De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 48.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:30:
Hoezo zou de opvolger van de 37PF9731D/10 die wel krijgen?!?!? Ik zie dat werkelijk nergens staan!!!

Of ben ik nu echt bijziend aan het worden.

Voor "onze" tv is door Philips nu al zo'n witte rand als extra te leveren. DEZE IS DUS DEMONTABEL!!
'Opvolger' (bij gebrek aan 37"): www.ces.philips.com/produ....cfm?pageID=2&productID=3
Is deze witte rand te verwijderen? Is dit bij de huidige 42PF9831D het geval?

'Opvolger' qua typenr (maar dan 47"): 47pfl9732d. Deze heeft de witte rand weer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door wamelr op 15-01-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ooit eens gelezen dat de 37 ook met witte rand te krijgen is....
(voor in de winkels)

maar volgens mij is die toch alleen voor de grotere....

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij in de doos zaten echt twee witte randen hoor, kopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:42:
Bij mij in de doos zaten echt twee witte randen hoor, kopen? :9
Dat noemen ze nu piepschuim en dat mag je gewoon weggooien :+

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is dus even afwachten begrijp ik? Misschien zijn ze wel te verwijderen en misschien niet... Nouja, ze zijn altijd wel te verwijderen met gebruik van het juiste gereedschap maar dat zal de bedoeling wel niet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik_van_H schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:12:
[...]

Dat noemen ze nu piepschuim en dat mag je gewoon weggooien :+
Neu, zijn drie witte zijstukken die je aan het toestel kan bevestigen t.b.v. het ambilight :w
Staat ook op, only for in store use :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeren, burgers en buitenlui.

Hier is jullie god (sorry voor de overdrijving) voor het vlekkenprobleem. d.w.z. Ik kan het voor jullie niet verhelpen, maar ik kan jullie wel vertellen waardoor het probleem komt.

Dit probleem speelt ook bij Loewe, zoals jullie allen weten zijn Loewe-toestellen gewoon te dure Philips-toestellen. De Loewe's met hetzelfde probleem als onze 37PF9731 zijn ook ALLEN uitgerust met een Sharp-panel.

Aanvankelijk heeft Loewe de reparateurs steeds opdracht gegeven 't panel te vervangen. Nu mogen de reparateurs dat niet meer, nu moeten ze het probleem verhelpen, waarbij het panel gelijk blijft.

Dit is het probleem:

Voor het werkelijke scherm zitten ongeveer 6 a 7 lagen plastic/kunststof. Deze lagen blijken niet goed te zijn afgeschermd/bevestigd aan de zijkant. Door de warmte gaan er in de lagen daardoor bellen/tunnels ontstaan. Door de warmte van het scherm trekt er vervolgens stof in deze bellen/tunnel, dit zijn dus de strepen/vlekken die wij zien! In een huis waar er gerookt wordt of er een open haard staat zal dit probleem dus eerder spelen.

Nu mogen de Loewe-raparateurs de panels dus niet meer vervangen. Deze moeten het panel nu laag voor laag loshalen! Vervolgens wordt elke laag volledig schoongemaakt en natuurlijk stofvrij, een schone laag wordt gelijk terug geplaatst. Net zolang totdat het weer compleet is, daarna wordt de zijkant van het panel afgeplakt met tape, hierdoor zou het probleem verdwenen moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
Dan kan het dus ook niet zo zijn dat de vlekken weg trekken als de tv een tijdje aanstaat.

Ik ben wel benieuwt wat jou bron eigenlijk is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@My-Life,

ik kan je vertellen dat ze bij mij ook niet meer wegtrekken.

Helaas, als ik mijn bron zou noemen dan zou deze op slag 1 van zijn grootste opdrachtgevers kwijt zijn. Althans, dat zou kunnen, hij heeft mij op het hart gedrukt hem niet te noemen, dat doe ik dus ook niet. Laten wij het erop houden dat deze persoon al heel heel heel heel heel heel veel LCD's van Loewe heeft opengehad.

Dit verhaal is echt kei- en keihard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach dan valt het dus wel mee allemaal, ding zit vol met techniek en dan begeeft een laag simpel plastic het. Tis wat. Ik ga er vanuit dat dus ook alle sharp toestellen dit hebben. Is een duur grapje dan voor sharp als ze alle reparatiekosten voor hun rekening krijgen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Lijkt een plausibel verhaal, maar iig niet voor het 'lamellen probleem' wat bij mij optreed. 't Is duidelijk de lichtbron die op gang moet komen, en het trekt bij mij wel degelijk weg na enige tijd.

Het is goed te zien bij het blauwe 'no signal' scherm, als ik hem net aan zet zie je die strepen, en na een half uur tot een uur zijn ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:38:

Dit is het probleem:

Voor het werkelijke scherm zitten ongeveer 6 a 7 lagen plastic/kunststof. Deze lagen blijken niet goed te zijn afgeschermd/bevestigd aan de zijkant. Door de warmte gaan er in de lagen daardoor bellen/tunnels ontstaan. Door de warmte van het scherm trekt er vervolgens stof in deze bellen/tunnel, dit zijn dus de strepen/vlekken die wij zien! In een huis waar er gerookt wordt of er een open haard staat zal dit probleem dus eerder spelen.

Nu mogen de Loewe-raparateurs de panels dus niet meer vervangen. Deze moeten het panel nu laag voor laag loshalen! Vervolgens wordt elke laag volledig schoongemaakt en natuurlijk stofvrij, een schone laag wordt gelijk terug geplaatst. Net zolang totdat het weer compleet is, daarna wordt de zijkant van het panel afgeplakt met tape, hierdoor zou het probleem verdwenen moeten zijn.
Dit klinkt aannemelijk. Ook op de duitse site wordt gemeld dat het probleem in de sharp panels zit, maar dat niet alle tvs een sharp-panel hebben, die zouden wegens de grote vraag tijdelijk door philips zijn gebruikt.
Bovendien: het probleem wordt bij mij steeds erger, wat verklaard zou kunnen worden doordat er steeds meer stof in de tv komt. Maar zou het op deze wijze repareren in arbeidsloon niet veel duurder zijn dan het vervangen van het panel en het ter plekke dichttapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ozy,

ik herken jouw "lamellen", dat had ik aanvangs ook. Toen was het probleem inderdaad na 1 uur weg. Nu blijven deze grijze vlekken echter zitten en zie ik ze dus nu echt permanent zitten!

@Kriticasters,

iedereen mag zijn eigen mening vormen en zijn eigen gedachten houden! Ik probeer alleen iets naar voren te brengen. Voor de goede en duidelijke orde: De problemen bij Loewe zijn echt exact gelijk aan mijn tv, vandaag heb ik de Loewe namelijk vergeleken met mijn problemen! Exact eender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten de strepen bij iedereen wel hetzelfde? Ik bedoel daarmee horizontaal of verticaal?
Zomaar een vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb o.a. horizontale strepen maar ook grijze wolken!

Als je ook op de engelse/franse fora's kijkt zie je dat het vaak gewoon wolken worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik heb een donkere vlek in het midden met aan de linker en rechter zijde 5 a 6
horizontale lammelen , zoals het hier genoemd word.
Dit is met het aanzetten van het scherm duidelijk te zien, na verloop van tijd 2 a 3 uur is het wel iets minder maar als nog goed te zien op het blauwe scherm.
Het fenomeen trekt niet helemaal weg.
Bij lichte beelden , tv uitzendingen of DVD, zijn ze ook te zien.

Kortom voor een scherm van deze prijs niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ook hier horizontale lamellen, en wat vlekken. Ik moest een fotootje opsturen, en vandaar gingen ze verder met analyses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
bandietjeoo7 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:22:
Ik heb een donkere vlek in het midden met aan de linker en rechter zijde 5 a 6
horizontale lammelen , zoals het hier genoemd word.
Dit is met het aanzetten van het scherm duidelijk te zien, na verloop van tijd 2 a 3 uur is het wel iets minder maar als nog goed te zien op het blauwe scherm.
Het fenomeen trekt niet helemaal weg.
Bij lichte beelden , tv uitzendingen of DVD, zijn ze ook te zien.

Kortom voor een scherm van deze prijs niet acceptabel.
Zelfde hier bij mijn precies zoals je het omschijft! Lijkt net of hij moet opwarmen! volgens mijn verdwijnt het na een kleine 15 min zeer vreemd

Edit: Heb philips gebelt, die sturen een monteur om te kijken, eventueel meenemen om te laten repareren.......................

[ Voor 8% gewijzigd door Dephaezer op 17-01-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Toch Philips maar eens mailen over die nieuwe panelen (als ze wat los willen laten tenminste).
Dit is het antwoord van Philips:

PHILIPS

Geachte heer,

U heeft ons gevraagd of er in televisies van het type 37PF9731D/10 nog ondeugdelijke onderdelen worden ingebouwd..

Als er al sprake is van een aantal ondeugdelijke toestellen dan wordt, zeker als zoiets bekend is, uiteraard geen gebruik meer gemaakt van dergelijke onderdelen. Ook is het voorkomen op een aantal websites van een dergelijk iets doorgaans niet representatief voor de werkelijkheid, in ieder geval geeft het geen totaalbeeld. Natuurlijk is er wel eens een product dat door controles heen glipt, maar van een structureel probleem is bij dit toestel geen sprake.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

(naam verwijderd)
Philips Consumer Care

Tel.: 0900-8407 (€ 0.20 per minuut)

Met name met de regel "van een structureel probleem is bij dit toestel geen sprake" heb ik dus enige moeite na het lezen van vele posts hier. Ik heb (met bijgevoegde links ter verduidelijking) nogmaals per mail om opheldering gevraagd, maar als men blijft ontkennen koop ik er dus geen. Voor dat bedrag is het risico mij te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het probleem wordt hier natuurlijk uitvergroot, het is pas structureel als er een bepaald percentage dezelfde fout heeft. Wil niet zeggen dat het daarom niet minder is maar zo bekijken ze het nu eenmaal, en niet alleen philips bekijkt het zo. Het is natuurlijk erg vervelend maar als het waar is van die kunstoflagen vind ik het nog wel mee vallen, zou het veel erger hebben gevonden als er iets met de techniek mis is. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar jij krijgt in ieder geval een reactie. Ik heb nu 2 maal een mail gestuurd, maar krijg uberhaupt geen antwoord van philips per mail, alleen een bevestiging dat ze de mail hebben ontvangen en binnen 4 werkdagen reageren, wat vervolgens niet gebeurt.

Ik wacht nog even en ga ze dan maar eens bellen. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die een monteur langskrijgen, hoe de reparatie plaatsvindt en uiteraard of het probleem duurzaam verholpen wordt.

Wat ik nog bedacht: de vlekken op het scherm waren bij mij wel vanaf het begin zichtbaar op een volledig blauw scherm zonder signaal, ze zijn alleen erger geworden en nu ook zichtbaar in tv-uitzendingen met lichte luchten . Dan zou er dus 'af fabriek' al stof in hebben gezeten, wat me niet waarschijnlijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid.

Ik heb het dus niet over de lichte strepen die je bij een "koud" toestel kan zien bij een blauw scherm. Deze zijn inderdaad vrij snel verdwenen. Dit komt puur doordat de lampen nog moeten opwarmen.

Nee, ik heb het puur om de vlekken die zichtbaar blijven. Die zijn dus op een blauw/wit scherm ook niet licht van kleur maar grijsachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:29:
Tja het probleem wordt hier natuurlijk uitvergroot, het is pas structureel als er een bepaald percentage dezelfde fout heeft. Wil niet zeggen dat het daarom niet minder is maar zo bekijken ze het nu eenmaal, en niet alleen philips bekijkt het zo. Het is natuurlijk erg vervelend maar als het waar is van die kunstoflagen vind ik het nog wel mee vallen, zou het veel erger hebben gevonden als er iets met de techniek mis is. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk niet goed.
Misschien valt het ook allemaal wel mee, maar omdat er ergens wordt gemeld dat er vanaf februari panels konden worden omgewisseld, hoopte ik dat ze ook konden zeggen of ze vanaf februari (of al eerder) de bewuste 'slechte' panels niet meer gebruiken in de fabriek. Dan was ik er wat geruster op en zou ik er 1 kopen.

Hoewel ze het probleem dus wellicht kunnen verhelpen, heb ik liever dat de kans dat ik er mee in aanraking kom door Philips is geminimaliseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door DapperDen op 18-01-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
In een poging enig inzicht te krijgen in de omvang van de problemen heb ik een poll samengesteld:

Poll: Heb je een probleem en sinds wanneer post je in dit forum?
Geen probleem, vaste bezoeker forum
Geen probleem, newby op forum
Wel probleem, vaste bezoeker op forum
Wel probleem, zodoende hier gekomen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=162287&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Je moet uiteraard wel een 37PF9731D/10 bezitten om mee te kunnen doen >:) .

In theorie zou je, door de stemmers op optie 4 buiten beschouwing te laten, een aardig inzicht moeten krijgen hoeveel procent van de kopers problemen heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:53:

In theorie zou je, door de stemmers op optie 4 buiten beschouwing te laten, een aardig inzicht moeten krijgen hoeveel procent van de kopers problemen heeft.
Denk dat je dan zeker ook optie 3 buiten beschouwing moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 12-09 23:15
Zitten die panelen dan aan de zicht zijde of tussen de lampen en het eigenlijke lcdscherm als defuser?
Overigens heb ik gestemd maar ik heb de 32" dus ik weet eigenlijk niet of daar wel problemen mee bekent zijn.
Ik heb ze in ieder geval niet die problemen.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn bestelde 32PF9731 ontvangen, en gelijk zag ik al een probleem...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/dB/32pf9731_backlight.jpg

rechtsonder is er iets teveel "lightbleed", dus meteen Philips een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie hierop

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:40:
Ik heb vandaag mijn bestelde 32PF9731 ontvangen, en gelijk zag ik al een probleem...

[afbeelding]

rechtsonder is er iets teveel "lightbleed", dus meteen Philips een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie hierop
mail sturen, nou dan kan je lang wachten op antwoord denk ik!, wacht al weken op reactie, ook via de telefoon zijn ze niet vlot, ik zou namelijk terug gebelt worden door de TD van philips voor het weekend, nou heb nog steeds niks vernomen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

[afbeelding]

Is dat niet vrij normaal voor LCD's?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een LCD TV wat tot de topmodellen behoort vrees ik van niet nee.

Mijn Samsung 40M51 heeft er toch geen last van, dus we zullen zien wat Philips hiervan gaat zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 16:52
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.voorthuizen/Pictures/pf9731.JPG

Vandaag bij de BCC geweest om te kijken en wat Ambilight LCD's te vergelijken.
Zoals ik al heb aangegeven twijfel ik tussen een 37pf9731 en een 42pf9731.
Ze hadden een Full HD demo draaien van een een soort Jazz-unplugged sessie.
Super mooie beelden, haarscherp en helder.
Toen de HD-demo de aftiteling begon te draaien (witte tekst op een donker bruine achtergrond van onder naar boven lopend) viel mij iets storends op.
Bij overwegend dunne karakters verscheen er een soort witte ruis onder de karakters (zie afbeelding)[img]c:\temp\pf9731.jpg[/img].
De verkoper(s) hierover aangesproken en gevraagd of ze demo een keertje wilden terug"spoelen" om hun een verklaring hiervoor te laten geven.
Toen ze dit zagen, was hun reaktie natuurlijk dat ze dit voor het eerst zagen.
De enige verklaring die ze konden geven is dat het type "PF9731" dit probleem dan heeft en andere typen niet.
Ik heb tijdens de aftiteling ook andere Philips panelen en andere merken vergeleken en alleen alle PF9731-modellen hadden dit probleem.
Kan iemand dit eens controleren of dit d.m.v. een instelling aangepast kan worden?
Als dit probleem er niet was geweest had ik vandaag nog de 42pf9731 besteld (uiteraard niet bij BCC, aktieprijs €3200,-- was nog véél te duur), nu wil ik eerst eens weten of dit wel een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Voorthuizen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:20:
De enige verklaring die ze konden geven is dat het type "PF9731" dit probleem dan heeft en andere typen niet.
Ik heb tijdens de aftiteling ook andere Philips panelen en andere merken vergeleken en alleen alle PF9731-modellen hadden dit probleem.
Misschien ook een toestel met een Sharp paneel (aangezien ik begrepen heb dat die in de PF9731 gebruikt zijn)? Ik mag toch aannemen dat in de meeste Philips toestellen hun "eigen" LG.Philips panelen zitten en die hebben het dan misschien niet?
Of waren er ook Sharp toestellen bij de anderen die je bekeken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst eens proberen om het toestel in de winkel van de "shop"settings af te halen en hem op thuis zetten. Dit scheelt al aanmerkelijk, die shop settings zien er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DapperDen,

Philips gebruikt vrijwel geen LG.Philips schermen! Philips is namelijk ook al uit deze samenwerking gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:15:
@DapperDen,

Philips gebruikt vrijwel geen LG.Philips schermen! Philips is namelijk ook al uit deze samenwerking gestapt.
Oh. Weer wat geleerd 8)7
Dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:02:
Ik zou eerst eens proberen om het toestel in de winkel van de "shop"settings af te halen en hem op thuis zetten. Dit scheelt al aanmerkelijk, die shop settings zien er echt niet uit.
Dus het was volgens jou dan toeval? Dat alle PF9731-modellen op "shop"-settings stonden en alle andere op de "thuis" instelling? Dat gaat er mij niet in zo'n verklaring.
Wat bedoel je trouwens met deze "shop" en "thuis"-instelling?

Welke 32,37 of 42PF9731 bezitter kent dit verschijnsel en kan verklaren dat dit m.b.v. instellingen ongedaan kan maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Voorthuizen,

waar Rene op doelt is dat er veel aan de instellingen gekloot wordt in de winkels. Hierdoor is de kans dat je een perfect beeld ziet vrijwel uitgesloten.
Verder is het dus zo dat je een LCD van Philips in kan stellen op "Shop" of "Home". Dit is iets was Philips in de toestellen zet. Thuis wil je dit kreng echt niet in de Shop modus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorthuizen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:14:
[...]

Dus het was volgens jou dan toeval? Dat alle PF9731-modellen op "shop"-settings stonden en alle andere op de "thuis" instelling? Dat gaat er mij niet in zo'n verklaring.
Wat bedoel je trouwens met deze "shop" en "thuis"-instelling?

Welke 32,37 of 42PF9731 bezitter kent dit verschijnsel en kan verklaren dat dit m.b.v. instellingen ongedaan kan maken???
Als je nou geen enkel idee hebt waar ik het over heb flame me dan ook niet af!!!!!!!!! Nergens voor nodig, ik zeg toch niet dat het niet zo is of wel?! Als er wordt gevraagd of dit met een instelling is op te lossen geef ik hier alleen maar antwoord op, zelf zie je het namelijk het best omdat je weet waar je naar moet kijken en in de winkel hebben ze ook nog eens dezelfde demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Heb afgelopen vrijdag mijn backlight probleem aangemeld bij Philips. Ik heb er behoorlijk last van (midden, onderste helft) op mijn 37PF9731 en lijkt elke dag erger te worden en is duidelijke te zien tijdens TV kijken.

ESK (één van de 3 technische service service centers van Philips) heeft vandaag gebeld en gemeld dat men bekend is met het probleem maar dat de finale oplossing nog niet bekend is. Philips heeft aangegeven (aan ESK) dat de oplossing er in februari zou zijn, waarschijnlijk een vervanging van het panel ter plekke.

Ik zou gebeld worden door ESK zodra men wist wat de oplossing zou zijn.

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Kun jij er misschien een goede foto van maken tyfoon_2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat zijn goede berichten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:23:
[...]

Als je nou geen enkel idee hebt waar ik het over heb flame me dan ook niet af!!!!!!!!! Nergens voor nodig, ik zeg toch niet dat het niet zo is of wel?! Als er wordt gevraagd of dit met een instelling is op te lossen geef ik hier alleen maar antwoord op, zelf zie je het namelijk het best omdat je weet waar je naar moet kijken en in de winkel hebben ze ook nog eens dezelfde demo.
Rene, mijn opmerking was niet zo bedoeld, sorry 8)7
Wat ik bedoel met mijn reaktie is dat als een tv-verkoper dit tegen mij zou zeggen ik dit niet zou geloven zonder eerst een goed beeld te hebben gezien.
Bezit jij een pf9731? Als jij dan zo'n scene (1080) hebt waarin tekst wegloopt, zie je dit verschijnsel dan niet. Dan ben ik al tevreden, omdat ik dan weet dat het niet hoort bij dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

hey ik heb de mijne vandaag gekregen, wat is dat voor een screenprint? Ik ben ook benieuwd of ik daar last van heb.
Hoe heb jij je instellingen eigenlijk gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dephaezer schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Zelfde hier bij mijn precies zoals je het omschijft! Lijkt net of hij moet opwarmen! volgens mijn verdwijnt het na een kleine 15 min zeer vreemd
* curry684 meldt.

Vorige week viel het mij voor het eerst op dat de ondertiteling bij een programma in het midden vaalgrijze letters leek te hebben, terwijl het aan de linker- en rechterkant wel helder wit was. In eerste instantie dacht ik dat het gezichtsbedrog was, en ik schonk er geen aandacht meer aan omdat het me even later niet meer opviel. Vandaag viel het me weer op, en toen heb ik er wat langer naar gezocht. Op het blauwe non-signal scherm is het overduidelijk: 4 horizontale strepen waarin het lichtelijk donkerder is, en een grote wolk midden onderin waarin het merkbaar donkerder is. Bij felwitte beelden is het ook duidelijk waarneembaar.

Na een stuk of 3 uur aan staan is het vrijwel weg, zie ik alleen nog een klein wolkje en de onderste 'lamel'. Ik ga nu het probleem bij Mokio aanmelden, mogen ze laten zien wat een goede service ze hebben ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFABLE:

is van mijn digitale decoder wat er op hangt, was de enige zender wat gewoon zwartweergave deed, waarop ik het duidelijk kon laten zien.

mijn settings:
contrast: 78
helderheid: 56
kleur: 58
scherpte: 3

Dit is een foto van gisteren... (kabelsignaal)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/dB/32PF9731.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@voorthuizen

Ik zou dan eerst een demo moeten afspelen, die heb ik niet voorhanden. Wat je volgens mij het beste eerst even kan proberen is teruggaan naar die winkel en dan opnieuw naar de demo kijken, op 1 van de 9731 toestellen de settings veranderen naar thuis (even in de manual online kijken), en de ander zo laten staan. Je wilt toch het liefst zelf zien of het scheelt :) Mensen die thuis de setting wel eens op shop hebben gehad kunnen beamen dat dit een wereld van verschil is, het ziet er thuis werkelijk niet uit. De 9731 heeft weer andere techniek aan boord dan andere modellen, misschien heeft het er wat mee te maken. Die shop settings zijn bedoeld om zo de eigenschappen beter te laten uitkomen in fel licht, aftiteling op een zwarte achtergrond zal het niet voor bedoeld zijn. Is op ze minst het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:19:
MrFABLE:

is van mijn digitale decoder wat er op hangt, was de enige zender wat gewoon zwartweergave deed, waarop ik het duidelijk kon laten zien.

mijn settings:
contrast: 78
helderheid: 56
kleur: 58
scherpte: 3

Dit is een foto van gisteren... (kabelsignaal)
[afbeelding]
ah oke, en de settings komen redelijk overeen zo te zien.
wat heb jij eigenlijk aan staan en op welke sterktes zoals pp3 en DNR enz?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
My-life schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:14:
Kun jij er misschien een goede foto van maken tyfoon_2?
Ik heb wat foto's. Heb jij een plekje waar ik ze neer kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:15:
@DapperDen,

Klopt gedeeltelijk. Philips gebruikt ook panels van andere fabrikanten maar Philips is nog steeds aandeelhouder in LG Philips LCD met een belang van ~ 33 procent, vrijwel het zelfde belang als LG in het bedrijf heeft. De rest van de aandelen is vrij verhandelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

curry684 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:09:
* curry684 meldt.

Vorige week viel het mij voor het eerst op dat de ondertiteling bij een programma in het midden vaalgrijze letters leek te hebben, terwijl het aan de linker- en rechterkant wel helder wit was. In eerste instantie dacht ik dat het gezichtsbedrog was, en ik schonk er geen aandacht meer aan omdat het me even later niet meer opviel. Vandaag viel het me weer op, en toen heb ik er wat langer naar gezocht. Op het blauwe non-signal scherm is het overduidelijk: 4 horizontale strepen waarin het lichtelijk donkerder is, en een grote wolk midden onderin waarin het merkbaar donkerder is. Bij felwitte beelden is het ook duidelijk waarneembaar.

Na een stuk of 3 uur aan staan is het vrijwel weg, zie ik alleen nog een klein wolkje en de onderste 'lamel'. Ik ga nu het probleem bij Mokio aanmelden, mogen ze laten zien wat een goede service ze hebben ;)
Exact zelfde verschijnsel bij mij.

Maar even iets anders, jij (en wellicht nog anderen?) hebben een xbox360 op de tv aangesloten. Ik was benieuwd naar welke kabel je hiervoor gebruikt. Ik heb het tot nu toe via de bijgeleverde kabel op 1080i gedaan, en bevalt prima.

Probleem is nu dat ik mijn Nintendo Wii ook via component wil aansluiten. Nu kan ik de Xbox 360 aansluiten via de VGA kabel, of op zoek naar een XCM console component switch.

Ik heb de VGA kabel van een collega even mogen proberen, maar tot mijn verbazing kan ik dan de 1920x1080 resolutie niet selecteren (scherm blijft blauw), dus zit je max op 1280x720 omdat deze resoluties dus blijkbaar alleen progressive zijn. Ziet er op zich prima uit maar vind ik toch een beetje zonde als het scherm een native resolutie heeft van 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb vandaag van ESK te horen gekregen dat ze mijn 37PF9731D nog niet kunnen repareren omdat Philips heeft toegezegd dat er ongeveer half februari een nieuw LCD panel wordt geleverd waarin de beschreven problemen op dit forum, namelijk het backlight probleem, verholpen zouden moeten zijn.

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

oZy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:48:
[...]

Exact zelfde verschijnsel bij mij.

Maar even iets anders, jij (en wellicht nog anderen?) hebben een xbox360 op de tv aangesloten. Ik was benieuwd naar welke kabel je hiervoor gebruikt. Ik heb het tot nu toe via de bijgeleverde kabel op 1080i gedaan, en bevalt prima.
Splitter voor je componentkabels dan :) Ik heb er ook een Wii naast staan, die nu nog op composite staat, maar hier komt ook een splitter.

Mokio heeft vandaag namens mij contact gehad met Philips, welke het probleem erkennen en overnemen van de leverancier. Ze hebben het in behandeling genomen en koppelen terug zodra ze een fatsoenlijke oplossing hebben. Ik moet ze nog even bellen voor exacte details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
tyfoon_2 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Ik heb wat foto's. Heb jij een plekje waar ik ze neer kan zetten?
Kom maar op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/68059/FFFFFF/000000/1 zet ik ze wel online.

Vandaag weer even bij de plaatselijk BCC langs gelopen. Ze hebben alle LCD tv's opnieuw ingedeeld en neergezet. Eén wand is Philips only. Deze waren ook een stuk beter afgesteld als de vorige keer.
Het blijft een mooi beeld hoor :9~ . Dan maar gaan 1080p, als er binnen nu en 2 maanden geen opvolger is (waar het niet naar uitziet) hang hij binnenkort bij mij aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Vandaag ben ik terug gebeld door een service medewerker van philips, deze melden mij inderdaad dat er in februari nieuwe panelen komen, ze zouden als deze binnen waren gelijk opbellen, hij zei ook dat waarschijnlijk dit paneel thuis er in gezet kan worden.We wachten dan maar rustig af, meer kan je toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:06:
Het telefoonnummer is: 0900-8407.
Zorg dat je he aankoopnota bij de hand hebt en het serie nummer (na te kijken via het indrukken van 1-2-3-6-5-4).
Ook ik heb vanmorgen dat nummer gebeld, probleem werd niet ontkend , word doorgespeeld naar een andere afdeling en die nemen contact met me op.
Nu FF afwachten waneer ze bellen en wat ze eraan gaan doen.

Heb nog 3 foto's bijgevoegd zodat jullie kunnen zien welk
probleem er bij mij speeld en dat ik niet voor niets heb gebeld

Deze foto is gemaakt nadat de TV net aan was gezet:
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/1566/496049092cc.jpg

En deze 2 zijn gemaakt nadat de TV al een paar brand uren erop heeft zitten:

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8128/593610436wa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4663/386231824bz.jpg

Word vervolgd.

ps ik ben geen fotograaf , dus mijn excuus voor deze scheve foto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Oei bandietje, jij hebt het wel heel ernstig. Bij mij begint het meer zoals op de eerste foto en trekt het na een paar uur juist grotendeels weg (totdat ie weer een half uur heeft uitgestaan). Ik stoor me er in ieder geval nauwelijks tot niet aan tijdens gamen of gewoon TV kijken.

Ik heb net Philips teruggebeld en je krijgt een heel spannend blaatverhaal dat ze het probleem erkennen en aan het onderzoeken zijn, en als het met een softwareupdate opgelost gaat worden krijg je een USB-stick etc. etc. Naja, ze erkennen het iig, en er zijn technisch meer capabele mensen naar aan het kijken ;)

[edit]
Ter illustratie, zo manifesteert het probleem zich bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/backlightprobleem.jpg

De 'wolk' onderin is irritanter dan de 'luxaflexen', daar je bij ondertiteling vaak veel wit ziet, en dan zijn de middelste letters dus merkbaar grijs.

[ Voor 19% gewijzigd door curry684 op 24-01-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allejesus bandiet, hoe lang zit je hier al naar te kijken? Ziet er werkelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ach ze gaan zich vast vermaken met het vervangen van een paar duizend panels bij mensen thuis 8)7

Zal leuke rekening zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dan hebben ze denk ik weer geluk dat ze panelen van Sharp gebruiken. Die veroorzaken het probleem toch? Leuke rekening inderdaad, maar ik mag hopen voor Philips dat het een rekening voor Sharp is ;) .

@bandietjoo7
Dat is echt erg ja. Dat je nu pas gebeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Heb een plekje gevonden om ze neer te zetten. Als je dacht dat de vorige foto's erg waren.... Ik moet zeggen dat het snel erger is geworden binnen een paar weken tijd.

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/24/f_IMG6810rei_faa4m_210768d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/24/f_IMG6811rei_faa4m_6a45ba1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ook behoorlijk beroert ja.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit door stof kan komen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClearMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05-2023
Voorthuizen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:20:
[afbeelding]

Vandaag bij de BCC geweest om te kijken en wat Ambilight LCD's te vergelijken.
Zoals ik al heb aangegeven twijfel ik tussen een 37pf9731 en een 42pf9731.
Ze hadden een Full HD demo draaien van een een soort Jazz-unplugged sessie.
Super mooie beelden, haarscherp en helder.
Toen de HD-demo de aftiteling begon te draaien (witte tekst op een donker bruine achtergrond van onder naar boven lopend) viel mij iets storends op.
Bij overwegend dunne karakters verscheen er een soort witte ruis onder de karakters (zie afbeelding)[[url=c:\temp\pf9731.jpg]afbeelding[/url]].
De verkoper(s) hierover aangesproken en gevraagd of ze demo een keertje wilden terug"spoelen" om hun een verklaring hiervoor te laten geven.
Toen ze dit zagen, was hun reaktie natuurlijk dat ze dit voor het eerst zagen.
Kan iemand dit eens controleren of dit d.m.v. een instelling aangepast kan worden?
Als dit probleem er niet was geweest had ik vandaag nog de 42pf9731 besteld (uiteraard niet bij BCC, aktieprijs €3200,-- was nog véél te duur), nu wil ik eerst eens weten of dit wel een probleem is?
Ik kan bevestigen dat dit optreed bij 1080i input als er wit-zwart overgangen in het beeld zitten die slecht een pixel hoog zijn. Het ziet er idd uit als een soort witte ruis. Het zou kunnen dat dit ook echt een analoge storing is aangezien ik de tv via analoog component heb aangesloten.

In de praktijk heb ik dit (behalve op een testimage) slecht een keer gezien terwijl ik een foto bekeek. Op bewegend beeld heb ik het nooit gezien.

PS 42PF9731 gewoon lekker bestellen. Perfekt apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
rene2004 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:08:
Allejesus bandiet, hoe lang zit je hier al naar te kijken? Ziet er werkelijk niet uit.
De TV heb ik 22-12-06 geleverd gekregen en het probleem heb ik eigelijk vanaf het begin al gezien maar toen trok het weg na een uurtje, en dacht ik dat het bij de techniek hoorde.
Maar nadat ik hier las dat het een probleem was en niet iedereen het had en het probleem ook nog eens erger word , heb ik gisteren maar ff gebeld.
Ik kan natuurlijk terug gaan naar BCC waar ik de TV gekocht heb , maar rechtstreeks met Philips leek me beter.

[ Voor 43% gewijzigd door bandietjeoo7 op 25-01-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

tyfoon_2 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:07:
Heb een plekje gevonden om ze neer te zetten. Als je dacht dat de vorige foto's erg waren.... Ik moet zeggen dat het snel erger is geworden binnen een paar weken tijd.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tering :X * curry684 slaat kruisje en bidt dat de zijne het niet zo bont gaat maken voor de replacement eris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de 9831 te kopen. Toch enkele vragen aan de gebruikers hier van de 9731.
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting wireless? er staat "optionele wifi-bridge vereist"
Ik vind dit apparaat nochtans nergens op site van philips? wie gebruikt deze feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 05:15:
Ik overweeg de 9831 te kopen. Toch enkele vragen aan de gebruikers hier van de 9731.
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting wireless? er staat "optionele wifi-bridge vereist"
Ik vind dit apparaat nochtans nergens op site van philips? wie gebruikt deze feature?
Heb je deze search al geprobeerd? ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen, niet met die zoekwoorden >:)

Er stond een goede vraag in nochtans waar ik zelf ook niet het antwoord op ken, en niemand heeft ze daar beantwoord;

1.
Computer formats gaan tot 1024x768 (bv. bij een 42PF9830), maar videoformats tot 1080i. Hoe moet ik dat zien? Sluit ik mijn HTPC op DVI-in van de TV: zie je dan desktop slechts in 1024x768? Geldt dat dan ook als je straks videokaarten krijgt met HDMI poort en je die dus op HDMI van je TV kunt aansluiten? of gaan die in 720p of 1080i/p weergegeven worden

2; (bijkomende vraag van mij)

Stel je sluit je laptop aan op de philips via hdmi, en je speelt een film af via de laptop. Er gebeuren al een reeks bewerkingen op de videokaart dan, het signaal komt vervolgens in de philips, daar krijgt het de clear lcd, natural motion etc nog eens op zich los. Zal de technologie van de beeldkaart niet gaan vechten met dat van de tv zelf?
of gaat deze redenering niet op omdat de beeldkaart niets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:04:
[...]

neen, niet met die zoekwoorden >:)

Er stond een goede vraag in nochtans waar ik zelf ook niet het antwoord op ken, en niemand heeft ze daar beantwoord;

1.
Computer formats gaan tot 1024x768 (bv. bij een 42PF9830), maar videoformats tot 1080i. Hoe moet ik dat zien? Sluit ik mijn HTPC op DVI-in van de TV: zie je dan desktop slechts in 1024x768? Geldt dat dan ook als je straks videokaarten krijgt met HDMI poort en je die dus op HDMI van je TV kunt aansluiten? of gaan die in 720p of 1080i/p weergegeven worden

2; (bijkomende vraag van mij)

Stel je sluit je laptop aan op de philips via hdmi, en je speelt een film af via de laptop. Er gebeuren al een reeks bewerkingen op de videokaart dan, het signaal komt vervolgens in de philips, daar krijgt het de clear lcd, natural motion etc nog eens op zich los. Zal de technologie van de beeldkaart niet gaan vechten met dat van de tv zelf?
of gaat deze redenering niet op omdat de beeldkaart niets mee te maken heeft?
1. Via DVI tot 1080i input en via VGA tot 1024x768 (dat laatste dus middels DVI-VGA adapter). Let op: de wat oudere laptops kunnen op hun eigen scherm bv. 1600x1200 weergeven, maar de max. output via VGA-out kan slechts 1024x768 zijn! Nieuwere laptops hebben hogere output resoluties. Die zijn dus ook van belang wil je evt. een beamer met je laptop aansturen.

2. Eerst gaat je videokaart het beeld verwerken (incl. evt. hardwarematige HD decoding) en alle andere opties die je hebt aanstaan. Dat signaal wordt vervolgens via DVI danwel HDMI verstuurd naar je TV waar het door de Faroudja chip wordt bewerkt (deinterlacing) en de rest van de bewerkingen ondergaat (DNR, clear LCD, etc.) om als 1080p te worden weergegeven.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht!!!!

Ik moet er ook aan geloven. Ik zit (mijn zoontje dan) Dribbel te kijken. Dribbel heeft een witte achtergrond.

Tot mijn schrik zie ik ook het bekende backlight probleem!! :( 8)7

Is het verstandig om gelijk het 0900 nummer te bellen van Philips of de (internet)winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Balda: Ik zou direct het 0900 nummer bellen. Heb ik ook gedaan. Ben prima en vriendelijk geholpen. Ze vragen je NAW gegevens, dag van aankoop en serienummer. Dit alles noteren ze met een duidelijke klacht omschrijving.

Vervolgens neemt een erkend Philips service center contact op. Bij mij gaven ze aan dat Philips in de laatste fase is van het probleem onderzoek/oplossing. Ik Word zodra er een oplossing is weer gebeld om een afspraak te maken (de persoon die belde dacht binnen 2 a 3 weken).

Kortom, erg vervelend dit, maar voorlopig lijkt Philips de klacht wel degelijk te onderkennen en gaan het proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sl1200

Mag ik vragen waar je de informatie vandaan hebt, dat de 37PF7931D in het bezit is van een Faroudja deinterlacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:09:
Is het verstandig om gelijk het 0900 nummer te bellen van Philips of de (internet)winkel?
De leverancier is in eerste instantie verantwoordelijk voor garantieafhandeling, dus de winkel. Deze meldt je vervolgens aan bij Philips waarna deze jou bellen. Dat je toch bij Philips uit komt vervolgens is secundair aan het feit dat degene die jouw garantie levert op de hoogte moet zijn van het feit dat jouw apparaat wordt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de klacht van het backlight probleem bij zowel Philips als de leverancier gemeld.

Philips heeft alle info genoteerd en zegt zoals bij de meeste dat het probleem bekend is en dat men nog aan het zoeken is naar een oplossing. Ik word teruggebeld.

0900-8407

Voor het serienummer van de tv. Aanzetten en op willekeurig kanaal de toetsen 1-2-3-6-5-4 achter elkaar indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ambilight is reeds tweemaal kapot gegaan aan de linkerzijde. Volgens de reparateur van Philips is dit ook een bekend probleem en adviseerde me te wachten tot februari als Philips met een nieuwe printplaat of iets dergelijks komt waarbij het probleem verholpen wordt.

Ik wacht dus ook af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt dat we dit, net zoals de HD decoder van Samsung, maar eens moeten gaan aanmelden bij Kassa en Tros Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waarom? Philips doet volgens mij hun best om het op te lossen.

Waarom zou je gaan klagen? Denk je dat het dan sneller gaat?
Het is blijkbaar een structureel probleem waar een structurele oplossing voor moet komen. Dit begint hoogstwaarschijnlijk weer opnieuw bij de tekentafel. Het lijkt mij dan ook niet vreemd dat dit tijd kost.

Bij alle berichten die ik heb gelezen wil Philips zijn klanten goed helpen.

Denk je dat Philips jou express een slechte tv heeft verkocht zodat ze hem nu op eigen kosten kunnen gaan repareren?

Wat wil je bereiken door je agressief op te stellen?

[ Voor 17% gewijzigd door My-life op 30-01-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:53:
Mij lijkt dat we dit, net zoals de HD decoder van Samsung, maar eens moeten gaan aanmelden bij Kassa en Tros Radar.
Sorry dat ik het zeg maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als het nou zo is dat er niks aan gedaan wordt of als er niks aan gedaan kan worden en je krijgt je geld niet terug ok. Maar vooralsnog erkennen ze het probleem en wordt er naar een oplossing gezocht dus is er, wat service betreft, niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho ho heren, niet zo snel oordelen. Stel je voor;
Ik koop een high-end TV, en een HDTV decoder (DCB-H360R (HDTV)). Enkele maanden terug, en ik geloof nog steeds, toch wel een aardige combinatie, voor aardig wat Euri.
Eerst heb je dan weken te maken met alle perikelen rondom de DCB-H360R (HDTV), uitzending in Kassa, omruilactie voor alle decoders (want HDMI werkt niet goed) etc. Als je een beetje volgt wat er zo rondom HDTV gebeurt heb je dat niet kunnen missen.

Oh ja, en dan heb je ook nog weken bij @Home moeten bellen om ze te vertellen dat wij toch echt wel een kabelaansluiting hebben, en dus een digitaal + HD abonnement kunnen krijgen. Maar dat even terzijde.

Dan is eindelijk de decoder zoals ie bedoelt is, en kun je haarscherp HDTV kijken op je, jawel high-end philips tveetje, komt het volgende om de hoek kijken. De foto's zoals hier getoond, dat heb ik dus ook, lamellen en zwarte vlekken.

Daar wordt ik dus wel een beetje moe van.

Ik wil me dus niet agressief opstellen, en ben het ook met jullie eens dat Philips het probleem erkent etc. Maar eigenlijk, eigenlijk, eigenlijk had het gewoon niet moeten gebeuren. Het is belangrijk dat producenten scherp blijven. Daar zijn ook deze tv programma's voor.
Natuurlijk doen ze zoiets niet met opzet, maar ik koop wel een Philips, oa omdat het NL is, en deze tv gewoon een top tv is.
Dus tja, het is gewoon teveel wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook nog de problemen met je koffiezetapparaat en de wasmachine erbij optellen.
Ga verder niet meer op reageren op deze, met alle respect, onzin. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Sorry gardan ik ben het toch met je eens. Opgeven aan het programma Radar dat Philips.

Hun hebben toch zo'n 'warme douche' item in de show zitten. Als ik jou was zou ik ze hiervoor opdragen.

Jij hebt inmiddels veel te maken gehad met producten die te kort komen en blijkbaar is Philips de enige die dit netjes wil oplossen.

"En daarom geeft ik aan Philips de warme douche ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
My-life schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:43:
Sorry gardan ik ben het toch met je eens. Opgeven aan het programma Radar dat Philips.

Hun hebben toch zo'n 'warme douche' item in de show zitten. Als ik jou was zou ik ze hiervoor opdragen.

Jij hebt inmiddels veel te maken gehad met producten die te kort komen en blijkbaar is Philips de enige die dit netjes wil oplossen.

"En daarom geeft ik aan Philips de warme douche ;) "
_/-\o_ Iets negatiefs positief krijgen, geweldig. Konden er dat maar meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja heren ik vind sommige reacties toch wel het toppunt van het Nederlandse poldermodel.
Iedereen mag kiezen hoe ie zich wil opstellen, zonder dat ik daar agressie bij wil opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Maar sommige dingen hebben wel gevolgen...

Tis inmiddels bij februari en de tijd dat ik een tv ga kopen komt eraan :P .
Ben echt benieuw hoe snel Philips het heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:23:
Tja heren ik vind sommige reacties toch wel het toppunt van het Nederlandse poldermodel.
Iedereen mag kiezen hoe ie zich wil opstellen, zonder dat ik daar agressie bij wil opwekken.
Maar denk je serieus door je zo "aggressief" op te stellen, dat Philips nog steeds welwillend is om het probleem op te lossen :? Als het 6 - 9 - 12 maanden duurt, ok... Maar ze geven nu pas aan ermee bezig te zijn. Geef ze even tijd, of weet jij wel een kant-en-klare oplossing? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b :Y

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Laatst online: 21-08 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:47:
Omdat niemand heeft gereageerd zal ik het nog eens posten.

ik heb een vraagje over de Connected Planet van de 37PF9731. Het lukt me fantastisch om materiaal door te sturen naar de TV. Maar het enige dat ik maar niet aan de praat krijg zijn de ondertitels. De Philips Media Manager die op mijn PC staat laat nochtans toe om ondertitels van het srt. formaat toe te wijzen aan een videofile. Dit doe ik dan ook maar het moment dat ik de video dan afspeel via de LCD dan geeft die gewoon geen ondertitels. Is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Een 2de probleem dat ik heb is dat mijn beelden van PC altijd worden uitgerokken in de hoogte. Ik kan het beeldformaat nergens aanpassen. Is dit al ergens opgelost in een firmware update of zal dit nooit kunnen worden opgelost ?

Bedankt alvast !
Heeft iemand al een oplossing gevonden??? Mij lukt het ook niet om de ondertitels eronder te krijgen!

Graag reactie!

Edwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Wellicht zijn er andere agenda's, maar bij mijn weten ben ik het niet die een oplossing moet zoeken?
Het uitgangspunt is; consument koopt een produkt, kiest een zg. high-end produkt, betaald daar veeel geld voor, verwacht de komende 15 jaar geen problemen?

Het is vooral in de sector consumenten electronica, energiemarkt, en verzekeringen, dat er teveel concessies gedaan worden aan veel zaken door de leverancier.
Prijs/kwaliteit verhouding is dan ietwat scheef?

En natuurlijk ik wacht ook geduldig, heb respect voor de engineers die dit moeten oplossen, die staan ook onder druk, en ga zo maar door.

Punt is dat er wel pricipieel iets scheef is, en tja je zou het kunnen doodzwijgen....
of je probeert er iets aan te doen.
Kweet niet, maar jullie schijnen erg zeker van je zaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en hou er nou maar over op!! Gaat werkelijk helemaal nergens meer over nu!! Zou zeggen bel jij fijn de vara en de tros en doe ze de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:40:
Ja en hou er nou maar over op!! Gaat werkelijk helemaal nergens meer over nu!! Zou zeggen bel jij fijn de vara en de tros en doe ze de groeten.
Waarom zo'n gestresste reactie?
Je kan ook gewoon een post negeren of een TR aanmaken.

Philips heeft nu eenmaal een probleem met een vlaggeschip onder hun LCD-schermen.
Dat er dan een schakering van reacties daarop los kan komen, is niet meer dan logisch:
- niet beseffen dat er iets mis is
- wel beseffen dat er iets mis is, maar hopen dat het overgaat (ik denk een zeer groot gedeelte)
- probleem melden en heel geduldig afwachten
- probleem melden, niet alleen bij Philips, maar ook bij andere podia
- vreselijk kwaad en agressief doen (en dat doet gardan niet!)
etc.

Al die reacties hebben imho recht op een plekje op dit forum. Daarnaast is het melden bij andere openbare podia (zoals radar) niet wezenlijk anders - agressiever - dan melden in dit topic. Philips is een groot en volwassen bedrijf die gewoon goed om moet kunnen gaan met technische problemen die in de openbaarheid komen. Een goede communicatie is geen plicht van de gedupeerde consument maar van het bedrijf in kwestie. Daarnaast leert de ervaring dat wanneer de publicitaire druk groter wordt, de urgentie voor een snelle oplossing ook groter wordt.

Natuurlijk zit Philips daar niet op te wachten, maar suggereren dat het allemaal contraproductief, agressief en/of off-topic is, is weer het andere uiterste. Als één van onze GoT-ers het waard vindt om e.e.a. te melden bij andere media (GoT is ook een openbaar medium... alleen met een minder grote impact), dan ben ik in ieder geval geïnteresseerd in de voortgang.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Maar aangezien Philips heeft aangegeven dat zij het probleem gelocaliseerd hebben, en er alles aan zullen doen deze te verhelpen, heeft het weinig zin om je aggresief op te stellen (kassa/radar inschakelen).

Daar waar geproduceerd wordt, worden fouten gemaakt. High end of low end. Fouten maken is niet erg, zolang de manier waarop deze hersteld worden maar goed is. En philips heeft mij nog niet het gevoel gegeven daar steken te laten liggen, sterker nog: die eerder genoemde warme douche lijkt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Erik_van_H schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:12:
Maar aangezien Philips heeft aangegeven dat zij het probleem gelocaliseerd hebben, en er alles aan zullen doen deze te verhelpen, heeft het weinig zin om je aggresief op te stellen (kassa/radar inschakelen).

Daar waar geproduceerd wordt, worden fouten gemaakt. High end of low end. Fouten maken is niet erg, zolang de manier waarop deze hersteld worden maar goed is. En philips heeft mij nog niet het gevoel gegeven daar steken te laten liggen, sterker nog: die eerder genoemde warme douche lijkt mij beter.
Dat is prima. Wellicht is het inschakelen van kassa en radar effectief, wellicht niet. Daar moet gardan gewoon met de medelezers van dit topic zijn gedachten over kunnen wisselen. Het discussieren over de beste manier van reageren is zoals het hoort op dit forum. Je kan gewoon met elkaar van mening verschillen, zonder een ander af te serveren. Althans...dat is wat ik gewend ben van GoT...

Persoonlijk denk ik dat een groot bedrijf continu bezig is met het oplossen van problemen en dat de inzet van mankracht bepaald wordt door de prioritering en ernst van het desbetreffende probleem. Nu is dit probleem een best wel vervelend probleem, maar volgens mij niet echt één met de allerhoogste prioriteit voor Philips. "De massa" heeft namelijk geen weet van dit vervelende fenomeen dat met een redelijke kans zou kunnen optreden bij dit type scherm. Ik zou daarom niet bij voorbaat willen uitsluiten dat het verhogen van de publicitaire druk een behoorlijk prioriteitsverhogend effect zou kunnen hebben en daardoor een mogelijke versnelling van de oplossing. En dat is wat sommigen hier met kracht lijken te willen suggereren.

Kortom: als gardan besluit met dit probleem "op avontuur te gaan" bij radar en kassa, dan ben ik zeer geïnteresseerd in zijn verhaal hier op GoT. De mensen die niet in dat verhaal zijn geïnteresseerd kunnen altijd zijn posts negeren...

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 02-02-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

The_Sukkel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Je kan gewoon met elkaar van mening verschillen, zonder een ander af te serveren. Althans...dat is wat ik gewend ben van GoT...
Helemaal mee eens, daarom brand ik Gardan ook niet af.
Persoonlijk denk ik dat een groot bedrijf continu bezig is met het oplossen van problemen en dat de inzet van mankracht bepaald wordt door de prioritering en ernst van het desbetreffende probleem. Nu is dit probleem een best wel vervelend probleem, maar volgens mij niet echt één met de allerhoogste prioriteit voor Philips. "De massa" heeft namelijk geen weet van dit vervelende fenomeen dat met een redelijke kans zou kunnen optreden bij dit type scherm. Ik zou daarom niet bij voorbaat willen uitsluiten dat het verhogen van de publicitaire druk een behoorlijk prioriteitsverhogend effect zou kunnen hebben en daardoor een mogelijke versnelling van de oplossing. En dat is wat sommigen hier met kracht lijken te willen suggereren.

Kortom: als gardan besluit met dit probleem "op avontuur te gaan" bij radar en kassa, dan ben ik zeer geïnteresseerd in zijn verhaal hier op GoT. De mensen die niet in dat verhaal zijn geïnteresseerd kunnen altijd zijn posts negeren...
Ook al ben ik het niet met zijn acties eens, natuurlijk ben ik wel benieuwd naar zijn ervaringen hiermee, en hoop ook dat hij deze wil delen op dit forum. Mensen die hier niet in geintresseerd zijn kunnen hier inderdaad overheen lezen. (maar of ze het ook doen is een tweede :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik ook fijn afgebrand, iedereen blij. Maar een punt achter zetten nu vind je niet? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Laten we de hele zaak maar eens gewoon afwachten. :) Hoe het ook is/wordt, de komende twee weken zullen we moeten wachten, en hopen dat Philips iets fraais weet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Hoe kom jij bij twee weken? Ik heb nog niets anders gelezen als februari?

Hopelijk heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, de reperateur, verantwoordelijk voor mijn klacht, geeft aan dat Philips, half februari, met een oplossing komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ok, ik hoop dat hij gelijk heeft.

Zou iemand uit zo'n monteur kunnen krijgen of nieuwe types al andere panelen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:57:
Sorry, de reperateur, verantwoordelijk voor mijn klacht, geeft aan dat Philips, half februari, met een oplossing komt.....
Dat mag ook wel want ik vind tv,DVD kijken of een spelletje spelen, geen Kl***n meer aan.
Ondertitels bijna niet meer te lezen in het midden, spelletje op de ps2 spelen met een donkere vlek onderin het is net of er een reuze schaduw met het poppetje mee loopt , wil ik een savonds een beetje tv kijken moet ik de tv smorgens al aanzetten en dan is het iets minder.

De afdeling van Philips die over dit probleem gaat heeft nog niets van zich laten horen.
Het is nu al bijna 2 weken geleden dat ik dit bij philips gemeld heb.
Lieten ze maar wat van zich horen dan wist ik tenminste iets, wat ik nu weet is allemaal uit de tweede hand en gemeld hier op het forum.

Ik ben BCC geweest die zeggen dat ik het callcenter moet bellen en die zegt op zijn beurt weer dat er een monteur naar moet komen kijken.
Ben nu op het punt aan geland dat ze de monteur mogen sturen, die er dan achterkomt dat het op het moment niet te repareren is, zodat deze mij de kleine broer kan leveren de
32PF9731D/10 en 1000 euro terug op mijn rekening kan storten, dan maar geen Full HD en 3D ambilight.

De 37PF9731D/10 die ze vanaf het begin, dat deze tv uit kwam, er hebben staan heeft er geen last van, super strak beeld en geen vlek met strepen aan beide zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er iid nu ook last van,

al had ik het niet gezien als ik dit topci niet had gelezen :P

vooral als je hem aanzet en het blauwe beeld ziet(geen video input dus) zie je de vlekkken erg goed....

zal maandag maar eens philips bellen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de discussie over de oplossingen blijft nog een andere onbenoemd: de LCD teruggeven aan de leverancier en de koop ongedaan maken. In mijn geval is de LCD inclusief al het Philips toebehoren (design stand behorende bij de 9731d alsook de DVD recorder) terug naar de BCC. Ik moet zeggen men heeft dit ten tweede male keurig opgelost na een eerdere 'flash in the pan' ervaring met de 9830.

Zoals eerder aangegeven was de Philips eind oktober vorig jaar bij mij geplaatst en na circa vijf weken openbaarde zich het probleem. Ook bij mij was het aan het einde werkelijk geen kijken meer (@bandietjeoo7: bellen met de BCC!!!). Bij mij was doorslaggevend het ontbreken van zichtbare doortastendheid bij Philips als het gaat om het erkennen en het oplossen van het probleem. Let wel: op het moment dat ik mijn klacht meldde, stroomde over geheel Europa de backlight problemen over internet. Niets is zo frusterend te horen van call center dat jij de allereerste bent die deze klacht meldt, terwijl op internet het tegendeel blijkt. Ik ben vanmorgen nog even op de Philips site geweest bij productondersteuning. Het zal aan mij liggen, maar terwijl jullie worstelen met dit probleem zie ik nog steeds geen fabrikant die zijn klanten serieus neemt. De omschrijving van dit probleem ontbreekt nog immer onder de veel voorkomende vragen. Dat geeft toch te denken.
Sales levert in beginsel meer op dan after sales, maar als je nu pretendeert high end te leveren laat dat dan ook terugkomen in je service en niet alleen in de prijs van het toestel. Negeren is heden ten dage het meest slechte wat je kunt doen....

Goed inmiddels prijkt bij mij een probleemloze Sony KDL 40W2000 met Sony HD recorder. Wellicht niet high end en zonder ambilight, maar wel uniform en EUR 1.500 goedkoper (dankzij een BTW actie en een EUR 100 retour. Da's toch wel een prettig gevoel.

Succes aan allen en dat Philips maar snel het licht moge zien.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.