[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kaart die niet geregistreed wordt gaat doorgaan inderdaad binnen 2 weken op zwart.

Momenteel is het zo bij ziggo (aldus de website) dat men voor een tweede smartcard met hetzelfde ab o als de eerste gewoon het volle abo geld voor die 2de kaart extra moet betalen.
Bij @Home was dit al lange tijd zo, bij een van de andere kabelaars was dit € 0,50 per maand.
Het gerucht gaat dat dit uiteindelijk naar geen extra abo kosten gaat maar een jaarlijkse bijdrage voor de kaart, 1ste € 15,- 2de € 10,- per jaar, maar of dit echt juist is en per wanneer is onduidelijk.

Uiteraard blijven dus wel de extra kosten voor extra abo's boven op het basis abo voor de eerste kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Zo, ik heb er 1 gehaald bij Saturn voor 199. Prima! Ik kocht hem eigenlijk vooral voor de component aansluiting, maar HDTV is ook mooi zeg :P

Nu de hamvraag, weet iemand of en waar het EK Voetbal in HD wordt uitgezonden? Sport 1 HD? Of komt er een speciaal kanaal?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag advies willen over het volgende:

Ik heb een nieuwe philips lcd tv besteld waar ik nog een aantal weekjes op moet wachten. In de tussen tijd wil ik alvast een digitaal abo aansluiten bij ziggo/@home en een decoder kopen.
Hij mag Max € 300 kosten.

Mijn vragen:

* Wat kunnen de duurdere modellen tuners wel, wat een goedkoper meegeleverd apparaat van ziggo/@home niet kan?

* Welke decoder kan ik het beste aanschaffen? Ik heb het topic een beetje proberen door te lezen over de samsung decoder, heb veel mensen horen klagen over het geluid hoger en lager zetten. (het telkens wisselen van afstandbediening..?)

* Als je gebruikt maakt van een decoder, moet je dan de zenders wisselen via je decoder? Dus maak je dan gebruik van je decoder afstandbediening of heb ik het nou mis?

* Komen er nog nieuwe modellen aan waar ik eventueel nog op kan wachten?

* Hoe zit het met merken als Humax en Philips waar ik sommige mensen ook over heb gehoord?

* Ik wil boven op mijn kamer ook digitale tv, moet ik dan perse voor 2 kaarten gaan betalen? Of kan ik dan via de decoder beneden doorlinken naar boven? Op mijn kamer kan ik dan de bijgeleverde decoder van ziggo/@home gebruiken met een 2e kaart. Misschien een domme vraag, maar hoe weet de kabelmaatschappij eigenlijk dat je dan 2 kaarten gebruikt? Of is het zo dat ze ervan uitgaan dat je dat doet omdat je het bij hun aanschaft?

Alvast bedankt..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Ja zit er ook op te wachten, op een humax & of philips decoder via het kabelnoord netwerk met HDMI en HD decoderen en desnoods met hardisk of niet maakt met niet zo veel uit.
Wie heeft er al wat info??? :)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
MiskentTalent schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:15:
Ja zit er ook op te wachten, op een humax & of philips decoder via het kabelnoord netwerk met HDMI en HD decoderen en desnoods met hardisk of niet maakt met niet zo veel uit.
Wie heeft er al wat info??? :)
Dit zegt een ziggo-medewerker op het Ziggo-gebruikersforum:

De Humax wordt goedgekeurd zodra de ontvanger voldoet aan de criteria, waarbij stabiltiet en HDMI belangrijke elementen zijn, ook in het licht van de ervaringen van de WK2006. Hoewel het doel was de ontvanger voor de EK2008 in de winkel te hebben, willen het kwaliteitsnivo daar niet ondergeschikt aan maken. Volgens de huidige planning is het niet uitgesloten dat er medio juni geleverd gaat worden, indien in de komende week de resterende issues opgelost zijn, echter zekerheid is daar op dit moment niet over te geven.

Later las ik dat deze HD-decoder van Humax in week 24 waarschijnlijk kan worden geleverd als hij wordt goedgekeurd. Wordt allemaal wel heel krap qua EK. Ik hoop dat deze toch stiekum nog eerder komt.

Ook komt eind juni waarschijnlijk de HD-PVR Scientific Atlanta VOD ontvanger (geschikt voor uitzending gemist) voor het oude casema-gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wie kan me helpen?

Ik heb een panasonic px80 plasma, en een samsung dcb-h360r hd ontvanger. Aangesloten met hdmi. Maar telkens bij het aanzetten van mijn tv moet ik eerst met de afstandbediening av klikken en dan voor de hdmi uitgang kiezen. Kan het ingesteld worden, dat als je de tv aanzet hij gelijk de hdmi ingang kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43

mace

Sapere Aude

Als je je TV eerst aanzet, en daarna je tuner, springt hij dan niet vanzelf op HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Denk dat het met de TV te maken heeft, heb hetzelfde met mijn PS3, moet de Sony bravia van ons thuis met de hand overzetten...ook al komt de PS3 vanuit stand-by mode of doe ik er een schijfje in hij schakeld niet over.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:43:
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen?

Ik heb een panasonic px80 plasma, en een samsung dcb-h360r hd ontvanger. Aangesloten met hdmi. Maar telkens bij het aanzetten van mijn tv moet ik eerst met de afstandbediening av klikken en dan voor de hdmi uitgang kiezen. Kan het ingesteld worden, dat als je de tv aanzet hij gelijk de hdmi ingang kiest.
ja dat kan, even in het panasonic 8 series - plasma topic zoeken op 'hotel mode'

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij HDMI zit niet zoals bij Scart een schakel puls, dit is gewoon niet in het HDMI "script" verwerkt.

Het enige dat je misschien kan bekijken is of je tv onthoudt op welke zender hij in standby is gegaan. Dan zou je de tv alleen in standby kunnen zetten ipv volledig uit, niet zo milieu bewust / veilig / etc... (om alle opmerkingen alvast af te dichten). maar als je daar mee kunt leven ipv het extra knopen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:59:
Bij HDMI zit niet zoals bij Scart een schakel puls, dit is gewoon niet in het HDMI "script" verwerkt.
Wel eens gehoord van de techniek HDMI CEC? Iedere fabrikant noemt het anders:

Samsung Anynet+
Sharp Aquos Link,
Sony Bravia Sync,
Toshiba Regza Link,
Onkyo RIHD,
LG Simplink,
PanasonicViera Link,
JVC EZ-Sync,
Philips Easylink en
Mitsubishi Netcommand

Deze techniek voorziet oa in een "schakel puls". Probleem is alleen dat de apparaten veelal van hetzelfde merk moeten zijn wil het werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 22-05-2008 12:05 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb daar wel van gehoord, maar het is dus wel net iets anders dan wat iedereen gewend is van Scart waar het dus universeel is en al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer de 360r op verzoek van samsung naar selectro[rep bedrijf] verstuurd.
App is van april 2008 volgens de sticker heeft het een paar dagen gedaan en weer een vastloper,alleen het blauwe lampje blijft branden.
App is niet te benaderen zowel ab als op het app zelf.
Samsung gaf toe dat er meerdere mensen die probleem hebben.
Dit is het slechtste app wat ik heb gehad.
Mijn oude sd decoder werkt goed
Mijn tv Panasonic plasma 42pv60e
signaal sterkte casema 70% kwalitiet 100 %

Heeft er iemand nog andere tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:44:
Ja, ik heb daar wel van gehoord, maar het is dus wel net iets anders dan wat iedereen gewend is van Scart waar het dus universeel is en al vanaf het begin.
Tja stilstaan is achteruitgang. Als je tevreden bent met Scart dan gebruik je dat. Wil je HDMI dan moet je er iets meer vanaf weten dan alleen maar de connector zoeken op je apparaat.
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:26:
Vandaag weer de 360r op verzoek van samsung naar selectro[rep bedrijf] verstuurd.
App is van april 2008 volgens de sticker heeft het een paar dagen gedaan en weer een vastloper,alleen het blauwe lampje blijft branden.

Heb je hem wel eens van de stroom afgehaald toen dat gebeurde?

Beetje jammer dat je een apparaat vrij abrupt beschrijft als slecht, zeker wanneer je niet zelf dingen uit probeerd. Kijk ik zeg niet dat het apparaat probleemvrij is, maar je overdrijft. Heb zelf der ene gekocht in 2006 toen ze net op de markt waren en geniet er nog iedere dag van. En ja ik heb het HDMI probleem, so what, spidf kabeltje naar de receiver opgelost. En zo is er voor andere problemen ook een oplossing/workaround. Bij jouw probleem is het eerste wat ik geprobeerd zou hebben is alle apparten uit, stroom er vanaf, en dan een voor een alles aanzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 23-05-2008 09:51 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kakels schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:27:
De Humax wordt goedgekeurd zodra de ontvanger voldoet aan de criteria, waarbij stabiltiet en HDMI belangrijke elementen zijn, ook in het licht van de ervaringen van de WK2006. Hoewel het doel was de ontvanger voor de EK2008 in de winkel te hebben, willen het kwaliteitsnivo daar niet ondergeschikt aan maken. Volgens de huidige planning is het niet uitgesloten dat er medio juni geleverd gaat worden, indien in de komende week de resterende issues opgelost zijn, echter zekerheid is daar op dit moment niet over te geven.

Later las ik dat deze HD-decoder van Humax in week 24 waarschijnlijk kan worden geleverd als hij wordt goedgekeurd. Wordt allemaal wel heel krap qua EK. Ik hoop dat deze toch stiekum nog eerder komt.
Reken er maar niet op dat de Humax voor het EK op de markt komt. Ziggo heeft bij Samsung een grote partij DCB-H360R ontvangers opgekocht die ze als actie in een eigen Ziggo doos samen met een Ziggo smartcard voor alle HD evenementen van deze zomer in de winkels aanbieden voor 199 euro. Ziggo zit dan echt niet te wachten op concurrentie van een Humax HDTV ontvanger, dus zullen ze de goedkeuring van de Humax wel zo lang mogelijk blijven rekken.

Daarnaast heeft Ziggo/@Home geen enkele HDTV ontvanger meer goedgekeurd sinds de introductie van de Samsung DCB-H360R nu bijna twee jaar geleden tijdens het WK van 2006. Sinds de aanvang van het HDTV gebeuren zijn er genoeg fabrikanten die ook HDTV kabel ontvangers hebben en Ziggo/@Home gaat mij niet wijsmaken dat er geen enkele fabrikant is die ook niet graag als één van de weinigen een HDTV kabel ontvanger voor de Irdeto kabelbedrijven op de markt zou willen brengen. Het zal mij niets verbazen als Samsung er destijds een deal uit heeft weten te slepen met Ziggo/@Home waarbij zij voor twee jaar of tot en met het EK van 2008 de enige fabrikant mogen zijn van een HDTV ontvanger voor de Irdeto kabelbedrijven.

Zodra de voorraad van de "Ziggo" HDTV ontvanger pakketten er een beetje doorheen is zal er wel "opeens" alsnog goedkeuring voor de Humax IRHD-5000C volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Het ziet er naar uit dat je gelijk hebt:

Aangezien de humax incidenteel nog instabiliteit vertoond met hdmi gebruik bij enkele TV schermen hebben we gemeend, ondanks het feit dat alle andere functies wel voldoen en aan alle andere eisen wel is voldaan, desondanks geen goedkeuring te geven tenzij aangetoond wordt dat de instabiliteit te wijten is aan het aangesloten scherm. Door deze situatie is het niet waarschijnlijk dat de ontvanger voor de EK in de winkel komt.

En:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bitsflew
De Samsung HD ontvanger heeft nog steeds problemen met sommige TV's.

Waarom is die wel goedgekeurd?

Problemen die zich nog voordoen icm de gereviseerde of nieuwe Samsung HD-ontvanger hardware zijn te wijten aan de TV. Er is na de nieuwe hardware modificatie geen probleem meer terug te voeren op de Samsung HD-ontvanger. Alle problemen die er bestonden zijn opgelost met de nieuwe hardware, bij nieuwe TV modellen met problemen heeft de TV-fabrikant in de mij bekende gevallen een software update beschikbaar voor de TV. Bij twijfel kan er met de heldesk van Samsung contact opgenomen worden

http://ziggo-gebruikers.n...ead.php?p=97935#post97935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:34:
Ik zou graag advies willen over het volgende:

Ik heb een nieuwe philips lcd tv besteld waar ik nog een aantal weekjes op moet wachten. In de tussen tijd wil ik alvast een digitaal abo aansluiten bij ziggo/@home en een decoder kopen.
Hij mag Max € 300 kosten.

Mijn vragen:

* Wat kunnen de duurdere modellen tuners wel, wat een goedkoper meegeleverd apparaat van ziggo/@home niet kan?

* Welke decoder kan ik het beste aanschaffen? Ik heb het topic een beetje proberen door te lezen over de samsung decoder, heb veel mensen horen klagen over het geluid hoger en lager zetten. (het telkens wisselen van afstandbediening..?)

* Als je gebruikt maakt van een decoder, moet je dan de zenders wisselen via je decoder? Dus maak je dan gebruik van je decoder afstandbediening of heb ik het nou mis?

* Komen er nog nieuwe modellen aan waar ik eventueel nog op kan wachten?

* Hoe zit het met merken als Humax en Philips waar ik sommige mensen ook over heb gehoord?

* Ik wil boven op mijn kamer ook digitale tv, moet ik dan perse voor 2 kaarten gaan betalen? Of kan ik dan via de decoder beneden doorlinken naar boven? Op mijn kamer kan ik dan de bijgeleverde decoder van ziggo/@home gebruiken met een 2e kaart. Misschien een domme vraag, maar hoe weet de kabelmaatschappij eigenlijk dat je dan 2 kaarten gebruikt? Of is het zo dat ze ervan uitgaan dat je dat doet omdat je het bij hun aanschaft?

Alvast bedankt..
Iemand die mijn vragen kan/wil beantwoorden?

Merci..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kakels schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:12:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bitsflew
De Samsung HD ontvanger heeft nog steeds problemen met sommige TV's.

Waarom is die wel goedgekeurd?

Problemen die zich nog voordoen icm de gereviseerde of nieuwe Samsung HD-ontvanger hardware zijn te wijten aan de TV. Er is na de nieuwe hardware modificatie geen probleem meer terug te voeren op de Samsung HD-ontvanger. Alle problemen die er bestonden zijn opgelost met de nieuwe hardware, bij nieuwe TV modellen met problemen heeft de TV-fabrikant in de mij bekende gevallen een software update beschikbaar voor de TV. Bij twijfel kan er met de heldesk van Samsung contact opgenomen worden
Tja, de bekende reclame uittingen voor de Samsung HDTV ontvanger van Ziggo personeel. Zelfs na de introductie van de Samsung HDTV ontvanger toen de forums overspoeld werden door klachten over de DCB-H360R bleef men volhouden dat er niets aan de hand was en dat het allemaal te wijten was aan de TV's waarop de Samsung HDTV ontvanger was aangesloten. Geen excuus niets van Ziggo/@Home toen bleek dat er een hardware modificatie nodig was voor de ontvanger die zij veel te snel hadden goedgekeurd hadden en ook bleven aanprijzen. Nu ze zelf een pakket uitbrengen met daarin deze Samsung HDTV ontvanger moet nog maar een keer benadrukt worden dat het een "prima" ontvanger is hoewel er nog genoeg mensen zijn die anders melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dan altijd even de schakelaar aan de achterkant om de H360R uit te zetten en een paar minuten later weer aan te zetten.
Volledig rebooten dus.
Het is ook gewoon een soort computer en als die vastloopt doe je dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:25:
[...]
Zodra de voorraad van de "Ziggo" HDTV ontvanger pakketten er een beetje doorheen is zal er wel "opeens" alsnog goedkeuring voor de Humax IRHD-5000C volgen.
Jahoor, volgens mij is het eerder dat ze dezelfde stomme fout niet nog eens willen begaan.
En dat de 360 toendertijd is goedgekeurd komt gewoon door de druk van mensen die graag het wk nog in HD wouden zien (zowel intern als extern) en de 360 de enigste was die 'werkte'.

Ow en amen @ Dukey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

dat laatste heb IK niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:25:
[...]

Reken er maar niet op dat de Humax voor het EK op de markt komt. Ziggo heeft bij Samsung een grote partij DCB-H360R ontvangers opgekocht die ze als actie in een eigen Ziggo doos samen met een Ziggo smartcard voor alle HD evenementen van deze zomer in de winkels aanbieden voor 199 euro. Ziggo zit dan echt niet te wachten op concurrentie van een Humax HDTV ontvanger, dus zullen ze de goedkeuring van de Humax wel zo lang mogelijk blijven rekken.

Daarnaast heeft Ziggo/@Home geen enkele HDTV ontvanger meer goedgekeurd sinds de introductie van de Samsung DCB-H360R nu bijna twee jaar geleden tijdens het WK van 2006. Sinds de aanvang van het HDTV gebeuren zijn er genoeg fabrikanten die ook HDTV kabel ontvangers hebben en Ziggo/@Home gaat mij niet wijsmaken dat er geen enkele fabrikant is die ook niet graag als één van de weinigen een HDTV kabel ontvanger voor de Irdeto kabelbedrijven op de markt zou willen brengen. Het zal mij niets verbazen als Samsung er destijds een deal uit heeft weten te slepen met Ziggo/@Home waarbij zij voor twee jaar of tot en met het EK van 2008 de enige fabrikant mogen zijn van een HDTV ontvanger voor de Irdeto kabelbedrijven.

tuurlijk archie jij zult het wel weten.
De reden is stabiliteit, als we het te snel releasen met instabiltiet dan heb wel wel een andere reactie klaar liggen !!
Extra HD-decoders levert marktwerking dus verlaging van prijzen op, alsof wij daar geen voordeel bij hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:06:
[...]

Tja, de bekende reclame uittingen voor de Samsung HDTV ontvanger van Ziggo personeel. Zelfs na de introductie van de Samsung HDTV ontvanger toen de forums overspoeld werden door klachten over de DCB-H360R bleef men volhouden dat er niets aan de hand was en dat het allemaal te wijten was aan de TV's waarop de Samsung HDTV ontvanger was aangesloten. Geen excuus niets van Ziggo/@Home toen bleek dat er een hardware modificatie nodig was voor de ontvanger die zij veel te snel hadden goedgekeurd hadden en ook bleven aanprijzen. Nu ze zelf een pakket uitbrengen met daarin deze Samsung HDTV ontvanger moet nog maar een keer benadrukt worden dat het een "prima" ontvanger is hoewel er nog genoeg mensen zijn die anders melden.
losse flodders, graag concrete voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:44:
[...]

dat laatste heb IK niet gezegd.
Klopt dat laatste zei iemand anders op het ziggo-forum. Later werd duidelijk door jou reacties dat dat moeilijk zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20
Ik heb deze decoder al meer dan een jaar zonder ook maar een enkele vastloper o.i.d. Het ding geeft een zeer goed beeld, ook voor de SD-kanalen en zeker voor de HD-kanalen. Jammer alleen dat er zo weinig in HD wordt uitgezonden. Als je eenmaal daaraan gewend raakt wil je eigenlijk niet meer zonder. Ik snap al die reacties ook niet dat dit een waardeloze decoder zou zijn. Mijns inziens is het namelijk totaal niet.

En nee, ik werk niet voor Ziggo, een adere kabelaar of Samsung. Ik ben gewoon blij met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

benjenkins schreef op zondag 25 mei 2008 @ 03:23:
En nee, ik werk niet voor Ziggo, een adere kabelaar of Samsung. Ik ben gewoon blij met dit ding.
Volgens mij werk je gewoon bij Ziggo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren digitale en HD televisie......

De eerste dag met mijn samsung DCB-H360R decoder een prachtig beeld maar sinds gisteren telkens de foutcode E37.

Met de helpdesk al van alles geprobeerd, stekker eruit, kaart eruit, alle stekkers eruit mar helaas niks.

Mijn aansluiting is als volgt:

De coax kabel gaat vanuit de muur eerst naar mijn harddisk recorder (Philips), welke via een scart op mijn TV staat, daarna gaat de coax kabel naar de samsung decoder, welke via HDMI op mijn tv staat, en als laatste gaat de coaxkabel naar mijn tv. Daarnaast is op de tv via component-ansluiting mijn Wii aangesloten.

Wie kan mij helpen......

Alvast onwijs bedankt.
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Al de decoder eens voor de HDD recorder geprobeerd (als eerste direct op de aansluiting dus)?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:56:

De eerste dag met mijn samsung DCB-H360R decoder een prachtig beeld maar sinds gisteren telkens de foutcode E37.
Dat is toch de melding dat je geen signaal hebt ?
Kun je eens in het menu controleren of je de zenderlijst kan verversen en of je de software kan upgraden. Dat kun je mogelijk zien dat het signaal met de kabelmaatschappij nog functioneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
benjenkins schreef op zondag 25 mei 2008 @ 03:23:
Ik heb deze decoder al meer dan een jaar zonder ook maar een enkele vastloper o.i.d. Het ding geeft een zeer goed beeld, ook voor de SD-kanalen en zeker voor de HD-kanalen. Jammer alleen dat er zo weinig in HD wordt uitgezonden. Als je eenmaal daaraan gewend raakt wil je eigenlijk niet meer zonder. Ik snap al die reacties ook niet dat dit een waardeloze decoder zou zijn. Mijns inziens is het namelijk totaal niet.

Ik werk ook niet voor Ziggo, en ben ook heel blij met deze decoder. Met de eerdere firmwares had ik wel eens een vastloper, maar nu toch al zeker een jaar geen klachten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen, werkt een 'oude' smartcard ook in de 360?
Heb nu digitale televisie van @home, met die grijze samsung ontvanger van 2 jaar terug.

Denk er sterk aan om morgen 1 decoder te gaan halen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:38:
Mensen, werkt een 'oude' smartcard ook in de 360?
Heb nu digitale televisie van @home, met die grijze samsung ontvanger van 2 jaar terug.

Denk er sterk aan om morgen 1 decoder te gaan halen.
Ja, maar je moet mogelijk wel een HD abbo laten activeren bij je @home als je de HD zenders wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04

Mooody

elmoody

Ik heb dit apparaat sinds vrijdag (Mediamarkt 199 euro, incl. Ziggo kaart)

2 problemen:
- Sommige HD zenders geven het geluid niet goed weer (storingssignalen)
- De nummers op de AB werken sinds gisteren niet meer (kan alleen via de pijlen nog van zender wisselen)

Zijn dit bekende problemen - en evt. simpel te verhelpen - of moet ik mijn exemplaar inruilen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet het geluid het helemaal niet bij Discovery HD, maar wel weer bij alle andere zenders. Ik ben er iig blij mee.

Ik zou voor de zekerheid het apparaat wel gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week geleden heb ik de DCB-H360RS gekocht bij de Mediamarkt. Het was een door Ziggo mooi verpakte doos die inspeelde op het fantastische kijken naar de zomerse sport evenementen in HDTV. Maar zo makkelijk gaat dat niet met dit apparaat.

Een telefoontje naar de helpdesk van Ziggo biedt geen uitkomst: "de evenementen worden op ned. 1 gewoon in HDTV uitgezonden. U heeft dus helemaal geen HDTV receiver nodig hoor, mijnheer".

Wat is het probleem? Na enige tijd uitstekende ontvangst van alle kanalen (alles is dus correct aangesloten!) loopt het apparaat vast. De zender waarop was afgestemd blijft goede ontvangst houden maar vrijwel alle andere zenders zijn niet meer te ontvangen. De foutmelding E37 verschijnt dan bij deze zenders (neem contact op met de helpdesk). Het display op de receiver staat dan ook helemaal vast, deze blijft op dat ene goed te ontvangen kanaal staan.

Het resetten van de receiver (stroom er een tijdje er van af, terug zetten naar fabrieks instelling, kanalen installeren) biedt soms uitkomst. Niet altijd overigens. En telkens treedt dit zelfde probleem op na enige tijd (uren) goede ontvangst.

Wie weet nu wat hier de oplossing voor is? De aansluitingen zijn overduidelijk correct. Ligt het aan Ziggo, ligt het aan de receiver? Wie o wie, wat o wat?

PS
Kan het met het type te maken hebben? Het is een DCB-H360RS met achterop de receiver een stickertje met DCB-H360RSA/XEN. Software versie is 130. Hardware versie is 501. Dit is mijn inziens wel de laatste versie. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:53:

PS
Kan het met het type te maken hebben? Het is een DCB-H360RS met achterop de receiver een stickertje met DCB-H360RSA/XEN. Software versie is 130. Hardware versie is 501. Dit is mijn inziens wel de laatste versie. Toch?
Ik heb dezelfde versie en mijn werkt nu prima.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Mooooody schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:55:

2 problemen:
- De nummers op de AB werken sinds gisteren niet meer (kan alleen via de pijlen nog van zender wisselen)

Zijn dit bekende problemen - en evt. simpel te verhelpen - of moet ik mijn exemplaar inruilen?
Beide problemen opgelost.
Digital Out stond op 'Dolby Digital' en daardoor werkte het geluid bij HD uitzendingen niet goed. Dit staat nu op 'PCM'.
De AB werkte na nieuwe batterijen weer goed. De bijgeleverde batterijen waren blijkbaar al bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:11:
Bij mij doet het geluid het helemaal niet bij Discovery HD, maar wel weer bij alle andere zenders. Ik ben er iig blij mee.
Had ik ook. Er is ergens een instelling in de decoder die je moet wijzigen. Weet alleen niet meer welke....

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 25-05-2008 16:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oXygeN schreef op zondag 25 mei 2008 @ 09:42:
Al de decoder eens voor de HDD recorder geprobeerd (als eerste direct op de aansluiting dus)?
Van alles nu al geprobeerd. Andere coax kabel, eerst naar de decoder en dan pas naar de hd-recorder ......maar niets helpt.

Wederom casema helpdesk gebeld. Die denken nu dat de decoder kapot is. Het schermpje met signaalsterkte geeft namelijk 100% aan en dat schijnt niet normaal te zijn en als de coax kabel uit het apparaat gehaald wordt blijft de signaalsterkte 100%. Klinkt dus aannemelijk......morgen weer terug naar mediamarkt.

Mijn ouwe digitale kastje (zonder hdmi of HD kwaliteit) weer aangesloten en die werkt prima. .......maar wel minder kwaliteit natuurlijk.

tja.........

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Help!!!! schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Had ik ook. Er is ergens een instelling in de decoder die je moet wijzigen. Weet alleen niet meer welke....
Ook bestemd voor Mig29 en alle anderen die geen geluid bij Discovery HD voor elkaar krijgen

Disco HD zend uit in DolbyD. Je moet de Dolby out (sound output) op je Samsung aanzetten (Media instellingen) als je HDMI gebruikt! En je TV of reciever moet dit kunnen verwerken. Anders de sound output op PCM out zetten zoals hierboven al is beschreven. Anders moet je een analoog kabeltje of optisch kabeltjes trekken naar je TV of reciever! Werkt perfect dus!
Mooooody schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:55:

2 problemen:

Dit is op te lossen door links boven op de AB op de tweede knop van linksboven te drukken 'stb' en dan schakelt de AB weer iets anders. Wat het precies is weet ik niet, maar mn vriendin had het binnen een half uur gepresteerd om dit ook voor elkaar te krijgen en na 10 min zoeken en proberen was dit de oplossing! Druk je weer op 'tv' dan werken de genummerde knoppen voor de zenders weer niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Stinger666 op 26-05-2008 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 04:22:
Dit is op te lossen door links boven op de AB op de tweede knop van linksboven te drukken 'stb' en dan schakelt de AB weer iets anders. Wat het precies is weet ik niet, maar mn vriendin had het binnen een half uur gepresteerd om dit ook voor elkaar te krijgen en na 10 min zoeken en proberen was dit de oplossing! Druk je weer op 'tv' dan werken de genummerde knoppen voor de zenders weer niet.
Ik heb een Samsung TV en als ik op 'TV' druk van deze afstandsbediening kan ik dus een groot deel van de functies op de TV gebruiken.... schakel je weer naar 'STB' dan kun je de decoder weer volledig bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:22:
[...]

Ik heb een Samsung TV en als ik op 'TV' druk van deze afstandsbediening kan ik dus een groot deel van de functies op de TV gebruiken.... schakel je weer naar 'STB' dan kun je de decoder weer volledig bedienen...
Dank voor de toelichting. Maakt het weer duidelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanmiddag ook 1 gekocht bij de Saturn.
Beeld is echt stukken mooier. Nadere bevindingen volgen.

Ga mn oude smartcard gebruiken, de nieuwe kunnen ze niet omzetten en de oude laten vervallen. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk de 2 weken proef wel van de nieuwe kaart even "opmaken".
Zodra je de kaart in de decoder stopt gaat een interne klok op de kaart lopen waarmee het mogelijk is om 2 weken lang alle zenders te bekijken. Mogelijk dat Film1 en Sport1 korter zijn.

Als die periode voorbij is kun je dan alsnog terug naar de oude kaart gaan, die je zolang gewoon in je andere decoder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Wat is nu de meest recente versie van de Samsung 360. Is dat met RA erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukey schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:47:
[...]

Tja stilstaan is achteruitgang. Als je tevreden bent met Scart dan gebruik je dat. Wil je HDMI dan moet je er iets meer vanaf weten dan alleen maar de connector zoeken op je apparaat.

[...]

Heb je hem wel eens van de stroom afgehaald toen dat gebeurde?

Beetje jammer dat je een apparaat vrij abrupt beschrijft als slecht, zeker wanneer je niet zelf dingen uit probeerd. Kijk ik zeg niet dat het apparaat probleemvrij is, maar je overdrijft. Heb zelf der ene gekocht in 2006 toen ze net op de markt waren en geniet er nog iedere dag van. En ja ik heb het HDMI probleem, so what, spidf kabeltje naar de receiver opgelost. En zo is er voor andere problemen ook een oplossing/workaround. Bij jouw probleem is het eerste wat ik geprobeerd zou hebben is alle apparten uit, stroom er vanaf, en dan een voor een alles aanzetten.
Wat denk je stroom er af enkele min.laten staan en weer dat probleem,samsung erkent dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:56:

Met de helpdesk al van alles geprobeerd, stekker eruit, kaart eruit, alle stekkers eruit mar helaas niks.

Mijn aansluiting is als volgt:

De coax kabel gaat vanuit de muur eerst naar mijn harddisk recorder (Philips), welke via een scart op mijn TV staat, daarna gaat de coax kabel naar de samsung decoder, welke via HDMI op mijn tv staat, en als laatste gaat de coaxkabel naar mijn tv. Daarnaast is op de tv via component-ansluiting mijn Wii aangesloten.

Wie kan mij helpen......

Alvast onwijs bedankt.
Eric
Zo is het met mij ook begonnen,terugsturen is het enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou willen vragen of of ik de enige ben met overscan op mijn TV. Ik wil dus weten of het aan de DVBC ontvanger ligt of aan de TV.
Het probleem is doet zich alleen voor via scart en is goed te herkennen op bijvoorbeeld RTL7. Overdag zie je zo'n mooie scrollbalk met tekst voorbijschuiven van RTL-Z waarmee het dus goed te checken is. Via scart is er geen ruimte tussen de onderzijde van panel en voorbijschuivende text. Via HDMI zie je een grote tussenruimte. Conclusie - overscan op scart. Mijn vraag ; wie herkent dit op zijn tv via scart met deze ontvanger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
Mijn DCB-H360R is niet meer te bedienen met de afstandbediening.

Het ligt niet aan de afstandbediening, want op de TV werkt hij wel gewoon (zowel die van de TV als ook die van de decoder).

Iemand dit probleem als eens tegengekomen?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

yzf1kr schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:26:

Het ligt niet aan de afstandbediening, want op de TV werkt hij wel gewoon (zowel die van de TV als ook die van de decoder).

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:22:
[...]

Even de TS en de laatste pagina lezen, vind je vaak al wat je zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Harmen schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:46:
Heb vanmiddag ook 1 gekocht bij de Saturn.
Beeld is echt stukken mooier. Nadere bevindingen volgen.

Ga mn oude smartcard gebruiken, de nieuwe kunnen ze niet omzetten en de oude laten vervallen. :?
Oude smartcard is toch beter want daar krijg je volgens mij extra kanalen mee die je met een nieuwe ziggo kaart niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:18:
[...]

[...]

Even de TS en de laatste pagina lezen, vind je vaak al wat je zoekt ;)
Duh... ik heb heus wel even de TS gelezen en het halve topic doorgespit.

Ik denk dat je de vraag niet begrepen hebt.

- De decoder reageert op geen enkele afstandbediening.
- De TV reageert wel op de afstandbediening van TV en decoder.

De vraag even herformuleren:

Heeft nog iemand het probleem dat de decoder alleen nog maar via de knoppen op de decoder zelf te bedienen is?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Ok, ik wil nu echt snel een plasma en de Samsung 360RA kopen.

Bij de mediamarkt ligt de Samsung met HD en startpakket voor 200 euro. Volgens mij is dit wel scherp geprijst.

Ik kom er nu net vandaan, maar het enige wat me tegenhoudt is dat er op de doos staat dat het een 360R is of een 360RS. Die S staat dan voor een zilverkleurige volgens mij, maar ik heb begrepen dat er ook nog een A achter zou moeten staan voor de meest recente versie.

Het lijkt me echter vreemd dat dit niet de allerlaatste versie is, want ze hebben de dozen nog maar net een week binnen.

Hebben ze tegenwoordig de A erachter weggehaald en zijn dit gewoon de nieuwste versies of kan ik ergens anders zien of het de nieuwste versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk eigenlijk nooit de A op de doos zien staan, zover ik begrepen heb staat het in ieder geval wel achter op het apparaat zelf op de sticker.

Je mag er vanuit gaan dat in het HD startpakket van € 199,- de A versie zit, en ja de evt. S staat voor Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:29
Even beetje off topic:

Heeft er hier nog iemand een DCB-H360RA besteld bij goedkopen.nl? Heb er 2 besteld op 15 mei en deze hadden een levertijd van 2-5 dagen en zouden vanaf 16 mei worden uitgeleverd. Na mailen werd me door hen verteld dat deze vorige week uitgeleverd zouden worden. Ik heb nog steeds niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:01:
Ik heb persoonlijk eigenlijk nooit de A op de doos zien staan, zover ik begrepen heb staat het in ieder geval wel achter op het apparaat zelf op de sticker.

Je mag er vanuit gaan dat in het HD startpakket van € 199,- de A versie zit, en ja de evt. S staat voor Silver.
Waarom mag je daar vanuit gaan? Die logica ontbreekt me. Wat er gebeurt is dat ziggo de dealers van die mooie hoezen toestuurd. De dealer doet die hoezen om de dozen et voila, de oude moeten eerst op...

Wat ik daarstraks gelezen heb; de A versie de geupdate versie is. Dit is dan een hardwarematige update??? De software in de niet-A versie is toch eenvoudig vanuit het menu te updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Friedchicken schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:12:
[...]

Waarom mag je daar vanuit gaan? Die logica ontbreekt me. Wat er gebeurt is dat ziggo de dealers van die mooie hoezen toestuurd. De dealer doet die hoezen om de dozen et voila, de oude moeten eerst op...

Wat ik daarstraks gelezen heb; de A versie de geupdate versie is. Dit is dan een hardwarematige update??? De software in de niet-A versie is toch eenvoudig vanuit het menu te updaten....
De oude versie had problemen met HDMI en is via een collectieve aktie van Samsung gerepareerd. De A-versie heeft een goed-werkende HDMI-port. Lijkt me sterk dat ze nog apparaten van 1,5 - 2 jaar oud verkopen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:18:
[...]
Op mijn doos staat op de barcode sticker :

MODEL : DCB-H360RS
DCBH360RSA/XEN
200801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Ik heb er sinds vandaag ook eentje:
DCBH360RSA/XEN

Maar zelfs 200804: vers van het mes dus >:)
hdmi audio heeft opties:
hdmi 1A,B,C enz.
Is dat iets nieuws of was dat altijd al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kon altijd al voor type A, B, C en D kiezen voor audio bij HDMI op de H360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Joepi schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:34:
Ik heb er sinds vandaag ook eentje:
DCBH360RSA/XEN

Maar zelfs 200804: vers van het mes dus >:)
hdmi audio heeft opties:
hdmi 1A,B,C enz.
Is dat iets nieuws of was dat altijd al zo?
Wie weet wat dat eigenlijk betekend de A,B,C en D bij de HDMI optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Geen idee eerlijk gezegd, heeft met het geluid te maken, gewoon uitproberen welke het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaartje of 2 geleden heeft een keer iemand er flink wat mee gestoeid. Voor hem maakte het voor het geluid niks uit. Wel merkte hij een verschil in zap snelheid.
Als hij een "rondje" zapt en wachte per zender tot er ook daadwerkelijk beeld was voor hij door ging naar de volgende was de instelling op A en op D geloof ik het snelst. B en C waren duidelijk langzamer als ik het me allemaal goed herrinner.

Wellicht dat het voor sommige tv's of recievers wat uitmaakt mbt het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan wel merken dat deze decoder sneller start.
Had hiervoor zo'n grijze samsung 9401 decoder, die had 6 sec nodig op te starten.

Ben tot nu toe tevreden, nog geen rare dingen mee gemaakt. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 12-09 14:19
hoe kan die ingebouwde upscaler uit? Ik wil een andere upscaler gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

wrcveen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:18:
hoe kan die ingebouwde upscaler uit? Ik wil een andere upscaler gebruiken.
Aansluiten via scart? Via component/HDMI wordt het minimaal 576p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
knopje resolution op de AB lager zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 12-09 14:19
Shiver23 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:39:
[...]

Aansluiten via scart? Via component/HDMI wordt het minimaal 576p.
Via HDMI. Als ik de resolutie lager zet dan zijn 1080i uitzendingen ook in lagere kwaliteit èn dat wil ik weer niet. Ook wil ik niet constant de resolutie handmatig aanpassen.
Ik wil gewoon het signaal van SD kanalen uitvoeren in het orginele formaat zodat mijn receiver deze upscaled, wat die scaler is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

wrcveen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:14:
[...]

Via HDMI. Als ik de resolutie lager zet dan zijn 1080i uitzendingen ook in lagere kwaliteit èn dat wil ik weer niet. Ook wil ik niet constant de resolutie handmatig aanpassen.
Ik wil gewoon het signaal van SD kanalen uitvoeren in het orginele formaat zodat mijn receiver deze upscaled, wat die scaler is een stuk beter.
Ja, maar dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Shiver23 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:35:
[...]

Ja, maar dat kan dus niet.
Hm, dat is wel pauper dan.. Ik had het ook zo bedacht dat mijn receiver het upscale werk ging verrichten... maar dat gaat dus niet zomaar op. Nou eerst maar eens wachten tot ziggo mijn verbinding oplevert en mijn Full HD scherm komt. K*@# levertijden!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De UPC HD box schijnt wel een auto stand te hebben. Deze schakelt dus naar 1080i bij 1080i uitzending, 720p bij 720p uitzendingen en SD wordt 576p. Nadeel is dat de decoder vaak schakelt en het zappen hierdoor beinvloed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphfx schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:08:
Even beetje off topic:

Heeft er hier nog iemand een DCB-H360RA besteld bij goedkopen.nl? Heb er 2 besteld op 15 mei en deze hadden een levertijd van 2-5 dagen en zouden vanaf 16 mei worden uitgeleverd. Na mailen werd me door hen verteld dat deze vorige week uitgeleverd zouden worden. Ik heb nog steeds niks ontvangen.
Hallo,

Ik heb op 19mei dezelfde actie besteld bij goedkopen.nl. Heb op 25mei een mailtje naar ze gestuurd en de dag erna kreeg ik dit terug:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben bericht gehad van Samsung dat wij de nieuwe levering deze week mogen verwachten. Op het moment dat deze aan ons geleverd is, krijgt u bericht.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Martijn S******
Goedkopen.nl

Heb pas nog een mailtje gestuurd dat het van belang is dat ik de HD-decoder voor het EK in huis heb ;). Nog geen reactie terug.

Heb jij al iets gehoord? Het is inmiddels al 11 dagen geleden, en ik heb redelijk slechte ervaringen met web-winkels.... Misschien beter om mijn geld terug te laten storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

NL1 zendt al in HD uit! In mijn geval op zender 14 (NL1 HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mooooody schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:24:
NL1 zendt al in HD uit! In mijn geval op zender 14 (NL1 HD).
En in Dolby Digital. Hierdoor moet ik wel mijn receiver iets harder zetten. Luxe problemen denk ik. Overigens vind ik het niet zo'n goede upscale. Het beeld is softer/minder scherp dan van SD-kanalen die de decoder upscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Shiver23 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:33:
[...]

En in Dolby Digital. Hierdoor moet ik wel mijn receiver iets harder zetten. Luxe problemen denk ik. Overigens vind ik het niet zo'n goede upscale. Het beeld is softer/minder scherp dan van SD-kanalen die de decoder upscaled.
Waarschijnlijk zijn de uitzendingen die je nu ziet niet in full hd opgenomen, maar worden gewoon geinterpoleerd doorgegeven. Uitzendingen als de voetbalwedstrijden zullen wel in 'true' full hd worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de laatste versies ook al met de AB te bedienen qua volume? Of nog alleen maar standje aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mooooody schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:39:
[...]

Waarschijnlijk zijn de uitzendingen die je nu ziet niet in full hd opgenomen, maar worden gewoon geinterpoleerd doorgegeven. Uitzendingen als de voetbalwedstrijden zullen wel in 'true' full hd worden uitgezonden.
Uhh geinterpoleerd? true full hd?

De beelden zijn ook SD beelden die bij NOB gescaled worden naar 720p. Dat zeg ik ook. Maar die upscale vind ik nogal vaag. Mijn decoder staat standaard op 1080i. Upscales van SD signaal ziet er beter uit dan Ned 1 HD upscale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals verwacht bevat het nieuwe Nederland 1 HD kanaal ook geen teletext.

Zal de NOS vanaf 1 januari als alledrie de Nederlandse kanalen in HD worden aangeboden nog alternatief aanbieden voor teletekst ?
Bijvoorbeeld iets met MHP of MHEG-5 ?
En kunnen nieuwere decoders daar eventueel mee omgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:45:
Slordig, in principe hoeven ze alleen de teletekst datastream van het normale Nederland 1 kanaal te dupliceren en ook als onderdeel van Nederland 1 HD doorgeven. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.
Zal de NOS vanaf 1 januari als alledrie de Nederlandse kanalen in HD worden aangeboden nog alternatief aanbieden voor teletekst ?
In Nederland is door de kabelbedrijven gekozen voor OpenTV i.p.v. MHP. De nieuwere ontvanger van Zigg/Casema biedt daar ondersteuning voor, maar ik verwacht niet dat de Nederlandse publieke kanalen ook direct van deze mogelijkheid gebruik zullen maken. Daarvoor zijn er nog wat te weinig ontvangers met OpenTV ondersteuning bij de consumenten in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag decoder weer terug van selectro.

Met als mededeling.

HDMI probleem/defekt
Printplaat vervangen.

Morgen aansluiten.
Word vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week ook een 360 aangeschaft, bij de firma Lunenburg, Nuland voor €159
Staat aangesloten op een Sharp 42XL2E, Hd abo via Ziggo aangevraagd.
Had al digitale tv, de Samsung maakt het echter wel veel scherper allemaal.
Zie zelfs niet overdreven verschil tussen de gewone digitale uitzending van Ned1 en de HD versie.
Raar genoeg wel op het gratis HD opera kanaal.
Ook ik ondervind ongemak wat betreft het goed richten van de AB op het kastje en de volumeregelaar werkt niet.
Kan het volme wel uitzetten. Hoop dit nog te ondervangen met een Logitech HarmonyAB.
Ook opvallend het af en toe verpringen van mijn standaard kleurinstelling naar close up scenes waarin de kleurintensiteit toeneemt.
Al met al wel erg tevreden en ben benieuw wat ik dadelijk te zien krijg als de HD zenders worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:26:

Yep, dan is het knoppie "Select/TV" per ongeluk ingedrukt. Even weer het knoppie ernaast "STB" indrukken: klaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:17:
Zie zelfs niet overdreven verschil tussen de gewone digitale uitzending van Ned1 en de HD versie.
Raar genoeg wel op het gratis HD opera kanaal.
dat eerste is logisch omdat er puur geupscaled wordt, het is geen HD opname. Dus in het ene geval doet je ontvanger het, in het andere geval wordt in het vanuit de studio gedaan.
Het gratis hd opera kanaal is waarschijnlijk 'echt' HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:04:
Ik zou willen vragen of of ik de enige ben met overscan op mijn TV. Ik wil dus weten of het aan de DVBC ontvanger ligt of aan de TV.
Het probleem is doet zich alleen voor via scart en is goed te herkennen op bijvoorbeeld RTL7. Overdag zie je zo'n mooie scrollbalk met tekst voorbijschuiven van RTL-Z waarmee het dus goed te checken is. Via scart is er geen ruimte tussen de onderzijde van panel en voorbijschuivende text. Via HDMI zie je een grote tussenruimte. Conclusie - overscan op scart. Mijn vraag ; wie herkent dit op zijn tv via scart met deze ontvanger.
Scart heeft altijd overscan. Dit is gedaan zodat niet per ongeluk de lijnen in beeld komen die je niet moet zien, namelijk de teletekst.
De hdmi moet juist geen overscan hebben, omdat dit niet nodig is. Vervelend genoeg hadden de eerste full hdtv's die overscan gewoon ook op de hdmi. Sinds de invoering van het hdready1080p logo, weet je dat de tv de overscan bij hdmi niet heeft/kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

is er nou nog steeds geen alternatief op dit apparaat maar dan met harddisk recorder ingebouwd en een echt nieuw odel. Wacht al 1 jaar. Wil er nu toch wel een, maar ga deze toch niet kopen. Er zal toch wel elk moment een nieuwe op moeten duiken. Kan toch niet zo moeilijk zijn???

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ross schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:38:
is er nou nog steeds geen alternatief op dit apparaat maar dan met harddisk recorder ingebouwd en een echt nieuw odel. Wacht al 1 jaar. Wil er nu toch wel een, maar ga deze toch niet kopen. Er zal toch wel elk moment een nieuwe op moeten duiken. Kan toch niet zo moeilijk zijn???
Daar heb ik ook op gewacht.
Volgens mijn audio/video boer kon dat ook nog wel eens een jaar of meer gaan duren.
Hij had in ieder geval nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Misschien dat er een kabelversie komt van de Dreambox DM800, anders geef ik het nog weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
[...]

Ook komt eind juni waarschijnlijk de HD-PVR Scientific Atlanta VOD ontvanger (geschikt voor uitzending gemist) voor het oude casema-gebied.
Ik zie hier Link een HUMAX IRHD-5000C HD Tuner staan .

In de beschrijving staat dat ie geschikt is voor o.a. Ziggo ??!! Dus nog even w88 en dan kan ik deze ook aanschaffen ..mooi als er keuze is >:)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik wacht inderdaad ook op de Humax IRDH-5000. Ik voor de tussentijd maar zo'n simpel Ziggo startpakket van 39,95 genomen, omdat ik geen zin heb om 200 euro uit te geven aan een apparaat met zoeveel issues. Nu weer met Eurosport HD. Dan nog maar even geen HD tv helaas. De [HD] Nieuwe PVR Decoder Casema Atlanta zal nog wel een stuk langer duren ben ik bang.
Ik ben wel blij dat ze goed testen, maar het duurt wel allemaal lang.

offtopic:
Hey is er een nieuwe TOPIC html tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Na nu dik 2 weken gebruik gemaakt van de samsung 360 decoder kan ik niets anders zeggen dan dat het allemaal goed werkt. Gebruik de decoder met een samsung plasma 42q91 en een onkyo 605 reciever. De afstandsbediening die mee wordt geleverd kan ook meteen de televisie aansturen wat opzich gemakkelijk is. Het enige minpuntje vind ik dat de IR code nergens te vinden is voor de samsung 360 decoder. Als ik deze code zou hebben kon ik gewoon alle apparatuur met mijn universele onkyo afstandsbediening bedienen.

Het beeld van de HD kanalen zijn prachtig en goed scherp. Daarnaast is voetbal in HD helemaal mooi en eerst wel een beetje vreemd. Het lijkt net of je een fifa spelletje ofzo speelt op je pc zo scherp. Niets van dat vlekkerige wat op de normale SD uitzendingen altijd te vinden is.
Toch ook hier met HD uitzendingen zie je niet makkelijk of de bal achter is geweest of niet (gevalletje Babel tegen Roemenië).
Het proefabbo is afgelopen inmiddels maar ook de filmkanalen waren prachtig en Film1 HD erg scherp net als sport1 (uefa cup finale en champions league finale).
Het enige nadeel is misschien dat er nog niet heel veel HD kanalen zijn. Maargoed dat dit gaat veranderen met de komst van Ned1HD en Eurosport HD is in de toekomst wel zo goed als zeker. Dat Eurosport nu nog niet wordt uitgezonden is jammer, maar met nieuwe techniek is dat niet meer dan logisch.

Verder is het geluid, zeker van de dolby kanalen stukken verbeterd. Het is mooi gedetailleerd en voor sommige kanalen gewoon surround. De duitse zenders hebben dit al vaker, jammer dat de nederlandse zenders maar traagjes volgen. Heb alleen soms moeite om de lipsync instellingen onder de knie te krijgen. Hij staat nu op een 40ms delay. Maar heb het idee dat HD kanalen soms een andere vertraging hebben dan de SD kanalen waardoor dit niet helemaal goed is in te stellen naar mijn mening.

Verder hoop ik van harte dat er meer concurrentie komt op de HD decoder markt. Maar de revisie van samsung laat wel zien dat de nieuwe techniek nog in de kinderschoenen staat en niet erg gemakkelijk is. Hopelijk is de Humax HD decoder net z'n stukje wonder techniek als de samsung 360 decoder. Het zal zeker helpen om de prijzen nog verder naar beneden te krijgen en dan is de opmars van de HD televisie in de nederlandse huishoudens straks zeker een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ksi schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:56:
Dat Eurosport nu nog niet wordt uitgezonden is jammer, maar met nieuwe techniek is dat niet meer dan logisch.
Eurosport HD zendt momenteel gewoon uit via de satelliet, Ziggo geeft dat signaal echter nog niet door omdat de DCB-H360R er niet mee overweg kan. Jammer voor de Ziggo klanten met bijvoorbeeld DVB-C tuner in hun TV die ook HDTV MPEG signalen kan weergeven want die blijven nu ook verstoken van Eurosport HD. Helaas komt het wel meer voor dat problemen in een goedgekeurde kabel ontvanger er voor zorgt dat de diensten niet uitgebreid kunnen worden. De Samsung DCB-9401R SDTV ontvanger is bijvoorbeeld één van de ontvangers die het aantal dagen te versturen EPG informatie beperkt bij de Irdeto kabelbedrijven. Dat is nu al meer dan een jaar bekend bij Samsung en nog steeds worden ze niet echt door Ziggo onder druk gezet om een firmware fix uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
t duurt ff voor die HUMAX komt en ook die kan natuurlijk eerst kuren hebben.
Ik denk toch dat ik voor de samsung ga maar k zie even door de bomen het bos niet meer:

Ik heb een LG 42PX12X deze heeft :

3 scart aansluitingen
1 component
1 DVI (1366* 768 )
en nog wat meer...t gaat me om deze hierboven.

Ik heb aangesloten op de component een xbox ale mediacentre ( XBMC) heerlijk scherp op 720P :9~

Nu is mijn vraag ...WAT IS BETER ?

de nieuwe decoder via HDMI >>> DVI denk ikzelf dat de beste keuze is 8)
HDMI >>>>component (en de xbox dan op DVI bv)
component>>>component
component >>>DVI
scart >>>>scart (RGB ) dacht ik niet..

Please advise ...dan kan ik gelijk als ik weet wat beter is zo'n kabel meenemen _/-\o_

Update : volgens deze site link staan DVI en HDMI aan elkaar gelijk en kan ik dus beter inderdaad de eerste keuze doen !

[ Voor 27% gewijzigd door scorpio op 01-06-2008 20:11 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:45:

nee, de decoders ondersteunen geen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:21:
[...]

Daar heb ik ook op gewacht.
Volgens mijn audio/video boer kon dat ook nog wel eens een jaar of meer gaan duren.
Hij had in ieder geval nog niets gehoord.
medio juni komt er een HD-PVR beschikbaar voor VOD diensten voor het casema gebied, later dit jaar volgt het multikabel en @home gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:40:
medio juni komt er een HD-PVR beschikbaar voor VOD diensten voor het casema gebied, later dit jaar volgt het multikabel en @home gebied.
Hier begrijp ik als klant van Ziggo dus helemaal niets van. Volgens mij is het de bedoeling dat jullie je sinds 16 mei presenteren als één bedrijf met hetzelfde beleid voor alle klanten. Hoe zijn jullie dan in vredesnaam van plan om aan de klanten uit te leggen dat een nieuwe HDTV PVR in eerste instantie alleen bestemd is voor een deel van je klanten die dan in het voormalig Ziggo/Casema gebied zitten terwijl je in feite niet meer van je klanten kunt verwachten dat zij dit onderscheid kunnen maken. Immers de klanten hebben helemaal geen weet van de technische opdeling in de oude netwerken. Het idee dat die oude opdeling niet meer zou bestaan wordt door jullie eigen helpdesk nog eens versterkt aangezien zij bij elk gemeldt probleem onmiddelijk roepen dat het aan de integratie van de drie bedrijven ligt en dan blijkt opeens medio juni dat het wel meevalt met die integratie van de netwerken aangezien er dan alleen voor oud Ziggo/Casema een HDTV PVR komt.

Verder geef je op een ander forum aan dat er voor het oude Ziggo/@Home deel van het netwerk straks een andere firmware versie ontwikkeld moet worden voor deze zelfde HDTV PVR. Huh? Is het technisch niet mogelijk om de oude netwerken zodanig aan te passen dat één firmware versie voor het gehele netwerk geldt en dus ook iedereen dezelfde functionaliteit en problemen heeft? Krijgen we straks weer van die toestanden dat de HDTV PVR bij Ziggo/@Home prima werkt maar bij Ziggo/Casema nogal buggie is of omgekeerd? Staat er straks ook op de doos voor welke oud netwerk de ontvanger geschikt is wat handig kan zijn voor de klanten die op de grens van het Ziggo/@Home en Ziggo/Casema gebied wonen of voor bestellingen via het Internet dat helemaal niet geografisch gebonden is.

In het kader van de eenheid was het daarom volgens mij verstandiger geweest om de HDTV PVR pas te introduceren op het moment dat deze in het gehele Ziggo netwerk te gebruiken is. Waarom wil het niet echt lukken om Ziggo/@Home en Ziggo/Casema op één lijn te krijgen? Met je bijdragen aan het andere forum waarbij je duidelijk het onderscheid blijft maken tussen Ziggo/Casema en Ziggo/@Home in termen als zij en wij (voor jou Ziggo/@Home), het "Casema smaldeel", etc. meen ik toch rivaliteit te bespeuren tussen beide afdelingen. Als ex-Ziggo/@Home klanten problemen melden op dat forum zit je er onmiddelijk bovenop, maar op problemen van ex-Ziggo/Casema klanten reageer je nauwelijks. Op zich niet erg als er ook een gelijkwaardige tegenhanger van Ziggo/Casema op dat forum zou rondlopen. Het Ziggo webcare team, of moet ik nu zeggen het Ziggo/@Home webcare team, die in principe alleen maar ex-Ziggo/@Home klanten kunnen helpen en dan nog niet eens doorhebben dat ze af en toe Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel uitnodigen om via webformulieren hun probleem direct aan te kaarten. Wederom niets van dat alles voor de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel klanten als we dan toch dat onderscheid moeten blijven maken. Typisch Ziggo/Casema overigens dat voorheen ook al niet te benaderen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:04:
[...]

Hallo,

Ik heb op 19mei dezelfde actie besteld bij goedkopen.nl. Heb op 25mei een mailtje naar ze gestuurd en de dag erna kreeg ik dit terug:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben bericht gehad van Samsung dat wij de nieuwe levering deze week mogen verwachten. Op het moment dat deze aan ons geleverd is, krijgt u bericht.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Martijn S******
Goedkopen.nl

Heb pas nog een mailtje gestuurd dat het van belang is dat ik de HD-decoder voor het EK in huis heb ;). Nog geen reactie terug.

Heb jij al iets gehoord? Het is inmiddels al 11 dagen geleden, en ik heb redelijk slechte ervaringen met web-winkels.... Misschien beter om mijn geld terug te laten storten?
Appart hoor. Ik heb afgelopen donderdag een decoder besteld bij hun en zaterdag opgehaald. Ze zouden vandaag (maandag) weer nieuwe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Laatst online: 15-09 21:29
Ze hebben moeilijkheden om de ZWARTE te leveren, de grijze is gewoon op voorraad.
Ik heb overigens mijn geld laten terugstorten.
Het volgende was het geval:

Ik heb 15 mei de zwarte besteld, de week erna nog niets gehoord en maar eens gemaild. Toen werd me gezegd dat ze dezelfde week (vorige week dus) nieuwe decoders binnen zouden krijgen en meteen zouden versturen. Dit is niet gebeurd.

Zaterdag weer contact opgenomen (ditmaal telefonisch ---> vraagalex.nl ;) ), waar mij na enig aandringen verteld werd dat er vorige week maar een stuk of 10 decoders waren geleverd en dat ik nog in de wachtrij stond op nummer 39 (in ieder geval eind 30).

Ze zouden vandaag weer nieuwe krijgen, maar aangezien er 100 in backorder stonden en mijn niet zeker verteld kon worden dat ik deze week mijn bestelling zou ontvangen, heb ik geannuleerd.

Ik heb nu besteld bij modern.nl, is wel iets duurder, maar ze hadden ze daadwerkelijk staan.

[ Voor 84% gewijzigd door Ralphfx op 02-06-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde voor deze reactie _O_
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste