Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Impry schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:17:
Is die niet 'draad/contactloos'? Bij de Scenic hier hoef je hem er niet perse in te doen. Als hij maar binnen zoveel meter bereik is.
Eeeh, nee. Je moet de kaart er echt in douwen anders wil doet ie helemaal niets, en als je wisselgeld van het tankstation in de gleuf zit past dat niet :+ 7(8)7

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Impry schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:17:
Is die niet 'draad/contactloos'? Bij de Scenic hier hoef je hem er niet perse in te doen. Als hij maar binnen zoveel meter bereik is.
Hangt van versie af, is een handsfree-functie. Je hebt ook Scenics waar de kaart er wel in moet.

Bij Laguna's bestaat deze functie niet. Bij Laguna 3 normaal gezien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksnak schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Hangt van versie af, is een handsfree-functie. Je hebt ook Scenics waar de kaart er wel in moet.

Bij Laguna's bestaat deze functie niet. Bij Laguna 3 normaal gezien wel.
alleen zal de kaart er eensin de zoveel tijd echt in moeten
anders raakt deze leeg :P (ook bijde Megane2/Scenic2)
zit een condensatortje in voor de handsfree functies

Tevens is er bij de Laguna 2 Ph2 en Espace 4 Ph2 ook een echte handsfree functie waarbij de kaart er niet in hoeft..
Behalve dan voor het opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:23:
[...]
Behalve dan voor het opladen
Opladen? Der zitten toch gewoon batterijen in dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksnak schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:37:
[...]

Opladen? Der zitten toch gewoon batterijen in dat ding?
ja die worden gebruikt als energiebron bij gebruik van de knoppen op de sleutelkaart
maar voor de handsfree functie zit er een condensator in en die moet eens in de zoveel tijd opgeladen worden. en dat gebeurd in de kaartlezer
zeker niet verteld bij aflevering? :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

ja die worden gebruikt als energiebron bij gebruik van de knoppen op de sleutelkaart
maar voor de handsfree functie zit er een condensator in en die moet eens in de zoveel tijd opgeladen worden. en dat gebeurd in de kaartlezer
Dit hoor ik ook voor het eerst.
Als het echt zo is dan toch de kaart maar eens in de kaartlezer duwen :-)
Een lege batterij is ook niks, al gaat deze ondertussen al ruim 1,5jr mee.
De vorige heb ik 2jr gehad zonder dat die ooit de kaartlezer gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:30:
Sterker nog, wij hebben thuis een Renault-garage :p

Zal het ff checken bij technieker van de week :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Vandaag een proefritje gedaan met de nieuwe Laguna 2liter diesel 150pk..

Ik moet zeggen ziet er errug mooi uit zoals verwacht zowel van binnen als van buiten. Bediening van alle toeters en bellen zijn echt optimaal op zn plaats gezet. Ook het rijconfort van deze auto is echt top!

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ik heb vorige week voor het eerst een Spider gezien. Das wel een geinig dingetje. Hier een paar foto's gevonden: http://www.autoblog.nl/ar...ault-sport-spider-te-koop. Zou verder nooit een Renault kopen. De overbuurman heeft een Sceenic (kan dat?) en dat ding is medaar een partij lelijk :|

Die nieuwere dingen hebben volgens mij ook de tellers in het midden zitten. Lijkt me niet echt optimaal?

Ook wel opvallend dat Renault rijders linkerbaan met mistlampen aan rijders zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door marccom op 21-10-2007 00:49 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Mavvie schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:29:
Vandaag een proefritje gedaan met de nieuwe Laguna 2.4d 150pk..
2.4 150 pk diesel ???

2.0 diesel 150 pk zul je bedoelen, die andere bestaat naar mijn weten niet :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

marccom schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:49:
Ik heb vorige week voor het eerst een Spider gezien. Das wel een geinig dingetje. Hier een paar foto's gevonden: http://www.autoblog.nl/ar...ault-sport-spider-te-koop. Zou verder nooit een Renault kopen. De overbuurman heeft een Sceenic (kan dat?) en dat ding is medaar een partij lelijk :|

Die nieuwere dingen hebben volgens mij ook de tellers in het midden zitten. Lijkt me niet echt optimaal?

Ook wel opvallend dat Renault rijders linkerbaan met mistlampen aan rijders zijn ;)
Ik heb nooit mistlampen aan en rijdt nooit op de linkerbaan, sterker ik ga iedereen altijd rechts voorbij want dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn met al die linkshangers. :P

Scenic is een kwestie van smaak, de een vind hem mooi dan ander spuuglelijk.

Tellers in het midden is al oud als je praat over de Twingo, de Mini heeft dit ook al jaren en bij sportwagens is de toerenteller recht voor het zicht en groter dan de snelheidsmeter.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:49:

Je komt alleen maar trollen hier dus eigenlijk.
Die mistlampen-op-linkerbaan-rijders zijn in mijn beleving juist geen Renault rijders, ik denk dan eerder aan Seat/VW/Alfa/Fiat rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Blacksnak schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 05:34:
[...]

2.4 150 pk diesel ???

2.0 diesel 150 pk zul je bedoelen, die andere bestaat naar mijn weten niet :? ?
Sorry idd het is een 2 liter motor

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Mavvie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:39:
[...]

Sorry idd het is een 2 liter motor
Dacht al, wat heb ik gemist :)

Maar zoals je zegt, het rijcomfort is inderdaad top bij deze. Vond dat de vorige Laguna al schitterend reed, nu deze staat daar nog eens met kop en schouders bovenuit naar mijn mening! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Had ik weer wat...

Ik stap in mijn auto om 500m verder een broodje te gaan halen (luiheid enzo). Broodje gekocht, instappen en rijden. Kom ik aan de slagboom van de parking van de winkel, code intoetsen, gas geven...
"Hé, hij schokt" Ik check even of ik wel in 1e versnelling ben. Ja dus.
100m verder leg ik hem aan de kant om me te realiseren dat het ding nog maar op 2of 3 cilinders loopt. De motor schokte als een gek en spuwde zwarte rook. De garage was op 2km, dus dacht ik er rustig heen te karren. Na nog eens 100m vond ik het echt niet lekker rijden en heb ik hem terug aan de kant gezet en de garage gebeld. (15min later was hij er!)
Na 15min kwamen ze hem ophalen. Die kerel is er gewoon in gestapt en mee weg gereden tot aan de garage (lijkt me niet echt gezond voor de motor (leek of dat ing door de motorkap ging springen zo hard dat schokte). Om 17u was hij volgens hem klaar.

Daarnet gaan ophalen:
Bougiekabel was stuk. Maar volgens hem moet je dan alles vervangen (bobijn ook vervangen dus).

En nu komt het leuke... Mr. vond het nodig om me een nieuwe achterband aan te smeren! Volgens hem voelde je dat de 'draad' (oid) erdoor was en was het gevaarlijk om er mee te rijden. Ik moet wel voor de APK nog eens langs zodat hij de 2de ook ineens vervangt. :?
Ik snap de renault filosofie niet meer... Normaal lappen ze je zoveel mogelijk nieuwe onderdelen aan die je niet vraagt/nodig hebt. En nu doen ze dat ineens maar half? Of willen ze me dubelle werkuren aanrekenen en doen ze het niet allemaal in één keer...

Enfin, ik had geen zin om daar een kwartier lang een Autowereld van 3 jaar geleden te lezen terwijl hij me toch een 2de achterband plaatste, maar vraag me nu af of dat wel gezond is om achteraan met 1 nieuwe band te rijden en één die al 55k heeft gedaan.

Het is dringend tijd om een nieuwe renault garage te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Naar mijn weten is het het best voor je banden, veiligheid en weggedrag om sowieso beide banden te vervangen. Beetje vreemd dus om er maar eentje te vervangen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Heeft iemand misschien een idee voor een ipod nano houder voor in de auto?

Ik heb zelf een nieuwe Megane Grandtour, en heb via een zelfgemaakt kabeltje mijn ipod al aangesloten, alleen nu slingert mijn ipod nog door de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
Master__R schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:57:
Heeft iemand misschien een idee voor een ipod nano houder voor in de auto?

Ik heb zelf een nieuwe Megane Grandtour, en heb via een zelfgemaakt kabeltje mijn ipod al aangesloten, alleen nu slingert mijn ipod nog door de auto...
Hoe heb je dat kabeltje gebeund als ik vragen mag? Welke audio (en evt. welke navi) heb je in je Mégane GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Bestaat een setje voor, volledig compatibel met de originele radio. Vraag maar even na bij je garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ik heb zelf een een mini-iso stekker gekocht en een 3,5 inch stekkertje eraan gemaakt. Hierna aux geactiveerd en voila! Het werkt. (MANUAL)

Dit werkt overigens alleen op de "update list" radio's (staat op de voorkant).

Setje van de dealer snap ik wel, alleen mijn kabel heeft me 7,50 gekost. Bij de dealer zijn ze stukken duurder. En opladen kan gewoon via een universele 12v plug met usb uitgang.

Het enige wat ik dus zoek is een houder.

[ Voor 19% gewijzigd door Master__R op 22-10-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

Je komt alleen maar trollen hier dus eigenlijk.
Die mistlampen-op-linkerbaan-rijders zijn in mijn beleving juist geen Renault rijders, ik denk dan eerder aan Seat/VW/Alfa/Fiat rijders.
Ja man, irritant die lui met zo'n 1.6 vw motor erin, die komen ook nog niet voorruit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
He, ik heb ook maar een 1.5 hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vandaag voor het eerst een nieuwe laguna in het wild gezien!
Helemaal geen verkeerde bak hoor. Kwa uiterlijk gewoon normaal modern, niet super mooi maar wel aardig gelijnd. Een korte blik in het interieur deed mijn adem zo'n beetje verstokken joh! JEMIG wat netjes en strak allemaal!
Tot zover mijn complimenten aan renault!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

We hebben vandaag voor het eerst in een Renault gereden.
Namelijk een Megane uit 1997, even een test rit mee gemaakt.

Ik kan maar 1 ding zeggen...

Wat zit die auto gruwelijk fijn ! ! !

En als je in de file staat is zon elektisch schuifdak leuk als je het niet kent :+

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
-Thunder- schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:46:
We hebben vandaag voor het eerst in een Renault gereden.
Namelijk een Megane uit 1997, even een test rit mee gemaakt.

Ik kan maar 1 ding zeggen...

Wat zit die auto gruwelijk fijn ! ! !

En als je in de file staat is zon elektisch schuifdak leuk als je het niet kent :+
Welkom bij de club :D

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

We hebben die alleen niet aangeschaft om de volgende redenen :

Prijs bij die dealer was 3750 ( Wat duur zeg voor zon auto :X )
Jaartal + Prijs vond ik de km stand ook wel hoog : 187000.
Hij maakte een vreemd geluid, het is een diesel, maakt meer lawaai maar deze maakte beetje vreemd geluid. Was trouwens een 1.9 diesel zonder turbo, dus ook praktisch niet vooruit te branden.
De spiegel van binnen verstellen was niet te doen.. kon klooien aan dat ding maar er gebeurden niks.
De ventilator standen werkte maar half.

Als ik naar de 2 schakelde vloog hij er telkens weer uit met een gigantisch gaar geluid.

Anders gezegt, een afgetrapte auto voor veel te veel geld.

Maar onze zoektocht gaat verder. De planning is in ieder geval dit jaar een andere auto te kopen mits ik onze huidige auto verkocht hebt. ( Nissan micra 1.0 16valve E2, 152.000 gelopen, nieuwe koppelingsplaten + drukgroep etc, alleen bestuurdersraam kan niet open, moet even na gekeken worden ). Vraag er 1250 voor, kleur is donker rood en is een klein stukje lak kwijt boven het rechter voor wiel. Dus als jullie iemand kennen, kan ik des te eerder een auto kopen :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Misschien is dit wat voor je? :P

Ik doe hem met veel spijt weg, omdat ik nu een leasebak heb (nieuwe Clio)

[ Voor 24% gewijzigd door Mavvie op 21-11-2007 22:54 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nope :P

Vast jouw auto :P

Edit // ja dus, maar die prijs ligt me te hoog, en we willen graag 1 met 4 deuren :)

[ Voor 67% gewijzigd door -Thunder- op 21-11-2007 22:56 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
-Thunder- schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:55:
Nope :P

Vast jouw auto :P

Edit // ja dus, maar die prijs ligt me te hoog, en we willen graag 1 met 4 deuren :)
deze auto heeft er veel meer joh, 2 deuren, kofferbak, motorkap, deshboardkastje :P

Maar idd het is een coupe, achter heb je niet veel ruimte al zit die achterbank als gegoten!

[ Voor 13% gewijzigd door Mavvie op 21-11-2007 23:01 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

En toch willen we 4 deuren met handvaten waar een mens in kan stappen :Y)

[ Voor 70% gewijzigd door -Thunder- op 21-11-2007 23:04 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
-Thunder- schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:04:
En toch willen we 4 deuren met handvaten waar een mens in kan stappen :Y)
Ben je nou echt niet zo creatief :P

Afbeeldingslocatie: http://www.toolspecial.com/images/D29ASS.jpg

Succes gegarandeerd!

Twitter | Linkedin

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Mooi stukje over de 21 Turbo op Pistonheads
They called it the French Cossie...

In the late 80’s if you wanted a Sierra Cosworth but didn’t fancy re-mortgaging your house to pay for the insurance there were few alternatives. This was before the Impreza become the quick hoon-saloon of choice and frankly the Cossie was the nuts, or at least until it got stolen from your driveway by joy riders the day after you bought it.

But if you cared little for issues like reliability, and thought an egg box was the yardstick by which good quality should be judged then there was another option – and it came from France. The Renault 21 2.0 Turbo was derived from a rather boring looking saloon, but this range topping version somehow managed to look pretty good. It was subtle enough that you may not give it a second look at the lights, but the beauty was in the detail, a body kit styled with a ruler and a rear spoiler that if you squinted, sort of looked a bit like an E30 M3’s. And that spoiler would be the last thing you saw as the 2 litre, forced-induction motor flung the lightweight French missile down the road.

Flimsy, yes, but strangely comfortable and the ability to destroy pretty much anything it came across. I sat in the back of one once, when it had first been launched, and what struck me most was the amount you were squeezed, cartoon-style, into the overly squashy leather seats as it catapulted down the road.

The 2 litre turbocharged engine was good for 175 bhp and 0-60 mph could be cracked in under 8 seconds. Top speed was officially 141 mph, but some owners claimed to hit 150.The later Phase II model was even offered in four-wheel drive in a bid to keep all that power on the road. The car was quick on paper but nothing prepared you for the awesome mid-range power surge.

The vehicle we have here was found on the Autotrader website and is the later Phase II model, although it looks to be a front driver. From the pictures it looks clean and incredibly it looks unmolested – a rarity with these cars. It comes in possibly the best colour – 80’s white – and the 121,907 miles are low for the age. Inside you get lots of orangey colours splattered around and even what looks to be some chewing gum already in the ashtray.Everything looks pretty good apart from a chunk missing from the front spoiler, possibly as a result of a bit too much body roll.

All in all this is a bit of turbo-charged history and at 700 notes, who can resist? The thought of overtaking a Cosworth flat-out while the body panels peel off is awfully tempting…

Ad says: 1991 H Reg RENAULT 21 2L Turbo,4 Doors, Manual, Saloon, Petrol, 121,907 miles, White. Insurance Group:14, £700

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zit nu te twijfelen tussen een 5 deurs Megane of een Coupé. Bij de Coupe heb je natuurlijk de 2 deuren achterin niet maar wat is nog meer het verschil ? Is de zit ruimte bij de Coupe beperkt of bijna het zelfde als de 5 deurs variant ?

Blij Met Wilco

• Mavvie
-Thunder- schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:05:
Ik zit nu te twijfelen tussen een 5 deurs Megane of een Coupé. Bij de Coupe heb je natuurlijk de 2 deuren achterin niet maar wat is nog meer het verschil ? Is de zit ruimte bij de Coupe beperkt of bijna het zelfde als de 5 deurs variant ?
De coupe is duidelijk kleiner hij is lager van achter en de kofferbak is echt een klein klepje (de achterruit gaat niet mee omhoog)

Voor de rest is er achter de voorstoellen weinig beenruimte

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oke duidelijk, het word géén coupé!

Dank voor de info Mavvie :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02

djidee

Mr. Slungel

Achterin de coupe is het geschikt voor kinderen, of niet al te grote volwassenen. Langer dan 1.80 is niet doen (tenzij de voorstoelen erg ver naar voren gezet worden, maar dan zit je nog met de hoofdruimte).. Bij de gewone megane is het beter, de oudere modellen kan ik redelijk achterin zitten (2.06), bij het nieuwste model is het goed (ook bij de 3-deurs).. Zag in de autoweek trouwens wat staan over de nieuwe serie megane's, en dat er ook weer een coupe bij komt (met bijbehorende plaatjes :> ), kan daar zo geen webversie van vinden

[ Voor 0% gewijzigd door djidee op 23-11-2007 08:33 . Reden: hmm, niet zo lang zoeken naar plaatjes ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
djidee schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:33:
Achterin de coupe is het geschikt voor kinderen, of niet al te grote volwassenen. Langer dan 1.80 is niet doen (tenzij de voorstoelen erg ver naar voren gezet worden, maar dan zit je nog met de hoofdruimte).. Bij de gewone megane is het beter, de oudere modellen kan ik redelijk achterin zitten (2.06), bij het nieuwste model is het goed (ook bij de 3-deurs).. Zag in de autoweek trouwens wat staan over de nieuwe serie megane's, en dat er ook weer een coupe bij komt (met bijbehorende plaatjes :> ), kan daar zo geen webversie van vinden
ARg heb je geen scanner of zo? Ik wordt nu wel heel erg nieuwschierig

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:10
Na wat slechte ervaringen met een Megane, en de slechte verhalen over de Laguna had ik besloten nooit meer naar Renault te kijken. Echter nu ik gezinsuitbreiding ga krijgen en dus eens rondkijk voor een grotere auto, viel mijn oog op de Espace. Wat een mooie auto... En wat rijdt het lekker... Maar eens rond gaan kijken, en nu heb ik er een op het oog van eind 2003, met zo'n 120.000 km op de teller. Distributieriem is net vervangen. Versie is de 2.0 T benzine.(moet wel de caravan kunnen trekken)
Vraag: is dit een goed idee? her en der wat gelezen over die turbo en dat die niet zo goed zou zijn (lees: regelmatig kapot zou gaan) Kan ik beter voor een nieuwere gaan, of minder km's? of beter een ander type zonder turbo, of beter niet voor een espace...?
nb: ouder model gaat helaas niet, die hebben geen Isofix stoelen, voor zover ik heb begrepen(hoewel ze er bij de renault garage nog niet over uit zijn)...

nb: ik zou hem kopen bij een particulier (wel eerst keuren uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door elhopo op 23-11-2007 11:22 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mavvie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:29:
[...]

ARg heb je geen scanner of zo? Ik wordt nu wel heel erg nieuwschierig
Jawohl.... Scans gemaakt en op webspace gezet, klikbaar voor groter formaat, excuus voor evt kwaliteitsopmerkingen... Voor de liefhebber direct ook stukje over nieuwe Espace erbij gedaan (beetje neus van laguna, kont afgekeken van de vel satis, wel geslaagd eigenlijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/meganecoupe1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/meganecoupe2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/espace.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
djidee schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:47:
[...]

Jawohl.... Scans gemaakt en op webspace gezet, klikbaar voor groter formaat, excuus voor evt kwaliteitsopmerkingen... Voor de liefhebber direct ook stukje over nieuwe Espace erbij gedaan (beetje neus van laguna, kont afgekeken van de vel satis, wel geslaagd eigenlijk)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
_/-\o_ thnx voor de scans!

Ziet er veel belovend uit! Vooral het kontje.. :9~ en dat neusje :9~ en die grill :9~

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Lieve mensen :P

Ik vraag me af waarom de Sedan versies zo goedkoop zijn :?

Pak weg deze auto : http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=4570155

Maar 90k op de teller en maar 1900 euro...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

-Thunder- schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:52:
Lieve mensen :P

Ik vraag me af waarom de Sedan versies zo goedkoop zijn :?

Pak weg deze auto : http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=4570155

Maar 90k op de teller en maar 1900 euro...
Niet gewild, nauwelijks verkocht, en dan zijn ze direct weinig waard. Als je de prijs vergelijkt met een hatchback, station of coupe... Zelfde verhaal geldt eigenlijk voor bv de Vel Satis, die kun je al redelijk goedkoop op de kop tikken. Opel Signum is net zo'n story, veel auto voor weinig geld, met de kwaliteit van de gevestigde orde (BMW, Mercedes, Audi) alleen dan zonder de uitstraling.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wij zitten nu tevens naar een Renault Laguna uit +- 1996 te kijken.

Wat zijn de punten waar we speciaal op moeten letten bij deze wagens ?

Thnx :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

-Thunder- schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:08:

In ieder geval de electronica en de distributiesnaar, de katalysator ( die rammelt nog weleens), verder een auto van 1996 natuurlijk de roestvorming.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Ummmm een Laguna uit '96 met electronica? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

bartvl schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:07:
Ummmm een Laguna uit '96 met electronica? ;)
Mijn Laguna uit 1995 was al met redelijke electronica, was dan ook een RT uitvoering.......en electronica en Renault was in het verleden niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
een laguna uit 96 roest niet, had er 1 uit 94 waarbij 1 van de achterlichten lekte(wel checken dus :+) en dus me kofferbak altijd vol water stond, maar geen spatje roest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Espace 2.0T is best een betrouwbare auto
alleen het probleem van de turbo's is een probleem wat te herleiden is naar onderhoud en rijstijl
er zijn mensen die rijden al 160 dkm met de eerst turbo
maar er zijn er ook die hem er bij 40.000 stuk hebben
het geheim achter het turbo heel houden is vooral:
de juiste motorolie dit is een onderschat punt in veel werkplaatsen.
Daarnaast is het af laten koelen van de turbo (paar minuten stationare laten draaien) voor het afzetten van de motor een dringend advies.

Wil je dan een Automaat of Hand?
-Thunder- schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:08:

Tankbanden! die willen nog welleens rotte maar dat is opzich geen no-go want die kosten 15 en 20 euro per stuk
Verder Roest is niet echt een issue en distributie is makkelijk bij een universeel te laten vervangen
deze laguna's zijn betrouwbaar
-Thunder- schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:35:
Ik ben op het moment bezig om te kijken of ik een Renault Megane 1.4 Rn Sedan Classic uit '97 kan bemachtigen, deze wagen heeft máár 90k gelopen :)
ookal heeft deze wagen maar 90.000km gelopen is mijn advies
distributie riem vervangen!! als deze nog niet vervangen is(dit jaar want 5jaar is het advies en 2x 5 = 10 jaar ;)). en natuurlijk pak die waterpomp erbij wat het is zonde als die stuk gaat en je distributie meeneemt

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ben op het moment bezig om te kijken of ik een Renault Megane 1.4 Rn Sedan Classic uit '97 kan bemachtigen, deze wagen heeft máár 90k gelopen :)
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:35:
[...]

[...]

ookal heeft deze wagen maar 90.000km gelopen is mijn advies
distributie riem vervangen!! als deze nog niet vervangen is(dit jaar want 5jaar is het advies en 2x 5 = 10 jaar ;)). en natuurlijk pak die waterpomp erbij wat het is zonde als die stuk gaat en je distributie meeneemt
Wat voor een prijskaartje hangt aan zo iets ?

[ Voor 61% gewijzigd door -Thunder- op 25-11-2007 21:43 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kan een Laguna met 215k eigenlijk nog een lange tijd mee gaan of heeft die dan wel bijna het lootje gelegt ?

Edit ://///// een 2é post was niet de bedoeling :X

[ Voor 20% gewijzigd door -Thunder- op 25-11-2007 21:55 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

De onderdelen kosten de hoofdprijs niet (riem, spanrollen en waterpomp kosten bij elkaar hooguit €100), maar er zijn wel veel arbeidsuren nodig. Reken op €400 tot €500 inclusief onderdelen. Een en ander is ook afhankelijk van hoe makkelijk de riem, spanrollen en waterpomp bereikbaar zijn en waar je de werkzaamheden laat uitvoeren. Een (merk)dealer zal doorgaans duurder zijn dan 'de beun op de hoek'.

In sommige gevallen (ik weet niet hoe dat bij Renault zit), zitten de onderdelen op moeilijke plaatsen en zullen andere onderdelen (bijvoorbeeld een spruitstuk) eerst verwijderd moeten worden. Dat drijft de prijs natuurlijk verder op (lees: meer arbeidsuren).
-Thunder- schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:55:
Kan een Laguna met 215k eigenlijk nog een lange tijd mee gaan of heeft die dan wel bijna het lootje gelegt ?

Edit ://///// een 2é post was niet de bedoeling :X
De motoren van de Laguna I (<2001) zijn vrij degelijk. Normaal gesproken moet 215k voor zo'n auto dan ook geen probleem zijn. Natuurlijk is het wel raadzaam om inzage te krijgen in de onderhoudshistorie van de auto. Als de auto gewoon netjes op tijd zijn onderhoud heeft gehad, kan daar zeker nog wel een tot twee ton bij. :)

Ik zou wel even goed onderzoek doen naar de staat van onderhoud van de rest van de auto. Met een dergelijke km-stand, zul je niet ontkomen aan kosten om reguliere slijtagedelen een keer te moeten vervangen. Denk hierbij aan een koppelingset, wiellagers, aandrijfashoezen, draagarmrubbers, stuur- en fuseekogels,etc...

Dat wil natuurlijk niet zeggen DAT ze ook per definitie meteen vervangen moeten worden, maar met 200+ k km is het niet ondenkbaar dat je er een keer tegenaan loopt. 't Zijn an sich geen ingrijpende of kostbare zaken, maar het is wel iets om rekening mee te houden in je (onderhouds)budget. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Wok op 25-11-2007 22:03 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:10
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:35:
[...]

Een Espace 2.0T is best een betrouwbare auto
alleen het probleem van de turbo's is een probleem wat te herleiden is naar onderhoud en rijstijl
er zijn mensen die rijden al 160 dkm met de eerst turbo
maar er zijn er ook die hem er bij 40.000 stuk hebben
het geheim achter het turbo heel houden is vooral:
de juiste motorolie dit is een onderschat punt in veel werkplaatsen.
Daarnaast is het af laten koelen van de turbo (paar minuten stationare laten draaien) voor het afzetten van de motor een dringend advies.

Wil je dan een Automaat of Hand?
Wordt waarschijnlijk een handgeschakelde. Automaat lijkt me wel fijn (ik wil er ook de caravan mee kunnen trekken) maar automaat is nagenoeg niet te vinden (gek genoeg weer wel vaak op de 3L v6, deze is voor mij overigens ook wel een optie)

Verhaal van voorzichtig doen bij koud en turbo af laten koelen had ik idd eerder gehoord bij een garage, dus zullen ze wel gelijk hebben gehad... Nouja, in ieder geval bedankt, ik ga nog maar weer eens goed zoeken.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Renault Twingo loopt nog wel redelijk hard in de 3, ik heb er 130 mee gehaald :P Gewoon de standaard 1.2 8 kleppert.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 07:45

Dentheman

Zie signature

Hmm, ik redt dat niet met de 16v uit 2004, 128 dan gaat 'ie in de revlimiter :p In z'n 4 durf ik tot de 160, harder nog niet uitgeprobeerd, in zn 5 wel :p

[ Voor 5% gewijzigd door Dentheman op 26-11-2007 12:40 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb geen foto's zo van mijn auto, maar op het moment nog de Renault Megane RN 1.6e uit 1996.
Over een jaar of 2 zal ik van mijn eerste (nou ja officieel 2e aangezien mijn Laguna na 1 maand is ingeruild). overgaan op een gezinsauto.

Ik ben aan het kijken naar de Renault Laguna station, Renault Grand Scenic of naar een heel ander merk, maar dan wordt het iets van een Volvo Station, of een Ford Mondeo Station.

Mijn auto heeft op het moment iets meer dan 2,5 ton op de teller staan en rijdt nog als een zonnetje. Op LPG een stuk rustiger dan op benzine waarbij de motor uitval neigingen heeft.

Even nog een opmerking voor de vorige pagina.
Een Laguna uit 94 had zelfs al verdacht veel elektronica aanboord.
Mijn Megane uit 96 heeft van alles en nog wat waaronder elektrische ramen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 26-11-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe zit het met de Laguna Grand Tours uit 2001/2002? Deze hadden (destijds?) veel kinderziektes in de electronica. Is het veilig om zo'n Laguna tweedehands aan te schaffen (bij een Bovag garage met garantie)? Twijfel nog tussen deze auto of een Fiat Stilo uit 2002/2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
*snif* mijn Laguna uit 1994 is ten dode opgeschreven. Op de dag dat ie op mijn naam kwam (van ouders overgenomen) ging ie naar de garage voor beurt en keuring....

wat blijkt nu, de steunbalken onder de portieren zijn van binnenuit doorgeroest (renault geeft hierop 12 jaar garantie, auto wordt volgende week 13... argh)

is volgens de garage niets meer aan te doen terwijl de rest van de auto mechanisch nog in perfecte staat is, versnellingsbak 2.5 jaar oud.

Zonde, was zo'n fijne auto. Maar iedereen raad me nu af om weer een franse auto te kopen...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Phusebox schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:36:
*snif* mijn Laguna uit 1994 is ten dode opgeschreven. Op de dag dat ie op mijn naam kwam (van ouders overgenomen) ging ie naar de garage voor beurt en keuring....

wat blijkt nu, de steunbalken onder de portieren zijn van binnenuit doorgeroest (renault geeft hierop 12 jaar garantie, auto wordt volgende week 13... argh)

is volgens de garage niets meer aan te doen terwijl de rest van de auto mechanisch nog in perfecte staat is, versnellingsbak 2.5 jaar oud.

Zonde, was zo'n fijne auto. Maar iedereen raad me nu af om weer een franse auto te kopen...
Laat me raden, dat zijn allemaal mensen die denken dat Skoda ook nog bagger auto's maakt en dat alleen Opel en Ford de goede merken zijn.

Een beun en handige doe het zelver kan je nog wel helpen, je moet die handige mannetjes hebben die ook de R5 GTT nog rijden.

En Franse auto's van jaren geleden moest je niet hebben, tegenwoordig is alles plastic dus geen last van roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

A.s. zaterdag ga ik kijken naar een Megane uit 1996 :

Specs :

Te Koop Renault Megane.

Technisch in goede staat, APK t/m juli 2008

Bouwjaar 1996

km-stand 155000

Stuurbekrachtinging

Electrische ramen

Radio/CD- speler

Dubbele Airbag

Centrale deurvergrendeling

Mistlampen

Transmissie: Handgeschakeld ( 5 versnellingen)

3e Remlicht

4 Hoofdsteunen

Bumpers en buitenspiegels in kleur

Deelbare achterbank

Startonderbreker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aOzzNbz8y8SgYFzrFSQyCLOJ/full.jpg

Kan hem voor een hele mooie prijs krijgen, alleen heeft die 2 plekjes roest, maar ik ken een bijbeuner via via, die goedkoop de boel weer heel strak kan maken 8)

Wish me luck guys :Y)

Ps : Ik heb gevraagt over de distrrubitie riem, en die is +- 20.000 km geleden vervangen :)

Edit//// Ik ga zterdag middag hier heen ( Almelo ), maar weet iemand of het mogelijk is om ergens in Almelo zaterdag middag de auto over te schrijven indien er een koop plaats vind ?

[ Voor 20% gewijzigd door -Thunder- op 26-11-2007 19:35 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

www.postkantoor.nl :Y)

Even zoeken naar een postkantoor in de buurt van waar de mogelijke koop gaat plaatsvinden en kijken of deze ook 's middags open is. Veel postkantoren hebben namelijk de onhebbelijke eigenschap om op zaterdag tussen 12.00 en 14.00 de kiet al te sluiten...

Anders zul je iets met de verkoper moeten regelen dat je de papieren meekrijgt (uiteraard na betaling) en dat je het vrijwaringsbewijs + oude (nu vervallen) kentekenbewijs al dan niet aangetekend terugstuurt. Ook even met een vorm van een contractje erbij dat je vanaf zaterdag dus de verantwoording draagt over de auto: dit in het geval je iets overkomt (geflitst, ongeval, etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nja als ik zoek op postcode kom ik wel postkantoren tegen die na 12.00 open zijn , maar dat zijn postkantoortjes die bij winkels inzitten, is het daar ook mogelijk ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Staat als het goed is aangegeven op de site zelf, maar in de meeste gevallen is het wel mogelijk. Anders eventueel de betreffende postkantoren/-agentschappen deze week even langs bellen om te informeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nja ik word er nog niet wijzer van maar ik zoek wel een oplossing.

Wat vinden jullie van de auto trouwens ?

De roest plekjes zitten bij het linker voorwiel, waar een stukje plastic hoort te zitten, deze is weg en bij een deur zit een plekje. Maar die laat ik dan volgend jaar even bij spuiten of het hele deel overspuiten als het moet. Ik ga iig denk ik op de sloop kijken voor zon stukje plastic ( Zal dat te vinden zijn denken jullie ? )

[ Voor 41% gewijzigd door -Thunder- op 26-11-2007 20:24 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Tja, mij auto is het niet, maar het is verder wel een nette kar :) Kleur staat hem wel goed en maakt hem lekker 'fris' :) (bereid je alleen voor op veel poetsen ;) non-metallic rood is een crime om mooi te houden)

Dat stukje plastic zal ongetwijfeld wel te vinden zijn op de sloop. Anders zou ik het gewoon bij de dealer bestellen. Zal je ook vast niet de hoofdprijs kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door Wok op 26-11-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Flame17 schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:22:
[...]

Laat me raden, dat zijn allemaal mensen die denken dat Skoda ook nog bagger auto's maakt en dat alleen Opel en Ford de goede merken zijn.

Een beun en handige doe het zelver kan je nog wel helpen, je moet die handige mannetjes hebben die ook de R5 GTT nog rijden.

En Franse auto's van jaren geleden moest je niet hebben, tegenwoordig is alles plastic dus geen last van roest.
nee het zijn monteurs van een onafhankelijke garage o.a.

En tja een beun, die ga ik dus niet vinden binnen deze korte tijd want ik ken niemand die dit zou kunnen doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Hier boven heb ik mijn auto neergezet en moet zeggen dat wat jij voor handen hebt nu een nette auto is. Hij is zelfs nog een tikkeltje luxer en minder kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oja even een plaatje van 1 van de roest plekjes :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VR9pIpprpPY3Hq5jot1vBUiq/full.jpg

Mij lijkt dat niet door geroest als ik het zo zie en valt het wel te redden,wat denken jullie ?

Daar ontbreekt trouwens het zwarte stukje plastic

[ Voor 10% gewijzigd door -Thunder- op 27-11-2007 18:04 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik denk: lekker duidelijk plaatje vooral! Hoe wil je dat wij die 7 pixels interpreteren?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Haha, het is een stukje van een foto van MP. Ik heb niets duidelijkers.

Maarja ik zal zaterdag is kijken of het door geroest is. hopelijk niet :Y)

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb zaterdag gecanceled, en gisteren avond...gebeurde dit :P

Vanaf zaterdag is dit mijn auto :D

Renault Megane 1.6E
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YmsEcpVQkswIHzY6yIn5Z36d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/09fSH0gDHER70H58rIf3BmG9/full.jpg

Specs :

BOUWJAAR 1996
KM-STAND 190000
NAP Ja
CARROSSERIE Hatchback(5drs)
BRANDSTOF Benzine
KLEUR Blauw metallic
MOTOR INHOUD 1600
CYLINDERS 4
DEUREN 5
GEWICHT 1030
MARGE Marge
APK Ja
TRANSMISSIE Handmatig
SOORT KENTEKEN Geel

Extra opties:

airbag, APK bij aflevering, centrale vergrendeling, nationale autopas, radio voorbereiding, startonderbreker, stuurbekrachtiging,Afneembaar trekhaak.

* -Thunder- is happy :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo hij staat hier voor de deur nu :)

En ik kan maar 1 ding zeggen.

Wat rijd die heerlijk en is die mooi :D

Mara even een vraagje..

Ik ging vandaag naar de wasstraat en toen zat ik ineens met de antenne... ik krijg dat ding er niet af.. dus ik drukte hem maar naar beneden heen, dat ging nog maar net goed...

Hoe krijg ik die er af ? Of is dat niet mogelijk ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:22:

Mara even een vraagje..

Ik ging vandaag naar de wasstraat en toen zat ik ineens met de antenne... ik krijg dat ding er niet af.. dus ik drukte hem maar naar beneden heen, dat ging nog maar net goed...

Niet
Lekker vanaf blijven!
meestal zitten deze door de jaren heen lekker vast "gerot" en wat er dan gebeurd is dat ze afbreken of door het vele bewegen aan de antenne voet dat deze gaan lekken
mijn advies dus: afblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 17:24
Zijn hier nog meer Clio Williams rijders? :P

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Jaapoes schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:10:
Zijn hier nog meer Clio Williams rijders? :P
De meeste zijn te vinden op de RTC site als je die nog niet kent.

Ikzelf heb geen Williams, wel een RS en als het goed is weet je welke Clio dat is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
-Thunder- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:22:

Mara even een vraagje..

Bij sommige wasstraten kun je een zuignap dingetje kopen die je over je antenne heen zet. Hierdoor blijft je antenne naar beneden. Ik heb zelf ook weleens gehad dat mijn antenne naar voren boog. Niet mee gebeurd gelukkig, maar voor je het weet breekt ie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aangezien ik ook een renault rijd, maar toch wel graag m'n sony-radio wil meenemen met behoud van stuurbediening, weet iemand waar je (in NL?) zogenaamde stalk-adapters voor een Clio '07 kan krijgen?

Ik kan ze alleen maar vinden voor de Clio II of andere modellen :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nou sinds het weekend zijn er start problemen ;(

Hele grote kans dat ik last van vocht heb bij de bougies.
Ik heb vanmiddag maar een spuitbus gehaald met van dat spul wat de boel afstotend moet maken en ik heb het er net opgespoten.

Hopelijk kan ik morgen moeiteloos de auto starten als ik naar mijn werk toe ga.

Hoelang moet ik zoiets eigenlijk laten drogen ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:46:
Nou sinds het weekend zijn er start problemen ;(

Hele grote kans dat ik last van vocht heb bij de bougies.
Ik heb vanmiddag maar een spuitbus gehaald met van dat spul wat de boel afstotend moet maken en ik heb het er net opgespoten.

Hopelijk kan ik morgen moeiteloos de auto starten als ik naar mijn werk toe ga.

Hoelang moet ik zoiets eigenlijk laten drogen ?
wat gebeurt er?
Start hij niet of slaat hij niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hij wil moeilijk starten als hij koud is.

Als hij eenmaal warm is, blijft die netjes stationeer lopen en kan ik hem ook makkelijk bv een uur later weer starten.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
SlinkingAnt schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:35:
Aangezien ik ook een renault rijd, maar toch wel graag m'n sony-radio wil meenemen met behoud van stuurbediening, weet iemand waar je (in NL?) zogenaamde stalk-adapters voor een Clio '07 kan krijgen?

Ik kan ze alleen maar vinden voor de Clio II of andere modellen :(
Volgens mij is dit niet mogelijk op de Clio III. Wat is er trouwens mis met de fabrieksradio :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Op verzoek van -Thunder- heb ik de TS aaangepast zodat nu ook de auto's van de tweakers erin kunnen. Wil je derin: graag een foto (url) via dm.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zit de laatste tijd ook met een probleempje met mijn Clio (bouwjaar 2001, 1.9 Diesel)

Zodra het koud is wil hij amper starten; pas na een paar keer voorgloeien en zo'n 30s starten slaat de motor met moeite aan. Maar ook dan blijft hij eerst nog even zeer onregelmatig lopen en moet ik hem echt met het gaspedaal een beetje op toeren houden om te voorkomen dat hij weer afslaat. Met een warme motor of een buitentemperatuur van een paar graden boven nul start hij zonder problemen.

De startmotor doet het dus wel prima; accu is ook niks mis mee. Ik had eerst het vermoeden dat het wellicht aan de BDP sensor lag dus die heb ik vervangen, maar dit heeft ook niet het gewenste effect gehad. Nu zou ik de stekker daarvan nog kunnen vervangen maar die lijkt me niet de oorzaak van het probleem; ik kan me in ieder geval niet voorstellen waarom dat pas bij kou voor problemen zou zorgen.

De gloeibougies zou ik nog kunnen vervangen maar die zijn nog geen jaar geleden ook al vervangen; maar ik heb er ondertussen wel >40k mee gereden dus wellicht zou dat nog kunnen helpen. Hoeveel km gaan die dingen eigenlijk mee? En hoe kan ik testen of ze nog goed zijn?

Of heeft iemand anders nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen? (en hoe ik dat het beste kan testen ;) )

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb een probleem al een kleine 3 maanden heb ik een megane CC.
Wat ik ook heb is een dubbeldin media systeem van sony.
Probleem is de combinatie van deze twee wonderen, de megane doet alsof hij een dubbeldin ruimte heeft alleen bij nader inzien blijkt dat er een tussenschot zit tussen de din vakjes.
Weet iemand waar ik een dubbeldin frame ofzo kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 07:45

Dentheman

Zie signature

vandaag de twingo(2003, 16v) van m'n moeder weggebracht ivm. schade (niet mijn schuld :p) en zou een modus 1.6 meekrijgen als vervangend vervoer, maar dat werd een twingo, uit 2006, ook 16v. Klotestoelen tot en met maar verders full options, de vering is iets stugger (15k km gelopen) en iets minder kraakjes, maar de ontwaseming van de vooruiten werkt niet (lekker met dit weer), de banden waren zacht en hij trok voor geen meter, ook niet na 30 minuten beschaafd rijden, toen een paar keer flink hard doorgeblazen en na een paar keer kwam er wat vaart in.

Moest vanmorgen wel bijna een traantje pinken toen ze m'n schatje op de oplegger reden ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Kan er iemand me mss op weg helpen met een service manual voor een Clio mk2 phase 2 in pdf (1.2 16v)? Ik heb me al suf gezocht op i'net, maar niets gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik vroeg me nou af hoe het gesteld is met de achterbank van een megane coupe, met welke auto is dit kwa beenruimte vergelijkbaar? opel corsa, toyota starlet, peugeot 206 of toyota corolla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je kan achterin zitten, als je in je 1tje bent want dan ga je midden in zitten.

Achter de stoelen kan je praktisch niet zitten of de bestuurder moet een klein / mannetje / vrouwtje zijn.

Daarom ben ik dus ook voor de hatchback van Mégane gegaan :)

Ps : Ik had hiervoor een Nissan Micra en die had nog meer been ruimte dan de Mégane coupe.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
jvvv schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:49:
Kan er iemand me mss op weg helpen met een service manual voor een Clio mk2 phase 2 in pdf (1.2 16v)? Ik heb me al suf gezocht op i'net, maar niets gevonden :(
Er bestaan cd-roms van Renault met de service manuals van alle modellen erin. Ik denk dat je die ergens moet zien te vinden. Marktplaats staat er in ieder geval vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hey leuk renault topic :D

Ik rijd momenteel in een renault megane coupe uit 2000

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albums/userpics/10007/normal_mijn_megane2.jpg

Hier voor had ik een clio 16v uit 1991

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albums/userpics/10007/normal_clio3.jpg

En daarvoor had ik een renault 5 GTL uit 1987. Daar heb ik helaas geen foto van.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 12:02
Vanaf aanstaande vrijdag in mijn bezit! Renault Clio 1.6 16v uit 2001! (eerste auto trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/clio1.jpg

Nog paar kleine dingetjes die moeten gebeuren maar verder in top conditie! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Breaker op 20-01-2008 01:12 . Reden: Verkeerde tags :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Gave auto! Dynamiekkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Hier mijn Megane Grand Tour.
Fotos zijn van toen ik hem net gekocht had uit de showroom
Is een 1.6 motor met een LPG installatie. Compleet onderbouw en 53liter echte inhoud.
Auto heeft inmiddels 72000km op de teller en bevalt nog uitstekend. Bouwjaar is 2005.
Wat er kapot is geweest:
2x een motor van de deurvergrendeling
1x Bobine
Voor de rest niks. Zeer comfortabele auto en ook erg ruim van binnen...en dat panorama dak is super.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/megane1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/megane2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Privilege :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Gefeliciteerd. :) Heerlijke stoelen, pittige motor en lekker luxe. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Breaker schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:10:
Vanaf aanstaande vrijdag in mijn bezit! Renault Clio 1.6 16v uit 2001! (eerste auto trouwens)

[afbeelding]

Nog paar kleine dingetjes die moeten gebeuren maar verder in top conditie! :D
Erg leuk eerste autootje! Geniet er van!
Volgens mij is de bobine van die megane's sowieso een zwak punt dus niets bijzonders. Erg mooie auto, jammer van die wieldoppen maar dat is kwestie van smaak.

Veel plezier!

[ Voor 27% gewijzigd door Mavvie op 20-01-2008 14:09 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Mavvie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:05:
[...]
Erg leuk eerste autootje! Geniet er van!
Komt goed, ben er blij mee :D
El-Loco schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:40:
Gefeliciteerd. :) Heerlijke stoelen, pittige motor en lekker luxe. 8)
Jup, erg pittig en hij rijd/zit heerlijk :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Leuke auto's die 1.6 16v's. Voor zo'n auto een prettige motor. Alleen jammer dat het de face-lift versie is. Die neus is te groot voor de rest van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Worldwide schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:38:
Leuke auto's die 1.6 16v's. Voor zo'n auto een prettige motor. Alleen jammer dat het de face-lift versie is. Die neus is te groot voor de rest van de auto.
Nog altijd beter dan andersom.

Heb hiervoor ook een 1.6 16V gehad, heerlijke auto en lekker pittige motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Wieldoppen is voor mij juist perfect.
Zit regelmatig met de auto in Servie en Bulgarije....en lichtmetalen wielen willen daar wel eens verdwijnen :) die doppen mogen ze hebben van mij zonder rij ik namelijk nog prima :)
En het is een leaseauto dus wil er zelf niks aan uitgeven.
En het is een actiemodel megane....ik heb het panoramadak en bij het nieuwe actiemodel hadden ze dus velgen maar ik wou het dak...dus heb het showmodel "gekocht"

Tja bobines zijn een zwak punt maar dat is ook zo bij andere merken. Ligt aan de bobines en die zijn van Beru, Valeo, Bosch etc. Die worden te heet door de plastic kap op de motor.
De Beru en Valeo zijn de beste bobines die vallen zelden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het ligt bij de bobines ook aan de plaats waar ze gemonteerd zijn. Volgens mij zijn ze bij de meeste andere merken (wat ik begrepen heb) niet bovenop de motor gemonteerd, maar kan het ook mis hebben.
Bij mij is de bobine ook al een aantal keer vervangen. Ik had sinds het begin rare problemen met het gas. Uiteindelijk kwam de gas installateur ermee dat het de bobine kon zijn. En ja, sindsdien rijdt mijn Megane erg goed op gas.

Ik ben op het moment nog aan het kijken naar een nieuwe auto voor over een jaar of 2. Zit te denken aan iets van een Laguna grand tour. Gewoon wat meer ruimte als we voor uitbreiding gaan en natuurlijk zoals gewoonlijk weer op gas. Ik vind het jammer dat ze de Laguna een facelift hebben gegeven. Het eerste model Laguna II vond ik namelijk erg mooi.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.