Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
gisae, kom je uit het noorden? remmerij is typisch noordelijk woord
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Loop even naar de mediamarkt. Ik heb daar voor een vriend voor 80euro een Sony radio gekocht met 3.5mm plug op de front.Jazzper schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:16:
ik heb ondertussen ook even rondgekeken, maar ze zijn allemaal veel te luxe naar mijn smaak. Ik wil het liefst een ordinaire 3.5mm jack plug met kabeltje naar de radio toe. Bijna alle dingen die ik tegenkom zijn an sich prachtig maar gelijk 100+ euro.
Ik heb overigens een vraagje:
De Clio van men ma heeft sinds kort (zij had het niet gemerkt) een veel zwaardere stuurbekrachtiging. De stuurbekrachtiging werkt nog, maar voelt gewoon veel zwaarder aan dan vroeger. Wat kan er mis zijn? Welk systeem wordt er voor de stuurbekrachtiging gebruikt op een Clio2?
qua stuurbekrachting: Zover ik weet is die van de Clio adaptief of hoe dat heet. Afhankelijk van de snelheid bekrachtigd hij meer (inparkeren bv) of minder (snelweg). Wellicht dat hij in je moeders clio is blijven staan [/totale gok modus]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Gokte ik ook eerst, tot ik op de snelweg kwam en het ding extreem zwaar aanvoelde.Jazzper schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:04:
Nah er komt geen nieuwe radio in. Is leasebak van mijn vriendin dus daar ga ik niet zomaar apparatuur in verwisselen. Een kabeltje aansluiten vond ik nog een optie.
qua stuurbekrachting: Zover ik weet is die van de Clio adaptief of hoe dat heet. Afhankelijk van de snelheid bekrachtigd hij meer (inparkeren bv) of minder (snelweg). Wellicht dat hij in je moeders clio is blijven staan [/totale gok modus]
Oosten, ik wil het ook wel reminstallatie noemen.Jazzper schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:41:
offtopic:
gisae, kom je uit het noorden? remmerij is typisch noordelijk woord
In mijn twingo was het adaptief. Bij 50 ging deze uit. Het was wel een electrische stuurbekrachtiging, mijn clio heeft volgensmij een hydrolische, maar volgensmij is die ook adaptief. Boven de 50 heb je het toch niet nodig.Jazzper schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:04:
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 09-06-2008 13:51 ]
Dat heb ik hier al eens ergens geplaatst, als er update list op je radio staat dan zou het moeten kunnen.Jazzper schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:41:
Andere vraag. Ik heb sinds kort een ipod (ja altijd early adopter bij de nieuwste rages). Die wil ik natuurlijk aan mijn auto connecten. 'Onze' auto is de lease Clio 1.4 16V Mk3 (nov 2006) van mijn vriendin. Hier zit zo'n renault radio in. Die kun je er overigens wel uithalen als ik het goed zie (met 2 van die vierkante beugeltjes die ik niet heb). Zit hier een aux op? Ik heb me ingelezen en volgens mij moet je zo'n klein vierkant blauw blokje gebruiken of niet?
En anders maar een fm transmitter.
Ook kun je even in je manual/radio kijken of je aux aan kan zetten. Dan moet het kunnen.
Zie hier 1e link: Google
Dit werkt bij mij zonder problemen en stekkertje kostte 5 euro bij de lokale autoshop. Alleen even zelf solderen.
herstel, ik zie net de PDF en moet ff spieken op mijn radio. Goede PDF, daar red ik me wel mee! thx
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Edit: nee, stom, of 5 jaar dus. Kosten zijn denk ik 500 bij de merkloze dealer tot 750 bij de merkdealer, in combinatie met een grote beurt dan, die je normaal bij de 120.000 zou hebben).
[ Voor 52% gewijzigd door Jiriki op 14-06-2008 17:42 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Oke! Via internetsite's kwam ik prijzen tegen van Eur 500,- bij een dealer. Misschien dat ik daarmee nog wat aan de prijs kan doen. Is die kleine EUR 8k een fatsoenlijke prijs voor zo'n Clio? Ik heb niets in te ruilen?Jiriki schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:36:
Ehm, de 1.2 16V moet volgens mij elke 120.000 een nieuwe riem, hoezo moet dat bij deze nu al dan?
Edit: nee, stom, of 5 jaar dus. Kosten zijn denk ik 500 bij de merkloze dealer tot 750 bij de merkdealer, in combinatie met een grote beurt dan, die je normaal bij de 120.000 zou hebben).
8000 is imho best veel voor een 1.2, op internet is 8000 wel een van de duursten.JeroenGans schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:34:
Dag mensen, vraagje, ik heb een Renault Clio 1.2 16V Extreme uit 2003 op het oog (56000 km. ong.). Echter moet daar een nieuwe distributieriem opgelegd worden. Wat kost dit ongeveer bij een dealer? (dit i.v.m onderhandelpositie, niets in te ruilen dus er kan best wat van de prijs af! Eur 8000 blijft veel voor een student!).
Distri vervangen van mijn 1.6 was 129 euro (aan onderdelen)
Bij de 1.2 is het niet zoveel werk, een goede beun doet het voor 200~250.

één is geen, twee is één
Gave auto! Ben er zelf weg van. Het rijdt écht heerlijk (Frans). Pics!?Wijnands schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:12:
En ik heb 'm nu binnen. Rijd heerlijk, zal 's kijken of ik wat foto's kan maken.
Dat is heel simpel, je hebt vast weleens gehoord dat Smaken verschillen!Wackoz schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:21:
Nu ik dit topic boven zie drijven kan ik het niet laten even iets te droppen - persoonlijk iets waarschijnlijk. Vanmiddag me weer kapot geërgerd aan traag rijdend verkeer in de stad (heilige boontjes die 30 man voor laat gaan en je zal er maar achter staan) rijden ook een paar van die Renault Scenic rond. M'n opa had er 1 en het is echt een seniorenbak vind ik. Zo'n lelijk ding waar ik de voorkant amper van de achterkant kan onderscheiden. Overigens vind ik een sportieve clio er wel erg mooi uitzien dus anti-renault ben ik niet. Maar echt dat mensen die bakken mooi kunnen vinden...
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/204976
bron: oa MFHierbij wil ik jullie vertellen dat Ik en vele andere een hele goede vriend zijn verloren.
Het doet mij dus ook vreselijk zeer om jullie te vertellen dat Roeland Lokker is overleden..
zijn nickname is Lokkie.. voor de meeste van jullie een zeer trouwe bekende op het forum.. bekend bij het TL topic, studenten topic het ZAC topic.. en nog vele andere
Hoe het presies is gebeurd, daar is nog geen egte duidelijkheid over.... en daar zijn dus al talloze suggesties en conclussies over getrokken, ik laat jullie daar meer over weten..
Motor is in beslag genomen voor nader technisch onderzoek...
Helaas hebben 3 vrienden waaronder ik het moeten aanschouwen wat voor vreselijk ongeluk zich heeft afgespeeld... Het gebeurde op het cirquit park te zandvoort. Door nog onbekende reden heeft Roeland geen controle meer kunnen houden met een verschrikkelijk einde
Voor de Mensen die Roeland niet kennen:
Hij staat bij iedereen bekend als een enorme ´Goedzak´ altijd voor iedereen een reddende engel en stond altijd klaar voor je... Waar dan ook wanneer dan ook.. Roeland had altijd een lach op zijn gezicht...Niks was m te gek of Hij had wel een oplossing. Super gedreven in alles wat hij maar deed... Met een hele mooie toekomst tegemoet zowel met doelen in het leven en in persoonlijke kring.... Vele zullen het eens met mij zijn als ik zeg dat hij gestorven is met het beoefenen van zijn favoriete hobby, Hoe mooier kan je dus aan je einde komen.
Ik wil dus mijn steun hierbij aanbieden aan ieder die het nodig heeft.
Laten we allemaal ook denken aan de ouders, zijn zus en vriendin die op het moment aan het eind van hun latijn zijn.. Voor hen natuurlijk een enorm gemis... Omdat Roeland is heen gegaan...
Roeland, Lieve vriend, Rust zacht!
Race In Peace...
Rouwkaart:
“Soms duurt de nacht te kort
Om alle tranen te verdragen.
De dood zo snel en onherroepelijk
Zo liefdeloos en onomkeerbaar.
Wij zullen elkaar blijven vasthouden
Tot de nacht voorbij is
En we ooit weer allemaal bijeen zijn.”
Tot ons onuitsprekelijk verdriet is door een noodlottig ongeval plotseling van ons weggegaan onze allerliefste Roel, zoon, broer en vriend.
Roeland Jan Koos Lokker
* Utrecht, 18 juli 1983 + Amsterdam, 13 juni 2008
Wij zijn diep verwond en zonder woorden
Jan Pieter en Myra Lokker-Bausch
Kathelijne Lokker en Jair de Haas
Geneviève Koolman
Er is gelegenheid om afscheid te nemen van Roeland op dinsdag 17 juni van 20.45-21.30 uur in het uitvaartcentrum De Engenhof, Albert Cuyplaan 196 te Soest.
Op woensdag 18 juni verzamelen wij vanaf 14.00 uur in de Engenhof en dan zullen we Roeland lopend begeleiden naar de Algemene Begraafplaats aan de Veldweg in Soest.
Roeland hield niet van grote woorden. Daarom willen wij hem naar zijn laatste plek begeleiden door in de stilte van onze gedachten, gebeden en gevoelens bij hem te zijn.
Na afloop is er nog de gelegenheid om elkaar te ontmoeten en sterkte toe te wensen voor de toekomst.
Correspondentie naar familie J.P.J. Lokker, Laan van Turkenburg 19, 2411 VN Bodegraven.
Iedereen is welkom om zijn medeleven te tonen. Dit graag wel in alle rust en kalmte.
Wij verzoeken een ieder geen geluidsoverlast te veroorzaken door bv met motoren.
Ook willen wij de stoet zonder herrie en /of ongeregeldheden voort kunnen zetten. Wij willen dus niet dat er met motoren achter de stoet aan wordt gereden.
Hiervoor graag jullie begrip.
Nadere info volgt:
ZAC Endurance 2008
By Pieter:
Voor allen die er dinsdag of woensdag voor Roeland's familie willen/mogen zijn heb ik maar eventjes snel een kaartje van de locatie + route vanaf het westen (H'sum, A'dam e.o) gefrabriekt. Zelf kom ik uit Soest en aangezien er in het verlengde van de Van Weedestraat (aan de Steenhofstraat/Middelwijkstraat) gewerkt wordt heb ik een route beschreven die via de Albert Cuypweg naar de Veldweg loopt:
-Vanaf het westen volgt men de A1 en neemt afrit 10: Soest/N221
-Onderaan de afrit bij de stoplichten linksaf de Amsterdamsestraatweg op richting Soest/Baarn
-Volg de "Amsterdamsestraatweg" tot deze (na het Paleis en stoplicht) overgaat in "Vredehof"
-Neem de flauwe bocht naar links bij de stoplichting op het "nieuwerhoekplein" en volg de "Burgemeester Grothestraat" (aan je rechterhand zie de Renaultgarage Stam)
-Ga (na 700m) rechtdoor over de (kleine) rotonde de "Van Weedestraat op"
-Sla (na 200m) rechtsaf bij het stoplicht en ga het "Nassauplantsoen" op; weg loop omhoog
-Sla (na 300m) op de drempel linksaf de "Albert Cuyplaan" op.
-Na 600meter staat aan je rechterhand "Uitvaartcentrum De Engenhof"
Klik onderstaande link voor het routekaartje:
http://www.motor-forum.nl...c15942694a30858b09b93a085
De Veldweg ligt in het verlengde van de Soesterengweg welke parallel aan de Albert Cuyplaan.
Vanaf het uitvaartcentrum ga je rechtdoor tot de "Molenstraat", hier sla je rechtsaf en na 500m linksaf de "Molenweg" op, deze volg je totdat'ie overgaat in de "Veldweg"
Race in Peace Roeland....
Deze afbeelding is 800 bij 600 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.
Zijn auto destijds:
24 jaar, veel te jong
RIP Roeland.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik bedenk me elke keer dat ík er bewust voor kies me in het verkeer te begeven (laat staan een circuit) op het risico af dat er wat gebeurt, maar je wil nooit nadenken dát het ook kan gebeuren. Benieuwd of ze ooit nog kunnen achterhalen wat er nu gebeurt is. Niet dat je daarmee die kerel terug hebt, maar voor 'het afsluiten van' voor die familie.
@Jazzper: Circuit is wel veiliger dan de openbare weg..
Binnenkort.El-Loco schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:52:
[...]
Gave auto! Ben er zelf weg van. Het rijdt écht heerlijk (Frans). Pics!?
Auto's koop je niet altijd omdat ze mooi zijn. Als je wat ouder bent zul je eerder op een praktische en/of comfortabele auto uitkomen. Daarbinnen probeer je dan iets te vinden wat je toch nog wat aanspreekt en dan, smaken verschillen.Wackoz schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:21:
. Maar echt dat mensen die bakken mooi kunnen vinden...
Ik zou persoonlijk nooit gezien willen worden in zo'n clio als hierboven staat.
In theorie wel natuurlijk. Vervelend dit voor de nabestaanden natuurlijk.KappeNou schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:47:
Naar..
@Jazzper: Circuit is wel veiliger dan de openbare weg..
[ Voor 71% gewijzigd door Wijnands op 16-06-2008 21:27 ]
Zie ondertitel
185/45/15 zou nog moeten kunnen.
[ Voor 21% gewijzigd door Gisae op 03-08-2008 23:25 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
mijn vriendin heeft een nov 2006 Clio 1.4 16V Mk3 (72kw) van de zaak. Ding heeft ze nieuw gekregen en nu staat er 60K op. Ik rijd er niet zoveel mee maar nu in retroperspectief bedenk ik me dat ik laatst bij regen ineens last had van aquaplanning. Wat me ook opviel was dat de achterbrug wat trilde/resoneerde bij bepaalde snelheden. Dus ik zei dat alles een tijdje terug tegen mijn vriendin en die ging gister langs een Renault garage. Je raadt het al: de banden tot op de draad versleten (na 60K niet vreemd natuurlijk..). Stom dat ze dat nooit gecheckt had. Noch de dealer, noch mijn vriendin, noch ik die paar keer dat ik er mee gereden heb. Nou ja, 4 nieuwe bandjes eronder gister.
Rijd ik vandaag. Rijden we uit de parkeergarage (krapkrapkrap) en zie een uitstekende stoeprand (nou ja een stoeprand die los op de grond ligt als afbakening) over het hoofd. Rijd er zo acuut met de wang van de band tegenaan. Hap rubber uit de wang en de lm-velg beschadigd. Balen als een stekker natuurlijk. Nog meer pech dat het einde van de dag (zaterdag) was en we morgen (zondag) naar Frankrijk willen. Maar even langs de dealer gereden en die zei dat het onverantwoord was om er ver mee te rijden (en terecht).
Gelukkig hadden we een mazzeltje. Het reservewiel van deze clio is een volwaardig wiel en geen thuiskomertje. En ook deze was vernieuwd met de rest mee. Die heb ik maar erop gezet vanmiddag. Helaas geen lm-velg dus nu 1 lelijk wiel onder de wagen maar we rijden weer. Nu moet ik geen pech krijgen want onder de auto hangt nu in het rekje dus het oude wiel met de verrotte wang. Heb er wat lucht uitgelaten want ik dacht: als de lucht uitzet door de warmte in frankrijk gaat hij uitpuilen door het gat heen. Je zag het canvas al.
Dat wisselen was trouwens nog een apart klusje. Het daadwerkelijke wisselen was echt in nog geen 5 minuten gepiept (gisteren zijn de wielen er nog afgeweest dus ze zaten nog niet vastgekoekt aan de as
Ik heb vanavond bij mijn ouders gegeten en dus 2x 100km op de nieuwe bandjes gereden. Eerst dacht ik dat de motor mis was door een hoogtoerig geluid. Alsof ik naar zijn 6 moest (maar niet heb). Ik bedenk me nu dat het waarschijnlijk dan andere banden zijn dan die vorige. Wat de vorige waren heb ik geen idee van maar nu zitten er Continental 185/60 R15 (type geen idee) onder. Zijn dat zulke herriemakers?

Xenon ftw

4,5cm verlaging voor en 3,5cm achter
Stoor me mateloos aan het hoogfrequente geluid van die Continental PremiumContact 2 banden. Zal wel wennen zijn.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Van:
OZ F1 15x7" Zilver
Pirelli P5000 195/50 R15
Naar:
OZ F1 16x7.5" Antraciet
Michelin Pilot Exalto 2 in de maat 205/45 R16
X-post:

Ik wil in mijn Megane type 2 uit 2003 witte stadslichtjes plaatsen. Dit omdat ik de standaard gele in combinatie met (af fabriek) xenon niet mooi vindt. Het viel me laatst ineens op toen er 1 stadslichtje kapot was dat er geen mooie witten inzitten.
Tijdens een onderhoudsbeurt heeft de monteur gelijk het stadslichtje even vervangen. 2 dagen erna dacht ik van ach, als dat toch zo makkelijk was... zet ik er ff 2 witten in.
Doordat ik xenon heb is het klepje achter het voorwiel dus useless. Die xenon unit steekt verder naar achter uit dan een normale halogeen lamp. Gevolg: ik kan er niet bij...
Bij de dealer vertelde een monteur dat ik dan de hele voorbumper eraf moet halen, om vervolgens de lichtunit los te schroeven en dan een lampje te vervangen.
Ik heb zelf al met m'n vader, opa etc onder de kap gekeken en wat kapjes losgeschroeft om te kijken of ik ergens bij kan, maar nee.
Is er hier iemand die een vlotte manier weet om de (stads-) lichten te vervangen in een megane II? Als ik een keer een knipperlichtje of xenonlamp kapot heb is het niet elke keer de bedoeling dat ik de hele voorbumper moet verwijderen, dat gaat enigszins tegen m'n principes in. Er moet een makkelijker manier zijn, maar hoe??
Nop, ze hebben het in de vorige aflevering van Fifth Gear aangekaart. De Megane is een ramp om een lampje te wisellen. Bij fifth gear was de goedkoopst prijs bij een renault dealer om een lamp te veranderen 35 pond.masterslave schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:34:
Wellicht dat jullie mij hier kunnen helpen..
Ik wil in mijn Megane type 2 uit 2003 witte stadslichtjes plaatsen. Dit omdat ik de standaard gele in combinatie met (af fabriek) xenon niet mooi vindt. Het viel me laatst ineens op toen er 1 stadslichtje kapot was dat er geen mooie witten inzitten.
Tijdens een onderhoudsbeurt heeft de monteur gelijk het stadslichtje even vervangen. 2 dagen erna dacht ik van ach, als dat toch zo makkelijk was... zet ik er ff 2 witten in.
Doordat ik xenon heb is het klepje achter het voorwiel dus useless. Die xenon unit steekt verder naar achter uit dan een normale halogeen lamp. Gevolg: ik kan er niet bij...
Bij de dealer vertelde een monteur dat ik dan de hele voorbumper eraf moet halen, om vervolgens de lichtunit los te schroeven en dan een lampje te vervangen.Een flink k*twerk dus, wat mij er tot nu toe van weerhoudt om het even te proberen.
Ik heb zelf al met m'n vader, opa etc onder de kap gekeken en wat kapjes losgeschroeft om te kijken of ik ergens bij kan, maar nee.
Is er hier iemand die een vlotte manier weet om de (stads-) lichten te vervangen in een megane II? Als ik een keer een knipperlichtje of xenonlamp kapot heb is het niet elke keer de bedoeling dat ik de hele voorbumper moet verwijderen, dat gaat enigszins tegen m'n principes in. Er moet een makkelijker manier zijn, maar hoe??
Helaas, is enkel mogelijk door de voorbumper te demonteren.masterslave schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:34:
Er moet een makkelijker manier zijn, maar hoe??
Bij gewone halogeenlichten is het al niet makkelijk mbv het klepje (moet je het al regelmatig doen), als er nog minder ruimte is door xenonlichten dan is er echt geen andere manier.
Zelfde hier. Ik heb het 20min geprobeerd en opgegeven. Ik heb het toen door de dealer laten doen. Idenk dat hij geen geld meer durfde vragen nadat hij gezien had hoe gefrustreerd ik was als ik er aankwam.Impry schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:12:
Bij de Clio II die hier op de pad staat is lampen verwisselen ook al een ramp. Zo krap allemaal, bijna niet te doen zonder je handen open te halen.
Maak die auto 1,5cm langer zodat er 1,5 cm meer ruimte is achter dat klepje. Een kind kan dat zelfs bedenken!!
Verwijderd
Ik ben een keer aangehouden omdat mijn linker-voordimlicht het had begeven (clio II). Omdat ik een reserve bij me had kreeg ik geen boete, maar het lampje moest direct vervangen worden. Ik zei natuurlijk direct dat ik dat zelf niet kan omdat ze die auto's tegenwoordig bewust zo maken dat je wel naar de dealer MOET. Arme heren motoragenten boden aan om het te doen, dat vond ik prima, ze hebben bijna drie kwartier met 4 man lopen prutsen !!
Scenic II overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 22-08-2008 11:18 ]
ARME AOW’er
Haha, inderdaadVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:13:
Arme heren motoragenten boden aan om het te doen, dat vond ik prima, ze hebben bijna drie kwartier met 4 man lopen prutsen !!
Vooral die kant bij de accu kun je bijna niet bijkomen meen ik me te herinneren.

Twingo met cupchassis en 17inch velgjes

Moet 133 pk ophoesten
Owja, foto's gemaakt met N82, toch ook niet verkeerd dacht ik zo.
[ Voor 21% gewijzigd door Flame17 op 24-08-2008 11:31 ]
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Dan vind ik de nieuwe Clio RS leuker

De nieuwe Clio RS is me dus te groot en te duur, of je moet de Cup versie nemen, die komt op 23.000 euro, je mist dan wel alle luxe
Maar Clio RS is wel weer een stuk duurder inderdaad, dat is wel jammer.
Ik vind de Twingo in de normale uitvoering ook niet je dat, maar deze RS uitvoering is wel stoer, ziet er zelfs groter uit in het echie dan op de foto.Impry schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:10:
Mja, ik vind hem er vooral iets te klein uitzien, verder wel erg leuk model hoor en erg leuke uitvoering. Maar hij is net iets té klein.
Maar Clio RS is wel weer een stuk duurder inderdaad, dat is wel jammer.
Bij dealer Rotterdam al te bezichtigen.
Naja, jammer dan... Dan wacht ik wel met witte stadslichtjes tot er weer een gele kapotgaat. Ik heb geen zin om m'n complete voorbumper te verwijderen. Ik heb wel wat beters te doen in het weekendBlacksnak schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:28:
[...]
Helaas, is enkel mogelijk door de voorbumper te demonteren.
Bij gewone halogeenlichten is het al niet makkelijk mbv het klepje (moet je het al regelmatig doen), als er nog minder ruimte is door xenonlichten dan is er echt geen andere manier.
De nieuwe twingo is helaas niet meer zo'n ruimtewonder als de oude twingo. De verschuifbare achterbank is bijvoorbeeld verdwenen.Gisae schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:36:
De oude twingo heeft meer ruimte dan de clio II. Als de nieuwe twingo net zo'n geniaal interieur heeft kan het haast niet anders dan dat deze ruimer is dan de clio II.
Al met al is het een "gewoon" klein autotje geworden. de oude twingo was echt nog een uitzondering qua ruimte en vervoersmogelijkheden.

Stukke betere kleur dan hierbovenFlame17 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:36:
wat fotootjes van een engels forum, is ook maar een eenmalige kleur helaas:
[afbeelding]
[afbeelding]
De 182 is ook in die kleur geleverd (moest je wel voor bij betalen maar who cares, mooiste kleur).
Voor mensen zoals deze hierboven geldt: #prutsersVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:13:
Waarom denk je nu echt dat ze dat zo lastig hebben gemaakt ?
Ik ben een keer aangehouden omdat mijn linker-voordimlicht het had begeven (clio II). Omdat ik een reserve bij me had kreeg ik geen boete, maar het lampje moest direct vervangen worden. Ik zei natuurlijk direct dat ik dat zelf niet kan omdat ze die auto's tegenwoordig bewust zo maken dat je wel naar de dealer MOET. Arme heren motoragenten boden aan om het te doen, dat vond ik prima, ze hebben bijna drie kwartier met 4 man lopen prutsen !!
Beetje doorzettingsvermogen mag wel
[ Voor 39% gewijzigd door Epsilon op 27-08-2008 17:45 ]
Heb je ook gezien hoe ze de lamp verwisselen? Ik had namelijk hetzelfde probleem met een Megane II.Guardian Angel schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:17:
Mijn dealer vertelde mij bij de aanschaf dat een lamp wisselen door hen voor een vaste (vrij lage) prijs wordt uitgevoerd. Volgens hen leggen ze er op toe maar vinden ze het absurd om de werkelijke kosten te berekenen.
Scenic II overigens.
Die ging op de krik, daardoor ging het wiel naar beneden hangen, en opeens had je ruimte zat om met je hand in het gat te komen dat in de wielkast zit. Handig is het zeker niet, hopelijk veranderen ze dit nog eens.
Verwijderd
Ik geef toe... als de auto mijn eigendom was, en ik dus zelf het bezoek aan de dealer moet betalen.... tja dan zou ik er wel wat tijd in steken. Maar feit blijft dat ze het wel wat vriendelijker hadden mogen oplossen.Epsilon schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:41:
Voor mensen zoals deze hierboven geldt: #prutsers
Beetje doorzettingsvermogen mag wel
Nee, heb zelf nooit een kapotte lamp gehad. De laatste keer dat ik er eentje vernieuwde was in 1986 gok ik.Frijns.Net schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:01:
[...]
Heb je ook gezien hoe ze de lamp verwisselen? Ik had namelijk hetzelfde probleem met een Megane II.

ARME AOW’er
Deze hieronder is het geworden:

Spruitstukje

Ben benieuwd naar je eigen foto's!
Komt m'n moeder net thuis... "de lamp is weer kapot, kun jij die even vervangen?"
Gaat dus om een Clio II, heb er nu alweer zit in
Half/Eind Oktober is de verwachting, zal posten zodra hij er is.Impry schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:50:
Zo in het zwart met die kleur velgen is hij wel erg gaafEcht zo'n 'bommetje'
Ben benieuwd naar je eigen foto's!
Komt m'n moeder net thuis... "de lamp is weer kapot, kun jij die even vervangen?"
Gaat dus om een Clio II, heb er nu alweer zit in
Clio II is wel te doen aan een kant, weet niet welke kant meer, de kant waar ik me hand niet tussen krijg deed de dealer altijd voor me, die had kleine handjes....
RechtsFlame17 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:04:
[...]
Half/Eind Oktober is de verwachting, zal posten zodra hij er is.
Clio II is wel te doen aan een kant, weet niet welke kant meer, de kant waar ik me hand niet tussen krijg deed de dealer altijd voor me, die had kleine handjes....
Mooie auto. Komt ie ook nog een stukje lager?
Hij is besteld met het zogeheten Cup chassis, die ligt nog wat lager (4 mm ) dan de gewone RS en heeft 17" velgjes, zoals op de foto.Gisae schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:07:
[...]
Rechts
Mooie auto. Komt ie ook nog een stukje lager?
Over de Twingo RS met sportchassis:
Over de Twingo RS met cupchassis:Engineers started with the Twingo GT as starting point. First, they lowered the suspension by 10mm to lower the centre of gravity. At the same time the track was widened by 60mm at the front and 59mm at the rear to improve stability while the springs were stiffened by 30% and dampers uprated. Finally the anti-roll bar was thickened to reduce roll and a set of 16" wheels was fitted.
Under the bonnet the RS team has ditched the GT's turbocharged 1.2 and replaced it with a normally aspirated 1.6. To make it sportier it gains variable valve timing and a four-into-one exhaust system that looks like a work of art but actually endows the Twingo with a deep, throaty growl.
But before you give up all hope, make sure you try the Twingo with the optional Cup chassis (£650).
We have a sneaking suspicion this is how the Renaultsport engineers wanted the Twingo RS all along. The suspension drops another 4mm, the springs are 10% stiffer and 17" alloys have been added. This is more like it. Turn-in is keener: the car more alive, adjustable and more to the point, faster cross-country.
Lifting off in the standard car merely helps the car turn in better. In this version you might feel the back step out a little bit if you are cornering hard, but it's no major drama because the excellent ESP system keeps you nicely in check.
[ Voor 69% gewijzigd door Flame17 op 29-08-2008 17:57 ]
Ja, van achter het stuur vandaan de rechtse. Die is het makkelijkst.
En die was het dus ook!
@Flame, cupchassis klinkt wel leuk
[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 29-08-2008 18:31 ]
Mooi hoorFlame17 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:13:
Twingo RS is besteld, komt ergens eind Oktober.
Deze hieronder is het geworden:
[afbeelding]
Spruitstukje
[afbeelding]
Ben je alleen niet bang dat je wat vermogen mist (aangezien je nu een Clio RS Rijdt) onderin? Zeker aangezien de twingo niet meer het lichte twingootje is van paar jaar terug
Goeie keuze van dat cup pack
* Epsilon heeft vandaag het eerste deel van z'n onderhoud gedaan.
- Bougies vervangen (was dus nog eerste set --> 160k erin

- Brandstof filter vervangen
- Inlaat pakking tussen plenum en inlaat spruitstuk vervangen door teflon
Wat nog moet gebeuren:
- Magnecor bougie kabels (besteld)
- Olie verversen (besteld)
- Olie filter (ligt al klaar)
- Inlaat traject veranderen (filter besteld, pijpwerk moet nog veranderd worden)
- Teflon pakking tussen spruitstuk en blok (ligt al klaar)
- Inlaat spruitstuk en plenum flowen
- Decat
- Zelf chippen door middel van www.Fastchip.nl
edit:
dit dus http://www.fastchip.nl/co...com_virtuemart/Itemid,26/
[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 30-08-2008 16:45 ]
Goeie keuze die Fastchip, veel positieve geluiden over deze tunerkit, voor de Clio is er ook een Turbokit verkrijgbaar, kom je op 220 pk en 275 nM.Epsilon schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:39:
[...]
Mooi hoor, ziet er goed uit in zwart. Iig niet zo saai als bijvoorbeeld zilver. Dat geel wat hierboven staat is gewoon geen geel, maar geil
.
Ben je alleen niet bang dat je wat vermogen mist (aangezien je nu een Clio RS Rijdt) onderin? Zeker aangezien de twingo niet meer het lichte twingootje is van paar jaar terug.
Goeie keuze van dat cup pack. Ik had graag een cup-pack gehad om mijn RS, maar die zijn er niet... Dat zijn dan ook meteen gestripte versies zonder airco/ABS.
* Epsilon heeft vandaag het eerste deel van z'n onderhoud gedaan.
- Bougies vervangen (was dus nog eerste set --> 160k erin)
- Brandstof filter vervangen
- Inlaat pakking tussen plenum en inlaat spruitstuk vervangen door teflon.
Wat nog moet gebeuren:
- Magnecor bougie kabels (besteld)
- Olie verversen (besteld)
- Olie filter (ligt al klaar)
- Inlaat traject veranderen (filter besteld, pijpwerk moet nog veranderd worden)
- Teflon pakking tussen spruitstuk en blok (ligt al klaar)
- Inlaat spruitstuk en plenum flowen
- Decat
edit:
Twingo is inderdaad wat minder dan de Clio RS die we nu hebben, alleen is deze ook al weer 7 jaar oud en 150.000 op de teller, tevens tijd voor eens wat anders, wat bedaarder wordt zelf ook een dagje ouder en wijzer
Krijg btw een goede inruil terug voor de RS, scheelt met de dealer hier in de buurt een dikke 3000 euro.
Cupchassis voor een RS172 was er wel voor de UK, de RS182 heeft het ook in Nederland, was wel een optie toen.
Cupversie van de hedendaagse Clio RS is inderdaad een uitgeklede, die kost dan ook wat minder, 23.900 euro.
Ben benieuwd naar je ervaring met Fastchip, hoorde ook al een gerucht dat men vanuit tuning bezig is met een Twingo RS165 T, misschien wel ism met Fastchip en MB tuning en Renault Sport dealer in Rotterdam.
Tijd zal het leren.
De tweede 172 (phase2) had volgens mij echt een cup-pack
evenals de 182 (phase3)
Wat Renault doet met de cup auto's moeten meer fabrikanten doen. Uitkleden, prijs oplaag en alles weer optie maken voor de snelle versies
Turbo kit gaat me te ver, dat is het geld gewoon niet waard imho. Overigens kom je met andere zuigers, ecu, injectors, fuelrail, intercooler etc wel stuk hoger uit dan 220pk
220pk kun je al hebben met throttle boddies, dan heb je 250Nm
[ Voor 33% gewijzigd door Epsilon op 30-08-2008 17:48 ]
Er rijdt op dit moment iemand rond met die turbokit, dyno moet nog gedraaid worden.
Maar hij heeft vorige week wel even een R32 rijder raar op laten kijken, die Clio Sport met die badgetuning "Turbo" liep maar telkens weg bij hem op de snelweg tussen de 120 en 190.
Kijk hier maar eens even dan
klik
[ Voor 17% gewijzigd door Flame17 op 30-08-2008 18:04 ]
4500 euro vind ik dan ook veel te veel om uit te geven aan een tune-up.Flame17 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:01:
ja maar dat red je niet onder de 4500 euro ben ik bang.
Er rijdt op dit moment iemand rond met die turbokit, dyno moet nog gedraaid worden.
Maar hij heeft vorige week wel even een R32 rijder raar op laten kijken, die Clio Sport met die badgetuning "Turbo" liep maar telkens weg bij hem op de snelweg tussen de 120 en 190.
Kijk hier maar eens even dan
klik
Dan verkoop ik deze auto en ga ik een andere basis pakken
Test wagen van hun is te koop en staat op 230 pk.
Clio RS 2.0 16v phase 2
Bouwjaar: 8-2002
Kleur: zwart metallic
Kilometerstand: 94000
Vermogen 230 Bhp
270 Nm
APK tot 7-2009
Opties:
Airco
Xenon
electrische ramen en spiegels
Airbags
Half leer met alcantara
ESP uitschakelbaar
Turbokit MB Engineering
Schroefset FK automotive
Mintex remblokken
17 inch Renault velgen met nagenoeg nieuwe banden.
enz. enz.
Vraagprijs 15500,- euro incl. afleverbeurt
[ Voor 57% gewijzigd door Flame17 op 30-08-2008 19:24 ]
Ja maar dan heb je niet de opties en zeker niet de Turbo kit...Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:09:
Ik zie de hoeveelheid opties... maar toch is hij behoorlijk aan de prijs
Hmm, dat zou ook op de mijne moeten werken. De winst is alleen 0,niksEpsilon schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:39:
edit:
Verder:

Oud vs. nieuw. 107pk vs. 197pk, en dit is een paar bochten voor ik hem inhaal
Je hebt wel winst, alleen niet wat je gedacht zou hebben te winnen.Gisae schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:23:
[...]
Hmm, dat zou ook op de mijne moeten werken. De winst is alleen 0,niks
Verder:
[afbeelding]
Oud vs. nieuw. 107pk vs. 197pk, en dit is een paar bochten voor ik hem inhaal
De motor loopt beter, trekt wat beter en toerental komt hoger voor de begrenzer ingrijpt, samen met een ander luchtfilter en uitlaat kom je wel tot een pk of 7 hoger uit.
De motor loopt en trekt gewoon beter met dit setje.
Over het passeren van de Clio RS, simpel ja als de man in kwestie niet durft te gassen.
Beetje cru om te zeggen dat het niets scheelt, dat is gewoon niet waar namelijk. Waarom blijft erin hangen "op een non-turbo heb je geen winst!"? De winst is veel minder omdat je niet de turbodruk kan verhogen (wat er bij turbo tjaptjoiien gebeurd waardoor je zoveel winst boekt).Gisae schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:23:
Hmm, dat zou ook op de mijne moeten werken. De winst is alleen 0,niks
Een PK of 7 is inderdaad wat je mag verwachten op een RS met aanpassingen aan je luchtinlaat. Met uitlaat aanpassingen win je nog enkele PK'tjes meer.
Maar het zijn niet zo zeer de PK's waar het om gaat, maar het koppel verloop wat je verbeterd. Bij een RS heb je last van 3 "dipjes" in de koppelcurve. Deze kun je sterk verminderen (niet weghalen!).
Een van de twee los je op door chippen
Een andere door inlaat spruitstuk flow te verbeteren.
De derde door uitlaat verandering IIRC.
Maar naast deze performance winst zijn er meer redenen om dit dingetje aan te schaffen.
- Fault finding en cancelling (je kan foutcodes opvragen uit je ECU en deze weghalen)
- Data logging (temperatuur, RPM, etc etc etc kun je allemaal nakijken)
- RPM verhoging (tot 7800RPM bijvoorbeeld)
Meer dan genoeg redenen om zo'n kastje aan te schaffen
Alleen had degene die dit riep geen RS maar een 1.6 16V Clio I, maar ook daar is winst mogelij zoals hierboven vermeld.
Yep klopt, de winst zal iets minder zijn maar voor dat geld is het zeker de moeit waard. Al is het alleen maar dat je zuniger gaat rijden. Dan heb je die 160e zo terug verdientFlame17 schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:25:
En voor de prijs hoef je het niet te laten, je kan zelf aan de slag...............elke dag weer opnieuw...dus geen eenmalig verhaaltje.
Alleen had degene die dit riep geen RS maar een 1.6 16V Clio II Ph1, maar ook daar is winst mogelij zoals hierboven vermeld.
1.6 met tamme nokkenas heeft weinig nut om te chippen. Het ding trekt al prima door, de winst van een chip is verwaarloosbaar. Op een 2.0 zal het wat meer schelen.Epsilon schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:20:
Beetje cru om te zeggen dat het niets scheelt, dat is gewoon niet waar namelijk. Waarom blijft erin hangen "op een non-turbo heb je geen winst!"? De winst is veel minder omdat je niet de turbodruk kan verhogen (wat er bij turbo tjaptjoiien gebeurd waardoor je zoveel winst boekt).
Simpel chippen is met een nonturbo altijd wat lastiger.Gisae schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:49:
[...]
1.6 met tamme nokkenas heeft weinig nut om te chippen. Het ding trekt al prima door, de winst van een chip is verwaarloosbaar. Op een 2.0 zal het wat meer schelen.
De 1.6 zal er ook beter van gaan lopen, meer toeren kunnen draaien en beter het koppel vasthouden en daardoor kan je zuiniger gaan rijden.
En inderdaad, de 1.6 16V motor is snel genoeg met het gewicht van de auto, heb voor de RS ook eentje gehad Clio II dan, die heeft 110pk.
Heerlijk scheurkarretje was dat, maar de RS is een hele andere auto.
110pk op 970kg is echt wel vlot inderdaad (heb een 16v en een RS voor de deur staan atm). Zet je genoeg standaard wagens mee te kakkenFlame17 schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:18:
[...]
Simpel chippen is met een nonturbo altijd wat lastiger.
De 1.6 zal er ook beter van gaan lopen, meer toeren kunnen draaien en beter het koppel vasthouden en daardoor kan je zuiniger gaan rijden.
En inderdaad, de 1.6 16V motor is snel genoeg met het gewicht van de auto, heb voor de RS ook eentje gehad Clio II dan, die heeft 110pk.
Heerlijk scheurkarretje was dat, maar de RS is een hele andere auto.
Even gepikt van site RTC forum.......
Pearl Black:

Capsicum Red:

Extreme Blue:

Mercury:

Mirage (actually a lot bluey-greyer in real life than this pic):

Ik heb zo echt geen 20k+ liggen voor een klein autootje... of iedereen op dit forum heeft gewoon wel een goedbetaalde baan, haha
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Autoliefhebbers zetten gewoon geld opzij voor een leuke autoPhusebox schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:57:
Vet auto'tje maar ehm iedereen hier least die bakken ofzo?
Ik heb zo echt geen 20k+ liggen voor een klein autootje... of iedereen op dit forum heeft gewoon wel een goedbetaalde baan, haha
Nu krijg je er bij inruil nog ~5k voor terug verwacht ik. Verkoop wat meer en bij aankoop van een nieuwe auto ook wat meer. 17.000 over 7 jaar is 2.420 per jaar. 200 Euro / maand. Dat is zelfs voor iemand met alleen een bijbaantje nog betaalbaar...
Ik woon nog thuis en heb een full-time baan, dus dan hou je wat over. Overigens is een Clio Sport uit 2000~2002 echt wel betaalbaar. 8~13k, afhankelijk van type, kilometerstand en conditie.
Dus: wat let je
Nou tja, ik sta ook voor de aankoop van een auto maar ik kijk naar auto's van 2001 en die kosten nog 8000-9000. En die hebben dan rond de 150k op de klok, dus gaan nog maximaal 7 jaar mee. Dan vind ik dat al duurEpsilon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:35:
[...]
Autoliefhebbers zetten gewoon geld opzij voor een leuke auto. Flam17 heeft 7 jaar z'n Clio Sport gereden zoals ie zei, dus dat valt kwa afschrijving behoorlijk mee! Die dingen kosten 22.000euro nieuw (toen nog guldens of course) exclusief opties (maar die heb je practisch nooit want de RS had weinig extra optie beschikbaar).
Nu krijg je er bij inruil nog ~5k voor terug verwacht ik. Verkoop wat meer en bij aankoop van een nieuwe auto ook wat meer. 17.000 over 7 jaar is 2.420 per jaar. 200 Euro / maand. Dat is zelfs voor iemand met alleen een bijbaantje nog betaalbaar...
Ik woon nog thuis en heb een full-time baan, dus dan hou je wat over. Overigens is een Clio Sport uit 2000~2002 echt wel betaalbaar. 8~13k, afhankelijk van type, kilometerstand en conditie.
Dus: wat let je
Heb ook gekeken naar een Laguna II en Megane II, maar die schijnen zoveel problemen te hebben dat ik daar maar uit de buurt blijf.
En 200 euro per maand is idd leuk en aardig als je thuiswoont...
En duur, wat is duur!!
Auto rijden is duur tegenwoordig, auto kopen is makkelijker...sparen is ook een optie, hele goeie zelfs.
Ok, nee ik ga echt geen lening afsluiten voor een auto, dan ben je IMHO echt fout bezig.Flame17 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:38:
Ehh, wat dacht je ervan dat de meeste automobilisten hem leasen of kopen via een lening, er zullen weinig mensen zijn die een auto kontant betalen, de rijke bobo's daargelaten natuurlijk.
En duur, wat is duur!!
Auto rijden is duur tegenwoordig, auto kopen is makkelijker...sparen is ook een optie, hele goeie zelfs.
Wel eens aan gedacht dat de meesten ook nog iets in te ruilen hebben? daardoor wordt het bedrag dat bijgelegd moet worden een stuk kleiner.Phusebox schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:57:
Vet auto'tje maar ehm iedereen hier least die bakken ofzo?
Er zijn er idd maar weinig die zo'n auto als 1e auto kopen zonder inruil.
Dan zul je nooit een speciale auto rijden, of een bijna oldtimer. Iets "nieuws" + speciaals kost nu eenmaal meer geld dan iets normaals en minder oud, die zijn er nou eenmaal in overvloed.Phusebox schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:53:
[...]
Nou tja, ik sta ook voor de aankoop van een auto maar ik kijk naar auto's van 2001 en die kosten nog 8000-9000. En die hebben dan rond de 150k op de klok, dus gaan nog maximaal 7 jaar mee. Dan vind ik dat al duur![]()
Heb ook gekeken naar een Laguna II en Megane II, maar die schijnen zoveel problemen te hebben dat ik daar maar uit de buurt blijf.
En 200 euro per maand is idd leuk en aardig als je thuiswoont...
20k voor een twingo van de gekken als het daar over uit gaat
28k voor een corsa OPC idemdito.
je kan ook voor 12000euro een saaie versie kopen, maar dan moet je niet zeiken dat ie traag is met weinig opties etc etc.
als je auto van 8000 in 7 jaar afschrijft, moet je echt niet klagen kwa afschrijving, aan verzekering, belasting en onderhoud ben je het veel voudige kwijt in die 7 jaar....
JA als je het hebt liggen is het niet slim ja, maar kan je eens uitleggen wat er op tegen is dan.Phusebox schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:40:
[...]
Ok, nee ik ga echt geen lening afsluiten voor een auto, dan ben je IMHO echt fout bezig.
Als je een lening doet over 4 jaar ofzo is er toch niks aan het handje.
2e handsje kan stuk gaan, nieuwe ook maar dan kan je terugvallen op garantie.
Neen, het is slim om te sparen, dat ben ik met je eens maar soms kan het niet anders.....
Omdat je met een lening dat ding ongeveer dubbel betaald?Flame17 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:18:
[...]
JA als je het hebt liggen is het niet slim ja, maar kan je eens uitleggen wat er op tegen is dan.
Als je een lening doet over 4 jaar ofzo is er toch niks aan het handje.
2e handsje kan stuk gaan, nieuwe ook maar dan kan je terugvallen op garantie.
Neen, het is slim om te sparen, dat ben ik met je eens maar soms kan het niet anders.....
Mij is altijd geleerd, of dat houdt ik mezelf voor; als je ervoor moet lenen kun je het eigenlijk niet betalen, dus moet je het ook niet kopen.
Daar houdt ik ook graag aan vast. En ja qua garantie heb je gelijk, maar die is maar 2 jaar bij Renault en als ik kijk naar hoe dat wordt afgehandelt bij mijn ouders nieuwe Scenic dan wordt je daar ook niet vrolijk van.
Ik wil even stressen dat dit MIJN mening is. Ik zou graag in een leuke auto rijden, en kan hem wel contant kopen, maar de vraag is of ik dat mijn zuurgespaarde geld waard vind.
Daarnaast ben ik het met je eens dat een 2e hands stuk kan gaan, dat is bij mij ook het dilemma. Op dit moment ben ik zelfs eerder geneigd een bak van 1000 euro te kopen, omdat het risico kleiner is dat je veel geld weggooit.
Probleem is dat ik nu een Laguna rijdt en al die luxe en comfort wel fijn vindt
Mijn eerste optie was dan ook een Laguna II, maar ik heb nog niemand, behalve een verkoper, gehoord die me die auto zou aanraden. Hoor alleen maar slechte dingen.
Voor wat betreft het lenen, groot gelijk. Zo denk ik er precies hetzelfde over. Als je geen dikke auto kunt betalen koop je maar een kleinere.Phusebox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:26:
[...]
Omdat je met een lening dat ding ongeveer dubbel betaald?
Mij is altijd geleerd, of dat houdt ik mezelf voor; als je ervoor moet lenen kun je het eigenlijk niet betalen, dus moet je het ook niet kopen.
Daar houdt ik ook graag aan vast. En ja qua garantie heb je gelijk, maar die is maar 2 jaar bij Renault en als ik kijk naar hoe dat wordt afgehandelt bij mijn ouders nieuwe Scenic dan wordt je daar ook niet vrolijk van.
Ik wil even stressen dat dit MIJN mening is. Ik zou graag in een leuke auto rijden, en kan hem wel contant kopen, maar de vraag is of ik dat mijn zuurgespaarde geld waard vind.
Daarnaast ben ik het met je eens dat een 2e hands stuk kan gaan, dat is bij mij ook het dilemma. Op dit moment ben ik zelfs eerder geneigd een bak van 1000 euro te kopen, omdat het risico kleiner is dat je veel geld weggooit.
Probleem is dat ik nu een Laguna rijdt en al die luxe en comfort wel fijn vindt
Mijn eerste optie was dan ook een Laguna II, maar ik heb nog niemand, behalve een verkoper, gehoord die me die auto zou aanraden. Hoor alleen maar slechte dingen.
Het risico dat je met een 1000 euro auto iets krijgt is vele malen groter dan met een nieuwere auto. En ja, die kosten je 8000 tot 10.000 euro, maar daar heb je dan ook wat voor.
Zelf heb ik een megane II uit 2003, ondanks al die verhalen op internet heb ik er zelf nog geen enkel probleem mee gehad. Enkel de airco afvoer was verstopt en de airco was leeg. Dit is netjes gerepareerd. Mijn auto heeft toen ik hem kocht 173.000 km probleemloos gelopen, op dit moment zelfs al 190.000 zonder motorische problemen.
Ik heb wel de 1.9dci trouwens, over de 1.5 hoor in van bekenden ook veel gezeur (2 keer motor opgeblazen etc..)
De laguna II is geen slechte auto, mits je die van 2006/2007 zoiets hebt, de 1e serie is niet echt betrouwbaar gebleken. Daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen

geniaal. Ik wil graag een Citroen C6 maar kan hem nu niet betalen. Ik heb geen keuze dus gelijk maar naar Leen van Frisia.
come'oooooon zeg, zeg dat tegen achterstandswijkpaupers (die met lelijke interieurs maar wel een big ass plasma aan de muur). Je hebt altijd een keuze, namelijk een toyota starlet uit 1993. Betrouwbaar, goedkoop, spuuglelijk, maar doet zijn ding.
als je nou zegt: ik wil zo verdomde graag die wagen en heb het er voor over, a la. Maar dat is wat anders dan géén keuze/rug tegen de muur.
Ik vind zelf trouwens (maar net als hierboven, dat is mijn insteek) dat lenen voor iets dat meer waard wordt logisch (huis (afkloppen)), maar lenen voor iets dat alleen maar minder waard wordt echt quatsch. Ieder zijn ding echter
enne tussen al het geld/RS geweld door, iemand hier nog een antwoord op?
Jazzper schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:47:
Iemand nog tips voor het condensvrij houden van de ruiten? Ik rij in een Clio 1.4 16V Mk3 en ik loop altijd te klooien met de combinatie van ventilatie/airco/verwarming/etc. Lijkt wel of bepaalde combinaties of opvolgende dingen niet werken en gister zelfs nog erger: volgens mij condens op de buitenkant van de vooruit (zeker combinatie weer/airco). Vroegah toen ik nog geen airco had deed ik gewoon de blowers aan die bij het raam op je dashboard zitten. Wat is de winnende combi?
Nog even over lenen, je moet natuurlijk niet boven je stand gaan lenen, dat is wat de mensen in je voorbeeld doen ( is ook gelijk generaliseren).
Dat lenen is gelijk een verhaal apart, die is bijna door iedereen te doen, zonder te kijken of het wel echt kan.
En sparen is natuurlijk het beste, maar als je dingen tegelijk stuk gaan kan je soms niet anders, vooral als je de auto nodig hebt voor je werk enzo.
En die Starlet van 1993 is leuk, maar als ie stuk gaat kost dit ook geld, vind jij een reparatie van 600 euro dan de moeite waard?
En hoeveel schrootbakken ga je kopen voor je een knappe kan kopen.
Kortom, lenen kan wel maar net als met drank moet je wel huisje bij het schuurtje laten, anders had ik morgen wel die Audi RS4 Avant gekocht voor 30.000 euro.
Dit topic is gesloten.