[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 230.346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn decoder begint sinds afgelopen maandag ook ineens kuren te vertonen.
Hij hangt met een HDMI kabel aan een Samsung LE40A656 scherm.

Tijdens het TV kijken afgelopen maandag viel regelmatig het beeld weg (no signal melding van de TV), brandde het HDTV logo op de decoder en deze was compleet vastgelopen.
Een keer uit en aan zetten zorgde ervoor dat we weer even TV konden kijken (varierend van 1 minuut tot 10 minuten).

Vervolgens gisteren een factory reset uitgevoerd, kanalen opnieuw gezocht.
Hierdoor werkte de decoder weer even goed.

Vanmorgen wilde ik even het journaal kijken, maar bij het aanzetten van de decoder (stekker was eruit) bootte het apparaat niet door. De ene keer bleef het HDTV logo branden, de volgende keer het HDTV logo en de melding 'DL' en na een kwartier proberen had ik eindelijk TV.

Helaas was dit van korte duur, want het signaal op de TV viel regelmatig weg en de decoder vond het nodig om zichzelf opnieuw op te starten.

Updates zijn niet beschikbaar volgens het menu. Mijn huidige versie:
Ver. Loader : 106
Ver. S/W : 132
Ver. H/W : 501

Ik lees hier en daar problemen, maar komt dit iemand ook bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Ik heb ook wel gehad dat het ding compleet vastliep, geen kanalen meer kon vinden na een reset, vervolgens niet eens meer aan wilde... Ding in de kast gezet en een tijd geen TV gekeken. Paar maanden later was ik verhuisd naar een andere kamer in hetzelfde huis. Toen het ding nog ff getest om te kijken of ik hem echt weg kon gooien. Opeens deed 'ie het weer prima?!?

Het is dus een raar apparaat, dat soort problemen kunnen zichzelf oplossen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Heb gister een Samsung DCB-360RSA gehaald, aangesloten met een 5 mtr HDMI kabel van Banridge. Mijn TV is een Sony KDL-40W4730.
Beeld is gewoon goed, heb alleen last van het geluid dat weg valt. (varieert soms van 5 tot 10 seconden HD & SD uitzendingen). Zijn hier oplossingen voor?

Ik heb al geklooied met HDMI Audio Type A t/m D maar maakt geen verschil. Dolby aan en uit gezet. Mag allemaal niks uitmaken. Mijn grote vraag is:

- Ligt dit aan de 5 mtr hdmi kabel (normaal is aangesloten op de Blu ray speler.

- Ligt er aan het Samsung decoder.

[ Voor 37% gewijzigd door Sharky_NL op 04-07-2009 20:48 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Ik heb sinds deze week mijn standaard Humax Digitale TV settop box van Ziggo (voorheen Casema) omgeruild voor de H360RS. MAAR!

De Samsung 360RS geeft geen beeld over HDMI. Alle poortjes geprobeerd, niets. Via SCART werkt het wel, maar heb ik uiteraard geen HD. Wat opvalt is dat de 360RS wel weergeeft dat NL1, 2 en 3 HD zijn, op 1080i als ik SCART en HDMI aangesloten heb. Daarnaast moet ik ook nog apart een audio kabel (hetzij tulp, hetzij Optisch) aansluiten om geluid te hebben...

Mijn Samsung 37" 86M HD TV kon op de oude Humax ook nog eens automatisch overschakelen van Source (DVD, PS3, STB) maar sinds deze STB er staat doet de TV ook dat niet meer.

Ik heb overigens nog niet gekeken of er een SW update voor de RS is, maar dit is uiteraard niet mijn bedoeling geweest toen ik de humax omwisselde met de gedachte: "Goh, lekker, die dikke SCART kabel kwijt."

Ik heb allerlei instellingen op mijn TV en de RS nagelopen, maar kan zo 1,2,3 niet zien waar het probleem zou moeten zitten. Ik heb trouwens GEEN HD abbonement, wel het standaard digitale TV.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CSB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:33:
Ik heb sinds deze week mijn standaard Humax Digitale TV settop box van Ziggo (voorheen Casema) omgeruild voor de H360RS. MAAR!

De Samsung 360RS geeft geen beeld over HDMI. Alle poortjes geprobeerd, niets. Via SCART werkt het wel, maar heb ik uiteraard geen HD. Wat opvalt is dat de 360RS wel weergeeft dat NL1, 2 en 3 HD zijn, op 1080i als ik SCART en HDMI aangesloten heb. Daarnaast moet ik ook nog apart een audio kabel (hetzij tulp, hetzij Optisch) aansluiten om geluid te hebben...

Mijn Samsung 37" 86M HD TV kon op de oude Humax ook nog eens automatisch overschakelen van Source (DVD, PS3, STB) maar sinds deze STB er staat doet de TV ook dat niet meer.

Ik heb overigens nog niet gekeken of er een SW update voor de RS is, maar dit is uiteraard niet mijn bedoeling geweest toen ik de humax omwisselde met de gedachte: "Goh, lekker, die dikke SCART kabel kwijt."

Ik heb allerlei instellingen op mijn TV en de RS nagelopen, maar kan zo 1,2,3 niet zien waar het probleem zou moeten zitten. Ik heb trouwens GEEN HD abbonement, wel het standaard digitale TV.
Twee dingen die het zouden kunnen zijn. In de opties staat ergens een HDMI-instelling waarmee je voor A, B, C of D kan kiezen. Geen idee wat het verschil is, maar dat zou het kunnen zijn.
Een andere mogelijkheid is een incompatible HDMI-port. Zeker de eerste series van deze decoder hadden enorme HDMI-problemen. Dit is zelfs bij Kassa (of Radar?) geweest. Dan kon je bij Samsung aangeven als je er last van had. Blijkt echter dat inmiddels Samsung niets meer wil doen aan dit probleem.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Shiver23 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:38:
[...]

Twee dingen die het zouden kunnen zijn. In de opties staat ergens een HDMI-instelling waarmee je voor A, B, C of D kan kiezen. Geen idee wat het verschil is, maar dat zou het kunnen zijn.
Een andere mogelijkheid is een incompatible HDMI-port. Zeker de eerste series van deze decoder hadden enorme HDMI-problemen. Dit is zelfs bij Kassa (of Radar?) geweest. Dan kon je bij Samsung aangeven als je er last van had. Blijkt echter dat inmiddels Samsung niets meer wil doen aan dit probleem.
Helaas, die HDMI opties heb ik allemaal al geprobeerd...
Ik ben bang dat dit de welbekende kat-in-de-zak is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23
CSB schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:08:
[...]

Blijft raar, zeker omdat het allebij samsung's zijn, je mag er toch van uit gaan dat een fabriekant zijn eigen producten op elkaar test.

Jou combinatie werkt bij mij wel, misschien is je tuner niet goed? Misschien zou je een andere samsung kunnen proberen, of probeer hem op een andere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
CSB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:33:
Ik heb trouwens GEEN HD abbonement, wel het standaard digitale TV.
Zou trouwens wel eerst kijken of je hem kan updaten (wie weet helpt het bij je probleem)
Met standaard digitale tv abbo, is HD ned 1,2,3, gewoon te ontvangen op 71,72,73. Daar hoef je geen HD abbo voor te hebben.

Lees net dat je scart en hdmi alletwee heb aangesloten ? dan gaat hdmi niet werken (volgens mij)

[ Voor 11% gewijzigd door hetnet op 09-07-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

CSB schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:08:
[...]

Je hebt wel een 360-RA versie? Dus een nieuwe versie hopelijk?
En je kan een andere HDMI kabel eens proberen. Zeker de goedkopere kunnen wat problemen geven met connectie/kabelbreuk dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Dank voor de reacties.
Ik heb de 360RS overgenomen van mijn ouders. De hebben EXACT dezelfde Samsung TV en daar werkt HDMI wel. Alleen zonder geluid, maar daar kan ik mee leven.
De software is versie 132 en ik geloof dat dat de nieuwste is? Zou het kunnen zijn dat de TV geupdate moet worden ofzo?
In ieder geval heb ik nu SCART en HDMI aangesloten (anders heb ik uberhaubt geen beeld) en als ik schakel naar Ned1 HD, zie je op de 360RS het lampje HD aangaan en op de TV geeft ie aan dat de resolutie 16:9, 1080i is... Maar het ziet er niet naar uit! Ik zie geen verschil tussen de SD en HD Ned1.

Toevallig heeft een collega dezelfde HD STB, dus we gaan ff kijken wat die doet op mijn TV, dan kan ik in ider geval uitsluiten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Mss al eerder gevraagd en beantwoord. Maar ik heb via HDMI de setopbox aangesloten op mijn LCD scherm. Het beeld van de NL HD zenders lopen niet synchroon met het geluid.
Heb al wat met de media instellingen lopen freubelen maar krijg het niet voor elkaar. Met gebruikmaken van digital receiver gaat het wel goed, maar ik wil niet altijd gebruik maken van mijn receiver voor geluid. Waarom niet? Daarom niet, is gewoon een persoonlijke voorkeur.

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
CSB schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:03:
Dank voor de reacties.
Ik heb de 360RS overgenomen van mijn ouders. De hebben EXACT dezelfde Samsung TV en daar werkt HDMI wel. Alleen zonder geluid, maar daar kan ik mee leven.
De software is versie 132 en ik geloof dat dat de nieuwste is? Zou het kunnen zijn dat de TV geupdate moet worden ofzo?
In ieder geval heb ik nu SCART en HDMI aangesloten (anders heb ik uberhaubt geen beeld) en als ik schakel naar Ned1 HD, zie je op de 360RS het lampje HD aangaan en op de TV geeft ie aan dat de resolutie 16:9, 1080i is... Maar het ziet er niet naar uit! Ik zie geen verschil tussen de SD en HD Ned1.

Toevallig heeft een collega dezelfde HD STB, dus we gaan ff kijken wat die doet op mijn TV, dan kan ik in ider geval uitsluiten waar het aan ligt.
Het slechte beeld van ned 1 2 en 3 is al besproken in een ander topic. Alleen de logo's en ondertitels zijn beter, voor de rest is het beeld gewoon nog SD, dus dezelfde kwaliteit als de standaard ned 1 2 en 3. Voor echt full hD moet je Eurosport, of de betaalde HD paketten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

NRGetic schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:40:
Mss al eerder gevraagd en beantwoord. Maar ik heb via HDMI de setopbox aangesloten op mijn LCD scherm. Het beeld van de NL HD zenders lopen niet synchroon met het geluid.
Heb al wat met de media instellingen lopen freubelen maar krijg het niet voor elkaar. Met gebruikmaken van digital receiver gaat het wel goed, maar ik wil niet altijd gebruik maken van mijn receiver voor geluid. Waarom niet? Daarom niet, is gewoon een persoonlijke voorkeur.
Dit is helaas het grote probleem van de HD kanalen. Denk persoonlijk dat het ook te maken heeft met de decoder zelf. Doordat het meer tijd nodig heeft om het beeld te verwerken, gaat het mank met het geluid. Dit is een nieuwe techniek en is nog niet anders. Alle HD kanalen hebben het eigenlijk.

@Giem
Ik weet niet welke NL HD jij bekijkt, maar bij mij is het aanzienlijk beter. Zo erg zelfs dat als ik gewoon tijdens het journaal switch wel degelijk 2x meer ruis zie verschijnen op het SD kanaal dan op het HD kanaal. Wel regelmatig wat storingen, zeker tijdens de tour etappes maar dat ligt vaak ook aan het draadloos verzenden van dat soort signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

ksi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:28:
[...]

Dit is helaas het grote probleem van de HD kanalen. Denk persoonlijk dat het ook te maken heeft met de decoder zelf. Doordat het meer tijd nodig heeft om het beeld te verwerken, gaat het mank met het geluid. Dit is een nieuwe techniek en is nog niet anders. Alle HD kanalen hebben het eigenlijk.
Dus iemand met een Humax kampt met hetzelfde probleem? Toch vreemd dat het via een digitale receiver wel sync loopt...want als het klopt wat je zegt dan zou ik ook hier hetzelfde probleem moeten hebben of heb ik dit nu heeelemaal verkeerd? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door NRGetic op 10-07-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

CSB schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:03:
Dank voor de reacties.

Probleem opgelost! Ff bellen met Ziggo leert dat je de stroom er af moet trekken als de STB AAN staat, daarna de fabrieksinstellingen terugzetten, en daarna de kanalen opzoeken. En dan? Dan heb je OPEENS beeld en geluid over HDMI. :s het werkt in ider geval, dus ik ben blij. ;)

p.s. Volgens Ziggo komt er zéér binnenkort een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
[...]

@Giem
Ik weet niet welke NL HD jij bekijkt, maar bij mij is het aanzienlijk beter. Zo erg zelfs dat als ik gewoon tijdens het journaal switch wel degelijk 2x meer ruis zie verschijnen op het SD kanaal dan op het HD kanaal. Wel regelmatig wat storingen, zeker tijdens de tour etappes maar dat ligt vaak ook aan het draadloos verzenden van dat soort signalen.
Dan kijk jij alleen het journaal. Want dat is net het enige wat ze in HD uitzenden.

Kijk vooral ook even in dit topic, dat gaat over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
CSB schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:54:
[...]

Probleem opgelost! Ff bellen met Ziggo leert dat je de stroom er af moet trekken als de STB AAN staat, daarna de fabrieksinstellingen terugzetten, en daarna de kanalen opzoeken. En dan? Dan heb je OPEENS beeld en geluid over HDMI. :s het werkt in ider geval, dus ik ben blij. ;)

Gefeliciteerd :) deze manier van reseten kon ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
CSB schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:54:
[...]

Die methode heb ik laatst ook gebruikt om mijn beider Samsungs (360 en de SD-versie 9401) weer aan de praat te krijgen na een stroomstoring (de zoveelste dit jaar :( )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

NRGetic schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:12:
[...] Dus iemand met een Humax kampt met hetzelfde probleem?
Gisteren ff getest bij mijn ouders thuis die een Humax hebben. Hier geen lipsync probleem. Toch een Samsung probleem dus. Dan maar geen HD kanalen. Over een tijdje gaat deze Samsung eruit en koop ik me een Humax met hard disk ;) Met Samsung ben ik helemaal klaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Wat is dit voor onzin? Als je last hebt van audiosync problemen, dan is er iets mis want het hoort gewoon synchroon te lopen. It's that simple.

Ik en mijn vader bijvoorbeeld hebben al HD-kanalen via Ziggo zolang het er is, en geen van beide hebben we problemen met audiosync. Alles werkt zoals het hoort, zowel op de Humax van mijn vader als op mijn Samsung. Wij zijn op dit gebied zelf best kritisch maar er is niets mis bij ons. Dus ja: audio/video sync kan ook gewoon met HD-kanalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 14-07-2009 10:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Wildfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:32:
[...] Dus ja: audio/video sync kan ook gewoon met HD-kanalen.
Zou je dan aub de media instellingen van jouw settopbox hier neer willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

NRGetic schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:04:
[...]
Zou je dan aub de media instellingen van jouw settopbox hier neer willen zetten?
Valt volgens mij niet veel te zien hoor, maar als ik het niet vergeet zal ik vanavond als ik thuis ben even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Nou ik denk het wel. Je kunt dat ding op verschillende manieren instellen (PCM, Dolby Digital etc)

Er zijn trouwens nog veel meer mensen met het lipsync probleem, volgens dit draadje:
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-18815.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Lipsync is op Ziggo nog steeds niet goed, volgens mij (en een collega met dezelfde decoder) heeft vooral NL3HD er last van.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Lipsync is altijd een probleem geweest met deze decoder, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mace schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:43:
Lipsync is altijd een probleem geweest met deze decoder, jammer genoeg.
Nooit problemen mee gehad. Nu moet ik wel zeggen dat de publieke omroepen pas sinds kort in HD zijn en ik die nog niet heb gekeken op mijn Samsung. Wel op de Humax en daar niets raars gemerkt. Ik zal vanavond wel even de publieke omroepen kijken en zien hoe het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Wildfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:03:
[...]

Nooit problemen mee gehad. Nu moet ik wel zeggen dat de publieke omroepen pas sinds kort in HD zijn en ik die nog niet heb gekeken op mijn Samsung. Wel op de Humax en daar niets raars gemerkt. Ik zal vanavond wel even de publieke omroepen kijken en zien hoe het gaat...
Hmm vermoed sterk dat je iets minder kritisch bent dan ik eigenlijk. En onzin is beetje raar als zoveel mensen er last van hebben. Het is eerder onzin dat er geen lipsync probleem is omdat alleen jij schijnbaar er geen last van hebt. Owja en je pappa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ziggo reageert op lip sync Ned 1,2,3 HD:
Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.
Wel kan de klant een aantal opties proberen om de storing te verminderen:
- De audio uitgang bij de decoder op ‘PCM’ zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ksi schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:41:
[...]

Hmm vermoed sterk dat je iets minder kritisch bent dan ik eigenlijk. En onzin is beetje raar als zoveel mensen er last van hebben. Het is eerder onzin dat er geen lipsync probleem is omdat alleen jij schijnbaar er geen last van hebt. Owja en je pappa.
Ik ben juist erg kritisch met dit soort zaken. Als het geluid ook maar echt een fractie van een seconde uit de pas loopt is het al uiterst irritant en wil ik een oplossing. Met de normale HD-zenders (Discovery, National Geographic en History Channel) heb ik iig nooit problemen gehad. En mijn "pappa" is ook erg kritisch.

Zoals ik al zei, de HD-versies van de publieke omroepen heb ik nog niet gezien op mijn eigen decoder. Wellicht dat daar dan wel een probleem is, maar met de "oude" HD-zenders heb ik nooit lipsync problemen gehad en mijn vader, toen hij ook nog deze Samsung had, ook niet.

Ik heb wat verder gelezen nav de links, het lijkt dus een regiogebonden of randapparatuur-gebonden probleem te zijn wellicht icm wat instellingen in de Samsung. Maar niet iets wat iedereen met deze decoder treft.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 14-07-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

kavorka schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:50:
Ziggo reageert op lip sync Ned 1,2,3 HD:

[...]
ROFLOL, wat een waardeloze "oplossingen" (ach ja, Ziggo...)

-PCM ipv. DD? Bedankt, ben ik m'n surround kwijt op o.a. Discovery HD;
-Audiovertraging op de versterker: heb ik, en dan bij elke overgang van HD naar SD weer die vertraging instellen?
-Geluid van decoder naar TV: you gotta be shittin' me. Heb ik daarvoor die versterker met 5.1 set gekocht?

Zorg maar dat het voor elkaar komt, Ziggo of Samsung. Dit is het probleem verschuiven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Niet gelijk weer dat Ziggo bashen...

For the time being vind ik dat ze een set met goede workarounds komen, en ook nog eens vrij snel nadat er problemen gemeld worden.

Uiteraard moet er een structurele oplossing komen, maar daar werken ze kennelijk aan.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

oXygeN schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:47:
Niet gelijk weer dat Ziggo bashen...
mee eens maar het begint wel irritant te worden...
hardnekkige kinderziektes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ziggo sucks, zo ik heb het gezegd.

Maar even serieus, ze weten gewoon te weinig over hun interne problemen.

Ned1 en 2 HD werkten bijvoorbeeld eerst niet in Almelo (3 wel), dit kwam doordat Cogas een aantal wijzigingen nog niet had doorgevoerd.

Denk je dat Ziggo hier vanaf wist? Nee dus, de 1e lijns helpdesk niet, de 2e lijns ook niet, en de 2 monteurs die me later belden ook niet.

En een medewerker van Cogas vertelde mij later dat het bij Ziggo gewoon bekend was gemaakt via de gebruikelijke kanalen.

Dit gebrek aan interne communicatie en vervolgens foute of incomplete informatie naar de klant toe is inherent aan zulke gefuseerde bedrijven. Intern zullen er nog veel eilandjes zijn zoals het vroeger met Multikabel, Essent en Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 11:54
Is deze decoder uitontwikkeld? Er is al zo lang geen firmware update meer verschenen dat ik me afvraag of hij bij de fabrikant nog onderhouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De 380 wordt tegenwoordig uitgeleverd door Ziggo, dus denk inderdaad dat je geen firmware updates meer hoeft te verwachten.

Klopt dit: Met een Ci+ cam is het belangrijk dat de TV goede kwaliteiten heeft m.b.t. upscaling enz. En bij gebruik van een externe decoder niet, omdat die het upscalen voor zijn rekening neemt?

[ Voor 44% gewijzigd door Ronwiel op 30-07-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Lekker artikel over NPO en HDTV. Onderstaan staat eigenlijk: mensen met een Samsung 360 hebben pech. Als de bitrate omhoog gaat kan de decoder het niet meer aan.

http://www.hdtvnieuws.nl/...lgestelde-vragen-2009072/

Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De 360 kan 30mbit aan, voorlopig zit het nog wel goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En toch loopt het geluid niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Klopt, hier hetzelfde probleem.
Als de audio via de optische uitgang naar receiver wordt verstuurd zit er een flinke lag in.
Luister je naar het geluid via HDMI op de tv, loopt het mooi synchroon.

Zit dus iets niet lekker in deze decoder !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo dat de lcd tvs gebruik zelf maken van een sync functie om het geluid en beeld gelijk te krijgen. Ik weet de reden hierachter niet meer waardoor het geluid en beeld niet goed loopt. Zit soort vorm van lichte vertraging in lcd panels ofzo *jammer genoeg geen expert op dit gebied*

Het komt er op neer dat als jij de decoder op een oude crt tv zou aansluiten er geen lag is op de optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:12:
Het is zo dat de lcd tvs gebruik zelf maken van een sync functie om het geluid en beeld gelijk te krijgen. Ik weet de reden hierachter niet meer waardoor het geluid en beeld niet goed loopt. Zit soort vorm van lichte vertraging in lcd panels ofzo *jammer genoeg geen expert op dit gebied*

Het komt er op neer dat als jij de decoder op een oude crt tv zou aansluiten er geen lag is op de optische uitgang.
Ik kijk via component met een 'oude CRT' (1080i) naar de HD-kanalen en geluid gaat via optisch naar de versterker. Eventueel kan ik op mijn versterker proberen de delay te verminderen, maar die delay is niet constant. En als ik een non-hd zender kijk dan zou mijn delay weer niet kloppen.

Maar de delay zit 100% in de decoder. Soms heb ik bij Eurosport HD ook het idee dat het geluid niet helemaal gelijk loopt, maar dat is pas na een paar minuten (of het geluid valt helemaal weg). Even naar een ander kanaal en weer terug en het is opgelost.

Het lijkt er echt op dat de HD-decoder niet zo geschikt is voor HD-uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dat is dan wel erg jammer wilde hem net gaan aanschaffen en ook aansluiten op de 5.1 versterker die ik heb.. dan zou ik dus steeds de delay moeten aanpassen als ik van een sd naar hd kanaal ga :|? Is dit ook bekend met de H380R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als het zo is dat de TV door de post-processing het beeld vertraagd zou weergeven, dan zou het geluid via de versterker voor lopen, ipv achter. (lag is achterlopen) Of diegenen bij wie het fout gaat zouden juist een toestel moeten hebben wat dus heel snel klaar is met de post processing ;)
Het is mij trouwens nog geen enkele keer opgevallen dat het beeld en geluid uit sync lopen, maar mogelijk dat dat komt omdat mijn decoder via component is aangesloten (gebrek aan HDMI-poorten op de TV). Geluid gaat via de optische kabel naar de versterker.
Mijn versterker zou een vertraging kunnen inbouwen, ter compensatie van dit soort post-processing, maar die delay staat bij mij op 0 ms.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• kamphajm
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-12-2020
Ziggo is het lipsyncprobleem van de DCB-H360RA op dit moment aan het onderzoeken. Het ligt waarschijnlijk aan de ontvanger zelf, niet aan de aanvoer door de NPO. Ze hebben ook al Samsung in Korea ingeschakeld. Een oplossing is helaas nog niet voorhanden omdat er nog driftig gezocht wordt naar de oorzaak.
Als de oplossing gevonden wordt, komt er een software-update van de Samsung die de lipsyncproblemen moet oplossen. Daarnaast zullen in die update ook de HD-kanalen verplaatst worden op de TV-lijst.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

kamphajm schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:05:
Ziggo is het lipsyncprobleem van de DCB-H360RA op dit moment aan het onderzoeken. Het ligt waarschijnlijk aan de ontvanger zelf, niet aan de aanvoer door de NPO. Ze hebben ook al Samsung in Korea ingeschakeld. Een oplossing is helaas nog niet voorhanden omdat er nog driftig gezocht wordt naar de oorzaak.
Als de oplossing gevonden wordt, komt er een software-update van de Samsung die de lipsyncproblemen moet oplossen. Daarnaast zullen in die update ook de HD-kanalen verplaatst worden op de TV-lijst.
bron? Hoe kom je aan die wijsheid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel link want ik heb absoluut geen lipsync problemen met de Samsung H360R en wil dus geen update die daaraan gaat rommelen en dus dergelijk problemen zou kunnen introduceren.
Aan de andere kant wil ik bent dat de HD channels op 1 2 en 3 terecht komen en misschien andere nuttige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:13:
[...]

Van alles nu al geprobeerd. Andere coax kabel, eerst naar de decoder en dan pas naar de hd-recorder ......maar niets helpt.

Wederom casema helpdesk gebeld. Die denken nu dat de decoder kapot is. Het schermpje met signaalsterkte geeft namelijk 100% aan en dat schijnt niet normaal te zijn en als de coax kabel uit het apparaat gehaald wordt blijft de signaalsterkte 100%. Klinkt dus aannemelijk......morgen weer terug naar mediamarkt.

Mijn ouwe digitale kastje (zonder hdmi of HD kwaliteit) weer aangesloten en die werkt prima. .......maar wel minder kwaliteit natuurlijk.

tja.........

Eric
Ik heb dus precies hetzelfde. Is hier inmiddels al een workaround voor? Ik denk dat de garantie inmiddels wel verlopen is. De ontvanger is van een vriend en ik wou de software even updaten. Dit is nog nooit gedaan o pdit ding. Is er een manier om hem te resetten?

[ Voor 7% gewijzigd door BeyondThunder op 23-08-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:05:
[...]Aan de andere kant wil ik bent dat de HD channels op 1 2 en 3 terecht komen en misschien andere nuttige updates.
In jouw geval zou ik ze (NL HD 1 t/m 3) dan bovenaan in de favorites lijst zetten. Een goede workaround lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Rare is dat de 360 dit probleem niet heeft met component icm tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Carel schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:48:
[...]

Rare is dat de 360 dit probleem niet heeft met component icm tulp.
Behalve bij mij?
Ik heb het probleem en de 360 via component aangesloten (1080i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb sinds van de week voor het eerst mijn 360R via HDMI aangesloten en inderdaad een lipsync-probleem.
Geluid is nog steeds via optisch aangesloten op de versterker en eerst was het beeld via component aangesloten.
Het is trouwens niet gelijk voor elke zender, de vertraging.

In beide gevallen staat het beeld op 720p (plasma hier heeft maar 720p pixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Heeft iemand toevallig nog zijn (DCB-H360RS) ontvanger open liggen? Graag wil ik het type van het DIL8 IC in de voeding weten. Deze is bij mij aan gruzelementen en het type is niet meer leesbaar. Ik vermoed dat het de ICE 2B0565 is, omdat die ook in de Samsung DCB-9401R zit.

Helaas is er geen schema van dit apparaat te vinden.

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 00:32
Dat is een 2B501. Ik heb het kastje dat ik te koop heb staan even opengeschroefd.

Wat zijn de zichtbare kenmerken, nu dat IC kapot is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
Voor de tweakers die een pincode reset willen doen en geen zin hebben om ziggo te bellen:
Wat je kan doen is naar het menu gaan. Dan naar taal instellingen. Kies ipv Nederlands bijvoorbeeld Engels. Klik op OK. Je krijgt nu please wait. Als je de melding please wait krijgt moet je DIRECT de stekker eruit trekken. Als je dat hebt gedaan is de pincode gereset...

Verwijderd

Hallo,

sinds enige tijd heb ik bij Discovery channel 2 balken aan de zijkant????
terwijl ik op de overige zenders geen last heb.
iemand een idee?

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
knopje beeldmaat op de afstandbediening.
Deze werkt alleen als je een 4/3 uitzending hebt

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik wilde een optical audio kabel kopen voor me 360RS, omdat ik nu via de HDMI niet het volume kan regelen via die afstandbediening.

Maar als ik dus een optical audio kabel in me tv stop, begrijp ik dat ik dus ook die audiolag krijg op de kanalen 123?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
StormingSoul schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:42:
Ik wilde een optical audio kabel kopen voor me 360RS, omdat ik nu via de HDMI niet het volume kan regelen via die afstandbediening.

Maar als ik dus een optical audio kabel in me tv stop, begrijp ik dat ik dus ook die audiolag krijg op de kanalen 123?
En je regelt dan ook niet het volume via je tuner.
Dat wordt gewoon onveranderd doorgegeven.

Je moet het volume gewoon regelen op het apparaat waar de speakers in/aan zitten.

Oftewel koop een programmeerbare remote, zoals de Logitech Harmony.
De 5xx reeks kost < 40 euro en dan heb je een veel krachtiger remote dan die bijgeleverd is met de Samsung ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
TD-er schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Je moet het volume gewoon regelen op het apparaat waar de speakers in/aan zitten.

De 5xx reeks kost < 40 euro en dan heb je een veel krachtiger remote dan die bijgeleverd is met de Samsung ontvanger.
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik heb deze decoder nu een tijdje en ook via HDMI aangesloten. Ook ik heb last van het lipsync probleem.

Ik heb net contact gehad met Ziggo waar ik de decoder vandaan heb. Echter willen hun hem niet ruilen voor een Humax.

Daar baal ik goed van. Ik moest er maar op vertrouwen dat ze met een update komen. Maargoed. Dan kan een week duren. maar ook een jaar...

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ikbengoofy schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:56:
Ik heb deze decoder nu een tijdje en ook via HDMI aangesloten. Ook ik heb last van het lipsync probleem.

Ik heb net contact gehad met Ziggo waar ik de decoder vandaan heb. Echter willen hun hem niet ruilen voor een Humax.

Daar baal ik goed van. Ik moest er maar op vertrouwen dat ze met een update komen. Maargoed. Dan kan een week duren. maar ook een jaar...
De laatste update is volgensmij al meer dan een jaar geleden. Ik heb niet veel hoop..... :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Help!!!! schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:57:
[...]

De laatste update is volgensmij al meer dan een jaar geleden. Ik heb niet veel hoop..... :+
Precies.. ik ook niet.

Hoe lossen andere mensen dit probleem op? Ik kijk graag DWDD maar op deze manier is het niet om aan te horen/zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Jammer, dat lipsync probleem! Wel een leuk excuus om een HD recorder te kopen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53
ikbengoofy schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:22:
[...]
Hoe lossen andere mensen dit probleem op? Ik kijk graag DWDD maar op deze manier is het niet om aan te horen/zien.
Ik heb geen probleem met lipsync, maar bij mij valt om de 5 a 10 minuten het geluid even weg, waarschijnlijk om het synchroon met het beeld te laten houden. Daardoor mis ik soms een half woord. Daar kan ik wel mee leven. Verder kijk ik heel weinig TV, anders zou het me misschien meer storen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik was het gezeik met de lipsync zat. Daarnaast hadden we nog een analoge DVD HDD recorder, beide apparaten vervangen door een Humax 5050 PVR. Lipsync nu perfect en opnemen in digitale of HD kwaliteit.

Iemand nog een 360RS kopen? Werkt perfect, zeker als Ziggo met een update komt voor NL1, 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Caiway heeft vorige week een update voor de decoder op het netwerk geplaatst. Na het binnenhalen en installatie van deze update is bij mij het lipsync probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nu ziggo nog :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Bij ziggo staat ie er nu -als het goed is- ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

kavorka schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:25:
[...]

Bij ziggo staat ie er nu -als het goed is- ook op.
Hier niet. Sinds wanneer is die update er? En wat doet de update? Welke versie? (ik ben niet erg nieuwsgierig ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Op Ziggo-gebruikers wordt duidelijk dat het @home gebied de update beschikbaar heeft, het Casema gebied nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Overigens wel geinig dat zo vlak na mijn cynische post hierboven ineens die update die niemand meer verwachtte toch nog komt. Ben er blij mee. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Net de update geïnstalleerd (Ziggo @home gebied)
De lipsync is zeker aangepakt, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het nu 100% gelijk loopt.
Het is ook lastig, omdat ik nu het nieuws zit te kijken en daar is vrijwel alles in de vorm van een voice-over, net als bij reclame.

Maar goed, het is zeker niet irritant.
Wel zit er nog steeds een verschil tussen geluid over HDMI en over optical out, want als ik de speakers op de TV ook aanzet, hoor ik een galm, oftewel beide lopen uit fase.
Maar goed, dat is op SD-zenders, want mijn TV snapt de audio over HDMI niet van HD-zenders.

Wat me trouwens ook opviel was dat de ontvanger automatisch op kanaal 71 (Ned1 HD) ging staan en niet op 1, na de update. Voor de update stond de ontvanger op kanaal 1.
De volgorde in de standaardlijst is nog steeds numeriek gesorteerd. (eigenlijk ook wel zo logisch)

Ontvangstkwaliteit van de IR is nog steeds even beroerd (moet goed mikken), maar dat zal ook wel iets elektrisch zijn en niet met een update op te lossen.
Navigatie in de guide-lijst is ook nog steeds tegen-intuïtief doordat je page-down eigenlijk doet met channel-up.

Maar goed, ik ben blij dat de lipsync enorm verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had mijn 360 eerder moeten verkopen :+ (nouja, hij staat nog te koop :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 13-09 06:14
Arfman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:09:
Ontvangstkwaliteit van de IR is nog steeds even beroerd (moet goed mikken), maar dat zal ook wel iets elektrisch zijn en niet met een update op te lossen.
Dit heeft met de kwaliteit van de afstandsbediening te maken. Sinds ik ben overgestapt op een Harmony afstandsbediening van Logitech reageert hij stukken beter. Hoeft niet meer zo te mikken als voorheen.

Vervelend vind ik wel dat hij zappen af en toe erg traag gaat. Vreemde is dat dit niet altijd het geval is.

Lipsync update zal ik vanavond als ik thuis ben eens checken.

[ Voor 15% gewijzigd door SpaceAce op 07-10-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
WouterHelm schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Vervelend vind ik wel dat hij zappen af en toe erg traag gaat. Vreemde is dat dit niet altijd het geval is.

Het zappen zou weer een stuk vlotter moeten gaan, indien je de Samsung 360 eventjes volledig (dus ook vh stroom) uitzet.

Tevens lost de update alleen het lipsync probleem op. Verdere aanpassingen zitten er -voor zover ik weet- niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand enig idee wanneer de Casema update online zou moeten komen :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:23
Help!!!! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:21:
Iemand enig idee wanneer de Casema update online zou moeten komen :?
Woon in het casema gebied (Houten) en heb even gechecked en heb de update gedaan ( was dus beschikbaar), volgens mij is de lipsync nu aardig in orde, zal vanavond eens beter kijken.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
TD-er schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Mijn ouders kunnen ook via de afstandsbediening van de decoder, het volume regelen naar de externe surround set.

Dus zowel via de afstandsbediening vd decoder, geluid harder of zachter zetten, of via het geluid van de surroundset zelf.
Dan moet ik dat toch ook kunnen als ik een aparte kabel (optische) gebruik naar mijn tv toe ipv surround set, en dan geluid regelen van mijn decoder afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Hier is de update ook binnen via ziggo, daarna alleen geen geluid meer .................
Hdmi-kabel er even opnieuw in en hij deed het weer :X

[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 07-10-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
WouterHelm schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Dit heeft met de kwaliteit van de afstandsbediening te maken. Sinds ik ben overgestapt op een Harmony afstandsbediening van Logitech reageert hij stukken beter. Hoeft niet meer zo te mikken als voorheen.

Ik gebruik hier een Harmony 525, omdat de meegeleverde remote gewoon echt niet werkt, tenzij je een kokertje om de remote maakt en tegen de ontvanger aandrukt.
StormingSoul schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:18:
[...]

Mijn ouders kunnen ook via de afstandsbediening van de decoder, het volume regelen naar de externe surround set.

Dus zowel via de afstandsbediening vd decoder, geluid harder of zachter zetten, of via het geluid van de surroundset zelf.
Dan moet ik dat toch ook kunnen als ik een aparte kabel (optische) gebruik naar mijn tv toe ipv surround set, en dan geluid regelen van mijn decoder afstandsbediening
Zeker weten dat je ouders de ontvanger via optisch hebben aangesloten en niet via analoog stereo?
Ik heb hier mijn 360 via optisch aangesloten op de versterker en volume aanpassen op de 360 heeft totaal geen effect op het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 22:09

Polycom

Poes van goud

Sinds gisteren deze decoder, in het algemeen wel tevreden. Had bij sommige HD zenders last van trillend beeld. Net een update gedaan en het probleem is gelukkig verholpen!

Ik heb alleen nog problemen met eurosport HD, die kan ik niet goed ontvangen. Dit is ook zo met history HD (die kan ik helemaal niet ontvangen) Verder werkt het allemaal wel prima, aangesloten via de HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
PuDy schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:43:
Sinds gisteren deze decoder, in het algemeen wel tevreden. Had bij sommige HD zenders last van trillend beeld. Net een update gedaan en het probleem is gelukkig verholpen!

Ik heb alleen nog problemen met eurosport HD, die kan ik niet goed ontvangen. Dit is ook zo met history HD (die kan ik helemaal niet ontvangen) Verder werkt het allemaal wel prima, aangesloten via de HDMI.
Heb je wel een abonnement voor deze HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

kavorka schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Heb je wel een abonnement voor deze HD zenders?
Zo ja > signaalsterkte checken, waarschijnlijk ligt het aan je kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een nieuwe update van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Gisteren de update geïnstalleerd ! Een hele vooruitgang _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Hier ook geen lipsync problemen meer. Wel soms een rare tik in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het geluid op HD Ned 1, 2 en 3 veel zachter dan op de andere zenders en ik moet het dus elke keer bijstellen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Hoe kun je standaard de HD kanalen (NED1: 71, NED2: 72 .....) omzetten naar kanaal 1, 2, 3
Dus dat de HD kanalen op de SD kanalen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:19:
Bij mij is het geluid op HD Ned 1, 2 en 3 veel zachter dan op de andere zenders en ik moet het dus elke keer bijstellen. Hebben meer mensen hier last van?
Klopt, heb ik ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
masvma schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:36:
Hoe kun je standaard de HD kanalen (NED1: 71, NED2: 72 .....) omzetten naar kanaal 1, 2, 3
Dus dat de HD kanalen op de SD kanalen komt.
Dit kan je regelen via de favorietenlijst. Er gaan geruchten dat er een update op komst is die automatisch de Ned HD kanalen op 1,2,3 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Was die er niet al? Ik kan de mijne updaten, maar nog niet geupdate want dan kan ik mijn favolijst weer gaan maken grmbl.

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 12-10-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Juist, dat is wat ik wil. Laat die update maar snel komen ja.
Via de favorietenlijst werken is geen oplossing, dan zal ik alle kanalen in de favorietenlijst moeten zetten en na een update ben je ook alles weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Na de laatste update was m'n favorieten lijst nog gewoon intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Eindelijk.

Ik heb hem net geupdate en de lipsync is verdwenen. Daarnaast was bij mij het geluid stukken harder bij 1,2,3 dan bij alle andere zenders en dat is nu ook gelijk getrokken.

Daarnaast sliste het geluid best erg en ook dat is verdwenen.

Het heeft even geduurd maar de grootste nadelen zijn eruit gehaald.

Nadeel: Ik heb nou geen smoes om een HD recorder en decoder in 1 te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De lipsync is verdwenen? Dus het is erger? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Hier is het out of sync probleem ook opgelost. Alleen gisteren bij tv kijken had ik op alle zenders artifacts en haperingen... hopelijk was het gewoon een storing op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
NRGetic schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:40:
Hier is het out of sync probleem ook opgelost. Alleen gisteren bij tv kijken had ik op alle zenders artifacts en haperingen... hopelijk was het gewoon een storing op de lijn.
Was landelijk probleem, zie Ziggo topic ! ;)
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste