 176x144 (PAL) - 176x120 (NTSC) steund indien het multimediabestand groter is.
CIF - 352x288 (PAL) - 352x240 (NTSC) dan 2Gbyte. DivX v3.11 wordt niet ondersteund.
HD1 - 352x576 (PAL) - 352x480 (NTSC)
XviD Alle beeldverhoudingen tot D1 resolutie. Max 4Mbps via een netwerkverbining
Typische waarden zijn: met een maximale jitter van 1 sec.
QCIF - 176x144 (PAL) - 176x120 (NTSC)
CIF - 352x288 (PAL) - 352x240 (NTSC)
HD1 - 352x576 (PAL) - 352x480 (NTSC)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel wazig van die problemen die er zijn vooral met die backlight. Nou weet ik best dat er altijd wel problemen zijn en dat die vaak opgeblazen worden maar toch... Maarja er is dus nog niks bekend van 1080P begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, het is gewoon 1080P, kwaliteit is subliem, hang er een HD-dvd player aan, and you will see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@casanovar: Iets zegt me dat je dit topic niet helemaal gelezen hebt. Ten eerste staat al die data die je geeft in de leaflet, waarnaar in dit topic al diverse keren verwezen wordt. En ten tweede bewijst de uitspraak 'hij is gewoon 1080p' dat je misschien toch beter het topic door kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een ethernet-adapter hetzelfde is als een access point? dat schilt flink wat duiten.. en dus ook qua werking hetzelfde is, en dus ook de hdtv hiermee overweg kan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 23:09

Asteroid9

General Failure

Volgende week komt er een 42PF9731 binnen bij m'n ouders, ben erg benieuwd! :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asteroid9 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:28:
Volgende week komt er een 42PF9731 binnen bij m'n ouders, ben erg benieuwd! :)
Houd ons even op de hoogte, ben zelf ook wel geintresseerd in dit model, en vertel dan vooral je ervaringen even hoe hij met normaal signaal omgaat ( kabel/digitale tv ) en hoe het met de interlacing gaat ( bij veel beweging zie je vooral streepjes )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:39:
Jawel, het is gewoon 1080P, kwaliteit is subliem, hang er een HD-dvd player aan, and you will see
Mijn ouders hebben er sinds eergisteren ook een maar 1080P geeft hij niet weer hoor. ;) Ik heb mijn PC via HDMI aangesloten en op 1920*1080 gezet en dan zie je bij lijnen dat die niet volledig strak worden weergegeven. Dat wijst op interlacing. Maar storend is het zeker niet. :) Je moet er alleen niet op gaan CAD tekenen. ;)
The_Sukkel schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:01:
Een film van 1080i die goed wordt gede-interlaced levert geen problemen op (zoals al vaker vemeld in dit topic), maar zoals ook al vaker gezegd (door de eigenaren van dit scherm) lukt het niet goed om een 1920x1080 bureaublad van een HTPC trilvrij weer te geven.

Misschien dat het trillen van een foto minder opvalt dan het trillen van een bureaublad of explorervenster met kleine letters...ik weet het niet... zou je dat misschien een keer kunnen proberen? (of kunnen de mensen met zowel een Xbox, een HTPC en een 37PF hier iets meer over uitleggen? zijn die er?)
Ik heb het beeld echt niet zien trillen bij de weergave van een bureaublad. Ja als je met je neus op het scherm gaat zitten zie je bij hele scherpe randen wel een kleine onregelmatigheid, maar op normale kijkafstand is dit niet meer zichtbaar. Ik vind het 1080p probleem een beetje uit zijn verband getrokken.

Neemt overigens niet weg dat ik niet snap waarom ze 1080p niet ondersteunen, het is een beetje knullig om te gaan bezuinigen op zo'n duur scherm. Zeker van een A-merk als Philips.

[ Voor 52% gewijzigd door SVDT op 03-12-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal

Heb een 32pf9551. Super beeld. zelfs met het magere digitale tv van kpn.
Alleen :

Mijn Xbox360 aangesloten via component aansluiting geeft wel beeld maar geen geluid.
Wie heeft een soortgelijke tv en xbox360 die samen wel goed werken. Ik heb op diverse fora gevraagd, maar lukt niet!!

Please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:28:
[...]

Houd ons even op de hoogte, ben zelf ook wel geintresseerd in dit model, en vertel dan vooral je ervaringen even hoe hij met normaal signaal omgaat ( kabel/digitale tv ) en hoe het met de interlacing gaat ( bij veel beweging zie je vooral streepjes )
Will do, zal wel een mini review posten!
Heb hem zelf nog niet kunnen bekijken, de winkel had alleen de 37" variant staan.
Nou is die technisch redelijk vergelijkbaar, alleen heeft de 42 dus geen ClearLCD.
De verkoper zette een demo aan van dat ClearLCD en eerlijk gezegd kon ik nauwelijks verschil ontdekkken.
Bij hele snelle bewegingen zou het effect moeten hebben, maar vermoedelijk gaan we het op de 42 niet echt missen.

Ook nog overwogen om de 9641 te kiezen, maar de verkopers onderling, de distributeur en Philips zelf liepen nog steeds te twijfelen of deze nou wel of niet een full HD scherm had... 8)7

Maar goed, in de winkel zag de 9731 er toch echt mooier uit de 9641, ook toen ik zelf de kleurinstellingen wat normaler ingesteld had.
Pixel plus 3 was natuurlijk ook een leuke meerwaarde, maar voor 900 Euro verschil tussen de 2 mag dat ook wel! :X

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel een full HD scherm, maar het voorval is dat ik vaker heb gelezen dat de 32 en 42 inch versies beter SD beeld geven als de 37 inch daarom was ik er ook benieuwd naar. En idd die 9641 heeft pixel plus 2 ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst mijn complimenten aan alle recesenten. Fantastisch dit forum.

Na een mislukt avontuur met de 37pf9830 (in okt-2005 gekocht en na 2x repareren voor vage klachten als blauwe pixels in donkere delen, spontaan herstarten en overmatig brommen), mede naar aanleiding van de positieve gebruikersreacties eind oktober 2006 ingeruild voor de 37pf9731d. Het scherm maakt duidelijk welke technische sprongen er kunnen worden gemaakt bij een jaar uit ontwikkelen. Het beeld is beter en de vage klachten van het vorige type zijn verdwenen.

Na het enthousiasme van de eerste paar weken begin ik me echter toch weer enige zorgen te maken over de technische kwaliteit. Sinds een week zijn op mijn scherm horizontale banen (kleur verschillen) zichtbaar. Deze banen, zich duidelijk manifesterend op het blauwe schakelscherm, laten zich qua vorm vergelijken met luxaflex jalouzieën en lopen vanaf de beide zijkanten om vervolgens op te gaan in een donkere schaduw in het midden van het scherm. Onderzoek naar de aansluitingen en mogelijke electronische storingen bracht geen oplossing. Sinds vanmorgen begrijp ik (zie eerdere input met link) worden de banen in verband gebracht met het gebruikte backlight, hetgeen volgens mij bij dit scherm andersoortig is?

Mijn vraag is of andere gebruikers deze banen ook kunnen onderscheiden, omdat dan wellicht sprake is van een serieel probleem? Ik heb de leverancier nog niet geïnformeerd, ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:44:
Mijn vraag is of andere gebruikers deze banen ook kunnen onderscheiden, omdat dan wellicht sprake is van een serieel probleem? Ik heb de leverancier nog niet geïnformeerd, ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zie dit bij mijn exemplaar ook sinds kort. Nog niet zo erg als sommige voorbeeldfoto's die ik heb gezien, maar het is wel aanwezig.

Echter na zo'n 15-20 minuten "opwarmen" is het weg. Ik ga wel in de gaten houden of deze tijd niet steeds langer wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Waar hebben jullie dit scherm gekocht(internet shop?), hoor veel mensen met vage problemen met dit beeld scherm, heb deze nu 1 maand en echt nog niks vreemds ontdekt/of kunnen ontdekken(gekocht in winkel)

Heb het idee dat mensen die dit scherm gekocht hebben in een internet winkel, vaker/meer problemen hebben met dit scherm, dan als hij uit de winkel komt?

[ Voor 27% gewijzigd door Dephaezer op 03-12-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:30:
Hoi allemaal

Heb een 32pf9551. Super beeld. zelfs met het magere digitale tv van kpn.
Alleen :

Mijn Xbox360 aangesloten via component aansluiting geeft wel beeld maar geen geluid.
Wie heeft een soortgelijke tv en xbox360 die samen wel goed werken. Ik heb op diverse fora gevraagd, maar lukt niet!!

Please help
Vraagje voor de zekerheid: heb je naast de component kabel ook een kabel voor geluid gebruikt? Want via component gaat alleen maar beeld ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:59:
[...]

Vraagje voor de zekerheid: heb je naast de component kabel ook een kabel voor geluid gebruikt? Want via component gaat alleen maar beeld ;)
ja ik heb de audio (wit en rood) ook aangesloten maar geen resultaat. Moet ik nog iets anders instellen in de xbox qua geluidsuitvoer of zo ?
Heb op ander forum begrepen dat ik waarschijnlijk een converter nodig heb http://www.conrad.nl/goto/?product=350720

Iemand hulp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:46:
Waar hebben jullie dit scherm gekocht(internet shop?), hoor veel mensen met vage problemen met dit beeld scherm, heb deze nu 1 maand en echt nog niks vreemds ontdekt/of kunnen ontdekken(gekocht in winkel)

Heb het idee dat mensen die dit scherm gekocht hebben in een internet winkel, vaker/meer problemen hebben met dit scherm, dan als hij uit de winkel komt?
Daar heb ik dus ook bang van... Het prijsverschil tussen een normale winkel en internet shop is soms zo groot, dat ik me begin af te vragen of die grotere internet shops soms b-kwaliteit versies van die toestellen op de kop tikken, en verder verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:22:
Mijn 37PF7931D doet het hier nu 3 maanden, geen enkel probleem.

Hetgeen door jou wordt aangehaald is weer typisch het geschreeuw van sommigen als er een probleempje met een tv onstaat. En geloof mij, niet 1 tv is vrij van problemen.

Mijn broer werkt bij een Loewe service-center. Vraag het de meesten, Loewe zou de top moeten zijn. Je moet voor de gein eens komen kijken hoeveel van die toestellen (nog geen jaar oud) daar nu staan!!

Dat hoort gewoon bij de hedendaagse techniek (helaas).
Ik ben heel blij voor je en hoop dat je nog lang plezier zal beleven aan het toestel. Een probleempje is het natuurlijk niet. En ik zou ook schreeuwen als zo'n duur toestel binnen enkele maanden de meest vreemde kuren krijgt. En als dat bij de hedendaagse techniek hoort, dan zouden ze die techniek eerst maar eens door moeten ontwikkelen, zodat je wel waar voor je geld krijgt. Ik snap dat je niet graag kritiek hoort op een produkt wat je zelf gekocht hebt, maar deze info is bedoeld voor mensen die nog een keus moeten maken.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:19:
[...]

Daar heb ik dus ook bang van... Het prijsverschil tussen een normale winkel en internet shop is soms zo groot, dat ik me begin af te vragen of die grotere internet shops soms b-kwaliteit versies van die toestellen op de kop tikken, en verder verkopen.
[quote]Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:19:
[...]

Nee, in tegendeel. Ik heb het scherm gewoon bij een detaillist gekocht tegen voor internet begrippen de hoofdprijs. Ik vraag me af of er onderscheid wordt gemaakt tussen a en b kwaliteit, maar indien dat zou plaatsvinden, zou ik gegeven die hoofdprijs toch echt de a-kwaliteit moeten hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Die verhalen over A- en B-kwaliteit geloof ik eigenlijk nooit .

Moderne fabrieken werken met een vrij standaard kwaliteitscontrole systeem. Goedkeuren of afkeuren, in dat laatste geval herstellen of vernietigen.
Voor de fabrikant heeft het geen nut om B-kwaliteit te gaan verkopen, ze zijn gebonden aan hun garantieverplichtingen en hebben ook nog een naam hoog te houden.

Gezien de grote hoeveelheid webshops zouden er dan ook wel gigantische hoeveelheden B-kwaliteit geproduceerd moeten worden.
Verkijk je niet op de winkeliersmarges en de vaak discutabele Europese prijsverschillen.

Webshops kiezen gewoon voor een minimale marge, maar gezien hun geringe inspanningen blijft dat toch best lukratief.
Persoonlijk houd ik de middenstand ook graag overeind, maar als de verschillen echt te groot worden haak ik toch af ten gunste van de internetshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vadeluma schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:42:
[...]

Ik ben heel blij voor je en hoop dat je nog lang plezier zal beleven aan het toestel. Een probleempje is het natuurlijk niet. En ik zou ook schreeuwen als zo'n duur toestel binnen enkele maanden de meest vreemde kuren krijgt. En als dat bij de hedendaagse techniek hoort, dan zouden ze die techniek eerst maar eens door moeten ontwikkelen, zodat je wel waar voor je geld krijgt. Ik snap dat je niet graag kritiek hoort op een produkt wat je zelf gekocht hebt, maar deze info is bedoeld voor mensen die nog een keus moeten maken.
Sorry dat ik het zeg maar je doet nu net of dit een gigantisch 9731 probleem is, het zijn slechts individuele gevallen, zelfs zo individueel dat ik ze in al deze 55 pagina's nog niet eerder ben tegengekomen. En ja, alle techniek kan zo zijn problemen hebben en dat zal altijd zo blijven. Pas nog een nieuwe gloeilamp moeten vervangen na 3 weken branden en die bestaan al een poosje geloof ik ;) . Begrijp me niet verkeerd, het is beslist de moeite waard om het te vermelden in het topic, daar is het tenslotte voor. Heb hem nu 2 maanden dus wie weet heb ik er wat aan binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier problemen met de backlight. Zie sinds zo'n 2 weken dat het steeds erger wordt. (Heb de tv iets langer dan 2 maanden nu). Links en rechts donkere strepen en in het midden een donkere vlek. Het is dus niet een opzich staand probleem lijk wel. Aangezien de TV nog ruim in de garantie zit, wacht ik nog even met melden van het probleem tot er wellicht wat meer duidelijheid is. Straks gaat ie voor reparatie retour en krijg ik na 2 maanden hetzelfde probleem. Overigens heb ik de TV ook gewoon in de winkel gekocht (Media Markt te Amsterdam), dus kan ook niet een 'internet gekocht' probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:57:
[...]

ja ik heb de audio (wit en rood) ook aangesloten maar geen resultaat. Moet ik nog iets anders instellen in de xbox qua geluidsuitvoer of zo ?
Heb op ander forum begrepen dat ik waarschijnlijk een converter nodig heb http://www.conrad.nl/goto/?product=350720

Iemand hulp ?
Heb je in de configuratie van de televisie wel ingesteld dat ie bij EXT3, de componentingang, wel het geluid van de tulpjes moet pakken?

(je reinste verspilling overigens, een 360 op dit beeld en dan genoegen nemen met stereogeluid uit de TV :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

curry684 schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:47:
[...]
(je reinste verspilling overigens, een 360 op dit beeld en dan genoegen nemen met stereogeluid uit de TV :X )
wie zegt dat 'ie niet de audio-uit van z'n tv op een home-cinema heeft aangesloten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

rick77 schreef op maandag 04 december 2006 @ 07:39:
[...]

wie zegt dat 'ie niet de audio-uit van z'n tv op een home-cinema heeft aangesloten? :+
Boeit dat? Zodra er ergens 2 tulpjes in je keten zitten heb je je geluid definitely verneukt hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vadeluma,
Ik snap dat je niet graag kritiek hoort op een produkt wat je zelf gekocht hebt, maar deze info is bedoeld voor mensen die nog een keus moeten maken.
Volkomen vreemde reactie op mijn bericht!!!!

Ik verdedig de tv niet, ik geef alleen informatie. Het is toch (zoals reeds door een ander gemeld) vreemd dat als deze TV echt bagger zou zijn (dus standaard na +/- 2 maanden kapot) dat er in dit forum (56 pagina's) er eigenlijk niet veel problemen te vinden zijn.

Ook de strepen die nu genoemd zijn zijn eigenlijk geen probleem. Dit zie je eigenlijk tegenwoordig bij de meeste lcd's. Het lijkt mij ook geen probleem. Ik zit namelijk nooit een hele avond naar een blauw scherm te kijken. 8)7 8)7 :) :) :)

De lichtbalken zijn dus (voor zover ik dat kan nagaan) geen probleem (volgens Philips), het hoort gewoon bij de techniek. En inderdaad, m.n. bij een "koud" toestel zie je dit naar voren gekomen. Net voor mijn dochter Nick jr. aangezet; daar zijn de strepen en de vlek weer. Maar voor de goede orde: dit verdwijnt toch redelijk snel. Hetgene wat ik ook zie bij een "koude" tv is een beetje "fading", maar dat is wederom alleen bij een "koude" tv.

Dus nu mijn tip aan allen: Zet de tv niet buiten.

Overigens: Ik heb zo'n B-kwaliteit tv gekocht op het internet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

Is een philips model uit 2005 altijd minder dan een uit 2006?

2005 model:
http://www.kieskeurig.nl/...3208FC125713100526153.htm

2006 model:
http://www.kieskeurig.nl/...90BC6C12571E300439583.htm

Welke van de 2 is beter/raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@C200K: Ik heb de televisie inderdaad buiten staan, zoals de meeste mensen. Wat een gezwets zeg. Een TV met zo'n prijskaartje, daarvan mag je verwachten dat je geen backlight problemen hebt, simpel zat. Maar wees jij gelukkig en tevreden met deze problemen. Ik ga proberen een andere TV te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Who_dat,

echt totaal geen sprietje humor in dat kopje van jou?!?!?! Wat zielig om zo te moeten leven!!!!!!! |:( |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7

Trouwens, ik spreek mezelf tegen. Je hebt echt de meeste humor van ons allen hier. Je hebt de tv bij MediaMarkt gekocht en wil nu na 2 maanden een nieuwe tv?!?!?!?! :z :z :+ :+ :+

Dit lcd-tje wordt echt niet meer omgeruild, ze sturen de reparatiedienst, als je 'm dan al niet zelf moet brengen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:55:
Is een philips model uit 2005 altijd minder dan een uit 2006?
Kijk eens naar de topic-start:
geplaatst maart 2006:
Philips komt binnenkort weer met de nieuwe LCD modellen één hiervan is de 37PF9731D/10
m.a.w. vermoedelijk zit kieskeurig fout met de introductiedatum (topic is 37", maar 32" is waarschijnlijk bijna gelijk geintroduceerd). anyway, 9731 is beter model dan 9641, ook wel aardig wat duurder (ondermeer door pixelplus 3hd vs pixelplus 2hd).

[ Voor 18% gewijzigd door rick77 op 04-12-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rick77

Ik vermoede ook al dat het om een fout ging van kieskeurig, toch bedankt voor je reply.

Nou heb ik dit topic niet geheel doorgenomen, maar lees ik wel op de kieskeurig site dat sommige last hebben van beelduitval en dat het trilt. Ik vermoed dat dit een enkeling is op de massa, kan iemand dit bevestigen dat het om een enkeling gaat?

Ik wil gewoon zeker zijn dat ik een goede keuze maak met de philips 32pf9731d en achteraf niet beter voor een ander merk of type had moeten gaan.

Ambilight zal wel geen meerwaarde hebben als die niet strak tegen de muur staat of wel? Die van mij zal er schuin voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Vraagje aan eenieder:

als ik de TV aanstuur met 1080i via mijn xbox en hij staat op "breedbeeld"-instelling, heb ik aan de linkerkant een klein strookje zwart beeld, en aan de rechterkant niet. Ook sommige spellen die op een HD-resolutie worden gespeeld staan niet midden in het scherm maar meer naar rechts. Ik vind het irritant. Wie heeft hier ook last van?

En natuurlijk, wat zou ik er aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm naar links duwen op de remote... alleen weet ik niet of dat ook in breedbeeld mode werkt..

denkt da het aan de game ligt... sommige videoclips heben dat ook..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:17:
Ik vermoed dat dit een enkeling is op de massa, kan iemand dit bevestigen dat het om een enkeling gaat?
heb zelf (nog) geen philips lcd, dus kan ik niet bevestigen...
Ambilight zal wel geen meerwaarde hebben als die niet strak tegen de muur staat of wel? Die van mij zal er schuin voor staan.
Bij mij thuis: twee ramen naast tv, met dikke donkere kleur gordijnen ervoor, dus vermoed dat ambilight voor mij ook niet veel meerwaarde heeft. daarom ben ik uit aan het kijken naar een goede aanbieding voor de 32pf9531 (zelfde techniek als 32pf9541, ander design, en zonder ambilight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo,

het is weer even geleden dat ik hier op dit draadje gezeten heb, ik was het gedoe 1080p en i nogal beu. Vooral omdat bij mij (32pf9731) de tv aangesloten op een Denon DVD speler via HDMI ingesteld op 576p de tv het mooiste beeld maakt...

Ik heb toen een post geplaatst over het geluid welke dvd hdmi - tv coax uit - reciever aangesloten is.
Op deze manier kun je de automatische lip-sync gebruiken welke geimplementeerd is.

Helaas (en nu door Philips bevestigd na een telefoontje) stuurt de tv DTS geluid NIET door naar de reciever. Dus je lip-sync werkt alleen maar met stereo of dolbydigital.
Dit is geen beperking van de DVD speler, maar van de TV.

Persoonlijk vind ik dit erg slecht. Nu moet ik de dvd speler of via 2 kabels aansluiten, en dus elke keer de juiste selecteren bij keuze uit DTS en DolbyD... Dat werkt dus niet.

Of de dvd speler maar weer rechtstreeks op de reciever, maar dan ben je dus je automatische lip sync kwijt.....

Raar dat niemand anders hierover post..

Tevens vind ik dat ik de ambilight helderheid niet fijn kan regelen. Het verschil tussen een helderheid van 1 en 100 is enorm klein. Mijns inziens gaat de ambilight ook snel naar het wit, wat bij de oudere ambilight van mijn broer niet het geval is.

Bij een voetbalwedstrijd is de ambilight ongeveer helemaal wit, ondanks dat het scherm voor 80% gevuld is met groen. Ze hoeven maar een licht shirt te dragen, en een wit reclamebord, en het licht alweer wit op. Is dit al iemand opgevallen?

PS de laatste update is geinstalleerd op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Op deze manier kun je de automatische lip-sync gebruiken welke geimplementeerd is[quote]

Het verhaal van je lip-sync begrijp ik niet.
Waar is die lip-sync dan geimplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
De tv heeft een digitale coax uitgang achterop zitten.
Deze uitgang is een lip-sync uitgang. Dit wil zeggen dat het geluid perfect gesynchroniseerd loopt met het beeld. Tegenwoordig door allemaal dat digitale gebeuren, kan het voorkomen dat je beeld iets voor of achter loopt op het geluid. De tv kan dit automatisch corrigeren, en dit doorsturen.
Er staat weinig over vermeld in de gebruiksaanwijzing, maar het staat erin.

Alleen dts dus niet..... en dat is jammer, want dit is nu net de betere variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub advies geven over het aansluiten van de 37pf9731. Ik ben absoluut geen techneut echter een tv die sinds maart op dit forum de gemoederen hier bezig houd moet de moeite waard zijn. Vandaar afgelopen week deze tv gekocht.

Ik wil deze lcd strak tegen de muur ophangen en heb daarvoor reeds een grijze pvc buis (50 mm ) in de muur laten plaatsen. Hier kan echter geen scart kabel door en de UPC media box werkt met scart kabels. Een scart aansluiting met tulp stekkers schijnt kwaliteit verlies te betekenen.

Zouden jullie mij willen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

Bij veel Scart kabels kun je de behuizing van de connector verwijderen (schroefdop daar waar de kabel de connector binnengaat losdraaien). Je houdt dan 2 plastic delen over en de connector zelf waardoor je alleen maar de connector zelf + kabel door de buis hoeft te loodsen. En dat gaat wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
PdC schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:44:
Je houdt dan 2 plastic delen over
Ik zou dit alvast af willen raden. Koop aub een hoogwaardige scartkabel, want zo'n goedkoop ding werkt gewoon niet goed. Als je zo'n dure tv hebt, moet een degelijke scartkabel toch geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:52:
Kan iemand mij aub advies geven over het aansluiten van de 37pf9731. Ik ben absoluut geen techneut echter een tv die sinds maart op dit forum de gemoederen hier bezig houd moet de moeite waard zijn. Vandaar afgelopen week deze tv gekocht.

Ik wil deze lcd strak tegen de muur ophangen en heb daarvoor reeds een grijze pvc buis (50 mm ) in de muur laten plaatsen. Hier kan echter geen scart kabel door en de UPC media box werkt met scart kabels. Een scart aansluiting met tulp stekkers schijnt kwaliteit verlies te betekenen.

Zouden jullie mij willen helpen ?
Ik zou inderdaad niet zo'n goedkoop ding aan schaffen, beter is om voorlopig de scart buiten de buis te laten lopen en een andere media box aan te schaffen wanneer deze beschikbaar zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat het wel het proberen waard is, mocht het beeld er slechter van worden gooi je de kabel gewoon weg want duur was ie dan toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het in elk geval zonde als je deze tv koopt, dat je deze dan verbind middels scart kabel (Voor beeld), idd. is het advies, koop een andere media box, die HDMI ofzo ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Soms kan het nu eenmaal niet anders. Mijn digitale STB (Essent) is ook middels een scart aangesloten.
Maar wel een goede!

Volgens mij hebben UPC klanten ook geen keuze of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:09:
Ik vind het in elk geval zonde als je deze tv koopt, dat je deze dan verbind middels scart kabel (Voor beeld), idd. is het advies, koop een andere media box, die HDMI ofzo ondersteunt.
Helemaal mee eens. en vaak zijn dat ook nog de mensen die gaan klagen over de slechte beeldkwaliteit van analoge televisie op hun dure LCD TV. AUB; digitale TV vereist digitale content. Wil je analoge TV kijken, blijf bij je CRT 8)7

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erik,

klopt, dus UPC-klanten zitten nu ook nog met een scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

SgtStrider schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:46:
[...]

Wil je analoge TV kijken, blijf bij je CRT 8)7
Wat een onzin. Ik heb sinds zaterdag de 37PF9731 aangesloten op zowel UPC Digital als ook UPC analoog. De beeldkwaliteit analoog is om door een ringetje te halen. Als ik zap tussen digitaal en analoog zie ik geen tot bijna geen verschil (sommige zenders zijn analoog zelfs beter!).

Als ik tijd heb probeer ik het weekend even een digicam te pakken te krijgen en zal ik pics van mijn setup posten.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.