Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

Epsilon

Phusebox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:26:
[...]

Omdat je met een lening dat ding ongeveer dubbel betaald?
Mij is altijd geleerd, of dat houdt ik mezelf voor; als je ervoor moet lenen kun je het eigenlijk niet betalen, dus moet je het ook niet kopen.
Als je er voor moet lenen != niet kunnen betalen!
maar "momenteel heb je het geld niet beschikbaar".

Of je bereidt bent de rente te betalen is een persoonlijke keuze. Er is niets mis mee als je bereidt bent die rente wel te betalen om geld te lenen.

Voor een huis moet je ook lenen (het heet dan hypotheek en er wordt er van uit gegaan dat een huis meer waard wordt...), maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan betalen.

Het blijft dus een persoonlijke keuze!
Ik wil even stressen dat dit MIJN mening is. Ik zou graag in een leuke auto rijden, en kan hem wel contant kopen, maar de vraag is of ik dat mijn zuurgespaarde geld waard vind.
Niet graag genoeg dus, want dan had je de keuze al gemaakt!
Ik zie in je profiel dat je alle huidige consoles opgegeven hebt bij hobby's, die dingen kosten ook bakken met geld.

En logisch dat je niet al je geld in een auto wilt steken, maar dan moet je genoegen nemen met iets ouders of minder spectaculairs.

Er zijn genoeg 1.8 16V clio's te koop (als je bij renault wilt blijven) en die zijn echt wel leuk om te rijden, maar missen gewoon de luxe van je laguna. Wil je snelheid / luxe --> tast dan maar in je buidel ;).

Conclusie: Alles heeft z'n prijs :)
Daarnaast ben ik het met je eens dat een 2e hands stuk kan gaan, dat is bij mij ook het dilemma. Op dit moment ben ik zelfs eerder geneigd een bak van 1000 euro te kopen, omdat het risico kleiner is dat je veel geld weggooit.
Zoals Flame17 hierboven al aangaf: Die kans is niet kleiner maar groter. Alleen zit het daar niet in afschrijving maar onderhoud.
Probleem is dat ik nu een Laguna rijdt en al die luxe en comfort wel fijn vindt :)
Mijn eerste optie was dan ook een Laguna II, maar ik heb nog niemand, behalve een verkoper, gehoord die me die auto zou aanraden. Hoor alleen maar slechte dingen.
Mijn mening? Doorsparen en het risico niet nemen.
Jazzper schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:47:
Iemand nog tips voor het condensvrij houden van de ruiten? Ik rij in een Clio 1.4 16V Mk3 en ik loop altijd te klooien met de combinatie van ventilatie/airco/verwarming/etc. Lijkt wel of bepaalde combinaties of opvolgende dingen niet werken en gister zelfs nog erger: volgens mij condens op de buitenkant van de vooruit (zeker combinatie weer/airco). Vroegah toen ik nog geen airco had deed ik gewoon de blowers aan die bij het raam op je dashboard zitten. Wat is de winnende combi?
Condens op buitenkant is simpel --> Airco van je vooruit af of niet zo koud / hard zetten. Airco op vooruit is alleen nuttig als de boel beslagen is. Beslagenheid weggetrokken? Deels van voorruit afhalen en op bijvoorbeeld voeten richten.

Mijn mening
Heb je handmatige airco? --> Zo veel mogelijk uit laten staan, dus alleen bij hogere temperaturen of hoge luchtvochtigheid. Wanneer aan--> aan laten en bijregelen met verwarming als het te koud wordt. Aan/uit helpt voor geen meter.

Climate Control? ---> Weinig over te zeggen, staat gewoon aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Epsilon schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:56:
[...]

[...]

Niet graag genoeg dus, want dan had je de keuze al gemaakt!

Er zijn genoeg 1.8 16V clio's te koop (als je bij renault wilt blijven) en die zijn echt wel leuk om te rijden, maar missen gewoon de luxe van je laguna. Wil je snelheid / luxe --> tast dan maar in je buidel ;).

Conclusie: Alles heeft z'n prijs :)

Mijn mening? Doorsparen en het risico niet nemen.
Clio's heb ik ook naar gekeken, maar dan betaal je 8000 euro voor een Clio, terwijl ik voor dat geld ook een VW Passat kan rijden (Clio ca. 2003, Passat ca. 2001)

Probleem is gewoon dat ik binnen nu en 2 maanden MOET kopen omdat mijn huidige Laguna waarschijnlijk niet door de keuring gaat komen. Aangezien ik 0 verstand heb van zelf aan autos werken moet ik er helaas afstand van doen. Reden: voornamelijk een kapotte bestuurderstoel waarvan 1 bevestigingspunt is afgebroken en al keer is gepoogd te lassen.

Bij Renault blijven is dus geen optie want de Laguna II is niet betrouwbaar, de Megane II evenmin en de Clio is eigenlijk te klein voor mij. Helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Mijn advies?
Wegblijven van de Laguna II !
Wij hebben er 1 en hebben constant last van de elektronica. Momenteel de klimaatregeling die weeral stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje misselijk van al die Laguna II en Megane II bashers. Sowieso alles wat je hoort en leest is negatief, natuurlijk : alle mensen die wél probleemloos ermee rijden die hoor je niet !!
Bij deze : ik vind ze beide prima auto´s en zou ze iedereen aanraden (rij zelf Mégane II en menig collega rijdt Laguna II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Hele discussie gehad met figuren op autoweek, die allemaal roepen dat de kwaliteit zuigt bij Renault, allemaal verhaaltjes opzich.
Plots komen er daar ook wat mensen bij die NOOIT problemen hebben gehad met hun Renault, maar wel met de Opel's, VW's en zelffs ja BMW en Mercedes.

Maar dan zijn diegene allemaal de uitzonderingen op de regel roept men dan in koor..... :?

Heb zelf ook al 10 jaar ongeveer nu Renault voor de deur staan, geen andere mankementen gehad dan menig ander merk.

Op RTC forum is ook een Clio RS mankementen topic, die reppen allemaal over van alles behalve het elektronische gedeelte.
Aandrijfas, Motorsteun en slijten vanhet stuur zijn de meest voorkomende gevallen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar hoe verklaar je dan de enorm lage prijzen van een Laguna II? Zal niet alleen met de 'roddels en geruchten' te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Een lening aangaan voor een nieuwe wagen is hier in België meer regel dan uitzondering hoor. Wordt hier financieren genoemd en wordt door 8 op 10 mensen gedaan.

Wat het bashen op Laguna II betreft: de phase 1 heeft inderdaad een hoop mankementen gehad maar sinds de phase 2 gelanceerd werd zijn die zo goed als allemaal verholpen en is het gewoon een goed product.

Idem voor Megane II: in het begin een aantal kinderziektes die een beetje teveel voorkwamen maar tegenwoordig zijn die ook allemaal weggewerkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:55
Phusebox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:02:
Maar hoe verklaar je dan de enorm lage prijzen van een Laguna II? Zal niet alleen met de 'roddels en geruchten' te maken hebben...
Dat valt te verklaren doordat Renault zelf heeft verklaard dat de 1e serie van de Laguna II niet de kwaliteit had die met van Renault mag verwachten. Ze hebben dus zelf toegegeven dat deze serie auto's te veel mankementen vertoont.

Als gevolg daarvan is de hele Laguna II een "kutauto" geworden. Zo werkt dat gewoon, zeker in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blacksnak schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:32:
Wat het bashen op Laguna II betreft: de phase 1 heeft inderdaad een hoop mankementen gehad maar sinds de phase 2 gelanceerd werd zijn die zo goed als allemaal verholpen en is het gewoon een goed product.
en de phase 2 is vanaf 2006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Dat is simpel!

De meeste waren leasebakken, veel van die contracten zijn nu afgelopen ( meestal 3 jaar )
Tuurlijk zijn er veel van op de markt gekomen, ook was inderdaad de kwaliteit niet zijn sterkste punt, neem daarbij dat er niet veel vraag naar is ( vraag en aanbod ) en het niet waardevast zijn van deze automobiel.

Als je dus een goeie op de kop kan tikken, heb je voor weinig een goeie auto, aankoopkeuring zou niet verkeerd zijn mocht je een goede gevonden hebben.

Kost een paar centen maar die verdien je dus als je alles moet geloven dik terug met een Laguna II.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:29:
Ik word een beetje misselijk van al die Laguna II en Megane II bashers. Sowieso alles wat je hoort en leest is negatief, natuurlijk : alle mensen die wél probleemloos ermee rijden die hoor je niet !!
Bij deze : ik vind ze beide prima auto´s en zou ze iedereen aanraden (rij zelf Mégane II en menig collega rijdt Laguna II)
Tja allemaal verschillende meningen. Over het algemeen maakt Renault erg goed doordachte auto's maar volgens mij is de algehele tendens wél dat de kwaliteit van alle Renault modellen ná 2000 sterk is afgenomen. In dat jaar zijn er sterke bezuinigingen doorgevoerd waar zelfs Nissan last van heeft gekregen (ook hier zie je een omslag).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

vaak ook anti-franse houding trouwens. Mijn zwager zeikt alles af wat naar franse auto riekt (citroen op nummer 1), maar als er iemand met zijn VW uit 2003 in de garage gestaan heeft is hij het ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij meetings met autofans zijn het altijd de franse auto's die probleemloos rijden. De rest heeft altijd wel ergens een probleem mee.
Maar toch is het altijd "franse rommel" :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gisae op 03-09-2008 17:04 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Gisae schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:03:
Bij meetings met autofans zijn het altijd de franse auto's die probleemloos rijden. De rest heeft altijd wel ergens een probleem mee.
Maar toch is het altijd "franse rommel" :P
De Franse slag is dan ook niet vreemd in deze.

Enja, het is en blijft Franse troep, dus als alles vast blijft zitten is het al een wonder.

Verwijderd

'Nieuwe' foto's van de nieuwe Megane :

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://newmegane.com/images/haber/18.jpg

Op het laatste moment is ie duidelijk nog aangepast, duidelijk in zijn voordeel vind ik :9

• Phusebox
Voorkant doet me denken aan Opel en ik vind de achterkant een beetje mazda 3? of ligt dat aan mij.

Vind hem niet echt mooi, niet lelijk, maar gewoon saai en safe.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Het antwoord is al gegeven, maar ik vul hem toch even aan.
Ja, vanwege de lease auto's.
Kijk maar eens naar de prijzen van een Ford Mondeo.
Dat zijn absoluut geen slechte auto's. Ze zijn zelfs heel erg goed.
Ze worden alleen zo ontzettend veel geleased dat deze na een jaar of 3 al weer 2e hands aangeboden worden omdat het lease contract is afgelopen.

Ik wil over een jaar of 2 voor een Grand Scenic gaan kijken. Ik heb al eens mogen rijden in de Grand Scenic van de ex-baas van mijn vrouw. Ik moet zeggen dat ik het nog steeds een heerlijke auto vind. Daarnaast willen we toch ongeveer binnen een jaar aan kinderen gaan denken en mijn auto is met 12 jaar en 265000 km op de teller ook op een gegeven moment aan vervanging toe. Hij krijgt nu gewoon van die ouderdom euvels.

Maar, zijn er nog specifieke dingen waar ik bij de Grand Scenic op LPG aan moet denken? Zit de bobine nog steeds bovenop de motor waardoor deze makkelijk overhit raakt? Dit is namelijk een probleem bij mijn huidige auto.

• Phusebox
Arunia schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:15:
[...]

Het antwoord is al gegeven, maar ik vul hem toch even aan.
Ja, vanwege de lease auto's.
Kijk maar eens naar de prijzen van een Ford Mondeo.
Dat zijn absoluut geen slechte auto's. Ze zijn zelfs heel erg goed.
Ze worden alleen zo ontzettend veel geleased dat deze na een jaar of 3 al weer 2e hands aangeboden worden omdat het lease contract is afgelopen.
Ja ok, maar toch blijf ik met die nare smaak zitten van alle problemen die ik hoor. Ook van mensen die een Laguna II rijden, en mijn ouders met hun Megane Scenic II zijn ook niet vrij van problemen.

Heb besloten toch maar voor een VW Passat of Toyoto Corolla te gaan ook al ben ik dan 3000 meer kwijt.

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:52:
'Nieuwe' foto's van de nieuwe Megane :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op het laatste moment is ie duidelijk nog aangepast, duidelijk in zijn voordeel vind ik :9
Ik vind het geen mooie auto. Het "design" is zwaar overdone. Helaas lijkt dit de trend te zijn in auto-land. Verhoudingen zijn zoek, alles moet een overdreven lijn hebben, erg jammer. Volkswagen, audi en bmw zijn een van de weinige fabrikanten die het wel begrepen hebben.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De vorige Laguna was niet al te betrouwbaar met de electronica en dat was bij de 1e Scenic II al wat verbeterd. Mijn Scenic is nu net 2 jaar en heeft nog geen enkel probleem vertoond.

Langzaam maar zeker merk je de invloed van Nissan en steeds vaker zul je onderdelen of innovaties vanuit Japan in een Renault vinden. De nieuwe automatische versnellingsbak is geheel in Japan ontwikkeld en ook de standaardbak deelt deze techniek. Daarnaast is de kwaliteitscontrole sterk verbeterd.

Deze feiten hebben er in mijn geval toe geleid na 15 jaar over te stappen van Nissan naar Renault en ik heb daar tot nu toe geen spijt van.

Wat een ander van mijn auto vindt laat me koud, meestal is het toch afgunst. :)

ARME AOW’er

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik vind die nieuwe Megane juist echt een mooie auto! Rijd momenteel een 207 die uitstekend bevalt, maar ik denk dat ik over een jaar of 3 toch liever deze neem (wel met de 1.4 tce motor natuurlijk ipv die antieke 2.0 16v waar ie eerst nog mee geleverd gaat worden :O ) dan de 308. De C4 coupe is ook erg mooi maar tegen die tijd alweer teveel verouderd en een nieuwe zal er dan waarschijnlijk nog niet zijn. Zelfs in de 5deurs vind ik deze Megane mooi, terwijl ik dat meestal minder vind voor autos in deze klasse, ben erg benieuwd naar de coupe, die het hoogstwaarschijnlijk gaat worden :)

• Gluten Parody
  • Laatst online: 17:15
Jammer van die nieuwe Mégane, de oude vond ik veel gedurfder.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Autokampioen is trouwens best wel vol lof over de Twingo RS, betaalbaar en toch snel.

De pretraket is terug!!

Onderstel en remmen zijn ook oke, vooral de cupversie..... :P

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37
Leuk karretje die RS ja. Heeft qua gewicht, vermogen en koppel ongeveer dezelfde specs als mijn oude 19 16V. Ik denk dat je alleen toch iets vermogen mist, 150pk of een geblazen motor met iets meer koppel had de auto niet misstaan denk ik ;)

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Gisae
  • Niet online
Er zijn turbokitjes voor de 1.6 16v :P

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

Misschien een hele stomme vraag, maar ik rij sinds deze maand in een Renault Megane Grand Tour 1.5DCi uit 2006 (2e versie ofzo) en ik heb lopen klooien om de achterbank op te klappen, maar beide delen klemmen ergens ofzo. Lijkt mij dat ik wat in moet drukken ofzo? Ik krijg de zitdelen echt 15 cm omhoog, maar dan stopt het en klemt het. Wie kan mij vertellen hoe dat werkt? Met de Vectra ging dat stiekem wel iets makkelijker. :/

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik denk dat de ijzeren klemmen die de boel op zijn plaats houden gebogen zijn als gevolg van verkeerd gebruik ofzo. Ik heb dat ook aan één kant, inderdaad vervelend. Het zou dus gewoon soepel moeten gaan, maar nu moet ik 'm iets naar achter trekken om de zitting omhoog te kunnen klappen. Misschien is het bij jou hetzelfde.

Het zou in normaal ieder geval makkelijk te liften moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, dan ga ik wel ff klooien met die ijzeren klemmen. Dan weet ik in elk geval dat het niet aan mij ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Arunia schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:15:
[...]

Maar, zijn er nog specifieke dingen waar ik bij de Grand Scenic op LPG aan moet denken? Zit de bobine nog steeds bovenop de motor waardoor deze makkelijk overhit raakt? Dit is namelijk een probleem bij mijn huidige auto.
Volgens mij is dat probleem wel opgelost. In mijn Megane uit 2004 had ik ook problemen met de bobine. Nu heb ik er een uit 2006 en heb ik nergens meer problemen mee gehad.
Met mijn huidige Megane GT 2.0 op LPG heb ik al 104.000 probleemloze kilometers gereden. Vorige week nog door de hitte in zuid Frankrijk (Cote d'Azur) en nergens problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 12:00

MicroWhale

The problem is choice

Smarron schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:42:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik rij sinds deze maand in een Renault Megane Grand Tour 1.5DCi uit 2006 (2e versie ofzo) en ik heb lopen klooien om de achterbank op te klappen, maar beide delen klemmen ergens ofzo. Lijkt mij dat ik wat in moet drukken ofzo? Ik krijg de zitdelen echt 15 cm omhoog, maar dan stopt het en klemt het. Wie kan mij vertellen hoe dat werkt? Met de Vectra ging dat stiekem wel iets makkelijker. :/
Volgens mij moet je de bank pakken bij de voorkant van de zitting (waar je benen de bank verlaten). Trek dit deel vervolgens een beetje omhoog en laat het dan een boog beschrijven richting de plaats waar normaal iemand zijn voeten heeft staan. Je voelt als het ware vanzelf waar de bank naartoe moet. Daarna kun je het rug-gedeelte neerklappen door de knop aan de bovenkant van de bank in te duwen. Vergeet hierbij niet de hoofdsteunen helemaal in de bank te stoppen...
Bij een in delen opklapbare achterbank moet je het in twee keer doen.

In de handleiding staat anders ook een keurige uitleg :+

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MrWilliams schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:48:
[...]

Volgens mij moet je de bank pakken bij de voorkant van de zitting (waar je benen de bank verlaten). Trek dit deel vervolgens een beetje omhoog en laat het dan een boog beschrijven richting de plaats waar normaal iemand zijn voeten heeft staan. Je voelt als het ware vanzelf waar de bank naartoe moet. Daarna kun je het rug-gedeelte neerklappen door de knop aan de bovenkant van de bank in te duwen. Vergeet hierbij niet de hoofdsteunen helemaal in de bank te stoppen...
Bij een in delen opklapbare achterbank moet je het in twee keer doen.

In de handleiding staat anders ook een keurige uitleg :+
Ja, maar die zat dus niet bij de auto. Ik kreeg de sleutels in mijn handen gedrukt en er werd gezegd: veel plezier ermee. Meer niet (Gaat om een tijdelijke lease-auto). Het ruggedeelte was al gelukt. Maar zover ik weet gaat het bij elke auto zo, maar bij deze Renault klemde er gewoon iets, wat ik niet begreep. Mijn Franse neefje rijdt ook in een Renault, maar snapte er ook niks van. Ik heb het overigens nog niet geprobeerd. Misschien vanmiddag even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Twingo RS in het zwart!

Afbeeldingslocatie: http://i450.photobucket.com/albums/qq227/team1916v/meeting%20crs210908/IMG_1656.jpg?t=1222069710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik lees net dit stukje over de kangoo. Word ik toch niet heel vrolijk van. http://www.adac.de/mitgli...ePageID=20057&location=32

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Wijnands schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:08:
Ik lees net dit stukje over de kangoo. Word ik toch niet heel vrolijk van. http://www.adac.de/mitgli...ePageID=20057&location=32
Op het einde zeggen ze volgens mij wel dat Renault de ESP software heeft aangepast en dat bestaande klanten kosteloos een software update krijgen.
Wel slordig van Renault. Zo zien we weer, simulatie alleen volstaat nog niet, je zal het altijd ook eens in real time moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik had ook autoweek een linkje gestuurd, kreeg een heel net antwoord van de redactie.

Geachte heer Wijnands,

Dit ziet er natuurlijk niet zo fraai uit. Het is de Duitse ADAC zelfs eens gelukt een Dacia Logan op zijn kant te leggen bij deze test. Later kwam daarbij de aap uit de mouw. Na een dag van druk testen met die auto moest hij nog voor een spectaculaire foto door de slalom, waarop de auto omviel. De banden waren door het testwerk tot op de draad versleten. Dus werd de naam van de Logan ten onrechte bezoedeld. We nemen deze foto's dus niet zo maar over, omdat we het fijne van het verhaal niet kennen.
Natuurlijk is een Kangoo geen auto waarmee je mateloos hard de bocht om kan, maar ik geloof dat je wel heel erg je best moet doen om hem op deze manier op twee wielen te krijgen. Dat is in normale omstandigheden vrijwel onmogelijk, wij hebben tijdens onze test dan ook niet zoiets ervaren. Ik wil niet als een ANWB'er klinken, maar als u zorgt voor goede banden die op de juiste spanning staan, bent u best veilig onderweg met een Kangoo.

Op mijn mailtje naar renault nederland hoe het zit met die ESP upgrade heb ik nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Renault Megane coupé : :9

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/d/5a3bf9f3ac1f3e4a9bf593ca7ecc65ed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/ca29c3a61305531081e69aacce700156.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/3/f8f7d4f47875cfdfac0042dea0133863.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/0/6dd60598e8da6566427912715e363e20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/d/488fdaa08548607b50c7ceaea740aacd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/69ce0947314fdcf11dd0efd8f08832d1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/8/ea9edfe6dff1b3dd17d358798344b458.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/b/b340e718c1d57c4c6d5dfeb298ee5c1b.jpg

Persoonlijk vind ik 'm erg geslaagd weer. Knap dat ze het huidige coupe model duidelijk weten te overtreffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
spyshot megane RS coupe

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Renault%20Megane%20III%20RS.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:10
wow, dat is een brute bak geworden zeg!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22

Exigence

dnkroz

Erg mooie auto geworden moet ik zeggen :) Stijlvol, en toch behoorlijk bruut. Veel beter dan de gewone Megane d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
After putting us into a figure four leglock with the Megane Coupe debut earlier today, Renault inflicts the incapacitating sleeper hold by releasing the single-make race series Mégane Trophy version in Paris today.

Intended to make a radical statement, the Mégane Trophy features the same mechanicals as the current car, including an FIA-homologated sports-prototype tubular chassis, a mid-rear V6 3.5 24V engine, a semi-automatic gearbox with steering wheel-mounted paddle shift, double wishbone suspension with adjustable dampers and 18-inch wheels and Michelin tyres.

With it's roof-mounted air-ducts feeding a new intake manifold, power is increased from 330hp to 360hp. Ensuring the car's reliability, rebuild intervals are carried out every 5,500km. Combined with the aerodynamic gains of the new composite outer skin, the extra power output of the 3.5-liter V6 engine will enable the Mégane Trophy to make lap times close to the Porsche GT3.

At the end of the year, the Mégane Trophy will be available as an upgrade kit for existing cars. However, the modifications required to adapt the chassis to the new bodywork must be carried out by the Alpine factory in Dieppe.
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/US/2008/10/2/9081002.015/9081002.015.Mini1L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/US/2008/10/2/9081002.015/9081002.015.Mini2L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/US/2008/10/2/9081002.015/9081002.015.Mini3L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/US/2008/10/2/9081002.015/9081002.015.Mini6L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/US/2008/10/2/9081002.015/9081002.015.Mini9L.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker.... alleen ik voorzie een probleem met drempeltjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:02:
Lekker.... alleen ik voorzie een probleem met drempeltjes. ;)
Aan de setup valt je vast op dat dat ding voor een plek is zonder drempels ;).

Maar zeker weten, mooi stukje techniek :). Nu nog sturen zoals de huidge RS225 en klaar is kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Epsilon schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:42:
[...]

Aan de setup valt je vast op dat dat ding voor een plek is zonder drempels ;).

Maar zeker weten, mooi stukje techniek :). Nu nog sturen zoals de huidige RS225 en klaar is kees ;)
en laat de nieuwe generatie renault's wat betrouwbaarder zijn en je hebt concurrentie voor de Duitsers ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Om nog maar is terug te komen op het hele lenen verhaal. Ik heb m'n auto nu ongeveer een jaar en toen ik aan het kijken was voor een auto was het renault a la carte plan erg interessant.

Het concept: Je koopt een nieuwe auto en betaald iedere maand netjes een bepaald bedrag. Je sluit dit af voor maximaal 3 jaar en aan het eind van deze periode financier je het restererende bedrag óf schaf je een nieuwe auto aan en gaat het plan weer 3 jaar door. Een soort van doorlopend krediet dus...

Voorwaarden:
- auto moet all-risk verzekerd worden
- kentekenbewijs deel 1B blijft in het bezig van de garage
- een maximaal aantal kilometers per jaar

Ik ben iemand die van een auto's houdt met lekker veel elektronische snufjes (climate control, electrische spiegels etc...) die niet te opvallend moeten zijn, maar wel aanwezig. Hier betaal je natuurlijk voor. Mijn droomauto is dan ook een scenic met alles erop en eraan.

Als eerste auto is dit natuurlijk niet mogelijk, dus het a la carte plan was erg verleidelijk. Uiteindelijk toch gekozen voor een twingo van 5000 euro, omdat ik geen goed gevoel had bij het afsluiten van een "lening" voor zo veel geld.

Tot nu toe geen moment spijt van gehad, auto rijdt lekker zuinig (1 op 18) en is qua wegenbelasting erg goedkoop (16 euro p/m). Ook het onderhoud valt heel erg mee.
Ondertussen kan ik lekker doorsparen voor m'n scenic én toch mobiel zijn.

Het begon deze week wel erg te kriebelen toen ik mijn auto voor een APK moest afleveren bij de garage en als vervangend vervoer voor een dag een scenic mee kreeg! Was een prachtbak met nog geen 7000km op de teller. Helaas moest ik 'm na een dag weer omwisselen voor m'n twingo, en dat was erg wennen! :)

Kortom, mijn mening: een lening voor een auto? Ok, maar alleen als de nood aan de man is en er dus echt op geen andere manier gereisd kan worden. Als je het alleen maar doet om een mooie en duurdere auto te kunnen kopen: niet doen! ;)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

FF tussendoor:

wtf, waarom een scenic? 8)7. Dat is toch geen droomauto? Als je dan een laguna of megane had gezegt, ok, als je een zwak hebt voor Renault zou dat inderdaad kunnen.

Ik heb echt nog nooit iemand horen zeggen, ik wil Persé een Scenic! Geen Megane of andere mooiere, beter rijdende of luxere auto's, maar een Scenic?

Vooruitgang vanaf de twingo lijkt me duidelijk ;). Dat zijn zo'n beetje alle nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Ehmm... Ik wil ook graag een scenic (liever Grand dan) hebben.
Dus ja, voor mij is dat eigenlijk ook wel een droomauto. Alhoewel ik denk ik voor het geld beter een Laguna aan kan schaffen.
Voor mij zou het eigenlijk voor de toekomst zijn (kinderen enzo).
Ik heb wel al eens mogen rijden in een Grand Scenic diesel 2.0 oid en ik moet zeggen dat dat ontzettend lekker rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:11:
Nieuwe Renault Megane coupé : :9

Persoonlijk vind ik 'm erg geslaagd weer. Knap dat ze het huidige coupe model duidelijk weten te overtreffen..
Hij is best wel heel erg lelijk imho.
Wat mij betreft hadden ze er wat meer van dit in mogen gooien:
Afbeeldingslocatie: http://www.traraba.com/wp-content/uploads/2007/09/renault-laguna-coupe.jpg
Alleen de koplampen zijn bij deze niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een scenic... ik heb 'm gepast maar bij de kangoo vergeleken... OK, het rijdt iets prettiger maar de ruimte.. :/ Als je het dan toch over dat soort droomauto's hebt, doe mijn maar een topmodel espace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
een renault is toch in het algemeen geen droom auto? Het zijn altijd auto's die je op de 1 of andere manier wel zou kunnen financieren. Droom auto's noem ik meer een Ferrari, porsche, lamborghini.
Of anders iets van een bmw M, audi RS, mercedes AMG etc..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen dromen,wat dat betreft weinig discussiewaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KappeNou schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:12:
een renault is toch in het algemeen geen droom auto? Het zijn altijd auto's die je op de 1 of andere manier wel zou kunnen financieren. Droom auto's noem ik meer een Ferrari, porsche, lamborghini.
Of anders iets van een bmw M, audi RS, mercedes AMG etc..
Ik droom sowieso niet over mooie auto's, ik droom dan meer over mooie vrouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Flame17 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:26:
[...]

Ik droom sowieso niet over mooie auto's, ik droom dan meer over mooie vrouwen :P
Ik combineer dat. :P

Afbeeldingslocatie: http://ww2.autoscout24.nl/magazine/mz_newcars/mz_xmlmigrated_nl-nl_6758_renault_be_bop_top.jpg
De renault be bop bron

Afbeeldingslocatie: http://www.autocult.com.au/img/gallery/full/CARmageddon206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xelopolis.com/photos/gal/Renault/Renault_Be_Bop_SUV_Concept_2003/Renault_Be_Bop_SUV_Concept_03.jpg
En nog een bebop, het concept model.
Wazige karretjes. Die eerste lijkt me wel een leuk vakantie-autootje.

[ Voor 10% gewijzigd door Gisae op 03-10-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

haha, misschien kan ik het beter omschrijven als "bereikbare droomauto".
Een ferrari o.i.d. is natuurlijk fantastisch, maar meer voor een weekje ofzo.

Doe mij dan dus toch maar de scenic, of idd de espace. :) alhoewel ik de nieuwe megane er ook erg goed uit vind zien!

Het klopt idd dat je vanaf een twingo altijd vooruitgang hebt... maar ben momenteel erg tevreden met m'n bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb mijn Scenic nu 2,5 jaar en dat is voor mijn doen lang. De reden is dat de nieuwe Scenic eraan komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EipW7oU0Ia48sNAY0Cz45Cqk/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0UcE6AKwAfJh0sZNqzxhHmfT/full.jpg

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 17:15
Afbeeldingslocatie: http://ww2.autoscout24.nl/magazine/mz_newcars/mz_xmlmigrated_nl-nl_6758_renault_be_bop_top.jpg

Hmmm. Nieuw, zei je?

Afbeeldingslocatie: http://modulo4.rendered.startpda.net/20150001-20200000/20165870_500_500_gu5L.jpeg

Toch? Of ben ik nou gek? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 03-10-2008 20:57 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Guardian Angel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:06:
Ik heb mijn Scenic nu 2,5 jaar en dat is voor mijn doen lang. De reden is dat de nieuwe Scenic eraan komt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi design!! enig idee wanneer deze precies uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ergens September/Oktober 2009 zou hij in de showroom moeten staan naar ik begreep.

Geruchten gingen dat hij op Mondial de Automobile 2008 in Parijs voor het eerst getoond zou worden maar die kreeg ik niet bevestigd. De show loopt en helaas.... geen Scenic.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 03-10-2008 23:43 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen jammer dat ie als twee druppels water op de oude Citroen Picasso lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Volgens mij missen jullie het idee achter "droom". :P

Een auto die je nu gewoon nog niet kan komen maar waar de kans bijna 100% is dat je dat over 5 jaar wel zou kunnen, is GEEN droom auto. Dat is een auto waarvan de kans 0.1% dat je hem ooit zou kunnen kopen ;).

Renault != droom auto. Tenzei je nachtmerries als dromen rekent 8).

Een droom auto is een auto die je kiest met je hart, niet met je hoofd ;). Dus niet uit practisch, of zelfs esthetisch oogpunt.

Als je dan alsnog een scenic (en nog erger, de Espace) kiest, wil ik je hart wel hebben voor mn trottoir, dat is de enige juiste plaats ervoor ;) :P.

Don't get me wrong, want uit practisch, confortabel en financieel oogpunt zijn de Scenic en Espace echt toppers. Hell, ze zullen zelfs nog wel fatsoenlijk sturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Waar blijven de foto's van de nieuwe Megane Grandtour?
Misschien dat ik die nog wel mooier ga vinden als de nieuwe Laguna.
Dan wordt de keuze begin volgend jaar nog lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Oké ik zit nu te kijken voor een goede en nette wagen. Ik kwam een 2e hands Renault Mégane coupe tegen van '99 en met 92.000 op de teller. Niet zo veel... het is een basic 1.6e zonder poes pas aan aanpassingen. Dat hoeft ook niet van mij.

Het gaat er voor mij om dat ik een betrouwbare bak heb. Ik wil er mee naar Frankrijk voor vakantie (zuid) zo'n 2 keer per jaar (voor/na jaar ivm cheapo gehalte en de grotere golven). Het liefste passen er twee shortboards in (surf). Maar dit kan via de passagiers deur er in heb ik gekeken. Halve achterbank weg klappen en de passagiers stoel plat draaien... No Problem. En voor me longboard heb ik dakdragers (Passen toch bijna alleen maar in een Station die mij echt TE veel kost in wegenbelasting...)

Anyhow wat zijn de probleem gebieden van zo'n bak? Ik heb voorals nog alleen ervaring met Volkswagens en Opels. De vader van een kennis zei dat je bij deze wagens moet letten op:
-spruitstuk,
- koppakking (lijkt mij makkelijk genoeg zelf te vervangen, iig bij die Golf van ons wel).
- Eletrische ramen.
- Vocht op hoping bij de Accubak (of was het de ECU?)
- roest bij de veerpannen (veer aan voorkant)

Maar is er nog iets waar ik echt specifiek op moet letten wat er vaak mis aan zo'n wagen is?

[ Voor 19% gewijzigd door Pat-Juh op 05-10-2008 14:36 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
renaults en betrouwbaar? Dat past niet in 1 zin :D
Denk dat je dit het beste op een renault forum kan vragen, wat de exacte problemen met die auto zijn

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
KappeNou schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:56:
Onderbouwing?

Vind het wel een gemakkelijke veralgemening hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
maat van me werkt bij een renault dealer, dus ik hoor het nodige. Tegenwoordig is het natuurlijk wel een stuk minder.

Kangoo misses the moose test

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2008 17:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat filmpje is bekend en ook het waaróm de auto zo reageerde. Zie v.a. Wijnands in "Het grote Renault-topic"

Het leuke is dat iedereen wel een "maat" heeft die in een, "vul-maar-een-merk-in-garage" werkt en als je al die verhalen moet geloven, is geen enkele auto vrij van gebreken. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Guardian Angel schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:31:
Dat filmpje is bekend en ook het waaróm de auto zo reageerde. Zie v.a. Wijnands in "Het grote Renault-topic"

Het leuke is dat iedereen wel een "maat" heeft die in een, "vul-maar-een-merk-in-garage" werkt en als je al die verhalen moet geloven, is geen enkele auto vrij van gebreken. :)
Idd.

En om ook gelijk maar in die trend mee te doen :P. De vader van een vriend van me werkt al dik 20 jaar in Renaul garage en zweert ook bij Renaults (hebben zelf de laguna station volgens mij) en die zegt dat het best goede auto's zijn...

Maar goed het gaat mij gewoon om een leuke wagen te hebben voor de komende 4-5 jaar totdat ik een bedrijfs wagen krijg o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KappeNou schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:56:
Denk dat je dit het beste op een renault forum kan vragen, wat de exacte problemen met die auto zijn
Yep, op site RTC kunnen ze je best wel advies geven over de Renaults, het blijft natuurlijk wel Franse zooi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zat net vanwege het peugeot topic m'n verhaaltje op autoweek over m'n 307 's door te lezen. Als ik dat vergelijk met mijn ervaringen met de kangoo tot nu toe... Ding staat op een kleine 8000km nu en echt helemaal niks aan de hand. Zowel met m'n Opel als met m'n peugeot heb ik niet zoveel kunnen rijden zonder bezoek aan de garage.

Als ik trouwens zo'n scenic zie... doet me weinig, ik hou 't lekker bij m'n kangoo.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3243/2778285962_31e16697c1_m.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 07-10-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Mijn nieuwe tuut, de Clio RS is ingeruild, nu de Twingo RS.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10247/Twingo_055~0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10247/Twingo_054~0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk hoor. Mooie velgen ook ! Rijdt ie lekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Ja, zo is hij echt gaaf hoor! :D Mooie kleurencombinatie ook met die wat donkerdere velgen, achterspoilertje en totale kleur. Lekker compact 'bommetje'.
En net wat Courage zegt, rijdt het een beetje lekker/sportief? En hoe is de ruimte binnenin?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 09:17
Mijn dealer krijgt hem de 15e pas, en jij hebt hem al? Netjes! Erg gaaf ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Velgjes een tikje te dik vind ik. Binnenruimte? Bij zo'n auto? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gaaf wagentje! Heb je ook foto's van de voorkant?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

zal voorkantje straks even er op gooien.

Binnenruimte is beter dan de Clio die ik had, zelfde bodemplaat, achterin dus meer ruimte door hogere daklijn.
Ik moet zeggen, het is geen Clio RS met 172 pk, maar dit kan heel goed de 133 pk zijn ook goed aanwezig.

Sturen doet hij heel erg direct en scherp, kortom ik ben zeer tevreden.

Gister even het gas wat dieper ingetrapt in de versnellingen, de Clio deed je wow wow roepen, de Twingo laat je smilen en zo hé roepen, dus ja een bommetje is het wel.

Btw, ik had hem al voor de Bavaria City racing besteld, schijnt de 2 op kenteken te zijn geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik hoop dat die wel wat scherper stuurt dan de standaard twingo. Ik had namelijk heel wat verwacht toen ik hoorde dat hij op het onderstel kwam te staan van de clio 2. Maar toen ik in de 1.2T twingo GT ging rijden vond ik het niet eens in de buurd komen van een clio2 1.2L. Waarschijnlijk zal de RS wel een stuk beter rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-10-2008 12:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
KappeNou schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:41:
Ik hoop dat die wel wat scherper stuurt dan de standaard twingo. Ik had namelijk heel wat verwacht toen ik hoorde dat hij op het onderstel kwam te staan van de clio 2. Maar toen ik in de 1.2T twingo GT ging rijden vond ik het niet eens in de buurd komen van een clio2 1.2L. Waarschijnlijk zal de RS wel een stuk beter rijden.
Een clio 2 1.2 heeft ook niet echt een wegligging. Als je hard de bocht door gaat valt die zowat om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Voorkantje dan van de RS:

Over wegligging 1.2 Twingo kan ik je niks zeggen, wel weet ik dat deze niet te vergelijken is met.

De RS heeft een verlaagd en aangepast onderstel, breder, strakker en lager op de weg.
Mijn RS heeft ook nog het cupchassis en die ligt nog even een fractie lager en strakker geveerd.
Bandjes 195/40-17 doen de rest op het wegdek, beter dan de Clio RS moet ik zeggen

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.13/376150001-376200000/376150901-376151000/376150988_6_-jAo.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Flame17 op 11-10-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gisae schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

Een clio 2 1.2 heeft ook niet echt een wegligging. Als je hard de bocht door gaat valt die zowat om.
Hebben wij het wel over de zelfde clio? Ik bedoel de gene voor de huidige.. Die heeft echt een geniale wegligging waar de huidige clio niet aan kan tippen :/ Zoveel grip dat die zelfs op 3 wielen komt, dat gebeurd niet door omvallen oid.
Flame17 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:56:
Voorkantje dan van de RS:

Over wegligging 1.2 Twingo kan ik je niks zeggen, wel weet ik dat deze niet te vergelijken is met.

De RS heeft een verlaagd en aangepast onderstel, breder, strakker en lager op de weg.
Mijn RS heeft ook nog het cupchassis en die ligt nog even een fractie lager en strakker geveerd.
Bandjes 195/40-17 doen de rest op het wegdek, beter dan de Clio RS moet ik zeggen.

[afbeelding]
Ziet er strak uit. Maar nog lager mag altijd ;) nog 2cm met een eibach setje :9

[ Voor 42% gewijzigd door KappeNou op 09-10-2008 18:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

KappeNou schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:20:
[...]

Hebben wij het wel over de zelfde clio? Ik bedoel de gene voor de huidige.. Die heeft echt een geniale wegligging waar de huidige clio niet aan kan tippen :/ Zoveel grip dat die zelfs op 3 wielen komt, dat gebeurd niet door omvallen oid.
Wij hebben hier thuis ook zo'n Clio 2, 1.2 16V, dit model dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.jaybee.co.uk/jaybeegraphics/zinecampus2.jpg

En het ding ligt echt wel goed in de bochten, zolang het droog is. Hij blijft behoorlijk wat grip houden, zeker als je het gas er goed ophoudt en dus, al uitaccelererend, de bocht uitrijdt.

Alleen hij helt wel behoorlijk wat over, had pas een hele middag gekart, o.a. 100-rondenrace en daarna stapte ik in in de Clio. Toen reed ik best hard over een brede 2baans rotonde en had het gevoel dat hij zo om kon vallen inderdaad :D
Maar dat is het enige moment dat ik dat gevoel heb gehad en ondanks dat overhellen blijft het een hele strak sturende auto... jammer alleen dat de banden dan zo snel slijten :P

Verder voel je het overhellen wel als je pittig doorrijdt, maar net wat ik zeg, dan blijft hij wel grip houden.
Echter verwacht je dan dat wanneer je nog harder gaat dat het voorbij is, maar juist als je echt hard gaat rijden (echt op de grens, waarbij je de kont soms zelfs beetje licht voelt worden) dan merk je dat hij voor nog gewoon grip blijft houden.

Nee, prima stuurkarretje hoor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Impry op 09-10-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Met nat minder grip ligt natuurlijk gewoon aan de banden. Sowieso met nat een stuk minder grip als je voluit gaat ;)

Het blijft een standaard onderstel, maar juist voor standaard vindt ik hem lekker stug maar nog comfortabel. Iedergeval totaal niet het gevoel van omvallen

Ja karten is iets aparts ;) Dan moet je in een circuit bak gaan rijden wil je dat vergelijken

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

KappeNou schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:56:
Met nat minder grip ligt natuurlijk gewoon aan de banden. Sowieso met nat een stuk minder grip als je voluit gaat ;)
Ja, met nat moet je er niet te veel van verwachten, ligt zeker aan de banden, maar erg veel onderstuur.
Leuke dan is weer wel dat je met beetje hoge bandenspanning redelijk eenvoudig handrembochtjes kunt maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb hiervoor ook een Clio II 1.6 gehad, deze stuurt inderdaad ook erg scherp en strak, pootje op trekken achter is standaard voor deze karren.

Als je dus ook Conti's onder de auto hebt zitten slijten deze als een gek, maar met droog weer een topper.

Michelins Exalto slijten minder hard maar hebben betere grip bij nat wegdek, weer minder bij droog.

En nog lager dan nu het geval zal niet gebeuren, het is nu nog goed uit te houden, nog lager zal dat in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lager is ook alleen voor de looks ;)

@Impry: Onderstuur ga je dan idd snel krijgen. Dan moet je voor wat betere banden gaan zoals bridgestone potenza's. Pirelli Pzero nero's, oid.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
De clio II 1.6 ligt anders op de weg dan een 1.2. Mijn tante heeft een 1.2 16v, dat ding is niet vooruit te branden. De 1.6 is een stuk sportiever maar wil nog wel hellen. De weitec dempers en veren die ik er nu onder hebben zijn een stuk fijner. Niet altijd even comfortabel, maar wel goede wegligging en erg communicatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik weet niet hoe je daar bij komt. Ik heb zelf ervaring met meerdere 1.2 16v's en 1.6 16v's. Maar wat jij verteld komt me echt niet bekend voor. Ik denk dat je tante die clio even moet laten nakijken.
Ja dat die 1.2 niet vooruit te branden is weet iedereen ook wel, maar daar ging het toch niet om. Ik vindt persoonlijk de 1.6 16v en eerlijk gezegd de 2.0 16v sport ook niet vooruit gaan. Het is ook net wat je gewend bent. Bij die klasse auto's gaat het meer om de wegligging en die hebben ze zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2008 00:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KappeNou schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:34:
. Ik vindt persoonlijk de 1.6 16v en eerlijk gezegd de 2.0 16v sport ook niet vooruit gaan. Het is ook net wat je gewend bent. Bij die klasse auto's gaat het meer om de wegligging en die hebben ze zeker.
2.0 16V Sport komt niet vooruit, ik weet niet hoe je daar bij komt, verklaar je nader.

172/182pk op 1010 kg lijkt me wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meldt zich ook.

Sinds 19 juli dit jaar eigenaar van een Renault Twingo (1994). Mijn eerste auto. Inmiddels ook al de eerste schade aan gereden (stom verhaal).

Ik heb een tijdje geleden centrale deurvergrendeling ingebouwd, ik moet alleen de draadjes voor de alarmlichten nog aansluiten zodat ik ook kan zien dattie gereageerd heeft. Heeft iemand tips over hoe en waar ik dat makkelijk kan doen? Ik ben al bezig geweest met zoeken in de stuurkolom, Maar het was erg moeilijk meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is een mening Flame

Het is net wat je gewend bent. Het is een bochten vreter.. Misschien dat ik in dat opzicht een beetje verwend ben.. Toen ik net mijn rijbewijs had en voor het eerst in een Sport auto reed, wat een 911 996 was vond ik dat erg hard gaan. Tegenwoordig heb ik zo vaak in een dan nieuwere 911 997 gereden dat ik het totaal niet meer bijzonder vind.. Als ik dan vervolgens in een 2 liter cliotje stap val ik vervolgens in slaap met rechtuit acceleratie.. Bochten is een ander verhaal, maar daar heb je ook niet perse een 2 liter blok voor nodig.

Hiermee wil ik dus zeggen dat het niet relevant is om een 1.2 16v totaal de grond in te boren tegenover een 1.6je 16v. Het is gewoon de zelfde auto.. Mijn punt ging om het fantastische bochtenwerk van de clio 2 en niet om de acceleratie van de clio 2 die Gisae er ineens bij haalt.

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2008 12:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Eens, vooral met het bochtenwerk, deze Twingo ligt nog beter dan de Clio II op de weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Flame17 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:56:
Hoewel je vast gelijk hebt, is je argumentatie niet echt waterdicht :P

Mooie auto trouwens, vind hem in het zwart zo ook erg mooi. Enige wat ik niet begrijp van de RS is de manier waarop ze de mistlampen voor hebben aangekleed. Die hadden best wat groter/agressiever mogen zijn. Dit maatje vind ik bij mijn Dynamique een stuk beter in proportie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.smartdodo.com/GOT/kleintwinkie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flame17 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:35:
Eens, vooral met het bochtenwerk, deze Twingo ligt nog beter dan de Clio II op de weg. :)
Dat is goed om te horen!
Met de Twingo 2 GT 1.2Turbo kwam ik van een koude kermis thuis. Motortje voelde natuurlijk stukje beter aan dan de normale 1.2 16v die ik van de oude ken, maar het weg gedrag kwam niet in de buurd van de Clio 2.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een Twingo2 GT Turbo te kopen en vervolgens een setje Eibach's er onder zetten en het motortje chippen naar iets van 120/130PK 8)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2008 14:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:35:
Hiermee wil ik dus zeggen dat het niet relevant is om een 1.2 16v totaal de grond in te boren tegenover een 1.6je 16v. Het is gewoon de zelfde auto.. Mijn punt ging om het fantastische bochtenwerk van de clio 2 en niet om de acceleratie van de clio 2 die Gisae er ineens bij haalt.
De 1.2 is gewoon traag, iets anders kan ik er niet van maken. Zelfs toen ik een 1.2 8v twingo gewend was vond ik de 1.2 16v clio niet echt geweldig snel. Je moet de motor gewoon erg hoog in de toeren houden wil je snelheid kunnen maken, terwijl de 8v onderin al lekker oppakt. De 1.6 is lekker vlot, maar ook echt niet snel.
Daarbij is acceleratie wel degelijk belangrijk bij bochtenwerk, zeker met een fwd auto. De veren en dempers van een 1.2 en 1.6 zijn verschillend, en dit merk je in het weggedrag. De 1.6 is een stukje stugger dan de 1.2, de 2.0 is nog weer een stuk stugger. De 1.2 is naar mijn mening te slap, en de 1.6 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

SmartDoDo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:11:
[...]
Hoewel je vast gelijk hebt, is je argumentatie niet echt waterdicht :P

Mooie auto trouwens, vind hem in het zwart zo ook erg mooi. Enige wat ik niet begrijp van de RS is de manier waarop ze de mistlampen voor hebben aangekleed. Die hadden best wat groter/agressiever mogen zijn. Dit maatje vind ik bij mijn Dynamique een stuk beter in proportie :)

[afbeelding]
Ziet er ook goed uit die Twingo. :) , over die mistlampen moet ik je gelijk geven, die hadden wat groter mogen zijn.( tuningonderdeeltje??)
Ook de achterspoiler zal wel in dat circuit opduiken, deze is n.l anders dan je op de plaatjes op het internet kon zien.

Over wegligging, alle testen die je kan lezen over de RS zeggen dat ie op de weg plakt en dat je dus zeker het cupchassis moet nemen, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

- Heeft er lang genoeg gestaan :P -

[ Voor 85% gewijzigd door Impry op 19-10-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:26
Sinds gisteren 18 oktober ben ik trotse bezitter van een Clio 2, 1.5 Initiale.
Geweldige auto. Echter is werkt de cd wisselaar niet. Het lijkt erop dat deze geen stroom meer krijgt. Er brand namelijk geen lampje op de cassette, en met de groene eject knop gooit hij de cassette er niet uit.

Kan iemand mij vertellen of er ergens een zekering zit, of dat ik misschien iets fout doe.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Sinds vorige week 13 oktober ben ik geen bezitter meer van een Clio 2, 1.6 16v.
Auto is compleet afgeschreven, alles wat krom kan worden is ook krom ;(

@boven, een keer meten of er spanning op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
hoe heb je dat gedaan?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://temp.nickroos.nl/1.jpg

Zo, ik doe nu mee aan dit topic ipv het audi of alfa topic :+ Vandaag m'n A3 ingeruild op een Clio RS phase II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 09:17
Helemaal gaaf. Gefeliciteerd. :) Hoe bevalt hij? En wat voor auto is er precies weggegaan?
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.