[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

KhaZ

Alfa Romeo

Waarschijnlijk niet, maar: is er een manier dat ik de interface kan aanpassen? Vind het zo kinderachtig, alles ziet er zo "kinderachtig" lelijk uit..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

KhaZ schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:50:
Waarschijnlijk niet, maar: is er een manier dat ik de interface kan aanpassen? Vind het zo kinderachtig, alles ziet er zo "kinderachtig" lelijk uit..
Nope. :)

Je kan de humax decoder kopen, die heeft een mooier menu. :P

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 10-11-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:33

Grannd

da Granndest

Ik heb nu sinds een week deze decoder.

Ik vind het beeld en geluid echt super. Ook de SD kanalen zien er goed scherp uit, scherper dan ik van te voren had gedacht.
HD kanalen ook prima beeld.
De afstandsbediening kon ik ook met behulp van het boekje zorgen dattie de tv kan besturen, maar als je alleen via hdmi kijkt moet je voor het geluid wel bovenaan de afstandsbediening naar tv switchen. Ook vind ik de nummerknopjes nogal onhandig werken, meestal kan ik zonder naar de afstandsbediening te kijken gewoon teletekst bedienen maar hier klik ik gauw mis, misschien gewenning.
Alleen één ding dat me opvalt, ik kijk op een hdtv (bravia 26" P-serie, ik dacht 2650). En gelukkig de standaard kanalen gaan bij 16:9 netjes over het volledige beeld maar een aantal van de extra kanalen die staan op 4:3 in dat infobalkje beneden, en hebben dan zwarte balken echt rondom het beeld. En omdat de decoder op hdmi is aangesloten wil de tv ook niet zoomen.
En je kan wel op P.Size drukken op de afstandsbediening, maar dan gaat het beeld alleen maar in de breedte over het hele scherm, en zit je naar uitgerekt beeld te kijken met twee zwarte balken. Iemand hier een oplossing voor toevallig?

Ook altijd lekker dat je de eerste periode alle kanalen krijgt, Film1 en Eredivisie Live is altijd leuk meegenomen twee weken lang (Ziggo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Iemand bekend met dat deze Samsung decoder slecht beeld zou geven in het oude Casema begeid (omgeving Castricum/Beverwijk)? Kreeg vandaag in een winkel te horen dat deze decoder een 'slecht' beeld zou geven cim met een Philps 32pfl9603.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moikke schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:29:
Iemand bekend met dat deze Samsung decoder slecht beeld zou geven in het oude Casema begeid (omgeving Castricum/Beverwijk)? Kreeg vandaag in een winkel te horen dat deze decoder een 'slecht' beeld zou geven cim met een Philps 32pfl9603.
ziggo = ziggo lijkt me, geen slecht beeld in @home gebied in ieder geval, in tegendeel, juist super...... maarja.... je hebt een philips........dat blijft dus afwachten..............

menu ziet er inderdaad een beetje goedkoop uit, maar liever het menu, dan de beeldqualiteit............wat mij betreft een goede HD ontvanger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Hallo!

Ik heb een probleem. We zaten gisteren vrolijk tv te kijken via deze samsung. Echter werd het beeld ineens helemaal roze en klapte die er vervolgens uit. Dit is op een Philips tv.
Ik dacht dat het aan de HDMI kabel zou liggen maar dat bleek niet zo te zijn. Ik kan enkel nog via scart beeld krijgen. HDMI is kapot. Iemand ervaring met dit probleem? en nog belangrijker. Heeft iemand ervaring met de retour ivm ziggo?? (heb zo geen zin om weer aan die telefoon te moeten gaan hangen...)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
ikbengoofy schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:49:
Hallo!

Ik heb een probleem. We zaten gisteren vrolijk tv te kijken via deze samsung. Echter werd het beeld ineens helemaal roze en klapte die er vervolgens uit. Dit is op een Philips tv.
Ik dacht dat het aan de HDMI kabel zou liggen maar dat bleek niet zo te zijn. Ik kan enkel nog via scart beeld krijgen. HDMI is kapot. Iemand ervaring met dit probleem? en nog belangrijker. Heeft iemand ervaring met de retour ivm ziggo?? (heb zo geen zin om weer aan die telefoon te moeten gaan hangen...)
Heb je de nieuwste firmware erop staan ? zoniet probeer dat eens helpt het niet kan decoder altijd nog retour.
En je HDMI aansluiting op je TV werkt nog wel ? blu-ray speler, PS3, of pc-of-laptop, heb je dat al geprobeerdt ? Heb je ook Philips al in fabrieks instellingen terug gezet ? Noem maar wat op om te proberen.
Op deze manier heb ik geluid op HD kanalen gekregen :) Bij Ziggo repareren ze niks hoor, je heb gewoon garantie via Samsung volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:24:
[...]

ziggo = ziggo lijkt me, geen slecht beeld in @home gebied in ieder geval, in tegendeel, juist super...... maarja.... je hebt een philips........dat blijft dus afwachten..............

menu ziet er inderdaad een beetje goedkoop uit, maar liever het menu, dan de beeldqualiteit............wat mij betreft een goede HD ontvanger....
Ik heb geen Philips. Wel gehad, maar weer weggedaan ivm geen mooi beeld. Nu een Pioneer KRL32V. Wel een mooi beeld met deze Samsung. Mijn vader wil nu een Philips kopen. Een zaak vertelde, toen hij mijn ervaringen vertelde, dat het aan de samsung decoder zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moikke schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:17:
[...]

Ik heb geen Philips. Wel gehad, maar weer weggedaan ivm geen mooi beeld. Nu een Pioneer KRL32V. Wel een mooi beeld met deze Samsung. Mijn vader wil nu een Philips kopen. Een zaak vertelde, toen hij mijn ervaringen vertelde, dat het aan de samsung decoder zou liggen.
die zaak heet dan vast MEDIAMARKT? Het ligt niet aan de ontvanger...... deze geeft goed beeld. ik zou alleen niks van philips in huis willen hebben, philips kan wel uitvinden, maar het goed produceren kunnen ze niet! Dat moeten ze gewoon aan concurrentie overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb deze decoder gekocht voor op de slaapkamer, en heb aangesloten op mijn LG 22LG3000 tv. Werkt tot nu toe allemaal prima.

Nu wil ik mijn AB van de LG wegdoen, en dus de Samsung AB gebruiken om mijn tv aan en uit te zetten. Ik weet dat dit kan, maar LG staat niet in het boekje. Hoe krijg ik dit aan de praat?

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 15-11-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 15-11-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Nou ik heb de kabel op gezegd per 1 januarie, wel jammer dat ik niets meer kan met deze decoder....
Digitene werkt met ander protocol als de kabel ;(

Als ik mag zeggen wat ik van deze Samsung (HDMI en 1080 beeld signaal) decoder vind, de gewone digitale tv zenders zijn mooijer scherper, als met de Humax (scart) decoder die ik hiervoor had ? en HD kanalen zijn helemaal prachtig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
PWM schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:13:
Ik heb deze decoder gekocht voor op de slaapkamer, en heb aangesloten op mijn LG 22LG3000 tv. Werkt tot nu toe allemaal prima.

Nu wil ik mijn AB van de LG wegdoen, en dus de Samsung AB gebruiken om mijn tv aan en uit te zetten. Ik weet dat dit kan, maar LG staat niet in het boekje. Hoe krijg ik dit aan de praat?
Een andere AB kopen bv: Harmony® 525 Advanced Universal Remote dan is je probleem helemaal opgelost :*) En wie weet wat je der nog meer mee kan bedienen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je hem nog niet kwijt bent, wil ik hem wel van je overnemen ;) Heb 2 HDtv's in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
PWM schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:47:
Als je hem nog niet kwijt bent, wil ik hem wel van je overnemen ;) Heb 2 HDtv's in huis :P
Hijs der nog, doe maar even via msn of mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Ik heb digitene uit-geprobeerd :X Ben blij dat hij nog niet weg is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja, digitenne is best brak ja.

En mijn zus ziet het verschil niet.

Hoe kan je dat nou niet zien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
mace schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:37:
Ja, digitenne is best brak ja.

En mijn zus ziet het verschil niet.

Hoe kan je dat nou niet zien? :X
Een aantal mensen die hier komen zien het ook niet 8)7
Terwijl andere mensen die langskomen meestal zeggen 'Jezus wat een verbetering!'
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu sinds een paar dagen ook een alles in een extra pakket in huis.
heb de samsung r versie dus de oude versie....
na alle verhalen erover ook een beetje huiverig geworden maar,....

in vergelijking met de humax sd decoder:

hd zenders zijn echt geweldig
de sd zenders zijn nog scherper en mooier dan voorheen echt erg goed.

wat mij betreft niks mis met dit apparaat echt zeer mooi beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds enige tijd een Samsung (het is zelfs de 2e) in combinatie met een Philips LCD.

Net na de aanschaf heb ik via HDMI kunnen kijken en ineens was dit over.
Ik heb daarna de Samsung omgeruild bij BCC maar ook de nieuwe gaf geen beeld via HDMI

Daarna 2 keer de Philips over de vloer gehad, die hebben nieuwste firmware geinstalleerd en alle HDMI poorten gestest met een DVD speler en op elke poort is beeld.

Ik heb de man van Philips gevraagd over de Samsung en die gaf mij aan dat je volgens hem eerst via Scart aan moest sluiten en daarna de Scart kon verwijderen en via HDMI kijken..... ook dat werkt niet
Nieuwe software geinstalleerd en nog steeds geen beeld via HDMI

Van de week Ziggo gebeld en gevraagd om een monteur maar dat doen ze niet "ik moet het maar aan een kennis vragen" . fijn,bedankt :(

In een allerlaatste poging:
Kan iemand die wel HDMI werkend heeft de instellingen van het menu (wat je via de TV krijgt) posten zodat ik
deze kan kopieren ?

Hopelijk krijg ik dan de HDMI aan de gang.

Is er trouwens een merkbaar kwaliteitsverschil tussen scart en HDMI?
Volgens de monteur van philips valt dat wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:21:
Is er trouwens een merkbaar kwaliteitsverschil tussen scart en HDMI?
Volgens de monteur van philips valt dat wel mee
Ja, behoorlijk, want scart is niet HD.

Je hebt al voordeel omdat de TV de beelden progressive krijgt, i.p.v. interlaced over scart, dus het is sowieso al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:41:
[...]

Ja, behoorlijk, want scart is niet HD.

Je hebt al voordeel omdat de TV de beelden progressive krijgt, i.p.v. interlaced over scart, dus het is sowieso al beter.
ja nu wel ik echt graag HDMI ..... :-)

Dus kan iemand zijn instellingen posten?
Ik hoop dat als ik die "kopieer" dat ik dan eindelijk de HDMI aan de praat krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:56:
[...]

ja nu wel ik echt graag HDMI ..... :-)

Dus kan iemand zijn instellingen posten?
Ik hoop dat als ik die "kopieer" dat ik dan eindelijk de HDMI aan de praat krijg
Ik heb deze decoder ook op een philips gehad werkte prima.

Zet je tv in fabrieks instellingen terug, zet je decoder ook terug in fabrieks instellingen.
dat alles doe je met je Scartkabel, zet ze alle twee uit, sluit je HDMI kabel aan op TV en Decoder, scart eruit.
Zet ze alle twee weer aan en het zou moeten werken.

Had met deze decoder ook eerst problemen met geluid met Panasonic :( terug gezet in fabrieks instellingen ook de tv en daarna geen problemen meer.

[ Voor 16% gewijzigd door hetnet op 23-11-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik moet trouwens bij de philips van mijn stiefmoeder de TV eerst aanzetten en dan de decoder.
(of andersom, weet ik even niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik heb de samsung in combinatie met een philips lcd.
Als de tv uit staat of niet op hdmi wil de samsung niet aan gaan.
Dus als je beeld hebt op scart zet je eerst de tv op hdmi en daarna schakel je de samsung met het knopje video output op de afstandbediening op hd. (waarmee je op de scart uitgang geen beeld meer hebt)Nu kun je met het knopje resolutie kiezen tussen de diverse formaten.

[ Voor 7% gewijzigd door snameroc op 23-11-2008 21:15 ]

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Als ik de Samsung ontvanger van iemand leen en dan zelf een smartcard koop om te testen hoe het beeld bij mij thuis is... Kan dat gewoon? Geeft dat geen problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 18:04
Ja hoor, dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Thanks!

Aangezien we beide Ziggo gebruiken hoef ik dan niks meer qua zenders in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wanneer je indezelfde plaats/postcode regio zit hoef je verder niets in te vullen of te wijzigen. Waarom wil je zelf een smartcard aanschaffen? Je kan de gehele opstelling oppakken en bij jouw thuis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Dat is helemaal handig! Niet dezelfde plaats. Wel dezelfde provincie (oud Casema). Dus dan moet ik wel wat aanpassen waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung DCB-H360RS en de Humax IRHD-5000C HD??? Waarom moet ik voor de Samsung gaan? Beide decoders hebben hun minpunten toch? Maar welke is nu de betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:42:
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung DCB-H360RS en de Humax IRHD-5000C HD??? Waarom moet ik voor de Samsung gaan? Beide decoders hebben hun minpunten toch? Maar welke is nu de betere?
Volgens mij is cross-posten niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vjenne-ICT schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:42:
De Humax heeft minder problemen, is wat sneller en heeft een mooier menu, maar de 360 heeft een betere beeldkwaliteit bij SD zenders volgens sommige mensen.

offtopic:
Vriezenveen? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 22:23
Na zoeken kon ik het zo snel niet vinden maar ik zit met het volgende.

Ik heb een samsung LE40A558 met bijbehorende afstandsbediening en de 360RS. Nu wil ik eigenlijk de 360RS bedienen met de afstandbediening van de tv, omdat ik deze grote/fijner en beter vind reageren dan de afstandbediening van de 360RS.

Andersom kan eenvoudig door de Tv/STB knop, maar zoiets kan ik niet vinden op de tv afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 22:23
Mmm prut.. vind de afstands bediening van de 360 namelijk niet echt lekker reagreren.. nouja eigenlijk gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

Giem schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:45:
[...]

Mmm prut.. vind de afstands bediening van de 360 namelijk niet echt lekker reagreren.. nouja eigenlijk gewoon slecht.
vind de afstandsbediening ook niet echt lekker, heeft er iemand nog goede ervaringen met die Logitech Harmony ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bartaa schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:52:
[...]

vind de afstandsbediening ook niet echt lekker, heeft er iemand nog goede ervaringen met die Logitech Harmony ?
Bijna iedereen die er eentje heeft?
Ik heb gebruik denk ik al 3 jaar een Harmony 525 en bevalt nog altijd meer dan prima. En met een klein beetje trainen ook nog vrouwvriendelijk. Ik bedien de decoder, receiver en TV zonder dat ik er erg in heb meerdere apparaten te gebruiken. Hier verder: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 02-01-2009 22:55 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via component beter beeld dan met HDMI icm met Panasonic Plasma HD ready.
Met HDMI geen geluid, wel met de component.
Prima ontvanger de DCB H360RS, veel beter beeld met SD zenders dan alle andere gewone digitale ontvangers. Enige nadeel is het trage overschakelen van zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Giem schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:45:
[...]

Ligt niet aan de AB maar aan het apparaat zelf, dus je zou er toch niks mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
mace schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Ligt niet aan de AB maar aan het apparaat zelf, dus je zou er toch niks mee opschieten.
Ben ik het niet mee eens.
Mijn 360 luistert ook totaal niet naar de remote die erbij geleverd is. Je zou bijna zeggen dat de ontvanger stuk is of dat de bijgeleverde remote een veel te zwak signaal afgeeft.
Dat laatste lijkt het geval, want met de Logitech 525 werkt 'ie uitstekend.
Sinds kort heb ik ook een Logitech 785 remote en daar werkt 'ie al iets minder goed mee. Moet je soms 2x drukken.
Mijn vermoeden is dat de 525 een veel krachtiger IR-signaal geeft, doordat 'ie een hogere spanning heeft (4 AAA-batterijen) en de 785 heeft een gewone 3,7V Nokia3310-achtige accu. (de 885 trouwens ook)

Maar goed, IMHO is met de Samsung DCB-H360R gewoon een Logitech Harmony noodzakelijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Denk dat mace bedoelt dat de 360 traag reageert op de AB. Merken wij ook, soms wordt het echt te erg en moet je het apparaat rebooten :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja, precies.

Het apparaat reageert erg traag op de commando's van de afstandsbediening, en kan kan je wel een logitech harmony nemen, maar daar wordt je decoder nog niet sneller van.

Tevens is het ook niet "noodzakelijk" :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mace schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:25:
Ja, precies.

Het apparaat reageert erg traag op de commando's van de afstandsbediening, en kan kan je wel een logitech harmony nemen, maar daar wordt je decoder nog niet sneller van.

Tevens is het ook niet "noodzakelijk" :z
Ik heb het dus niet over traagheid, maar gewoon echt slecht tot niet werken op de meegeleverde remote. Dat ding is IMHO dan ook knap waardeloos en in die zin is een alternatief met voldoende IR-power "noodzakelijk".

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Giem schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:02:
Na zoeken kon ik het zo snel niet vinden maar ik zit met het volgende.

Ik heb een samsung LE40A558 met bijbehorende afstandsbediening en de 360RS. Nu wil ik eigenlijk de 360RS bedienen met de afstandbediening van de tv, omdat ik deze grote/fijner en beter vind reageren dan de afstandbediening van de 360RS.

Andersom kan eenvoudig door de Tv/STB knop, maar zoiets kan ik niet vinden op de tv afstandbediening.
Ik heb zelf de LE40F84 van Samsung, en sinds zojuist een DVB-H360RS. Op de afstandbediening van de TV zitten bovenaan een aantal knoppen, TV, STB, DVD, Cable en nog eentje. Deze knoppen kun je programmeren.

Zo heb ik hem aan de gang gekregen:
1) Duw 1 keer op de STB knop zodat deze gaat oplichten
2) Druk met een pen, potlood of wat je maar bij de hand hebt de SET knop 1 keer in (zit helemaal onderaan op de afstandsbediening)
3) toets code 013 in.
4) de STB knop gaat een paar keer knipperen. Duw vervolgens op PowerOff. Als het goed is schakel je nu de DVB-H360S uit. En voila, j kunt hem nu bedienen met de Samsung afstandsbediening van de TV. Werkt perfect. Wil je de TV bedienen, duw je op TV, voor de Digitale Ontvanger, druk je op STB

Hopelijk werkt dit voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week de Sony Bracia 40w4000 in combinatie met de samsung decoder.

Aangesloten via HDMI en werkt perfect :) .

Echter na een tijdje begint het geluid weg te vallen, soms 5 seconden soms 10. Hoe langer hij aanstaat hoe erger het wordt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Over het algemeen is iets wat na een tijdje erger wordt, een warmte probleem.
Kijk eens of 'ie op een iets andere plek of beter geventileerd beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:42:
Over het algemeen is iets wat na een tijdje erger wordt, een warmte probleem.
Kijk eens of 'ie op een iets andere plek of beter geventileerd beter werkt.
het gebeurd zelfs smorgens na 1 minuut, als ik hem via component aansluit werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Arrgghh, na 2 jaar gebruik heeft ie van het weekend de geest gegeven. Heb nog wel geluid via de optische uitgang. Beeld geeft ie niet meer. Krijg een blauw scherm en een knipperend blokje aan de linkerkant. 1 op de 100x dat je hem aan en uit doet geeft ie nog even beeld. Alleen dan geen geluid meer via de HDMI. Zal je altijd zien 3 maanden na de garantie......
Ga zo eerst maar is even de winkel bellen of er nog wat te regelen is, anders maak ik hem wel even op en loop ik alle aansluitingen even na.
Tot op heden heeft ie altijd perfect gewerkt.

Component uitgang werkt nog wel, alleen de HDMI aansluiting niet..

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 05-02-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:15:
Ik heb sinds deze week de Sony Bracia 40w4000 in combinatie met de samsung decoder.

Aangesloten via HDMI en werkt perfect :) .

Echter na een tijdje begint het geluid weg te vallen, soms 5 seconden soms 10. Hoe langer hij aanstaat hoe erger het wordt.

Iemand enig idee?
Probeer de verschillende audio-opties in het menu, A t/m D geloof ik.

Nog iets: De 40W4000 heeft een ingebouwde HD-tuner, waarom gebruik je die niet?

• Vipertje
  • Laatst online: 16:50
Damn wat een servicedesk bij samsung. Mijn ontvanger heeft last van wegvallend beeld op de HDMI poort. Je zet hem aan en je kan een half uur als je geluk hebt TV kijken en dan valt het hele signaal weg en springt mijn TV op AV. Zonder aan de knoppen te zitten komt het beeld gewoon weer terug wat kan variëren van 10 sec tot meerdere minuten.
Nu had ik de servicedesk gebeld en dit probleem voorgelegd en kwamen ze met de oplossing om de HDMI poort maar niet meer te gebruiken en over te stappen op scart. Prachtige oplossing maar ik heb natuurlijk niet voor jan lul een HDTV ontvanger, geef dan op zijn minst component als oplossing.
Na dit hele gesprekje kwamen we dus uit op RMA zending. Om dit te doen moest ik mijn ontvanger inpakken en opsturen naar een adres wat ik van de medewerker kreeg waarna hij meteen de verbinding wilde verbreken. Ik had echt zoiets van 8)7 beetje mijn ontvanger naar een zwart gat sturen zonder RMA call aangemaakt te hebben of beschrijving en niet eens een RMA nummer voor op de doos. Vervolgens heb ik de verbinding zelf maar verbroken want hij kon me niet doorverbinden met zijn supervisor en hij wou niet inzitten dat ze op dat service punt iets meer nodig hadden dan alleen de ontvanger zelf |:( . Achja morgen maar weer een poging wagen!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Viperke schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:14:
Damn wat een servicedesk bij samsung. Mijn ontvanger heeft last van wegvallend beeld op de HDMI poort. Je zet hem aan en je kan een half uur als je geluk hebt TV kijken en dan valt het hele signaal weg en springt mijn TV op AV. Zonder aan de knoppen te zitten komt het beeld gewoon weer terug wat kan variëren van 10 sec tot meerdere minuten.
Nu had ik de servicedesk gebeld en dit probleem voorgelegd en kwamen ze met de oplossing om de HDMI poort maar niet meer te gebruiken en over te stappen op scart. Prachtige oplossing maar ik heb natuurlijk niet voor jan lul een HDTV ontvanger, geef dan op zijn minst component als oplossing.
Na dit hele gesprekje kwamen we dus uit op RMA zending. Om dit te doen moest ik mijn ontvanger inpakken en opsturen naar een adres wat ik van de medewerker kreeg waarna hij meteen de verbinding wilde verbreken. Ik had echt zoiets van 8)7 beetje mijn ontvanger naar een zwart gat sturen zonder RMA call aangemaakt te hebben of beschrijving en niet eens een RMA nummer voor op de doos. Vervolgens heb ik de verbinding zelf maar verbroken want hij kon me niet doorverbinden met zijn supervisor en hij wou niet inzitten dat ze op dat service punt iets meer nodig hadden dan alleen de ontvanger zelf |:( . Achja morgen maar weer een poging wagen!
Snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je tv op AV springt. Klinkt eerder als een HDMI issues waar opzich samsung niet zoveel aan kan doen als wel bad luck met de tv/hd decoder combinatie. Of eigenlijk 1 van de 2 houd zich niet precies aan de HDMI specificaties waardoor de communicatie niet goed gaat.

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:21

DMN

charrel schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:48:
Arrgghh, na 2 jaar gebruik heeft ie van het weekend de geest gegeven. Heb nog wel geluid via de optische uitgang. Beeld geeft ie niet meer. Krijg een blauw scherm en een knipperend blokje aan de linkerkant. 1 op de 100x dat je hem aan en uit doet geeft ie nog even beeld. Alleen dan geen geluid meer via de HDMI. Zal je altijd zien 3 maanden na de garantie......
Ga zo eerst maar is even de winkel bellen of er nog wat te regelen is, anders maak ik hem wel even op en loop ik alle aansluitingen even na.
Tot op heden heeft ie altijd perfect gewerkt.

Component uitgang werkt nog wel, alleen de HDMI aansluiting niet..
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ontvanger is van eind 2006 en dus net uit de garantie. Heb contact gehad met BCC (waar de ontvanger gekocht is) en met Samsung, maar beiden gaven aan dat een evt. reparatie gewoon betaald moet worden. Nu is het beeld via component niet veel slechter, maar toch een beetje jammer.
Ik zit te twijfelen of ik weer een nieuwe Samsung zal kopen, of weer eens iets anders zal proberen.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 problemen met deze decoder en hoop dat iemand me kan helpen deze op te lossen:

1.)
Ik heb een Philips 42PFL9603D LCD TV
Ik heb de Samsung aangesloten via HDMI en SCART
via kanaal EXT1 heb ik beeld op de Philips maar via HDMI 1 heb ik geen beeld

Waar kan dit aan liggen ?
Ik heb mijn DVD aangesloten op HDMI 1 en 2 en heb op beide poorten beeld

2.)
Ik heb een geweldig slecht geluid op de LCD TV, het lijkt alsof er twee geluidskanalen door elkaar heen lopen
Om een omschrijving te geven:
Je hebt tijdens het TV kijken het gevoel dat de buren hun stereo heel hard hebben aanstaan (achtergrond geluid) en wanneer je het geluid van de TV uitzet is het weg - het komt dus van mijn eigen TV
De LCD heeft al een nieuwe motherboard gehad, is voor een periode van 3 weken weggeweest naar een firma en die hebben niks kunnen horen

Ligt dit wederom aan de Samsung ? Misschien aan bovengenoemde opzet met HDMI en SCART?
Wat moet ik doen om dit op te lossen?
Moet ik anders het geluid via mijn stereo laten lopen? En zo ja, hoe doe ik dit?

Hopelijk kan iemand me helpen want ik kijk op dit moment niet graag TV (kijk liever mijn kleine TV op de slaapkamer ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij dat je in de instellingen menu de scart uitgang op rgb hebt saan. Op dat moment kan de samsung geen beeld via hdmi uit geven.

Geluid kan komen door slechte scart kabel en of door slechte afwerking van scart aansluiting in de tv. Heb je er ook last van als je bijv. een dvd speler via scart op de tv aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Sommige TV's geven het signaal van de ingebouwde tuner door via een van de scart-aansluitingen naar buiten.
Dit kan handig zijn voor een losse decoder, maar of dat nog nuttig is in deze tijd...
Je krijgt dan in een volledig bedrade scart-kabel overspraak op de kabeltjes in de andere richting.
Je kunt het heel makkelijk uitsluiten door de TV-tuner op een stil kanaal te zetten (geen beeld en geen geluid) en dan nog een keer te testen.
Je zou als je TV het tuner-signaal doorstuurt ook een scrollende band in beeld kunnen zien, doordat de sync van beide beelden niet gelijk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb via menu, media gekeken wat de instelling zijn en deze zijn als volgt:
  • Hoogte-breedte verhouding: 16:9
  • Beeld conversie:standaard
  • Video kleurenbalk: grijs
  • Type videosignaal: component + composiet
  • Dolby digital: aan
  • Digital Out : Dolby digittal
  • Automatische ondertiteling: aan
Ik heb nog steeds geen HDMI beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Heb je ook even de invoer waardes bekeken met de video output en resolution knoppen op de AB?

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 22-02-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video output = 720p (andere optie is RGB)
Resolution = 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 16:50
ksi schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:58:
[...]

Snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je tv op AV springt. Klinkt eerder als een HDMI issues waar opzich samsung niet zoveel aan kan doen als wel bad luck met de tv/hd decoder combinatie. Of eigenlijk 1 van de 2 houd zich niet precies aan de HDMI specificaties waardoor de communicatie niet goed gaat.
Ik gebruik die HMDI poort geregeld voor mijn computer, PS3 of Xbox360 en dat gaat allemaal zonder problemen. Het ligt toch echt aan dat apparaat naar mijn mening. De TV die ik heb is overigens een Sony 40W2000 wat toch wel een redelijk gangbaar model te noemen is dacht ik zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Vipertje op 24-02-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Nou mijn 360 RS(A) gaat na 2 maanden dienst al te reparatie naar Samsung, voor de volgende 2 problemen...
jaja: Geen beeld/geluid via HDMI; en hij reageert niet meer op afstandsbediening(AB zelf oké, kan de tv er mee bedienen).

HDMI heeft nooit gewerkt, na dit forum gelezen te hebben van alles geprobeerd zonder succes hem werkend te krijgen op mijn Sony KDL-40W2000.

Gekocht bij modern.nl, komen hem morgen weer netjes ophalen. Zou wel 3 weken kunnen duren...nu weer de humax SD aan de tv... das toch een teruggang meteen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste Mensen,

Ik heb gisteren een Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger gekocht.

Ik heb een lcd tv van philips 32pfl7403,

Nu heb ik een geluidsprobleem.

Als je alleen tussen SD kanalen of alleen tussen HD kanalen schakeld blijft alles goed.
Als je van SD kanaal naar een HD kanaal gaat of andersom is er via HDMI geen geluid meer.
Zap je dan tussen deze kanalen en blijf je bij die kanalen is het geluid er weer en blijft het er ook.
Via de Scart naar de surround blijft het geluid wel altijd aanwezig.

Heb ook al 3 verschillende hdmi kabels uitgeprobeerd geen resultaat

Dolby is uit en hij staat op pcm, heb het ook anders uitgeprobeerd met dolby aan blijft allemaal het zelfde.

Wie weet een oplossing?????

Vulliw

[ Voor 4% gewijzigd door vulliw op 10-04-2009 16:19 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Terugbrengen en omruilen voor bijvoorbeeld de DCB-H380R (is de vervanging van de DCB-H360R) of kiezen voor een Humax, maar die hebben wat issues met de beeldkwaliteit van SD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocoma
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-07-2009
halo ik heb ook een probleem met deze (DCB-H360RS) decoder
mijn favorieten kanalen moeten elke dag weer opnieuw ingesteld worden
ik maak ze aan naar mijn wensen om ze vervolgens op te slaan so far so good
dan in de loop van de avond of de volgende dag gaat er een soort van "flikkering" door het beeld
en alle favorieten zijn weer door elkaar gehuzzeld
ziggo kan(wil) me niet helpen omdat ze deze decoder die ik toch echt bij een man met een ziggo
overhemd hebt gekocht niet ondersteund
decoder is net over een jaar dus niet meer in de garantie
BVD
rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
rocoma schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:06:
ziggo kan(wil) me niet helpen omdat ze deze decoder die ik toch echt bij een man met een ziggo
Zoals gewoonlijk flauwekul van Ziggo. Immers Ziggo verplicht ons om alleen door hen "goedgekeurde" ontvangers aan te schaffen vanwege de ondersteuning. Zij hebben niet goed getest waardoor jij nu met een ontvanger zit die kennelijk door jouw manier van gebruik om de haverklap met memory corruptie komt te zitten. En dan wil Ziggo natuurlijk weer van niets weten. Mooie ondersteuning is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

dan in de loop van de avond of de volgende dag gaat er een soort van "flikkering" door het beeld
BVD
rob
Garantie is in Europa in principe 2 jaar.

En het is gewoon een ontvanger die ze zelf verkopen dus dat ze hem niet ondersteunen is gewoon dikke vette onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocoma
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-07-2009
mace schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:50:
[...]

Garantie is in Europa in principe 2 jaar.

En het is gewoon een ontvanger die ze zelf verkopen dus dat ze hem niet ondersteunen is gewoon dikke vette onzin.
2 jaar garantie dat is goed nieuws ik heb hem verleden jaar januari gekocht bij een ziggo stand in de media markt zal eerst eens proberen daar aan te kloppen
bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:38
Ik heb de laatste tijd aldoor een E-37 foutmelding :(

De decoder blijft gewoon hangen, kan nog wel overschakelen maar op het display van de decoder blijft
dezelfde zender staan.

Ook het booten van de decoder is een ramp, krijg constant een rA melding en het hdtv logo blijft branden.

Iemand anders ook deze problemen ?

Samsung kent het probleem niet, maar de reparatie gaat 100 euro kosten hebben ze me verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:14
ArChie schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:58:
[...]

Terugbrengen en omruilen voor bijvoorbeeld de DCB-H380R (is de vervanging van de DCB-H360R)
Bedankt voor de tip. Meer info over de DCB-H380R vind je op dit forum.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik kwam de volgende aanbieding nog tegen link mooie prijs 139 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Van de ene op de andere dag geeft mijn DCB-H360RS geen HDMI signaal meer door naar de TV. Ik heb de kabels nagelopen en daar is niks aan veranderd en het zit goed. De TV geeft gewoon aan "zoeken naar signaal" maar hij vindt geen HDMI signaal. Als ik het via SCART aansluit werkt het WEL (!).

Ik neem aan dat dit 2 dingen kan betekenen...
1) De HDMI kabel is ineens stuk (<- maar kan dat? het zijn toch gewoon nulletjes en eentjes waardoor een kabel van EUR 1,50 van de ALDI ook goed werkt, aldus topics op GoT ;))
2) De HDMI uitgang ofzo van de DCB-H360RS is stuk... maar kan dat zo ineens dan?
Heb ik nog andere opties om b.v. het kastje te resetten ofzo? Ja uiteraard heb ik hem uit en aan gedaan maar dat helpt niks. En het ligt ook niet aan de TV want die ontvangt op die poort (als ik dat effe wijzig) de video via HDMI perfect.

EDIT: YES YES hij doet het weer... met dank aan o.a. deze post die ik blijkbaar de 1e keer lezen van dit topique niet had gezien..
hetnet schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:16:
Zet je tv in fabrieks instellingen terug, zet je decoder ook terug in fabrieks instellingen. dat alles doe je met je Scartkabel, zet ze alle twee uit, sluit je HDMI kabel aan op TV en Decoder, scart eruit.
Zet ze alle twee weer aan en het zou moeten werken.
DANK, het resetten naar fabrieksinstellingen via het menu dat ik wel via de SCART kreeg, did the trick :)

[ Voor 26% gewijzigd door Barca op 21-04-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb dat ook gehad bij mijn stiefmoeder, ik heb de kapotte ontvanger bewaard maar ze heeft inmiddels een humax gekocht.

De HDMI uitgang werkte niet en de componentuitgang ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

En nu doet hij het weer niet. :( Hij ontvangt gewoon niks meer en de instellingen zijn zeker goed.

Wat raden jullie aan... naar de winkel waar ik hem gekocht heb gaan (een internetwinkel dus dat is erg irritant) of direct naar Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Samsung accepteert niks rechtstreeks, behalve bij hun duurdere producten als televisies e.d. (waarbij een servicecall kan worden aangevraagd). Ik denk dat het retour sturen wordt.
Wat bij mij enigszins heeft geholpen/ of wat het probleem was, is dat de hdmi kabel niet lekker zat, als deze namelijk eenmaal goed zit en verder niet meer kan bewegen blijft de tv het ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn receiver nu bijna een jaar, en sinds een paar weken gaan alle functies een stuk trager (dus niet alleen zappen, ook de gids aanzetten, of alleen al een kanaal van 3 getallen in toetsen duurt erg lang, en is ook opeens erg lastig).
Hiervoor dus nooit last van gehad, iemand een soort gelijk probleem, of nog beter een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:20:
Ik heb mijn receiver nu bijna een jaar, en sinds een paar weken gaan alle functies een stuk trager (dus niet alleen zappen, ook de gids aanzetten, of alleen al een kanaal van 3 getallen in toetsen duurt erg lang, en is ook opeens erg lastig).
Hiervoor dus nooit last van gehad, iemand een soort gelijk probleem, of nog beter een oplossing?
Probeer eens de stekker een aantal tellen uit het stopcontact te halen en dan weer aan te sluiten. Het is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavorka schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:38:
[...]

Probeer eens de stekker een aantal tellen uit het stopcontact te halen en dan weer aan te sluiten. Het is een bekend probleem.
Zo simpel, en toch zo doeltreffend.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

kavorka schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:38:
[...]

Kun je net zo goed aan de aan/uit schakelaar aan de achterkant gebruiken :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlugt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05-2009
BVD
rob
Rob, sinds enkele weken heb ik last van hetzelfde probleem. Ik vraag met af of het Ziggo is (levert wel het totale overzicht van alle zenders), of dat het een storing in de decoder (DCB-H360R) zelf is. De lijst met voorkeurszender lijkt me een optie van de decoder te zijn. Rob heb je het probleem kunnen oplossen, en hoe?
BVD
Willem-Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik bladerde gisteravond even door het menu van de H360 en merkte dat ik een firmware update kon installeren. Ik heb nu
ver. loader 106
ver. s/w 130
ver. h/w 501

Iemand enig idee of dit zinvol is of risicovol? Het apparaat werkt bij nu ons goed eigenlijk.

Enig idee wat de verbeteringen tov nieuwe firmware zouden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:38
witteveder schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:59:
Ik bladerde gisteravond even door het menu van de H360 en merkte dat ik een firmware update kon installeren. Ik heb nu
ver. loader 106
ver. s/w 130
ver. h/w 501

Iemand enig idee of dit zinvol is of risicovol? Het apparaat werkt bij nu ons goed eigenlijk.

Enig idee wat de verbeteringen tov nieuwe firmware zouden kunnen zijn?
Als je decoder nu goed werkt zou ik hem niet gaan updaten. Ik heb het ook gedaan en sindsdien heb ik alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels bij iemand bekend welke 'universele' afstandsbedieningen werken op de Samsung HD-kabel-TV-decoder DCB-H360R??
Ik heb er inmiddels enkele (o.a. Medion MD81880/X74000 en Medion E740002) getest, inclusief "alle beschikbare codes testen" en de leerfunctie , maar zonder resultaat. Helaas!

Wie weet waarmee het wèl werkt???

Dank & groeten,

Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb de Logitech Harmony 785 en 525. Beide werken prima met de 360.
De 525 (tevens de goedkoopste) werkt IMHO net even beter met die decoder.
De 785 (redelijk vergelijkbaar met de 885) heeft een kleurenschermpje en kan 6 knoppen op het scherm huisvesten met een icoontje, terwijl de 525 max 4 'soft-knoppen' op het schermpje kunnen en alleen maar met tekst.
De 525 gebruikt 4 AAA's en de andere modellen gebruiken een 3.7V accu die veel lijkt (maar niet gelijk is aan) een Nokia 3310 accu. Zodoende heeft de 525 netto dus een wat hogere spanning en ik vermoed dat daardoor die afstandsbediening net even wat beter werkt met de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze hoopgevende reactie! Ben benieuwd of er nog meer werkende oplossingen zijn...

Groeten,

Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 23:42
Ik heb mijn NAD htr 2 afstandbediening geleerd en die doet het gewoon goed

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
RoaDHouse schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:31:
[...]

Als je decoder nu goed werkt zou ik hem niet gaan updaten. Ik heb het ook gedaan en sindsdien heb ik alleen maar problemen.
Mijn nieuwsgierigheid won het en ik heb het toch maar gedaan... Ik kan helemaal geen verschillen ontdekken eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Logitech Harmony 785 werkt perfect hier met de 360RS, apparaat is ook een stuk sneller dat de Harmony 525.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Arfman schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:36:
Logitech Harmony 785 werkt perfect hier met de 360RS, apparaat is ook een stuk sneller dat de Harmony 525.
Zatp hij nou écht sneller met een harmony dan met de originele afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Volgens mij niet, en als het al zo is dan minimaal dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, hij zapt niet sneller, de Harmony zelf is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

weet niet of het hier al eerder gepost is, maar is het mogelijk om met de H360RS dolby digital over HDMI uit te sturen? Ik heb de instellingen in het menu op Dolby digital staan (niet PCM), maar de receiver pakt bij elke instelling alleen PCM op. (de receiver is direct met de decoder aangesloten via HDMI)

De receiver pakt wel dolby digital van de PS3 op, die ook via alleen een HDMI kabel is aangesloten...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Arfman schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:09:
Nee, hij zapt niet sneller, de Harmony zelf is sneller.
Nee precies, dat dacht ik al.

Er is namelijk iemand hier die beweert dat de samsung decoder met een harnony sneller zapt maar dat is dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

mace schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Nee precies, dat dacht ik al.

Er is namelijk iemand hier die beweert dat de samsung decoder met een harnony sneller zapt maar dat is dus onzin.
Inderdaad. Misschien lijkt het zo omdat de standaard AB van Samsung zo traaaaaaaaaaaaaag is .. kwamen wij vandaag ook achter nadat onze Harmony 885 de geest had gegeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58
prometheus345479 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:45:
Hoi,

weet niet of het hier al eerder gepost is, maar is het mogelijk om met de H360RS dolby digital over HDMI uit te sturen? Ik heb de instellingen in het menu op Dolby digital staan (niet PCM), maar de receiver pakt bij elke instelling alleen PCM op. (de receiver is direct met de decoder aangesloten via HDMI)

De receiver pakt wel dolby digital van de PS3 op, die ook via alleen een HDMI kabel is aangesloten...

Bedankt!
Als eerste, welkom op dit forum!. Ten tweede, we groeten elkaar altijd automagisch op dit forum daardoor hoeft er niet in elke post te worden gegroet ;) .

De Samsung H360RS kan inderdaad Dolby Digital geluid door geven. Helaas worden niet door alle zenders Dolby Digital geluids bronnen aangeleverd. Hierdoor kan de Samsung H360RS deze ook niet doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb sinds enkele weken last met enkele HD zenders met deze ontvanger. NGC en History channel schokken beide. Andere HD zenders zijn wel goed, zoals Eurosport en Discovery.
Tevens is de zender wel normaal als ik via mijn mediacenter kijk (floppy dtv kaart). Ik heb al eens de stekker er een tijd uitgedaan, maar dat hielp niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik heb de ontvanger ongeveer een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 15 juni 2009 ligt bij de LIDL-vestigingen een universele afstandsbediening van het merk Silvercrest (type KH2155)
Ik heb mogen vaststellen dat déze 'universele' afstandsbediening wèl/ook bruikbaar is voor de Samsung DCB-H360.
Weliswaar moet je daarvoor de toets-voor-toets leerfunctie benutten, maar het werkt!

Groeten,

Marius HRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relec
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb sinds 1 week het volgende probleem met mijn H360R: Het signaal via HDMI komt niet meer aan bij mijn Samsung HD LCD TV. Alle 3 de HDMI poorten geprobeerd, diverse HDMI kalbels gebruikt: geen succes. HD-recorder via HDMI op de TV werkt wel. M.a.w. HDMI van de TV is OK, zo ook de kabels. Moet dus in de decoder zitten. Scart werkt wel, maar vweer geen HD signaal dan. Plus totale beeldkwaliteit is een stuk minder.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Mijn H360R is inmiddels al ruim anderhalf jaar oud dus buiten garantie.
Werkt de component aansluiting net zo goed als de HDMI aansluiting en kan ik daar ook HD mee ontvangen?

Kent iemand een goed bedrijf welke HD -decoders repareert, als dit de oplossing is voor bovenstaand probleem?

Weet iemand of de Humax IRHD-5000C goed is? Ik ken de niet-HD versie en die is prima, zapt ook veel sneller dan de Samsung.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Schijnt vaker voor te komen, de 360 van mijn stiefmoeder vertoont ook hetzelfde euvel.

De componentuitgang kan een vergelijkbare kwaliteit leveren als HDMI, dit hangt ook af van de kwaliteit van de ADC van je TV. YMMV, even proberen dus.

Ik ben alleen bang dat de componentuitgang ook stuk is want dat had de onze dus ook.
We hebben geen moeite gedaan om hem te laten repareren maar gewoon een Humax gekocht, die was toen net op de markt.

Deze bevalt prima, alleen is de beeldkwaliteit wel minder dan de Samsung vind ik, de Humax heeft een veel onrustiger beeld als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:14
Relec schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:50:
Weet iemand of de Humax IRHD-5000C goed is? Ik ken de niet-HD versie en die is prima, zapt ook veel sneller dan de Samsung.
Ik heb ze beiden staan. De Humax werkt veel sneller en gemakkelijker dan de Samsung. Sommige mensen zeggen dat de Samsung een beter beeld geeft, maar ik zie het verschil niet.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste