Ik slijt een Osram met ultrawit (nee geen blauw) licht eens per 1-2 maanden... ben nu toch eens overgestapt op die Philips die een blauwe gloed in de koplamp hebben.. beetje oliekleur... echter... die osrams waren feller en duurder ook.Dentheman schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:58:
Ik ging gister van huis en knipte de lichten aan in de twingo....*flits* rechterlampen allebij doorgebrand, zowel dimlicht als stadslicht..... Heb ik nog nooit meegemaakt
Mocht je mensen nodig hebben om je over te halenJoopieboy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:35:
En ik heb me toch een prachtige megane coupe gezien.. Begin toch te twijfelen of ik wel een clio hierna wil, zeker in deze kleur en alles is het echt een prachtbak, damn!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
http://www.meganeclub.nl/
Yve5 loopt daar ook rond
Haha leuk, ik zie me er zelf nog wel in een rijden over een jaar of wat meer. 
Het is en blijft toch een nieuwe 19 dus zo'n rare overstap is het niet.
Het is en blijft toch een nieuwe 19 dus zo'n rare overstap is het niet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hallo mensen,
Heb al enige tijd het probleem dat deze niet meer sproeit (voorraam)
Achter werkt wel koplampen sproeiers doen het ook!
Wat heb ik zelf geprobeerd: ik heb de slangetjes die direct onder de motorkap zitten ( laatste schakeling naar de mondjes) los gehaald, dit mocht helaas geen resultaat bieden.
Nu dacht ik dat met een instelling de sproeiers uitgeschakeld konden worden. Kan iemand dit bevestigen? zoja hoe zet ik het weer aan?
Alvast bedankt,
Heb al enige tijd het probleem dat deze niet meer sproeit (voorraam)
Achter werkt wel koplampen sproeiers doen het ook!
Wat heb ik zelf geprobeerd: ik heb de slangetjes die direct onder de motorkap zitten ( laatste schakeling naar de mondjes) los gehaald, dit mocht helaas geen resultaat bieden.
Nu dacht ik dat met een instelling de sproeiers uitgeschakeld konden worden. Kan iemand dit bevestigen? zoja hoe zet ik het weer aan?
Alvast bedankt,
welke auto?
de clio van mijn vriendin heeft ook weer wat. Gelukkig is het lease dus maar weg brengen, maar er komen 'kloenkende' geluiden uit het vooronder. Klinkt als iets met de ophanging. Kan het zo niet plaatsen.
de clio van mijn vriendin heeft ook weer wat. Gelukkig is het lease dus maar weg brengen, maar er komen 'kloenkende' geluiden uit het vooronder. Klinkt als iets met de ophanging. Kan het zo niet plaatsen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
@ sproeier; de kopjes zitten verstopt denk ik, even doorblazen. Dit doet een dealer zo voor je, beetje perslucht erop. 
Of erger; een klep in de pomp voor de ruitensproeiers is defect, waardoor hij 2 van de 3 standen pakt -> nieuwe pomp.
Maar ik gok even doorblazen!
Of erger; een klep in de pomp voor de ruitensproeiers is defect, waardoor hij 2 van de 3 standen pakt -> nieuwe pomp.
Maar ik gok even doorblazen!

Wie redt deze schitterende Renault 14TS voor slechts 300 euro. Belastingvrij. Beetje poetsen, lucht in de banden en je hebt een halve cabrio
http://www.speurders.nl/o...99.html?fh_start_index=15
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Beetje poetsen.....
Waarschijnlijk zo verrot als wat, wij hebben ooit een R14 gehad, uiteindelijk een grote bonk roest.
Dat kloenk kloenk geluid gebeurd dat tijdens het sturen?
Mijn Megane heeft het nu ook weer, bovenop vering van de voorwielen zit een draaischijf die is verrot en dan krijg bij het sturen (rond de stand waar de voorwielen rechtstaan) een kloenk geluid.
Schijnt vooral een euvel bij Scenic's te zijn.
Ik moet hem nog steeds vervangen, helaas geen leasebak.
Waarschijnlijk zo verrot als wat, wij hebben ooit een R14 gehad, uiteindelijk een grote bonk roest.
Mijn Megane heeft het nu ook weer, bovenop vering van de voorwielen zit een draaischijf die is verrot en dan krijg bij het sturen (rond de stand waar de voorwielen rechtstaan) een kloenk geluid.
Yuppz, de veerkopschotels noemen ze dat. Bij mijn Clio'tje van 2006 met 140000km zijn ze ook al 3x vervangen. Ik vroeg nog aan de garage of het normaal was dat ze versleten, kreeg ik te horen dat ze normaal nooit versleten raakten. Gelukkig dat her dus vaker voorkomtCoenen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:34:
Beetje poetsen.....
Ik zou er trouwens niet mega lang mee doorrijden, er kan iets knappen waardoor je auto minder stuurt en het lijkt me niet fijn als zoiets in een bocht gebeurt
Afgelopen maand ben ik trouwens ook voor de 5e keer in die 3 jaar terug geweest met een defecte inspuiting... tis weer gefixed maar heb het wel wat gehad met zulke problemen de hele tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Harmsen op 29-04-2009 14:34 ]
What a fine day for Science! | Specs
Aardig rustig hier als ik het zo zie 
Maargoed sinds gisteren in het bezit van een Renault Clio 1.6 16v uit 2001 met 107000Km op de teller.
Hier wat foto's:

Ben er echt super blij mee
Gisteren kon ik er gelijk 100Km mee terug rijden naar huis, op de snelweg deed de auto 1:18 gemiddeld met een gemiddelde snelheid van 110 km/h.
Helaas rijd ik bijna nooit snelweg en het verbruik is inmiddels al gestegen naar 1:14 gisteren
Maargoed sinds gisteren in het bezit van een Renault Clio 1.6 16v uit 2001 met 107000Km op de teller.
Hier wat foto's:

Gisteren kon ik er gelijk 100Km mee terug rijden naar huis, op de snelweg deed de auto 1:18 gemiddeld met een gemiddelde snelheid van 110 km/h.
Helaas rijd ik bijna nooit snelweg en het verbruik is inmiddels al gestegen naar 1:14 gisteren
[ Voor 18% gewijzigd door sjorremans op 09-05-2009 11:50 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nette auto! Vol leder zo te zien?
Mooie kleur ook.
Mooie kleur ook.
Ik denk dat de foto een beetje vertekend, het is geen leder maar stof!Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:37:
Nette auto! Vol leder zo te zien?
Mooie kleur ook.
Ik ben er echt super blij mee, net weer een klein kind, elke keer nu voor alles de auto pakken en kansloos rondjes rijden
De auto moet alleen eventjes uitgelezen worden, 4 van de 5x start deze niet echt lekker, gok de BPD sensor die het niet meer lekker doet.
[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 10-05-2009 13:11 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Haha ok, succes met laten fixen kan duur worden!
Ik ben trouwens bezig om weer verlichting in mijn auto te krijgen, de knoppen deden het niet meer qua verlichting maar dat hoort wel blijkbaar. Het lukt tot zovere goed, dat ik alleen nog lampjes hoef te halen, alleen de alarm licht schakelaar is een ramp, iemand die die nog nieuws heeft liggen voor een 19?
En iemand die nog een setje phase 3 deurpanelen in de kleur grijs voor elektrisch bediende ramen heeft?
Ik ben trouwens bezig om weer verlichting in mijn auto te krijgen, de knoppen deden het niet meer qua verlichting maar dat hoort wel blijkbaar. Het lukt tot zovere goed, dat ik alleen nog lampjes hoef te halen, alleen de alarm licht schakelaar is een ramp, iemand die die nog nieuws heeft liggen voor een 19?
En iemand die nog een setje phase 3 deurpanelen in de kleur grijs voor elektrisch bediende ramen heeft?
Nette auto sjorremans!
Heb zelf ook de privilege 1.6, aparte touch zo met het initiale interieurtje (de houten afwerking), zag dat je je ook al had aangemeld bij clioclub.nl
Heb zelf ook de privilege 1.6, aparte touch zo met het initiale interieurtje (de houten afwerking), zag dat je je ook al had aangemeld bij clioclub.nl
Dat had ik al vernomen inderdaad, gelukkig doet een vriend van mij het onderhoud en hoef ik alleen de kosten voor de onderdelen te betalen dus dan valt het uiteindelijk wel mee!Joopieboy schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:19:
Haha ok, succes met laten fixen kan duur worden!
Nog nog opzoek naar leuke velgjes!
Ik heb het gelezen vanochtend hehe, als ik de RDW mag geloven is jou clio in dezelfde kleur uitgevoerd als die ik heb, wat voor kleur interieur heb je?Breaker schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:30:
Nette auto sjorremans!
Ik heb het al gezien op de foto's, ook een licht interieur!
Er is me trouwens nog iets opgevallen, de buitentemperatuur meter heeft kuren, deze laat zich niet altijd zien en geeft 8 van de 10x de foute temperatuur aan, volgens dat ding was het gisteren 60 graden buiten.
Savonds deed deze het wel weer goed en gaf deze een temperatuur aan van 13 graden.
[ Voor 29% gewijzigd door sjorremans op 11-05-2009 12:47 ]
Verwijderd
Staat die van jou nog wel opde oprit dan ??sjorremans schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:44:
[...]
Ik heb het gelezen vanochtend hehe, als ik de RDW mag geloven is jou clio in dezelfde kleur uitgevoerd als die ik heb, wat voor kleur interieur heb je?
Mijn Megane Coupe 2009 wordt aanstaande maandag afgeleverd bij de dealer, dus het komt nu heel dichtbij!

Leuke clio, rijdt stevig door vermoed ik met die 1.6 erinsjorremans schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:48:
Aardig rustig hier als ik het zo zie
Hier wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zie ondertitel
Tja, bij de RS is het zilver/aluminium look. Staat wel wat beter maar geeft wel aan hoe cheap de clio in elkaar zit op sommige punten.

ik rijd altijd in een twingo 16v uit 2003, dat is nog veel erger, 't is net een playmobile auto, grote 'quizknop' bovenop het dashboard als gevarenlicht, het geluid van de richtingaanwijzer doe je 't van in je broek, alles rammelt, goedkoop lichtgrijs plastic, lawaaig....
maarja het rijdt, je zit ruim en komt lekker mee met het verkeer
maarja het rijdt, je zit ruim en komt lekker mee met het verkeer
Zie ondertitel
Het blok weet goed raad met de auto inderdaad, verbruik zal wel op 1:10 uitkomen ben ik bang, ik rijd bijna geen snelweg kilometers!Dentheman schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:26:
[...]
Leuke clio, rijdt stevig door vermoed ik met die 1.6 erinVerbruik valt me alles mee trouwens (dat van buiten de snelweg) Alleen die oranje/hout tinten in je interieur, ik vind het echt geen gezicht
Je moet er van houden, het is inderdaad hout maar het oogt oranje op de foto, ik dacht eerst dat het ook oranje was toen ik op de foto's keek maar het bleek hout te zijn toen ik ging kijken voor de auto.
Zo, woensdag een 19 die voor de cross is ontdoen van onderdelen, als ik dat heb langzaam op zoek naar een goede achterklep in kleur met spoiler, spiegels in kleur sideskirts in kleur, etc. 
Word langzaam wat!
Word langzaam wat!
Mwoa, 1 op 15 is goed haalbaar hoor!sjorremans schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:51:
[...]
Het blok weet goed raad met de auto inderdaad, verbruik zal wel op 1:10 uitkomen ben ik bang, ik rijd bijna geen snelweg kilometers!
Je moet er van houden, het is inderdaad hout maar het oogt oranje op de foto, ik dacht eerst dat het ook oranje was toen ik op de foto's keek maar het bleek hout te zijn toen ik ging kijken voor de auto.
Dat probleem heb ik ook een tijdje gehad, waarschijnlijk een stekkertje van de sensor niet goed (als er iets niet goed is, eerst naar de stekkers kijken!)sjorremans schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:44:
[...]
Ik heb het gelezen vanochtend hehe, als ik de RDW mag geloven is jou clio in dezelfde kleur uitgevoerd als die ik heb, wat voor kleur interieur heb je?
Er is me trouwens nog iets opgevallen, de buitentemperatuur meter heeft kuren, deze laat zich niet altijd zien en geeft 8 van de 10x de foute temperatuur aan, volgens dat ding was het gisteren 60 graden buiten.
Savonds deed deze het wel weer goed en gaf deze een temperatuur aan van 13 graden.
Ja ik heb exact dezelfde uitvoering als jou volgens mij. Ook de privilege, kleur is NV191 (staat ergens in de pasagiersdeur)
1:15 ga ik nooit halen zonder snelweg kilometers, volgens de boordcomputer rijd ik nu 7,9l/100km.Breaker schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:39:
[...]
Mwoa, 1 op 15 is goed haalbaar hoor!
[...]
Dat probleem heb ik ook een tijdje gehad, waarschijnlijk een stekkertje van de sensor niet goed (als er iets niet goed is, eerst naar de stekkers kijken!)
Ja ik heb exact dezelfde uitvoering als jou volgens mij. Ook de privilege, kleur is NV191 (staat ergens in de pasagiersdeur)
Dit is pas over 360km, zolang heb ik de auto nog niet
De 1.6 16v rijdt geen 1:15 in de stad inderdaad. Maar wel ~ 1:12 (8.5l / 100km), daar hoef je nog niet eens belachelijke toeren voor uit te halen.sjorremans schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:42:
[...]
1:15 ga ik nooit halen zonder snelweg kilometers, volgens de boordcomputer rijd ik nu 7,9l/100km.
Dit is pas over 360km, zolang heb ik de auto nog niet
De 2.0RS doet overigens 1:10 in de stad, dit is inclusief beetje spelen etc
edit:
De temperatuursensor zit in de rechter spiegel (onderkant)". Misschien is deze er een keer van af gereden door een vorige eigenaar, wat een raar gedrag kan verklaren
[ Voor 14% gewijzigd door Epsilon op 14-05-2009 12:22 ]
Mijn gemiddelde per tank ligt meestal op 7l/100km, dus dikke 1 op 14, beetje zuiniger kan makkelijk bij mij haha.
Mijn autootje begint nu ook daadwerkelijk oud te worden.13 jaar onderhand.
Mijn moeder gaat volgend jaar of misschien toch eerder een nieuwe aanschaffen. Wij zitten er nu over te denken om voor een aantal jaar haar auto over te nemen.
Ga dan dus van een Renault Megane naar een Hyundai Matrix.
In de tussentijd hard sparen om dan voor een Renault Grand Scenic of Espace te gaan. Alhoewel een Laguna ook wel leuk is. Maar goed, eerst nog maar eens afwachten of die Matrix op gas kan rijden.
Mijn moeder gaat volgend jaar of misschien toch eerder een nieuwe aanschaffen. Wij zitten er nu over te denken om voor een aantal jaar haar auto over te nemen.
Ga dan dus van een Renault Megane naar een Hyundai Matrix.
In de tussentijd hard sparen om dan voor een Renault Grand Scenic of Espace te gaan. Alhoewel een Laguna ook wel leuk is. Maar goed, eerst nog maar eens afwachten of die Matrix op gas kan rijden.
Tja wat is oud, 13 jaar en als de auto verder nog goed is en geen 2 ton heeft gedraaid ofzo en het altijd goed doet, en als je er vooral met plezier in rijd? Waarom dan wat anders nemen?
Ach, 280k op de teller. Hij heeft altijd wel iets gehad bij de APK en ik verwacht dat hij het echt geen 2 jaar meer gaat doen.
Het is mijn eerste auto, dus dat doet dan wel weer pijn.
280k met goed onderhoud is prima toch? vriend van me rijdt een Xantia met 500k op de teller op LPG
(ok,.. is 1x een andere kop op gekomen want te lui om kleppen te stellen)
Tja dat is dan puur ene eigen overweging, maar mijn auto heeft nu net 204.500 gedraaid maar die heeft ook elke keer weer wat...Arunia schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:27:
Ach, 280k op de teller. Hij heeft altijd wel iets gehad bij de APK en ik verwacht dat hij het echt geen 2 jaar meer gaat doen.
Temperatuurmeter laat zich 9 van de 10x niet zien. Maargoed dat komt wel over een aantal weken als de Clio gelijk uitgelezen word.Epsilon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:22:
[...]
De 1.6 16v rijdt geen 1:15 in de stad inderdaad. Maar wel ~ 1:12 (8.5l / 100km), daar hoef je nog niet eens belachelijke toeren voor uit te halen.
De 2.0RS doet overigens 1:10 in de stad, dit is inclusief beetje spelen etc.
edit:
De temperatuursensor zit in de rechter spiegel (onderkant)". Misschien is deze er een keer van af gereden door een vorige eigenaar, wat een raar gedrag kan verklaren
Ander probleem wat ik net tegenkwam.. Nadat ik een stukje had gereden vanavond wilde de stoel aan de passagierskant niet meer naar voren klappen

Heb het nu ook nog niet voor elkaar gekregen maargoed het is ook donker.
Morgen maar is naar kijken.
@ Arunia: een Matrix kan prima op gas.
100% een los stekkertje of kabelbreuk, ik heb er in de winter veel last van gehad, maar nu doet hij het weer prima? (niets aan gedaan)sjorremans schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 02:26:
[...]
Temperatuurmeter laat zich 9 van de 10x niet zien. Maargoed dat komt wel over een aantal weken als de Clio gelijk uitgelezen word.
Apart, die van mij laat zich bijna nooit zien. Heel soms af en toe en dan is de temperatuur vaak 60 graden of iets hehe.Breaker schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:57:
[...]
100% een los stekkertje of kabelbreuk, ik heb er in de winter veel last van gehad, maar nu doet hij het weer prima? (niets aan gedaan)
Komt binnenkort wel weer goed als de auto nagekeken wordt.
Had ik ook hoor, dan 60, dan 25 (bij -5sjorremans schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:48:
[...]
Apart, die van mij laat zich bijna nooit zien. Heel soms af en toe en dan is de temperatuur vaak 60 graden of iets hehe.
Komt binnenkort wel weer goed als de auto nagekeken wordt.
Mijn Kangoo stond vorige week bij de schadeboer (parkeerschade, dader onbekend) en nu bij de dealer voor z'n eerste beurt. Vorige week had ik een Opel Zafira mee en nu een Renault Scenic.
Alletwee op zich nette, goeie auto's maar sjongejonge, wat ben ik gehecht geraakt aan mijn blauwe gevaarte zeg. De ruimte om me heen, het uitstekende uitzicht, de kolossale buitenspiegels, de laadruimte...
Ik kan me niet herinneren dat ik zo gehecht ben geweest aan een leaseauto. Mijn enige zorgpunt is dat iemand deze auto in puin rijdt en ik, vanwege de tijdelijke stop op nieuwe leaseauto's, de zomer in zou moeten met een andere auto.
Alletwee op zich nette, goeie auto's maar sjongejonge, wat ben ik gehecht geraakt aan mijn blauwe gevaarte zeg. De ruimte om me heen, het uitstekende uitzicht, de kolossale buitenspiegels, de laadruimte...
Ik kan me niet herinneren dat ik zo gehecht ben geweest aan een leaseauto. Mijn enige zorgpunt is dat iemand deze auto in puin rijdt en ik, vanwege de tijdelijke stop op nieuwe leaseauto's, de zomer in zou moeten met een andere auto.
[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 03-06-2009 16:25 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nou ja, zo erg is het toch niet om de zomer in te moeten met een nieuwe auto? 
Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen van onze nieuwe Renault Laguna II ph I GrandTour 2.2dCi Dynamique (of toch Initiale? De verzekering vindt 't een Initiale-uitvoering, maar op de auto zelf staat toch duidelijk "Dynamique" en het heeft ook het Dynamique interieur + wat extra's, dus ik ga voor de Dynamique
).
Anyway... Erg fijne auto. We hebben 'm nu 2 maanden en er is alweer ruim 6500km mee gereden. Helaas niet tot volle tevredenheid, aangezien de garagist het e.e.a. had gereset zonder dat ie wist wat hij deed en daardoor dus de cruisecontrol/snelheidsbegrenzer en het bandenspanningscontrolesysteem er echt niks meer van snapten, maar dat is onder garantie opgelost. Nu de andere kleine dingetjes nog (sensor in ruitenwisservloeistofreservoir is kapot, nieuwe besteld, deurgreep bijrijder laat los... heel apart, maar goed, daar moet blijkbaar een heel nieuwe voor komen, uiteraard ook onder garantie, dus dat is besteld).
Nou goed, foto's komen dus binnenkort en hopelijk een wat samenhangender post ook
Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen van onze nieuwe Renault Laguna II ph I GrandTour 2.2dCi Dynamique (of toch Initiale? De verzekering vindt 't een Initiale-uitvoering, maar op de auto zelf staat toch duidelijk "Dynamique" en het heeft ook het Dynamique interieur + wat extra's, dus ik ga voor de Dynamique
Anyway... Erg fijne auto. We hebben 'm nu 2 maanden en er is alweer ruim 6500km mee gereden. Helaas niet tot volle tevredenheid, aangezien de garagist het e.e.a. had gereset zonder dat ie wist wat hij deed en daardoor dus de cruisecontrol/snelheidsbegrenzer en het bandenspanningscontrolesysteem er echt niks meer van snapten, maar dat is onder garantie opgelost. Nu de andere kleine dingetjes nog (sensor in ruitenwisservloeistofreservoir is kapot, nieuwe besteld, deurgreep bijrijder laat los... heel apart, maar goed, daar moet blijkbaar een heel nieuwe voor komen, uiteraard ook onder garantie, dus dat is besteld).
Nou goed, foto's komen dus binnenkort en hopelijk een wat samenhangender post ook
Nee, merp!
Wel als dat geen Kangoo is!PauseBreak schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:12:
Nou ja, zo erg is het toch niet om de zomer in te moeten met een nieuwe auto?
Weet iemand hoe het zit met de € 1.000,00 die Renault aan de berijder van een Mégane overmaakt?
Mijn vriendin gaat een Renault Mégane bestellen als leaseauto. Maar dan kiezen we niet zelf de dealer uit. Vul je dan vooraf al iets in, of bij aflevering van de auto waarna Renault NL het geld overmaakt?
Overigens wel ideale modellen zeg die Business uitvoeringen van Renault.
ze heeft de dCi 90FAP (20%) Selection Business, met pack Introduction, Pack City, Climate Control en Metallic lak.
De enige twee opties die ik nog mis in die uitvoering zijn Lederen bekleding en een Schuifdak (viel net buiten leasebudget). Scheelt wel bijna € 8.000,00(!) met een Golf (1.6TDI (20%)) die veel minder opties heeft (en een kleinere bagageruimte volgens autoweek).
Mijn vriendin gaat een Renault Mégane bestellen als leaseauto. Maar dan kiezen we niet zelf de dealer uit. Vul je dan vooraf al iets in, of bij aflevering van de auto waarna Renault NL het geld overmaakt?
Overigens wel ideale modellen zeg die Business uitvoeringen van Renault.
ze heeft de dCi 90FAP (20%) Selection Business, met pack Introduction, Pack City, Climate Control en Metallic lak.
De enige twee opties die ik nog mis in die uitvoering zijn Lederen bekleding en een Schuifdak (viel net buiten leasebudget). Scheelt wel bijna € 8.000,00(!) met een Golf (1.6TDI (20%)) die veel minder opties heeft (en een kleinere bagageruimte volgens autoweek).
Aangezien het niet jouw auto is, mag ik aannemen dat het geld naar de leasemij gaat?
Aannames zijn fataal.
Nee nee, dat is juist het mooie aan die actie.
Het geld gaat naar de BERIJDER van de auto. Vorig jaar hadden ze ook zoiets met Bijenkorfbonnen of zoiets.
Is gewoon een actie om leaserijders over te halen een Renault te kiezen.
Het geld gaat naar de BERIJDER van de auto. Vorig jaar hadden ze ook zoiets met Bijenkorfbonnen of zoiets.
Opel heeft ook van die leuke business uitvoeringen.
Wat ik hier zie http://web.renault.nl/cam...ectionBusinessContant.asp is het gewoon een kwestie van claimen. Renault snapt vast ook wel dat niet iedere leaserijder zelf de dealer mag uitzoeken
Wat ik hier zie http://web.renault.nl/cam...ectionBusinessContant.asp is het gewoon een kwestie van claimen. Renault snapt vast ook wel dat niet iedere leaserijder zelf de dealer mag uitzoeken
Net de folder van de nieuwe clio binnen, ziet er erg sportief ogend uit en is vooral goed betaalbaar.
Ik ben nog steeds aan het wachten op de levering van mijn nieuwe Megane Coupe.. Mijn collega rijdt er ondertussen al 2 weken vrolijk in rond. (Hij heeft een witte genomen zonder opties.)
En die van mij staat al 2 weken in Vilvoorde omdat ie de Quality Check niet door komt.
"Er was waarschijnlijk iets mis met de brandstoftank." Aldus mijn dealer. Naja, als nu alles goed gaat heb ik hem de 16e voor de deur staan. Full-option op de lederen bekleding na, aangezien die buiten budget viel. En de electronische handrem niet genomen omdat me dat niet nuttig lijkt.
En die van mij staat al 2 weken in Vilvoorde omdat ie de Quality Check niet door komt.

Die scenic die ik mee had had dat ook. En ik wist 't niet dus ik parkeer die auto, zet de motor uit en trek bijna de bekerhouder van de middenconsole.
M'n Laguna van 2002 deed me laatst toch vreemd; Ik startte 'm, ging ie met de toerenmeter hangen tussen de 2000 en 3000 toeren, en na een aantal secondes ging ie naar de 4000 a 4500 toeren. Als ik 'm uitzette, wachtte en weer aanzette nog steeds hetzelfde.
ANWB gebeld, motorkap es opengemaakt, gekeken naar de zekeringen, gewoon wat eruitgetrokken en weer eringestoken en nadat ik dat deed bij een 30 ampere zekering was het weer ok (heb maar 2 zekeringen hoeven te checken).
Later wilde ik weten wat er nou mis was, in het boekje gekeken wat die zekering deed, staat er dat je nooit aan de zekeringen onder de motorkap mag komen, verder geen info...
ANWB gebeld, motorkap es opengemaakt, gekeken naar de zekeringen, gewoon wat eruitgetrokken en weer eringestoken en nadat ik dat deed bij een 30 ampere zekering was het weer ok (heb maar 2 zekeringen hoeven te checken).
Later wilde ik weten wat er nou mis was, in het boekje gekeken wat die zekering deed, staat er dat je nooit aan de zekeringen onder de motorkap mag komen, verder geen info...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Nee, daar heb je tegenwoordig het werkplaats handboek voor nodig. Je kan natuurlijk 's bij de renault dealer binnenstappen en vragen. Als mijn dealer representatief is voor de gemiddelde renault dealer dan zullen ze de vraag netjes beantwoorden.
Thx Wijnands...even wat verder moeten kijken dan m'n neus lang is...
Overigens: wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van de automatische parkeerrem op de Mégane?
Overigens: wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van de automatische parkeerrem op de Mégane?
[ Voor 33% gewijzigd door readytoflow op 05-06-2009 10:38 ]
Ah, een soort "koop vooral een Renault" bribe dus.readytoflow schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:44:
Nee nee, dat is juist het mooie aan die actie.
Aannames zijn fataal.
De voordelen zijn (als ik het goed heb) dat je altijd veilig heuveltje of bergop kunt rijden vanuit stilstand. Zodra je stil gaat staan gaat ie er automatisch op, en als je gaat rijden gaat ie er weer vanaf.readytoflow schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:37:
Thx Wijnands...even wat verder moeten kijken dan m'n neus lang is...
Nadelen weet ik niet echt.
Het heeft mij niet omgehaald om een Renault te nemen, maar het is natuurlijk wel een leuk extraatje.GaMeOvEr schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:40:
[...]
Ah, een soort "koop vooral een Renault" bribe dus.
Opel heeft trouwens een zelfde soort actie waar je nóg meer cash krijgt.
[ Voor 25% gewijzigd door endless op 05-06-2009 13:14 ]
Nadeel lijkt me duidelijk: het ding kan en zal wss op een moment (renault kenend) kapot gaan. En wat als je met de staart wilt gooien?endless schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:13:
[...]
De voordelen zijn (als ik het goed heb) dat je altijd veilig heuveltje of bergop kunt rijden vanuit stilstand. Zodra je stil gaat staan gaat ie er automatisch op, en als je gaat rijden gaat ie er weer vanaf.
[...]
Het heeft mij niet omgehaald om een Renault te nemen, maar het is natuurlijk wel een leuk extraatje.
Opel heeft trouwens een zelfde soort actie waar je nóg meer cash krijgt.
Klein vraagje: Ik ga een Twingo kopen. Hoelang gaat een koppeling gemiddeld en maximum mee bij een twingo? Ik wil niet na twee maanden een heel weekend moeten vrijmaken voor een kopelling te vervangen.
[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 05-06-2009 14:39 ]
Hangt helemaal af van hoe ermee is gereden ik heb een paar twingo'tjes gereden, en ze koppelen allemaal anders er is dus niet echt een pijl op te trekken maar die van mij staat nu op 70k km en uiteraard nog niks mis mee. Wat voor twingo zoek je? Ik ben aan het rondkijken voor een vw dus moet de twingo eruit...jvvv schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Nadeel lijkt me duidelijk: het ding kan en zal wss op een moment (renault kenend) kapot gaan. En wat als je met de staart wilt gooien?
Klein vraagje: Ik ga een Twingo kopen. Hoelang gaat een koppeling gemiddeld en maximum mee bij een twingo? Ik wil niet na twee maanden een heel weekend moeten vrijmaken voor een kopelling te vervangen.
Zie ondertitel
Ga je dat doen met een gloednieuwe lease-renault?jvvv schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Nadeel lijkt me duidelijk: het ding kan en zal wss op een moment (renault kenend) kapot gaan. En wat als je met de staart wilt gooien?
Het lijkt mij overigens ook geen optie om geld aan uit te geven, niks mis met een prima handrem en als je het aangrijppunt van je auto kent kun je daar ook goed mee wegrijden. Zouden ze in Frankrijk geen hellingproef krijgen bij 't rijbewijs ofzo?
Heb wel 's een Kia gereden waar de handrem een knop helemaal link op de vloer was, daar zoek je je echt de tandjes naar als de verkoper je dat niet verteld.
Alles, aan elke auto kan kapot gaan. Ik gebruik hem al 3 jaar zonder problemen.jvvv schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Nadeel lijkt me duidelijk: het ding kan en zal wss op een moment (renault kenend) kapot gaan.
Moet je de hond aan de achterkant pakken.En wat als je met de staart wilt gooien?
Tjonge tjonge, ja iedereen, met name jonge onervaren berijders, gebruikt zijn handrem daarvoor. Goed voor de remmen, banden maar vooral je ego.
ARME AOW’er
Gewoon hard in de bocht gooien (al dan niet met een skandinavian flick, ruk aan het stuur naar buitenkant bocht voor je erin gaat), komt ie vanzelf om
Dat is gewoon leuk om eens gedaan te hebben ('s nachts op een parking op een industrieterrein, niet op de openbare weg). Ik weet nu wel hoe rap die achterkant van m'n clio voor m'n voorkant kan staan en daar moet je nog niet al te snel voor rijden. Je weet ook ineens wat je tegenstuur reactie is en dan besef je ook wel als er zoiets gebeurd tegen 100+ dat je dan verdomd veel geluk nodig gaat hebben.Guardian Angel schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:19:
[...]
...
Tjonge tjonge, ja iedereen, met name jonge onervaren berijders, gebruikt zijn handrem daarvoor. Goed voor de remmen, banden maar vooral je ego.
Je kan er dus commentaar op geven maar mij heeft het in ieder geval ook wel iets bijgeleerd.
En nogmaals, zoiets doe je niet op de openbare weg!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Aan je handrem trekken doe je natuurlijk niet op de openbare weg. Maar op een zandvlakte of op een veld wat spelen is toch totaal niet verkeerd? Overigens heeft mijn handrem me ooit eens een mooi aanrijding gekost. Ooit eens in kiezelstenen/gravel met abs proberen te remmen. Als ik toen niet aan men handrem had kunnen trekken, lag ik recht in een andere auto.Jegapia schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:20:
[...]
Dat is gewoon leuk om eens gedaan te hebben ('s nachts op een parking op een industrieterrein, niet op de openbare weg). Ik weet nu wel hoe rap die achterkant van m'n clio voor m'n voorkant kan staan en daar moet je nog niet al te snel voor rijden. Je weet ook ineens wat je tegenstuur reactie is en dan besef je ook wel als er zoiets gebeurd tegen 100+ dat je dan verdomd veel geluk nodig gaat hebben.
Je kan er dus commentaar op geven maar mij heeft het in ieder geval ook wel iets bijgeleerd.
En nogmaals, zoiets doe je niet op de openbare weg!
Aanrijding gekost of bespaard?
Een nieuwe auto goed leren kennen is altijd een prima idee maar doe dat inderdaad ergens waar het veilig is voor anderen, jezelf en je auto.
Een nieuwe auto goed leren kennen is altijd een prima idee maar doe dat inderdaad ergens waar het veilig is voor anderen, jezelf en je auto.
Als je een auto net hebt, is het fijn om even te kijken hoe die reageert op een leeg terrein, nood rem, sturen en vol remmen, handrem, ineens omgooien, die dingen.
Je auto leren kennen is logisch, maar bij een noodsituatie heb je doorgaans geen lor met de handrem van doen. Enige waar je op gefocust bent is uitwijken en op de rem raggen.
En voor ineens omgooien hebben we ESP
En voor ineens omgooien hebben we ESP
bespaard :-) Klein foutje in de zinsconstructie :-)Wijnands schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:06:
Aanrijding gekost of bespaard?
En ESP vind ik een niet te prettig ding. Het werkt wel, maar neemt je gevoel weg en is zeker niet prettig als het laat ingrijpt. Men pa heeft een Freelander2 en daar grijpt het ESP echt laat in. Je kan al mooi slippen en onderstuur hebben voor dat ding je rechttrekt (wat dan een onprettige verassing is)
Dat doet hij niet, het is geen automatische hill hold oid. Het kan wel als zodanig dienen, maar dan moet je hem er zelf even op zetten op een helling, wat wel goed werkt overigens.endless schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:13:
[...]
De voordelen zijn (als ik het goed heb) dat je altijd veilig heuveltje of bergop kunt rijden vanuit stilstand. Zodra je stil gaat staan gaat ie er automatisch op, en als je gaat rijden gaat ie er weer vanaf.
Het is vooral heel comfortabel, zeker met de Handsfree sleutelkaart erbij. Je gaat zitten, deur dicht, terwijl je je gordel omdoet druk je alvast op start, direct in de versnelling en gaan. Het scheelt een kleine handeling, maar het werkt gewoon erg prettig.
Na de auto 3 weken in bezit te hebben is het eerste onderhoud al nodig
Het gaat om een kapotte aandrijfas en de remschijven+blokken schijnen heel slecht te zijn.
De auto wilde sinds afgelopen dinsdag niet meer normaal remmen en er kwam een tikkend geluid rechtsvoor vandaan. Nu deed de auto af en toe al raar met remmen, leek net of ABS ingreep terwijl het totaal niet nodig was.
Wat het grapje me kost, €440 ext btw
Normaal laat ik het altijd door een vriend van me maargoed die heeft de komende week(en) nog geen tijd en ik heb mijn auto toch wel nodig elke dag.
Hopen dat het voorlopig hier bij blijft

Het gaat om een kapotte aandrijfas en de remschijven+blokken schijnen heel slecht te zijn.
De auto wilde sinds afgelopen dinsdag niet meer normaal remmen en er kwam een tikkend geluid rechtsvoor vandaan. Nu deed de auto af en toe al raar met remmen, leek net of ABS ingreep terwijl het totaal niet nodig was.
Wat het grapje me kost, €440 ext btw

Normaal laat ik het altijd door een vriend van me maargoed die heeft de komende week(en) nog geen tijd en ik heb mijn auto toch wel nodig elke dag.
Ik hoop het ook, ik heb dadelijk bijna alles vervangen aan dat hok en onderdelen alleen al zitten tegen de 1000 euro aan. Er bleef maar verrot gaan...
Ja 200km/u met 5 passagiers aan boord is het ook niet vreemd dat je de boel stuk draait....sjorremans schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:09:
Na de auto 3 weken in bezit te hebben is het eerste onderhoud al nodig![]()
Wat het grapje me kost, €440 ext btw![]()
Zit je lekker te crossposten, maar is hij alweer gerepareerd ondertussen?
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Hoezo is dat vreemd, als dat ding 200 kan rijden moet ie dat met 5 man erin ook prima kunnen doen. Waarom zou het dan kapot moeten gaan?
Als eerste staat er eenSick Nick schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:47:
Hoezo is dat vreemd, als dat ding 200 kan rijden moet ie dat met 5 man erin ook prima kunnen doen. Waarom zou het dan kapot moeten gaan?
En een Clio I of II 1.6 16V rijdt echt niet met gemak naar de 200 op de teller, zeker niet met 6 mensen aan boord.
Mocht je het doen zal het niet gelijk stuk gaan, auto is ondertussen 8 jaar oud en dit is voor een Clio gewoon onderhoud en dus slijtage.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Met 6 mensen moet er minimaal één geen gordel om hebben in een clio, dan ben je sowieso al niet helemaal lekker om zo hard te gaan rijden wat mij betreft. Je hoeft maar 1 keer erg hard te remmen omdat iemand hem er voor gooit (jij 200+ en een mafketel met 100/120 ervoor is flink remmen) en degene zonder gordel vliegt zo tegen je voorruit aan....
Remmen kunnen gewoon versleten zijn natuurlijk, zeker als je wat sportiever rijd gaat het allemaal wat sneller met de slijtage. Dat weet je van te voren natuurlijk
Remmen kunnen gewoon versleten zijn natuurlijk, zeker als je wat sportiever rijd gaat het allemaal wat sneller met de slijtage. Dat weet je van te voren natuurlijk
Klopt maar ik bedoelde dat er totaal 5 man in de auto zat met mij erbij, dus geen 6 personen.
En met moeite 200 km/h viel opzich wel mee ondanks de 5 passengiers + bagage.
De 180 km/h doet hij met gemak en daarna duurt het wel iets langer.
Sowieso heb ik eigenlijk altijd maar max 3 passengiers mee, met mij erbij 4. Alleen kon het dit keer niet anders om de 4e passengier mee te nemen.
De auto is inmiddels terug, totale kosten waren uiteindelijk 489 euro, iets goedkoper als voorspeld.
Wel is m'n ACB binnen, ligt nu te wachten op de inbouw wat ergens volgend weekend zal gebeuren.
Dit was dan weer een meevallertje want deze heb ik voor 125 euro in de auto hangen straks.
En met moeite 200 km/h viel opzich wel mee ondanks de 5 passengiers + bagage.
De 180 km/h doet hij met gemak en daarna duurt het wel iets langer.
Sowieso heb ik eigenlijk altijd maar max 3 passengiers mee, met mij erbij 4. Alleen kon het dit keer niet anders om de 4e passengier mee te nemen.
De auto is inmiddels terug, totale kosten waren uiteindelijk 489 euro, iets goedkoper als voorspeld.
Wel is m'n ACB binnen, ligt nu te wachten op de inbouw wat ergens volgend weekend zal gebeuren.
Dit was dan weer een meevallertje want deze heb ik voor 125 euro in de auto hangen straks.
[ Voor 16% gewijzigd door sjorremans op 08-06-2009 20:48 ]
Discussie is elders al gaande over wat wel of niet kan, moraalridders enzo zijn al de revue gepasseerd.Sick Nick schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:12:
Met 6 mensen moet er minimaal één geen gordel om hebben in een clio, dan ben je sowieso al niet helemaal lekker om zo hard te gaan rijden wat mij betreft. Je hoeft maar 1 keer erg hard te remmen omdat iemand hem er voor gooit (jij 200+ en een mafketel met 100/120 ervoor is flink remmen) en degene zonder gordel vliegt zo tegen je voorruit aan....
Je hebt het over een mafketel die hem er voor gooit met 100/120, waarom is dat de mafketel en niet degene die 200 rijdt waar max 120 is toegestaan.
Ik bedoel te zeggen dat we niet weten hoe de situatie verder ter plekke was, dus oordeel niet te vroeg.
In beide gevallen ben je eigenlijk een mafketel, ware het niet dat de weg leeg was voordat ik het uberhaupt een poging gaf. Wil ook weer niet zeggen dat dat het goed praat, op dat moment kies ik ervoor om het te doen met de risico's in mijn achterhoofd wat er eventueel zou kunnen gebeuren.Flame17 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:03:
[...]
Discussie is elders al gaande over wat wel of niet kan, moraalridders enzo zijn al de revue gepasseerd.
Je hebt het over een mafketel die hem er voor gooit met 100/120, waarom is dat de mafketel en niet degene die 200 rijdt waar max 120 is toegestaan.
Ik bedoel te zeggen dat we niet weten hoe de situatie verder ter plekke was, dus oordeel niet te vroeg.
Het was trouwens maar een klein stukje aangezien de auto's in de verte aardig snel dichtbij komen als jij met 200 km/h komt aandenderen terwijl de rest met 120 km/h vooruit kachelt. Daarom ben ik op tijd op de rem te gaan zodat er niet iemand kan beslissen om hem met 100/120 km/h ervoor te gooien waardoor jij vol in de ankers moet.
Ik ga voorlopig nog even met mijn ouwe trouwe Megane doorrijden. Ik ga niet de auto van mijn moeder overnemen aangezien de garage er 3500 euro voor geeft.
We gaan dus maar door sparen voor een Laguna Station van rond de 7500 euro.
De prijzen liggen tegenwoordig redelijk gunstig gelukkig, maar goed.
@ hierboven. Ik denk dat er aardig wat mensen zijn die de auto er uit de kift voor zouden gooien. Maar, ik denk dat er een groot aantal mensen zijn die op dat moment met kijken niet door hebben dat er iemand met 200 Km/h aan komen denderen. Hoe vaak ik me wel niet vergist heb in de snelheid van de ander waar ik achter kom op het moment dat ik voor de 2e keer kijk. (Hence de 2e keer kijken).
We gaan dus maar door sparen voor een Laguna Station van rond de 7500 euro.
De prijzen liggen tegenwoordig redelijk gunstig gelukkig, maar goed.
@ hierboven. Ik denk dat er aardig wat mensen zijn die de auto er uit de kift voor zouden gooien. Maar, ik denk dat er een groot aantal mensen zijn die op dat moment met kijken niet door hebben dat er iemand met 200 Km/h aan komen denderen. Hoe vaak ik me wel niet vergist heb in de snelheid van de ander waar ik achter kom op het moment dat ik voor de 2e keer kijk. (Hence de 2e keer kijken).
Een Laguna I ph II of een II ph I? Bedenk je wel dat de Laguna's II ph I die nu rond de 7500 euro zitten, vaak de rampbakken zijn uit 2001/2/3. Als ik jou was zou ik dan toch iets langer doorsparen en een II ph I uit 2004 halen, of meteen voor een II ph II gaan.
Ik weet wel dat die bakken uit het begin nu als het goed is geen kuren meer zouden moeten vertonen, maar persoonlijk zou ik dat risico niet nemen. Mijn ouders hebben om die reden ook een II ph I uit 2004 gekocht. Dan loop je toch iets minder risico op erg veel electronische storingen en turbo's die kapot gaan etc.
En wat jij zegt. Mensen kunnen niet goed inschatten hoe snel een auto op ze in komt rijden. Hoe vaak ik wel niet op de rem heb moeten trappen omdat mensen gewoon toch naar links kwamen
Dat is ook de reden dat ik me gewoon aan de maximumsnelheid houdt, wel rekening houdende met de flitscorrectie, maar ik rijd nooit op verkeer in met 200+km/u. Dat werkt gewoon niet, ook omdat mensen in Nederland dat niet verwachten en omdat er veel teveel mensen zijn die je dan gaan corrigeren en 'm alsnog naar links gooien. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat laatste echt niet fijn is om mee te maken.
Ik weet wel dat die bakken uit het begin nu als het goed is geen kuren meer zouden moeten vertonen, maar persoonlijk zou ik dat risico niet nemen. Mijn ouders hebben om die reden ook een II ph I uit 2004 gekocht. Dan loop je toch iets minder risico op erg veel electronische storingen en turbo's die kapot gaan etc.
En wat jij zegt. Mensen kunnen niet goed inschatten hoe snel een auto op ze in komt rijden. Hoe vaak ik wel niet op de rem heb moeten trappen omdat mensen gewoon toch naar links kwamen
Dat is ook de reden dat ik me gewoon aan de maximumsnelheid houdt, wel rekening houdende met de flitscorrectie, maar ik rijd nooit op verkeer in met 200+km/u. Dat werkt gewoon niet, ook omdat mensen in Nederland dat niet verwachten en omdat er veel teveel mensen zijn die je dan gaan corrigeren en 'm alsnog naar links gooien. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat laatste echt niet fijn is om mee te maken.
Nee, merp!
Zin/onzin van 200 rijden op de nederlandse snelwegen terzijde, ik vind het al knap dat je 5 personen in een clio gevouwen krijgt.
Voor zover gaat het om een Laguna uit 2005, dus dat is dan een II ph 2.PauseBreak schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:48:
Een Laguna I ph II of een II ph I? Bedenk je wel dat de Laguna's II ph I die nu rond de 7500 euro zitten, vaak de rampbakken zijn uit 2001/2/3. Als ik jou was zou ik dan toch iets langer doorsparen en een II ph I uit 2004 halen, of meteen voor een II ph II gaan.
Maar voorlopig is het sparen geblazen zeg maar.
Ik doe het in principe ook nooit. Toevallig van het weekend wel een keer gedaan, maar ik ben weer genezenPauseBreak schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:48:
maar ik rijd nooit op verkeer in met 200+km/u. Dat werkt gewoon niet, ook omdat mensen in Nederland dat niet verwachten en omdat er veel teveel mensen zijn die je dan gaan corrigeren en 'm alsnog naar links gooien. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat laatste echt niet fijn is om mee te maken.

Ik ben toch nog te jong om een sjonnie in ze bmw 325 me eruit te laten rijden..

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 09-06-2009 11:06 ]
Trouwens mensen, even snel vraagje tussendoor.
Aangezien de 2.2dCi een turbodiesel is, is het nog steeds zo dat je die motor eerst fatsoenlijk warm moet rijden alvorens vol gas te geven (of althans, in de buurt van de 3k rpm te komen). Lijkt me wel toch? M'n pa ramt altijd gewoon door naar 3000rpm koud, ik gok omdat ie benzine/lpg is gewend, en hij zegt dat ik loop te zeuren, maar volgens mij is dat toch echt niet goed wat ie doet
Andere snelle vraag: Is het de bedoeling / beter voor de motor wanneer je deze enige tijd (10 - 20 seconden) stationair laat draaien alvorens het ding uit te zetten wanneer je ermee gereden hebt?
Aangezien de 2.2dCi een turbodiesel is, is het nog steeds zo dat je die motor eerst fatsoenlijk warm moet rijden alvorens vol gas te geven (of althans, in de buurt van de 3k rpm te komen). Lijkt me wel toch? M'n pa ramt altijd gewoon door naar 3000rpm koud, ik gok omdat ie benzine/lpg is gewend, en hij zegt dat ik loop te zeuren, maar volgens mij is dat toch echt niet goed wat ie doet
Andere snelle vraag: Is het de bedoeling / beter voor de motor wanneer je deze enige tijd (10 - 20 seconden) stationair laat draaien alvorens het ding uit te zetten wanneer je ermee gereden hebt?
Nee, merp!
Of het nou een benzine, diesel of lpg auto is, voor alle soorten brandstof is warmrijden toch echt beter voor het blok voordat je gaat trappen. De olie moet zich namelijk opwarmen om optimaal te smeren.PauseBreak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:13:
Wat betreft de turbo af laten koelen, meestal is dit niet echt nodig voor standaard auto's, omdat je nooit direct je auto wegzet als hij net heeft zitten blazen. Je parkeert niet midden op de snelweg oid
Mja, het is meer omdat ik weet dat de Phase I nogal eens last heeft van falende turbo's (al kan ik dat alleen maar vinden voor de 1.9dCi's, maar zoveel 2.2dCi's rijden er volgens mij ook niet rond), dat ik dat wel doe.
Iets met geen onnodig risico nemen

Maar bedankt voor je snelle antwoord
Iets met geen onnodig risico nemen
Maar bedankt voor je snelle antwoord
Nee, merp!
* Stampertje mag zich ook in dit topic komen melden
Vandaag is mijn nieuwe leasewagen besteld: Nieuwe Megane Estate Dynamique met ongeveer alle opties die mogelijk waren (op lederen bekleding na). De kleur wordt Gris Platin.
Als tie geleverd is, zal ik wel foto's posten.
Vandaag is mijn nieuwe leasewagen besteld: Nieuwe Megane Estate Dynamique met ongeveer alle opties die mogelijk waren (op lederen bekleding na). De kleur wordt Gris Platin.
Als tie geleverd is, zal ik wel foto's posten.
Living the American Dream
Wat veur motor heb je erin liggen?
Nee, merp!
Zo, de 19 is op onderhoud, tot zover niks van de monteur gehoord (auto staat er sinds dit weekend) dus die zal wel zoet zijn. Zat problemen en het begin lijstje waar vanuit wij zijn begonnen:
- Ontsteking word vervangen
- Gasklephuis schoonmaken
- Kleppen stellen
- Stationair afregelen (koud en warm)
- Originele luchtfilterhuis met k&n inleg filter
- Grote beurt met alle toebehoren en vloeistoffen
- Wiellagers voorzijde
- Verlagen achterkant
- Nakijken bodem op roest
Iets met veel km's maken, en erachter komen dat er achterstallig onderhoud op zit.
- Ontsteking word vervangen
- Gasklephuis schoonmaken
- Kleppen stellen
- Stationair afregelen (koud en warm)
- Originele luchtfilterhuis met k&n inleg filter
- Grote beurt met alle toebehoren en vloeistoffen
- Wiellagers voorzijde
- Verlagen achterkant
- Nakijken bodem op roest
Iets met veel km's maken, en erachter komen dat er achterstallig onderhoud op zit.
Heb je de monteur gewoon carte blanche gegeven wat betreft de reparaties die hij mag uitvoeren?
Nee, merp!
Gewoon niet al uitbollend stillegen is voldoende.PauseBreak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:13:
Je moet zien dat de turbo stationair draait, als je de wagen stillegt wordt er geen olie meer rondgepompt wat nogal schadelijke gevolgen kan hebben vanwege de mogelijke hoge toerentallen van de turbo.
Dat is wat ze mij hebben wijsgemaakt.
Dus als ik je goed begrijp kan ik gewoon de motor afzetten op het moment dat ik ergens ben aangekomen, zonder dat ik 'm laat afkoelen door stationair te laten draaien en dat het eigenlijke afkoelen niet zo goed is voor de turbo zelf?
Nee, merp!
Hoe bedoel je carte blanche? Veel dingen wist ik zelf (ook na navragen) wat er gedaan moest worden en verder laat ik hem de boel nakijken ja. Heb geen zin om voor nog meer verassingen te komen.PauseBreak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:27:
Heb je de monteur gewoon carte blanche gegeven wat betreft de reparaties die hij mag uitvoeren?
Heb al een koppeling en drukgroep gehad die volledig naar de tering was, remmen die vastliepen, nu dat ik rottig loopt tja.
@De turbo discussie. Koud met een diesel naar 3000 toeren kan ik je niet echt aanraden, dan krijg je dat typerende harde diesel rateltje doordat de boel aardig versleten raakt.
Gewone turbo diesel hoef je niet na te laten lopen, behalve als je tot je voordeur continue hebt geplankt uiteraard. Bij een benzine auto met standaard turbo ook niet druk maken. Mocht je een opgefokt turbo blok hebben dan is het wel vaker aan te raden om de motor even te laten koelen. Zeker na langere ritten en die dingen, je hoeft niet eens echt getrapt te hebben.
Dus nee, met een standaard turbo diesel hoeft dat niet.
Moderne turbo motoren zijn zo goed doorontwikkeld daar kunnen ze best wel tegen, leiden ze niks onder.
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 01-07-2009 12:19 ]
crosspost

stofwolken maken

stofwolken maken
Zie ondertitel
Verwijderd
Benzine motor met T altijd uit laten draaien als je geplankt hebt, of 1,5 KM echt normaal gereden hebben... en zelfs dan laar ik hem even nalopen aangezien bij hogere snelheden mijn uitlaatspruitstuk + Turbo roodgloeiend zijn.Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:17:
[...]
Hoe bedoel je carte blanche? Veel dingen wist ik zelf (ook na navragen) wat er gedaan moest worden en verder laat ik hem de boel nakijken ja. Heb geen zin om voor nog meer verassingen te komen.
Heb al een koppeling en drukgroep gehad die volledig naar de tering was, remmen die vastliepen, nu dat ik rottig loopt tja.
@De turbo discussie. Koud met een diesel naar 3000 toeren kan ik je niet echt aanraden, dan krijg je dat typerende harde diesel rateltje doordat de boel aardig versleten raakt.
Gewone turbo diesel hoef je niet na te laten lopen, behalve als je tot je voordeur continue hebt geplankt uiteraard. Bij een benzine auto met standaard turbo ook niet druk maken. Mocht je een opgefokt turbo blok hebben dan is het wel vaker aan te raden om de motor even te laten koelen. Zeker na langere ritten en die dingen, je hoeft niet eens echt getrapt te hebben.
Dus nee, met een standaard turbo diesel hoeft dat niet.
Moderne turbo motoren zijn zo goed doorontwikkeld daar kunnen ze best wel tegen, leiden ze niks onder.
Een TD wil trouwens niet echt warm gereden worden, staan ze om bekend. Direct planken is het tegenover gestelde natuurlijk.
Een Diesel blijft over het algemeen stabieler in temp, dus vandaar dat die dingen niet echt na hoeven lopen, de turbo is echt minder heet.
Wat je zegt onder elkaar is btw wel een beetje in strijd met elkaar.
Ja mijn verhaal heeft wel wat gaten erin ja, zie het nu zelf. Even te lui om aan te passen haha.
Maar goed, jouw verhaal sluit wel goed aan.
Maar goed, jouw verhaal sluit wel goed aan.
Ik bedoel carte blanche als in:Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:17:
[...]
Hoe bedoel je carte blanche? Veel dingen wist ik zelf (ook na navragen) wat er gedaan moest worden en verder laat ik hem de boel nakijken ja. Heb geen zin om voor nog meer verassingen te komen.
Je brengt je auto naar de garage en je laat ze gewoon alle zaken repareren zonder dat ze jou eerst even bellen. Zelf laat ik ze altijd eerst even bellen als ze iets tegenkomen en als ze dan iets vervangen, dan wil ik ook het oude onderdeel zien
Ja, dat doe ik dus ook nóóít. Ik rijd de dCi altijd eerst warm, al duurt dat ook niet echt lang eigenlijk, maar mijn pa dus wel en ik krijg hem maar niet aan het verstand gepeuterd dat hij niet meer dan 2500rpm moet maken als dat blok nog koud is. Nu scheelt het dat met dit weer de hitte wel blijft hangen onder het carport en de dCi vaak al op temperatuur is wanneer we de wijk uit zijn, maar ik hoop toch wel dat hij tegen de tijd dat het winter is, doorheeft dat hij niet tot 3000rpm moet doortrappen met een koude motor.@De turbo discussie. Koud met een diesel naar 3000 toeren kan ik je niet echt aanraden, dan krijg je dat typerende harde diesel rateltje doordat de boel aardig versleten raakt.
*knip, want anders wordt het wel erg veel herhaling in korte tijd*
Nu ja, ik heb nog een half jaar ongeveer om tot hem door te dringen he
Bedankt voor de info allen
Nee, merp!
Nou hij zou mij ook bellen mocht ie meer tegen komen, en hij zou sowieso laten weten hoe het ervoor stond.
Nog niks gehoord dus maak mij zorgen, dadelijk weer eens bellen kreeg hem niet aan de lijn.
Nog niks gehoord dus maak mij zorgen, dadelijk weer eens bellen kreeg hem niet aan de lijn.
als ik het geld los had hangen had ik zo deze opgehaald:
http://link.marktplaats.nl/262188384
even poetsen, niet miepen over slechte lak en mooi mee touren. Blijf die Fuego een grappig model vinden.
http://link.marktplaats.nl/262188384
even poetsen, niet miepen over slechte lak en mooi mee touren. Blijf die Fuego een grappig model vinden.

Interieur is nog wel netjes, maar ik denk dat het iets meer word als een lapje erover.
Wij hebben recentelijk een Renault Clio 1.5 diesel uit 2005 gekocht, als boodschappenauto. De schakelknop voor cruise-control is geplaatst, linksonder het stuur. Het is een knop met 3 standen (neutraal, onder, boven). Als ik de bovenste indruk, dan gaat de cruise-control aan (groen lampje licht op op dashboard). Als ik het onderste gedeelte indruk, dan licht er een rood/oranje lampje op, op het dashboard. Wat voor functie heeft die?
Thanks
Thanks
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
De groene stand zou cruise control moeten zijn, de oranje stand een snelheids begrenzer.
Dit is iniedergeval zo in mijn Megane, dus ik neem aan dat dat ook zo is bij jouw Clio.
Als je in de snelheids begrenzer hangt kan je hem er wel "doortrappen" je moet je gaspedaal dan echt goed volgas trappen. Dit is een soort 'beveiliging".
Dit is iniedergeval zo in mijn Megane, dus ik neem aan dat dat ook zo is bij jouw Clio.
Als je in de snelheids begrenzer hangt kan je hem er wel "doortrappen" je moet je gaspedaal dan echt goed volgas trappen. Dit is een soort 'beveiliging".
Zo inmiddels ruim over de 1000 reply's, ik vond het wel eens tijd worden voor een nieuwe TS.
Volgens mij heb ik inmiddels een goed begin, aanvullig, tips, ideën, etc is zeer welkom!
Mensen die in de TS willen als renault eigenaar, laat het weten.
Verder in: Het grote Renault topic - Deel 2
Volgens mij heb ik inmiddels een goed begin, aanvullig, tips, ideën, etc is zeer welkom!
Mensen die in de TS willen als renault eigenaar, laat het weten.
Verder in: Het grote Renault topic - Deel 2
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 19-07-2009 01:37 ]
Daar maar verder met een frisse topicstart.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit topic is gesloten.