De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 48.287 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:29:
[...]

Voor allen die worstelen met deze problematiek lijkt het mij in eerste aanleg zeker zinvol klachten kenbaar te maken bij de leverancier. Tenslotte is de aankoop transactie met hen gesloten en niet met Philips.
En dat is dus wat ik zeg: als je een probleem hebt, los het dan met de leverancier op. Zodra die weigert iets te doen of je klacht niet naar behoren afhandelt heb je een reden om je heil elders te zoeken. Zodra er honderden mensen in die situatie zitten kun je een belangenclub opstarten. Maar eerst moet de leverancier (en daarmee Philips) de kans krijgen om eventuele problemen op te lossen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:21:
Even terug naar de mogelijkheden van de TV (37pf9731d/10). Ik heb een ethernetkabeltje van de tv naar de router getrokken en kan dus nu via de Philips Media Manager multimedia files afspelen op mijn tv. Dit gaat echt heel erg gemakkelijk :) Ik heb nu behoorlijk veel video's gedownload en kan daarvan ongeveer 60-80% probleemloos afspelen. Er zijn echter hoge resolutie films die niet kunnen worden afgespeeld :(
Zie daarvoor de films op deze site: http://www.divx.com/movies/browse.php?categoryID=3

Weet iemand waarom ik deze films niet via de PMM kan afspelen. Is het mogelijk om een nieuwe DIVX codec of iets dergelijks op de tv te installeren zodat de nieuwste DIVX films wel kunnen worden afgespeeld. Ik zou graag de HD demo's van bovenstaande link willen afspelen.

Natuurlijk kan ik een DVI-HDMI kabel van de MCE PC naar de TV leggen maar dat is niet erg handig.

Zijn er bezoekers van dit forum met ervaring en of tips.

Groet Spinter
Je TV heeft geen interne HD-DivX decoder en kan daarom deze niet zelf afspelen. Via een ethernet kabel slurpt die de files binnen en decodeert ze vervolgens zelf om ze af te kunnen spelen. Tot zover wist je dit zelf ook wel, als ik het zo lees.

Ik betwijfel of het mogelijk is middels een firmware-upgrade een nieuwe codec te installeren, maar weet het niet zeker. Ik kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat bijv. een DivX speler middels firmware-upgrade een nieuwe codec geinstalleerd kon krijgen.

Terwijl de bitrate van dit soort HD-films nog niet zo hoog is dat je LAN het sowieso niet zou kunnen trekken. Die Madagascar movie is bijv. 55,4MB voor 1.54 min. -> dat is dus 3.9Mbit/s. Maar daar staan wel minimum PC-specs bij van 2.4Ghz etc. etc. = vrij hoog dus. Ik denk niet dat je TV die rekenkracht heeft! Die TVs zijn met name ontworpen om de beelden (al dan niet na de-interlacing/interpolatie) weer te geven NADAT een HD-speler (zoals blue-ray speler of MCE) ze gedecodeerd heeft.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb (een half jaar) de 32PF9830 en wil mijn laptop aansluiten.
ik heb een kabel DVI - VGA.
bij opstarten van de pc zie ik eerst het Asus logo van de laptop.
vervolgens een groen trillend beeld....en wat storingen...
dan komt het XP logo in beeld.
daarna stopt de tv met weergave en krijg ik op de laptop het inlogscherm.

wat ik geprobeerd heb:
-lagere resolutie scherminstelling op de laptop en opnieuw opstarten
-opstarten van laptop met tv uit. tv pas aanzetten na opstarten van de laptop
-bellen met de helpdesk van philips

deze opties hebben niet geholpen.

heeft iemand de gouden tip voor mij?

bedankt!
gr Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:22:
hallo,
ik heb (een half jaar) de 32PF9830 en wil mijn laptop aansluiten.
ik heb een kabel DVI - VGA.
bij opstarten van de pc zie ik eerst het Asus logo van de laptop.
vervolgens een groen trillend beeld....en wat storingen...
Ik heb zo het idee dat je laptop tijdens het opstarten 2 schermen aanstuurt (z'n eigen, en de externe VGA). Bij de inlogfase wordt het externe scherm uitgeschakeld. Bij eigenschappen voor beeldscherm>instellingen moet je de 2e monitor aanklikken en 'Het Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aanvinken'.

Als je alleen de externe monitor wilt gebruiken kun je tevens 'Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken' aanvinken. Bij opstartproblemen (geen beeld want niets aangesloten) bij het opstarten F8 ingedrukt houden en 'Opstarten in VGA modus' selecteren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is het toestel opgehaald door de reparateur. Ze gaan hem maken zeggen ze. De reparateur had nog NOOIT van deze klachten gehoord zei hij...
Hij had er al de nodige gerepareerd en had er nog geen een terug gezien met dezelfde klachten. Reparatie gaat ongeveer 14 dagen duren zei de goede man. Afwachten maar dus.
Een ruiltoestel zat er niet in, dus m'n oude TV maar van de slaapkamer gehaald (Gelukkig is dat een 32" lcd JVC toestel met een heel strak beeld dus de ellende is maar relatief).
Ik houd hier wel bij wat het resultaat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 22:17
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb ook een Philips 37PF9731D/10 in het bezit, Met ook het backlightprobleem.
Ik heb toevallig Philips hierover gebeld op 2 januari jl. Probleem was totaal onbekend, Mijn verwijzing naar internetforums waar dit probleem door meerdere mensen wordt ervaren werd afgedaan met de mededeling dat de tv ook veel is verkocht dus wat is nou veel klachten?
Ik krijg een upgrade voor de software toegezonden. En als het probleem dan nog bestaat moet ik terugbellen (zal ook echt niet weg zijn verwacht ik). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen vwb reactie/reparatie Philips.... Ik zal in ieder geval ook te tv voor reparatie aanbieden want die strepen gaan steeds meer irriteren.

wordt vervolgd...
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:41:
Inmiddels is het toestel opgehaald door de reparateur. Ze gaan hem maken zeggen ze. De reparateur had nog NOOIT van deze klachten gehoord zei hij...
Hij had er al de nodige gerepareerd en had er nog geen een terug gezien met dezelfde klachten. Reparatie gaat ongeveer 14 dagen duren zei de goede man. Afwachten maar dus.
Een ruiltoestel zat er niet in, dus m'n oude TV maar van de slaapkamer gehaald (Gelukkig is dat een 32" lcd JVC toestel met een heel strak beeld dus de ellende is maar relatief).
Ik houd hier wel bij wat het resultaat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wat ik me kan voorstellen is dat het ClearLCD, wat een andere manier van backlighting omvat onder meer, nog (kleine of grote) aanloopproblemen heeft bij massaproductie. En de opmerking dat mensen het pas na langere tijd krijgen baart mij ook wel enige zorgen met m'n anderhalve maand bezit ;)

Maar tussendoor ben je wel levend bewijs van wat ik zei over dat mensen met klachten sneller de moeite nemen om op een forum te registreren en/of het te melden dan degenen die nergens last van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu 3,5 maand en nog nergens last van......................... Zo, is er weer een beetje evenwicht, hoeven de mensen die hem een maand hebben niet gelijk bang te zijn ;). Hoewel ik moet toegeven dat ik af en toe toch ernaar zoek of ik het toch ook niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15
Speelt dit probleem ook bij de 32 inch versies?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:53:
[...]

Voor zover mijn beperkte zicht reikt, is dit backlight probleem wel specifiek voor dit 'high end' philips model en komt het bij andere merken en modellen niet voor.
Komt dit probleem dan alleen bij dit model voor en niet bijvoorbeeld bij de 42inch versie (42PF9731)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anouk68
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 19:50

anouk68

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een Philips 37PF9731 en de Sony KDL-40W2000. Ik ben ze eergisteren nogmaals wezen bewonderen bij BCC. De Sony heeft een zeer mooi helder scherp beeld door een HD bron aangestuurd. Philips geeft ongeveer hetzelfde beeld alleen dan met ambilight, maar wel 300 tot 400 Euro duurder. Is ambilight nou echt zo speciaal en wat als de kamer al redelijk verlicht is, hoe komt ambilight dan over. Hoe lang zou het duren voordat 1080I of1080P echt verschil maakt als ik er bijvoorbeeld geen laptop aan hang. Volgens mij duurt het nog wel 5 jaar voordat alle zenders op HD worden uitgezonden. Is investeren in de toekomst aan te raden of beter nog wachten.
Alvast bedankt voor jullie reactie, dit topic is zeker de moeite waard van het lezen maar het blijft een persoonlijke kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 32 inch versie nu 3 maanden en heb ook nog geen problemen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambilight. Het is een persoonlijke voorkeur, je moet er van houden die zweem van licht rond de TV. Alsof je TV een heilig altaar is, waar onze lieve heer zo kan neerdalen.

Maar ik moet zeggen: Het bevalt mij wel.
Het geeft een speciaal effect aan je TV beleving; het beeld lijkt meer te zweven. De snelheid waarmee Ambilight reageert kun je instellen, afhankelijk van je stemming of het genre film dat je kijkt.
Pas als je Ambilight uitzet merk je toch pas echt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

anouk68 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:42:
Volgens mij duurt het nog wel 5 jaar voordat alle zenders op HD worden uitgezonden.
:D :D :D

Man, het heeft al 15 jaar of zo geduurd voordat eindelijk nu een klein deel van de Nederlandse zenders officieel breedbeeld heeft, en dat is een veel minder ingrijpende wijziging dan HD :)

Als het je enkel om TV gaat, en al helemaal als je zuiver RTL/SBS/NED kijkt, hoef je voorlopig nog geen dikke HD te kopen :) Een TV als de 37PF9731 barst pas los zodra er een Xbox 360 in 1080i aanhangt of je BluRay/HDDVD in je woonkamer hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die uitzendingen zullen waarschijnlijk pas over een jaar of 30 in 1080p komen dus voor HD tv is het scherm tot die tijd ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
Hallo, ik heb een probleem met de afstandsbediening. Ik kijk digitale tv via een box van Essent (aangesloten via Scart) en kijk analoge tv (zenders welke niet digitaal te ontvangen zijn) via de coax-uitgang van de box.

Als ik digitaal kijk dan kan ik de afstandsbediening van de Essentbox gebruiken om van kanaal te verwisselen. Echter als ik analoog kijk dan wil ik de afstandsbediening gebruiken om van kanaal te veranderen (d.m.v. de + / - P-knop). Echter als ik op die knop druk dan werkt dat als het veranderen van de input. In plaats van kanaal te veranderen verandert de tv van input (hij gaat dan van analoog naar ext1). Druk ik nog een keer op de P-knop dan gaat hij naar ext2 enz. Wat doe ik hierin fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Voor alle duidelijkheid, ik heb het over de P-knop welke op de afstandsbediening van de televisie zit (en niet de afstandsbediening van de Essent-box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:15
Als je meerdere malen op de p+ knop drukt kom je vanzelf weer bij prog 1 terecht.
De externe aansluitingen bevinden zich voor de programma lijst dus je kunt ook van bijv. 4 terugbladeren naar ext1 of hdmi1 enzo.
Overigens voor de andere vragen steller ik heb de 32 inch en ook geen problemen met het backlight.
toestel is nu 2 maanden oud.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Spyro_the_Dragon schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:00:
[...]

Heb je hem ook om het typenummer gevraagd? Of even acherop de TV gekeken?
37PF9731D/10 stond voor op de TV, achterop heb ik geen typenummer kunnen vinden.
The_Sukkel schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:47:
[...]

Volgens mij heeft die verkoper het over de 42PF9731, de 42" versie die ook een 1080p panel heeft, maar ook net als de 37PF9731 "slechts" 1080i signalen aankan. Dat toestel is volgens mij pas sinds kort te krijgen. De vorige 42" (42PF9831) had een 1366x768 panel...

Anyway... het betreft dus ook nog steeds niet een "echte" 1080p TV in de zin dat die probleemloos 1080p signalen aankan.
Nee, het was echt de 37". Rare was dat die vent direct aangaf dat dit model de vervanger was, aangezien die andere niet true 1080p als input accepteerde...

Ik ga dit weekend nog een keer langs :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
snameroc schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:22:
Als je meerdere malen op de p+ knop drukt kom je vanzelf weer bij prog 1 terecht.
Was dat maar zo, dan was het probleem opgelost. Maar als ik in de lijst van aansluitingen kijk zie ik daar bovenaan de tv (analoog) staan. Daaronder staan ext1, ext2, hdmi, etc. Ik kan via de afstandsbediening wel naar tv gaan en als ik dan op 'okay' druk dan gaat hij naar de analoge tv.

Druk ik dan met de cijfertoetsen dan kan ik veranderen van zender (en blijft het analoog). Maar nu komt het,.... als ik de P-knop gebruik om bijvoorbeeld een zender omhoog of omlaag te gaan, dan springt hij meteen naar ext.1. Ik kan dus die knop niet gebruiken om van zender te veranderen (terwijl dat wel bij mij heeft gewerkt, maar nu dus niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:23:

Nee, het was echt de 37". Rare was dat die vent direct aangaf dat dit model de vervanger was, aangezien die andere niet true 1080p als input accepteerde...

Ik heb zo m'n idee dat meneer de verkoper het mooier wou doen laten lijken als het is. Waar zou hij ze al te koop hebben staan terwijl hij nergens op de philips site is te herkennen en ook geen persberichten aanwezig zijn hiervan. Ik bedoel hiet niet mee te zeggen dat het niet kan, maar het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf maar een philips 37pf7411 aangeschaft na al dat gekl**t met de Samsung crt-hdtv.

-Een gelikt uiterlijk (irl mooier dan de foto in deze pdf) http://www.p4c.philips.co...2/37pf7411_12_pss_nld.pdf
-Zwart is echt zwart, mede dankzij anti-reflectiecoating
-HD-ready
-Relatief gezien goedkoop
-37 inch, 94 cm diagonaal
-Goed beeld indien de tv is aangesloten op analoog!!/digitaal/xbox360

Het enige wat ik mis is 1080p (ik zie het verschil met 720p/1080i niet maar goed), ambilight en pixelplus2 en 3 (eigenlijk mis ik dit niet: dvd's scale ik up, nu nog met kiss dp558 maar binnenkort met denon 1930)

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/37/37PF7411_12_webImage370.jpg
Voor een betere fotokwaliteit-->zie pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

BtM909 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:23:
[...]
37PF9731D/10 stond voor op de TV, achterop heb ik geen typenummer kunnen vinden.
[...]

Als het typenummer hetzelfde is, dan lijkt me dat helemaal onmogelijk...
Ik ga morgen ook maar eens langs...

Welke MM was het? Rotterdam centrum?
(Daar hangt al enkele maanden een exemplaar met een irritante verticale streep dwars door het scherm...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

103720 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:39:
[...]

Was dat maar zo, dan was het probleem opgelost. Maar als ik in de lijst van aansluitingen kijk zie ik daar bovenaan de tv (analoog) staan. Daaronder staan ext1, ext2, hdmi, etc. Ik kan via de afstandsbediening wel naar tv gaan en als ik dan op 'okay' druk dan gaat hij naar de analoge tv.

Druk ik dan met de cijfertoetsen dan kan ik veranderen van zender (en blijft het analoog). Maar nu komt het,.... als ik de P-knop gebruik om bijvoorbeeld een zender omhoog of omlaag te gaan, dan springt hij meteen naar ext.1. Ik kan dus die knop niet gebruiken om van zender te veranderen (terwijl dat wel bij mij heeft gewerkt, maar nu dus niet meer).
Je hebt een andere favorietenlijst geselecteerd... druk op de fav knop (helemaal rechtsonder), dan links (met dat grote ronde ding), en selecteer alle kanalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@rick77 ; Dank U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ik ben het zat.

Ik had net vrienden over de vloer die het uit zichzelf opmerkten. Die verticale strepen lijken wel steeds erger te worden en die donkere vlek onderin al helemaal. Progress laat al een week niets van zich horen, ook niet na herhaaldelijk mailen, en Philips heeft de vier werkdagen ook al ruimschoots overschreden.

Wat moet/kan ik nu doen? Mijns inziens hoef ik die TV als zodanig niet te accepteren en volgens mij is het ook een fabrikagefout, aangezien meerdere mensen het probleem hebben. Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steveedge schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:34:
Ik ben het zat.

Ik had net vrienden over de vloer die het uit zichzelf opmerkten. Die verticale strepen lijken wel steeds erger te worden en die donkere vlek onderin al helemaal. Progress laat al een week niets van zich horen, ook niet na herhaaldelijk mailen, en Philips heeft de vier werkdagen ook al ruimschoots overschreden.

Wat moet/kan ik nu doen? Mijns inziens hoef ik die TV als zodanig niet te accepteren en volgens mij is het ook een fabrikagefout, aangezien meerdere mensen het probleem hebben. Pffff.
Philips klantenservice nog maar eens bellen en een monteur laten komen is denk ik de meest voor de hand liggende optie. Wat moet je anders. Is zeker een fabikagefout, wordt zonder problemen opgelost verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Hmmm hangt hier misschien de opvolger van de 37PF9731D/10 tussen?

http://gizmodo.com/photogallery/CES2007Friday/787630
http://gizmodo.com/photogallery/CES2007Friday/787645

Ze moeten echt iets aan die productnamen doen. Iets wat catchy is, en daarmee makkelijk te onthouden en logisch is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag,

Mijn zwager heeft vd week ook de 9731 gekocht en het heeft het probleem dat zijn beeld instellingen steeds naar de fabriekswaarden terug springen.
Heb het wel eens gelezen maar kan het niet terug vinden, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:57:
Ik heb mezelf maar een philips 37pf7411 aangeschaft na al dat gekl**t met de Samsung crt-hdtv.

-Een gelikt uiterlijk (irl mooier dan de foto in deze pdf) http://www.p4c.philips.co...2/37pf7411_12_pss_nld.pdf
-Zwart is echt zwart, mede dankzij anti-reflectiecoating
-HD-ready
-Relatief gezien goedkoop
-37 inch, 94 cm diagonaal
-Goed beeld indien de tv is aangesloten op analoog!!/digitaal/xbox360

Het enige wat ik mis is 1080p (ik zie het verschil met 720p/1080i niet maar goed), ambilight en pixelplus2 en 3 (eigenlijk mis ik dit niet: dvd's scale ik up, nu nog met kiss dp558 maar binnenkort met denon 1930)

[afbeelding]
Voor een betere fotokwaliteit-->zie pdf
Ik kijk toevallig in dit topic , maar heb wel interesse in die tv die jij noemt. Hoe gaat de aansluiting op de pc? 1:1 pixelmapping mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 22:17
Philips bellen en laten repareren, ga ik ook doen, je gaat je er steeds meer aan ergeren, en zosnel zal je de tv niet vervangen lijkt mij...
Ik ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het zat.

@Steveedge:

Niet accepteren en een monteur laten komen. Het is echt een defect aan het toestel.

@allen:

Even een update over mijn backlight problematiek. Mijn leverancier heeft aangeboden het toestel terug te nemen en dit (indien gewenst) te ruilen voor een vers exemplaar. Ik denk alleen niet dat ik dit wil. De kans op herhaling is gewoon te groot. Daarnaast heeft Philips bij mij nogal wat krediet verspeeld; sterker nog ze staan in het rood. Ook nu nog geeft Philips aan dat er geen probleem is...tja. Dat het niet alleen om sales maar ook om after sales gaat, is iets wat men bij Philips nog niet heeft begrepen. Wellicht dat EISA dit (subjectieve) element ook in haar (Balanced) Score Card kan meenemen. Bij een high end LCD hoort een high end verkoopprijs, maar daar mag dan ook een high end service bij worden verwacht. Blijkbaar heb ik teveel sense of ben ik te simpel?

Goed ik zit nu met een ander probleem. Ook mijn nieuwe bijpassende Philips DVD-recorder en het gelijktijdig aangeschafte Philips high end design meubel (sorry voor het cynisme) laat ik het veld ruimen. En dat betekent dus een nieuwe set van een ander merk. Mijn leverancier neemt alles terug en geeft daarmee gevolg aan de bedrijfspolicy die verwijst naar high service. Toch heb ik veel liever dit soort problemen dan het soort als dat van het door de fabrikant genegeerde backlight probleem. Voor tips over het te kiezen merk houd ik mee aanbevolen.Voor alle anderen die nog moeten door worstelen. Niet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Hmmm tot nu toe twee interessante aankondigingen van CES, zoals vermeld op Gizmodo...
11:20: Philips is focused on flat TVs. In 2007 Philips will offer 30 new models of flat TVs, with larger sets being 1080p. Perfect Pixel HD Engine is a chipset dedicated to pumping out 1080p HDTV resolution, decreasing motion blur, increasing contrast, etc.

11:22: 120Hz refresh rate give 4ms response time on their new LCD TVs. New 32-inch, 47-inch, and 52-inch amilight LCDs coming this year.
Dus 30 nieuwe modellen, maar geen nieuwe 37incher... Hmmm. Maar zoals verwacht wel schermen die echt 1080P kunnen verwerken. Wij in Nederland, zullen hier in juni of juli wel iets van gaan merken. Jammer, want andere bedrijven brengen vaak hun producten eerst op hun "thuismarkt"uit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het vreemd dat er geen 37 en 42 inch modellen tussenstaan, dit zijn toch volgens mij hier op GOT de meest besproken/verkochte modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Denk dat de meeste consumenten toch voor een 32" gaan.... GOT is niet echt een afspiegeling van de nederlandse consument denk ik :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:58:
[...]

Niet accepteren en een monteur laten komen. Het is echt een defect aan het toestel.
@ PWK.
Mijn 37PF9731D/10 vertoond het backlight probleem ook.
Deze is 4 weken geleden geleverd .
Mijn vraag aan jou is heb je dit eerst aangekaart bij philips of heb je dit rechtstreeks met je leverancier besproken?

Ik heb nog niet de SW update gedaan , maar daar los je dit niet mee op toch lijkt me???

Ik heb deze TV gekocht omdat ik een LCD TV wou hebben ,die in mijn ogen , perfect beeld heeft
en ik vind het te zot voor woorden dat een TV uit deze prijsklasse dit probleem heeft, men daar
bij philips van op de hoogte is en toch door gaat met leveren voordat dit probleem opgelost is.

Gewoon schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle CES Philips nieuwtjes vind je hier terug:

http://www.ces.philips.com/index.cfm?pageID=2

De *9732d lijkt me de opvolger te worden van de *9731d die we hier al enige tijd bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Wat is dat nou met die backlight problemen zwarten vlekken enzo?Best vervelend leg je zoveel geld neer heb je dit! Heb het toestel nu als 3 maanden thuis staan en nog niks opgemerkt!! Bevalt nog steeds prima tot nu toe hopelijk blijft dit zo:) ,alleen soms met snelle bewegingen soort van ghosting /aura om de beelden heen met namen bij mensen maar dit kan ook aan het digitaal kastje(samsung 9401R) van casema liggen(hoop ik) Maar zoals ik al eerder zei(paar reply's terug): dat dit backlight/zwarte vlekken probleem vaker voorkomt bij deze lcd als ze in een internet winkel gekocht zijn(B keus) Geen idee of dit zo is hoor, maar valt mijn gewoon op..............................!?

Wat ik wel jammer vind is dat als je via de HDMI kijkt de ambilight niet geheel mee kleurt en dat je het beeld formaat alleen op auto en op breedbeeld kan zetten breedbeeld geeft mijn een groene streep verticaal helemaal links of als ik het beeld verschuif, helemaal rechts dit vind ik een beetje jammer, als ik dan overschakel naar scart kleurt het ambilight geheell mee en is de groene streep ook weg!

[ Voor 22% gewijzigd door Dephaezer op 08-01-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Dephaezer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:35:
Maar zoals ik al eerder zei(paar reply's terug): dat dit backlight/zwarte vlekken probleem vaker voorkomt bij deze lcd als ze in een internet winkel gekocht zijn(B keus) Geen idee of dit zo is hoor, maar valt mijn gewoon op..............................!?
Denk het niet die van mij komt bij BCC weg.
En het is alleen als die net aan is erg duidelijk, na een half uurtje zie je het (bijna) niet meer,
maar de tv is te duur om dat zomaar te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Zo, eindelijk het het topic gelezen.
Bedankt voor iedereen die zijn bijdrage heeft geleverd. Jmmr voor alle overbodige troll/flames en andere onnodige posts. Brengt de sfeer wel naar beneden

Ik ben van plan om binnen nu en een paar maanden (1 - max. 3) een nieuwe LCD te kopen. In eerste instantie was ik op zoek naar een 32" scherm, maar ik wil toch wel 1920*1080. Ook lijkt amibilight me een mooie feature hoewel ik er nog geen echte kijk ervaring mee heb.
Deze combi is volgens mij nog niet te koop. Daarom ben ik maar naar een 37" inch gaan kijken en daar kwam natuurlijk de 37PF9731 om de hoek kijken.

Dit lijkt me een erg mooi scherm voor mij. Uiteraard is het ontbreken van de 1080p ondersteuning jammer, maar dat zou voor mij geen groot struikelblok zijn.

Ik wacht nog wel even de CES beurt af (welke datum is dat precies?). Of er komt een nieuw type wat mijn aandacht trekt (die zal dan hoogstwaarschijnlijk 37PF9732 gaan heten natuurlijk ;)) of de prijs van deze zal zakken en ik koop hem alsnog.

Dit topic blijf ik iig volgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Wat de verkrijgbaarheid + functies van enkele op de CES07 aangekondigde modellen betreft >

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9231/woeiphilipsces2k7lololoaw8.jpg
Gehaald uit een doc op de pagina die hierboven ergens ook genoemd werd. Voor mensen die nog even de kat uit de boom willen kijken ed misschien wel handig dit even in een tabel te hebben.

offtopic:
Jaja, tis geen thumbnail, maar staat op imageshack, dan doe ik het liever zo ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Interessante prijzen, de 52" is $1700,- goedkoper dan de nieuwste van Sharp. De LC-52D92U moet nl. $5,299.99 opbrengen. :9~
In addition, Philips has joined with MSN to bring the first ever online movie trailer viewings in Ambilight™ on MSN Movies, as a compelling new way to enjoy online video to the most cinematic level yet.
Ambilight continues to evolve in 2007 as the Ambilight effect is now created by an innovative LED light source. The LED generates more saturated colors, allows for a more compact set design and consumes less power than prior models. With the new LED illumination, consumers can enjoy a more immersive viewing experience.
_/-\o_

Maar waarom niet bij elk nieuw model full ambi :'(

[ Voor 96% gewijzigd door fulgore op 08-01-2007 22:50 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 42pfl7432 is dus wel een leuk instapmodel met 1080P. Maar die 42pfl9832..... daar ga ik voor denk ik. De prijs komt redelijk overeen met de huidige modellen alleen ondersteund deze veel meer technieken waaronder 1080P en clearlcd. Jammer alleen dat hij pas in juni uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Was een paar dagen geleden bij de Media Markt. Klant: 'ik wil een LCD die 1080p accepteert'. Verkoper (na wat geneuzel in de specsheet van de 37PF9731D): 'ja hoor mijnheer, dit is een 1080p scherm!'. Je hebt leugens, grote leugens, en spec-sheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:01:
Was een paar dagen geleden bij de Media Markt. Klant: 'ik wil een LCD die 1080p accepteert'. Verkoper (na wat geneuzel in de specsheet van de 37PF9731D): 'ja hoor mijnheer, dit is een 1080p scherm!'. Je hebt leugens, grote leugens, en spec-sheets.
Nouja als je snel kijkt is het ook niet verwonderlijk, hij zal niet de eerste zijn die denkt dat hij 1080P nemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Laatst online: 12-06 08:03
Het zal ook niet de eerste MM verkoper zijn die staalhard zaken staat te beweren die niet kloppen. Ze werken op basis van verkoop incentives en gaan erg ver om maar vooral te verkopen.
Hoewel ik regelmatig zaken aanschaf bij MM ben ik absoluut niet tevreden over de kennis en kunde van de verkopers.

(ooit werd mij verteld .. mij recht in de ogen kijkend en doende alsof hij ALLES wist van lcd tv's.. dat de LG 20la70 een responstijd had van 8ms....Dus zou heel weinig last hebben van bewegingsonscherpte aldus de verkoper..Het was ECHT een punt van discussie .. enfin..nader lezende leerde mij dat de responstijd 25ms was.Voorwaar een nogal groot verschil. Ook bij de aankoop van een digitale camera werden mij zaken verteld die naast de waarheid waren. Ik beticht ze niet van liegen maar...wees vooral zelf goed geinformeerd!!! En laat je dus niet informeren door MM verkopers..die beweren alles om een koop te sluiten!)
Ik ga zelf voornamelijk af op de site van de producent.... maar helaas staan zelfs daar vaak fouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Dephaezer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:35:
...alleen soms met snelle bewegingen soort van ghosting /aura om de beelden heen met namen bij mensen maar dit kan ook aan het digitaal kastje(samsung 9401R) van casema liggen(hoop ik)
...
Dit is geloof ik pixelplus 3 en DNR die samen het beeld bij snelle bewegingen vloeiend proberen te houden. Rondom de randen van de bewegende objecten gaat dat minder goed en zie je een soort blur. Mijn 42PF9830 met pixelplus 2 heeft een wat grotere "aura" dan jouw TV met PP3.
Probeer maar 'ns pixelplus en DNR uit te zetten en dan te kijken of je die aura's hebt. Je moet dan niet letten op het schokkerige beeld; dat komt puur doordat je die opties hebt uitgezet.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

sl1200 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:11:
Dit is geloof ik pixelplus 3 en DNR die samen het beeld bij snelle bewegingen vloeiend proberen te houden. Rondom de randen van de bewegende objecten gaat dat minder goed en zie je een soort blur. Mijn 42PF9830 met pixelplus 2 heeft een wat grotere "aura" dan jouw TV met PP3.
Probeer maar 'ns pixelplus en DNR uit te zetten en dan te kijken of je die aura's hebt. Je moet dan niet letten op het schokkerige beeld; dat komt puur doordat je die opties hebt uitgezet.
Ik heb serieus op een 37PF9830 al die dingen uit staan :P Vooral PP2 ziet er rampzalig uit imo. Alles gaat er heel goedkoop & handycam-achtig uitzien. Ik heb me echt enorm vermaakt door Return of the King proberen te kijken met PP2 aan, het zag er _zo_ knullig uit inene :D

Heel veel mensen zijn echter heel blij met PP2, ik zeg dus niet dat het slecht is, alleen dat ik er niet van houd. Alles wordt wat scherper, maar het ziet er onnatuurlijk uit imo. En bewegingen worden ook heel vies om naar te kijken (weer imo :+). Heb eigenlijk alle verbeter-opties uit staan, behalve wat contrast-enhancing volgens mij. Ruis bijv. hoef je toch niet echt te onderdrukken in spellen of bij DVDs (waar de tv voornamelijk voor gebruikt wordt).

Idd erg jammer dat alleen de toprange van philips lcds voorzien zal worden van volledige surround ambilight. Als ik dat schema bekijkt verbaas ik me best wel over de prijzen van de 42 inch 9832 & de 47 inch 9732. De laatsgenoemde is 200 dollar goedkoper EN is 5 inch groter, maar het enige verschil is de vorm van ambilight. Ze komen ook nog eens allebei in juni uit. Als er verder weinig verschillen tussen bestaan... dan denk ik dat ik wel zou kunnen leven met gewone ambilight, vind ik ook al erg leuk :D Weet iemand of er nog meer verschillen tussen de 9832 & 9732 zullen zijn behalve het type van ambilight?

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Waarom brengt Philips geen non-ambilight versies van hun TV's uit? Scheelt waarschijnlijk een paar honderd euro, terwijl de omkasting ook een stuk kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

alexbl69 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:47:
Waarom brengt Philips geen non-ambilight versies van hun TV's uit? Scheelt waarschijnlijk een paar honderd euro, terwijl de omkasting ook een stuk kleiner is.
Denk dat daar een markt ligt. er zijn genoeg mensen die het niet willen. En de ambilight heeft ook voor veel problemen gezorgd bij hun TV's.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe ga je je nog onderscheiden met je product? ;)

Dat is overigens slechts een optie waarom je hiervoor zou kiezen hoor... Denk dat Philips wel een heel goed idee heeft waarom ze iets wel of niet doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:34:
Alle CES Philips nieuwtjes vind je hier terug:

http://www.ces.philips.com/index.cfm?pageID=2

De *9732d lijkt me de opvolger te worden van de *9731d die we hier al enige tijd bespreken.
Er staat in de tabel 47 inch versie. Geen idee of dit dan niet betekend dat de 42 er niet komt of de 37, maar het artikel heeft ook alleen over de 47.

Waar ik echt totaal niet bijkan, is dat er in het artikel wordt beweerd dat de 9732 2 channel ambilight is en bij de 9731 is dit surround. Ik wil verdomme full surround. Ga je het paneel ophangen, heb je aan de onderkant geen licht :S
Wel mooi dat het LED is geworden!

Wat is het verschil tussen de 9832 en de 9732 (afgezien van de ambilight), want de 9831 is geen full hd paneel, wat hier volgens mij wel beweerd wordt. Zou ik dan de 9832 moeten gaan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

mabarto schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:10:
Wat is het verschil tussen de 9832 en de 9732 (afgezien van de ambilight), want de 9831 is geen full hd paneel, wat hier volgens mij wel beweerd wordt. Zou ik dan de 9832 moeten gaan kiezen?
Ja, dat vraag ik me dus ook nogal af. Want het lijkt er dus op dat je 200 eypo minder betaald om 5 inch meer te krijgen. Je levert enkel surround ambilight in voor stereo ambilight. En die 2 modellen komen dus ook nog eens tegelijkertijd uit... Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet meer verschillen zijn. In die tabel komen ze echter niet naar voren. Beiden 120 Hz, beiden ClearLCD, 1080p, noem maar op :P Ik heb het over de 42 inch 9832 vs 47 inch 9732 voor de duidelijkheid :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Is het mogelijk om bij full surrount ambilight een lamp uit te schakelen. Vooral de onderste dan.
Het lijkt mij niet mooi om aan de onderkant licht te hebben als je de tv gewoon op een meubel hebt staan. Vooral als je een donkere en glimmende kast heb wat als ondergrond dient.

offtopic:
Vloeken is nogal onbeschoft, onbeschaaft en totaal onnodig lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Okyah schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:19:
[...]
Ja, dat vraag ik me dus ook nogal af. Want het lijkt er dus op dat je 200 eypo minder betaald om 5 inch meer te krijgen. Je levert enkel surround ambilight in voor stereo ambilight.
Dat bedoel ik, dat ambilight (surround) levert een fikse meerprijs op. Twee redenen waarom ik deze TV niet heb gekocht en de Sony 40W2000 wel zijn: te duur tov Sony (waarschijnlijk door Ambilight) en veel te lompe kast (zeker door Ambilight). Als Philips een non-ambilight (wat in mijn situatie toch niet uitkomt ivm een raam direct naast de TV) versie zou hebben had deze meer kans gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

My-life schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:33:
Is het mogelijk om bij full surrount ambilight een lamp uit te schakelen. Vooral de onderste dan.
Het lijkt mij niet mooi om aan de onderkant licht te hebben als je de tv gewoon op een meubel hebt staan. Vooral als je een donkere en glimmende kast heb wat als ondergrond dient.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet mogelijk is, zeker omdat ze standaard met beugel en voet er bij geleverd worden. Helaas voor ons denken de ontwerpers vaak op een ietwat andere manier :+ Soms verbazen ontwerpers me echt met de meest eigenaardige opties die ik nooit zal gebruiken, maar vervolgens dan wel een gebrek aan opties die ik wel zou willen hebben :P

Ik vind Ambilight op zich overigens zeker een toevoeging aan zowel films als spelletjes op de tv! :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

My-life schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:33:
Die ambilight lampjes kan je er toch met de hand uithalen?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
In het service-menu van de 37PF9731D (te bereiken via toetsen van 062596 + Info) kan ik onder Options -> Video repro -> Ambient Light kiezen tussen: Off, Mono, Stereo, Triple en Quad.

Echter waar ik de optie ook op instel (en ook opsla via "Store"), de Ambilight blijft gewoon hetzelfde werken. De optie lijkt dus niet te werken (of ik doe wat fout :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Mr Magic schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:40:
In het service-menu van de 37PF9731D (te bereiken via toetsen van 062596 + Info) kan ik onder Options -> Video repro -> Ambient Light kiezen tussen: Off, Mono, Stereo, Triple en Quad.

Echter waar ik de optie ook op instel (en ook opsla via "Store"), de Ambilight blijft gewoon hetzelfde werken. De optie lijkt dus niet te werken (of ik doe wat fout :)).
Quad? 9731 heeft surround ambilight, geen full. Klinkt als een functie die standaard in de serie is verwerkt in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11

Is er via het servicemenu ook wat te doen aan dat backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Steveedge schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:55:
Is er via het servicemenu ook wat te doen aan dat backlight?
Er zijn opties om ClearLCD en "Dimming backlight" aan of uit te zetten, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Het probleem van de "vlekken" kun je er denk ik sowieso niet mee repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
mabarto schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:06:
Quad? 9731 heeft surround ambilight, geen full. Klinkt als een functie die standaard in de serie is verwerkt in de firmware?
Ja. De firmware files van de 32- en 37-inch modellen zijn in elk geval gelijk. Waarschijnlijk die van de 42-inch versie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Mijn (bijna 4 weken oude) 32pf9541 heeft een rode subpixel die niet werkt (blijft zwart) in een benedenhoek. Je ziet er natuurlijk geen ruk van vanaf meer dan een meter afstand. Wat het beste doen? Accepteren? Of proberen om te ruilen met het risico van meer van dit soort foutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life

Als het wél zou werken zou het dé oplossing zijn voor wat ik bedoel.

@rick77
Ergens in dit topic vertelde iemand dat hij een pixel 'wakker' heeft kunnen krijgen met deze tool:
http://udpix.free.fr/
Allicht het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:28:
[...]

Er zijn opties om ClearLCD en "Dimming backlight" aan of uit te zetten, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Het probleem van de "vlekken" kun je er denk ik sowieso niet mee repareren.
Sterker nog: verlies je je niet je garantie als je in het servicemenu gaat zitten rotzooien? Lijkt me juist bij het backlight probleem niet prettig.

Op het duitse forum lijkt tav backlightproblemen iedereen nu standaard van philips te horen dat er vanaf februari panels gewisseld kunnen gaan worden, eentje meldt er zelfs dat philips als troost een dvd-recorder erbij zou doen. Ik wacht dus nog maar tot februari en bel dan naar philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 07:51:
Op het duitse forum lijkt tav backlightproblemen iedereen nu standaard van philips te horen dat er vanaf februari panels gewisseld kunnen gaan worden, eentje meldt er zelfs dat philips als troost een dvd-recorder erbij zou doen. Ik wacht dus nog maar tot februari en bel dan naar philips.
Dan zal ik Philips ook maar eens bellen eerdaags.
Heb het probleeem ook, maar lees op andere forums dat ook andere merken er last van hebben, zoals sony en samsung.

Heb net vandaag de ambilight dvd recorder ontvangen, als ze me dan blij willen maken met
een andere recorder laat het er dan wel een met HDMI aansluiting zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
bandietjeoo7 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:17:
[...]
Heb net vandaag de ambilight dvd recorder ontvangen
Heeft die dvd speler een lampje aan de achterkant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Nee full surround O-) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Een paar weken terug ontving ik n.a.v. een support-vraag via de website van Philips een gratis USB-stick met (verouderde) firmware.

Vandaag weer precies hetzelfde pakketje ontvangen (weer met de oude 0.48.27.0 firmware).

Misschien een tip als je nog een gratis USB-stick zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
alexbl69 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Nee er zit zelfs geen Digital Optical Out op. 8)7 :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan melden dat ik vandaag ook aan het "backlight"-traject ben begonnen. Eerst sturen ze (natuurlijk voor niets) een upgrade op een USB-stick, daarna zal het wel panel vervangen worden!

Klote, maar het is niet anders. Veel geld uitgeven wil immers niet zeggen dat iets zonder problemen of fouten kan zijn. Vind echter wel dat dit toch echt een productiefout begint te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot welk adres, telefoonnummer of email richten jullie jezelf, om aan het "backlight"-traject te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:26:
Tot welk adres, telefoonnummer of email richten jullie jezelf, om aan het "backlight"-traject te beginnen?
Dat zou ik ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:49:
[KNIP]

Veel geld uitgeven wil immers niet zeggen dat iets zonder problemen of fouten kan zijn. Vind echter wel dat dit toch echt een productiefout begint te worden!
Dat kan wel, maar hoeft natuurlijk niet. Maar ik neem aan dat je dat bedoeld ;) .
Ik vind dat het geen productiefout begin te worden, maar al is. Daarom word het ook netjes onder garantie vervangen toch?

Het is slecht van Philips, maar ze hebben het vast niet expres gedaan. Ik ben benieuwt hoeveel panelen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@My-Life;

je hebt gelijk!

@iedereen die Philips wil bellen;

Het telefoonnummer is: 0900-8407.
Zorg dat je he aankoopnota bij de hand hebt en het serie nummer (na te kijken via het indrukken van 1-2-3-6-5-4).

Ze zullen in principe eerst een USB-stick met upgrade/update sturen, hier is niets mis mee, je krijgt immers een gratis stick. Overigens geven ze wel gelijk aan niet veel hiervan te verwachten.

Helpt 't niet dan zal je opnieuw moeten bellen met Philips en daarbij je nummer moeten opgeven, hierna zal het reparatie-traject starten. Ik wil hier echter niet eerder mee beginnen dan in februari, ik las dat men dan pas nieuwe panelen kon leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:28
Als ik nou over 2 maanden een 37pf9731 koop zit er dan al een nieuw paneel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat vraag ik me eigen ook af ja. Lijkt me wel natuurlijk. Denk eigenlijk dat die nieuwe panelen nu al wel gemonteerd zullen worden.

Zou er een 37PF9731 Rev. 2 komen of zullen ze dit nergens laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Hoe zit het eigenlijk met Ambilight neemt deze echt goed de kleuren van het beeld over of is het overwegend wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
robert22nh schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:26:
Als ik nou over 2 maanden een 37pf9731 koop zit er dan al een nieuw paneel in?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik sta op het punt hem aan te schaffen. Dan liever nog een maandje geduld dan dat ze straks misschien mijn gloednieuwe TV moeten gaan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

robert22nh schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:24:
Hoe zit het eigenlijk met Ambilight neemt deze echt goed de kleuren van het beeld over of is het overwegend wit?
Hij neemt echt goed de kleuren van het beeld over. Deze reclamefoto is niet overdreven:

Afbeeldingslocatie: http://www.hazi-mozi.hu/cfiles/490/Ambilight.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 14-01-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DapperDen schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:46:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik sta op het punt hem aan te schaffen. Dan liever nog een maandje geduld dan dat ze straks misschien mijn gloednieuwe TV moeten gaan slopen.
Ik hoop toch voor al die mensen dat ze hem repareren en niet slopen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:35:
[...]

Ik hoop toch voor al die mensen dat ze hem repareren en niet slopen :Y
:)

Ik vind dat ergens toch slopen :P
Het zijn toch verdorie bijna splinternieuwe apparaten, als ze die nu al uit elkaar moeten gaan halen... Straks beschadigen ze de kast of zo :(

Toch Philips maar eens mailen over die nieuwe panelen (als ze wat los willen laten tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
DapperDen schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:32:
[...]

:)

Ik vind dat ergens toch slopen :P
Het zijn toch verdorie bijna splinternieuwe apparaten, als ze die nu al uit elkaar moeten gaan halen... Straks beschadigen ze de kast of zo :(

Toch Philips maar eens mailen over die nieuwe panelen (als ze wat los willen laten tenminste).
Ja daar wil ik ook wel wat meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer

Heb jij een andere versie van dit toestel dan? (te bereiken via toetsen van 062596 + Info) hoe doe je dit dan? ik heb alleen een menu knop op me afstandsbediening zitten...........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
My-life schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:46:
[...]

Als het wél zou werken zou het dé oplossing zijn voor wat ik bedoel.

@rick77
Ergens in dit topic vertelde iemand dat hij een pixel 'wakker' heeft kunnen krijgen met deze tool:
http://udpix.free.fr/
Allicht het proberen waard?
Hoe instaleer je dit proggie op je tv dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Op je laptop en dan de tv als monitor gebruiken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Dephaezer schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:37:
Heb jij een andere versie van dit toestel dan? (te bereiken via toetsen van 062596 + Info) hoe doe je dit dan? ik heb alleen een menu knop op me afstandsbediening zitten...........................
Ik heb een Logitech Harmony a.b. Maar op de originele a.b. zit ook een Info-toets hoor. Onderste rij, tweede van links. De toets is gelabeled "i+".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dephaezer schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:18:
[...]

Op je laptop en dan de tv als monitor gebruiken :Y
Idd, of gewoon een pc natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met die full surround, is het niet enorm lelijk dat het niet alleen indirect licht is maar ook op die randen eromheen? Het lijkt mij aan de foto's op internet namelijk behoorlijk vervelend dat het niet alleen indirect meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:23:
Hoe zit het trouwens met die full surround, is het niet enorm lelijk dat het niet alleen indirect licht is maar ook op die randen eromheen? Het lijkt mij aan de foto's op internet namelijk behoorlijk vervelend dat het niet alleen indirect meer is.
?! er zit geen ambilight aan de voorkant....
aleen om de tv en die zijn schuin zodat ze schuin naar achteren/zijkant gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:23:
Welke randen? Er zitten wel witte randen in de doos los bijgeleverd maar deze zijn denk ik bedoeld voor mensen die geen/weinig geschikte achtergrond hebben of voor winkel opstelling. Ambilight ziet eruit zoals de foto hierboven, indirect dus. Direct licht zou betekenen dat je recht in de lampen zit te kijken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.philips.be/ass...9831_lifestyle3-14093.jpg

ik bedoelde het zoals hier op de foto, die randen zijn dus los? en hoef je niet te monteren? Nu ik de foto bekijk heb ik gewoon dus niet goed opgelet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:37:
http://www.philips.be/ass...9831_lifestyle3-14093.jpg

ik bedoelde het zoals hier op de foto, die randen zijn dus los? en hoef je niet te monteren? Nu ik de foto bekijk heb ik gewoon dus niet goed opgelet.
Die randen zitten vast aan het toestel: kunnen er volgens mij niet af!
Zie ook dat de nieuwe modellen (www.ces.philips.com) ook deze randen krijgen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Mr Magic schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:26:
[...]

Ik heb een Logitech Harmony a.b. Maar op de originele a.b. zit ook een Info-toets hoor. Onderste rij, tweede van links. De toets is gelabeled "i+".
Ok gevonden maar zie dan nog steeds dat andere menu niet: Options -> Video repro -> Ambient Light kiezen tussen: Off, Mono, Stereo, Triple en Quad. Krijg alleen de info van het kanaal wat ik op dat moment bekijk:S via de menu knop kom ik in het connected Planet menu van philips daar kan ik alles instellen, jou tv soms anders.............?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kijken bij de verkeerde toestellen!!!!

De losse (extra te monteren) witte rand zit standaard niet bij dit toestel.

Los daarvan geldt dus wel altijd dat de rand gewoon en eenvoudig weg te laten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar dit nu weer over gaat, maar bij mijn 37pf9731 zaten geen witten randen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Dephaezer schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:47:
Ok gevonden maar zie dan nog steeds dat andere menu niet: Options -> Video repro -> Ambient Light
Je moet wel mijn hele post volgen... Dus intoetsen:

0 6 2 5 9 6 [info]

En ook snel achter elkaar. Als het lukt krijg je een waarschuwingsscherm en moet je op de rode toets drukken om verder te gaan. Dan kom je in het service-menu. Je kunt er weer uit door op de Menu-toets te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:01:
Ik weet niet waar dit nu weer over gaat, maar bij mijn 37pf9731 zaten geen witten randen hoor.
sorry...beetje off topic: 37pf9731d heeft inderdaad geen witte achterranden....zijn opvolger wel.

Net zoals de huidige 42PF9831D: De witte randen kunnen er echt niet vanaf gehaald worden. Op zich jammer als je een mooie witte muur ter beschikking hebt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus bij die nieuwe modellen zijn ze niet te verwijderen? want ik vind dit toch wel enorm afdoen op het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zou de opvolger van de 37PF9731D/10 die wel krijgen?!?!? Ik zie dat werkelijk nergens staan!!!

Of ben ik nu echt bijziend aan het worden.

Voor "onze" tv is door Philips nu al zo'n witte rand als extra te leveren. DEZE IS DUS DEMONTABEL!!
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.