Bij de BCC in hoofddorp staat een opstelling van 3 philips lcds( 37pf9830 , 42 pf9830 en de 42PF9966/10)
die verbonden zijn met 1 computer via een speciale splitter
op de lcds draait het bekende philips demo filmpje,
Ik had gevraagd of er me eigen video materiaal op mocht spelen, en dat mocht.
Dus was ik vanddaag naar de bcc gegaan, om mijn eigen hd materiaal op de lcds te bekijken.
Het bleek dat de lcds waren aangeloten via een s-video aansluiting van de videokaart,
en de desktop van de pc was niet zichtbaar via de s-video aansluiting.
De verkoper haalde een andere pc tevoorschijn met dvi aansluiting.
De pc wordt verbonden met de televisie Via een dvi aansluiting naar een hdmi aansluiting op de tv.
het nadeel van deze opstelling was dat ik niet meerdere lcds kon bekijken alleen maar de Philips 37pf9830
Op de pc zetten we de resolutie op 1920x1080 60hz.
het beeld begint wel te trillen (interlaced)
Omdat de verkoper steeds bij me in de buurt is kan ik niet kijken of het trillen kan verhelpen,
maar als we een hd filmpje afspelen dan valt het trillen niet meer op,
het beeld ziet er mooi uit.
Het maakt niet uit wat voor een filmpje we laden, alle filmpjes draaien,
ook de 1920x1080p bestanden worden getoond.
Het enige wat ik niet weet of alle filmpjes ook door de media player op 1920x1080 worden door gestuurd naar de lcd tv.
Omdat er geen afstands bediening bij de televise was kon ik niet testen of de pixel plus nou aan of uit stond.
Ik had speciaal een filmpje van Nvidea mee genomen om te kijken of pixel plus beelden ging corrigeren , maar dat deed hij niet.
ook foto's laat dit scherm heel mooi zien.
Ook de testscreens zien er mooi uit.
nog wat andere beelden
Het enige nadeel van dit scherm is dat hij op 1920x1080 trilt als je de pc er opaansluit,
want anders was het de ultieme HTPC tv die ik ken.
Ps als de op de plaatjes klikt dan zie de high res. plaatjes
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 88213 op 11-04-2006 19:06
]