Wok schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:52:
Rij nu sinds een week in een Clio 1.5dCi 70 Authentique uit 2006 als vervangende auto (m'n Mini ligt in de kreukels

). Beetje schraal dat het een basisversie is (raamslingers voorin

), maar verder valt het me niet tegen qua rijden

Ondanks de 'kleine' dieselmotor, komt het apparaat nog goed mee met het verkeer en ben ik aangenaam verrast door het lage geluidsniveau.
Hier een rijimpressie van mijn hand

Kleine dieselmotor indeed, maar jij rijdt er mee in een Clio, een relatief lichte auto. Mijn Megané met dezelfde motor (maar dan met 74 kW, 105 PK) moet het er ook mee doen, en ik ben er uiterst tevreden over. Ding trekt absoluut lekker op, kan vlot meekomen, en ik zit snel aan de 150 KM/u.
Minpuntjes zijn wel het optrekken vanaf 100 KM/u in zn 5 naar bijv. 120 KM/u, dat gaat me te traag. Verder is de topsnelheid 180 KM/u, hij kon nog wel iets harder maar dan had ik een aantal landingsbanen achter elkaar nodig denk ik.
/En over airco's gesproken :
Ik wist niet dat het continu aanhebben van een airco niet helemaal goed is
Ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan, icm climat control. Nu is mn airco al weken stuk, ze zijn er wel eindelijk achter bij de dealer : een stukgeslagen condensor als gevolg van schade. Enige schade die (mn vriendin) ermee heeft gehad is een haas die ze heeft doodgereden. Kan de oorzaak zijn aldus hen, er hing erna ook een stuk plastic los net achter de bumper. Zit voorlopig dus zonder airco, met het weer van de afgelopen twee weken weet je ineens wat je mist.
[
Voor 20% gewijzigd door
Exorcist op 16-06-2007 11:31
]