Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 33.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
PauseBreak schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:48:
maar ik rijd nooit op verkeer in met 200+km/u. Dat werkt gewoon niet, ook omdat mensen in Nederland dat niet verwachten en omdat er veel teveel mensen zijn die je dan gaan corrigeren en 'm alsnog naar links gooien. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat laatste echt niet fijn is om mee te maken.
Ik doe het in principe ook nooit. Toevallig van het weekend wel een keer gedaan, maar ik ben weer genezen :X
Ik ben toch nog te jong om een sjonnie in ze bmw 325 me eruit te laten rijden.. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 09-06-2009 11:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Trouwens mensen, even snel vraagje tussendoor.

Aangezien de 2.2dCi een turbodiesel is, is het nog steeds zo dat je die motor eerst fatsoenlijk warm moet rijden alvorens vol gas te geven (of althans, in de buurt van de 3k rpm te komen). Lijkt me wel toch? M'n pa ramt altijd gewoon door naar 3000rpm koud, ik gok omdat ie benzine/lpg is gewend, en hij zegt dat ik loop te zeuren, maar volgens mij is dat toch echt niet goed wat ie doet :p
Andere snelle vraag: Is het de bedoeling / beter voor de motor wanneer je deze enige tijd (10 - 20 seconden) stationair laat draaien alvorens het ding uit te zetten wanneer je ermee gereden hebt?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
PauseBreak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:13:

Aangezien de 2.2dCi een turbodiesel is, is het nog steeds zo dat je die motor eerst fatsoenlijk warm moet rijden alvorens vol gas te geven (of althans, in de buurt van de 3k rpm te komen). Lijkt me wel toch? M'n pa ramt altijd gewoon door naar 3000rpm koud, ik gok omdat ie benzine/lpg is gewend, en hij zegt dat ik loop te zeuren, maar volgens mij is dat toch echt niet goed wat ie doet :p
Andere snelle vraag: Is het de bedoeling / beter voor de motor wanneer je deze enige tijd (10 - 20 seconden) stationair laat draaien alvorens het ding uit te zetten wanneer je ermee gereden hebt?
Of het nou een benzine, diesel of lpg auto is, voor alle soorten brandstof is warmrijden toch echt beter voor het blok voordat je gaat trappen. De olie moet zich namelijk opwarmen om optimaal te smeren.

Wat betreft de turbo af laten koelen, meestal is dit niet echt nodig voor standaard auto's, omdat je nooit direct je auto wegzet als hij net heeft zitten blazen. Je parkeert niet midden op de snelweg oid :P, en als je naar je werk gaat rijd je het laatste stukje toch altijd wel trager (bebouwde kom oid bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Mja, het is meer omdat ik weet dat de Phase I nogal eens last heeft van falende turbo's (al kan ik dat alleen maar vinden voor de 1.9dCi's, maar zoveel 2.2dCi's rijden er volgens mij ook niet rond), dat ik dat wel doe.
Iets met geen onnodig risico nemen ;) :p
Maar bedankt voor je snelle antwoord 8)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

* Stampertje mag zich ook in dit topic komen melden

Vandaag is mijn nieuwe leasewagen besteld: Nieuwe Megane Estate Dynamique met ongeveer alle opties die mogelijk waren (op lederen bekleding na). De kleur wordt Gris Platin.

Als tie geleverd is, zal ik wel foto's posten.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat veur motor heb je erin liggen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, de 19 is op onderhoud, tot zover niks van de monteur gehoord (auto staat er sinds dit weekend) dus die zal wel zoet zijn. Zat problemen en het begin lijstje waar vanuit wij zijn begonnen:

- Ontsteking word vervangen
- Gasklephuis schoonmaken
- Kleppen stellen
- Stationair afregelen (koud en warm)
- Originele luchtfilterhuis met k&n inleg filter
- Grote beurt met alle toebehoren en vloeistoffen
- Wiellagers voorzijde
- Verlagen achterkant
- Nakijken bodem op roest

Iets met veel km's maken, en erachter komen dat er achterstallig onderhoud op zit. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Heb je de monteur gewoon carte blanche gegeven wat betreft de reparaties die hij mag uitvoeren? :o

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 13:52
PauseBreak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:13:

Gewoon niet al uitbollend stillegen is voldoende.
Je moet zien dat de turbo stationair draait, als je de wagen stillegt wordt er geen olie meer rondgepompt wat nogal schadelijke gevolgen kan hebben vanwege de mogelijke hoge toerentallen van de turbo.
Dat is wat ze mij hebben wijsgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dus als ik je goed begrijp kan ik gewoon de motor afzetten op het moment dat ik ergens ben aangekomen, zonder dat ik 'm laat afkoelen door stationair te laten draaien en dat het eigenlijke afkoelen niet zo goed is voor de turbo zelf?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PauseBreak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:27:
Heb je de monteur gewoon carte blanche gegeven wat betreft de reparaties die hij mag uitvoeren? :o
Hoe bedoel je carte blanche? Veel dingen wist ik zelf (ook na navragen) wat er gedaan moest worden en verder laat ik hem de boel nakijken ja. Heb geen zin om voor nog meer verassingen te komen.

Heb al een koppeling en drukgroep gehad die volledig naar de tering was, remmen die vastliepen, nu dat ik rottig loopt tja. :P

@De turbo discussie. Koud met een diesel naar 3000 toeren kan ik je niet echt aanraden, dan krijg je dat typerende harde diesel rateltje doordat de boel aardig versleten raakt. ;)

Gewone turbo diesel hoef je niet na te laten lopen, behalve als je tot je voordeur continue hebt geplankt uiteraard. Bij een benzine auto met standaard turbo ook niet druk maken. Mocht je een opgefokt turbo blok hebben dan is het wel vaker aan te raden om de motor even te laten koelen. Zeker na langere ritten en die dingen, je hoeft niet eens echt getrapt te hebben. :)

Dus nee, met een standaard turbo diesel hoeft dat niet. ;)

Moderne turbo motoren zijn zo goed doorontwikkeld daar kunnen ze best wel tegen, leiden ze niks onder.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 01-07-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 15:06

Dentheman

Zie signature

crosspost
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/twingo99.jpg
stofwolken maken :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Hoe bedoel je carte blanche? Veel dingen wist ik zelf (ook na navragen) wat er gedaan moest worden en verder laat ik hem de boel nakijken ja. Heb geen zin om voor nog meer verassingen te komen.

Heb al een koppeling en drukgroep gehad die volledig naar de tering was, remmen die vastliepen, nu dat ik rottig loopt tja. :P

@De turbo discussie. Koud met een diesel naar 3000 toeren kan ik je niet echt aanraden, dan krijg je dat typerende harde diesel rateltje doordat de boel aardig versleten raakt. ;)

Gewone turbo diesel hoef je niet na te laten lopen, behalve als je tot je voordeur continue hebt geplankt uiteraard. Bij een benzine auto met standaard turbo ook niet druk maken. Mocht je een opgefokt turbo blok hebben dan is het wel vaker aan te raden om de motor even te laten koelen. Zeker na langere ritten en die dingen, je hoeft niet eens echt getrapt te hebben. :)

Dus nee, met een standaard turbo diesel hoeft dat niet. ;)

Moderne turbo motoren zijn zo goed doorontwikkeld daar kunnen ze best wel tegen, leiden ze niks onder.
Benzine motor met T altijd uit laten draaien als je geplankt hebt, of 1,5 KM echt normaal gereden hebben... en zelfs dan laar ik hem even nalopen aangezien bij hogere snelheden mijn uitlaatspruitstuk + Turbo roodgloeiend zijn.

Een TD wil trouwens niet echt warm gereden worden, staan ze om bekend. Direct planken is het tegenover gestelde natuurlijk.

Een Diesel blijft over het algemeen stabieler in temp, dus vandaar dat die dingen niet echt na hoeven lopen, de turbo is echt minder heet.

Wat je zegt onder elkaar is btw wel een beetje in strijd met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja mijn verhaal heeft wel wat gaten erin ja, zie het nu zelf. Even te lui om aan te passen haha.

Maar goed, jouw verhaal sluit wel goed aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:38:
Maar goed, jouw verhaal sluit wel goed aan. :)
Daar gaat het hier om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Ik bedoel carte blanche als in:
Je brengt je auto naar de garage en je laat ze gewoon alle zaken repareren zonder dat ze jou eerst even bellen. Zelf laat ik ze altijd eerst even bellen als ze iets tegenkomen en als ze dan iets vervangen, dan wil ik ook het oude onderdeel zien :p

*knip, want anders wordt het wel erg veel herhaling in korte tijd*
Ja, dat doe ik dus ook nóóít. Ik rijd de dCi altijd eerst warm, al duurt dat ook niet echt lang eigenlijk, maar mijn pa dus wel en ik krijg hem maar niet aan het verstand gepeuterd dat hij niet meer dan 2500rpm moet maken als dat blok nog koud is. Nu scheelt het dat met dit weer de hitte wel blijft hangen onder het carport en de dCi vaak al op temperatuur is wanneer we de wijk uit zijn, maar ik hoop toch wel dat hij tegen de tijd dat het winter is, doorheeft dat hij niet tot 3000rpm moet doortrappen met een koude motor.
Nu ja, ik heb nog een half jaar ongeveer om tot hem door te dringen he ;)

Bedankt voor de info allen :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou hij zou mij ook bellen mocht ie meer tegen komen, en hij zou sowieso laten weten hoe het ervoor stond.

Nog niks gehoord dus maak mij zorgen, dadelijk weer eens bellen kreeg hem niet aan de lijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

als ik het geld los had hangen had ik zo deze opgehaald:
http://link.marktplaats.nl/262188384

even poetsen, niet miepen over slechte lak en mooi mee touren. Blijf die Fuego een grappig model vinden.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/d5/DF7J+M++FO/ntQ4CR/AgZA==.jpg

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Interieur is nog wel netjes, maar ik denk dat het iets meer word als een lapje erover. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Wij hebben recentelijk een Renault Clio 1.5 diesel uit 2005 gekocht, als boodschappenauto. De schakelknop voor cruise-control is geplaatst, linksonder het stuur. Het is een knop met 3 standen (neutraal, onder, boven). Als ik de bovenste indruk, dan gaat de cruise-control aan (groen lampje licht op op dashboard). Als ik het onderste gedeelte indruk, dan licht er een rood/oranje lampje op, op het dashboard. Wat voor functie heeft die?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De groene stand zou cruise control moeten zijn, de oranje stand een snelheids begrenzer.
Dit is iniedergeval zo in mijn Megane, dus ik neem aan dat dat ook zo is bij jouw Clio.

Als je in de snelheids begrenzer hangt kan je hem er wel "doortrappen" je moet je gaspedaal dan echt goed volgas trappen. Dit is een soort 'beveiliging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo inmiddels ruim over de 1000 reply's, ik vond het wel eens tijd worden voor een nieuwe TS.

Volgens mij heb ik inmiddels een goed begin, aanvullig, tips, ideën, etc is zeer welkom!

Mensen die in de TS willen als renault eigenaar, laat het weten. :)

Verder in: Het grote Renault topic - Deel 2

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 19-07-2009 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Steffie

Opaque

Daar maar verder met een frisse topicstart.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.