idd, vreemd. Lijkt me dan toch iets met Apple Mail te maken hebben.
Nog een ander vraagje. Ik gebruikte voorheen de webinterface van gmail nauwelijks. Alleen als backup van mn mail en omdat ik alles via pop3 binnenhaalde gebruikte ik Thunderbird om alles dan verder te 'managen'. Echter, sinds ik IMAP kan gebruiken heb ik me es wat meer verdiept in de webinterface en oa. filters en labels aangemaakt zoals ik dit ook in Thunderbird had. Het is zelfs zo dat ik de webinterface zo goed vind werken dat ik misschien thunderbird en imap niet eens meer nodig ben. Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is:
- Als ik filters aanmaak om mail een label te geven dan blijft de gelabelde mail toch in mn inbox staan. Als ik mn filters aanpas zodat de mail naast een label te krijgen óók gearchiveerd wordt dan staan ze niet meer in mn inbox en alleen nog bij de labels. Echter: is dit wel een correcte manier van werken? Zitten er ook meer nadelen aan het archiveren van mail? Iets zegt mij dat archiveren alleen bedoeld is voor oude mail die je niet vaak meer leest... ?
- Omdat ik het indelen in folders gewend ben vind ik het niet echt handig dat sommige mail meerdere labels krijgt. Nl. in de groene 'labels' aan de linkerkant staat het aantal ongelezen mail. Als dan in 2 labels nog een ongelezen mailtje staat lijkt het alsof ik er nog 2 te doen heb, terwijl dit in werkelijkheid maar 1 mailtje is met 2 labels.Voorbeeldje:
Label: sportvereniging: alle mail met "to: @sportvereniging.nl" label 'sportvereniging' geven.
Label: aanmeldingen: alle mail met "subject: nieuwe aanmelding" label geven.
Een 'nieuwe aanmelding' krijgt nu 2 labels, omdat ie zowel aan "@sportvereniging.nl" is verstuurd als subject nieuwe aanmelding heeft. Het enige wat ik nu wil is dat hij ALLEEN het label aanmeldingen krijgt. Hoe doe ik dit?? Ik kan natuurlijk zorgen dat nieuwe aanmeldingen naar een ander emailadres worden verstuurd, maar dat is niet echt een oplossing, welke bovendien in andere situaties niet altijd toepasbaar is.
Ik had zelf al iets bedacht om bij filter 'sportvereniging' in het 'doesn't have'-veldje de voorwaarden voor het label 'aanmeldingen' in te vullen. Maar dan zit je te copy-pasten en moet je dingen dubbel bijbouden (bijv. als ik het filter 'aanmeldingen' later aanpas). Is er misschien een manier om bij 'doesn't have' een bestaand filter/label te noemen?
[
Voor 7% gewijzigd door
Palomar op 04-11-2007 11:40
]