Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

nieuwe laguna is van buiten ook niet mijn ding maar de binnekant....wow erg mooi en wat een kwaliteits verbetering tov de laguna II

Ik mag pas over 3 jaar een andere auto uitzoeken en we zien wel wat er dan weer is.
Zoals het er nu uitziet een hybride ivm lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:54:
Ik zit de laatste tijd ook met een probleempje met mijn Clio (bouwjaar 2001, 1.9 Diesel)

Zodra het koud is wil hij amper starten; pas na een paar keer voorgloeien en zo'n 30s starten slaat de motor met moeite aan. Maar ook dan blijft hij eerst nog even zeer onregelmatig lopen en moet ik hem echt met het gaspedaal een beetje op toeren houden om te voorkomen dat hij weer afslaat. Met een warme motor of een buitentemperatuur van een paar graden boven nul start hij zonder problemen.

De startmotor doet het dus wel prima; accu is ook niks mis mee. Ik had eerst het vermoeden dat het wellicht aan de BDP sensor lag dus die heb ik vervangen, maar dit heeft ook niet het gewenste effect gehad. Nu zou ik de stekker daarvan nog kunnen vervangen maar die lijkt me niet de oorzaak van het probleem; ik kan me in ieder geval niet voorstellen waarom dat pas bij kou voor problemen zou zorgen.

De gloeibougies zou ik nog kunnen vervangen maar die zijn nog geen jaar geleden ook al vervangen; maar ik heb er ondertussen wel >40k mee gereden dus wellicht zou dat nog kunnen helpen. Hoeveel km gaan die dingen eigenlijk mee? En hoe kan ik testen of ze nog goed zijn?

Of heeft iemand anders nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen? (en hoe ik dat het beste kan testen ;) )
De automatische choke kapot? Het klinkt alsof als de motor een beetje op temperatuur is, de problemen weg zijn. Geen idee though hoe je dat kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/1/928dba3aed657234e470dfc4172e2551.jpg
Renault toont op de Autosalon van Genève de Twingo RS. Hij is gelijk onthuld met de R28, de nieuwe Formule 1-auto van Renault. De Twingo RS heeft een 1,6-liter motor met 133 pk en leent zijn vormen van de Twingo Concept die voorafging aan het productiemodel van de Twingo. De voor- en achterspatborden zijn wat breder en er zijn skirts en een achterspoiler. Renault noemt ’m liefkozend ‘een kleine sportauto met een eigenwijze snoet’.
De snelle Twingo komt in het programma naast de Clio en de Mégane RS.
Ik vind hem zeer geslaagd en het overwegen waard om de Clio RS in te ruilen voor deze. :P

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Dat is inderdaad een mooi bakkie. Beter dan de standaard Twingo II.

Mijn pa (en ik dus ook, af en toe) rijdt een Laguna I ph II Break 1.6 16V op LPG. Gaat prima tot nu toe, daarom kijk ik nu ook als vervanging van mijn Micra naar een Mégane I ph II Coupé. Het model dat ik op het oog heb, komt uit 2001, rijdt op LPG en heeft de 1.6i 16V motor.
Qua optie ook dikke prima máár... er zit geen cruise control op en aangezien ik tegenwoordig veel lange, rechte snelwegen moet rijden waarvan een deel met trajectcontrole, zou ik dat wel graag ingebouwd willen hebben. Hoe gemakkelijk is zoiets bij de Mégane I te doen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
En wat vinden we van de nieuwe Renault Koleos? Het is niet echt een auto die ik van Renault had verwacht, maar ik vind hem er toch erg 'Renault' en stoer uitzien eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/174/renaultkoleos8ze.jpg
Plaatje is volgens mij nog van de concept, maar die lijkt erg veel op de definitieve versie

Die Twingo vind ik er ook wel heel erg stoer uit zien. Renault is goed bezig :).

[ Voor 11% gewijzigd door Grimli op 22-02-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Een typische Renault aanpak van het SUV segment. Sommigen zullen het ding lelijk vinden, anderen geweldig. Denk niet dat daar echt een tussenweg in zit, zoals wel vaker bij Renault het geval is.
Ik vind het ding wel stoer inderdaad, heeft heel in de verte wel wat weg van de Outlander (of ben ik nou gek? :p)

[ Voor 22% gewijzigd door PauseBreak op 22-02-2008 12:39 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Flame17 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:28:
[afbeelding]

Ik vind hem zeer geslaagd en het overwegen waard om de Clio RS in te ruilen voor deze. :P
Dan ga je er wel op achteruit qua motorvermogen. Het onderstel van de twingo komt ook van de clio ph2 af.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Grimli schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:10:
En wat vinden we van de nieuwe Renault Koleos? Het is niet echt een auto die ik van Renault had verwacht, maar ik vind hem er toch erg 'Renault' en stoer uitzien eigenlijk.

[afbeelding]
Plaatje is volgens mij nog van de concept, maar die lijkt erg veel op de definitieve versie

Die Twingo vind ik er ook wel heel erg stoer uit zien. Renault is goed bezig :).
Als ik dat plaatje zo zie krijg ik wel een beetje het idee dat ze behoorlijk naar de daihatsu terios hebben gekeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.motiontrends.com/2006/m02/daihatsu/new_daihatsu_terios_sx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
  • Laatst online: 02-12-2023
Sick Nick schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Als ik dat plaatje zo zie krijg ik wel een beetje het idee dat ze behoorlijk naar de daihatsu terios hebben gekeken:

[afbeelding]
Het plaatje doet hem ook niet echt recht moet ik zeggen. Verder is het plaatje (volgens mij) van een concept car. Voor foto's van het definiteve model kan je het beste hier kijken. Helaas waren er nog geen direct linkbare afbeeldingen te vinden.

(Op de foto's in de slideshow vind ik hem nog net een tikkie mooier.)

Van de zijkant maakt hij op mij iig een heel andere indruk dan de Daihatsu Terois, maar ik zie wel wat je bedoelt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Sick Nick schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:03:
[...]

[afbeelding]
Dit is de basis:

Afbeeldingslocatie: http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2007/04/renault_samsung_qmx.jpg

In Asia een doet hij het behoorlijk, Renault heeft deze Samsung als basis gepakt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Flame17 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:28:
[afbeelding]

[...]

Kijk, dat is nou een zeer mooie renault. d:)b

Net zoals die nieuwe clio rs :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.autoxperience.tv/filecontent/images/26509.jpg

Trouwens, hoe zit het met het interieur, daar al mooie foto's van? (van de rs)
Want ik zie me erzelf over een paar jaartjes wel mee rondrijden hoor, leuk autootje. O-)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Gisae schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:59:
[...]

Dan ga je er wel op achteruit qua motorvermogen. Het onderstel van de twingo komt ook van de clio ph2 af.
Vandaar ook het "overwegen".

En ik wil nog even de juiste specs weten qua acceleratie en topsnelheid......dus nog even geduld.

Daarbij is mijn RS al van 2001 met 135.000 op de teller.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Dat zegt niet zo veel, die motoren doen de 2 ton zonder enige moeite. Daarbij is het een heerlijke auto om in te rijden, ik denk dat de twingo dan tegen zal vallen. De nieuwe clio rs is dan een betere opvolger.

Pics van mijn auto:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gisae/auto/clio1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gisae/auto/clio3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.b.h.voss/clio.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gisae/auto/imm161.jpg
Laatste is in de regen op de ring. Met die weersomstandigheden komen de auto en de standaard uniroyals pas echt goed tot hun recht.

Clio 16v 79kW uit 04-2000. Nog 1200km en de teller staat op een ton.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Lees net dat men de verwachting heeft dat de RS Twingo rond de 1000kg weegt en dus in 0-100 rond de 7.5 sec moet doen, top ff tegen de 200.

Eind maart weten we meer.

En je rijdt zelf een 1.6 16V Clio, ooit wel eens gereden in een Clio RS?

De overgang van 1.6 naar 2.0 RS is een dag en nacht verschil, had zelf hiervoor een 1.6 en vond die best wel snel en lekker strak sturen.
Maar de eerste kennismaking met de RS en het gas naar beneden deed me toch nog wel verbazen.

De Twingo zal ook dat moeten hebben voor ik overstap, maar er goed uitzien doet ie zeker.

En de Clio RS van nu is me gewoon te zwaar, te groot en te duur in vergelijk met mijn huidige RS en toekomstige Twingo RS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Epsilon

Flame17 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:05:
Lees net dat men de verwachting heeft dat de RS Twingo rond de 1000kg weegt en dus in 0-100 rond de 7.5 sec moet doen, top ff tegen de 200.

Eind maart weten we meer.

En je rijdt zelf een 1.6 16V Clio, ooit wel eens gereden in een Clio RS?

De overgang van 1.6 naar 2.0 RS is een dag en nacht verschil, had zelf hiervoor een 1.6 en vond die best wel snel en lekker strak sturen.
Maar de eerste kennismaking met de RS en het gas naar beneden deed me toch nog wel verbazen.

De Twingo zal ook dat moeten hebben voor ik overstap, maar er goed uitzien doet ie zeker.

En de Clio RS van nu is me gewoon te zwaar, te groot en te duur in vergelijk met mijn huidige RS en toekomstige Twingo RS. :)
7.5 gaat niet lukken met dat vermogen en 1000kg :). En zeker niet met een 1.6, die moet behoorlijk trappen omdat je te weinig koppel hebt onderin. Eerder zul je moeten denken aan 8.0-8.5sec :).

De nieuwe clio RS is inderdaad wat zwaar en veel te duur (maar daarentegen was de Clio RS 182 ook veel te duur!).

Ik heb zelf momenteel 2 clio's
- 79kw 16v uitvoering zoals hierboven
- Clio RS 2.0 16v Phase1

En dat verschil is inderdaad dag en nacht :).
Van een soepele, vlotte 1.6 16v (107pk) naar een rauwe 2.0 16v pocketrocket.

Even een paar picjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/clio/growlthumb.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/clio/kontjethumb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik hou wel van dat soort wagentjes! Ogenschijnlijk een gewone tamme clio. Totdat ie je voorbij schiet!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Clio RS komt t.z.t. ook wel hier voor de deur. Kwestie van studie afronden (nog 2 jaar :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij maar een wolf in wolfskleren:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/c/134bf50fc283b1196b6847123a71961c.jpg

Heerlijke wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:55:

[afbeelding]

Heerlijke wagen.
Tja, alleen is het achterin niet prettig vertoeven....... :P :P , beetje nauw en warm.

En die Twingo RS is volgens de UK site eentje met korte bak, top van tegen de 200.

We zullen zien wat de 0-100 wordt voor de RS Twingo.

En de RS blijft elke keer weer een feest, zoals daar is het leven zuur te maken van menig TDI of ander soortig dikke "auto's"....die inderdaad stomverbaasd zijn over de sprintjes van de RS.

Paar keer al gehad dat men aan mij vroeg wat voor een motor er in de Clio ligt en hoeveel pk'tjes aan boord.
Bij het vertellen van de 169 gaan de mondjes wel open... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:55:

[afbeelding]

Heerlijke wagen.
Gast?

Dat is geen wolf in schaapskleren :P.
Iedereen ziet em hoort dat het geen normale clio is en op de snelweg zet dat ding echt geen zoden aan de dijk kwa snelheid ;). Ja, voor een clio is het belachelijk snel. Maar die snelheden bereik je ook met een Megane RS F1 (met 225pk). Die de clio V6 van jouw plaatje is wat onder de maat kwa vermogen(230pk) / gewichts(1300+kg) verhouding om echt snel te zijn. De latere versie met 255pk heeft net ff dat extra beetje pit om hem boven de alledaagse auto's uit te tillen :).

edit: ik ben oostindisch blind 8)7, de meneer hieronder heeft gelijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 05-03-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ummmsss.... Gast?

Hij heeft het dan ook over een wolf in wolfskleren :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Megane coupe 2.0 16v :)

Enkele specs :

2.0 16v
17" velgen met spoor verbreders
airco
elektrisch dakraam
elektrische ramen voor & achter
airbag passagier, bestuurder zit een momo stuur zonder airbag
volledig lederen interrieur
volledige audio instalatie van Blackmax op de radio unit zelf na, deze is van Pioneer
Geel parelmoer lakje
etc etc etc ,

Afbeeldingslocatie: http://mcupload.kletskrakers.nl/uploads/c8cfa29ccb8c6b65206f73189b2c8216.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Laatst online: 30-07 00:14
Ik rijd zelf al weer enige tijd rond in een Clio Renault Sport uit 2002. Heerlijk wagentje en fantastisch om mee op het circuit te rijden, en te zien waartoe dat gekke wagentje in staat is.

Ik heb het Renault Sport virus wel een beetje te pakken. Ik heb op het Bedford Autodrome circuit in Engeland en op Spa-Francorchamps wat rondjes mogen rijden in een demo Mégane Renault Sport en ik denk dat dat mijn volgende RS wordt.

Bedford Autodrome, Engeland
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m65/Rutger172/Renault_Bedford-81.jpg

Spa-Francorchamps, België
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m65/Rutger172/RENA0479-1.jpg

Nürburgring (Nordschleife), Duitsland
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m65/Rutger172/287978087_e4bf73be35_o.jpg

In deze Renault 5 Maxi Turbo ben ik op de Nürburgring (GP circuit) als passagier mee geweest. Achter het stuur zat voormalig Frans rally kampioen Jean Ragnotti. Dat waren een paar hele brute rondjes met veel driften en verschillende 360°.
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m65/Rutger172/IMG_3594.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Yosemite op 23-03-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn vriendin heeft een nov 2006 Clio 1.4 16V Mk3 (72kw). Leuk bakkie an sich. Net even met mijn zwager wat rondjes gereden. Het was echter kloteweer. Harde regen en pikkedonker. Anyhoe, op een gegeven moment kapt de hele dashboardverlichting ermee (het oranje achter de platen zeg maar). Het rare is: het lampje dat de verlichting brandt was nog wel groen en de lampen deden het ook keurig. Net als de binnenverlichting. Toen we eenmaal op een parking stonden even lopen klooien en de deuren open en dicht en hop toen was het weer goed. Wat heb ik nou gedaan dan? Wellicht ergens aan gezeten? Lijkt me sterk toch.

Mooie is dat ik zwaar francofiel ben en zeker qua auto's terwijl hij zweert bij duitse auto's en anti franse auto's is. Mijn opmerking om hem voor te zijn: "kijk, een stukje franse charme" ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Jazzper schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:56:
Wat heb ik nou gedaan dan? Wellicht ergens aan gezeten?
Kun je niks aan doen. Is een klein euveltje dat zeer af en toe opduikt bij die reeks. Niks ernstigs, enkel vrij vervelend. Op dit moment is er nog geen oplossing voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

enig idee wat het triggerde?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Nee, het probleem doet zich compleet @ random voor. Verlichting uit en terug aanzetten lost het soms op, als dat niet helpt gewoon contact afzetten en opnieuw starten.

Bij de meeste klanten die het voorhebben heeft het zich slechts een keer of 5 voorgedaan in de loop van een 2-tal jaren. Zeer moeilijk vast te stellen dus, laat staan reproduceren om de oorzaak te kunnen opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Heren/Dames,

Even een vraagje.

Standaard is de 2.0 RS (phase1) clio geleverd met blanke, donkere stootstrips aan de zijkant. Nu valt het me op dat op engelse forums etc, die vaak meegespoten zijn. Dit geldt ook voor de handgrepen overigens.

Nu gebeurt het vaker dat uitvoeringen voor de engelse markt iets verschillen van de modellen voor de rest van europa. Maar is dat in dit geval ook zo?

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/clio/IMG_1966.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Volgens mij is de Clio Renaultsport 172 Phase 1 zoals deze officieel in Engeland heet daar ook zo geleverd. Kijk maar op de heritage sectie van de Engelse Renault Sport website. Maar er zijn natuurlijk genoeg after market onderdelen voor je Clio.

Het klopt wel dat Engeland vaak speciale versies krijgt. Dt heeft alles te maken met het feit dat Groot-Brittannië de belangrijkste afzetmarkt is voor Renault Sport auto's, nergens worden er meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Jazzper schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:56:
Mijn vriendin heeft een nov 2006 Clio 1.4 16V Mk3 (72kw). Leuk bakkie an sich. Net even met mijn zwager wat rondjes gereden. Het was echter kloteweer. Harde regen en pikkedonker. Anyhoe, op een gegeven moment kapt de hele dashboardverlichting ermee (het oranje achter de platen zeg maar). Het rare is: het lampje dat de verlichting brandt was nog wel groen en de lampen deden het ook keurig. Net als de binnenverlichting. Toen we eenmaal op een parking stonden even lopen klooien en de deuren open en dicht en hop toen was het weer goed. Wat heb ik nou gedaan dan? Wellicht ergens aan gezeten? Lijkt me sterk toch.

Mooie is dat ik zwaar francofiel ben en zeker qua auto's terwijl hij zweert bij duitse auto's en anti franse auto's is. Mijn opmerking om hem voor te zijn: "kijk, een stukje franse charme" ;)
Ik heb dat ook soms met mijn Megane Grand Tour (2007)
Even opnieuw starten en het werkt weer. Zelfde met mijn (automatische) ruitenwissers, bij het starten blijven ze dan constant heen en weer gaan. Opnieuw starten en het werkt weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:55:
[...]

Ik heb dat ook soms met mijn Megane Grand Tour (2007)
Even opnieuw starten en het werkt weer. Zelfde met mijn (automatische) ruitenwissers, bij het starten blijven ze dan constant heen en weer gaan. Opnieuw starten en het werkt weer gewoon.
van je ruitenwissers: Daar hoort zo. het systeem moet weer geactiveerd worden door in de interval stand te zetten. niet logisch maar het is eenmaal zo.
wat ik denk: weerstandrolletje op het dashboard aangeraakt ofzo? waarmee je het dashboard kunt dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Epsilon schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:17:
Heren/Dames,

Even een vraagje.

Standaard is de 2.0 RS (phase1) clio geleverd met blanke, donkere stootstrips aan de zijkant. Nu valt het me op dat op engelse forums etc, die vaak meegespoten zijn. Dit geldt ook voor de handgrepen overigens.

Nu gebeurt het vaker dat uitvoeringen voor de engelse markt iets verschillen van de modellen voor de rest van europa. Maar is dat in dit geval ook zo?

Plaatje:
[afbeelding]
Maat van mij heeft ook een clio rs, en die heeft wel gespoten zijstrips:
http://www.cardomain.com/ride/2676198

Ik zou het zelf wel doen, ziet er net even wat strakker uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:27:
[...]

van je ruitenwissers: Daar hoort zo. het systeem moet weer geactiveerd worden door in de interval stand te zetten. niet logisch maar het is eenmaal zo.
Toch wel logisch hoor :)

Stel dat je 's avonds thuiskomt terwijl het lekker regent (of sneeuwt). Je auto moet buiten slapen en de voorruit bevriest lekker. Als je dan 's morgens je contact aanzet detecteert de sensor regen (ijs) en wil beginnen wissen. Met als gevolg kapotte ruitenwissers of zelfs erger, een verbrandde ruitenwissermotor. ;) Best wel slim dus om die na het uitzetten van de motor opnieuw te moeten activeren 8)

Maar wat Master_R bedoeld is volgens mij juist het tegenovergestelde. Dat z'n wissers juist wel snel op en neer bewegen na het starten, ook al is er geen regendruppel te bespeuren. Dat is niet normaal en zou ik (indien het meermaals voorkomt en de wagen nog onder garantie zit) toch even laten controleren.

*edit*
Indien ik het niet vergeet (anders stuur je maar even DM :-) ) zal ik morgen eens checken of dit euvel bekend is...

[ Voor 5% gewijzigd door Blacksnak op 25-03-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

er zit nog meer charme op de Clio trouwens!

auto starten
handrem naar beneden
wegrijden
pieeeeeeep
alarmlampje rood van de handrem brandt nog...

pas na paar keer handrem naar beneden pakt hij pas.

got to love franse auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Joopieboy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:08:
[...]

Maat van mij heeft ook een clio rs, en die heeft wel gespoten zijstrips:
http://www.cardomain.com/ride/2676198

Ik zou het zelf wel doen, ziet er net even wat strakker uit. :)
Staat zeker op de planning :). Evenals de handgrepen.

Ik laat dan meteen nog een aantal dingen spuiten. Ik haal twee nieuwe spielgelkappen. De vorige eigenaar heeft met de spiegel tegen een muurtje gezeten waarschijnlijk en aan de andere kant heb ik zelf een keer tegen een debiel geparkeerde auto gezeten (binnenbocht, stond veel te ver op straat). Geen schade te zien aan beide auto's, maar mijn kap vloog er wel af en de klipjes zijn afgebroken. Zit dus niet meer zo heel goed vast :(.

Ook die bakjes in de deuren laat ik meespuiten. En bij voorkeur ook dat zilveren gedeelte rond de middenconsole, maar die kun je volgens mij er niet los afhalen? Die laag die eromheen zit is volgens mij op waterbasis en plakt als de ziekte dus (regen kun je niet vermijden..), buiten dat het er erg smerig uit ziet.

Ook staat er nog een standaard euvel van de Phase 1 clio RS op de planning: Het stuur.....

Dan blijven er nog een paar kleine puntjes over.
- Raamschakelaar voor bijrijderskant is kapot, heb tijdelijk een donor in gebruik ;).
- Nieuwe ophanginsklipjes voor de stootstrips aan de zijkant, als deze er toch op gaan. Deze zijn er een keer af geweest, maar zien er niet vers meer uit
- Afdekklepje voor de oliedop van je motor --> Hoort deze zo los te zitten?
- Originele Renault matten, geen immitatie meuk.

Genoeg te knutselen dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Epsilon op 25-03-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het stuur is idd een groot probleem, maar kan je daar niet gewoon een hoes omheen doen/laten maken? Dan zit je ook niet met bij een sportstuur het verlies van je airbag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Joopieboy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:19:
Het stuur is idd een groot probleem, maar kan je daar niet gewoon een hoes omheen doen/laten maken? Dan zit je ook niet met bij een sportstuur het verlies van je airbag. :)
Geen hoezen aub :X

Dan liever 200e voor opnieuw laten bekleden met leer!

Airbag offer ik inderdaad niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
Jazzper schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:50:
er zit nog meer charme op de Clio trouwens!

auto starten
handrem naar beneden
wegrijden
pieeeeeeep
alarmlampje rood van de handrem brandt nog...

pas na paar keer handrem naar beneden pakt hij pas.

got to love franse auto's ;)
Heel herkenbaar :P

Of de auto uitstappen en erachter komen dat ie niet meer op slot wil. Eerste keer van alles geprobeerd:
  • Afstandbediening
  • Sleutel in slot
  • Reserve sleutel afstandbediening
  • Reserve sleutel in slot
  • Bovenstaande nogmaals maar dan met andere deur proberen
Tot ik de auto startte en weer uitzette. Toen ging het prima :P Garage kan niks vinden want natuurlijk zodra je bij de garage komt doet ie weer normaal natuurlijk.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Een RS rijder is alle dagen in zijn nopjes!

Alleen minder wordt het als hij kaduuk is, dan is alles net even anders en net even duurder.
De standaard onderdelen passen nu eenmaal niet zonder meer op een RS Clio.

Ik heb bijvoorbeeld tot 3 keer de auto neer moeten zetten voor de achterste demper ( is een euvel trouwens) omdat men elke keer een 1.6 16V uitlaat afstuurde, past niet want die is net even te dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Blacksnak schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:15:
[...]

Toch wel logisch hoor :)

Stel dat je 's avonds thuiskomt terwijl het lekker regent (of sneeuwt). Je auto moet buiten slapen en de voorruit bevriest lekker. Als je dan 's morgens je contact aanzet detecteert de sensor regen (ijs) en wil beginnen wissen. Met als gevolg kapotte ruitenwissers of zelfs erger, een verbrandde ruitenwissermotor. ;) Best wel slim dus om die na het uitzetten van de motor opnieuw te moeten activeren 8)

Maar wat Master_R bedoeld is volgens mij juist het tegenovergestelde. Dat z'n wissers juist wel snel op en neer bewegen na het starten, ook al is er geen regendruppel te bespeuren. Dat is niet normaal en zou ik (indien het meermaals voorkomt en de wagen nog onder garantie zit) toch even laten controleren.

*edit*
Indien ik het niet vergeet (anders stuur je maar even DM :-) ) zal ik morgen eens checken of dit euvel bekend is...
Dit bedoelde ik dus. Hij gaat trouwens bij mij gewoon wissen als ik 's ochtends start, en er ligt water op de ruit. Ik hoef hem dus niet steeds te activeren.

Nog iets gevonden verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Mijn RS Clio moest gisteren voor een controle beurt. Uitlaat was niet helemaal super meer, dat was ook wel te horen. Einddemper en tussendemper zijn vervangen: kosten 600 euro. Daarnaast waren de achterste remschijven en blokken ook aan vervanging toe: kosten 325 euro.

Voorste remschijven had ik al laten vervangen door Brembo Hi Carbon remschijven en Ferodo DS2500 remblokken ,nadeel van die combi is wel dat ze piepen als een stadsbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Standaard is mijn Megane II uit 2003 uitgerust met xenon koplampen. Op zich is dat erg fijn, maar als ik rem op een klinkerweg dan is het net of het licht knippert.

Nu gebeurt dit alleen als ik redelijk doorrem op een klinkerweg. Het is dan net of het licht even aan en uit gaat heel kort.

Iemand hier enig idee of dat normaal is bij xenon lampen? De optie om maar zachter te remmen op klinkerwegen is uiteraard geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Ben wat in de databank aan het neuzen geweest maar niet direct iets tegengekomen.

Probleem zit volgens mij in onjuiste werking van sensor of in de sturingsunit. Moet gecontroleerd worden in garage mbv computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ok, zal eens laten uitlezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
weet iemand of dit ook een probleem Laguna is?

LAGUNA GRAND TOUR 1.8 16V ECC LMV 2003

(Ik rij nu een Laguna uit '94, is bijna op (295k op de teller) en moet een nieuwe auto zoeken. Liefst een Renault, ben ik nou eenmaal gewend).

En een Clio 1.2 16V, dat is zeker veel te licht ofniet?
Mijn ouders rijden een 2006 Scenic 1.6 maar dat trekt echt niet

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2008 10:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
masterslave schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:12:
Standaard is mijn Megane II uit 2003 uitgerust met xenon koplampen. Op zich is dat erg fijn, maar als ik rem op een klinkerweg dan is het net of het licht knippert.

Nu gebeurt dit alleen als ik redelijk doorrem op een klinkerweg. Het is dan net of het licht even aan en uit gaat heel kort.

Iemand hier enig idee of dat normaal is bij xenon lampen? De optie om maar zachter te remmen op klinkerwegen is uiteraard geen optie ;)
Trap je dan je koppeling ook in? Dan heb je gewoon minder vermogen waardoor je lampen minder fel branden. Dat heb ik bij mij ook op dat moment. Dus het vermogen zakt in.

Start je auto en geef dan gas (gewoon in z'n vrij). Je lampen zullen dan feller gaan branden. Laat je het gas los, dan zullen de lampen minder fel branden. Al dan niet voor eventjes.

@phusebox,

een 1.6 voor dat gewicht trekt ook inderdaad echt niet.
Ikzelf vind bij dat soort auto's dat je dan net een 1.8 moet hebben.
Ikzelf had een 1.8 Laguna uit 94 voor een maand (don't ask) en nu een 1.6 Megane.
Er zit een groot verschil tussen het gewicht van die Laguna en van de Megane.
Ikzelf zou ook geen Megane met een 1.4 motor willen hebben.
Een Clio 1.2 is in mijn ogen gewoon zat. Maar, dat moet je echt bij een proefrit uitproberen.
Je moet gewoon altijd net een trapje hoger nemen. Dan heb je gewoon genoeg vermogen voor dat gewicht.

Mijn volgende auto wordt of een Laguna of een Grand Scenic. Beide zou ik niet met minder dan 1.8 willen. Alhoewel beide volgens mij met 3 verschillende smaken 2.0 worden geleverd tegenwoordig.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 02-04-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Phusebox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:42:
En een Clio 1.2 16V, dat is zeker veel te licht ofniet?
Mijn ouders rijden een 2006 Scenic 1.6 maar dat trekt echt niet
Hier een 1.2 16V uit begin 2003 volgens mij. En loopt juist wel lekker pittig.
Je kunt natuurlijk geen 1.6-prestaties verwachten, maar ik vind het een lekker fel autootje.
Zeker de moeite waard om eens een proefritje mee te gaan maken denk ik, alhoewel ik me voor kan stellen als er nooit echt rap mee is gereden dat het niets voorstelt.
Hier staat hij met gemiddeld verbruik van 1 op 12, maar dat ligt dus vooral aan de rijstijl ;) :D
Pas zijn de banden van achter ook weer naar voor gelegd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 02-04-2008 10:52 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arunia schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:49:
[...]
@phusebox,

een 1.6 voor dat gewicht trekt ook inderdaad echt niet.
Ikzelf vind bij dat soort auto's dat je dan net een 1.8 moet hebben.
Ikzelf had een 1.8 Laguna uit 94 voor een maand (don't ask) en nu een 1.6 Megane.
Er zit een groot verschil tussen het gewicht van die Laguna en van de Megane.
Ikzelf zou ook geen Megane met een 1.4 motor willen hebben.
Een Clio 1.2 is in mijn ogen gewoon zat. Maar, dat moet je echt bij een proefrit uitproberen.
Je moet gewoon altijd net een trapje hoger nemen. Dan heb je gewoon genoeg vermogen voor dat gewicht.

Mijn volgende auto wordt of een Laguna of een Grand Scenic. Beide zou ik niet met minder dan 1.8 willen. Alhoewel beide volgens mij met 3 verschillende smaken 2.0 worden geleverd tegenwoordig.
Mijn ouders wilden ook graag een 1.8 (de Laguna die ik heb uit 94 is ook 1.8) maar het was dus OF 1.6 of 2.0 en die laatste vonden ze te duur.

Hmm ligt t trouwens aan mij of zijn de prijzen van occasions de afgelopen 6 maanden enorm omhoog gegaan?
Impry schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:51:
[...]

Hier staat hij met gemiddeld verbruik van 1 op 12, maar dat ligt dus vooral aan de rijstijl ;) :D
hmm mijn vriendin rijd met een 306 1 op 16
en ik met mijn Laguna 1.8 (altijd korte stukjes ) 1 op 11-12 (en dat vind ik niet zuinig)

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die 2.0 is qua vermogen net zo sterk als een 1.8.
Het verschil tussen al die huidige Renault 2.0 is dus het vermogen wat ze leveren.
Maar, ik kan me voorstellen dat ze het te duur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoe kan ik zien welke Laguna II die electronica problemen heeft? probeer te googlen maar kan het nog niet echt vinden

edit: gevonden, alle Laguna II's tot 2005 hebben die problemen... nah dus geen Laguna voor mij

Megane vind ik lelijk

dan nog maar es zoeken naar een leuke Clio

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Was dat niet de eerste serie Laguna II's? Dus die met dat geborsteld alu frontje?
Daarnaast geloof ik dat het probleem ook onderhand al opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.b.h.voss/ton.jpg
*D
Impry schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:51:
[...]

Hier een 1.2 16V uit begin 2003 volgens mij. En loopt juist wel lekker pittig.
Je kunt natuurlijk geen 1.6-prestaties verwachten, maar ik vind het een lekker fel autootje.
Zeker de moeite waard om eens een proefritje mee te gaan maken denk ik, alhoewel ik me voor kan stellen als er nooit echt rap mee is gereden dat het niets voorstelt.
De 1.2 16v waar ik mee heb gereden was niet vooruit te krijgen. Die motor is net te licht, zelfs de 1.4 8v met minder vermogen loopt vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nevermind, de vrouw des huizes heeft zich in haar kop gehaald dat we geen Franse auto meer moeten kopen omdat zij zoveel pech heeft gehad met haar Peugeot...

ze vergeet blijkbaar dat mijn vorige auto (Mazda 323) met 120k op de teller het zodanig begaf dat ie total loss was, en dat mijn Laguna nu 300k heeft en als enige grote reparatie een versnellingsbak gewisseld heeft.

Ik had een leuke Clio 1.4 16v uit 2002 met 92k op de teller gezien voor 6000 euro :(
(maar als ik me dan bedenk dat een nieuwe clio of twingo al voor 9000 euro te koop is :S)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Laatst online: 20-09 08:51
Woei !
Ik mag me hier ook gaan melden :)
Na een tijdje in een Opel Calibra 2.0 te hebben gereden met alle kosten en boetes vandien, ben ik voor een Clio 1.2 16V Dynamique gegaan uit 2002.
Stond op 33050 km's en is na inruil van de Calibra voor 6900 (+6 maanden bovag) euro gekocht O+
Lekker scheurijzertje moet ik zeggen... alhoewel ik de power mis bij het wegtrekken en kleine tussensprintjes.

Even wat foto's :
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k140/outsidr/clio/th_P1020217.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k140/outsidr/clio/th_P1020218.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k140/outsidr/clio/th_P1020219.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k140/outsidr/clio/th_P1020215.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k140/outsidr/clio/th_P1020216.jpg

Het enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is het volgende;
Bij een koude start en bij het stilstaan schokt de auto nogal.
De motor is vrij onrustig en schommelt steeds tussen de 700 en 1000 toeren.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn ?
Mijn vader heeft een Scenic 1.6 uit 2002 en had eenzelfde probleem en na het vervangen van de bobine was het probleem verholpen.
Zou dit ook gelden voor mijn 1.2tje ? If so... valt dat onder de bovag garantie om te vervangen ?

Verder is het een top auto ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OutSIdeR schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:07:
Woei !
Ik mag me hier ook gaan melden :)
Na een tijdje in een Opel Calibra 2.0 te hebben gereden met alle kosten en boetes vandien, ben ik voor een Clio 1.2 16V Dynamique gegaan uit 2002.
Stond op 33050 km's en is na inruil van de Calibra voor 6900 (+6 maanden bovag) euro gekocht O+
Lekker scheurijzertje moet ik zeggen... alhoewel ik de power mis bij het wegtrekken en kleine tussensprintjes.

Even wat foto's :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is het volgende;
Bij een koude start en bij het stilstaan schokt de auto nogal.
De motor is vrij onrustig en schommelt steeds tussen de 700 en 1000 toeren.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn ?
Mijn vader heeft een Scenic 1.6 uit 2002 en had eenzelfde probleem en na het vervangen van de bobine was het probleem verholpen.
Zou dit ook gelden voor mijn 1.2tje ? If so... valt dat onder de bovag garantie om te vervangen ?

Verder is het een top auto ! d:)b
je hebt 6 maanden garantie op verborgen gebreken, dit is een verborgen gebrek dus meteen aankaarten bij de garage en niet langer mee doorrijden dan nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Eens met Phusebox.
Je hebt Bovag garantie voor dit soort dingen. Dan moet je er gewoon mee terug gaan.
Overigens is mijn gok ook de bobine. Dit heb ik met mijn Megane op LPG ook gehad. Inclusief nog wat andere dingen overigens.
Nu heeft hij een mooie lage toeren op stationair. Maar, laat de garage dat lekker uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 12:02
Om mijn Clio ook maar even te posten nog. Renault Clio 1.6 16v Privilege uit 2001 met 88772 op de teller :)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/clio_shoot_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/clio_shoot_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/clio_shoot_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/clio_shoot_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/clio_shoot_5.jpg

Heb inmiddels een RS spoiler bestelt (komt morgen binnen) en witte knipperlichtjes gemonteerd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/clio/knipperlichten.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vraagje; een Renault Clio 1.4 16V Dynamique van 07/2001, 60k op de teller, 2 jaar garantie voor €7000; is dat een mooie prijs? of te duur?

heb er echt geen zicht op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Als ik zo snel rond kijk naar andere prijzen is het opzich een nette prijs. Imho nog wel veel geld voor een 7 jaar oude auto die nieuw 13,995 heeft moeten kosten. Autoweek geeft een prijs aan van €5200,-
Ik neem dan wel aan dat het de facelift versie is, en dat ie bij een dealer staat en je garantie krijgt. Anders is ie domweg te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisae schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:18:
Als ik zo snel rond kijk naar andere prijzen is het opzich een nette prijs. Imho nog wel veel geld voor een 7 jaar oude auto die nieuw 13,995 heeft moeten kosten. Autoweek geeft een prijs aan van €5200,-
Ik neem dan wel aan dat het de facelift versie is, en dat ie bij een dealer staat en je garantie krijgt. Anders is ie domweg te duur.
ja het is de nieuwere versie, met 2 jaar garantie, bij een renault dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Phusebox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:14:
[...]

ja het is de nieuwere versie, met 2 jaar garantie, bij een renault dealer
Heb voor de bovenstaande clio (bouwjaar 5/2001) 2 maanden terug 7000 betaald. 1.6 16v, 85k op de teller toen, 3 maand garantie en privilege uitvoering (nagenoeg gelijk aan de dynamique)

[ Voor 4% gewijzigd door Breaker op 04-04-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

€7.000,- voor een Clio uit 2001 is toch wel aan de prijs imo. Als je op Marktplaats bijvoorbeeld kijkt dan zie je al goedkopere Clio's - ook bij Renaultdealers.
Apart trouwens dat een Clio meer zou moeten kosten dan een Mégane I Coupé (de meeste zitten rond de €3 - 4k).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PauseBreak schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:59:
€7.000,- voor een Clio uit 2001 is toch wel aan de prijs imo. Als je op Marktplaats bijvoorbeeld kijkt dan zie je al goedkopere Clio's - ook bij Renaultdealers.
Apart trouwens dat een Clio meer zou moeten kosten dan een Mégane I Coupé (de meeste zitten rond de €3 - 4k).
na slechte ervaringen koop ik dus nooit meer een auto van een particulier;
eerste aankoop was na 10k total loss (had toen pas 120k op de teller (mazda 323)
tweede aankoop was €3500 maar heeft binnen een jaar minimaal €1500 aan reparaties gekost

overigens liggen de autoprijzen hier in limburg helaas hoger, en kan ik toch echt geen fatsoenlijke clio vinden onder de 6500 euro. (vereisten; min. uit 2001, max 80k op de teller, 1.4 16v, kleur liefst donkergrijs of zwart)

ik vraag me trouwens af hoe jij zoekt, want ik vind echt geen Megane Coupe voor 4000 euro :S
(Ok misschien van voor 2000 ofzo, maar ja dat is dan appels met peren vergelijken)

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 05-04-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Phusebox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:39:
[...]

eerste aankoop was na 10k total loss (had toen pas 120k op de teller (mazda 323)
tweede aankoop was €3500 maar heeft binnen een jaar minimaal €1500 aan reparaties gekost

overigens liggen de autoprijzen hier in limburg helaas hoger, en kan ik toch echt geen fatsoenlijke clio vinden onder de 6500 euro. (vereisten; min. uit 2001, max 80k op de teller, 1.4 16v, kleur liefst donkergrijs of zwart)

ik vraag me trouwens af hoe jij zoekt, want ik vind echt geen Megane Coupe voor 4000 euro :S
(Ok misschien van voor 2000 ofzo, maar ja dat is dan appels met peren vergelijken)
Heb ook nog even rondgekeken naar vergelijkbare auto's op autotrader, met 7000 zit je erg netjes, zeker met je 2 jaar garantie!!

Ik zou er gewoon voor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Phusebox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:39:
[...]

Simpel, naar marktplaats gaan en bij de zoekopties enkel Megane, Coupe, bouwjaar, benzine/diesel, handbak/automaat en klaar.
Ook Coupés van 2001 vind je daar wel voor rond de €4500,- bij een dealer. Het is echter wel alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst heb gekeken, dus misschien zijn de prijzen ondertussen omhoog gegooid.

Ben je trouwens beperkt tot Limburg? Hier in Brabant zitten redelijk wat Renaultgarages dicht bij elkaar, alleen rond Eindhoven (Geldrop*, Veldhoven, Nuenen, Heeze, Eindhoven) al 5 ofzo. Misschien de moeite waard om daar eens te gaan kijken, zo heel ver weg is het niet.

*Is een Renaultspecialist, geen dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
argh stuur je een mail binnen een half uur nadat de auto op internet staat, krijg je 0 reactie na anderhalve dag... dan maar es bellen; is ie net verkocht.... grrrmph
zet er dan bij: wij lezen onze mail niet...

heb er alweer een uurtje of 10 zoeken opzitten in totaal maar het lijkt echt onmogelijk hier in de regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Phusebox schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:12:
argh stuur je een mail binnen een half uur nadat de auto op internet staat, krijg je 0 reactie na anderhalve dag... dan maar es bellen; is ie net verkocht.... grrrmph
zet er dan bij: wij lezen onze mail niet...

heb er alweer een uurtje of 10 zoeken opzitten in totaal maar het lijkt echt onmogelijk hier in de regio
Balen :( !!! Het is lastig zoeken maar er komt vast nog wel een keer 1 voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Je mag de mijne wel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 07:45

Dentheman

Zie signature

M'n moeders twingo 16v (2003, 43.000 km) is voor een controlebeurt naar de garage geweest (stokman, Den Helder) en er is door mij aangegeven dat de olie vervangen en bijgevult moet worden, aangezien het peil nu te laag is. Met de beurt werd m'n moeder gebeld:

- Distributieriem moet vervangen worden (5 jaar oud) en dan vervangen ze preventief de waterpomp, hier niks op aan te merken.
- Accu moet vervangen worden: Ja/Nee, de accu is niet top meer, als je 'm enkele minuten stil laat staan met achteruitverwarming en lichten aan heeft 'ie wat moeite, maar met -5 graden celsius: Starten Lopen.
- Remblokken: Normaal bij een auto van 8xx KG die 43.000 Km heeft gelopen??
- En nu het ergste: Er zit een prachtige stikker van het oliemerk wat renault hanteert, en géén nieuwe olie, m'n moeder rijdt dus nog steeds met een té laag oliepeil rond.
De grap is dus ook, ze bellen of ze de accu mogen vervangen, m'n moeder had ja gezegd: Is de accu helemaal niet vervangen (staat ook niet op de bon), en dat van die olie. M'n moeder gaat morgen direct bellen over die olie, en ik ga vrijdag met die auto naar de garage en ga erop staan dat ze hem ala-minute vervangen.

De twingo gaat vanaf nu mooi naar de Renault dealer in Leeuwarden, die hebben mij meerdere malen perfect (vaak ook kostenloos) geholpen met ditjes of datjes.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm nu ben ik toch verliefd geworden op een Laguna II, ik vraag me af in hoeverre ik bang moet zijn voor de electronica problemen waar iedereen het over heeft... Is het niet zo dat als de auto dealeronderhouden is dit toch inmiddels opgelost moet zijn?

Ik weiger gewoon 8000 euro voor een 7 jaar oude Clio te betalen, dan koop ik liever een nieuwe Twingo voor 9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, als de auto dealeronderhouden is, zouden die problemen verleden tijd moeten zijn.
Sowieso zijn de Laguna II ph. II's niet meer gevoelig voor de problemen (elektronica en turbo's bij de dCi van de Phase I) maar hebben wel de slechte reputatie opgeplakt gekregen. Zo'n auto kost relatief gezien niet zo heel veel meer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:46:
hmm nu ben ik toch verliefd geworden op een Laguna II, ik vraag me af in hoeverre ik bang moet zijn voor de electronica problemen waar iedereen het over heeft... Is het niet zo dat als de auto dealeronderhouden is dit toch inmiddels opgelost moet zijn?

Ik weiger gewoon 8000 euro voor een 7 jaar oude Clio te betalen, dan koop ik liever een nieuwe Twingo voor 9000.
Alleen moet je wel 2,5 maand wachten op je nieuwe twingo. Die van mij wordt begin juni geleverd O+ . Zonder inruil 15% korting gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Die nieuwe active drive van de Laguna ziet er wel netjes uit. Hoewel het niet 'nieuw' is, is het wel mooi te zien dat ze weer wat gaan inoveren bij Renault!

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 15-04-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Volgens mij komt die technologie gewoon bij Nissan vandaan, daar zijn ze al een aantal jaartjes bezig hiermee. Het is dus geen compleet nieuwe technologie voor Renault als het klopt dat het van Nissan komt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 16:39
Vandaag ben ik bij de lokale Renault dealer gaan informeren wat een grote onderhoudsbeurt en APK bij hun kost en de distributieriem vervangen.
Gelukkig ben ik eerst maar gaan informeren voordat ik ja heb gezegd, of ik dan €1425,- wou betalen.
Dan kreeg ik wel de APK gratis t.w.v. €29,-
En dan is dat zonder meerwerk of reparatie's, ben ik nou gek of zijn alle Renault dealers zo duur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat voor auto en bouwjaar?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Flesdop schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:09:
Vandaag ben ik bij de lokale Renault dealer gaan informeren wat een grote onderhoudsbeurt en APK bij hun kost en de distributieriem vervangen.
Gelukkig ben ik eerst maar gaan informeren voordat ik ja heb gezegd, of ik dan €1425,- wou betalen.
Dan kreeg ik wel de APK gratis t.w.v. €29,-
En dan is dat zonder meerwerk of reparatie's, ben ik nou gek of zijn alle Renault dealers zo duur ?
Wat voor model en type, de gangbare prijs voor een snaar ligt rond de 400 en 600 euro, afhankelijk van model en type.
Grote beurt zal iets van 400 euro zijn, dus 1425 lijkt mij erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Gaat hier om een Safrane uit '97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Flesdop schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:46:
Oke, dan raad ik je aan om naar site van RTC te gaan( renault tuning club), specifieke Safrane toic zoeken en even aan Riel vragen wat "gangbaar" is, deze gast heeft ook een Saffie en kan je alle vertellen over die Saf van je.

Maar 1400 lijkt mij aan de erg hoge kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Flesdop schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:46:
DM me even het chassisnummer. Kan ik even opzoeken welke motor enzo in auto zit en kan ik kostprijs nachecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Update van mijn kant:

Heb afgelopen vrijdag naar een algemene garage gebeld, de buurman zelfs.
Om hetzelfde te laten doen zou ik maar €781,- kwijt zijn.
Morgen ga ik even langs voor een prijsje op papier en dan laat ik hem waarschijnlijk daar nog doen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Heeft iemand trouwens ervaring met het inbouwen van armsteunen voor een Clio2 uit 2002 ?
Ik had er 1 in mijn vorige auto... en nu ik in een Clio rijd, mis ik toch wel een armsteuntje :P

Ik heb al bij Unirust, Botec, RB Cartuning, Smart Autoshop en RB Cartuning gekeken.

Nou wil ik alleen weten;
- Welke armsteun is het meest geschikt voor een Clio uit 2002 ?
- Is de montage makkelijk uit te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Clio uit 2002 had een armsteun, als accesoire erbij geleased. Stond gewoon in de folder bij Renault, maw. die is in ieder geval geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PauseBreak schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:53:
Ja, als de auto dealeronderhouden is, zouden die problemen verleden tijd moeten zijn.
Sowieso zijn de Laguna II ph. II's niet meer gevoelig voor de problemen (elektronica en turbo's bij de dCi van de Phase I) maar hebben wel de slechte reputatie opgeplakt gekregen. Zo'n auto kost relatief gezien niet zo heel veel meer.
mwah een phase II vind je toch niet voor 8000 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:42:
[...]

mwah een phase II vind je toch niet voor 8000 euro...
Dat valt best mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Als ik daar op klik krijg ik Honda's te zien?
In ieder geval, een Laguna II ph II kost wel wat meer dan €8.000,- (hangt natuurlijk ook wel af van waar je zoekt en wat je zoekt he) maar goed, ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo zou zijn. Enkel dat de ph II's relatief gezien niet zo heel veel meer opbrengen tov de concurrentie.
Een slechte reputatie hebben is gewoon dodelijk voor de restwaarde wat dat betreft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wat spraakverwarring. Een Laguna II phase II bestaat niet. Jullie bedoelen waarschijnlijk een Laguna phase II ná de facelift. Eentje van vóór de facelift is makkelijk rond de 5000 euro te krijgen, zie link (die overigens wel degelijk werkt bij mij op verschillende computers). Ná de facelift is het een ander verhaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Als je goed te weten wilt komen wat je gemiddeld kwijt bent voor een dergelijke auto moet je inderdaad eens naar de website van de RTC gaan (www.renault-tuning.com).
Hier ben ik ook lid van en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk wel altijd de oplossing vind voor problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
OutSIdeR schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:11:
Heeft iemand trouwens ervaring met het inbouwen van armsteunen voor een Clio2 uit 2002 ?
Ik had er 1 in mijn vorige auto... en nu ik in een Clio rijd, mis ik toch wel een armsteuntje :P

Ik heb al bij Unirust, Botec, RB Cartuning, Smart Autoshop en RB Cartuning gekeken.

Nou wil ik alleen weten;
- Welke armsteun is het meest geschikt voor een Clio uit 2002 ?
- Is de montage makkelijk uit te voeren ?
Ook ik ben hier wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:10:
Er is wat spraakverwarring. Een Laguna II phase II bestaat niet. Jullie bedoelen waarschijnlijk een Laguna phase II ná de facelift. Eentje van vóór de facelift is makkelijk rond de 5000 euro te krijgen, zie link (die overigens wel degelijk werkt bij mij op verschillende computers). Ná de facelift is het een ander verhaal ja.
Nee een laguna 2 phase 2 bestaat wel dat is dus het facelifft model.
Deze zijn technisch beter en dus ook duurder dan de eerste phase (en vaak stuk jonger ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Vraagje aan de kenners hier. Ik ben momenteel op zoek naar een MPV en mijn oog is gevallen op een Megane Scenic van rond bj. 2000. Nu heb ik nooit eerder een auto gehad (niet nodig gehad), maar ivm een nieuwe baan en 3 kinderen (resp. 4 jaar, 3 jaar en 3 maanden), is het toch wel een must geworden. :)

Buiten de vraag of er nog specifieke aspecten zijn waar ik bij deze auto's op moet letten, is het voor mij ook belangrijk dat ik 3 kinderzitjes achterin kwijt kan. Dat wil nog wel eens een probleem zijn. Wellicht dat mensen hier ervaring hebben in deze richting?

Alle tips zijn welkom!

edit:
Bedankt voor de overweldigende reacties ;), maar het is niet meer nodig. Inmiddels een andere auto gekocht en die mag ik morgen ophalen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jopster op 14-05-2008 15:11 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
De nieuwe Renault Laguna III Coupe werd deze week aan het grote publiek voorgesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.rnews.renault.be/flash/imgs/med_photo3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rnews.renault.be/flash/imgs/med_photo4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rnews.renault.be/flash/imgs/med_photo7.jpg

Specs terug te vinden in persbericht:

http://www.rnews.renault.be/flash/imgs/laguna_coupe_nl.pdf

Site speciaal opgericht om lancering aan te kondigen: http://www.laguna-coupe.com/

Het Active Drive Chassis werd voor dit model overgenomen van de Laguna III GT die onlangs werd gelanceerd.

Ik vind het alle sinds een zeer geslaagd ontwerp. Leuk sportief zonder overdrijving. Alleen de velgen hadden nog een maatje groter gemogen van mij.

Wat is jullie mening?

Ps: de pics in de TS zijn dood :X

[ Voor 8% gewijzigd door Blacksnak op 28-05-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Tja tja tja... wel ok, maar...

had het renault logo eraf gehaald en er een leeuw opgezet en ik had het ook geloofd. En die kont, is die ontworpen door Chris Bangle (BMW)? ;)

ik weet het zo nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ik vind de neus echt bijzonder lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lex schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:25:
ik vind de neus echt bijzonder lelijk :X
Maar goed dat smaken verschillen. Ik vind hem echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb even die actiesite gekeken en (ok, beroepsdeformatie) maar als zij zelf al moeten zeggen:

Een eersteklas design, nu al tijdloos

dan moet ik even jeuk krijgen... Het publiek bepaalt of iets eersteklas design is en tijdloos weet je alleen na jaren.. wat een niet unieke holle phrasen... maar toe maar weer ;)

edit: site zelf is best gelikt. even rondgekeken. Mooie deepzoom (silverlight) etc. Stukje beleving :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzper op 02-06-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Andere vraag. Ik heb sinds kort een ipod (ja altijd early adopter bij de nieuwste rages ;)). Die wil ik natuurlijk aan mijn auto connecten. 'Onze' auto is de lease Clio 1.4 16V Mk3 (nov 2006) van mijn vriendin. Hier zit zo'n renault radio in. Die kun je er overigens wel uithalen als ik het goed zie (met 2 van die vierkante beugeltjes die ik niet heb). Zit hier een aux op? Ik heb me ingelezen en volgens mij moet je zo'n klein vierkant blauw blokje gebruiken of niet?

En anders maar een fm transmitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Jazzper schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:41:
Andere vraag. Ik heb sinds kort een ipod (ja altijd early adopter bij de nieuwste rages ;)). Die wil ik natuurlijk aan mijn auto connecten. 'Onze' auto is de lease Clio 1.4 16V Mk3 (nov 2006) van mijn vriendin. Hier zit zo'n renault radio in. Die kun je er overigens wel uithalen als ik het goed zie (met 2 van die vierkante beugeltjes die ik niet heb). Zit hier een aux op? Ik heb me ingelezen en volgens mij moet je zo'n klein vierkant blauw blokje gebruiken of niet?

Er bestaan 'verloopkabels' voor de sommige modellen autoradio dacht ik. De kabel kost wel iets van 80euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Jazzper schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:41:

http://www.renault.nl/mod...lio/accessoires/index.jsp
AUDIO CONNEXION BOX

Via de USB- en iPod-aansluitingen uw mp3-speler aansluiten op de radio en bedienen via de knoppen op het stuurwiel, terwijl op de jack-aansluiting audiobronnen kunnen worden aangesloten.

Referentie

7711419487
RADIO SONY CDX-GT 30RN

De radio Sony CDX-GT 30RN met bediening op het stuurwiel en aparte display. Op de extra ingang in de middenconsole kan een MP3-speler aangesloten worden.

Referentie

77 11 420 269
Mogelijkheden zat lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb ondertussen ook even rondgekeken, maar ze zijn allemaal veel te luxe naar mijn smaak. Ik wil het liefst een ordinaire 3.5mm jack plug met kabeltje naar de radio toe. Bijna alle dingen die ik tegenkom zijn an sich prachtig maar gelijk 100+ euro.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.