To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
De reacties hier in dit topic zijn niet echt eenlijnig wat betreft 720p en 1080i uitzendingen. Dus mogelijk zenden de kanalen deze formaten door elkaar heen (afhankelijk welke uitzending).
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:17:
Afgelopen week ook een 360 aangeschaft, bij de firma Lunenburg, Nuland voor €159
Staat aangesloten op een Sharp 42XL2E, Hd abo via Ziggo aangevraagd.
Had al digitale tv, de Samsung maakt het echter wel veel scherper allemaal.
Zie zelfs niet overdreven verschil tussen de gewone digitale uitzending van Ned1 en de HD versie.
Raar genoeg wel op het gratis HD opera kanaal.
Ook ik ondervind ongemak wat betreft het goed richten van de AB op het kastje en de volumeregelaar werkt niet.
Kan het volme wel uitzetten. Hoop dit nog te ondervangen met een Logitech HarmonyAB.
Ook opvallend het af en toe verpringen van mijn standaard kleurinstelling naar close up scenes waarin de kleurintensiteit toeneemt.
Al met al wel erg tevreden en ben benieuw wat ik dadelijk te zien krijg als de HD zenders worden doorgegeven.
Ow en dat je volume niet werkt komt denk ik doordat je het digitaal hebt aangesloten. Hierdoor kan het volume alleen aan en uit. Volume controle regel je vervolgens met de televisie of reciever.
Ik heb de Samsung 360 met een HDMI kabel verbonden met de TV.
Er is éen zender (ned 1 Kanaal 14) die HD uitzond maar er was geen verschil te zien.
Wel stond er in het venster van de decoder dat het HD was.
Hoe kan het dat er geen verschil te zien is????
Ook was trouwens het volume wel te regelen met de afstand bediening van de TV, maar niet met de afstandbediening van de HD decoder.
Omdat het een upscale is van Nederland 1? Metname het WK, de Tour en de OS zullen in HD zijn. Even geduld dus nog.kakels schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:39:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb de Samsung 360 met een HDMI kabel verbonden met de TV.
Er is éen zender (ned 1 Kanaal 14) die HD uitzond maar er was geen verschil te zien.
Wel stond er in het venster van de decoder dat het HD was.
Hoe kan het dat er geen verschil te zien is????
Ook was trouwens het volume wel te regelen met de afstand bediening van de TV, maar niet met de afstandbediening van de HD decoder.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Op dit moment is het beeld van Ned1 HD identiek aan dat van Ned1 (sd) maar dan door de studio in Hilversum geupscaled naar 720p en in MPEG4 (zover ik weet tenminste) doorgestuurd naar de kabelaars die het vervolgens naar ons doorsturen.
Er is dus geen verschil! Uitsluitend het EK en de OS en met een beetje geluk de tour de france, zullen als bron ook echt HD zijn.
En dan nog als aanvulling:
Omdat de je vraag over volume toch wel 17 minuten voordat je de vraag stelde pas als laatste aanvulling in deze thread toegevoegd was geworden voor de zoveelste keer:
Als je de decoder via HDMI of via Tosslink (de optische kabel) verbonden is met de versterker (dan wel die van je tv of die van een receiver) kun je het volume niet regelen via de decoder. Uitsluitend aan of uit is dan mogelijk. Om het volume te regelen zul je dus de versterker (in jouw geval dus die van de tv) moeten regelen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 22:21 ]
Elke paar seconden is dit het geval. Op de reguliere (ned1) heb ik dit niet.
Daarnaast werkt ook de afstandbediening niet meer, maar dat is weer een ander probleem.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Probleem Geluid: Probeer bij instellingen Media, de Optie A en B uit, en PCM & Dolby Digital combinatie.Phusebox schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:28:
even een vraag; ik heb een H360R (geen RA) en heb geen geluid over HDMI; dit probleem is hier uitvoerig besproken maar Samsung zegt dat er niks bekend is van een probleem bij hun?
Daarnaast werkt ook de afstandbediening niet meer, maar dat is weer een ander probleem.
Probleem AB: Knopje STB indrukken bovenaan de AB.
Verwijderd
ned 1 HD is dus een HD kanaal dat op dit moment slechts SD-Upscaled uitzendt. Dat betekent dus wel dat het in HD wordt ontvangen door je decoder. Als je storing of of bijv. geen geluid hebt op dat kanaal, kan dat het gevolg zijn van teveel verlies van het signaal.RoaDHouse schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:52:
Is het ook normaal dat kanaal-14 (ned1) nu op dit moment ook storingen geeft ? ... ik heb daar namelijk last van.
Elke paar seconden is dit het geval. Op de reguliere (ned1) heb ik dit niet.
Gebruik je splitters in je meterkast om het kabel signaal te splitten? Probeer dan eens de kabel naar de decoder zonder tussenkomst van splitters aan te sluiten op de kabel.
Als dat het probleem oplost, heb je waarschijnlijk een versterker nodig. Let wel, geen versterker bij de Gamma kopen. Investeer in een signaalversterker van Hirschmann... Te koop bij Mediamarkt, kosten ongeveer 90E
heb A, B, C en D geprobeerd en alle andere combinaties van instelling.Friedchicken schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:03:
[...]
Probleem Geluid: Probeer bij instellingen Media, de Optie A en B uit, en PCM & Dolby Digital combinatie.
Probleem AB: Knopje STB indrukken bovenaan de AB.
AB is gewoon dood, universele afstandbediening werkt ook niet
Als ik de speakers op deze manier aansluit en de beamer via hdmi aansluit kan ik dan het volume nog steeds via de ab van de decoder regelen? Anders zou ik namelijk steeds naar mijn speakers moeten lopen om daar aan een knopje te draaien en ik ben van nature nogal lui
I do what I like and I like what I do
(ik heb al gezocht in het topic, maar mijn vraag ben ik nog niet tegen gekomen)
Hoe heb je gezocht dan? Type "sync" in de quicksearch, of "vertraging". Zie mijn uitleg hier.Ralphfx schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:55:
Is het normaal dat het geluid bij Discovery HD niet synchroon loopt met het beeld? Ik heb geluid gewoon via de tv over de HDMI kabel.
(ik heb al gezocht in het topic, maar mijn vraag ben ik nog niet tegen gekomen)
- het geluid valt regelmatig weg, je moet vervolgens van zender switchen om weer geluid te krijgen.
- er verschijnen regelmatig artefacten in het beeld, of beeld valt kortstondig weg vooral bij NED(1) HD, Discovery, NGC de kanalen die ik het meest volg. Vooral in de avond gebeurt dit?
- vanuit standby, aanzetten met de ab gaat regelmatig mis, decoder springt on en vervolgens meteen weer op off.
Ik dacht dat het misschien aan de bekabeling lag maar, heb die inmiddels vervangen door goed afgeschermde hirschmann kabels, connectoren en versterker. Dat heeft niets geholpen
De decoder krijgt een signaal van ong. 80% binnen. 't vreemde is dat zenders als SBS6, RTL etc. het wel goed doen. Met dezelfde signaalsterkte.
Situatie
kabel komt binnen > splitter > kabel 3m > versterker > kabel (7,5m) > decoder > kabel 1m > TV boven
Vanuit de splitter loopt ook nog een kabel naar de woonkamer. Iemand die tips heeft?
[ Voor 12% gewijzigd door et36s op 04-06-2008 23:11 ]
De laatste tijd zie ik op die zenders ook wel wat artifacts.et36s schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:09:
Wat valt de decoder me tegen.
- het geluid valt regelmatig weg, je moet vervolgens van zender switchen om weer geluid te krijgen.
- er verschijnen regelmatig artefacten in het beeld, of beeld valt kortstondig weg vooral bij NED(1) HD, Discovery, NGC de kanalen die ik het meest volg. Vooral in de avond gebeurt dit?
- vanuit standby, aanzetten met de ab gaat regelmatig mis, decoder springt on en vervolgens meteen weer op off.
Ik dacht dat het misschien aan de bekabeling lag maar, heb die inmiddels vervangen door goed afgeschermde hirschmann kabels, connectoren en versterker. Dat heeft niets geholpen
De decoder krijgt een signaal van ong. 80% binnen. 't vreemde is dat zenders als SBS6, RTL etc. het wel goed doen. Met dezelfde signaalsterkte.
Situatie
kabel komt binnen > splitter > kabel 3m > versterker > kabel (7,5m) > decoder > kabel 1m > TV boven
Vanuit de splitter loopt ook nog een kabel naar de woonkamer. Iemand die tips heeft?
Ik zou aan je opstellingen de plaats van de versterker en splitter wisselen. Ik zet zelf altijd de versterker zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke punt, omdat je met elke aftakking mogeljke ruis introduceerd en deze door de versterker mee versterkt zal worden.
Het lijkt wel achter te lopen?!
Zo is het aangesloten:
decoder > hdmi > lcd tv
decoder > optisch > marantz SR-5000 versterker
Wie heeft dit ook mee gemaakt? Wat kan ik eraan doen?
Lip Sync op mn versterker helpt niet.
Whatever.
Casema/Ziggo ?Harmen schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:39:
Sindskort heb ik problemen met de sychronisatie van geluid.
Het lijkt wel achter te lopen?!
Ik heb namelijk sinds kort zlefs dat idee als ik via het analoge signaal kijk.
Sinds 3 dagen valt me het op.
Misschien de boel overbelast?
Whatever.
Ik heb de decoder alweer 2 jaar en niets aan de kabels gedaan, dus het lijkt me sterk dat het probleem bij mij zit.
[ Voor 28% gewijzigd door Shiver23 op 05-06-2008 10:01 ]
Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan je TV. Die moet er voor zorgen dat het geluid met dezelfde vertraging wordt doorgegeven als de vertraging van het panel.Ralphfx schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:06:
Heb ik op gezocht, maar ik vind nergens een sluitend antwoord. Het geluid gaat bij mij NIET via een versterker, maar gewoon over de HDMI kabel. Bij alle zenders loopt het geluid voor zover ik bemerk synchroon, alleen bij Discovery HD niet. Ligt dit aan het signaal van Ziggo of aan de receiver, dat is mijn vraag.
Ziggo/ Casema WoerdenHarmen schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:51:
Ziggo/@home Groningen.
Sinds 3 dagen valt me het op.
Misschien de boel overbelast?
hier sinds 3 dagen ook op veel zenders Artifacts en dit vooral op Commerciele zenders RTL /SBS
Ik had een storing aangemeld, want vind het gewoon niet conform kwaliteit op het moment. Beeld hapert soms met Artifacts / geluid hakkelt en soms is het uren goed.
Ik heb niets verandert aan me setup, want dit werkt al een jaar zonder problemen.
Eens kijken wat ze te zeggen hebben op me aangemelde storing
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Lijkt me aan de decoder te liggen, geen van de door jou genoemde problemen heb ik ook maar ooit gehad namelijk. Of iets lokaals in de signaallevering waar de decoder wellicht niet helemaal goed mee kan omgaan?et36s schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:09:
Wat valt de decoder me tegen.
(@Home/Ziggo Tilburg btw)
Ik heb een 32" sony bravia lcd-ready. Mijn vraag is zie je duidelijk verschil of is het verschil minimaal?
Of is het beter even te wachten tot er meer keuze is in HD ontvangers?
En krijg ik het HD signaal gratis aangeleverd of moet je daar dan het extra pakket van E 10,- per maand voor nemen. Ik vind de standaard 60 kanalen meer dan genoeg als daar tenminste nu met het EK de sportkanalen in HD bijzitten?
@home/ziggo Tilburg
[ Voor 31% gewijzigd door Chielllie op 05-06-2008 13:17 ]
op de HD kanalen zie je verschil, maar die zijn maar mager in aanbod plus er zitten extra kosten aan vastChielllie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:44:
Ik zit enorm te twijfelen of ik 40 euro uit zal geven voor SD of toch maar 200 voor de HD ontvanger.
Ik heb een 32" sony bravia lcd-ready. Mijn vraag is zie je duidelijk verschil of is het verschil minimaal?
Of is het beter even te wachten tot er meer keuze is in HD ontvangers?
En krijg ik het HD signaal gratis aangeleverd of moet je daar dan het extra pakket van E 10,- per maand voor nemen. Ik vind de standaard 60 kanalen meer dan genoeg als daar tenminste nu met het EK de sportkanalen in HD bijzitten?
@home/ziggo Tilburg
voor de SD kanalen maakt het niet veel uit welke decoder je neemt
ik zelf wacht op een HD decoder/PVR combi
Verwijderd
Nee dit is gewoon de vate prijs daar.
Service is geweldig.
Je kunt ter plekke gewoon omruilen.
Dus geen opsturen en/of afwachten.
Gr Luc
joe-black schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:33:
Is de 159 Euro een aanbieding of heb je korting gekregen want deze decoder staat toch overal voor 199 Euro
[...]
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:26:
Hoi,
Nee dit is gewoon de vaste prijs daar.
Service is geweldig.
Je kunt ter plekke gewoon omruilen, indien nodig uiteraard.
Dus geen opsturen en/of afwachten.
Gr Luc
[...]
Dat waarschuwingsvenster komt niet voor niets.
Verwijderd
Foutje van me. De prijs is daar wel €199.
Ik ben daar al jaren klant en kreeg zodoende een speciale prijs aangeboden.
Sorry als ik voor verwarring heb gezorgd.
Verwijderd
Het boekje lezen van de TV en decoder zodat je de juiste uitvoer op de decoder en invoer op de tv kiest?Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:50:
Ik heb een DCB360R en een LG 42PT81. Als ik nu mijn dure HDMI kabel aansluit krijg ik steeds de melding geen signaal. Met TV kies als ingang HDMI, maar ook dit helpt niet. Heeft iemand een oplossing.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
En natuurlijk is de garantie er al af.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Heb je op het STB knopje op de AB gedrukt?Flyby_Wire schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:22:
Verdorie, net nu het ek voor de deur staat reageert de afstandsbediening niet meer, zelfs mijn logitech harmony doet het niet. Ik weet zeker dat het niet aan de remote ligt. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Zet hem anders eens uit met de knop achterop.
hier hetzelfde, gare ir ontvanger dus, iemand hier op tweakers kreeg em weer aan de gang door iets aan de printplaat te buigen of bewegen?Flyby_Wire schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:22:
Verdorie, net nu het ek voor de deur staat reageert de afstandsbediening niet meer, zelfs mijn logitech harmony doet het niet. Ik weet zeker dat het niet aan de remote ligt. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb de kast net even opengemaakt. Die IR ontvanger is toch dat rode ledje? Er zitten bij mij maar 2 aansluitingen op, diegene waar jij het over heb had er 3 op zitten. vreemd, of ik kijk naar de verkeerde?Phusebox schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:31:
[...]
hier hetzelfde, gare ir ontvanger dus, iemand hier op tweakers kreeg em weer aan de gang door iets aan de printplaat te buigen of bewegen?
Het rode ledje gaat wel 1 X branden wanneer ik de decoder aan zet.
[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 05-06-2008 16:44 ]
Ja, al geprobeerd, helpt niks.mace schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:30:
[...]
Heb je op het STB knopje op de AB gedrukt?
Zet hem anders eens uit met de knop achterop.
Wirehub ik ben benieuwd naar de reactie op jou storingmelding.
[ Voor 8% gewijzigd door et36s op 05-06-2008 20:39 ]
Ik zit zelf echter in oud multikabel-gebied.
Het is nu wel allemaal Ziggo, maar gaat dit wel goed?
[ Voor 26% gewijzigd door kakels op 05-06-2008 23:11 ]
Verwijderd
Ik heb een PHILIPS Cineos PFL9632 met HDMI kabel erop aangesloten en er is geen geluid te regelen via de samsing AB. Er is slechts één volumestand mogelijk, aan of uit, maar harder of zachter niet.
Ik heb geprobeerd om de HDMI A B C D instellingen in het Menu, in combinatie met het uitzetten van Dolby, zoals al eerder voorgesteld in het forum, maar werkt niet. Wat wel werkt is de audio uit van de tuner naar de versterker te sturen, dan werkt de volumeknop op de AB, zodat je niet de AB van de TV nodig hebt. Wat ook kan is de AB van je TV integreren met de AB van de tuner, maar dan moet je iedere keer de TV knop indrukken, volume aanpassen, en dan weer terug naar STD. Onhandig, zeker voor mijn dochtertje van 4.
Ook ik had aftefacts op alle zenders, soms wel soms niet. Tuner van de stroom gehaald hielp soms. Als test had ik een gouden coax kabel rechtreeks vanuit de meterkast naar de tuner gelegd. Dit lijkt beter te gaan, maar ik moet dit nog wat langer testen. Kabelkwaliteit is van groot belang in ieder geval.
Vanochtend een voetbalwedstrijd HD.NL bekeken, maar de kleine voelbalmannetjes schokte toch af ten toe door het beeld. Wellicht kan ik met de progressive scan optie op de TV nog wat tunen.
Eerst conclusie na een avond proberen is dat ik nog niet tevreden ben. De gewone zenders zijn t.o.v. mijn Humax er niet beter op geworden, geluid niet via HDMI, artefacten af en toe en zelfd het HD beeld tijdens voetbal is niet mooi om na te kijken. Na het weekend com ik met mijn eindconclusie.
Groet,
Hobbezak.
Moet kunnen, ik zit in multikabelgebied en heb onlangs de decoder gekocht met een @home smartcard erbij... doet et ook gewoonkakels schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:19:
Ik kan even niet vinden of er al iets over gezegd is, maar ik heb vandaag een Samsung 360 gekocht, omdat ik morgen een plasma binnen krijg. Nu maak ik net de doos pas open en zie een smartcard met "casema" erop staan.
Ik zit zelf echter in oud multikabel-gebied.
Het is nu wel allemaal Ziggo, maar gaat dit wel goed?
\o/
Echter zag ik gisteren wel wat artifacts op disovery HD. Vanmorgen had ik geen eens geluid bij die zeker, wat normaal Dolby Digital is.
Whatever.
Als ik de optie PCM aanzet of dolby digital uitzet dan geeft hij geen dolby digital meer volgens mijn versterker. Is dit normaal dat hij bij HD zenders enorme herrie en klikken geeft op zijn analoge geluids output?
nee rode ledje is alleen een ledjeFlyby_Wire schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:42:
[...]
Ik heb de kast net even opengemaakt. Die IR ontvanger is toch dat rode ledje? Er zitten bij mij maar 2 aansluitingen op, diegene waar jij het over heb had er 3 op zitten. vreemd, of ik kijk naar de verkeerde?
Het rode ledje gaat wel 1 X branden wanneer ik de decoder aan zet.
ir is dat ding naast het display
maar ik krijg die van mij ook niet aan de gang en samsung wil me niet helpen
moet ik nu een dergelijk duur apparaat gewoon weggooien?
Hoezo niet helpen? Niet helpen met aanwijzingen hoe te repareren, of niet helpen met reparatie buiten de garantie. Hoewel ikzelf van mening ben dat zo'n apparaat langer mee moet gaan dan 2 jaar en dat je dus nog altijd garantie hebt. Alleen in hoeverre Samsung die mening deelt vraag ik me af. Leve de vage garantiebepalingen in Nederland.Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:13:
[...]
nee rode ledje is alleen een ledje
ir is dat ding naast het display
maar ik krijg die van mij ook niet aan de gang en samsung wil me niet helpen
moet ik nu een dergelijk duur apparaat gewoon weggooien?
nou ik heb ze niet gevraagd hoe te repareren, zij zeggen gewoon dat er niks van bekend is bij hun en dat ze niks voor me kunnen doen.Shiver23 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:21:
[...]
Hoezo niet helpen? Niet helpen met aanwijzingen hoe te repareren, of niet helpen met reparatie buiten de garantie. Hoewel ikzelf van mening ben dat zo'n apparaat langer mee moet gaan dan 2 jaar en dat je dus nog altijd garantie hebt. Alleen in hoeverre Samsung die mening deelt vraag ik me af. Leve de vage garantiebepalingen in Nederland.
ik heb dus
1) geen geluid over HDMI (oude revisie dus), staat genoeg over op in internet dat dit een productie fout was
2) de afstandbediening doet het niet meer, komt ook vaker voor zo te lezen
Jij hebt dus een eerste versie van dit apparaat met een productiefout in de HDMI-aansluiting, die gratis gerepareerd of omgeruild werd na klachten via Kassa? En nu weten ze er niets over bij Samsung? Ik zou een hoop stampij maken. Schijnt te helpen.Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:25:
[...]
nou ik ze niet gevraagd hoe te repareren, zij zeggen gewoon dat er niks van bekend is bij hun en dat ze niks voor me kunnen doen.
ik heb dus
1) geen geluid over HDMI (oude revisie dus), staat genoeg over op in internet dat dit een productie fout was
2) de afstandbediening doet het niet meer, komt ook vaker voor zo te lezen
Daar kan ik zelf ook nog wel eens last van krijgen als ik ooit een TV met HDMI in huis heb. Ik heb toen niet gereageerd op die mogelijkheid omdat ik er geen last van had. Achteraf misschien beter wel kunnen doen.
ja ik ga het nog maar es proberen... grootste probleem is alleen dat ik door verhuizing mijn rekening kwijt ben grrr, maar productiefout is productiefoutShiver23 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:30:
[...]
Jij hebt dus een eerste versie van dit apparaat met een productiefout in de HDMI-aansluiting, die gratis gerepareerd of omgeruild werd na klachten via Kassa? En nu weten ze er niets over bij Samsung? Ik zou een hoop stampij maken. Schijnt te helpen.
Daar kan ik zelf ook nog wel eens last van krijgen als ik ooit een TV met HDMI in huis heb. Ik heb toen niet gereageerd op die mogelijkheid omdat ik er geen last van had. Achteraf misschien beter wel kunnen doen.
Het verschil tussen scart en HDMI zie je ook met SD kanalen heel goed.Phusebox schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:20:
[...]
voor de SD kanalen maakt het niet veel uit welke decoder je neemt
zie echt 0 verschil hier hoor tussen mijn nokia met scart of de samsung met hdmiRichieB schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:36:
[...]
Het verschil tussen scart en HDMI zie je ook met SD kanalen heel goed.
Verwijderd
Dan zou ik een betere kwaliteit scartkabel kopen, want dat verschil moet niet heel goed te zien zijn.RichieB schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:36:
Het verschil tussen scart en HDMI zie je ook met SD kanalen heel goed.
Verwijderd
Wel als de scart niet opgeschaalde beelden SD beelden geeft en de TV dan zelf een ruk scaler heeft om die beelden naar het HD of HD ready formaat om te zetten terwijl via de hdmi kabel al door de samsung decoder met goede scaler opgeschaalde beelden binnenkomen.Dan zou ik een betere kwaliteit scartkabel kopen, want dat verschil moet niet heel goed te zien zijn
Want met dezelfde instellingen gaat het prima op het moment dat er een stereo signaal of dolby pro logic signaal wordt gestuurd. Ik hoor die tikken dus alleen bij de HD kanalen met dolby digital en dat zijn Nederland 1 HD en Discovery HD volgens mij.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb elke andere mogelijke instelling geprobeert, maar dan moet ik dus de dolby digital uit zetten wil het goed gaan en ik wil toch het liefste dolby digital geluid zodra dat voorradig is. Ook had ik mijn TV gezet zodat hij alleen analoog het signaal pakt, maar dan pakt hij dus het beeld van de HDMI poort en het geluid van de component ingang.
Dus weet iemand hoe ik het zo kan krijgen dat ik gewoon analoog geluid krijg door mijn tv en dolby digital door mijn versterker op het moment dat ik een zender kijk met dolby digital geluid?
Krijg op geen enkele manier iets anders dan stereo geluid eruit
Ik heb hem ook over optisch lopen, maar ik krijg netjes dolby digital (verschil is goed te horen), maar als ik dan het geluid van mijn tv aanzet dan hoor je het geluid wat lijkt op wat je hoort als je een kanaal met sneeuwbeeld opzet en tikken erdoorheen. Dit geluid hoor je dan door de tv speakers. Het geluid door de versterker is prima.Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:09:
ik heb de h360r overigens over optisch lopen naar de versterker, maar ook al geeft de zenderinfo aan dat het Dolby Digital is ik blijf gewoon stereo geluid houden...
Krijg op geen enkele manier iets anders dan stereo geluid eruit
Zodra je dus een kanaal pakt zonder dolby digital dan is het geluid over beide prima. Zoals ik al zei, het lijkt erop alsof mijn tv niet om kan gaan met het dolby digital signaal wat over de hdmi wordt gezonden.
Wat dacht je van het geluid gewoon uitzetten en over je reciever spelen? Of wil je de televisie als center kanaal hebben? Dat gaat je niet echt lukken, behalve door de televisie analoog aan te sluiten op je center out (maar daarmee ga je vast iets opblazen).
Nu moet ik elke keer als ik een HD zender kijk het tv geluid uitzetten, ook al staat die soms heel laag en dan moet ik er weer een afstandsbediening bij pakken.
Verwijderd
De MediaMarkt wacht al dagen op een levering, de BCC heeft er een paar duizend in bestelling, etc.
Dacht morgenavond eens lekker HD te gaan kijken, maar het gaat hem denk ik niet worden
1) geen geluid over hdmi
2) geen dolby digital over optical
3) ir ontvanger defect
4) 0,0 service van samsung als je vragen hebt ergens over
5) breedbeeld conversie zuigt zwaar, de nokia mediamaster 119 doet dit zelfs beter
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2008 22:57 ]
Punt 1, 2, 3 en 5 doet hij anders hier prima.Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:56:
nou 1 ding is voor mij duidelijk, die samsung H360R (of elke andere samsung decoder) komt er bij mij in ieder geval nooit meer in. Wat een baggerproduct zeg, en er dan nog 200-300 euro voor durven te vragen ook.
1) geen geluid over hdmi
3) ir ontvanger defect
5) breedbeeld conversie zuigt zwaar, de nokia mediamaster 119 doet dit zelfs beter
PS: Is hier iemand die kan kijken of hij dezelfde problemen heeft als ik?
Dus audio instellingen op:
Dolby Digital: Ja
Digital Out: Dolby Digital
HDMI Audio uitgang: maakt niet uit of het A, B, C of D is.
Dan moet hij dus aangesloten zitten op de TV met HDMI en zou hij op de kanalen die dolby digital leveren (Nederland 1 HD en Film1 HD en Discovery HD) enorme herrie via de TV speakers moeten geven. Hij geeft dan wel goed geluid over de receiver. Als je dan het andere audio spoor pakt (geen DD) dan geeft hij normaal geluid over de TV speakers maar natuurlijk geen Dolby digital meer aan de receiver.
Wil er namelijk achter komen of het alleen mijn machine is, of dat het een globale fout is waarvoor een Firmware update voor nodig is.
[ Voor 39% gewijzigd door WiXX op 07-06-2008 01:18 ]
Heb dan helemaal geen geluid.WiXX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:49:
[...]
2 Phusebox, heel jammer die ervaringen. Helaas zijn mijn eigen ervaring stukken beter. Snap alleen niet dat je niet in aanmerking kan komen voor een nieuwe. Weet niet waar je het hebt besteld, maar dat moet toch te regelen zijn. Ja zelfs buiten de garantie heb je recht op bepaalde dingen.
op zenders waar maar 1 dolbystream is, zoals bv discoevry hd. doet de dolby het perfect. alle 6 kanalen worden via de optische kabel aan mijn versterker doorgeven
echter op kanalen met meerdere streams, zeg maar stereo en dolby
wordt de dolby wel doorgegeven, echter alleen het rechter in linker kanaal. (dus niet via pcm)
help
ik heb de mediasetting staan op dolby digital select op aan
en digital out op dolby
Niet toevallig de audio knop aangeraakt op de afstandsbediening? Als je daarop duwt kan je namelijk switchen tussen alleen links audio, alleen rechts en alle twee.computergenie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:01:
ik heb een dolby probleempje
op zenders waar maar 1 dolbystream is, zoals bv discoevry hd. doet de dolby het perfect. alle 6 kanalen worden via de optische kabel aan mijn versterker doorgeven
echter op kanalen met meerdere streams, zeg maar stereo en dolby
wordt de dolby wel doorgegeven, echter alleen het rechter in linker kanaal. (dus niet via pcm)
help
ik heb de mediasetting staan op dolby digital select op aan
en digital out op dolby
Ik heb ook geen problemen met 1, 2, 3 en 5. Het ding werkt uitstekend en eigenlijk vind ik alleen de lwaliteit van de afstandsbediening zwaar onder de maat. Als ik mijn Logitech Harmony One gebruik dan reageert de decoder veel sneller. Punt 4 heb ik nooit nodig gehad, geen enkel idee dus.Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:56:
nou 1 ding is voor mij duidelijk, die samsung H360R (of elke andere samsung decoder) komt er bij mij in ieder geval nooit meer in. Wat een baggerproduct zeg, en er dan nog 200-300 euro voor durven te vragen ook.
1) geen geluid over hdmi
3) ir ontvanger defect
@Kruimeltje; in MM Zoetermeer staan d'r nog een aantalVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:54:
Weet iemand misschien of er nog een winkel in de omgeving van Alphen aan den Rijn is die de decoders met Ziggo pakket op voorraad heeft ?
De MediaMarkt wacht al dagen op een levering, de BCC heeft er een paar duizend in bestelling, etc.
Dacht morgenavond eens lekker HD te gaan kijken, maar het gaat hem denk ik niet worden
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Okee, ik heb vanochtend even getest op een samsung 32R81 en een Philips Aurea. De samsung zelf geeft dan helemaal geen geluid over HDMI. De Philips Aurea ondersteunt het wel en geeft prima geluid. Ik denk dus dat het heeft te maken welke TV je hebt.WiXX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:49:
[...]
Punt 1, 2, 3 en 5 doet hij anders hier prima.
Dus audio instellingen op:
Dolby Digital: Ja
Digital Out: Dolby Digital
HDMI Audio uitgang: maakt niet uit of het A, B, C of D is.
Dan moet hij dus aangesloten zitten op de TV met HDMI en zou hij op de kanalen die dolby digital leveren (Nederland 1 HD en Film1 HD en Discovery HD) enorme herrie via de TV speakers moeten geven. Hij geeft dan wel goed geluid over de receiver. Als je dan het andere audio spoor pakt (geen DD) dan geeft hij normaal geluid over de TV speakers maar natuurlijk geen Dolby digital meer aan de receiver.
Wil er namelijk achter komen of het alleen mijn machine is, of dat het een globale fout is waarvoor een Firmware update voor nodig is.
Tot zo ver getest:
Samsung 32R81: Geen geluid over HDMI met dolby digital signaal
Philips Aurea: Wel geluid over HDMI met dolby digital signaal
Panasonic PV70FA: Zwaar krakend (White noise lijkt het op) geluid over HDMI met dolby digital signaal

Ik las dat je adres dan niet goed staat ingesteld bij @home? Kan dit er aan liggen dat ze mijn aanmeldbrief nog niet hebben verwerkt? (deze is maandag verstuurd)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Net even gebeld, maar ook zij wachten op een levering ...SgtStrider schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:07:
[...]
@Kruimeltje; in MM Zoetermeer staan d'r nog een aantal
Verwijderd
Ik heb dit ook met de HD decoder (momenteel ook de enige decoder in huis, die gebruikt wordt)Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:00:
Ik heb sinds dit weekend nogal wat storing in beeld. Metname bij Nederland1 HD. Ook lijken de andere kanalen meer artifacts te hebben. Ziggo bedankt?
Ik heb de decoder alweer 2 jaar en niets aan de kabels gedaan, dus het lijkt me sterk dat het probleem bij mij zit.
Net Ziggo gesproken en op de commericiele zenders is dit bij hun bekend.
Hun advies: controleer het toch ook op de andere decoder.
Ik heb in de Multikabel tijd, meermaals een monteur op bezoek gehad, die alles heeft nagelopen, en gemeten, allemaal in orde. Hij had toen ook een versterker in de meterkast geplaatst, waar vandaan de 3 punten in huis aangestuurd worden.
Eigenlijk zou dit ook steeds naar hoger doorgespeeld worden (omdat de versterker in de buurt en wijkkast al was vervangen) maar nooit wat gehoord.
In de jaren dat ik digitale TV heb, heb ik zo af en toe sowieso wel die blokvorming, en geknetter in het geluid, maar met periodes wat meer. Zoals afgelopen week dus...
Ze gaf ook aan, van stuur een brief dat dit hoger gespeeld zou worden, maar nooit is gebeurd zodat dit nu ook naar hoger gestuurd wordt, gezien zij nu vrij weinig meer kon dan een melding maken en/of een monteur langs sturen, wat we maar niet gaan doen, gezien er al vaker een monteur is geweest.
Verwijderd
Echt snel is het niet.Streamz schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:21:
Wellicht is het ook handig dat iedereen die deze Samsung heeft aangeeft hoe snel je met deze decoder kan zappen.
Zo'n anderhalve seconde per zender schat ik zo in als je wacht tot er beeld verschijnt. Sneller als je doorzapt zonder het tussenliggende beeld af te wachten en alleen kijkt naar de tekstuele beschrijving van wat er op de zenders bezig is.
Je moet misschien maar gaan wennen aan het schakelen via een electronische programma gids (EPG).
Je kun dan door de programmagids bladeren en kijken wat er nog meer aan de gang is terwijl je huidige zender verkleind in beeld blijft.
Het geluid kan ik ook niet op mijn ab regelen via hdmi. Het is inderdaad aan of uit. Inmiddels zijn me artefacts vrijwel weg en gaat het beeld niet meer op zwart en na een seconde weer aan. Dit gebeurde vooral in de avonduren en op de zenders van NGC, Discovery, Ned1. Ik heb dit verholpen door de antenneversterker op dat moment bij te stellen. Blijkbaar komt dit erg nauw vergeleken met analoge TV. Het is dus erg belangrijk dat het inkomend signaal van een hoog niveau is. Wat in mijn geval dus de aanschaf van betere kabels betekende.
Probeer eens de antenneversterker bij te stellen mocht iemand die gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door et36s op 07-06-2008 16:50 ]
Ik heb net mijn nieuwe plasma aangesloten (TH42PZ800). Deze is verbonden met mijn @home ziggo samsung HD kastje.
Ik heb de decoder eerst aangesloten gehad op mijn HD ready LCD. Daar had ik de resolutie op 1080p staan. Ik heb em nu aangesloten op mijn Panasonic, en ik krijg zwart beeld als ik de 1080p wil selecteren. ik kan wel gewoon kijken op 720p.
De TV ondersteunt natuurlijk wel deze resolutie, maar waarom kan ik deze dan niet selecteren.......
UPDATE:
Na een volledige reset van de decoder heb ik eindelijk 1080i op mijn plasma... He he....
[ Voor 7% gewijzigd door Fritske op 09-06-2008 21:00 ]
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
Verwijderd
Het extra HD logootje was ook in beeld in de periode na de wedstrijd en bijvoorbeeld de in de nabespreking getoonde beelden waren ook in HD kwaliteit.et36s schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:49:
@ hobbezak volgens mij zijn er nog geen voetbalwedstrijden in hd uitgezonden. Alleen de EK wedstrijden worden in HD uitgezonden en niet de voor en na beschouwingen en andere programma's.
Zo te zien lijkt dus de hele avond in HD vanaf het reclame blok voor de wedstrijd van 18:00 uur.
"stb" knopje op de ab indrukkenmo3lla schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:01:
bij mij werkt het nummerieke gedeelte van de afstandsbesdiening niet meer. Ik kan dus niet meer zappen en geen pincode meer invoeren. Weet iemand raad?
Verwijderd
Er was eergisteren op HD-NL ook voelbal te zien, maar dit was niet om aan te zien. Op HDTV nieuws staat dat het signaal op HD-NL abominabel is, dus dat is niet te vergelijken met kanaal 14 van de NOS. Af en toe nog wel een artefactje gezien, maar niet storend.
Als het zo blijft ben ik dik tevreden, ondanks alle opstartproblemen met de DCB H360R.
Groet,
Hobbezak.
Verwijderd
Verwijderd
Afgelopen donderdag bij de lokale Maxwell allereerst een zwarte versie voor 230 euro gekocht. Bij thuiskomst bleek deze geen zenders te vinden, een probleem dat ook in de winkel niet kon worden verholpen.
Toen als vervanging een zilveren meegekregen, waarbij de kanalen wel gewoon gevonden werden. Ik merkte alleen bij dit apparaat soms een enorme vertraging. En toen kwam ik er zaterdagavond achter (stom! had ik eerder moeten zien) dat bij NL1-HD de eerste paar seconden het beeld vertraagd werd afgespeeld, daarna even blokkerig, waarna het beeld goed verder liep. Het probleem hierbij was echter dat het geluid al die tijd netjes op normale snelhied doorliep, waardoor het geluid uiteindelijk 1-2 seconden voorliep, erg irritant! Daarbij was NL1-HD vaker blokkerig bij verandering van camerastandpunten, en viel het beeld regelmatig weg. Deze ontvanger heb ik dus vandaag ook maar terug gebracht, en aangezien ze geen andere meer in de winkel hadden, mijn geld terug gekregen.
Toch maar even langs de Mediamarkt gefietst, met vooral ijdele hoop. Maar, tot mijn grote verbazing: er stond nog één zilveren ontvanger van de aanbieding van 199 euro (inclusief een Ziggo HD startpakket dus)! Net aangesloten hier thuis, en nu lijkt alles wel goed te werken: geluid loopt mooi synchroon op alle HD-zenders, beeldkwaliteit is top en vooral NL1-HD lijkt prima te werken. Ik ga er nu dus vanuit dat Nederland-Italië vanavond een plaatje gaat zijn...
Concluderend denk ik een paar tips voor mensen die er nog over nadenken om een ontvanger te gaan kopen:
- Probeer een ontvanger te krijgen in het Ziggo pakket
- Koop hem in een winkel waar je gewoon terug naar kan om te ruilen
- Als je er eenmaal eentje hebt die werkt,
Echt zeer hindelijk, iedereen die bij ons zat te kijken zag dat meteen
Verwijderd
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat je eerst een osd taal moet selecteren. Dit heb ik namelijk toch al in het menu aangegeven. Of is hier ook een snellere manier voor?
Teletext is tijdelijk uitgeschakeld bij NL1 HDVerwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:58:
Ik heb het volgende probleem. Als ik teletekst via kanaal Nederland1HD wil kijken , krijg wel de optie teletekst OSD taal, maar dan zonder de optie Dutch. Op andere kanalen bijv.Ned2 kan ik wel teletekst OSD taal Dutch selecteren. Is hier een oplossing voor?
Ziggo-Gebruikers Forum: NL-1 HD Storingen hier melden.
quote: anoniemteletekst is verwijderd om te bepalen of de teletekst een mogelijke oorzaak is van de problemen
[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 10-06-2008 20:23 ]
Verwijderd
Inderdaad zeer hinderlijk, gisteravond ging het een stuk beter.Phusebox schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:11:
Bij voor- en nabeschouwing zie je echt een enorme 'lag' in de zin dat het geluid voorloopt op het beeld.
Echt zeer hindelijk, iedereen die bij ons zat te kijken zag dat meteen
[ Voor 61% gewijzigd door Shiver23 op 12-06-2008 12:52 ]
Ten eerste valt het me op dat per dag het signaal sterkte wisselt. Soms bijna 100% en dan weer 10%
Af en toe spontaan werken de 3 kanalen weer en na een paar dagen of een paar weken poef weer geen signaal
Ik heb de bekabeling al vervangen. Nu twijfel ik of de decoder echt kapot is. Andere zenders kan ik wel ontvangen. Soms wel met lichte haperingen en blokjes vorming
Ik krijg ook dezelfde melding voor ned 1,2 en 3. Ik heb vandaag mijn decoder terug gebracht door storingen. Heb dus weer een nieuwe blijkt hiervan de hdmi aansluiting niet goed te werken. Dus volgende week maar weer naar de mediamarkt voor weer een nieuwe decoder.AleSyS schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:38:
Ik heb nog steeds problemen dat ik NED 1/2/3 niet kan ontvangen icm HD decoder van Samsung. Nu heb ik geruime tijd het probleem dat ik bij NED1/2/3 de melding geen signaal krijg met een foutcode 47 volgens mij. Analoog kan ik wel NED1/2/3 ontvangen.
Ten eerste valt het me op dat per dag het signaal sterkte wisselt. Soms bijna 100% en dan weer 10%
Af en toe spontaan werken de 3 kanalen weer en na een paar dagen of een paar weken poef weer geen signaal
Ik heb de bekabeling al vervangen. Nu twijfel ik of de decoder echt kapot is. Andere zenders kan ik wel ontvangen. Soms wel met lichte haperingen en blokjes vorming
Het geluid loopt alleen niet synchroon (in de studioopnamen). Jullie denken dus dat dit puur te danken is aan de NOS en niet ligt aan mijn/onze configuraties?
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 14-06-2008 21:46 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
VeeGee schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:22:
Oke, ik heb even wat korte vraagjes. Wij hebben nu net een nieuwe TV, een Philips Cineos 32PF9966. Nou zijn wij van plan om ook zn ontvanger aan te schaffen. Is er nog verschil tussen de verschillende kabelmaatschappijen? UPC, TV Home? Wij hebben nu namelijk TV Home. En werkt teletekst een beetje goed? Bij de digitale ontvanger van samsung heb je wel teletekst, mara dan in doorzichtig beeld. Is dat hier anders? En als ik nu een HD ontvanger koop, hoelang duurt het voordat bij TV Home is ''doorgegeven'' dat we €3,95 meer moeten betalen zodat we in HD kunnen kijken?
Alvast bedankt!
EDIT: Zoals ik zei hebben wij een Philips 32PF9966. Maar volgens mij heeft die tv geen HDMI aansluiting. Is dat nodig als je de Samsung DCB-H360RS HDTV ontvanger aan de TV wilt koppelen? Of moeten we daar nog aparte kabels bij kopen?
Verwijderd
In het topic kwam ik een ( oude) vraag van je tegen over de philips cineos 32pf9966, ik heb zelf ook de zelfde tv, ik wil graag van je weten of je de samsung/hd decoder hebt aangeschaft, maar vooral of het goed werkt. Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar de kwalitet van het beeld . is het echt veel beter? als je hem hebt hoe heb je hem dan aangesloten. ?
ik sprak laatst een medewerker van Expert en die zij dat het beeld niet beter werd omdat de tv maar HD raedy is., klopt dat
groeten s vd meijs
Aangezien jullie tv geen HDMI heeft zal je hem via Component aan moeten sluiten wil je in ieder geval de HD kwaliteit beelden kunnen zien. Via SCART is dat al bijna niet meer de moeite. Eventueel kan je een HDMI > DVI verloop kabel kopen en die op je TV aansluiten (DVI zit er namelijk wel op). Dan zal je nog wel het geluid of via een receiver moeten laten lopen of het geluid met een aparte kabel op je TV aansluiten.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:44:
Hallo Veegee
In het topic kwam ik een ( oude) vraag van je tegen over de philips cineos 32pf9966, ik heb zelf ook de zelfde tv, ik wil graag van je weten of je de samsung/hd decoder hebt aangeschaft, maar vooral of het goed werkt. Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar de kwalitet van het beeld . is het echt veel beter? als je hem hebt hoe heb je hem dan aangesloten. ?
ik sprak laatst een medewerker van Expert en die zij dat het beeld niet beter werd omdat de tv maar HD raedy is., klopt dat
groeten s vd meijs
Kwaliteit van het beeld zal toch echt wel beter zijn met de HD kanalen dan met een normale SD decoder op de SD kanalen. Het signaal (720P of 1080i kan elke HD ready TV gewoon aan).
[ Voor 8% gewijzigd door redfoxert op 15-06-2008 00:16 ]
Verwijderd
Echter ik wil een favorietenlijst aanmaken maar krijg in het menu de zenders niet naar het favorietenlijst aan de linkerzijde. Achter alle zenders rechts staat een sleutel
En vraag 2 : waar kan ik de signaalsterkte aflezen ?
Verwijderd
Is het mogelijk om via scart(EXT1) en via HDMI onafhankelijk het signaal binnen te krijgen zodat ik twee verschillende programma's tegelijk kan bekijken?
Er zit maar 1 tuner in de decoder en dus zal hij maar 1 signaal kunnen uitsturen (over SCART en HDMI dus hetzelfde).Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:49:
Min tv heeft PIP, en ik kan kiezen welk ontvanger de PIP venster moet ontvangen. Op dit moment is TV nog ruis omdat het signaal de samsung binnen komt. Ik dacht ik steek ook de scart er in, misschien kan ik bij de PIP het TV signaal ontvangen. Maar bij de scart ontvangt hij met EXT1 hetzelfde signaal, dus in het venster hetzelfde beeld als het grote beeld.
Is het mogelijk om via scart(EXT1) en via HDMI onafhankelijk het signaal binnen te krijgen zodat ik twee verschillende programma's tegelijk kan bekijken?
Je zult dus een antenne kabel aan moeten sluiten op je TV om via het normale analoge signaal een PIP beeld te krijgen.
Verwijderd
huh? ik val er wat laat in, in deze discussie maar ik heb dezelfde ab en bij mij doet ie geen zak. het zelf laten zoeken lukte niet (kon de decoder niet uitschakelen) en na het leren van de toetsen lukte het nog steeds niet... hoe heb jij m ingesteld (welk apparaat gebruik je; sat, cable of tv?)Dukey schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:46:
[...]
Hebben we het over de Philips SRU9600? Werkt bij mij prima met de Samsung HDTV decoder. Alle functies werken bij mij, ook die van setup menu. Ik heb de knoppen wel los allemaal geprogrammeerd, maar knoppen verliezen heeft de mijne nooit gedaan.
Met een gekleurde knop kan je de zender selecteren. Volgensmij was het de blauwe.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:26:
Heb de decoder nu een paar dagen en over het beeld zeer tevreden.![]()
Echter ik wil een favorietenlijst aanmaken maar krijg in het menu de zenders niet naar het favorietenlijst aan de linkerzijde. Achter alle zenders rechts staat een sleutel
En vraag 2 : waar kan ik de signaalsterkte aflezen ?
Signaalsterkte zie je als je info drukt bij een willekeurige zender.
Whatever.