Gmail: Email dienst van Google! deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 79.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Volgens mij is Gspace net zoiets als Gmaildrive en bij mijn weten kun je gewoon simpel 4GB aan extra schijfruimte daarmee verkrijgen. Gewoon een nieuw adres aanmaken, koppelen en klaar. Dit is de link:

http://www.filehippo.com/download_gmail_drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:47:
Gspace e.d. doe ik liever niet. Het is m'n enige mailbox die ik serieus gebruik, en volgens mij heeft Google het recht je af te sluiten als je dat zou doen. En een ander adres daarvoor aanmaken is iets wat ze volgens mij ook kunnen koppelen (ivm IP en cookies denk ik) aan je andere adres. Neem liever het risico niet iig :)
Je kan GSpace natuurlijk ook met mate gebruiken. Zelf gebruik ik het om al m'n firefox addons op te plempen. Heb ik ze altijd en overal beschikbaar.

Imap werkt trouwens als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

pjlgt schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:56:
[...]

Je kan GSpace natuurlijk ook met mate gebruiken. Zelf gebruik ik het om al m'n firefox addons op te plempen. Heb ik ze altijd en overal beschikbaar.

Imap werkt trouwens als een zonnetje _/-\o_
En het ligt er ook aan waar ze de grens trekken. Ik heb nu al imap op 1 van m'n accounts, maar die ben ik van plan te gebruiken voor echte mails. Maar ik wil ook een account gebruiken puur voor backup van andere mail accounts die ik heb op andere plaatsen (op een eigen server). Met IMAP hoef ik die maar gewoon te kopieren van het originele mapje naar een mapje op de google servers en klaar.

In principe gebruik ik het dan ook puur als opslag.

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 26-10-2007 09:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Voor opslag gebruik ik toch liever diensten die daarvoor gemaakt zijn zoals http://skydrive.live.com/

Meen dat google (uiteraard) met een variant gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
apNia schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:59:
Voor opslag gebruik ik toch liever diensten die daarvoor gemaakt zijn zoals http://skydrive.live.com/
niet beschikbaar in mijn regio...

moet ik mij regio wijzigen om hier gebruik van te maken?
zoja, waarin moet ik hem wijzigen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb 'm naar de US gezet ooit geloof ik

Gewoon US en postcode 90210 ;)
Lekker handig is die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Wat is het voordeel van IMAP in mijn geval? Ik lees m'n Gmail nu in Windows Mail via POP3. Oftewel: ik heb al mjn mail lokaal op mijn PC staan en op de servers van Gmail. Het enige nadeel aan deze methode is dat als ik lokaal een mail stuur, deze in Gmail niet in de "sent items" komt (en vice versa). Ook kan een email lokaal op "gelezen" staan en bij Gmail nog als ongelezen.

Lost IMAP dit op? Ik heb het net ingesteld en het enige wat er gebeurt is dat mijn PC retetraag werd, en dat ik als ik op een mailtje klik eerst een seconde moet wachten voordat ik de tekst zie :? Verder klopt er niets meer van de mappenstructuur; in Windows Mail is die nu (ongeveer):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
imap.gmail.com
*Postvak IN
*Verzonden items
*Ongewenste items
*Nog wat
*[Gmail]
  -Inbox
  -Sent items
  -Spam
  -Etc.

Oftewel; ik heb alles semi-dubbel, de lokale folders van Windows Mail worden niet gebruikt, ik snap er geen hout van...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Geurt-kun schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:51:
Ik heb op de pc van een vriend Firefox verwijdert en z'n rechten terug gezet naar beperkt.
Sinds die tijd werkt het "mail" knopje in gTalk niet meer.
Zelfs niet als ik als admin inlog en via gTalk op m'n eigen account inlog.
Edit: Ook gTalk opnieuw geinstalleerd....

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Niemand die er iets vanaf weet? :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
leokennis schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:01:
Wat is het voordeel van IMAP in mijn geval? Ik lees m'n Gmail nu in Windows Mail via POP3. Oftewel: ik heb al mjn mail lokaal op mijn PC staan en op de servers van Gmail. Het enige nadeel aan deze methode is dat als ik lokaal een mail stuur, deze in Gmail niet in de "sent items" komt (en vice versa). Ook kan een email lokaal op "gelezen" staan en bij Gmail nog als ongelezen.

Lost IMAP dit op? Ik heb het net ingesteld en het enige wat er gebeurt is dat mijn PC retetraag werd, en dat ik als ik op een mailtje klik eerst een seconde moet wachten voordat ik de tekst zie :? Verder klopt er niets meer van de mappenstructuur; in Windows Mail is die nu (ongeveer):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
imap.gmail.com
*Postvak IN
*Verzonden items
*Ongewenste items
*Nog wat
*[Gmail]
  -Inbox
  -Sent items
  -Spam
  -Etc.

Oftewel; ik heb alles semi-dubbel, de lokale folders van Windows Mail worden niet gebruikt, ik snap er geen hout van...
Je bereikt hier idd mee dat verzonden mail ook op de server komt te staan. Maar nog belangrijker, het is vooral handig als je op meerdere pc's/werkplekken werkt. Dan heb je overal je actuele mailarchief beschikbaar. in je mailprogramma. Als je slechts 1 pc gebruikt vraag ik me af of imap wel zo handig is.

Dat ie wat trager wordt heeft er mee te maken dat de mail constant van de server wordt gehaald (of iig checken of het bericht ondertussen niet veranderd is). Misschien dat je in je mailprogramma wel kunt instellen dat ie alleen periodiek moet checken ipv. altijd realtime eraf halen.

Dubbele folders zijn logisch, omdat je mailprogramma niet weet dat de oude mail bij dat imap-account hoort. Die oude folders met mail moet je gewoon backuppen en wegdoen. Hoe je de boel verder naar wens kunt aanpassen weet ik niet, omdat ik geen windows mail gebruik.

Overigens wacht ik zelf nog steeds tot ik imap kan gebruiken... Misschien dat ik je dan betere tips kan geven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 28-10-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Heb sinds enige dagen IMAP-geactiveerd en gebruik het om mijn ongewenste berichten naar Knujon te sturen. Gewoon alle mails aanklikken in Apple Mail en even het scriptje laten runnen die hiervoor gemaakt is. Als je dit met veel berichten moet doen duurt het best wel een poos voor je er weer doorheen bent maar het werkt perfect. Voordeel is ook dat de berichten in je Gmail blijven staan maar dat ze wel de status gelezen krijgen.

Later denk ik er ook aan om het te gaan gebruiken voor de grafische opmaak van mijn berichten als ik eens een meer grafische mail wil gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:54
Weet iemand hoe lang het nou duurt voordat je IMAP krijgt bij je account. Ik hem sinds de nieuwspost op tweakers.net al mijn taal op English (US) gezet maar heb nog steeds geen IMAP ondersteuning. Ik vindt dat dit echt lang duurt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Je bereikt hier idd mee dat verzonden mail ook op de server komt te staan. Maar nog belangrijker, het is vooral handig als je op meerdere pc's/werkplekken werkt. Dan heb je overal je actuele mailarchief beschikbaar. in je mailprogramma. Als je slechts 1 pc gebruikt vraag ik me af of imap wel zo handig is.
De webbased omgeving vind ik sterk genoeg om zonder Imap te werken. Op welke PC ik ook werk, ik log gewoon in. Sterker nog, meestal log ik op de Uni in op PC's waar ik helemaal geen behoefte heb om de Imap te installeren. Numeriek gezien werk ik op meer 'vreemde' en dus onvertrouwde PC's dan op eigen Pc's. Inloggen gaat veel sneller en met filters kom ik een heel eind.

Wat is eigenlijk het nut van Imap in een wereld waar steeds meer webbased gewerkt wordt?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Flappie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:53:
Weet iemand hoe lang het nou duurt voordat je IMAP krijgt bij je account. Ik hem sinds de nieuwspost op tweakers.net al mijn taal op English (US) gezet maar heb nog steeds geen IMAP ondersteuning. Ik vindt dat dit echt lang duurt hoor :)
Ik heb het ook nog niet. Gewoon even geduld hebben, het komt heus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:14:
[...]

De webbased omgeving vind ik sterk genoeg om zonder Imap te werken. Op welke PC ik ook werk, ik log gewoon in. Sterker nog, meestal log ik op de Uni in op PC's waar ik helemaal geen behoefte heb om de Imap te installeren. Numeriek gezien werk ik op meer 'vreemde' en dus onvertrouwde PC's dan op eigen Pc's. Inloggen gaat veel sneller en met filters kom ik een heel eind.

Wat is eigenlijk het nut van Imap in een wereld waar steeds meer webbased gewerkt wordt?
in een mailprogramma kun je meerdere accounts kwijt en ook vind ik het wat makkelijker werken qua beheer, werken met bijlages etc. Maar je hebt gelijk dat de webbased Gmail ook erg fijn werkt.

Ik zit overigens ook nog steeds te wachten tot imap eens voor mijn account wordt geactiveerd. Taal stond al op Engels en ik heb voor de zekerheid POP3 ook weer geactiveerd, maar het komt er maar niet bij te staan. Iemand nog een idee om het misschien te bespoedigen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:38
Not that I care, maar ik kom er net achter dat ik Imap ondersteuning heb gekregen. Is dit nou ook te gebruiken om mijn hele oude hotmail email (die ik nog bewaard heb in Outlook Express) eindelijk eens goed in m'n Gmail te kopieren?

Dan zou het namelijk ook betekenen dat ik mijn Gmail account min of meer naar m'n Google Apps for your domain (GAFYD) Gmail zou kunnen verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ja.

Je kan gewoon van en naar IMAP accounts mails kopieren. Zo doe ik het ook met m'n Thunderbird. Ik heb daar een pop account en 2 imap accounts. Gewoon alles selecteren en kopieren naar je imap account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik snap vooral niet dat er gewoon aangekondigd wordt dat "IMAP er nu is", dat er in de FAQ staat hoe je het aan zet, maar dat er nergens te zien is dat het voor veel accounts nog helemaal niet werkt. Maak daar melding van, of zorg er eerst voor dat alles werkt voor je het op deze manier wereldkundig maakt, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HEt is ook niet echt aangekondigt dacht ik. Mensen zagen het gewoon ineens verschijnen in hun instellingen en de help files. Zo'n actie over miljoenen (?) accounts doe je niet op 1 nacht. Met zoveel gebruikers is er toch altijd wel eentje bij die het opgevallen is. En dan verschijnt dat 2 minuten later op sites als Digg enzo :p

En men kan het ook niet in de helpfiles weglaten want dan zouden er weer mensen klagen die het wel in hun instellingen zien maar niet weten hoe te gebruiken :p

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 29-10-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

1 regel in die FAQ is genoeg. Maar er is niets over te vinden. In de FAQ staat gewoon dat je IMAP kan gebruiken, punt. En da's simpelweg niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:43
Nou ik heb de imap feature net even geprobeerd te gebruiken, maar het is echt traag als wat. Daarnaast is Thunderbird al 4 keer vastgelopen omdat hij bezig was met het ophalen van een mailtje..
Ik hou het wel gewoon bij mijn eigen IMAP mail en forward alle mailtje via gmail daarheen, wat meteen de perfecte spam filter levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Why don't I have IMAP in my account?
We're working hard to roll out IMAP access to all our users, but it'll take about a week.

To use IMAP, you must have your interface language set to 'English (US)'. You'll know that IMAP is available in your account when the Forwarding and POP tab in your settings becomes Forwarding and POP/IMAP.

Until then, thanks for your patience!

updated 10/24/2007
Bron: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=79344

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog maximaal 2 dagen wachten dus :). Al betwijfel ik of dat gaat lukken, aangezien de meeste mensen IMAP nog niet blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 07:40

Reinier

\o/

Klopt het dat er sinds heel kort een nieuwe versie van Gmail is? Het is een stuk rapper en ik kan bovenin ook kiezen voor "older version". Of is dit oud nieuws? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat je een van de eerste gelukkigen bent die de snellere GMail mag testen.
Code changes to prepare Gmail for the future

Monday, October 29, 2007 7:20 PM
Posted by Dan Pupius, Gmail engineer

When Gmail launched in 2004, the web was a very different place: people's expectations were different, browser capabilities were less advanced, and certain terms that are now commonplace on software engineer résumés hadn't even been coined yet.

In the past three and a half years we have launched a number of cool features: deep chat integration, voice mail, Google Docs integration, and most recently, free IMAP. During this time we've learned a lot about building large web applications and what happens when you push web browsers to their limits.

So recently the Gmail team has been working on a structural code change that we'll be rolling out to Firefox 2 and IE 7 users over the coming weeks (with other browsers to follow). You won't notice too many differences to start with, but we're using a new model that enables us to iterate faster and share components (we now use the same rich text editor as Groups and Page Creator, and the Contact Manager can be seen in several Google apps). A few other things you will notice are some new keyboard shortcuts and the ability to bookmark specific messages and email searches.

We have also been fanatical about speed. Even on a fast Internet connection, it can take a second to request and render a new web page, and when you read a lot of mail, these seconds can accumulate to hours waiting for email to load. We've spent a lot of time profiling all parts of the application, shaving milliseconds off wherever we can, and figuring out workarounds for some pretty deep-rooted issues with the current browser implementations. Some of the most common actions should be faster now. For instance, we prefetch messages in the current view, so when you open an email your browser doesn't have to talk to Google's server; it just displays the message. These techniques really shine on newer browsers and computers. Using an alpha version of Safari 3 on a MacBook, we're seeing sub-200ms times when opening messages—pretty quick.

One side effect of this change is that if you're using third-party Gmail extensions, they're likely to stop working. We've contacted a number of the developers behind some popular extensions and provided them with an opportunity to create fixes, so check back with them for updates. We're sorry that it may be a bit of a inconvenience, but we're trying to make this change as smooth as possible.

The team has a bunch more things in the works, so stay tuned.
Edit: Zou je een screenshot willen posten? :)
Ik zal wel weer heel laat zijn, net als IMAP wat ik nog steeds niet heb........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Inderdaad, heen en weer klikken tussen messages is veel sneller geworden. Erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Flappie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:53:
Hier werkt het al wel. Heb het een dag na het bericht gedaan, en ik kreeg de optie er bij. Daarna ingesteld en het werkt als een trein.
Had ook per ongeluk bij de pop3-functie aangezet dat alle berichten opgehaald mochten worden. Nu was die dus weer bezig met het ophalen van 6000 berichten over pop3 :X

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Reinier schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:47:
Inderdaad, heen en weer klikken tussen messages is veel sneller geworden. Erg fijn :)
apNia schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:42:

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 30-10-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Marzman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:02:
[...]

Hij moest dus op Engels staan. Werkt perfect :)
Staat ie bij mij altijd al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Meer info over de "nieuwe versie": http://blogoscoped.com/archive/2007-10-29-n47.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Jaja, ik was nog bezig, wilde het toch even anonimiseren :)

Ik heb nog niet veel nieuwe features ontdekt. Wel krijg je een wat uitgebreider pop-upje als je over een contact heen hovert. In het derde screenshot zie je dat. Onder het "More" menuutje zit ook nog de foto van het contact (in dit geval ook een Gmail-account).
De drop-down menu's zijn ook wat gelikter :P Verder is de layout vrijwel gelijkgebleven.

Oud:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/78ed62c966208d981d1bbfa906a80dc7/thumb.png

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bdf2848ea4584edfe33450362aa3c5e3/thumb.png

Popup:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/867882ce32dd5286a04516887b3cc853/thumb.png

Edit:
- De contact-manager is inderdaad compleet anders zie ik nu (zie de link hierboven voor screenshots)
- Je kunt zoekopdrachten en messages bookmarken, IMO érg handig!

[ Voor 7% gewijzigd door Reinier op 30-10-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat tof :D
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wat ik ontzettend irritant vind: messages worden ook geopend met een rechtsklik... en mijn mouse gestures extension werkt daardoor niet lekker meer: voordat ik de gesture afgemaakt heb wordt het bericht geopend en de gesture weer ongedaan gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:52
apNia schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:42:
Ik zal wel weer heel laat zijn, net als IMAP wat ik nog steeds niet heb........
De webversie van Gmail ziet er in de newer version bijna hetzelfde uit. In de titelbalk van je browser staat nu "Gmail - Inbox - username @ gmail.com" ipv "Gmail - Inbox". Voor het overige lijkt de layout gelijk.
Het oproepen van berichten is echt retesnel, je krijgt het bericht direct te zien.
De (voorheen) felgele vensters die de voortgang van verzending aangeven, zijn nu licht geel en "floating", als je scrollt blijft het kleine schermpje op dezelfde hoogte.

Edit @ Reinier hieronder: de contacts zien er inderdaad heel anders uit. Het bookmarken van berichten en zoekopdrachten is ook erg handig.

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 30-10-2007 11:54 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

^^^ Dan heb je nog niet op contacts geklikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Ik weet niet hoe het komt, maar imap gaat echt VRESELIJK traag op mijn outlook 07. Switchen tussen mails gaat traag, deleten zo nodig nog trager. Heeft hier iemand enig idee hoe dit komt? Anders wordt het voor mij weer lekker pop3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op Gmail Blog is meer te vinden over de wijzigingen.
driedees schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:22:
Het oproepen van berichten is echt retesnel, je krijgt het bericht direct te zien.
Klopt, werkt geweldig :)

edit: die pagina was dus ook al gepost op de vorige pagina..

[ Voor 9% gewijzigd door user109731 op 30-10-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Is het mogelijk om toch een 24hrs klok te hebben in plaats van dat vreselijke am en pm als je de display language op Engels hebt staan?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
The_FrankO schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:32:
Is het mogelijk om toch een 24hrs klok te hebben in plaats van dat vreselijke am en pm als je de display language op Engels hebt staan?
Bij settings taal op English (UK) zetten. Staat wellicht nog op English (US). Net even getest voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nog een bepaalde systematiek in de updates? Mijn eigen account heeft nog geen IMAP optie, de gmail account van mijn project groep wel. Die heb ik 6 weken terug pas aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
co0lman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

Bij settings taal op English (UK) zetten. Staat wellicht nog op English (US). Net even getest voor je.
OMG stupid, ik dacht dat ik dat had geprobeerd, maar niet dus :P

Nadeel, ik zit weer op de oude versie. Nog maar eventjes tegen am/pm aanhikken dan :( De load time is toch aanzienlijk verbeterd :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 06:54
Ik heb nog steeds geen imap support in mijn account. Ik vindt dit wel heel erg lang duren hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb het vanacht erbij gekregen.

Ik mer keigenlijk weinig van de traagheid van de posters hierboven. Geen idee of zij voorheen al IMAP gebruikt hebben met andere accounts, maar IMAP werkt altijd net ietsje trager dan POP. De berichtinhoud wordt bij IMAP gedownload wanneer je het bericht opent en staat niet lokaal (als je geen offline mode hebt ingesteld). Dat reageert altijd net ietsje trager dan wanneer je ook een lokale kopie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Flappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:04:
Ik heb nog steeds geen imap support in mijn account. Ik vindt dit wel heel erg lang duren hoor :(
Ik weet hoe het voelt. Ik bezoek 30 keer per dag GMail settings.... :'(

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:56
timow schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:10:
[...]

Ik weet hoe het voelt. Ik bezoek 30 keer per dag GMail settings.... :'(
Ik ook :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ik zie nu dat de nieuwe Gmail interface alleen aankan in Firefox. Gister klikte ik op select all bij mijn Spam mail en ging dit erg langzaam (toen ik gister terug ging naar de oude versie had ik hier geen last van), nu heb ik hier met de nieuwe interface geen last meer van, zou er weer iets veranderd zijn?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:38
Als het goed is zou de IMAP dienst ook voor alle Google App Gmail accounts moeten gaan werken: http://www.google.com/a/help/intl/en/admins/new.html

Dat zou pas echt relaxed zijn, dan kan ik dus wel volledig overstappen daar op, omdat ik dan mijn huidige Gmail email mee kan nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt.

Ik heb daar nu de mx'en van 2 van m'n domeinen naartoe gezet. Handiger dan die 50MB die ik nu had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

leokennis schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:01:
[...]
Verder klopt er niets meer van de mappenstructuur; in Windows Mail is die nu (ongeveer):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
imap.gmail.com
*Postvak IN
*Verzonden items
*Ongewenste items
*Nog wat
*[Gmail]
  -Inbox
  -Sent items
  -Spam
  -Etc.

Je kan de dubbele mappen voorkomen door een aantal accountinstellingen in Windows Mail aan te passen. Onder het laatste tabblad "IMAP" kan je het "Pad naar basismap" opgeven: vul daar "[Gmail]" in. Daaronder kan je de namen van de "Speciale mappen op IMAP-server opslaan"-opties aanpassen. Vul bijvoorbeeld bij "Pad naar Verzonden items:" dan "Sent items" in.

Wil je de Nederlandse namen van Gmail gebruiken, zet dan eerst in Gmail de taal (terug) op Nederlands. Gmail maakt dan bijvoorbeeld van de map "Sent items" nu "Verzonden berichten". Deze namen kan je dan gebruiken als speciale mappen in Windows Mail.

Bij het instellen van de Nederlandse taal verdwijnt de optie om IMAP in- en uit te schakelen, maar de IMAP-functionaliteiten blijven gewoon actief.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa305/pinobigbird/GmailIMAP.png

[ Voor 3% gewijzigd door Pinobigbird op 31-10-2007 21:30 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het eigenlijk mogenlijk om het als een soort back-up map te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:25:
is het eigenlijk mogenlijk om het als een soort back-up map te gebruiken?
Ja. Staat ook al eerder in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Pinobigbird schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:22:
[...]

Je kan de dubbele mappen voorkomen door een aantal accountinstellingen in Windows Mail aan te passen. Onder het laatste tabblad "IMAP" kan je het "Pad naar basismap" opgeven: vul daar "[Gmail]" in. Daaronder kan je de namen van de "Speciale mappen op IMAP-server opslaan"-opties aanpassen. Vul bijvoorbeeld bij "Pad naar Verzonden items:" dan "Sent items" in.

Wil je de Nederlandse namen van Gmail gebruiken, zet dan eerst in Gmail de taal (terug) op Nederlands. Gmail maakt dan bijvoorbeeld van de map "Sent items" nu "Verzonden berichten". Deze namen kan je dan gebruiken als speciale mappen in Windows Mail.

Bij het instellen van de Nederlandse taal verdwijnt de optie om IMAP in- en uit te schakelen, maar de IMAP-functionaliteiten blijven gewoon actief.

Zo dus:
[afbeelding]
Zo werkt ie idd al een stuk fijner, als je die basis map niet instelt loopt ie niet helemaal soepeltjes.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Handig overzichtje van instellingen die worden aangeraden bij het gebruik van IMAP:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Iemand hier al Gmail 2.0?
http://googlemill.blogspo...gle-rollout-gmail-20.html

Ikzelf heb nog niet eens IMAP support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
IMAP heb ik wel (maar had ik ook niet meteen), 2.0 nog niet.

Maargoed, dat wordt gewoon langzaam aan omgezet, heb er eigenlijk niet zo'n probleem mee, aangezien mijn GreaseMonkey-scriptjes nu nog werken en er nog geen nieuwe gepost zijn @ userscripts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zag net dat ik eindelijk IMAP heb gekregen in mn account :) Misschien dat anderen die erop wachten het nu ook hebben.

Zal er tzt eens mee gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm yes, als ik taal op VS zet, dan komt de nieuwe layout knop te voorschijn. Ziet er wel grappig uit en sommige verbeteringen zijn wel nuttig :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 06:56
Palomar schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:59:
Zag net dat ik eindelijk IMAP heb gekregen in mn account :) Misschien dat anderen die erop wachten het nu ook hebben.

Zal er tzt eens mee gaan experimenteren.
Ook ja, gisteravond laat opeens :o

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Eindelijk ook IMAP Support, maar wanneer je je taal weer terugzet naar NL, is je IMAP Support weer weg. Ik heb alleen de nieuwe interface nog niet. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Hier al wel GMail 2.0. Helaas werken enkele greasemoney scripts spontaan niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

pjlgt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:06:
[...]

Hier al wel GMail 2.0. Helaas werken enkele greasemoney scripts spontaan niet meer ;(
Je kunt hem ook gewoon terug zetten naar de oude layout via http://mail.google.com/mail/?ui=1

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb nu inmiddels IMAP! Ik moet nog wel even wennen aan de synchronisatie tussen Outlook 07 en gmail. Het is best traag en het is me soms nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurd. Berichten die ik nu verzend bijvoorbeeld, komen die nu in de gmail sent messages folder en de verzonden items van outlook zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Lt. Marx schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:26:
Ik heb nu inmiddels IMAP! Ik moet nog wel even wennen aan de synchronisatie tussen Outlook 07 en gmail. Het is best traag en het is me soms nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurd. Berichten die ik nu verzend bijvoorbeeld, komen die nu in de gmail sent messages folder en de verzonden items van outlook zelf?
Ja, maar daar kun je dus even die settings die ik een paar posts eerder plaatste voor doornemen. Dan slaat hij ze gewoon alleen op de Gmail server op. Anders krijg je alsnog dingen dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MrAcid schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:43:
[...]

Ja, maar daar kun je dus even die settings die ik een paar posts eerder plaatste voor doornemen. Dan slaat hij ze gewoon alleen op de Gmail server op. Anders krijg je alsnog dingen dubbel.
Zijn deze instellingen ook te vinden in Outlook 2007? De basismap heb ik kunnen vinden, maar ongewenste berichten en verzonden berichten die paden/mappen kan ik niet aanpassen. Oftewel: ik krijg de verzonden mail nog steeds dubble en de ongewenste mail blijft leeg.

[ Voor 22% gewijzigd door LtMarx op 01-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb net even mn complete mailarchief via IMAP overgezet naar Gmail :) Ben nl. van plan om Gmail als primaire opslagplaats te gebruiken voor mn mail (hiervoor met Pop3 in mn mailprogramma). Kopieren in Thunderbird ging redelijk probleemloos. Wel paar keer een foutmelding gekregen tijdens het kopieren van veel mails, maar na nog een keer proberen werkt het wel. Geen idee of het aan gmail of aan thunderbird lag.

Wat ik alleen nog lastig vind is dat je geen folders hebt en alleen labels. Ik had in TB nl. allerlei regels ingesteld waarbij mail automatisch in verschillende folders gesorteerd werd. Met Gmail ook filters aangemaakt, maar dan komt het vaak voor dat mail meerdere labels krijgt. Kan ik wel redelijk afvangen door in de filters specifiek op te geven welke mail niet 'opgevangen' moet worden door het filter, maar das niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zie niet in hoe je het een probleem kan vinden dat het labels zijn ipv folders als je het toch in Thunderbird bekijkt. Je kunt er toch gewoon maar 1 label aan hangen? Je moet gewoon niet meer in folders denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:40:
Heb net even mn complete mailarchief via IMAP overgezet naar Gmail :) Ben nl. van plan om Gmail als primaire opslagplaats te gebruiken voor mn mail (hiervoor met Pop3 in mn mailprogramma). Kopieren in Thunderbird ging redelijk probleemloos. Wel paar keer een foutmelding gekregen tijdens het kopieren van veel mails, maar na nog een keer proberen werkt het wel. Geen idee of het aan gmail of aan thunderbird lag.

Wat ik alleen nog lastig vind is dat je geen folders hebt en alleen labels. Ik had in TB nl. allerlei regels ingesteld waarbij mail automatisch in verschillende folders gesorteerd werd. Met Gmail ook filters aangemaakt, maar dan komt het vaak voor dat mail meerdere labels krijgt. Kan ik wel redelijk afvangen door in de filters specifiek op te geven welke mail niet 'opgevangen' moet worden door het filter, maar das niet ideaal.
Geen idee hoe dat in thunderbird werkt, maar in Apple Mail kan je gewoon een map aanmaken. Op gmail wordt die map dan gewoon weergegevens als een label. In mail zie ik ze gewoon in de map staan.

In heb in gmail geen filter actief staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, zo werkt het met Thunderbird ook. Maar het gaat me ook om nieuwe mail die binnenkomt en dan adhv. filters een label krijgt. Het gebeurt dan soms dat een bericht 2 labels krijgt. Al is dat ook weer niet zo'n probleem, kom ik wel overheen ;) Ben alleen nog erg gewend aan folders...

Ander probleem dat zich net voordeed is dat kopieren van oude mails naar gmail via imap toch niet zo soepel gaat als ik dacht. Ik had alles er al in staan, maar een foutje gemaakt. Nl. oude mail in map/label 'archief' gezet, waarna ik mij bedacht dat die mails net zo goed in mn gewone inbox konden staan. Dus verwijderde ik van al die berichten het label 'archief'. Gevolg was echter dat ze dan niet in 'inbox' komen te staan, maar alleen nog bij 'All mail' en verder nergens meer. Daarom wilde ik mn archief opnieuw op gmail zetten (om ze zodoende weer een label te kunnen geven, zijn er 2000 dus lastig handmatig te doen), maar nu krijg ik aldoor al na een paar berichten waardoor het kopieren stopt. Gaat om dit probleem: http://groups.google.com/...ad/7783a5be80d1c94c?fwc=1

Ook is er een bekend probleem dat gekopieerde sent items niet goed weergegeven worden. Er staat overal "To: me" ipv. " To Jantje, Pietje, Klaasje". Reciepiant klopt dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 01-11-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik loop nog tegen iets anders aan, misschien dat iemand het weet. Ik heb nu in Thunderbird verschillende mappen/labels. Echter, bij het checken op nieuwe berichten krijg ik geen notificatie dat er nieuwe berichten zijn in een bepaalde map. Pas als ik de map aanklik dan gaat ie nieuwe berichten downloaden en krijg ik ook het aantal ongelezen berichten achter de naam van de map te zien...

Alleen bij de standaard 'Inbox' krijg ik netjes direct een notificatie als er nieuwe mail is. Maar in de subfolders dus niet.

[edit] Zie net dat je in Thunderbird per folder nog in de properties moet instellen of ie gecheckt moet worden. Werkt overigens nog niet, maar is iig een stap in de goede richting....

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 01-11-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woei ik gebruik GMail sinds vandaag ook, mijn oude mailadres op mijn eigen domein blijf ik gebruiken door middel van een forwarder. Verder gebruik ik GMail nu via imap via Apple Mail. Mijn oude email heb ik gedownload en upload ik nu via een Java applicatie wat Xandrios heeft gemaakt, 800MB oftewel 5500 berichten uploaden gaat daarmee uitstekend d:)b.
Een goede spamfilter, betrouwbare service, Secured Imap, Secured SMTP, veel opslagruimte, handige webmail.. wat heeft een mens nog meer nodig? :p

[ Voor 20% gewijzigd door kamerplant op 01-11-2007 23:33 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Net even Thunderbird geprobeerd met IMAP gmail. Ik moet zeggen dat het programma zelf een stuk sneller is als outlook, maar icm met IMAP is het ongelooflijk traag, elk bericht/map openen kost een aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

IMAP had ik al en sinds vandaag heb ik ook gmail 2.0 (US english setting). Lijkt ietsje sneller maar erg veel verschil zie ik op het eerste gezicht niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Datafeest schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:28:
Mijn oude email heb ik gedownload en upload ik nu via een Java applicatie wat Xandrios heeft gemaakt, 800MB oftewel 5500 berichten uploaden gaat daarmee uitstekend d:)b.
is dat programma ook ergens te downloaden?? Of werkt het alleen met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kun je ook in Outlook je Sent mail en drafts in de Gmail mappen opslaan?
Ook kwam ik erachter dat je als je mails uit de Inbox delete, dat deze compleet verdwijnen. ze komen niet in de Outlook deleted items en ook niet in die van Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Ja, maar dat is niet handig want dan heb je elke verzonden mail dubbel in je sent items staan.

en volgens mij verdwijnen gedelete mails niet, kijk maar eens in je alle berichten map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk iets vreemds et uitgaande mail in Apple Mail applicatie:

Ik heb net een vrij lange e-mail verstuurd. In preferences heb ik "save sent item on server" uitgevinkt staan. In gmail sent items komt het item één keer voor, maar in mail sent item komt hij 14x voor! Elke keer met steeds een klein stukje tekst extra....

Hoe kan dit? Ik zie wel tijdens het typen af en toe "outgoing message" verschijnen in de mail activity balk.

Nogal irritant, ik heb over een tijdje 100'en berichten in sent items staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
CarLL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:51:
[...]

Toen ik je raad opvolgde en herstartte gebeurde er niets. Gisteren nog altijd niets en vandaag bij het (opnieuw proberen) zonder dat ik de cache of cookies heb verwijderd laadde Gmail plots vanzelf. Vraag me niet hoe het gekomen is, maar ik ben blij dat het weer vanoudsher werkt. Bedankt! :)
Raar maar waar...:

Sinds 10 augustus weigerde Gmail weer te openen zowel op mijn laptop als gewone pc. Omdat ik geen zin had om het uit te zoeken, heb ik doodleuk mijn Gmail aan Outlook 2007 gekoppeld zodoende alle mail binnen te hengelen. Enkele dagen geleden las ik echter op Tweakers.net dat Google zijn Gmail client inwendig grondig heeft vernieuwt en rarara: plots lukt het weer als vanoudsher om Gmail te openen onder Firefox/IE 7/ Opera... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Lt. Marx schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:29:
^^ Ja, maar dat is niet handig want dan heb je elke verzonden mail dubbel in je sent items staan.

en volgens mij verdwijnen gedelete mails niet, kijk maar eens in je alle berichten map.
Hoezo dubbel? Als ik nu een bericht verstuur staat ie niet in mijn sent items van Gmail. Dat moet ie dus wel doen. In thunderbird kan dat heel simpel, maar vreemd genoeg kan Outlook dat niet.

De gedelete mails blijven inderdaad wel in all mail staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij als je verstuurt via de smtp-server van Gmail zet ie het wel automatisch in je 'sent items'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:37:
Volgens mij als je verstuurt via de smtp-server van Gmail zet ie het wel automatisch in je 'sent items'.
Klopt, dat doet hij hier ook (Apple Mail), ook als ik de optie bewaar kopie op server uit zet.

Ik krijg alleen wel meerdre berichten op gmail sent items te zien, elke mail bevat weer een extra stukje tekst.. Het lijkt wel of Apple Mail tijdens het typen van een mail alvast naar de server stuurt :?

Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, vreemd. Lijkt me dan toch iets met Apple Mail te maken hebben.

Nog een ander vraagje. Ik gebruikte voorheen de webinterface van gmail nauwelijks. Alleen als backup van mn mail en omdat ik alles via pop3 binnenhaalde gebruikte ik Thunderbird om alles dan verder te 'managen'. Echter, sinds ik IMAP kan gebruiken heb ik me es wat meer verdiept in de webinterface en oa. filters en labels aangemaakt zoals ik dit ook in Thunderbird had. Het is zelfs zo dat ik de webinterface zo goed vind werken dat ik misschien thunderbird en imap niet eens meer nodig ben. Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is:

- Als ik filters aanmaak om mail een label te geven dan blijft de gelabelde mail toch in mn inbox staan. Als ik mn filters aanpas zodat de mail naast een label te krijgen óók gearchiveerd wordt dan staan ze niet meer in mn inbox en alleen nog bij de labels. Echter: is dit wel een correcte manier van werken? Zitten er ook meer nadelen aan het archiveren van mail? Iets zegt mij dat archiveren alleen bedoeld is voor oude mail die je niet vaak meer leest... ?

- Omdat ik het indelen in folders gewend ben vind ik het niet echt handig dat sommige mail meerdere labels krijgt. Nl. in de groene 'labels' aan de linkerkant staat het aantal ongelezen mail. Als dan in 2 labels nog een ongelezen mailtje staat lijkt het alsof ik er nog 2 te doen heb, terwijl dit in werkelijkheid maar 1 mailtje is met 2 labels.Voorbeeldje:

Label: sportvereniging: alle mail met "to: @sportvereniging.nl" label 'sportvereniging' geven.
Label: aanmeldingen: alle mail met "subject: nieuwe aanmelding" label geven.

Een 'nieuwe aanmelding' krijgt nu 2 labels, omdat ie zowel aan "@sportvereniging.nl" is verstuurd als subject nieuwe aanmelding heeft. Het enige wat ik nu wil is dat hij ALLEEN het label aanmeldingen krijgt. Hoe doe ik dit?? Ik kan natuurlijk zorgen dat nieuwe aanmeldingen naar een ander emailadres worden verstuurd, maar dat is niet echt een oplossing, welke bovendien in andere situaties niet altijd toepasbaar is.

Ik had zelf al iets bedacht om bij filter 'sportvereniging' in het 'doesn't have'-veldje de voorwaarden voor het label 'aanmeldingen' in te vullen. Maar dan zit je te copy-pasten en moet je dingen dubbel bijbouden (bijv. als ik het filter 'aanmeldingen' later aanpas). Is er misschien een manier om bij 'doesn't have' een bestaand filter/label te noemen?

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 04-11-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Palomar schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:34:
[...]

Ik had zelf al iets bedacht om bij filter 'sportvereniging' in het 'doesn't have'-veldje de voorwaarden voor het label 'aanmeldingen' in te vullen. Maar dan zit je te copy-pasten en moet je dingen dubbel bijbouden (bijv. als ik het filter 'aanmeldingen' later aanpas). Is er misschien een manier om bij 'doesn't have' een bestaand filter/label te noemen?
Je kan bij doesn't have filteren op labels zonder "aanmeldingen" met
label:(aanmeldingen)

Of het gaat werken weet ik niet. Ik weet niet of de volgorde van filters nog invloed heeft bij een binnenkomend bericht. Een nieuw bericht heeft immers in eerste instantie NOOIT al een label "aanmeldingen". Daarvoor zou dus het filter dat dat label er aanhangt al toegepast moeten zijn. Laat me weten of het werkt! Ben wel benieuwd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik kan helaas via The Bat geen mail verzenden met instelling van gmail IMAP, met pop3 lukte het prima.
Ik heb alle instellingen overgenomen wat hier genoemd wordt.
Kan iemand zijn instelling in The Bat met mij delen/helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Zhadum schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:43:
Ik kan helaas via The Bat geen mail verzenden met instelling van gmail IMAP, met pop3 lukte het prima.
Ik heb alle instellingen overgenomen wat hier genoemd wordt.
Kan iemand zijn instelling in The Bat met mij delen/helpen?
Dat is vreemd, aangezien het verzenden niets met je inkomende email instellingen (POP/imap) te maken hebben. Dus dubbelcheck je smtp instellingen eens nog een keer :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
De gmail notifier plug-in voor firefox werkt niet meer met de nieuwe lay-out. Hier wordt de volgende tijdelijke oplossing aangedragen:
  • Ga naar: Documents and Settings\<user account>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<je eigen profiel>\extensions\{44d0a1b4-9c90-4f86-ac92-8680b5d6549e}\components\
  • Open (eerst even een kopie maken): nsGMNotifierService.js
  • Zoek naar "&start=0&init=1", en plak hier "&ui=1" achter (zodat je dus &start=0&init=1&ui=1 krijgt). Dit moet je 3 keer doen.
  • Firefox opnieuw opstarten en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

--Niels-- schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:01:
De gmail notifier plug-in voor firefox werkt niet meer met de nieuwe lay-out. Hier wordt de volgende tijdelijke oplossing aangedragen:
  • Ga naar: Documents and Settings\<user account>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<je eigen profiel>\extensions\{44d0a1b4-9c90-4f86-ac92-8680b5d6549e}\components\
  • Open (eerst even een kopie maken): nsGMNotifierService.js
  • Zoek naar "&start=0&init=1", en plak hier "&ui=1" achter (zodat je dus &start=0&init=1&ui=1 krijgt). Dit moet je 3 keer doen.
  • Firefox opnieuw opstarten en het werkt weer.
M'n poppeeper ism gmail werkt ook niet meer. Met de pop3 instellingen lukt het wel, maar op het werk lukte alleen de directe webmail connectie. Wel jammer, maar er zal wel een update komen te zijner tijd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Pinobigbird schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:47:
[...]

Je kan bij doesn't have filteren op labels zonder "aanmeldingen" met
label:(aanmeldingen)

Of het gaat werken weet ik niet. Ik weet niet of de volgorde van filters nog invloed heeft bij een binnenkomend bericht. Een nieuw bericht heeft immers in eerste instantie NOOIT al een label "aanmeldingen". Daarvoor zou dus het filter dat dat label er aanhangt al toegepast moeten zijn. Laat me weten of het werkt! Ben wel benieuwd.
Had ik idd geprobeerd, maar dan geeft Gmail al een waarschuwing dat dit niet gaat werken bij incoming mail. Zal idd zijn zoals jij ook zegt, omdat incoming mail nog geen label heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Sinds zojuist ook de nieuwe versie van GMail. Nu nog een manier uitvinden om de chat uit te schakelen... in de oude versie zat een view zonder chat; die is in de nieuwe weggelaten :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:44
RoelJewel schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:44:
Sinds zojuist ook de nieuwe versie van GMail. Nu nog een manier uitvinden om de chat uit te schakelen... in de oude versie zat een view zonder chat; die is in de nieuwe weggelaten :{.
Nieuwere versie? Waar heb je dat kunnen instellen?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

RoelJewel schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:44:
Ik heb hier nu ook de nieuwere versie, maar er staat helemaal netjes onderin het venster het volgende:
Gmail view: standard | turn off chat | basic HTML Learn more
Ik gebruik gmail wel in het Engels, misschien dat dat wel verschil maakt..

*Edit, blijkbaar minimaliseert hij het chat venster alleen 8)7 .

[ Voor 5% gewijzigd door TNO op 06-11-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Brainsz schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:47:
[...]

Nieuwere versie? Waar heb je dat kunnen instellen?
Kun je niet instellen. Wordt vanzelf toegepast. Als je de nieuwe versie hebt, kun je rechtsboven terug naar de oude versie (daaraan is het dan ook te herkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
TNO schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:36:
[...]

*Edit, blijkbaar minimaliseert hij het chat venster alleen 8)7 .
Ja, psies. Bij de oude versie kon je het chat venster helemaal uitschakelen. Nouja, kwestie van wennen dan maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Pinobigbird schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:22:
[...]

Zo dus:
[afbeelding]
Iemand die weet hoe ik dit in Outlook'07 geregeld krijg? De hoofdmap heb ik al weten aan te passen.
Ik heb de zowel een map 'ongewenste mail' als 'spam'. En die map ongewenste mail moet dus weg:
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/69/naamloosfr8.jpg

Ik snap ook niet wat er anders gedaan is dan bij bijv. mijn UvT mail, maar daar had ik dit probleem niet. (al moet ik daar wel iedere keer toestemming voor een certificaat voor geven, dus als iemand daar een oplossing voor heeft...).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
...

[ Voor 106% gewijzigd door Palomar op 06-11-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik snap er niks van, zie ik vandaag dat je IMAP kan instellen voor GMail. Staat bij mij de optie om IMAP te activeren helemaal nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mythrill schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:47:
Ik snap er niks van, zie ik vandaag dat je IMAP kan instellen voor GMail. Staat bij mij de optie om IMAP te activeren helemaal nergens...
Lees anders het topic even door. Komt erop neer dat het langzamerhand wordt uitgerold over alle accounts. Dus binnenkort krijg je het ws. wel. Verder kan het helpen als je de taal op engels zet.
Zelfde geldt ook voor de vernieuwde interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook of de getoonde verbruikte ruimte in Gmail het werkelijke aantal MB's is of dat het het aantal gecomprimeerde MB's is? Ik heb nl. onlangs mn mailarchief overgezet, welke op mn harddisk zo'n 500MB is. Echter, in Gmail heb ik nog maar 280MB verbruikt. Als ik mn lokale archief comprimeer (met 7zip) dan is het nog maar zo'n 200MB. Dat zou dus goed overeen kunnen komen met die 280MB van Gmail. Maar dan wil ik het wel zeker weten, omdat er anders kennelijk een deel van mn archief niet is mee gekopieerd ;) (overigens door wat steekproeven te nemen lijkt alles er wel gewoon op te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Plaintext comprimeert nu eenmaal simpel. Bovendien, als het echt 200MB aan mail is is die overige 300 waarschijnlijk de rotzooi die erin zit van een andere filext, en wat andere info. Vaak kunnen zulk soort archiefbestanden goed gecomprimeerd worden.

Ik gok dus dat het wel klopt, heb zelf allen geen backup van m'n mail om iets als dit te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Is het ook niet zo dat als een mailtje meerdere labels heeft, dat mailtje op jouw computer in meerdere mappen voorkomt?
Dus als je hem in de inbox hebt staan, en twee labels hebt gegeven, dan neemt hij op je computer 4 keer zoveel ruimte in (1 x in al mail, 1 x inbox + 2 x in map met label).

@MrAcid, Als je je mail via POP binnen haalt, staat het zowel op je computer als in je Gmail account. (en bij IMAP hangt het volgens mij van je instellingen af of je alleen de onderwerpen of de hele e-mail ophaalt)

[ Voor 27% gewijzigd door --Niels-- op 07-11-2007 00:01 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.