Gmail: Email dienst van Google! deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 79.764 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, want het staat niet op je computer maar op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ineens hier problemen met gmail om via fetchmail (pop3) binnen te trekken.
'fingerprints don't match' krijg ik in de log.

Heb al eens opnieuw certificaat binnengehaald etc., maar blijf dezelfde error krijgen.

De melding:
ov 7 23:08:55 server fetchmail[4938]: starting fetchmail 6.3.6 daemon
Nov 7 23:08:56 server fetchmail[4938]: pop.gmail.com fingerprints do not match!
Nov 7 23:08:56 server fetchmail[4938]: SSL connection failed.
Nov 7 23:08:56 server fetchmail[4938]: socket error while fetching from XXXXX@gmail.com@pop.gmail.com
Nov 7 23:08:56 server fetchmail[4938]: Query status=2 (SOCKET)
Fixed:
Waar ik eerst deze handleiding volgde
http://download.gna.org/h.../FAQ/gmail-pop-howto.html

blijkt dit al genoeg te zijn:
poll pop.gmail.com with proto POP3
user "GMAIL_GEBRUIKERSNAAM@gmail.com" there with password "GMAIL_PASSWORD"
is LOCAL_USER_NAME here
options keep ssl sslcertck sslcertpath /etc/ssl/certs/

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ligt het aan mij of heeft Google weer fiks aan de rem getrokken qua inbox grootte? Lijkt alsof ze 5GB in gedachten hadden en nu ze daar in de buurt komen neemt het tempo duidelijk af (zie tellertje op http://www.google.com/a/help/intl/en/admins/editions.html ). Beetje jammere actie, dacht dat ze op dat tempo doorgingen. En die indruk wekten ze ook.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 08-11-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat je, om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen, toch een grafiekje van de afgelopen weken van het live tellertje nodig hebt ;)

Overigens is pas een klein sprongetje van 1GB gemaakt, dus ik vind niet dat we recht hebben om te zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:08
Hoe wil je überhaupt 5GB aan mail hebben? Als je dat vol krijgt ben je of heeeeel populair, of alle mailtjes bevatten een grote bijlage..

Wel handig is dat je hem als online harde schijf kan gebruiker met Gmail Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat een ondoordacht antwoord DjRex. Lees even terug, ik heb m'n Gmail account al uit 2004 (eerste public betaronde meen ik). Mijn account staat atm op 23%, maar groeide sneller dan mijn Gmail account-grootte groeide. En dan -- en daar hoef je niet populair voor te zijn Rex -- kom je sooner or later (als er niks gebeurd) toch met een vol account te zitten.

The_Zeroorez: als je paar pagina's terug gaat had iemand uitgerekend dat Gmail per dag (meen ik) 123MB groeide. Gmail heeft de counter weer flink naar beneden geschroefd, dat wil ik eigenlijk zeggen. Ze wekten (mijns inziens iig) de indruk dat het tempo van de teller permanent omhoog ging. Maar blijkbaar hebben ze idd een sprongetje van ~1GB gemaakt. Had dan geroepen "hey we gooien er ~1GB bovenop" ipv te zeggen dat je de teller opschroeft om 'm vervolgens weer te downtonen. Zeker met Google als opslagpionier die dit toch deed omdat Yahoo (oneindige opslag) en Microsoft Live Mail (5GB dacht ik) hun daartoe dwong. Ik had net goede hoop namelijk dat m'n Gmail sneller zou groeien dan ik 'm zou vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:08
apNia schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:27:
Wat een ondoordacht antwoord DjRex. Lees even terug, ik heb m'n Gmail account al uit 2004 (eerste public betaronde meen ik). Mijn account staat atm op 23%, maar groeide sneller dan mijn Gmail account-grootte groeide. En dan -- en daar hoef je niet populair voor te zijn Rex -- kom je sooner or later (als er niks gebeurd) toch met een vol account te zitten.
Het gaat vaak om text-only mails die maar enkele kb's zijn. Dan is 5GB veel opslagruimte lijkt me zo. Natuurlijk, als je veel mails ontvangt met bijlage dan is het wat sneller vol. Dan nog is 5GB veel ruimte lijkt me zo.
Jou account staat nu op 23% en je grootte qua mails groeit sneller dan de grootte van je inbox. Dan nog zal het nog wel 1 a 2 jaar duren voordat je op de 100% zit. In die tijd zal Gmail ook wel weer aangepast zijn. Stel dat je dan alsnog te weinig ruimte hebt, zijn er altijd wel mailtjes waar je niks meer aan hebt en kun je wat gaan filteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd.. 5GB lijkt me ook wel extreem veel om helemaal vol te krijgen voor een gewone thuisgebruiker. Of je moet al voor oneigenlijk bedoelde dingen gebruiken zoals file storage (gmail drive).

Wel grappig trouwens dat dynamische tellertje. Nog niet eerder opgevallen. Stijgt dat dan aldoor omdat ze ergens weer een harddisk bijprikken ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:27:
The_Zeroorez: als je paar pagina's terug gaat had iemand uitgerekend dat Gmail per dag (meen ik) 123MB groeide.
123MB per dag heeft het zeker niet gedaan, ik denk dat het eerder 123KB per dag was, of 123MB per maand..

En ja, dat van die gigabyte is slimme marketing, maar tenzij je nu al aan de 4GB zit en harder gaat dan de ruimte stijgt krijg je 'm echt niet vol, want over twee jaar zit dat limiet echt wel hoger dan 7GB oid ;)

Verder helpt het best wel om zo af en toe eens de search-functie te gebruiken en dingen weg te smijten, zo had ik een half jaartje lang een abonnement op de T.net nieuwsbrief in HTML (dus met foto's), welke allemaal bij elkaar.. 'best' veel ruimte in namen :P
Palomar schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:50:
Wel grappig trouwens dat dynamische tellertje. Nog niet eerder opgevallen. Stijgt dat dan aldoor omdat ze ergens weer een harddisk bijprikken ofzo? ;)
Nee, dat is gewoon een theoretisch tellertje, die diskspace is al vrij, of is er nog niet eens (mensen gaan niet ineens massaal hun account vol zetten), maar dat is gewoon de ruimte die ze bieden.

Dat tellertje staat trouwens ook 'gewoon' op gmail.com, als je niet ingelogd bent.

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 09-11-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik weet niet of het hier al eens geschreven is,
maar ik kom er ineens achter dat gmail iets veranderd heeft.
of was dit al zo?

Ik kreeg namelijk ineens een mailtje op
voornaamachternaam@gmail.com
die niet voor mij bedoeld was.

Mijn e-mail is:
voornaam.achternaam@gmail.com
(dus met een punt ertussen)

Er stond ook een berichtje van Gmail bij dat het nu niet uitmaakt waar je punten hebt staan in je e-mailadres dus:

v.o.o.r.n.a.a.m.achter.n.a.a.m@gmail.com
komt ook gewoon in je standaard mailbox

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat klopt en dat is inderdaad al behoorlijk lang zo.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

TheZeroorez schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:52:
[...]
123MB per dag heeft het zeker niet gedaan, ik denk dat het eerder 123KB per dag was, of 123MB per maand..

En ja, dat van die gigabyte is slimme marketing, maar tenzij je nu al aan de 4GB zit en harder gaat dan de ruimte stijgt krijg je 'm echt niet vol, want over twee jaar zit dat limiet echt wel hoger dan 7GB oid ;)

Verder helpt het best wel om zo af en toe eens de search-functie te gebruiken en dingen weg te smijten, zo had ik een half jaartje lang een abonnement op de T.net nieuwsbrief in HTML (dus met foto's), welke allemaal bij elkaar.. 'best' veel ruimte in namen :P
Maar over de search functie van GoT gesproken dan! Die's ook goed :)
diederik77 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:53:
He, het viel mij vandaag ook op.Ik had opeens 3,5 GB. En als ik uitrekende hoe snel de couter ging:
0,01 mb in 7 seconden = 24*60*60*(0,01 / 7) = 123MB per dag!
Dus geen 123kB per dag of 123MB per maand.. ik heb het over het moment dat de teller omhoog schoot..

Dit is de graph overigens voor de planning:
Afbeeldingslocatie: http://img9.imagepile.net/img9/272gmail-storage-graph.png

Aim is dus 6GB in januari... daarna neemt ie af tot aprox 1GB per half jaar. Best te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aha, toen het omhoog schoot dus ;) Ik dacht dat we het hadden over nog daarvoor, toen het gewoon ging..

Die planning is trouwens leuk, maar in december 2008 gaat GMail hoe dan ook echt wel meer dan 8GB opslag bieden, dat kan bijna niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen kunnen die nieuwe versie proberen? Bij mij staat er nergens Newer Version of iets rechtsbovenin, heb hem gewoon op English (US) staan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sinds donderdag kan ik de nieuwe versie gebruiken (precies een week nadat ik imap-access kreeg). Wat me opviel is toen ik zojuist Gmail opende met Opera dat ik gewoon de oude versie kreeg voorgeschoteld (zonder keuze voor de nieuwe). Dus gebruik je die browser dan zou ik het ook eens met een andere (IE/FF) proberen ;)

Verder merk ik maar weinig verschil tussen de oude en nieuwe. Ook niet qua snelheid (oud en nieuw gaan even snel). Maar het zal op den duur wel voordelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kwam inderdaad door Opera, bij Firefox krijg ik wel de nieuwe versie te zien. *O* Zolang er geen afbeeldingen in een mail staan merk ik wel zeker dat het sneller is, het bericht komt er dan gewoon in 0.01 seconde te staan. O+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik haal mijn mail via pop3 op op mijn pda met WM6, een maand geleden werkte dat niet meer, het probleem was toen dat ik pop toegang opnieuw moest activeren in de instellingen van gmail. Gister had ik hetzelfde probleem, opnieuw activeren van pop-toegang verhelpt het probleem weer.
Wat is een permanente oplossing hiervoor? Ik heb geen zin om dit elke maand weer aan te moeten zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
RaJitsu schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:08:
[...]

Iemand die weet hoe ik dit in Outlook'07 geregeld krijg? De hoofdmap heb ik al weten aan te passen.
Ik heb de zowel een map 'ongewenste mail' als 'spam'. En die map ongewenste mail moet dus weg:
[afbeelding]
Ik zoek ook het antwoord op deze vraag. Hoe heb je de hoofdmap aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een email adres van school gekregen.
Hier werk ik mee via Outlook 2007.
Nu zou ik graag de mail die daar op binnenkomt door laten sturen naar gmail.
Al even gezocht en bezig geweest om gmail goed in te stellen.
Dit wil alleen niet echt lukken omdat de volgende fout wordt weergegeven: 'DNS lookup failed'

Ik denk dat dit komt omdat ik iets moet instellen bij Outlook zelf.
Heb alleen geen idee wat..

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
De paal van 5GB is trouwens ergens zondag/maandag gehaald, tijd voor een feestje? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:34:
Ik heb sinds kort een email adres van school gekregen.
Hier werk ik mee via Outlook 2007.
Nu zou ik graag de mail die daar op binnenkomt door laten sturen naar gmail.
Al even gezocht en bezig geweest om gmail goed in te stellen.
Dit wil alleen niet echt lukken omdat de volgende fout wordt weergegeven: 'DNS lookup failed'

Ik denk dat dit komt omdat ik iets moet instellen bij Outlook zelf.
Heb alleen geen idee wat..

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!! :)
Als het POP3-mail is zou je het ook in Gmail kunnen laten ophalen. Staat wel ergens bij Settings -> Accounts in de gmail webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:53

Saven

Administrator

Nu ik mn mail wil openen begon hij eerst raar te doen alsof er geen css was. Toen na een f5 weer wel. Maar ik kan nu geen mailtjes openen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu 22 % in gebruik (mail vanaf 2003, oude mails heb ik er via imap ingezet) en er komen volgens de search per 24 uur "thousands" mail binnen die allemaal zonder reclame via imap en pop3 (gebruik ik ook voor een locale backup) kan benaderen en het percentage loopt nog steeds af. Volgens mij vraagt het behalve de diskspace die Google vast wel voldoende heeft (natuurlijk overboekt) ook behoorlijk wat CPU-kracht om al die mailtjes te filteren op spam en de grootte hoeveelheden eigen filters toe te passen en ook nog externe mailboxen te fetchen.

Zo mag ik gratis nog 99 mailboxen aanmaken op mijn eigen domein en ik snap niet dat ze dit zo kunnen aanbieden. Natuurlijk heeft het met Microsoft te maken die onder Live! ook 5Gb bied, ook een kalender heeft toegevoegd, ook e-mail onder eigen domein bied en ook bezig is met online applicaties. Het lijkt de Browserwar van 10 jaar geleden wel. Ik hoop dat de producten zo blijven, maar als het geld gaat kosten heb ik er best die 50 dollar per jaar per mailbox voor over die Google nu vraagt voor de betaalde variant (met momenteel 25 Gb opslag, 99,9 uptimegarantie en 24 uurs support).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het probleem dat, als ik mailtjes in Windows Mail of Thunderbird uit mijn archief naar Gmail verplaats (mbv imap), dat dan de datum van verplaatsen (vandaag dus) in gmail komt te staan. Ik wil de originele ontvangstdatum graag ook in gmail hebben.
Is dat mogelijk of lukt dit niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

koelkast schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:21:
Ik heb het probleem dat, als ik mailtjes in Windows Mail of Thunderbird uit mijn archief naar Gmail verplaats (mbv imap), dat dan de datum van verplaatsen (vandaag dus) in gmail komt te staan. Ik wil de originele ontvangstdatum graag ook in gmail hebben.
Is dat mogelijk of lukt dit niet anders?
Geen idee wat ik anders heb gedaan als jij, maar dat is mogelijk. Ik heb het zelf vanuit thunderbird gedaan en de berichten hebben hun originele datum gehouden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:04:
......Ik kreeg namelijk ineens een mailtje op voornaamachternaam@gmail.com
die niet voor mij bedoeld was.

Mijn e-mail is:
voornaam.achternaam@gmail.com (dus met een punt ertussen)

Er stond ook een berichtje van Gmail bij dat het nu niet uitmaakt waar je punten hebt staan in je e-mailadres dus:

v.o.o.r.n.a.a.m.achter.n.a.a.m@gmail.com
komt ook gewoon in je standaard mailbox
Even uitgeprobeerd met mijn adres, zonder puntjes, puntjes op andere plaatsen, alleen met het echte adres met puntjes op de juiste plaats kom ik er zelf in. En terecht dunkt me. Maar een proefmailtje vanuit OE aan m'n op die manier verminkte adres arriveert inderdaad.

Of dat nu zo handig en gewenst is (zie quote)? Ik vraag nl. af hoe Google destijds hierop heeft geanticipeerd. Ik bedoel hiermee dat mijn e-mail adres bij b.v. UPC een punt bevat, en ik weet toevallig dat exact dat zelfde adres zonder die punt aan iemand anders is verstrekt. Heel handig van UPC, want zij verzonnen die adressen. Als zoiets bij Gmail destijds ook is gebeurt, dan zou dat nu een enorme chaos betekenen. Niet iedere Gmail gebruiker zal nl. een adres hebben samengesteld waarvan het statistisch zo goed als onmogelijk is dat er (als je eventuele puntjes weglaat) een tweede van bestaat.

Even terzijde, was dat niet voor jou bestemde mailtje geen spam? Zo niet, dan is hier iets behoorlijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Techneut schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:27:
[...]
Even uitgeprobeerd met mijn adres, zonder puntjes, puntjes op andere plaatsen, alleen met het echte adres met puntjes op de juiste plaats kom ik er zelf in. En terecht dunkt me. Maar een proefmailtje vanuit OE aan m'n op die manier verminkte adres arriveert inderdaad.

Of dat nu zo handig en gewenst is (zie quote)? Ik vraag nl. af hoe Google destijds hierop heeft geanticipeerd. Ik bedoel hiermee dat mijn e-mail adres bij b.v. UPC een punt bevat, en ik weet toevallig dat exact dat zelfde adres zonder die punt aan iemand anders is verstrekt. Heel handig van UPC, want zij verzonnen die adressen. Als zoiets bij Gmail destijds ook is gebeurt, dan zou dat nu een enorme chaos betekenen. Niet iedere Gmail gebruiker zal nl. een adres hebben samengesteld waarvan het statistisch zo goed als onmogelijk is dat er (als je eventuele puntjes weglaat) een tweede van bestaat.

Even terzijde, was dat niet voor jou bestemde mailtje geen spam? Zo niet, dan is hier iets behoorlijk fout.
Het gaat niet om het inloggen, maar om het mailadres met en zonder punt. Dat maakt bij Gmail dus niet uit.
Probeer een mail naar jezelf te sturen. Met punt, zonder punt, veel punten, het maakt niet uit, het komt wel aan.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:52:
[...]

Het gaat niet om het inloggen, maar om het mailadres met en zonder punt. Dat maakt bij Gmail dus niet uit.
Probeer een mail naar jezelf te sturen. Met punt, zonder punt, veel punten, het maakt niet uit, het komt wel aan.
Dat heb ik dus gedaan, maar het bericht wordt niet afgeleverd hoor...
Lijkt me ook erg vreemd... wat gebeurt er dan als iemand mijn.naam@gmail.com heeft geregistreerd en een ander mijnnaam@gmail.com?
Krijgen zij dan elkaars mail te lezen? Of was het gewoon niet mogelijk die tweede naam dan te reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Geurt-kun schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:52:
Dat had ik dus ook al verteld in mijn betoog, dat je citeerde in je quote.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:16:.......
Dat is vreemd, want ik heb dit zoals ik vermeldde ook gedaan, en dat arriveerde zonder meer.
Lijkt me ook erg vreemd... wat gebeurt er dan als iemand mijn.naam@gmail.com heeft geregistreerd en een ander mijnnaam@gmail.com?
Krijgen zij dan elkaars mail te lezen? Of was het gewoon niet mogelijk die tweede naam dan te reserveren?
Ja, dat vroeg ik mij dus ook af. Is er in jouw geval misschien toch sprake van twee verschillende adressen, het ene met en het andere zonder puntjes, en dat het je daardoor niet lukte? Dat verklaart echter nog niet hoe dat mailtje bij jou terecht kwam. Ja, één verklaring zou dan zijn, wat ik je in m'n vorige bericht ook al vroeg, of het geen spam was. In dat geval kan je echte adres onder BCC zijn verstuurd.

Grote vraag is dus welk beleid ze destijds hebben gevoerd. Dus stel dat ik als gewenst adres zoete.lieve.gerritje@gmail.com had opgegeven en het zelfde adres zonder puntjes had al bestaan, zou men dan hebben geantwoord dat het opgegeven adres al bestaat? Indien niet, dan vrees ik dat sommigen met een enorme warboel zitten. Ik kan me zoiets stoms (m.a.w. dat men daar niet aan had gedacht) op een dergelijk elementair niveau haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:16:
[...]

from Geurt <geurt.----------@----------.nl>
to g.e.u.r.t.k.u.n@gmail.com (Yes, this is you.) Learn more,

date Nov 25, 2007 2:02 PM

Overtuigd?
Edit: Persoonlijk denk ik aan spam.
Al menig keer voorgekomen dat men spam aan mij richtte met mijn naam/adres als afzender... Dus waarom niet met mijn adres en de punt op een andere plaats?
Edit 2:
Misschien omdat je het account waar je vandaan stuurde toegevoegd hebt in je gMail settings als Send As account. Met dat account kan ik ook geen mail naar m'n eigen gmail account sturen, althans, niet vanaf dezelfde pc. Vanaf een andere pc heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Geurt-kun op 25-11-2007 18:48 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Klopt helemaal Geurt-kun, ik had zoals ik al had vermeld de zelfde proef gedaan met overeenkomstig resultaat. Dit beantwoordt echter nog niet het probleem van funk-e. Die zegt dat hij het ook probeerde, maar zonder succes. Vandaar de veronderstelling dat destijds misschien toch, als men de puntjes wegdenkt, aan verschillende personen gelijkluidende adressen zijn uitgereikt.
Misschien is er iemand die daar iets van weet. En anders vraag je het even aan Google.

Toch ontving hij een mailtje geadresseerd zonder puntjes, wat mij tot de vraag bracht of het misschien spam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

En is het bij jullie ook bekend dat een mailtje naar koppensneller+spam@gmail.com, koppensneller+werk@gmail.com of koppensneller+prive@gmail.com ook allemaal in mijn inbox komen? Zo kun je voor iedere site waar je je registreert een ander suffix opgeven, en ben je er zo achter welke sites jouw emailadres verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Thx Koppensneller, dat wist ik ook (nog) niet. Erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Techneut schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:57:
Klopt helemaal Geurt-kun, ik had zoals ik al had vermeld de zelfde proef gedaan met overeenkomstig resultaat. Dit beantwoordt echter nog niet het probleem van funk-e. Die zegt dat hij het ook probeerde, maar zonder succes. Vandaar de veronderstelling dat destijds misschien toch, als men de puntjes wegdenkt, aan verschillende personen gelijkluidende adressen zijn uitgereikt.
Misschien is er iemand die daar iets van weet. En anders vraag je het even aan Google.

Toch ontving hij een mailtje geadresseerd zonder puntjes, wat mij tot de vraag bracht of het misschien spam was.
het mailtje wat ik kreeg was geen spam.
ik kreeg eerst een mailtje met 51 foto's van een zonvakantie (oude mensen :P)
daarna kreeg ik het volgende mailtje:
Hoi Henk en Trijn,
Hebben jullie de foto's goed ontvangen. Je moet nog wel Picasa installeren op je computer denk ik. Maar dat kun je zo gemakkelijk doen. Het wijst zich vanzelf. Hopelijk heb je het al voor elkaar. Laat je even weten of alles goed is gegaan?
Hoe gaat het verder bij jullie. Met de moeder van Trijn allemaal ook weer in orde. En hebben jullie al weer kijkers gehad voor het huis of is het rustig wat dat betreft.
Ik hoor graag even van jullie.
Groetjes,
Marianne.
haha :9

maar goed, mijn naam is dus wel Henk.
Ik heb een mailtje teruggestuurd dat ze het
verkeerde mailadres hadden, maar ze hebben
hier niet op gereageerd.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
weet iemand wanneer de nieuwe (web 2.0 :+ ) layout uitkomt voor google apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
funk-e schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:09:
.......het mailtje wat ik kreeg was geen spam.
ik kreeg eerst een mailtje met 51 foto's van een zonvakantie (oude mensen :P)
Dus geen spam. Dan is het duidelijk, en behoorlijk fout. Lijkt me inderdaad een gevolg van een niet goed nadenken bij Google over die "versoepeling". Bijzonder kwalijke zaak, dat verwacht je toch niet!
Misschien toch even een mailtje naar Google met een vraag om opheldering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Is het niet gewoon zo dat afzender een verkeerd emailadres heeft ingegeven (tikfout). Ik ontvang zo ook wel eens mail die niet voor mij bestemd is, maar voor iemand met een bijna dezelfde naam.

Ik kan me haast niet voorstellen dat Google hier niet over na heeft gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
tukkerpaddy schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:52:
Is het niet gewoon zo dat afzender een verkeerd emailadres heeft ingegeven (tikfout). Ik ontvang zo ook wel eens mail die niet voor mij bestemd is, maar voor iemand met een bijna dezelfde naam.

Ik kan me haast niet voorstellen dat Google hier niet over na heeft gedacht.
Dit kwam bij mij vanochtend toen ik de deur al uit was ook nog als mogelijkheid in gedachten. Echter dat kan natuurlijk alleen als je een adres hebt waarvan zoiets heel aannemelijk is. Dus dat twee adressen heel erg op elkaar lijken, b.v. dat ze maar één letter van elkaar verschillen. In dat geval is een vergissing heel aannemelijk. Maar zoek dat maar 's uit! Om die reden heb ik destijds een vrij complex adres gekozen.

• apNia

apNia

Enige tijd geleden heb ik hier gepost over de groei van Gmail, die eerst met een ~123MB omhoog schoot (zo rekende iemand anders) en wat ineens veel minder was geworden enkele weken geleden. Om te checken of dit niet afnam heb ik het zo'n 20 dagen bijgehouden, en de lijn lijkt redelijk lineair:

Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/6038/image003ii1.gif

Met een gemiddelde van ~27MB per dag loopt dat redelijk op, en op dat tempo zal ik het iig nooit inhalen. Want dat was m'n grootste zorg ;)

Hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

apNia schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:13:
Enige tijd geleden heb ik hier gepost over de groei van Gmail, die eerst met een ~123MB omhoog schoot (zo rekende iemand anders) en wat ineens veel minder was geworden enkele weken geleden. Om te checken of dit niet afnam heb ik het zo'n 20 dagen bijgehouden, en de lijn lijkt redelijk lineair:

[afbeelding]

Met een gemiddelde van ~27MB per dag loopt dat redelijk op, en op dat tempo zal ik het iig nooit inhalen. Want dat was m'n grootste zorg ;)

Hoop dat jullie hier wat aan hebben :)
Dat gaat nu nog in een mooi tempo, maar zal straks steeds langzamer gaan. Zie ook deze grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imagepile.net/img9/272gmail-storage-graph.png

Eerder al gepost door apNia

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KoppenSneller schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:16:
[...]

Dat gaat nu nog in een mooi tempo, maar zal straks steeds langzamer gaan. Zie ook deze grafiek:

[afbeelding]

Eerder al gepost door apNia
Ook op dat langzamere tempo komt er nog een Gig bij in een jaar tijd. Toch nog steeds best veel.

/▌

• Nimoleda
misschien een rare vraag, maar weet iemand hoe je een plaatje aan je mail toevoegt?
Ik bedoel dat als plaatje niet als bijlage...

Ik krijg het niet voor elkaar 8)7

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In de webmail? Zit er zo te zien niet in. Ik mis het niet echt, want ik gebruik nooit opmaak in mijn mailtjes.

Ik heb net de add-on "bettergmail" (voor Firefox) geïnstalleerd. Ziet er best goed uit, je kunt dan onder andere je Google calendar integreren (staat dan gewoon tussen de mailfolders) en https forceren. Ook daarmee kun je trouwens geen plaatjeshtml in je mail plakken. Voor de nieuwe layout van Gmail moet je bettergmail2 hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 29-11-2007 15:51 ]

/▌

• apNia

apNia

Ivisser87/Marzman >> Jawel hoor, maar dat moet altijd als reference. Dus selecteer een pic in je browser (echt zoals je tekst selecteert) en doe copy en paste in je Gmail venster, et voila. Een hard gelinkte image in je Gmail :)

Wat de Gmail grootte betreft, ik was de afbuiging rond eind dit jaar even vergeten :(

Inderdaad maar 1GB per jaar. Ik gok aan de grafiek te zien zo'n 1100MB per jaar, komt neer op 3MB per dag. Kweenie hoor, ik krijg vaak wel meer dan dat binnen... :(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

apNia schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:07:
Ivisser87/Marzman >> Jawel hoor, maar dat moet altijd als reference. Dus selecteer een pic in je browser (echt zoals je tekst selecteert) en doe copy en paste in je Gmail venster, et voila. Een hard gelinkte image in je Gmail :)

Wat de Gmail grootte betreft, ik was de afbuiging rond eind dit jaar even vergeten :(

Inderdaad maar 1GB per jaar. Ik gok aan de grafiek te zien zo'n 1100MB per jaar, komt neer op 3MB per dag. Kweenie hoor, ik krijg vaak wel meer dan dat binnen... :(
Dan kun je een betaald account overwegen. Ik verwacht ook wel meer dan 3 mb per dag te halen op sommige dagen, maar ik denk nog steeds niet dat ik 7 Gig vol krijg voor eind 2008.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik denk dat ze ook gewoon naar statistieken gekeken hebben, de gemiddelde hoeveelheid email die per dag binnenkomt bij gmail gebruikers. Daar wat bovenop (50% ofzo, ik denk dat ze het flink ruim genomen hebben), en klaar. Ik denk niet dat de grootte van e-mail boxen meer echt een 'verkoop' argument is bij de concurrentiestrijd tussen de gratis aanbieders. Ik bedoel, Yahoo heeft 'onbeperkt', en een paar jaar terug was er een die 100 GB aanbiedde - hoor je ook niks meer van.

Ik denk dat 95% van de gebruikers (de normale gebruikers, niet diegenen die gmail gebruiken voor hun grote files e.d.) meer dan genoeg aan die +3 MB per dag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geinig. Er zitten nu standaard colored labels ingebouwd in gmail.

https://mail.google.com/m...medium=et&utm_campaign=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:58:

werkt niet opera helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Sinds vandaag krijg ik constant een foutmelding als ik mijn gmail wil binnenhalen met Thunderbird:
Afbeeldingslocatie: http://writser.home.fmf.nl/fout.png
Ik heb al even op internet gezocht en zie dat er meer mensen zijn met dit probleem. Helaas nog geen oplossing gevonden. Is er iemand hier die hetzelfde probleem heeft? Mijn timezones etc. staan allemaal correct ingesteld.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Misschien nog interessanter: De maximum grootte van attachments is uitgebreid naar 20MB.
Maximum attachment size
With Gmail, you can send and receive messages up to 20 megabytes (MB) in size. However, the precise amount allowable will depend on the attachment.

When you add an attachment, the size of a file may increase because transport encodings are automatically added. (Transport encodings are the information that allows your message to be safely sent and read.)

This means that in some cases, attachments that are 17 to 20MB in size may push the total message size above 20MB. When this happens, Gmail displays a warning that your message exceeds the 20MB limit.

Please note that you may not be able to send larger attachments to contacts who use other email services with smaller attachment limits. If your attachment bounces, you should invite them to Gmail.

updated 12/1/2007
Edit: was dus al een tijdje 20MB, was dan aan mij voorbijgegaan. Ik dacht dat het per 1 december was.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 04-12-2007 14:07 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:05
writser schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:31:
Sinds vandaag krijg ik constant een foutmelding als ik mijn gmail wil binnenhalen met Thunderbird:
(afbeeldig)
Ik heb al even op internet gezocht en zie dat er meer mensen zijn met dit probleem. Helaas nog geen oplossing gevonden. Is er iemand hier die hetzelfde probleem heeft? Mijn timezones etc. staan allemaal correct ingesteld.
heb dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
same here, doe voor de gein maar eens een google search naar dat cpop gebeuren..
We zijn niet alleen..

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 04-12-2007 14:02 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Occy74 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:01:
[...]
same here, doe voor de gein maar eens een google search naar dat cpop gebeuren..
We zijn niet alleen..
Dat had ik inderdaad ook al gezien. Maar nog geen oplossing :(

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda

gmail apps mist al die nieuwe snufjes ;(
waarom duurt het altijd een x aantal maanden voor dit wordt ingevoerd voor apps?

[ Voor 10% gewijzigd door Nimoleda op 05-12-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Die colored labels zijn echt relaxed, het scheelt maar een klein beetje maar je ziet nu in een oogopslag welke label wat is in je inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Enige wat ik nog zou willen is dat je losse mailtjes een coloured label kan geven, zonder dat ze noodzakelijk binnen een bepaald label vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
lvisser87 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:48:
weet iemand wanneer de nieuwe (web 2.0 :+ ) layout uitkomt voor google apps?
schop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Dav0s schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:31:
Enige wat ik nog zou willen is dat je losse mailtjes een coloured label kan geven, zonder dat ze noodzakelijk binnen een bepaald label vallen...
Stuur 't idee naar Google :). Lijkt me ook handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Weet iemand hier hoe je het volgende filter opzet?

Ik wil een filter dat de berichten eruithaalt die ALLEEN naar mij gestuurd worden. Dus niet naar mij plus andere mensen. Maar ik kan in google groups of op de help pagina's nergens zoiets vinden. Mensen met vergelijkbare problemen suggereren om je hele adres boek te excluden. Maar dat werkt slecht aangezien er dan nog mailtjes tussenzitten van mensen buiten mijn adresboek om, kortom: veel werk om zo'n filter te onderhouden. Weet iemand hier een searchfuntie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit zit ingebouwd in Gmail, alleen niet met een filter functie erop:

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/4831/gmailmx8gp3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 06-12-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GMail ligt er hier uit, bij jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:47:
GMail ligt er hier uit, bij jullie dan?
Webbased is ie hier nog te bereiken, enkel het verzenden via SMTP (Outlook 2003) wil hier niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 01:16

robdejongNL

Bite me

webbased is hier ook nog gewoon te bereiken iig,
outlook en andere externe mailclients weet ik niet.

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:49:
[...]

Webbased is ie hier nog te bereiken, enkel het verzenden via SMTP (Outlook 2003) wil hier niet werken.
Hmm... Hier is hij web-based ook niet te bereiken... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

Heeft iemand enig idee wanneer IMAP ook beschikbaar wordt voor "Nederlandse" Gmail? En als dit zo is, moet ik dan in Thunderbird overal de mapnamen gaan aanpassen of ziet deze zelf ook wel dat wat voorheen "sent mail" was, nu "verzonden mail" is?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:03:
Heeft iemand enig idee wanneer IMAP ook beschikbaar wordt voor "Nederlandse" Gmail? En als dit zo is, moet ik dan in Thunderbird overal de mapnamen gaan aanpassen of ziet deze zelf ook wel dat wat voorheen "sent mail" was, nu "verzonden mail" is?
bij mij is dat al zo. Gmail converteert de labels naar mappen in Thunderbird, je hoeft daar verder niks aan te passen, je Krijgt daar sent mail en verzonden mail(2 mappen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

leokennis schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:03:
Ik heb de Nederlandse benamingen voor de mappen zoals Gmail die gebruikt. Daarvoor heb ik het volgende gedaan:
  • Ik heb de taal in Gmail op English (US) gezet. Als het goed is verschijnt dan de optie om IMAP aan/uit te zetten (staandaard staat dit al op 'aan').
  • Vervolgens heb ik in mijn e-mailclient het account toegevoegd en 1 maal de mappen opgehaald. Je krijgt dan de Engelstalige mappen in je e-mailclient erbij. IMAP is nu 'actief' op je Gmail-account.
  • Daarna heb ik het account weer verwijderd uit mijn e-mailclient.
  • De taal heb ik in Gmail weer op Nederlands teruggezet.
  • Tenslotte heb ik voor de tweede maal het Gmail-account toegevoegd in mijn e-mailclient. Ditmaal hebben de mappen Nederlandse namen als "Postvak in" en "Prullenbak".
Aangezien de IMAP-optie in het English (US) standaard geactiveerd is, kan je natuurlijk eerst proberen het account al toe te voegen in je e-mailclient. Misschien dat het meteen al werkt, zonder dat je het zelf aan hebt gezet. Bij mij was dat in ieder geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

apNia schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:59:
Voor opslag gebruik ik toch liever diensten die daarvoor gemaakt zijn zoals http://skydrive.live.com/

Meen dat google (uiteraard) met een variant gaat komen.
Naar welke settings wordt gekeken?
De lokale of de settings in je passport profiel?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weet iemand of het mogelijk is met Gmail onder domein een ptr-record in te stellen? Ik geloof dat Gmail alleen hun eigen ipadressen meestuurt dus het moet geen probleem zijn als je weet wat je moet instellen (ik heb momenteel nogal last van spammails die met mijn domein als afzender worden verstuurd en ik denk dat een ptr-record in ieder geval voor een aantal grootte mailproviders wel helpt in de bounces).

/▌

• apNia

apNia

apereet schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:31:
[...]

Naar welke settings wordt gekeken?
De lokale of de settings in je passport profiel?
Kan je het wat nader toelichten?

Verwijderd

Beetje vreemd... Ik heb nog helemaal geen gekleurde labels... Normaal werk ik altijd in Safari, dus dat ondersteund dat nog niet, fair enough, alleen in IE kan ik ook nog geen kleur selecteren... Beetje vreemd...

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:14:
Beetje vreemd... Ik heb nog helemaal geen gekleurde labels... Normaal werk ik altijd in Safari, dus dat ondersteund dat nog niet, fair enough, alleen in IE kan ik ook nog geen kleur selecteren... Beetje vreemd...
Dat is waarschijnlijk alleen bij de nieuwe layout, en die heeft nog niet iedereen (ik ook niet). US English zie ik 'm wel, maar dat vind ik qua tijd enzo niet lekker werken, dus UK English staat hier ingesteld. Jammer alleen, dat je dan nog de oude (tragere en minder mooie) layout hebt :P

• Palomar
  • Niet online
Bovendien werkt die nieuwe layout (vziw) ook niet met IE6. Alleen met IE7.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:14:
[...]

Dat is waarschijnlijk alleen bij de nieuwe layout, en die heeft nog niet iedereen (ik ook niet). US English zie ik 'm wel, maar dat vind ik qua tijd enzo niet lekker werken, dus UK English staat hier ingesteld. Jammer alleen, dat je dan nog de oude (tragere en minder mooie) layout hebt :P
Thx :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip die hier al is voorbijgekomen maar ik heb er zelf zo toch wel even achter zitten zoeken op Google zonder een echte oplossing te vinden daarmee dat ik het toch vermeldenswaardig vind.

Ik heb de laatste jaren Yahoo Mail gebruikt. Niet slecht om eerlijk te zijn maar toch niet exact wat het moest zijn. Ik krijg op mijn yahoo redelijk wat spam die geregeld zelfs door de spam-filter doorgeraakt. Daarnaast heb ik graag POP3 toegang wat dus ook niet mogelijk is bij Yahoo, tenzij je betaalt natuurlijk. Ook is de Yahoo Bèta echt om te huilen, traag, log, ... Ik heb zelfs vaak het gevoel dat de reclame meer bandwidth krijgt om te laden dan mijn mails. Een tijdje geleden heb ik een GMail account aangemaakt en die bevalt me echt! Ik ga dus volledig overschakelen op Gmail.

Maar, wat nu met mijn ouwe mails? Daar zitten toch echt wel een hele hoop belangrijke mails die ik niet kwijt wil en waar ik toch onmiddelijk aan wil kunnen zonder telkens apart te moeten inloggen in Yahoo.

Eén oplossing is Izymail, hiermee kan je je mail laten forwarden naar Gmail of laten fetchen door Gmail (hoewel dit blijkbaar niet meer werkt(kan tijdelijk zijn maar dat weet ik niet)). Forwarden vind ik nu niet zo'n propere oplossing want dan staat je eigen naam plots in Sender ipv de originele en wordt de datum verzet naar de datum van het forwarden. Daarnaast is het aantal forwards beperkt tot 30 en moet je daarna betalen als je meer wil forwarden (ok, is maar 1,xx dollar maar toch).

Na veel denken en peinzen ben ik eindelijk tot een perfecte oplossing gekomen.
Ik heb dus eerst Ypops geïnstalleerd zodat ik al mijn mail van Yahoo kan downloaden in een email programma op mijn pc (thunderbird :Y) ). In thunderbird heb ik naast de Yahoo-account ook mijn Gmail account ingesteld via IMAP. Ik heb Ypops ingesteld om 3000 mails per keer te downloaden en de server timeout in Thunderbird op 6000 seconden zodat ik niet telkens een server timeout krijg (zoveel mailtjes binnenhalen duurt dus wel ff :p) en zodat ik niet telkens weer op send/receive moet klikken. Binnen Thunderbird heb ik dan een filter aangemaakt die alle mails die binnenkomen met mijn yahoo-adres als "To:" adres naar mijn IMAP Gmail inbox verplaatst.

Voilà, ik ben volledig gemigreerd van YahooMail naar Gmail zonder enig gesukkel met forwards of ik weet niet wat (toch wel ff een kleine *O* ). Mijn oude mails zien er uit zoals ik ze oorspronkelijk heb ontvangen en ik heb zelfs nog een backup in mijn oude yahoo-inbox moesten de servers van google ooit eens allemaal de geest geven door één of andere nuclear attack ofzo (yeah right _O- ).

Ik ben er zeker van dat dit geautomatiseerd kan worden ala Ypops maar spijtig genoeg ben ik geen programmeur. Misschien een commercieel ideetje voor andere mensen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb geconstateerd dat wanneer ik mijn email (Gmail via IMAP) berichten in Thunderbird verwijder, deze in prullenbak komen in plaats van map 'Trash'. Nadeel hiervan is dat ik niet in de map verwijderde berichten kan kijken als ik niet gebruik mak van Thunderbird en dat gewoon mijn voorkeur uitgaat naar map Trash die in Gmail zelf zit ingebouwd.

Weten jullie welke instelling ik moet hanteren om dit voor elkaar krijgen? Via Filter in Gmail lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Ik meen ooit gelezen te hebben dat het mogelijk is om je gmailadres anders op te geven, vooral bij nieuwsbrieven kan dit handig zijn zodat je gemakkelijk kunt herkennen wie de afzender is. Dat je dus in plaats van je standaard mailadres bijv sender@gmail.com een aangepast mailadres gebruikt, bijvoorbeeld sender@nieuwsbrief.gmail.com.

Is deze functionaliteit bij jullie bekend en hoe moet die gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Dr_oetker schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:12:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat het mogelijk is om je gmailadres anders op te geven, vooral bij nieuwsbrieven kan dit handig zijn zodat je gemakkelijk kunt herkennen wie de afzender is. Dat je dus in plaats van je standaard mailadres bijv sender@gmail.com een aangepast mailadres gebruikt, bijvoorbeeld sender@nieuwsbrief.gmail.com.

a+b@gmail.com komt binnen op het account van a@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55

Een ander afzender of beantwoord adres meegeven kan al heel lang bij standaard mail. Waar je op moet letten is dat het mail adres wel bestaat. Mensen die een e-mail account hebben bij Tiscali/12move/Telfort kunnen je mail niet ontvangen als het afzender adres ongeldig is. Het wordt dan als spam gemarkeerd en geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

Using an address alias
Gmail doesn't offer traditional aliases, but you can receive messages sent to your.username+any.alias@gmail.com. For example, messages sent to jane.doe+notes@gmail.com are delivered to jane.doe@gmail.com.
You can set up filters to automatically direct these messages to Trash, apply a label or star, skip the inbox, or forward to another email account.

Staat ook in de help van GMAIL.

Ik heb wel gemerkt dat niet alle sites waar je je aan kan melden blij zijn met het "+" in je mailadres.

[ Voor 4% gewijzigd door Big_Tower op 03-01-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Big_Tower schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:17:
[...]

[...]

Ik heb wel gemerkt dat niet alle sites waar je je aan kan melden blij zijn met het "+" in je mailadres.
Dat is inderdaad vaak zo wanneer ze een regular expression gebruiken om een e-mailadres te valideren. De '+' wordt daarbij vaak gezien als een niet geldig teken in een e-mailadres. Erg jammer, want het is een mooie manier om ergens een e-mailadres achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Precies wat ik zocht, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb een probleem met de IMAP van GMAIL, in combinatie met Kontact (de PIM van KDE):
wanneer een bericht een (1) attachment heeft, wordt dit niet weergegeven in het mail overzicht. Ik kan dit alleen zien als ik op een bericht dubbelklik om het in een appart scherm te openen. Er staat in het lijstje dus geen paperclipje weergegeven. Wanneer een bericht twee files ge-attached heeft, dan staat het paperclipje er iig wel, maar zie ik in de preview maar een attachment. Bij het dubbelklikken op zo'n bericht zie ik het dan ook wel weer goed.
Ik had al een tijdje 3 andere IMAP-accounts werken en daar geen problemen mee gehad. Hebben nog meer mensen dit probleem? Ik heb gezocht, maar veel termen komen in nogal veel andere contexten terug. Zoeken met "gmail+imap+first+attachment+missing", "gmail+kde+kontact+attachments" levert weinig zinnigs op, behalve wat standaard instellingen en dingen als "......, what am I missing". In de webmail wordt alles gewoon goed herkend, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.
Er zijn weinig opties die je aan de IMAP kan instellen bij KDE en die heb ik gewoon overgenomen van de help van google. Helaas is er geen commandline-optie zoals: "kontact -verbose&" oid en aangezien ik ook geen log-files kan vinden, weet ik niet of er echt iets mis gaat of niet.

Hebben nog meer mensen dit probleem of weten ze waaraan het ligt?

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:09:
Ik heb geconstateerd dat wanneer ik mijn email (Gmail via IMAP) berichten in Thunderbird verwijder, deze in prullenbak komen in plaats van map 'Trash'. Nadeel hiervan is dat ik niet in de map verwijderde berichten kan kijken als ik niet gebruik mak van Thunderbird en dat gewoon mijn voorkeur uitgaat naar map Trash die in Gmail zelf zit ingebouwd.

Weten jullie welke instelling ik moet hanteren om dit voor elkaar krijgen? Via Filter in Gmail lukt me niet.
En de oplossing:

Set Thunderbird to use Gmail's Trash folder (UPDATE)

Reader Vanl explains how to set T-bird's trash folder correctly, which involves some Thunderbird configuration editing. Here's how:

1. From the Tools menu, choose Options.
2. Go to the "Advanced" Option menu and the "General" tab. Hit the "Config Editor" button next to the "Advanced Configuration" label.
3. Now you need to look around in there a bit to find which server you need to modify. Using the filter entry box at the top, type in mail.server.server and you will see a list of keys and values. One of those keys will be mail.server.serverX.name, where X is a number and the value is the name of your Gmail IMAP account. Remember X.
4. Right-click somewhere in the box and select New->String.
5. A dialog box will pop up asking for the name of your new key. Put in mail.server.serverX.trash_folder_name, where X is the number you remember from above. (For example, mine is mail.server.server2.trash_folder_name.)
6. A new box will come up asking for the value of your new key. Put in [Gmail]/Trash
7. Go to Gmail's web interface and delete the label [Imap]/Trash.
8. Restart Thunderbird.

---

Nuttige websites voor Gmail in combinatie met Thunderbirde:
http://www.lifehacker.com...erbird_into_the_ulti.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is het ook mogelijk om labels te verwijderen met een filter. Voorbeeld:
Ik trek account x leeg met gmail. Alle berichten uit account x krijgen label x. Maar er zitten ook automatische berichten tussen van mijn php forumpje die ik wel wil krijgen maar wil labelen y zodat ze niet tussen de rest van de mail van account x terecht komen.

Nu kan ik nergens vinden hoe ik labels kan verwijderen met specifieke filters. Ik wil dus: filter mail y, verwijder label x, apply label y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lt. Marx schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:46:
Is het ook mogelijk om labels te verwijderen met een filter. Voorbeeld:
Ik trek account x leeg met gmail. Alle berichten uit account x krijgen label x. Maar er zitten ook automatische berichten tussen van mijn php forumpje die ik wel wil krijgen maar wil labelen y zodat ze niet tussen de rest van de mail van account x terecht komen.

Nu kan ik nergens vinden hoe ik labels kan verwijderen met specifieke filters. Ik wil dus: filter mail y, verwijder label x, apply label y.
Nee dat kan niet want die filters worden er opgezet als de mail binnenkomt. Je kan dus niet filteren op een filter dat er nog opgezet moet worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Werd vanochtend verrast door een melding in Thunderbird dat mijn IMAP toegang niet beschikbaar is voor mijn Gmail account. Inloggen op webbased leerde mij dat settings nog steeds op English (US) stonden maar dat IMAP daar niet meer beschikbaar was als keuze. Veranderen van taal laar English (UK) loste het probleem op, IMAP stond overigens meteen standaard enabeled en Thunderbird werkte ook weer vlekkeloos.
Anderen hier ook mee van doen gehad? In ieder geval, een tip voor mocht het nodig zijn!

[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 12-01-2008 11:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

tyson69 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:41:
Werd vanochtend verrast door een melding in Thunderbird dat mijn IMAP toegang niet beschikbaar is voor mijn Gmail account. Inloggen op webbased leerde mij dat settings nog steeds op English (US) stonden maar dat IMAP daar niet meer beschikbaar was als keuze. Veranderen van taal laar English (UK) loste het probleem op, IMAP stond overigens meteen standaard enabeled en Thunderbird werkte ook weer vlekkeloos.
Anderen hier ook mee van doen gehad? In ieder geval, een tip voor mocht het nodig zijn!
Zelfde situatie hier, dus bedankt voor de tip! Gokje op een serverupdate of een storinkje. Naja het werkt weer mbv je tip :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
gmail werkt super. Maar heb twee problemen:

1. af en toe haalt hij geen mail meer op van mijn pop3 accounts (Mail fetch). Ik had dat niet direct in de gaten waardoor ik enkele dagen mail miste. Als je dan op check now drukt komt het weer op gang

2. in outlook blijft een van de imap folders ineens leeg. Als je het betreffende label op de webmail bekijkt blijken er wel berichten in te staan. Abonnement opzeggen en weer activeren werkt niet.

Iemand dezelfde ervaringen en misschien zelfs een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:05:
[...]

Zelfde situatie hier, dus bedankt voor de tip! Gokje op een serverupdate of een storinkje. Naja het werkt weer mbv je tip :)
En even fijn mezelf quoten: mijn Gmail vond het leuk om de settings zelf weer terug te zetten naar English(US)? Er is iets niet helemaal lekker daar :P

[ Voor 33% gewijzigd door 2Dutch op 13-01-2008 13:25 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:23:
[...]

En even fijn mezelf quoten: mijn Gmail vond het leuk om de settings zelf weer terug te zetten naar English(US)? Er is iets niet helemaal lekker daar :P
Ik zit met hetzlfde probleem... Handig, moet ik via gmail.com mailen Ik vind het maar een vervelde UI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Gmail pagina wordt niet meer weergegeven.
Zodra ik mijn pagina open uit favoriten, of eerst naar www.gmail.com ga, opent alleen een wit scherm. Hierbij verschijnt geen foutmelding.
Gmail notifier werkt gewoon.

Kan het zijn dat dit door onze nieuwe USB Wifi Dongle komt? Of hebben meer mensen nu problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 21:41

Lulukai

God's gift to women

Ik ondervind de laatste tijd ook wel problemen met Gmail, veelal maar 10 seconden maar het is toch irritant. Foutcode #102 als ik het mij goed herinner...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:31:
Zodra ik mijn pagina open uit favoriten, of eerst naar www.gmail.com ga, opent alleen een wit scherm. Hierbij verschijnt geen foutmelding.

Kan het zijn dat dit door onze nieuwe USB Wifi Dongle komt? Of hebben meer mensen nu problemen?
No problems here. Probeer het eens zonder de dongle, dan heb je je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:36:
[...]

No problems here. Probeer het eens zonder de dongle, dan heb je je antwoord ;)
Gaat helaas niet. We wachten al een paar weken op onze Orange AdsHell en telefoniet aansluiting die maar niet opschiet. :(
Dus vandaag maar een dongel gekocht om toch het net op te kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

2Dutch schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:05:
[...]

Had het vanmorgen ook, maar na een paar uur sprong "IMAP" toch weer tevoorschijn.

Maar goed, belangrijker: het werd eens tijd dat IMAP ook beschikbaar wordt voor Nederlandse Gmail gebruikers (met de taal op Nederlands)... :z

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:31:

Ik heb er ook last van. Het gebeurt eigenlijk alleen als ik niet uitlog, maar gewoon het venster afsluit. Als ik vervolgens m'n geschiedenis etc. weggooi (geen cookies) werkt het wel weer direct. Dat kun je dus misschien nog even proberen.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.