[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Sprincky schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:15:
Wij hebben een groene vertikale lijn links op onze LG LCD 42LC2RR TV als ik via de DCB-H360RS kijkt. Aangesloten via HDMI. Als ik bv onze Freecom mediaplayer ook via HDMI aansluit zie ik deze groene vertikale lijn niet.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Kan ik het beeld via het verborgen menu evt. zelf verzetten en hoe moet ik dat dan doen?
Wie helpt?
Je kan verschillende hdmi versies proberen
Volgens mij heb je A, B en C. Dit heeft iets met handshakes enzo te maken. Misschien is het met een andere instelling opgelost.
De optie is te vinden onder het menu bij media instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Die instelling heeft alleen met het geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Ja, die is zichtbaar op alle zenders.
Ik zie ook links en rechts een zwarte balk van ongeveer een halve centimeter. Het beeld is niet beeldschermvullend als het ware.
Als ik het scherm zou kunnen oprekken zoals bij een computermonitor dan zou het buiten het zichtbare gedeelte kunnen instellen maar ik weet niet of dat kan en zo ja hoe ik dat dan moet doen.
Wie kan mij daar de juiste instrukties voor geven a.u.b.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprincky schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:05:
Ja, die is zichtbaar op alle zenders.
Ik zie ook links en rechts een zwarte balk van ongeveer een halve centimeter. Het beeld is niet beeldschermvullend als het ware.
Als ik het scherm zou kunnen oprekken zoals bij een computermonitor dan zou het buiten het zichtbare gedeelte kunnen instellen maar ik weet niet of dat kan en zo ja hoe ik dat dan moet doen.
Wie kan mij daar de juiste instrukties voor geven a.u.b.?
Het lijkt over een overscan issue van je televisie dat je op je televisie zou kunnen moeten corrigeren.
Mogelijk ben je daarvoor het beste gebaat in een LG televisie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Heb hier de 360 icm Ziggo. Nooit problemen gehad en prima beeld. Gisteren was het beeld echter zo dramatisch slecht dat ik even probeerde of het analoog ook zo was. Dit was niet het geval en het lag dus aan mijn digitale omzetting zeg maar.

De 360 uitgezet en de smartcard eruit maar geen resultaat. Toen maar besloten om de ontvanger opnieuw in te stellen, dit werkte thuis ook vaak met de Humax dus vandaar.

Nu vind hij echter helemaal geen enkele zender meer, wel signaalsterkte van 85% ongeveer. Mijn postcode is 4921 en heb dus 356,00 / 1111 of 372,00 / 5555. Waarschijnlijk gewoon de eerste want dat staat in de tabel. Ik heb ook gewoon 3 weken goed beeld gehad maar ineens geen zenders meer? Is de frequentie verandert ofzo? Hang nu bij ziggo aan de lijn. Gaat weer lekker zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:12:
Gisteren was het beeld echter zo dramatisch slecht dat ik even probeerde of het analoog ook zo was.
Was dat tijdens de touretappe naar prato nevoso ? Toen was het beeld inderdaad namelijk geruime tijd dramatisch slecht maar lag dat volgens mij niet aan de decoder maar aan de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ja de Tour kan vaker slecht beeld geven.
Ligt meer aan de uitzending dan aan je decoder.
Schakel voor de lol maar eens terug naar je analoge signaal ;)
Zeker tijdens bergetappes wil het signaal nog wel eens brak worden.

Waar vind ik trouwens dat nieuwe Ned1 kanaal? Diegene die 1080i uitzend, dus niet channel 14.

edit:
gevonden, moest even een ander netwerk selecteren
trouwens qua beeld weinig verschil kunnen constateren, beide prachtig :9
Ik heb ook gewoon 3 weken goed beeld gehad maar ineens geen zenders meer?
Misschien je preview periode verlopen? Heb je die antwoordkaart ingestuurd?

[ Voor 12% gewijzigd door Gast1981 op 24-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 3 weken deze kabelontvanger en heb enkele vragen voor degenen met meer gebruikservaring :-)

1.) Mijn kabelontvanger is vrij warm (bovenkant) ook als die niet aanstaat. hebben jullie dit ook?

2.) Ik heb de samsung via HDMI aangesloten op mijn Philips 42 PFL 9603 H LCD en heb regelmatig last van achtergrond geluid (of zo lijkt het). Ik heb de aansluiting gecontroleerd en de kabel zit goed aangesloten.
Heeft iemand hier ook last van gehad en kan ik hier iets aan doen met de instelling van de ontvanger of TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunRaven800
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-01-2021
Probleem met te warm worden het ik ook gehad

Zorg er voor dat de tuner niet afgesloten zit in een tv-meubel.
dus niet boven op de hd-recorder zetten en dat dan de bovenkant van de digitale tuner tegen een plank of zo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:04:
ik heb sinds 3 weken deze kabelontvanger en heb enkele vragen voor degenen met meer gebruikservaring :-)

1.) Mijn kabelontvanger is vrij warm (bovenkant) ook als die niet aanstaat. hebben jullie dit ook?
Yup, dus kan je je voorstellen hoeveel stroom dat ding vreet in stand-by modus. :(

Helaas heb ik gemerkt dat hij het ook niet graag heeft als je hem uitschakelt of de stroom er af haalt. |:(

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 15 juli de software van mijn HD-ontvanger (Samung DCB-H360R) geupgrade, dit ivm de berichtgeving mbt het toevoegen van de HD-kanalen NL1-HD en Eurosport-HD.
Va 16 juli heb ik regelmatig naar deze kanalen gekeken, meestal werden deze goed weergegeven. Echter, soms waren er ook wat problemen met de beeldkwaliteit.
Sinds gisteren is er niet meer te kijken naar de kanalen NL1-HD, Eurosport-HD, Net5 en L1-TV. Al deze zenders worden zéér slecht weergegeven, voornamelijk balken met 'vierkantjes' en storingen. Ik heb al diverse zaken gecontrolleerd mbt bekabeling, verwijderen smartcard etc, helaas zonder positief resultaat.
Ook heb ik het Network-id ter test op 1080 ingesteld, ook hiermee geen positief resultaat. Network-id heb ik nu weer teruggezet op 1111.
Enkele gegevens: Digitaal Totaal+HDTV pakket; ver loader 106; ver sw 132; ver hw 501; signaalsterkte ca 70.
Iemand enig idee hoe ik deze problemen (snel) kan oplossen? decoder misschien defekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens wat problemen met de afstandbediening (ik heb de decoder trouwens ook tweedehands heel goedkoop gekocht omdat er bekende afstandbedienings issues waren).

Bij toeval ben ik erachter komen dat de afstandbediening wel functioneert als ik het apparaat schuin neerzet. (misschien zit er intern een contactje niet goed of zo).
Dus staat mijn h360R nu links op een verhoginkje en als ik die er onderuit haal en de decoder voorzichtig horizontaal zet dan is na een uurtje geen contact meer met de afstandbediening mogelijk.

Ik twijfel of ik zelf kan repareren wat er mis is dus ik laat het maar zo ook al is het een vreemd gezicht in mijn TV kastje.
Mocht er echter iemand weten wat de oorzaak is en of deze eenvoudig te fixen is dan houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

The History Channel HD is foetsie bij mij -- alleen maar storingen, de BER jojo't flink op en neer. Dit in @Home gebied Tilburg (postcode 5025). Iemand anders problemen?

-- Edit: de storingen lijken zich voor te doen rond de 690Mhz band. The History Channel HD zit op 690Mhz, Action Now zit vlak tegen de 683Mhz en stoort ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 30-07-2008 00:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Yup, dus kan je je voorstellen hoeveel stroom dat ding vreet in stand-by modus. :(

Helaas heb ik gemerkt dat hij het ook niet graag heeft als je hem uitschakelt of de stroom er af haalt. |:(
Hier geen problemen met het van de stroom afhalen van de samsung. Ik heb er een Klik-aan-Klik-uit stekkerblokje tussen gezet en kan hem zo zonder problemen met de afstandsbediening uit of aan zetten.
The History Channel HD is foetsie bij mij -- alleen maar storingen, de BER jojo't flink op en neer. Dit in @Home gebied Tilburg (postcode 5025). Iemand anders problemen?
Ik heb dit een week of 2 geleden gehad (zo'n 3 dagen), Caiway gebeld en opeens was het probleem verdwenen. Dus of het nu aan Caiway gelegen heeft of niet.... ik zou het niet weten...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunRaven800
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-01-2021
Vandaag maar week voor de 3e keer mijn decoder omgeruild voor een andere.
Nog steeds het zelfde probleem
Bij hoge contrast veranderingen ( zwart naar wit) of flitsen van wit licht, valt het scherm even op zwart

Heb het idee dat dit bij 1080P erger is dan bij 760p en 576P
Dus hoe hoger de resolutie hoe meer last van dit soort storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begon bij mij vorige week met de problemen.

Hij liep toen voor het eerst vast, later bij het aanzetten dat hij meteen vast stond en alleen de klok verder liep.

Een goede vriend had hem me geleverd (voor een zacht prijsje, werkt bij BCC) en heeft hem uiteindelijk omgeruild voor de Humax HD decoder (voor BCC een model dat niet standaard geleverd wordt, alleen bij veel problemen met de Samsung) en ik kan niet anders zeggen: WAT EEN VERADEMING.
Dat ding zapt als een raket, haarscherp en strak menu, in de zenderbalk scrollen door alle televiesprogramma's (niet alleen het volgende) van alle zenders, zonder van kanaal te veranderen.

Bij de Samsung had ik dat als ik switchte van SD naar HD of andersom, het beeld even zwart werd, alsof je opnieuw het HDMI kanaal selecteerde. Ook dat probleem heb ik niet meer.

Het enige waar die Samsung het in wint is het design...

Maar verder ben ik superblij dat ik van die Samsung af ben! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medebezitters van de Samsung DCB H360r:

Deze decoder circa 10 maanden in het bezit.
Sinds afgelopen week is mijn decoder gestopt met doorgeven van HDMI signalen. :'(
Als ik de component aansluiting gebruik dan zie ik alles in zwart wit.
Indien ik de scart aansluiting gebruik dan ziet het beeld er voor een scart aansluiting goed uit.

Is er iemand die dit ook al meegemaakt heeft?

Wat kan ik zelf nog doen om na te kijken of de decoder echt stuk is?

Vast bedankt voor de snelle reaktie.

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Met de afstandbediening omschakelen tussen sd en hd recht boven aan.
Hier kies je als het ware tussen hdmi en scart.
Het je al met een andere hdmi bron geprobeert of het niet aan je tv ligt?

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Snameroc,

Bedankt voor je tip om de knop rechtsboven van de afstandsbediening eens om te zetten. _/-\o_
De decoder draait weer op HDMI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:13:
Een goede vriend had hem me geleverd (voor een zacht prijsje, werkt bij BCC) en heeft hem uiteindelijk omgeruild voor de Humax HD decoder (voor BCC een model dat niet standaard geleverd wordt, alleen bij veel problemen met de Samsung) en ik kan niet anders zeggen: WAT EEN VERADEMING.
Dat is dus een HD decoder die nog niet door de kabelmaatschappijen is goed bevonden ?
Komt deze binnenkort wel op de markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:13:
Het begon bij mij vorige week met de problemen.

Hij liep toen voor het eerst vast, later bij het aanzetten dat hij meteen vast stond en alleen de klok verder liep.

Dat ding zapt als een raket, haarscherp en strak menu, in de zenderbalk scrollen door alle televiesprogramma's (niet alleen het volgende) van alle zenders, zonder van kanaal te veranderen.

Bij de Samsung had ik dat als ik switchte van SD naar HD of andersom, het beeld even zwart werd, alsof je opnieuw het HDMI kanaal selecteerde. Ook dat probleem heb ik niet meer.

Het enige waar die Samsung het in wint is het design...

Maar verder ben ik superblij dat ik van die Samsung af ben! _/-\o_
Hoe bedoel je, (dat ding zapt als een raket) hoe snel is dat is dat aanmerkelijk sneller dan de samsung en de humax foxII de oude zeg maar.
Want dan heb ik er wel belangstelling voor :)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:23:
[...]

Dat is dus een HD decoder die nog niet door de kabelmaatschappijen is goed bevonden ?
Komt deze binnenkort wel op de markt ?
Hij is al op de markt :P zie onderstaand topic

Humax IRHD-5000 HD decoder

[ Voor 3% gewijzigd door Alfisti op 04-08-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:40:
[...]

Hoe bedoel je, (dat ding zapt als een raket) hoe snel is dat is dat aanmerkelijk sneller dan de samsung en de humax foxII de oude zeg maar.
Want dan heb ik er wel belangstelling voor :)
Als je de CH Up ingedrukt houdt dan gaat ie mega snel langs alle kanalen.
Eigenlijk hetzelfde als mn vorige Humax SD decoder.... die was ook al zo snel.

Echt zappen is heerlijk met dit ding.

Als je kanaal nummer invoert, gaat dat ook gewoon goed, met de Samsung heb ik geregeld dat ie cijfers dubbel pakt, of niet als je weer te snel indrukt.

Deze Humax HD decoder doet wat ie moet doen, met een rete strak menu.
Echt een heerlijk apparaat in vergelijking met de Samsung HD box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Dat gedoe met die dubbel en triple cijfers bij vrije channelkeuze is idd zwaar irritant.
Waarom wordt dat niet met een SW-update eindelijk aangepakt???
Of gebruikt Oome Sam zulke droep als toetsen? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet helemaal of dit in dit topic thuishoort, aangezien er 3 apparaten bij betrokken zijn. Ik heb de Samsung decoder in combinatie met een Panasonic TH42PZ85. De decoder was aanvankelijk rechtstreeks aangesloten met HDMI op de TV. Daarbij geen problemen en een strakke HD ontvangst.
Sinds kort heb ik een Onkyo TX-NR905 AV receiver en had nu de Samsung decoder en mijn PS3 met HDMI kabels aangesloten op de receiver, die weer via HDMI out op de TV is aangesloten. De receiver is zo ingesteld, dat het beeld via HDMI alleen maar "through" gaat en dus niet bewerkt wordt.
In deze situatie heb ik regelmatig last van een "bevroren" beeld, als ik televisie via de Samsung decoder kijk; het geluid speelt gewoon door via de receiver. Via de PS3 zijn er geen problemen.
Heeft iemand een suggestie? Alle HDMI kabels zijn van goede kwaliteit, de Samsung heeft de meest recente firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Weet je zeker dat het geen toeval is, zit je niet bij Ziggo ofzo met digitale TV? Ik heb ook regelmatig bevroren beeld fragmenten.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Is er al meer bekend over het fixen van de weergave van de ondertiteling?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hallo,

Bij mij werkt gelukkig na een nieuwe decoder alles oke. Het enige waar ik me aan irriteer is dat ik het volume niveau van de tv(panasonic viera) niet kan bedienen met mijn samsung afstandsbediening
De rest werk wel, maar het geluid gaat alleen aan of uit met de samsung ab. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:19:
He hallo,

Bij mij werkt gelukkig na een nieuwe decoder alles oke. Het enige waar ik me aan irriteer is dat ik het volume niveau van de tv(panasonic viera) niet kan bedienen met mijn samsung afstandsbediening
De rest werk wel, maar het geluid gaat alleen aan of uit met de samsung ab. Iemand een idee?
Koop een Logitech afstandsbediening en je bent van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat GameSpel zegt klopt wel; je lost hier namelijk niet het probleem mee op maar je kan hiermee het volume van de TV bedienen door het in te stellen voor het gebruik van meerdere apparaten. Digitaal geluid kan je namelijk alleen op 1 of 0 zetten (aan of uit) en de volumeregeling moet je doen bij de TV of ander apparaat waar het signaal aankomt.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Bestla

Kvinne

Klein of toch een groot probleem met de samsung hd decoder? ( zilver)

Via scart wel beeld en geluid via AV2 op een Sony Bravia lcd tv
Via component ook beeld en geluid op AV3
Analoog werkt ook prima.

Alleen wanneer ik de HDMI kabel gebruik dan 'hangt' de decoder en kan ik niets meer doen. Alleen wanneer ik de hdmi kabel er uit trek en de decoder opnieuw opstart , dan werkt hij weer. Ik heb alles al geprobeerd met de AB, video output en resolutie, updates gedraaid, Het probleem blijft.

Ok, ik heb beeld, en het is best mooi als je naar Disc HD kijkt. De decoder schaalt alles op naar 1080i zodat het beeld op zich goed is. Maar het is het net niet, en ik wil graag hdmi aan de gang krijgen. Ik had al een andere hdmi kabel geprobeerd maar het probleem blijft
Iemand een idee?

HDMI kabel aangesloten terwijl de decoder UIT stond. Al maakte het geen verschil wanneer hij AAN stond als ik de kabel er in stak. Bij Ziggo konden ze me ook niet verder helpen :(

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 13-08-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:19:
He hallo,

hier had ik ook last van, maar je kunt het volume WEL via de afstandbediening van de Samsung regelen. Hiervoor moet je de code van je tv invoeren en kun je met het knopjes tv en ... links boven op je afstandsbediening schakelen tussen tv en afstandsbediening.

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik denk dat het aan je tv ligt als ik mijn philps lcd op hdmi zet kan ik de decoder bedienen zogauw ik de tv op scart of een andere analoge zender zet luistert de decoder nergens meer na tot dat ik de tv weer terug zet op hdmi.

snameroc

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Bestla

Kvinne

Via het Menu van de decoder kan ik alleen maar kiezen tussen RGB -Composiet en die andere Composiet - ?? , maar geen HDMI.

Via de kabel (analoog) gaat alles goed, via scart ook en alles zit nu via composiet aangesloten. Die tweede optie eigenlijk.

Ik heb net nog zitten kl*ten en nu zit de hdmikabel er in en kan ik de decoder wel bedienen. Ik kan in het menu komen en zappen maar niet via hdmi kijken. Als ik de tv op AV5 zet ( HDMI ) dan blijft de aanduiding AV5 langzaam knipperen.
Wat is er hier aan de hand?

TV = Sony Bravia KDL - 46W2000 En al de tweede hdmikabel geprobeerd, nog geen resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 14-08-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het viel mij op dat ik sinds de laatse update van de Samsung DCB-H360RS op alle HD-kanalen géén teletekst meer kan ontvangen. Hebben anderen hetzelfde probleem? zo ja, weet iemand hoe dit komt?
Ik kan niet eens op de website van Samsung een serviceaanvraag stellen omdat ik dit model niet kan vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:27
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:26:
het viel mij op dat ik sinds de laatse update van de Samsung DCB-H360RS op alle HD-kanalen géén teletekst meer kan ontvangen. Hebben anderen hetzelfde probleem? zo ja, weet iemand hoe dit komt?
Ik kan niet eens op de website van Samsung een serviceaanvraag stellen omdat ik dit model niet kan vinden op hun website.
Heb ik ook last van maar vind het niet erg. Ik kijk graag TV in HD en niet Teletekst in HD :+

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ned 1 HD heeff volgens mij gewoon teletekst, van de week iig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Ned 1 HD bij Casema geeft momenteel geen EPG data, terwijl dat toch een tijdje gewerkt heeft. *zucht*

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Bestla schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:40:
Via het Menu van de decoder kan ik alleen maar kiezen tussen RGB -Composiet en die andere Composiet - ?? , maar geen HDMI.

Via de kabel (analoog) gaat alles goed, via scart ook en alles zit nu via composiet aangesloten. Die tweede optie eigenlijk.

Ik heb net nog zitten kl*ten en nu zit de hdmikabel er in en kan ik de decoder wel bedienen. Ik kan in het menu komen en zappen maar niet via hdmi kijken. Als ik de tv op AV5 zet ( HDMI ) dan blijft de aanduiding AV5 langzaam knipperen.
Wat is er hier aan de hand?

TV = Sony Bravia KDL - 46W2000 En al de tweede hdmikabel geprobeerd, nog geen resultaat.
Video Output knop rechtsbovenaan icm resolution is je oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:26:
Dat is niet gekomen door de decoder update.
Daarna kon ik nog geruime tijd teletekst op Ned 1 HD lezen.

Sinds een paar dagen kon dat ineens niet meer.
Overigens is Ned 1 HD een dag na afloop van de olympisch spelen helemaal gekild door Ziggo.

Nog 4 maanden wachten voordat Ned 1-3 eindelijk HD TV worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:26:
Nog 4 maanden wachten voordat Ned 1-3 eindelijk HD TV worden.
Je kijkt nu ook al in 'HD', of het nou lokaal wordt geupscaled of in Hilversum, dat maakt weinig uit. Ik vond Ned1 HD met SD programma's er niet beter uitzien dan de normale SD versie.

(Uitgezonderd echte HD uitzendingen dan he :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik dus echt wel. Vooral bij de statische zaken zoals logo's en ondertiteling kon je duidelijk zien dat de scaler in Hilversum beter is dan die in de DCB-H360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:55:
[...]

Je kijkt nu ook al in 'HD', of het nou lokaal wordt geupscaled of in Hilversum, dat maakt weinig uit. Ik vond Ned1 HD met SD programma's er niet beter uitzien dan de normale SD versie.

(Uitgezonderd echte HD uitzendingen dan he :+ )
Ik verwacht dat al meteen een behoorlijk deel van de uitzendingen in HD gedaan kunnen worden. Zowel door de omroepen zelf als in de aangekochte programma's.
Zelf hoop ik vooral dat veel sport zo snel mogelijk in HD wordt uitgezonden en ook films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Ik verwacht dat al meteen een behoorlijk deel van de uitzendingen in HD gedaan kunnen worden. Zowel door de omroepen zelf als in de aangekochte programma's.
Zelf hoop ik vooral dat veel sport zo snel mogelijk in HD wordt uitgezonden en ook films.
Ja, dat hoop ik van harte met je mee, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd. Wat voor uitzendingen verwacht je dan in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort mijn decoder via hdmi op mijn sony lcd aangesloten ipv. composiet: perfect beeld alleen kan ik met mijn samsung afstandbediening het geluid niet meer harder of zachter zetten, via composiet had ik dat probleem niet. heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:04:
ik heb sinds kort mijn decoder via hdmi op mijn sony lcd aangesloten ipv. composiet: perfect beeld alleen kan ik met mijn samsung afstandbediening het geluid niet meer harder of zachter zetten, via composiet had ik dat probleem niet. heeft iemand een idee hoe dit kan?
Is bekend probleem, niks aan te doen, behalve een analoog kabeltje naast de HDMI kabel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, kun je me vertellen hoe ik dat kabeltje naast mn hdmi kabel laat lopen. ik bedoel: stel dat ik hdmi kijk via av5 van de tv. hoe laat ik dan de analoge kabel ook via av5 lopen. anders reageert de afstanbediening van je samsung toch nog niet?
mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:07:
[...]

Is bekend probleem, niks aan te doen, behalve een analoog kabeltje naast de HDMI kabel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb mijn Samsung via HDMI aangesloten op mijn TV en geen beeld.

Van alles geprobeerd, uitgezet, aangezet, allerlei knoppen op de AB ingedrukt en niets werkt.
Ik merk zojuist dat de HDMI dit normaal blauw hoort te zijn niet brandt.

Hoe reset ik dit ding helemaal of kan ik zorgen dat het signaal weer via HDMI loopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:30:
Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb mijn Samsung via HDMI aangesloten op mijn TV en geen beeld.

Van alles geprobeerd, uitgezet, aangezet, allerlei knoppen op de AB ingedrukt en niets werkt.

Hoe reset ik dit ding helemaal of kan ik zorgen dat het signaal weer via HDMI loopt ?
bij mijn pa hetzelfde 3x omgeruild, bleef gewoon zo. Een beetje aan de kabel fruniken (decoder zijde) en hop toen deed ie het, een slecht contact dus. Maar omdat die HDMI zo gaar werkt heeft ie gewoon component kabels gekocht (zaten er ook bij) en nooit problemen. HDMI zuigt gewoon bij dit product.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de samsung nu op scart aangesloten en het werkt.

Als ik op de video output druk om deze te veranderen krijg ik code A68 op de display
volgens mij staat er daadwerkelijk deze code en niet RGB. Ik kan deze code ook met geen mogelijkheid veranderen en als ik de scart lostrek - hdmi zit nog in de TV - heb ik weer geen beeld,....

misschien tijd voor een Humax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:07
Ik heb een digitale tv-abonnement bij Ziggo i.c.m. een Samsung DCB-H360. Nu heb ik sinds enige tijd last van korte onderbrekingen (de tv gaat ongeveer één seconde op zwart, geluid valt weg), vaak een paar keer per uur. Je ziet tijdens en na deze onderbreking geen blauwe infobalk onderin beeld, het is gewoon een zwart scherm. Ik heb op wat andere fora gelezen dat er andere mensen waren die dit probleem hadden en altijd Ziggo icm met deze decoder. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? Oja ook is de afstandbediening nog trager geworden dan hij al was.

[ Voor 6% gewijzigd door rk74 op 01-09-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Na enige tijd de hoop opgegeven te hebben geluid via de HDMI op mijn sony bravia te krijgen, zag ik laatst een leuke ht van sony (de dav-f200) zou ik deze wel via hdmi kunnen doorlussen en dan wel geluid kunnen krijgen? De winkelier kon er helaas geen antwoord op geven.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Een beetje fatsoenlijk hifi zaak laat het je gewoon proberen. :)

Het is in de hifi wereld niet ondenkbaar dat bijv. speakers van een paar duizend euro gewoon even te leen bij de klant komen te staan.

Dan heb ik het natuurlijk over fatsoenlijke zaken en geen dozenschuivers zoals de mediamarkt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:30:
Dat blauwe lichtje is toch alleen bij HD zenders.
Niet bij gewone SD zenders.
Dus zonder HD abbo zal je dat blauwe lichje dacht ik niet zien op de H360R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
@mace, echt een 'hifi' winkel is het ook niet. Het is meer een witgoedzaak....
Ik heb echter al eens op de achterkant gekeken, en volgens mij is het niet mogelijk, ik zie namelijk geen hdmi in. Er zitten niet echt video ingangen op. Je kunt dit ook terugvinden op de website van sony, dus ik vrees dat ik het voorlopig nog steeds met scart moet doen. 8)7
Of ziet iemand mogelijkheden welke ik hier nu over het hoofd zie? :(

[ Voor 7% gewijzigd door Ganymedus op 01-09-2008 19:24 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:26:
Ik heb de samsung nu op scart aangesloten en het werkt.

Als ik op de video output druk om deze te veranderen krijg ik code A68 op de display
volgens mij staat er daadwerkelijk deze code en niet RGB. Ik kan deze code ook met geen mogelijkheid veranderen en als ik de scart lostrek - hdmi zit nog in de TV - heb ik weer geen beeld,....

misschien tijd voor een Humax ?
Ik heb een vaag probleem,..

Als de decoder een nachtje uit heeft gestaan kan ik hem niet meer met de afstandsbed. aandoen.
En alleen zappen op de decoder zelf te drukken.

Als ik dan de schakelaar aan de achterzijde uitzet en 10 sec. wacht dan staat er BOOT op het display en moet ik eerst de hdmi kabel verwijderen en terug steken.
Dan doet de decoder het na behoren, en als deze 4 a 5 uur uit heeft gestaan, is het probleem er niet.

Maar nu al een 3e x dat ik dus dat ding moet uitschakelen & de hdmi kabel eruit moet trekken.
Update is volgends mij up tot date, want in menu kan ik deze niet selecteren.

Heb de decoder maar weer eens in fabriekstoestand gezet en alle instellingen volgens ziggo ingesteld.

Iemand enig idee ? ! ?

Mijn vrouw wordt gestoord van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor diegene, die HDMI audio met het verhaal kwam over lipsync.
Heb de mijne nu op optie D staan.
Had ook wel het idee dat deze niet 100% strak meeliep.
Toch vaag, lees hier weinig over dat mensen deze ook op D hebben gezet.

(offtopic)
(Heb een 107 cm Sanyo-Full HD (1080p) Wat schitterend is met een Playstation 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Ganymedus schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:02:
@mace, echt een 'hifi' winkel is het ook niet. Het is meer een witgoedzaak....
Ik heb echter al eens op de achterkant gekeken, en volgens mij is het niet mogelijk, ik zie namelijk geen hdmi in. Er zitten niet echt video ingangen op. Je kunt dit ook terugvinden op de website van sony, dus ik vrees dat ik het voorlopig nog steeds met scart moet doen. 8)7
Of ziet iemand mogelijkheden welke ik hier nu over het hoofd zie? :(
Mja, je kan het analoog aansluiten met tulp of digitaal met toslink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Begrijp ik het nou eigenlijk goed dat deze HD decoder SD-kanalen ook upscaled naar 1080i? Ik neem dus aan dat dit resulteert in een wat strakker beeld dan de SD decoder van Samsung. Hoe zit het eigenlijk met 4:3 uitzendingen? Het is toch niet zo dat ik straks twee zwarte balken aan de zijkanten van het beeld krijg? Nu scaled de tv zelf wanneer het gaat om een 4:3 uitzending.
Het is de bedoeling dat de decoder aangesloten zal worden op onze nieuwe Samsung 46A656.

Wat ik ook nog wilde vragen is een teletekst probleem. Onze SD decoder van Samsung die nu via scart is aangesloten heeft een prehistorische teletekst functie. Om deze reden willen wij gewoon de teletekst functie van de tv gebruiken. Echter heb je hier weer het probleem dat als je via kanalen wisselt, dat je af en toe pagina's van de vorige zender blijft zien. Zal je dit probleem met een digitale aansluiting (HDMI) ook hebben, of kan het zo zijn dat omdat het digitaal is dat de tv dan wel de teletekst geheugen "cleared".

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb ook de samsung DCB-H360RS snap hoe je moet updaten, dat is al gelukt.
Maar op div HD kanalen geen geluid op andere HD kanalen wel geluid beetje vreemd vind ik.
Heeft iemand nog een oplossing ?

Samsung DCB-H360RS aan gesloten op een Full HD TV Panasonic TH42PY70 aangesloten via HDMI kabel
Alle optie's van de Plasma al geprobeerd A, B, C, D instellingen van het geluid, en geen veranderingen...
Heb ook de Samsung al eens in fabrieks instelingen terug gezet, en al kanalen opnieuw op laten zoeken. Steeds zelfde probleem, zou haast gaan denken dat het aan Ziggo zou liggen ?

Ps hier boven wordt gevraagt over teletekst ! geen probleem hier om de teletekst van de tv te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
rk74 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:44:
Ik heb een digitale tv-abonnement bij Ziggo i.c.m. een Samsung DCB-H360. Nu heb ik sinds enige tijd last van korte onderbrekingen (de tv gaat ongeveer één seconde op zwart, geluid valt weg), vaak een paar keer per uur. Je ziet tijdens en na deze onderbreking geen blauwe infobalk onderin beeld, het is gewoon een zwart scherm. Ik heb op wat andere fora gelezen dat er andere mensen waren die dit probleem hadden en altijd Ziggo icm met deze decoder. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? Oja ook is de afstandbediening nog trager geworden dan hij al was.
Dat probleem had ik ook.... na de update van de decoder is dat gelukkig weg,
De afstandbediening af en toe eens op STB drukken lost dat probleem soms op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Anders niks dan problemen nog hoor ik wel, het is in 1 woord gewoon een Klo.......ding.
Geef mij maar de humax de nieuwe, heb de samsung direct op Marktpla...gezet

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Er is nieuwe software! 135
Net geflashed - ben benieuwd... :D

• RichieB
Amiet01 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:07:
Zal je dit probleem met een digitale aansluiting (HDMI) ook hebben, of kan het zo zijn dat omdat het digitaal is dat de tv dan wel de teletekst geheugen "cleared".
Teletekst is een analoog protocol en zal via HDMI niet worden doorgegeven. Als je via HDMI aansluiting kijkt zal je dus niet de teletekst functie op je TV kunnen gebruiken.
hetnet schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:23:
Ps hier boven wordt gevraagt over teletekst ! geen probleem hier om de teletekst van de tv te gebruiken.
Dan heb je kennelijk de decoder niet via HDMI aangesloten.

• Joepi
Wat is er nou veranderd aan de SW/FW?
Ik merk wel dat die ietsje sneller door de zenderlijst kruipt.... :D
De bug dat als ik (hdmi/PCM) van tv naar radio en terug op radio zet werkt nog steets uitstekend :+
knetter die knetter ...
Ik moet de DCB-H360RS dan eerst ff uit/aanzetten... dank u, Samdom...

Verwijderd

Ik merk wel dat die ietsje sneller door de zenderlijst kruipt....
Voor degenen die ondanks courante software versie (132) naar hun gevoel een te trage zap snelheid hebben met de DCB H360R.
Het is meestal mogelijk door een minuutje de stroom van het apparaat af te halen dat de zap snelheid behoorlijk afneemt.
Er is blijkbaar een software bug waarbij de snelheid van de h360R met name bij zappen dramatisch afneemt.
Uitzetten is niet voldoende om dit op te lossen maar de stroom eraf wel.

Verwijderd

Ik heb een DCB360R en een LG 42PT81.

Als ik nu mijn dure HDMI kabel aansluit krijg ik steeds de melding geen signaal.

Met TV kies als ingang HDMI, maar ook dit helpt niet. Heeft iemand een oplossing.

• hetnet
RichieB schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:37:
[...]

Dan heb je kennelijk de decoder niet via HDMI aangesloten.
Wel degelijk via HDMI .... Maar inderdaad teletekst is dan via samsung.
Analoog teletekst via de antenne kabel en die werkt prima en veel sneller als die van de samsung.

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Joepi schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:09:
Ik heb nog niks gemerkt van die software?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Ik ook niet. Misschien nog niet uitgerold in ex-@Home gebied?

EDIT: WTF mace, in hoeveel topics zitten wij wel niet samen? :P :o

[ Voor 36% gewijzigd door Arfman op 11-09-2008 08:54 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Arfman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:54:
Ik ook niet. Misschien nog niet uitgerold in ex-@Home gebied?

EDIT: WTF mace, in hoeveel topics zitten wij wel niet samen? :P :o
Gezellig hé? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Even update over dat ik geen geluid had op div HD kanalen.

Update decoder gedaan, toen decoder terug gezet op fabrieks instellingen.
Alle instellingen via Ziggo gedaan, naar nieuwe kanalen laten zoeken.
Geluid instellingen Digital uit op PCM gezet i.p.v Dolby Digtal.

Jippy alle HD kanalen geluid en zap snelheid is weer okee !!!

hoop dat andere mensen die ook geen geluid hebben, hier iets aan hebben.

Oja ook de TV terug gezet in fabrieks instellingen en nieuwe kanalen analoog laten zoeken.
Geluid instellingen van de TV staat op A

Het eenige wat er nog aan makeerd, is dat ik geluid niet hard of zacht kan zetten via afstandbediening van de samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

hetnet schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:42:
Het eenige wat er nog aan makeerd, is dat ik geluid niet hard of zacht kan zetten via afstandbediening van de samsung
Daar is niks aan te doen, die werkt alleen via de analoge uitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees is dit ook gewoon een kutkastje :(
Problemen met besturing, geluid blabla, zouden ze ooit met een fatsoenlijk kastje komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:38:
Problemen met besturing, geluid blabla, zouden ze ooit met een fatsoenlijk kastje komen :'(
Je kan het best iets genuanceerder bekijken. Hier worden alleen problemen vermeld, door kritisch publiek. In princpe werken de huidige modellen prima, zeker bij Jan Modaal met een hdmi kabeltje. Sommige problemen in dit topic hebben niet eens iets te maken met de decoder maar bijvoorbeeld met de provider etc.

Mijn decoder doet het in ieder geval al maanden prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:38:
Chill esé.

Kijk eens naar de humax, loopt ook een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung komt met een nieuw HD-TV kastje met recorder.

http://www.akihabaranews.com/en/news_details.php?id=16692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

vraagje aan de kenners:

Ik heb een samsung met HDMI op mijn Philips LCD aangesloten. Netjes via de Wizard geinstalleerd maar krijg geen beeld.
Zodra ik via Scart aansluit heb ik wel beeld

Ik heb nu een nieuwe Sony DVD speler met HDMI aangesloten en heb tot mijn schrik ook geen beeld

Mag ik er van uit gaan dat de HDMI van mijn Philips kapot zijn ?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Probeer eens een paar verschillende resoluties, bovenaan de AB van de samsung zit een knopje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nige resolutie die ik kan kiezen is RGB en 576p.

Ik weet dat ik in het begin met mijn 1e samsung ook 720P en 1080i kon kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 07:28:
de nige resolutie die ik kan kiezen is RGB en 576p.

Ik weet dat ik in het begin met mijn 1e samsung ook 720P en 1080i kon kiezen
Dan staat in je menu het beeld op RGB+composiet, en hij moet op Component + Composiet staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp moet ik eerst de video output kiezen
en hier moet ik voor component kiezen en dan later de resolutie instellen
ik denk dat de 720p de beste keus is.

heb ik het zo goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog even aan het testen geweest:

als ik via het de scart (EXT3) kijk en ik de video output knop druk heb ik 2 opties:

RGB
720P

daarna kan ik via de video resolutie kiezen uit 576p, 720p en 1080i

als ik de video output omzet naar 720p en met mijn tv naar kanaal HDMI1 zap krijg ik geen beeld
het maakt niet uit hoe ik ook op de video output knop druk of op de resolutie, ik krijg gewoon geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Op mijn Pioneer LCD-TV heb ik op een kanaal (Discovery HD via Ziggo) geen geluid. Alle andere kanalen wel. De decoder is aangesloten via HDMI. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn / wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Zekers, geluidsoutput op PCM zetten ipv dolby

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Ga ik meteen proberen! Ik neem aan op de decoder 8)7

En het werkt! Mijn dank is groot!

[ Voor 25% gewijzigd door moikke op 21-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb het probleem dat ik de Eredivise Live kanalen niet doorkrijg op deze decoder. Alleen deze 4 werken niet. De rest werkt prima. Signaal is te zwak volgens het kastje. Dit klopt ook wel, want als ik de decoder in de meterkast, naast het @home "isra"-punt aansluit werkt het wel. Ik vind het alleen zo vreemd dat de rest van de kanalen, film1, sport1, en de rest, wel goed werkt..Iemand anders dezelfde ervaring met Eredivisie Live?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:37:
Ik heb het probleem dat ik de Eredivise Live kanalen niet doorkrijg op deze decoder. Alleen deze 4 werken niet. De rest werkt prima. Signaal is te zwak volgens het kastje. Dit klopt ook wel, want als ik de decoder in de meterkast, naast het @home "isra"-punt aansluit werkt het wel. Ik vind het alleen zo vreemd dat de rest van de kanalen, film1, sport1, en de rest, wel goed werkt..Iemand anders dezelfde ervaring met Eredivisie Live?
Zit waarschijnlijk in een transportstream op een frequentie die net niet lekker werkt bij jou. Ik denk slechte kabel / connectors of een versterker ertussen die op die frequentie juist niet werkt.

Verwijderd

Joepi schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:09:
Welke kabel provider heb je dan?

Bij mij valt er nog niets te updaten(Ziggo) nog steeds versie 132

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:46:
[...]

Welke kabel provider heb je dan?

Bij mij valt er nog niets te updaten(Ziggo) nog steeds versie 132
Hier kan ik hem ook nog steeds niet updaten....

Verwijderd

mace schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:14:
[...]

Chill esé.

Kijk eens naar de humax, loopt ook een topic over.
Ja sorry, ik heb een nieuwe tv. laptop en audioset en het lukt gewoon voor geen mogelijkheid om fatsoenlijk een filmpje te kijken met geluid uit het audiosetje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pug205
  • Laatst online: 21-08 13:38

pug205

Bassie

Ik heb sinds gister deze decoder, nou heb ik meteen een vraagje:
Het apparaat laat de klok zien wanneer het op stand-by staat, maar zodra het apparaat wordt ingeschakeld verschijnt het gekozen programma nummer, is het mogelijk dat dan toch de klok wordt weergegeven?

Ik heb de decoder aangesloten op onze nieuwe Panasonic TX37LZD85 via HDMI.
- Zap snelheid is redelijk goed (beter dan canal plus iig)
- Kwaliteit van HD zender is echt goed
- Overige zenders hebben redelijk goed beeld, sommige zijn best wazig*
- Analoog is echt slecht te noemen!

*) Ik heb Ziggo en keek hiervoor naar een Panasonic TX-28PS10F (analoog)

PS: Bedankt voor de Dolby -> PCM tip voor het geluid voor Discovery HD

..::www.pug205.nl::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

pug205 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:42:
Ik heb sinds gister deze decoder, nou heb ik meteen een vraagje:
Het apparaat laat de klok zien wanneer het op stand-by staat, maar zodra het apparaat wordt ingeschakeld verschijnt het gekozen programma nummer, is het mogelijk dat dan toch de klok wordt weergegeven?
Nee. :)
- Overige zenders hebben redelijk goed beeld, sommige zijn best wazig*
Ik vind zelf vooral dat shopsuus of hoe heet dat erg erg slecht. Maarja daar kijk ik toch nooit naar want die heb ik niet in mijn favorietenlijst staan. :P (Goh, gek hé? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben er meer last van de je de afstand bediening precies op de decoder moeten richten?
Als ik de AB voor mijn samsung tv gebruik is er niets aan de hand, switch ik weer naar de decoder moet ik weer gaan richten.

foutje in mijn decoder of foutje in alle decoders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pug205
  • Laatst online: 21-08 13:38

pug205

Bassie

ik heb gemerkt dat ik inderdaad best goed moet richten ja

..::www.pug205.nl::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal er ook wel niets aan te doen zijn.
Ik heb het in ieder geval wel (als klacht/opmerking) gemeld aan Samsung.
wie weet doen ze er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook behoorlijk nauwkeurig richten. Wat mij ook opvalt is dat het ir ledje van de decoder soms zomaar oplicht terwijl er geen AB bediend wordt. Iemand een idee wat dat is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Met een Logitech 785 kan je overal heenrichten waar je wil zo'n beetje, werkt altijd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:34:
Ik moet ook behoorlijk nauwkeurig richten. Wat mij ook opvalt is dat het ir ledje van de decoder soms zomaar oplicht terwijl er geen AB bediend wordt. Iemand een idee wat dat is ?
Ik heb em eindelijk binnen, door alle reviews op internet was ik een beetje huiverig voor dit apparaat geworden na mijn bestelling, heb em nu een paar dagen in bezit. En Ik kan niks anders zeggen dat hij prima funtioneert.

Als ik toch een paar minpunten mag noemen aan deze samsung die me direct opgevallen zijn:

* Geluid is niet op de decoder te regelen als je (alleen) via HDMI kijkt.
* Het navigeren door de zenderlijst is niet zo praktisch als bijvoorbeeld de SD 9401R ontvanger. Je kunt niet met de navigeerknoppen door de pagina's bladeren (dit moet met de zenderknop) kwestie van wennen misschien.
* De ontvanger reageert dramatisch op de afstandsbediening die meegeleverd wordt, zoals eerder al genoemd moet je echt richten voordat ie signaal pakt. (opgelost door de Logitech Harmony AB) Deze reageert prima.
* De zenderbalk onderin beeld is iets minder uitgebreid in zenderinfo dan ik gewend ben, zo laat ie alleen het programma zien waar naar je kijkt, en moet je naar rechts drukken om te kijken wat er daarna komt. Dat was met de 9401r overzichterlijker. Is mischien persoonlijk, maar dit kon beter.

Verder is beeld en geluid super, SD zender zijn NOG beter geworden, HD zenders is een genot om naar te kijken.

Ondanks toch enkele (bovenstaande) minpuntjes in funtionaliteit van deze decoder krijgt hij van mij een 7 voor gebruikersgemak, Looks: 7 en een dikke 9 voor beeld en geluid (en dat is voor mij toch het belangrijkst)
Voor duurzaamheid hoop ik op den duur natuurlijk ook een 9 te kunnen geven, maar dit moet de tijd natuurlijk leren,

Greetzzz
Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste