Gmail: Email dienst van Google! deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 79.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ricardo87 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:40:
Sinds vandaag lijken de buttons in Gmail wel opnieuw gestyled. Jullie dezelfde ervaring?
idd, viel mij ook op. Het is nu ook responsiever. Eerst zat er een kleine vertraging in als je erop klikte.
Dit zijn allemaal van die kleine dingetjes waardoor gmail perfectie benadert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Youtube linkjes in GTalk chat in je GMail worden automatisch omgezet naar embedded filmpjes, cool! Leuk gedaan Google!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
hmm, ligt dat nu aan mij?
Hoe enable ik labs in mijn gmail?
Ik wil tasks toevoegen aan mijn gmail. Hoe doe ik dit?

Via mn iphone heb ik het werkend

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:17

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Zet je language eens op Engels (VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
En als het is ingesteld kun je weer terug naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Lt. Marx schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:07:
^^ Zet je language eens op Engels (VS)
Dit had ik uiteraard al gedaan,
ben er na een paar uur achter waarom het mij niet lukt:

Het werkt niet met IE6 (zit op mn werk, geen nieuwere browser aanwezig)

[ Voor 42% gewijzigd door funk-e op 04-02-2009 17:14 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 09:42
Vraagje... Sinds vandaag staat er een contact in mijn Chat venster met de naam "Friends" die ik niet ken. Af en toe komt-ie online (groen bolletje). Hij komt niet voor in mijn Contacts. Wanneer ik 'em aanklik, zie ik geen email maar wel de mogelijk om ermee te chatten. Hij (of zij) reageert niet op mijn chat berichten. De optie "gegevens contactpersoon" opvragen lukt ook niet.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/434/friendsku0.png

Edit: Heb nog ff verder geGoogle'd en lees dat ik niet de enige ben vandaag <linkje>

[ Voor 16% gewijzigd door rschenk op 04-02-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

en misschien wordt het wel een beetje vervelend maar er is weer een super handige gmail labs functie uit!
multiple inboxes!

Je kan nu je inbox configureren met meerdere inboxes. Dit kunnen labels zijn die je graag wilt zien (omdat je bijvoorbeeld filters hebt die ze direct doorsturen naar labels en uit je inbox) of je starred messages (gebruik ik zelf). Of gewoon standaard searches (alle mails van je vriendin/moeder :) ?)
Check:
http://gmailblog.blogspot...abs-multiple-inboxes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 13:34
Lt. Marx schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:26:
en misschien wordt het wel een beetje vervelend maar er is weer een super handige gmail labs functie uit!
multiple inboxes!

Je kan nu je inbox configureren met meerdere inboxes. Dit kunnen labels zijn die je graag wilt zien (omdat je bijvoorbeeld filters hebt die ze direct doorsturen naar labels en uit je inbox) of je starred messages (gebruik ik zelf). Of gewoon standaard searches (alle mails van je vriendin/moeder :) ?)
Check:
http://gmailblog.blogspot...abs-multiple-inboxes.html
't Is echt zo iets wat je nooit gebruikt hebt, maar toch eigenlijk wel mist :P

Echt vet handig namelijk die functie, net als offline mode 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ziet er best goed uit eigenlijk. Ik zou het eerder iets noemen wat je nooit gemist hebt, maar wat toch wel handig kan zijn want ik kende het niet en heb het ook nooit gemist :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gmail down? Ik kan er al uren niet meer op. Nog iemand dit probleem?

edit: al opgelost, probleem lag blijkbaar bij firefox

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:59:
Is gmail down? Ik kan er al uren niet meer op. Nog iemand dit probleem?
Nope, het werkt hier gewoon goed

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik krijg nu steeds een tip van mijn tasks dat ik die aan kan klikken en dat ze dan blijven staan. Leuk, maar vrij irritant omdat ik hem iedere keer opnieuw krijg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 09:42
Marzman schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:46:
Ik krijg nu steeds een tip van mijn tasks dat ik die aan kan klikken en dat ze dan blijven staan. Leuk, maar vrij irritant omdat ik hem iedere keer opnieuw krijg.
Yep, me too. Superirritant. Na een keer weet ik 't wel 8)7

Overigens is dit probleem bekend bij het Google Tasks team:
---Here's the support response---

Hi guys, thanks for your feedback. The popup bug is quite annoying,
I'm afraid :( We know it's a pain so we're working to get it fixed
ASAP. Hang in there!

Sarah
The Tasks Team
bron: http://groups.google.nl/g...tasks%22#beec01162ba2aa04

[ Voor 41% gewijzigd door rschenk op 18-02-2009 10:38 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd het probleem dat als ik rechtsklik op een link in Gmail, dat mijn processorbelasting oploopt tot 50%(dualcore 3.2GHz) en de browser(FF3) voor ong 10 sec freezed.
Dit gebeurt bij elke link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 08:32
Kleine vraag: ik heb namelijk een aantal "groups" aangemaakt in Gmail. Bijvoorbeeld: werk, familie, etc. Nu wil ik graag wat filters zetten als volgt:

- email from: iemand uit group 'familie' moet automatisch het label 'familie' krijgen. Ik kom hier echter niet uit. Ik kan het wel per email adres instellen, maar dat wil ik natuurljk niet. Het moet per groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
smeerbartje schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:54:
Kleine vraag: ik heb namelijk een aantal "groups" aangemaakt in Gmail. Bijvoorbeeld: werk, familie, etc. Nu wil ik graag wat filters zetten als volgt:

- email from: iemand uit group 'familie' moet automatisch het label 'familie' krijgen. Ik kom hier echter niet uit. Ik kan het wel per email adres instellen, maar dat wil ik natuurljk niet. Het moet per groep.
Volgens mij kan dat niet. Lijkt mij nl. ook wel handig.. Je kunt hoogstens een filter aanmaken waarin je alle e-mailadressen zet (gescheiden door OR). Maar dat werkt natuurlijk niet handig als er iemand bij moet of af gaat (moet je dubbel gaan wijzigen). Dit is alleen wel de manier waarop ik het doe....

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 22-02-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Palomar schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:48:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Lijkt mij nl. ook wel handig.. Je kunt hoogstens een filter aanmaken waarin je alle e-mailadressen zet (gescheiden door OR). Maar dat werkt natuurlijk niet handig als er iemand bij moet of af gaat (moet je dubbel gaan wijzigen). Dit is alleen wel de manier waarop ik het doe....
Oke, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Gmail is momenteel eventjes kapot ... http://www.neowin.net/new...l-experiencing-web-outage

edit: never mind ... Gmail werkt niet

[ Voor 26% gewijzigd door renio op 24-02-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10

f.h

Ik krijg sinds kort (sinds actief gebruik van de AppStore van Apple) zo nu en dan mailtjes van clickandbuy.com over afrekeningen etc. Echter komen die altijd in mijn spam folder terecht, terwijl ze 100% legitiem en dus veilig zijn. Afzender adres toevoegen in mijn contactpersonen helpt ook niet.

Nu is het eventueel op te lossen door een filter aan te maken, maar dan nog staat er boven het bericht die rode waarschuwingsbalk:
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20090224-di49623dqyxa48mw6etnhm88tb.preview.jpg klik voor groter

Enige aanknopingspunt waarom gmail zo hardnekkig is om het als spam te blijven bestempelen is denk ik het feit dat er in de berichtkop staat: "Verzonden door: firstgate.de":
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20090224-bm7q4ujkeuj3reyqr6ggqf6w3s.preview.jpg klik voor groter

Wat volgens mij het bedrijf achter clickandbuy.com is ofzo.

Iemand enig idee hoe dit (voornamelijk die rode balk) te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 15-10 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sinds dat Gmail (de GUI althans) gisteren plat geweest is, werken de userscripts (die ook verzameld zijn in Better Gmail 2) bij mij niet meer. Iemand die dat probleem herkend?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb een paar minuten geleden een bericht uit de TOEKOMST ontvangen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ad7qyjQgw4n0jkppykOW2YHg/full.jpg

Ik snap natuurlijk wel dat Gmail (via javascript) de tijd van mijn laptop gebruikt als referentie, maar dit was me nog niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Palomar schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:48:
[...]

Als gmail het niet kan, dan is er wel een firefox addon voor:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/8262

:D

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Heel misschien is het iemand opgevallen. Maar mijn inbox size (dus niet de maxgrootte van ~7.3GB, maar wat ik er echt aan inhoud in heb zitten) groeit steeds meer, een paar MB per dag, terwijl ik helemaal geen heftige mails binnenkrijg, veelal alleen maar wat tekst meuk, zo'n 10 mailtjes per dag. Niks in trash, niks in spam.

Hoe kan dit? Is er misschien een andere Google service die deze opslag gebruikt (analytics oid?) of heeft iemand anders dit ook ondervonden?

• funk-e
Vernieuwde attachment-methode:
http://gmailblog.blogspot...nts-multi-select-and.html
Updates to attachments: multi-select and progress bars
Wednesday, February 25, 2009 11:21 PM

Up until today, it's been a little tedious to send large or multiple attachments with an email. You had to select each attachment individually and you never knew how long it would be before those bigger files were ready to send.

Today, we're making some changes to the way Gmail attachments work. If you want to send a few files from the same folder, simply hold down the Ctrl key (Cmd on OS X) and click on each file you want to attach to your message. You can also hold down the Shift key to select a continuous list of files. A definite time saver.

You'll not only save a few mouse clicks selecting files, but you'll also see progress bars on each file as it uploads.
Eindelijk kun je de status van de bestanden zien die je aan het uploaden bent.

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 26-02-2009 12:09 ]

...less is more

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Gmail lijkt mij de eerste waarbij je meerdere bestanden tegelijk kan attachen? Was in ieder geval altijd een grote ergernis, vooral bij het oude hotmail. Erg netjes!

Over hotmail gesproken: op dit moment is mijn Gmail mijn hotmail account (gebruik t alleen voor sporadische dingetjes, zoals kamernet.nl) aan t binnen hengelen met de POP3 fetcher. Met inbox skipper + automatisch taggen van de hotmail :D Dus kan makkelijk via Gmail bij mijn hotmailmailtjes zonder geclutter in mn Gmail inbox :D

De settings die ik gebruikt heb:

POP server: pop3.live.com (Port 995)
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com (Port 25) (niet nodig, je kunt je custum From: adres instellen, zodat beantwoorden van mailtjes via je ...@hotmail.com adres gaat :))
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes

Bron: http://windowslivewire.sp...!32413.entry?sa=361649831

vogelaarke135

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ jep, hier ook al wat weekjes draaien nu! ideaal! Wel alle hotmail rommel mail binnen en overzichtelijk en toch niet apart hoeven in te loggen in hotmail!

• f.h

f.h

Frank2006 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:53:
Ik krijg sinds kort (sinds actief gebruik van de AppStore van Apple) zo nu en dan mailtjes van clickandbuy.com over afrekeningen etc. Echter komen die altijd in mijn spam folder terecht, terwijl ze 100% legitiem en dus veilig zijn. Afzender adres toevoegen in mijn contactpersonen helpt ook niet.

Nu is het eventueel op te lossen door een filter aan te maken, maar dan nog staat er boven het bericht die rode waarschuwingsbalk:
[afbeelding] klik voor groter

Enige aanknopingspunt waarom gmail zo hardnekkig is om het als spam te blijven bestempelen is denk ik het feit dat er in de berichtkop staat: "Verzonden door: firstgate.de":
[afbeelding] klik voor groter

Wat volgens mij het bedrijf achter clickandbuy.com is ofzo.

Iemand enig idee hoe dit (voornamelijk die rode balk) te verhelpen is?
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

not spam aanklikken helpt ook niet?

/▌

• Palomar
  • Niet online
Frank2006 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:57:
[...]

Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Denk dat je alleen kunt wachten tot genoeg mensen die mailtjes als niet-spam hebben gemarkeerd, zodat het filter leert dat dit geen spam is.

Ik heb idd ook wel es gehad dat sommige mail als spam werd aangemerkt (bijv. van die bounce-mailtjes als je naar een niet (meer) bestaand adres hebt gemaild). Op een gegeven moment kwamen die ineens wel in mn inbox ipv. bij spam.

• f.h

f.h

Ik heb tot nu toe elk mailtje gemarkeerd als "no spam" dan zit er dus waarschijnlijk niets anders op dan even afwachten. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Frank2006 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:30:
Ik heb tot nu toe elk mailtje gemarkeerd als "no spam" dan zit er dus waarschijnlijk niets anders op dan even afwachten. Thanks :)
Of een filter aanmaken op hun e-mail adres, en dan aankaarten dat het nooit als spam gezien mag worden? dat lijkt me (as of now) DE oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^spam filters werken vaak onder andere met lijsten van bedrijven die deze spam lijsten bijhouden. Ben je een bedrijf wat per dag veel mail stuurt dan moet je je registreren bij een dergelijk bedrijf omdat anders de grote hoeveelheid mail aangezien wordt voor spam. Het probleem is dat je als bedrijf forse bedragen moet neerleggen voor zo'n registratie.

Bedrijven (zeker beginnende) stoppen hier steeds vaker mee in de hoop deze praktijk te doorbreken. Ik heb al een aantal keer gehad dat grotere websites en bedrijven me mail stuurde die ineens in de spam folder kwam. In ieder geval een aantal keer had dat te maken met dat het betreffende bedrijf geen zin meer had om die registratiekosten te betalen per jaar/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 14:31
Iemand last van gMail icm Apple?

Hij geeft een error aan:
Bad Request

Error 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 02:14:
[...]

Of een filter aanmaken op hun e-mail adres, en dan aankaarten dat het nooit als spam gezien mag worden? dat lijkt me (as of now) DE oplossing
Dat is idd ook een goede oplossing. Toen ik (jaar of 2 geleden) tegen dit probleem aanliep was die optie er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Iemand die gebruik maakt van Gmail Notifier?
Ik heb al 1/2 dagen de melding: 'cannot login to mailbox (12029).'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Heb op verschillende computers gmail notifier (hier 6.3.11) en die werkt gewoon prima!

heb je misschien "onbeveiligde verbinding gebruiken" aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bedankt voor de tip!
twee dagen geleden heb ik Chrome uitgetest en via een proxy kan je advertenties uitschakelen.
( http://stevenpratt.com/20...le-chrome-adblock-plugin/ )
dit heb ik weer terug gezet en nu doet hij het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier momenteel ook problemen met gmail ism firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Neehoor, loopt gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:26:
Iemand hier momenteel ook problemen met gmail ism firefox?
Hier ook geen issues... wat is er loos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg een fout #103 volgens mij. Layout was gaar, en de client begon steeds te reconnecten. Nu via https ingelogd en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
funk-e schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:08:
Vernieuwde attachment-methode:
http://gmailblog.blogspot...nts-multi-select-and.html
[...]
Eindelijk kun je de status van de bestanden zien die je aan het uploaden bent.
Ja, die statusbar viel me ook al op, goeie toevoeging. Wist niet dat je nu ook meerdere attachments tegelijk op kunt sturen, da's sowieso handig.

Heeft dat alleen niet Flash oid nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

Jawel, en dat wordt er ook voor gebruikt, alleen je ziet het niet en merkt er niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zag het doordat Adblock Plus dat de knop in Flash was. Zag je het BLOCK knopje boven de attach knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 14-10 16:31
Argh, net opeens:

"Account Lockdown: Unusual Activity Detected

This account has been locked down due to unusual account activity. It may take up to 24 hours for you to regain access.... "

En ik doe dus -niks- geks met m'n gmail account.

Even later kan ik weer inloggen, maar staat m'n account opeens op Nederlandsch (was engels voorheen) en ben ik AL m'n mail kwijt.

"Je gebruikt momenteel 0 MB (0%) van je 7302 MB."

En weer even later is het account weer compleet gelocked...

Da's niet fijn. Iemand tips?

[ Voor 12% gewijzigd door catchingfire op 06-03-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 22:51

Pinobigbird

doesn't share food!

Gmail heeft weer een storing? Ik krijg de melding:
Tijdelijke fout (503)
Het spijt ons, maar je Gmail-account is tijdelijk niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak; probeer het over een paar minuten nog eens opnieuw.

Bij een andere account kan ik wel inloggen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47
Hier doet ie het nu weer. Maar kreeg net ook telkens foutmeldingen. Gelukkig geen mail kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Idd hier gelukkig ook weer alles normaal... toch geen mail kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
catchingfire schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:33:
Idd hier gelukkig ook weer alles normaal... toch geen mail kwijt :)
Kan me goed voorstellen dat je 'm ff kneep. Gelukkig alles weer terug _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb het gemist, maar wat nou als google er wel mee ophoudt? Wat gebeurt er dan met mijn mail? Is het nodig om ze een keertje binnen te halen in outlook en te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk niet dat Google er mee ophoudt ;)
Gmail is een van hun hoofdproducten. Bovendien, als ze het doen, reken er op dat je dat MAANDEN van tevoren hoort.

Overigens is backuppen nooit een verkeerd idee, zou ik echt eens moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
apNia schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:41:
Ik denk niet dat Google er mee ophoudt ;)
Gmail is een van hun hoofdproducten. Bovendien, als ze het doen, reken er op dat je dat MAANDEN van tevoren hoort.

Overigens is backuppen nooit een verkeerd idee, zou ik echt eens moeten doen :)
Hoe backup je alles van een Gmail account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

Binnenhalen via POP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 21:18
'Gmail Backup' lijkt ook wel een handig tooltje te zijn overigens. Toch maar eens gaan backuppen nu ik dit lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

super tip die gmailbackup .... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:42:
[...]

Hoe backup je alles van een Gmail account?
Ikzelf: Ander gmail-accountje aangemaakt als archief en standaard daar een kopie naar toe laten sturen van alle binnenkomende mail van m'n belangrijkste emailaccounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb zo'n gevoel dat google zelf prima back-upped en er niet zomaar mee ophoud.
Kortom, dat back-uppen zie ik niet zoveel noodzaak in.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:41:
Ik heb zo'n gevoel dat google zelf prima back-upped en er niet zomaar mee ophoud.
Kortom, dat back-uppen zie ik niet zoveel noodzaak in.
Dat backuppen zullen ze idd wel goed doen, maar je leest toch wel soms dat mensen geen toegang meer hebben tot hun account. Bijv. omdat het gehackt is of een andere reden. Gevolg is dat je account gelockt wordt en je aan de goden overgeleverd bent of en zoja, wanneer je weer toegang krijgt. Het blijft gratis, dus ze helpen je niet binnen een week.

Daarom heb ik ook een backup van mn mails via pop3 in thunderbird, die ik regelmatig even nieuwe berichten laat ophalen. Je hebt dan iig nog de beschikking over je mails.

Ik heb overigens wel een tweede contact-emailadres ingesteld in mijn account, zodat in het hypothetische geval dat mijn account gelockt wordt ik toch kan bewijzen dat ik de eigenaar was.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 07-03-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik haal ook af en toe mijn mail op met pop. Voor dezelfde reden, verder gebruik ik de mailclient nergens meer voor. Een apart tooltje als gmail backup lijkt me niet nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 21:18
Marzman schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:20:
Ik haal ook af en toe mijn mail op met pop. Voor dezelfde reden, verder gebruik ik de mailclient nergens meer voor. Een apart tooltje als gmail backup lijkt me niet nodig.
offtopic:
Je zegt hier dus eigenlijk dat je je mailclient als backuptooltje gebruikt, dus een backuptooltje is niet handig? ;)

Gmail Backup levert je gewoon een hele lading .eml bestandjes op waardoor je ook niet afhankelijk bent van één mailclient, puur als backup of evt offline naslag kan 't best handig zijn, maar 't doet idd exact 't zelfde als een mailclient, dat is ook 't hele idee natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[quote]Leftblank schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:26:
[...]

offtopic:
Je zegt hier dus eigenlijk dat je je mailclient als backuptooltje gebruikt, dus een backuptooltje is niet handig? ;)

Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik een mailclient gebruik voor backups en dat Google Backup me daardoor overbodig lijkt.

Ik dacht ook dat EML bestanden iets van Microsoft was, maar dat blijkt toch niet helemaal te kloppen. Dus uitwisselbaarheid zal inderdaad iets beter kunnen zijn.

Maar ik verwacht ook niet dat Outlook PST bestanden op korte termijn onbruikbaar gaan worden. PST bestanden van 10 jaar geleden kunnen nog steeds ingelezen worden (al is het dan wel handig ze meteen te converteren naar de huidige PST-norm).
En het mbox formaat dat Thunderbird gebruikt zie ik ook niet op korte termijn verdwijnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
wat zou de wereld mooi zijn als alle programma's gewoon XML zouden gebruiken... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Meer mensen gmail problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gmail problemen, kan zowel in Thunderbird geen mail ophalen / lezen als op de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Krijg hier ook een 502 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Tijdelijke fout (503)

Het spijt ons, maar je Gmail-account is tijdelijk niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak; probeer het over een paar minuten nog eens opnieuw.

Ga naar het Helpcentrum van Gmail » als het probleem zich blijft voordoen.

Opnieuw proberen Afmelden

Gedetailleerde technische gegevens weergeven
Gedetailleerde technische gegevens verbergen
Numerieke code: 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hier werkt de hele boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:38:
[...]

Ikzelf: Ander gmail-accountje aangemaakt als archief en standaard daar een kopie naar toe laten sturen van alle binnenkomende mail van m'n belangrijkste emailaccounts.
Leuk en aardig, maar met een storing als deze of als gmail opeens weg zou zijn heb je aan die backup niet zo heel veel....

Je zou het dan nog beter naar yahoo of live oid kunnen sturen. Zodat je het spreid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
GMail ligt er hier ook weer uit...
Nu error code 767, heb ook al 101 en 717 voorbij zien komen.
Volgens de Gmail help (link) duiden deze codes op fouten op de server.
Zeker weer een update-je aan het draaien? :X

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ligt het aan mij of zijn er de laatste maanden vaker problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier ook 502 Server error.

[ Voor 15% gewijzigd door peteroff op 10-03-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier geen problemen.. me account laad gewoon zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Deze fix helpt bij mij wel:
If you continue to experience difficulties, please access your mail from the older version of Gmail by clicking Older Version at the top of any Gmail page, going to http://mail.google.com/mail/?ui=1, or clicking here.
Hiermee kan ik gewoon mailtjes openen en verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
En het werkt weer inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pkopf schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:15:
GMail ligt er hier ook weer uit...
Nu error code 767, heb ook al 101 en 717 voorbij zien komen.
Volgens de Gmail help (link) duiden deze codes op fouten op de server.
Zeker weer een update-je aan het draaien? :X
Er zat een lek in Google Docs (voor Google Apps), misschien dat ze dat aan het updaten waren. Het werkt weer :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er een manier om op gmail te komen zonder SSL? gewoon http ipv https met zijn cetrificaat.
Er vanafgezien dat het onveilig is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Bigbadkip schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:02:
Is er een manier om op gmail te komen zonder SSL? gewoon http ipv https met zijn cetrificaat.
Er vanafgezien dat het onveilig is enzo.
Kun je bij je settings veranderen (onder 'browser connection')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TheovdS schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:21:
[...]

Kun je bij je settings veranderen (onder 'browser connection')
Alleen inloggen gaat (gelukkig) altijd via https, ookal zet je die instelling om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al heel de dag problemen met connecten via pop3 en via gmail.com

De POP-server 'pop.gmail.com' accepteert het wachtwoord voor de gebruiker 'eclipx1' niet.

Terwijl dat juist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:50:
al heel de dag problemen met connecten via pop3 en via gmail.com

De POP-server 'pop.gmail.com' accepteert het wachtwoord voor de gebruiker 'eclipx1' niet.

Terwijl dat juist is
Ik kom er ook niet in, er zijn (weer) problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:29:
[...]

Ik kom er ook niet in, er zijn (weer) problemen.
Via de site geraak ik wel in. Maar pop3 werkt niet, werken imap servers nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Laatst online: 05-10 09:35
Geen problemen, alles werkt zoals normaal. (via outlook en imap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Bij mij nog steeds niet. Agenda doet het wel. Ik heb het maar direct bij Google gemeld. Volgens Apps status dashboard zou alles nl. weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

BM

Moderator Spielerij
Kan ook (weer) niet inloggen. Heeft het gistermiddag en avond eigenlijk prima gedaan, maar nu krijg ik weer een mooie 502 error als in probeer in te loggen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Laatst online: 31-08 18:43
Gmail doet nie werken nie....
Niet via thuisnetwerk, niet op het werk, niet mobiel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Hier is het ook weer onmogelijk om in te loggen...
Error 502

Edit: en het werkt weer! (maar voor hoe lang deze keer?)

[ Voor 41% gewijzigd door pkopf op 11-03-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Very strange....
Native Gmail is niet te bereiken, de subdomeinen die ik bij gmail ondergebracht heb werken als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
vanaf (minimaal) vanochtend 6 geen Gmail via webinterface
Tijdelijke fout (500)
Gedetailleerde technische gegevens verbergen
Numerieke code: 21

[ Voor 52% gewijzigd door tinus73 op 11-03-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik begin het toch wel een beetje vervelend te vinden. Ik heb wat dat betreft mijn ziel aan Google verkocht, Google Apps, G1. Bij de grote storing van 2 weken geleden had ik nog zoiets van "zelfs bij Google kan het een keer fout gaan". Maar nu weer, ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Hier werkt ie weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Hier ook weer...

Bezorgdheid blijft en zal wel een tijdje aanhouden. Heb in ieder geval nog geen plannen om Google Apps de rug toe te keren, daarvoor is het een veel te fijne service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dat ongemakkelijke gevoel lees je veel terug in twitter en blogposts. Het probleem is dat ik voor gmail ook wel eens downtime had. Elke crash die mijn pc had moest ik moeite doen om de mailbestanden te redden (is ook niet altijd gelukt), elke mailoplossing is storingsgevoelig. En ik denk dat de gmail oplossing mijn mail beter backupt dan dat ik zelf ooit zou kunnen. Nadeel is dat je er zelf weinig controle over kan uitoefenen.

Tot nu toe is gmail geniaal en ben ik van POP afgestapt vanwege de veel betere zoekfunctie en GUI van gmail.com. Elke week komen er 1 á 2 nieuwe features bij die ik regelmatig handig vind. Die ene keer downtime dat ik dan even niet bij mijn mail kan maar wel weet dat het allicht over een (aantal) uurtje(s) wel weer kan neem ik dan graag voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Lt. Marx schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:14:
Tot nu toe is gmail geniaal en ben ik van POP afgestapt vanwege de veel betere zoekfunctie en GUI van gmail.com. Elke week komen er 1 á 2 nieuwe features bij die ik regelmatig handig vind. Die ene keer downtime dat ik dan even niet bij mijn mail kan maar wel weet dat het allicht over een (aantal) uurtje(s) wel weer kan neem ik dan graag voor lief.
Precies, hier hetzelfde verhaal.Plus het feit dat je er overal bij kunt, onbeperkte ruimte hebt en de zoekfunctie gewoon erg snel gebeurd (o.a. door labels e.d.).

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Here we go again: "This account has been locked down due to unusual account activity. It may take up to 24 hours for you to regain access."

Het is wel vaak mis de laatste tijd... ik was onlangs nog gmail aan het promoten bij iemand als een service die altijd en overal werkte, maar recentelijk is zelfs hotmail stabieler.

edit: en een uurtje later weer in de lucht

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 13-03-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik al een tijdje Gmail en Google Calendar en heb sinds een maand of 3 ook een Windows Mobile telefoon. Email was vrij snel opgezet via imap, alleen de synchronisatie via Google Calender was minder, tijdje ActiveGcSync gebruikt maar dat werkte toch niet fijn.
Toen kwam ik er vandaag achter dat het via activesync kan werken met Google Sync, erg mooie oplossing natuurlijk.

Nu vroeg ik me enkel af, die Sync is gewoon een exchange server systeem toch? Kan je dan ook een desktop client gebruiken die met die exchange server kan verbinden?

En wat is handiger, gmail op mijn Windows Mobile telefoon binnen hengelen via Imap of via exchange?

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 13-03-2009 21:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 12:56
Heb sinds vrijdag dat als Gmail geopend wordt of als ik op Postvak IN klik, dat de browser meteen naar onderaan de pagina springt. Alsof je op END gedrukt hebt.... Heel vreemd. Gebeurt zowel in Chrome als in IE7.... Hebben jullie dat ook?
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.