Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 18:43
ZiekHoofd: met 100 euro extra ga ik heus geen nieuwe clio met dieselmotor aanschaffen :) Nieuwprijs voor de 1,5 dCi komt op om en bij de 15.000 euro!

Pfoeh het is geen sinecure een tweede hands dieseltje te vinden met weinig km!

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
jvvv schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:27:
Mr. vond het zinvol om men remmen te vervangen en nog allmaal andere zinloze zut te doen. Die kar remde perfect voordien!
Wa's da nu een reactie? Je brengt een wagen toch op onderhoud/APK om ervoor te zorgen dat deze technisch helemaal inorde is?

Als dan bij de controle blijkt dat de remmen zo goed als versleten zijn, wil je die toch vervangen hebben. Of plak je liever 1 maand later ergens tegen een boom of huis, waarna je waarschijnlijk de dealer nog aansprakelijk wil stellen wegens het niet tijdig vervangen van de remmen?

Hiermee keur ik natuurlijk niet goed dat je niet werd ingelicht ivm de hoge kosten. (alhoewel de meeste klanten dit zelf niet nodig achten bij versleten veiligheidsonderdelen)

* Blacksnak krijgt hier altijd de kriebels van zulke klantenreacties :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 19:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

cman schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:47:
ZiekHoofd: met 100 euro extra ga ik heus geen nieuwe clio met dieselmotor aanschaffen :) Nieuwprijs voor de 1,5 dCi komt op om en bij de 15.000 euro!

Pfoeh het is geen sinecure een tweede hands dieseltje te vinden met weinig km!
Hij bedoelt natuurlijk een occasion van de renaultdealer, geen nieuwe wagen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup dat bedoelde ik inderdaad... en die 100 euro moest eigenlijk 1000 zijn :+
maar dan nog.. vaak is dat nog goedkoper dan wanneer je handelaarskarretje keuren gaat vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
mja, die handelaars zijn hier (België) wettelijk verplicht een jaar garantie te geven, dus in principe zit dat wel goed.

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Zo, was al weer ff geleden dat ik mijn neus in dit topic heb laten zien om wat informatie over een nieuwe lease-auto in te winnen. Nu is hij dan toch uiteindelijk besteld en het is een Renault geworden :*)

Het is een Megane Grand Tour Techline geworden met 1.5 Dci (105pk). (in proef gereden en ruim voldoende vermogen voor deze auto). Had geluk, kon nog net de Vision pack actie die er nu is aan mijn bestelling toevoegen :)

Levertijd is alleen minder..... 3 maanden :(

ff plaatje showen:

Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/17126/2004975211665215870_rs.jpg

F4stf0rw4rd is blij :P

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De nieuwe Laguna

Wat vinden we ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Klippy

Still Game

De Grand Tour is zeker mooi. Erg geslaagd zelfs.
De 5 deurs vind ik minder, maar dat vond ik ook al bij de Laguna II. Daar was de 5 deurs ook veel minder mooi dan de station.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mooie auto, maar belachelijk grote overhang, zowel voor als achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Érg nette wagen als ik het zo zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Het dashboard lijkt wel veel op dat van de BMW 5 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/4/61ca87b8a83d3b5f8743d0f699eb5354.jpg

Het ziet er wel mooi uit.
Beter goed afgekeken dan slecht zelf verzonnen :)

@F4stf0rw4rd: Een goede keuze en een mooie auto.
Precies die uitvoering rij ik ook, dan wel met de 2.0 benzine inclusief gas installatie.

[ Voor 34% gewijzigd door rvrbtcpt op 03-06-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Ben aangenaam verrast.

Heeft nog een grotere uitstraling dan Laguna II vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@D2k .. die Quadra !! _o_

misschien nog leuk voor de TS:

Renault 20 Turbo 4x4
Afbeeldingslocatie: http://www.lemans-models.nl/1982DAK150_car.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lemans-models.nl/1982DAK150_pic.JPG

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

De sedan doet me denken aan de citroen c5, verder ziet dit er erg goed uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/843a3be33a628bdb50b435ae8a28967c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http:%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fautowereld%2F20061011%2F15%2F3608810333-sportieve-citroen-c5-van-carlsson.jpg

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mambo No5 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat heet een hatchback ;)
Verder vind ik de gelijkenis een beetje vergezocht en iedere vergelijking met een Citroen vind ik persoonlijk een belediging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Dat heet een hatchback ;)
Verder vind ik de gelijkenis een beetje vergezocht en iedere vergelijking met een Citroen vind ik persoonlijk een belediging :P
Voor Citroën ja :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ksssssjj BX-fanaat.... wat doe je in een Renault-topic :P
Zeker toch wel benieuwd naar het echte werk O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, wat mij betreft hadden ze op die nieuwe Laguna ook zo een Citroen label kunnen plakken. Niet dat de auto lelijk is ofzo, maar ik vind hem niet echt een eigen statement maken. :) Vooral de neus vind ik erg "Citroenig". ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-06-2007 15:38 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
tnx ;) binnenkort met nieuwe grotere turbo 8)
misschien nog leuk voor de TS:

Renault 20 Turbo 4x4
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zal de o.p. binnenkort es van wat meer leuks voorzien. Na dat fabrieksbezoek 3 hele mooie boeken gehad, zal daar wat info uithalen en bij posten.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:54:
Zo, was al weer ff geleden dat ik mijn neus in dit topic heb laten zien om wat informatie over een nieuwe lease-auto in te winnen. Nu is hij dan toch uiteindelijk besteld en het is een Renault geworden :*)

Het is een Megane Grand Tour Techline geworden met 1.5 Dci (105pk). (in proef gereden en ruim voldoende vermogen voor deze auto). Had geluk, kon nog net de Vision pack actie die er nu is aan mijn bestelling toevoegen :)

Levertijd is alleen minder..... 3 maanden :(

ff plaatje showen:

[afbeelding]

F4stf0rw4rd is blij :P
Mooie wagen hoor!

Mijn volgende leasewagen (duurt nog klein jaartje) zit ik ook al voor te orienteren.
Ik twijfel nog tussen de volgende modellen:
- Megane Grand Tour
- Scenic
- Scenic Grand

Proefritjes, opties en prijs zullen uiteindelijk mijn moeten doen beslissen.
Echter met een kid en een op komst ga ik voor: veel ruimte!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Dentheman

Zie signature

Zosas schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:19:
Proefritjes, opties en prijs zullen uiteindelijk mijn moeten doen beslissen.
Echter met een kid en een op komst ga ik voor: veel ruimte!
'T is maar net wat je nodig vindt, vroeger met m'n vader zaten we ook gewoon met 4 man in een golf 3 (2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 baby), ruimte tekort? Neehoor

M'n vader zat 'vroegah' met 4 man in een kever naar zuid-frankrijk :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Dag beste mensen, even wat voorleggen...

Het gaat om een renault clio Expression 1.5 dCi van 2001. Wanneer men de airco aanzet, gaan er twee lampjes branden: het spiraaltje van de voorverwarming van de diesel en het lampje erboven. Opzoeken in het boekje levert 'Storing' op.... Verder werkt alles normaal, airco werkt, geen problemen met de motor verder. Wanneer de airco wordt uitgezet, verdwijnen ook de meldingen. De renault-dealer heeft het onderzocht en kan geen defecten vinden... Iemand die hier ervaring mee heeft? Of weet wat er eventueel aan de hand kan zijn?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
cman schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:42:
Dag beste mensen, even wat voorleggen...

Het gaat om een renault clio Expression 1.5 dCi van 2001. Wanneer men de airco aanzet, gaan er twee lampjes branden: het spiraaltje van de voorverwarming van de diesel en het lampje erboven. Opzoeken in het boekje levert 'Storing' op.... Verder werkt alles normaal, airco werkt, geen problemen met de motor verder. Wanneer de airco wordt uitgezet, verdwijnen ook de meldingen. De renault-dealer heeft het onderzocht en kan geen defecten vinden... Iemand die hier ervaring mee heeft? Of weet wat er eventueel aan de hand kan zijn?
Geen idee. Als alles voor de rest werkt lijkt het me een probleem te zijn in je instrumentenpaneel waardoor verkeerde lampjes gaan oplichten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik moet zeggen, renault heeft met de twingo (2003 of 2004) 16v een best karretje op de markt gezet :p Ik rijd nu 2 dagen in de twingo van m'n moeder rond en het ding trekt als een gek, rijdt in no time 185 (173 @ gps), drempels hoef je niet voor af te remmen, tenzij het voor je eigen comfort is, de auto geeft geen krimp. Heerlijke auto en lekker zuinig, alhoewel 1:13,5 wel behoorlijk dorstig is, maargoed, dat was ook grotendeels planken over de afsluitdijk :+

Het is ook een heerlijke auto om gewoon lekker te cruisen, lekkere grote zijramen (voor) zodat er veel wind binnen komt als je met open ramen rijdt :) En gewoon alle ruimte die ik met mijn 1.90m kan wensen, ook mensen achterin gehad (2 van 1.90) en die konden ook gewoon fatsoenlijk zitten, wel m'n stoel iets rechterop gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door Dentheman op 09-06-2007 01:52 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentheman schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:32:
drempels hoef je niet voor af te remmen, tenzij het voor je eigen comfort is, de auto geeft geen krimp.
alleen jammer dat de meest bekende kwaal van de twingo het breken van zowel de voorveren als achterveren is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heren (Dames *; ) een vraagje.

Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van een mooie renault, te weten een laguna break (uit 2000). Nu vind ik het een geweldige auto, met één groot minpunt, de stoel zit niet lekker. Het duurde even voor dat ik er achter was, maar aangezien ik nu dagelijks 2 uur in de auto zit, ben ik toch iets minder blij :( . Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een stoel uit een Volvo S40 o.i.d. over te zetten (De reden is dat mijn ouders een S40 hadden, en ik daar wel goed in die stoel zat). Heeft iemand hier enige informatie over? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd d:)b

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoewel ik eigenlijk maar weinig met Renault heb, toch een berichtje.

Gisteren fietste ik met een kort ritje met de Fietsersbond mee door Zwolle om wat knelpunten en ook zeer goede dingen te bekijken op fietsgebied. Op een gegeven moment werden we voorbij gereden door een enorme stoet Renault 5-jes (en een enkele 4)

Het ging hierom:

http://www.renault5rally.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Daar ben ik weer :) Renault Clio van 2001 met radio cassette. Deze auto heeft boordcomputer en bediening aan het stuur. Nu vroeg ik me af: is het mogelijk om een radio cd er in te zetten die aangesloten is op de boordcomputer en de bediening aan het stuur?

De auto rijdt trouwens geweldig! En het verbruik valt ook zeer goed mee! ongeveer 4.5 liter / 100 km!!!

[ Voor 17% gewijzigd door cman op 12-06-2007 09:50 ]

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
Sparhawk schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:23:
Heren (Dames *; ) een vraagje.

Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van een mooie renault, te weten een laguna break (uit 2000). Nu vind ik het een geweldige auto, met één groot minpunt, de stoel zit niet lekker. Het duurde even voor dat ik er achter was, maar aangezien ik nu dagelijks 2 uur in de auto zit, ben ik toch iets minder blij :( . Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een stoel uit een Volvo S40 o.i.d. over te zetten (De reden is dat mijn ouders een S40 hadden, en ik daar wel goed in die stoel zat). Heeft iemand hier enige informatie over? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd d:)b
Je zult waarschijnlijk alleen wat nieuwe gaten moeten boren om het S40-frame in de bodem vast te zetten, en de goede gordelhouder monteren. Als de stoel ook verder past, ben je er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:49:
Daar ben ik weer :) Renault Clio van 2001 met radio cassette. Deze auto heeft boordcomputer en bediening aan het stuur. Nu vroeg ik me af: is het mogelijk om een radio cd er in te zetten die aangesloten is op de boordcomputer en de bediening aan het stuur?

De auto rijdt trouwens geweldig! En het verbruik valt ook zeer goed mee! ongeveer 4.5 liter / 100 km!!!
Leuk, heb ook dit model gereden, bevalt goed he ! :)
Het kan wel wat jij wil, kijk maar eens bijvoorbeeld hier, dat is wat je nodig hebt, naast je nieuwe radio/cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Courage merci voor de link. Heb ik met die dingen de volledige functionaliteit? Ik had al iets gevonden van adapters voor pioneer, maar daar zou dus de boordcomputer niet mee werken.. Ik vind het een beetje vaag :)

Ik ga sowieso eens naar een renault dealer gaan en daar eens horen wat de radio vervangen zou kosten, en dan eventueel eens vergelijken. Een andere mogelijkheid is (indien dat gaat, dat moet ik nog even nakijken) een cd-wisselaar installeren...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:00

Wok

Dakloos...

Rij nu sinds een week in een Clio 1.5dCi 70 Authentique uit 2006 als vervangende auto (m'n Mini ligt in de kreukels ;( ). Beetje schraal dat het een basisversie is (raamslingers voorin :X ), maar verder valt het me niet tegen qua rijden :) Ondanks de 'kleine' dieselmotor, komt het apparaat nog goed mee met het verkeer en ben ik aangenaam verrast door het lage geluidsniveau.

Hier een rijimpressie van mijn hand :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wok schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:52:
Beetje schraal dat het een basisversie is (raamslingers voorin :X )
Wat boeien die raamslingers nou, er zit een koelkast in, dus je raam gaat alleen open bij de parkeergarage en de McDrive. Boeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Fout! :P

Ik gebruik een airco slechts met mate ;) Anders zit ik namelijk - net als 99% van de airorijders - na een jaar in de rotte eieren/zweetsokken lucht :X

Beneden de 80 km/u gebruik ik de airco nooit... dan rijd ik gewoon heerlijk met open ramen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Wok schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 00:11:

Ik gebruik een airco slechts met mate ;) Anders zit ik namelijk - net als 99% van de airorijders - na een jaar in de rotte eieren/zweetsokken lucht :X

Beneden de 80 km/u gebruik ik de airco nooit... dan rijd ik gewoon heerlijk met open ramen. :Y)
Ik zeg onderhoud en filtertjes laten vervangen, gebruik de airco nu al wat jaartjes, nog nooit last van luchtjes gehad in de auto............behalve dan van me bijrijder(s)... ;)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak

Moet je de airco ook correct gebruiken. Dan heb je daar totaal geen last van.

- Een keer per jaar laten reinigen
- Pollenfilter (interieurfilter) op de aangegeven momenten vervangen

EN zeer belangrijk: !!!

- bij gebruik van airco deze een paar minuten (kilometers) voordat je aankomt op plaats van bestemming afzetten zodat deze kan opdrogen! Airco laten opstaan tot je de wagen stilzet geeft de ideale aanleiding tot vorming van bacterieën en schimmels.

Ook moet je zorgen dat je aircosysteem minimaal een half uur werkt in een tijdspanne van 2-3 weken. Weken of maanden niet gebruiken is nefast voor het systeem en kan zelfs leiden tot een blokkage van de compressor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wok schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:52:
Rij nu sinds een week in een Clio 1.5dCi 70 Authentique uit 2006 als vervangende auto (m'n Mini ligt in de kreukels ;( ). Beetje schraal dat het een basisversie is (raamslingers voorin :X ), maar verder valt het me niet tegen qua rijden :) Ondanks de 'kleine' dieselmotor, komt het apparaat nog goed mee met het verkeer en ben ik aangenaam verrast door het lage geluidsniveau.

Hier een rijimpressie van mijn hand :)
Kleine dieselmotor indeed, maar jij rijdt er mee in een Clio, een relatief lichte auto. Mijn Megané met dezelfde motor (maar dan met 74 kW, 105 PK) moet het er ook mee doen, en ik ben er uiterst tevreden over. Ding trekt absoluut lekker op, kan vlot meekomen, en ik zit snel aan de 150 KM/u.

Minpuntjes zijn wel het optrekken vanaf 100 KM/u in zn 5 naar bijv. 120 KM/u, dat gaat me te traag. Verder is de topsnelheid 180 KM/u, hij kon nog wel iets harder maar dan had ik een aantal landingsbanen achter elkaar nodig denk ik.

/En over airco's gesproken :

Ik wist niet dat het continu aanhebben van een airco niet helemaal goed is |:(
Ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan, icm climat control. Nu is mn airco al weken stuk, ze zijn er wel eindelijk achter bij de dealer : een stukgeslagen condensor als gevolg van schade. Enige schade die (mn vriendin) ermee heeft gehad is een haas die ze heeft doodgereden. Kan de oorzaak zijn aldus hen, er hing erna ook een stuk plastic los net achter de bumper. Zit voorlopig dus zonder airco, met het weer van de afgelopen twee weken weet je ineens wat je mist.

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 16-06-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar tot het 30 graden is, en 50 in je Cliootje. Probeer dit dan nog eens te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Daarom zei ik dat ook :) Ik weet wel hoe je een airco correct dient te gebruiken ;) Ik vind het alleen overdreven om het ding bij elke rit aan te hebben :P
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Wacht maar tot het 30 graden is, en 50 in je Cliootje. Probeer dit dan nog eens te posten.
ja und? Als ik het raam open heb bij 30 graden, dan wordt het in de Clio echt geen 50 graden hoor ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Wok op 16-06-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:35:
ja und? Als ik het raam open heb bij 30 graden, dan wordt het in de Clio echt geen 50 graden hoor ;)
Leuk en aardig maar als je net instapt is het dan dus wel 50 graden als je bakkie even in de zon staat. Het stomste wat je dan kunt doen is met open ramen gaan rijden (ja even luchten ok), tenminste ALS je airco HEBT. Maar goed als je van getoast worden houdt.... gewoon doen. Ik geloof er alleen geen ruk van. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Daarom laat ik @ work het raam dan ook altijd een op een kiertje staan bij dergelijk weer. Scheelt een hele hoop qua opwarming in de auto :) Mocht het ding wel een oven zijn geworden, dan rijd ik dus inderdaad het eerste stuk wel lekker met de ramen open: meteeen ook even flink doorwaaien na een dag werk. Als ik de snelweg dan opdraai, gaan de ramen natuurlijk wel dicht en de airco aan. :)

Maar goed, ik rijd nog maar goed een jaar met een auto met een koelkast aan boord. De voorgaande jaren was ik overgeleverd aan de weergoden, dus tja.. ik ben gewend aan een beetje hitte in de auto :+ Bovendien heb ik privé nog een cabriootje en dan zit je ook open en bloot in de hitte: heerlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mambo No5 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik moet je gelijk geven :)

Net als:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/1ad922e0d149156c4a15eb79a29aee4c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ajovalo.net/Koeajot/Coupe1.jpg

.... en de achterkant heeft wat BMW 1-serie trekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik vind de buitenkant nogal een Passat rip-off, terwijl het interieur nogal wat BMW-trekjes vertoont... Goed, je kunt slechtere merken immiteren, maar ik mis een beetje de Renault identiteit in het ontwerp.

Ben benieuwd of Renault met de nieuwe Laguna weer de goede weg weet in te slaan op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid. 't Is die ongekende onbetrouwbaarheid waardoor ik voorlopig zelf niet voor een Renault zal kiezen en dat is zonde, want ze rijden verder wel fijn. Ik vind het Cliootje ook fijn rijden en die houdt zich goed (ondanks 3000km in anderhalve week :X ) en als dat een voorbode is voor de toekomstige modellen, dan gaat Renault wellicht weer op mijn lijstje van mogelijke toekomstige auto's komen :)

Heb vorig jaar twee weken gereden in de Laguna van een collega (2002, iets meer dan 100k op de klok). In die tijd heb ik zo'n beetje elk storingslampje wel een of meerdere keren zien branden om - uiteindelijk - niets :X Van mijn 1988-er Peugeot 205 ben ik het gewend en boeit het me niet zoveel omdat het een hobby auto is, maar van een moderne auto die bovendien als daily driver ingezet wordt, vind ik dergelijke ongein gewoon onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Wat zitten we nu te mekken over Renault en betrouwbaarheid, die 2 dingen gaan gewoon niet samen.
De laatste jaren is het beter, maar vroeger was het helemaal bedroevend, neemt niet weg dat ze onderscheidend ontwerpen en veel auto voor weinig geld, komt bij het lekkere comfort en je hebt gewoon een goede auto.

De nieuwe aankomende Renault's ( Twingo, Laguna) moeten Renault verder helpen op de ladder van betrouwbaarheid, het onderscheidende zal ook nog aanwezig zijn, zeker als we straks de Laguna Coupe en de Twingo GT hebben en nog later de Twingo RS.... :9 .........die moet gaan wedijveren met de andere snelle kleintjes.

Voor mij genoeg redenen om uit te kijken naar de komende maanden!!

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 17-09 04:49
Ooit poste ik hier al over een 'probleempje' met de versnellingsbak van m'n Clio. Nu wordt de irritatie hoger en hoger. Het heuvel is dat het ding naar neutral springt.
Vroeger gebeurde dit enkel als je stevig gas gaf als je een scherpe bocht nam (situatie: omkeren in een straat tegen 20km/u en dan op het einde (met wielen nog in full-lock) gas geven met lichte wheelspin). Dit was geen ramp. Na een paar keer had ik men lesje geleerd en deed ik het rustiger.
Nu komt het volgende probleem: als ik hard op de rem ga staan(abs komt er dus tussen), schiet hij ook in neutraal en dit vanuit elke versnelling. Dit gebeurd ook niet vaak, maar soms kan je niet anders in het gestoorde dagelijks verkeer dat je tegenwoordig tegenkom.
Dit is dus vreselijk irritant aangezien ik daarna lekker in neutraal gas begin te geven, denkend dat ik nog in versnelling sta.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt met een renault? Zou het aan het feit liggen van de 'bewegende versnellingpook' (wat bij bijna alle renaults zichtbaar is bij het geven van gas :s ) die nu wat losser zit? Ik wil dus gewoon weten hoe het komt (herstelling wordt wss veel te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 10:03

Khaine

Python liefhebber

Even iets totaal anders tussendoor. Een vriend van ons heeft een oude renault 5 sl te koop staan. Bouwjaar is 1988. Wat zou hij daarvoor mogen vragen, en is toevallig hier iemand met interesse?

APK is nog tot ergens begin volgend jaar, en de staat is erg goed, dealer-onderhouden. De auto is soms vochtig van binnen maar niets extreems.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
jvvv schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:33:
Wie heeft dit ook al eens meegemaakt met een renault? Zou het aan het feit liggen van de 'bewegende versnellingpook' (wat bij bijna alle renaults zichtbaar is bij het geven van gas :s ) die nu wat losser zit? Ik wil dus gewoon weten hoe het komt (herstelling wordt wss veel te duur)
Kan ik zo niet direct een antwoord op geven. Kan wel stellen dat het niet normaal is en je er best toch iets aan kunt laten doen.

Waarom niet even binnengooien in de lokale Renault-garage en laten nakijken? Door gewoon door te rijden maak je het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:36
Wok schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:58:
Ben benieuwd of Renault met de nieuwe Laguna weer de goede weg weet in te slaan op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid. 't Is die ongekende onbetrouwbaarheid waardoor ik voorlopig zelf niet voor een Renault zal kiezen en dat is zonde, want ze rijden verder wel fijn.
Kwaliteitscontrole gaat in samenwerking met Nissan. Voordat Renault het startsein heeft gegeven voor productie hebben ze met meer dan 120 auto's ongeveer zes miljoen testkilometers gemaakt, op vele continenten, onder vele weersomstandigheden en over klote wegen gereden. Daarna krijgt een Laguna aan de einde van de lopende band nog een lading testen over zich heen voordat 'ie een oké sticker mag ontvangen en daarna krijgt de electronica extra aandacht. Heb ik althans gelezen in Autoreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
D. Ninjai schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:08:
[...]
Heb ik althans gelezen in Autoreview.
Klopt inderdaad. Renault doet er alles aan om de problemen te vermijden die ze hadden bij Laguna I en Laguna II phase 1.

Vermits alle testwerk en controles nog een stap groter zijn dan bij Clio III en Modus komt dit echt wel goed. Die laatste 2 hebben zo goed als geen problemen. Kwaliteit is er enorm op vooruit gegaan sinds de invoering van het nieuwe controlesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

En dat hebben ze met de vorige laguna niet gedaan, dat testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Khaine schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:38:
Even iets totaal anders tussendoor. Een vriend van ons heeft een oude renault 5 sl te koop staan. Bouwjaar is 1988. Wat zou hij daarvoor mogen vragen, en is toevallig hier iemand met interesse?

APK is nog tot ergens begin volgend jaar, en de staat is erg goed, dealer-onderhouden. De auto is soms vochtig van binnen maar niets extreems.
Dat soort wagens valt echt in de categorie 'wat de gek er nog voor geeft'. :P Als-ie geen roest heeft en er verder netjes uitziet (en het dealeronderhoud is aantoonbaar) dan zou je kunnen inzetten op €750 als vraagprijs, maar met €500 is het denk ik wel bekeken.

't Is gewoon een 'crisis'-bakje wat dat betreft: 1.1 motortje met 46 pk, vierbak en het stuurwiel kon bij wijze van spreken er nog net van af in de uitrusting :P Je moet het maar net treffen dat iemand - no matter what - op zoek is naar vervoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02

djidee

Mr. Slungel

bartvl schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:15:
En dat hebben ze met de vorige laguna niet gedaan, dat testen?
Laguna 2 phase 1 vast wel,maar niet uitvoerig genoeg schijnbaar. Tevens was "naar mijn mening" veel electronica die ze er in propten nog experimenteel, en dat is de reden dat er zo enorm veel laguna's langs de kant stonden. Meende ergens een adac rijtje gezien te hebben waar de laguna bovenaan stond, en waarvan 70%! elektronica was (gemiddeld was 40% elektronica (je hebt ook bandjes, accu etc))...

Laguna2 phase2 had zo goed als geen electronicaproblemen, maar de naam blijft... (vind die laguna met dat front veel mooier dan de phase1)...

Ik stond zelf trouwens aardig te kijken bij het studiemodel Twingo CC die vorige week ofzo in de autoweek stond... Mooi karretje!! :9~ Die mag men direct als productiemodel inzetten...
Afbeeldingslocatie: http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/fut2ren1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/fut2ren3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/fut2ren2.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 17-09 04:49
djidee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

Laguna 2 phase 1 vast wel,maar niet uitvoerig genoeg schijnbaar. Tevens was "naar mijn mening" veel electronica die ze er in propten nog experimenteel, en dat is de reden dat er zo enorm veel laguna's langs de kant stonden. Meende ergens een adac rijtje gezien te hebben waar de laguna bovenaan stond, en waarvan 70%! elektronica was (gemiddeld was 40% elektronica (je hebt ook bandjes, accu etc))...

Laguna2 phase2 had zo goed als geen electronicaproblemen, maar de naam blijft... (vind die laguna met dat front veel mooier dan de phase1)...

Ik stond zelf trouwens aardig te kijken bij het studiemodel Twingo CC die vorige week ofzo in de autoweek stond... Mooi karretje!! :9~ Die mag men direct als productiemodel inzetten...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De twingo vond ik altijd al een toffe auto. De nieuwe is mischien iets 'te modern' maar die dingen moet ook met hun tijd mee. Maar die CC staat wel op mijn 'sexy and cool' lijst !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksnak schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:13:
[...]

Klopt inderdaad. Renault doet er alles aan om de problemen te vermijden die ze hadden bij Laguna I en Laguna II phase 1.
Problemen met Laguna 1?? :? :?
jvvv schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:33:

mmm het kan liggen aan rotte bak
maar ook aan te erg bewegen van je motor dus Controleer je motorsteunen! vooral de onderste/achterste!
als er een veer op je schakelstang zit probeer dan zonder die veer.
en daarna kun je nog proberen de schakelstang af te stellen maar ik geef je weinig kans.
uit eindelijk blijft er een Revisie van de bak over...
djidee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
AJB niet nog een aquarium erbij :S
hij ziet er wel strak uit... maar die daken en zijramen afstellen... wat een ellende ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

weet iemand hier toevallig of er op een twingo uit 2003 de optie zit om parkeerlichten aan te zetten, de laatste tijd lijk ik ze steeds vaker nodig te hebben, en stadslicht heb ik een paar keer gedaan maar vind ik toch wel tricky, vooral als 'ie langer staat. Ik heb al wat opties door google heengehaald maar die zegt niks, en de gebruiksaanwijzing van de twingo ook niet.

Zie ondertitel

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn vriendin rijdt het nieuwste type Clio. Het ding zeurt echter over olie. Na het bijgevuld te hebben zegt de boordcomputer niets meer. Als je dan echter de motor start en paar meter rijdt begint hij te miepen over het verversen/vervangen van de olie. Dat lijkt me nou ook niet weer de bedoeling (als ze daar het leeg laten lopen via dat tappunt in de carter bedoelen). Iemand raad?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:33:
Mijn vriendin rijdt het nieuwste type Clio. Het ding zeurt echter over olie. Na het bijgevuld te hebben zegt de boordcomputer niets meer. Als je dan echter de motor start en paar meter rijdt begint hij te miepen over het verversen/vervangen van de olie. Dat lijkt me nou ook niet weer de bedoeling (als ze daar het leeg laten lopen via dat tappunt in de carter bedoelen). Iemand raad?
ff de boordcomputer resetten? anders ff in de garage laten nakijken of de sensor die het oliepeil meet wel in orde is

[ Voor 7% gewijzigd door Mavvie op 06-09-2007 17:24 ]

Twitter | Linkedin

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Dat is ook de melding dat je voor een beurt moet gaan :-)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

punt voor Frijns. Mijn vriendin is vandaag even naar de dealer geweest. Moest idd een beurt hebben (de renault, niet mijn vriendin). Stond 30K op de teller.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Blacksnak
Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:28:
punt voor Frijns. Mijn vriendin is vandaag even naar de dealer geweest. Moest idd een beurt hebben (de renault, niet mijn vriendin). Stond 30K op de teller.
Hebben jullie geen uitleg gekregen bij de aflevering van je wagen?

Of ooit de moeite genomen om eens in het instructieboekje te kijken :?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er ging maar weinig goed met de eerste Laguna's hoor :P

Maar mij hoor je niets zeggen, ik heb dit jaar alleen al 23x bij de garage gestaan met mn Megané uit 2004. En nee, ik rag m niet af. In tegenstelling.

• bartvl

bartvl

De laguna 1 was toch niet zo erg? Het was toch vooral de Laguna 2 phase 1?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Blacksnak schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:33:
[...]

Hebben jullie geen uitleg gekregen bij de aflevering van je wagen?

Of ooit de moeite genomen om eens in het instructieboekje te kijken :?
misschien even wat context om te counteren ;)

Het is haar leasebak dus het boeit haar niet zo (ze is dochter van een voormalig directeur van een autobedrijf dus ze is niet helemaal autovreemd overigens). Het boekje lag nog thuis en ik zat achter internet op het werk dus ik dacht ik vraag het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:14:
[...]
Ok, 't is u vergeven :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:14:
[...]

Het is haar leasebak dus het boeit haar niet zo *knip*
Zo'n mentaliteit hekel ik dus in grote mate :{

Ik kan er met mijn kop echt niet bij dat mensen zo nonchalant kunnen zijn als 'het toch niet van mezelf is'. Ziehier dus meteen de reden dat ik mijn (lease)auto dus nooit uitleen aan anderen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/4/976c276d9141f49f8b82bb5719f8e134.jpg

Leuke Laguna Coupe... ;)

Laguna Concept car op Autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
daar hoort de rest van de gegevens ook bij ;)
Renault had voor zichzelf bepaald dat er geen beeldmateriaal van de Frankfurt-klappers voor de IAA-persdagen zou worden verstrekt. Het is jammer voor de Fransen, maar hier hebben we de Laguna Coupe Concept!
De concept-car is niet zomaar een studie: er komt in de toekomst daadwerkelijk een coupé op basis van de Laguna. Met een dergelijk nichemodel wil Renault namelijk een stapje extra richting het premiumsegment zetten.
Let vooral op het exterieur van het spectaculaire showmodel, want binnenin hebben de ontwerpers duidelijk carte blanche gekregen om zich eens lekker uit te leven. Het interieur van de productieversie zal dichterbij dat van de hatchback staan, waarvan het productiemodel eveneens in Frankfurt debuteert.
Wat betreft de motorisering positioneert Renault de Laguna Coupe duidelijk boven de hatchback. De komst van de bekende 3,5-liter V6 is al min of meer bevestigd, maar waarschijnlijk vindt ook de 2,0-liter turbomotor zijn weg naar de elegante coupé.
En met die V6 motor laat hij me denken aan de uber safrane van toen, de Baccara Biturbo uitvoering :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wok schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:28:
[...]

Zo'n mentaliteit hekel ik dus in grote mate :{

Ik kan er met mijn kop echt niet bij dat mensen zo nonchalant kunnen zijn als 'het toch niet van mezelf is'. Ziehier dus meteen de reden dat ik mijn (lease)auto dus nooit uitleen aan anderen... :|
echt.. for real.. moet ik nou een A4 context gaan typen. Oordeel niet op die 3 regels die ik hier type. Zoals ik al aangaf is ze de dochter van een directeur van een groot autobedrijf. Auto's, interesse in auto's etc is haar met de paplepel ingegoten. Op haar leasewagen is ze mega zuinig en heel netjes mee. In dit SPECIFIEKE geval waarin ze 0 tijd had om het uit te zoeken boeide het even niet. Ze is rayonamanager van een groot nederlands bedrijf en heeft de auto dagelijks nodig. Dus mijn excuses dat ze niet na weer een mega werkdag de auto op blokken heeft gezet en er met een looplamp onder gelegen heeft.. geeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
@Ziekhoofd: heb jij de exacte text van die terugroep actie van mijn 21 ergens?
Ik heb nooit een brief gehad, maar heb um wel weggebracht. heb het idee dat er niets gebeurd is (oude slangen zitten er nog) terwijl volgens een belgische vriend van me (die zijn brief alweer kwijt is) de slangen zowieso vervangen hadden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:21:
@Ziekhoofd: heb jij de exacte text van die terugroep actie van mijn 21 ergens?
Ik heb nooit een brief gehad, maar heb um wel weggebracht. heb het idee dat er niets gebeurd is (oude slangen zitten er nog) terwijl volgens een belgische vriend van me (die zijn brief alweer kwijt is) de slangen zowieso vervangen hadden moeten worden.
het verhaal is dat er 2 type leidingen zijn uitgeleverd.
het gaat om de aanvoerleiding van de olie voor de turbo.
wanneer je het hitteschild demonteerd kun je controleren of het type leiding klopt:
Goed type: heeft een moer verbinding op het blok en heeft waar de slang overgaat in leiding een felsverbinding met een randje.
Het verkeerde type: heeft een moer/contra moer verbinding op het blok en het randje bij de felsverbinding ontbreekt.
hoop dat je hier iets mee kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Ik ga eens kijken dit weekend. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Beste mensen,

Ik ben de laatste tijd ook opzoek naar een 2dehands renault auto. De auto gaat gebruikt worden voor woon/werk verkeer 60km per dag, en in het weekend ook nog wat kilometers.

M'n ouders hebben een megane uit 2003, erg mooi maar ik ben op zoek naar net een maatje kleiner. Een twingo of clio dus. Zowel de nieuwe twingo als de nieuwe clio spreken mij erg aan, maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor. Ik heb nog wel gekeken naar de mogelijkheid "renault a la carte", maar hier kom ik later op terug.

Ik ben al bij verschillende dealers langsgeweest die een aantal clio's en twingo's hadden staan. Mijn budget is rond de 5000 euro en mijn conclusie is dat ik hier ongeveer het volgende voor kan krijgen:

Renault Twingo
- 1.2 of 1.1 motor
- Rond de 40.000km gereden
- heel soms airconditioning
- Bouwjaar rond 2000

Renault Clio
- 1.2 motor
- rond de 50.000 gereden
- Bouwjaar rond 1999
- weinig extra's

Als ik het zo bekijk gaat mijn voorkeur uit naar een Twingo, omdat deze jonger is en meestal iets minder kilometers heeft gereden. Ook zit er soms airconditioning in, dit is voor mij geen vereiste, maar natuurlijk wel lekker!
Verder kan het uiterlijk me echt niks schelen. Het gaat mij er wel om dat ik een auto heb waar ik op kan vertrouwen, die veilig is, zuinig is en een auto is waar ik gewoon lekker mee kan toeren.

Om terug te komen op het "a la carte" verhaal. Dit systeem is een regeling waarbij je elke maand een bedrag van rond de 150 euro betaald voor een spiksplinternieuwe clio, na 2 of 3 jaar kan je kiezen of je de auto afbetaald, of dat je je huidige auto ZONDER BIJBETALING inleverd voor een nieuwe clio. Een soort leasen dus.

Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk, en de verkoper was er ook zeer over te spreken. Maar ik ben er een beetje huiverig voor. Wat als ik onverhoopt de auto total loss rij?? Ook heb ik het idee dat er vast wel een addertje onder het gras zit, bovendien, als ik een 2dehands twingo of clio koop, heb ik wel iets "wat helemaal van mij is".

Na dit lange verhaal mijn vraag aan jullie:

Wat zouden jullie mij adviseren? Een 2dehands renault kopen met een leeftijd van 7-8 jaar, of gaan voor het a-la-carte verhaal??

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Voor wat meer en sneller een antwoord op je vragen kan je eens de site proberen van de Renault Tuning Club (RTC).

Daar staan ook wagentjes te koop van de leden en er zijn heel wat forummers die je wat meer kunnen vertellen van de gebruikte Renaults.

Dat ala Carte is gewoon kopen op afbetaling, je schuld zal alsmaar oplopen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Weet er iemand wat het lease bedrag van de Renault Mégane 1.4 16V Business Line Grand Tour (5d) 72kw is.

Zit erover te denken om deze of een renault laguna grand tour te leasen.

Bedrag is 550,- euro gaat dat denken jullie lukken.

Zag bij direactlease bovenstaande voor 444,- houd ik dus genoeg over.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:00:
Weet er iemand wat het lease bedrag van de Renault Mégane 1.4 16V Business Line Grand Tour (5d) 72kw is.

Zit erover te denken om deze of een renault laguna grand tour te leasen.

Bedrag is 550,- euro gaat dat denken jullie lukken.

Zag bij direactlease bovenstaande voor 444,- houd ik dus genoeg over.
een Renault Laguna3 Estate gaat je niet lukken.
Die beginnen als ik met niet vergis bij 548,- voor de Hatchback.
heb er vandaag introductie cursus overgehad..
mooie auto! voelt ook degelijk en stevig aan
het is duidelijk te zien dat ze een andere weg zijn ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de autosleutel van een megane scenic (januari '99) te activeren.
De sleutel van mijn pa werkt namelijk niet meer. In eerste instantie gingen we ervan uit dat de batterij leeg was, na vervanging van de batterij werkt de sleutel nog steeds niet. Op de sleutel zelf is er zo'n rood lampje dat heel snel knippert als je de knop indrukt. Dit is niet de normale reactie van het lampje geloof ik.
Het betreft hier de FM en niet de IR afstandsbediening.

(heeft iemand toevallig een link naar een onderhouds/gebruiksboekje van deze megane scenic? Ik kan op internet niks vinden en thuis hebben we alleen zo'n quick guide dinges.)

De nieuwe laguna grand tour (of hoe noemen ze dat nu?) is wel erg chill zeg, die zijkant is erg netjes en dat interieur :9~ Beetje BMW-like maar beter goed gejat dan slecht verzonnen!

[ Voor 12% gewijzigd door bartvl op 02-10-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
bartvl schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:35:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de autosleutel van een megane scenic (januari '99) te activeren.
Moet waarschijnlijk opnieuw aangeleerd worden aan de wagen. Moet je even langsgaan bij de plaatselijke Renault-dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dit is niet zelf mogelijk? Het is zo zonde om hiervoor langs de dealer te moeten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
bartvl schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:29:
Dit is niet zelf mogelijk? Het is zo zonde om hiervoor langs de dealer te moeten :S
Nope, moet met computer gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Oke, helaas.
En wat betreft de knippercodes van de afstandbediening, hoe zit het daar precies mee? Volgens mij zijn er namelijk verschillende knipperingen, maar ik heb geen idee wat ze betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt wel iets anders proberen
namelijk in de auto gaan zitten
dan de knop voor de portier vergrendeling (zit onder alarmlichten als ik me niet vergis) in gedrukt houden net zo lang tot de portier zich vergrendelen/ontgrendelen en dan 1 of 2 keer op de sleutel drukken.
Werkt dit niet inderdaad dmv Clip opnieuw in laten leren maar het kan ook zijn dat de sleutel simpel weg stuk is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Hey mensen. Ik heb even snel een vraagje over een Renault Twingo, hopelijk is dat geen probleem. :P

Het zit zo.
Mijn moeder heeft een paar dagen terug een Renault Twingo uit 1999 gekocht omdat haar Daewoo "koekblik" Matiz op sterven na dood was.

Nou liep ik vandaag een rondje om mijn moeder's nieuwe aanwinst en toen zag ik dat er Twingo TypeR op de achterkant staat.
Eerst dacht ik nog leuk, dan zal het wel een pittig karretje zijn. Een moment later bedacht ik me dat ik TypeR normaal alleen op Hondas zie staan.

Na even Googlen kwam ik ook niks tegen over een Twingo TypeR. So what's the deal? Bestaat er wel zoiets als een Twingo TypeR of heeft een of andere dwaas gewoon het logo van een Honda op die Twingo geplakt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat laatste dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Zo'n donkerbruin vermoeden had ik inderdaad al.
Ik ben toch wel benieuwd wie dat Type-R logo er op heeft geplakt en waarom de auto garage die hem verkocht het heeft laten zitten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik was van plan om binnenkort een renault megane coupe te kopen. mijn eisen:

tussen 1996 en 1999 gebouwd en een km staan van ergens tussen de 120 en 160k. Opzich is het vinden van deze auto's niet verkeerd voor mijn budget. Alleen vroeg ik me af hoe het met de kosten van het onderhoud bij deze auto's zit. Ik hoor namelijk in mijn omgeving dat renault duur in onderhoud is (het zijn opel en toyota rijders vooral). Is dit waar? of valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:24:

tussen 1996 en 1999 gebouwd en een km staan van ergens tussen de 120 en 160k. Opzich is het vinden van deze auto's niet verkeerd voor mijn budget. Alleen vroeg ik me af hoe het met de kosten van het onderhoud bij deze auto's zit. Ik hoor namelijk in mijn omgeving dat renault duur in onderhoud is (het zijn opel en toyota rijders vooral). Is dit waar? of valt het allemaal wel mee.
ligt eraan.
Die autos zijn goed te onderhouden bij een universeel autobedrijf.
tevens zijn het mits goed gebruikt degelijk en betrouwbare autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
mja ik bedoel meer de standaard dingetjes. Zoals bij opel vaak de waterpomp vervangen moet worden bij vw bij de diesels de turbo een zwak punt is (bij sommige modellen) zo vroeg ik me af of er ook bij een megane puntjes zijn. En of bijvoorbeeld een grote beurt duur uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:07:
mja ik bedoel meer de standaard dingetjes. Zoals bij opel vaak de waterpomp vervangen moet worden bij vw bij de diesels de turbo een zwak punt is (bij sommige modellen) zo vroeg ik me af of er ook bij een megane puntjes zijn. En of bijvoorbeeld een grote beurt duur uitvalt.
Megane wil ook wel ooit een waterpomp van sneuvelen..
verder massakabel aan rechterkant van het blok en de zekeringkast in de paravan..
zijn 3 dingen die ooit voorkomen en een grote beurt is zo duur als je het zelf maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Blueone schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:24:

Als je nog een Megane Coupe 1.6e zoekt, ik heb er nog een staan uit 1996 met uit mijn hoofd 146.000 op de teller. 17inch velgen 3cm verlaagd, Alarm, electrische ramen, electrisch verstelbare spiegels. Loopt als een zonnetje en moet hem helaas wegdoen ivm een auto van de zaak (Renault Clio 1.5d)

Stuur even een PM als je intresse hebt

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58

Metalrick

tcpdump ninja

Schaamteloze crosspost maar deze moet natuurlijk ook hier staan :P :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zondervn/clio/IMG_3664.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zondervn/clio/IMG_3665.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zondervn/clio/IMG_3666.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zondervn/clio/IMG_3667.jpg

Gekocht als opknappertje, zijn nu bijna aan het einde van het opknappen :) Al flink wat werk aan verricht :)

Volgende week nog 1 dagje werk en hij kan er weer heel lang tegenaan :) Motorisch is hij in ieder geval helemaal in topconditie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Blijft mooi om te zien zo'n williams, alleen het onderhoud aan z'n auto is jammerlijk erg duur. Al gaat mn hart toch elke keer weer sneller kloppen als ik er een tegenkom

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58

Metalrick

tcpdump ninja

Mavvie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:56:
Blijft mooi om te zien zo'n williams, alleen het onderhoud aan z'n auto is jammerlijk erg duur. Al gaat mn hart toch elke keer weer sneller kloppen als ik er een tegenkom
Ik heb het geluk dat ik race bij een team wat heel lang clio1 cup auto's heeft gerunt. Dus alle kennis is aanwezig en ze hebben ook nog een hok _VOL_ met onderdelen :) Ik kan de garage zo gebruiken en ik krijg alle hulp die nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 20:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mavvie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:56:
Wat is er zo duur aan een Clio Williams? Dat is toch een doodnormale 2.0 16V?
Ben je niet in de war met een Clio V6?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Maasluip schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:08:
[...]
Wat is er zo duur aan een Clio Williams? Dat is toch een doodnormale 2.0 16V?
Ben je niet in de war met een Clio V6?
Aanschaf valt idd wel mee maar het is een oud beestje en zo'n auto heeft vaker dan gemiddeld onderhoud nodig om goed te blijven rijden. En zeg nou zelf met zo'n auto rij je niet altijd met een snelheid van 70km/h

Maar ff wat anders, ik las gister op het internet dat er weer een 'remake' aan zat te komen van de alpine 210

Afbeeldingslocatie: http://www.coches-es.com/imagenes/noticias/Renault-alpine-210-rs.jpg

Voor zover er al informatie was vrijgegeven zit hier dezelfde motor als in de clio v6 ph2.. wat me wel een beetje tegenvalt of ze moeten die motor nog lekker wat opschroeven want in een Alpine hoort gewoon een uber motor want het blijft een unieke Renault

[ Voor 33% gewijzigd door Mavvie op 11-10-2007 08:15 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 16:02

djidee

Mr. Slungel

^^

Niets meer aan doen, net als de Laguna Coupe, gewoon een lekkere V6 in leggen en gaan _/-\o_

Williams Clio'tjes zijn dacht ik grotendeels vrij standaard, de Clio V6'jes hebben motor achterin liggen, en die zullen wel nog meer aanpassingen hebben (zag laatst op youtube nog weer het Jeremy Clarkson test de ClioV6 (phase2) filmpje voorbij komen...
Where you expect to see the engine in this family car, there is a nice room for your baby (opent motorkap, en inderdaad, een popje erin)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Even totaal ander renault. Ik was vanmiddag even bij de dealer, die verwacht begin november een demo van de nieuwe Kangoo binnen te krijgen. Ga tegen die tijd toch even rijden, ding oogt een stuk beter dan de berlingo en is waarschijnlijk wel in het knalrood te krijgen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 20:13
Mavvie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:11:
[...]

Aanschaf valt idd wel mee maar het is een oud beestje en zo'n auto heeft vaker dan gemiddeld onderhoud nodig om goed te blijven rijden. En zeg nou zelf met zo'n auto rij je niet altijd met een snelheid van 70km/h

Maar ff wat anders, ik las gister op het internet dat er weer een 'remake' aan zat te komen van de alpine 210

[afbeelding]

Voor zover er al informatie was vrijgegeven zit hier dezelfde motor als in de clio v6 ph2.. wat me wel een beetje tegenvalt of ze moeten die motor nog lekker wat opschroeven want in een Alpine hoort gewoon een uber motor want het blijft een unieke Renault
ach zo'n v6 uit de clio ph2 is toch een mooie instapper :z Het top model zal wel gebruik maken van de v6 3.5 die ze samen met Nissan gemaakt hebben en in de Z ligt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Heb net een proefritje gemaakt in de nieuwe Laguna 2.0 150pk...

Jauw mama :-)

Daar blijft in elke versnelling pit uitkomen, zalig rijcomfort, mooie afwerking, ... kortom, het is heel duidelijk te merken dat Renault een andere weg heeft ingeslagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Nog nooit gezien, een Renault-topique! En als renaultrijder mag je dan natuurlijk niet achterblijven.

Sinds 6 maanden rijdt ik nu een Renault Laguna 2.0L 16V aut. met veel extra's en het bevalt me nog steeds prima.

Hiervoor heb ik 2 keer een Renault 19 gehad, oude beestjes maar altijd rijplezier :)

Paar pics:

Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060386.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060387.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060388.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060389.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060390.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060391.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/deaken/laguna/P1060392.JPG

De beroemde kaartsleutel is wel grappig, niet echt handig omdat je de sleutel van de auto nooit meer bij je eigen sleutels hebt. Verder is het ook niet grappig als je zoontje van bijna 2 op dag van vertrek uit Spanje denkt dat het een geldautomaat is :Y)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Is die niet 'draad/contactloos'? Bij de Scenic hier hoef je hem er niet perse in te doen. Als hij maar binnen zoveel meter bereik is.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.