Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Ding was uiteraard maandag niet op voorraad, net opgehaald en eronder geschroefd. Stelt niks voor dus maar zelf gedaan, montage rekende ze bij de renault een half uur voor (dus 40 euro erbij). Onderdeel zelf is al schofterig duur, 45,43! Voor een metalen plaatje met een pin waar zo'n veer omheen zit plus een hendeltje.. Dus om ze dan ook nog eens 40 euro te geven voor iets wat ik zelf in 2 minuten heb vervangen?

Maar ja, ik kan weer de kap open maken en da's bij een renault toch wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Sick Nick schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:00:
Ding was uiteraard maandag niet op voorraad, net opgehaald en eronder geschroefd. Stelt niks voor dus maar zelf gedaan, montage rekende ze bij de renault een half uur voor (dus 40 euro erbij). Onderdeel zelf is al schofterig duur, 45,43! Voor een metalen plaatje met een pin waar zo'n veer omheen zit plus een hendeltje.. Dus om ze dan ook nog eens 40 euro te geven voor iets wat ik zelf in 2 minuten heb vervangen?

Maar ja, ik kan weer de kap open maken en da's bij een renault toch wel handig :+
Gebreken horen bij auto's, zeker bij Renault want het blijft immers Franse meuk :P

Maar het plezier van de RS maakt toch weer veel goed neem ik aan, zeker als ik zie wat voor gemotoriseerde middelen je hebt bestuurd.

De Clio RS geeft je elke keer een brede grijns op het gezicht bij het vloeren van het rechterpedaaltje.

Voor de grap nog eens even mijn bevindingen vwb de snelheden in 1,2,3,4 en 5

60, 95, 130, 170, 220 ( nog niet in rode gebied) ( op de teller)

De mankementen van deze auto neem je voor lief.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Hoe bevalt de Twingo zo nu na een aantal weken?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Flame17 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:55:
[...]

Je kan stellen denk ik:

geluk met de FIAT, pech met de Laguna en dat al na 2 dagen. ;) ...al is dat ook weer niet vreemd met leen/huurauto's

Maar ik ken iemand met een Bravo en die heeft hem vorige week bij de dealer neergezet met de mededeling dat hij hem weer ophaalt als hij gerepareerd is.

Voor de tigste keer wilden de schijven achter niet meer de blokjes los laten, gevolg dat blokken en schijven oververhit raakten, brandlucht tot en met in de auto.

Ik bedoel te zeggen, elke auto heeft iets de een iets meer dan de ander.

Ik ken heel veel mensen met een Megane/Laguna die al jaren en vele duizenden km's zorgeloos rond rijden.
Helaas één van die mensen die enorm veel pech heeft met de laguna, en daarvoor juist dezelfde soort problemen met de Mégane.
Grootste probleem blijft toch de electronica. Het één na het ander dat kapot gaat. Meestal nadat het onderhoudscontract is afgelopen.
Wat is er op 1 jaar tijd kapot gegaan aan onze Laguna? Eerst verwarming, dan airco, servo van buitenspiegel, regen en lichtsensor, en nu de gps. Kleine 5000 euro om het allemaal te maken.
Bij de mégane was het ook de verwarming en op het einde begon de auto helemaal te flippen (en kon de garage niets vinden) Stond je aan de lichten stil, gaat de motor opeens toeren maken tot ver in het rood, en alleen de wagen afzetten helpt, starten en gelijk terug in het rood. Echt beangstigend.
Het is dat we te weinig voor onze laguna terugkrijgen, anders hadden we allang een andere wagen gekocht, en ditmaal geen Fransman meer maar een Duitser of Japanner.

Op zich wel jammer, want de Laguna is een mooie auto en rijdt ook best lekker, maar ja, hij moet ook betrouwbaar zijn. De nieuwe zou dat dit keer wel zijn, maar na 2x durf je dat risico toch niet meer te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door memento__mori op 13-01-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Impry schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:35:
Hoe bevalt de Twingo zo nu na een aantal weken?
Heel goed!

Het is geen Clio RS172, maar hij rijdt lekker, stuitert ietsje meer dan de Clio maar dat komt door cup-chassis, stuurt daarentegen wel scherper en directer, ligt als een blok op de weg in de bochten, nog meer dan de Clio.

Is gezien gewicht en pk's toch wel redelijk snel en menig wenkbrauw zien ophalen dat de Twingo zo rap is....huh.......is dat een Twingo??

Shiftlampje zie ik bijna dagelijks en heb zelf in 4 tot 170 (shiftlampje brand dan) kunnen doorhalen op stukje snelweg.

Verkoper van de dealer waar hij vandaan komt heeft zijn Twingo in Belgie op de 210 gehad ( teller).

Ben nu in afwachting van de orginele RS spoiler en eventueel een tjippie.

Ondertussen alweer 5500 km op de teller vanaf Oktober 2008

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:55
Ik ben echt een autoleek, maar ik wilde toch ergens m'n verhaal kwijt en hoop dat ik hier een beetje goed zit ;)
Ik had problemen met mijn Renault Megane Scenic (uit '98, van m'n pa), waarvan de kachel het niet meer deed (blies alleen maar koude lucht). Ik woon nog niet zo lang in Utrecht, dus heb daar een Renault garage gezocht en die vertelden me dat de radiateur moest vervangen worden. Nadat dit gebeurt was (kosten ~300 euro), deed de kachel het op de terugweg, maar de volgende dag dat ik de auto startte was het weer alleen maar koude lucht. Weer terug gegaan, onderzocht, was de thermostaat blijkbaar ook niet goed en die ook vervangen. Dit viel dan zeg maar nog onder garantie, dus ik hoefde alleen het onderdeel te betalen. Echter, hetzelfde verhaal weer, ik rijd naar huis, kachel doet het, de volgende dag weer alleen maar koude lucht.
Weer terug naar de garage en na intens onderzoek blijkt dat de koppakking lekte, die overigens 1 of 2 jaar geleden nog vervangen was bij een andere garage. Kosten nu 1250 euro :|

Is dit een normale gang van zaken en normale prijs?
Ik had nog de hoop dat dit allemaal onder de garantie viel van "Jullie claimden dat mijn kachel gemaakt was, maar het was niet zo". Nu zien ze dit blijkbaar als een nieuw probleem en rekenen ze het volle pond.

Ik ga nog proberen de bon van die vorige koppakking reparatie te vinden, wellicht dat ik nog ergens wat kan claimen... (geen goed begin van de dag dit :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Klinkt allemaal erg goed ja! d:)b Mooi om te horen dat je toch geen spijt hebt van 'een stapje terug'.
Veel plezier er nog mee! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Asjeblieft zeg.. wat een beauty!

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MganeCoupwit.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mavvie op 17-01-2009 19:22 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die achterkant is wel heel erg scirocco? Maar hij ziet er wel dik uit, de voorkant is erg netjes! Mooie lijnen ook over de motorkap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Sick Nick schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:28:
Die achterkant is wel heel erg scirocco? Maar hij ziet er wel dik uit, de voorkant is erg netjes! Mooie lijnen ook over de motorkap :)
Achterkant doet mij nogal Astra/Corsa achtig aan. vrijwel een 1 op 1 kopie

Niet dat ik het lelijk vindt, integendeel zelfs :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

gewoon erg strak, ben benieuwd naar de RS ( Alpine) versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, eindelijk eens wat tijd om een wat beter verhaal te tikken.
Waar ik gewoon benieuwd naar ben is of dat de schade waarmee deze auto is aangeschaft erg is, en of deze die 1200 euro waard is. Opzich qua onderhoud is hij in perfecte staat, hoop dingen vervangen en qua roest zit het ook snor. Is van een renault monteur die echt verstand van zaken heeft blijkbaar dus het is niet zo dat ik het niet vertrouw.

Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/373010663_6_qZ7n.jpg
Zo heeft hij de auto aangekocht, als een inruiler op een nieuwe auto en hij kon hij zo krijgen van zijn werk.
Behoorlijk wat gekreukeld dus.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/Fotos-0041.jpg
Zo zag het onderhuids eruit.
Balkje is rechtgeklopt, maar hoefde niet rechtgetrokken te worden.
Hij is op de bank geweest en alles en vertoonde geen afwijking.

De auto ziet er op dit moment zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/1217092712-770.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/1229972730-720.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/1229972778-420.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/1217092969-60.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/305846766_6_woOt.jpg
2 krassen aan de bijrijders kant:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/Fotos-0141.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/Fotos-0142.jpg
Verder ziet het interieur er nog netjes uit, bekleding en alles is nog heel, r19 sportstuur, en verder totaal geen luxe. Audio zit er ook niet bij als ik hem koop.
Enigste is dat er geen toerenteller inzit, maar is in te bouwen als het meezit. Geen cv, is opzich ook wel iets voor te vinden. Elektrische ramen, tja jammer maar zal ik niet missen. Deurbakken zijn wel lelijk geworden en hoedenplank heeft gaten erin...
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/Fotos-0146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/Fotos-0145.jpg

Verder zitten er nog de standaard speakers in het dashboard, zullen wel een kleine maat zijn zodat ik beter de 13cm's die ik heb liggen in de deuren kan bouwen, dat word of met een grilletje inbouwen, of zoiets maken:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Clio/Clio16v_13.jpg
Iemand een idee hoe groot deze speakermaat is, (bestelnummer heb ik) en of dat past op mijn deurpanelen?

Verder tja, heb het meeste wel verteld, zit veel geld in het onderstel, onderhoud en dat soort dingen. Net nieuwe dure yokohama banden, leuk uitlaatje. Opzich super leuk ding, 1,5 ton gedraaid inmiddels dus ook niet echt extreem veel. Mja ik zou toch graag wat advies willen...

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 18-01-2009 14:48 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind het best veel geld voor een niet echt snelle maar wel oude auto. Ongeacht het schroefset of wat dan ook. Die schade aan de voorkant stelt niet zo heel veel voor. Daar kan je nog wel een keer een slooponderdeel in zetten.

* Gisae heeft overigens nog steeds geen nieuwe renault ;(
Klote BMW's, beetje mij mijn clio afpakken :(

Kwam net deze tegen op marktplaats:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/c/25/RUB2KB6BGbAh2DqKkHvHbg==.jpg
Snif :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Gisae op 19-01-2009 18:37 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Auwtsch, zonde van die phase 1 willie... :(

Oja, zo'n spoilertje maar dan in t zwart en die volledig strakke stootstrips wil ik ook nog wel op die clio. Denk toch dat ik hem zeker ga halen over een tijdje als die kerel een andere auto heeft. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een kick, zit toch langzaam verder te kijken, aangezien die clio hierboven nog even kan duren omdat die kerel nog geen andere auto heeft gevonden. En ik eigenlijk wel langzaam maar zeker mijn 1e auto wil hebben.

http://www.speurders.nl/o...clio-1-8-rt-44306018.html
Deze heb ik nu dus op het oog, leuk ding, buitenkant erg netjes, interieur netjes, en een wat luxere uitvoering met sport interieur, keurig ding dus. Alleen de km stand...

Wat is daar het nadeel van, waarop moet je letten bij aanschaf en welke (dure?) onderhouds kosten kunnen eraan zitten komen en wat moet er bij deze km stand gedaan zijn?
En is het opzich wel handig om een clio 1 uit 91 met deze km stand te kopen?

En waar moet ik naar vragen, waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Distributieriem
Olielekkage bij blok
Koppeling goed testen bij proefrit
Roest bij de wielkasten achter
Veren/dempers
Uitlaat

De standaard dingen zeg maar.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, koppeling is gewoon in een hoge versnelling laten komen en dan moet ie uitvallen.
Veren en dempers, hoe merk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Zompig weggedrag, deinen. Druk een paar keer op de auto, veert ie een paar keer op en neer dan zijn ze stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, duidelijk. :)

Dankjewel. Iemand hier die trouwens weet of een 16v uitlaat ook onder een gewone 1800 past, en gewone 15 inch 4x100 velgjes onder de clio? Anders heb ik daar al wel wat leuks voor op het oog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 12:02
Uitlaat weet ik zo niet. Voor de velgen moet je de volgende maten in de gaten houden:

Steek 4x100
Naafgatdiameter 60,1
Alles tussen de 5,5 en 7,5J
ET waarde rond de 36

De ET waarde mag verschillen tussen de 40 en 30 om ze zonder gehannes onder de clio te krijgen.
Onder de clio past 14" t/m 17" zonder aanpassingen

[ Voor 17% gewijzigd door Breaker op 26-01-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Edit: dank jullie allemaal zeer voor jullie hulp en alles! De rode clio van bovenaan de pagina is het niet geworden, duurde allemaal steeds langer en kreeg geen duidelijkheid maar meer twijfels, en toen op een gegeven moment de woorden koppakking niet fris en koppeling schokt vielen was de maat vol.

Toen druk op zoek naar wat anders. Tja, wat dan, clio is leuk maar opzich wel wat klein met 1 meter 95 en met de sport interieurtjes kon ik knipperlicht aanzetten met mijn knie, dus nee. Nog naar een laguna zitten kijken maar dat is echt veels te duur, andere auto's nog bekeken maar onder de 2000 euro is er niet veel.

En tja, toen kwam ik deze tegen op rtc. Bordeaux rode renault 19 uit '95, 1400 energy motor, dus lekker zuinig en oerbetrouwbaar.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/ons_008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/ons_011.jpg
Oude foto's inmiddels dat wel, krijg van de week nieuwe binnen. Post ik hier dan ook nog wel even.

Hij is wat verlaagd, inmiddels voorzien van andere 16 inch velgjes die er wat beter bij staan, dikke sigaar als uitlaat, spoilertje, volledig renault 19 16v zwart leder interieur, espace lip aan de voorzijde, audio voorbereiding ligt erin, etc. Nog een k&n luchtfilter, en verder zo goed als orgineel, en maar goed ook. :)

Technisch gezien ook goed, keihard, en rotte wielranden zijn vervangen en bijgespoten (renault kwaal blijkbaar), koppakking met distributieriem vervangen vanwege de km stand van 2 ton en een koppakking die iets lekte (km stand is geen probleem bij deze blokken volgen diverse mensen mits goed onderhouden), keurig onderhouden is hij zeker en loopt als een tierelier blijkbaar. _/-\o_

Leuk ding, betrouwbaar, zuinig, en ziet er goed uit en is nog goed sportief ook!
Ook aardig ruim van binnen en goed comfortabel, ben er best blij mee.

/me Joopie is happy *O*

Alleen even geduld hebben tot de 21e... :z

[ Voor 89% gewijzigd door Joopieboy op 27-01-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

sportief en een turboloos 1.4 blok? Denk dat je het voornamelijk bij betrouwbaar en zuinig moet zoeken, met het verlaagde onderstel zal ie wat beter door de bochten gaan dus kan je later remmen maar echt sportief zoals een 19 16v zal het natuurlijk niet zijn. Maar toch een leuk autotje, van buiten niet al te versjonnied en gelukkig andere velgen eronder. Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankje, dat laatste wat je zegt van betrouwbaar en zuinig is ook waar ik vooral op zocht, maar de buitenkant is erg mooi, uitlaatje eronder en wat lager, geeft toch wel meer fun met autorijden als een standaard brik zoals een fiesta waar mijn vader mee aankwam. :')
Beetje audio erin, en vooral de stickers eraf en dan is hij goed!

Zal binnenkort eens foto's posten als ik nieuwe binnen heb, of ik maak ze zelf volgende maand. :)
Heb er iig veel zin om met deze km's te gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:11
Congratz! Ik had al een mwoa-mwoa gevoel bij het Clio-verhaal.
Hier heb je veel en veel meer aan.

Wat ik me afvraag, welke velgen komen er nu onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankje, ben er zelf ook wel gelukkiger mee! :)

Hier komen als ik mijn niet vergis gewone 6 spaaks 16 inchers eronder, dus niet die extreme afgrijselijke dingen als er nu onder zitten. Zal wel foto's posten als ik ze heb. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Ben benieuwd! Gister telefoontje gekregen dat ik volgendeweek mijn twingo 1.2 dynamique op mag halen 8)
Als ik 'm heb zal ik wat ervaringen posten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ah leuk, die twingo's zijn ook leuke auto's! :)

Alleen voor mij echt veels te klein...
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dikke cross post en kick allert!

Zo, tijd voor nieuwe foto's, nu ook van het interieur en met de 'nieuwe' velgen (rial 16inch):
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/dirk_116.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/dirk_109.jpg
En een foto van in de wasbox:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/dirk_118.jpg
Dikke sigaar :7
En nog een om het af te leren:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/dirk_120.jpg
Ben er best wel blij mee, jammer dat ik 3 weken van te voren vrij moet vragen op mijn werk en nu nog iets meer als 2 weken geduld moet hebben. }:|
Maar goed, nog even geduld, woei! *O*

1e wat ik wil zijn in kleur meegespoten spiegels, en verder zie ik het wel. Velgen zijn iig een stuk netter en beschaafder als die 5 spaaks andere dingen.
En oja, gele h4 lampjes voor in de koplampen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Gefeliciteerd man, dat is zeker nog een hele nette 19 :)

Als je een nette, goed onderhouden 19 hebt blijft het toch eigenlijk een hele tijdloze auto, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Danku, maar zijn idd best tijdloze auto's, zeker de phase 2. :)

Beetje in kleur meegespoten onderdelen erop en het valt niet meer op dat ie 14 jaar oud is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

Ik loop al een tijd te roepen dat ik absoluut geen Renault wil gaan rijden bij mijn volgende auto (ervaringen huidige Megane), maar vandaag heb ik een hele dag in de nieuwe Laguna gereden en ik moet bekennen dat het toch wel een erg gave auto is om in te zitten. Het uiterlijk vind ik niet denderend (was een HB), de station vind ik net wat meer hebben, maar stiekem is de Laguna toegevoegd aan mijn wishlist....

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Zo.. Binnenkort ga ik hier ook bijhoren!
Ik ga vandaag de nieuwe Renault Megane Coupe bestellen.

Afgelopen zaterdag in de onderstaande een proefrit gemaakt, en ik was sowieso al verliefd op het design, maar hij rijdt ook nog eens fijn! Het enige twijfelpuntje wat ik heb zijn de technische problemen. Ik ken veel mensen die een Renault rijden, en die toch wel wat technische mankementen hebben.. Ik hoop écht dat dat gedoe nu over is.

Onderstaande is donkerblauw, en ik wil de zwarte versie hebben.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3318/3278106865_f081d2fcbd.jpg

Nog wat andere plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://photo.netcarshow.com/Renault-Megane_Coupe_2009_photo_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photo.netcarshow.com/Renault-Megane_Coupe_2009_photo_09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat ziet er héél goed uit. Feli alvast. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

ik heb m'n auto (Renault Laguna uit 2002) bij een Renault garage neergezet om wat punten te laten bekijken die ik graag gerepareerd wilde hebben. Sommigen moeten gewoon (defect raam), andere zijn gewoon ergernissen...maar de rekening is zo'n kleine 1100 euro!

Is dit normaal? Moet ik een second opinion bij een 'gewone' garage gaan halen?

Hieronder de punten met de prijs in euro's erachter (incl btw/werkloon):

- start-knop vasthouden om auto te starten ipv 1 x drukken: 283
- leeslamp niet aan wanneer bestuurdersportier geopend wordt / pieper wanneer licht aan bij uitstappen: 206
- verlichting airo doet het niet (soldeerwerkje): 61
- klak-geluid bij openen bestuurdersportier (moest iets aan ophanging vervangen worden dacht ik?): 81
- pasagiersraam defect: 374 --> deze vind ik wel enorm prijzig

- kosten tot nu toe voor diagnose auto: 86

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Heb zelf altijd vanaf mijn 18e tot nu toe met heel erg veel plezier een renault Twingo Liberty (1997 130k) gereden.
met nagenoeg alle opties erop (schuifduik,elektrische ramen,elek spiegels, airco,dubbele airbag,radio cd etc.)
Moet nu vanwege een leaseauto helaas afscheid nemen van mijn twingo.

Iemand tips waar ik deze auto het beste kan verkopen?

Ook wil ik in de toekomst voor rond de 30 k mogelijk een mooie renault gaan leasen, ideaal lijkt mij de laguna. Echter ben ik bang dat zo'n auto rijden met de huidige leasetarieven onmogelijk is.
Rijd nu tijdelijk in een opel astra, maar wat zijn die stoelen toch teringhard!
De Twingo zat 10 x lekkerder en was qua ruimte geeneens zoveel kleiner, ( met name voorin)

[ Voor 0% gewijzigd door MrN op 16-02-2009 12:45 . Reden: niet volledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Boy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:07:
ik heb m'n auto (Renault Laguna uit 2002) bij een Renault garage neergezet om wat punten te laten bekijken die ik graag gerepareerd wilde hebben. Sommigen moeten gewoon (defect raam), andere zijn gewoon ergernissen...maar de rekening is zo'n kleine 1100 euro!

Is dit normaal? Moet ik een second opinion bij een 'gewone' garage gaan halen?

Hieronder de punten met de prijs in euro's erachter (incl btw/werkloon):

- start-knop vasthouden om auto te starten ipv 1 x drukken: 283
> technische aanpassing in boordcomputer lijkt me, kan prijzig zijn.

- leeslamp niet aan wanneer bestuurdersportier geopend wordt / pieper wanneer licht aan bij uitstappen: 206
> Ik ken de Laguna niet erg goed, maar vaak kun je het leeslampje toch op standje 'uit' zetten ipv 'aan bij openen deur' ?

- verlichting airo doet het niet (soldeerwerkje): 61
> Bij een 'gewone garage' waarschijnlijk een stuk goedkoper indien fantsoenlijk bereikbaar.

- klak-geluid bij openen bestuurdersportier (moest iets aan ophanging vervangen worden dacht ik?): 81
> Geen idee, gewone garage vragen. Maar klinkt niet duur voor ophaning vervangen.

- pasagiersraam defect: 374 --> deze vind ik wel enorm prijzig
> Ze moeten heel de binnenkant van de deur vervangen, dat ben ik nog nooit tegengekomen. Ze kunnen hem wel goedkoper maken door hem niet mer electronisch bedienbaar te maken, maar of je dat wil in een Laguna..

- kosten tot nu toe voor diagnose auto: 86
Nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

thnx voor je commentaar!

ik denk dat het uurloon daar best hoog is: zo'n 82 euro. Ik ga 'm straks ophalen en eens voor een second opinion bij een andere garage...

ik had gedacht van als ik tussen de 500 en 600 euro kwijt ben, wil ik het wel allemaal overwegen, maar bijna 1100 vond ik wel erg veel...

dat 'uit-zetten bij openen' stand bedoel je ergens in de electronica of via dat knopje bij de lamp?
Hij heeft het wel eens gedaan, maar dat sporadisch als ik mazzel had...het was iig een defect van iets in de deur hadden ze geconstateerd...(bij alle andere portieren ging deze lamp wel aan)

[ Voor 25% gewijzigd door Boy op 16-02-2009 13:50 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na een hoop km's te hebben gereden staat mijn renault 19 voor de deur!
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010785.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010788.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010793.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010782.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010825.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010819.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010835.jpg
Ding is erg netjes, ooit nog eens wat roest bijwerken, maar verder is ie goed.

Pookhoes en pookknop (volgens mij van een 16v en leder) zijn toch wel versleten en moeten eens vervangen worden. Zit een wit dopje boven de achteruit op het dak en daaronder zit een gaatje zonder wat eronder, en zijn er ook nog wel zat dingen.
En ik krijg de parrot niet ingebouwd vanwege de gebrekkige ruimte achter in het dashboard. :+

Verder top auto, rijd heerlijk maar is wel even wennen haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Vraagje: zitten hier rijders van een Laguna III (Grand Tour)?

Vanmiddag een proefrit gemaakt en het was eerlijk gezegd echt een fijne auto. Zat lekker, reed best okee (heel comfortabel, qua gevoel had het een beetje direkter gemogen). 2.0 dCi 130, fijne motor met voldoende power en een redelijk snelle gasreaktie (vooral in vergelijking het de Peugeot en Volvo). En, misschien wel het belangrijkste: heel stil. Minstens zo stil als de Passat Bluemotion en bijna als de 318d. Que leaseprijs valt de auto me ook wel mee, vooral de Selection Business.

Blijven twee vragen over:
- waar zitten de ISOFIX aanluitingen? Alleen achter of ook rechtsvoor? (vergeten aan de dealer te vragen)
- het is hopelijk toch niet zo'n pechkampioen als de Laguna II? Op internet is er nog niet veel te vinden over de problemen met de Laguna III, maar dat kan ook komen omdat het een vrij recent model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

t_captain schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:59:
Vraagje: zitten hier rijders van een Laguna III (Grand Tour)?

Vanmiddag een proefrit gemaakt en het was eerlijk gezegd echt een fijne auto. Zat lekker, reed best okee (heel comfortabel, qua gevoel had het een beetje direkter gemogen). 2.0 dCi 130, fijne motor met voldoende power en een redelijk snelle gasreaktie (vooral in vergelijking het de Peugeot en Volvo). En, misschien wel het belangrijkste: heel stil. Minstens zo stil als de Passat Bluemotion en bijna als de 318d. Que leaseprijs valt de auto me ook wel mee, vooral de Selection Business.

Blijven twee vragen over:
- waar zitten de ISOFIX aanluitingen? Alleen achter of ook rechtsvoor? (vergeten aan de dealer te vragen)
- het is hopelijk toch niet zo'n pechkampioen als de Laguna II? Op internet is er nog niet veel te vinden over de problemen met de Laguna III, maar dat kan ook komen omdat het een vrij recent model is.
De Estate Select Business staat ook bij mij hoog op de lijst. Ik wilde eerst niet eens aan Renault beginnen, maar heb 2 dagen in een Estate gereden, ook de 130pk uitvoering en ben er zeer te spreken over! Nu hopen dat ik snel mijn auto uit mag kiezen. Ben bang dat het nog een half jaartje gaat duren.

Voor zover ik weet zijn de problemen uit de vorige versies allemaal verholpen. Ik hoor er in elk geval vrijwel niks over.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Smarron schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:15:
[...]

Voor zover ik weet zijn de problemen uit de vorige versies allemaal verholpen. Ik hoor er in elk geval vrijwel niks over.
Ik lees op Autoweek toch wel weer wat dingen die te denken geven. Linkje: http://www.autoweek.nl/fo...4,3532508,3934942,page=34

Mijn indruk is dat de ernstige problemen van de Laguna II waarmee mensen stil kwamen te staan toch wel een beetje tot het verleden behoren. Maar inderdaad die kleine dingetjes nog wel opspelen. Airco die zich slecht laat regelen is naar ik heb gelezen verholpen in de actuele software. Iemand had ook een probleem met een niet werkende limietstand op de cruise control, niet ernstig maar lijkt mij knap vervelend. Ik rij meer dan de helft van de tijd met zo'n limietstand, zou ik niet graag missen.

Ook vond ik de interieurdelen niet netjes op elkaar aansluiten. Op zulke punten wekte de Laguna dezelfde indruk als de 307SW die ik nu rij. Die rijdt ook redelijk probleemloos, maar bijvoorbeeld een cruise control die vaak haperde komt me erg bekend voor. (Dat is op de 307 opgelost door de remlichtsensor te vervangen) Een ander probleem wat ik heb gelezen over de Laguna is een carkit die aan de andere kant slecht te verstaan is. Is ook bekend terrein voor mij.
Het is allemaal niet ernstig, maar het laat wel het gevoel achter dat het allemaal wat gammel is, en dat doet wel een beetje afbreuk aan de beleving van de auto.

Aan de andere kant, misschien ben ik gewoon te kritisch. De dCi 130 Selection Business is en blijft wel een heleboel auto voor je geld.

Weet iemand trouwens het verschil tussen de standaard radio / navigatie van de Selection Business en het Cabasse systeem? In de demo-auto zat een Cabasse audiosysteem met DVD navigatie. De navi-DVD zat in een aparte lezer in het dashboardkastje. Ik vraag me af of dit bij het standaard systeem ook zo is geregeld, of dat de navigatie CD in de radio moet worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Even een crosspost:

Gisteren een nieuwe Scenic opgehaald, de vorige Scenic was af. En waarom dan weer een Scenic? Omdat hij beviel en mijn vrouw dus nog wel 1 wilde. Dat mocht van mij alleen als hij een stuk beter zou zijn dan onze vorige. En dat is hij:

http://www.scenic-rx4.de/memberpics/carsten/Scenic-RX4_2.jpg
http://www.scenic-rx4.de/memberpics/carsten/Scenic-RX4_5.jpg
(overigens niet mijn auto, wel zelfde kleur)

Hij is langer, hoger, breder, nieuwer, heeft airco, heeft 50pk meer (140pk), heeft 4-wielaandrijving, 16" lichtmetaal, enz, enz. Het is 1 van de meeste uitgebreide Scenics qua opties.

* André is er blij mee

Ik vind het er cool uit zien, plus de uitrusting is dik in orde. Dat tezamen met de 140 pk heeft mij doen besluiten deze te kopen ;) De gewone Scenic is ook prima, maar als je dan hier tegenaan loopt... :)

En ja, ik weet dat dit een smaakgevoelige auto is :X :P
Maar dat er maar 500 van naar Nederland gehaald zijn maakt hem redelijk exclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, leuk al die luxe en alles, geen slechte auto's, rijden ook goed en je hebt lekker overzicht.

Maar WAAROM in godsnaam de rx4, volgens mij vind 80% van de nederlanders dat echt butt ugly, waaronder ik. Lelijk plastic erop in nog een verschillende kleur van de rest ook, kom op. Dat plastic is standaard bij suzuki's en die merken omdat het te duur was om plastic mee te spuiten bij budget auto's, en jij betaald ervoor om in een verhoogde scenic te rijden met plastic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Epsilon

Joopieboy schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:36:
Ok, leuk al die luxe en alles, geen slechte auto's, rijden ook goed en je hebt lekker overzicht.

Maar WAAROM in godsnaam de rx4, volgens mij vind 80% van de nederlanders dat echt butt ugly, waaronder ik. Lelijk plastic erop in nog een verschillende kleur van de rest ook, kom op. Dat plastic is standaard bij suzuki's en die merken omdat het te duur was om plastic mee te spuiten bij budget auto's, en jij betaald ervoor om in een verhoogde scenic te rijden met plastic? :+
Ik had jouw post nog niet gelezen en dacht exact het zelfde.

Waarom uberhaupt een 4x4 scenic? Het is geen off-road auto, al probeert hij dat wel te laten lijken. In de praktijk betekend dit dat je:
- Meer wegenbelasing betaald omdat ie zwaarder is
- Handling naar zn grootje gaat aangezien hij nu veel te hoog is
- Verbruik omhoog (hoger/zwaarder/meer wrijving)
- De onderdelen veel duurder zijn dan normaal aangezien je bijvoorbeeld abnormale banden hebt
- Je verslagen ten ijs komt als je denkt dat je een off road hebt gekocht
- Je voor lul rijdt, want 95% van de mensen vind dat ding lelijk met het volgende punt als gevolg:
- Bij inruil krijg je er %%% voor terug

Voor wat?
- Hogere zit voor overzicht?
- Makkelijker instappen?

Sowieso ben ik niet voor de hoge 4x4's omdat het in het dagelijks verkeer geen extra nut heeft. Maar een X5/Q7/RangeRover kan ik in dat opzicht nog wel begrijpen, hoe nutteloos de reden ook is. Maar de Scenic 4x4 (en volgens mij heeft citroen er ook 1) snap ik _niet_.

Ik respecteer je mening (of die van je vrouw, want ik geloof niet dat je zelf die auto wilde?) :). Maar Ik deel hem absoluut niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik gok op 2 dingen waarom deze Scenic:

1 is smaak, 2 is praktisch en voor het gemak een 3e reden, exclusief misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Als je iets lelijk vindt betekent dat niet dat heel NL dat vind ;) Er wordt gepraat alsof men feiten neerlegt. En waarom zou een X5/Q7 wel mogen, maar een Scenic niet, dat ontgaat me een beetje? En natuurlijk is het geen offroad, het is hooguit handig in sommige onverharde situaties.

Maar buiten de 4x4 om is het ontzettend handig om de kids er zonder te bukken in te zetten. En voor mijn zwangere vrouw is dat echt ideaal. Daarbij is het overzicht lekker en comfort prima. En de handling gaat niet naar de klote, die is precies wat je van een hoge auto kan verwachten.

Qua kosten voor onderdelen (alleen de banden zijn groter) valt het mee, en die paar centen wegenbelasting maakt me niets uit. En dat plastic, tja, dat is een smaakdingetje, ik vind het wel praktisch.

En het voor lul rijden, wederom smaak en geen feit.

[ Voor 3% gewijzigd door André op 08-03-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ben ik bang dat het niet een auto is die met verstand is gekozen, of iig niet zelf is gekozen en meer door gevoel. Maar goed, ik hoop dat je er zelf een hoop plezier mee en aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Joopieboy schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:34:
Dan ben ik bang dat het niet een auto is die met verstand is gekozen, of iig niet zelf is gekozen en meer door gevoel. Maar goed, ik hoop dat je er zelf een hoop plezier mee en aan hebt. :)
Zo zou je alles op gevoel kunnen gooien, want als je echt verstandig bent koop je een kilometersmakende belastingvrije zuinige Volvo 240 op G3. Alles is zelf te repareren, je hebt weinig kosten en ruimte zat ;)

Wij wilden een ruime auto, en of dat een gewone Scenic of deze moest worden maakte me niets uit. Kostentechnisch zal het niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

André schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:30:
Maar buiten de 4x4 om is het ontzettend handig om de kids er zonder te bukken in te zetten. En voor mijn zwangere vrouw is dat echt ideaal. Daarbij is het overzicht lekker en comfort prima. En de handling gaat niet naar de klote, die is precies wat je van een hoge auto kan verwachten.
Ook zwanger lijkende mannen weten een hoge instap zéér te waarderen zo kan ik je verzekeren. :)

Ik ben wel erg benieuwd of de huidige aanschafprijs door de exclusiviteit veel verschilt van een standaard Scenic. Zo ligt de nieuwprijs van de nieuwe Conquest zo'n € 1.100 boven de prijs van hetzelfde type vlak daaronder en die is géén 4WD maar oogt alleen wat bruter.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Joopieboy,

Wat was jouw reden ook alweer om de Renault 19 1.4 8V aan te schaffen?.......kosten of de looks, of toch de pit die in die auto zit.

Zie je, ergens iets van vinden is oke, maar doe het niet af als een feit.

Btw, leuke Scenic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb hem gekocht omdat ik een r19 zowiezo een leuke auto vind, de 1400 energy is lekker zuinig dus lage kosten als beginner in de maand, en de lederen bekleding en alles is wel erg leuk. :)

Maar goed, over smaak valt niet te twisten dat is waar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

André schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:30:
Als je iets lelijk vindt betekent dat niet dat heel NL dat vind ;) Er wordt gepraat alsof men feiten neerlegt. En waarom zou een X5/Q7 wel mogen, maar een Scenic niet, dat ontgaat me een beetje? En natuurlijk is het geen offroad, het is hooguit handig in sommige onverharde situaties.

Qua kosten voor onderdelen (alleen de banden zijn groter) valt het mee, en die paar centen wegenbelasting maakt me niets uit. En dat plastic, tja, dat is een smaakdingetje, ik vind het wel praktisch.

En het voor lul rijden, wederom smaak en geen feit.
Dus die is wel slechter dan zijn normale tegenhanger ;).

Mat plastic zijkant als praktisch bestempelen gaat me wat ver. De hoogte om kids erin te zetten is dat dan weer wel.

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, en zeg ook niet dat je hem niet mooi kan/mag vinden. Ik zeg dat het gros dat niet vindt en ja, dat is mag je wel degelijk als een nadeel bestempelen.

Maar plz, je gaat me niet zeggen dat je het verschil niet ziet tussen een 4x4 scenic en een X5/Q7 :).

Mij ontgaat me overigens volledig waarom je voor deze auto hebt gekozen ipv bijvoorbeeld een jap of zijn 2wd zusje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Soms zou ik ook wel van die plastic platen rondom willen, scheelt een hoop deuken van mensen die hun deur gewoon open flikkeren op een parkeerplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Iemand in me straat heeft er ook 1. Ik moet zeggen in de kleur dat die hem heeft ziet het er nog aardig uit. Ik dacht dat het deze kleur was oid:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoreview.ru/new_site/year2001/n16/market/800/Rx4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://katalog-automobilu.cz/img/renault-scenic-rx4-1-9-dci-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://irishcar.com/ICOimages/scenicrx41.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 09-03-2009 23:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02

djidee

Mr. Slungel

Ach, het is weer wat anders dan een standaard scenic... Ik vind het wel een leuke wagen, juist om de looks.. Gewoon even anders, en het feit dat het geen echte offroader is maakt niet uit

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Dit topic even een klein schopje geven ;)

Mijn Clio is vandaag verlaagd :) 35mm rondom!

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/fotoalbum/MijnClio/verlaging/dsc_4234.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/fotoalbum/MijnClio/verlaging/dsc_4235.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/fotoalbum/MijnClio/verlaging/dsc_4237.jpg

Tevens de trekhaak eraf gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nette clio! :D
Die kleur vind ik stiekem ook wel erg super.

Hopelijk kan ik zoiets over een paar jaar betalen, lijkt me wel erg leuk. :)

Wat voor motortje zit erin en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Die verlaging staat goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mooi zeg! Erg gaaf geworden met die verlaging.
Merk je veel verschil in rij-eigenschappen na de verlaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Joopieboy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:52:

Daar kan RDW je mee helpen:

Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cm3
Vermogen 79 kW

Clio 1.6 16V, is gewoon een lekker strak en best wel rap sturend autootje, heb dit type ook voor zeg maar 3 jaar gereden.......mooie kar btw, verlaging staat hem goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben verliefd!

ik zag gister in Top Gear de Avantime en na nader onderzoek: die wil ik!
mooi ding! nog een beetje duur tweedehands maar voor later lijkt me prima wagen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3008/3041824330_1c10d1f091.jpg?v=0
apart design, 2 deurs (!), grootste pano dak ever (1m2), geen raamstijl in het midden. Echt maf! maar cool.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Joopieboy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:52:

Er zit idd zoals genoemd een 1.6 16v in, lekker rap, en rijd heerlijk, na verlaging wel iets stugger maar nog steeds comfortabel genoeg! :) Ben ook erg tevreden met de kleur, vreemd maar wel lekker ;)
Tnx :)
Impry schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:44:
Mooi zeg! Erg gaaf geworden met die verlaging.
Merk je veel verschil in rij-eigenschappen na de verlaging?
Zoals hierboven, hij is iets stugger maar nog steeds genoeg comfort :)
Flame17 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 07:22:
[...]
Clio 1.6 16V, is gewoon een lekker strak en best wel rap sturend autootje, heb dit type ook voor zeg maar 3 jaar gereden.......mooie kar btw, verlaging staat hem goed :Y
Hij is zeker rap en stuurt goed :) tnx :)

Heb tot nu toe nog niet erg veel aan de auto gedaan:

- Verlaging 35mm
- Andere velgen, origineel Renault/OZ 16"
- Witte knipperlichten
- RS spoiler 2e hands en in kleur laten spuiten

Meer zal er ook niet aan gebeuren, zit genoeg geld in al ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Breaker op 14-03-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jazzper schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:42:
Ik ben verliefd!

mooi ding! nog een beetje duur tweedehands maar voor later lijkt me prima wagen.

[afbeelding]
apart design, 2 deurs (!), grootste pano dak ever (1m2), geen raamstijl in het midden. Echt maf! maar cool.
Avantime is gaaf ja, al is het maar omdat het ding alle vormen van logica ontbeert. Jammer dat er maar zo weinig van gemaakt zijn maar ja, dat futuristische design in combinatie met het vage marketingverhaal (mpv-coupé crossover 8)7) trok niet echt veel kopers, terwijl de productiekosten met dank aan de complexe deurconstructie nogal hoog lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja er zijn 229 Avantime's verkocht in Nederland... houdt niet over.

maar nu het mooiste. Ik heb nog nooit (bewust) zo'n Avantime gezien. Gister zie ik hem op Top Gear en vandaag (!) kom ik er accuut een tegen op straat..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Jazzper schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:05:
ja er zijn 229 Avantime's verkocht in Nederland... houdt niet over.

maar nu het mooiste. Ik heb nog nooit (bewust) zo'n Avantime gezien. Gister zie ik hem op Top Gear en vandaag (!) kom ik er accuut een tegen op straat..
Je ziet ze idd zelden :).

Ik zie ze het vaakst bij de dealer als ik weer es originele onderdelen moet hebben voor de clio :P. Die zijn helaas failliet nu (van de Boom Tilburg en nog aantal vestigingen).

@ Clio hierboven.

Had zo de showroom uit kunnen komen :). 16" staat gewoon het mooiste onder een clio. 17" is gewoon overdone.

[ Voor 11% gewijzigd door Epsilon op 14-03-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh lol hier hoor ik ook bij... hoeveel moet je er bezitten om erbij te mogen horen ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Breaker schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:10:

Meer zal er ook niet aan gebeuren, zit genoeg geld in al ;)
Dat klinkt bekent hihi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik zie de Avantime in omgeving R'dam toch wel regelmatig rijden. Ikzelf vind het ook wel een hele mooie auto. Groot, maar toch een coupe. Maar ja, het vrouwtje wil er niet aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er staat er altijd een in Maassluis. :)

Op www.autoweek.nl staan wat foto's van de nieuwe Scenic III waaronder deze

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ySTqHXPi8Tk4qYfqZqT8Xv9L/full.jpg :9~

Iemand een groene van de II-serie kopen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Alleen als het een LPG versie en een Grand Scenic is. Anders niet :P
En dan nog pas over een jaar of 2. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02

djidee

Mr. Slungel

Het kontje vind ik wel jammer, de grand scenic zijn derriere is wat dat betrefd beter gelukt
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/9/86b2a34592150503254870e792602c89.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Jazzper schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:42:
Ik ben verliefd!

[afbeelding]
Misschien hebben we wel dezelfde smaak, maar ik vind dat ook een brute auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die avantime is zeker een echt mooie wagen, die nieuwe scenic is ook super, vind ook bij die weer jammer van de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zit net te kijken naar de prijzen van die avantime, maar die kost echt geen zak meer. Zit allemaal maar rond de 10K.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Mja heb alweer leuke goodies thuis liggen, maar of die ooit op de auto komen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Alleen heb je een gigantisch probleem met onderdelen.
Valt me overigens wel mee die prijs tegenwoordig. Hij heeft namelijk over het algemeen rond de 25/30k gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Breaker schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:21:
[...]

Mja heb alweer leuke goodies thuis liggen, maar of die ooit op de auto komen (A)
Kijk daar begint het al. ;)

Ach ik heb ook nog een set 16v skirts liggen die gespoten moeten worden, ik wil de klep nog gespoten hebben vanwege kleine roest blaasjes en dan ook gelijk logo loos maken, op t dak het dopje dicht lassen en laten bij spuiten, blaasjes op b en c stijl bij laten werken, etc. :z

En dan ooit nog 16v achteras met schijven, 17 inch 5 spaaks velgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:00
Arunia schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:21:
Alleen heb je een gigantisch probleem met onderdelen.
Technisch is het een Espace3, dus wat betreft dat deel zijn onderdelen juist verre van schaars, op het gebied van interieur/koetswerk ben ik bang dat je gelijk hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 13:58

Kirpeknots

Wazzup!

We zijn op zoek naar een leuk autotje voor mijn vrouw. Ik heb maandag een leuke 2003 Twingo 1.2-16V oasis gezien. Ding heeft nog airco ook. We gaan er vrijdag een proefritje in maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s059/of02_0005862559.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s059/of03_0005862559.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of05/s059/of05_0005862559.jpg

Hij heeft in aug 2008 een nieuwe distributieriem gehad en is altijd bij deze dealer onderhouden geweest.

Ik verwacht er niet te veel van. Alle auto's in deze klasse zijn immers schijthokken. ;)

Iemand ervaring met een Twingo 1 1.2-16V en nog tips?

Er zit overigens een cassette radio in. (Originele radio is foetsie). Weet iemand welk merk/type Radio CD onder die rare montage hoek nog goed functioneert?

Ik had zelf vroeger een kenwood in mijn Super vijfje dus die doen het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk even het subframe na, die schijnen nogal hard te roesten. Verder gewoon de standaard dingetjes, kijken of onderhouds historie erbij zit en dergelijke.

Maar ziet er verder wel netjes uit, setje lichtmetaal eronder en het toont ook gelijk een stuk beter. :)

En een radio die het goed doet onder die hoek, tja, ik heb zelf pioneer maar elke radio heeft er wel last van ben ik bang. Ik zou iig geen b merken pakken, wel kenwood, pioneer, die merken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He die twingo staat in Culemborg of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zo, heb vanmiddag een Renault Audio Connection Box besteld voor in de clio. Wil geen andere radio erin doen, de fabrieksradio (Tuner List) past goed in het interieur, de stuurbediening werkt snel (bij zo'n stalk adapter is het altijd zo traag) en het is minder diefstal gevoelig. Maar dat kreng heeft geen aux ingang en snapt ook geen mp3 cd's. Heb dan wel een wisselaar onder de stoel zitten maar het blijft behelpen. Dus hoop dat ie een beetje snel binnen is, kan ik mooi m'n telefoon er op aan sluiten (geluid over de speakers, carkit en muziek afspelen van de 8gb geheugenkaart) en een USB stick met muziek eraan. Er kan ook een ipod aan maar die heb ik niet en zal ik niet kopen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 13:58

Kirpeknots

Wazzup!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:38:
He die twingo staat in Culemborg of niet ?
Jups. Dat is hem. (Kom zelf uit Geldermalsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:44:
Zo, heb vanmiddag een Renault Audio Connection Box besteld voor in de clio. Wil geen andere radio erin doen, de fabrieksradio (Tuner List) past goed in het interieur, de stuurbediening werkt snel (bij zo'n stalk adapter is het altijd zo traag) en het is minder diefstal gevoelig. Maar dat kreng heeft geen aux ingang en snapt ook geen mp3 cd's. Heb dan wel een wisselaar onder de stoel zitten maar het blijft behelpen. Dus hoop dat ie een beetje snel binnen is, kan ik mooi m'n telefoon er op aan sluiten (geluid over de speakers, carkit en muziek afspelen van de 8gb geheugenkaart) en een USB stick met muziek eraan. Er kan ook een ipod aan maar die heb ik niet en zal ik niet kopen ook :P
Waarom koop je dan niet een imitatie op marktplaats voor 75 euro ? Die is zonder iPOD en schijnt prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Omdat je bij die imitatiedingen je bestande in moet delen in 6 mappen (in mijn geval omdat ik een 6cd wisselaar heb). En dan per map maximaal 99 liedjes. Maximaal 594 nummers, de originele renault gaat tot 32.000 liedjes.

Overigens, de enige die ik nu zie op marktplaats is 91 euro en ik heb nu voor 129 een originele renault via ebay (van een duitse renault dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Doe je goed Sick Nick! En inderdaad ze zijn niet diefstal gevoelig, ze hebben hem bij mij maandag laten hangen :( Heb er zelf 150 voor betaald een tijd terug.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/fotoalbum/mijnclio/inbraak1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/fotoalbum/mijnclio/inbraak2.jpg

Verder werkt de ACB inderdaad ideaal! Maar let op, je kan maar 1 bron tegelijk aansluiten he!

Die inbraak was ook een pure gok, ik heb een permanente Tomtom houder achter de radio (die er met grof geweld achter weggetrokken is zoals te zien op foto 2) dus ze hoopten op een Tomtom in het dashbord kastje... helaas, was een goede gok want daar lag hij ook :(
Joopieboy schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:27:
[...]

Kijk daar begint het al. ;)

Ach ik heb ook nog een set 16v skirts liggen die gespoten moeten worden, ik wil de klep nog gespoten hebben vanwege kleine roest blaasjes en dan ook gelijk logo loos maken, op t dak het dopje dicht lassen en laten bij spuiten, blaasjes op b en c stijl bij laten werken, etc. :z

En dan ooit nog 16v achteras met schijven, 17 inch 5 spaaks velgen... :+
Hehe, nou ja ik heb alleen skirts liggen (rondom, dus voor en achter lip en sideskirts) maar eerst eens sparen voor het spuiten!

[ Voor 61% gewijzigd door Breaker op 18-03-2009 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Breaker schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:44:
Die inbraak was ook een pure gok, ik heb een permanente Tomtom houder achter de radio (die er met grof geweld achter weggetrokken is zoals te zien op foto 2) dus ze hoopten op een Tomtom in het dashbord kastje... helaas, was een goede gok want daar lag hij ook :(
:P Ik denk daar komt een verhaal dat ze niets konden vinden.. Helaas.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:43:
Omdat je bij die imitatiedingen je bestande in moet delen in 6 mappen (in mijn geval omdat ik een 6cd wisselaar heb). En dan per map maximaal 99 liedjes. Maximaal 594 nummers, de originele renault gaat tot 32.000 liedjes.

Overigens, de enige die ik nu zie op marktplaats is 91 euro en ik heb nu voor 129 een originele renault via ebay (van een duitse renault dealer).
Dat scheelt zeker wel !

PB mij even het adres als je wil ;) of versturen ze niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
HawVer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:53:
[...]

:P Ik denk daar komt een verhaal dat ze niets konden vinden.. Helaas.
haha ja sorry, leuk opgebouwd verhaal he ;) Ach, ze hadden VEEL meer mee kunnen nemen, maar daar waren ze niet op uit, dus ik vind het wel best haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mja van het weekend bij mij ook ingebroken. 1500€ aan spullen weg :/

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 20-09 07:45

Dentheman

Zie signature

Kirpeknots schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:56:
Iemand ervaring met een Twingo 1 1.2-16V en nog tips?
Ik rijdt er één uit 2003 ook 16v met inmiddels iets meer dan 60k km op de teller en ik rijd ongeveer 20k km per jaar. Rijdt prima, wel wat luidruchtig op de snelweg door de slechte isolatie. Rijdt verder prima, en let goed op rammeltjes in je (voornamelijk rechter)portier, ik wordt er wel eens moe van. Verbruik ligt bij mij op de 1:14 á 1:16 maar ik mag graag flink doorrijden. De koppeling heeft een hele korte slag, dwz in 2 cm zit het verschil tussen volledig gekoppeld én ontkoppeld. Dit is even wennen en resulteert vaak in bokkig wegrijden als je het niet gewend bent (of afslaan :+ )

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik reed in de xantia turbo op een invoegstrook om lekker in de file aan te schuiven toen ik in een ooghoek een Renault 21 vrij pittig een gat dichten. Een vriend van me heeft een tijd een Renault 21 Turbo gehad en die ging als de brandweer. Bij nadere inspectie (ik heb me in de buurt gemanouvreerd in de file) bleek het een TXI te zijn (1991). Geen turbo, maar nog wel 130PK. Jammer dat het file was anders konden we, twee franse jaren 90 turbo's, mooi even samen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Je houdt met die Xantia de 21 niet bij :+

*grin*

* D2k heeft een 21 Turbo Quadra

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die TXI die ik tegenkwam zou ik nog moeten hebben (op gewicht na) maar die van jou niet zo te zien.
Enige dat ik beter heb is dat mijn turbo over de hele band loopt (Turbo CT (constant torque)) en al bij 2700rpm op zijn max zit, maar jij hebt meer pk, meer koppel (ik heb 235 zo uit mijn hoofd) en je bent lichter. Verder ziet die van jou er sneller uit haha :)

maar coole bak! zijn die nog een beetje te krijgen?

edit: en je hebt er van alles mee gedaan zo te zien op je homepage :p

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 20-03-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

D2k schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:42:
Je houdt met die Xantia de 21 niet bij :+

*grin*

* D2k heeft een 21 Turbo Quadra
Is er niet ergens een Belg die je wel bijhoudt.....grin......roepnaam Jo... ;)

De foto van de 5 is tijdens meeting de Meern afgelopen jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Heren,

Zaterdag ben ik van plan een aantal proefritten ten maken in een aantal Clio's waaonder deze:
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac0009/foto/121388767401.JPG
Renault Clio 1.4. 16v Dynamique Luxe (60.000km)
Heeft zo goed als, uhm, alles aan boord (climate & cruise control, boordcomputer)
Komt uit feb. 2006, echter de prijs (€12.500) vind ik behoorlijk hoog voor een auto van 3 jaar en 60.000?

Wellicht is dit een betere keus:
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac0008/foto/120712895101.JPG
Renault Clio 1.4 16v Extreme (12.000km)
Heeft enkel handgestuurde airco, radio cd speler, aluminium velgen 17". Ziet er verder strak uit, enkel het dashboard ziet er anders uit van binnen? De lcd displays tussen de tellers, bij de luxe versie zie ik er 2, bij de minder kilometer versie zie ik er 1?

Iemand verder nog tips waar ik op moet letten bij de proefritten etc?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 09:17
Een Extreme is in feite een Expression, die, afhankelijk van bouwjaar, een eenvoudigere boordcomputer hebben. Daarbij hebben ze allebei maar één display. Als het goed is een platte, brede voor de Dynamique en een grotere voor de Extreme.

Verder zou ik niet direct weten waar op te letten bij een 1.4 16V. Inrijden is vrij belangrijk bij deze auto's, de ene kan veel losser aanvoelen dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik weet niet hoe het voor die Clio's zit, maar de 2006 Clio Mk3 1.4 van mijn vriendin (lease) vind ik echt een maffe bak hebben. In zijn 5 wil ik steeds doorschakelen, maar er zit niets boven. Niet echt een overdrive. Het geluid is volgens mij erger geworden toen we of nieuwe banden kregen of hij x aantal km gereden had. Je moet er van houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Jazzper schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:34:
Ik weet niet hoe het voor die Clio's zit, maar de 2006 Clio Mk3 1.4 van mijn vriendin (lease) vind ik echt een maffe bak hebben. In zijn 5 wil ik steeds doorschakelen, maar er zit niets boven. Niet echt een overdrive. Het geluid is volgens mij erger geworden toen we of nieuwe banden kregen of hij x aantal km gereden had. Je moet er van houden ;)
Dat heeft volgens mij weinig met een Clio te maken maar met de motor een 1.4 maakt nou eenmaal snel veel toeren

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 20-09 07:45

Dentheman

Zie signature

Net een vriendin naar (ouderlijk) huis gebracht en weer terug (360 km totaal) nadat zij een aanrijding had gehad met de fiets tegen een auto. Op de terugweg strak 175 op de gps, in een tunnel voor grou nog even de 198 op de teller aangetikt dat is ongeveer 186 op de gps :p Moet alleen wel weer bijna tanken, weer 1 : 11 á 12 :(

O+ Twingo

[ Voor 11% gewijzigd door Dentheman op 27-03-2009 03:31 ]

Zie ondertitel

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.