Na maanden dit topic dus ook gelezen te hebben, heb ik uiteindelijk een 42PF9731D/10 aangekocht. Wat een top toestel! Zappen gaat supersnel, kleuren zijn levensecht, afwerking van het apparaat is subliem.
Als ultieme test heb ik mijn MacBook Pro via een DVI-HDMI kabel (10meter wit merk) aangesloten.
De monitor wordt herkent als 1920x1080i, en geeft in werkelijkheid dus echt een scherp en trilvrij beeld weer van de desktop. Refresh rate @ 50Hz Pal of 60Hz NTSC geeft geen verschil.
Front row op mac ziet er ineens stukken indrukwekkender uit
Toch ondervindt ik enkele minpunten bij het aansluiten van mijn MacBookPro (deze issues heb ik dus niet bij de TV kanalen):
1. Een DVI>HDMI input kan apart van audio voorzien worden, maar blijkbaar kan dat enkel maar een digitale audio input zijn (dus zeker geen anoloog). Iemand een idee wat voor digitale audio kabel ik hiervoor nodig heb, als mijn MacBookPro enkel over een gecombineerde optical digital output/headphone out (minijack) beschikt? We spreken hier dus niet over een optische kabel volgens mij.
2. Zeer vreemd, maar als delen van het PCsignaal 100% zwart zijn, krijg ik een vreemde ruisvorm in die gebieden op de TV. Onderstaande screenshots verduidelijken dit. Kan dit te maken hebben met een slechte DVI-HDMI kabel? (kabetlje koste amper 25 euro, terwijl er ook 150euro kabels verkocht worden.
3. Zeer zelden nog maar opgemerkt, maar soms lijkt het erop dat bij PC HDMI input de lcd het beeld tracht te hercalibreren, en blijft dan op een vervormd beeld steken. Ik kan het het beste omschrijven als de RGBwaarden die telkens enkele pixels van mekaar zijn opgeschoven. Zie onderstaande screenshot. Misschien is het probleem eveneens te wijten aan de goedkopere kabel?

Uitvergroting:
PS, ik heb de meest recente firmware versie (0.48.30.0) gebruikt bij bovenstaande issues.
Nog iemand die deze problemen heeft, of verdere tips heeft? Welke HDMI-DVI kabels gebruiken jullie?
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 24-12-2006 00:28
. Reden: typo + nieuwe screenshot ]