De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik vind UPC digital to be honest nog harder om te janken sinds ik deze LCD heb, omdat je nu de enorm brakke MPEG-compressie en lack-of-bandwidth nog duidelijker ziet 8)7 Heb nog geen vergelijkend warenonderzoek gehouden met analoog, moet ik nog eens doen.

Ze zijn bezig met de uitrol van HDTV met een digitaal verbonden mediabox, maar als ze de bandwidth niet verhogen zie ik daar weinig brood in voorlopig :X

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De 37PF9731 heeft een uitstekende ruisonderdrukking, dus ik kan me voostellen dat de analoge signalen er beter uitzien op dat apparaat. Het UPC-digitaal signaal is namelijk al ontruist, maar voegt wel MPEG-compressie-artefacten toe aan het beeld en verlies aan detail in laag-contrast-beelden.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk bij upc vooral veel verschil per zender en soms per dag. Nederlandse zenders vind ik meestal matig en analoog vaak beter, maar (zie eerdere post) bbc1 planet earth en national geographic zien er digitaal juist heel goed uit. Ik weet dus niet of het (alleen) aan upc ligt of dat de bronuitzendingen gewoon niet goed genoeg zijn. Dan kan je het digitaliseren, maar garbage in=garbage out.Hoe zit dat bij andere digitale kabelboeren?

Ik heb dat ook met bepaalde dvds, die er minder uitzien dan goede analoge uitzendingen, terwijl goede dvds voor mijn gevoel bijna hd-kwaliteit hebben (ik ben ook echt benieuwd hoe hd er uit gaat zien). Gelukkig dat deze tv inderdaad een al erg mooi plaatje met het analoge signaal geeft.

offtopic: bij upc valt bij mij wel steeds het geluid weg na ongeveer 2 uur, dat is pas echt k** als je een film wil opnemen. Is een landelijk probleem dat al weken schijnt te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Dat is toch wel de wereld op z'n kop. De TV kan een analoog signaal zo goed oppoetsen dat het er beter uiziet dan een brak HD signaal, waar de TV niets aan verbeterd.

Ik heb zelf trouwens HD van Essent @Home (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten). Het valt me duidelijk op dat in vergelijking tot het WK de bitrate van het HD signaal flink omlaag is geschroefd. Maar ja, toen waren er maar 2 HD kanalen, nu zijn er 5 (Sport 1, Film 1, HD1, Nat. geograpic en Discovery).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:22:
Dat is toch wel de wereld op z'n kop. De TV kan een analoog signaal zo goed oppoetsen dat het er beter uiziet dan een brak HD signaal, waar de TV niets aan verbeterd
.
Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over hd-uitzendingen, maar over de gewone digitale tv van upc die sowieso geen dvd-kwaliteit haalt. Met hd via upc heb ik geen ervaring. En deze tv poetst ook het digitale signaal wel op, alleen vind ik het bij slecht signaal wel lastig om de goede instellingen te vinden. Wat bij de ene uitzending goed resultaat geeft, werkt bij de andere weer niet. Als je kritisch kijkt zit je dus wel steeds aan de instellingen te sleutelen.

Maar inderdaad, digitaal is op dit moment imo zeker niet onder alle voorwaarden beter dan opgepoetst analoog. En zoals al eerder gezegd, op deze tvs zie je gewoon eerder als er iets in het signaal niet deugt, waarbij fouten in digitale bronnen mij meer storen dan ruis of onscherpte in analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Beetje off-topic: heeft iemand enig idee hoeveel procent van de kabelcapaciteit gebruikt wordt voor analoge tv, en hoeveel voor andere zaken (digitale TV / internet / telefonie)? Ik schat persoonlijk dat het zo'n 70-80% moet zijn.

Ik las laatst dat men in Engeland in 2012 wil stoppen met analoge kabeluitzendingen. Als mijn schatting enigzins klopt betekent dit dat er onvoorstelbaar veel bandbreedte vrijkomt. Immers, die 70-80% analoog is goed voor ca. 35 zenders, terwijl die 10-15% (?) digitaal goed is voor meer dan 100 zenders, waarvan een aantal HD. Als mijn aannames een beetje kloppen betekent dit dat jij bij puur digitaal bijna 200 zenders HD door zou kunnen geven.

Zijn er in Nederland al plannen bekend op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
De 37pf9731D is nu lekker in prijs aan het dalen.
In de Philips personeelswinkel kost ie nu 2799,00 euro. Daar komen enkele internet-dozenschuivers niet bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Asteroid9

General Failure

Dat lijkt me niet zo vreemd, maar de meeste mensen kunnen niet zo makkelijk de Philips personeelswinkel inlopen... 8)7

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wamelr schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:29:
De 37pf9731D is nu lekker in prijs aan het dalen.
In de Philips personeelswinkel kost ie nu 2799,00 euro. Daar komen enkele internet-dozenschuivers niet bij in de buurt.
2699€ bij Electroline.be -200€ Ambilight December Actie = 2499€. Gratis levering in België + 2 jaar garantie op onderdelen, werkuren en verplaatsing van de technicus.

Beste deal van het moment volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Laatst online: 02-03-2023
Asteroid9 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:47:
Dat lijkt me niet zo vreemd, maar de meeste mensen kunnen niet zo makkelijk de Philips personeelswinkel inlopen... 8)7
Klopt misschien wel, maar de verkoper daar zij wel dat ze dit soort dingen doen om zaken als Mediamarkt te prikkelen.
Ik bedoel maar: vertrouw je de internetzaken niet: ook de 'gewone' winkels worden goedkoper.Vaak komen die hem dan ook nog voor je ophangen!

Maar ook de internetwinkels zullen nu goedkoper worden.....?

[ Voor 6% gewijzigd door wamelr op 10-12-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recent aangeschaft; 37PF9731D/10

Media streamen vanaf div. PC's via router met rechte netwerk kabel volgens zgn. "Configuratie A" (ConnectedPlanet guide) functioneert niet (in mijn situatie), "Configuratie B" (PC > TV met een gekruiste netwerk kabel) daarentegen wel. De 4 pag. af fabriek geleverde ConnectedPlanet handleiding bied hierin geen uitkomst.

Tel. contact met PHILIPS en later via e-mail leverde niets op, in eerste instantie verwees PHILIPS mij al door naar de TVAService.

Via div. forums over de 37PF9731D/10 trof ik in deze topic een uitgebreidere ConnectedPlanet handleiding aan, waarvoor mijn dank, echter is hierin "Configuratie A" precies hetzelfde omschreven, desalniettemin waardevolle informatie.

Na hierover uitvoerig met de TVAService van gedachte te hebben gewisseld, blijkt uit de navolgende test en in tegenstelling zoals omschreven in de ConnectedPlanet handleiding, "Configuratie A" (in mijn situatie alleen) mogelijk met een gekruiste netwerk kabel (router > TV-Netwerkkaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 23:09

Asteroid9

General Failure

Dat zou duidelijker in de handleiding mogen staan, maar is wel standaard Ethernet gedrag.
10/100 poorten rechtstreeks verbinden vereist een cross-link kabel, via een hub/switch kun je gewone kabels gebruiken.
Gigabit poorten kunnen wel rechtstreeks met een gewone kabel aangesloten worden, maar die TV heeft volgens mij een 100Mbit interface.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
Hmmm zojuist via dit forum achter een nogal ernstige tekortkoming gekomen...

Ambilight Surround (3 onafhankelijke kleuren) verandert in Ambilight Stereo (2 kleuren) als de TV een 1080i signaal moet verwerken. Zie de foto's in bovenstaand topic. Ik heb het ook zelf geconstateerd bij Discovery HD op 1080i via de Samsung DCB-H360 (aangesloten via HDMI).

Ik hoop dat dit een bug is en geen tekort aan "processing power" bij hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terpie
  • Laatst online: 07-09 19:11
Kun je bij deze Philips 37PF9731D het beeld ook stilzetten (freeze frame) ?
Vindt ik nl. wel handig op m'n huidige Matchline TV (al 13 jaar oud en nog steeds een goed beeld).

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:15
Nee je kunt het beeld niet stilzetten althams ik heb de 32pf9731 en daar gaat het niet bij.
Mijn vorige tv inderdaad matchline kon dat wel maarik moet zeggen die is nu 13 jaar oud en ik denk niet dat hij totaal in heel zijn leven 10 min op freeze heeft gestaan.
Wel mijn hdd recorder maar daar gaat de uitzending verder op de plaats waar je het beeld gestopt bent en kun je dus echt een uitzending live pauzeren.

Wat betreft dat ambilicht kleur bij 1080 ik ben nog niet overtuigt dat dat aan de tv licht in het voorbeeld maar het is maar net "waar" in het beeld de kleur bemonsterd word en dat zou best eens een andee plaats kunnen zijn bij 1080 dan bij andere maten en dat hij in dat voorbeeld dus 2 kleuren bemonsterd.

[ Voor 27% gewijzigd door snameroc op 12-12-2006 22:25 ]

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 37PF9731D sinds 5 december in bezit. Behalve problemen met mijn Ambilight, de linker kant doet het soms wel en soms niet 8)7 , bevalt de TV prima. Er komt binnenkort een monteur. ;)
Aangesloten op mijn UPD Mediabox via EXT2 Scart heb ik een behoorlijk goed beeld. Zeker bij Film1. De normale TV uitzendingen wisselen van kwaliteit.
Nu heb ik echter het volgende probleem: Na veel kijken en proberen heb ik uiteindelijk de goede instellingen gevonden voor Contrast, Helderheid en Kleur. Echter de volgende dag staat het contrast gewoon weer op 100 (mijn instelling was 70). Weet iemand hoe ik de instellingen kan vastleggen zodat ik niet elke dag opnieuw het contrast e.d. moet instellen? Normaal gaat dit automatisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:54:
Ik heb de 37PF9731D sinds 5 december in bezit. Behalve problemen met mijn Ambilight, de linker kant doet het soms wel en soms niet 8)7 , bevalt de TV prima. Er komt binnenkort een monteur. ;)
Aangesloten op mijn UPD Mediabox via EXT2 Scart heb ik een behoorlijk goed beeld. Zeker bij Film1. De normale TV uitzendingen wisselen van kwaliteit.
Nu heb ik echter het volgende probleem: Na veel kijken en proberen heb ik uiteindelijk de goede instellingen gevonden voor Contrast, Helderheid en Kleur. Echter de volgende dag staat het contrast gewoon weer op 100 (mijn instelling was 70). Weet iemand hoe ik de instellingen kan vastleggen zodat ik niet elke dag opnieuw het contrast e.d. moet instellen? Normaal gaat dit automatisch toch?
Kan imo aan 2 dingen liggen:
- ergens in de setup kan je instellen dat de tv winkelinstellingen moet gebruiken ipv thuisinstellingen. Als je winkelinstelling hebt gekozen, springt ie steeds terug naar max contrast (moet het denk ik de dozenschuivers makkelijk maken)
- je kan per ingang apart contrast etc aanpassen. Als je voor het tunerbeeld bijv. contrast op 70 zet, staat ie misschien voor ext1 nog steeds op 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
snameroc schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:22:
Wat betreft dat ambilicht kleur bij 1080 ik ben nog niet overtuigt dat dat aan de tv licht in het voorbeeld maar het is maar net "waar" in het beeld de kleur bemonsterd word en dat zou best eens een andee plaats kunnen zijn bij 1080 dan bij andere maten en dat hij in dat voorbeeld dus 2 kleuren bemonsterd.
Hmmm, ben ik het niet mee eens. Het verschil is wel erg groot en het bemonsteren van het beeld zou op de relatieve positie op het scherm gebaseerd moeten zijn en dus resolutie-onafhankelijk.

Probeer het zelf maar eens door tijdens een tv-programma snel te schakelen tussen 576p en 1080i, je zult echt een groot verschil zien.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat me toch opvalt bij het lezen van de reacties, is dat deze tv heel wat kuren heeft die nog steeds niet zijn opgelost. Je zou denken dat voor die prijs het ding wel wat degelijker is gebouwd. Erg jaqmmer, het is wel een mooi ding.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:06:
Wat me toch opvalt bij het lezen van de reacties, is dat deze tv heel wat kuren heeft die nog steeds niet zijn opgelost. Je zou denken dat voor die prijs het ding wel wat degelijker is gebouwd. Erg jaqmmer, het is wel een mooi ding.
En die zal je bij elk topic over welk toestel ook vinden, waarom?...daar is het forum o.a. voor bedoeld. Ik heb vooralsnog trouwens geen kuren 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:27:
[...]

Kan imo aan 2 dingen liggen:
- ergens in de setup kan je instellen dat de tv winkelinstellingen moet gebruiken ipv thuisinstellingen. Als je winkelinstelling hebt gekozen, springt ie steeds terug naar max contrast (moet het denk ik de dozenschuivers makkelijk maken)
- je kan per ingang apart contrast etc aanpassen. Als je voor het tunerbeeld bijv. contrast op 70 zet, staat ie misschien voor ext1 nog steeds op 100
Helaas staat alles goed, hij staat op thuis gebruik en ik heb het alleen over de instellingen zoals ik ze gebruik voor input Ext2 waarop mijn UPC media box is aangesloten. ik kies bijvoorbeeld Contrast 75, Helderheid 55 en kleur 45. Op een willekeurig moment van de dag kijk ik nog eens (niemand zit aan het toestel) en ineens staat de helderheid op 50 of het contrast op 100. Dit heeft toch niet te maken met het dynamisch contrast wat bij mij op minimum staat? De Lichtsensor staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Dan zet je dynamisch contrast toch een dag uit dan weet je het zou ik zeggen.
Ik heb er geen last van op mijn tv en gebruik overigens alleen ext 2 als externe ingang.
Ik weet niet of dat van invloed is,verder betwijfel ik of de instellingen voor iedere ingang apart bewaart worden in iedergeval niet voor de verschillende tv zenders.
Ik heb ze een keer goed gezet en blijven zo staan op alle kanalen terwijl ik ze maar op een zender zo ingesteld heb.
Overigens heb ik de 32" versie.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarvoor dient die lichtsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClearMe
  • Laatst online: 21-05-2023
Na 8 maanden consumeren op dit forum (muchos gracias) is het tijd om wat terug te doen: afgelopen donderdag mijn 42PF9731 ontvangen. Een braindump met ervaringen voor wie interesse heeft. Als je meer details wilt weten hoor ik het wel.

Om te beginnen is het SD beeld vele malen beter dan ik in een winkel gezien heb & gehoopt had. Blijkbaar heb ik toch echt een beter signaal dan de verschillende winkels. Ik heb een normale antenne ingang, maar wel 'netjes' versterkt met een Hirschmann versterker & de juiste connectors. Voor mijn gevoel is het SD beeld zeer acceptabel & zeker niet erg irritant om naar te kijken (en ja ik ben een kritische kijker).

Ook speel ik regelmatig op de PC opgenomen TV beelden af via mijn Pinnacle Showcenter 200. Ook hier weer verassend goede kwaliteit. Zelfs het chronisch donkere CSI kwam aardig uit de verf. Moet wel de hoogste kwaliteit MPEG compressie op de PC installen, omdat anders bij langzame hoofdbewegingen

DVD afspelen via Showcenter & component ingang geeft prima beeld op SD resolutie. Op HD (1080i & dus de Showcenter laten upscalen) zag ik geen kwaliteitsverschil i.e. de scaler van de Pinnacle & TV zijn blijkbaar vergelijkbaar.

Ik observeerde wel 2 andere gerelateerde & goed verklaarbare fenomenen: a) de lipsync is niet goed in SD, maar wel in HD b) bij het kijken naar film zie ik schokkerige bewegingen tijdens langzame camera pans. Deze schokkeriigheid is typisch voor 24 frame per seconde bronmateriaal (i.e. film ipv 60fps TV). Mijn sterke vermoeden is dat beiden samenhangen en veroorzaakt worden doordat de Philips chipset geen Digital Natural Motion aankan op 1080i. Hiervoor moet een heel frame gebufferd worden in het TV geheugen (i.e. verklaart de slechte lipsync in SD) en dat kan blijkbaar niet met 1900x1080 pixels.

Maar de echte klapper is photo's kijken via de Showcenter. Foto's genomen met een 8MP SLR (Canon 350d) zien er op 1900x1080 echt mega scherp uit. Dan zie je bij een 42'' duidelijke verschil met de mindere resolutie zoals SD & HD 720p. Overigens, als je foto's kijkt via Connected Planet dan worden deze bij een eerst gedownscaled (grrrrr Philips) naar ik denk 1366x768. Dus als je denkt foto's te kijken in HD kwaliteit via Connected Planet dan kom je mooi bedrogen uit.

Als laatste nog ff wat Philips 'reclame'. Ik heb voor aanschaf een Sharp (type ?), Sony (40W2000) & Philips (37PF9731) Full HD naast elkaar vergeleken. Hierop speelde eens niet een flauwe 'Finding Nemo' demo, maar een opname van strandrugby in 1080i HD. Het zand & reclame borden vormen hier een serieuze test voor het scherm. Bij zeer langzaam pannen van de camera begonnen de borden & zand van de Sharp & Sony duidelijke te 'leven'. Naar mijn gevoel precies het effect wat ze zou krijgen als de beeldverbeteringschips downscalen naar een lagere resolutie. Kortom: ik zou wel een HD testbeeld met bijv. alleen maal horizontale lijnen naar de Sony of Sharp sturen. Goeie kans dat ze door de mand vallen en toch minder Full HD zijn dan ze claimen.

Enige nadeel is dat ik nu teveel TV begin te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ClearMe schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:44:
Maar de echte klapper is photo's kijken via de Showcenter. Foto's genomen met een 8MP SLR (Canon 350d) zien er op 1900x1080 echt mega scherp uit. Dan zie je bij een 42'' duidelijke verschil met de mindere resolutie zoals SD & HD 720p. Overigens, als je foto's kijkt via Connected Planet dan worden deze bij een eerst gedownscaled (grrrrr Philips) naar ik denk 1366x768. Dus als je denkt foto's te kijken in HD kwaliteit via Connected Planet dan kom je mooi bedrogen uit.
Doet ie dat downscalen van fotos volgens jou ook als je via de usb poort of kaartlezer foto's kijkt?

Overigens heb ik inmiddels toch helaas een minpunt met mijn 37pf9731 :'( ik zie dat zoals een aantal andere forums melden nu ook dat de backlight niet homogeen verlicht, wat zichtbaar is bij egale gekleurde vlakken (foto's en films). Dit probleem schijnt pas na de nodige gebruiksuren te ontstaan. Je ziet het ook als je een ingang zonder signaal kiest (blauw scherm). Op een Duits forum wordt aangegeven dat de combinatie backlight/panel niet ideaal zou zijn bij deze tvs en dat het dus een hardware probleem is dat niet verholpen ka worden. Bij film valt het niet erg op, behalve als je er op gaat zitten letten. Hebben andere merken lcds dit ook, of is het typisch voor philips? Hebben andere bezitters die deze tv al een tijd hebben dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

996

Zit er ook aan te denken deze tv aan te schaffen. De negatieve reacties die her en der te lezen zijn over lichte/donkere banen maken me wel een klein beetje huiverig. Ga dus eerst eens naar een winkel om de tv in levende lijve, kritisch te bekijken.

Ben zelf gebonden aan digitale tv van UPC en die decoder is niet via HDMI aan te sluiten (alleen scart volgens mij), ik begrijp dat ik dan niet ten volle profiteer van het beste beeld dat mogelijk is?

Heeft iemand de tv opgehangen met de beugel van Vogel type 6345 ? Ik lees graag ervaringen: makkelijk op te hangen, stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 37pf9731 aan de muur hangen en ik Casema digitale televisie, maar ik heb moeite om de juiste instellingen te vinden voor voetbalwedstrijden, kan iemand mij helpen? Ik heb al van alles geprobeerd maar ik vind de weergegeven kwaliteit niet echt goed. Ik heb veel last van vertraging achter de bal. En met name bij ingezoomde beelden aan de overkant van het veld is het beeld niet om over naar huis te schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Hmmm er zou een nieuwe software-update online staan (0.48.30):

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Alleen is het uploaden volgens mij niet helemaal goed gegaan, aangezien er een bestand van 408 KB staat in plaats van 25 MB :)

De update voor de 32 inch versie heeft wel de juiste lengte:

http://www.p4c.philips.co.../32pf9731d_10_fus_eng.zip

[ Voor 45% gewijzigd door Mr Magic op 20-12-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

En zojuist stond meneer TNT op de stoep met de DVD/HD recorder van de Ambilight week. Kan ik eindelijk weer opnemen _/-\o_

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik nog even een positive reactie toevoegen aan dit forum :) .
Een week geleden melde ik nog dat de linkerkant van mijn 37PF9731d ambilight het soms wel en soms niet deed :( . De internetwinkel (Cameranu.nl) heeft voor mij keurig een monteur langs gestuurd. Deze heeft bij mij thuis de print voor de linker ambilight vervangen. Nu heb ik echt geen problemen meer. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Door een ethernet kabeltje tussen mijn MCE PC en de tv te plaatsen kan ik nu vanuit mijn luie tv stekje alle gedownloade films direct bekijken op de tv. Helaas zijn niet alle AVI en MPG en DIVX formaten te lezen maar zeker 80% gaat goed (let wel bij het downloaden op een redelijk goede kwaliteit anders is het niet om aan te zien).
En sinds gisteren heb ik de digitale HD recorder van UPC ontvangen. Het is een geweldig apparaat. Een Film van Film1 ziet er opgenomen net zo strak uit als direct afgespeeld. Het leuke is dat ik nu een digitaal UPC tv kanaal kan opnemen en naar een andere digitaal UPC tv kanaal kan kijken terwijl ik ook nog de mogelijkheid heb om het kanaal dat ik bekijk terug te spoelen en Re-Live weer af te spelen. Fantastich apparaat met dezelfde kwaliteit beeld als de vorige media box.
Tot zover mijn bijdrage voor dit moment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Ik heb de firmware update gedownload en geinstalleerd.
Ik merk niet veel verschil,kan ook niet want ik heb nog geen hdmi apparaat er op aangesloten.
Volgens de tv is hij van 30-11

snameroc

Verwijderd

Even een vraagje:

14 dagen geleden mijn 9731 niet akkoord bevonden bij de aflevering omdat in de bovenste zwart gelakte rand in het midden een deukje leek te zitten. Dit was niet voelbaar maar zag je alleen als je er schuin naar keek. Gisteren bij IT's gekeken en daar hadden de 9731 hetzelfde deukje allemaal.

Herkennen jullie dit of ben ik een zeikerd en is dit normaal ?

Verwijderd

Gisteren de firmware-update geinstalleerd. De irritante groene lijn bij 1:1 pixelmapping is volledig verdwenen. :*). Zo te zien hebben ze dit probleem zonder overscan kunnen oplossen. Bij mij is de backlight ook niet uniform, dit is de ene keer echter erger dan de andere. Ik zal binnenkort eens een support request bij Philips plaatsen. Verder ben ik uiterst tevreden over deze tv.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:44:
Even een vraagje:

14 dagen geleden mijn 9731 niet akkoord bevonden bij de aflevering omdat in de bovenste zwart gelakte rand in het midden een deukje leek te zitten. Dit was niet voelbaar maar zag je alleen als je er schuin naar keek. Gisteren bij IT's gekeken en daar hadden de 9731 hetzelfde deukje allemaal.

Herkennen jullie dit of ben ik een zeikerd en is dit normaal ?
Ik kan bij mijn 9731 geen deukje vinden!

• Mr Magic
Volgens dit bericht komt er eind januari een firmware-update waardoor Ambilight in 1080i mode wel goed gaat werken. Ben benieuwd...

Overigens staat nu wel de juiste zip-file op de Philips-site voor de 0.48.30.0 firmware update:

http://www.p4c.philips.co.../37pf9731d_10_fus_eng.zip

Ik kan bevestigen dat ook bij mij het probleem met de groene horizontale lijn op 1080i is opgelost.

[ Voor 39% gewijzigd door Mr Magic op 21-12-2006 14:49 ]

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo,

waar kan ik eigelijk zien wat de verbeteringen zijn in de nieuwe update t.o.v. eerdere versies??

Is er ook al iemand opgevallen dat als je de ambilight - brightness op 1% zet of op 100% het amper verschil uit maakt? Van mij mag de ambilight in sommige situaties gerust wat minder, maar ik kan dit niet fijn instellen.

Verwijderd

De verbeteringen die de firmware updates bevatten kun je terugvinden tijdens het downloaden van de firmware. (wel even naar beneden scrollen) ;) De laatste firmware bevat overigens de volgende verbeteringen:

*Het verhelpen van de groene beeldlijnen bij 1:1 pixelmapping
*Het haperen van het beeld in sommige situaties indien gebruik gemaakt wordt van de HDMI ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven de beeld instellingen behouden na een upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ja de instellingen blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WijbaL1
  • Laatst online: 12-03 15:47
is het al iemand gelukt srt ondertitels te gebruiken bij films? of is die niet mogelijk....

ik krijg het helaas niet voor mekaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Hmmm, rare jongens bij Philips...

Ik had een support-formulier ingevuld via de Philips-website met wat vragen over o.a. de groene lijn en niet goed werkende Ambilight op 1080i.

Krijg ik vandaag met de post een brief met daarin een 128 MB USB-stick en instructies hoe ik de firmware kan upgraden. Helaas stond op de stick de vorige firmware-versie (0.48.27.0), terwijl deze week 0.48.30.0 is uitgekomen :) Ook stond in de brief dat de firmware op de USB-stick mijn problemen zou oplossen, wat dus niet waar is.

Maar goed, toch een gratis USB-stick gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week ook antwoord gehad van philips wanneer de eerste reeks echte 1080P panelen komen, hier kwam het bijzondere antwoord: .... volgend jaar. Ik vind het nogal een opluchtende mededeling... NOT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Na dit hele topic te hebben doorgelezen heb ik mij ook een 37PF9731D/10 gekocht
deze is gisteren afgeleverd en aangesloten.

Mijn eerste indruk toen die net aangesloten was, wou dat ziet er goed uit , ook omdat in mijn omgeving mensen een lcd hebben van andere merken die aanzienlijk goedkoper zijn en waarvan
het beeld aanzienlijk slechter is.

Maar na een avond kijken is mijn mening veranderd.

Ik heb een digitale ontvanger van @home een Humax ir-foxC die niet over een HDMI uitgang beschikt aangesloten via de scart , wel met een dikke goldplated kabel van monster.
Ik vind dat er erg veel verschil in de uitgezonden programmas zitten , kijk ik bv naar het nieuws op SBS6 en RTL4 en zijn de presentatoren in beeld of kijk ik naar bv Jensen dan is het beeld super strak , maar komen er (nieuws) filmpjes is het beeld aanzienlijk minder.
Ik zie ik geregeld een groene of paarse balk/streep van zon 5 cm boven in beeld, deze is niet gebonden aan elke zender maar word af en toe zichtbaar.
@home bied naast de humax maar 1 decoder aan die een HDMI uitgang heeft maar daar heb ik over gelezen dat er heel veel problemen in combinatie met deze tv zijn.

Gisteren avond een dvd gekeken ,langzame beelden zijn prima maar als er snelheid in de film komt dan krijg ik een soort sleep achter het bewuste object aan wat snelheid heeft.
Ik heb een Yamaha DVD S540 die ik heb aangesloten via component (YPbPr) omdat ook deze niet over een HDMI uitgang beschikt.
Bij exit 3 word aangegeven EXIT3 480P.

Playstation 2 beelden zijn prima.
Geen groene strepen en geen sleep achter snelle beelden.

Weet iemand wat hier aan te doen is of valt er gewoon niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van het slepen in snelle scenes had ik ook, dit viel vooral op in de afleveringen van lost (dvd) wanneer er snelle bewegingen waren tussen de bomen, net of er een soort waas om de personen hing. Heb toen een andere dvd speler gekocht met hdmi en het probleem was verholpen. Wat betreft de digitale decoder, ik heb nog de oude samsung met een goedkope scart kabel. In het begin vond ik de kwaliteit van de uitzendingen heel erg wisselend, de ene keer was het erg goed en de andere keer bar slecht. De laatste tijd is het beeld over het algemeen erg mooi en scherp, vooral ned 1, 2, 3 en sbs6. Ik denk dat de kwaliteit ook sterk afhankelijk is door hoe het materiaal aangeleverd wordt aan de kabel maatschappij. Nadeel van het scherm en alle andere schermen met deze resolutie is naar mijn mening dat wanneer de aangeboden programma's matig zijn er het op dit soort schermen niet uitziet t.o.v. de conventionele crt schermen met een veel lagere resolutie. Ik heb hier overigens casema, wacht zelf ook nog even met een andere decoder vanwege de problemen maar lees van andere mensen dat het beeld hiervan nog strakker is (als ie het doet tenminste ;) )
Mijn advies is, koop een niet te dure dvd speler met hdmi aansluiting totdat de bluerays wat goedkoper en meer beschikbaar gaan worden en op termijn een andere decoder met hdmi. Je kan natuurlijk ook gewoon je dvd's afspelen op je playstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Erik_van_H schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:41:
En zojuist stond meneer TNT op de stoep met de DVD/HD recorder van de Ambilight week. Kan ik eindelijk weer opnemen _/-\o_
Ik heb dat dus ook ingevuld , dat ik de dvd recorder wilde hebben.
Vraagje : welk type is het en zit er een HDMI uitgang op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
bandietjeoo7 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:47:
Gisteren avond een dvd gekeken ,langzame beelden zijn prima maar als er snelheid in de film komt dan krijg ik een soort sleep achter het bewuste object aan wat snelheid heeft.
Je moet hiervoor toch wat experimenteren met welke digitale instellingen voor jou het beste beeld geven. Ik kijk digitale tv via de Samsung DCB-H360 HD-decoder (aangesloten via HDMI) en mijn instellingen zijn als volgt (voor SD-kanalen gebruik ik de 576p-stand van de Samsung):

Contrast: 64
Helderheid: 44
Kleur: 54
Scherpte: 3
Tint: Gewenst (R-WP: 121, G-WP: 127, B-WP: 80, R-BL: 8, G-BL: 4)
Pixel Plus: Aan
Digital Natural Motion: Uit
ClearLCD: Aan
Dynamisch contrast: Uit
DNR: Uit
MPEG-artefact-reductie: Aan
Kleurverbetering: Uit
Active Control: Aan
Lichtsensor: Uit

Omdat ik de lichtsensor uit heb, kan het contrast behoorlijk omlaag. Met de lichtsensor aan wordt het beeld naar mijn mening te flets.
Ik heb een Yamaha DVD S540 die ik heb aangesloten via component (YPbPr) omdat ook deze niet over een HDMI uitgang beschikt.
Bij exit 3 word aangegeven EXIT3 480P.
480p duidt op NTSC-output van je DVD-speler. Was je een NTSC-DVD aan het kijken of staat je DVD-speler misschien niet op automatisch output-format ingesteld?

Overigens werkt bij een NTSC-signaal de ClearLCD-optie niet.

Groene of paarse balken heb ik nog nooit gezien op mijn TV. Misschien is dat een issue met de Humax? Of heb je ze ook als je DVD kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Mr Magic schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:25:
[...]

Je moet hiervoor toch wat experimenteren met welke digitale instellingen voor jou het beste beeld geven. Ik kijk digitale tv via de Samsung DCB-H360 HD-decoder (aangesloten via HDMI) en mijn instellingen zijn als volgt (voor SD-kanalen gebruik ik de 576p-stand van de Samsung):

Contrast: 64
Helderheid: 44
Kleur: 54
Scherpte: 3
Tint: Gewenst (R-WP: 121, G-WP: 127, B-WP: 80, R-BL: 8, G-BL: 4)
Pixel Plus: Aan
Digital Natural Motion: Uit
ClearLCD: Aan
Dynamisch contrast: Uit
DNR: Uit
MPEG-artefact-reductie: Aan
Kleurverbetering: Uit
Active Control: Aan
Lichtsensor: Uit

Omdat ik de lichtsensor uit heb, kan het contrast behoorlijk omlaag. Met de lichtsensor aan wordt het beeld naar mijn mening te flets.
Dank je voor je antwoord ben al een dag aan het puzzelen wat de beste instellingen zijn,
ik zal deze opties zeker gaan proberen of het voor mij ook een goede instelling zijn.
480p duidt op NTSC-output van je DVD-speler. Was je een NTSC-DVD aan het kijken of staat je DVD-speler misschien niet op automatisch output-format ingesteld?
Klopt ik was Snake on a plane aan het kijken een NTSC DVD-R (een gekopieerde).
Heb normaal mijn DVD speler op ALL staan dus niet op PAL of NTSC.
Overigens werkt bij een NTSC-signaal de ClearLCD-optie niet.
Dat wist ik niet , fijn om te weten wat het scherm wel of niet kan.
Groene of paarse balken heb ik nog nooit gezien op mijn TV. Misschien is dat een issue met de Humax? Of heb je ze ook als je DVD kijkt?
Dat zou het idd kunnen zijn ,want bij het afspelen van de DVD heb ik dat niet gezien en bij het spelen met de PS2 ook niet.
Ik kijk digitale tv via de Samsung DCB-H360 HD-decoder (aangesloten via HDMI)
Zat ook al te denken om mijn humax (2 weken oud) proberen in te ruilen voor Samsung DCB-H360.
Maar las dat er nogal wat problemen waren met het aansluiten via HDMI op dit scherm.
Maar las ook dat mensen die vandaag zon decoder hadden gehaald dat die geen problemen hebben.
Soms lees je zoveel op het net dat je niet meer weet wat nu wel of niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na maanden dit topic dus ook gelezen te hebben, heb ik uiteindelijk een 42PF9731D/10 aangekocht. Wat een top toestel! Zappen gaat supersnel, kleuren zijn levensecht, afwerking van het apparaat is subliem.

Als ultieme test heb ik mijn MacBook Pro via een DVI-HDMI kabel (10meter wit merk) aangesloten.

De monitor wordt herkent als 1920x1080i, en geeft in werkelijkheid dus echt een scherp en trilvrij beeld weer van de desktop. Refresh rate @ 50Hz Pal of 60Hz NTSC geeft geen verschil.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nrg/42pf9731d/1.JPG

Front row op mac ziet er ineens stukken indrukwekkender uit _/-\o_

Toch ondervindt ik enkele minpunten bij het aansluiten van mijn MacBookPro (deze issues heb ik dus niet bij de TV kanalen):

1. Een DVI>HDMI input kan apart van audio voorzien worden, maar blijkbaar kan dat enkel maar een digitale audio input zijn (dus zeker geen anoloog). Iemand een idee wat voor digitale audio kabel ik hiervoor nodig heb, als mijn MacBookPro enkel over een gecombineerde optical digital output/headphone out (minijack) beschikt? We spreken hier dus niet over een optische kabel volgens mij.

2. Zeer vreemd, maar als delen van het PCsignaal 100% zwart zijn, krijg ik een vreemde ruisvorm in die gebieden op de TV. Onderstaande screenshots verduidelijken dit. Kan dit te maken hebben met een slechte DVI-HDMI kabel? (kabetlje koste amper 25 euro, terwijl er ook 150euro kabels verkocht worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nrg/42pf9731d/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nrg/42pf9731d/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nrg/42pf9731d/4.JPG

3. Zeer zelden nog maar opgemerkt, maar soms lijkt het erop dat bij PC HDMI input de lcd het beeld tracht te hercalibreren, en blijft dan op een vervormd beeld steken. Ik kan het het beste omschrijven als de RGBwaarden die telkens enkele pixels van mekaar zijn opgeschoven. Zie onderstaande screenshot. Misschien is het probleem eveneens te wijten aan de goedkopere kabel?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nrg/42pf9731d/5.JPG
Uitvergroting:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nrg/42pf9731d/6.JPG

PS, ik heb de meest recente firmware versie (0.48.30.0) gebruikt bij bovenstaande issues.

Nog iemand die deze problemen heeft, of verdere tips heeft? Welke HDMI-DVI kabels gebruiken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 00:28 . Reden: typo + nieuwe screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de 37pf9731 kan ik wel hdmi en anaoog geluid tegelijker tijd instellen....

(met gewone witte macbook)

als je dan toch digitaal wilt moet dat volgens mij met een Toschlink kabel..(of hoe je dat ook schrijft)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:02:
op de 37pf9731 kan ik wel hdmi en anaoog geluid tegelijker tijd instellen....

(met gewone witte macbook)

als je dan toch digitaal wilt moet dat volgens mij met een Toschlink kabel..(of hoe je dat ook schrijft)
En welke HDMI ingang & analoge audio poorten gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt op je macbook idd een digitale aansluiting, wat luukh al zegt is dit een toslink kabel. Dit is een optische kabel met aan een kant een minijack voor op de sp/dif aansluiting, de andere zijde is een normale optische aansluiting. Ik heb het ook zo aangesloten op me laptop naar me 5.1 versterker en het werkt uitstekend. Je andere problemen herken ik niet, beeld via de laptop is altijd subliem. Kan het niet aan de drivers liggen van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:26:
[...]

En welke HDMI ingang & analoge audio poorten gebruik je dan?
hdmi 1 of 2 maakt niet uit...
zon zelfde plug die als in de macbook gaat in de tv doen...

(zon koptelefoon stekker)

dus koptelefoon stekker naar koptelefoonstekker)

en dan ergens in het menu instellen dat die analoge ingang bij die hdmi ingang moet....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:37:
... Je andere problemen herken ik niet, beeld via de laptop is altijd subliem. Kan het niet aan de drivers liggen van de videokaart?
Drivers van een MacBookPro video kaart, daar lijk ik weinig keuze in te hebben. Heb al vanalles geprobeerd: mirror setup / kleinere resoluties etc. Het valt echt op dat die vreemde ruis (lijkt wel op het ontbreken van data) zich enkel voordoet bij 100% zwartwaarden in het beeld. Ik hoop en denk dat het puur om een kabelprobleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
firmware versie (0.48.30.0) erop gezet maar nog steeds die groene bak links verticaal in beeld als ik over schakel naar breedbeeld formaat via HDMI , nu kan je het beeld via de afstandsbediening naar links en rechts schuiven maar je blijft dan steeds net een stukje groen(dunnelijn)zien zowel links als rechts. Vaag probleem dit................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

bandietjeoo7 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:02:
[...]

Ik heb dat dus ook ingevuld , dat ik de dvd recorder wilde hebben.
Vraagje : welk type is het en zit er een HDMI uitgang op?
Het type is de DVDR3450H. Deze beschikt dus NIET over een HDMI aansluiting. Op zich vind ik dat wel balen. Leuke actie natuurlijk, maar doe dan wel een DVD recorder die deze TV waardig is.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Even een vraagje: Als je via een USB poort een film bekijkt, kan je dan het beeldformaat instellen? Ik merk bijvoorbeeld dat 16:9 films enorm worden uitgerekt waardoor je vage verhoudingen krijgt. Hij rekt het beeld verticaal uit. Via option kan ik niet naar de beeldinstellingen gaan en als ik hem van te voren vast zet op een beeldverhouding rekt hij hem toch uit. Iemand een oplossing?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Koetje_boe schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:33:
Even een vraagje: Als je via een USB poort een film bekijkt, kan je dan het beeldformaat instellen? Ik merk bijvoorbeeld dat 16:9 films enorm worden uitgerekt waardoor je vage verhoudingen krijgt. Hij rekt het beeld verticaal uit. Via option kan ik niet naar de beeldinstellingen gaan en als ik hem van te voren vast zet op een beeldverhouding rekt hij hem toch uit. Iemand een oplossing?
Helaas... Bij onze (nu al weer bejaarde :+) 37" 9830 is dit ook zo. Ik heb toen in dat topique al eens een gelijksoortige vraag gesteld, maar kreeg als enig antwoord dat dat niet het geval was, dat breedbeeld eps/films wel goed uitgerekt werden. Rrrrrrright :P Ik kan toch *echt* wel zien dat de ratio verandert bij uitrekken. Vervolgens een mailtje naar Philips gestuurd. Reactie: Nee, je kan niets veranderen als je kijkt naar dingen op je memstick/removable HD. Zelfs Ambilight kan je niet veranderen, dat moet je van tevoren gedaan hebben :P Ik vrees dus dat je met eigenaardig opgerekte films blijft zitten...

Mocht iemand hier toch een oplossing voor hebben, hoor ik het graag ;) Ik maak nu zelf helemaal geen gebruik van de functie, omdat ik _niet_ tegen die foute ratio kan :P Anderen hier zijn niet zo kritisch en vinden het nog steeds een verdraaid leuke functie :+ Maar goed, die merken het verschil tussen composite & component ook niet zo 8)7

Overigens, over uitrekken gesproken. Ik begrijp niet dat die auto format instelling nog steeds niet goed werkt bij alle soort uitzendingen. Balken die boven & beneden toch weggeknipt worden. En soms voldoen de 4:3, 14:9, 16:9, ondertitel-dinges en breedbeeld-instelling gewoon niet.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
Heb wel geen 37PF9731 maar een 32PF9731 maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen. Ik heb dus de 32PF9731 in combinatie met een Philips dvd-speler met HDMI-uitgang. Die uitgang gebruik ik dus ook als ik een dvd kijk.

Maar wat mij opvalt (en stoort) is het volgende: Als ik een film kijk met ondertitels dan gebeurd het dat het beeld ietsjes groter wordt wanneer er 2 a 3 seconden geen ondertitels zijn. Wordt er dan weer gesproken en komt er dus ondertiteling dan wordt het beeld weer ietsjes kleiner waardoor de onderste regel van de ondertiteling ook in beeld komt.

Mijn vragen zijn:
1. Is dit normaal?
2. Is dit te verhelpen?
3. Is dit te verhelpen door een instelling op de tv (en zo ja, welke instelling)?
4. Of is dit te verhelpen door een instelling op de dvdspeler (en zo ja, welke instelling)?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

103720 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:47:
Maar wat mij opvalt (en stoort) is het volgende: Als ik een film kijk met ondertitels dan gebeurd het dat het beeld ietsjes groter wordt wanneer er 2 a 3 seconden geen ondertitels zijn. Wordt er dan weer gesproken en komt er dus ondertiteling dan wordt het beeld weer ietsjes kleiner waardoor de onderste regel van de ondertiteling ook in beeld komt.
Ok, even aangenomen dat de 9731 afstandsbediening gelijk is aan die van de 9830.... Probeer de knop helemaal links onderaan je afstandsbediening eens? Het toont een klein balkje met een dubbelzijdig pijltje er in. Als je er op drukt krijg je een klein menutje op je tv met daarin termen als 14:9, 16:19 en widescreen. Door het herhaaldelijk op dat knopje drukken scroll je door dat lijstje. Waarschijnlijk laat je nu je TV automatisch je scherm oprekken afhankelijk van wat er vertoond wordt. Als je een van de andere instellingen kiest staan de verhoudingen vast. Probeer widescreen voor je breedbeeld DVDs zou ik zeggen :)

Als ik je vraag volledig verkeerd begrijp en je nu dodelijk beledig, sorry ;)

//Ok, net de handleiding van jullie TV er bij gepakt, blijkt dat bij jullie die knop mist. Je kan natuurlijk die verhoudingen wel veranderen, maar dit moet via de "Option" knop. Het staat daar in onder het submenu "Beeldformaat". Je kan hier ook komen vanuit het normale menu, maar dit is sneller. Mocht je er niet uitkomen > Klik hier voor de handleiding!

[ Voor 17% gewijzigd door Okyah op 25-12-2006 13:47 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Erik_van_H schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:20:
[...]

Het type is de DVDR3450H. Deze beschikt dus NIET over een HDMI aansluiting. Op zich vind ik dat wel balen. Leuke actie natuurlijk, maar doe dan wel een DVD recorder die deze TV waardig is.
Das idd balen.
Dan zit ik dus niet alleen aan een andere decoder (gisteren gehaald, de beruchte samsung, en zeer mooi beeld en geluid) maar dus ook aan een andere DVD speler.
Als ik dat had geweten dan had ik voor die 200 euro gekozen, had ik me als nog een met HDMI aansluiting kunnen halen.
Ben het met je eens dat het een mooie aktie is maar dat de recorder de TV onwaardig is qua aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
Okyah schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:39:

Als ik je vraag volledig verkeerd begrijp en je nu dodelijk beledig, sorry ;)
Nou, je hebt mijn vraag volledig goed begrepen. Wat je aangeeft had ik al uitgeprobeerd, en bij 14:9 en/of 16:9 heb ik dit niet, maar dan zit ik weer met zwarte balken boven en onder in het beeld waardoor maar een gedeelte van mijn scherm tot z'n recht komt.

Maar als ik je antwoord goed begrijp is het dus het een of het ander? Of het beeldformaat wat af en toe wijzigd, of zwarte balken? Als dat zo is, is dat jammer.

Nog wel bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
//Ok, net de handleiding van jullie TV er bij gepakt, blijkt dat bij jullie die knop mist. Je kan natuurlijk die verhoudingen wel veranderen, maar dit moet via de "Option" knop. Het staat daar in onder het submenu "Beeldformaat". Je kan hier ook komen vanuit het normale menu, maar dit is sneller. Mocht je er niet uitkomen > Klik hier voor de handleiding!
Als je via option het beeldformaat vastlegt wordt het beeld volgens mij toch weer uitgerekt als je een film kijkt via USB. Tijdens het kijken kan je ook niet in het option menu komen. Doe ik nou iets fout of ligt het gewoon aan de TV? Het gaat trouwens om de 37PF9731 met de laatste firmware...

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Koetje_boe schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:37:
Als je via option het beeldformaat vastlegt wordt het beeld volgens mij toch weer uitgerekt als je een film kijkt via USB. Tijdens het kijken kan je ook niet in het option menu komen. Doe ik nou iets fout of ligt het gewoon aan de TV? Het gaat trouwens om de 37PF9731 met de laatste firmware...
Sorry, maar dat wat ik schreef over het beeldformaat was het antwoord op 103702 z'n post. Mijn antwoord op jouw vraag staat hier. Ik vrees dat er niets te doen valt aan de beeldverhoudingen van iets dat je vanaf een usb-apparaat bekijkt. Ik heb er Philps over gemaild en dat is wat ze me vertelden... Ik had zelf liever ook een ander antwoord gekregen. Je kan ze altijd mailen en vragen om een firmware update waarin ze dit verbeteren, maar het was zo in de 9830, het is blijkbaar zo in de 9731, dus ik geef je weinig kans.. ;(

In het kort > Je doet niets fout.
103720 schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:22:
[...]
Wat je aangeeft had ik al uitgeprobeerd, en bij 14:9 en/of 16:9 heb ik dit niet, maar dan zit ik weer met zwarte balken boven en onder in het beeld waardoor maar een gedeelte van mijn scherm tot z'n recht komt.

Maar als ik je antwoord goed begrijp is het dus het een of het ander? Of het beeldformaat wat af en toe wijzigd, of zwarte balken? Als dat zo is, is dat jammer.
Ik neem even aan dat je films kijkt met je DVDspeler. De meeste films op DVD hebben een 16:9 of 2.35:1 verhouding, deze blijft behouden als je je DVDspeler zo instelt dat het signaal dat uitgezonden wordt overeen komt met wat je tv native weergeeft en je vervolgens je tv op de widescreen stand zet. Althans, dat is volgens mij het geval. Ja, je hebt bij de 2.35:1 verhouding zwarte balken op je 16:9 9731, maar de breedte:hoogte verhouding van je beeld klopt wel. als je de auto-stand gebruikt wordt waarschijnlijk het bovenste zwarte balkje altijd weggeknipt en het onderste zwarte balkje als je lange tijd geen ondertiteling hebt.

Ik vrees dat je echt per uitzending & film etc je beeldformaat moet instellen op de manier waarop jij dat het prettigst vindt. Bij mij betekent dat altijd de juiste ratio, voor sommige mensen betekent dat dat het grootste gedeelte van het scherm nuttig gebruikt wordt :) Maar ik denk ieg dat je met je DVDspeler gewoon de widescreen stand moet gebruiken en genoegen moet nemen met zwarte balken onder en boven bij 2.35:1 films.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerdere ruisprobleem is opgelost. Ligt echt aan het type kabel. Een 10meter lange HDMI-DVI vraagt enkel om problemen. Philips support raadt enkel kabels aan tot 5 meter, and that did the trick.

Audio blijft voorlopig een probleem. Als je dacht dat een toslink optische kabel van MacBookPro naar de TV een oplossing zou zijn, dan heb je het mis. Deze Philips heeft namelijk geen optische audio in- en/of uitgang. Enkel analoog & digitaal. En een MacBook heeft enkel een analoge headset/optische uitgang minijack combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:43:
Mijn eerdere ruisprobleem is opgelost. Ligt echt aan het type kabel. Een 10meter lange HDMI-DVI vraagt enkel om problemen. Philips support raadt enkel kabels aan tot 5 meter, and that did the trick.

Audio blijft voorlopig een probleem. Als je dacht dat een toslink optische kabel van MacBookPro naar de TV een oplossing zou zijn, dan heb je het mis. Deze Philips heeft namelijk geen optische audio in- en/of uitgang. Enkel analoog & digitaal. En een MacBook heeft enkel een analoge headset/optische uitgang minijack combinatie.
Die minijack/optische uitgang is zowel analoog als digitaal

Het is wel mogelijk om de toslink op de versterker aan te sluiten op de optische ingang, als je die hebt tenminste ;)
Zo doe ik het iig en gaat perfect

Anders heb je dit nog http://www.improver.nl/easysubpage0020.html , zet optisch om naar coax. Als je dit bedoelt tenminste. Wordt wel een heel gedoe maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Hier ook hetzelfde probleemmet de donkere strepen. Echter, na een klein uurtje is er niets meer van te zien. Is dat een reden om 'm terug te sturen?

Verwijderd

Ik ben er dus achter gekoemen dat deze tv nog steeds niet echt full hd is....
Ik wil een tv van dit formaat, die gewoon 1080p ondersteund, maar deze kan dus hooguit 1080i naar 1080p omzetten. Erg logisch.... :?
Waarom nou niet gewoon echt een keer full HD, voorlopig klaar zijn. Waarom nu weer zoiets als dit... ik snap het niet meer hoe ze bezig zijn in HD TV land, als ik dalijk hddvd bijv. in 1080p wil kijken, of in 1080p wil gamen, gaat dat dan gewoon niet met deze tv? Of moet je ze dan 1080i op de tv afsturen zodat de tv het signaal weer omzet naar 1080p :?

Iemand die hier een duidelijk logisch verhaal van kan maken, zonder dat je je als koper niet genaaid voelt?

Ach, volgens de officiele full HD norm zal het wel weer in orde zijn..

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 21:49 ]

Verwijderd

Deze discussie is hier nu ongeveer 86 keer geweest, zoek even terug in de 59 pagina's en je zal al je antwoorden vinden.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:31:
Ik ben er dus achter gekoemen dat deze tv nog steeds niet echt full hd is....
Ik wil een tv van dit formaat, die gewoon 1080p ondersteund, maar deze kan dus hooguit 1080i naar 1080p omzetten. Erg logisch.... :?
Waarom nou niet gewoon echt een keer full HD, voorlopig klaar zijn. Waarom nu weer zoiets als dit... ik snap het niet meer hoe ze bezig zijn in HD TV land, als ik dalijk hddvd bijv. in 1080p wil kijken, of in 1080p wil gamen, gaat dat dan gewoon niet met deze tv? Of moet je ze dan 1080i op de tv afsturen zodat de tv het signaal weer omzet naar 1080p :?

Iemand die hier een duidelijk logisch verhaal van kan maken, zonder dat je je als koper niet genaaid voelt?

Ach, volgens de officiele full HD norm zal het wel weer in orde zijn..
Los van dat de discussie al tig keer langs is geweest. Is het ook nog eens bedenkelijk of je het veschil uberhaupt gaat zien van 2 1/2 tot 3 meter. Het is meer de patsfactor die speelt. Daarbij heeft Philips al aangekondigt dat ze in de update (niet firmware , maar de volgende versie) van dit toestel wel 1080P gaan ondersteunen. Dan zijn we hier eindelijk ook van dat gezeur af.

Maar ga gewoon naar een winkel, en kijk zelf of je de kwaliteit acceptabel vindt. Zo niet, niet kopen. Anders kopen en niet meer over zeuren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

amen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Philips 32PF 9731D/10 staat nu bij Alternate te koop voor de onwaarschijnlijk lage prijs van 1299... zo eens even bellen... (niet op voorraad)

Net gebeld.. worden volgende week geleverd. Ik vroeg: waarom zo laag... antwoord: plasma's worden gedumpt meneer :X

Zo maar even checken bij de mediamarkt en morgen bestellen :9~

[ Voor 39% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 29-12-2006 12:41 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
ik kon het niet terug vinden in dit topic.
Maar heeft iemand het meubel dat bij deze TV hoort.
Ik zie dat je de kabels van je tv in de poot weg kan verwerken.

Echter zie ik geen kabeldoorvoer bij de klasen platen.
Nu vraag ik me af hoe je die kabels mooi kan wegwerken van je DVD speler BV.

ik heb de extra informatie op de site van philips gedownload maar ook daar werd
ik niet veel wijzer van.

Iemand?

http://www.p4c.philips.co...SF009731/10&scy=NL&slg=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update over de backlight problematiek in mijn toestel.

Inmiddels werd de leverancier ingeschakeld en is ook een monteur langsgeweest. Mijn eigen waarneming is bevestigd door de techneut, dat wil zeggen de verkleuringen op het scherm zijn inderdaad niet goed en naar zijn inschatting te wijten aan een niet uniform functionerend backlight. De goede man (een bekende omdat ik hem ook al bij de ingeruilde 37pf9830 tot driemaal toe heb mogen ontmoeten) gaf aan dat hij deze klacht (bij dit type) nog niet kende, maar goed was het sowieso niet. Ook het feit dat het na een periode wel wat beter werd wuifde hij weg. Hij wilde het toestel graag op de testbank zetten en wellicht repareren (nieuw paneel). Toen ik hem confronteerde met het gegeven dat er meer gebruikers zijn die op dit moment worstelen met deze problematiek, stemde hij in met een pauze om deze te gebruiken voor research en overleg met het Philips kamp. Soms moet je eerst goed nadenken voordat je begint te sleutelen.

Ik sta nogal terughoudend tegenover reparatie. Vooral omdat repareren op dit moment een hoog 'trial and error' gehalte heeft. Men geeft aan geen weet te hebben van de klacht, terwijl er toch een behoorlijk aantal klachten 'all over Europe' zijn. Wellicht is het probleem serieel.
Natuurlijk is ook deze LCD een apparaat en deze hebben nu eenmaal de onhebbelijkheid (een keer) stuk te gaan. Maar de ernst van de klacht is dusdanig (geen software maar hardware) en tel daarbij op mijn voorgeschiedenis met de 9830, dat ik sterk twijfel aan de fabrikant. Proefondervindelijk aan de gang? Nee dank u, daarvoor zijn deze toestellen simpelweg veel te duur.

Ik heb gelezen dat een aantal van jullie de donkere strepen over de breedte en de donkere vlek in het midden begint te ontwaren. Blijf nieuwsgierig naar jullie verdere ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:46:
Ik heb gelezen dat een aantal van jullie de donkere strepen over de breedte en de donkere vlek in het midden begint te ontwaren. Blijf nieuwsgierig naar jullie verdere ontwikkelingen.
Ik kan melden dat het probleem bij mij ook nog steeds aanwezig is. Het verdwijnt inderdaad als het toestel een tijdje aanstaat, maar dat kan soms wel meer dan een uur duren. Ook heb ik het idee dat het de ene keer erger is dan de andere keer, maar misschien is dat gezichtsbedrog :)

Ik ben ook nog even afwachtend m.b.t. het laten komen van een monteur. Ik ben benieuwd of je nog wat te horen krijgt van Philips. Als het een echte ontwerpfout is, zou het ze nog wel eens duur te staan kunnen komen (als ze dat gaan toegeven tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb nog steeds de klachten. Bij mij is het zoals Mr Magic ook zegt, net of het de ene keer erger is dan de andere keer. Het lijkt ook wel steeds langer te duren voor het weg is en helemaal weg trekt het niet meer.

Ik wacht ook nog even met een monteur te laten komen, ze moeten eerst weten wat het probleem is. Anders wordt hij gerepareerd en heb ik na een paar maanden weer hetzelfde probleem.

Ik hoop dat Philips het probleem wil toegeven. Wel heb ik ergens op een forum gelezen dat een bepaald Hi-Fi blad het probleem heeft aangekaart bij Philips. Ze onderkenden het probleem, maar was geen directe oplossing voorhanden.

Erg vaag allemaal en erg jammer (en storend) voor zo een dure LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15
Die lage alternate prijs voor de 32inch versie kan ik niet vinden helaas. Anders had ik 'm direct gekocht.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
FF een vraag voor de mensen die de update voor deze TV al hebben uitgevoerd.

Ik heb als ik overschakel, op de samsung reciever DCB-H360R, van 576p naar 1080i die dunne groene streep boven in beeld.
Ook heb ik dat op 720p en 1080i mijn beeld af en toe vastslaat met een groen/paars scherm als gevolg en het geluid wat op dat moment ook vast slaat.
Nu heb ik gelezen dat de nieuwste SoftWare voor deze TV dat op moet lossen, de Samsung heeft ook
de laatste SW.

Nu is mijn vraag , als ik de update uit heb gevoerd op de TV kan ik dan ook nog terug naar de orginele SW of is dat niet mogelijk.
Ben er nogal huiverig voor zulk soort akties als ik niet terug kan naar de orginle af fabriek geleverde SW.

BVD Bandietje

[ Voor 4% gewijzigd door bandietjeoo7 op 30-12-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
bandietjeoo7 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:45:
Nu is mijn vraag , als ik de update uit heb gevoerd op de TV kan ik dan ook nog terug naar de orginele SW of is dat niet mogelijk.
Ja je kunt terug, maar dan moet je wel een image van de oude firmware tot je beschikking hebben (deze zijn niet meer via de Philips-site te downloaden). De flash-procedure in de TV geeft wel een extra waarschuwing als er wordt gedetecteerd dat je een oudere firmware wilt flashen.
Ben er nogal huiverig voor zulk soort akties als ik niet terug kan naar de orgine af fabriek geleverde SW.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Philips adviseert zelf ook om te upgraden bij problemen (ik heb zelfs een USB-stick met firmware van Philips toegezonden gekregen).

De 0.48.30.0 firmware die nu beschikbaar is lost in elk geval het probleem van de groene lijn op.

Vastslaan bij overschakelen naar 720p of 1080i duidt eerder op een HDMI-connectie probleem met je decoder. Dit is soms op te lossen door de TV en decoder van de stroom af te halen en daarna weer aan te zetten. Helpt dit niet dan kan het zijn dat je een decoder hebt met een slechte HDMI-aansluiting. Deze worden momenteel door Samsung gratis omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:05:
Ook ik heb nog steeds de klachten. Bij mij is het zoals Mr Magic ook zegt, net of het de ene keer erger is dan de andere keer. Het lijkt ook wel steeds langer te duren voor het weg is en helemaal weg trekt het niet meer.

Ik wacht ook nog even met een monteur te laten komen, ze moeten eerst weten wat het probleem is. Anders wordt hij gerepareerd en heb ik na een paar maanden weer hetzelfde probleem.

Ik hoop dat Philips het probleem wil toegeven. Wel heb ik ergens op een forum gelezen dat een bepaald Hi-Fi blad het probleem heeft aangekaart bij Philips. Ze onderkenden het probleem, maar was geen directe oplossing voorhanden.

Erg vaag allemaal en erg jammer (en storend) voor zo een dure LCD TV.
Bij mij exact hetzelfde probleem als de bij de anderen... donkere horizontale banen en een donkere vlek in het midden. Vooral als de TV net aan staat en wordt pas na ongeveer een uur wat minder, maar gaat niet helemaal weg. ene keer is het inderdaad ook erger dan de andere keer. Ook had ik er de eerste maand geen last van en begint het nu pas echt duidelijk te worden. Ik heb de set nu ruim twee maanden in bezit. Gelukkig zit er een jaar fabriieks garantie op, maar dan moet het wel erkend worden door Philips als een hardware fout... Vooralsnog wacht ik nog even met terugsturen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
rodemannetje schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:47:
Die lage alternate prijs voor de 32inch versie kan ik niet vinden helaas. Anders had ik 'm direct gekocht.
Prijs is aangepast naar 1499 zie ik nu... Ik had dit toestel toch maar niet besteld.

Ben gisteren in de Mediamarkt toestellen gaan kijken... tjonge maakt het niet makkelijker hoor...
32PF9731D/10: p
+: Prachtig beeld, USB aansluiting, Ambilight,
-: woest grote kast eromheen

KDL-32V2500:
+ mooi, kleurrijk beeld
+ prachtige kast
- beeld wat korreliger dan de Philips

Zit geloof ik met het dillema tussen de Philips en Sony wat al vaker benoemd is :-)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ondertussen het probleem bij Progress aangekaart, die me doorverwijzen naar Philips. Volgens hen is er sprake van een exemplarische klacht. Nog meer mensen hun TV bij Progress gekocht?

Moet ik hiermee akkoord gaan? De verkoper is toch verantwoordelijk voor het afhandelen van klachten als de TV nog in de garantieperiode zit? Anyway, het probleem wordt na vier maanden nog erger, de banen zijn nu ook te zien als ik gewoon televisie kijk. Balen. Wellicht is het een idee om de klachten en krachten te bundelen en hiermee iets te doen. Op die manier lijkt het me duidelijk dat Philips er iets mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robgrootendorst
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 21:34
Techdata, een distributeur van dit spul heeft momenteel een scherpe promotie lopen op deze tv's. Via menig webwinkel kan je dus de nederlandse versie enorm goedkoop aanschaffen. Voor jullie informatie, de promotie loopt tot en met 31 januari, maar is alleen geldig voor producten die voor die datum worden verstuurd.

http://www.alternate.nl/h...=EL7P06&showTechData=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

En na die datum worden ze nog goedkoper. 8) That's the way it is. Het zal eens tijd worden.

Tijdens de CES in januari zal Philips met nieuwe modellen komen. Daarnaast zitten de concurrenten niet stil, er zijn al aardig wat Full HD schermen te koop voor vele honderden €-tjes minder dan de Philips.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:16:
En na die datum worden ze nog goedkoper. 8) That's the way it is. Het zal eens tijd worden.

Tijdens de CES in januari zal Philips met nieuwe modellen komen. Daarnaast zitten de concurrenten niet stil, er zijn al aardig wat Full HD schermen te koop voor vele honderden €-tjes minder dan de Philips.
Ah das mooi, ben benieuwd met CES. Je zou zeggen dat ze niet nog een periode het "nep"1080p gebeuren kunnen volhouden. Als er volgend jaar eindelijk echte 1080p schermpjes komen, weet ik wat ik volgend jaar kerst in huis heb. >:)
Nu nog maar eventjes 720p 26" genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan het zijn dat Mediamarkt de echte 1080p TV's van Philips al heeft... De beste verkoper beweerde nl. hoog en laag dat dit model 1 week oud was en verkoopprijs was ongeveer rond 3400 euro

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
BtM909 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:58:
Kan het zijn dat Mediamarkt de echte 1080p TV's van Philips al heeft... De beste verkoper beweerde nl. hoog en laag dat dit model 1 week oud was en verkoopprijs was ongeveer rond 3400 euro
Heb je hem ook om het typenummer gevraagd? Of even acherop de TV gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een 37PF9731d/10 die de geneoemde problemen heeft: donkere horizontale strepen over het scherm met een donkere vlek onder in het midden, soms ook boven in het midden.
Heb het apparaat nu sinds augustus en de problemen vielen ons op tijdens de kerst, na het kijken van Lord of the rings (laatste deel)
Philips gebeld op 28 december en zij gaven aan dat het probleem bij hun niet bekend is...
Wat raden jullie aan om te doen? Wachten op een monteur of eerst een definitieve oplossing van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:08:
Philips gebeld op 28 december en zij gaven aan dat het probleem bij hun niet bekend is...
Dit begint op een gevalletje consumentenbond te lijken. Diverse personen in deze thread zeggen na contact met Philips te horen hebben gekregen dat het probleem niet bekend is. Dat kan natuurlijk niet. Heb op diverse Duitse fora ook al discussies over dit probleem gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
alexbl69 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:23:

Dit begint op een gevalletje consumentenbond te lijken. Diverse personen in deze thread zeggen na contact met Philips te horen hebben gekregen dat het probleem niet bekend is. Dat kan natuurlijk niet. Heb op diverse Duitse fora ook al discussies over dit probleem gelezen.
Zat ik ook te denken... Of anders Radar of Kassa ofzo...

Misschien kan iemand die een beetje handig is met html en php een site opzetten om alle gevallen te verzamelen? Ik wil wel helpen, maar heb zelf helaas de kennis niet voor zoiets.

Overigens wordt in deze thread op het Britse AVForums ook regelmatig gediscussieerd over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:51:
[...]

Zat ik ook te denken... Of anders Radar of Kassa ofzo...

Misschien kan iemand die een beetje handig is met html en php een site opzetten om alle gevallen te verzamelen? Ik wil wel helpen, maar heb zelf helaas de kennis niet voor zoiets.

Overigens wordt in deze thread op het Britse AVForums ook regelmatig gediscussieerd over dit probleem.
Zie ook dit duitse topic

Als mijn duits goed genoeg is, begrijp ik dat philips in duitsland aan iemand heeft doorgegeven dat er nieuwe panels voor deze tv komen, vanaf half februari. Want het repareren van de huidige tvs lost niks op:
kurz Update zu meiner "Reparatur":

Festgestellter Fehler:
Bright and Dark lines across the panel, caused by the backlight.
Durchgführte Arbeiten:
Replaced panel, flshed latest firmware.

Das Panel weist trotzdem das Backlight Problem auf. Die Firmware wurde nicht neu installiert, vorhanden war 0.48.27.0 obwohl die neue 0.48.30.0 draufgespielt werden müßte!!
Philips will sich bei mir melden, wegen weiterer Vorgehensweise.

Update:
Anruf erhalten, die neuen Panels werden ab mitte Februar Verfügbar sein und dann ausgetauscht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ben je niet een beetje erg voortvarend als je nu al een gedupeerdenvereniging en een klachtensite wil opzetten en contact op wil nemen met consumentenorganisaties? :?

Er is een probleem door een klein aantal mensen geconstateerd, en Philips is er nu op gewezen. Geef ze een kans om het gewoon netjes op te lossen of zo? Neem contact op als jij een probleem hebt, en ga eens denken aan verdere stappen als ze vervolgens niet binnen redelijke termijn toeschietelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
curry684 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:38:
Ben je niet een beetje erg voortvarend als je nu al een gedupeerdenvereniging en een klachtensite wil opzetten en contact op wil nemen met consumentenorganisaties? :?
Misschien, hoewel de ervaring leert dat individueel klagen vaak niet helpt. Zie o.a. de problematiek met de Samsung DCB-H360 decoder. Samsung kwam pas in actie na diverse uitzendingen van het programma Kassa.
Er is een probleem door een klein aantal mensen geconstateerd, en Philips is er nu op gewezen. Geef ze een kans om het gewoon netjes op te lossen of zo? Neem contact op als jij een probleem hebt, en ga eens denken aan verdere stappen als ze vervolgens niet binnen redelijke termijn toeschietelijk worden.
Het jammere bij de support-organisaties van zulke grote bedrijven is dat de eerste lijn vaak slecht geinformeerd en/of onkundig is. Zie ook mijn eerdere verhaal over de USB stick die ik kreeg met verouderde firmware.

Ik ga zeker eens klagen, maar als ik lees dat men bij Philips beweert niet op de hoogte te zijn van het probleem vind ik dat gewoon vreemd. Maar goed, ik lees hierboven dat er in februari blijkbaar een nieuwe versie van het LCD-panel komt, dus voorlopig wacht ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat bekent over nieuwe modellen voor 2007 of moeten we de CES afwachten.

Grtz,
Dino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:38:
..
Er is een probleem door een klein aantal mensen geconstateerd, en Philips is er nu op gewezen.
@Curry684: begrijp ik dat dit probleem zich bij jou geheel niet voordoet? Want mijn indruk is dat het niet bij een klein aantal mensen speelt, maar bij een groot aantal en dat het mogelijk een fout in de gebruikte onderdelen betreft voor deze tv. Anders zou het vervangen van het panel of de lampen nu ook al het probleem moeten oplossen. Bij mij is het probleem alleen zichtbaar op egale vlakken, zoals heldere luchten en als er geen signaal op een ingang zit en bij bepaalde xbox360 spellen (splinter cell double agent training 1). Mijn dvd speler geeft zonder ingangssignaal een wit scherm, dat vol met donkere vlekken zit. En het wordt inderdaad minder als de tv 2 uur heeft aangestaan, maar het blijft zichbaar. En voor zo'n dure tv vind ik dat niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClearMe
  • Laatst online: 21-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:53:
De monitor wordt herkent als 1920x1080i, en geeft in werkelijkheid dus echt een scherp en trilvrij beeld weer van de desktop. Refresh rate @ 50Hz Pal of 60Hz NTSC geeft geen verschil.

.....

Toch ondervindt ik enkele minpunten bij het aansluiten van mijn MacBookPro (deze issues heb ik dus niet bij de TV kanalen):

...

2. Zeer vreemd, maar als delen van het PCsignaal 100% zwart zijn, krijg ik een vreemde ruisvorm in die gebieden op de TV. Onderstaande screenshots verduidelijken dit. Kan dit te maken hebben met een slechte DVI-HDMI kabel? (kabetlje koste amper 25 euro, terwijl er ook 150euro kabels verkocht worden.
Ik heb iets vergelijkbaars gezien bij het aansluiten via component van een 1920x1080i 60hz signaal van een Pinnacle Showcenter 200. Met een 1920x1080 test jpeg met daarop telkens een zwarte & witte lijn afwisselend kreeg ik ook een soort witte ruis over het scherm. Bij 'normale' foto's zie ik dit effect niet & is het beeld stil & strak. Ik heb wel een keer een jpeg gezien waar toevallig ook een wit-zwarte lijn opstond. Deze stoorde ook.

Kortom: het ziet er idd uit als een storing van een slechte verbinding, maar er zijn 2 aanwijzingen dat het probleem niet simpelweg in de kabel zit. Ten eerste, lijk jij het te zien met HDMI & ik met component. Ten tweede, het lijkt alleen op te treden bij zwart of zwart wit overgangen.

Ik zal als ik tijd heb vh weekend nog een wat testjes doen of bijv. de kleur er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:21:
[...]

@Curry684: begrijp ik dat dit probleem zich bij jou geheel niet voordoet?
Nope, volstrekt geen probleem.
Want mijn indruk is dat het niet bij een klein aantal mensen speelt, maar bij een groot aantal en dat het mogelijk een fout in de gebruikte onderdelen betreft voor deze tv.
Dat doen forums, dat soort indrukken wekken. Een van de grootste problemen met internet is dat het problemen uitvergroot, omdat mensen die iets te klagen hebben als eerste op de forums kijken, er het actiefst mee bezig blijven, en het meest vocaal zijn over hun klacht. Zou jij registreren om hier te melden dat jouw TV het niet goed doet? Onnoemelijk veel waarschijnlijker dan registreren om te melden dat ie het wel goed doet.

Ter vergelijking: toen de Xbox 360 net uit was ging het hardnekkig rond op internet dat 360's aan de lopende band DVD's zouden opvreten, in stukken snijden en meer van dat schoons. Toen het stof van de flamewars was opgetrokken bleek dat er een klein aantal idioten was geweest die het ding gekanteld hadden terwijl ie op 12-speed DVD's aan het lezen was, en daarnaast erkende Activision dat een batch Call of Duty 2 schijfjes fout geperst was waardoor deze konden barsten. Deze twee problemen samen hebben er dus 2 maanden toe geleid dat het tot op de voorpagina's van kranten aan toe heeft gestaan dat de 360 een baggerapparaat was dat DVD's molesteerde.
voor zo'n dure tv vind ik dat niet acceptabel.
Dat bestrijd ik ook niet. Maar heeft Philips al pertinent geweigerd het probleem te herstellen of een vervangend apparaat te leveren? Zo nee: regel dat, en tot die tijd heb je met geen consumentenorganisatie of belangengroep iets te maken.

Is het je zijdelings ook bekend dat high-tech electronica standaard een 'probleempercentage' heeft van 3 tot 5 procent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi, want dan speelt het in ieder geval niet bij al deze tv's en hoeft er geen algemene terugroep actie van philips te komen oid. Zijn er nog veel meer lezers van dit topic die totaal geen backlight problemen hebben na enige maanden gebruik? Ik ga er vanuit dat philps mijn probleem dan kan oplossen met een andere tv of een reparatie.

Die 3-5% foutmarge ken ik, maar die slaat imo op het totaal van allerlei verschillende problemen die bij apparaten kunnen voorkomen door maandagexemplaren etc. Voor zover mijn beperkte zicht reikt, is dit backlight probleem wel specifiek voor dit 'high end' philips model en komt het bij andere merken en modellen niet voor. Hier gaat het om een behoorlijk aantal (als je de verschillende forums ziet) mensen met hetzelfde probleem. Ookal vergroot internet dat uit, dan nog vind ik dat opvallend en denk ik dat philips dit model beter had kunnen/moeten testen alvorens het op de markt te brengen. Als het met een ander panel valt te verhelpen, des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug naar de mogelijkheden van de TV (37pf9731d/10). Ik heb een ethernetkabeltje van de tv naar de router getrokken en kan dus nu via de Philips Media Manager multimedia files afspelen op mijn tv. Dit gaat echt heel erg gemakkelijk :) Ik heb nu behoorlijk veel video's gedownload en kan daarvan ongeveer 60-80% probleemloos afspelen. Er zijn echter hoge resolutie films die niet kunnen worden afgespeeld :(
Zie daarvoor de films op deze site: http://www.divx.com/movies/browse.php?categoryID=3

Weet iemand waarom ik deze films niet via de PMM kan afspelen. Is het mogelijk om een nieuwe DIVX codec of iets dergelijks op de tv te installeren zodat de nieuwste DIVX films wel kunnen worden afgespeeld. Ik zou graag de HD demo's van bovenstaande link willen afspelen.

Natuurlijk kan ik een DVI-HDMI kabel van de MCE PC naar de TV leggen maar dat is niet erg handig.

Zijn er bezoekers van dit forum met ervaring en of tips.

Groet Spinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:53:
[...]

Hier gaat het om een behoorlijk aantal (als je de verschillende forums ziet) mensen met hetzelfde probleem. Ookal vergroot internet dat uit, dan nog vind ik dat opvallend en denk ik dat philips dit model beter had kunnen/moeten testen alvorens het op de markt te brengen.
En hierin zit nu mijn ergenis verscholen. Philips brengt een relatief duur toestel op de markt met een probleem dat neigt naar serieel en dat eigenlijk gewoon met twee maanden testen had kunnen of zelfs moeten worden onderkend. Wanneer kwamen de eerste foto's op de markt? In meen toch CES vorig jaar. Tijd genoeg lijkt mij. Of werd het probleem onderkend en is het toestel (of verkeerde serie) gewoon alsnog op de markt gebracht? Niet iedereen is even kritisch of anders sommigen stellen zich op het standpunt dat alle toestellen wel iets mankeren...Ik heb geen zin om te speculeren ik wil (goede) waar voor mijn geld. Simpel.
Voor mij is dit dus de 2e keer (de 37pf9830 ging het huidig toestel voor) en ik heb het een beetje gehad met Philips. Ook het ontkennen dat Philips doet stoort mij verschrikkelijk. Natuurlijk zal internet uitvergroten, maar wat is de kans dat ik tweemaal achtereen ellende tref met een LCD? Deze week heeft mijn leverancier overleg met Eindhoven over de oplossing.

Voor allen die worstelen met deze problematiek lijkt het mij in eerste aanleg zeker zinvol klachten kenbaar te maken bij de leverancier. Tenslotte is de aankoop transactie met hen gesloten en niet met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

BtM909 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:58:
Volgens mij heeft die verkoper het over de 42PF9731, de 42" versie die ook een 1080p panel heeft, maar ook net als de 37PF9731 "slechts" 1080i signalen aankan. Dat toestel is volgens mij pas sinds kort te krijgen. De vorige 42" (42PF9831) had een 1366x768 panel...

Anyway... het betreft dus ook nog steeds niet een "echte" 1080p TV in de zin dat die probleemloos 1080p signalen aankan.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.