@rowicom: zelfde hier aan de hand. ik denk dat het iets te maken heeft met de multiple inboxes die bij mij onder de gewone inbox laden. k heb het echter nog niet uitgetest.
Even melden dat ik dit probleem niet heb. Ik gebruik Fx 3.1b3 op Ubuntu 8.10. Ik heb wel geen (directe) mogelijkheid om dit te testen in IE7 of Chrome.rowicom schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:34:
Heb sinds vrijdag dat als Gmail geopend wordt of als ik op Postvak IN klik, dat de browser meteen naar onderaan de pagina springt. Alsof je op END gedrukt hebt.... Heel vreemd. Gebeurt zowel in Chrome als in IE7.... Hebben jullie dat ook?
Ik heb ook multiple inboxes en ik heb het probleem niet. Ik heb wel dat als ik de offline support (Goolge Gears) inschakel dat heel de opmaak uit zijn verband wordt gertrokken (dat tabelletje met inbox, sent enz wordt bijvoorbeel 600 pixels breed). Ik laat dat dus maar uitstaan.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het heeft inderdaad met multiple inboxes te maken. Ik heb is:starred onderaan het normale postvak in en dan springt de browser dus meteen naar beneden. Laat is:starred nu maar boven het postvak in verschijnen, maar handig en fraai vind ik dat niet.Marzman schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:06:
Ik heb ook multiple inboxes en ik heb het probleem niet. Ik heb wel dat als ik de offline support (Goolge Gears) inschakel dat heel de opmaak uit zijn verband wordt gertrokken (dat tabelletje met inbox, sent enz wordt bijvoorbeel 600 pixels breed). Ik laat dat dus maar uitstaan.
Leuk, ongedocumenteerde feature. Tot een week geleden was dit nog niet...
Klopt, dat stoorde me ook sinds kort. Ik heb Multiple Inboxes maar voor nu weggehaald, het lijkt me nog buggy. Als je in de settings op 'No Inbox' klikt (wat eigenlijk zou moeten betekenen dat er geen Multiple Inboxes is, neem ik aan) blijft het nog tonen maar dan boven de gewone Inbox. Dus heb ik gewoon alle is:starred en andere meuk maar weggehaald. Ik zie later nog wel of ze het gefixt hebben, het was gewoon te irritant nu.rowicom schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:26:
[...]
Het heeft inderdaad met multiple inboxes te maken. Ik heb is:starred onderaan het normale postvak in en dan springt de browser dus meteen naar beneden. Laat is:starred nu maar boven het postvak in verschijnen, maar handig en fraai vind ik dat niet.
Leuk, ongedocumenteerde feature. Tot een week geleden was dit nog niet...
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Het lijkt erop dat het probleem van de multiple inboxes verdwenen is... Geen naar beneden springend scherm meer hier.
Wel heb ik een inbox waar de melding "No messages match this search." verschijnt, en dit terwijl er toch zeker wel berichten aan de zoekopdracht voldoen! Een beetje raar dus.
Wel heb ik een inbox waar de melding "No messages match this search." verschijnt, en dit terwijl er toch zeker wel berichten aan de zoekopdracht voldoen! Een beetje raar dus.
Zou lekker zijn als er geen messages waren (ik heb een "Search results for: is:Mantis is:unread" inbox) dat die box gewoon zou inklappen. Nu neemt ie de helft van m'n scherm op, tamelijk nutteloos
Weet er iemand hoe je labels uit de inbox view kunt verwijderen (lees: onzichtbaar maken?). Omdat je op je iPhone niet kunt zoeken, heb ik heel veel automatische labels aangemaakt waarmee ik snel e-mail terug kan vinden. Dit resulteert er echter in dat mijn mails soms wel zes labels hebben!
Mijn inbox view op mijn pc op gmail.com is dus erg labelachtig, terwijl ik graag de snippets van de mails wil zien. Iemand een idee?
Mijn inbox view op mijn pc op gmail.com is dus erg labelachtig, terwijl ik graag de snippets van de mails wil zien. Iemand een idee?
Een filter maken met archive (skip inbox) ?
Sowieso, je inbox is bedoelt om niet al te veel mails daarin te hebben, maar na tijdje te archiven (iets wat echt veel te weinig mensen doen) en niet om alle mail te laten aanbakken daar
Sowieso, je inbox is bedoelt om niet al te veel mails daarin te hebben, maar na tijdje te archiven (iets wat echt veel te weinig mensen doen) en niet om alle mail te laten aanbakken daar
[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 17-03-2009 12:41 ]
volgens mij bedoelt hij alleen dat het labeltje zelf niet zichtbaar wordt gemaakt. Denk dat je dan met de stylesheet moet gaan rommelen. Echter op een iPhone zal dat denk ik lastiger zijn aan te passen dan met bijv. firefox op de pc.apNia schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:40:
Misschien dat m.google.com/mail wel beter werkt.
Ja, ik bedoel wat Palomar zegt!
Inbox is een plek voor nieuwe mail en mail waar ik nog iets mee moet. Alleen zie ik de snippet van die mail niet omdat de hele regel door alle tags wordt gebruikt!
Het gaat dus inderdaad om een optie of (greasemonkey)script die de labels niet laat zien in de mailbox (dus ook niet bij all mail).
Op de iPhone is alles prima > ingebouwde mailbox, remember?
Het gaat dus inderdaad om een optie of (greasemonkey)script die de labels niet laat zien in de mailbox (dus ook niet bij all mail).
Op de iPhone is alles prima > ingebouwde mailbox, remember?
Wat heb je daar voor last van dan, als je die mail laat 'aanbakken' daar? Mail die ik nog niet gelezen heb is vetgedrukt en mail waar ik wat mee moet voorzie ik van een ster. En voor de rest zal het me een zorg zijn dat ze nog steeds in Postvak In staan.... Of zie ik dat verkeerd?apNia schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:40:
idd, volgens mij maakt het niks uit. Tot een tijdje geleden deed ik het precies zo. Alleen heb ik laatst eens al mijn oude mail gearchiveerd, zodat er alleen nog mail in mn inbox stond die ik evt. op korte termijn nog nodig had of nog moest beantwoorden. Is imo nog net iets overzichtelijker.
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 17-03-2009 17:08 ]
Ik kan me zo voorstellen dat gearchivede mail aan Google's kan staat voor een doelbewuste keuze van gewenste mail. Zo kan je spamfilter hiervan afhankelijk zijn.
Misschien snellere searches doordat conversations vanaf dat punt misschien anders geindexed worden omdat de conversations 'over' zijn.
Sneller inladen van je inbox sowieso.
En 't is wat overzichtelijker, maar dat is een preference natuurlijk
Misschien snellere searches doordat conversations vanaf dat punt misschien anders geindexed worden omdat de conversations 'over' zijn.
Sneller inladen van je inbox sowieso.
En 't is wat overzichtelijker, maar dat is een preference natuurlijk
Gmail heeft nu een nieuwe functie: Undo send 
Voor als je snel nog iets aan wil passen in je mail, of wil toevoegen, of als je spijt hebt van je mailtje
Voor als je snel nog iets aan wil passen in je mail, of wil toevoegen, of als je spijt hebt van je mailtje

[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 20-03-2009 10:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
dat is gaafanandus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:56:
[afbeelding]
je wil niet weten hoe vaak ik iets vergeet, zo vlak na het versturen
...less is more
Lijkt me niet, je had dat ook al in outlook 2003 dacht ik, daar heet het revoke message ofzo.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Nee hoor, dat kan met Exchange ook al jaren, dus het zou goed kunnen dat het echt waar is.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:11:
Is dat een 1 april grap of hoe moet ik het zien
Ah, je was me voor. Ik wilde het net posten.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:56:
[afbeelding]
Nu is er 1 dingetje: je schijnt het te kunnen instellen in Instellingen -> Labs -> ... . Maar waar staat Labs dan? Ik hoop ook dat ik deze feature in kan stellen in Windows Live Mail. Alleen heb je geen Undo Send-button, lijkt me.
Verwijderd
Hmm die undo actie werkt dus blijkbaar echt
Naar mijn zelfde gmail account krijg ik het meteen in de inbox te zien na het zenden, gelijk op undo gedrukt en wordt ie weer uit de inbox verwijderd. Ook nog even een testje gedaan naar mijn @home account en je hebt dus inderdaad een paar seconden de tijd om gebruik te kunnen maken van de undo functie.
Maar ik zet hem toch maar weer uit denk ik, straks ga ik er teveel op vertrouwen en wordt het een gewoonte om te vertrouwen op die undo functie. Gewoon even extra blijven nadenken voordat je op verzenden gaat drukken. Straks stuur je info in een mail die je niet wilt versturen.
Maar ik zet hem toch maar weer uit denk ik, straks ga ik er teveel op vertrouwen en wordt het een gewoonte om te vertrouwen op die undo functie. Gewoon even extra blijven nadenken voordat je op verzenden gaat drukken. Straks stuur je info in een mail die je niet wilt versturen.
Die undo-functie haalt de mail niet terug, zoals bijv. Exchange. Het is veel simpeler:
Hij verstuurd pas na 5 seconden de mail, binnen die 5 seconden kun je het dus annuleren
Zie: http://gmailblog.blogspot...ew-in-labs-undo-send.html
Hij verstuurd pas na 5 seconden de mail, binnen die 5 seconden kun je het dus annuleren
Zie: http://gmailblog.blogspot...ew-in-labs-undo-send.html
Hmm.. zou dat gewoon in een balkje van boven moeten staan? Het werkt bij mij nog niet.
Zou het komen doordat ik de taal op nederlands heb staan?
Het is (uiteraard) een lab-functie. Dus even op english (US) zetten en labs inschakelen!gersompie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:41:
Hmm.. zou dat gewoon in een balkje van boven moeten staan? Het werkt bij mij nog niet.
In Google Apps Gmail zit het nog niet (bij mij in ieder geval, ik heb ook nog steeds geen themes).
/▌
Labs is het groene erlenmeyertje:Jejking schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:26:
[...]
Ah, je was me voor. Ik wilde het net posten.
Nu is er 1 dingetje: je schijnt het te kunnen instellen in Instellingen -> Labs -> ... . Maar waar staat Labs dan? Ik hoop ook dat ik deze feature in kan stellen in Windows Live Mail. Alleen heb je geen Undo Send-button, lijkt me.

Je kunt labs ook activeren zonder van taal te hoeven veranderen: https://mail.google.com/m...ui=2&fs=1&view=pu&st=labs
werkt toch niet....
[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 20-03-2009 19:37 ]
Wat je wel kunt doen is gmail op engels zetten, wat labfuncties aanzetten, en weer terugswitchen naar nederlands. Een hoop functies blijven dan gewoon werken.
precies, zo heb ik het zonet ook gedaanmcDavid schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:15:
Wat je wel kunt doen is gmail op engels zetten, wat labfuncties aanzetten, en weer terugswitchen naar nederlands. Een hoop functies blijven dan gewoon werken.
Dat zal wel zijn omdat die development-zooi nog niet (helemaal) vertaald is. Vette functie in ieder geval! Dit zal heel wat 'oja en hier is de bijlage ook nog'-mailtjes schelenmaarud schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:19:
[...]
precies, zo heb ik het zonet ook gedaanDe functies zijn zelfs ook in het Nederlands, dus waarom ze dan niet meteen die hele Labs functie aanzetten is mij ook een vraag...
Waarom je GMail in het Nederlands zou willen is me overigens een raadsel. Software en websites zijn vaak zo knullig vertaald dat ik opties niet meer kan vinden en me kapot erger aan het maffe taalgebruik

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 21-03-2009 00:25 ]
Wat een handige functie. Gebeurd me vaak genoeg dat ik snel zie dat ik een foutje heb gemaaktanandus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:56:
[afbeelding]
In de Nederlandse staat er keurig na het activeren:
Met meer programma's is het zo dat als je eerst de Nederlandse óf Engelse versie gebruikt, daar je weg in weet te vinden en vervolgens out of the blue met de andere taal moet gaan werken is het inderdaad in het begin een hel om al je opties etc. weer terug te vinden. Mij moet je geen Engelse Publisher 2007 voorzetten als ik altijd met een NL Publisher 2003 werk en snel wat gedaan moet hebben
Als je
De Title Tweaks zou ik graag in de Nederlandse terugzien.Verzenden ongedaan maken: Annuleringsperiode verzenden: [5] seconden
Ik kan prima Engels, het is alleen dat als je vrijwel alleen Nederlandse mailtjes met af en toe een Engelse nieuwsbrief krijgt een volledige Engelse UI een beetje raar staat voor iemand die over je schouder meekijkt.TheZeroorez schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:57:
Waarom je GMail in het Nederlands zou willen is me overigens een raadsel.
Ik gebruik al vanaf het begin de NL-versie en kan hier prima mee uit de voeten, maar als je idd eerst de Engelse gewend bent en weet wat een betere vertaling was geweest is het inderdaad knullig en irritant.Software en websites zijn vaak zo knullig vertaald dat ik opties niet meer kan vinden en me kapot erger aan het maffe taalgebruik
Met meer programma's is het zo dat als je eerst de Nederlandse óf Engelse versie gebruikt, daar je weg in weet te vinden en vervolgens out of the blue met de andere taal moet gaan werken is het inderdaad in het begin een hel om al je opties etc. weer terug te vinden. Mij moet je geen Engelse Publisher 2007 voorzetten als ik altijd met een NL Publisher 2003 werk en snel wat gedaan moet hebben
Als je
Ik vind het wel fijn dat het nu ein-de-lijk mogelijk is om je signature bij het beantwoorden van een bericht boven het gequote bericht te kunnen plaatsen.
In plaats van
In plaats van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Hallo, Bedankt voor de bevestiging. > Beste, > Uw verzoek is hierbij bevestigd. > Groeten, Y. >>Beste, >> Ik verzoek u! >> Groeten, ik. Groeten, ik. |
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Niet om vervelend te zijn, maar dat kan al een half jaar oidCodeCaster schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:54:
Ik vind het wel fijn dat het nu ein-de-lijk mogelijk is om je signature bij het beantwoorden van een bericht boven het gequote bericht te kunnen plaatsen.
Hardstikke leuk hoor, die optie om een verzonden bericht ongedaan te maken, maar 5 seconden is natuurlijk veel te kort. Dan moet je echt direct al je muis in de aanslag hebben en precies op de tijd de annuleer-link aanklikken. Mooier zou het zijn als je bij de instellingen kunt kiezen uit een rijtje mogelijkheden... 10 seconden, 30 seconden, 1 minuut, 3 minuten.
Zou ik 'm zelf op 1 minuut zetten, want dat is dan de periode waarbinnen mij nog wel eens wat te binnen schiet. En in de hectiek van de dag is 1 minuut natuurlijk niet lang.
En dan evengoed een link om 'm toch direct (geforceerd) te verzenden als er haast bij is. Dus boven je bericht een regel 'uw bericht wordt over 1 minuut verzonden. Klik hier om 'm NU DIRECT te verzenden'
Zou ik 'm zelf op 1 minuut zetten, want dat is dan de periode waarbinnen mij nog wel eens wat te binnen schiet. En in de hectiek van de dag is 1 minuut natuurlijk niet lang.
En dan evengoed een link om 'm toch direct (geforceerd) te verzenden als er haast bij is. Dus boven je bericht een regel 'uw bericht wordt over 1 minuut verzonden. Klik hier om 'm NU DIRECT te verzenden'
Nooit gezienLeftblank schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:20:
[...]
Niet om vervelend te zijn, maar dat kan al een half jaar oid

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Vind dat ook raar hoor dat dat niet instelbaar is. Maar dat zou betekenen dat de server allerlei losse queues moet hebben voor elk gewenste delay, wat misschien begrijpelijk is. Evengoed vind ik ook dat 5 seconden gewoon echt te snel is. Neem dan default inderdaad 1 minuut.
Dan word email wel heel langzaam.apNia schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:22:
Vind dat ook raar hoor dat dat niet instelbaar is. Maar dat zou betekenen dat de server allerlei losse queues moet hebben voor elk gewenste delay, wat misschien begrijpelijk is. Evengoed vind ik ook dat 5 seconden gewoon echt te snel is. Neem dan default inderdaad 1 minuut.
Coïtus ergo sum
1 minuut zou mij juist veel te lang zijn.
Vaak krijg ik een mailtje, stuur een reactie, en heb binnen een minuut alweer een tegenreactie van de ander die ook zijn mail nog heeft openstaan. Een minuut vertraging is dan best significant!
Vaak krijg ik een mailtje, stuur een reactie, en heb binnen een minuut alweer een tegenreactie van de ander die ook zijn mail nog heeft openstaan. Een minuut vertraging is dan best significant!
Er is trouwens al een optie in gmail labs die je waarschuwt wanneer je de bijlage vergeet:
Forgotten Attachment Detector
Volgens mij waarschuwt dat tooltje wanneer het woordje 'attachment' voorkomt in de e-mail terwijl er geen bijlage bijzit. Dit zou dan helaas natuurlijk niet werken met het woordje 'bijlage'
Volgens mij waarschuwt dat tooltje wanneer het woordje 'attachment' voorkomt in de e-mail terwijl er geen bijlage bijzit. Dit zou dan helaas natuurlijk niet werken met het woordje 'bijlage'
Nee, die waarschuwt toch als je wél een bijlage hebt aangeklikt, maar geen bestand hebt geselecteerd en hem dan probeert te versturen.gersompie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:36:
Er is trouwens al een optie in gmail labs die je waarschuwt wanneer je de bijlage vergeet:
Nee toch?me_mrtn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:39:
[...]
Nee, die waarschuwt toch als je wél een bijlage hebt aangeklikt, maar geen bestand hebt geselecteerd en hem dan probeert te versturen.
Bovendien moet je met de nieuwe uploadmethode perse een bestand selecteren. Die methode werkt niet meer met een input type file maar met flash.Turn on the Forgotten Attachment Detector in Labs, and you'll get an alert if you mention attaching a file but forget to do so.
Ja.. nu weet ik het zeker :):
The attachment detector couldn't recognize patterns like "I attached a file", "Check the attached file", but it worked when using: "I've attached..." and "I have attached".
[ Voor 32% gewijzigd door Gersomvg op 23-03-2009 15:55 ]
Daarom zit de optie ook in Labs en wordt ie niet opgedrongen hemcDavid schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:32:
Whoops, dan is dat een functie die ik even heb gemist.gersompie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:42:
Nee toch?
Bovendien moet je met de nieuwe uploadmethode perse een bestand selecteren. Die methode werkt niet meer met een input type file maar met flash.
Ja.. nu weet ik het zeker :):
Die functie vertalen mogen ze wat mij betreft als prio 1 op de to-do list zetten!gersompie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:36:
Ik help ze even: Het bijlage vergeten alarm (tm).mcDavid schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:13:
[...]
Die functie vertalen mogen ze wat mij betreft als prio 1 op de to-do list zetten!
Ga ik net naar http://gmail.google.com krijg ik de volgende tekst:
Lieber Nutzer,
in Deutschland heißt unser E-Mail-Service Google Mail, nicht Gmail.
Sie können Ihre E-Mails in Deutschland direkt unter http://mail.google.com abrufen.
Ihr Google-Team
Der E-Mail-Service von Google ist in Deutschland nicht mehr über die von Ihnen eingegebene URL abrufbar.
Allgemeine Informationen zu Google finden Sie in Deutschland wie gewohnt unter www.google.de oder www.google.com.
Lieber Nutzer,
Sie können Ihre E-Mails in Deutschland direkt unter http://mail.google.com abrufen.
Ihr Google-Team
Der E-Mail-Service von Google ist in Deutschland nicht mehr über die von Ihnen eingegebene URL abrufbar.
Allgemeine Informationen zu Google finden Sie in Deutschland wie gewohnt unter www.google.de oder www.google.com.
Hahahemiparo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:03:
Ga ik net naar http://gmail.google.com krijg ik de volgende tekst:
Lieber Nutzer,
Ihr Google-Team
Google herkent je misschien per ongeluk even als Duitser
Dat idee had ik al alleen waarom ik (opeens?) als Duitser gezien wordt...?
EDIT: en ik ben weer Duitser af... toch leuk om te weten hoe en wat... wie weet het?
EDIT: en ik ben weer Duitser af... toch leuk om te weten hoe en wat... wie weet het?
[ Voor 37% gewijzigd door hemiparo op 23-03-2009 21:10 ]
misschien is het zelf ook wel te greasemonkeyen... match op "bijlage" en "bijgevoegd" lijkt me voldoende!RetroTycoon schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:22:
[...]
Ik help ze even: Het bijlage vergeten alarm (tm).
moet zeggen bevalt me prima
gebruik het al jaren en nooit geen gezeik
gebruik het al jaren en nooit geen gezeik
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
zul je net zien: klik ik per-ongeluk op "send", ben ik te laat bij de "unsend"mcDavid schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:32:

Wellicht is iets langer toch handiger
En ik ben weer Duitser...?hemiparo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:09:
Dat idee had ik al alleen waarom ik (opeens?) als Duitser gezien wordt...?
Misschien je bookmark aanpassen van gmail.google.com naar mail.google.comhemiparo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:21:
En ik ben weer Duitser...?Kan het iets van Ziggo zijn?
Tuurlijk kan datWiethoofd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:23:
[...]
Misschien je bookmark aanpassen van gmail.google.com naar mail.google.com
Ik heb voortaan dagelijks:
Account Lockdown: Unusual Activity Detected
This account has been locked down due to unusual account activity. It may take up to 24 hours for you to regain access.
Dat duurt dan een tijdje (uurtje ofzo), en dan werkt alles weer normaal.
Heeft iemand anders dit ook? Zou dit kunnen doordat ik vanuit verschillende IP's check of er mail is?
This account has been locked down due to unusual account activity. It may take up to 24 hours for you to regain access.
Heeft iemand anders dit ook? Zou dit kunnen doordat ik vanuit verschillende IP's check of er mail is?
Misschien dat je te veel mail ontvangt? Mensen die GmailFS gebruiken worden ook wel eens tijdelijk afgesloten omdat er dan nogal veel data overheen gaat.
/▌
Ik check ook dagelijks vanaf minimaal 4 ip adressen mijn mail en ik heb hier geen last van. Probeer je wachtwoord eens te wijzigen en bekijk of je het dan nog steeds hebt.catchingfire schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:58:
Nee dat is het niet, <10 inbox mails per dag (geen mega-attachements), ~20 junks.Marzman schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:36:
Misschien dat je te veel mail ontvangt? Mensen die GmailFS gebruiken worden ook wel eens tijdelijk afgesloten omdat er dan nogal veel data overheen gaat.
maar even instellen dan maarmcDavid schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:15:
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Mooi, sinds enkele dagen hoeft dit niet meer. Labs is nu ook binnen de Nederlandse taal beschikbaar.mcDavid schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:15:
Ik heb een kennis vanavond aan de lijn gehad over het feit dat mails vanaf Hetnet niet meer aankomen bij Gmail. Dat terwijl doorsturing gewoon aan staat. Er zijn meer mensen met dit probleem zie http://www.google.com/sup...e70004666d7a3882b9&hl=nl3
Meer mensen last van? Wat zullen ze afgelopen weekend veranderd hebben waardoor het niet meer werkt
Meer mensen last van? Wat zullen ze afgelopen weekend veranderd hebben waardoor het niet meer werkt
Doorsturing? Ik laat Gmail gewoon m'n Hetnet email poppen? Zover toe komen ze aan.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Grote nadeel van mail ophalen in plaats van doorsturen vind ik, dat het dan maximaal een uur kan duren voordat je mail er is. Er wordt slechts 1x per uur gepolled, maar als je 'm door laat sturen heb je 'm direct. Natuurlijk kun je het pollen wel forceren, maar dat zijn dan weer extra handelingen...Trinsec schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:46:
Doorsturing? Ik laat Gmail gewoon m'n Hetnet email poppen? Zover toe komen ze aan.
Daarom laat ik ze zowel doorsturen als pollen. Je zou zeggen dat je dan dubbele mails in je mailbox krijgt maar dit is dus niet het gevalrowicom schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:17:
[...]
Grote nadeel van mail ophalen in plaats van doorsturen vind ik, dat het dan maximaal een uur kan duren voordat je mail er is. Er wordt slechts 1x per uur gepolled, maar als je 'm door laat sturen heb je 'm direct. Natuurlijk kun je het pollen wel forceren, maar dat zijn dan weer extra handelingen...
Ben zelf sinds een aantal maanden overgestapt van yahoo (de oude interface) naar gmail en gmail bevalt echt zo veel beter dan yahoo. Ik wou dat ik eerder was overgestapt. Niet alleen de mail werkt fijner, ook de agenda.
Gebruik je Gmail als online opslagdrive? Teveel data traffic zorgt er dan namelijk voor dat hij je tijdelijk blokkeert.catchingfire schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:58:
Kan dit ook met Yahoo? Heb het wel geprobeerd maar kwam er niet uit. volgens mij moet je een Yahoo Plus account hebben.vogelaarke135 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:
Gmail lijkt mij de eerste waarbij je meerdere bestanden tegelijk kan attachen? Was in ieder geval altijd een grote ergernis, vooral bij het oude hotmail. Erg netjes!
Over hotmail gesproken: op dit moment is mijn Gmail mijn hotmail account (gebruik t alleen voor sporadische dingetjes, zoals kamernet.nl) aan t binnen hengelen met de POP3 fetcher. Met inbox skipper + automatisch taggen van de hotmailDus kan makkelijk via Gmail bij mijn hotmailmailtjes zonder geclutter in mn Gmail inbox
De settings die ik gebruikt heb:
POP server: pop3.live.com (Port 995)
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com (Port 25) (niet nodig, je kunt je custum From: adres instellen, zodat beantwoorden van mailtjes via je ...@hotmail.com adres gaat)
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes
Bron: http://windowslivewire.sp...!32413.entry?sa=361649831
Weet je wat ik graag aan zou willen kunnen passen? De allerbovenste regel in Gmail, die met de links naar Agenda/Documenten/Foto's/Reader/Het internet/enz.
Daar zou ik namelijk ook heel graag Google Notebook (kladblok) bij willen zetten. Daar kun je nu wel komen via het [meer]menu, maar dat is dan wat omslachtiger....
Google Notebook, geweldige applicatie waar ik allerlei aantekeningen, wetenswaardigheden, reminders en andere 'notitieboekjes' heb aangemaakt.... http://google.com/notebook voor hen die het nog niet kennen...
Daar zou ik namelijk ook heel graag Google Notebook (kladblok) bij willen zetten. Daar kun je nu wel komen via het [meer]menu, maar dat is dan wat omslachtiger....
Google Notebook, geweldige applicatie waar ik allerlei aantekeningen, wetenswaardigheden, reminders en andere 'notitieboekjes' heb aangemaakt.... http://google.com/notebook voor hen die het nog niet kennen...
Inderdaad, helemaal mee eens! Ik gebruik notebook ook erg veel; zeker omdat de Google Toolbar de bookmarks ook opslaat in notebook. En met de fantastische API die Google levert kun je de notes ook nog eens supergoed integreren op je eigen geproggde startpagina / mobiele telefoon.rowicom schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:59:
Weet je wat ik graag aan zou willen kunnen passen? De allerbovenste regel in Gmail, die met de links naar Agenda/Documenten/Foto's/Reader/Het internet/enz.
[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 02-04-2009 14:01 ]
Nope.. ik heb nu 't idee dat ik de vinger erachter heb... de extention webmail notifier voor Firefox. Sinds ik die gedisabled heb heb ik er geen last meer van (tot nu toe).juanita schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:38:
Gebruik je Gmail als online opslagdrive? Teveel data traffic zorgt er dan namelijk voor dat hij je tijdelijk blokkeert.
Ik denk niet dat de kans erg groot is dat Google Notebook daar gaat toevoegen aangezien ze de ontwikkeling gestopt hebben. Erg jammer, vind het ook wel handig.rowicom schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:59:
Ik gebruik daarvoor de extention van Google zelf "Gmail notifier", deze heeft dacht ik iets minder opties, maar ik heb geen last dat ik een melding krijg dat ik teveel data gebruik.catchingfire schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:36:
[...]
Nope.. ik heb nu 't idee dat ik de vinger erachter heb... de extention webmail notifier voor Firefox. Sinds ik die gedisabled heb heb ik er geen last meer van (tot nu toe).
De extension Gmail Notifier is niet gemaakt door Google, de desktop applicatie (die nu samen met Google Talk ingebakken zit geloof ik), neemt niet weg dat 't een heerlijke addon is die tot nu toe altijd perfect werkt--Niels-- schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:13:
Ik gebruik daarvoor de extention van Google zelf "Gmail notifier", deze heeft dacht ik iets minder opties, maar ik heb geen last dat ik een melding krijg dat ik teveel data gebruik.
Ook hier een tijdenlange notebook gebruiker. 3 maanden geleden mijn google notebooks geimporteerd in Evernote. Samen met de firefox plugin, desktop applicatie en iphone app werkt dit echt geniaal. Al mijn handgeschreven notes worden OCR gescant en zoekbaar gemaakt. Dit geld ook voor alle andere plaatjes met tekst. Dit is google notebook maar dan veel beter!rowicom schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:59:
Behalve hierboven genoemde alternatieven kun je ook eens kijken wat er gebeurt als je de verversingsfrequentie van die extensie omhoog zet.catchingfire schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:36:
[...]
Nope.. ik heb nu 't idee dat ik de vinger erachter heb... de extention webmail notifier voor Firefox. Sinds ik die gedisabled heb heb ik er geen last meer van (tot nu toe).
Ik heb gmail notifier op 5 minuten staan en dat gaat prima.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Gmail over de zeik gaat van een ander google-tooltje...
Vond 'm beetje ver gezocht. Zal de economische crisis wel zijn
Juist!!!
De thema's en labs zitten nu ook in google apps!!
(weet niet of dat bij de betaalde versie al was maar bij de gratis in ieder geval nog niet)
[ Voor 3% gewijzigd door Gersomvg op 03-04-2009 14:59 ]
Jeej, heb ook Labs. Meteen maar even paar functies aangezet (taken, markeren als gelezen en de mogelijkheid om een mail te annuleren na het versturen ).
Worden die Labs onderdelen ontwikkeld door google zelf?
Worden die Labs onderdelen ontwikkeld door google zelf?
Do what you love, do it often
Beetje mosterd na de maaltijd, maar die Labs zaten al lang in Google Apps. Je moest hem alleen even op Engels zetten, het een en ander aanzetten, en terug naar Nederlands. Nu is het natuurlijk veel handiger.
Labs wel ja, maar thema's niet hoor?gersompie schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:59:
Juist!!!De thema's en labs zitten nu ook in google apps!!
(weet niet of dat bij de betaalde versie al was maar bij de gratis in ieder geval nog niet)
Heb 't ook in apps hoor 
Zal wel gefaseerd gaan.
Zal wel gefaseerd gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door apNia op 04-04-2009 10:10 ]
Themes heb ik ergens deze week erbij gekregen in apps. Ze doen het inderdaad gefaseerd.
/▌

Edit:
Op welke dag is Gmail nou 5 geworden? Was het niet 1 april?
(Ik las op Neowin dat het vandaag is, maar ik heb mijn twijfels)
Edit:
1 april inderdaad:
http://www.google.com/press/pressrel/gmail.html
Desalniettemin, gefeli, Gmail
[ Voor 89% gewijzigd door anandus op 06-04-2009 16:00 ]
Het was 1 april ja. Weet nog dat we bij 1GB het gevoel hadden dat het een april fools grapje was. Destijds was Hotmail geloof ik maar 2, 5 of hooguit 10MB
Klopt, dit komt ook terug in een wel leuke post op de Googleblog.apNia schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:01:
Het was 1 april ja. Weet nog dat we bij 1GB het gevoel hadden dat het een april fools grapje was. Destijds was Hotmail geloof ik maar 2, 5 of hooguit 10MB
Erg vervelend, hier is mijn Gmail al een uur down. Ook de ui=1 of ui=html werken niet. Ik zie op twitter dat er nog wel meer mensen last van hebben.
Temporary Error (500)
We’re sorry, but your Gmail account is temporarily unavailable. We apologize for the inconvenience and suggest trying again in a few minutes.
........................................................................................................................................................
Ja, hier was Gmail ook down. Maar was maar gedurende een hele korte tijd. Rond die tijd werkte Google zelf ook niet, net als de Google Calendar. Vaag, en niet netjes. Maarja, gelukkig duurde het maar heel even.
Google zelf werkt hier wel gewoon, Gmail blijft nu gewoon eindeloos laden. Mooie tijd om boodschappen te gaan doen en lekker te gaan koken
........................................................................................................................................................
gmail refreshed telkens een witte pagina bij mij.
na 1min Request-URI Too Large
The requested URL /accounts/ServiceLogin... is too large to process.
alleen in firefox merk ik nu.
na 1min Request-URI Too Large
The requested URL /accounts/ServiceLogin... is too large to process.
alleen in firefox merk ik nu.
[ Voor 9% gewijzigd door fespen op 07-04-2009 21:34 ]
Als je alle voordelen van Gmail op een rijtje zet, is voor mij de beschikbaarheid en de compleetheid wel het grootste pluspunt. Beschikbaar overal ter wereld en wat betreft inkomende en uitgaande mail alsmede contactpersonen altijd compleet. Tot zover voor de trouwe gebruikers niets nieuws onder de zon overigens.
Wat ik ook heel graag onder die twee voordelen zou willen scharen, is de organisatie van m'n favoriete sites. Ik heb dan nu wel een accountje bij quickbookmarks.com, maar toch zou ik die url's liever binnen 'het portal' van Gmail willen hebben. Een handigheidje dus om binnen Gmail ook direct over je favorieten te beschikken, zonder al te veel concessies te doen aan de compactheid van het navigatiemenu. Ben benieuwd wat voor truc of listige kunstgreep jullie daar voor bedacht hebben....
Wat ik ook heel graag onder die twee voordelen zou willen scharen, is de organisatie van m'n favoriete sites. Ik heb dan nu wel een accountje bij quickbookmarks.com, maar toch zou ik die url's liever binnen 'het portal' van Gmail willen hebben. Een handigheidje dus om binnen Gmail ook direct over je favorieten te beschikken, zonder al te veel concessies te doen aan de compactheid van het navigatiemenu. Ben benieuwd wat voor truc of listige kunstgreep jullie daar voor bedacht hebben....
Je kunt met labs toch Google Gadgets toevoegen aan Gmail? Er zijn vast wel gadgets te vinden die je bookmarks laat bijhouden.
Ik merk dus ook dat gmail steeds meer een portal word in plaats van 'gewoon' een emailclient. Dit is op te lossen door igoogle te gebruiken. Hierin heb je veel meer mogelijkheden om contacten/mail/calendar/twitter/search en nog veel meer in te verwerken. Ik ben er ook een beetje van teruggekomen. Ik had dus allerlei gadgets aanstaan (waaronder de calendar) maar de pagina werd steeds trager. Vanaf nu hou ik gmail lekker clean en gebruik ik wel igoogle als portal.rowicom schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:27:
Als je alle voordelen van Gmail op een rijtje zet, is voor mij de beschikbaarheid en de compleetheid wel het grootste pluspunt. Beschikbaar overal ter wereld en wat betreft inkomende en uitgaande mail alsmede contactpersonen altijd compleet. Tot zover voor de trouwe gebruikers niets nieuws onder de zon overigens.
Euh... een kunstgreep zou ik het inschakelen van de labfunctie "quick links" toch niet echt willen noemenrowicom schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:27:
-edit- dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door mcDavid op 08-04-2009 12:56 ]
Dit topic is gesloten.