[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:44:
Perfect beeld bij EK wedstrijden (totaal geen artifacts en superscherp beeld op mijn Toshiba 40ZF355D - duidelijk scherper dan dvd) Dit zal ook te danken zijn aan de goede signaalsterkte van 82%.

Het geluid loopt alleen niet synchroon (in de studioopnamen). Jullie denken dus dat dit puur te danken is aan de NOS en niet ligt aan mijn/onze configuraties?
Denk dat dit aan het signaal van de NOS danwel Ziggo ligt. Of zijn er überhaupt mensen die dit probleem NIET hebben?

Andere HD-kanalen hebben dit probleem namelijk niet, kijk maar eens naar Discovery-HD. Ook was er een duidelijke verbetering tussen de twee afgelopen wedstrijden van Nederland, zonder dat ik iets aan het apparaat heb veranderd...

Verwijderd

je kunt uitgebreide ervaringen en informatie over veranderingen lezen op www.ziggo-gebruikers.nl
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Denk dat dit aan het signaal van de NOS danwel Ziggo ligt. Of zijn er überhaupt mensen die dit probleem NIET hebben?

Andere HD-kanalen hebben dit probleem namelijk niet, kijk maar eens naar Discovery-HD. Ook was er een duidelijke verbetering tussen de twee afgelopen wedstrijden van Nederland, zonder dat ik iets aan het apparaat heb veranderd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:49:
Min tv heeft PIP, en ik kan kiezen welk ontvanger de PIP venster moet ontvangen. Op dit moment is TV nog ruis omdat het signaal de samsung binnen komt. Ik dacht ik steek ook de scart er in, misschien kan ik bij de PIP het TV signaal ontvangen. Maar bij de scart ontvangt hij met EXT1 hetzelfde signaal, dus in het venster hetzelfde beeld als het grote beeld.

Is het mogelijk om via scart(EXT1) en via HDMI onafhankelijk het signaal binnen te krijgen zodat ik twee verschillende programma's tegelijk kan bekijken?
Ja, dat kan.
Ik kijk momenteel naar twee wedstrijden tegelijk.
Nederland1 HD in the main view en de analoge SD uitzending in een hoekje van het scherm maar ik kan de input varieren en dus ook twee HDMI input bronnen kiezen of een scart en gewone kabel ingang.

Het hangt natuurlijk wel af van van je TV wat de mogelijkheden zijn.
Zo kan mijn Panasonic plasma TV irritant genoeg niet de twee kanalen wisselen (bv bij een goal) omdat de TV niet wisselt als 1 van de beide inputs HDMI is. (vreemd vind ik zelf)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:00:
[...]

Ja, dat kan.
Nederland1 HD in the main view en de analoge SD uitzending in een hoekje van het scherm maar ik kan de input varieren en dus ook twee HDMI input bronnen kiezen of een scart en gewone kabel ingang.

Zo kan mijn Panasonic plasma TV irritant genoeg niet de twee kanalen wisselen (bv bij een goal) omdat de TV niet wisselt als 1 van de beide inputs HDMI is. (vreemd vind ik zelf)
Dat kan dus NIET via de decoder. Die kan maar 1 signaal tegelijk op de kabels sturen. Wat jij nu doet is het signaal van de analoge tv kabel erbij nemen naast je decoder signaal. Hij wilde 2 kanalen via de decoder bekijken. 1 kanaal via de SCART ingang en het andere kanaal via de HDMI ingang. Dat kan dus niet :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:56:
nou 1 ding is voor mij duidelijk, die samsung H360R (of elke andere samsung decoder) komt er bij mij in ieder geval nooit meer in. Wat een baggerproduct zeg, en er dan nog 200-300 euro voor durven te vragen ook.

1) geen geluid over hdmi
2) geen dolby digital over optical
3) ir ontvanger defect
4) 0,0 service van samsung als je vragen hebt ergens over
5) breedbeeld conversie zuigt zwaar, de nokia mediamaster 119 doet dit zelfs beter
Samsung heeft bij mij tot 3x de decoder vervangen,en jawel hij doet al een week.
Maar prijs de dag als het avond is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 08:13:
Inmiddels zijn de meeste problemen verholpen na het plaatsen van een gouden coax kabel. Gisteren EK in HD bekeken. Wat een beeld !!
hoe krijg jij het voor elkaar om HD te kijken over een coax kabel?
Volgens mij ben je de eerste die dit voor elkaar heeft gekregen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:07

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:27:

[...]

hoe krijg jij het voor elkaar om HD te kijken over een coax kabel?
Volgens mij ben je de eerste die dit voor elkaar heeft gekregen
Het signaal voor digitale TV komt toch echt nog steeds via je coax binnen. Door betere coax-kabel en/of aansluitingen te gebruiken kun je een beter/sterker signaal aanleveren voor de decoder.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
hallo allemaal,

Ik heb sinds zaterdag de DCB-H360RSA versie in huis.
mijn TV is een plasma panasonic 37pv7.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik krijg geen beeld en/of geluid via de hdmi poort.
Als ik mijn mediacenter aansluit op de hdmi poort met dezelfde kabel dan werkt dit prima.

Het ligt dus niet aan de hdmi poort op de tv of (lijkt me) aan de kabel.

ik heb hem nu aangesloten met component en dit werkt prima, ook scart werkt normaal.

iemand een idee?

Verwijderd

hadebaja schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:48:
hallo allemaal,

Ik heb sinds zaterdag de DCB-H360RSA versie in huis.
mijn TV is een plasma panasonic 37pv7.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik krijg geen beeld en/of geluid via de hdmi poort.
Als ik mijn mediacenter aansluit op de hdmi poort met dezelfde kabel dan werkt dit prima.

Het ligt dus niet aan de hdmi poort op de tv of (lijkt me) aan de kabel.

ik heb hem nu aangesloten met component en dit werkt prima, ook scart werkt normaal.

iemand een idee?
"Video Output" bovenop AB al geprobeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:00:
[...]

Ja, dat kan.

Ah dus is dit de opzet die je hebt? Van kastje naar een T-splitsing, ene COAX naar je TV voor analoge SD en de andere COAX naar je HD decoder voor de HD?

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 08:48
Ik heb nog een probleem met de samsung HDTV ontvanger

Als ik een SD kanaal kijk heb ik wel geluid, schakel ik over naar een HD kanaal is er soms wel/geen geluid. Vervolgens zap ik weer naar een SD kanaal en heb geen geluid meer :S.

Het uitgang op PCM staan en DD uit en type A HDMI
de samsung is aangesloten via HDMI op een Sony V3000 LCD tv

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Kom me ook maar eens melden in dit topic :)

Heb sinds december met plezier gebruik gemaakt van de 360R, alleen sinds de afgelopen anderhalve maand steeds vaker foutcode E37.

In eerste instantie gaf een resetje + coax los resultaat, dan deed hij het weer een tijd normaal, maar dat helpt nu ook niet meer, nou ja...heel af en toe.

Teruggebracht naar de winkel, daar hebben ze hem getest en daar doet hij het formidabel. Ziggo gebeld, die zeggen dat het in het apparaat zou moeten zitten. Als laatste optie vond Ziggo dat ik mijn kabelversterker moest ontkoppelen, dus dat gedaan en daarna deed hij het een uurtje. Meteen daarna weer E37

Omdat veel mensen hier toch wel te maken hebben met een brakke decoder toch de volgende vraag nog even. Is die E37 code nou iets dat hardwarematig veroorzaakt wordt of kan het daadwerkelijk aan het kabelsignaal liggen?

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Verwijderd

Ik heb er onlangs een gekocht via een vriend die bij BCC werkt...
Die gaf in het begin steeds ' Smartcard defect '.
Later deed hij het wel goed.... toch omdat ik hem niet vertrouwde is hij omgeruild.
Echter die had in het begin dat de HDMI poort gewoon niets deed.... en later slecht...
Twee nieuwe gehad.... beide met dezelfde problemen.... op meerdere TV's en met meerdere kabels.... zat echt in de decoder...

Ik zie het een beetje somber in :P

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Ik heb de H360 via HDMI op m'n plasma aangesloten.
Als ik nu het geluid via mijn DVD/Dolby set wil laten lopen, sluit ik dan beter de tv of de H360 daarop aan?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 10:32

Arfman

Drome!

Gast1981 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:46:
Ik heb de H360 via HDMI op m'n plasma aangesloten.
Als ik nu het geluid via mijn DVD/Dolby set wil laten lopen, sluit ik dan beter de tv of de H360 daarop aan?
De 360. Je TV maakt er waarschijnlijk een 2.0 signaal van, de 360 stuurt 5.1 uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ok, thanks.
Ga ik dat binnenkort ff proberen.

Heb wel een spdif dig ingang op m'n surround set dacht ik, is dat de beste?
Spdif out zit iig op de H360 zag ik.
Of moet/kan het ook via tulpjes?

[ Voor 13% gewijzigd door Gast1981 op 25-06-2008 20:49 ]

Verwijderd

Gast1981 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:49:
Ok, thanks.
Ga ik dat binnenkort ff proberen.

Heb wel een spdif dig ingang op m'n surround set dacht ik, is dat de beste?
Spdif out zit iig op de H360 zag ik.
Of moet/kan het ook via tulpjes?
Via tulpjes kan het wel, maar alleen stereo.
Ik zou zeker spdif gebruiken, dan heb je ook meteen 5.1.... hoewel dat nog bar weinig is op Film1.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou het optisch doen :) (spdif dus)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Hmm, helaas... de spdif op m'n surround set is een uitgang.
Ik heb de philips LX3700D overigens.

Er zit wel een digitale ingang op, maar dat ziet eruit als een tulp-aansluiting.
Hoe fix ik daar de H360 het beste aan dan?

Kan ik dan een spdif <--> tulp pakken?
Dus niet de Toslink, maar die 'andere' met behoud van 5.1?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:48
Daar moet je een convertor voor kopen, bijvoorbeeld deze.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Verwijderd

Nieuw op het forum; dus een groet aan alle forologen

Beschikt de Samsung DCB-H360RA over een versie1.3 HDMI aansluiting?

dank en groet

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 23:23 . Reden: typfout ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Gisteren mijn H360R aangesloten aan men 42PX80 en het beeld was best mooi moet ik zeggen, ook al zijn het eigenlijk gewoon SD uitzendingen een beetje upscaled. Erg strak!

Het enige wat me is opgevallen is dat ik op links-achter een rare storende toon had wanneer ik het geluid op Dolby Digital zette. Meer mensen hier last van? Niet echt heel goed hoorbaar, maar als ik het echt tegen me oor aan hield was het geluid echt kut.

Het is aangesloten op men Z-5500 van logitech.

• RichieB
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:39:
Beschikt de Samsung DCB-H360RA over een versie1.3 HDMI aansluiting?
Nee, en dat is ook nergens voor nodig. HDTV via de kabel gaat voorlopig echt niet de extras bieden die HDMI 1.3 over 1.1 heeft.

• el_loco_avs
  • Laatst online: 23-10 11:36
Ik heb sinds vandaag deze H360 decoder thuis staan. Werkt allemaal lekker, erg mooi beeld via Sport1 HD. Moeders zal fijn tennis kunnen kijken dus.

Ned 1,2,3 en de andere nederlandse zenders doen het echter allemaal niet. Signaal sterkte bij deze zenders is 0. Alle andere normaal werkende zenders melden een signaalsterkte van 78.

Ik zit in het oude @Home gebied, daar melden ze:
Groepsstoring
van zondag 22 juni 21.07 uur tot (nog niet bekend)
Er is een TV-Digitaal storing in uw gebied

Ligt het hieraan? Of komt dit door een zwak signaal? Er zit nl wel een splitter tussen (voor het oude analoge signaal naar de bovenverdieping).

• Arfman

Arfman

Drome!

Probeer het eens zonder splitter, zou ik zeggen.

• el_loco_avs
Geen verschil als ik m direct in de ontvanger plug. Signaalsterkte bij andere zenders niet beter, en de zenders doen het nog altijd niet. 8)7

• el_loco_avs
Okay nevermind! Ik had met mn schele kop het verkeerde netwerknummer ingevoerd >_<

• golfmaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
Weet iemand of Sport1 HD ook in het voormalig casema nu ziggo gebied( bij mij in Den Haag ) zou moeten werken ?

Ik heb een samsung 360 en een sport1 abo maar geen Sport1 HD op kanaal 409.

Ziggo gaf mij het advies om de zenders te verversen , alsof ik dat al niet 500 x gedaan heb :'(

met de gratis 14 dagen HD kaart die bij de decoder zat toen hem kocht zat wel Film1 HD maar ook geen sport1 HD .

Eigenlijk moet Ziggo hier antwoord op geven , maar ja......

Verwijderd

RichieB schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Nee, en dat is ook nergens voor nodig. HDTV via de kabel gaat voorlopig echt niet de extras bieden die HDMI 1.3 over 1.1 heeft.
Bedankt voor het antwoord. Ik dacht dat met de invoering van HDMI versie1:3 de problemen met lipsynchroniteit waren opgelost.

Groet

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:59:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Ik dacht dat met de invoering van HDMI versie1:3 de problemen met lipsynchroniteit waren opgelost.
Klok.. klepel?

Er waren vóór versie 1.3 geen problemen met de lipsync.

Versie 1.3 heeft een feature waarbij apparatuur zich automatisch kan aanpassen op een correcte lipsync. Als je het geluid via een versterker laat lopen, dan kan er een kleine afwijking in zitten. Als je beide apparaten via HDMI 1.3 aansluit (Beeld via versterker naar tv) dan synchroniseren versterker en tv het geluid en beeld. Voorheen moest je dit handmatig doen.

Kortom, er was geen probleem in 1.2, maar 1.3 heeft een extra feature gekregen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• ma9ma
  • Laatst online: 05-11 14:10

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

golfmaan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:45:
Weet iemand of Sport1 HD ook in het voormalig casema nu ziggo gebied( bij mij in Den Haag ) zou moeten werken ?
Sport1 HD is NIET beschikbaar in het voormalige Casema gebied. Waarom niet, wanneer wel en wanneer de zenders Ziggo breed worden rechtgetrokken zijn vragen waar ik geen antwoord op weet en waar je bij Ziggo ook geen antwoord op krijgt.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

yzf1kr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Klok.. klepel?

..
Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp, of jij hebt een geval klok ... klepel.

Doordat een LCD scherm het beeld moet omrekenen naar de juiste resolutie en er doorgaans ook nog een hele berg kunstgrepen (pixel plus en alle andere varianten) op los laat ontstaat er een zgn input lag. Het beeld komt wat later zichtbaar dan dat het naar het scherm gestuurd wordt door de bron (decoder / dvd speler etc).
Zolang je ook het geluid naar de tv laat gaan en dit door de tv laat afspelen is er niks aan de hand. De tv vertraagd dan ook het geluid, nu maar ook voorheen.
Stuurt men het geluid echter niet naar de tv maar vanuit de bron (decoder / dvd-speler) direct naar een recieer wordt het geluid niet vertraagd en kan het dus gebeuren (als de input lag te groot is) dat het geluid voor loopt op het beeld.

Voorheen (hdmi 1.1 / 1.2 reciever en tv, of ook nu bij gebruik van bijv. scart en component) diende men zelf een delay in de reciever in te stellen om dit te compenseren.
Nu kan men echter, mits tv en reciever over hdmi 1.3 beschikken (en tevens beschikken over die functie, het hebben van een hdmi 1.3 aansluiting wil niet per definitie ook zeggen dat die optentiele functie ook werkt) het beeld en geluid via hdmi naar de reciever sturen en dan via hdmi door naar de tv. De tv en reciever kunnen dan onderling communiceren met elkaar en zo beeld en geluid automatisch op elkaar afstemmen.
Bijkomend voordeel is dat zo voor elke situatie, type bron en beeld instellingen, de delay automatisch aangepast wordt. Dit itt de handmatige instelling die men per bron evt. zou moeten wijzigen.

(Ik heb er zelf geen ervaring in hoe juist mijn info is, en of ook de bron ( decoder / dvd speler etc) ook perse over type 1.3 moet beschikken of dat reciever en tv voldoende zijn weet ik niet. Het is in iedergeval zo dat ook apparaten voor HDMI 1.3 last hebben van audio sync problemen.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 17:57 ]

• yzf1kr
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:52:
[...]

Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp, of jij hebt een geval klok ... klepel.

bla bla

Zelfde verhaal als yzf1kr ook al schreef alleen van een andere bron ge-copy-past-ed

bla bla
Zoals je in een andere bron ook al kan vinden is dit een nieuw feature van HDMI 1.3
Dit wil niet zeggen dat er voorheen een probleem was.

Om maar het auto voorbeeld maar weer te voorschijn te halen:

Als je morgen je handgeschakelde auto inruilt voor een automaat, dan is "het versnellingsbakprobleem" toch ook niet opgelost? Het enoge wat wijzigd is dat een handmatige handeling wordt vervangen door een automatische, maar er is geen probleem dat verdwijnt.

En om het laatste stuk te beantwoorden, zowel de bron als ook de weergever moeten over HDMI1.3 beschikken, wil het werken.

[ Voor 8% gewijzigd door yzf1kr op 01-07-2008 20:48 ]

Verwijderd

yzf1kr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:36:
[...]
Klok.. klepel?

...
Met deze uitspraak komt het bij mij over als of er vóór de introductie van HDMI 1.3 (volgens jou) geen lipsync probleem was. Daar ging het mij om, dit is voor mijn gevoel erg krom geformuleerd. Het probleem was er wel degelijk aanwezig, met HDMI 1.3 is alleen de automatische opheffing daarvan gekomen.

Wat betreft:
En om het laatste stuk te beantwoorden, zowel de bron als ook de weergever moeten over HDMI1.3 beschikken, wil het werken.
Mag ik aannemen dat in deze situatie je receiver de bron wordt (en je decoder / dvd-speler) dus niet perse HDMI 1.3 hoeft te zijn?

Overigens had ik niet ge copy -paste..

Verwijderd

Hallo yzf1kr en Calvin_Hobbes ,

Bedankt voor jullie interessante discusie over HDMI 1.3

Kan ik de voorlopige conclusie trekken, dat het handig is als ook de hd ontvanger over hdmi 1.3 beschikt? Maar zijn deze er al ?

Zet de discussie vooral voort.

• golfmaan
ma9ma schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Sport1 HD is NIET beschikbaar in het voormalige Casema gebied. Waarom niet, wanneer wel en wanneer de zenders Ziggo breed worden rechtgetrokken zijn vragen waar ik geen antwoord op weet en waar je bij Ziggo ook geen antwoord op krijgt.
Lekker handig , Sport1 Hd was eigenlijk de reden dat ik HD ben gaan kijken.
Ook fijn dat Ziggo helpdesk deze info niet weet door te geven aan de klant.
Wachten dan maar , zucht....

• ArChie
  • Niet online
ma9ma schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:53:
Het signaal van Sport1 HD is wel aanwezig bij de Ziggo/Casema abonnees, maar jullie mogen van het Ziggo management niet naar dit kanaal kijken dus hebben ze er voor gezorgd dat Sport1 HD niet in jullie kanalenlijst zichtbaar wordt.

• yzf1kr
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:54:
[...]
Met deze uitspraak komt het bij mij over als of er vóór de introductie van HDMI 1.3 (volgens jou) geen lipsync probleem was. [...]
Als jij het over een "probleem" hebt komt dat over alsof er in versies voor 1.3 een bug zit. En dat is zeker niet het geval. Maar goed, het is een geval van interpretatie.
Mag ik aannemen dat in deze situatie je receiver de bron wordt (en je decoder / dvd-speler) dus niet perse HDMI 1.3 hoeft te zijn?
Ik heb er even naar gezocht maar kan het ook niet direct vinden.

Maar het lijkt mij dat de bron (DVD speler/ decoder) een signaal moet uitsturen waarbij hij timinginformatie over geluid en beeld meestuurt, en dat de weergevers zich daar op aanpassen.
Ik zie niet hoe dit signaal achteraf door een versterker kan worden toegevoegd omdat deze niet over voldoende info beschikt.

Daarnaast zullen versterker en TV beide over 1.3 moeten beschikken omdat ze met elkaar moeten communiceren over hoe veel qua timing van de bron afwijken.

Dus Bron zegt dit is frame x, en TV zegt ik ben bij x+y met weergeven, en Verterker zegt ik ben bij x+z.
Dan moeten Versterker en TV bepalen wat de correctie a is in a =x+y-z, en wie die correctie moet uitvoeren.
Daar zal wel een ingewikkeld algoritme aan vasthangen, en waarschijnlijk wel een of andere calibratie.

Maar mij lijkt dus dat alle apparatuur over HDMI1.3 moeten beschikken wil het echt werken.

• RichieB
yzf1kr schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:10:
[...]
Maar het lijkt mij dat de bron (DVD speler/ decoder) een signaal moet uitsturen waarbij hij timinginformatie over geluid en beeld meestuurt, en dat de weergevers zich daar op aanpassen.
Ik zie niet hoe dit signaal achteraf door een versterker kan worden toegevoegd omdat deze niet over voldoende info beschikt.
[snip]
Dus Bron zegt dit is frame x, en TV zegt ik ben bij x+y met weergeven, en Verterker zegt ik ben bij x+z.
[snip]
Ik heb geen verstand van HDMI 1.3 en zeker niet van deze lipsync feature, maar het lijkt me op zich niet noodzakelijk dat de bron ook HDMI 1.3 moet kunnen uitsturen. Als de versterker en TV HDMI 1.3 spreken hoeft de TV alleen maar de vertraging door te geven aan de versterker die dan het geluid met dezelfde waarde vertraagt. Geluid vertragen is op zich vrij simpel, daar hoeft de bron niet aan mee te werken.

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 03-11 17:49
StealthyPeanut schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:33:
Gisteren mijn H360R aangesloten aan men 42PX80 en het beeld was best mooi moet ik zeggen, ook al zijn het eigenlijk gewoon SD uitzendingen een beetje upscaled. Erg strak!

Het enige wat me is opgevallen is dat ik op links-achter een rare storende toon had wanneer ik het geluid op Dolby Digital zette. Meer mensen hier last van? Niet echt heel goed hoorbaar, maar als ik het echt tegen me oor aan hield was het geluid echt kut.

Het is aangesloten op men Z-5500 van logitech.
Dan mezelf maar quoten :+ Ervaart iemand hetzelfde probleem als dat ik heb? Raar "krakend" geluid maar het kraakt niet echt, net of het hele lage kwaliteit is.

Verwijderd

Dat krakend geluid is dat bij een specifieke zender, niet iedere zender heeft immers dd geluid en al helemaal ze;den is 5.1?

Links achter wordt alleen gebruikt bij een 5.1 doorgifte, dit wordt maar door zeer weinig zenders op enkele momenten gebruikt. Vermoedelijk heb je dus een bepaalde modus op je logitech set aanstaan die van 2.0 5.1 maakt, ook deze kunnen wel eens een brom van storing zijn in surround kanalen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik zie een software update in het menu staan. Is dat nieuw?

PSN: Shiver23

• golfmaan
ArChie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:20:
[...]

Het signaal van Sport1 HD is wel aanwezig bij de Ziggo/Casema abonnees, maar jullie mogen van het Ziggo management niet naar dit kanaal kijken dus hebben ze er voor gezorgd dat Sport1 HD niet in jullie kanalenlijst zichtbaar wordt.
Vreemd.
Is er ook een reden bekend bij iemand voor dit vreemde besluit.
Ik betaal € 14.95 voor sport1 en € 3.95 voor HD , er wordt reclame voor gemaakt dat het er is en dan zou je het niet mogen bekijken.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
RichieB schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
[...]

Ik heb geen verstand van HDMI 1.3 en zeker niet van deze lipsync feature, maar het lijkt me op zich niet noodzakelijk dat de bron ook HDMI 1.3 moet kunnen uitsturen. Als de versterker en TV HDMI 1.3 spreken hoeft de TV alleen maar de vertraging door te geven aan de versterker die dan het geluid met dezelfde waarde vertraagt. Geluid vertragen is op zich vrij simpel, daar hoeft de bron niet aan mee te werken.
Zo heb ik het ook altijd begrepen.
Beide moeten HDMI 1.3 hebben, en dan wordt er onderling voor gezorgd dat beeld en geluid gelijk lopen.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:04:
Ik zie een software update in het menu staan. Is dat nieuw?
Hmm, update t.b.v. Eurosport HD?
Dat zou mooi zijn!! :)

Verwijderd

De update is inderdaad voor Eurosport HD.
Op diverse netwerken is er ook een aparte test stream van zowel Eurosport als Ned1 HD in 1080i formaat.
Momenteel loopt deze test. Ik zelf heb het ook geinstalleerd maar zie, net als andere, nu met deze software soms hick-ups (kort hangen) in de huidige HD kanalen (dus Ned1 HD720p en Brava HD en nog enkele zenders.

Je kunt natuurlijk ook gaan testen, die info kun je vinden via ziggogebruikers.nl/forum Je zou ook kunnen wachten op het verloop van de test, gezien de huidige hick-ups zou het best kunnen dat er nog wat aan de software gewijzigd wordt...

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Welke kanalen zijn dat?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nederland 1 HD zit op kanaal 14, EuroSportHD weet ik niet zo snel..

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SChief schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:49:
[...]

Nederland 1 HD zit op kanaal 14, EuroSportHD weet ik niet zo snel..
Ik bedoel de aparte teststreams. Die andere twee heb ik gewoon in mijn lijst staan.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 08:23

mace

Sapere Aude

Ik denk dat het rechttrekken van de zenders zowel technisch als juridisch niet makkelijk is.
Vergeet niet dat er nog kleine kabelmaatschappijen zijn die lokaal opereren (zoals cogas in almelo)
Zendrechten van casema zijn misschien niet geldig in het @home gebied, en andersom.

Technisch gezien zitten er ook verschillen in het netwerk blijkbaar, en die moeten ook allemaal aangepast worden.

Ik lul niks recht wat krom is, maar het lijkt me ook niet even een eitje om alles recht te trekken.

Vervolgens krijg je gezeik dat ze zenders gaan missen die ze eerder wel hadden en zenders erbij krijgen die ze niet willen.

Overigens vraag ik me af wat dat klote homeshopping kanaal heeft betaald om zo laag in de lijst te staan. Als ze die troep nou eens van de buis gooien kunnen ze teminste BBC HD gaan doorgeven ofzo.

Hoeft niet lang meer te duren, dan ga ik over op schotel. :P

Edit: dit kan misschien beter in het ziggo topic. :P

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 03-07-2008 16:54 ]

Verwijderd

Op kanaal 65 onder de naam Test HD zit Eurosport HD en op kanaal 67 zit onder de naam Test NL 1080i een 1080i versie van Nederland 1

Deze kanalen kun je alleen zien op het moment dat je een nieuwe netwerk installatie van je decoder uitvoert met gebruik makend van het juiste netwerk nummer. (Ziggo Zuid ID 1080, normaal 1111, Ziggo Noord 1081 en zo zijn er nog een paar regio's, meer info via ziggo-gebruikers.nl)

Zonder de software wijziging zou Eurosport HD op 65 slecht zijn, ik heb zelf de update uitgevoerd voor dat ik de kanalen kon ontvangen, was nl een foutje in regio zuid waardoor de kanalen gister niet direct werkten toen de test starte.

De netwerk installatie kun je door opnieuw invoeren van je normale netwerk code weer ongedaan maken, dan verdwijnen 65 en 67 weer. De software update van 130 naar 132 kun je niet ongedaan maken. Momenteel lijken de haperingen die ik gister, na software update, op kanaal 13 en 14 zag weer verdwenen.

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb gisteravond ook de software geüpdatet.Ned 1 HD loopt nu vlekkeloos, terwijl ik voor de update hier heel veel storing mee had.
Helaas heb ik er nu wel een probleem bij.
Sinds de software update heb ik bij alle zenders af en toe een geluidsonderbreking van een paar seconden. Ik heb al mijn instellingen nagekeken, maar kan verder niets bijzonders vinden.
Of ik het geluid nu op PCM of Dolby Digital zet, ik blijf storingen in het geluid houden. :(
Decoder al een paar keer aan en uit gedaan, heeft ook niks geholpen.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik dit probleem op kan lossen?

Verwijderd

Ik heb alleen op Ned 1 HD 1080i het geluids probleem.
Alle anderen zijn bij mij in orde, gister had ik wel af en toe op 13 en 13 (brava en originele Ned 1 HD
) kleine haperingen in het beeld. Deze korte (echt zo nu en dan maar een tik) lijkt nu weg.

• yzf1kr
RichieB schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
[...]
Ok, en hoe weten de tv en de versterker dan hun vertraging? Daarvoor moeten ze een gezamenlijk referentiepunt hebben, dat door een 3e partij (de bron) geleverd moet worden.

Ik heb deze white paper gevonden:

http://www.hdmi.org/pdf/w...eHDMIWhitePaperv73(2).pdf

Op pagina 18 staat de uitleg.

Het lijkt er op dat de slechts één ander device naast de tv over HDMI 1.3 moet beschikken.
De TV heeft zelf voorgeprogrammeerde waardes die hij doorgeeft aan de bron of de versterker.

Dus ook als je versterker geen HDMI heeft, maar de bron en tv wel kan je gebruik maken van lip sync.

[ Voor 24% gewijzigd door yzf1kr op 03-07-2008 20:58 ]

Verwijderd

Mooi zoek werk yzf1kr

Dus:

In geval van DVD en TV wel HDMI 1.3 en DVD naar Reciever coax zal de tv terug koppelen naar de dvd speler dat deze het geluid met vertraging van x ms naar de receiver moet sturen.

In geval van DVD speler HDMI 1.1 / 1.2 naar receiver (HDMI 1.3) naar TV (HDMI 1.3) zal de tv aan de receiver melden dat deze het geluid met x ms moet vertragen.

Zou een mooie methode zijn.

Om het weer on-topic te maken:
Gezien de decoder geen HDMI 1.3 is dien je deze dus via een HDMI 1.3 receiver aan een HDMI 1.3 tv te koppelen om ipsync problemen veroorzaakt door input lag van een scherm te voorkomen. Out of sync problemen die zich in het basis signaal voordoen, al dan niet veroorzaakt door puur en alleen de decoder zoals tijdens het EK zullen uiteraard niet verholpen worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:08 ]

Verwijderd

Ook ik heb vandaag de Samsung decoder gekocht.

Alles aangesloten en uiteindelijk de on / off aan de achterkant gevonden.

hierna starte de samsung op maar bleef hangen met BOOT op de display?

Is dit iemand anders ook overkomen?

Weet iemand een oplossing of moet ik terug naar de winkel

• yzf1kr
Mijn decoder heeft het zelfde probleem als ik de spanning er af haal.

Gewoon een paar keer proberen met aan en uit zetten werkt bij mij.

Verwijderd

het werkt !!!

Ik heb inmiddels de samsung ingesteld maar nu heb ik alleen weer een klein probleem met de resolutie.

Ik heb een philips 42PFL9603D en deze heeft een schermresolutie van 1920x1080p

Ik heb op de decoder de resolutie op 1080i ingesteld maar het beeld was niet echt denderend :-(

Ik heb nu de resolutie weer op 720p gezet en dan is het beeld het beste.

Heeft iemand hetzelfde gehad ? Wat is trouwens het verschil tussen de 1080i en 1080p ?

Is er een mogelijkheid toch de resolutie op 1080p te krijgen (software update?)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

Verschil tussen p en i is dat p progressive is en i interlaced ( Wikipedia: Interlaced scanning ), met een goeie deinterlacer in je weergaveapparaat (of in tussenliggende (receiver met) deinterlacer) moet et geen probleem zijn, maar als je TV die niet aan boord heeft, is het inderdaad beter om de decoder op 720p te zetten.

Wat 1080p output betreft, dat kan niet. Er is nog geen geschikte decoder die dat doet, en al helemaal geen kabelmaatschappij die 1080p doorgeeft...

\o/

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
oXygeN schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:27:
Wat 1080p output betreft, dat kan niet. Er is nog geen geschikte decoder die dat doet, en al helemaal geen kabelmaatschappij die 1080p doorgeeft...
Klopt. Sommige receivers kunnen echter ook erg netjes deïnterlacen. Als je die dan het werk laat doen zou je beter beeld kúnnen hebben. Panasonic deïnterlace't ook erg brak bijvoorbeeld, op die tv's kan je ook veel beter 720p dan 1080i instellen. En dan nog, het verschil tussen 720p en 1080i is stukken minder dan tussen 576i en 720p. Als 720p een goed-genoeg beeld geeft is dat toch prima!

Nickname does not reflect reality

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 09:16
Ik zag net dat er een software update beschikbaar was voor de samsung via het menu te doen, ik heb nu :

ver. loader : 106
ver s/w : 132
ver. h/w : 501

Ik heb niet gechecked wat het was, maar eurosport hd werkt nog steeds niet, en dat was eigenlijk wel beloofd met de update :(

Ik heb geen verbeteringen kunnen ontdekken, alleen dat alles wat sneller is maar dat is de ontvanger altijd na een reboot, laten we dan maar hopen dat het zo blijft en dat we binnenkort van eurosport hd kunnen genieten :O 25 mei anyone :+

[ Voor 29% gewijzigd door iceme op 07-07-2008 22:22 ]

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ach niet zo zeuren >:)
Het EK en de tour gaan in ieder geval goed. Dat is opzich al heel wat haha.

Verwijderd

Via een test netwerk id, nummer afhankelijk van de regiop waar je woont, kun je kanalen 65 (of 66) en 67 ontvangen. 65 (en in sommige regio's 66) is een apart test kanaal van Eurosport HD. 67 is een test kanaal van Ned 1 HD maar dan 1080i ipv 720p.

Voor regio limburg brabant is het normale netwerk id 11111, het test netwerk id is 1080.

Meer info kun je een paar posts terug lezen.

De verwachting is overigens dat eind deze week eurosport HD op het reguliere netwerk wordt vrij geschakeld omdat tot nog toe de resultaten met de nieuwe software ok zijn. Enkele mensen hebben echter nu problemen met enkele andere kanalen die zo voor de software update niet hadden. Dit wordt nog in de gaten gehouden en zo wellicht nog vertraging kunnen gaan opleveren. Al deze info is via http://ziggo-gebruikers.nl te vinden.

Ik heb zelf tot nog toe geen problemen ondervonden met gebruik van deze nieuwe software en het eurosport hd test kanaal ziet er prima uit bij mij. Mijn tv is niet geschikt om goed het verschil tussen 720p en 1080i te zien, mits het goed omgezet is zoals nu bij de tour.

De laatste keer dat ik naar Ned 1 HD 1080i keek, zondag, schokte deze nog een beetje. Dit ligt vooralsnog niet aan de decoder maar lijkt eerder een probleem in hilversum te zijn. Ook andere hd decoders, als de humax en cisco en de box van upc schijnen dit probleem te hebben met dat kanaal.

• yzf1kr
Mij valt op dat NL 1080i een stuk slechter beeld geeft als 720p.

Het ziet er allemaal een stuk korreliger uit, met name bij SD materiaal dat over 1080i wordt uitgezonden. Ik blijf voorlopig nog wel even op 720p zitten.

• Brad Pitt
De deïnterlacers van de meeste tv's zijn dan ook best brak. Ik denk dat bij 90+% van de mensen een 720p signaal een beter (vloeiender, strakker) beeld zal opleveren.

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 19:54
Even een vraagje dat al vaak teruggekomen is maar waar ik geen echt passend antwoord op gevonden heb.
Ik heb de 360 via HDMI aangesloten op tv (voor beeld en geluid) en soms is het geluid zwaar a-synchroon, maar soms ook niet. Waar ligt dit aan en wat kan ik daar aan doen?

En ik heb hem net een week en ik ben best tevreden alleen het is wel ff wennen met zappen (traag) en rommelen met de aftandbedieningen. Zeker als je wilt teletexten: Knopje txt indrukken, bevestigen met ok, cijfer intoetsen, vloeken dat ie nog op tv stond waardoor de tv naar analoog springt: met de andere AB 4 x op externe bron moet drukken voordat die weer de HDMI-ingang heeft, Samsung AB weer pakken, juiste knopje indrukken, cijfers toetsen, wachten tot pagina er is, subpage zoeken. Whooaaaaa ergernis alom!!!!
Vraag 2: Heb je bij de Harmony ook een actie die teletext heet?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
Chielllie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:45:
Even een vraagje dat al vaak teruggekomen is maar waar ik geen echt passend antwoord op gevonden heb.
Ik heb de 360 via HDMI aangesloten op tv (voor beeld en geluid) en soms is het geluid zwaar a-synchroon, maar soms ook niet. Waar ligt dit aan en wat kan ik daar aan doen?

En ik heb hem net een week en ik ben best tevreden alleen het is wel ff wennen met zappen (traag) en rommelen met de aftandbedieningen. Zeker als je wilt teletexten: Knopje txt indrukken, bevestigen met ok, cijfer intoetsen, vloeken dat ie nog op tv stond waardoor de tv naar analoog springt: met de andere AB 4 x op externe bron moet drukken voordat die weer de HDMI-ingang heeft, Samsung AB weer pakken, juiste knopje indrukken, cijfers toetsen, wachten tot pagina er is, subpage zoeken. Whooaaaaa ergernis alom!!!!
Vraag 2: Heb je bij de Harmony ook een actie die teletext heet?
Ik heb soms ook dat de het beeldout of sync is met het geluid. volgens mij ligt dat gewoon dan aan de uitzending, en ja je kan dan iets doen met de lipsync (moet je versterker wel ondersteunen). Alleen ik doe er nooit wat aan, aangezien het op een andere zender dan wel goed is, dus dan blijf je bezig.

2. Ik heb een harmony, gewoon teletext in gesteld als macro. Dus dan de macro maken, alleen hier geef je aan, teletext button indrukken, en daarna gelijk OK.
Deze macro hang je onder je teletext button, en dan ben je in 1 keer klaar ;)

Vraagje: lees dat je de samsung AB moet pakken?
Hoe heb je je AB geprogrammeerd? Maak een activity TV kijken, en geef daarop aan dat je TV altijd op HDMI1 moet staan, je geluid regeld met de versterker (als je dat doet iig), zappen via de 360.
Alleen dan zelf effe de buttons instellen voor bijv. teletext, switchen van 756p/720p/1080i , enz. ;)
Ik kan als ik activity TV kijken gebruik, alles regelen wat ik wil.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb er nu ook 1tje besteld, ga hem w.s. morgen ophalen (shop zat in de buurt)
Wordt de A-versie. Heb alvast het HD-abbo aangevraagd, maar iemand enig idee hoe lang dat duurt?

Heb nog steeds een TV-home smartcard overigens. (niet dat dat enige zak uit moet maken natuurlijk)

Heb jarenlang plezier gehad van de nokia, en ik hou hem zeker nog achter de hand, maar nu dus mooi de olympische spelen in HD kijken. (hopelijk zenden ze het ook in 720p uit zoals het EK en niet in 1080i, is voor sport toch wel beter, progressive scan.)

FF nog een HDMI kabeltje er bij halen van een tientje. (belachelijk dat ze er in de meeste shops nog 30~50 euro voor durven te vragen, of meer zelfs.)

[ Voor 43% gewijzigd door mace op 11-07-2008 01:53 ]

Verwijderd

@Mace, misschien zou je even op zigg-gebruikers.nl moeten kijken om te weten wat "beter" is.

Bij voetbal waren de 1080i uitzendingen van de BBC naar verluid beter dan de 720p van de NOS.
Nu bij de tour de france worden de 1080i van Ned1 HD en Eurosport HD (beide test kanalen) als beter ervaren dan de 720p van Ned1 HD.
Dit heeft er mee te maken dat de productie, dus filmen en distributie van de organisatoren in 1080i gebeurt. Zou dit in 1080p geweest zijn dan had je wel gelijk, naar verwachting, dat het beter was om het in 720p ipv 1080i uit te zenden.

Om nu die evenementen in 720p weer te geven wordt dus een 1080i signaal omgevormd naar 720p, vervolgens maakt je tv er weer een andere resolutie van, ingeval van full hd weer 1080. Dit komt het beeld net ten goede.

Ook de OS zullen in 1080i geproduceerd worden, dus zal naar verwachting 1080i ook hier de betere keuze zijn. De ontvanger, wij als klant, kunnen dan eventueel dmv de tv of decoder er voor kiezen om er 720p van te maken. Tuurlijk zal de apparatuur in Hilversum bij Technocolor het technisch wat beter kunnen dan de gemiddelde tv of decoder, maar voor hen die een full-hd tv hebben is dit hoe dan ook slechter dan gewoon de 1080i stream bekijken.

Verwijderd

Ik las hier dat sommige mensen last hadden van dat het beeld en geluid niet synchroon lopen.
Dit heeft niks met je ontvanger of met de uitzending te maken.

In het @home gebied is een nieuwe digitale headend. Die veroorzaakt dit probleem soms.
Dit probleem doet zich dus alleen voor bij digitale uitzendingen.

Als het goed is wordt volgende week de digitale headend voorzien van een software upgrade.. en dan moeten ze die problemen kunnen voorkomen.

• Chielllie
@Stimpyrulez.

Ik heb nog geen Harmony, dus dan is het wel een hoop geklooi.
Een beetje off topic, maar ik probeer het toch maar. Welke Harmony (525/555 of andere) is ok in combi met de 360?

Verwijderd

Nu bij de tour de france worden de 1080i van Ned1 HD en Eurosport HD (beide test kanalen) als beter ervaren dan de 720p van Ned1 HD.
Ned 1 HD zendt toch alleen maar uit in 720p ???

• Brad Pitt
Als wijze van proef is er nu ook een 1080i kanaal. Er wordt gekeken welk signaal men het beste ervaart.

• mace

mace

Sapere Aude

Juist. En het testkanaal zit op netwerk 1111 als ik me niet vergis.

Tot nu toe ben ik tevreden met mijn H360. Hij heeft uiteraard de bekende problemen zoals geen volumeregeling via digitaal enzo, maar dat wist ik al.

Hij voelt een stuk sneller en stabieler aan dan de oude non-A versie van mijn stiefmoeder.

[ Voor 64% gewijzigd door mace op 12-07-2008 17:47 ]

Verwijderd

Ik downloade net nieuwe software (versie 132) maar helaas zie ik niet verbeteringen waar ik op had gehoopt.
De OSD reageert nog steeds traag op de afstandbediening
Nog steeds het nutteloze en hinderlijk tussenscherm bij teletekst en ook nog steeds geen teletekst op een half scherm naast een verkleind beeld ipv het hinderlijke fullscreen teletekst beeld.

Ik weet eigenlijk niet precies wat er dan wel verbeterd is maar misschien weet iemand waar je daar info over kan vinden ?

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:06:
Ik downloade net nieuwe software (versie 132) maar helaas zie ik niet verbeteringen waar ik op had gehoopt.
De OSD reageert nog steeds traag op de afstandbediening
Nog steeds het nutteloze en hinderlijk tussenscherm bij teletekst en ook nog steeds geen teletekst op een half scherm naast een verkleind beeld ipv het hinderlijke fullscreen teletekst beeld.

Ik weet eigenlijk niet precies wat er dan wel verbeterd is maar misschien weet iemand waar je daar info over kan vinden ?
Deze update is alleen een quick fix om overweg te kunnen met het signaal van Eurosport HD. Verder zou er niets gewijzigd mogen zijn.

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
BANDRIDGE LVB 4000 HDMI KABEL

* HDMI kabel male-male
* lengte : 2 meter
* afgeschermde bedrading

Is dit een goede hdmi kabel voor de Samsung? _/-\o_

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
earthknake schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:36:
BANDRIDGE LVB 4000 HDMI KABEL

* HDMI kabel male-male
* lengte : 2 meter
* afgeschermde bedrading

Is dit een goede hdmi kabel voor de Samsung? _/-\o_
Elke HDMI kabel voldoet prima: er gaat toch geen 7.1 TrueHD geluid doorheen of Full HD beelden.. op internet zijn HDMI kabels voor 5 euro te vinden.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 13:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ArChie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:25:
[...]

Deze update is alleen een quick fix om overweg te kunnen met het signaal van Eurosport HD. Verder zou er niets gewijzigd mogen zijn.
Ik zie na deze update ook nog steeds geen ander beeld bij eurosport HD dan de aankondiging.

• ArChie
  • Niet online
superduper schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:11:
Ik zie na deze update ook nog steeds geen ander beeld bij eurosport HD dan de aankondiging.
Tja, de inhoud van een digitaal TV kanaal verandert niet nadat er een nieuwe firmware versie in een ontvanger is geladen. Het is de bedoeling dat eerst iedereen gaat updaten en dan zal vervolgens Eurosport HD vrijgegeven worden op 16 juli wat ook schijnt te worden aangegeven op de still die bij Ziggo op het Eurosport HD kanaal getoond wordt.

Verwijderd

Dom dat ze dan niet op die eurosport pagina zetten dat je je software van je decoder moet updaten.
Ook jammer dat ze de decoders software dan gelijk niet wat verder verbeterd hebben.

Zwakke actie al met al

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:41:
Dom dat ze dan niet op die eurosport pagina zetten dat je je software van je decoder moet updaten.
Ook jammer dat ze de decoders software dan gelijk niet wat verder verbeterd hebben.

Zwakke actie al met al
Er is mij verteld dat de update via de still van Eurosport HD aangekondigd is. Geldt dat soms weer alleen voor Ziggo/@Home? Wat is jullie voormalige Ziggo kabelbedrijf dan aangezien dit niet op de still staat? Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 13:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ArChie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:53:
[...]

Er is mij verteld dat de update via de still van Eurosport HD aangekondigd is. Geldt dat soms weer alleen voor Ziggo/@Home? Wat is jullie voormalige Ziggo kabelbedrijf dan aangezien dit niet op de still staat? Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel?
Heb ik in ieder geval niet gezien bij de ex-casema. Zal nog eens beter kijken :*)

edit: staat er inderdaad bij.

[ Voor 3% gewijzigd door superduper op 16-07-2008 08:41 ]

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:17

Alfisti

So macht Reisen Spaß

[...]

Hier Ziggo-Casema en hier staat het al sinds vorige week........

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Voor de liefhebbers onder ons kan je je aanmelden op het testnetwerk. Dit testnetwerk bevat een werkend Eurosport HD kanaal. Om dit kanaal te kunnen bekijken dien je de update te draaien en je aan te melden op het testnetwerk.

Het testnetwerk in het voormalig Casema gebied is: 5500

Wat ik begrepen heb is dat deze week (16 Juli) de still van eurosport live gaat. (Reguliere netwerk 5555)

[ Voor 6% gewijzigd door Friedchicken op 14-07-2008 16:31 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik krijg bij ESHD nu een scherm met de melding dat 16 juli het kanaal beschikbaar wordt. En de tour kan je op Ned1 ook in HD bekijken. Erg mooie beelden met die bergetappes. Net heel even een stukje gekeken en de beelden vanuit de helikopter tijdens de afdaling zien er echt geweldig uit.

• mace

mace

Sapere Aude

[...]

Bij mij dus wel. ex-@home gebied. Heb de update al toegepast.

Woensdag komt hij er op dus ik ga nu niet mijn favorietenlijsten lopen verkloten door op een testnetwerk aan te melden. :P

Wat is er trouwens gebeurd met die QAM-256 test? Weet jij daar meer van Archie?

• ArChie
  • Niet online
mace schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
ij mij dus wel. ex-@home gebied. Heb de update al toegepast.
Gezien de reacties van Ziggo/Casema klanten op mijn vraag is de still met de aankondiging wel in het gehele Ziggo gebied te zien, want de Ziggo/Multikabel klanten hebben hetzelfde signaal als de Ziggo/Casema klanten.
Wat is er trouwens gebeurd met die QAM-256 test? Weet jij daar meer van Archie?
Er loopt nog een test in Friesland waarbij een heel gebied verplicht op QAM-256 is gezet na de vrijwillige QAM-256 testen die eerder zijn gehouden via het TV-Home forum. Over uitkomsten en plannen is verder niet gecommuniceerd.

Verwijderd

ArChie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Gezien de reacties van Ziggo/Casema klanten op mijn vraag is de still met de aankondiging wel in het gehele Ziggo gebied te zien, want de Ziggo/Multikabel klanten hebben hetzelfde signaal als de Ziggo/Casema klanten.

[...]

Er loopt nog een test in Friesland waarbij een heel gebied verplicht op QAM-256 is gezet na de vrijwillige QAM-256 testen die eerder zijn gehouden via het TV-Home forum. Over uitkomsten en plannen is verder niet gecommuniceerd.
We zijn het technisch onderzoek aan het afronden.
Intussen hebben we nog een klant tevredenheids onderzoek uitgevoerd.
Aangezien het project nog niet afgerond is en er ook nog geen besluiten zijn genomen, zjn er ook nog geen verdere mededelingen gedaan.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb nu 80% signaal en een BER van 0. Mocht er overgeschakeld worden op QAM-256 zou dan de 80% voldoende zijn om de BER op 0 te houden?

Zal de QAM 256 gebruikt worden om meer zenders door te geven of om de bitrate per zender op te schroeven? Ik gok het eerste gezien men daar meer geld mee kan verdienen.

• Brad Pitt
Vandaag digitale tv gekregen maar heb een signaalsterkte van maar 55% (wel kwaliteit 100% geeft ie aan). Moet ik me daar zorgen om maken? Verder viel het aanbod van signalen met DD5.1 geluid mij "iets" tegen, beeld is veel beter dan analoog, dat wel ;)

• earthknake
Vandaag de Samsung DCB-H360R HD ontvanger aangesloten via HDMI op mijn Samsung LCD. Maar tijdens het zappen en af en toe tijdens programma's (ligt een beetje aan de kleuren) zie ik links een soort vlek... Via analoog heb ik dit niet en ook niet als ik naar mijn harddisk recorder ga (scart). Hierbij een foto: http://img360.imageshack.us/img360/6342/img2212mediuman0.jpg Heeft iemand enig idee wat dit is?

Eurosport HD loopt trouwens ook niet echt goed. Die hangt steeds. Moet ik hem dan updaten? Heb nu: Ver. Loader 108, Ver. S/W 130, Ver. H/W 501.

• mace

mace

Sapere Aude

earthknake schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:05:
Eurosport HD loopt trouwens ook niet echt goed. Die hangt steeds. Moet ik hem dan updaten? Heb nu: Ver. Loader 108, Ver. S/W 130, Ver. H/W 501.
Er is een speciale update voor Eurosport HD beschikbaar. Updaten kan je gewoon via het menu.

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 16-07-2008 21:46 ]

• earthknake
mace schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:45:
[...]

Er is een speciale update voor Eurosport HD beschikbaar. Updaten kan je gewoon via het menu.
Thanks! Heb je enig idee hoe ik die ''vlek' kan verwijderen?

• mace

mace

Sapere Aude

earthknake schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Thanks! Heb je enig idee hoe ik die ''vlek' kan verwijderen?
Nee, ik zou ook niet weten hoe dat komt.

• Chielllie
Vraagje: Mijn 360 via hdmi naar tv (Sony Bravia): helemaal ok.
360 via scart naar harddisk recorder (Philips) en als je dan opneemt door 360 op goeie kanaal te zetten en de Philips op te laten nemen van de externe bron blijft het beeld verspringen van breedbeeld naar 4:3 dan weer 16:9 en dan weer zwart boven, onder en aan de zijkant. Dit kijkt heel vervelend en belangrijker: Wat kan ik eraan doen?

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Heb je al uitgesloten dat je het met andere inputs (consoles, pc) ook hebt die vlek? Anders kan het best zijn dat je scherm enigszins naar de klote is.

• earthknake
ksi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 04:30:
Heb je al uitgesloten dat je het met andere inputs (consoles, pc) ook hebt die vlek? Anders kan het best zijn dat je scherm enigszins naar de klote is.
Nee nog niet. Ga wel even een Xbox 360 aansluiten. Scherm is ook bijna 2 jaar oud. Heb nog net garantie...

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 16:07
Wij hebben een groene vertikale lijn links op onze LG LCD 42LC2RR TV als ik via de DCB-H360RS kijkt. Aangesloten via HDMI. Als ik bv onze Freecom mediaplayer ook via HDMI aansluit zie ik deze groene vertikale lijn niet.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Kan ik het beeld via het verborgen menu evt. zelf verzetten en hoe moet ik dat dan doen?
Wie helpt?

• RichieB
Heb je die lijn op alle zenders? Als je via HDMI kijkt met 1:1 pixelmapping zie je veel meer beeld dan normaal (geen overscan). Het kan dus zijn dat die lijn in de uitzending zit. Ik zie bijvoorbeeld ook vaak DVDs met een zwarte rand om het plaatje heen die normaal met overscan weg valt, maar je in 1:1 mode dus gewoon ziet staan.

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste