ARME AOW’er
Check zijn ondertitelEl-Loco schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:12:
Helemaal gaaf. Gefeliciteerd.Hoe bevalt hij? En wat voor auto is er precies weggegaan?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ga zo nog even stukje rijden, eens kijken hoe de fabrieks xenon het doet
De hoeveelheid licht die eruit komt is op zich erg fijn moet ik zeggen, alleen vond ik de fabrieksafstelling te laag gericht (Megane II). Ik heb zelf met de imbus de lampen wat hoger afgesteld.Sick Nick schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:18:
Tot nu toe bevalt ie prima, heb er nog niet zoveel mee gereden (100km ongeveer). Lekker sterke motor, fijne wegligging en flink in de opties natuurlijk. Heb een A3 1.8 20V achter gelaten (zie m'n sig), die had ook flink wat vinkjes op de optielijst staan
Ga zo nog even stukje rijden, eens kijken hoe de fabrieks xenon het doet
Iemand hier ervaringen over de verwarming in de megane II? Ik heb climate control maar word echt str*ntziek van dat ding.
De functie "auto" werkt voor geen meter, dat ding blaast dan totaal geen lucht in de auto.
Ook de stand voor de voorruit werkt naar mijn mening niet goed. Ik verwacht dat hij dan lucht naar mijn voorruit blaast op de hoogste stand om te ontwasemen. Maar helaas gebeurd dit pas na een minuut of 5 als ik al lang en breed op de snelweg zit en het probleem al is verholpen

Iemand enig idee of dit anders in te stellen is? ik wordt een beetje moe van dat climate control.
De climatecontrol doet hier precies wat ie zou moeten doen overigens, op auto blaast ie harder of zachter en warmer of kouder en dat apart per uitstroomopening afhankelijk van de temperatuur. Ook de voorruit stand, dan gaat ie meteen op volle kracht met de airco aan blazen op de voorruit.
Geen last van. De CC werkt eigenlijk prima. Ik merk wel dat ik de temperatuur hoger moet zetten vergeleken met de CC in mijn Vectra om hetzelfde gevoel te krijgen, maar dat is bijzaak. Ik begin langzamerhand te wennen aan deze Megane II, maar ik zou hem nog steeds niet opnieuw willen.masterslave schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:45:
[...]
De hoeveelheid licht die eruit komt is op zich erg fijn moet ik zeggen, alleen vond ik de fabrieksafstelling te laag gericht (Megane II). Ik heb zelf met de imbus de lampen wat hoger afgesteld.
Iemand hier ervaringen over de verwarming in de megane II? Ik heb climate control maar word echt str*ntziek van dat ding.
De functie "auto" werkt voor geen meter, dat ding blaast dan totaal geen lucht in de auto.
Ook de stand voor de voorruit werkt naar mijn mening niet goed. Ik verwacht dat hij dan lucht naar mijn voorruit blaast op de hoogste stand om te ontwasemen. Maar helaas gebeurd dit pas na een minuut of 5 als ik al lang en breed op de snelweg zit en het probleem al is verholpen![]()
Iemand enig idee of dit anders in te stellen is? ik wordt een beetje moe van dat climate control.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Wat doet deze onzin in dit topic? Post dan niet.MexxT schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:14:
[...]
ga is een dagje bij renault werken ofzo. Je loopt huilend de garage uit
De mensen die ik ken die ook een Renault hebben zijn dik tevreden.
ARME AOW’er
Officieel moet je er speciale apparatuur voor hebben, maar met #6 kan je hem omhoog draaien, onafhankelijk van de hoogteregeling.Sick Nick schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:01:
Wat je zegt, de hoeveelheid licht is meer dan okOok schijnt ie niet alleen vooruit maar verlicht ie ook mooi breed. Alleen inderdaad niet echt hoog, je kan met de inbus op de hoogteregeling motor dat wat bijstellen? Werkt de automatische hoogteregeling dan nog wel?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
U spreekt uit eigen ervaring zekerMexxT schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:14:
[...]
![]()
ga is een dagje bij renault werken ofzo. Je loopt huilend de garage uit
Edit : ah ik zie het al. Meneer is vast een bumperklevende zwarte Leon-rijder. Dan zou ik ook in topics posten over auto's die je eigenlijk echt zou willen rijden.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 10:14 ]
Ik werk in een garage, vandaag toevallig weer een renault (laguna 2).Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:00:
[...]
U spreekt uit eigen ervaring zeker
Edit : ah ik zie het al. Meneer is vast een bumperklevende zwarte Leon-rijder. Dan zou ik ook in topics posten over auto's die je eigenlijk echt zou willen rijden.
Echt alles gaat kapot aan die dingen.
Pookknop, gaspedaal, versnellingsbak, bekleding van de stoelen, Remklauwen vast, handremkabels kapot, Lekken als een gek (sommige types hebben zelfs lekbakjes

Oh en vervang eens een distributieriem!
Je moet in een ruimtetje werken waar je net de riem overdwars in kan doen (5 a 10cm).
echt geweldig sleutelen aan die dingen! (NOT)
Mensen die bij ons de garage inkomen met van: ja mooie renault, heeele fijne auto dit dat, komen er meestal wat minder vrolijk wat uit door de onkosten
Bij de renault garages is trouwens ook echt altijd werk
Oh bijdeweg, mijn leon is rood, en ik bumperkleef niet, als ik dat doe is het omdat ik niet in kan halen ivm tegenliggers
en een renault kopen? NOOOIT maar dan ook NOOIT van mijn leven
Nofi verder, maar renault en goed gaat er bij mij niet in
[ Voor 12% gewijzigd door MexxT op 29-10-2008 18:13 ]
Audi S3
Heb sindskort een 31 jaar oude volvo, en vrijwel geen rammeltjes/kraakjes, en die er zitten kan je zo fixen, en het zit veel beter.
Zie ondertitel
Helaas moet ik deze ervaring delen.MexxT schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:11:
[...]
Ik werk in een garage, vandaag toevallig weer een renault (laguna 2).
Echt alles gaat kapot aan die dingen.
Pookknop, gaspedaal, versnellingsbak, bekleding van de stoelen, Remklauwen vast, handremkabels kapot, Lekken als een gek (sommige types hebben zelfs lekbakjes)en het motorruim krijg je gewoon tranen van in je ogen.. alles gecorrodeert enzo.
Oh en vervang eens een distributieriem!
Je moet in een ruimtetje werken waar je net de riem overdwars in kan doen (5 a 10cm).
echt geweldig sleutelen aan die dingen! (NOT)
Mensen die bij ons de garage inkomen met van: ja mooie renault, heeele fijne auto dit dat, komen er meestal wat minder vrolijk wat uit door de onkosten![]()
Bij de renault garages is trouwens ook echt altijd werkal die meuk die kapot gaat moet toch ook weer gefixed worden
![]()
Oh bijdeweg, mijn leon is rood, en ik bumperkleef niet, als ik dat doe is het omdat ik niet in kan halen ivm tegenliggers![]()
en een renault kopen? NOOOIT maar dan ook NOOIT van mijn leven
collega van mij had een scenic (2001) waar vorig jaar de hele motor in de soep liep en dit jaar de versnellingsbak aan gruzellementen draaide.
men baas had een megane (2003) waar delen van de electra gewoon uitbrande.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in een megane (1997) waarbij de knipperlichtinstallatie in rook opging.
Overburen hadden een renault bus (type weet ik niet) die constant met panne stond.
Buren met een laguna waar ze constant gezeik mee hadden. (die hebben ze dan ook niet lang gehad).
Enigste type renault waar ik dan weer wat betere dingen over hoor zijn de twingo en de clio.
Dus deze ervaring opgeteld, ook geen renault voor mij
omdat het kan!
"Wij" hebben echt een hele zooi Renault's gereden,
19's, 21's,
Clio, (type I, II, Williams)
Meganes (type I en II)
Laguna (type I)
Scenic (type I, II en Grand Scenic)
Twingo (type 1)
Allen van verschillende bouwjaren en motortypes diesel en benzine. Wel altijd de zwaarste motor
Met al deze auto's geen problemen gehad buiten de kleine gebruikelijke dingetjes. Dus Renault onbetrouwbare k*tauto? nee zeker niet
Die Laguna 2 waar je over praat lijkt me meer een verhaaltje achterstallig onderhoud, maar goed je hebt er dus een goede boterham aan zo.
Ik spreek ook weleens meerdere automonteurs ( Renault, Peugeot oa) ook mensen die allerlei auto's fixen en men heeft allemaal wel vreemde voorvallen en veel dezelfde defecten, buurman had een Opel Astra die spontaan niet meer wilde starten, oorzaak onbekend.
Ken btw ook heel veel mensen die nooit problemen hebben gehad met hun Renault.
Ook een SEAT gaat stuk en heeft zijn specifieke onderdelen die stuk gaan.
2 jaar Laguna 1 gereden, zonder problemen
4 jaar Clio II 1.6 zonder problemen, alleen de bobines drie op een rij, coulance regeling van Renault
3 jaar Clio II RS, onderhoud net even duurder en 2a 3 veel voorkomende mankementen gehad, oa aandrijfas, achterste demper.......
Maw, geen auto's waar meer aan werd gesleuteld dan mee werd gereden.
Over de inruil Audi voor een RS, goede deal en zoveel mogelijk uit de garage blijven geld voor beide automobielen, want de onderdelen van een RS zijn net even anders dan de doorsnee Clio en daardoor iets duurder.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
die laguna was prima onderhouden, kennis van mijn baas volgensmij dus die ging wel elk beurtje naar ons toe.Flame17 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:41:
Alles wat je gebruikt slijt en gaat stuk op den duur, het een wat eerder dan de ander.
Die Laguna 2 waar je over praat lijkt me meer een verhaaltje achterstallig onderhoud, maar goed je hebt er dus een goede boterham aan zo.
Ik spreek ook weleens meerdere automonteurs ( Renault, Peugeot oa) ook mensen die allerlei auto's fixen en men heeft allemaal wel vreemde voorvallen en veel dezelfde defecten, buurman had een Opel Astra die spontaan niet meer wilde starten, oorzaak onbekend.
Ken btw ook heel veel mensen die nooit problemen hebben gehad met hun Renault.
Ook een SEAT gaat stuk en heeft zijn specifieke onderdelen die stuk gaan.
2 jaar Laguna 1 gereden, zonder problemen
4 jaar Clio II 1.6 zonder problemen, alleen de bobines drie op een rij, coulance regeling van Renault
3 jaar Clio II RS, onderhoud net even duurder en 2a 3 veel voorkomende mankementen gehad, oa aandrijfas, achterste demper.......
Maw, geen auto's waar meer aan werd gesleuteld dan mee werd gereden.
Over de inruil Audi voor een RS, goede deal en zoveel mogelijk uit de garage blijven geld voor beide automobielen, want de onderdelen van een RS zijn net even anders dan de doorsnee Clio en daardoor iets duurder.
Tuurlijk gaat een seat ook stuk, maar doe mij maar een dikke duitser (VAG) of een jap.
Daar kan je tenminste fatsoenlijk aan sleutelen. het zit niet onder de olie, en het zit allemaal niet vast geroest enzo.
Je hebt de ruimte, en het zit allemaal degelijk in elkaar. en het kan ook uit elkaar zonder dat het afbreekt ofzo.
Neem nou die sleutel kaarten, omg... welke debiel heeft dat bedacht

die dingen kan je dus nevernooitniet repareren. (als je mexxt heet en teveel tijd hebt dus wel
De knopjes van de sleutelkaart waren er gewoon afgevallen.. (van het print af dus)
T is dat ik een steady hand heb en dat nog NET kon solderen. de contactpuntjes waren niet groter dan een zandkorrel
Audi S3
Oh behalve dat ie afsloeg en er "defect injectie" in het scherm stond. Was een sensor ofzo. Startte ook gewoon gelijk weer.
Wel redelijk tevreden, maar volgende auto wordt toch weer een duitser, rijdt toch een stuk lekkerder. De vering van Renault is mij te slap met een paar honderd kilo in de kofferbak (met hulpveren!!!)
Net even gekeken en inderdaad, gewoon op de stelmotor het inbusje wat verder indraaien en hop de lampen net een tikje verder omhoog.Gisae schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:56:
[...]
Officieel moet je er speciale apparatuur voor hebben, maar met #6 kan je hem omhoog draaien, onafhankelijk van de hoogteregeling.

Waarmee direct alles is gezegd en is afgerond.
Een fout die verkopers en dealermonteurs trouwens vaker maken is het afkraken van de concurrent.
De niet merkgebonden garages zijn meer geschikt voor de wat oudere auto's. Ik moet er niet aan denken mijn nieuw gekochte Scenic bij een garage te brengen waar alles met een hamer en een beitel wordt gerepareerd.
ARME AOW’er
Verwijderd
Verwijderd
4 maanden ong in bezit, al meer garage gestaan dan mee gereden, en nu heeft ie weeral problemen met starten (benzine toevoer wss, of brandstofmeter gewoon slecht)
Nu gaat dat ding er ook weer uit, en geloof me, dit is de 1e en laatste keer dat ik in een renault gereden heb, iig in een "oude" renault
De Renault Megane 2 waarin ik gelest heb reed overigens weer niet verkeerd, alleen met dat ding was volgens de instructeur ook meer mis dan goed dusja
Vind t geen verkeerde autos, maar om terug weer 1 te kopen zal ik niet snel doen
Je moet een keer een espace krijgen waarbij je iets achter het dashboard moet doenMexxT schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:11:
[...]

Maar goed, wat bevalt me allemaal niet aan de auto (Even vergeleken met mijn Vectra 2.2dti station uit 2001):
- Ik vind de stoelen erg strak zitten en dan niet op een positieve manier. En op geen enkele manier krijg ik de stoel zodanig ingesteld dat ik lekker zit. De stoel kraakt bovendien als een gek. Mijn vriendin merkte het op, want ik was er eigenlijk al aan gewend geraakt. WD40 maar even gebruiken.
- Ik vind de motor erg trillerig overkomen (maar wat wil je met een 1.5 in zo'n zware auto, bijna mishandeling).
- Als ik schakel van 1 naar 2 blijven de toeren achterlijk lang hangen. Is dat normaal of iets wat Renault bewust doet om zo sneller weg te komen? Ik vind het in elk geval niet fijn.
- De rem is veel te gevoelig. Net een sensor: aan of uit. Er zit totaal geen feeling in.
- De matten schuiven continu naar voren en irriteren onder mijn pedalen tijdens het autorijden. Die matten zitten dus niet vast en voor een ritje moet ik de mat altijd even op de juiste plek leggen.
- De pedalen zitten veel te dicht op elkaar. Het is mij met iets bredere schoenen al overkomen dat ik de rem indrukte terwijl ik gas wilde geven. Vond de persoon achter mij niet leuk. Ik ook niet. Een aantal schoenen draag ik niet meer.
- Zo'n pasje is inderdaad irritant, gelukkig heb ik er maar 3 gekregen.
- Slechte speakers.
- Ik heb te weinig vermogen.
- Radiostuurbediening niet echt logisch. Switchen van Radio naar CD is gewoon niet op een normale manier te doen en het skippen van een liedje (scrollwieltje) werkt ook niet lekker.
- Het hele stuur nodig hebben voor de cruise control, zowel links en rechts.
- Draaien van een knop voor de achterruitwisser vind ik niet logisch.
- Regensensor vind ik ook niet fijn en op de laagste stand wilt de wisser af en toe nog te snel wissen.
Al met al vind ik het op dit moment erg jammer dat ik geen keuze bij mijn werkgever had om in mijn oude auto te mogen rijden. Als is hij 5 jaar nieuwer, ik vind het echt 0,0 vooruitgang. Hopelijk duurt het niet lang meer om dan een echte auto te gaan rijden en dat wordt in elk geval 200% zeker geen Renault!
Kraken van het complete interieur was hier (2005 Grand Scenic) ook groot punt van irritatie.Smarron schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:29:
- Ik vind de stoelen erg strak zitten en dan niet op een positieve manier. En op geen enkele manier krijg ik de stoel zodanig ingesteld dat ik lekker zit. De stoel kraakt bovendien als een gek. Mijn vriendin merkte het op, want ik was er eigenlijk al aan gewend geraakt. WD40 maar even gebruiken.
Dubbelzijdig tape misschien?- De matten schuiven continu naar voren en irriteren onder mijn pedalen tijdens het autorijden. Die matten zitten dus niet vast en voor een ritje moet ik de mat altijd even op de juiste plek leggen.
Ander pedalensetje kopen? Bijv. smal sport-pedalen setje zoals je wel eens bij de Halfords ziet.- De pedalen zitten veel te dicht op elkaar. Het is mij met iets bredere schoenen al overkomen dat ik de rem indrukte terwijl ik gas wilde geven. Vond de persoon achter mij niet leuk. Ik ook niet. Een aantal schoenen draag ik niet meer.
Is niet irritant als je hem niet uit je broekzak hoeft te halen, zo wel, dan liever een compacte sleutel inderdaad.- Zo'n pasje is inderdaad irritant, gelukkig heb ik er maar 3 gekregen.
Is niet echt ongebruikelijk en zie je bij meer merken.- Draaien van een knop voor de achterruitwisser vind ik niet logisch.
Blijft een nadeel van regensensoren inderdaad. Op de Corolla Verso die hier nu thuis op de dam staat is hij soms weer te traag. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren natuurlijk, eigenlijk zou er gewoon een knopje bij moeten waarbij je de gevoeligheid in kunt stellen.- Regensensor vind ik ook niet fijn en op de laagste stand wilt de wisser af en toe nog te snel wissen.
Grappig dat ik in een onafhankelijk autobedrijf werkGuardian Angel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:
[...]
Waarmee direct alles is gezegd en is afgerond.
Een fout die verkopers en dealermonteurs trouwens vaker maken is het afkraken van de concurrent.
De niet merkgebonden garages zijn meer geschikt voor de wat oudere auto's. Ik moet er niet aan denken mijn nieuw gekochte Scenic bij een garage te brengen waar alles met een hamer en een beitel wordt gerepareerd.
Ook grappig dat wij voornamelijk wagens vanaf 2005 hebben lopen. (BMW, Audi, Volkswagen, Volvo, Jaguar, Landrover/Rangerover, aston martin, bentley, Saab, infinity & ga zo even door)
Jaguars uitgezonderd, die zijn soms wel wat ouder
En we zijn gecertificeerd bovag lease center en dat word je niet zomaar.
@ KappeNou, i know i know. Hell it is
Vervang voor de grap is even een deurvangertje.
Of haal het luchtfilter huis er eens uit en plaats hem weer terug

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 30-10-2008 19:47 ]
Audi S3
Heb dus deels inderdaad dezelfde problemen, ligt dus niet aan jou.Smarron schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:29:
Ik begin ook steeds meer te balen van mijn Megane grand tour. Hij is wel erg zuinig (wat wil je met een 1.5dci) en tot nu toe geen problemen gehad elektronisch of meganisch.
Maar goed, wat bevalt me allemaal niet aan de auto (Even vergeleken met mijn Vectra 2.2dti station uit 2001):
Nog geen last van, maar ik heb een ASS stoel, dus verwacht het ook niet te krijgen.
- Ik vind de motor erg trillerig overkomen (maar wat wil je met een 1.5 in zo'n zware auto, bijna mishandeling).
Heb ik inderdaad ook
- Als ik schakel van 1 naar 2 blijven de toeren achterlijk lang hangen. Is dat normaal of iets wat Renault bewust doet om zo sneller weg te komen? Ik vind het in elk geval niet fijn.
Heb ik inderdaad ook
- De rem is veel te gevoelig. Net een sensor: aan of uit. Er zit totaal geen feeling in.
Geen last van, vindt het meer gewenning
- De matten schuiven continu naar voren en irriteren onder mijn pedalen tijdens het autorijden. Die matten zitten dus niet vast en voor een ritje moet ik de mat altijd even op de juiste plek leggen.
Had ik inderdaad ook, aangegeven bij de dealer, en ze hebben dubbelzijdig tape eronder geplakt
- De pedalen zitten veel te dicht op elkaar. Het is mij met iets bredere schoenen al overkomen dat ik de rem indrukte terwijl ik gas wilde geven. Vond de persoon achter mij niet leuk. Ik ook niet. Een aantal schoenen draag ik niet meer.
Heb ik inderdaad ook
- Zo'n pasje is inderdaad irritant, gelukkig heb ik er maar 3 gekregen.
Vindt het wel makkelijk, bij alle spijkerbroeken die ik heb zit rechts zo'n klein zakje waar deze precies inpast
- Slechte speakers.
Heb ik inderdaad ook
- Ik heb te weinig vermogen.
Heb ik inderdaad zeker ook
- Radiostuurbediening niet echt logisch. Switchen van Radio naar CD is gewoon niet op een normale manier te doen en het skippen van een liedje (scrollwieltje) werkt ook niet lekker.
Gebruik ik niet, heb een koptelefoon stekkertje gemaakt voor de aux aansluitng voor mijn ipod
- Het hele stuur nodig hebben voor de cruise control, zowel links en rechts.
Geen moeite mee
- Draaien van een knop voor de achterruitwisser vind ik niet logisch.
Geen moeite mee
- Regensensor vind ik ook niet fijn en op de laagste stand wilt de wisser af en toe nog te snel wissen.
Geen moeite mee, werkt bij mij prima op standje 2, verschilt wel per auto
Al met al vind ik het op dit moment erg jammer dat ik geen keuze bij mijn werkgever had om in mijn oude auto te mogen rijden. Als is hij 5 jaar nieuwer, ik vind het echt 0,0 vooruitgang. Hopelijk duurt het niet lang meer om dan een echte auto te gaan rijden en dat wordt in elk geval 200% zeker geen Renault!
Mijn volgende wordt ook een Astra, Focus of wat anders duits!
Dat heb je vaak bij de goedkope merken (wat in NL alsnog duur is)
De duitsers blijven het op dat gebied beter doen. Vooral natuurlijk audi, bmw en mercedes. Maar bij renault krijg je natuurlijk veel meer "auto", snufjes voor nog eens de helft van de prijs. Mensen zoals ons gaan zich wel ergeren aan de slechte kwaliteit.
Als nog heb ik wat met renault
[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 30-10-2008 20:01 ]
Bij levering van de auto ligt er altijd een setje bij waarmee de dealer de matten aan het tapijt vast kan maken. Wij doen het bij levering altijd. En zit het setje er niet bij, bestellen wij het. Niets is zo vervelend.
Dit systeem.
Ik vind het dashboard mooi blauw/grijs verlicht met rode tellers. Echt mijn smaak. Veel opbergruimte om mij heen voor flesjes, snoep en andere onzin. Veel opbergruimte in de achterbak.Blacksnak schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:09:
Wordt hier eigenlijk ook nog eens iets positiefs verteld of gaan we lekker verder op het afkraak-elan?
Toch nog een paar positieve dingen he.
Dat is inderdaad ideaal. Dit heeft mijn Vectra ook. Maar ik denk dat ik het eerst even met dubbelzijdig tape ga proberen.Gisae schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:15:
Ik heb een paar setjes waarmee ik de matten netjes vast kan zetten. Werkt echt perfect.
Dit systeem.
Wil afgelopen dinsdag van me werk wegrijden, hoor ik een zoemend geluid uit de motorruimte komen.
Nja, fftjes de zichtbare riemen nagekeken op speling oid, maar dat was voor mij niet te zien/voelen.
Routemobiel gebeld, gevraagd of het kwaad kon om weg te rijden, maar dat zou geen probleem zijn.
Eenmaal bij mijn vriendin aangekomen begonnen er allerlei lampjes te branden
Waaronder die van de accu, abs, stuurbekrachting, SERV en STOP.
Meteen routemobiel gebeld, kwamen een half uur later voorrijden, en je raad het al.... de auto werkte perfect !
Accu doorgemeten en zulk soort dingen meer, niets aan het handje.
Later die avond wil ik terug naar huis rijden, start me auto niet meer... weer Routemobiel gebeld, komt er weer netjes op tijd iemand aanrijden, proberen te starten, er gebeurde dus niets, accupack eraan gehangen, meteen starten natuurlijk maar die hoge zoem werd steeds erger, nog een keer de accu doorgemeten, gaf maar 8 volt aan.
Bleek dus om een defecte dynamo te gaan.
Uiteindelijk naar me garage laten slepen waar ik heb me Clio heb gekocht.
Kreeg gisteravond een telefoontje van de garage, of ik akkoord ging met vervanging van de accu, de dynamo en de multiriem tegen een prijs van 475 euries, wat eerst was bekostigd op een bedrag van 600 euries...
Ik heb voor mijn doen een best dure auto gekocht (8000,-) met een zeer lage KM stand ( 33000, staat nu al op 50000KM
Maar om daar nou nog eens zon groot bedrag tegen aan te gooien..., terwijl me auto net een maand uit de BOVAG garantie is vervallen.
Vind het echt zwaar klote...
Kan natuurlijk altijd, maar vraag aan de garage/dealer om je pech te delen of in ieder geval wat van coulance te vragen.OutSIdeR schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:51:
Goed... ik ben ook weer aan de beurt
Maar om daar nou nog eens zon groot bedrag tegen aan te gooien..., terwijl me auto net een maand uit de BOVAG garantie is vervallen.
Vind het echt zwaar klote...
En naar ik weet is dit geen typisch Clio mankement.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een blauwe Megane Coupe 1.6e uit 1997 met nog geen 100k op de teller
En wat een verschil met de andere auto's waarin ik gereden heb op het gebied van wegligging, hij plakt gewoon lekker aan het asfalt en voelt totaal niet zo ondersturend als sommige voorwielaandrijvers
Foto's volgen nog wel, daar heb ik nog geen tijd voor gehad
Gefeli met je megane!
Die is vervangen, maar nu vraagt de radio om "CODE"
Eerst konden we dan wat getallen in voeren, maar hij blijft nu gewoon staan op "CODE"
Valt dat nog te repareren, of moet er een nieuwe radio in?
Of zou de radio vanzelf weer resetten door de accupool even los te halen?
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 01-11-2008 08:45 ]
Verwijderd
Dan moet t denk ik toch wel in de boekjes staan wat de code van de radio is?
Is een beveiliging nl....
DankjeWijnands schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:28:
Inderdaad, laguna coupe.
Gefeli met je megane!
De Laguna Coupe is trouwens ook echt een mooie auto, althans het witte showmodel bekend van de foto's.
Ja standaard radio, met LCD in dashboard, en stuurbediening.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:19:
Is t een standaard radio?
Dan moet t denk ik toch wel in de boekjes staan wat de code van de radio is?
Is een beveiliging nl....
Alle boekjes hebben we al nagekeken, stond het niet in.
Je kan enkel getallen invoeren als de CODE om is gesprongen naar 0000. Dit duurt, naargelang het aantal keren dat er een mislukte poging geweest is, een paar seconden tot zelfs een kwartier, half uur. Als het aantal mislukte pogingen te groot is dan blokkeert deze en kan die enkel gereset worden door Renault zelf (dealer moet die dan opsturen). Indien je niet zeker bent van de code kun je dus best even bij je dealer langsgaan. Die kan de code gewoon opvragen.ThinkPadd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:32:
M'n pa heeft de accu kapot gehad bij z'n Scenic (oud model).
Die is vervangen, maar nu vraagt de radio om "CODE"
Eerst konden we dan wat getallen in voeren, maar hij blijft nu gewoon staan op "CODE"
Valt dat nog te repareren, of moet er een nieuwe radio in?
Of zou de radio vanzelf weer resetten door de accupool even los te halen?
Ik had het namelijk ook dat mijn radio erom vroeg, ik de dealer gebeld en de code erin getikt en werkte niet. Bleek dus dat in het systeem van de dealer de oude code stond.
Laat maar, je accu is vervangen, niet je radio...
Je dealer kan door middel van het serienummer van de radio (staat aan de onder/bovenkant) de goede code opzoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Master__R op 01-11-2008 17:19 ]
Was destijds ook een populaire leasebak bij ons in het bedrijf. Ga je 'm origineel houden of wordt het een sjonniebak getunede auto?Booster schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:08:
[...]
DankjeWat mij betreft toch echt een van de mooiste (voor mij betaalbare) auto's, en hij ziet er nog redelijk modern uit.
De standaard spoiler is eraf gejat terwijl hij te koop stond, dus daar zet ik misschien een evo-spoilertje voor terug. Een iets ander model achterlichten vind ik ook wel leuk staan en de wieldoppen die er nu op zitten vind ik niet mooi dus daar mag best iets anders voor in de plaats komen. Maar dat is allemaal voor na de winter, eerst maar eens gewoon een beetje rondrijden
Ik gebruik hem voor woon-werk en prive, dus er moet nog iets van comfort overblijven. Verlagen laat ik daarom waarschijnlijk ook voor wat het is.
Een apart projectje van me wordt om een cameratje in mijn auto te maken zodat ik al mijn tochtjes op kan nemen op een geheugenkaartje. Daar ben ik momenteel wat dingetjes voor uit aan het zoeken. Ik heb alleen echt de ballen verstand van electrotechniek en dingen inbouwen in auto's
[ Voor 1% gewijzigd door Master FX op 01-11-2008 23:54 . Reden: jaartal toegevoegd ]
Stay safe
Zo, even wat foto's van de clio gemaakt met m'n camera in plaats van telefoon. Ziet er meteen een stuk beter uit ook!

@nick: nette serie hoor.
Dat zijn transparante lichten jaWijnands schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:33:
@booster: Toch niet van die transparante lichten he? Dat vind ik echt niet mooi op die coupe.
Angel eyes daarintegen vind ik helemaal niet mooi op een Coupe.
Maar ach

Nu nog 2 nieuwe bandjes achterom
Ik heb er vorige week een proefrit in gemaakt en was zeer positief verrast!
Los van dat vind ik het een buitengewoon fraaie auto, zowel interieur als exterieur, maar dat is persoonlijk
Die mening deel ik voor de volle 120 % !El-Loco schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:36:
Ik denk (maar ben biased als Renault-werknemer) dat de Laguna onderschat is. De rij-eigenschappen zijn gewoon dik voor elkaar, net als de prijs/uitrusting alsook de prijs/kwaliteit verhouding. Het is jammer dat weinig mensen het aandurven met deze auto.
Kan iemand mij vertellen hoe het rijgedrag en de geluidsproductie op de snelweg is ?
Over twee weken gaat mijn Megane GT 2.0 eruit voor een nieuwe Clio 1.2 TCe (dacht toch dat ze het zo schreven)daanNL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:45:
Hier nog ervaringen met de nieuwe twingo 1,2 16v ?
Kan iemand mij vertellen hoe het rijgedrag en de geluidsproductie op de snelweg is ?
Daar zit dan wel een turbo dus ik weet niet of dat dezelfde is als in de Twingo.
Anders kan ik je wel laten weten hoe dat rijd.
Zelf ben ik ook wel benieuwd aangezien de 2.0 met 6 bak echt een geweldige motor is en wel even iets anders dan de 1.2
[ Voor 3% gewijzigd door rvrbtcpt op 15-11-2008 11:08 ]
Ik had wel veel goede hoop voor de nieuwe twingo, aangezien die op het oude clio onderstel staat. Helaas hebben ze hem te comfortabel afgeveerd. Dit is natuurlijk wel op te lossen door een setje eibach's oid.
Verder best veel rijwind, wel minder dan de audi twingo, maar als nog te veel.
@Frijns.net: ik hoop dat garrett een turbo heeft ontwikkeld voor de 1.2 van renault. Ik denk dat je toch wel wat gaat missen
[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 15-11-2008 15:51 ]
Ik zou zeggen, probeer de RS eens, ik weet niet hoe de andere modellen Twingo rijden, maar de RS is strak geveerd en loopt best wel als een klein liertje.KappeNou schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:50:
ik heb in de twingo 1.2 Turbo gereden. In een twingo is die turbo net dat kleine beetje wat je miste tegenover de normale 16v.
Ik had wel veel goede hoop voor de nieuwe twingo, aangezien die op het oude clio onderstel staat. Helaas hebben ze hem te comfortabel afgeveerd. Dit is natuurlijk wel op te lossen door een setje eibach's oid.
Verder best veel rijwind, wel minder dan de audi twingo, maar als nog te veel.
Heb trouwens ook een afdekrubbertje verwijderd van het luchtfilter ( aanraden mannen Renault Sport zegt men) nu heeft hij een nog wat leukere brom als je het gaspedaal intrapt.
De 1.2 TCE in de Twingo produceert ongeveer hetzelfde geluidsniveau, de 1.6 RS zit er iets onder. Ga gewoon een keer rijden.
De TCE in de Clio is een heel ander verhaal, een stuk rustiger. Wel iets luider dan een Mégane GT, grootste verschil is 5-bak versus 6-bak.
Zouden jullie ook durven zeggen dat hierin (Twingo 1.2 16v) de iets langere autoritten (zeg tot +- 500 km op een dag) acceptabel te doen zijn ?
Ik denk het ook, gelukkig is het maar tot eind januariKappeNou schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:50:
@Frijns.net: ik hoop dat garrett een turbo heeft ontwikkeld voor de 1.2 van renault. Ik denk dat je toch wel wat gaat missen
Ja, dat durf ik. Ik heb zelf de 400 km gehaald met een 60pk, maar als ik die auto bekijk op het gevoel waarmee je uitstapt, algeheel reiscomfort was dat gewoon netjes voor elkaar. de 75pk is bijna een must als je veel snelwegen rijdt. Het is net dat beetje meer.daanNL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:21:
Oké, ik begrijp uit jullie verhaal als ik tussen de woorden door lees dat de auto dus acceptabel presteert op de (nederlandse) snelweg.
Zouden jullie ook durven zeggen dat hierin (Twingo 1.2 16v) de iets langere autoritten (zeg tot +- 500 km op een dag) acceptabel te doen zijn ?
Zie ondertitel
Dat geloof ik best, is alleen niet te vergelijken.Flame17 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:20:
[...]
Ik zou zeggen, probeer de RS eens, ik weet niet hoe de andere modellen Twingo rijden, maar de RS is strak geveerd en loopt best wel als een klein liertje.
Ja hoor, geen probleemdaanNL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:21:
Wel vind ik de combinatie stoel-pedalen-stuur een die bij je moet passen. Het heeft even geduurd voor ik op goede afstand van pedalen zat, de stoel lekker had ingesteld en het stuur op een lekkere afstand had staan. Nadeel van de Twingo is dat het stuur enkel in hoogte is in te stellen en dat maakt het wat lastiger om een lekkere rijhouding aan te nemen.
Dat wordt dus een Dynamique, Nokia of Night&Day als je ook ongeveer zo lang bent.
Ben zelf nogal sceptisch tov Renault, niet betrouwbaar, etc, maar moet zeggen, dat voor een basismodelletje als dit, het best meevalt.
Dan ga je je toch afvragen of een andere Renault, als deze eigenlijk al best lekker rijd, ook zo is?
Wat kan je dan verwachten van bijv. (wel een oudje) 19 16v? Is dat misschien een onderschatte auto?
Zitten electrische ramen op, centrale deurvergrendeling, ding rijdt nog verrassend stevig.
De stuurbekrachtiging is zeker niet te licht, het stuur is vrij dik en ook niet lomp groot, dashboard ziet er vrij dik uit, alhoewel wel harde materialen, de auto veert vrij stevig, maar niet zo springerig als bijv. een Caddy.
Normaal gesproken rijd ik een Citroën Berlingo, die wel behoorlijk comfortabel is, maar moet zeggen dat die Kangoo best mee valt, ook rammelt er vrij weinig, en alles voelt stevig aan...
[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 09-12-2008 14:46 ]

Met als interieur:

Een renault twingo TCE 100 GT met een aantal lekkere opties:
- climate control (gratis via de dealer)
- elektrisch verstelbare spiegels
- ESP+ASR
- verschuifbare achterstoelen
- Cruise control
Wat me uiteindelijk tot aankoop heeft doen beslissen is het feit dat ik (na 1,5 jaar rijden) nog 4500 euro voor m'n twingo terug krijg, waar ik 5200 voor betaald heb.
Helaas komt ie pas in februari, maar kijk er al erg naar uit!
Waarom geen clio? Want het basismodel is immers voor dezelfde prijs te krijgen. Nou, m'n ouders hebben een clio II en ik vind 'm op de één of andere manier niet lekker rijden. Heb het idee dat ik in m'n zicht altijd iets mis door de dikke middenstijl van de auto. Toen ik een proefrit in de nieuwe twingo maakte was ik gelijk verkocht!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Je weet dat je plaatjes niet kloppen met de auto?
Ik weet dat de plaatjes niet kloppen idd, maar renault heeft alleen de basisversie als plaatje volgens mij.
Als ie er is zal ik wel de échte foto's posten!
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe autoRoland_EM25 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:39:
Waarom geen clio? Want het basismodel is immers voor dezelfde prijs te krijgen.
ik heb destijds zelf ook zitten kijken naar beide modellen en het voordeel van de Twingo is dat die auto veel completer is voor dezelfde prijs én sneller en zuiniger is met dezelfde motorisering. Dus als hij voor het gebruik niet te klein is en kwa vormgeving bevalt is het imo al snel een betere keuze dan een Clio.
Veel plezier met je aankoop!
Ik heb 'm in het zwart, of volgens Renault "Noir Nacre" genomen.
We zijn met z'n tweeën, dus echt veel ruimte is er inderdaad niet nodig. Ik ben daarom ook erg blij met m'n keuze.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat zeg ik dan maar.
Voor mij trouwens de eerste keer dat ik een nieuwe auto koop, altijd occasion gereden dus ben benieuwd hoe dit bevalt!
Ik kan ervoor kiezen extra garantie erbij te nemen, standaard zit er 2 jaar garantie op.
Ik zou dit kunnen verlengen tot:
3 jaar of 60.000km
€ 175
4 jaar of 60.000km
€ 350
4 jaar of 100.000km
€ 550
Ik rij ongeveer 35000km per jaar. Eigenlijk zit ik hier bij elke garantieverlenging overheen. binnen 3 jaar heb ik al 105.000km gereden, en binnen 4 jaar 140.000km.
Wat zouden jullie doen?
Had net een mailtje van de dealer, levering vindt waarschijnlijk in de week van 23-28 februari plaats. Door wijzigingen in de modelopties zit er gratis airco op, ik heb natuurlijk climate control gekozen, dus deze kost me geen 1400 euro, maar 400 euro. (basisprijs standaard airco is 995 en wordt dus in mindering gebracht).
Dat is nog is goed nieuws!
Kan in ieder geval niet wachten totdat ie geleverd is!
Zolang je maar in de gaten houdt dat een nieuwe auto een beetje ingereden moet worden voor hij soepel looptRoland_EM25 schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:06:
Voor mij trouwens de eerste keer dat ik een nieuwe auto koop, altijd occasion gereden dus ben benieuwd hoe dit bevalt!
Zit er nou standaard een zilverkleurige spoiler en spiegelkappen op een GT? Of heb je een andere kleur genomen? Het valt me bij vrijwel alle Twingootjes op hoe weinig mensen een andere kleur spoiler erop laten zetten. (Zei de gek met een etincelle spoiler op een etincelle Twingo)
Ik vind die zilveren dingen zo kitcherig staan op het autootje
Ik zag dat renault ook een bluetooth systeem heeft wat gelijk aangesloten wordt op het centraal display. Dit vond ik ook wel interessant, dus heb nog maar even een mailtje gestuurd naar de dealer of dit achteraf nog ingebouwd kan worden, het staat immers onder acessoires en niet onder opties.
Het lijkt alleen wel of m'n huidige twingo "aanvoelt"
Uhmmm niets.Roland_EM25 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:57:
Ik heb trouwens gelijk nog een vraagje,
Ik kan ervoor kiezen extra garantie erbij te nemen, standaard zit er 2 jaar garantie op.
Ik zou dit kunnen verlengen tot:
x jaar
Wat zouden jullie doen?
De dealer lacht zich rot. Mijn dealer, althans de verkoper, fluisterde me in om het niet te doen. Gaat er na de garantieperiode is stuk kun je volgens de Europesche richtlijnen aanspraak maken op de garantie. Ik zag ook een lijstje waarin schematisch was vastgelegd hoeveel van dat soort garantieproblemen er de eerste jaren bij hen waren. Dat waren er.. tromngeroffel..... geen.
Ik zit nu op 2,5 jaar en 46.000 probleemloze kilometers. Trek de conclusie.
[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 19-12-2008 10:20 ]
ARME AOW’er
Impry in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Mag ze van m'n moeder in de Clio zetten die we als boodschappenautootje gebruiken, zitten zo lekker!

Die rails zijn universeel, maar dat stuk eronder moet op de auto aangepast worden.
Bij Sparco en Biesheuvel hebben ze ze wel, maar allemaal 3 á 4 weken levertijd.
Iemand anders nog een idee waar te halen?
[ Voor 25% gewijzigd door Impry op 19-12-2008 19:17 ]
Er is wel degelijk een Twingo Diesel, alleen wordt die niet in Nederland verkocht. Daarvoor moet je bijvoorbeeld naar België. Hoewel ik denk dat als je zoveel rijdt dat dieselen interessant is, je wellicht beter kunt kiezen voor een grotere auto die meer is gebouwd op comfort.KappeNou schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:33:
@Roland_EM25: Waarom eigenlijk niet voor een diesel gekozen? Ja ok er is geen twingo diesel, maar toch..
Na 27.000 km de achterbanden van m'n Megane II tot op het slijtblok versleten
Volgende week 2 nieuwe... á € 200,- per stuk

Mijn zus heeft ongeveer dezelfde auto en heeft na 45k nog de helft van het profiel over. Niet dat die banden dat met mijn rijstijl zouden redden, maar 27k is wel erg snel
Ze heeft overigens een 1.9dci. Vlotte auto, maar niks geen gevoel wat betreft de wegligging.
De banden van mijn twingo waren na 30k nog als nieuw, en die hebben flink op hun donder gehad, probeer met een vlotte rijstijl maar eens zonder gepiep een bocht door te komen in zo'n auto
Het zijn Michelin premacy's, 205/50/17". Ik heb ook een 1.9 dci.
De wegligging is super, echt een kart met een dakje erop. Ik vermoed dat jouw zus gewoon kneiterhard rubber eronder heeft liggen. Gaat misschien wel iets langer mee, maar wel ten koste van wegligging en comfort dus.
De voorbanden daarentegen zien er nog spik en span uit, daar verwacht ik minimaal 60K mee te kunnen halen zonder problemen. Het is dus duidelijk de megane kwaal
[ Voor 21% gewijzigd door Den_S85 op 30-12-2008 11:41 ]
Alleen ik twijfel nog over een cruciaal ding. De auto heeft namelijk schade gehad. Zijscherm is behoorlijk ingedeukt, motorkap was een golfplaat, gril is krom, bumper heeft een put erin.
Lijkt dus op een fietser oid wat is geschept geworden. Motorkap en zijscherm zijn vervangen, eveneens de bumper. Volgens zijn verhaal was er onderhuids verder geen schade, auto is op de bank geweest en vertoonde geen afwijking en auto spoort goed. Alleen de bumperbalk is geraakt geweest, het was niet zo erg dat ie terug hoefde te worden getrokken, maar er is duidelijk wel dat op het midden gedeelte dat er plekken zijn waaruit blijkt dat ie geraakt is. De balk is verder ook niet vervangen of wat dan ook.
Ik neem aan dat dit een behoorlijk risico is?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Een kreukelaar is altijd een verhoogd risico, want een "oudere" auto kopen neemt altijd risico's met zich mee maar een auto met schade des te meer, vraag eens na wat de schade heeft veroorzaakt.
Als hij inderdaad niet krom is zal het allemaal wel loslopen, maar je hebt er al ingereden en hij spoorde goed, geen trekken aan het stuur?
En een Clio1, hoe oud is die auto precies en hoe ziet hij eruit en wat moet hij kosten, kijk eens rond op forum RTC site, veel info daar te vinden over de Clio 1.
Maar voordat ik de moeite neem om naar zwolle te gaan en eventueel nog een maand te wachten tot hij een andere kar had, leek me het wel handig of dit een risico vormde. Maar ik hoor veel dezelfde verhalen dus ik begin toch langzamerhand wat te twijfelen.
Het sturen gaat erg licht en je krijg geen informatie door over het wegdek. Het gaat wel hard de bocht om, maar verder zit er geen gevoel in. Het is absoluut geen kart, daar is de standaard veer/demp combinatie veel te comfortabel voor.masterslave schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:40:
De wegligging is super, echt een kart met een dakje erop. Ik vermoed dat jouw zus gewoon kneiterhard rubber eronder heeft liggen. Gaat misschien wel iets langer mee, maar wel ten koste van wegligging en comfort dus.
@Joopie, a.d.h.v. een verhaaltje valt zoiets niet te beoordelen. Normaal kan het niet zoveel kwaad als de bumperbalk iets verbogen is geweest. Kijk eens goed rondom de auto of alle naden netjes aansluiten.
Dus letten of hij goed spoort, niet trekt, alle panelen nog goed aansluiten en alles.
Als je van sportief houdt, en je mist de 2 achterste deuren niet, dan zou ik wachten op de Coupe (eind febr geloof ik)Mavvie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:41:
Vandaag de nieuwe Megane bij de dealer gezien, hij is toch wel erg mooi zowel van buiten als van binnen!
Zeker met dit sport pakket er bij en die velgen (17 inch)
[afbeelding]
"Mekker, blaat"
Ik zeg terecht gezien de voorganger:El-Loco schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:36:
Ik denk (maar ben biased als Renault-werknemer) dat de Laguna onderschat is. De rij-eigenschappen zijn gewoon dik voor elkaar, net als de prijs/uitrusting alsook de prijs/kwaliteit verhouding. Het is jammer dat weinig mensen het aandurven met deze auto.
Heb een model met 16.000 km als leenauto gekregen vanwege schade aan mijn eigen auto. Deze auto is een paar klassen hoger in te delen als mijn Fiat Bravo maar maakt aanzienlijk meer lawaai. Ik vind de motor (2.0 diesel, lekker vlot!) ook wat trillen maar deze is verder stil. Daarnaast is er erg veel bandengeruis en windgeruis rondom. Een electronische handrem is (ik zeg het maar gewoon) kut. Heb er een hele tijd naar moeten zoeken. De auto die ik meekreeg, spoorde niet. Week af naar links. De airco vind dat 20 graden eigenlijk 30 moet zijn (alhoewel ik moet toegeven dat ie de auto in deze koude tijden wel snel op temperatuur heeft). Daarnaast heeft de ruitenwisservloeistof sproeier het begeven, best wel vervelend als je ruiten om de haverklap te smerig zijn om doorheen te kijken. Ook heb ik een klapband gekregen vanmiddag, ligt verder niet aan de auto maar wel bijzonder vervelend bij -5. Velgen wilde niet los komen, dus moest de anwb erbij komen. Met de schlemielige krik stond de auto niet stevig genoeg om een trap tegen het wiel te geven. Jammer. Toen begaf de accu het, na een half uur MET motor aan. Niet zo leuk dus, want je kan de auto dus ook niet meer van de handrem afkrijgen, vervelend voor de sleper die mijn auto weggesleept heeft.
De snelheidsmeter is Frans. Ook jammer, wat interesseert mij een grote 130 in nederland. Ik wil een grote 120. Niet zo moeilijk om dat voor deze markt te veranderen toch? Sturen ging ook moeizaam. Leek tegenovergestelde van mijn auto: langzaam --> zwaar en bij hogere snelheden --> licht. Omgekeerde wereld?
Mijn conclusie: van mijn leven geen Renault. Twee dagen heb ik er nu in gereden. Door bovenstaande problemen kon ik mijn eigen auto niet ophalen, en moet ik tot maandag met de Renault doen: NOT. Heb verhuurbedrijf gebeld dat ze dit stuk schroot morgen terugkrijgen en wat anders voor me klaar zetten.
Voor andere Laguna bezitters: ik hoop van harte dat jullie dit soort ellende bespaard is.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Je kan stellen denk ik:woutur schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:50:
[...]
Ik zeg terecht gezien de voorganger:
[knip]heel verhaal[knip]
Voor andere Laguna bezitters: ik hoop van harte dat jullie dit soort ellende bespaard is.
geluk met de FIAT, pech met de Laguna en dat al na 2 dagen.
Maar ik ken iemand met een Bravo en die heeft hem vorige week bij de dealer neergezet met de mededeling dat hij hem weer ophaalt als hij gerepareerd is.
Voor de tigste keer wilden de schijven achter niet meer de blokjes los laten, gevolg dat blokken en schijven oververhit raakten, brandlucht tot en met in de auto.
Ik bedoel te zeggen, elke auto heeft iets de een iets meer dan de ander.
Ik ken heel veel mensen met een Megane/Laguna die al jaren en vele duizenden km's zorgeloos rond rijden.
Rij nu even tijdelijk tot maandag een Volvo V50. Vind deze toch wat degelijker hier en daar: minder poespas. Maar omdat ik hier geen 100'en kilometers mee ga rijden (wel gedaan met de Laguna) kan ik ze hier uiteraard niet gaan vergelijken.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dat zal snel veranderen de komende dagen.Zelfs de ruitenwisservloeistof heb ik nog niet bij hoeven vullen
Dit topic is gesloten.