Als je er voor moet lenen != niet kunnen betalen!Phusebox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:26:
[...]
Omdat je met een lening dat ding ongeveer dubbel betaald?
Mij is altijd geleerd, of dat houdt ik mezelf voor; als je ervoor moet lenen kun je het eigenlijk niet betalen, dus moet je het ook niet kopen.
maar "momenteel heb je het geld niet beschikbaar".
Of je bereidt bent de rente te betalen is een persoonlijke keuze. Er is niets mis mee als je bereidt bent die rente wel te betalen om geld te lenen.
Voor een huis moet je ook lenen (het heet dan hypotheek en er wordt er van uit gegaan dat een huis meer waard wordt...), maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan betalen.
Het blijft dus een persoonlijke keuze!
Niet graag genoeg dus, want dan had je de keuze al gemaakt!Ik wil even stressen dat dit MIJN mening is. Ik zou graag in een leuke auto rijden, en kan hem wel contant kopen, maar de vraag is of ik dat mijn zuurgespaarde geld waard vind.
Ik zie in je profiel dat je alle huidige consoles opgegeven hebt bij hobby's, die dingen kosten ook bakken met geld.
En logisch dat je niet al je geld in een auto wilt steken, maar dan moet je genoegen nemen met iets ouders of minder spectaculairs.
Er zijn genoeg 1.8 16V clio's te koop (als je bij renault wilt blijven) en die zijn echt wel leuk om te rijden, maar missen gewoon de luxe van je laguna. Wil je snelheid / luxe --> tast dan maar in je buidel
Conclusie: Alles heeft z'n prijs
Zoals Flame17 hierboven al aangaf: Die kans is niet kleiner maar groter. Alleen zit het daar niet in afschrijving maar onderhoud.Daarnaast ben ik het met je eens dat een 2e hands stuk kan gaan, dat is bij mij ook het dilemma. Op dit moment ben ik zelfs eerder geneigd een bak van 1000 euro te kopen, omdat het risico kleiner is dat je veel geld weggooit.
Mijn mening? Doorsparen en het risico niet nemen.Probleem is dat ik nu een Laguna rijdt en al die luxe en comfort wel fijn vindt
Mijn eerste optie was dan ook een Laguna II, maar ik heb nog niemand, behalve een verkoper, gehoord die me die auto zou aanraden. Hoor alleen maar slechte dingen.
Condens op buitenkant is simpel --> Airco van je vooruit af of niet zo koud / hard zetten. Airco op vooruit is alleen nuttig als de boel beslagen is. Beslagenheid weggetrokken? Deels van voorruit afhalen en op bijvoorbeeld voeten richten.Jazzper schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:47:
Iemand nog tips voor het condensvrij houden van de ruiten? Ik rij in een Clio 1.4 16V Mk3 en ik loop altijd te klooien met de combinatie van ventilatie/airco/verwarming/etc. Lijkt wel of bepaalde combinaties of opvolgende dingen niet werken en gister zelfs nog erger: volgens mij condens op de buitenkant van de vooruit (zeker combinatie weer/airco). Vroegah toen ik nog geen airco had deed ik gewoon de blowers aan die bij het raam op je dashboard zitten. Wat is de winnende combi?
Mijn mening
Heb je handmatige airco? --> Zo veel mogelijk uit laten staan, dus alleen bij hogere temperaturen of hoge luchtvochtigheid. Wanneer aan--> aan laten en bijregelen met verwarming als het te koud wordt. Aan/uit helpt voor geen meter.
Climate Control? ---> Weinig over te zeggen, staat gewoon aan