Gmail: Email dienst van Google! deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 79.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:55:
[...]

Euh... een kunstgreep zou ik het inschakelen van de labfunctie "quick links" toch niet echt willen noemen :P
Nee, de lab functie "Snelkoppelingen" werkt alleen voor locaties binnen Gmail zelf.
rowicom schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:27:
Als je alle voordelen van Gmail op een rijtje zet, is voor mij de beschikbaarheid en de compleetheid wel het grootste pluspunt. Beschikbaar overal ter wereld en wat betreft inkomende en uitgaande mail alsmede contactpersonen altijd compleet. Tot zover voor de trouwe gebruikers niets nieuws onder de zon overigens.
Wat ik ook heel graag onder die twee voordelen zou willen scharen, is de organisatie van m'n favoriete sites. Ik heb dan nu wel een accountje bij quickbookmarks.com, maar toch zou ik die url's liever binnen 'het portal' van Gmail willen hebben. Een handigheidje dus om binnen Gmail ook direct over je favorieten te beschikken, zonder al te veel concessies te doen aan de compactheid van het navigatiemenu. Ben benieuwd wat voor truc of listige kunstgreep jullie daar voor bedacht hebben....
Dat kan best handig zijn ja, je kan melden dat je het mist, je weet nooit wat ze er mee doen?
http://groups.google.com/...bs-suggest-a-labs-feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer mensen waarbij GMail het nu niet doet? Ik had nl. iets heel vreemds. Er staat een groot pdf-bestand in mn inbox (10MB), waar de gmail-virusscanner heel veel moeite me had. Na een tijdje kwam er iets als 'oops, gmail virus scanner is not working right now, downlaod at your own risk'. Dus boeiend, maar toen ik het bestand wilde downloaden werkte heel mn Gmail niet meer. Ook niet meer via imap :X

[edit] werkt weer.. Kennelijk lockt ie je een paar minuten uit ofzo als je de server te zwaar belast.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 16-04-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Palomar schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:47:
Meer mensen waarbij GMail het nu niet doet? Ik had nl. iets heel vreemds. Er staat een groot pdf-bestand in mn inbox (10MB), waar de gmail-virusscanner heel veel moeite me had. Na een tijdje kwam er iets als 'oops, gmail virus scanner is not working right now, downlaod at your own risk'. Dus boeiend, maar toen ik het bestand wilde downloaden werkte heel mn Gmail niet meer. Ook niet meer via imap :X

[edit] werkt weer.. Kennelijk lockt ie je een paar minuten uit ofzo als je de server te zwaar belast.
Er stond dus een groot pdf bestand in je inbox, de virus checker van gmail 'waarschuwde' je.. en dan ga je het toch nog downloaden?
Ok..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quartex schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:01:
[...]

Er stond dus een groot pdf bestand in je inbox, de virus checker van gmail 'waarschuwde' je.. en dan ga je het toch nog downloaden?
Ok..
De virusscanner waarschuwde niet, maar haperde. Dat is wat anders, de virusscanner van Gmail blijft wel vaker ergens in hangen (dan zal het wel even te druk zijn).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
quartex schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:01:
[...]

Ok..
had dat bestand er zelf op gezet.... ;)
Marzman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:05:
[...]
De virusscanner waarschuwde niet, maar haperde. Dat is wat anders, de virusscanner van Gmail blijft wel vaker ergens in hangen (dan zal het wel even te druk zijn).
heb idd wel vaker dat het lang duurt. Wel vervelend, omdat mijn account gewoon 10 minuten niet bereikbaar was (was dat ene bestand net nodig).

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 16-04-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56
Ik twijfel een beetje of de automatische opschoon-functie in Prullenbak en Spam-bak wel goed werkt.... Als ik in mijn prullenbak kijk, dan staan daar mailtjes in van 1 maart bijvoorbeeld. Die zouden na 30 dagen automatisch worden opgeruimd, zo staat er boven. Ze staan er echter nog steeds! Denkfout mijnerzijds kan natuurlijk zijn, dat ze pas later dan 1 maart in de prullenbak terechtgekomen zijn en derhalve nog niet aan opschoning toe zijn... Maar ik weet zeker dat ze toch echt al langer dan 30 dagen geleden naar de prullenbak verhuisd zijn, dus....
Ditzelfde is het geval in de spambak. Ook daar staan mails in vanaf 1 maart tot heden. Van deze spam-berichten weet ik zeker dat ze op bijvoorbeeld 1 maart als spam aangemerkt zijn geworden.

Wie weet hoe het precies zit met de opschoon-policy van ons zo geliefde mailsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hmm... nu je het zegt ben ik ook maar eens gaan kijken. Ik heb nog berichten van 26 februari in m'n Spam-box staan. Blijkbaar gaat het niet helemaal goed dus met dat automatische verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
typo: had smpt ipv smtp

[ Voor 89% gewijzigd door rob1985 op 20-04-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 06:08
Is het in Gmail mogelijk om een lijst met mails én een vak waar de email getoond wordt weer te geven? Net zoals in Windows Live mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34
Dotto schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:34:
Is het in Gmail mogelijk om een lijst met mails én een vak waar de email getoond wordt weer te geven? Net zoals in Windows Live mail?
Niet via de officiële weg, maar wellicht kan http://userscripts.org je verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
Jammer, voornamelijke reden dat ik gmail nog niet als mijn primair emailadres wil gebruiken. Jammer Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
De laatste week moet ik steeds weer toestemming geven om afbeeldingen bij een bepaald bericht weer te geven. Je weet wel, dat je afbeeldingen van .....@..... in het vervolg altijd weer wilt geven. Van een aantal afzenders weet ik zeker dat ik dat al tijden geleden goedgekeurd had. Vreemd, net alsof m'n 'cookies' op de server van Gmail weg zijn.... Bovendien lijkt ie 't nu helemaal niet meer te onthouden, moet ik van dezelfde afzender elke keer toestemming geven...
Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
rowicom schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:37:
De laatste week moet ik steeds weer toestemming geven om afbeeldingen bij een bepaald bericht weer te geven. Je weet wel, dat je afbeeldingen van .....@..... in het vervolg altijd weer wilt geven. Van een aantal afzenders weet ik zeker dat ik dat al tijden geleden goedgekeurd had. Vreemd, net alsof m'n 'cookies' op de server van Gmail weg zijn.... Bovendien lijkt ie 't nu helemaal niet meer te onthouden, moet ik van dezelfde afzender elke keer toestemming geven...
Viel mij ook op... Je moet inderdaad telkens opnieuw op die link klikken, ondanks dat je aangeeft dat afbeeldingen van die afzender altijd moeten worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:38

N0 0B

cxb1=N#

Heeft iemand hier ook last van serverfouten? Mail op mac krijgt geen verbinding en webmail geeft fout 67.
Tijdelijke fout (500)

Het spijt ons, maar je Gmail-account is tijdelijk niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak; probeer het over een paar minuten nog eens opnieuw.

Ga naar het Helpcentrum van Gmail » als het probleem zich blijft voordoen.

Opnieuw proberen Afmelden

Gedetailleerde technische gegevens weergeven
Gedetailleerde technische gegevens verbergen
Numerieke code: 67

[ Voor 66% gewijzigd door N0 0B op 08-05-2009 12:13 . Reden: toevoeging foutbericht ]

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
N0 0B schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:11:
Heeft iemand hier ook last van serverfouten? Mail op mac krijgt geen verbinding en webmail geeft fout 67.
Ja, zelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, bij mij ligt het er ook uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Mijn Gmail stond nog open en gaf error 767 aan en probeerde steeds opnieuw te connecten. Bij het opnieuw laden van mail.google.com/mail krijg ik nu 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 17:28
Na inloggen krijg ik ook een foutmededeling:
"We’re sorry, but your Google Mail account is temporarily unavailable. We apologise for the inconvenience and suggest trying again in a few minutes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 23:16
same here.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

beany

Meeheheheheh

Zit ik verdorie net in een interessante mail-discussie met mijn vriendin over hoe we het komende weekend door gaan brengen, stopt google er mee :(

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

Sherlock

No Shit

The Gmail gadget does not support the "Always use https" setting that you chose in full Gmail. If you would like to use https, please open full Gmail. Learn more
en vervolgens is "full Gmail" niet te bereiken...
On a sidenote: sinds gisteren zijn de Enhanced Bookmarks ook verdwenen, wat is Google aan het doen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Dotto schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:34:
Is in principe niet nodig omdat Gmail de mails van dezelfde conversatie onder elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
En ik maar denken dat google alles zo redundant uitgevoerd had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 06-10 19:21
Hier precies hetzelfde.. op beide accounts.. Verdorie!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
rowicom schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:37:
De ervaring die ik heb is dat hij in de nederlandse evrsie het e-mail adres in de tekstmededeling op de verkeerde plek zet. Dan krijg je iets van:
Weet u zeker dat u afbeeldingen van wilt weergevenjuanita@tweakers.net

Heeft iemand die fout al gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Sherlock schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:16:
[...]

On a sidenote: sinds gisteren zijn de Enhanced Bookmarks ook verdwenen, wat is Google aan het doen?
Inline functie is deprecated in igoogle, ik hoop dat de author een fix verzint :/

Hier is gmail ook down, zelfs het helpcentrum geeft een 403.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik kan er ook niet in :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 14:46

lasharor

7 december 2004

Twitter barst atm van mensen waarvan de gmail niet werkt, veelal met error code 67 of 767

Dat app status ding meld dat er niets aan de hand is:

http://www.google.com/appsstatus

en nu niet meer:

11:19 AM We're aware of a problem with Google Mail affecting a significant number of users. The affected users are unable to access Google Mail. We will provide an update by May 8, 2009 2:19:00 PM UTC+2 detailing when we expect to resolve the problem. Please note that this resolution time is an estimate and may change.

[ Voor 48% gewijzigd door lasharor op 08-05-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 06-10 19:21
Bij mij doetie ut nu weer!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:15:
Zit ik verdorie net in een interessante mail-discussie met mijn vriendin over hoe we het komende weekend door gaan brengen, stopt google er mee :(
Ja, stel je voor dat je haar dadelijk nog moet bellen! Praten met je vriendin... yugh! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 11:13
Inmiddels geeft ie wel downtime aan.

Wat ben ik traag

En hij is weer up!

[ Voor 45% gewijzigd door me_mrtn op 08-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 14:46

lasharor

7 december 2004

en ik kan weer inloggen,

beetje vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ja heel vreemd dat er af en toe problemen zijn... Zucht.Ook het (altijd terugkerende) argument: redundant vind ik makkelijk. Als je ddenkt dat het zo makkelijk is, zet zelf zo'n dienst op....

Google is er absoluut niet bij gebaad dat ze (de laatste tijd) wat meer problemen hebben. Ze zetten erg in op dit soort SAAS diensten (heeft potentie een grote markt te worden) en door dit soort problemen komt dat niet echt van de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat ze nog altijd minder downtime hebben dan de gemiddelde betaalde ISP. Als je zelf een e-mailomgeving op zet zul je misschien (vooral in het begin, alles nieuw) minder storing hebben, maar als het mis gaat zullen de storingen ook veel langer duren. Het heeft er nu misschien 10 minuten uitgelegen, waar praten we over :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Werkt al weer hoor. Volgende keer als Gmail op z'n gat lijkt te liggen, en je weet niet of het aan jou ligt, kijk voor de gein eens hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sherlock schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:16:
[...]

Het blijven natuurlijk experimentele labs functies. Die kunnen ook weer verdwijnen (wegens geen succes, of technische problemen). Ik heb ook wel eens problemen met de Google Docs functie in Gmail dat die me uitlogt omdat ik niet in Google Docs ben ingelogd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Hier doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57
IJsbeer schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Ja heel vreemd dat er af en toe problemen zijn... Zucht.Ook het (altijd terugkerende) argument: redundant vind ik makkelijk. Als je ddenkt dat het zo makkelijk is, zet zelf zo'n dienst op....

Google is er absoluut niet bij gebaad dat ze (de laatste tijd) wat meer problemen hebben. Ze zetten erg in op dit soort SAAS diensten (heeft potentie een grote markt te worden) en door dit soort problemen komt dat niet echt van de grond.
Daarnaast gebruikt Google 't zelf ook (gohhh :P). Ze zijn er zelf bij gebaat om het mailverkeer weer zsm de lucht in te krijgen..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
juanita schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:19:
[...]

De ervaring die ik heb is dat hij in de nederlandse evrsie het e-mail adres in de tekstmededeling op de verkeerde plek zet. Dan krijg je iets van:
Weet u zeker dat u afbeeldingen van wilt weergevenjuanita@tweakers.net

Heeft iemand die fout al gemeld?
Je bedoelt dat er een spatie vergeten is en dat nu het woordje 'weergeven' automatisch deel uitmaakt van het emailadres? Tja, dat verklaart waarom ie 't ook niet onthoudt.... Bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
rowicom schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:00:
[...]

Je bedoelt dat er een spatie vergeten is en dat nu het woordje 'weergeven' automatisch deel uitmaakt van het emailadres? Tja, dat verklaart waarom ie 't ook niet onthoudt.... Bizar...
Niet alleen een vergeten spatie maar ook de volgorde staat verkeerd. Als ik het over een paar weken nog zie meld ik het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Bij mij staat er gewoon "Afbeeldingen van naam@domein.nl altijd weergeven" hoor ?
Heb gelukkig weer niks gemerkt van de storing. Wel vreemd dat ze daar de laatste tijd zo vaak last van hebben. Mooie is wel dat het vaak ontzettend snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 08:23

xon

Nu mail2web (pushmail) voor mijn mobile 6 telefoon niet meer bestaat (niet meer gratis) ben ik maar gaan kijken naar de mogelijkheden van gmail. Nu kan je daar IMAP instellen zodat je realtime in je mappen kan kijken.

Nou hartstikke goed...ik de boel instellen zoals google het wil en bij zend/ontvang wordt de hele zooi gedownload. Nu heb ik toch echt ingesteld dat het alleen de laatste 30 berichten zijn en alleen de headers. Maar ik word niet helemaal begrepen :-)

hij gaat ALLEs downloaden..dat wil zeggen alles uit mijn box vanaf 2007..echt duizenden berichten wat er nooit helemaal doorheen komt en me telefoon volzet.

Alles staat toch echt goed ingesteld maar google pikt me intelling niet. Iemand een idee hoe dit goed in te stellen?

Of is er misschien een workaround? Kan ik bv al mijn gmail berichten in 1 keer als gelezen beschouwen? (lukt me nu alleen voor de berichten op de huidige pagina)

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

Misschien eens wat email archiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat had ik ook op mijn E71 toen ik IMAP idle probeerden in te stellen. Kon zelf geen work around vinden op internet, kennelijk worden bij IMAP idle standaard alle headers gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54
Workaround is natuurlijk gewoon je hele mailbox naar je archive mikken; iets wat je makkelijk kunt doen door een algemene filter te maken en die los te laten op je huidige inbox en vervolgens te verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Leftblank schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:07:
Workaround is natuurlijk gewoon je hele mailbox naar je archive mikken; iets wat je makkelijk kunt doen door een algemene filter te maken en die los te laten op je huidige inbox en vervolgens te verwijderen ;)
hoe fix ik dat precies. Want met een filter moet ik echt specifieke info opgeven zoals van/aan/onderwerp gegevens. Dat werkt natuurlijk niet met 20 000 mailtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

xon schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:21:
hoe fix ik dat precies. Want met een filter moet ik echt specifieke info opgeven zoals van/aan/onderwerp gegevens. Dat werkt natuurlijk niet met 20 000 mailtjes
Wildcards *O* Sterren (*) en vraagtekens (?) werken over het algemeen vrij goed.

Je kunt voor elk email adres 1 filter maken die alles meeneemt: *@*.* ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:07

g0tanks

Moderator CSA
Kennen jullie Google Redesigned al?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
[...]

"aan" en dan je eigen adres... zul je 95% al kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mcDavid schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:32:
[...]

"aan" en dan je eigen adres... zul je 95% al kwijt zijn.
thanks voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt toch ook gewoon op (select) All drukken en vervolgens verschijnt er een knopje dat hij ook alle andere pagina's moet selecteren?

Of denk ik nu te simpel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Op All klikken en dan Select all xxx conversations in "xon@gmail.com" en dan op archive klikken is toch niet zo veel werk? Daar heb je toch geen filter voor nodig? Ik laat alleen mailtjes in mijn inbox staan waar ik nog iets mee moet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 10-05-2009 23:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat staat ook in de post boven die van jou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nu je het zegt :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 11:55
Vraagje, is het normaal dat een email met een .exe attachment niet op een gmail emailadres aankomt en dat de verzender ook geen foutmelding ontvangt?

Mijn werkgever heeft het hele email systeem dicht getimmerd [ziekenhuis] zodat voor mij noodzakelijke exe bestanden niet aankomen. Nu dacht ik, verstuur het maar naar een gmail account, maar daar komt het gewoon niet aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb het even voor je geprobeerd en ik krijg bij het versturen:

firefox.exe is an executable file. For security reasons, Gmail does not allow you to send this type of file.

wil dus niet ;) Wel vreemd dat je geen melding kreeg. Of verstuurde je het bestand via imap/pop3 oid?

Overigens stop ik exe's en andere geblokkeerde files in zulke gevallen altijd in een zipje met wachtwoord. Dat wachtwoord is nodig, zodat de mailserver niet in de zip-file kan kijken of er een exe in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 11-05-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
RedGolf schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:39:
Mijn werkgever heeft het hele email systeem dicht getimmerd [ziekenhuis] zodat voor mij noodzakelijke exe bestanden niet aankomen. Nu dacht ik, verstuur het maar naar een gmail account, maar daar komt het gewoon niet aan.....
Goede zaak dat het ziekenhuis de boel dichtgetimmerd heeft... Zo ben je goed beschermd tegen de Mexicaanse griep en de varkensgriep en de Q-koorts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
RedGolf schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:39:
Vraagje, is het normaal dat een email met een .exe attachment niet op een gmail emailadres aankomt en dat de verzender ook geen foutmelding ontvangt?

Jep.

Gezipte .exe's ook.

Maar als je de extensie veranderd snapt'ie er niets meer van en komt het gewoon aan ;)

-edit-
correctie: volgens mij zou de mail wel aan moeten komen, maar dan zonder (of met geblokkeerde) attachment...

[ Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 12-05-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Welk thema vinden jullie het mooist? Ik zelf ben fan van shinny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

juanita schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:47:
Welk thema vinden jullie het mooist? Ik zelf ben fan van shinny.
Die heb ik niet, ik gebruik Boom, lekker rustig en grappig om te zien dat ie zich aanpast aan het weer.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik gebruik de kalender en agenda functionaliteit uit de gmail labs. Dit werkt nu ineens niet meer en ik verdenk de nieuwe versie van FF hiervan (3.0.10). In IE8 werkt het prima.

Echter, op een andere PC werkt het prima. Wellicht geeft de combinatie Windows 7 RC en FF 3.0.10 dit probleem. Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 12-05-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Laatst online: 19-07-2022
Is het trouwens niet emaildienst? Als één woord? :P Om het streepje nog maar weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:30

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

weet iemand waarom ik de laatste tijd steeds van gebruikers afbeeldingen moet goedkeuren voordat ik ze zie? Dit vind ik vreemd omdat ik van deze gebruikers allang een keer mail heb gehad, en daar allang een keer toestemming voor gegeven had...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Cybpraetorian schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:14:
weet iemand waarom ik de laatste tijd steeds van gebruikers afbeeldingen moet goedkeuren voordat ik ze zie?
Dat is inderdaad al een week of twee aan de gang .... Hoogst irritant... Maar had de indruk dat het nu weer over is... Jullie die ervaring nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik kan gewoon een .exe versturen en on ontvangen.
moet wel in .rar staan.

[ Voor 20% gewijzigd door fespen op 18-05-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

rowicom schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:10:
[...]

Dat is inderdaad al een week of twee aan de gang .... Hoogst irritant... Maar had de indruk dat het nu weer over is... Jullie die ervaring nog niet?
in mijn ervaring wel, een aantal adressen zijn al wel herkend, maar zoals Hyves moet ik vaak nog steeds weer de afbeeldingen goedkeuren ondanks dat ik ze al wel eerder heb goedkeurd...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Zit een recente editie van Computer Totaal te lezen. Ze zijn daar enthousiast over Gmail maar vinden het werken met labels onhandig in vergelijking met het werken met folders wat Yahoo en Hotmail hebben. Hoe in godsnaam kunnen ze dat vinden? Labels zijn zoveel handiger dan folders.

Wanneer je met subfolders kan werken valt er nog wat voor te zeggen maar bij mijn weten staan Yahoo en Hotmail geen subfolders toe.

[ Voor 24% gewijzigd door juanita op 18-05-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Cybpraetorian schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:57:
[...]

in mijn ervaring wel, een aantal adressen zijn al wel herkend, maar zoals Hyves moet ik vaak nog steeds weer de afbeeldingen goedkeuren ondanks dat ik ze al wel eerder heb goedkeurd...
Zou het kunnen dat die hyves mailtjes iedere keer vanaf een ander ip komen? (die lui hebben nogal wat machines staan)
juanita schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:51:
Zit een recente editie van Computer Totaal te lezen. Ze zijn daar enthousiast over Gmail maar vinden het werken met labels onhandig in vergelijking met het werken met folders wat Yahoo en Hotmail hebben. Hoe in godsnaam kunnen ze dat vinden? Labels zijn zoveel handiger dan folders.

Wanneer je met subfolders kan werken valt er nog wat voor te zeggen maar bij mijn weten staan Yahoo en Hotmail geen subfolders toe.
Sja vreemd genoeg zijn de twee meest vooruitstrevende en verbeterende features (labels en conversations) ook de functies waar het meest over geklaagd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Irritant, maar dat is de vrijheid die journalisten hebben. Het is maar de mening van 1 of een paar man, ik snap ook niet hoe mensen het irritant kunnen vinden. Als ze het een jaar later hadden gerecenseerd was het ineens wel goed, want dan zit "labelen" ook in Windows 7 en is het ineens de normaalste zaak van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:25
Weet iemand of je filters kan opzetten op basis van contactgroepen. Dat zou zo fijn zijn.

Labels zijn in principe ook gewoon folders, als je er gewoon een per bericht gebruikt, in IMAP zijn het sowieso gewoon folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
rowicom schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:10:
[...]

Ik had dat irritante probleem ook, even opgezocht en het blijkt dat het probleem bekend is bij Google, en hopelijk wordt er hard aan gewerkt om het te fixen.

http://mail.google.com/su...c.py?page=known_issues.cs
'Always display images' doesn't stick View Details & Report
Some users might find images in messages are no longer displayed automatically for some senders that have previously been marked 'always display images.' While the problem persists, you'll need to click to display images for individual messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sefyu schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:30:
[...]
Ik had dat irritante probleem ook, even opgezocht en het blijkt dat het probleem bekend is bij Google, en hopelijk wordt er hard aan gewerkt om het te fixen.
http://mail.google.com/su...c.py?page=known_issues.cs
[...]
Thanks, blijkt dus toch known issue te zijn. Wel redelijk irritant namelijk, hopelijk fixen ze het een keer...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Kan iemand mij uitleggen waarom ik berichten zou willen archiveren? Ik zie het nut er gewoon niet van in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 19:11
juanita schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:49:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik berichten zou willen archiveren? Ik zie het nut er gewoon niet van in ?
De archiveer functie zorgt ervoor dat het bericht uit je Inbox verdwijnt, ofwel dat dat label eraf wordt gehaald. De overige labels die aan het bericht zitten zullen blijven bestaan. Het bericht wordt niet verwijderd.

Ik gebruik deze functie ook niet, maargoed...

http://www.worldstart.com/tips/tips.php/2478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Archiveren betekent gewoon uit de inbox halen. Als je, zoals ik, elke email een passende tag (label) geeft, dan hoeven ze niet echt meer de inbox vol te spammen, zodat de inbox dus gereserveerd blijft voor email dat je nog moet behandelen enzo. Je kan je eigen methoden gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind het wel fijn, ik laat alleen mails in de inbox staan waar ik nog iets mee moet doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Same here, zo is het ook bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Kn4kw0r5t schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:52:
Is het trouwens niet emaildienst? Als één woord? :P Om het streepje nog maar weg te laten.
Ja, je hebt gelijk iets met engelse ziekte het zou dan E-maildienst zijn ;) Zie ook SOS

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
bedankt voor jullie reacties. Ik kan echter prima zonder archiveren. Wel label ik erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Wat ik me wel eens af vraag: wanneer gaan ze (Google of wie dan ook) een e-mail box echt als een forum beschouwen. Dat je dus geen in en uit box meer hebt maar gewoon een e-mail starter. Dat kan dan jezelf zijn of iemand anders. Wel, net als op een forum, alle threads onder elkaar en gesorteerd op de laatste reply (wat Gmail nu dus gelukkig wel al heeft).

Labelen kan je dan zien als subforums. Het leuke is nu dus dat een conversatie in meerdere subforums kan zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door juanita op 22-05-2009 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik snap niet wat je nu bedoeld? Dat doet GMail nu toch al? Daar staan je verzonden items en ontvangen berichten toch al in 1 thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
IJsbeer schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:05:
Ik snap niet wat je nu bedoeld? Dat doet GMail nu toch al? Daar staan je verzonden items en ontvangen berichten toch al in 1 thread?
verzonden items zonde reply staan er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Daarvoor klik je op 'all mail' :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
Hmm, Hotmail lijkt opeens alle mijn gmails te blokkeren. Ik krijg ze gewoon terug...
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 09-10 22:18
Dotto schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:31:
Hmm, Hotmail lijkt opeens alle mijn gmails te blokkeren. Ik krijg ze gewoon terug...
Meer mensen hier last van?
Wou het net hier gaan posten.
Bij welke provider zit je, tweak toevallig?
Of een cambrium.nl ip?

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com (state 13).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Laatst online: 27-09 12:59
kadooosh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:23:
[...]

Of een cambrium.nl ip?

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com (state 13).
Hier precies hetzelfde euvel. Vista 64 bit, Thunderbird, van Gmail naar Hotmail, Telfort 20mbit.
Sinds gisteravond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kadooosh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:23:
[...]

Of een cambrium.nl ip?

Google stuurt toch geen ipadres van de afzender mee? Dan maakt de provider niet zo veel uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 09-10 22:18
Marzman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:56:
[...]

Google stuurt toch geen ipadres van de afzender mee? Dan maakt de provider niet zo veel uit.
Misschien als je de webclient gebruikt maar ik gebruik imap i.c.m thunderbird en in de "bounceback email" zie ik mijn ip wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb dit probleem inmiddels ook. Er lijkt iets niet helemaal lekker te gaan bij Hotmail.

Op het Windows Live forum zie je nu ook volop klachten hierover. Ik verwacht dat Microsoft dit nu wel redelijk snel gaat oppikken.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 14-10 13:04
Ik krijg op dit moment zowel gmail als google niet geopend. Heel vreemd, heeft iemand daar nog meer last van op dit moment? Alle andere sites werken wel, waaronder deze uiteraard.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
Ja heb ik ook last van helaas, en volgens mij wel meer gezien de laatste reacties van plan: Server- & netwerkstatusmeldingen IX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
mhindrik schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:51:
Ik krijg op dit moment zowel gmail als google niet geopend. Heel vreemd, heeft iemand daar nog meer last van op dit moment? Alle andere sites werken wel, waaronder deze uiteraard.
Heb je KPN? Zo ja:
Storing ADSL

Als gevolg van een storing kunt u in enkele gebieden niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2009-05-27 17:48 Eindtijd: onbekend
En als je belt naar de KPN, hoor je een bandje dat er een landelijke storing is. Bij mij werkt YouTube ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Pino112 op 27-05-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, vraagje heb je ook een nummer van KPN? Ik zat bij planet, maar dat telefoonnummer van de helpdesk werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
0900-0244 (10c per minuut. Eerst een menu van 1 a 2 minuten. Geldkloppers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow!!!

thx bij de weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Eerst toen ik attachments in Gmail zette kreeg ik zo'n progressbalkje van de upload. Is die verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

apNia schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:59:
Eerst toen ik attachments in Gmail zette kreeg ik zo'n progressbalkje van de upload. Is die verdwenen?
Nee hoor, bij mij niet in in ieder geval... Net even een test upload gedaan, werkt gewoon en statusbalk is zichtbaar tijdens het uploaden

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat maf, ik krijg 'm niet.... ik kan ook niet meer per browsen en meerdere files selecteren. Kortom ik heb de OUDE standaard uploader. Ik run gewoon Firefox met Flash 10 (debug versie). Enig idee hoe het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
apNia schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:22:
Wat maf, ik krijg 'm niet.... ik kan ook niet meer per browsen en meerdere files selecteren. Kortom ik heb de OUDE standaard uploader. Ik run gewoon Firefox met Flash 10 (debug versie). Enig idee hoe het kan?
Ik ook hier!

Vond het al vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maf, in IE werkt het wel gewoon, icm Flash 9... Misschien komt het door Flash 10 en/of Firefox. Wat gebruik jij mcDavid en wat jij Cybpraetorian?
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.