Ik heb em eindelijk binnen, door alle reviews op internet was ik een beetje huiverig voor dit apparaat geworden na mijn bestelling, heb em nu een paar dagen in bezit. En Ik kan niks anders zeggen dat hij prima funtioneert.
Als ik toch een paar minpunten mag noemen aan deze samsung die me direct opgevallen zijn:
* Geluid is niet op de decoder te regelen als je (alleen) via HDMI kijkt.
* Het navigeren door de zenderlijst is niet zo praktisch als bijvoorbeeld de SD 9401R ontvanger. Je kunt niet met de navigeerknoppen door de pagina's bladeren (dit moet met de zenderknop) kwestie van wennen misschien.
* De ontvanger reageert dramatisch op de afstandsbediening die meegeleverd wordt, zoals eerder al genoemd moet je echt richten voordat ie signaal pakt. (opgelost door de Logitech Harmony AB) Deze reageert prima.
* De zenderbalk onderin beeld is iets minder uitgebreid in zenderinfo dan ik gewend ben, zo laat ie alleen het programma zien waar naar je kijkt, en moet je naar rechts drukken om te kijken wat er daarna komt. Dat was met de 9401r overzichterlijker. Is mischien persoonlijk, maar dit kon beter.
Verder is beeld en geluid super, SD zender zijn NOG beter geworden, HD zenders is een genot om naar te kijken.
Ondanks toch enkele (bovenstaande) minpuntjes in funtionaliteit van deze decoder krijgt hij van mij een 7 voor gebruikersgemak, Looks: 7 en een dikke 9 voor beeld en geluid (en dat is voor mij toch het belangrijkst)
Voor duurzaamheid hoop ik op den duur natuurlijk ook een 9 te kunnen geven, maar dit moet de tijd natuurlijk leren,
Greetzzz